De TS van dat topic is 23quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:20 schreef Sigaartje het volgende:
In de eerste plaats: hou oud ben je?
In de tweede plaats: het is triest dat de huurprijzen zijn vrijgegeven door het kabinet.
Brussel en het Oostblok.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:16 schreef Captain_Ghost het volgende:
Bedenk wel even dat 50 jaar geleden in Nederland nog gezin waarvan ouders met minste tien kinderen bestond. Dat allemaal met 1 kostwinner...
Tegenwoordig lukt sommige het maar net of niet in eentje..
Blijkbaar is leven in 50 jaar veel te duurder geworden. Ik begin zich afvragen wie hiervan zou profiteren...
Maar niet van MP zijn hand. Die maakt het alleen maar erger met z'n 'kom maar binnen'-stemgedrag.quote:
Verkassen en alsnog als een koning leven.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:50 schreef Bogatell het volgende:
Nogal een terechte klacht.
Verdien zelf gelukkig wel een stukje meer dan de TS in dat topic, maar alsnog geen schrikbarend hoog salaris.
Heb daarnaast twee maanden terug een auto-ongeluk gemaakt waarvoor in aansprakelijk ben, en moet daardoor over een half jaar EUR 160 premie per maand gaan betalen![]()
Reken daar inderdaad de zorgverzekering en andere vaste lasten bij, en onderaan de streep blijft ook niets over. (En dan heb ik verder geen sportschool abonnement en een iphone uit 2013 met een abonnement van 12,50 per maand)
Dat terwijl dit , zoals ik vroeger dacht, de leeftijd moet zijn waarop je als een koning zou kunnen leven : fulltime werken, geen kinderen. Maar dat valt allemaal nogal tegen
Dat is helaas geen optie.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:52 schreef Linkesoep het volgende:
[..]
Verkassen en alsnog als een koning leven.
Dat is inderdaad een nare gang van zaken. Wanneer komt men voor de belangen van de singles op?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:54 schreef Bogatell het volgende:
[..]
Dat is helaas geen optie.
Feit is gewoon dat de maatschappij niet is ingesteld op alleenverdieners / singles.
Op mijn werk, maar ook onder mijn vrienden : als je gewoon een relatie hebt met een meid met een enigszins fatsoenlijk inkomen, en je kunt al je kosten splitten, dan wordt het leven echt zo fucking veel makkelijker.
Sommige collega's van mij met een partner zitten dan op funda naar huizen te zoeken, en die zitten dan echt te kijken naar woningen van meer dan 4 ton, gaan drie keer per jaar op vakantie, hebben twee kinderen, rijden een audi A3...
En scheiden na 10 jaar.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:54 schreef Bogatell het volgende:
[..]
Dat is helaas geen optie.
Feit is gewoon dat de maatschappij niet is ingesteld op alleenverdieners / singles.
Op mijn werk, maar ook onder mijn vrienden : als je gewoon een relatie hebt met een meid met een enigszins fatsoenlijk inkomen, en je kunt al je kosten splitten, dan wordt het leven echt zo fucking veel makkelijker.
Sommige collega's van mij met een partner zitten dan op funda naar huizen te zoeken, en die zitten dan echt te kijken naar woningen van meer dan 4 ton, gaan drie keer per jaar op vakantie, hebben twee kinderen, rijden een audi A3...
Zal ik je een klein geheimpje verklappen? Niet doorvertellen hoor, maar hard je best doen op school staat niet garant voor een riant salarisquote:Op vrijdag 30 juni 2017 21:27 schreef DerRabbit het volgende:
Als je slechts 23.000 op jaarbasis verdient moet je ook niet zeiken. Had je maar harder je best moeten doen op school
Dan heb je 'het' gewoon niet gesnapt in het leven. Tussen mijn middelbare school en uni heb ik drie jaar full time gewerkt en harkte ik 32.000 binnen zonder overuren mee te tellen.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 21:32 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Zal ik je een klein geheimpje verklappen? Niet doorvertellen hoor, maar hard je best doen op school staat niet garant voor een riant salaris
Dus je bent het met me eens dat alleen hard je best doen op school geen oplossing zal bieden aan dit probleem?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 21:35 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Dan heb je 'het' gewoon niet gesnapt in het leven. Tussen mijn middelbare school en uni heb ik drie jaar full time gewerkt en harkte ik 32.000 binnen zonder overuren mee te tellen.
Als je het goed hebt gedaan op school en geen goed betaalde baan kunt krijgen heb je dus duidelijk de verkeerde studie gedaan of de verkeerde dingen geleerd op school.
Het daadwerkelijke probleem is dat er tussen lage inkomens en uitkeringen te weinig verschil zit waardoor teveel mensen liever in de sociale hangmat blijven liggen. Dit is geen VVD beleid.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 21:42 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Is mijn advies aan eenieder die VVD stemt dan wel adoreert.
Naja met het minimumloon 'verdien' je al zo'n anderhalf keer zo veel. Volgens mij krijg je ook dezelfde toeslagen en zo dus jaquote:Op vrijdag 30 juni 2017 21:49 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Het daadwerkelijke probleem is dat er tussen lage inkomens en uitkeringen te weinig verschil zit waardoor teveel mensen liever in de sociale hangmat blijven liggen. Dit is geen VVD beleid.
yequote:Op vrijdag 30 juni 2017 21:42 schreef agter het volgende:
23.000 Inc vakgeld en 13e maand is 1645 bruto per maand.
Dat is net wat meer dan minimumloon.
Toch?
Op die manier ben ik het wel met je eens ja.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 21:38 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dus je bent het met me eens dat alleen hard je best doen op school geen oplossing zal bieden aan dit probleem?
De enige die hiervan profiteerd is de overheid dat elk jaar maar doorgroeit zonder dat ze bezuinigen.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:16 schreef Captain_Ghost het volgende:
Bedenk wel even dat 50 jaar geleden in Nederland nog gezin waarvan ouders met minste tien kinderen bestond. Dat allemaal met 1 kostwinner...
Blijkbaar is leven in 50 jaar veel te duurder geworden. Ik begin zich afvragen wie hiervan zou profiteren...
Lang leve de verzorgingsstaat.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 22:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De enige die hiervan profiteerd is de overheid dat elk jaar maar doorgroeit zonder dat ze bezuinigen.
Al die ontelbare subsidiepotjes en regelingen en andere dure hobby's moet opgehoest worden door de werkende man. Dit heeft als gevolg dat jij als burger steeds minder te besteden heb.
Nu zitten we al op een punt dat je als alleenstaande met een baan niet eens het geld heb om een fatsoenlijk leven op te bouwen.
Er zit voor hem dan ook niets anders op dan zijn inkomsten op een of andere manier te vergroten legaal of illegaal.
Het belangrijkste vind ik dat de mensen in actie zouden moeten komen en eisen dat ze wat meer van hun zuurverdiende centen mogen houden.
Dit is ronduit belachelijk en uiteindelijk krijg je door dit soort praktijken een samenleving in verval.
1651 netto en dat zijn mooi 4 euroknallers meer!quote:
snap jequote:Op vrijdag 30 juni 2017 22:17 schreef halfway het volgende:
[..]
1651 netto en dat zijn mooi 4 euroknallers meer!
Wat een onnozele vergelijking.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:16 schreef Captain_Ghost het volgende:
Komt juist door al die subsidies. Drijft de prijzen lekker op. Overheid betaalt het verschil wel.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 21:25 schreef SebbeSwensje het volgende:
Dit zijn pas klachtenzeer terechte klacht. Maar lekker VVD blijven stemmen jongons, de economie dit dat zus zo
Er zijn nog tig andere dingen die de overheid doet om de woningmarkt compleet te verstoren.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 01:25 schreef ssebass het volgende:
[..]
Komt juist door al die subsidies. Drijft de prijzen lekker op. Overheid betaalt het verschil wel.
Leg dan uit of reageer niets..quote:
Het is natuurlijk onzin om te stellen dat dit met 2 minimale salarissen opeens kan. Je hebt het dan over een heel andere orde qua inkomen.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:54 schreef Bogatell het volgende:
Niet minimale, maar denk aan salarissen van 3 K bruto.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 17:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk onzin om te stellen dat dit met 2 minimale salarissen opeens kan. Je hebt het dan over een heel andere orde qua inkomen.
Nog een artikel over een aantal oorzaken van het probleem:
http://www.volkskrant.nl/(...)ehalve-zij~a4499118/
Zie de grafiek om te zien wie er wel profiteerden. Kapitaal stroomt opwaarts. Die groene lijn is als een speer gegaan.
Ik ontken het niet van die singles. Maar als je naar die grafiek kijkt zie je ook dat het niet voor alle singles geldt. Het zijn vooral minima die op de 0-lijn bleven of daaronder zakten. Met de 10% hoogste inkomens gaat het meer dan uitstekend. Ik wil niet beweren dat de winst van de 1 het verlies van de ander is maar er is vast een verband. Het verschil tussen zij die het zeer goed hebben en zij die dat niet hebben wordt duidelijk groter. Het is m.i. een verdelingsprobleem.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 17:47 schreef Bogatell het volgende:
[..]
Niet minimale, maar denk aan salarissen van 3 K bruto.
Wanneer je als alleenstaande echter 6 K verdient per maand, word je veel zwaarder belast dan wanneer je met zijn tweeën 6 K verdient (3 K pp. per maand).
Met andere woorden : als alleenstaande moet je véél meer in huis hebben, en dan nog zul je nooit kunnen halen wat je met zijn tweeën haalt, ook al verdien je hetzelfde.
Dit is ook het geval met huur, nieuwbouwprojecten (waarvoor je moet inschrijven en ja als alleenstaande vaak onderaan de lijst hangt).
Haast niet voor te stellen dat dit toen gewoon kon...quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:16 schreef Captain_Ghost het volgende:
Als het al de hoogste 10 % is.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 17:53 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik ontken het niet van die singles. Maar als je naar die grafiek kijkt zie je ook dat het niet voor alle singles geldt. Het zijn vooral minima die op de 0-lijn bleven of daaronder zakten. Met de 10% hoogste inkomens gaat het meer dan uitstekend. Ik wil niet beweren dat de winst van de 1 het verlies van de ander is maar er is vast een verband. Het verschil tussen zij die het zeer goed hebben en zij die dat niet hebben wordt duidelijk groter. Het is m.i. een verdelingsprobleem.
Daar heeft men geen quasi-communistisch centraal gestuurde woning/huur"markt".quote:Op zaterdag 1 juli 2017 18:05 schreef FlippingCoin het volgende:
Hoe is dit trouwens in onze buurlanden als België, Duitsland en Engeland?
Zwart werken een optie?quote:Op zaterdag 1 juli 2017 15:46 schreef Confetti het volgende:
Ik dacht naast mijn full-time baan wat bij te verdienen. Inkomsten vallen onder inkomsten uit overige werkzaamheden. 40% inkomstenbelasting+5% ZVW bijdrage. 45% belasting over elke euro. En dan nog 21% btw als ik het uitgeef.
Dat is dus niet voor iedereen weggelegd en dus ook geen realistische optie.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 17:54 schreef Coca_Cola het volgende:
Daarom ook WO doen met uitmuntende prestaties zodat je gelijk minimaal 3k bruto verdient bij je eerste baan. Anders red je het tegenwoordig niet meer in Nederland als millennial.
Er was nog niet zo lang geleden inderdaad een periode dat er niet tegen de prijsstijgingen op te sparen was. Dat zien we nu weer gebeuren. Er is niets geleerd. Het idee dat het goed met ons gaat als de onroerend goed prijs stijgt, de prijs van een dak boven ons hoofd, is hardnekkig en niet uit te roeien. Op geen enkel gebied denkt men zo om voor de hand liggende redenen maar hier wel.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 19:49 schreef Vijf_voor het volgende:
5 jaar langer thuiswonen, een ton sparen en er na 5 jaar achterkomen dat de huizenprijzen een ton gestegen zijn.
quote:Op zaterdag 1 juli 2017 14:25 schreef j669 het volgende:
Hoeveel uur per week werk je, TS? Zijn er mogelijkheden om meer te werken bij je werk-/opdrachtgever of bijvoorbeeld er een zaterdagbaan bij te nemen?
Gast, wat lul je nou met je minimumloontjequote:Op zondag 2 juli 2017 20:27 schreef corehype het volgende:
Toch worden rijker steeds rijker in NL en betalen nauwelijks belasting, hoe kan dat?
Dude.....quote:Op zondag 2 juli 2017 20:27 schreef corehype het volgende:
Toch worden rijker steeds rijker in NL en betalen nauwelijks belasting, hoe kan dat?
Nee hoor, het NRC heeft dat een keer uitgezocht. Alle inkomensgroepen hebben juist ongeveer dezelfde belastingdruk (tussen de 39% en 43%), en dan zijn de meeste belastingen zelfs meegenomen.quote:Op zondag 2 juli 2017 21:40 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Gast, wat lul je nou met je minimumloontje
Belastingdruk is in Nederland juist behoorlijk hoog als je goed verdient.
Met de huidige hypotheekrente + afbouw van de hra valt het wel mee met die aftrekposten.quote:Op zondag 2 juli 2017 22:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee hoor, het NRC heeft dat een keer uitgezocht. Alle inkomensgroepen hebben juist ongeveer dezelfde belastingdruk (tussen de 39% en 43%), en dan zijn de meeste belastingen zelfs meegenomen.
Dit komt mede door de aftrekposten die er bestaan, en die bij een hoger tarief natuurlijk harder aantikken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |