abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172225785
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:33 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Teringfock jantje. Niemand zegt dat het ooit helemaal weg is gegaan. Dat is niet draaien, dat is de definitie van herstellen. Daarna gaan we het nog verbeteren: referenda. Bam
Zoals Baudet het formuleert beweert hij impliciet dat het is afgeschaft.
Hij overdrijft natuurlijk .. Doet ie vaker.
Maar ... jij zal ook niet het jaar van verkeerd gaan aangeven.
In welk jaar was de democratie dan nog op topniveau en waardoor werd het. afgebroken.?

quote:
dat kunnen we het niet herstellen, dan richten we het wel op.
Ok.. je erkent dat herstellen niet mogelijk is.
En je weet toch dat je hetzelfde doet als politici ? Je doet een belofte (dan richten we het wel op)
die jij en Baudet niet kunnen waarmaken.

quote:
Het is toch volstrekt duidelijk wat ermee bedoeld wordt?
Nee niet duidelijk , als Baudet refereert aan het Zwitserse systeem dan weet hij zelf ook dat "herstellen"' een totaal verkeerd woord is.
Maar "herstellen" klinkt dramatischer. Hij schept een populistische afstand tussen de daders ( politieke elite) en zijn nobele bedoelingen namens het volk ( slachtoffers)
pi_172225920
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja die is ook te zien.
Waar?
pi_172226029
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In welk jaar was de democratie dan nog op topniveau en waardoor werd het. afgebroken.?

[..]

En je weet toch dat je hetzelfde doet als politici ? Je doet een belofte (dan richten we het wel op)

[..]

Nee niet duidelijk , als Baudet refereert aan het Zwitserse systeem dan weet hij zelf ook dat "herstellen"' een totaal verkeerd woord is.
Maar "herstellen" klinkt dramatischer. Hij schept een populistische afstand tussen de daders ( politieke elite) en zijn nobele bedoelingen namens het volk ( slachtoffers)
Die Bluesdude-reacties zijn altijd zo'n 'stream of consciousness' zonder enige samenhang ofzo, geen doorkomen aan.
pi_172226193
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De COA (alleen de COA!) besteed volgens de overheid ¤23.000 per asielzoeker per jaar. 80k (nog geen 100k dus even voor het gemak) is al 1,8 miljard. Denk ook niet dat dat alles is.

Als het FvD daar wat aan gaat doen staat ook iedereen weer op z'n achterste poten. Ik zou zeggen doen, het FvD vast ook.

En de overige bezwaren?
Nou nee, die discussie leeft al wat langer dan dat de FvD bestaat. Ik vind het alleen nogal makkelijk van de FvD om daar op mee te liften, zeker als ze pretenderen een vernieuwende en frisse partij te zijn, maar het sluit wel naadloos aan op de hoek waar ze zich in bevinden.
pi_172226279
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

[..]

[..]

Hoe discussieer jij? Je legt me van alles in de mond dat ik niet gezegd heb. Ten eerste is het natuurlijk onzin dat als ik niet kan zeggen 21 oktober 1981, dat er dan geen verval is opgetreden. De overdracht van soevereiniteit naar de EU lijken me echter prima data waarop het zeker niet beter is geworden. Als je wilt zoek ik de datum op van het referendum over de Europese grondwet. Bestaat het verval dan opeens wel?

Ten tweede: Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat ik denk dat de democratie niet is te herstellen. Het is zelfs vrij eenvoudig. Ik zeg, je zou kunnen beweren dat het er nooit is geweest. Dan moet het er dus komen. Hoezo zouden we dat niet waar kunnen maken? Vind je nou dat het er wel is, of niet is?

Hij noemt het herstellen, omdat we soevereiniteit aan de EU overdragen. Verder is het er voor een deel dus nooit geweest. Nogmaals, dit is een semantische discussie. Alsof ik opeens ga zeggen: oh laat maar dat referendum, want het was altijd al kut en geen volledige democratie. Je interpreteerd z'n woorden, gaat daar mee aan de haal en doet alsof hij iedereen loopt te manipuleren waardoor ze dat opeens ook vinden. Spoiler: ik was het vroeger met D66 eens hierover, dus nogmaals: hou op het als populistisch geneuzel af te doen.

Als je nou wil dat ik "tot inkeer" kom, vertel dan maar waarom die referenda geen goed idee zijn. Ook kan je misschien vertellen hoe de soevereiniteitsoverdracht aan de EU niet tot afbreuk van de democratie heeft geleid.

Verdraai je m'n woorden nou expres of per ongeluk? En zo expres: doe je dat omdat je gewoon loopt te frustreren, of omdat je er geen werkelijke argumenten tegenin kan brengen?
pi_172226445
Op google opzoeken 'aantal asielzoekers nederland' geeft als 1e deze hit:
http://www.werkwijzervluc(...)tallen-herkomst.aspx

Daar staat wel het een en ander in. Je wilt gewoon een trendlijn zien, en dan zeggen dat die stijging minimaal is. Ga je gang, ik ben het er niet mee eens.
pi_172226546
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:00 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Die Bluesdude-reacties zijn altijd zo'n 'stream of consciousness' zonder enige samenhang ofzo, geen doorkomen aan.
Ach ik moet een stage voorbereiden en ben een beetje aan het soggen. De wanhopige pogingen zorgen voor wat vermaak op deze druilerige avond. Een serieuze discussie hoop ik allang niet meer op. We moeten het eigenlijk ook niet verwachten, want als je de feiten erbij pakt kan je eigenlijk niet anders dan dat het met het FvD eens wordt natuurlijk.
pi_172226656
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou nee, die discussie leeft al wat langer dan dat de FvD bestaat. Ik vind het alleen nogal makkelijk van de FvD om daar op mee te liften, zeker als ze pretenderen een vernieuwende en frisse partij te zijn, maar het sluit wel naadloos aan op de hoek waar ze zich in bevinden.
Ja, klopt. Het FvD is geen one-issue partij, voor als je het nog niet doorhad. Wat moet een nieuwe partij dan doen? Er geen mening over hebben? Dat zou inderdaad vooruitstrevend zijn -.-

Aan de ene kant moet het FvD worden aangevallen, want ze hebben zogenaamd bizarre niet werkende oplossingen, (in tegenstelling tot de PVV), maar aan de andere kant zeggen ze niks nieuws?

Hoe kan je zoiets volhouden?
pi_172226671
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:12 schreef Mr.Major het volgende:
Op google opzoeken 'aantal asielzoekers nederland' geeft als 1e deze hit:
http://www.werkwijzervluc(...)tallen-herkomst.aspx

Daar staat wel het een en ander in. Je wilt gewoon een trendlijn zien, en dan zeggen dat die stijging minimaal is. Ga je gang, ik ben het er niet mee eens.
In 2015 zie je even een flinke verhoging, daarna zakt het weer af naar de trend van voorgaande jaren. Dus welke stijging heb je het over?
pi_172226928
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:18 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja, klopt. Het FvD is geen one-issue partij, voor als je het nog niet doorhad. Wat moet een nieuwe partij dan doen? Er geen mening over hebben? Dat zou inderdaad vooruitstrevend zijn -.-

Aan de ene kant moet het FvD worden aangevallen, want ze hebben zogenaamd bizarre niet werkende oplossingen, (in tegenstelling tot de PVV), maar aan de andere kant zeggen ze niks nieuws?

Hoe kan je zoiets volhouden?
Er zitten nogal wat meters tussen 'er geen mening over hebben' en meewaaien op de populistische wind die nu rondgaat.

Verfrissend zou zijn als ze de aandacht eens ergens anders op leggen, de boel een beetje in perspectief zetten: "kijk jongens, deze trend hebben we al wat langer, het stelt niet zo gek veel voor, het is vooral een issue wat nu leeft in media en snel scoort terwijl als je de cijfers in verhouding zet ligt het toch allemaal wat genuanceerder dus laten we de aandacht op problemen vestigen zoals de huisvesting van heel veel Nederlanders, de zwakkeren in de samenleving, hoe talenten verspild worden door de participatiewet, hoe we zorgen dat geldverspilling een beetje wordt tegengegaan (inning eigen bijdragen van gedetineerden op mensen die aangewezen zijn op zorg bijvoorbeeld, of ook weer de participatiewet) hoe we de milieuproblematiek aan gaan pakken, hoe de bureaucratie meer tegengegaan kan worden, hoe de zorg beter georganiseerd kan worden, hoe waarom er in Amsterdam op 1 dakloze 10 ambtenaren worden gezet", et cetera, et cetera. Dat zijn onderwerpen die veel Nederlanders daadwerkelijk treffen.

Maar in plaats daarvan waaien ze weer mee op de gebruikelijke wind en doen ze net als de PVV tegen 'de elite' aanschoppen alleen dan verpakt door te ageren tegen 'het partijkartel'. Het is allemaal weer oude wijn in nieuwe zakken.

En een deel daarvan gaat ook op voor politieke partijen in het algemeen, er zijn maar weinig partijen die vernieuwing brengen.
  donderdag 6 juli 2017 @ 21:28:35 #251
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_172227083
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De COA (alleen de COA!) besteed volgens de overheid ¤23.000 per asielzoeker per jaar. 80k (nog geen 100k dus even voor het gemak) is al 1,8 miljard. Denk ook niet dat dat alles is.

Als het FvD daar wat aan gaat doen staat ook iedereen weer op z'n achterste poten. Ik zou zeggen doen, het FvD vast ook.

En de overige bezwaren?
http://daskapital.nl/2017/06/opvang_in_de_regio_30_keer_goe.html

Dit is ook nog een mooi stukje ter aanvulling. Het is toch schrikbarend. :{
Dit scheelt een hoop ellende, zowel in Europa als op de Middellandse zee.

Ik zou hier graag een werkbaar model van zien. Met alle effecten die opvang in de regio zou hebben. Wellicht iets voor FvD om uit te zoeken?
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_172227328
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ach ik moet een stage voorbereiden en ben een beetje aan het soggen. De wanhopige pogingen zorgen voor wat vermaak op deze druilerige avond. Een serieuze discussie hoop ik allang niet meer op. We moeten het eigenlijk ook niet verwachten, want als je de feiten erbij pakt kan je eigenlijk niet anders dan dat het met het FvD eens wordt natuurlijk.
Ik was toch bezig met een serieuze discussie.
Jij moet wel accepteren dat mensen een andere mening hebben. En mogelijk 180 graden anders dan jouw mening.
Je hebt gelijk door te wijzen naar het slap gelul van Rutte en wie nog meer.
Ik merk op dat Baudet net zo'n politicus is, en net zo mooie beloftes doet,. en net zo met de feiten jongleert ( democratie is afgeschaft, dan wel zwaar beschadigd, vroeger was het beter )
pi_172227632
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er zitten nogal wat meters tussen 'er geen mening over hebben' en meewaaien op de populistische wind die nu rondgaat.

Verfrissend zou zijn als ze de aandacht eens ergens anders op leggen, de boel een beetje in perspectief zetten: "kijk jongens, deze trend hebben we al wat langer, het stelt niet zo gek veel voor, het is vooral een issue wat nu leeft in media en snel scoort terwijl als je de cijfers in verhouding zet ligt het toch allemaal wat genuanceerder dus laten we de aandacht op problemen vestigen zoals de huisvesting van heel veel Nederlanders, de zwakkeren in de samenleving, hoe talenten verspild worden door de participatiewet, hoe we zorgen dat geldverspilling een beetje wordt tegengegaan (inning eigen bijdragen van gedetineerden op mensen die aangewezen zijn op zorg bijvoorbeeld, of ook weer de participatiewet) hoe we de milieuproblematiek aan gaan pakken, hoe de bureaucratie meer tegengegaan kan worden, hoe de zorg beter georganiseerd kan worden, hoe waarom er in Amsterdam op 1 dakloze 10 ambtenaren worden gezet", et cetera, et cetera. Dat zijn onderwerpen die veel Nederlanders daadwerkelijk treffen.

Maar in plaats daarvan waaien ze weer mee op de gebruikelijke wind en doen ze net als de PVV tegen 'de elite' aanschoppen alleen dan verpakt door te ageren tegen 'het partijkartel'. Het is allemaal weer oude wijn in nieuwe zakken.

En een deel daarvan gaat ook op voor politieke partijen in het algemeen, er zijn maar weinig partijen die vernieuwing brengen.
Zullen we dat aan de kiezer overlaten? Ik vind Baudet behoorlijk vernieuwend. Misschien is dat van die participatiewet iets om onder z'n aandacht te brengen. Ik ben er niet zo bekend mee. Ik vind wel dat bijv. uitkeringen eerst hoger mogen zijn, maar niet zo lang moeten voortduren.
Verder zijn veel van de punten die je aandraagt, zoals de zorg, gewoon onderdeel van het partijprogramma.
pi_172227719
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik was toch bezig met een serieuze discussie.
Jij moet wel accepteren dat mensen een andere mening hebben. En mogelijk 180 graden anders dan jouw mening.
Je hebt gelijk door te wijzen naar het slap gelul van Rutte en wie nog meer.
Ik merk op dat Baudet net zo'n politicus is, en net zo mooie beloftes doet,. en net zo met de feiten jongleert ( democratie is afgeschaft, dan wel zwaar beschadigd, vroeger was het beter )
Als je een andere mening hebt, vertel dan waarom volgens jou referenda een slecht idee zijn. Nee je gaat lopen verkondigen dat we de democratie niet kunnen herstellen, maar misschien wel verbeteren, en dat Baudet dan niet het woord herstellen mag gebruiken, of dat hij dan slechts een populist is die iedere keer hetzelfde zegt. Daar heb je toch niks aan?
  donderdag 6 juli 2017 @ 21:46:52 #255
104871 remlof
Europees federalist
pi_172227750
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:00 schreef Mr.Major het volgende:
Ga je nog reageren op de inhoudelijke en praktische bezwaren van het opnemen van asielzoekers die ik heb aangedragen.
Herhaal ze nog eens dan, want ik heb ze niet gezien, lees niet alles hier.
Yankee go home!
pi_172227805
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:45 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als je een andere mening hebt, vertel dan waarom volgens jou referenda een slecht idee zijn.
Ik vind referenda een goed idee.Referenda kunnen een aanvulling zijn op de mandaatdemocratie
Ik vind het een slecht idee te beweren dat de Nederlandse democratie van ooit hersteld moet worden.

