Bah.quote:Op maandag 12 juni 2017 22:45 schreef 99.999 het volgende:
Laat boosrechts maar proberen wat te formeren. Dat is blijkbaar wat men wil.
Tja, zo boos mogelijk doen tegen buitenlanders is kennelijk wat men wil. Laat ze het dan maar weer een half jaartje proberen.quote:
Enkel kansloze buitenlanders. En boos worden is voor kleuters.quote:Op maandag 12 juni 2017 22:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, zo boos mogelijk doen tegen buitenlanders is kennelijk wat men wil. Laat ze het dan maar weer een half jaartje proberen.
Boosrechts is wel uitgespeeld in Europa nu men ziet wat hun politiek oplevert bij de Angelsaksen.quote:Op maandag 12 juni 2017 22:45 schreef 99.999 het volgende:
Laat boosrechts maar proberen wat te formeren. Dat is blijkbaar wat men wil.
Ik denk dat Rutte dat niet gaat trekken... premier Halbe Zijlstra dan maar.quote:Op maandag 12 juni 2017 22:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, zo boos mogelijk doen tegen buitenlanders is kennelijk wat men wil. Laat ze het dan maar weer een half jaartje proberen.
VVD en CDA lijken daar nu wel op af te koersen idd. Dat het maar kort mag duren.quote:Op maandag 12 juni 2017 22:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, voor de volwassen partijen VVD en CDA is dat blijkbaar genoeg om het preventief stuk te laten lopen. Laat ze dan maar gewoon met hun water voor de dokter komen.quote:Op maandag 12 juni 2017 22:49 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Enkel kansloze buitenlanders. En boos worden is voor kleuters.
Vergeet het maar. Dat moddert nog wel even door...quote:Op maandag 12 juni 2017 22:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Boosrechts is wel uitgespeeld in Europa nu men ziet wat hun politiek oplevert bij de Angelsaksen.
Oh vast, maar niet meer als factor van betekenis.quote:Op maandag 12 juni 2017 22:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vergeet het maar. Dat moddert nog wel even door...
Wat een onzin. GL zit in een situatie dat ze als kleinste partij bij drie rechtse partijen zouden moeten zitten. Dan kan je kiezen voor regeringsdeelname terwijl je ideologisch geheel wordt uitgekleed of je doet het niet. Beide situaties zijn niet geweldig.quote:Op maandag 12 juni 2017 22:50 schreef Kyran het volgende:
GL is wat dat betreft net PVV, allemaal praatjes, maar als het op regeren aankomt zoeken ze 1001 redenen om het niet te doen.
Hoop doet leven ook voor jouw.quote:Op maandag 12 juni 2017 22:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh vast, maar niet meer als factor van betekenis.
Mits we nu wel doorpakken met de EU.
Juist ze lopen dus het meeste risico om achter de PvdA aan te gaan.quote:Op maandag 12 juni 2017 22:52 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Wat een onzin. GL zit in een situatie dat ze als kleinste partij bij drie rechtse partijen zouden moeten zitten. Dan kan je kiezen voor regeringsdeelname terwijl je ideologisch geheel wordt uitgekleed of je doet het niet. Beide situaties zijn niet geweldig.
Precies, dan is het bestaansrecht van GL in één keer weg. Er is immers al een linkse partij zonder ideologische veren en met veel meer topbestuurders in de partij.quote:Op maandag 12 juni 2017 22:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Juist ze lopen dus het meeste risico om achter de PvdA aan te gaan.
Dit.quote:Op maandag 12 juni 2017 22:52 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Wat een onzin. GL zit in een situatie dat ze als kleinste partij bij drie rechtse partijen zouden moeten zitten. Dan kan je kiezen voor regeringsdeelname terwijl je ideologisch geheel wordt uitgekleed of je doet het niet. Beide situaties zijn niet geweldig.
En dan ook nog eens op een onderwerp waar ons kabinet amper invloed op,zal hebben. Dat zou namelijk in Europees verband moeten gebeuren, als het ooit aan de orde komt.quote:Op maandag 12 juni 2017 22:59 schreef Rezania het volgende:
Ik vind die reden die wordt gegeven voor het falen van de kabinetsformatie zo zwak hè. "migratie". Misschien issue nummer 20 voor Nederland als je ze gaat ordenen naar grootte en impact. Er zijn veel belangrijkere zaken, zoals het milieu, de zorg en de woningmarkt. Laat ze dan lekker daar op focussen en laat migratie uit het regeerakkoord. Stelletje koppige figuren.
Tja soms moet men vuur met vuur bestrijden.quote:Op maandag 12 juni 2017 22:59 schreef Rezania het volgende:
Ik vind die reden die wordt gegeven voor het falen van de kabinetsformatie zo zwak hè. "migratie". Misschien issue nummer 20 voor Nederland als je ze gaat ordenen naar grootte en impact. Er zijn veel belangrijkere zaken, zoals het milieu, de zorg en de woningmarkt. Laat ze dan lekker daar op focussen en laat migratie uit het regeerakkoord. Stelletje koppige figuren.
Dat zou blijkbaar heel nadelig zijn voor D66 en GL. In Buitenhof werd dat nog uitgelegd. CDA en VVD zijn een groter blok en zullen bij het regeren dus vooral de macht hebben. Alles wat niet vooraf is vastgelegd door D66 en GL verliezen ze. De verdeling in de kamer (sterke PVV, zwak links blok) helpt ook niet.quote:Op maandag 12 juni 2017 22:59 schreef Rezania het volgende:
Eens. En als je dan vervolgens regeringsbeleid moet gaan uitvoeren wat haaks op je visie staat is de PR-ramp compleet.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:02 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat zou heel nadelig zijn voor D66 en GL. In Buitenhof werd dat nog uitgelegd. CDA en VVD zijn een groter blok en zullen bij het regeren dus vooral de macht hebben. Alles wat niet vooraf is vastgelegd door D66 en GL verliezen ze. De verdeling in de kamer (sterke PVV, zwak links blok) helpt ook niet.
D66 en GL kunnen genoeg invloed uitoefenen op het gebied van economie en milieu lijkt me. En zoals hierboven wordt gesteld, migratie is voornamelijk op Europees niveau geregeld. Ik zie het probleem niet dat te laten varen.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:02 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat zou heel nadelig zijn voor D66 en GL. In Buitenhof werd dat nog uitgelegd. CDA en VVD zijn een groter blok en zullen bij het regeren dus vooral de macht hebben. Alles wat niet vooraf is vastgelegd door D66 en GL verliezen ze. De verdeling in de kamer (sterke PVV, zwak links blok) helpt ook niet.
Migratie is maar deels op Europees niveau geregeld. En bovendien lijken VVD en CDA iets te willen wat sowieso niet kan onder Europees recht.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:04 schreef Rezania het volgende:
[..]
D66 en GL kunnen genoeg invloed uitoefenen op het gebied van economie en milieu lijkt me. En zoals hierboven wordt gesteld, migratie is voornamelijk op Europees niveau geregeld. Ik zie het probleem niet dat te laten varen.
Dat maakt het dan alleen maar triester dat de onderhandelingen op zo'n punt sneuvelen dan. Alsof je gvd op een schoolplein staat of zo.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Migratie is maar deels op Europees niveau geregeld. En bovendien lijken VVD en CDA iets te willen wat sowieso niet kan onder Europees recht.
Minderheid lijkt de enige optie. Tenzij PVV toch haalbaar is.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:05 schreef Rezania het volgende:
Welk ander reëel cabinet zien jullie trouwens nog voor jullie? Met het CU? Minderheid?
Nou, dat nooit lijkt me. Nog eerder dat de VVD en GL fuseren.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Minderheid lijkt de enige optie. Tenzij PVV toch haalbaar is.
Is maar een kwestie van hoe lang deze demissionaire periode duurt.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou, dat nooit lijkt me. Nog eerder dat de VVD en GL fuseren.
Wenn man denkt es geht nicht mehr kommt von irgendwo ein lichtlein herquote:Op maandag 12 juni 2017 23:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is maar een kwestie van hoe lang deze demissionaire periode duurt.
Dus GL is geen optie, maar PVV wel? Dat zou ik echt dieptriest vinden.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja maar wel eentje met ballen zo te lezen, dat is al heel wat toch?quote:Op maandag 12 juni 2017 23:09 schreef LelijKnap het volgende:
Er mocht een partij aan de formatietafel zitten die het duidelijk heeft gemaakt het belang van vluchtelingen boven die van Nederland(ers) te stellen. Dat is volgens mij wel een unicum in de geschiedenis.
GL, CU, SP, PvdA, PVV zijn uitgesloten door zichzelf of een ander. Behalve een minderheidskabinet D66-VVD-CDA is er haast niets meer mogelijk.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:09 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dus GL is geen optie, maar PVV wel? Dat zou ik echt dieptriest vinden.
Hoezo ballen?quote:Op maandag 12 juni 2017 23:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ja maar wel eentje met ballen zo te lezen, dat is al heel wat toch?
Sojaballen.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ja maar wel eentje met ballen zo te lezen, dat is al heel wat toch?
Voor de aanhang van VVD en CDA is dat een veel logischer keuze, helaas...quote:Op maandag 12 juni 2017 23:09 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dus GL is geen optie, maar PVV wel? Dat zou ik echt dieptriest vinden.
Onrealistisch, maar het lijkt me wel beter.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:13 schreef Rezania het volgende:
[..]
Een zakenkabinet onder Thierry Baudet.
Het CDA is toch ook wel heel erg afgegleden de afgelopen jaren.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voor de aanhang van VVD en CDA is dat een veel logischer keuze, helaas...
Gewoon vier jaar demissionair, klinkt prima.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is wat hij voorstelde vlak na de verkiezingen hè.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:14 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Onrealistisch, maar het lijkt me wel beter.
Ze kan nog onwijs goed zingen ook.quote:
CDA is ook keihard afgegleden zo te horen. Wat nou christelijke waarden? Fuck de rest, ja toch.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voor de aanhang van VVD en CDA is dat een veel logischer keuze, helaas...
Hoe wou je een meerderheidskabinet met de PVV maken?quote:Op maandag 12 juni 2017 23:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Minderheid lijkt de enige optie. Tenzij PVV toch haalbaar is.
Dan niet dan VVD CDA PVV is toch zat!quote:Op maandag 12 juni 2017 23:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoe wou je een meerderheidskabinet met de PVV maken?
D66 gaat daar echt niet aan deelnemen.
Staand! En daarna in dienst.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:16 schreef Rezania het volgende:
Zolang je natuurlijk maar wel een keer per dag het Wilhelmus op school zingt.!
VVD, PVV, CDA, CU, 50Pquote:Op maandag 12 juni 2017 23:16 schreef remlof het volgende:
[..]
VVD - CDA - PVV - 50+ of zoiets zou dan het meest logisch zijn.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:16 schreef remlof het volgende:
[..]
CDA strijdt met de VVD om een positie als de conservatieve volkspartij. Dan moet je boos doen over buitenlanders.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:16 schreef Rezania het volgende:
[..]
CDA is ook keihard afgegleden zo te horen. Wat nou christelijke waarden? Fuck de rest, ja toch.
We kunnen ze niet verslaan met logica dus kopiëren we ze maar.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
CDA strijdt met de VVD om een positie als de conservatieve volkspartij. Dan moet je boos doen over buitenlanders.
Geen idee, maar zijn zoon moest wel die sociale stage doen en dat was blijkbaar heel leerzaam. Kwam zoontje Buma eindelijk in aanraking met mensen zonder dubbele naam.quote:
quote:Op maandag 12 juni 2017 23:19 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Geen idee, maar zijn zoon moest wel die sociale stage doen en dat was blijkbaar heel leerzaam. Kwam zoontje Buma eindelijk in aanraking met mensen zonder dubbele naam.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou jongens, jullie hadden het over autotheorie. Wat betekent deze combinatie?
Buma vond het anders een goed argument voor een dienstplicht.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:21 schreef Rezania het volgende:
[..]Op zich heb ik niks tegen een sociale stage, maar dat is wel iets anders dan dienstplicht.
quote:Op maandag 12 juni 2017 23:21 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]Wtf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou jongens, jullie hadden het over autotheorie. Wat betekent deze combinatie?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
Wilhelmus zingen in de klas, dienstplicht vanaf je 18de.. eindelijk weer van die heerlijk realistische plannen van het CDA.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:23 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Buma vond het anders een goed argument voor een dienstplicht.
quote:Op maandag 12 juni 2017 23:21 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]De gemeente heeft geen schijn van kans in een rechtszaak volgens mij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou jongens, jullie hadden het over autotheorie. Wat betekent deze combinatie?
Dat is wel de bedoeling.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:25 schreef remlof het volgende:
[..]
De gemeente heeft geen schijn van kans in een rechtszaak volgens mij.
quote:De bordencombinatie staat bij twee wildroosters die de runderen en paarden in het natuurgebied moeten houden. Voor ruiters zijn de wildroosters niet te gebruiken. Mocht een ruiter onverhoopt toch met zijn paard in het wildrooster belanden, dan is Zaltbommel juridisch niet aansprakelijk, legt Looijen uit.
Ik had gewoon de hele tekst moeten plakken sorryquote:Op maandag 12 juni 2017 23:26 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Zijn er niet van die ronde borden met een rode rand en dan in het midden een mannetje op een paardje?
quote:Tijd voor wat opheldering. Verantwoordelijk wethouder Han Looijen zegt dat er geen fout is gemaakt. 'Je zou het niet zeggen, maar het betekent dat hier geen ruiters naar binnen mogen. Want een ruiter hoort volgens de wetgeving bij een landbouwvoertuig.' Het lijkt veel logischer om het bord te gebruiken met daarop de ruiter te paard, maar dat is geen officieel bord meer, zegt de verkeerswethouder.
(..)
Omdat de borden toch wat omslachtig kunnen overkomen, is nu ook het onofficiële bord met de ruiter te paard bij de wildroosters geplaatst.
Zo christelijk ook.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:25 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wilhelmus zingen in de klas, dienstplicht vanaf je 18de.. eindelijk weer van die heerlijk realistische plannen van het CDA.
Als ik een boete zou krijgen omdat ik daar fiets zou ik dat toch echt aanvechten.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is wel de bedoeling.
http://www.omroepgelderla(...)eze-borden-betekenen
[..]
En die kosten van die andere borden worden gewoon afgeschreven op de gemeenschap?quote:Op maandag 12 juni 2017 23:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is wel de bedoeling.
http://www.omroepgelderla(...)eze-borden-betekenen
[..]
CU ook wel hoor. Het is gewoon het CDA dat van het geloof is gevallen en nu maar wat ronddoolt zonder houvast.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:28 schreef Rezania het volgende:
Die christelijke partijen zijn meestal alles behalve christelijk. Behalve de SGP, die zijn hardcore.
Enkel in België blijkbaar.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:26 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Zijn er niet van die ronde borden met een rode rand en dan in het midden een mannetje op een paardje?
CU is ook maar half om half.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:30 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
CU ook wel hoor. Het is gewoon het CDA dat van het geloof is gevallen en nu maar wat ronddoolt zonder houvast.
Om 's ochtends op elke school het blauw-geel van de Unie te hijsen terwijl Ode an die Freude wordt gezongen zou ik dan weer wel voor zijn.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:25 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wilhelmus zingen in de klas, dienstplicht vanaf je 18de.. eindelijk weer van die heerlijk realistische plannen van het CDA.
Nee toch? De bijbel/het christendom is de basis waarop ze alles bouwen. Hun interpretatie van de bijbel is alleen minder debiel dan die van de SGP.quote:
Mja, dat is waar. Maar is nog steeds selectief shoppen lijkt me, heb ik helemaal een hekel aan.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Nee toch? De bijbel/het christendom is de basis waarop ze alles bouwen. Hun interpretatie van de bijbel is alleen minder debiel dan die van de SGP.
afbeelding ]quote:Op maandag 12 juni 2017 23:26 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Dat doen ze allemaal. SGP doet bijvoorbeeld alleen aan naastenliefde wanneer deze naasten christenen zijn.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:33 schreef Rezania het volgende:
[..]
Mja, dat is waar. Maar is nog steeds selectief shoppen lijkt me, heb ik helemaal een hekel aan.
En niet paaps.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:35 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat doen ze allemaal. SGP doet bijvoorbeeld alleen aan naastenliefde wanneer deze naasten christenen zijn.
Religie is gewoon idioot daardoor. Te veel interne tegenspraak.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:35 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat doen ze allemaal. SGP doet bijvoorbeeld alleen aan naastenliefde wanneer deze naasten christenen zijn.
Dat was toch vorige week nieuws en nu niet meer, iets met vluchtprijzen toch.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:40 schreef Drugshond het volgende:
Wil de EU Oost Europa verliezen.....Ze doen aardig hun best.
Welnee, het alternatief voor Oost-Europa is weer onder Russische invloed komen. En dat willen ze echt niet.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:40 schreef Drugshond het volgende:
Wil de EU Oost Europa verliezen.....Ze doen aardig hun best.
En als twee homo's die hand in hand lopen?quote:Op maandag 12 juni 2017 23:44 schreef Drugshond het volgende:
Wat ik al eerder riep. Als moslim heb je een serieus probleem in Krakow. Als atheist ... walk in the park. Been there 5 times.
Hoe liepen die vroeger en zeg mij niet toen waren ze er niet.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:45 schreef remlof het volgende:
[..]
En als twee homo's die hand in hand lopen?
Ik geef die kinderen liever les dan dat ik met zulke onzin bezig ben.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Om 's ochtends op elke school het blauw-geel van de Unie te hijsen terwijl Ode an die Freude wordt gezongen zou ik dan weer wel voor zijn.
Al die eisen voor onbetaald werk?quote:Op maandag 12 juni 2017 23:48 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[ afbeelding ]
Wat schaamteloos dit.
Troubles, De kerkklokken loeien daar al om 06:00. Sterker nog het is ook never ending.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:45 schreef remlof het volgende:
[..]
En als twee homo's die hand in hand lopen?
En wat als jij anders geen les mag geven, is het dan nog onzin?quote:Op maandag 12 juni 2017 23:48 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik geef die kinderen liever les dan dat ik met zulke onzin bezig ben.
Ze moeten voor de ceremonie gewoon een kwartier eerder op school komen. Als ze niet komen, moeten ze een uur nablijven. En dan mag jij op ze letten terwijl je zit te FOK!ken.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:48 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik geef die kinderen liever les dan dat ik met zulke onzin bezig ben.
Keurige advertentie toch?quote:Op maandag 12 juni 2017 23:48 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[ afbeelding ]
Wat schaamteloos dit.
Zoveel eisen en plichten voor onbetaald werk, dat is het punt denk ik.quote:
Pakhuis de Zwijger, met hun linkse praatjes.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:48 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[ afbeelding ]
Wat schaamteloos dit.
En het feit dat het om een stageplaats gaat maar ze nergens zeggen wat ze je gaan leren. Je moet volwaardig meedraaien en bent veel zelfstandig bezig.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:51 schreef Rezania het volgende:
[..]
Zoveel eisen en plichten voor onbetaald werk, dat is het punt denk ik.
Werkervaring is niks waard?quote:Op maandag 12 juni 2017 23:51 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ze zijn in ieder geval helder. Als je hierop reageert dan weet je van tevoren waar je aan begint.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:51 schreef Rezania het volgende:
[..]
Vroeger kreeg je nog betaald om werkervaring op te doen, nu moet je 2 masters en drie jaar werkervaring hebben om onbetaald werkervaring op te mogen doen.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:53 schreef john2406 het volgende:
[..]
Werkervaring is niks waard?
Niet een ieder beschikt over een kruiwagen en al helemaal geentje die perfect rolt.
Nul begeleiding =/= onderwijs. Het zou verboden moeten worden.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:52 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
En het feit dat het om een stageplaats gaat maar ze nergens zeggen wat ze je gaan leren. Je moet volwaardig meedraaien en bent veel zelfstandig bezig.
Tja vroeger was er ook nog de gulden, en die wil jij ook niet meer toch, dus kom op niet janken het is niet anders, roeien met de spanen die men heeft.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Vroeger kreeg je nog betaald om werkervaring op te doen, nu moet je 2 masters en drie jaar werkervaring hebben om onbetaald werkervaring op te mogen doen.
Dan noemen we het geen stage maar vrijwilligerswerk. Klaar.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 00:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nul begeleiding =/= onderwijs. Het zou verboden moeten worden.
Wat een kutargument.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 00:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
Tja vroeger was er ook nog de gulden, en die wil jij ook niet meer toch, dus kom op niet janken het is niet anders, roeien met de spanen die men heeft.
Ligt er voor een groot deel aan wat voor studie je doet, binnen de informatica krijg je ook niet super veel voor een stage maar 400-500 euro vergoeding per maand is wel gebruikelijk.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Vroeger kreeg je nog betaald om werkervaring op te doen, nu moet je 2 masters en drie jaar werkervaring hebben om onbetaald werkervaring op te mogen doen.
En dan wil niemand het meer. Surprise surprise. Weer zo'n typisch bedrijf die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten door misbruik te maken van stageplekken. Waarschijnlijk nog een hippe startup ook.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 00:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan noemen we het geen stage maar vrijwilligerswerk. Klaar.
Ja, want het is zo erg om het beter dan vroeger te willen hebben.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 00:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Niet achterom kijken anders verander je in een zoutpilaar is die beter?
De lieden die het nu wel willen omdat het een andere naam heeft zijn even geschift.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 00:03 schreef Rezania het volgende:
[..]
En dan wil niemand het meer. Surprise surprise. Weer zo'n typisch bedrijf die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten door misbruik te maken van stageplekken. Waarschijnlijk nog een hippe startup ook.Typisch.
Ik moet betalen om 50 punten stage te lopen bij een onderzoeksgroep.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 00:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ligt er voor een groot deel aan wat voor studie je doet, binnen de informatica krijg je ook niet super veel voor een stage maar 400-500 euro vergoeding per maand is wel gebruikelijk.
Ik vermoed dat ze alleen gebruik maken van de middelen die hun aangereikt worden maken, en waar ligt de fout dan?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 00:03 schreef Rezania het volgende:
[..]
En dan wil niemand het meer. Surprise surprise. Weer zo'n typisch bedrijf die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten door misbruik te maken van stageplekken. Waarschijnlijk nog een hippe startup ook.Typisch.
Ah dat is wel zuur ja.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 00:04 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik moet betalen om 50 punten stage te lopen bij een onderzoeksgroep.
Ik zeg niet dat die beter is of was wat ik beweer jij haalt vroeger aan nou dat doe ik dan ook kan ook het middenbeleid nemen wat er toen was!quote:Op dinsdag 13 juni 2017 00:03 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, want het is zo erg om het beter dan vroeger te willen hebben.En nee, de gulden is niet beter dan de euro, dus daar gaat je argument.
Het is natuurlijk ook behoorlijk duur, want we krijgen ook dure stoffen en apparatuur en zo, met goeie begeleiding. Maar wat mij dwars zit is dat het verplicht bij een onderzoeksgroep van de universiteit moet terwijl ik hun ook collegegeld moet betalen. Als ik nou keuze had. Misschien had ik dan stage bij een bedrijf kunnen doen.quote:
Nee, dat heet een scheve vergelijking John. Ook wel een drogredenatie genoemd.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 00:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat die beter is of was wat ik beweer jij haalt vroeger aan nou dat doe ik dan ook kan ook het middenbeleid nemen wat er toen was!
Het is Pakhuis de Zwijger. Die leven blijkbaar van subsidie (en stagiaires die eigenlijk geen stage lopen).quote:Op dinsdag 13 juni 2017 00:03 schreef Rezania het volgende:
[..]
"Onafhankelijk platform voor inspiratie, creatie en innovatie in de stad."quote:Op dinsdag 13 juni 2017 00:06 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het is Pakhuis de Zwijger. Die leven blijkbaar van subsidie (en stagiaires die eigenlijk geen stage lopen).
Zo noem jij hem omdat het je toevallig zo uitkomen doet, nogmaals i love it!quote:Op dinsdag 13 juni 2017 00:06 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, dat heet een scheve vergelijking John. Ook wel een drogredenatie genoemd.
Goed verhaal. Neem vooral nog een biertje.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 00:08 schreef john2406 het volgende:
Wie met vuur spelen doet kan zijn handjes branden, de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet, i love it wen things come around.
Er is geen hem in het verhaal.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 00:09 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zo noem jij hem omdat het je toevallig zo uitkomen doet, nogmaals i love it!
Ojee. Jij was juist voorstander van een deal zoals met Turkije, dat heb je meermaals tegen mij verteld. Wat vind je er van dat GL het juist daarop stuk heeft laten lopen? Want dat is toch wat het geval, laten we de feiten niet gaan verdraaien... Zelfs D66 zat, afgaande op de berichten, op één lijn met CDA en VVD.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dan ook nog eens op een onderwerp waar ons kabinet amper invloed op,zal hebben. Dat zou namelijk in Europees verband moeten gebeuren, als het ooit aan de orde komt.
Maar voor CDA en VVD een mooi excuus om GL aan de kant te schuiven, natuurlijk.
Niks inhoudelijks meer te melden?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 00:09 schreef Rezania het volgende:
[..]
Goed verhaal. Neem vooral nog een biertje.
Aangezien ik je zinnen amper kan volgen, nee, niet echt. Alsof ik met een muur sta te argumenten. Een dronken muur wel te verstaan.quote:
Dat zeg ik, linkse club.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 00:06 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het is Pakhuis de Zwijger. Die leven blijkbaar van subsidie (en stagiaires die eigenlijk geen stage lopen).
scheve vergelijking is bij mij een hem het is geen het of een zij.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 00:06 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, dat heet een scheve vergelijking John. Ook wel een drogredenatie genoemd.
Hopelijk is er niemand die zijn zelfrespect zodanig verloren is dat hij/zij er op in gaat.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:48 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[ afbeelding ]
Wat schaamteloos dit.
Zeker geen stage in ieder geval.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 00:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's gewoon een voltijd volledige baan.
Geloof mij eentje is er altijd als niet meerdere.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 00:21 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hopelijk is er niemand die zijn zelfrespect zodanig verloren is dat hij/zij er op in gaat.
Denk het ook, John.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 00:25 schreef john2406 het volgende:
[..]
Geloof mij eentje is er altijd als niet meerdere.
Anders zouden dit soort dingen immers niet meer bestaan toch?quote:
Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 01:15 schreef LelijKnap het volgende:
Hey, even een vraagje uit interesse; kan je vanuit de gevangenis iemand voor het gerecht slepen?
Je snapt niks/geen drol van Oost Europa. Dankzij deze dwang gaan die zelfs zelfs liever economische anschluss bij Rusland zoeken.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Welnee, het alternatief voor Oost-Europa is weer onder Russische invloed komen. En dat willen ze echt niet.
Dit gaat weer veel boze mensen opleveren.quote:Koning Filip breekt vasten bij moslimfamilie in Evergem
9 tot 5 ken je niet.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:48 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[ afbeelding ]
Wat schaamteloos dit.
En dat voor een stage.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 06:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
9 tot 5 ken je niet.Dat is een gevaarlijke glijdende schaal.
9 tot 5 is dan ook een vrij achterhaald concept. Tevens de belangrijkste oorzaak van het fileprobleem.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 06:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
9 tot 5 ken je niet.Dat is een gevaarlijke glijdende schaal.
met autonome auto';s is file probleem verleden tijdquote:Op dinsdag 13 juni 2017 07:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
9 tot 5 is dan ook een vrij achterhaald concept. Tevens de belangrijkste oorzaak van het fileprobleem.
Nou, als ze daar eigenlijk 10 tot 4 mee bedoelen heb ik niets gezegd. Maar dat zal wel niet. Vroeg beginnen en pas naar huis als het werk "af" is. De boodschap is w.s.: we vragen extra uurtjes. Gratis was dat al.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 07:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
9 tot 5 is dan ook een vrij achterhaald concept. Tevens de belangrijkste oorzaak van het fileprobleem.
Ik ben gestopt met Airbnb's boeken. Nu ik wat heb gezien en gelezen over wat voor een terreur het op kan leveren doe ik het niet meer en ga ik weer gewoon naar hotels. Dit bewijst maar eens wat voor ernstige vormen het aan kan nemen.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 08:02 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou, als ze daar eigenlijk 10 tot 4 mee bedoelen heb ik niets gezegd. Maar dat zal wel niet. Vroeg beginnen en pas naar huis als het werk "af" is. De boodschap is w.s.: we vragen extra uurtjes. Gratis was dat al.
Deze zag ik voorbijkomen. Past ook goed in de "nieuwe onbeschaamdheid":
[ afbeelding ]
Dat is dan ook een troll. Zit geen investeerder maar een marketeer achter, sowieso wordt er binnen die buurt nauwelijks iets te koop aangeboden:quote:Op dinsdag 13 juni 2017 08:02 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou, als ze daar eigenlijk 10 tot 4 mee bedoelen heb ik niets gezegd. Maar dat zal wel niet. Vroeg beginnen en pas naar huis als het werk "af" is. De boodschap is w.s.: we vragen extra uurtjes. Gratis was dat al.
Deze zag ik voorbijkomen. Past ook goed in de "nieuwe onbeschaamdheid":
[ afbeelding ]
Was wel lachen, linksdraaiend Amsterdam heel even over de zeik, totdat ze door hadden dat ze bij de neus genomen werden.quote:De site van het bedrijf staat pas sinds 5 juni online en is voorzien van weinig informatie. Volgens Van Beneden wacht het bedrijf totdat het genoeg huizen heeft opgekocht voordat ze deze informatie uitbreiden. De eigenaar van de site lijkt echter ook iemand te zijn die in de reclamewereld actief is.
Ja, wel heel erg typisch. Ben benieuwd wat hun grote held Lodewijk Asscher hier van vindt.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:52 schreef Euribob het volgende:
[..]
Pakhuis de Zwijger, met hun linkse praatjes.
quote:Op dinsdag 13 juni 2017 08:38 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, wel heel erg typisch. Ben benieuwd wat hun grote held Lodewijk Asscher hier van vindt.
twitter:LodewijkA twitterde op maandag 12-06-2017 om 16:22:03@sheilasitalsing Bij deze verzoek aan "stagiaires" die eigenlijk gewoon werken om inspectie te tippen. Kan via webs… https://t.co/pnkV5HQI01 reageer retweet
twitter:LodewijkA twitterde op maandag 12-06-2017 om 16:20:08@sheilasitalsing inspectie SZW kijkt hoe het uitgevoerd wordt, niet naar advertentietekst. Stagiaire die ervaart da… https://t.co/rGyFL46O32 reageer retweet
twitter:LodewijkA twitterde op maandag 12-06-2017 om 16:17:37@sheilasitalsing Tekst is zonneklaar geen stage. Bij stage moet het gaan om leren en dit gaat over werken. Maar: wa… https://t.co/iMRfGcavO9 reageer retweet
Oh, pijnlijk. Het zou om heel erg veel redenen heel erg ironisch zijn als Pakhuis de Zwijger nu SZW op haar dak krijgt.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 08:40 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]twitter:LodewijkA twitterde op maandag 12-06-2017 om 16:22:03@sheilasitalsing Bij deze verzoek aan "stagiaires" die eigenlijk gewoon werken om inspectie te tippen. Kan via webs… https://t.co/pnkV5HQI01 reageer retweet
twitter:LodewijkA twitterde op maandag 12-06-2017 om 16:20:08@sheilasitalsing inspectie SZW kijkt hoe het uitgevoerd wordt, niet naar advertentietekst. Stagiaire die ervaart da… https://t.co/rGyFL46O32 reageer retweet
twitter:LodewijkA twitterde op maandag 12-06-2017 om 16:17:37@sheilasitalsing Tekst is zonneklaar geen stage. Bij stage moet het gaan om leren en dit gaat over werken. Maar: wa… https://t.co/iMRfGcavO9 reageer retweet
Ondertussen woonachtig zijn in Amsterdam en een absurd hoge huur betalen.. je moet het maar willen.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 00:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De lieden die het nu wel willen omdat het een andere naam heeft zijn even geschift.
Jaar in Amsterdam gewoond. Kutdorp met teveel toeristen. Toen al.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:12 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ondertussen woonachtig zijn in Amsterdam en een absurd hoge huur betalen.. je moet het maar willen.
Maar goed, het is wel in Amsterdam. En daar gebeurt het.
quote:En 50Plus-voorman Krol wil een onderzoek naar een "evenwichtkabinet", dat steunt op 75 zetels. Hij doelt daarmee op een coalitie van VVD, CDA, D66 en 50Plus.
quote:
Hulde.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 08:09 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben gestopt met Airbnb's boeken. Nu ik wat heb gezien en gelezen over wat voor een terreur het op kan leveren doe ik het niet meer en ga ik weer gewoon naar hotels. Dit bewijst maar eens wat voor ernstige vormen het aan kan nemen.
'Graag een tweet of fb share.'quote:Op maandag 12 juni 2017 23:48 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[ afbeelding ]
Wat schaamteloos dit.
Ja maar, ouderen verdienen respect en alle rechten!quote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:55 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik vraag me ook af hoe hij zijn onderhandelingspositie inschat. 50PLUS is bijna compleet nutteloos in deze combinatie.
Evenveel restecp als jij.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja maar, ouderen verdienen respect en alle rechten!
Maar wel het standpunt dat de AOW naar 65 moet, opgeven in een NOS formatieblog.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee joh, hoe kom je erbij? Ik ben een millennial. Mijn enige recht is belasting betalen voor de financiering van de AOW en werken tot mijn honderdste.quote:
Het vervelende van millennial zijn is dat je ook belasting moet betalen voor de financiering van de oude dag van je ZZP'ende leeftijdsgenoten die te beroerd zijn om iets van hun hongerloon in te leggen voor hun eigen pensioen.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:06 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee joh, hoe kom je erbij? Ik ben een millennial. Mijn enige recht is belasting betalen voor de financiering van de AOW en werken tot mijn honderdste.
65 jaar op Mars he. Aardse jaren zijn achterhaald.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:05 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Maar wel het standpunt dat de AOW naar 65 moet, opgeven in een NOS formatieblog.
Ik word gewoon aan alle kanten genaaid. Genot.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:10 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het vervelende van millennial zijn is dat je ook belasting moet betalen voor de financiering van de oude dag van je ZZP'ende leeftijdsgenoten die te beroerd zijn om iets van hun hongerloon in te leggen voor hun eigen pensioen.
Volgens D66 verdienen ze een spuitjequote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
Rond je 50ste zijn alle babyboomers wel verdwenen. Dan is alles weer netjes verdeeld.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:06 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee joh, hoe kom je erbij? Ik ben een millennial. Mijn enige recht is belasting betalen voor de financiering van de AOW en werken tot mijn honderdste.
Ze kunnen als freelance fotograaf met een pretstudie wel heel mooie foto's maken van hoe je aan alle kanten genaaid wordt. Dat is ook wat waard, beweren ze zelf.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:10 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik word gewoon aan alle kanten genaaid. Genot.
Tegen die tijd krijgt iedere gezin gemiddeld -1 kind. De vergrijzing zal doorzetten.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:11 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Rond je 50ste zijn alle babyboomers wel verdwenen. Dan is alles weer netjes verdeeld.
Althans, netjes als in willekeurig.
En vrijwel geen inkomstenbelasting betalen zoals wij laatst lazen..quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:10 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het vervelende van millennial zijn is dat je ook belasting moet betalen voor de financiering van de oude dag van je ZZP'ende leeftijdsgenoten die te beroerd zijn om iets van hun hongerloon in te leggen voor hun eigen pensioen.
En als je geluk hebt tegen de hoofdprijs een huis overnemen van een babyboomer om vervolgens de waarde te zien kelderen.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:06 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is geen gelijkheid he. Je mag mensen niet discrimineren obv inkomen.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:13 schreef Rezania het volgende:
Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom de AOW niet inkomensafhankelijk is.
Waarom keldert de waarde?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
En als je geluk hebt tegen de hoofdprijs een huis overnemen van een babyboomer om vervolgens de waarde te zien kelderen.
Ik ga wel in een tentje wonen.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
En als je geluk hebt tegen de hoofdprijs een huis overnemen van een babyboomer om vervolgens de waarde te zien kelderen.
Waar moeten die rijke dames hun parelketting-collectie dan van uitbreiden? Dat gun je ze toch wel?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:13 schreef Rezania het volgende:
Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom de AOW niet inkomensafhankelijk is.
Straks zijn alle babyboomers dood en heeft niemand meer het geld om een rijtjeshuis van 8 ton te kopen.quote:
Alleen omdat ze altijd gewerkt hebben! Oh, wacht.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waar moeten die rijke dames hun parelketting-collectie dan van uitbreiden? Dat gun je ze toch wel?
Ik heb mijn huis gekocht van een dode babyboomer. Voelt toch een beetje als wraak.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat wordt verholpen door de aanwas van migranten.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Straks zijn alle babyboomers dood en heeft niemand meer het geld om een rijtjeshuis van 8 ton te kopen.
Afbouw van de hypotheekrenteaftrek, economisch matige omstandigheden o.a.quote:
Die komen met een dikke bankrekening aanzetten?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:18 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Dat wordt verholpen door de aanwas van migranten.
Die allemaal de bijstand ingaan of op zijn best laagbetaald werk doen.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:18 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Dat wordt verholpen door de aanwas van migranten.
Met die instelling valt het telkens toch allemaal weer mee.quote:
Dat. Kan alleen maar beter dan.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met die instelling valt het telkens toch allemaal weer mee.
Als jij nou een andere levensstijl had gekozen werden er wat meer kinderen geboren.quote:
Je hartkwaal zal niet bepaald meevallen.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met die instelling valt het telkens toch allemaal weer mee.
Laatst kreeg ik verweten dat ik niet genoeg diamanten koop omdat ik liever een advocado heb. Sorry hoor.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:21 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Als jij nou een andere levensstijl had gekozen werden er wat meer kinderen geboren.
Schaakmat.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:23 schreef Rezania het volgende:
[..]
Laatst kreeg ik verweten dat ik niet genoeg diamanten koop omdat ik liever een advocado heb. Sorry hoor.
Ik drink een à twee glazen alcohol per dag ter preventie.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:22 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Je hartkwaal zal niet bepaald meevallen.
Nee, maar even serieus. Laatst een artikel in een Nederlandse krant, dat mensen steeds langer thuiswonen. De schrijver was gewoon bijna boos dat we geen huizen kochten, niet trouwde, geen kinderen namen. Wtf.quote:
Ter preventie van kunnen nadenken op hogere leeftijd.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik drink een à twee glazen alcohol per dag ter preventie.
Columnisten zijn zonder uitzondering zure galbekken he. Die moet je lekker laten tieren tot ze een ons wegen.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:25 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, maar even serieus. Laatst een artikel in een Nederlandse krant, dat mensen steeds langer thuiswonen. De schrijver was gewoon bijna boos dat we geen huizen kochten, niet trouwde, geen kinderen namen. Wtf.Hoe moeten we dat doen dan? Waarom zouden we überhaupt?
Ai. Goed voor het hart, slecht voor het hoofd.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:26 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ter preventie van kunnen nadenken op hogere leeftijd.
Vooral Rosanna Hertzberger. Genieten geblazen altijd.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:27 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Columnisten zijn zonder uitzondering zure galbekken he. Die moet je lekker laten tieren tot ze een ons wegen.
Dat hadden we toch al besproken? Zodat babyboomers kunnen cashen.quote:
Dat is wel een pareltje ja.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:27 schreef Rezania het volgende:
[..]
Vooral Rosanna Hertzberger. Genieten geblazen altijd.
Ik vind het heerlijk hoe ze overal tegenaan trapt.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:29 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Dat is wel een pareltje ja.
Die krijgt zowel ecohippies als GS-rukkertjes op de kast. Daar kun jij met jouw trollvaardigheden nog wat van leren.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:29 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Dat is wel een pareltje ja.
Ze verkopen hun kut maar achter het station.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat hadden we toch al besproken? Zodat babyboomers kunnen cashen.
Oneens.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 00:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zeker geen stage in ieder geval.Een stage moet duidelijk omschreven leerdoelen kennen en is geen plek om werkervaring op te doen.
Dat mens is het beste argument tegen trollen.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die krijgt zowel ecohippies als GS-rukkertjes op de kast. Daar kun jij met jouw trollvaardigheden nog wat van leren.
Dat E-nummer stukje was wel geinig. Soort verborgen eurofilie.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:31 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik vind het heerlijk hoe ze overal tegenaan trapt.Vooral omdat ze vaak haar argumentatie wel goed met wetenschap kan onderbouwen. En ze is alumnus van mijn studie.
quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:10 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik word gewoon aan alle kanten genaaid. Genot.
Hoe reageerden de babyboomers in jouw familie op deze suggestie?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:32 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ze verkopen hun kut maar achter het station.
Een "werkervaringsplek" is gewoon een juniorpositie en moet betaald worden.quote:
Mag het ook niet als de slaven zich gewillig aanmelden?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Een "werkervaringsplek" is gewoon een juniorpositie en moet betaald worden.
Wat Pakhuis de Zwijger hier doet, kan eigenlijk echt niet. Ze doen het ook al jaren hè. Lekker linkse onderwerpen programmeren en daarvoor onbetaalde slaven inzetten.
Het was gewoon een wetenschappelijke klap in de bakkes van die kutfoodhippies. Heerlijk.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:34 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Dat E-nummer stukje was wel geinig. Soort verborgen eurofilie.
Ziet eruit als een stage anno 2017, wat is het probleem?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat Pakhuis de Zwijger hier doet, kan eigenlijk echt niet. Ze doen het ook al jaren hè. Lekker linkse onderwerpen programmeren en daarvoor onbetaalde slaven inzetten.
Die komen nooit bij het station, hebben allemaal een dikke BMW.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoe reageerden de babyboomers in jouw familie op deze suggestie?
Het gaat niet eens over een werkervaringsplek. Het is een stage. Op hun site staan ook heel veel stages, dus het is ook niet zo dat je als stagiair in een team komt dat voor de rest bestaat uit professionals die je gaan helpen.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan is de "stage anno 2017" het probleem.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ziet eruit als een stage anno 2017, wat is het probleem?
Heb jij nog geen Killer Body dan?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:37 schreef Rezania het volgende:
[..]
Het was gewoon een wetenschappelijke klap in de bakkes van die kutfoodhippies.
Zolang die millennials het allemaal pikken is er geen probleem toch?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan is de "stage anno 2017" het probleem.
Oh, ik claim natuurlijk ook niet dat het prima onbetaald kan, ik spreek enkel tegen dat een stage allerlei vantevoren opgestelde leerdoelen en dergelijke zou moeten hebben. Tijdens een stage ben ik gewoon ergens (nogal wat meer dan) fulltime mee gaan werken en dat was zo leerzaam als het maar kon worden. Maar zonder leerdoelen, verslagen en weet ik het wat voor flauwekulletjes allemaal.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Is dat zo? De overheid laat iedereen doorleren, vervolgens kan de markt meer eisen stellen want meer arbeid en vervolgens moet dat weer gecorrigeerd worden door te doen alsof het een baan is. Ook hiervoor geldt weer: door de overheid zelf veroorzaakt.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan is de "stage anno 2017" het probleem.
Jij deed dan ook geen stage, althans niet via je opleiding toch? Aan een wettelijke stagepositie hangen heel wat eisen en voorschriften.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oh, ik claim natuurlijk ook niet dat het prima onbetaald kan, ik spreek enkel tegen dat een stage allerlei vantevoren opgestelde leerdoelen en dergelijke zou moeten hebben. Tijdens een stage ben ik gewoon ergens (nogal wat meer dan) fulltime mee gaan werken en dat was zo leerzaam als het maar kon worden. Maar zonder leerdoelen, verslagen en weet ik het wat voor flauwekulletjes allemaal.
Ik ben sowieso superlekker.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:40 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Heb jij nog geen Killer Body dan?
Boel tussentijdse praktijkexamens om te testen of de leerdoelen wel gehaald worden.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:36 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Lekker stagelopen bij Kaas-.
"Doen alsof"?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Is dat zo? De overheid laat iedereen doorleren, vervolgens kan de markt meer eisen stellen want meer arbeid en vervolgens moet dat weer gecorrigeerd worden door te doen alsof het een baan is. Ook hiervoor geldt weer: door de overheid zelf veroorzaakt.
Ik heb m'n opleiding niet eens verteld dat ik stage liep. Moest wel bewijs opsturen dat ik ingeschreven stond als student om dit stagiairscontract te kunnen tekenen. De vijf collega-stagiairs deden exact hetzelfde als ik, alleen hadden zij hun opleiding hiervan op de hoogte gesteld en moesten zij dus een eindverslag schrijven en daarin doen alsof ze allerlei doelen hadden. Die flauwekulletjes heb ik mezelf mooi bespaard.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:41 schreef Rezania het volgende:
[..]
Jij deed dan ook geen stage, althans niet via je opleiding toch? Aan een wettelijke stagepositie hangen heel wat eisen en voorschriften.
Tja, en vroeger werden die werkzaamheden gewoon door iemand gedaan die er ook betaald voor kreeg.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oh, ik claim natuurlijk ook niet dat het prima onbetaald kan, ik spreek enkel tegen dat een stage allerlei vantevoren opgestelde leerdoelen en dergelijke zou moeten hebben. Tijdens een stage ben ik gewoon ergens (nogal wat meer dan) fulltime ergens mee gaan werken en dat was zo leerzaam als het maar kon worden. Maar zonder leerdoelen, verslagen en weet ik het wat voor flauwekulletjes allemaal.
Dan was het geen wettelijke stage.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:44 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik heb m'n opleiding niet eens verteld dat ik stage liep. Moest wel bewijs opsturen dat ik ingeschreven stond als student om dit stagiairscontract te kunnen tekenen. De vijf collega-stagiairs deden exact hetzelfde als ik, alleen hadden zij hun opleiding hiervan op de hoogte gesteld en moesten zij dus een eindverslag schrijven en daarin doen alsof ze allerlei doelen hadden. Die flauwekulletjes heb ik mezelf mooi bespaard.Had de studiepunten die ik er anders voor zou krijgen toch niet nodig.
Kaas heeft gewoon een half jaartje in z'n c.v. geïnvesteerd. Dat is tegenwoordig ook het voornaamste doel van een stage.quote:
Gratis werken dus.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:46 schreef Euribob het volgende:
[..]
Kaas heeft gewoon een half jaartje in z'n c.v. geïnvesteerd. Dat is tegenwoordig ook het voornaamste doel van een stage.
Telt dat eigenlijk mee in die statistieken van dat Nederlanders zo liefdadig zijn omdat ze zo veel vrijwilligerswerk doen?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
Tja, en vroeger werden die werkzaamheden gewoon door iemand gedaan die er ook betaald voor kreeg.
Door de sterk toegenomen hoeveelheid studenten/bijna-afgestudeerden is de onderhandelingspositie van die groep fors achteruitgegaan. We zijn het steeds normaler gaan vinden dat mensen een full-time stage lopen zonder betaling. Dat vind ik zelf wel een verontrustende ontwikkeling.
Is een subsidiespons, dus eens. Verder willen ze voorkomen dat het lijkt alsof je de hele dag staat te kopiëren. Ik heb er niet zo'n probleem mee.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:42 schreef Igen het volgende:
[..]
"Doen alsof"?
Dat bij Pakhuis de Zwijger is gewoon een baan. Er staat "veel eigen verantwoordelijkheid", het komt erop neer dat je gewoon zelfstandig een aantal events moet organiseren. Als dat geen baan is, dan heeft bij die hele organisatie niemand een baan.
Ik kreeg een keurige stagevergoeding hoor. En het zou pas kut zijn als die mogelijkheid er niet was, want dan had ik een buitengewoon leerzame ervaring niet op kunnen doen.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
Tja, en vroeger werden die werkzaamheden gewoon door iemand gedaan die er ook betaald voor kreeg.
Door de sterk toegenomen hoeveelheid studenten/bijna-afgestudeerden is de onderhandelingspositie van die groep fors achteruitgegaan. We zijn het steeds normaler gaan vinden dat mensen een full-time stage lopen zonder betaling. Dat vind ik zelf wel een verontrustende ontwikkeling.
Moet je maar niet met alle geweld iedereen hogeropgeleid willen laten zijn.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
"Voorkomen dat het lijkt alsof"? Toevallig ken ik iemand die die stage heeft gedaan. Het klopt niet wat je hier suggereert.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Is een subsidiespons, dus eens. Verder willen ze voorkomen dat het lijkt alsof je de hele dag staat te kopiëren. Ik heb er niet zo'n probleem mee.
Ho ho, ¤450 per maand plus lunchvergoeding.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:47 schreef Rezania het volgende:
[..]
Gratis werken dus.Want tja, een baan krijg je pas bij drie jaar werkervaring, toch?
Wat suggereer ik?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:49 schreef Igen het volgende:
[..]
"Voorkomen dat het lijkt alsof"? Toevallig ken ik iemand die die stage heeft gedaan. Het klopt niet wat je hier suggereert.
Nee, dat denk ik niet. Vrijwilligerswerk staat veel te matig op je c.v. en straalt bovendien matig af op de professionele organisatie waar je voor werkt. Dan is een "gratis stage" voor beide kampen veel beter.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Telt dat eigenlijk mee in die statistieken van dat Nederlanders zo liefdadig zijn omdat ze zo veel vrijwilligerswerk doen?
Je geeft zelf het antwoord al.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:49 schreef Rezania het volgende:
Ik ben gewoon de enige die geen stagevergoeding krijgt lijkt het wel, fuck. Terwijl ik wel sowieso een jaar langer studeer dan de meesten.
Nog steeds 5 keer zo goedkoop bijna dan een normale FTE.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:49 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ho ho, ¤450 per maand plus lunchvergoeding.
Zwakke broeder, want lang studeren. Dan heb je niet zoveel te eisen.quote:
Post dit ff in het geneeskundetopic van SES dan.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:49 schreef Rezania het volgende:
Ik ben gewoon de enige die geen stagevergoeding krijgt lijkt het wel, fuck. Terwijl ik wel sowieso een jaar langer studeer dan de meesten.
Nah, ik heb bij één van mijn drie stages een (kleine) vergoeding gekregen. Bij mijn laatste stage moest ik zelfs zelf geld betalen voor vervoer.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:49 schreef Rezania het volgende:
Geneeskunde is helemaal afzetterij en die hype slaat nergens op.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:51 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Post dit ff in het geneeskundetopic van SES dan.
Helemaal niets krijgen is wel zuur ja. Alsof zo'n organisatie niet wat grijpstuivers kan delen.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:49 schreef Rezania het volgende:
De nominale studieduur van een technische studie is vijf jaar, daar doelde ik op.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zwakke broeder, want lang studeren. Dan heb je niet zoveel te eisen.
Is een "gratis stage" een zelfstandige juridische categorie?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:50 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. Vrijwilligerswerk staat veel te matig op je c.v. en straalt bovendien matig af op de professionele organisatie waar je voor werkt. Dan is een "gratis stage" voor beide kampen veel beter.
Ja, voor jou ja. Het is echter nog veel kutter voor die normale werknemer die eerst nog gewoon een normaal salaris verdiende met de werkzaamheden die jij uitvoerde, en nu iets anders moet gaan doen.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:48 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik kreeg een keurige stagevergoeding hoor. En het zou pas kut zijn als die mogelijkheid er niet was, want dan had ik een buitengewoon leerzame ervaring niet op kunnen doen.
Mooi toch. Iedereen wint. Die organisatie heeft extra krachten. Ik heb een buitengewoon nuttige ervaring erbij die ik niet zou krijgen als ze me een normaal salaris zouden moeten betalen, want dat verdien je natuurlijk niet terug binnen de korte tijd van een stage.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:50 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nog steeds 5 keer zo goedkoop bijna dan een normale FTE.
Terwijl ik wel word verwacht 40 uur per week op het lab te staan hè. Oké, krijg ook dure spullen ervoor terug waarmee ik mag klooien, hele dure spullen. En wel adequate begeleiding. Maar tijdens mijn bacheloreindproject, zelfde constructie, kon er niet eens een gratis kop koffie van af.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:52 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Helemaal niets krijgen is wel zuur ja. Alsof zo'n organisatie niet wat grijpstuivers kan delen.
Geen idee, ik heb het puur over hoe de presentatie ervan. De juridische juistheid lijkt me niet heel relevant.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Is een "gratis stage" een zelfstandige juridische categorie?
Mijn "betaalde stage" was bijv. niet verplicht vanuit de studie, en daarom juridisch gezien gewoon een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd.
Als een stagiair jouw werkzaamheden over kan nemen is er wel meer kut.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:53 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, voor jou ja. Het is echter nog veel kutter voor die normale werknemer die eerst nog gewoon een normaal salaris verdiende met de werkzaamheden die jij uitvoerde, en nu iets anders moet gaan doen.
Behalve dus die werknemer wiens plaats je inneemt.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:53 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Mooi toch. Iedereen wint. Die organisatie heeft extra krachten. Ik heb een buitengewoon nuttige ervaring erbij die ik niet zou krijgen als ze me een normaal salaris zouden moeten betalen, want dat verdien je natuurlijk niet terug binnen de korte tijd van een stage.
De juridische status lijkt me doorslaggevend voor hoe het in de statistieken terecht komt.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:54 schreef Euribob het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb het puur over hoe de presentatie ervan. De juridische juistheid lijkt me niet heel relevant.
Ik betaal collegegeld om verplicht stage te lopen bij onderzoeksgroepen bij de TU zodat PhD'ers op tijd kunnen promoveren.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:51 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Nah, ik heb bij één van mijn drie stages een (kleine) vergoeding gekregen. Bij mijn laatste stage moest ik zelfs zelf geld betalen voor vervoer.
Dat laatste lijkt me aannemelijker.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:42 schreef Igen het volgende:
[..]
"Doen alsof"?
Dat bij Pakhuis de Zwijger is gewoon een baan. Er staat "veel eigen verantwoordelijkheid", het komt erop neer dat je gewoon zelfstandig een aantal events moet organiseren. Als dat geen baan is, dan heeft bij die hele organisatie niemand een baan.
Maar is het wel interessant?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:55 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik betaal collegegeld om verplicht stage te lopen bij onderzoeksgroepen bij de TU zodat PhD'ers op tijd kunnen promoveren.
Ik denk dat een stagiair die werkzaamheden wel minder goed uitvoert, maar niet (merkbaar) slecht genoeg voor de organisatie dat het opweegt tegen de bezuiniging die er mee wordt bewerkstelligd.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:54 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Als een stagiair jouw werkzaamheden over kan nemen is er wel meer kut.
Daar was hier geen sprake van hoor. Bovendien is dat slechts een kant van het verhaal; als alles door vaste medewerkers wordt gedaan is er voor die stagiair weer geen eer te behalen. Bovendien moeten werknemers die zo weinig toevoegen dat een stagiair direct al hun werk kan doen gewoon deaud.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:54 schreef Euribob het volgende:
[..]
Behalve dus die werknemer wiens plaats je inneemt.
Dat wel, want je kiest gewoon wat interessant lijkt. Het werk van mijn bacheloreindproject wordt waarschijnlijk ook gepubliceerd, dus dat is wel gaaf.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:56 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Maar is het wel interessant?
Tja, geen idee. Zal per geval verschillen.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:56 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik denk dat een stagiair die werkzaamheden wel minder goed uitvoert, maar niet (merkbaar) slecht genoeg voor de organisatie dat het opweegt tegen de bezuiniging die er mee wordt bewerkstelligd.
Dat maakt het echter nog geen goede ontwikkeling.
Euribob de salonsocialist.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:58 schreef GSbrder het volgende:
Euribob laat weer eens het oudlinkse vakbondsgeluid horen.
Wettelijk is het ook gewoon crappy geregeld geloof ik. Naast wat algemene richtlijnen over leerdoelen is er geloof ik vrij weinig wat een stage definieert. Wat je rechten en plichten als stagiair zijn staat geloof ik helemaal nergens.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:59 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Tja, geen idee. Zal per geval verschillen.
Hoe dan ook zijn leerzame stages een goede zaak, maar is het wat laf om niet eens onkosten te vergoeden. Dat is vooral een slecht teken voor de gemiddelde organisatie en de sector waarin het zit.
Snap overigens het probleem niet zo. Ik heb als stagiair ook opdrachtjes gedaan waarbij mijn uren voor ¤ 175-225 in rekening werden gebracht bij een klant. Dat terwijl ik mijn werkgever tussen de 3 en 4,5 euro per uur kostte. We kunnen het uitbuiting noemen, of waardevolle ervaring, afhankelijk van je standpunt.quote:
Kortzichtig wel, kerel. Het feit dat die stagiair daar stage kan lopen komt omdat hij gesubsidieerd wordt door z'n ouders. Studenten zonder extra financiële hulpmiddelen van buitenaf kunnen het gewoon niet maken om een half jaar studievertraging op te lopen voor een full-time stage. Zeker niet met het huidige leenstelsel.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:57 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Daar was hier geen sprake van hoor. Bovendien is dat slechts een kant van het verhaal; als alles door vaste medewerkers wordt gedaan is er voor die stagiair weer geen eer te behalen. Bovendien moeten werknemers die zo weinig toevoegen dat een stagiair direct al hun werk kan doen gewoon deaud.
Het is niet echt netjes om een stagiair weg te zetten richting de klant als een werknemer met (ruime) ervaring, maar het is eerder regelmaat dan uitzondering dat dat wordt gedaan, in alle sectoren.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 11:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Snap overigens het probleem niet zo. Ik heb als stagiair ook opdrachtjes gedaan waarbij mijn uren voor ¤ 175-225 in rekening werden gebracht bij een klant. Dat terwijl ik mijn werkgever tussen de 3 en 4,5 euro per uur kostte. We kunnen het uitbuiting noemen, of waardevolle ervaring, afhankelijk van je standpunt.
Koste wat kost een level playing field creëren, zo kennen we onze Euribob weer. De overheid gaat het regelen!quote:Op dinsdag 13 juni 2017 11:05 schreef Euribob het volgende:
[..]
Kortzichtig wel, kerel. Het feit dat die stagiair daar stage kan lopen komt omdat hij gesubsidieerd wordt door z'n ouders. Studenten zonder extra financiële hulpmiddelen van buitenaf kunnen het gewoon niet maken om een half jaar studievertraging op te lopen voor een full-time stage. Zeker niet met het huidige leenstelsel.
Je mag jezelf gerust een uitzondering noemen op dat vlak (en eigenlijk ook weer niet, als je begrijpt wat ik bedoel). Het grootste gedeelte van die stagelopers bij politieke partijen kwamen volgens mij ook gewoon allemaal van Minerva vandaan, als ik jou zo moet geloven. Ik vind het maar matig dat we met dit systeem een stel voorberechte studenten nog even een extra leuke ervaring voor hun c.v. kado doen. En dan heb ik het dus nog niet eens over die werknemer die nu dus zijn baan kwijt is.
Neuh, maar ik probeer mezelf wel bewust te maken van de positie waarin ik verkeer.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:58 schreef GSbrder het volgende:
Euribob laat weer eens het oudlinkse vakbondsgeluid horen.
Het is een tragedie van de meent als je je daarmee laat afschepen omdat anders een ander zich door dezelfde werkgever laat uitbuiten.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 11:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Snap overigens het probleem niet zo. Ik heb als stagiair ook opdrachtjes gedaan waarbij mijn uren voor ¤ 175-225 in rekening werden gebracht bij een klant. Dat terwijl ik mijn werkgever tussen de 3 en 4,5 euro per uur kostte. We kunnen het uitbuiting noemen, of waardevolle ervaring, afhankelijk van je standpunt.
Tja, jij stelt gewoon dat die werknemers lekker op mogen donderen. Lijkt me ook niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 11:06 schreef Kaas- het volgende:
Tsja, dat is de PvdA he. Om 'mensen te beschermen' komen die dan met goed bedoeld maar ondoordacht beleid waar diezelfde mensen juist veel slechter van worden. En Euri is duidelijk een PvdA'er.
Dit is geen tarief voor werknemers met ruime ervaring. Dat was 350 voor een medior of 500 voor een senior.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 11:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is niet echt netjes om een stagiair weg te zetten richting de klant als een werknemer met (ruime) ervaring, maar het is eerder regelmaat dan uitzondering dat dat wordt gedaan, in alle sectoren.
Oké. Blijkbaar heb ik geen ruggengraat.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 11:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is een tragedie van de meent als je je daarmee laat afschepen omdat anders een ander zich door dezelfde werkgever laat uitbuiten.
Als iedereen een beetje ruggegraat zou tonen, dan kon je dezelfde waardevolle ervaring opdoen en er 100 euro bruto per uur voor krijgen.
De excessen tegengaan lijkt me iets wat vrij makkelijk te doen is zonder dat het al te veel overheidssturing vereist. Maar tegenwoordig is een sociale misstand aan willen pakken natuurlijk altijd dik socialistisch beleid.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 11:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Koste wat kost een level playing field creëren, zo kennen we onze Euribob weer. De overheid gaat het regelen!
Daarom staat het ook tussen (). Dan nog is het een ruim bedrag om te rekenen voor iemand die net de eerste stapjes maakt in het bedrijfsleven. Verder prima dat de klant het gewoon betaald, maar ik vind het gewoon persoonlijk niet netjes.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 11:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dit is geen tarief voor werknemers met ruime ervaring. Dat was 350 voor een medior of 500 voor een senior.
Ja, jij wel, en iemand die de middelen niet heeft om een half jaar of een jaar gratis te werken valt buiten de boot.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 11:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oké. Blijkbaar heb ik geen ruggengraat.
Wel een vaste baan, inmiddels. Waar ook stagiairs rondlopen.
Lekker overdreven. Wat denk je dat er tegenover staat als je de stage succesvol afrondt?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 11:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is een tragedie van de meent als je je daarmee laat afschepen omdat anders een ander zich door dezelfde werkgever laat uitbuiten.
Als iedereen een beetje ruggegraat zou tonen, dan kon je dezelfde waardevolle ervaring opdoen en er 100 euro bruto per uur voor krijgen.
Het bewijst eigenlijk de noodzaak van een vakbond (al is een vakbond voor pas-afgestudeerden zonder werkervaring natuurlijk lastig in het leven te roepen, dat weet ik ook wel.)
Jij kan het weten met al je kennis van de private sector. Asscher dacht hetzelfde met zijn WWZ overigens. De zzp discussie, ook zo'n voorbeeld van falend overheidsingrijpen t.a.v. "excessen".quote:Op dinsdag 13 juni 2017 11:09 schreef Euribob het volgende:
[..]
De excessen tegengaan lijkt me iets wat vrij makkelijk te doen is zonder dat het al te veel overheidssturing vereist.
Oké. Dus als bij jullie een starter zou beginnen, wordt de eerste paar maanden geen bedrag in rekening gebracht bij de klant?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 11:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Daarom staat het ook tussen (). Dan nog is het een ruim bedrag om te rekenen voor iemand die net de eerste stapjes maakt in het bedrijfsleven. Verder prima dat de klant het gewoon betaald, maar ik vind het gewoon persoonlijk niet netjes.
Trek het in het belachelijke en negeer het punt dat ik maakte. Je doet een omgedraaide Hafmo Kaas.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 11:11 schreef Kaas- het volgende:
Laten we stages gewoon onmogelijk maken mensen. Dat is eerlijk voor mensen die er al werken! Niet dat je er binnenkomt zonder stage. Maar laten we ons nou niet druk maken om de realiteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |