RingBewoner | dinsdag 27 juni 2017 @ 00:41 |
![]() Na een zeer verrassende race op het circuit van Baku, gaat het Formule 1-seizoen deze week verder in Oostenrijk. Op de Red Bull-ring lijkt het weer een spannende strijd te worden tussen Mercedes en Ferrari, met hopelijk Red Bull die gaat mee weten te komen. De Grand Prix van Oostenrijk kent echter wel een lange historie. In 1970 stond het Alpenland reeds voor het eerst op het Formule 1-menu. De Belg Jacky Ickx zegevierde op de inmiddels legendarische Österreichring. De hogesnelheidsbaan werd in de jaren die volgden populair bij rijders en fans door diens grote hoogteverschillen en waanzinnige bochtensnelheden. Critici meenden echter dat de baan te gevaarlijk was en in 1987 kregen zij gelijk na een reeks zware ongevallen. Het circuit werd in de ban gedaan, van de kalender gehaald en onderging een flinke facelift. Architect Hermann Tilke kortte de baan in tot 4,3 kilometer en het bochtenaantal werd verlaagd van achttien naar negen. De bochten die overbleven werden korter en strakker en de hoge snelheden werden daarmee omlaag gebracht. Het circuit werd omgedoopt tot A1-ring, kwam in 1997 terug op de kalender, maar werd er in 2003 andermaal afgehaald. Twee jaar later kocht Red Bull-opperhoofd Dietrich Mateschitz het op. De plannen om een deel van de oude Österreichring in ere te herstellen haalden het niet, maar in 2014 maakte de Formule 1 alsnog zijn langverwachte rentree. Max Verstappen deed het vorig jaar uitstekend in Oostenrijk: met zijn Red Bull kwalificeerde hij zich weliswaar als achtste, maar wist de race toch te eindigen op het podium waar hij plaats nam op de 2e plaats. Ondanks het feit dat de huidige baan een stuk langzamer is dan de oorspronkelijke Österreichring is het nog altijd een hogesnelheidscicruit. Maar Red Bull heeft vorig jaar bewezen goed mee te kunnen komen met de snellere motoren op dit circuit. Zoals gezegd telt de baan immers slechts negen bochten en dat geldt als nadeel voor de Red Bulls. Maar zoals Azerbeidzjan heeft laten zien, alles is mogelijk, dus laten we hopen op een mooie race. ![]() ![]() Onboard Lap Red Bull Ring ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel weer Red Bull Ring ![]() ![]() ![]() ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 27 juni 2017 @ 00:41 |
Maar Red Bull scoort wel 4 podia achter elkaar. Dus is het rendement beter dan die paar punten van Honda. Nu de betrouwbaarheid nog en ze scoren met twee coureurs flink wat punten. | |
SnowOokami | dinsdag 27 juni 2017 @ 00:45 |
Ja, nieuwe ja... Honda heeft z'n oude concept helemaal overboord gegooid omdat het niet werkte, terwijl dit concept (mogelijk) wel goed gaat werken. De V12 van Honda en de BAR Honda 006 was 1 van de beste motoren ooit: Renault had ook 1 van de beste V10 motoren, toegegeven maar na ~4 jaar lijkt het ze nog steeds niet te lukken. | |
RingBewoner | dinsdag 27 juni 2017 @ 00:58 |
Over Spa!!! ![]() | |
THEFXR | dinsdag 27 juni 2017 @ 01:01 |
niet de honda motor waar prost en senna toen mee reden? | |
flipsen | dinsdag 27 juni 2017 @ 02:59 |
In het verleden behaalde resultaten... ![]() | |
SnowOokami | dinsdag 27 juni 2017 @ 10:24 |
Ja daar heb je wel een punt idd ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 27 juni 2017 @ 10:43 |
Weet niet of het al besproken is, maar Max zei gister in het interview dat hij als enige de Renault motor tijdens de kwalificatie moest terugschroeven. Gezien het klein verschil met Ferrari, betekent dat dat hij een zeer goede kans had ervoor te eindigen? | |
RingBewoner | dinsdag 27 juni 2017 @ 10:47 |
Als je kijkt wat hij in de rest van de kwalificatie rijdt en in de vrije trainingen...... Vettel had hij waarschijnlijk kunnen hebben. | |
RingBewoner | dinsdag 27 juni 2017 @ 10:48 |
https://nl.motorsport.com(...)ncident-baku-923937/ Die man is gek. | |
tja77 | dinsdag 27 juni 2017 @ 10:50 |
Dat was al bekend, dit is slechts een bevestiging. | |
Caland | dinsdag 27 juni 2017 @ 10:56 |
Hij zei dat het zeker twee tienden scheelde. | |
SnowOokami | dinsdag 27 juni 2017 @ 11:00 |
Die motor was dus al kapot, ik kan me alleen niet herinneren of de motor al sputterde voor z'n crash of niet... hij had alleen een training versnellingsbak erop, dus de race motor al wel... iig dat idee had ik. | |
Klummie | dinsdag 27 juni 2017 @ 11:17 |
En hij laat zich vooral niet hinderen door feiten, begint weer over een braketest. ![]() | |
Geralt | dinsdag 27 juni 2017 @ 11:41 |
https://streamable.com/s/33n6i/vlovl Crash tussen Ferrari en Williams die nog niet op TV was geweest! ![]() | |
Rossdale | dinsdag 27 juni 2017 @ 11:48 |
![]() | |
Geralt | dinsdag 27 juni 2017 @ 11:54 |
Toch een flinke crash. Die is volgens mij niet eens under investigation geweest toch? ![]() Lastig om direct een schuldige aan te wijzen, maar om als wedstrijdleider niet onder artikel 38.1 dit aan te merken als "incident" zodat de stewards het kunnen beoordelen is natuurlijk een beetje vreemd. Misschien heeft Charlie het wel gezien, maar gewoon meteen aangemerkt als raceincident zonder verdere straffen. Dan nog raar waarom het niet op tv is geweest maargoed, de wedstrijdleiding en de stewards maken wel vaker rare beslissingen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 27 juni 2017 @ 11:55 |
Beiden zouden 200 strafregels moeten schrijven vanwege het negeren van de verkeersregels ![]() | |
Geralt | dinsdag 27 juni 2017 @ 12:01 |
Nouja Ferrari heeft natuurlijk een hoop gezeik (Vettel die Lewis ramt) en pech (Bottas die Kimi eraf rost) gehad, maar hier kwam Ferrari van rechts. Dus Williams zou fout zitten hier imo. ![]() | |
Justevo | dinsdag 27 juni 2017 @ 12:10 |
Jezus, wat een klapper! Verbaasd me dat ze daar beide ongeschonden mee weg kwamen. | |
Justevo | dinsdag 27 juni 2017 @ 12:11 |
We krijgen gelukkig nu weer 2 races achter elkaar, twee weken wachten is ruk. | |
sasquatsch | dinsdag 27 juni 2017 @ 12:18 |
Volgend jaar zelfs 3 achter elkaar om deze tijd. | |
Klummie | dinsdag 27 juni 2017 @ 12:18 |
Eentje was aan het spookrijden. ![]() Ideetje voor volgend seizoen, de helft van het veld rijdt staat andersom op de grid. ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 27 juni 2017 @ 12:31 |
Viel mij live al op..... ![]() | |
Geralt | dinsdag 27 juni 2017 @ 12:31 |
Volledig offtopic filmpje wat ik net tegenkwam van een doodnormale kerel die helemaal krom ligt om een Lambo te kunnen rijden: http://www.nu.nl/142908/v(...)hini-murcielago.html Wat een figuur. ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 27 juni 2017 @ 12:44 |
Je moet het maar willen. | |
tja77 | dinsdag 27 juni 2017 @ 12:52 |
Respect voor zo iemand. Die heeft echt passie. Beter dan zo'n multimiljonair die geen ruk met zijn auto heeft en hem afragt. | |
Geralt | dinsdag 27 juni 2017 @ 12:58 |
Zeker. Mooi om te zien in elk geval ![]() | |
SnowOokami | dinsdag 27 juni 2017 @ 13:04 |
Bah... een Testarossa ingeruild voor een Murcielago ![]() | |
Tarado | dinsdag 27 juni 2017 @ 13:08 |
wel grappig dat Ziggo dan de primeur heeft wat Max betreft, was wel verbaasd hoe snel andere media zo'n gesprek vertalen en brengen. | |
Yashaaaaa | dinsdag 27 juni 2017 @ 13:10 |
Maar zoveel spannends heeft hij toch niet gezegd tijdens dat gesprek. | |
SnowOokami | dinsdag 27 juni 2017 @ 13:10 |
Volgens mij heeft Verstappen gewoon een contract met Ziggo, ook dat hij als eerste naar Jack moet na de race. Overigens lijkt het me wel fijn om eerst met die malloten een gesprek te hebben als coureur zijnde ![]() Net zoals Hamilton met Sky. | |
RingBewoner | dinsdag 27 juni 2017 @ 13:19 |
Zijn er wel eens mensen die de GP van Oostenrijk hebben bezocht en eventueel wat tips hebben? | |
Pipo_de_Clown | dinsdag 27 juni 2017 @ 14:02 |
Yes vorig jaar, en dit jaar weer.. wat een keurige omgeving qua faciliteiten, aanrijroute etc. Zeg maar wat je wil weten. | |
RingBewoner | dinsdag 27 juni 2017 @ 14:10 |
Over het parkeren kan ik bar weinig vinden. Wij zitten op start/finish en kan niks vinden over waar te parkeren en of je tickets moet hebben. Tevens ben ik wel benieuwd of er veel file is op de heenweg. | |
Meike26 | dinsdag 27 juni 2017 @ 14:30 |
In '98 geweest met mijn vader. Van anderen begreep ik dat het parkeren in de regio (30km west of oostwaards) en dan OV pakken ook wel goed te doen was. Wij hadden maandags de lol om te wachten op 2 boeren met traktoren die tientallen auto's moesten wegslepen uit de drek, in een bepaalde volgorde. Rond 14:00 van het terrein af en s'avonds na 21:00 pas aangekomen op onze bestemming in Zwitserland ![]() | |
THEFXR | dinsdag 27 juni 2017 @ 15:14 |
nieuwe Honda update http://www.gpupdate.net/n(...)tie-naar-oostenrijk/ | |
Pipo_de_Clown | dinsdag 27 juni 2017 @ 15:21 |
Ik denk dat het vorig jaar minder druk was dan dat het dit jaar gaat zijn. Je hebt rondom het circuit gratis parkeervelden waarna je in (natuurlijk welke je kiest) binnen een kwartier / twintig minuten lopen op het circuit bent. Wij hebben vorig jaar op vrijdag op P9 of P11 geparkeerd en daarna helemaal linksom naar het groene stuk gelopen (de trage knik, hadden free admission tickets). De zaterdag en zondag hebben we onze auto op P10 gezet, rechtsboven. Door de bossen stijl omhoog er naartoe, keurig door oude mannetjes op onze plekken gewezen. Voor jou zou ik nu ook voor P9 of P11 kiezen. Dan kan je bij het helicopter-icoontje onder een tunneltje door en ben je binnen 10 minuten in de "fan zone" van het circuit waarna je zo achter de hoofdtribune doorloopt. ![]() | |
Tarado | dinsdag 27 juni 2017 @ 15:33 |
weer achteraan starten dus? | |
SnowOokami | dinsdag 27 juni 2017 @ 15:44 |
Nee aangezien Alonso die penalty al heeft gehad en de engine het heeft overleefd en Vandoorne mocht nog 1 switch maken met de ICE meen ik. Das een serieuze update... 3 tienden op een circuit als Baku, terwijl Barcelona meestal als ijkpunt wordt genomen. Meer info: https://www.motorsport.co(...)-points-baku-924029/ edit: Vandoorne krijgt nog wel de penalty, Alonso niet. [ Bericht 13% gewijzigd door SnowOokami op 27-06-2017 16:02:03 ] | |
Tarado | dinsdag 27 juni 2017 @ 16:04 |
dan valt het toch juist tegen want Baku is veel vol gas | |
SnowOokami | dinsdag 27 juni 2017 @ 16:06 |
Ja daarom juist... als ze 3 tienden halen op een high speed circuit dan halen ze dus 5 tienden op een low/medium speed circuit. | |
THEFXR | dinsdag 27 juni 2017 @ 16:06 |
Ziggo en Max hebben een commercieel contract. dus Max verdient er aan | |
Tarado | dinsdag 27 juni 2017 @ 16:08 |
dat zou ik eerder andersom zien | |
SnowOokami | dinsdag 27 juni 2017 @ 16:10 |
hmm naja misschien heb jij gelijk ![]() 3 tienden blijft veel iig en dat is zelfs nog theoretisch aangezien Alonso geen 1 rondje heeft kunnen stampen met die nieuwe motor. | |
Tarado | dinsdag 27 juni 2017 @ 16:16 |
je moet blij zijn met iedere progressie maar gezien hun achterstand is zelfs 0,5s verbetering nog lang niet waar ze zijn moeten | |
daNpy | dinsdag 27 juni 2017 @ 16:22 |
Vettel krijgt hopelijk een dikkere straf: https://www.autoblog.nl/n(...)arder-bestraft-99976 | |
SnowOokami | dinsdag 27 juni 2017 @ 16:22 |
Alonso kwalificeerde met die spec 2 motor 7e in Spanje ![]() De spec 2.2 was niet sneller dan 2 in Baku, maar hij heeft toch punten gescoord en ding zei geen *poof* Denk dat ze straks het middenveld wel voorbij zijn met de spec 3 (hoop ik dan) | |
Peterselieman | dinsdag 27 juni 2017 @ 16:36 |
mja, bij een zwaardere straf zou je hem tweemaal straffen voor hetzelfde vergrijp. Dat van vorig jaar was voor een duidelijk ander vergrijp. | |
Gezicht | dinsdag 27 juni 2017 @ 16:40 |
Om Hamilton vervolgens fluitend naar het kampioenschap te laten rijden? Doe maar niet. ![]() Ik zie liever emoties en strijd dan optochten a la Baku 2016, dubbel maar waar. | |
Tarado | dinsdag 27 juni 2017 @ 16:41 |
wel mee eens ja, gewoon weer vooruit kijken | |
SnowOokami | dinsdag 27 juni 2017 @ 16:42 |
Vettel is een pannenkoek, die kerel zit altijd met een rode waas achter het stuur. | |
Tarado | dinsdag 27 juni 2017 @ 16:48 |
niet altijd maar hij reageert wel vreemd af en toe, zo goed kan hij dus niet tegen druk | |
SnowOokami | dinsdag 27 juni 2017 @ 16:49 |
Honda heeft die spec3 wel nodig ja: 4x stukken a 320~325km/u per rondje. | |
sasquatsch | dinsdag 27 juni 2017 @ 17:22 |
Beide keren is het imho in diskrediet brengen van de sport, dus wat mij betreft mag hij de punten van Baku verliezen. Daar had hij gewoon de zwarte vlag moeten krijgen. Dan is het geen dubbele straf. ![]() | |
daNpy | dinsdag 27 juni 2017 @ 17:25 |
Gewoon 1 wedstrijd schorsen daarmee is het kampioenschap weer mooi scherp. Zulke acties moeten gewoon (hard) bestraft worden, klaar. Emoties zijn prima en begrijpelijk, maar je gram gaan halen is altijd not-done in welke sport dan ook. | |
opgebaarde | dinsdag 27 juni 2017 @ 17:43 |
Wat ik wel bijzonder vindt, is dat met het bepalen van de stafmaat rekening gehouden is met het kampioenschap tussen beide heren. Dat is in mijn ogen zwak maar ook sterke beslissing. Het schept alleen wel een precedent en kan leiden tot terechte discussies zowel ni als in de toekomst. Hoewel ik de actie van Vettel afkeur, is het voor mij als toeschouwer ook wel weer net leuk. | |
flipsen | dinsdag 27 juni 2017 @ 18:33 |
Was Charlie soms "bang" dat bij een zwaardere straf mensen hem zouden beschuldigen dat het persoonlijk was, na de "Fuck Charlie" opmerking van diezelfde Vettel? | |
daNpy | dinsdag 27 juni 2017 @ 18:52 |
Charlie heeft die beslissing niet gemaakt, hij staat in ieder geval niet op de marshalls lijst. | |
#ANONIEM | dinsdag 27 juni 2017 @ 18:56 |
Hij staat nu ook op het formule 1 kanaal. Met verder wat doelloos geleuter eromheen. Maar wel een side-by-side van een eerdere safety car ronde ![]() ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2017 18:58:25 ] | |
tja77 | dinsdag 27 juni 2017 @ 19:10 |
Volgens mij doen zowel Hamilton als Vettel bij beide restarts hetzelfde. Het enige verschil is dat bij restart 2, de onderlinge afstand kleiner is. | |
flipsen | dinsdag 27 juni 2017 @ 19:19 |
Hamilton doet geen harde breaktest, hij gaat gewoon niet op het gas terwijl Vettel daar (uiteraard) wel vanuit gaat. Kunnen we nu weer over tot de orde van de dag? Gracias! Is het al bijna raceweek bijvoorbeeld? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 27 juni 2017 @ 19:22 |
Het is gewoon zwak, want je geeft als signaal dat je meer mag als het om het WK gaat, want dan straffen ze niet omdat het 't WK beïnvloed. En daarmee beïnvloedt je juist het WK. Ongeacht de WK-stand, is de actie van Vettel gewoon een zwarte vlag waard. Met opzet een andere auto rammen is een no-go wmb. En dat dit opzettelijk was, was wel overduidelijk. Als het niet opzettelijk was, dan moet Vettel trouwens zijn licentie inleveren wmb, want dan heeft hij zijn auto niet onder controle. | |
ColtZ40 | dinsdag 27 juni 2017 @ 19:28 |
Er zit wel een verschil als het gedaan wordt op hoge snelheid of met een slakkengang zoals het zondag gebeurde... | |
#ANONIEM | dinsdag 27 juni 2017 @ 19:30 |
Eigen rechter spelen is sowieso fout. En dat deed Vettel. Als het op hoge snelheid was geweest, dan hadden ze hem levenslang mogen schorsen. Wat hij nu deed was een zwarte vlag waard. Dus ik neem het verschil mee ![]() | |
pmponer | dinsdag 27 juni 2017 @ 19:34 |
honestly, gaat het hier nu nog over ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 27 juni 2017 @ 19:34 |
Filmtip voor vanavond 1 (2013) - IMDbVanaf 20.30 uur op het open Ziggo Sport kanaal. | |
ColtZ40 | dinsdag 27 juni 2017 @ 19:37 |
Voor een zwarte vlag moet je minimaal iemand van z'n motor trappen.. ![]() Noem voor de rest geen namen. ![]() | |
pmponer | dinsdag 27 juni 2017 @ 19:46 |
![]() ![]() ![]() | |
YourCaptor | dinsdag 27 juni 2017 @ 20:44 |
Zin an Oostenrijk, één van mijn favoriete banen. Overigens had ik in Baku een soort van geen zin, vanwege die vreselijke race van vorig jaar. Maar toen: ![]() | |
aesop | dinsdag 27 juni 2017 @ 20:54 |
Absoluut, de hapering van de versnellingsbak kostte hem ook al 2 a 3 tienden, dus p3 was normaalgesproken realistisch. | |
Gezicht | dinsdag 27 juni 2017 @ 21:03 |
Had niet iedereen dat dan? | |
YourCaptor | dinsdag 27 juni 2017 @ 21:04 |
Nee, alleen ik. | |
YourCaptor | dinsdag 27 juni 2017 @ 21:04 |
Ik heb nooit niet zin in een race. Ik keek hier echt van op.![]() | |
potjecreme | dinsdag 27 juni 2017 @ 21:06 |
Ik heb dat ook bij Monaco. | |
Evenstar | dinsdag 27 juni 2017 @ 21:07 |
Schumi raakte al zijn punten kwijt door zo'n actie en Vettel krijgt maar 10 sec ... | |
YourCaptor | dinsdag 27 juni 2017 @ 21:09 |
Ik niet, echt altijd kan ik wel iets halen uit een race. Zeker vooraf. | |
4-elements | dinsdag 27 juni 2017 @ 23:03 |
Dat was op volle snelheid en Schumi probeerde doelbewust Villeneuve eruit te rammen. Dat is toch wat anders dan verontwaardigd achter de safety car wheelbangen. Al is het meer dan terecht dat Vettel een straf kreeg. Los van de regels is dit alleen maar mooi: een titelstrijd tussen twee coureurs van twee teams die elkaar straks niet meer kunnen luchten of zien. Spektakel gegarandeerd. ![]() | |
de_boswachter | dinsdag 27 juni 2017 @ 23:04 |
HUP MAX | |
Fer | dinsdag 27 juni 2017 @ 23:58 |
Kan iemand zich nog herinneren of Vettel in 2010-2013 van die uitbarstingen had? | |
Bonobo11 | woensdag 28 juni 2017 @ 05:50 |
![]() | |
BadderHaring | woensdag 28 juni 2017 @ 06:33 |
Vettels mentale stabiliteit is volledig afhankelijk van succes. | |
Ghost_Nappa | woensdag 28 juni 2017 @ 06:37 |
Turkije 2010 ? | |
nils7 | woensdag 28 juni 2017 @ 07:39 |
Vettel viel in 2009 ook vaak uit met die bak. Dus komt volgend jaar wel goed ![]() | |
jpjedi | woensdag 28 juni 2017 @ 07:46 |
Volgens de Duitse F1-journalist Michael Schmidt denkt de FIA na over een strafzaak tegen Sebastian Vettel, vanwege de botsing met Hamilton. | |
Zorro | woensdag 28 juni 2017 @ 08:15 |
En dan hebben ze het aan de ene kant over Vettel als kleuter, maar die zou gestraft moeten worden omdat janker Todt het niet kan hebben dat Schumacher een grotere straf kreeg in zijn ogen. Hij deed dit en dat en toen mocht het niet en alles en zo en ... en ... wheeeeee ![]() ![]() ![]() Wie is er nou een kleuter ![]() | |
Tarado | woensdag 28 juni 2017 @ 08:26 |
![]() wel heel jammer want als ze niks doen en hij wordt met een heel klein verschil kampioen kleeft dit incident er weer aan en als Hamilton met een klein verschil wint eigenlijk ook | |
#ANONIEM | woensdag 28 juni 2017 @ 08:31 |
VacaLoca | woensdag 28 juni 2017 @ 08:35 |
Max moest blijkbaar in kwali als enige Renault coureur z'n motor terugschroeven. Dat plus sync problemen in z'n laatste ronde en dan nog maar een tiende achter de Ferrari's is veelbelovend. Canada liep ie uit op Bottas zelfs. Hij is gemiddeld zo'n 0.3 a 0.4 sec sneller dan Ricciardo inmiddels, dus tja mss gaan we het Wilhelmus nog wel (paar keer) horen dit jaar. | |
Weltschmerz | woensdag 28 juni 2017 @ 09:29 |
Hoezo dat? Was dit incident van invloed op de uitslag of zo? | |
MichelWuyts | woensdag 28 juni 2017 @ 09:31 |
Hij is dit jaar eigenlijk belachelijk goed ja. Het is een wonder dat Ricciardo meer punten heeft. | |
aesop | woensdag 28 juni 2017 @ 09:58 |
Hopelijk is dat inmiddels ook weer het bepalende gevoel bij Max. Dat ie op vrijdag weer top 3 tijden rijdt en die flow meeneemt naar kwalificatie en race. Blijft alles heel, staat ie op het podium. Boven Ferrari en 1 mercedes op eigen kracht, daar geloof ik inmiddels wel weer in. | |
tja77 | woensdag 28 juni 2017 @ 10:01 |
Sinds de grote aero update van de RBR in Spanje, devalueert hij Ricciardo gewoon. Het verschil is groot, echt groot. Zeker als je in ogenschouw neemt dat Ricciardo een verdomd goede coureur is. | |
Geralt | woensdag 28 juni 2017 @ 10:07 |
![]() Duidelijk te zien ![]() | |
Tarado | woensdag 28 juni 2017 @ 10:19 |
ja Vettel kreeg er toch straf voor en dat heeft hem de overwinning gekost en 13 punten | |
daNpy | woensdag 28 juni 2017 @ 10:28 |
Was Todt toen niet ook teambaas van schumacher? ![]() | |
Rossdale | woensdag 28 juni 2017 @ 10:30 |
Aangezien het vanaf dat punt is, zegt dat juist alleen maar dat de auto nu Max meer ligt dan Ricciardo en hij er dus meer uit kan halen. Voor die update was dat niet zo. Beetje scheef om rijders zo te vergelijken. Net als die mensen die zeggen dat Ricciardo beter is dan Vettel, omdat Vettel als een natte krant rondreed in de ontzettend slechte 2014 auto ![]() | |
Rossdale | woensdag 28 juni 2017 @ 10:30 |
Hij loopt alsnog uit op zijn directe concurrent ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 juni 2017 @ 10:32 |
Dat is meer geluk dan wijsheid | |
Tarado | woensdag 28 juni 2017 @ 10:32 |
ja ok maar het blijven kostbare punten, hoe kostbaar is afwachten | |
Rossdale | woensdag 28 juni 2017 @ 10:33 |
Ja dat snap ik wel, maar is alsnog wel krom ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 juni 2017 @ 10:35 |
Misschien, maar Vettel kan er niets aan doen dat die Mercedes half uit elkaar pleurt | |
Geralt | woensdag 28 juni 2017 @ 10:39 |
Met een ontzettend slechte auto haal je gen 3 overwinningen in een seizoen. Met een ontzettend slechte auto mag je blij zijn als je een puntje haalt. | |
tja77 | woensdag 28 juni 2017 @ 10:40 |
Ah ja, je mag coureurs natuurlijk niet met elkaar vergelijken. Een Alonso is dan ook helemaal niet beter dan aan Vandoorne. Feit is dat in Q Ricciardo nog steeds een stukkie trager is dan de Ferrari's waar Max het gat wel heeft kunnen dichten. Of dat komt omdat de auto de ene wel beter ligt dan de ander is niet relevant. Hij flikt iets wat Vettel nooit is gelukt, gewoon sneller zijn dan Ricciardo. | |
tja77 | woensdag 28 juni 2017 @ 10:52 |
Dat mag je niet zeggen van de Vettel fanboys. RBR werd gewoon 2e in het constructeurskampioenschap, Ricciardo 3e in het rijderskampioenschap, en Vettel 5e (nog achter Bottas) | |
Rossdale | woensdag 28 juni 2017 @ 10:52 |
Ja maar Alonso vs Vandoorne is het hele seizoen al zo, niet vanaf een bepaald punt | |
tja77 | woensdag 28 juni 2017 @ 11:00 |
Maar Vettel was in 2014 het gehele seizoen de mindere van Ricciardo. Toen vorig jaar Ricciardo de snellere was in de Q, had je iedereen moeten horen dat Max zijn Q skills nog ECHT wel moest gaan verbeteren. Maar nu ligt het ineens aan de aero update van RBR. Uiteraard. | |
SnowOokami | woensdag 28 juni 2017 @ 11:01 |
Sinds de update is het verschil nog duidelijker geworden ![]() | |
MichelWuyts | woensdag 28 juni 2017 @ 11:01 |
De safetycar blijft toch ook competitievervalsing. Is het niet mogelijk dat iedereen 5 seconden heeft om zijn auto stil te zetten? Dan verandert er niets aan posities en verschillen. Tuurlijk zullen de auto’s door gebrek aan rijwind veel opwarmen op zullen banden afkoelen maar daar verzinnen ze vast iets op. Het team kan zodra alle wagens stil zijn bijvoorbeeld gewoon de baan opkomen. Dat je een ronde achterstand mag goedmaken is gewoon belachelijk. | |
Gezicht | woensdag 28 juni 2017 @ 11:15 |
Fantastisch idee, direct invoeren.
| |
Tarado | woensdag 28 juni 2017 @ 11:16 |
dat ben ik wel met je eens | |
tja77 | woensdag 28 juni 2017 @ 11:18 |
Bij Nascar zoen ze het ook, alleen mag daar alleen de best geklasseerde coureur zich unlappen. Dus daar heb je dat coureurs die 1 ronde achterliggen, nu hun stinkende best gaan doen om de beste te zijn van de coureurs die een ronde achter liggen. Maar daar zijn de onderlinge verschillen kleiner, en is het een race in een race en biedt het echt meerwaarde. | |
MichelWuyts | woensdag 28 juni 2017 @ 11:20 |
Wat? ![]() | |
Tarado | woensdag 28 juni 2017 @ 11:20 |
maar het blijft een vreemde bonus | |
Tarado | woensdag 28 juni 2017 @ 11:23 |
de VSC is daar al een oplossing voor | |
Gezicht | woensdag 28 juni 2017 @ 11:24 |
Heb je je eigen post gelezen? 5 seconden om te stoppen zodra een lampje gaat branden, mechanics verspreid over het hele circuit, doei. Dan kun je net zo goed de hele safetycar afschaffen en in plaats daarvan altijd maar red flaggen. | |
MichelWuyts | woensdag 28 juni 2017 @ 11:29 |
De gewone safety car is blijkbaar ook nog nodig. In ieder geval moet iedereen gewoon tot stilstand gebracht kunnen worden in een korte tijd i.p.v. de gewone safety car. Dat is 1. Veiliger.2 eerlijker. Dit is een oplossing daarvoor. Hoe snel gestopt moet worden etc. kan over gediscussieerd worden | |
Coelho | woensdag 28 juni 2017 @ 11:35 |
Dan is juist de VSC beter, dan moeten ze direct van hun gas af. Nu knallen de auto's die niet in het treintje achter de safety car rijden gewoon vol door om hun achterstand in te halen. | |
MichelWuyts | woensdag 28 juni 2017 @ 11:42 |
Waarom word de VSC dan niet gebruikt voor SC situaties? het gata juist om situaties waar VSC situaties niet mogelijk zijn. | |
Tarado | woensdag 28 juni 2017 @ 11:44 |
bij sc sluit iedereen aan en dan zijn er dus momenten dat een gedeelte van de baan leeg is om wat weg te halen, bij vsc heb je dat niet | |
Weltschmerz | woensdag 28 juni 2017 @ 11:48 |
Dat blijft niet kleven hoor, het is al lang geframed. Alsof het een heel gevaarlijke actie was met het doel Hamilton uit de wedstrijd te rammen. Wheelbangen als doodzonde. Her en der wordt het incident tussen Schumacher en Villeneuve van 20 (!) jaar geleden erbij betrokken, op geen enkele manier vergelijkbaar natuurlijk, maar ja, het gaat er dan ook om dat als een Duitser de beste is en een Brit verslaat, dit hoe dan ook in diskrediet gebracht moet worden. | |
sasquatsch | woensdag 28 juni 2017 @ 11:49 |
En dat is dus bewust gedaan om het spektakel te verhogen. Door de gelapten tussen de andere coureurs weg te halen zodat de koplopers direct met elkaar konden racen zonder last te hebben van de achterblijvers. Ik was het er al niet mee eens toen het jaren terug werd ingevoerd, omdat het inderdaad competitievervalsing is. Niet alleen omdat de achterblijvers er een rondje mee winnen, maar ook omdat de koploper dubbel genaaid wordt. Eerst door de SC an sich, en dan nog eens omdat de achterblijvers niet meer tussen hem en de nummer twee zitten, terwijl ze die zonder SC wel zouden moeten inhalen. Imho is de SC er niet om het spektakel te verhogen, maar vanwege de veiligheid en zou zo weinig mogelijk invloed moeten hebben op de wedstrijd. | |
Peterselieman | woensdag 28 juni 2017 @ 11:50 |
Misschien, maar het is onderdeel van de racesport. Dat weten coureurs en teams en daar moeten ze rekening mee houden. Voor de toeschouwers zit er bij de herstart nog een stukje entertainment aan vast ook, omdat je dan vaak positiewisselingen krijgt. Waarom eigenlijk geen double-file restart invoeren, zoals in de Amerikaanse racerij gebruikelijk is? | |
Evenstar | woensdag 28 juni 2017 @ 11:51 |
Nee, laten we het anders nog saaier maken. Een safety car brengt meestal spanning en sensatie met zich mee. Hoezo competitievervalsing? Het is gewoon een onderdeel van het racen. | |
MichelWuyts | woensdag 28 juni 2017 @ 11:52 |
Ja, juist ja. De VSC is dus niet altijd een optie. Als iedereen gewoon stilstaat op de plek waar hij op dat moment rijdt kan er dus rustig worden opgeruimd. Dit zou een oplossing zijn voor situaties waar de VSC GEEN oplossing is. Ik kom wel eens op een elektronische kartbaan en daar worden bij dergelijke situaties de auto’s zelfs automatisch uitgeschakeld tot vrijwel stilstand. | |
sasquatsch | woensdag 28 juni 2017 @ 11:52 |
Het gaat erin dat het bewust gebeurde. Dat kan en mag gewoon niet met welke snelheid dan ook, dus is de straf die hij kreeg nog erg licht. Gewoon uit de uitslag van de race halen lijkt me een betere straf. Uit het kampioenschap halen zoals bij Schumacher gaat me inderdaad veel te ver. | |
Geralt | woensdag 28 juni 2017 @ 11:52 |
Bernd gewoon in een F1 auto zetten. Hoeft Lewis ook niet te miepen dat ie niet doorrijdt ![]() | |
Geralt | woensdag 28 juni 2017 @ 11:52 |
Dat ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 juni 2017 @ 11:54 |
Vettel had nog tijdens de race de zwarte vlag moeten krijgen, maar kennelijk durfden ze dat niet aan. Als ze hem nu nog een keer zouden straffen zou ik dat vreemd vinden, ook al was de initiële straf in de ogen van velen te licht. | |
MichelWuyts | woensdag 28 juni 2017 @ 11:55 |
Een voorsprong van bijvoorbeeld een minuut kan gewoon in rook opgaan. Je gaat bij een voetbalwedstrijd ook niet opeens de stand van 4-0 naar 4-3 verzetten. Dat is eigenlijk wat er bij een safety car gebeurd. | |
Peterselieman | woensdag 28 juni 2017 @ 11:56 |
Elke keer als Lewis erover miept hem een drive-through ofzo geven. | |
Evenstar | woensdag 28 juni 2017 @ 11:56 |
Dit! Het moet helemaal NIKS uitmaken of het met 10km/h, 50km/h of 200km/h gebeurd is. Het gaat er om dat iemand opzettelijk iemand anders van de baan probeert te rammen. Het was een bewuste actie en niet een race incident tijdens het racen zelf. Zoiets moet gewoon keihard gestraft worden, anders gaat dit vaker gebeuren en dan kan je er niks meer tegen doen aangezien je Vettel niet hard genoeg hebt aangepakt. Als dit een volgende race weer zou gebeuren en die coureur zou een zwarte vlag krijgen is er stront aan de knikker. Als die dan weer een 10 seconden straf zou krijgen is er alsnog stront aan de knikker, want dan mag je blijkbaar mensen van de baan proberen te rammen. | |
Geralt | woensdag 28 juni 2017 @ 11:56 |
Nee gewoon die gare Mercedes SC wegtiefen en een F1 auto geven aan Bernd. Kan die ook gewoon een beetje wat meer tempo rijden ![]() | |
SnowOokami | woensdag 28 juni 2017 @ 11:57 |
Of een punt aftrek... dan staat ie aan het einde van het seizoen weer op 0. | |
Geralt | woensdag 28 juni 2017 @ 11:57 |
En dat is iets wat de heren stewards zich in mijn ogen niet bedacht hebben. Er wordt hier een debiel precedent geschapen. Iemand moedwillig aanrijden kost je 10 seconden. Zo simpel is het dus sinds zondag. | |
SnowOokami | woensdag 28 juni 2017 @ 11:58 |
Olav zei toch dat ze hem een F2 auto moesten geven? Dat vond ik wel een goed idee | |
Tarado | woensdag 28 juni 2017 @ 11:58 |
over miepen gesproken, dat hij het team vroeg of Bottas even in kon houden | |
Geralt | woensdag 28 juni 2017 @ 11:58 |
Ja ok iets meer dan 10 seconden wegens stop & go, maar toch, je snapt wat ik bedoel ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 juni 2017 @ 11:58 |
zie het meer als stilleggen van de wedstrijd door de scheidsrechter omdat er iets op of rond het veld gebeurd is. Reken maar dat dit ook invloed heeft op het spel van beide teams. Het kan best zijn dat het team dat achter stond hard op weg was naar de gelijkmaker en dat de wedstrijd na de hervatting doodsaai wordt, omdat er vanaf de kant ingegrepen wordt door tactische aanwijzingen. | |
Evenstar | woensdag 28 juni 2017 @ 12:00 |
Dat miepen over de SC en dit soort acties zijn nou precies mooie voorbeelden waarom ik Hamilton tien keer niks vind. Kan prima rondjes rijden als alles goed gaat, maar als het ook maar een beetje tegenzit is het te treurig voor woorden. | |
Gezicht | woensdag 28 juni 2017 @ 12:01 |
Ondergesneeuwd inderdaad, belachelijk wat mij betreft. | |
SnowOokami | woensdag 28 juni 2017 @ 12:02 |
idd ![]() De reactie van z'n engineer was dan wel weer goed. | |
Evenstar | woensdag 28 juni 2017 @ 12:02 |
En dan na de race net doen alsof er niks aan de hand was. Dat is misschien nog wel veel ergens. Dat je "in the heat of the moment" zo'n actie maakt is misschien nog goed te praten, maar na de race net doen alsof er niks is gebeurd is echt schandalig. Een kleuter is het. Vorig jaar wel miepen als Max hem geen ruimte liet, maar nu iemand moedwillig eraf proberen te rijden tijdens een safety car. | |
Geralt | woensdag 28 juni 2017 @ 12:03 |
Hij heeft denk ik wereldwijd wel iets aan credits in moeten leveren wegens dit akkefietje. | |
Geralt | woensdag 28 juni 2017 @ 12:03 |
Alleen al hierom hoop ik dat hij de titel niet pakt dit jaar. ![]() | |
ondeugend | woensdag 28 juni 2017 @ 12:05 |
Herr Dr Markohttp://www.auto-motor-und(...)F1+%28Englisch%29%29 | |
Geralt | woensdag 28 juni 2017 @ 12:05 |
Ow en die 2 tetsen er dit jaar samen nog wel een keer vanaf is mijn verwachting. ![]() | |
sasquatsch | woensdag 28 juni 2017 @ 12:07 |
SC is prima, maar ze moeten niet de achterblijvers ertussen uit halen. | |
MichelWuyts | woensdag 28 juni 2017 @ 12:07 |
Dan zou je het ook letterlijk moeten stilleggen zoals ik voorstel. | |
Peterselieman | woensdag 28 juni 2017 @ 12:07 |
Botte pech dus. Op het moment dat ze hem binnen wilden brengen was de verstopping weg, maar viel direct hierna de oliedruk weg ... | |
Evenstar | woensdag 28 juni 2017 @ 12:08 |
Jammer voor de Max-haters die blijven beweren dat het allemaal komt doordat Max teveel van de auto vraagt ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 juni 2017 @ 12:09 |
En dat kan niet. Daarom wordt regelmatig voor een VSC gekozen. Ook niet helemaal een eerlijk systeem, want onder VSC's wordt vaak gestopt voor nieuwe banden en dat is weer nadelig voor degenen die net binnen zijn geweest. Die verliezen hierdoor tijd. | |
Peterselieman | woensdag 28 juni 2017 @ 12:10 |
Of een VSC waarbij de pits dicht blijft. Benadeel je de coureurs uiteindelijk het minste. | |
MichelWuyts | woensdag 28 juni 2017 @ 12:11 |
Waarom kan dat niet? Of willen ze dat niet. | |
ondeugend | woensdag 28 juni 2017 @ 12:12 |
Gewoon weer botte pech idd. Misschien kunnen ze het een beetje goedmaken met Max door hem de beste strategie te geven in Oostenrijk. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 juni 2017 @ 12:14 |
bij jouw idee staan de auto's kriskras verspreid over de baan stil met hun motor uit? De auto's zijn er niet op gebouwd om zelfstandig te kunnen starten, dus dat gaat niet werken. | |
Bluurgh | woensdag 28 juni 2017 @ 12:14 |
Heb je wel eens gezien wat voor materiaal er op de startgrid gebruikt wordt? Als je jouw idee doet, zou je alle wagens automatisch tot stilstand moeten brengen op hetzelfde moment. Daarna staan ze zeker 10 minuten stil waardoor ze dus oa. de motor uit moeten zetten (en dus weer aan) en bandenwarmers etc etc. De pitcrew 5 kilometer laten lopen om de auto te bereiken op Spa is niet zo goed plan ![]() | |
Evenstar | woensdag 28 juni 2017 @ 12:18 |
Inderdaad, als je het helemaal eerlijk wil houden moet je VSC gebruiken en de pits dichtgooien tijdens een VSC. Soms is een VSC gewoon niet voldoende aangezien je dan geen ruimte hebt om op te ruimen. Een SC kan je gewoon niet voorkomen. Auto's kan je echt niet even stilzetten en dan al helemaal niet ergens achterop de baan. Mag je team eerst 4km rennen om bij je auto te komen, dus onmogelijk. Wat wel zo is is dat het natuurlijk niet veilig is als er tijdens een SC een achterligger mag inhalen en met 300km/h over de baan mag rijden terwijl er marshalls bezig zijn. Ze zouden tijdens de SC ook een max. snelheid moeten handhaven (of is die er wel en heb ik het gemist). Dan kan je alsnog achterliggers eruit halen, maar kunnen die niet als een mafkees rondrijden om te unlappen. | |
Weltschmerz | woensdag 28 juni 2017 @ 12:19 |
Dus je mag niet wheelbangen bij welke snelheid dan ook? En daar moet een zwarte vlag op volgen? Dat is nieuw voor mij en werpt een heel ander licht op incidenten van vorige seizoenen. | |
Evenstar | woensdag 28 juni 2017 @ 12:21 |
Ja, draai het maar weer lekker om ![]() Wheelbangen tijdens het racen is niet te vergelijken met bewust op iemand afsturen tijdens een SC, omdat je denkt dat hij je een breaktest heeft gegeven. Edit: Snap serieus niet hoe mensen dit goed willen praten. | |
sasquatsch | woensdag 28 juni 2017 @ 12:30 |
Omdat Vettel in de ogen van sommige mensen niets fout kan doen ![]() | |
sasquatsch | woensdag 28 juni 2017 @ 12:30 |
Behalve diegenen die net naar binnen wilden gaan vanwege schade/lekke band of zo. | |
#ANONIEM | woensdag 28 juni 2017 @ 12:36 |
Dat gezeur over de SC, lekker laten zo. Brengt spanning terug in soms saaie momenten, veld weer lekker dicht bij elkaar, heerlijk de herstarts. | |
Deckard | woensdag 28 juni 2017 @ 12:37 |
Auto's laten still staan ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 juni 2017 @ 12:46 |
Die hebben een reden om dan te pitten. Voor de rest staat het idee me wel aan eigenlijk als er een VSC is ![]() | |
Racerblade | woensdag 28 juni 2017 @ 12:50 |
Ik snap dat het vooral om het principe gaat en niet zozeer over (potentiële) schade die daaruit volgt. Maar dat de snelheid niks uitmaakt gaat me ook veel te ver. Ik ben het met je eens dat Vettel de zwarte vlag zou moeten krijgen, maar als die dit deed op het rechte stuk op racesnelheid hadden ze zijn superlicentie wel mogen afpakken. | |
Weltschmerz | woensdag 28 juni 2017 @ 12:52 |
Ik praat het niet goed, ik vind wheelbangen alleen niet ernstig. Er is geen schade en schade was ook niet te verwachten, er is geen beinvloeding van de race en mensen zeuren dat het een zwarte vlag had moeten zijn.... Waar gaat dit nog over? | |
Geralt | woensdag 28 juni 2017 @ 12:54 |
Over een viervoudig wereldkampioen die dringend een cursusje angermanagement nodig heeft ![]() Overigens die schade die er niet was was pas achteraf duidelijk. Een wielophanging is snel afgebroken. De actie had hen beide de race kunnen kosten. | |
ondeugend | woensdag 28 juni 2017 @ 12:57 |
Hoezo geen schade? Ik heb de crew bezig gezien met het oplappen van de zijkant. En zou het niet kunnen dat die hoofdsteun los is gekomen door de zoen van Vettel? | |
Peterselieman | woensdag 28 juni 2017 @ 13:00 |
nee. Die hoofdsteun is niet goed vastgezet toen Hamilton na de rode vlag weer in zijn auto zat | |
Whiskers2009 | woensdag 28 juni 2017 @ 13:13 |
Omdat ze dan helemaal niet meer kunnen rijden. Ogv jouw voorstel moeten de wagens minutenlang stil staan. Eea wordt dan of te koud of te heet. | |
Sjemmert | woensdag 28 juni 2017 @ 13:15 |
Omdat die je die auto's niet zomaar stil kunt zetten. Dan raakt alles binnen no time oververhit met alle gevolgen van dien. | |
Sjemmert | woensdag 28 juni 2017 @ 13:18 |
![]() Jij vind dat dit allemaal maar moet kunnen ? | |
Geralt | woensdag 28 juni 2017 @ 13:20 |
Pas op wat je zegt!!! | |
Peterselieman | woensdag 28 juni 2017 @ 13:26 |
pech gehad | |
HansvanOchten | woensdag 28 juni 2017 @ 13:39 |
Wheelbangen is wel iets anders dan opzettelijk inrijden op iemand. Ik denk dat niemand er een probleem heeft hier als twee rijders een bocht ingaan en elkaar daar raken. | |
Gezicht | woensdag 28 juni 2017 @ 13:45 |
In hoeverre is er eigenlijk rekening gehouden met de mogelijkheid dat het geen doelbewuste actie was, maar "per ongeluk" gebeurde toen Seb zijn hand(en) van het stuur had? Correct me if I'm wrong maar ik heb geen beelden van het stuur gezien waarop te zien is dat Vettel doelbewust die beweging maakt, noch heb ik hem dat horen toegeven. | |
tja77 | woensdag 28 juni 2017 @ 13:47 |
Zou je ook zo reageren wanneer het niet jouw lievelingetje betrof maar bijvoorbeeld iemand als Stroll? Het feit dat er geen schade is mag nooit de zwaarte van de straf bepalen, want als het nog een keer gebeurt bij een andere coureur. Daar breekt de wielophanging van af, krijgt die dan een zwaardere straf omdat het slachtoffer toevallig in een minder deugdelijke auto reed? Het gaat om de intentie. en die had NIKS maar dan ook echt NIKS met racen te maken. Deze reactie ook Godver, ja natuurlijk is dat een hele andere situatie die niet vergelijkbaar is. Dat was tijdens de race, en Schumacher poogde hem in de zijkant van Villeneuve te rammen omdat Villeneuve sneller was. Dit was tijdens een safetycar, en Vettel voelde zich op z'n pikkie getrapt. Achteraf nog ten onrechte ook, want hij maakte de inschattingsfout. Godver wat sneu dit. Je Duitse prinsesje op de erwt heeft met zijn pruillipje iets gedaan wat niet mocht, en nu heeft de hele wereld een hekel aan hem...achgossie | |
SnowOokami | woensdag 28 juni 2017 @ 13:50 |
Dus ze zagen wel degelijk critical temperaturen?? Maar het herstelde zich en toen verloor hij alsnog de oliedruk? ![]() | |
Weltschmerz | woensdag 28 juni 2017 @ 14:03 |
De zijkant van de band? Ik lees her en der ook dat Vettel 'drove into Hamilton' maar het was gewoon wheelbangetje dus waarschijnlijk heb jij je dat ingebeeld. Nee, en zelfs niet door de brake-test. Je kunt van alles verzinnen om maar te doen alsof er iets ernstigs gebeurd is, maar dat is er gewoon niet. Vettel gaat verhaal halen en doet dat op een verkeerde manier, that's it. | |
Automatic_Rock | woensdag 28 juni 2017 @ 14:21 |
Hier hoopte ik op, maar de reactie van Vettel na de race sluit deze mogelijkheid helaas uit. Als het per ongeluk was had hij allang zijn excuses gemaakt denk ik. Wat mij betreft had hij tijdens de race een zwarte vlag moeten krijgen. Maar om hem nu alsnog een tweede straf op te leggen lijkt me ook niet juist. Tenzij ze hem voor straf 1 race van stoeltje laten wisselen met Alonso ![]() | |
Sjemmert | woensdag 28 juni 2017 @ 14:30 |
Snap niet dat jij zo'n actie nog goed wil praten. Er was gelukkig voor beide geen ernstige schade nee, maar die actie was wel een zeer ernstige overtreding. Dat moet je toch wel inzien ? Dat kun je toch niet simpel afdoen als een 'wheelbangetje' en daarmee klaar. | |
tja77 | woensdag 28 juni 2017 @ 14:35 |
Godver, ook nog steeds beweren dat er überhaupt een brake-test was. Vettel gaat geen verhaal, hij speelt voor eigen rechter door te concluderen dat hetgeen wat Hamilton deed, niet door de beugel kon. Echter heeft data laten zien dat Hamilton niks bijzonders heeft gedaan. Dus EN een fout van Vettel door achter op Hamilton te rijden EN een foute conclusie van Vettel door Hamilton er de schuld van te geven EN een foute actie van Vettel om voor eigen rechter te gaan spelen. De actie van Vettel was wel degelijk ernstig, het gevolg viel gelukkig mee, hoewel er wel gewoon schade was. | |
nils7 | woensdag 28 juni 2017 @ 14:37 |
Nieuw hier? | |
Tarado | woensdag 28 juni 2017 @ 14:39 |
![]() | |
tja77 | woensdag 28 juni 2017 @ 14:40 |
Omdat? | |
Monolith | woensdag 28 juni 2017 @ 14:44 |
Misschien handig om het één en ander te verduidelijken. Je praat tegen Weltschmerz. Weltschmerz is graag tegendraads. Hij blijft een beetje hangen in het idee dat de Formule 1 één groot Brits complot is en Hamilton niets fout kan doen en het altijd aan anderen ligt. Dat maakt het hem ook onmogelijk om objectief te kijken naar dit soort kwesties. Weltschmerz is een beetje de Jacques Villeneuve van deze topicreeks. | |
tja77 | woensdag 28 juni 2017 @ 14:47 |
Ik heb wel meerdere posts gezien waaruit blijkt wat jij nu stelt, maar had misschien toch de stille hoop dat hij het licht zou zien. | |
opgebaarde | woensdag 28 juni 2017 @ 14:49 |
Ik vind de postings van Weltschmerz eigenlijk altijd wel interessant. | |
sasquatsch | woensdag 28 juni 2017 @ 14:53 |
Je vergeet nog te melden dat hij een Vettel fanboy is. | |
Tarado | woensdag 28 juni 2017 @ 14:53 |
alles wat/wie Duits(er) is | |
opgebaarde | woensdag 28 juni 2017 @ 14:54 |
En vergeet de Duitse taal niet ![]() Zeker met volume ![]() | |
sasquatsch | woensdag 28 juni 2017 @ 14:55 |
Ach so. Hülkenberg und Wehrlein auch, ja? | |
Tarado | woensdag 28 juni 2017 @ 14:56 |
vorige jaren Rosberg zeker | |
tja77 | woensdag 28 juni 2017 @ 14:57 |
Spreekt Hulkenberg Duits ja? | |
Rossdale | woensdag 28 juni 2017 @ 14:58 |
![]() | |
nils7 | woensdag 28 juni 2017 @ 15:07 |
Daarom vroeg ik dat ![]() | |
motorbloempje | woensdag 28 juni 2017 @ 15:08 |
Zijn er nog mensen die die posts lezen? ![]() | |
Sjemmert | woensdag 28 juni 2017 @ 15:08 |
![]() ![]() | |
Bonobo11 | woensdag 28 juni 2017 @ 15:08 |
Wat een discussie weer. Safetycar zal altijd een straatauto zijn omdat hij met regen en zonneschijn over de circuits moet. Ook heeft de FIA geen zin om nog eens 30 extra engineers mee te nemen voor een formule2/3 safetycar. Verder had Vettel natuurlijk direct zwarte vlag moeten krijgen. Ga maar ff afkoelen. Had niets met racen te maken, pure frustratie. | |
Rossdale | woensdag 28 juni 2017 @ 15:09 |
En daar had hij dus een zwarte vlag voor moeten krijgen, wat er verder vooraf gebeurd is boeit niet. Dat zeg je namelijk net zelf ook al | |
je_ergste_nachtmerrie | woensdag 28 juni 2017 @ 15:18 |
Per toeval de jouwe. Het is toch verder niet interessant wat een ander te melden heeft, alleen de mening van "mij" is de waarheid... | |
motorbloempje | woensdag 28 juni 2017 @ 15:19 |
Jij bent sowieso inhoudsloos, dus.... ![]() | |
je_ergste_nachtmerrie | woensdag 28 juni 2017 @ 15:19 |
Wat Vettel betreft, ik was blij dat hij weer volop om de winst mee kan strijden, maar zondag heeft hij ook bij mij nogal wat credits verloren. Een bewuste actie om een concurrent uit de wedstrijd te rijden op basis van een aanname vind ik absoluut een zwarte vlag waardig. Anders schep je een precedent dat je botsautootje mag spelen. | |
Scrutinizer | woensdag 28 juni 2017 @ 15:20 |
Ja, de FIA leest toch mee hoe wij hier de strafmaat voor Vettel bepalen? | |
motorbloempje | woensdag 28 juni 2017 @ 15:20 |
Ik notuleer het, en stuur het door per mail. Elke week. | |
je_ergste_nachtmerrie | woensdag 28 juni 2017 @ 15:20 |
Nog steeds ![]() | |
BadderHaring | woensdag 28 juni 2017 @ 15:23 |
Ik vind het interessant dat mensen zo ver van de werkelijkheid kunnen staan. | |
Sjemmert | woensdag 28 juni 2017 @ 15:43 |
Ah vandaar dat het altijd zo lang moet duren met die FIA. Dacht dat ze gewoon traag waren maar ze wachten natuurlijk nog op de notulen. | |
Fer | woensdag 28 juni 2017 @ 15:47 |
Vreemd genoeg, een correcte inhaalactie met 250+ wat uitmond in een wheelbangetje mag weer wel. | |
Whiskers2009 | woensdag 28 juni 2017 @ 15:50 |
Dat is helemaal niet raar. Het wheelbangen is het probleem niet. Het eigen rechter spelen en opzettelijk inrijden op een conculega wel. | |
BeamofLight | woensdag 28 juni 2017 @ 16:19 |
dat probeerde hij niet hoor | |
Weltschmerz | woensdag 28 juni 2017 @ 16:43 |
Nou doe je het voorkomen alsof dat een vrije keuze is. Ik heb ook niet de waarheid in pacht maar ik zie wel wanneer en hoe er stemming gemaakt wordt. Waar de meeste mensen denken dat 'als iedereen het zegt het wel waar zal zijn', denk ik 'als iedereen elkaar nalult zal het wel niet kloppen'. Dat is ook meestal zo als iedereen elkaar nalult, en de meesten hier lepelen gewoon keurig op wat hun voorgekauwd is. De neiging om dwars te liggen is op zich niet objectiever dan de neiging om gezellig met de kudde mee te blaten. Maar ik denk dat ik toch wel objectief vast kan stellen dat de Britten vrij dominant zijn in de F1 en de F1 verslaggeving in alle mogelijke vormen, en het een hysterisch chauvinistisch volkje is daarin eventueel slechts overtroffen door de Brazilianen. Het is dan ook niet moeilijk te voorspellen dat een dubieuze beslissing van de stewards in het nadeel van Hamilton een enorme shitstorm over zich af zou roepen terwijl een dubieuze beslissing in het voordeel van Hamilton dat niet doet. Alleen dat laatste hebben we daadwerkelijk kunnen constateren aangezien alle dubieuze beslissingen de afgelopen jaren in het voordeel van Hamilton uitvielen. Ook kunnen we constateren dat de meeblaters met de kudde hier dingen over inmiddels hét incident van zondag vertellen die gewoon niet waar zijn. Er werd op niemand ingereden, er werd niemand van de baan gebeukt, er was geen schade aan de zijkant van de auto en die kon er ook nooit zijn, de hoofdsteun was opnieuw bevestigd na de rode vlag en kon dus daardoor niet losgeschoten zijn. En dan dood leuk om een zwarte vlag zeuren bij zo'n incidentje, terwijl dat bijna nooit voorkomt terwijl er toch de afgelopen decennia heel veel is gebeurd dat niet door de beugel kon. Nee, ik ben niet objectief maar deze mate van onzin kan alleen maar in een hysterische kudde. De meerderheid heeft zelden gelijk om de eenvoudige reden dat je aansluiten bij de meerderheid makkelijker is dan zelf nadenken. | |
Wuwwa | woensdag 28 juni 2017 @ 16:46 |
https://wtf1.com/post/max(...)edia-duties-in-baku/ Max kan officieel gaan dokken. Kan die jongen nog wel z'n huur in Monaco ophoesten? Hij loopt al z'n podiumpremies mis, een boete links en rechts... | |
daNpy | woensdag 28 juni 2017 @ 16:52 |
Weggestuurd door red bull. Dus ja die mogen ook betalen dunkt me ![]() | |
Asschen_sukar | woensdag 28 juni 2017 @ 17:06 |
Gaan toch niet weer die hele discussie houden hier. Samen met de Vettel discussie lijkt me alles wel gezegd toch? | |
Rossdale | woensdag 28 juni 2017 @ 17:08 |
De Ocon-actie die een 1-2 voor Force One in het roet gooide is nog niet echt aan bod gekomen hier, wat vonden we daar van? | |
Wuwwa | woensdag 28 juni 2017 @ 17:13 |
'Ik vind het zeer onprofessioneel, wat moet de jeugd die zit te kijken hier wel niet van denken?' etc. Maar goed, denk dat RBR met alle liefde de boete afbetaalt, had ze een stuk meer financiele imagoschade opgeleverd als heethoofd Max even Jos gaat over het team/de motorleverancier. | |
Asschen_sukar | woensdag 28 juni 2017 @ 17:13 |
Onhandig. Leek me niet heel bewust. Al zal de sfeer tussen de heren daar ook wel iets bedoeld zijn. | |
SnowOokami | woensdag 28 juni 2017 @ 17:25 |
https://www.motorsport.co(...)7-says-marko-924384/Bottas kwam idd wel erg snel dichtbij op het einde ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 juni 2017 @ 17:29 |
Had niet anders verwacht. Ricciardo reed gemiddeld per ronde maar een fractie sneller dan Stroll en bouwde maar een voorsprong van een seconde of vijf op. Dat was voor mij al een teken dat hij niet voluit reed. Waarom zou hij ook, want de voorsprong was groot genoeg om het tot de finish vol te houden. | |
Tarado | woensdag 28 juni 2017 @ 17:41 |
probeer het eens met minder woorden, nee Hamilton werd er niet afgebeukt maar er werd wel op hem ingereden, dat kan zelfs jij niet ontkennen. | |
HansvanOchten | woensdag 28 juni 2017 @ 17:46 |
Dit inderdaad. Geen idee hoe de sfeer daar tuss de rijders is. Perez en Ocon zie ik beide wel een keer bij een topteam belanden. | |
VEM2012 | woensdag 28 juni 2017 @ 17:49 |
Dat is alleen maar een pré. | |
VacaLoca | woensdag 28 juni 2017 @ 17:51 |
Had de shitfan wel eens willen zien als Max vorig jaar de capriolen uit had gehaald die Vettel nu heeft uitgehaald. En dan had Vettel vooraan gestaan om 'm gek te noemen. Vettel doet alsof 't niet gebeurd is en dat lijkt nog te werken ook. | |
Wuwwa | woensdag 28 juni 2017 @ 17:54 |
Er zou zijn geknipt tijdens de teamradio's. Vlak na 'Can you tell me where I did dangerous driving?' begon Vettel 'You know what, HERE is a message for Charlie: F*CK OFF, HONESTLY, F*CK OFF' te gillen. | |
Caland | woensdag 28 juni 2017 @ 17:57 |
Vettel zat er te dicht op omdat Hamilton na die eerdere sc zo'n gat sloeg. Actie daarna hadden ze gelijk zwaarder moeten bestraffen, nu niet meer. Slotje. | |
Caland | woensdag 28 juni 2017 @ 17:57 |
Dat wil ik eigenlijk wel zien. | |
SnowOokami | woensdag 28 juni 2017 @ 18:17 |
Das toch van Mexico 2016? Of hebben ze dat achter afgelopen bericht geplakt? ![]() @ 1:38 | |
Tarado | woensdag 28 juni 2017 @ 18:32 |
wel met je eens, alles wat ze nu doen lijkt een politieke beslissing | |
Weltschmerz | woensdag 28 juni 2017 @ 18:37 |
Hoezo, krijg je kramp in je lippen? Een wheelbangetje bij 20 km/u, en dan doen alsof er gevaar was voor de race en levens en de jeugd daarvan in moreel verval raakt. Het gaat echt helemaal nergens meer over. | |
BeamofLight | woensdag 28 juni 2017 @ 18:39 |
het hoort niet Bij voetbal ( of überhaupt ) iemand in zijn bek spugen hoort ook niet. Is wel rood + 10 wedstrijden schorsing | |
BadderHaring | woensdag 28 juni 2017 @ 18:42 |
Moeilijk dit, ik ben het met jullie allebei eigenlijk nooit eens. Maar nu dan toch maar: #TeamBeamofLight | |
Weltschmerz | woensdag 28 juni 2017 @ 18:46 |
En een duw is bij voetbal hooguit een waarschuwing waard. Als het opzettelijk en bewust een tegenstander ophouden om de uitslag te beinvloeden slechts 5 seconden straf oplevert, is een S&G van 40 seconden voor een duwtje zonder enig gevolg bijzonder zwaar gestraft. | |
Tarado | woensdag 28 juni 2017 @ 18:48 |
als je toch die vergelijking wil maken is dit meer een elleboog | |
Geralt | woensdag 28 juni 2017 @ 18:53 |
hij is dan ook voor de verkeerde overtreding bestraft. Het is inderdaad niet gevaarlijk bij die snelheid, dus van gevaarlijk rijden en/of een andere coureur in gevaar brengen is geen sprake geweest. Hij had bestraft moeten worden voor onsportief gedrag en de sport in diskrediet brengen. Dat is het hele punt. ![]() | |
Smacked_Actor | woensdag 28 juni 2017 @ 18:57 |
Dit. En het was maar 10secs s/g... | |
Monolith | woensdag 28 juni 2017 @ 19:00 |
Voetbal is bovendien nog een volkssport met een hoge tolerantie voor wangedrag. In de meeste andere sporten staan er zwaardere sancties op. | |
Wuwwa | woensdag 28 juni 2017 @ 19:23 |
Gelukkig zat journalistTandarts Jack er na afloop bovenop bij Hamilton. Oh nee, hij vond het tot 2x toe 'briljant gevonden' dat Hamilton om een VSC vroeg. Kennelijk was z'n tweewekelijkse quota van de bruine tong niet gehaald nu Max afwezig was. Net als in Canada beetje popiejopie doen met Ricciardo. 'Three in a row, man' 'Cool, man' | |
Weltschmerz | woensdag 28 juni 2017 @ 19:39 |
Dat vind ik ook, maar dan lijkt me 5 seconden tijdstraf zonder S&G al aan de zware kant gezien eerdere straffen of het uitblijven daarvan voor onsportief gedrag. | |
Koen.V. | woensdag 28 juni 2017 @ 19:46 |
![]() | |
sasquatsch | woensdag 28 juni 2017 @ 19:47 |
Jack mocht het er niet met Hamilton over hebben. Dat wel doen zou min of meer betekenen dat hij Hamilton de rest van het seizoen niet meer kan spreken. | |
sasquatsch | woensdag 28 juni 2017 @ 19:49 |
Daar heeft hij zelfs nog een voorwaardelijke straf voor staan vanwege dat akkefietje in Mexico. | |
Wuwwa | woensdag 28 juni 2017 @ 19:49 |
Het hoofd van de Hulk past hier beter bij. | |
opgebaarde | woensdag 28 juni 2017 @ 19:49 |
De verklaring voor die kutvragen, was dat de vragen die íédereen wilde stellen niet gevraagd mochten worden. Stel je ze wel, word je afgekapt en sta je een tijd buitenspel. | |
Wuwwa | woensdag 28 juni 2017 @ 19:56 |
Wat is de verklaring voor de kwaliteit vragen tijdens de overige 19 races in het seizoen? | |
Sjemmert | woensdag 28 juni 2017 @ 19:56 |
Eerder voor Hulkenberg denk ik dan. | |
flipsen | woensdag 28 juni 2017 @ 20:09 |
En in plaats van een vork, de Nederlands vlag ![]() | |
Sjemmert | woensdag 28 juni 2017 @ 20:10 |
![]() | |
RingBewoner | woensdag 28 juni 2017 @ 20:37 |
En dat kan, de FIA gaat onderzoek doen. Dan toch de vraag die ik aan vrienden stel. Wat is een gepaste straf? | |
sasquatsch | woensdag 28 juni 2017 @ 20:38 |
De FIA gaat de aanrijding tussen Vettel en Hamilton onderzoeken om te kijken of er verdere actie ondernomen moet worden. http://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/355151/ | |
RingBewoner | woensdag 28 juni 2017 @ 20:40 |
Moet dat, en zo ja, wat is een gepaste straf? | |
Whiskers2009 | woensdag 28 juni 2017 @ 20:47 |
Had meteen een zwarte vlag moeten komen. Dus gepaste straf: punten behaald in afgelopen race vervallen. | |
RingBewoner | woensdag 28 juni 2017 @ 20:48 |
Dat is inderdaad wat had moeten gebeuren. Kan dat alsnog? Ik bedoel, is daar geen termijn voor om de uitslag aan te passen? Anders een race schorsing? | |
sasquatsch | woensdag 28 juni 2017 @ 20:49 |
Gezien het feit dat hij al een voorwaardelijke straf heeft voor het in diskrediet brengen van de sport moet dat, ja. En de straf zou de straf moeten zijn die hij afgelopen weekend al gehad had moeten hebben, nl uit de race (uitslag) halen. | |
sasquatsch | woensdag 28 juni 2017 @ 20:52 |
Coureurs zijn wel vaker achteraf gediskwalificeerd. Dus dat kan denk ik wel. Zo niet inderdaad een van voor een race. Ik vind dit erger (want opzettelijk) dan dat ongeluk van Grosjean in Spa waarvoor hij een raceban kreeg. | |
RingBewoner | woensdag 28 juni 2017 @ 20:54 |
Daar dacht ik ook aan terug. Of Sainz in Canada die daar ook drie punten voor krijgt. Tevens dacht ik even terug aan Schumacher tegen Villeneuve. Die werd destijds zelfs uit het kampioenschap gehaald. | |
zoonvaneengeweer | woensdag 28 juni 2017 @ 20:56 |
vettel ![]() hamilton ![]() | |
RingBewoner | woensdag 28 juni 2017 @ 20:58 |
Lekker inhoudelijk ook. | |
zoonvaneengeweer | woensdag 28 juni 2017 @ 20:59 |
dank u | |
VEM2012 | woensdag 28 juni 2017 @ 21:00 |
Toen vorig jaar Hamilton zijn teamgenoot van de weg drukte (wheelbang op snelheid) was er geen straf, niets. Maar nu moet men ook nog eens achteraf kijken of er nog een extra bonusstraf uitgedeeld moet worden? Wat een kul. Je oordeelt direct, of je zegt dat je het niet kan beoordelen. Maar niet 'we straffen nu en kijken we straks wel wat we er echt van vinden'. | |
RingBewoner | woensdag 28 juni 2017 @ 21:01 |
Je gaat mij niet vertellen dat je het nu over Spanje hebt. | |
sasquatsch | woensdag 28 juni 2017 @ 21:02 |
Schumacher probeerde opzettelijk Villeneuve uit de wedstrijd te rijden. Vettel wilde Hamilton alleen tot de orde roepen. Daar zit wel een verschil in. | |
zoonvaneengeweer | woensdag 28 juni 2017 @ 21:03 |
hamilton wordt beschermd door sky, zij hebben de macht zo moeilijk is het niet | |
RingBewoner | woensdag 28 juni 2017 @ 21:03 |
Wanneer heeft Vettel dat gezegd? | |
RingBewoner | woensdag 28 juni 2017 @ 21:04 |
Hoe is Hamilton beschermd? | |
bianconeri | woensdag 28 juni 2017 @ 21:04 |
Wauw wat overdreven zeg.... Natuurlijk had Vettel dat niet moeten doen maar stel je even aan. Het is even een tik die hij geeft, niet dat hij Hamilton blijft rammen zodat Hamilton bv crasht ofzo. Vettel is gewoon gestraft. Het verbaast mij dat Hamilton totaal niet bekeken wordt. Als dat hele verhaal rondom de brake test zo is dan is dat gewoon gevaarlijk rijden en eigenlijk bewust problemen veroorzaken voor in dit geval Vettel. Beide mannen horen gewoon straf te krijgen. Maar overdrijven is ook een kunst. | |
tja77 | woensdag 28 juni 2017 @ 21:04 |
Klopt, maar het ene gebeurde in een strijd om posities, het andere tijdens een safetycar situatie als reactie ergens op. | |
Whiskers2009 | woensdag 28 juni 2017 @ 21:04 |
Nadat hij het eerder al geflikt had met Hill.. En toen wel kampioen werd. Bij het akkefietje Villeneuve mislukte dat. Villeneuve werd kampioen. En alleen zijn 2e plaats in het kampioenschap werd afgepakt, zijn punten werden en overwinningen en poles etc bleven gewoon telken. Ook de van de constructeur (Ferrari ondervond er verder geen hinder van). Ik vond het een belachelijk lage straf. Straf zonder echte gevolgen. En zelfs dat ging niet over 1 nacht ijs. | |
tja77 | woensdag 28 juni 2017 @ 21:05 |
Data is gecheckt, en er was geen sprake van een brake test. Dus Vettel dacht dat hij een brake test kreeg, maar dat was dus gewoon niet zo. Dus waarvoor zou Hamilton dan straf moeten krijgen? | |
Whiskers2009 | woensdag 28 juni 2017 @ 21:06 |
Schumacher - Villeneuve in 1997 werd in eerste instantie ook afgedaan als race-incident (tijdens de race). Toch kwamen er nog (hoewel belachelijk weinig) gevolgen naderhand. | |
bianconeri | woensdag 28 juni 2017 @ 21:06 |
Kom op zeg.... Moet je serieus nog nadenken over dat Vettel Hamilton even een tik wou geven om hem tot de orde te roepen? Dat is zo duidelijk te zien. Het was geen tik om Hamilton van de baan te rijden ofzo... Ik vind het gedrag van Hamilton ernstiger, die knalt gewoon de wagen van Vettel kapot. Vettel geeft gewoon een voorzichtige tik, mag natuurlijk ook niet. Maar hij tikt hem er niet af en daar komt het niet eens bij in de buurt. | |
sasquatsch | woensdag 28 juni 2017 @ 21:06 |
Hamilton is wel bekeken en de FIA heeft geoordeeld dat het geen braketest was en niet anders dan de herstart ervoor en erna. Ze hebben zelfs de telemetrie om dit aan te tonen openbaar gemaakt. | |
tja77 | woensdag 28 juni 2017 @ 21:07 |
Welk gedrag van Hamilton? Je ziet spoken. | |
bianconeri | woensdag 28 juni 2017 @ 21:08 |
Nou ja Hamilton zat er wel ineens heel dicht op waardoor Vettel er achterop zat. Als er uiteindelijk inderdaad niets aan de hand blijkt prima. Maar dan moet er niet zo kinderachtig gedaan worden over Vettel. Even een tikje wat hij geeft omdat het op een brake test leek. Stel je lekker aan zeg. | |
zoonvaneengeweer | woensdag 28 juni 2017 @ 21:08 |
engeland zoekt een race held ze hebben hun held hamilton wordt voorgetrokken oneerlijk | |
sasquatsch | woensdag 28 juni 2017 @ 21:08 |
Dat van Hamilton is bewezen niet waar. | |
sasquatsch | woensdag 28 juni 2017 @ 21:08 |
Droom verder. | |
Sjemmert | woensdag 28 juni 2017 @ 21:09 |
Ze hadden hem gelijk moeten diskwalificeren. Het enigste wat ze nu nog kunnen imo is alsnog DQ van Baku. Dat of niets. Een volgende race nog schorsen gaat te ver want hij heeft ook in Baku al straf gehad. | |
Whiskers2009 | woensdag 28 juni 2017 @ 21:10 |
Hamilton heeft niks verkeerd gedaan (telemetrie + hij mag het tempo bepalen), dus nee: Hamilton hoeft geen straf. En ja: Vettel wel. De snelheid en het evt gevaar wat het wel of niet opleverde doen niet terzake. Noch of het wel of niet schade opleverde (wat het wel deed,men nee ik doel niet op de headrest). Het is eigen rechter spelen, inrijden op een conculega en uitermate onsportief gedrag. Zwarte vlag was m.i. volkomen terecht geweest. [ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 28-06-2017 21:17:35 ] | |
zoonvaneengeweer | woensdag 28 juni 2017 @ 21:10 |
droom jij maar verder, ik ben al wakker | |
Whiskers2009 | woensdag 28 juni 2017 @ 21:11 |
Gaat helemaal niet te ver en zou ook zeker niet de eerste keer zijn. | |
Whiskers2009 | woensdag 28 juni 2017 @ 21:11 |
Sky heeft de macht?!?! ![]() | |
Nattekat | woensdag 28 juni 2017 @ 21:12 |
Wacht... mensen praten nou serieus Vettels achterlijke gedrag goed ![]() | |
zoonvaneengeweer | woensdag 28 juni 2017 @ 21:12 |
ja, dat zie je aan alles | |
RingBewoner | woensdag 28 juni 2017 @ 21:13 |
Hij heeft er niks over gezegd. [ Bericht 18% gewijzigd door Nattekat op 28-06-2017 21:13:42 ] | |
Nattekat | woensdag 28 juni 2017 @ 21:13 |
Sky moet nog altijd een riant bedrag aftikken om überhaupt de F1 te mogen uitzenden. Ze zijn niets meer dan een klant. | |
motorbloempje | woensdag 28 juni 2017 @ 21:13 |
![]() | |
RingBewoner | woensdag 28 juni 2017 @ 21:13 |
Hoe dan? Door wie of wat? | |
Whiskers2009 | woensdag 28 juni 2017 @ 21:13 |
Yups. | |
sasquatsch | woensdag 28 juni 2017 @ 21:14 |
Dat ligt eraan hoe zwaar de FIA de FIA dit vindt en of ze dan alsnog de voorwaardelijke straf van Vettel omzetten in een echte straf (die dan door de het Internationale Tribunaal van de FIA wordt uitgesproken) | |
Whiskers2009 | woensdag 28 juni 2017 @ 21:15 |
![]() Sky is een tv-zender. Die de FOM dik moet betalen voor uitzendrechten En niks met de FIA of diens beslissingen te maken heeft... | |
Sjemmert | woensdag 28 juni 2017 @ 21:16 |
Mooi filmpje van het incident. Op 49 sec zie je beide SC restarts naast elkaar vanuit Vettels perspectief. Je ziet dat Hamilton precies hetzelfde rijd en dat het enigste verschil is dat Vettel er gewoon veel dichter op zit. | |
zoonvaneengeweer | woensdag 28 juni 2017 @ 21:16 |
het is goed zo goedenavond | |
sasquatsch | woensdag 28 juni 2017 @ 21:17 |
Hij wil zelfs niet erkennen dat hij hem geraakt heeft. Dat zegt wel genoeg. Het was in ieder geval niet per ongeluk anders had hij dat wel gezegd. | |
RingBewoner | woensdag 28 juni 2017 @ 21:17 |
Vet! Die had ik nog niet gezien. | |
RingBewoner | woensdag 28 juni 2017 @ 21:18 |
Dat laatste lijkt mij ook. Snap ook niet dat hij totaal negeerde wat hij had gedaan. | |
Whiskers2009 | woensdag 28 juni 2017 @ 21:18 |
Fixed ![]() | |
RingBewoner | woensdag 28 juni 2017 @ 21:18 |
Misschien kan je solliciteren bij speld.nl | |
Whiskers2009 | woensdag 28 juni 2017 @ 21:19 |
Fixed ![]() Hoewel niet letterlijk idd, ik snap wat je bedoelt. Bij nader inzien ![]() | |
RingBewoner | woensdag 28 juni 2017 @ 21:20 |
Ik wilde dat woord gebruiken. Wat ging er net mis ![]() |