abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171410894
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom.
pi_171410898
Ja, kut TT, weet ik :P
pi_171410913
Overigens is ook het WK 2010 geen feestje hoor. Ja, voetballend wel, maar Zuid-Afrika is vooral opgezadeld met hele grote stadions die inmiddels al zeven jaar leegstaan. De kosten voor het WK waren groter dan de opbrengsten, en er is een grote wijk met goedkope woningen gesloopt om te kunnen bouwen.

Elk land waar de FIFA aandoet slaat het zijn giftige tentakels uit. Qatar is dan misschien een extreem geval maar lang niet het enige. En toernooien organiseren in meerdere landen of in landen waar de infrastructuur al aanwezig is blijkt geen optie.
pi_171410927
juve of real morgen en wie hoop je ?

Ik denk Real, hoop Juve.
pi_171410929
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 01:13 schreef skysherrif het volgende:

Ik denk Real, hoop Juve.
Idem.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 01:14:15 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_171410931
De FIFA is gewoon kut. Eigenlijk moeten de grote voetballanden er gewoon uitstappen en een eigen globale voetbalbond oprichten, naats de FIFA, met eigen toernooien.
pi_171410940
En zoals gewoonlijk zal de finale ook wel de hype totaal niet waarmaken
  zaterdag 3 juni 2017 @ 01:15:45 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_171410943
quote:

Ik denk Real, hoop Juve.
La Vecchia Signora uiteraard.
pi_171410947
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 01:14 schreef skysherrif het volgende:
En zoals gewoonlijk zal de finale ook wel de hype totaal niet waarmaken
Juventus gaat verdedigen met af en toe een counter en Real kan daar niet doorheen spelen tot laat in de wedstrijd Ronaldo de 1-0 binnen schiet, dan gaat Juve meer ruimte weggeven en wordt het in de slotfase nog 2-0.

U las het hier voor het eerst.
pi_171410960
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 01:15 schreef remlof het volgende:

[..]

La Vecchia Signora uiteraard.
waarom is het eigenlijk vecchia signora en ponte vecchio?

Of heeft dat gewoon met geslacht te maken, brug is zeker mannelijk.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 01:17:37 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_171410962
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 01:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Juventus gaat verdedigen met af en toe een counter en Real kan daar niet doorheen spelen tot laat in de wedstrijd Ronaldo de 1-0 binnen schiet, dan gaat Juve meer ruimte weggeven en wordt het in de slotfase nog 2-0.

U las het hier voor het eerst.
We zullen zien, ik hoop,dat Juve gewoon eerst scoort.
pi_171410964
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 01:17 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Dat laatste ja, vecchio congrueert met ponte.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 01:20:15 #13
104871 remlof
Europees federalist
pi_171410979
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 01:17 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Dat laatste, bijna elk znw dat op een -a eindigt is vrouwelijk, de rest meestal mannelijk.
pi_171410987
quote:
Ik weet nog heel goed dat ik tijdens de halve finale Uruguay - Nederland aan het werk was, gingen we de hele tijd stiekem de stand bijhouden achter de bar. En ongeveer in de rust mochten we weg, hebben we eerst samen met mijn baas drie bier lopen adten om in de stemming te komen en zijn daarna het eerste de beste café in gedoken. :D

Heel leuk toernooi. Behalve de finale.
Die goal van Van Bronckhorst. _O_ Ik was met wat vrienden naar de Binnenrotte gegaan tijdens de finale. Volkslied was echt kippenvel. Daarna raakte ik mijn vrienden kwijt want het was echt idioot druk en ik had geen telefoon bij mij. Toen kreeg ik ineens een blik bier aangeboden van een toffe Surinamer. Zodoende met hem en zijn maten aan de praat geraakt, dat waren echt relaxte lui. Na de treurige afloop ben ik met ze meegegaan naar een of andere dansgelegenheid met alleen maar van die Surinaamse muziek (mits in de stemming hou ik wel van dansen). Echt hilarisch was dat. ^O^
pi_171410992
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 01:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat laatste, bijna elk znw dat op een -a eindigt is vrouwelijk, de rest meestal mannelijk.
Heb je eigenlijk in het Italiaans nog restanten van de Latijnse naamvallen als de genitivus, accusativus en ablativus?
pi_171411001
quote:
13s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 01:11 schreef Tchock het volgende:
Overigens is ook het WK 2010 geen feestje hoor. Ja, voetballend wel, maar Zuid-Afrika is vooral opgezadeld met hele grote stadions die inmiddels al zeven jaar leegstaan. De kosten voor het WK waren groter dan de opbrengsten, en er is een grote wijk met goedkope woningen gesloopt om te kunnen bouwen.

Elk land waar de FIFA aandoet slaat het zijn giftige tentakels uit. Qatar is dan misschien een extreem geval maar lang niet het enige. En toernooien organiseren in meerdere landen of in landen waar de infrastructuur al aanwezig is blijkt geen optie.
De FIFA is echt de meest foute organisatie die ik mij kan bedenken. Goldman Sachs zijn brave jongens vergeleken met hen.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 01:22:42 #17
104871 remlof
Europees federalist
pi_171411003
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 01:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Heb je eigenlijk in het Italiaans nog restanten van de Latijnse naamvallen als de genitivus, accusativus en ablativus?
Geen idee, ik ken geen Latijn.
pi_171411005
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 01:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Geen idee, ik ken geen Latijn.
Je kunt toch Italiaans? Dan weet je toch of er naamvallen zijn?
  zaterdag 3 juni 2017 @ 01:24:08 #19
104871 remlof
Europees federalist
pi_171411017
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 01:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je kunt toch Italiaans? Dan weet je toch of er naamvallen zijn?
Ja, maar ik ken de termen die je gebruikte niet.
pi_171411043
Zou toch wel geinig zijn, bosz naar dortmund en de boer weer terug naar ajax.

Dan hang ik mezelf wel op.
pi_171411046
quote:

Ik denk Real, hoop Juve.
Ah, dan hoop ik op Juventus.
pi_171411047
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 01:24 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, maar ik ken de termen die je gebruikte niet.
Genitivus is de naamval die bezit uitdrukt (kennen we in het Nederlands ook, 's mans paard is een genitief). Accusativus geeft lijdend voorwerp aan (bestaat niet meer in het Nederlands) en ablativus een bijwoordelijke bepaling.
pi_171411082
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 01:26 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ah, dan hoop ik op Juventus.
Ben overigens wel de laatste jaren steeds minder voor barca en meer voor real.

Stiekem vind ik Ronaldo eigenlijk nu ook wat fijner dan Messi.

Bovendien heeft Real met die Isco ook echt een geweldenaar en was nooit zo fan van Marcelo, maar die is niet te stoppen de laatste tijd.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 01:29:48 #24
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_171411085
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 01:26 schreef skysherrif het volgende:
Zou toch wel geinig zijn, bosz naar dortmund en de boer weer terug naar ajax.

Dan hang ik mezelf wel op.
Je mentor vindt dit soort opmerkingen veel te leuk.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_171411092
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 01:29 schreef Euribob het volgende:

[..]

Je mentor vindt dit soort opmerkingen veel te leuk.
Wat zou die me stiekem missen
pi_171411094
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 01:29 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ben overigens wel de laatste jaren steeds minder voor barca en meer voor real.

Stiekem vind ik Ronaldo eigenlijk nu ook wat fijner dan Messi.

Bovendien heeft Real met die Isco ook echt een geweldenaar en was nooit zo fan van Marcelo, maar die is niet te stoppen de laatste tijd.
Ik ben ook wel fan van Ronaldo. Op en top sportman. En ik vind het leuk dat hij zo emotioneel kan reageren.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 01:32:20 #27
104871 remlof
Europees federalist
pi_171411106
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 01:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

Genitivus is de naamval die bezit uitdrukt (kennen we in het Nederlands ook, 's mans paard is een genitief). Accusativus geeft lijdend voorwerp aan (bestaat niet meer in het Nederlands) en ablativus een bijwoordelijke bepaling.
Nee, dat heb je niet in het Italiaans.
pi_171411109
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 01:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Volgens mij is Roemeens de enige Latijnse taal die nog naamvallen heeft.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2017 01:35:11 ]
pi_171411149
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 01:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens mij is Roemeens de enige Latijnse taal die nog naamvallen heeft.
Hier staat een schemaatje, wel interessant:
https://nl.wikipedia.org/(...)e_bekende_naamvallen

Heel veel talen hebben nog een paar naamvallen of restanten daarvan over, maar het meeste is weg. Al heeft Duits er bijvoorbeeld nog wel veel (maar dat is geen Romaanse taal natuurlijk)
pi_171411175
quote:
Teveel tekst, en ook nog in het Engels. :P
pi_171411190
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 01:39 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ha toevalig ging ik net wat over engels posten, wat vind jij hiervan kowloon

quote:
Eerder dit jaar volgde ik voor mijn Nederlandstalige bachelor met een groep Nederlandse studenten een college van een Nederlandse docent. ‘Willen jullie het college in het Engels doen?’ vroeg hij tijdens de eerste bijeenkomst.

Een doodnormale vraag, anno 2017.

Het vak was immers voor het geval er zich internationale studenten zouden melden als Engelstalig gebrandmerkt in de studiegids. Het feit dat de docent ons de keuze gaf om in onze eigen taal met elkaar te praten getuigde eigenlijk al van een zeldzame flexibiliteit. Er werd democratisch besloten het vak in het Nederlands te geven. Tenzij, zo waarschuwde hij, er een week later toch een internationale student op zou duiken. Dan zou de voertaal van het college direct worden omgegooid.

Dat is de positie die de Nederlandse taal inneemt op universiteiten. Mocht er per ongeluk iemand binnenwandelen wiens moedertaal niet Nederlands is, dan wordt ze direct en met groot enthousiasme opzijgeschoven. Sterker nog, zelfs wanneer de mogelijkheid bestaat dat er een verdwaalde internationale student een kijkje komt nemen, dan vindt alle communicatie bij voorbaat al in het Engels plaats.

Zo kwam het dat ik de afgelopen weken meerdere keren bij lezingen aanwezig was waar de taal het enige niet-Nederlandse in de zaal was. Bij dit soort evenementen zijn er altijd wel vragen die na afloop stug in het Nederlands gesteld worden door dwarse oudere mannen. Nooit door studenten. Die zijn het gewend.

De snelle verengelsing van universiteiten gaat ten koste van de Nederlandse schrijfvaardigheid van studenten, die vaak toch al te wensen overlaat. Ik hoor studiegenoten regelmatig zeggen dat ze hun werkstukken liever in het Engels schrijven, want ‘dat kan ik gewoon veel beter’. Een kreet die alle alarmbellen af zou moeten laten gaan, maar die gesust wordt met het toverwoord dat universiteiten van al hun problemen af zal helpen: internationalisering, en alle perverse financiële prikkels die daarbij komen kijken.

Engels is de taal van de toekomst, menen dezelfde mensen die vierhonderd jaar geleden riepen dat het potjeslatijn het helemaal ging maken. Wat in het Nederlands gezegd wordt, hoort toch niemand. Dat de overgrote meerderheid van de studenten in Nederland komt te werken en de Engelse taal maar sporadisch op hoog niveau zal gebruiken doet er niet toe.

Belangrijker is dat het Engels dat op universiteiten gebezigd wordt ondermaats is. We kennen allemaal docenten wier Engels zo tenenkrommend is dat we er bijna niet naar durven te luisteren, maar dat is een probleem dat met wat training en het verschuiven van generaties kan worden opgelost.

Het gaat natuurlijk om het Engels van de studenten. Dat is niet goed genoeg, en dat is ook logisch. Nederlands spreken en horen we dagelijks vanaf onze geboorte. We kennen alle finesses en nuanceverschillen van de taal, we weten hoe we onze zinnen moeten bouwen om precies te zeggen wat we bedoelen, en juist daar gaat het om in de sociale- en geesteswetenschappen.

Voor de exacte wetenschappen geldt dit minder, maar op alle andere faculteiten is een uitstekende uitdrukkingsvaardigheid essentieel. En die kun je niet van een achttienjarige met een eindexamen Engels en een paar honderd Netflix-uurtjes verwachten. Je zou die achttienjarige de taal en het onderwerp van zijn studie tegelijk kunnen leren, maar het een gaat altijd ten koste van het ander.

Het Engels is natuurlijk de lingua franca van de wetenschap. Er valt dus wat voor te zeggen om jonge mensen die worden voorbereid op een academische carrière al vanaf het begin in het Engels op te leiden. Om wetenschap te kunnen bedrijven moet je echter eerst leren nadenken, en dat gaat niet in een taal die je niet helemaal beheerst – ook al denk je op je achttiende natuurlijk van wel. Daarom zijn Nederlandstalige bachelors zo belangrijk. Eerst leren waar je vakgebied over gaat en hoe je daar zelf iets aan kunt bijdragen. Kun je daarna zoveel Engels spreken als je wilt.
pi_171411197
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 01:39 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Overigens is die hele pagina 1 grote grap, maar staat het nog wel gewoon op wikipedia.
pi_171411254
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 01:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]

[..]

Even lezen. :P
  zaterdag 3 juni 2017 @ 01:46:56 #36
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_171411262
quote:

[..]

[..]

Zelf vind ik het makkelijker om verslagen gewoon in het Engels te schrijven aangezien alle literatuur ook in het Engels is, helpt ook wel mee dat alles binnen de informatica toch al in het Engels is. Daarnaast zijn de meetups en congressen in Nederland waar ik ben geweest ook gewoon in het Engels.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_171411395
quote:

[..]

[..]

Gelezen. :) Ik vind eigenlijk dat er aan tweetaligheid gewerkt moet worden. Laat ik mijn studie Economie als voorbeeld nemen. Heel veel termen in de economische wetenschap komen uit Engelstalige literatuur. Als je dat allemaal naar het Nederlands gaat vertalen, dat kan, dan krijg je studenten die termen leren die ze nergens in de toonaangevende literatuur terug kunnen vinden. Niet handig. Aan de andere kant klopt het denk ik wel dat Nederlanders zich genuanceerder in het Nederlands kunnen uitdrukken dan in het Engels. Geef de studenten bijvoorbeeld Engelstalige literatuur en bespreek dat tijdens de colleges in het Nederlands.

Kijk ik terug, dan ben ik best blij dat mijn studie Economie voor een belangrijk deel in het Engels geweest is. Mijn Engels was echt slecht, en ik hou er ook niet van om talen te leren, maar dankzij die studie moest ik wel. Daar heb ik nu zeker profijt van.
pi_171411437
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 01:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zelf vind ik het makkelijker om verslagen gewoon in het Engels te schrijven aangezien alle literatuur ook in het Engels is, helpt ook wel mee dat alles binnen de informatica toch al in het Engels is. Daarnaast zijn de meetups en congressen in Nederland waar ik ben geweest ook gewoon in het Engels.
Ik vind het overigens altijd wel een sport om voor de Engelse term een bijpassende Nederlandse term te vinden.
pi_171411470
Ik heb nu een studieboek in het Engels en hoewel mijn Engels zeer goed is heb ik er wel moeite mee dat ik allerlei Engelse termen moet leren die vervolgens in andere literatuur en jurisprudentie gewoon vertaald zijn. Vooral als er getoetst wordt aan allerlei criteria met vrij specifieke namen is het lastig omdat uit een tekst in een andere taal te halen en vice versa.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 02:06:52 #40
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_171411492
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 02:01 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik vind het overigens altijd wel een sport om voor de Engelse term een bijpassende Nederlandse term te vinden.
Ik zou het bij veel dingen niet eens weten. :P Als ik over een eenling ontwerppatroon begin tegen studiegenoten of zo zal ik niks dan galzige blikken ontvangen. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_171411505
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 02:04 schreef Tchock het volgende:
Ik heb nu een studieboek in het Engels en hoewel mijn Engels zeer goed is heb ik er wel moeite mee dat ik allerlei Engelse termen moet leren die vervolgens in andere literatuur en jurisprudentie gewoon vertaald zijn. Vooral als er getoetst wordt aan allerlei criteria met vrij specifieke namen is het lastig omdat uit een tekst in een andere taal te halen en vice versa.
Lastig ja. Taal lijkt mij voor juristen ook wel erg belangrijk. In de studies die ik gevolgd heb deden fijne nuances er nooit zo toe, maar ik kan mij voorstellen dat zelfs voor een casusbeschrijving nuances al heel erg belangrijk zijn in het recht.
pi_171411515
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 02:09 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Lastig ja. Taal lijkt mij voor juristen ook wel erg belangrijk. In de studies die ik gevolgd heb deden fijne nuances er nooit zo toe, maar ik kan mij voorstellen dat zelfs voor een casusbeschrijving nuances al heel erg belangrijk zijn in het recht.
Absoluut. Zo erg zelfs dat veel verdragen in meerdere talen naast elkaar gebruikt worden en sommige termen verschillende betekenissen hebben in verschillende talen.

Tot dit jaar studeerde ik alleen nationaal recht en afgezien van wat rechtsfilosofie is dan alle stof in het Nederlands.
pi_171411517
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 02:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik zou het bij veel dingen niet eens weten. :P Als ik over een eenling ontwerppatroon begin tegen studiegenoten of zo zal ik niks dan galzige blikken ontvangen. :D
Die glazige blikken vind ik wel leuk juist. :D
pi_171411570
Bij Civiele Techniek vond ik het overigens ook wel weer mooi dat heel wat stof juist enkel in het Nederlands beschikbaar was, puur omdat Nederland in heel wat zaken in de civiele techniek toonaangevend is. Literatuur over nieuwe vormen van asfalt, dijken en waterbeheer is vaak eerst in het Nederlands beschikbaar, pas een paar jaar later in het Engels.
pi_171411582
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 02:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Absoluut. Zo erg zelfs dat veel verdragen in meerdere talen naast elkaar gebruikt worden en sommige termen verschillende betekenissen hebben in verschillende talen.

Tot dit jaar studeerde ik alleen nationaal recht en afgezien van wat rechtsfilosofie is dan alle stof in het Nederlands.
De EU is volgens mij ook niks anders dan een werkverschaffingsproject voor vertalers.
pi_171411711
ik vind wijk altijd het lekkerst, maar drink graag wel tijdens een avond dan 1 biertje er bij, ja iets met vitamine b die daarin zit, voel ik me gelijk een stuk beter
pi_171411712
*wijn
pi_171411718
bier en wijn regel , voor of na? doe ik niet aan
pi_171411723
Vitamine B(ier).
pi_171411764
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 02:31 schreef Kowloon het volgende:
Vitamine B(ier).
Overigens vind ik het prima dat er vooral in het Engels wordt lesgegeven in gebieden waar die taal ook later waarschijnlijk de voertaal is.

Lees dat ook studies als bestuurskunde, sociologie, planologie etc worden ook steeds meer geglobaliseerd
  zaterdag 3 juni 2017 @ 02:41:22 #51
104871 remlof
Europees federalist
pi_171411816
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 02:35 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Overigens vind ik het prima dat er vooral in het Engels wordt lesgegeven in gebieden waar die taal ook later waarschijnlijk de voertaal is.

Lees dat ook studies als bestuurskunde, sociologie, planologie etc worden ook steeds meer geglobaliseerd
Op mijn werk is alles weer in het Nederland, dat vind ik ergens ook wel weer grappig. Als ik code schrijf hang ik er ook gewoon Nederlandstalige comments aan. Kneuterigheid. :D
pi_171411860
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 02:41 schreef remlof het volgende:
Globalisering _O_
Behalve als het om bedrijven overnemen gaat?
  zaterdag 3 juni 2017 @ 02:48:20 #54
104871 remlof
Europees federalist
pi_171411886
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 02:42 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Op mijn werk is alles weer in het Nederland, dat vind ik ergens ook wel weer grappig. Als ik code schrijf hang ik er ook gewoon Nederlandstalige comments aan. Kneuterigheid. :D
En de namen van je functies definieer je ook in het Nederlands?
haalPlaatsnaamUitPostcode() ipv getTownFromZip()?
  zaterdag 3 juni 2017 @ 02:49:37 #55
104871 remlof
Europees federalist
pi_171411903
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 02:46 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Behalve als het om bedrijven overnemen gaat?
Dat is uiteindelijk een strijd tussen wereldmachten, en dan ben ik voor de onze, de EU.
pi_171411927
Zo, tot 2u51 aan de studie geweest, 7 weken aan stof erdoor gejast. Nu voldaan slapen _O_
pi_171411975
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 02:48 schreef remlof het volgende:

[..]

En de namen van je functies definieer je ook in het Nederlands?
haalPlaatsnaamUitPostcode() ipv getTownFromZip()?
Ja.
pi_171412009
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 02:51 schreef Pokkelmans het volgende:
Zo, tot 2u51 aan de studie geweest, 7 weken aan stof erdoor gejast. Nu voldaan slapen _O_
http://www.dumpert.nl/med(...)vs._markuszower.html

dit al gezien?

trusten
pi_171412033
Nee hoor, remlof. Dat vind ik merkwaardig staan, en het sluit ook niet aan op andere code. Maar de commentaren en de documentatie schrijf ik in het Nederlands, het is onwaarschijnlijk dat er ooit een Engelstalig persoon mee te maken zal krijgen.
pi_171412117
quote:
:') Die PVV'er bakt er weinig van.
pi_171412153
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 03:07 schreef Kowloon het volgende:

[..]

:') Die PVV'er bakt er weinig van.
Ben benieuwd hoeveel zeteltjes FvD van de PVV gaat afsnoepen over 4 jaar.
pi_171412194
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 03:09 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ik vroeg mijn PVV-oom een tijdje terug of hij niet beter voortaan op Baudet zou stemmen. Daar was hij het eigenlijk wel mee eens. :P
pi_171412217
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 03:14 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik vroeg mijn PVV-oom een tijdje terug of hij niet beter voortaan op Baudet zou stemmen. Daar was hij het eigenlijk wel mee eens. :P
PVV stemmers bij mij op werk ook ja en de lokale leefbaar partijen in zeeland stappen ook veelal over naar Fvd ja
  zaterdag 3 juni 2017 @ 03:18:12 #64
104871 remlof
Europees federalist
pi_171412236
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 03:09 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ik hoop heel weinig, het FvD is veel en veel gevaarlijker dan de PVV.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 03:19:39 #65
104871 remlof
Europees federalist
pi_171412251
- niet spoileren aub -

[ Bericht 91% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2017 09:25:37 ]
pi_171412259
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 03:18 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik hoop heel weinig, het FvD is veel en veel gevaarlijker dan de PVV.
Niet dat ik het echt volg, maar FvD vind ik nog wel te pruimen. En ik vind Baudet wel een leuke vent, hij krijgt het toch allemaal maar mooi voor elkaar.
pi_171412271
Nog maar een biertje ingeschonken. Ik had niet moeten gaan sporten, ben echt klaarwakker.
pi_171412274
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 03:20 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Niet dat ik het echt volg, maar FvD vind ik nog wel te pruimen. En ik vind Baudet wel een leuke vent, hij krijgt het toch allemaal maar mooi voor elkaar.
Ik vind dat Baudet wel iets te lollig doet met zijn gandalf quotes en potjeslatijn in de kamer. Wel veel beter natuurlijk dan PVV en idd voor remlof is dat gevaarlijker
pi_171412277
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 03:16 schreef skysherrif het volgende:

[..]

PVV stemmers bij mij op werk ook ja en de lokale leefbaar partijen in zeeland stappen ook veelal over naar Fvd ja
Mochten zich er geen rariteiten voor doen, dan zal ik bij de komende verkiezingen eens wat serieuzer FvD overwegen. Desnoods wil ik wel Kamerlid bij ze worden om de vervoersparagraaf wat op te krikken.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 03:24:45 #70
104871 remlof
Europees federalist
pi_171412281
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 03:20 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat jij als oerconservatief een klassiek fascistische partij als FvD wel 'te pruimen' vindt is toch ietwat zorgwekkend.
pi_171412285
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 03:24 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Mochten zich er geen rariteiten voor doen, dan zal ik bij de komende verkiezingen eens wat serieuzer FvD overwegen. Desnoods wil ik wel Kamerlid bij ze worden om de vervoersparagraaf wat op te krikken.
Vervang aub Yernaz op de lijst dan, gaan ze er kwalitatief een stuk op vooruit
pi_171412320
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 03:24 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat jij als oerconservatief een klassiek fascistische partij als FvD wel 'te pruimen' vindt is toch ietwat zorgwekkend.
Waarom is FvD fascistisch?
  zaterdag 3 juni 2017 @ 03:35:06 #73
104871 remlof
Europees federalist
pi_171412345
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 03:29 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Waarom is FvD fascistisch?
Om alles waar ze voor staan.
pi_171412349
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 03:35 schreef remlof het volgende:

[..]

Om alles waar ze voor staan.
Dat is wel wat kort door de bocht, vind ik. :P
  zaterdag 3 juni 2017 @ 03:42:38 #75
104871 remlof
Europees federalist
pi_171412382
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 03:35 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat is wel wat kort door de bocht, vind ik. :P
Dan moet je https://nl.wikipedia.org/wiki/Fascisme nog maar eens nalezen.
pi_171412396
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 03:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Dan moet je https://nl.wikipedia.org/wiki/Fascisme nog maar eens nalezen.
En jij https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Forum_voor_Democratie .

Daar zie ik weinig fascistisch op staan. Toegegeven, de plannen zullen niet iedereen aan staan, maar fascistisch lijken ze mij niet.
pi_171412446

wist helemaal niet dat meeste van Russische export naar Nederland is
pi_171412452
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 03:58 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

wist helemaal niet dat meeste van Russische export naar Nederland is
*foutje*

Edit: Dat zal wel gas zijn.
pi_171412473
quote:
12s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 04:02 schreef Kowloon het volgende:

[..]

*foutje*

Edit: Dat zal wel gas zijn.
Probeerde het te vinden en in de zoektocht op deze geweldige site gekomen

http://atlas.media.mit.ed(...)t/rus/nld/show/2015/
pi_171412490
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 04:06 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Probeerde het te vinden en in de zoektocht op deze geweldige site gekomen

http://atlas.media.mit.ed(...)t/rus/nld/show/2015/
Aha, olie dus.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 04:11:44 #81
104871 remlof
Europees federalist
pi_171412493
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 03:45 schreef Kowloon het volgende:

[..]

En jij https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Forum_voor_Democratie .

Daar zie ik weinig fascistisch op staan. Toegegeven, de plannen zullen niet iedereen aan staan, maar fascistisch lijken ze mij niet.
Mij wel, tot op het bot fascistisch. Daar doet een door fanboys geschreven wikipediapagina niets aan af.

Mrt Hiddema die zelfs de NSB-weduwe Rost-Van Tonningen verdedigde.
pi_171412501
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 04:11 schreef remlof het volgende:

[..]

Mij wel, tot op,het bot fascistisch.

Mrt Hiddema die zelfs de NSB-weduwe Rost-Van Tonningen verdedigde.
Dat een advocaat iemand verdedigd hoeft natuurlijk niet te betekenen dat hij/zij het er persoonlijk mee eens is. Anders zouden moordenaars zelden tot nooit een advocaat kunnen vinden. :P Maar je laat nog steeds na aan te wijzen waar FvD precies fascistisch is. Als ze dat tot op het bot zijn moet dat toch makkelijk aan te tonen zijn.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 07:00:24 #83
66825 Reya
Fier Wallon
pi_171412597
Hallo.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 07:04:46 #84
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171412605
Bonjour.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  zaterdag 3 juni 2017 @ 07:18:10 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171412638
Môgguh :O
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 3 juni 2017 @ 07:18:50 #86
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171412641
Hoi.
  † In Memoriam † zaterdag 3 juni 2017 @ 07:44:54 #87
137949 Disana
pi_171412900
Goedemorgen.

Licht katertje, valt mee.
pi_171412911
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 02:01 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Mijn master was ook Engelstalig maar probeer Engelse termen als het even kan toch te ontwijken. Ons eigen taaltje is veel mooier O+.
pi_171412931
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 03:24 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Je bent voor het nationaliseren van Essent en Nuon? En het beschermen van Nederlandse bedrijven tegen buitenlandse overnames?
  zaterdag 3 juni 2017 @ 08:12:23 #91
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171412943
Aboutaleb is lekker bezig in het AD. Hij pleit voor het aanpassen van het vluchtelingenverdrag, het toelaten van minder vluchtelingen en PVV zou ook aan tafel mogen zitten bij de formatiegesprekken.

ADnl twitterde op zaterdag 03-06-2017 om 04:08:18 Ahmed Aboutaleb: Solidariteit betekent niet nog meer ongecontroleerde migratie https://t.co/tMpPVjaRzY https://t.co/a71dJaKuxU reageer retweet

[ Bericht 0% gewijzigd door Linus_van_Pelt op 03-06-2017 08:39:23 ]
  zaterdag 3 juni 2017 @ 08:15:12 #92
66825 Reya
Fier Wallon
pi_171412958
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 08:12 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Aboutaleb is lekker bezig in het AD. Hij pleit voor het aanpassen van het vluchtelingenverdrag, minder vluchtelingen toelaten en PVV moet ook aan tafel mogen zitten bij de formatiegesprekken.

ADnl twitterde op zaterdag 03-06-2017 om 04:08:18 Ahmed Aboutaleb: Solidariteit betekent niet nog meer ongecontroleerde migratie https://t.co/tMpPVjaRzY https://t.co/a71dJaKuxU reageer retweet
Uit het boekje van koning Hassan, uiteraard.
pi_171413148
quote:
Aboutaleb is lekker bezig in het AD. Hij pleit voor het aanpassen van het vluchtelingenverdrag, het toelaten van minder vluchtelingen en PVV moet ook aan tafel mogen zitten bij de formatiegesprekken.

Meneer is zelf inderdaad de aardige PVV-toer opgegaan. Gehaaid politicus, die vent.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2017 08:34:59 ]
pi_171413274
quote:
Aboutaleb is lekker bezig in het AD. Hij pleit voor het aanpassen van het vluchtelingenverdrag, het toelaten van minder vluchtelingen en PVV zou ook aan tafel mogen zitten bij de formatiegesprekken.

Ik vind dat hij een aantal valide punten aansnijdt.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 08:59:53 #95
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171413367
Abou de integratiekoning.
pi_171413381
Ik zie altijd allerlei politici strijden tegen ongecontroleerde immigratie. Maar wie is daar dan eigenlijk voor? Van buiten EU is daar toch ook helemaal geen sprake van?
pi_171413384
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 02:41 schreef remlof het volgende:
Globalisering White Genocide _O_
  zaterdag 3 juni 2017 @ 09:02:43 #99
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171413398
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 08:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik vind dat hij een aantal valide punten aansnijdt.
Het enige echte punt dat hij (wat mij betreft) heeft is dat de samenleving niet overvraagd moet worden. Omdat het anders alleen maar gaat leiden tot maatschappelijke onrust. De oplossingen die hij aandraagt, zijn redelijk zwak.

Hij geeft geen oplossingen voor oorlogsvluchtelingen/politieke vluchtelingen, terwijl juist die tegengehouden zouden worden door het aanpassen van het verdrag. Geld richting Afrika gooien (wat volgens mij sowieso niet erg helpt) en de mensen een kans geven om op een ambassade te solliciteren, is vooral voor de economische migranten. En die vallen volgens mij sowieso niet onder het verdrag en de meeste politici willen hen al tegenhouden.

Op zich ben ik niet tegen het aanpassen van het vluchtelingenverdrag als het niet langer functioneert. Maar dan moet je met echte alternatieven komen die garanderen dat de vluchtelingen ergens veilig worden opgevangen en ook daar aan een toekomst kunnen werken.

En het uitnodigen van de PVV zou een middelvinger zijn naar alle kiezers die Rutte, Buma, Pechtold en co vertrouwden op hun woord dat ze niet met Wilders zouden regeren. Daarbij wisten ook de PVV-kiezers dat ze stemden op een partij die was uitgesloten door praktisch alle partijen.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 09:03:50 #100
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171413409
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 09:01 schreef 99.999 het volgende:
Ik zie altijd allerlei politici strijden tegen ongecontroleerde immigratie. Maar wie is daar dan eigenlijk voor? Van buiten EU is daar toch ook helemaal geen sprake van?
Volgens Wilders is Rutte voor ongecontroleerde immigratie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')