quote:
Nee je gaat lopen verkondigen dat we de democratie niet kunnen herstellen,
Er valt niks te herstellen . Wel te verbeteren ... en dat kan niet door 2 kamerleden .
Daar moet een kamerbrede inzet voor zijn en nog beter.... een maatschappelijk brede inzet, buiten de Kamer.
pi_172227907
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:43 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zullen we dat aan de kiezer overlaten? Verder zijn veel van de punten die je aandraagt, zoals de zorg, gewoon onderdeel van het partijprogramma.
Natuurlijk, maar dat is precies het punt: ze zijn populistisch bezig. Ze zouden er op de korte termijn minder stemmen mee winnen als ze een daadwerkelijk verfrissend geluid laten horen. Nu is het zoals ik al zei oude wijn in nieuwe zakken en zijn er een hoop mensen die zich door die illusies laten kapen.

En in het partijprogramma wordt dat ook dunnetjes bevestigd: "de gevestigde orde wil ons laten geloven dat we niet in tijden van crises leven, maar dat is wel zo!". De PVV all over again. :')

En in hun standpunt over de zorg kan ik niet zoveel concreets vinden. Alleen maar wat losse flodders: "meer vertrouwen minder regels!". Ja, leuk, maar volgens mij is de huidige wind, die van meer regulering, meer structuur, juist voortgekomen uit een tijd waarin er niet zoveel regels waren en er behoorlijk wat misbruik werd gemaakt van allerlei fondsen en potjes en zowel zorgorganisaties als particulieren geld over de balk gooiden. En verder gaat het veel over randzaken (verzekering, artsenkeuze, gelden van en naar gemeenten en partijen) en niet over de inhoud van de zorg.
pi_172227957
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:46 schreef remlof het volgende:

[..]

Herhaal ze nog eens dan, want ik heb ze niet gezien, lees niet alles hier.
Om te beginnen:

Ik maak me zorgen over de hoeveelheid mensen die niet integreert, die een uitkering krijgt, de houding van islam t.o.v. politiek, de houding tegenover homo's. Er is ook een alternatief: opvang in de regio. Dit is 10tallen malen effectiever. Daarbij leidt de asielzoekersstroom tot gigantisch veel ellende voor henzelf. Ook is het een minidruppel op de wereldplaat. We vangen zo'n klein deel op, maar doen enkel aan symtoombestrijding. Als we Assad weg willen een aantal jaar terug, wat zijn dan de gevolgen? Zou je met de kennis van nu, toen hetzelfde hebben gedaan? Mensen zeiden namelijk van te voren al dat dit zo zou lopen. Zo is het in libië ook gegaan.

Die stroom gaat doorz Dat is op den duur niet meer houdbaar, want na 1, staan er nog 2 miljoen. De realiteit is meer dan: we moeten dit doen. De problemen moeten echt worden opgelost. Daar kan je het geld beter aan besteden. Bovendien zal het draagvlak daarvoor ook hoger zijn als je dit verhaal verteld.

We hebben geen geld over. We hebben geld tekorten. De zorg, defensie, pensioenen, lerarentekorten. Geld kan maar eenmaal uitgegeven worden. Kost het ons dan allemaal niet te veel? En kan het geld niet efficienter worden besteed?
pi_172228022
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik vind referenda een goed idee.Referenda kunnen een aanvulling zijn op de mandaatdemocratie
Ik vind het een slecht idee te beweren dat de Nederlandse democratie van ooit hersteld moet worden.

[..]

Er valt niks te herstellen . Wel te verbeteren ... en dat kan niet door 2 kamerleden .
Daar moet een kamerbrede inzet voor zijn en nog beter.... een maatschappelijk brede inzet, buiten de Kamer.

Als je me volledig had gequote had je dat verbeteren/herstellen niet hoeven zeggen. Nee dat kan ook niet, daarom nog even 4 jaar wachten, 20 zetels scoren en andere partijen meekrijgen. Dan kan je ook die maatschappelijke inzet wel opzetten.
pi_172228192
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar dat is precies het punt: ze zijn populistisch bezig. Ze zouden er op de korte termijn minder stemmen mee winnen als ze een daadwerkelijk verfrissend geluid laten horen. Nu is het zoals ik al zei oude wijn in nieuwe zakken en zijn er een hoop mensen die zich door die illusies laten kapen.

En in het partijprogramma wordt dat ook dunnetjes bevestigd: "de gevestigde orde wil ons laten geloven dat we niet in tijden van crises leven, maar dat is wel zo!". De PVV all over again. :')

En in hun standpunt over de zorg kan ik niet zoveel concreets vinden. Alleen maar wat losse flodders: "meer vertrouwen minder regels!". Ja, leuk, maar volgens mij is de huidige wind, die van meer regulering, meer structuur, juist voortgekomen uit een tijd waarin er niet zoveel regels waren en er behoorlijk wat misbruik werd gemaakt van allerlei fondsen en potjes en zowel zorgorganisaties als particulieren geld over de balk gooiden. En verder gaat het veel over randzaken (verzekering, artsenkeuze, gelden van en naar gemeenten en partijen) en niet over de inhoud van de zorg.
Jij vindt misschien dat alles onder controle is in de wereld, en dat het geen crisis is. Ik vind dat toch echt wel, en heel veel mensen vinden dat.

Uit m'n hoofd meen ik dat 40% van de kosten van de zorg aan bureaucratie wordt besteed. De zorg wordt daar niet beter van. Het zijn geen losse flodders, maar er staan ook geen wetinitiatieven op die ze volgende week gaan indienen. Dit is waar ze naar streven. Verzekeringen zijn zeker geen randvoorwaarde. Het is een realistisch, niet populistisch standpunt het eigen risico te verlagen, i.p.v. af te schaffen. Bovendien hebben ze al een concrete motie ingediend om het eigen risico met 100 euro te verlagen. Je kritiek komt neer op: ze hebben schriftelijk nog geen waterdicht 100% uitgedacht nieuw zorgsysteem opgericht.

De huidige wind van toenemende bureaucratie komt voort uit grotendeels ongefundeerd wantrouwen. Dat wordt door niemand meer als een goede wind beschreven.

Welke specifieke ideeen vind je nou echt verkeerd? Behalve dan het vluchtelingendebat.
pi_172228555
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als je me volledig had gequote had je dat verbeteren/herstellen niet hoeven zeggen. Nee dat kan ook niet, daarom nog even 4 jaar wachten, 20 zetels scoren en andere partijen meekrijgen. Dan kan je ook die maatschappelijke inzet wel opzetten.
De insteek was dat Baudet slap aan het lullen was met "herstellen"
Als hij nou had gezegd "verbeteren" dan was deze debatlijn er niet geweest.
Het is niet zomaar een ongelukkige woordkeuze van hem... het is een terugkerende overdrijving Hij schept het beeld van een wantoestand die er niet is. Das makkelijker ageren en jezelf opwerpen als redder van de slachtoffers ( elite versus volk)
FvD is wel acceptabel voor CDA en VVD als regeringspartij met 20 zetels.
Op dit moment nog wel. Maar CDA en VVD zijn zeer tegen referenda... en over 4 jaar nog steeds, denk ik.
pi_172228684
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 22:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De insteek was dat Baudet slap aan het lullen was met "herstellen"
Als hij nou had gezegd "verbeteren" dan was deze debatlijn er niet geweest.
Het is niet zomaar een ongelukkige woordkeuze van hem... het is een terugkerende overdrijving Hij schept het beeld van een wantoestand die er niet is. Das makkelijker ageren en jezelf opwerpen als redder van de slachtoffers ( elite versus volk)
FvD is wel acceptabel voor CDA en VVD als regeringspartij met 20 zetels.
Op dit moment nog wel. Maar CDA en VVD zijn zeer tegen referenda... en over 4 jaar nog steeds, denk ik.
Volgens mij maak je er een veel te groot probleem van. Misschien maakt Baudet er wel een breekpunt van, (volgens mij had ie dit al een keer gezegd) moeten ze weer over links. Ik vraag me af hoe lang de VVD en CDA dat vol gaan houden... Ik vind dat er wel degelijk sprake is van verval, namelijk door veel wet en regelgeving naar de EU te verschuiven. Of dat wenselijk is, is vervolgens weer het tweede punt. Volgens het FvD niet.
pi_172231852
Extreemlinks laat zich weer van zijn beste kant zien in Hamburg
pi_172232770
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 22:02 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jij vindt misschien dat alles onder controle is in de wereld, en dat het geen crisis is. Ik vind dat toch echt wel, en heel veel mensen vinden dat.
Het is dom populistisch gezwets. Wat is een crisis dan? Waarin is dan een significante toename te zien dat je kunt spreken van een crisis?

quote:
Uit m'n hoofd meen ik dat 40% van de kosten van de zorg aan bureaucratie wordt besteed. De zorg wordt daar niet beter van.
Is totaal niet relevant of een reactie op wat ik zeg.

quote:
Het zijn geen losse flodders, maar er staan ook geen wetinitiatieven op die ze volgende week gaan indienen. Dit is waar ze naar streven.
Dit ook niet. Je zegt alleen "nee, het zijn geen losse flodders".

quote:
Verzekeringen zijn zeker geen randvoorwaarde. Het is een realistisch, niet populistisch standpunt het eigen risico te verlagen, i.p.v. af te schaffen. Bovendien hebben ze al een concrete motie ingediend om het eigen risico met 100 euro te verlagen. Je kritiek komt neer op: ze hebben schriftelijk nog geen waterdicht 100% uitgedacht nieuw zorgsysteem opgericht.
Mijn kritiek is dat ze zich totaal niet richten op de inhoud van de zorg maar alleen kritiek hebben op de geldstromen.

quote:
De huidige wind van toenemende bureaucratie komt voort uit grotendeels ongefundeerd wantrouwen. Dat wordt door niemand meer als een goede wind beschreven.
Aha. En hoe gaan we dan om met de PGB-gelden die door zowel particulieren als organisaties worden aangevraagd? Als controle gebaseerd is op 'ongefundeerd wantrouwen', hoe ga je daar dan precies op een goede manier mee om?

quote:
Welke specifieke ideeen vind je nou echt verkeerd? Behalve dan het vluchtelingendebat.
- Directe democratie ( :') )
- Zwaardere straffen
- Eerste 10 jaar geen uitkeringen voor immigranten

De rest is allemaal dusdanig open geformuleerd dat je er vrij weinig mee kunt.

En "weer van ons land gaan houden"? :')
  vrijdag 7 juli 2017 @ 01:33:40 #265
104871 remlof
Europees federalist
pi_172233141
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Om te beginnen:

Ik maak me zorgen over de hoeveelheid mensen die niet integreert, die een uitkering krijgt, de houding van islam t.o.v. politiek, de houding tegenover homo's. Er is ook een alternatief: opvang in de regio. Dit is 10tallen malen effectiever. Daarbij leidt de asielzoekersstroom tot gigantisch veel ellende voor henzelf. Ook is het een minidruppel op de wereldplaat. We vangen zo'n klein deel op, maar doen enkel aan symtoombestrijding. Als we Assad weg willen een aantal jaar terug, wat zijn dan de gevolgen? Zou je met de kennis van nu, toen hetzelfde hebben gedaan? Mensen zeiden namelijk van te voren al dat dit zo zou lopen. Zo is het in libië ook gegaan.

Die stroom gaat doorz Dat is op den duur niet meer houdbaar, want na 1, staan er nog 2 miljoen. De realiteit is meer dan: we moeten dit doen. De problemen moeten echt worden opgelost. Daar kan je het geld beter aan besteden. Bovendien zal het draagvlak daarvoor ook hoger zijn als je dit verhaal verteld.

We hebben geen geld over. We hebben geld tekorten. De zorg, defensie, pensioenen, lerarentekorten. Geld kan maar eenmaal uitgegeven worden. Kost het ons dan allemaal niet te veel? En kan het geld niet efficienter worden besteed?
Mijn god, wat een dom slecht beargumenteerd gejank. Dat beantwoord ik dan even maar kort:

We zijn rijk genoeg en oorlogsvluchtelingen willen of kunnen niet altijd in de regio worden opgevangen dus moeten we dat hier doen. We moeten er echter wel van uitgaan dat ze niet of in ieder geval niet op korte termijn terug kunnen, dus moeten we ze meteen alle mogelijkheden bieden om volledig te integreren. Dus vanaf dag 1 Nederlands taalonderwijs en ze de mogelijkheid geven om te werken.
Yankee go home!
pi_172238634
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 01:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Mijn god, wat een dom slecht beargumenteerd gejank. Dat beantwoord ik dan even maar kort:

We zijn rijk genoeg en oorlogsvluchtelingen willen of kunnen niet altijd in de regio worden opgevangen dus moeten we dat hier doen. We moeten er echter wel van uitgaan dat ze niet of in ieder geval niet op korte termijn terug kunnen, dus moeten we ze meteen alle mogelijkheden bieden om volledig te integreren. Dus vanaf dag 1 Nederlands taalonderwijs en ze de mogelijkheid geven om te werken.
Ik zie hier maar één stukje dom slecht beargumenteerd gejank, en dat die van jou. Mijn hemel. Als ik Mr.Major was zou ik er niet eens meer op reageren.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_172238812
quote:

[..]

Waarom hoeven deze vluchtelingen niet opgevangen te worden in oost-azie en zuid-amerika?

Omdat wij rijk zijn betekent het niet dat we onze rijkdom hoeven te delen. We kunnen ons geld dan als nog beter investeren in dat gebied/land waar deze mensen vandaan komen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 juli 2017 @ 11:39:09 #268
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172238970
quote:

[..]

We zijn niet rijk genoeg om oorlogsvluchtelingen te kunnen blijven opvangen. Rijkdom is niet oneindig deelbaar. Heb jij jouw vrije kamer aangeboden als slaapplek voor vluchtelingen? En zo nee, waarom dan niet? Precies, je kan dat niet onderhouden.

En dan is er ook nog de hele rare gedachtegang dat al die vluchtelingen geen vluchtelingen maar immigranten moeten zijn. Dat is de grootste fout die ooit gemaakt is. Het maakt me geen biet uit of je hier al 1 of 5 jaar zit of hebt besloten om tegen beter weten in kinderen te nemen, je hoort hier niet thuis. Je hoort je eigen land weer op te bouwen. Als Europese vluchtelingen in het land waren gebleven waar ze WO2 hadden uitgezeten, was dit hele continent naar de tering gegaan en gebleven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 7 juli 2017 @ 11:41:24 #269
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_172239021
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 11:32 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Waarom hoeven deze vluchtelingen niet opgevangen te worden in oost-azie en zuid-amerika?

Omdat wij rijk zijn betekent het niet dat we onze rijkdom hoeven te delen. We kunnen ons geld dan als nog beter investeren in dat gebied/land waar deze mensen vandaan komen.
Nog even een keertje dan :P
http://daskapital.nl/2017/06/opvang_in_de_regio_30_keer_goe.html

Dit moet remlof toch fantastisch vinden? Dat wij op deze manier met onze rijkdom ( :') ) veel meer mensen kunnen helpen?
pi_172240922
Njah persoonlijk vind ik wel dat je het niet kan maken om mensen die al langer dan 5 jaar hier zijn en misschien ondertussen ook al kinderen hebben die hier geboren zijn en op school zitten nog terug te sturen. Dan had je aan de poort maar duidelijker moeten zijn of de procedures zo inrichten dat asielzoekers binnen een redelijke termijn weten waar ze aan toe zijn.

Op dat gebied valt nog heel veel winst te behalen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 juli 2017 @ 13:14:45 #271
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172241870
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 12:40 schreef Gohf046 het volgende:
Njah persoonlijk vind ik wel dat je het niet kan maken om mensen die al langer dan 5 jaar hier zijn en misschien ondertussen ook al kinderen hebben die hier geboren zijn en op school zitten nog terug te sturen. Dan had je aan de poort maar duidelijker moeten zijn of de procedures zo inrichten dat asielzoekers binnen een redelijke termijn weten waar ze aan toe zijn.

Op dat gebied valt nog heel veel winst te behalen.
Je moet nu gewoon tegen iedereen vertellen dat je hier 2,5 jaar mag blijven voor er opnieuw gekeken wordt of je hier mag blijven. Iedereen die korter dan 2,5 jaar hier woont gaan gewoon mee in die procedure. Bootjes terugslepen naar Libië. Opgelost.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_172242249
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 11:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

We zijn niet rijk genoeg om oorlogsvluchtelingen te kunnen blijven opvangen.
Jawel; het aantal vluchtelingen of asielzoekers is al jaren redelijk gestaag en het is niet dat we ineens met allerlei nijpende tekorten zitten in onze economie, integendeel.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 juli 2017 @ 13:37:54 #273
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172242394
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 13:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel; het aantal vluchtelingen of asielzoekers is al jaren redelijk gestaag en het is niet dat we ineens met allerlei nijpende tekorten zitten in onze economie, integendeel.
En iemand die dat nog durft te beweren terwijl een gesprekspartner met talloze voorbeelden is gekomen van dat dat complete bullshit is ga ik dus niet serieus nemen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_172242657
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 13:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En iemand die dat nog durft te beweren terwijl een gesprekspartner met talloze voorbeelden is gekomen van dat dat complete bullshit is ga ik dus niet serieus nemen.
Wat is complete bullshit? Dat het aantal asielzoekers al jaren redelijk stabiel is?
pi_172248549
Is er al wat bekend over de locatie morgen in Groningen?
Via het actieforum op de FvD site kan ik niets vinden, want die is tijdelijk dicht.

Ik wil wel handje schudden met de Hiddemeister en Thierry. Ben benieuwd of ze ergens nog een presentatie geven.
pi_172249622
quote:

Mijn god, wat een dom slecht beargumenteerd gejank.

:')
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 11:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:

Ik zie hier maar één stukje dom slecht beargumenteerd gejank, en dat die van jou. Mijn hemel. Als ik Mr.Major was zou ik er niet eens meer op reageren.
Ach, ik had niet meer verwacht dan dit. Wie het wel denkt te kunnen mag het proberen

[ Bericht 18% gewijzigd door Mr.Major op 07-07-2017 18:22:59 ]
pi_172251534
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 01:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is dom populistisch gezwets. Wat is een crisis dan? Waarin is dan een significante toename te zien dat je kunt spreken van een crisis?

[..]

Is totaal niet relevant of een reactie op wat ik zeg.

[..]

Dit ook niet. Je zegt alleen "nee, het zijn geen losse flodders".

[..]

Mijn kritiek is dat ze zich totaal niet richten op de inhoud van de zorg maar alleen kritiek hebben op de geldstromen.

[..]

Aha. En hoe gaan we dan om met de PGB-gelden die door zowel particulieren als organisaties worden aangevraagd? Als controle gebaseerd is op 'ongefundeerd wantrouwen', hoe ga je daar dan precies op een goede manier mee om?

[..]

- Directe democratie ( :') )
- Zwaardere straffen
- Eerste 10 jaar geen uitkeringen voor immigranten

De rest is allemaal dusdanig open geformuleerd dat je er vrij weinig mee kunt.

En "weer van ons land gaan houden"? :')
Je hebt zelf alleen maar kritiek op bewoordingen, en nauwelijks op inhoud. De definitie voor crisis is vrij concreet. Er wordt ook door zowel links als rechts gesproken over de vluchtelingencrisis. Dit is dus geen altright populisme.

Hoezo is het niet relevant dat meerdere miljarden aan (deels absoluut onnodige) bureaucratie wordt besteed. Daarin zijn we doorgeschoten.

Het zijn geen losse flodders. Het is een partijprogramma, geen verzameling wetsvoorstellen. Ook valt het prima binnen het idee van de partij om een stip op de horizon te zetten, waar vakkundigen dan mee aan de slag kunnen, en dat door de kamer te laten toetsen op werkbaarheid en het halen van die stip.

De inhoud van de zorg? Wat bedoel je daarmee? Dat de overheid gaat bepalen welke zorg je krijgt? Dat vindt je wel wenselijk? De overheid moet uitkijken daarin te veel te bepalen. Dat doet de medische wereld zelf, zoals het hoort. (Misschien begrijp ik je verkeerd).

Dat ongefundeerde wantrouwens heeft niks met het PGB (de patiënt) te maken. Daar bestaat die 40% die ik bedoel ook niet uit. Het heeft te maken met het gebrek aan vertrouwen in de zorgVERLENERS.

Directere democratie werkt in Zwitserland. Ook hier is een verbetering noodzakelijk.
pi_172252083
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 17:00 schreef Monopoly het volgende:
Via het actieforum op de FvD site kan ik niets vinden, want die is tijdelijk dicht.

Ik wil wel handje schudden met de Hiddemeister en Thierry. Ben benieuwd of ze ergens nog een presentatie geven.
Het is in martiniplaza, ik ga ook :)
pi_172252901
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 19:34 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het is in martiniplaza, ik ga ook :)
Moet je je ergens aanmelden? Is naast de deur, even de weg oversteken en ik ben er.
pi_172252929
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 20:13 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Moet je je ergens aanmelden? Is naast de deur, even de weg oversteken en ik ben er.
Volgens mij niet, anders laat ik het weten. Lijkt me wel dat je je moet identificeren.
pi_172256363
Hoe was het?
pi_172257433
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 22:17 schreef bamibij het volgende:
Hoe was het?
Het is morgen
pi_172258842
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 22:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het is morgen
Oh :D
pi_172259872
Is HET interview ook ergens gratis te lezen
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_172266765
Inloop begint zo. Ze spreken vanaf 14.00 ingang aan de achterkant
pi_172266791
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 13:26 schreef Monopoly het volgende:
Inloop begint zo. Ze spreken vanaf 14.00 ingang aan de achterkant
Hoe zit t met demonstranten?
(she/her)
pi_172266867
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 17:00 schreef Monopoly het volgende:

Ik heb beide handjes geschud haha.
Hiddema was wat terughoudend, voor hem hoefde al die fan aandacht geloof ik niet echt. Ik heb wel een sigaretje met hem gerookt haha. Thierry kwam toen aanlopen en gaf uit zichzelf een hand en stelde zich voor, hele spontane gast.
pi_172267241
Negeren ;)
  zaterdag 8 juli 2017 @ 13:47:12 #289
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_172267308
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 13:45 schreef mtchel112 het volgende:
Negeren ;)
Vrij matige troll verder inderdaad. :')
pi_172267327
Er is weer iemand ontsnapt van de dagbesteding hoor :7
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_172267376
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 13:45 schreef mtchel112 het volgende:
Negeren ;)
Sorry
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')