ha, eerst was heel maf, het was op een eenzame nacht dat ik in mn bed aan het huilen was, omdat ik echt extreeeeem eenzaam was, toen opeens tijdens het horen van dit liedjequote:
Interessant, wat dacht je toen je die stemmen voor de eerste keer hoorde?quote:Op woensdag 31 mei 2017 05:10 schreef possetje het volgende:
[..]
ha, eerst was heel maf, het was op een eenzame nacht dat ik in mn bed aan het huilen was, omdat ik echt extreeeeem eenzaam was, toen opeens tijdens het horen van dit liedje
* niet dat ik wil zeggen dat dit liedje tot schizoprheniteit zou leiden
hoorde ik opeens een stem uit het plafond komen, en ik had op dat moment geen boven buren
de stem vroeg : kan je me horen?
ik antwoorde : ja
en toen begon die stem tegen me te praten
een week later werd die ene stem opeens 1000 stemmen, een soort raar lawaai van oneindig veel woorden en zinnen..een weirde mix van aardige stemmen een mega dominante stemmen en lelijke stemmen
dit heeft best wel lang geduurd,
nu hoor ik alleen een stem van een man en een vrouw, en heel af en toe een stem van eem vreemde
de stem van de man en de vrouw lijken me op een bepaalde manier te helpen, dus dan noemen ze die stemmen vaak ook geleide geesten,....
sinds ik stemmen hoor, das al aardig lang, iets van 12 jaar of zelfs langer, heb ik nog nooit het idee gehad dat ik de stemmen zelf verzin, ze lijden gewoon 100% een eigen leven, lijken op een rare manier alles van me te weten, alsof ze thelepatisch zijn of gewoon mijn ziel kunnen lezen als ware ik een boek... bijv als ik wil fantaseren over een knappe vrouw die ik heb ontmoet in een disco op zaterdag. dan kost het me extreem veel moeite om bijv te fantaseren dat ze iets tegen me zegt., de stemmen daarintegen die ik hoor, komen met de meest complexe verhalen en beelden aanzettenquote:Op woensdag 31 mei 2017 05:11 schreef deadprez het volgende:
Kun je die stemmen wel enigszins beïnvloeden of "praten" ze echt gewoon als autonome entiteiten waarover zij willen zeg maar, alsof het gewoon een andere persoon is waar je mee in gesprek bent.
schok heel erg,quote:Op woensdag 31 mei 2017 05:17 schreef DKS het volgende:
[..]
Interessant, wat dacht je toen je die stemmen voor de eerste keer hoorde?
Aight, ja dat was dus ook idd waar ik naartoe wilde met mn vraag. Best interessant wel, een maat van me zegt precies hetzelfde. Hij heeft ook vaak het gevoel gehd dat hij geholpen werd door de stemmen. Echt wazige shit, maar wel interessant dus thanks voor dit topic.quote:Op woensdag 31 mei 2017 05:19 schreef possetje het volgende:
[..]
sinds ik stemmen hoor, das al aardig lang, iets van 12 jaar of zelfs langer, heb ik nog nooit het idee gehad dat ik de stemmen zelf verzin, ze lijden gewoon 100% een eigen leven, lijken op een rare manier alles van me te weten, alsof ze thelepatisch zijn of gewoon mijn ziel kunnen lezen als ware ik een boek... bijv als ik wil fantaseren over een knappe vrouw die ik heb ontmoet in een disco op zaterdag. dan kost het me extreem veel moeite om bijv te fantaseren dat ze iets tegen me zegt., de stemmen daarintegen die ik hoor, komen met de meest complexe verhalen en beelden aanzetten
mijn stemmen praten onwijs veel in raadsels, hoe zit dat bij jouw maatje?quote:Op woensdag 31 mei 2017 05:24 schreef deadprez het volgende:
[..]
Aight, ja dat was dus ook idd waar ik naartoe wilde met mn vraag. Best interessant wel, een maat van me zegt precies hetzelfde. Hij heeft ook vaak het gevoel gehd dat hij geholpen werd door de stemmen. Echt wazige shit, maar wel interessant dus thanks voor dit topic.
nja hij praat er niet heel graag over meestal, dus dat weet ik verder niet preciesquote:Op woensdag 31 mei 2017 05:33 schreef possetje het volgende:
[..]
mijn stemmen praten onwijs veel in raadsels, hoe zit dat bij jouw maatje?
Ging je het meteen aan je ouders/ maten vertellen?? Had je zelf ook door dat het best wel raar is?quote:
oke, ja ik ken ook zo een schizophreen , hij is heel aardig en charmant, alleen over zijn stemmen krijg ik werkelijk geen woord los uit hem,,, echt 0,0,0...quote:Op woensdag 31 mei 2017 05:36 schreef deadprez het volgende:
[..]
nja hij praat er niet heel graag over meestal, dus dat weet ik verder niet precies
de ene stem die ik als eerste hoorde leek een beetje op giel beelens stem, maar dat is natuurlijk niet giel beelen irl, later hoorde ik ook aardig vaak de stem van mn ex, maar als je eenmaal voodoo enzo gaat studeren dan wordt alles echt meeeeega complex, want in de voodoo geloven ze ook dan demonen stemmen kunnen gaan nabootsen,,,,quote:Op woensdag 31 mei 2017 05:36 schreef DKS het volgende:
[..]
Ging je het meteen aan je ouders/ maten vertellen?? Had je zelf ook door dat het best wel raar is?
Lijken die stemmen op stemmen van mensen die je kent?
Snap ik op zich ook best wel, je zult door veel mensen helaas meteen veroordeeld worden en behandeld worden als een labiele gek.quote:Op woensdag 31 mei 2017 05:39 schreef possetje het volgende:
[..]
oke, ja ik ken ook zo een schizophreen , hij is heel aardig en charmant, alleen over zijn stemmen krijg ik werkelijk geen woord los uit hem,,, echt 0,0,0...
ja die vraag had ik al beetje gedeeltelijk beantwoord, maar ok, : eerst hoorde ik echt 1000 stemmen tegelijkertijd, na vrij lange tijd, bleven er 2 over, en dat zijn een man en een vrouw. ze hebben ook allbij een naam maar die vertel ik niet hier want dan gaan mensen me daarmee pesten,quote:Op woensdag 31 mei 2017 05:42 schreef Drug het volgende:
In hoeverre hebben de stemmen invloed op je leven? Geef je ze bijvoorbeeld inspraak in keuzes die je maakt?
Herken je de stemmen? Zijn het terugkerende stemmen die je kunt onderscheiden van elkaar?
ah dit beantwoordt mijn tweede vraag.quote:Op woensdag 31 mei 2017 05:41 schreef possetje het volgende:
[..]
de ene stem die ik als eerste hoorde leek een beetje op giel beelens stem, maar dat is natuurlijk niet giel beelen irl, later hoorde ik ook aardig vaak de stem van mn ex, maar als je eenmaal voodoo enzo gaat studeren dan wordt alles echt meeeeega complex, want in de voodoo geloven ze ook dan demonen stemmen kunnen gaan nabootsen,,,,
Thanks. En de eerste vraag?quote:Op woensdag 31 mei 2017 05:44 schreef possetje het volgende:
[..]
ja die vraag had ik al beetje gedeeltelijk beantwoord, maar ok, : eerst hoorde ik echt 1000 stemmen tegelijkertijd, na vrij lange tijd, bleven er 2 over, en dat zijn een man en een vrouw. ze hebben ook allbij een naam maar die vertel ik niet hier want dan gaan mensen me daarmee pesten,
ik kan de stemmen wegdrukken als ik wil, alleen ze maken me vaak nieuwsgierig, dan kom ik bijv thuis en heb een blauwtje gelopen in een cafe omdat ik daar de vrouw van mn dromen zag maar ze wees me af. en dan vraagt de geleide geest opeens zo van : ......... ja die gaat dan met me praten, en ze probeert me dan te analiserenquote:Op woensdag 31 mei 2017 05:42 schreef Drug het volgende:
In hoeverre hebben de stemmen invloed op je leven? Geef je ze bijvoorbeeld inspraak in keuzes die je maakt?
ah oke dankjewel.quote:Op woensdag 31 mei 2017 05:50 schreef possetje het volgende:
[..]
ik kan de stemmen wegdrukken als ik wil, alleen ze maken me vaak nieuwsgierig, dan kom ik bijv thuis en heb een blauwtje gelopen in een cafe omdat ik daar de vrouw van mn dromen zag maar ze wees me af. en dan vraagt de geleide geest opeens zo van : ......... ja die gaat dan met me praten, en ze probeert me dan te analiseren
hoi psychiaters gaan er altijd van uit dat de stemmen in mijn hoofd zitten, maar in mijn werkelijkheid zitten de stemmen altijd op een bepaalde afstand, bijv 7 meter afstand, ze klinken nooit als iemand die in de kamer is, maar altijd meer als een echo....quote:Op woensdag 31 mei 2017 06:19 schreef Drug het volgende:
[..]
ah oke dankjewel.
zou je de stemmen als intern of extern kenmerken? is het als de stem van wanneer je jezelf "hoort" denken, of meer of er iemand anders in de ruimte is ofzo?
ah interessant. heb daarom het idee dat het om geesten gaat, of onzichtbare intiteiten?quote:Op woensdag 31 mei 2017 06:22 schreef possetje het volgende:
[..]
hoi psychiaters gaan er altijd van uit dat de stemmen in mijn hoofd zitten, maar in mijn werkelijkheid zitten de stemmen altijd op een bepaalde afstand, bijv 7 meter afstand, ze klinken nooit als iemand die in de kamer is, maar altijd meer als een echo....
zowel mijj zusje als ik hebben ooit 1 keer een spook gezien, een man die dan de kamer inliep en dan van een afstand naar je kijkt, in mijn geval leek het wel een monik, de stemmen die ik hoor zijn 100% geluid maar noooooooit zichtbaar,,,quote:Op woensdag 31 mei 2017 06:24 schreef Drug het volgende:
[..]
ah interessant. heb daarom het idee dat het om geesten gaat, of onzichtbare intiteiten?
ah ja.quote:Op woensdag 31 mei 2017 06:25 schreef possetje het volgende:
[..]
zowel mijj zusje als ik hebben ooit 1 keer een spook gezien, een man die dan de kamer inliep en dan van een afstand naar je kijkt, in mijn geval leek het wel een monik, de stemmen die ik hoor zijn 100% geluid maar noooooooit zichtbaar,,,
ja dokters zeggen dat het mijn fantasie is, maar zelf geloof ik niet dat ik zoveel fantasie heb omm 24/7 een stem in mn hoofd te gaan fantaseren,quote:Op woensdag 31 mei 2017 06:36 schreef Drug het volgende:
[..]
ah ja.
het is typerend voor de westerse materialistische benadering van kennis om al zulk soort fenomenen als onwaar te bestempelen. maar jouw waarneming is toch jouw waarneming, zou ik willen zeggen.
nogmaals dank voor dit kijkje in jouw beleving hiervan.
quote:Op woensdag 31 mei 2017 06:19 schreef blondetrien het volgende:
Zijn er factoren die naar jouw inzien terugkijkend zouden kunnen hebben bijgedragen aan je diagnose? Bv stress, trauma, drugsgebruik etc.?
Zijn er meer mensen in je familie die stemmen horen?
Trek je de waarheid van wat de stemmen zeggen wel eens in twijfel?
Dit is wel 'n goede.quote:Op woensdag 31 mei 2017 11:16 schreef sturmpie het volgende:
interessant topic Possetje.
je vertelt dat op een moment van grote eenzaamheid hoorde je een stem en later meer. dat is alsof er toen als 't ware een poort naar de stemmetjes open ging. eerst hoorde je 1 stem en dat werden er meer. ik denk dat 't 'n manier van de psyche is om de eenzaamheid op te vullen.
ik heb ook gelezen over schizofrenie en dat schijnt vaak voor te komen bij de hogere iQ's.
ergens wel begrijpelijk omdat 'n hoog iq is zeldzamer dan gemiddeld en dus meer kans op eenzaamheid, met alle gevolgen van dien.
't belangrijkste is natuurlijk dat je er zelf prettig mee moet voelen, dat 't geen last voor je wordt, als je er zelf tevreden mee bent, dan hoeft 't geen probleem te zijn.
dus om een lang verhaal kort te maken, imo, 't is de eigen psyche die de stemmen geeft als afweer op eenzaamheid.
heel soms spreken ze me opeens aan op mijn schuldgevoel, dan heb ik ooit iets verkeerds gedaan, en dan gingen ze een keertje een nacht tegen me praten en dan leek het een soort straf, maar achteraf zeggen ze dan tegen me : possetje ben je nu blij dat we dat ene slechte ding wat jij ooit deed aan de kaak stelden? en dan is mijn antwoord wel ja dus...quote:Op woensdag 31 mei 2017 17:52 schreef PrisTheShiz het volgende:
Als je een keuze moet maken, bemoeien de stemmen zich daarmee? Zoja, hebben ze wel eens verschillende meningen?
eens.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:43 schreef Biekuh het volgende:
Dat neemt echter niet weg dat ik jouw laatste zin véél te simplistisch vind. Voor zover ik weet ontstaat schizofrenie door een constellatie aan factoren, niet simpelweg door eenzaamheid.
hoi vrachtwagen bestuurders hebben ook soms/ vaak last van hallicunaties. dan hebben ze 1000 uur naar de monotome weg lopen staren tijdens het rijden en dan ook nog eens in hun eentje, en dan gaan ze opeens dingen op de weg zien die er niet zijn... het brein gaat dan uit verveling beelden creeeren.... en die beelden zien ze dan ook echt voor hun neus, en niet in hun hoofdquote:Op woensdag 31 mei 2017 20:02 schreef sturmpie het volgende:
[..]
eens.
al doel ik in de laatste zin op de stemmen in 't bijzonder. dat 't mogelijk getrigged is door eenzaamheid. bijvoorbeeld als je langdurig alleen bent dat 'n mens met zichzelf begint te praten.
ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 20:06 schreef possetje het volgende:
[..]
hoi vrachtwagen bestuurders hebben ook soms/ vaak last van hallicunaties. dan hebben ze 1000 uur naar de monotome weg lopen staren tijdens het rijden en dan ook nog eens in hun eentje, en dan gaan ze opeens dingen op de weg zien die er niet zijn... het brein gaat dan uit verveling beelden creeeren.... en die beelden zien ze dan ook echt voor hun neus, en niet in hun hoofd
Hoi. Hoe ist?quote:Op woensdag 31 mei 2017 05:02 schreef possetje het volgende:
hoi hoi, ik ben oficieel schizo, ik hoor vaak stemmen. het leek me op zich wel een aardig topic, voor alle mensen hier of huiskamer psychologen enzo, dat je me een vraag kan stellen,
ten eerste vind ik persoonlijk zelf de term schizo nogal vreemd, ten eerste : bestaan bijv schizo katten? nee, er bestaan alleen katten die je wel of niet wilt hebben, en ten tweede, in het jaar 0 bestonden spoken gewoon, en waarom zouden ze dan opeens nu vanaf het jaar 1950 opeens niet bestaan?
maar ok, je mag me alles vragen, dus : go your gang! alleen zit ik er niet zo op te wachten om uitgescholden te worden...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Noemen ze jouw possetje?quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:41 schreef possetje het volgende:
[..]
heel soms spreken ze me opeens aan op mijn schuldgevoel, dan heb ik ooit iets verkeerds gedaan, en dan gingen ze een keertje een nacht tegen me praten en dan leek het een soort straf, maar achteraf zeggen ze dan tegen me : possetje ben je nu blij dat we dat ene slechte ding wat jij ooit deed aan de kaak stelden? en dan is mijn antwoord wel ja dus...
rest van de vragen antwoord ik later
ik hoorde mn eerste stem al in een tijd dat ik bijna 0,0 drugs deed, maar heel af en toe eens paar trekjes van een joint nam, ik zou het echt niet weten, er zijn mensen die denken dat je door drugs schade krijgt aan je aura en dan een soort natuurlijk defensie tegen spoken gaat missen, traumas heb ik er wel 900 000 van ja...quote:Op woensdag 31 mei 2017 06:19 schreef blondetrien het volgende:
Zijn er factoren die naar jouw inzien terugkijkend zouden kunnen hebben bijgedragen aan je diagnose? Bv stress, trauma, drugsgebruik etc.?
Zijn er meer mensen in je familie die stemmen horen?
Trek je de waarheid van wat de stemmen zeggen wel eens in twijfel?
ze lijken altijd ergens in de lucht te zweven, ten tweede zijn het vaak hele zachte stemmen, dus niet duidelijk hoorbaar tenzij ik me er op focus. soms als ik in een cafe zit hoor ik wel opeens zo een stem vanuit het plafond en die is dan beduidelijk luider... het maakt niet uit waar ik ben, als ik in mn eentje op het strand loop en is er verder geen mens, dan hoor ik ze ook vanuit de horizon,.,,,quote:Op woensdag 31 mei 2017 06:19 schreef Drug het volgende:
[..]
ah oke dankjewel.
zou je de stemmen als intern of extern kenmerken? is het als de stem van wanneer je jezelf "hoort" denken, of meer of er iemand anders in de ruimte is ofzo?
hoi, mijn geleide geesten die ik nu heb zijn er twee, een man en een vrouw, wat ze bijv deze week deden was dat ik een vrouw had gezien in de disco, en was beetje een soort van ideaal beeld van droomvrouw van mij, maar ze wees me af, toen kwam ik in mn eentje thuis, nogal heeeeel erg teleurgesteld. en depri, en toen begon een van de twee stemmen opeens tegen me te praten, en zei : wat zouden de redenen kunnen zijn geweest dat ze jou afwees? en toen begon ik heel rationeel na te denken, maar zonder de stemmen weet ik dus echt niet wat ik die nacht allemaal gedacht zou hebben,,,, de stemmen kan ik wel uitzetten, dat wel, maar dat doe ik op een of andere manier bijna nooit....quote:Op woensdag 31 mei 2017 17:52 schreef PrisTheShiz het volgende:
Als je een keuze moet maken, bemoeien de stemmen zich daarmee? Zoja, hebben ze wel eens verschillende meningen?
hoi de medicatie die ik slik helpen niet erg extreem goed tegen stemmen, maar ze maken me daarintegen juist wel aardig helder. dus ben daardoor ietsje zakenlijker geworden, denk beter na voordat ik mn geld op maak, raak minder vaak in problemen door chaotisch gedrag, bijv bankpasjes kwijtraken of sleutels kwijtraken enzo, en ook omdat de mediactie enigzins mn libido naar beneden haalt, ben ik veel meer imuun geworden voor * sorry platgezegt, hoeren die op mn pad komen, soort van sexuele valkuilen voor een man...quote:Op woensdag 31 mei 2017 20:02 schreef sturmpie het volgende:
[..]
d hard en diep denken, dan komt men soms obstakels of juist antwoorden tegen.
gebruik jij medicatie ? of kan je het wel aan.
quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hoi. Hoe ist?hoi, ik ben wel schorpioen maagd van sterrenbeeld, dus maagden zijn al perfectionisten, maar net teken scorpio erbij kan dat echt rampzalige vormen aannemen, voor de rest heb ik rood haar, das altijd wel lastig want je weet nnooit goed van te voren waaneer je opeens een roodhaar hater tegenkomt, en die kunnen ook nog wel eens mentaal veel sterker zijn als ik, dus dan onstaan er werl vreemde situaties soms....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
verder kan ik soms eerst dingen gaan doen en dan pas erna gaan nadenken of ik dat wel had moeten doen, is wel vervelend..
goede vraag, ik weet het antwoord niet...quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:40 schreef Farenji het volgende:
Possetje, ben je blij met de stemmen of haat je het dat ze er zijn? Als je ze in 1 keer allemaal voorgoed het zwijgen op zou kunnen leggen en ze laten verdwijnen, zou je dat doen, of juist niet omdat je ze dan misschien enorm zou gaan missen?
nee, in mijn geval lijken de stemmen ( behalve die twee vetrouwde stemmen ) juist mij dood te willen hebben, maar ze geven mij nooit opdrachten om iemand anders te doden... denk ook dat het niet heel erg in mn natuur zit om zomaar iemand te doden, tenzij bijv ik een vekrachter in actie zou tegenkomen....quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:33 schreef Bramvanmolen het volgende:
e stemmen in mijn hoofd hadden ook een keer bijna ervoor gezorgd dat ik mijn eigen neef had vermoord
Ik hoor ook 2 stemmen , ook man en vrouw , die mij willen doden maar ze spreken geen complexe taal. Meer makkelijke zinnetjes en heel duidelijk en helder. Jij geeft aan dat de stemmen niet helder is.quote:Op donderdag 1 juni 2017 01:19 schreef possetje het volgende:
[..]
nee, in mijn geval lijken de stemmen ( behalve die twee vetrouwde stemmen ) juist mij dood te willen hebben, maar ze geven mij nooit opdrachten om iemand anders te doden... denk ook dat het niet heel erg in mn natuur zit om zomaar iemand te doden, tenzij bijv ik een vekrachter in actie zou tegenkomen....
50 keer rot op zeggen tegen ze helpt, althans bij mijquote:Op donderdag 1 juni 2017 01:21 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Ik hoor ook 2 stemmen , ook man en vrouw , die mij willen doden maar ze spreken geen complexe taal. Meer makkelijke zinnetjes en heel duidelijk en helder. Jij geeft aan dat de stemmen niet helder is.
Je geeft ook aan dat je stemmen ''uit'' kan zetten. Hoe doe je dat dan? Want bij mij is het echt alleen mogelijk als ik een flinke extra dosis medicatie in neem of als ik ga bidden. Dan verdwijnen ze ook.
Vreemd dat er bij jou echt complete verhalen wordt verteld. Wat jij hier verteld komt niet overeen met de stemmen die ik hoor. Paar belangrijke punten komen niet overeen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 01:23 schreef possetje het volgende:
[..]
50 keer rot op zeggen tegen ze helpt, althans bij mij
ja in de oudheid geloofde ze dan eerder dat jij bijv toen je geboren werd, bijv je ouders vijanden hadden uit een verleden, en dat die spoken van de vijanden ( overledenen ) dan soort van wraak willen nemen. en je dan gaan treiteren, ook wel kwelgeesten genoemd...
hoi , mn eerste opname, was ik hyper hyper hyper, was heel de dag zeunwachtig met dingen bezig, soort van totaal doorgrande hersenbovenkamer.... maatje van mij was dood in dat jaar, en die stemmen bleven maar herhalen dat hij vermoord was, ook vertelde ze dan dat er mensen in kelders werden opgesloten door ( ook door arabieren ) en dat die mensen dan gedrogeerd werden met xtc en dan stelselmatig vekracht, en die verhalen bleven de stemmen me maar vertellen...quote:Op donderdag 1 juni 2017 01:26 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Vreemd dat er bij jou echt complete verhalen wordt verteld. Wat jij hier verteld komt niet overeen met de stemmen die ik hoor. Paar belangrijke punten komen niet overeen.
Buiten het feit dat jij stemmen hoort , heb je nog meer dingen? Want schizo diagnose krijg je niet zomaar alleen omdat je stemmen hoort.
Ok je bent dus wel opgenomen. Kijk dat heb ik niet meegemaakt. Enige wat ik heb meegemaakt is dat mijn eigen ouders mij in de val hebben gelokt in het buitenland en met meerdere familie leden met dwang mij naar een psychiater gebracht. Achteraf ben ik wel blij dat dit gebeurde.quote:Op donderdag 1 juni 2017 01:29 schreef possetje het volgende:
[..]
hoi , mn eerste opname, was ik hyper hyper hyper, was heel de dag zeunwachtig met dingen bezig, soort van totaal doorgrande hersenbovenkamer....
hoi ik ken je niet geod genoeg om daar over te oordelen, ja je hebt wel 900 000 films over mensen die achtervolgt worden, de ene keer door de staat, de tweede keer door maffia of familie vetes of omdat jij iemand vrouw stal . enz enz enz.... een goed epsycholoog zou je wellicht ook kunnen helpen, en dan de boel beetje analiseren.,,,, beetje op nivo van sherlock holms..quote:Op donderdag 1 juni 2017 01:33 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Ok je bent dus wel opgenomen. Kijk dat heb ik niet meegemaakt. Enige wat ik heb meegemaakt is dat mijn eigen ouders mij in de val hebben gelokt in het buitenland en met meerdere familie leden met dwang mij naar een psychiater gebracht. Achteraf ben ik wel blij dat dit gebeurde.
Heb je nog bepaalde problemen met de arts? Bij mij is het zo dat de arts beweert dat de staat mij niet wilt vermoorden en dat ik niet achtervolgd wordt door de staat. Hierdoor ontstaat er iedere keer een clash tussen mij en de arts. Want ik ben er van overtuigd dat de tegenovergestelde waar is. De staat wilt mij wel vermoorden en ik word wel achtervolgd door de staat.
Ook heb ik nog een ander probleem met de arts en dat is dat hij wilt dat ik behandeld zou moeten worden terwijl ik helemaal niet behandeld wil worden.
Ik heb veel last van dwangneigingen om iemand iets verkeerds aan te doen. Bijvoorbeeld als ik een mes vasthoud en iemand is in mijn buurt ( al is het een familie lid ) , dan krijg ik de neiging om die gene direct lek te steken. Of dat ik die gene ernstig toe takel terwijl die de andere kant op kijkt.quote:Op donderdag 1 juni 2017 01:37 schreef possetje het volgende:
[..]
hoi ik ken je niet geod genoeg om daar over te oordelen, ja je hebt wel 900 000 films over mensen die achtervolgt worden, de ene keer door de staat, de tweede keer door maffia of familie vetes of omdat jij iemand vrouw stal . enz enz enz.... een goed epsycholoog zou je wellicht ook kunnen helpen, en dan de boel beetje analiseren.,,,, beetje op nivo van sherlock holms..
ja mijn eerste gedachte is : probeer die mensen dan te ontwijken,..... temminste, als je je zelf stoort aan je eigen gedachtes...quote:Op donderdag 1 juni 2017 01:41 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Ik heb veel last van dwangneigingen om iemand iets verkeerds aan te doen. Bijvoorbeeld als ik een mes vasthoud en iemand is in mijn buurt ( al is het een familie lid ) , dan krijg ik de neiging om die gene direct lek te steken. Of dat ik die gene ernstig toe takel terwijl die de andere kant op kijkt.
Ik heb trouwens alleen de diagnose: DSM-IV , psychotische stoornis. (heb (nog) geen uitgebreide onderzoek gehad bij een psychiater)
Stel als we van 0 tot 100 tellen , dan gebeurt dit proces in 2 seconde. Dus ineens krijg ik een extreme neiging om die gene iets aan te doen. Ik heb ook gemerkt dat wanneer ik een mes/wapen pak dat dit proces getriggerd wordt. Dus stel dat het normaal 1 of 2x per dag gebeurt , dan gebeurt het vaker , zolang ik maar messen/wapens aanraak. Ik heb hierdoor soms ook het gevoel dat mijn lichaam wordt overgenomen door iemand.quote:Op donderdag 1 juni 2017 01:44 schreef possetje het volgende:
[..]
ja mijn eerste gedachte is : probeer die mensen dan te ontwijken,..... temminste, als je je zelf stoort aan je eigen gedachtes...
in de film heb je wel eens mensen die in weerwolven veranderen en dan zichzelf op laten sluiten bij volle maan,quote:Op donderdag 1 juni 2017 01:48 schreef Bramvanmolen het volgende:
Ik heb hierdoor soms ook het gevoel dat mijn lichaam wordt overgenomen door iemand.
heb je deze therapie al keertje gehoord?quote:Op donderdag 1 juni 2017 01:48 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Stel als we van 0 tot 100 tellen , dan gebeurt dit proces in 2 seconde. Dus ineens krijg ik een extreme neiging om die gene iets aan te doen. Ik heb ook gemerkt dat wanneer ik een mes/wapen pak dat dit proces getriggerd wordt. Dus stel dat het normaal 1 of 2x per dag gebeurt , dan gebeurt het vaker , zolang ik maar messen/wapens aanraak. Ik heb hierdoor soms ook het gevoel dat mijn lichaam wordt overgenomen door iemand.
Het is buitengewoon vreemd dat ik iemand opeens iets aan wil doen. En wat ik ook heel raar vind is dat dit zelfs gebeurd bij familie leden al is het mijn eigen moeder.
Je praat telkens over films ik begrijp het niet. Je kunt dan net zo goed zeggen dat apen ook adem halen net zoals dat ik ook zuurstof nodig heb?quote:Op donderdag 1 juni 2017 01:50 schreef possetje het volgende:
[..]
in de film heb je wel eens mensen die in weerwolven veranderen en dan zichzelf op laten sluiten bij volle maan,
lastig hoor,
ok doei, slaap lekker straksquote:Op donderdag 1 juni 2017 01:52 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Je praat telkens over films ik begrijp het niet. Je kunt dan net zo goed zeggen dat apen ook adem halen net zoals dat ik ook zuurstof nodig heb?
Nope. Ik ben wel jarenlang thaiboxer geweest. Vooral bij mensen die aan vechtsport doen horen niet agressief te zijn en zichzelf te kunnen beheersen. Bij mij is er dus iets aan de hand waardoor ik mezelf niet kan beheersen of iemand wilt op dat moment mijn lichaam overnemen waardoor ik zulke dwangneigingen mee maak.quote:Op donderdag 1 juni 2017 01:52 schreef possetje het volgende:
[..]
heb je deze therapie al keertje gehoord?
dat doen ze in usa
iemand met wie je ruzie hebt moet dan ook mee doen aan de therapie, en dan mogen jullie elkaar slaan, maar dan met een knuppel die gemaakt is van iets zachts, bijv schuimrubber...
ja je hebt een soort wonderdokter nodig, ala the dog whiperer,,, zelf ben ik dat niet dus,,, maar vaak bij neuroses ( en die heb jij dus volgens mij wel aardig ) kunnen soms hele kleine truukjes goed helpen opeens,,,,quote:Op donderdag 1 juni 2017 01:54 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Nope. Ik ben wel jarenlang thaiboxer geweest. Vooral bij mensen die aan vechtsport doen horen niet agressief te zijn en zichzelf te kunnen beheersen. Bij mij is er dus iets aan de hand waardoor ik mezelf niet kan beheersen of iemand wilt op dat moment mijn lichaam overnemen waardoor ik zulke dwangneigingen mee maak.
Zou je misschien je wachtwoord van FOK! willen veranderen zodat die stemmen niet meer kunnen inloggen op jouw account en topics onder jouw naam kunnen maken?quote:Op woensdag 31 mei 2017 05:02 schreef possetje het volgende:
hoi hoi, ik ben oficieel schizo, ik hoor vaak stemmen. het leek me op zich wel een aardig topic, voor alle mensen hier of huiskamer psychologen enzo, dat je me een vraag kan stellen,
hoi ik heb geen mps, maar hoor stemmen die van buiten mij komen,,,quote:Op donderdag 1 juni 2017 02:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zou je misschien je wachtwoord van FOK! willen veranderen zodat die stemmen niet meer kunnen inloggen op jouw account en topics onder jouw naam kunnen maken?
Bedankt alvast.
Dat zijn de dingen die ik ongeveer allemaal mee maak. Me leven is erdoor kapot gegaan. Heb alles verloren. Vrienden , vriendinnetjes , bedrijf (failliet nadat ik dus zulke dingen begon mee te maken) , familie leden , etc. Ik heb niks meer. Zero.quote:Op donderdag 1 juni 2017 01:58 schreef possetje het volgende:
[..]
ja je hebt een soort wonderdokter nodig, ala the dog whiperer,,, zelf ben ik dat niet dus,,, maar vaak bij neuroses ( en die heb jij dus volgens mij wel aardig ) kunnen soms hele kleine truukjes goed helpen opeens,,,,
in het diepste dal van mijn waanzin en eenzaamheid ging ik bidden, en hoorde opeens een stem, geen psychose stem maar er leek opeens een god met me te gaan praten, en die begon me allemaal dingen uit te leggen, over hoe het leven enzo in elkaar zit....quote:Op donderdag 1 juni 2017 02:02 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Dat zijn de dingen die ik ongeveer allemaal mee maak. Me leven is erdoor kapot gegaan. Heb alles verloren. Vrienden , vriendinnetjes , bedrijf (failliet nadat ik dus zulke dingen begon mee te maken) , familie leden , etc. Ik heb niks meer. Zero.
Bidden is de beste oplossing om ervoor te zorgen dat stemmen verdwijnen. Ik bid altijd tot God als de stemmen te lang door blijven praten. Vaak gaan ze binnen een paar min weg. Maar soms blijven ze doorgaan en dan is de beste oplossing bidden. 2de oplossing is medicatie. Medicatie probeer ik trouwens zoveel mogelijk te vermijden wegens ernstige effecten zoals dat je binnen 1 maand tijd 10 kilo aankomt of dat je niet meer kunt klaarkomen etc.quote:Op donderdag 1 juni 2017 02:06 schreef possetje het volgende:
[..]
in het diepste dal van mijn waanzin en eenzaamheid ging ik bidden, en hoorde opeens een stem, geen psychose stem maar er leek opeens een god met me te gaan praten, en die begon me allemaal dingen uit te leggen, over hoe het leven enzo in elkaar zit....
bidden dus...
Dat herken ik wel, het kunnen misschien ook een soort epileptische aanvallen zijn. Mensen schijnen van allerlei rare dingen te kunnen doen tijdens een epileptische aanval, maar dat komt ook vaker voor bij mensen met schizofrenie. Zelf heb ik dat niet. Wel naar dat je alles bent kwijtgeraakt. Had niemand er dan begrip voor dat je schizofrenie had?quote:Op donderdag 1 juni 2017 01:54 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Nope. Ik ben wel jarenlang thaiboxer geweest. Vooral bij mensen die aan vechtsport doen horen niet agressief te zijn en zichzelf te kunnen beheersen. Bij mij is er dus iets aan de hand waardoor ik mezelf niet kan beheersen of iemand wilt op dat moment mijn lichaam overnemen waardoor ik zulke dwangneigingen mee maak.
Bij jou zijn de stemmetje dus ronduit evil als ik het zo mag zeggen. Bij possetje lijken ze wat goedaardiger... Wat ik ergens ook wel weer fascinerend vind eigenlijk. De meeste stemmen waarover ik heb gelezen/gehoord zijn meestal niet al te leuk...quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:33 schreef Bramvanmolen het volgende:
Ik hoor ook stemmen. 24/7 maar niet 24 uur per dag. Ik hoor de stemmen gemiddeld 4x per dag. En bij de ene keer duurt het langer dan de ander. Soms duurt het een paar minuten en soms gaat het eindeloos door. (wanneer de stemmen niet stoppen dan gebruik ik extra dosis medicatie of ga ik bidden)
En ik zie dat er bij jou ook echt complexe zinnen wordt verteld aan je. Bij mij is het meer van ''Je moet dood'' , ''We gaan je vergiftigen'' , ''We gaan je doden met een bijl'' etc. Dus hele simpele zinnetjes die constant wordt herhaald waarin ik word bedreigd met de dood. Wanneer ik terug reageer dan geven ze geen antwoord op mijn vraag en blijven ze doorgaan met bedreigingen.
De stemmen in mijn hoofd hadden ook een keer bijna ervoor gezorgd dat ik mijn eigen neef had vermoord. ''Waarom gooi je je neef niet van de balkon af?''..... dat werd dan de hele tijd herhaalt en ik had toen geen medicatie omdat ik nog niet bij de psychiater was geweest. Als ik hem van de balkon had gegooid dan was die nu mors dood en ik waarschijnlijk levenslang in de cel. En weet je wat erg is , mijn neef is ook nog is lichamelijk gehandicapt.
Ben je al een keer opgenomen in een psychiatrische instelling? Ik gelukkig (nog) niet.
quote:Op donderdag 1 juni 2017 02:09 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Bidden is de beste oplossing om ervoor te zorgen dat stemmen verdwijnen. Ik bid altijd tot God als de stemmen te lang door blijven praten. Vaak gaan ze binnen een paar min weg. Maar soms blijven ze doorgaan en dan is de beste oplossing bidden. 2de oplossing is medicatie. Medicatie probeer ik trouwens zoveel mogelijk te vermijden wegens ernstige effecten zoals dat je binnen 1 maand tijd 10 kilo aankomt of dat je niet meer kunt klaarkomen etc.
Bidden , bidden en nog eens bidden. It realy helps.
Dat klopt. Bij mij zijn ze echt dreigend. De toon van de stemmen is duivels. Mannelijke en vrouwelijke duivels die met elkaar in gesprek gaan.quote:Op donderdag 1 juni 2017 12:43 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
[..]
Bij jou zijn de stemmetje dus ronduit evil als ik het zo mag zeggen. Bij possetje lijken ze wat goedaardiger... Wat ik ergens ook wel weer fascinerend vind eigenlijk. De meeste stemmen waarover ik heb gelezen/gehoord zijn meestal niet al te leuk...
Roept het angst op, of dat inmiddels al lang niet meer?quote:Op donderdag 1 juni 2017 13:39 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Dat klopt. Bij mij zijn ze echt dreigend. De toon van de stemmen is duivels. Mannelijke en vrouwelijke duivels die met elkaar in gesprek gaan.
Dat hangt af wanneer ik de stemmen hoor. In de nacht vind ik het enger dan bijvoorbeeld in de ochtend of middag of avond. Als de stemmen langer dan een paar minuten doorgaan met dreigementen dan bid ik. En door een of andere reden verdwijnen de stemmen dan.quote:Op donderdag 1 juni 2017 13:43 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
[..]
Roept het angst op, of dat inmiddels al lang niet meer?
Anyway, als bidden helpt, vooral blijven doen!
zou 't kunnen dat jij moeite hebt met prikkels te verwerken ?quote:Op donderdag 1 juni 2017 13:56 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Dat hangt af wanneer ik de stemmen hoor. In de nacht vind ik het enger dan bijvoorbeeld in de ochtend of middag of avond. Als de stemmen langer dan een paar minuten doorgaan met dreigementen dan bid ik. En door een of andere reden verdwijnen de stemmen dan.
Dit toont wel aan dat je jezelf niet vol hoeft te spuiten met chemische troep. Al hoe wel , soms heb ik geen andere keus dan medicatie gebruiken wanneer ik bijv gewelddadige gedachtes heb die niet weg willen gaan. Zoals dat wanneer ik een mes pak en er iemand in de buurt is en ik die gene lek wil steken. Ik weet zelf niet waar dit trouwens vandaan komt. Ik denk zelf dat iets mijn lichaam probeert over te nemen op dat moment.
Het is namelijk heel plotseling. Alsof je van 0 tot 100 telt in 1 seconde. Bij dit soort gebeurtenissen neem ik wel wat medicatie in.
Misschien toch een opname overwegen? Iemand met zo'n probleem die niet de hulp aanvaardt die hij/ zij nodig heeft, zou ik op ten duur ook laten vallen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 02:02 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Dat zijn de dingen die ik ongeveer allemaal mee maak. Me leven is erdoor kapot gegaan. Heb alles verloren. Vrienden , vriendinnetjes , bedrijf (failliet nadat ik dus zulke dingen begon mee te maken) , familie leden , etc. Ik heb niks meer. Zero.
Ik wil niet behandeld worden , ook niet toen mijn ouders en familie leden mij met dwang naar de psychiater hadden gebracht. Als je mij daardoor zou laten vallen dan doe je dat toch lekker?quote:Op donderdag 1 juni 2017 20:39 schreef Myrr het volgende:
[..]
Misschien toch een opname overwegen? Iemand met zo'n probleem die niet de hulp aanvaardt die hij/ zij nodig heeft, zou ik op ten duur ook laten vallen.
Het is ook wel gevaarlijk. Ben je nooit bang echt iemand iets aan te doen?
Dat weet ik niet. Dit is meer iets waar iemand met meer kennis antwoord op kan geven. Prikkels etc , weet het echt niet. Ik geef hier alleen aan wat ik meemaak. Hoe het komt , waar het vandaan komt heb ik geen antwoord op. Het is wel vreemd dat zelfs wanneer we gezellig gaan barbecueën met de gezin dat ik zelfs dan aan extreme geweld denk wanneer ik in contact kom met een scherp voorwerp. Dus al is het heel gezellig met zonnetje erbij dan nog kan het mis gaan.quote:Op donderdag 1 juni 2017 14:38 schreef sturmpie het volgende:
[..]
zou 't kunnen dat jij moeite hebt met prikkels te verwerken ?
dus, als je prikkels krijgt, dat je er geen raad mee weet, eigenlijk niet weet dat 't prikkels zijn, en dat je automatisch gemene stemmetjes krijgt omdat prikkels.
nu denk ik bijvoorbeeld, afgaande op jouw situatie met vechtsport-achtergrond, aan een shoalin-monnik die helemaal alleen in 'n grote tuin mediteert .. op de prikkels die op hem afkomen. en hij doet niks met die prikkels, hij laat ze gewoon zijn, maar ondertussen blijft hij stil en gewaar.
zou 't kunnen dat je veel klappen op je hoofd hebt gehad waardoor die gemene stemmetjes zijn ontstaan ?
Okay, dat is nog altijd jouw keuze natuurlijk, maar ik begrijp dan iets meer dat je iedereen bent verloren, hoe kut dat ook is.quote:Op donderdag 1 juni 2017 20:46 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Ik wil niet behandeld worden , ook niet toen mijn ouders en familie leden mij met dwang naar de psychiater hadden gebracht. Als je mij daardoor zou laten vallen dan doe je dat toch lekker?
Nee want ik kan mezelf controleren. En wanneer ik voel dat het niet lukt gebruik ik mijn medicatie. De kans is ongeveer 0% dat ik iemand daadwerkelijk iets aan doe. Behalve als ze mijn medicatie zouden afpakken dan kan het wel link worden. Medicatie is een soort van noodrem voor mij die ik zo min mogelijk probeer te gebruiken , alleen bij noodgevallen dus.
Ik heb daar de wil niet voor. Ik kreeg laatst kritiek van een familie lid en die zei het volgende:quote:Op donderdag 1 juni 2017 20:57 schreef Myrr het volgende:
[..]
Okay, dat is nog altijd jouw keuze natuurlijk, maar ik begrijp dan iets meer dat je iedereen bent verloren, hoe kut dat ook is.
Wat is de reden dat je niet wil worden behandeld? Moet je daarvoor iets opgeven wat je niet op wil geven?
Goed topic Possetje! Het interesseert me heel erg. Vooral dat je de waarschijnlijkheid van twee oorzaken noemt (tussen de oren, of het komt van buiten. Ik zat er ook al mee te spelen, eerder)quote:Op woensdag 31 mei 2017 05:02 schreef possetje het volgende:
ten eerste vind ik persoonlijk zelf de term schizo nogal vreemd, ten eerste : bestaan bijv schizo katten? nee, er bestaan alleen katten die je wel of niet wilt hebben, en ten tweede, in het jaar 0 bestonden spoken gewoon, en waarom zouden ze dan opeens nu vanaf het jaar 1950 opeens niet bestaan?
maar ok, je mag me alles vragen, dus : go your gang! alleen zit ik er niet zo op te wachten om uitgescholden te worden...
daar is niks vreemds aan, 't eerste wat bij 'n nuchter mens door zijn gedachte gaat als hij een mes, vork, of iets anders ziet is: oppassen/gevaarlijk.quote:Op donderdag 1 juni 2017 20:47 schreef Bramvanmolen het volgende:
Het is wel vreemd dat zelfs wanneer we gezellig gaan barbecueën met de gezin dat ik zelfs dan aan extreme geweld denk wanneer ik in contact kom met een scherp voorwerp. Dus al is het heel gezellig met zonnetje erbij dan nog kan het mis gaan.
Ik vind het wel ernstig, maar je laatste bijzinnen zijn wel erg waar. De oorzaak kan van alles zijn.quote:Op donderdag 1 juni 2017 21:27 schreef sturmpie het volgende:
[..]
daar is niks vreemds aan, 't eerste wat bij 'n nuchter mens door zijn gedachte gaat als hij een mes, vork, of iets anders ziet is: oppassen/gevaarlijk.
bij jouw neemt die gedachte veel plaats in zo lijkt het, dus die gedachte is bij jouw groter, meer aanwezig dan normaal. en dat heeft 'n oorzaak, de vraag is welke.
Wanneer jij een vork / mes vast pakt dan denk je aan oppassen/gevaarlijk. Ik krijg een soort van shock waarbij ik aan niets anders kan denken dan dat ik de gene die dichtbij me is lek steek. Dus een soort van extreme drang om die gene te vermoorden. Daar zit wel een groot verschil in. Want ik denk aan moord terwijl jij aan ''oh wacht ik moet oppassen denkt''.quote:Op donderdag 1 juni 2017 21:27 schreef sturmpie het volgende:
[..]
daar is niks vreemds aan, 't eerste wat bij 'n nuchter mens door zijn gedachte gaat als hij een mes, vork, of iets anders ziet is: oppassen/gevaarlijk.
bij jouw neemt die gedachte veel plaats in zo lijkt het, dus die gedachte is bij jouw groter, meer aanwezig dan normaal. en dat heeft 'n oorzaak, de vraag is welke.
er was ooit wel 'n tijd dat je waarschijnlijk niet lang stil stond bij dergelijke voorwerpen en dat je 'n normaal leven had, zonder overdreven aanwezige belemmerende gedachtes.
(ik heb ook ooit last van mijn gedachten gehad, de oorzaak was vergiftiging, en jaloerse mensen.
mensen kunnen enorm veel op een ander mens afvuren waardoor die mens problemen krijgt, dat heeft vaak te maken met afgunst/jaloezie.)
Sorry dat ik het zeg, maar wordt het niet tijd voor hulp? Voordat je spijt gaat krijgen van iets?quote:Op donderdag 1 juni 2017 22:04 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Wanneer jij een vork / mes vast pakt dan denk je aan oppassen/gevaarlijk. Ik krijg een soort van shock waarbij ik aan niets anders kan denken dan dat ik de gene die dichtbij me is lek steek. Dus een soort van extreme drang om die gene te vermoorden. Daar zit wel een groot verschil in. Want ik denk aan moord terwijl jij aan ''oh wacht ik moet oppassen denkt''.
Hetzelfde maak ik ook mee wanneer ik in een kamer alleen ben met iemand , dan krijg ik ook de neiging om die gene iets ernstigs aan te doen, vooral als die gene niet van op het hoogte is dat ik te maken heb met geweldneigingen. Zulke situaties triggert iets in mij waardoor ik aan niets anders kan denken dan moord.
(ik heb hier zoals ik al zei wel een oplossing voor en dat is medicatie innemen , dan denk ik niet meer zo en kom ik weer tot rust.)
toevallig herken ik het, ik heb dat zelf ook, maar dat is maar 1 seconde en ik kan overschakelen naar normaal. ik blijf er niet in hangen. de sfeer blijft soms wel hangen, dat veroorzaakt ongemak voor de persoon/personen in mijn aanwezigheid.quote:Op donderdag 1 juni 2017 22:04 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Wanneer jij een vork / mes vast pakt dan denk je aan oppassen/gevaarlijk. Ik krijg een soort van shock waarbij ik aan niets anders kan denken dan dat ik de gene die dichtbij me is lek steek. Dus een soort van extreme drang om die gene te vermoorden. Daar zit wel een groot verschil in. Want ik denk aan moord terwijl jij aan ''oh wacht ik moet oppassen denkt''.
Hetzelfde maak ik ook mee wanneer ik in een kamer alleen ben met iemand , dan krijg ik ook de neiging om die gene iets ernstigs aan te doen, vooral als die gene niet van op het hoogte is dat ik te maken heb met geweldneigingen. Zulke situaties triggert iets in mij waardoor ik aan niets anders kan denken dan moord.
(ik heb hier zoals ik al zei wel een oplossing voor en dat is medicatie innemen , dan denk ik niet meer zo en kom ik weer tot rust.)
ja, daar zit bij jouw 'n enorme versnelling.quote:Op donderdag 1 juni 2017 22:04 schreef Bramvanmolen het volgende:
Zolang je jezelf onder controle hebt, is er niet zo heel gek veel aan de hand. Maar als iemand denkt: dit kan wel eens mis gaan, dan is het tijd voor een alarmbel, lijkt me.quote:Op donderdag 1 juni 2017 22:19 schreef sturmpie het volgende:
[..]
toevallig herken ik het, ik heb dat zelf ook, maar dat is maar 1 seconde en ik kan overschakelen naar normaal. ik blijf er niet in hangen. de sfeer blijft soms wel hangen, dat veroorzaakt ongemak voor de persoon/personen in mijn aanwezigheid.
ja natuurlijk, voorkomen is beter dan genezen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 22:21 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Zolang je jezelf onder controle hebt, is er niet zo heel gek veel aan de hand. Maar als iemand denkt: dit kan wel eens mis gaan, dan is het tijd voor een alarmbel, lijkt me.
Ik weet niet of het wat voor je betekent als een vreemde dit zegt, maar: zoek alsjeblieft hulp. Nu heb je dus nog controle over die drang, maar wat als je dat straks een keer niet hebt?quote:Op donderdag 1 juni 2017 22:04 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Obsessief-compulsieve dwanggedachten lijken mij dit. Al dan niet in combinatie met iets. Heb je ook anti-sociale neigingen?quote:Op donderdag 1 juni 2017 22:04 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. De kans is 0% dat ik iemand iets aan zal doen. Ik heb mijn medicatie die ik als handrem gebruik. Er is dus eigenlijk niks aan de hand.quote:Op donderdag 1 juni 2017 22:42 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
[..]
Obsessief-compulsieve dwanggedachten lijken mij dit. Al dan niet in combinatie met iets. Heb je ook anti-sociale neigingen?
Maar ik zou absoluut hulp zoeken. Want als dat niet wordt behandeld, dan blijft dit maar gisten en rotten in je onderbewuste. Eigenlijk ben je hiermee wel degelijk een reëel gevaar voor anderen en jezelf.
Geen zin hebben in wat dan ook is gewoon een vaak voorkomend verschijnsel bij mensen met schizofrenie en ik ken iemand die hiervoor speciale medicijnen krijgt (in theorie niet dikmakend, want stimulant) en dit verbeterde zijn situatie. Ik zeg niet dat medicijnen de oplossing zijn, absoluut niet, maar ook dit is een symptoom waar in principe iets aan te doen valtquote:Op donderdag 1 juni 2017 21:14 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Ik heb daar de wil niet voor. Ik kreeg laatst kritiek van een familie lid en die zei het volgende:
- Jij kunt jezelf vergelijken met iemand die diagnose kanker met hoge kans op uitzaaiing heeft en tegelijkertijd aangeeft dat die niet behandeld wilt worden door artsen. Alleen dit is al genoeg bewijs dat er iets aan de hand is met jou. Normale mensen zijn namelijk niet zo.
Die gene die dit zei mag dat zeggen alleen ik heb vandaag de dag nog steeds geen wil/zin om behandeld te worden. Ik heb trouwens zo goed als nergens zin meer in. Ik heb daardoor ook geen hobby's meer , geen toekomstplannen , wil nergens naar toe , zelfs als een naaste een begrafenis heeft ga ik niet. Geen zin en geen wil.
nou, als het mijn eigen fantasie zou zijn, waarom zou mijn brein dan hele dagen achter elkaar personages verzinnen? ja ben zelf trouwens erg pragmatisch, ik sluit nooit het ene of het andere uit.... dus zouden voor mij part geesten kunnen zijn, of wellicht toch een storing in mijn hersens,,,quote:Op donderdag 1 juni 2017 09:04 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Possetje denk je niet dat het kan zijn dat degene die jij nu als jezelf beschouwd (dus je eigen gedachten) gewoon de beperkte versie van jezelf is en die stemmen dus onbewust de andere delen van jezelf zijn zoals de psychiater/psycholoog zegt?
hoi er kunnen ook paar pluspunten aan een behandeling zitten, ten eerste word je door experts geanaliseerd, en dat zou je mogenlijk kunnen helpen, ook krijg je therapie, en ten derde leer je ook weer mensen kennen....quote:
kijk normale mensen die sterk zijn die een stem horen? die raken niet zo snel hun huis kwijt of gaan op straat rondjes lopen en bijv huilend op straat lopen ofzo, Dat soort mensen heb je ook, gekkenhuis enzo is meer voor mensen die door hun halicunaties ook vreemd gedrag gaan vertonen of totaal radeloos zijn ofzo..quote:Op donderdag 1 juni 2017 23:13 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik hoor ook stemmen, namelijk mijn gedachten, in volzinnen reageren ze op alles om me heen en herinneren ze aan dingen die ik moet doen. Soms piekeren de stemmen zelfs en ga ik me er rot door voelen. Hoe zijn jouw stemmen anders dan dit
de mannelijke stem komt zelden, vooral als ik in bed lig snachts heb ik ook geen zin om met een mannelijke stemk te praten,das net alsof ik met een man in bed zou liggen,,,quote:Op vrijdag 2 juni 2017 01:48 schreef ondeugend het volgende:
is er een favoriet?
Een symphatieke stem zeg maar?
Eentje waar je waar je daadwerkelijk iets aan hebt?
is ook mijn eeuwige twijvel,... helaas kan ik niet twee levens lijden, eentje met en eentje zonder stemmen,. en dan na 10 jaar kijken welke van de twee levens ik leuker vind kwa iuitkomst...quote:
Ach ja dit is net zoiets als dat je een dom persoon vraagt hoe het is om slim te zijn. Ze weten het niet, denken altijd dat ze gemiddeld zijn wat betreft IQ (of nog een stuk beter) maar kunnen nooit echt weten hoe het is om slim te zijn. Jij twijfelt erover welke beter is van de 2 (is het horen van stemmen een kracht of niet) terwijl er toch ook wat dat betreft maar 1 beter is. En je kan wel raden welke dat is. Dat je daarover twijfelt, dat niet beseft, is vergelijkbaar met het idee dat domme mensen twijfelen of het ze echt zou helpen als ze slimmer zouden zijn. Ze kunnen zich er immers geen echt beeld bij vormen hoe dat is. Net als jij niet echt kan indenken, denk ik(?), hoe het is om normaal te zijn zonder stemmen.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 14:55 schreef possetje het volgende:
[..]
is ook mijn eeuwige twijvel,... helaas kan ik niet twee levens lijden, eentje met en eentje zonder stemmen,. en dan na 10 jaar kijken welke van de twee levens ik leuker vind kwa iuitkomst...
Andersom geldt dat ook voor jou toch? Jij kan niet indenken hoe het is om stemmen te hebben.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 21:27 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Ach ja dit is net zoiets als dat je een dom persoon vraagt hoe het is om slim te zijn. Ze weten het niet, denken altijd dat ze gemiddeld zijn wat betreft IQ (of nog een stuk beter) maar kunnen nooit echt weten hoe het is om slim te zijn. Jij twijfelt erover welke beter is van de 2 (is het horen van stemmen een kracht of niet) terwijl er toch ook wat dat betreft maar 1 beter is. En je kan wel raden welke dat is. Dat je daarover twijfelt, dat niet beseft, is vergelijkbaar met het idee dat domme mensen twijfelen of het ze echt zou helpen als ze slimmer zouden zijn. Ze kunnen zich er immers geen echt beeld bij vormen hoe dat is. Net als jij niet echt kan indenken, denk ik(?), hoe het is om normaal te zijn zonder stemmen.
Ik denk dat ik dat wel kan. Net zoals sommige andere mensen. Daarom kunnen sommige mensen ook andere mensen helpen. Omdat zij hen begrijpen, kunnen inleven/voorstellen en daarop kunnen inspelen.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 21:46 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Andersom geldt dat ook voor jou toch? Jij kan niet indenken hoe het is om stemmen te hebben.
om eenzaamheid op te vullen ?quote:Op vrijdag 2 juni 2017 14:46 schreef possetje het volgende:
waarom zou mijn brein dan hele dagen achter elkaar personages verzinnen?
Denk je ook dat dat het zijn?quote:Op donderdag 1 juni 2017 13:39 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Dat klopt. Bij mij zijn ze echt dreigend. De toon van de stemmen is duivels. Mannelijke en vrouwelijke duivels die met elkaar in gesprek gaan.
hoi hoi, nou ik heb wel een geheugen, en tot mn 30e geen stemmen gehoord, dus weet wel hoe het is als ik in mijn herinneringen ga graven,,,,quote:Op vrijdag 2 juni 2017 21:27 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Ach ja dit is net zoiets als dat je een dom persoon vraagt hoe het is om slim te zijn. Ze weten het niet, denken altijd dat ze gemiddeld zijn wat betreft IQ (of nog een stuk beter) maar kunnen nooit echt weten hoe het is om slim te zijn. Jij twijfelt erover welke beter is van de 2 (is het horen van stemmen een kracht of niet) terwijl er toch ook wat dat betreft maar 1 beter is. En je kan wel raden welke dat is. Dat je daarover twijfelt, dat niet beseft, is vergelijkbaar met het idee dat domme mensen twijfelen of het ze echt zou helpen als ze slimmer zouden zijn. Ze kunnen zich er immers geen echt beeld bij vormen hoe dat is. Net als jij niet echt kan indenken, denk ik(?), hoe het is om normaal te zijn zonder stemmen.
hoi nu zegt mn geleide geest : niet meer antwoorden possetje je hebt genoeg over jezelf verteld, en ze weten allemaal precies wie je bent dus kunnen ook heus wel eens gewoon op een normale manier op je utube kanaal of facebook gewoon een keertje hallo zeggen....quote:Op vrijdag 2 juni 2017 21:51 schreef Strani het volgende:
Possetje, stel je de stemmen ook wel eens gerichte vragen over wie ze zijn en wat ze komen doen? En zo ja, krijg je daar dan ook antwoorden op?
En: Vraag je ze wel eens dingen waarop jij zelf het antwoord niet weet maar zij wellicht wel, wat je dan op een later moment zou kunnen verifieren?
Okay. Wat vind je daar zelf dan eigenlijk van?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 00:13 schreef possetje het volgende:
[..]
hoi nu zegt mn geleide geest : niet meer antwoorden possetje je hebt genoeg over jezelf verteld, en ze weten allemaal precies wie je bent dus kunnen ook heus wel eens gewoon op een normale manier op je utube kanaal of facebook gewoon een keertje hallo zeggen....
en dan vraag ik het aan mijn innerlijke stem, en die zegt dan eerder : owww maakt toch allemaal geen zak uit, waarom zou je niet antwoorden?quote:Op vrijdag 2 juni 2017 21:51 schreef Strani het volgende:
Possetje, stel je de stemmen ook wel eens gerichte vragen over wie ze zijn en wat ze komen doen? En zo ja, krijg je daar dan ook antwoorden op?
En: Vraag je ze wel eens dingen waarop jij zelf het antwoord niet weet maar zij wellicht wel, wat je dan op een later moment zou kunnen verifieren?
Interessant hoor allemaalquote:Op zaterdag 3 juni 2017 00:43 schreef possetje het volgende:
[..]
en dan vraag ik het aan mijn innerlijke stem, en die zegt dan eerder : owww maakt toch allemaal geen zak uit, waarom zou je niet antwoorden?
ze zeggen dat ze niet te veel over zichzelf kunnen vertellen omdat ik dan dat als een speer de volgende dag zou gaan googlen, en dat ze graag soort van anoniem zijn,
beetje zelfde als je dan eigenlijk op fok heel de tijd hebt, iedereen wil graag alles van je weten maar bijna niemand verteld wie hij eigenlijk is in het echt,
de stemmen vind ik op zijn tijd erg vermakelijk ook, ze kunnen me mooie raadsels vertellen en ik ben nogal nieuwsgierig van aard dus,,,, bij tijd en wijl vind ik ze ook erg zeuren....
wat ze in het begin nogal eens deden was dat ze een bepaald woord zeiden en dan bijv 30 keer herhalen, en dan opeens snapte ik dan waarom ze dat deden en kwam er een synoniem tevoorschijn die een bepaalde vraag in mij verduidelijking gaf....
soms zeggen ze iets tegen me, bijv : en dan heb je hem ook nog eens ! en dan 10 sec later hoor ik opeens het geluid van een nogal domme te luide buurman... die opeens keihard lawaai maakt,
ik heb ze wel eens om, geld gevraagt, maar dan zeggen ze altijd en altijd : ja maar je wil echt niet weten wie jij geworden zou zijn als je te rijk geweest zou zijn,.... ( dan is opeens de helt van de wereld te koop )
heb wel eens met mn maatje tijdens het skypen een spelletje gespeeld, ik zei dan tegen mn maatje : hoi ik ga de stemmen even aanzetten en dan mag jij via mij een paar vragen stellen, hij vond de antwoorden erg vermakelijk...
nu worden ze kwaad omdat ik ze nu negeer, en ik de verte hoor ik ze even vloeken, ( doen ze niet vaak ) en dan duw ik ze lekker even weg uit mn hoofd....
ha ik zit in mn eentje thuis savonds het wordt donker, op internet is het een saaie avond , alles begint tegen te vallen, al mn maatjes zijn al te moe om te praten of bellen, mn ene vriendin heeft opeens geen zin meer opm met me te bellen,quote:Op zaterdag 3 juni 2017 00:56 schreef Strani het volgende:
Ga je ermee akkoord dat ze weinig over zichzelf vertellen? Vind je dat ze jou een gunst doen met hun aanwezigheid en dat je dat niet moet riskeren door al te veel vragen te stellen?
Ik zou me voor kunnen stellen dat je vindt dat je het recht hebt om te weten wie ze zijn, gezien het feit dat ze zich nogal aan je opdringen in je leven. Maar dat gevoel heb je dus niet zo?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:03 schreef possetje het volgende:
[..]
ha ik zit in mn eentje thuis savonds het wordt donker, op internet is het een saaie avond , alles begint tegen te vallen, al mn maatjes zijn al te moe om te praten of bellen, mn ene vriendin heeft opeens geen zin meer opm met me te bellen,
dan heb ik opeens wel eens zoiets van ; hey ik ga effe met mn spoken praten, eens kijken wat zij allemaal te vertellen hebben,
ja zoals ik al zei ; de geesten zijn anomiem, lijkt heel sterk op fok forum dus..
owww ja dat zegt mn innerlijke stem ook, maar die zegt dan ook ; de enige manier om die stemmen totaal weg te krijgen is je te drogeren met medicatie, en die hebben dan ook allemaal weer vaak ongeswenste bijwerkingenquote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik zou me voor kunnen stellen dat je vindt dat je het recht hebt om te weten wie ze zijn, gezien het feit dat ze zich nogal aan je opdringen in je leven. Maar dat gevoel heb je dus niet zo?
Tegen mij vertellen de stemmen dat ze me willen vermoorden. Dit komt wel overeen met het feit dat de staat mij wilt vermoorden.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:08 schreef Manke het volgende:
Ze bespelen je.
Dat naar de achtergrond gaan en schelden is NEP.
Ik heb het ook allemaal meegemaakt, het is letterlijk allemaal nep en ze liegen over alles en praten naar de mond.
Als je de stappen wilt weten om er van af te komen, moet je het zeggen.
Waarom denk je dat de staat je wil vermoorden?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:14 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Tegen mij vertellen de stemmen dat ze me willen vermoorden. Dit komt wel overeen met het feit dat de staat mij wilt vermoorden.
ja mijn innerlijke stem zegt dan ook wel : waarom hadden ze dat gisteren dan niet gedaan en leef je nu dan nog steeds?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:23 schreef Manke het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de staat je wil vermoorden?
Dat weet ik niet. Ze hebben het op mij gemunt. Mensen die voor de staat werken achtervolgen mij. Artsen die mij willen vergiftigen en mij in een val proberen te lokken zodat ik vermoord wordt in een of andere wazige instelling.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:23 schreef Manke het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de staat je wil vermoorden?
Kan je proberen volledig te stoppen ermee te praten? Het zijn geen lolbroeken en hebben niet het beste met je voor, is allemaal show. Je bent vgm redelijk afgezonderd en ik vermoed dat zij daar ook achter zitten.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:24 schreef possetje het volgende:
[..]
ja mijn innerlijke stem zegt dan ook wel : waarom hadden ze dat gisteren dan niet gedaan en leef je nu dan nog steeds?
God bestaat. Enige manier om de stemmen in mijn hoofd te stoppen is medicatie. Maar dat blijkt niet te kloppen. Als ik bid tot God verdwijnen de stemmen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:33 schreef Manke het volgende:
[..]
Kan je proberen volledig te stoppen ermee te praten? Het zijn geen lolbroeken en hebben niet het beste met je voor, is allemaal show. Je bent vgm redelijk afgezonderd en ik vermoed dat zij daar ook achter zitten.
Maar nu je weet dat geesten bestaan, denk je niet dat het dan logisch is dat er een god bestaat?
Ik heb ook zulke ervaringen gehad, maar dan met familie, het is allemaal nep, maar het wordt zo diep in je geest geplaatst dat je het echt ervaart. Ik dacht dat een familielid mij in de gaten moest houden van de staat.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:31 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ze hebben het op mij gemunt. Mensen die voor de staat werken achtervolgen mij. Artsen die mij willen vergiftigen en mij in een val proberen te lokken zodat ik vermoord wordt in een of andere wazige instelling.
Nee heb nooit zulke rare dingen gedaan zoals het oproepen van geesten of wat dan ook.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:38 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik heb ook zulke ervaringen gehad, maar dan met familie, het is allemaal nep, maar het wordt zo diep in je geest geplaatst dat je het echt ervaart. Ik dacht dat een familielid mij in de gaten moest houden van de staat.
Heb je in het verleden iets met geesten oproepen gedaan, welke vorm dan ook?
Dat was ook mijn eerste conclusie destijds.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:34 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
God bestaat. Enige manier om de stemmen in mijn hoofd te stoppen is medicatie. Maar dat blijkt niet te kloppen. Als ik bid tot God verdwijnen de stemmen.
Ik was dus zo dom om dat wel te doen. Dat is de oorzaak van mijn problemen geweest.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:40 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Nee heb nooit zulke rare dingen gedaan zoals het oproepen van geesten of wat dan ook.
Er is maar 1 God. God , Allah of hoe je het ook noemt.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:42 schreef Manke het volgende:
[..]
Dat was ook mijn eerste conclusie destijds.
Welke God denk je dat de echte is?
Maar waren die stemmen geesten dan volgens jou?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:44 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik was dus zo dom om dat wel te doen. Dat is de oorzaak van mijn problemen geweest.
Veel mensen die het horen denken dat, zó echt is het.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:46 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Maar waren die stemmen geesten dan volgens jou?
Lees je Arabisch?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:45 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Er is maar 1 God. God , Allah of hoe je het ook noemt.
Bij mij zijn het duivels. Geen geesten.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:48 schreef Manke het volgende:
[..]
Veel mensen die het horen denken dat, zó echt is het.
ja ik heb ook een maatje die schizodadadada is, en die vind het ook niet leuk om er over te praten, zou graag willen weten wat het dan is dat door zijn hoofd gaat, maar hij weigert er over te pratenquote:Op woensdag 31 mei 2017 05:36 schreef deadprez het volgende:
[..]
nja hij praat er niet heel graag over meestal, dus dat weet ik verder niet precies
zelf geloof ik in goed en kwaad,quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:33 schreef Manke het volgende:
Maar nu je weet dat geesten bestaan, denk je niet dat het dan logisch is dat er een god bestaat?
soms wel soms nietquote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:37 schreef Mr.Smokey het volgende:
kan je chille met die stemmen of geven ze hoofdpijn
Zeggen die stemmen weleens nuttige dingen waar je wat mee kan?quote:
Dat weet je dus niet beter dan hem.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 06:15 schreef Tyr80 het volgende:
Denk je serieus dat het geesten zijn ja?
Die stemmen komen uit je eigen hoofd hoor.
Er is wat onderzoek naar gedaan, had dit even gauw gelezen: https://www.psychologytod(...)ar-voices-dont-existquote:Op zaterdag 3 juni 2017 07:07 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat weet je dus niet beter dan hem.
Omdat die stemmen worden veroorzaakt door chemische reacties in de brein, betekent niet dat het niet iets "paranormaal" is.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 07:44 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Er is wat onderzoek naar gedaan, had dit even gauw gelezen: https://www.psychologytod(...)ar-voices-dont-exist
Als je die reacties kunt nabootsen in de hersenen is er weinig paranormaals aan.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 08:12 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Omdat die stemmen worden veroorzaakt door chemische reacties in de brein, betekent niet dat het niet iets "paranormaal" is.
quote:Op zaterdag 3 juni 2017 08:12 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Omdat die stemmen worden veroorzaakt door chemische reacties in de brein, betekent niet dat het niet iets "paranormaal" is.
Hoe verklaren jullie dan het feit dat de stemmen die ik hoor niet uit mijn hoofd komen maar juist van buiten mijn hoofd? De stemmen die ik hoor zijn vaak paar meter van me af.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als je die reacties kunt nabootsen in de hersenen is er weinig paranormaals aan.
Ik sluit beiden niet uit.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:04 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
[..]
Hoe verklaren jullie dan het feit dat de stemmen die ik hoor niet uit mijn hoofd komen maar juist van buiten mijn hoofd? De stemmen die ik hoor zijn vaak paar meter van me af.
Dat is het mooie van hallucinaties he? Waarom zouden auditieve hallucinaties enkel vanuit je hoofd moeten komen. Je kan prima hallucineren dat het van een paar meter afstand komt, of zelfs van een niet bestaan persoon die naast je staat.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:04 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
[..]
Hoe verklaren jullie dan het feit dat de stemmen die ik hoor niet uit mijn hoofd komen maar juist van buiten mijn hoofd? De stemmen die ik hoor zijn vaak paar meter van me af.
Het is onlogisch wat je zegt want de stemmen komen echt van buiten mijn hoofd. Als het echt te maken had met je hersens ofzo dan zouden de stemmen van binnen je hoofd komen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is het mooie van hallucinaties he? Waarom zouden auditieve hallucinaties enkel vanuit je hoofd moeten komen. Je kan prima hallucineren dat het van een paar meter afstand komt, of zelfs van een niet bestaan persoon die naast je staat.
Bij mij is er een verschil van beelden of voorwerpen binnen het hoofd en buiten het hoofd. Binnen het hoofd zie ik een film IN mijn ogen. Transparent er door heen zie ik het beeld van de echte wereld. Bij externe hallucinaties zie ik voorwerpen buiten mijn hoofd op meters afstand die er niet zijn, vooral dingen die in de lucht zweven of een persoon die voorbij loopt. Maar er is een groot verschil tussen jou en mij, ik voel direct aan dat het niet echt is. In dezelfde mate dat je gelijk weet dat een stoplicht op rood springt.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:13 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Het is onlogisch wat je zegt want de stemmen komen echt van buiten mijn hoofd. Als het echt te maken had met je hersens ofzo dan zouden de stemmen van binnen je hoofd komen.
Al je waarnemingen komen vanuit je hoofd. Als jij een echte stem hoort, kan dat ook alleen doordat je hersenen die signalen vertalen. Het komt via je oor binnen, maar je hoort het alleen omdat die geluidsgolven worden vertaald door je neuronen en omgezet in specifieke signalen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:13 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Het is onlogisch wat je zegt want de stemmen komen echt van buiten mijn hoofd. Als het echt te maken had met je hersens ofzo dan zouden de stemmen van binnen je hoofd komen.
Heb je de boeken van Dick Swaab of Dean Burnett wel eens gelezen? Dat verklaarde voor mij een hele hoop!quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:13 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Dat is hoe je brein het interpreteert. Juist dat is het hele punt in dat artikel.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:04 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
[..]
Je hersenen hebben aparte delen voor het herkennen van gezichten. Als jij in een flits een schaduw herkent als een gezicht, dan neem je niets waar, maar je krijgt wel even het gevoel van herkenning. Als dat gevoel je angsten triggert ga je vanzelf zaken erbij verzinnen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:14 schreef Sigaartje het volgende:
Nog iets: Ik merk wel eens dat er iemand is in mijn huis. Ik voel dan een aanwezigheid.
Waarom vertel ik dit? Omdat ik eerder hier las dat bidden helpt en herhaald zeggen: ga weg.
Ik merk dat de sfeer in huis dan beladen is in een bepaalde kamer, in een bepaalde hoek. Ik zie niks, maar ik voel het. Dan bid ik ook of ik zeg: wegwezen jij!
En dat helpt. Direct daarna voelt alles weer heel gewoon en verlaten aan.
Ik heb niet het vermoeden dat dit inbeelding is. Het huis waarin ik woon is erg oud.
Of er zijn gewoon daadwerkelijk duivels aanwezig die mij telkens bedreigen. Dat neuronen verhaal zou een mogelijkheid zijn maar de mogelijkheid voor paranormale is ook mogelijk.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Al je waarnemingen komen vanuit je hoofd. Als jij een echte stem hoort, kan dat ook alleen doordat je hersenen die signalen vertalen. Het komt via je oor binnen, maar je hoort het alleen omdat die geluidsgolven worden vertaald door je neuronen en omgezet in specifieke signalen.
Dus als diezelfde neuronen het doen zonder dat er daadwerkelijk geluid van buitenaf komt, hoor je wel precies hetzelfde. Dat is de hallucinatie. En die hoeft dus niet in je hoofd, dat is helemaal afhankelijk van wat je neuronen hallucineren.
En waarom zijn die er dan niet als je je medicatie neemt?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:23 schreef Bramvanmolen het volgende:
Of er zijn gewoon daadwerkelijk duivels aanwezig die mij telkens bedreigen. Dat neuronen verhaal zou een mogelijkheid zijn maar de mogelijkheid voor paranormale is ook mogelijk.
Dat zou zo maar goed kunnen. Ik zou dat ook niet direct ontkennen. Er zijn gewoon mensen die het vermogen hebben om geesten te zien of te horen. De meesten hebben dat niet, zoals ik. Ik zie nooit wat. Ik kan me er ook helemaal niets bij voorstellen dat er mensen met je met praten die door je eigen bewustzijn zijn opgewekt, want dat bestaat natuurlijk wel, zoals in de film A Beautiful Mind (aanrader trouwens), maar dat komt omdat ik wel in staat ben om direct te herkennen wat onzin of echt is. In mijn geval is het altijd verzonnen door mijn bewustzijn zelf. Dat scheelt enorm om er mee te kunnen leven, vooral nadat ik een psychologisch onderzoek heb gehad, toen viel plotseling alles in een keer op zijn plaats. Ik wist nog hoe opgelucht ik was toen ik daar voor de laatste keer vertrok. Het gaat nooit over, maar met deze wetenschap kan ik er mee leven. Je gaat denken dat je krankjorem bent en je kunt met helemaal niemand over praten, want andere mensen wijzen gelijk naar hun hoofd en roepen koekoe!quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:23 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Of er zijn gewoon daadwerkelijk duivels aanwezig die mij telkens bedreigen. Dat neuronen verhaal zou een mogelijkheid zijn maar de mogelijkheid voor paranormale is ook mogelijk.
Omdat je dan overlijdt terwijl je leeft. Je leeft dan niet meer. Enige wat je dan kunt doen is slapen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:25 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
En waarom zijn die er dan niet als je je medicatie neemt?
Waarom vind je duivels aannemelijker dan wat we weten dankzij neurowetenschap?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:23 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Misschien helpt het om je te verdiepen in wat die medicatie precies doet. Dat de bijwerkingen kut zijn begrijp ik, maar medicatie helpt niet tegen duivels, wel tegen hallucinaties. Dus: wat je ervaart komt niet door duivels.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:29 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Omdat je dan overlijdt terwijl je leeft. Je leeft dan niet meer. Enige wat je dan kunt doen is slapen.
Medicatie daargelaten , als ik bid tot God gaat het ook weg.
Misschien eens andere medicatie proberen!?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:29 schreef Bramvanmolen het volgende:
Omdat je dan overlijdt terwijl je leeft. Je leeft dan niet meer. Enige wat je dan kunt doen is slapen.
Medicatie daargelaten , als ik bid tot God gaat het ook weg.
Soms val ik in slaap terwijl ik m'n ogen nog open heb. Vannacht ook weer, ik zag m'n plafond en op het moment dat ik op de grond lag kon ik pas zeggen dat ik dat droomde, daarvoor was het allemaal de 'realiteit'. Ik werd daarvoor in m'n bed heen en weer 'gesleept' en voelde me over het matras gesleept worden. Pas een tijdje later wist ik dat ik droomde toen ik in m'n droom naast m'n bed belandde, daarvoor leek het allemaal de realiteit. Was weer een leuke nachtquote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:10 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik sluit beiden niet uit.
Maar het kan gewoon.
Ik heb last van visuele hallucinaties omdat het gedeelte van mijn hersenen dat actief is bij dromen altijd actief is (dat weet ik sinds kort en dat is een hele opluchting). Maar die zie je dus ook op een afstand, bij het in slaap vallen zijn ze niet van echt te onderscheiden. Hoewel ik instinctief aanvoel dat het fantasie is.
Verder beleef je in dromen ook zeer levendige avonturen. Omdat ik veel helder droom, kan ik dus onderzoeken terwijl ik droom. In het begin toen ik helder begon te dromen viel me gelijk één ding direct op: dat alles zo echt is. Gewoon zoals in het leven. Dus het kan.
Daarnaast wordt er wel eens beweerd dat je zwart-wit droomt. Dat is pertinent niet waar.
Heel goed dat ze het gescheiden houden. Geen reden om behandelingen uit te voeren op basis van geloof ipv wetenschap. Dan krijg je dingen als duivelsuitdrijvingen en complete kwakzalverij.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:36 schreef Sigaartje het volgende:
Het grote probleem is dat zorg een directe verbinding heeft met de wetenschap.
(Je ziet dit verschijnsel ook bij ons subforum F&L, terwijl het twee verschillende zaken zijn. Ik snap trouwens niet wat wetenschappelijk ingestelde mensen doen bij F&L, maar dat terzijde)
Je zou al een stuk opschieten om geholpen te worden door deskundigen die wel als mogelijkheid zijn dat geesten van buitenaf het leven beïnvloeden. Het bestaan van geesten is zelfs geen hypothese, omdat dat een wetenschappelijke term is.
Het gevaar is natuurlijk wel dat niet bij iedere patient de juiste diagnose wordt gesteld. Het zou een goede zaak zijn om de bevindingen hier van de mensen die die ervaringen hebben betrokken zouden worden bij de behandeling.
Hoe kan het dan zo zijn dat wat de stemmen tegen mij zeggen overeenkomen met het feit dat de staat mij wilt vermoorden? De stemmen geven ook aan dat ze mij willen vermoorden.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:31 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien helpt het om je te verdiepen in wat die medicatie precies doet. Dat de bijwerkingen kut zijn begrijp ik, maar medicatie helpt niet tegen duivels, wel tegen hallucinaties. Dus: wat je ervaart komt niet door duivels.
Heb zelf de ervaringen ook en ben toch blij dat mijn behandelaren niet zijn meegegaan in mijn verhaal. De wetenschap geeft steeds meer verklaringen voor zaken die eerst als mysterieus werden aangemerkt. Dat lijkt mij een goede verschuiving, in plaats van dat je mensen met psychische nood wil gaan laten begeleiden door sjamanen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:36 schreef Sigaartje het volgende:
Het grote probleem is dat zorg een directe verbinding heeft met de wetenschap.
(Je ziet dit verschijnsel ook bij ons subforum F&L, terwijl het twee verschillende zaken zijn. Ik snap trouwens niet wat wetenschappelijk ingestelde mensen doen bij F&L, maar dat terzijde)
Je zou al een stuk opschieten om geholpen te worden door deskundigen die wel als mogelijkheid zijn dat geesten van buitenaf het leven beïnvloeden. Het bestaan van geesten is zelfs geen hypothese, omdat dat een wetenschappelijke term is.
Het gevaar is natuurlijk wel dat niet bij iedere patient de juiste diagnose wordt gesteld. Het zou een goede zaak zijn om de bevindingen hier van de mensen die die ervaringen hebben betrokken zouden worden bij de behandeling.
Omdat je hersenen in een psychose overal verbanden leggen. Je voelt dat heel sterk, maar feitelijk klopt het niet. Je hebt een bepaalde angst dat de staat je wil vermoorden en daarom hebben de stemmen, die niet echt zijn, daar ook betrekking op.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:40 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Hoe kan het dan zo zijn dat wat de stemmen tegen mij zeggen overeenkomen met het feit dat de staat mij wilt vermoorden? De stemmen geven ook aan dat ze mij willen vermoorden.
Als ik tegen jou zou zeggen dat nummertje 3 eigenlijk nummer 7 is. Zou je dan zeggen ja dat klopt? 3 is 3 en 7 is 7.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat je hersenen in een psychose overal verbanden leggen. Je voelt dat heel sterk, maar feitelijk klopt het niet. Je hebt een bepaalde angst dat de staat je wil vermoorden en daarom hebben de stemmen, die niet echt zijn, daar ook betrekking op.
De film a beautiful mind geeft dit goed weer
Precies dat maakt het behandelen van psychosen zo lastig. Want de werkelijkheid druist in tegen je gevoel en eigen ervaringen. Ik snap dat zulke dingen moeilijk aan te nemen zijn.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:45 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Als ik tegen jou zou zeggen dat nummertje 3 eigenlijk nummer 7 is. Zou je dan zeggen ja dat klopt? 3 is 3 en 7 is 7.
Ik kan het zelfde ook tegen jou zeggen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Precies dat maakt het behandelen van psychosen zo lastig. Want de werkelijkheid druist in tegen je gevoel en eigen ervaringen. Ik snap dat zulke dingen moeilijk aan te nemen zijn.
Je zei dat je alles was kwijtgeraakt toen je vertrouwde op je eigen waarnemingen. Zou het niet verstandig zijn om aan te gaan nemen dat er misschien een kern van waarheid zit in hetgeen alle anderen tegen je zeggen?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:45 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Als ik tegen jou zou zeggen dat nummertje 3 eigenlijk nummer 7 is. Zou je dan zeggen ja dat klopt? 3 is 3 en 7 is 7.
Dat klopt. Maar ik heb geen last van mijn wereldbeeld en ervaringen, jij wel. Dus dan heeft mijn uitleg misschien toch de voorkeur?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:52 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Ik kan het zelfde ook tegen jou zeggen.
''Ik snap dat zulke dingen moeilijk aan te nemen zijn.''
Goeie tip.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:53 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik zou altijd iedereen met psychosen aanraden om meer te leren over de hersenen en neurowetenschap. Kennis is je vriend. Op die manier ga je andere overtuigingen tegen die gevoelsmatig heel echt lijken, maar niet de realiteit zijn.
Dat zeg ik. En je primed je gedachten om een andere logische verklaring te geven op momenten van illusionaire waarnemingen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:53 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik zou altijd iedereen met psychosen aanraden om meer te leren over de hersenen en neurowetenschap. Kennis is je vriend. Op die manier ga je andere overtuigingen tegen die gevoelsmatig heel echt lijken, maar niet de realiteit zijn.
Precies. Je hebt alternatieven.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:01 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Dat zeg ik. En je primed je gedachten om een andere logische verklaring te geven op momenten van illusionaire waarnemingen.
quote:
Ik ben het niet eens dat ik ziek ben maar stel ik ben ziek , heb ik dan geen recht MEER om ook een account te hebben op een forum? Hebben mensen die niet ziek zijn meer rechten dan mensen die wel ziek zijn?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bedoelt dat je niet geholpen bent met een forum, of ons, maar wel door een specialist. Een psychiater.
Zolang jij mensen niet beledigd en normaal gedraagd op FOK! mag je wat mij betreft gewoon meedoen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:57 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens dat ik ziek ben maar stel ik ben ziek , heb ik dan geen recht MEER om ook een account te hebben op een forum? Hebben mensen die niet ziek zijn meer rechten dan mensen die wel ziek zijn?
Ik vind dat ik evenveel rechten als jullie heb om een account te hebben op dit forum.
Je zei net dat je was opgenomen in een psychiatrische instelling. Is dat vrijwillig of met dwang? En ben je wel is met dwang naar een psychiatrische instelling gebracht?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:21 schreef Keep_Walking het volgende:
Bij mij helpt het om de wetenschappelijke aspect te accepteren, maar ook open staan voor het idee dat het iets speciaals is van een hogere realm ofzo. Dus dat de ene de andere niet afsluit.
Ook geluid buiten je hoofd wordt in het hoofd waargenomen. Denk dat ze het ook andersom kunnen laten lijken, soort virtual surround, dat het geluid in het hoofd wordt geplaatst maar met het geluidseffect dat het buiten je klinkt. Je oren kunnen niks anders dan geluidstrillingen omzetten, anderen zouden het dan ook moeten horen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:13 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Ja, dat is de new age gedachte, vgm ook ingegeven door hen, alles om een scheppende god buiten het zicht te houden. Geesten zijn een bewijs voor god, natuurlijke selectie werkt daar niet op. Geen geboorte en dood, geen dna, geen dna mutaties. Enz.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 03:57 schreef possetje het volgende:
[..]
zelf geloof ik in goed en kwaad,
en daartussen zijn er 1001 goede en kwade goden,
bijv : als de mens op deze planeet nog 90 000 jaar doorgaat met evolueren? dan worden wij uiteidelijk toch ook soort van goden?
Op dit moment ben ik vrijwillig opgenomen. Ik ben niet psychotisch, maar ik was wel overspannen. Inmiddels gaat het al beter.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 12:32 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Je zei net dat je was opgenomen in een psychiatrische instelling. Is dat vrijwillig of met dwang? En ben je wel is met dwang naar een psychiatrische instelling gebracht?
Je hoeft het niet te lezen he, zat mensen die het leuk vinden.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 15:46 schreef GAINZ het volgende:
Ik denk dat het vooral gewoon iets is wat je jezelf hebt aangepraat.
Je bent niet ziek. Je maakt jezelf ziek.
Waarom zou iemand pronken over zijn of haar eigen persoonlijkheidsstoornis in the first place...?
Just my two cents. Ik zal vast wel weer bij het verkeerde eind hebben om wat voor reden dan ook maar dit is gewoon toevallig MIJN gedachte erover.. Al dat geshow off over "VRAAG HIER IETS AAN EEN SCHIZOFREEN/BORDERLINER/WHATEVER" begint zo langzamerhand irritant te worden.
Hier nog een opfrissertje/eyeopener voor jou TS.
Dus je zegt dat ze niet zijn zijn, zichzelf ziek praten, maar vervolgens noem je het wel ernstige persoonlijkheidsstoornissen en haal je girl interrupted aan... zie je de tegenstelling?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 15:46 schreef GAINZ het volgende:
Ik denk dat het vooral gewoon iets is wat je jezelf hebt aangepraat.
Je bent niet ziek. Je maakt jezelf ziek.
Waarom zou iemand pronken over zijn of haar eigen persoonlijkheidsstoornis in the first place...?
Just my two cents. Ik zal vast wel weer bij het verkeerde eind hebben om wat voor reden dan ook maar dit is gewoon toevallig MIJN gedachte erover.. Al dat ge-show-off over "VRAAG HIER IETS AAN EEN SCHIZOFREEN/BORDERLINER/WHATEVER" begint zo langzamerhand irritant te worden. Juist door dit soort gedrag zullen ernstige persoonlijkheidsstoonissen nooit serieus genomen worden.
Hier een leuk filmpje voor jou TS. Wellicht biedt het wat inzichten voor jezelf op.
Daar heb je gelijk in.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 15:53 schreef Droopie het volgende:
[..]
Je hoeft het niet te lezen he, zat mensen die het leuk vinden.
Heb jij een diagnose?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 15:58 schreef GAINZ het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
Ik hoop alleen dat het vooral TS inzichten biedt met dit poserig gedrag.
En lukt dat niet, nou dan hoop ik op zijn minst dat lurkers die via google opzoeken "heb ik borderline?" of "ben ik schizofreen" of "ben ik een lgbt crossfitting crossover safe space?" goed gaan nadenken over de inhoud van dit soort topics en vooral voor zichzelf gaan denken in plaats van pronkerig gedrag gaan naspelen omdat ze denken dat dit het "geloofwaardiger" maakt.
In mijn ogen ben je sowieso niet geloofwaardig als je jouw leven volledig gaat aanpassen aan een diagnose. Kom van je luie stoel en doe er wat aan!
Je snapt mijn punt niet.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 15:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dus je zegt dat ze niet zijn zijn, zichzelf ziek praten, maar vervolgens noem je het wel ernstige persoonlijkheidsstoornissen en haal je girl interrupted aan... zie je de tegenstelling?
Ja, en die houd ik liever voor mezelf want ik vind dat het mijn persoonlijke zaak/missie is om daar aan te werken. Ik help niemand er mee (inclusief mezelf) om het van de daken te schreeuwen.quote:
Daar heb je een goed punt, ik heb er zelf ook last van (gehad?).quote:Op zaterdag 3 juni 2017 16:02 schreef GAINZ het volgende:
[..]
Ja, en die houd ik liever voor mezelf want ik vind dat het mijn persoonlijke zaak/missie is om daar aan te werken. Ik help niemand er mee (inclusief mezelf) om het van de daken te schreeuwen.
Ik denk dat het juist taboes doorbreekt op het moment dat er dit soort topics zijn waarin mensen openlijk kunnen spreken (jij noemt het pronken) over wat ze ervaren.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 16:01 schreef GAINZ het volgende:
[..]
Je snapt mijn punt niet.
De boodschap van dat filmpje is "je bent niet ziek, je maakt jezelf ziek"
En juist door dat pronkerig gedrag van figuren als TS dat iedereen kennelijk "moet" weten dat ze een persoonlijkheidsstoornis hebben, blijven er taboes heersen over persoonlijkheidsstoornissen die juist serieus genomen zouden moeten worden. Met topics als dit zal dat nooit gebeuren.
Snap je?
Eens met strawberry. Openheid is nodig voor dit soort dingen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 16:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat het juist taboes doorbreekt op het moment dat er dit soort topics zijn waarin mensen openlijk kunnen spreken (jij noemt het pronken) over wat ze ervaren.
Waar ben jij bang voor ? Wat is jouw probleem ?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 15:58 schreef GAINZ het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
Ik hoop alleen dat het vooral TS inzichten biedt met dit poserig gedrag.
En lukt dat niet, nou dan hoop ik op zijn minst dat lurkers die via google opzoeken "heb ik borderline?" of "ben ik schizofreen" of "ben ik een lgbt crossfitting crossover safe space?" goed gaan nadenken over de inhoud van dit soort topics en vooral voor zichzelf gaan denken in plaats van pronkerig gedrag gaan naspelen omdat ze denken dat dit het "geloofwaardiger" maakt.
In mijn ogen ben je sowieso niet geloofwaardig als je jouw leven volledig gaat aanpassen aan een diagnose. Kom van je luie stoel en doe er wat aan!
gisteren zei de vrouw tegen me met ironische toon "en eerlijk zullen we alles delen" wat in holland niet altijd het geval is, hoop verborgen armoede, en dan zei ze "onze voorouders hebben jullie voorouders ook geholpen vroeger maar nu krijgen we opeens nix meer van jullie!"quote:Op zaterdag 3 juni 2017 05:56 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Zeggen die stemmen weleens nuttige dingen waar je wat mee kan?
aardig vermoeidend vaak, beetje het gevoel dat ik kinderen heb die steeds bij me aan de deur kloppen... soms ook juist weer erg troostend of juist vermakelijk...quote:Op zaterdag 3 juni 2017 19:06 schreef Buurtzwaan het volgende:
Wat ik me afvraag, zijn de hele dag stemmen in je hoofd horen vermoeiend ?
Inderdaad, goed topic van possetje. Ik lees hem meestal als ik wat possetjetiviteit nodig heb. Bij hem klinkt het niet creepy, bij die andere wel.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 19:41 schreef Sigaartje het volgende:
Ik moet even een complimentje kwijt aan Droopie.
Dat hij dit topic niet gelijk heeft dichtgegooid. Ik vind dit een uniek topic, omdat ook een taboe rust op het onderwerp en Possetje zich kwetsbaar opstelt. Ik was erg blij toen ik dit topic zag, zodat er vrij over gepraat kan worden. De meeste mensen plaatsen andere mensen in hokjes. Die is niet goed en die is verkeerd en die is gek, etc.
Toen het plotseling hier een verkeerde draai begon te nemen dacht ik oh no, deze boel gaat dicht. Toen ik nog iets wilde reageren, bleek het topic niet bereikbaar, maar schijnbaar was Droopie aan het vegen.
Ik vind dat je een uitstekende beslissing hebt genomen Droopie!
Inderdaad, zo haal je een taboe uit het verdomhoekje. Een mooiere plek als op dit forum kun je niet vinden.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 23:02 schreef DKS het volgende:
[..]
Inderdaad, goed topic van possetje. Ik lees hem meestal als ik wat possetjetiviteit nodig heb. Bij hem klinkt het niet creepy, bij die andere wel.
Bram, jij heb echt een keiharde psychose of zo iets te pakken. Kijk, ik snap helemaal dat je niet gedwongen opgenomen wil worden en zo je vrijheid verliest, niemand wil zoiets namelijk. Maar wees nou eens eerlijk, met deze waanideeën is het toch ook geen leven. Je zegt iedereen kwijt te raken, wat zwaar kut is, maar gezien hoe je hier reageerd verbaast dat me ook niet eerlijk gezegd. Ik hoop dat je op een dag beseft dat je die hulp nodig hebt. Liever vandaag nog dan morgen want als je hier mee door blijft lopen ben ik best een beetje bang dat je jezelf of een ander straks wat aan doet. Dit gaat niet vanzelf over.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 12:32 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Je zei net dat je was opgenomen in een psychiatrische instelling. Is dat vrijwillig of met dwang? En ben je wel is met dwang naar een psychiatrische instelling gebracht?
hoi hoi, mn ene maatje die ik heel leuk vind woont ver weg, verder zit ik tussen twee relaties in, dus ben op zoek naar relatie, verder zie ik mn familie wel vrij regelmatig, wel heb ik nooit echt geld voor cafe, dat maakt me soms wel tikje extra eenzaam,quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:00 schreef Droopie het volgende:
Tnx Sigaartje
Possetje, heb je wel sociale contacten in het echte leven?
Eenzaamheid doet een menselijk psyche niet echt goed he.
Wel eens gedacht aan een vrijwilliger op bezoek af en toe?quote:Op zondag 4 juni 2017 00:50 schreef possetje het volgende:
[..]
hoi hoi, mn ene maatje die ik heel leuk vind woont ver weg, verder zit ik tussen twee relaties in, dus ben op zoek naar relatie, verder zie ik mn familie wel vrij regelmatig, wel heb ik nooit echt geld voor cafe, dat maakt me soms wel tikje extra eenzaam,
Oh, leuk dat je een relatie zoekt. Net als velen is dat lastig. Ben je hier actief in?quote:Op zondag 4 juni 2017 00:50 schreef possetje het volgende:
[..]
hoi hoi, mn ene maatje die ik heel leuk vind woont ver weg, verder zit ik tussen twee relaties in, dus ben op zoek naar relatie, verder zie ik mn familie wel vrij regelmatig, wel heb ik nooit echt geld voor cafe, dat maakt me soms wel tikje extra eenzaam,
ik spreek alle vrouwen die ik tegen kom op straat aan!quote:Op zondag 4 juni 2017 01:04 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh, leuk dat je een relatie zoekt. Net als velen is dat lastig. Ben je hier actief in?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aanvulling: hij geeft dus ook aan dat iedereen hallucinaties kan hebben. Je hoeft er niet psychotisch voor te zijn.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 19:31 schreef -Strawberry- het volgende:
Leestip: hallucinaties door oliver sacks
https://www.bol.com/nl/p/(...)3219%26itm_role%3Din
quote:Op zondag 4 juni 2017 02:25 schreef possetje het volgende:
[..]
ik spreek alle vrouwen die ik tegen kom op straat aan!Waarom vind je het lastig? Het is een beetje aankijken en -voelen, maar meestal voel je het wel aan en kan je prima een gesprek met een vrouw beginnen op straat. Doe het een keer en wie weet...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben jij al aan de man dan ?quote:Op zondag 4 juni 2017 15:19 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Waarom vind je het lastig? Het is een beetje aankijken en -voelen, maar meestal voel je het wel aan en kan je prima een gesprek met een vrouw beginnen op straat. Doe het een keer en wie weet...
hoi ik ben rood harig, de ene keer betekend dat dat een meisje het wel leuk vind als ik praatje maak , maar tweede keer juist weer niet, ook vinden mensen dat ik nogal vreemd afwijkend praat, ten derde vind ik de stad waar ik woon veelste druk, dus ben zelden ontspannen op straat,quote:Op zondag 4 juni 2017 15:19 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Waarom vind je het lastig? Het is een beetje aankijken en -voelen, maar meestal voel je het wel aan en kan je prima een gesprek met een vrouw beginnen op straat. Doe het een keer en wie weet...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |