Geen zin hebben in wat dan ook is gewoon een vaak voorkomend verschijnsel bij mensen met schizofrenie en ik ken iemand die hiervoor speciale medicijnen krijgt (in theorie niet dikmakend, want stimulant) en dit verbeterde zijn situatie. Ik zeg niet dat medicijnen de oplossing zijn, absoluut niet, maar ook dit is een symptoom waar in principe iets aan te doen valtquote:Op donderdag 1 juni 2017 21:14 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Ik heb daar de wil niet voor. Ik kreeg laatst kritiek van een familie lid en die zei het volgende:
- Jij kunt jezelf vergelijken met iemand die diagnose kanker met hoge kans op uitzaaiing heeft en tegelijkertijd aangeeft dat die niet behandeld wilt worden door artsen. Alleen dit is al genoeg bewijs dat er iets aan de hand is met jou. Normale mensen zijn namelijk niet zo.
Die gene die dit zei mag dat zeggen alleen ik heb vandaag de dag nog steeds geen wil/zin om behandeld te worden. Ik heb trouwens zo goed als nergens zin meer in. Ik heb daardoor ook geen hobby's meer , geen toekomstplannen , wil nergens naar toe , zelfs als een naaste een begrafenis heeft ga ik niet. Geen zin en geen wil.
nou, als het mijn eigen fantasie zou zijn, waarom zou mijn brein dan hele dagen achter elkaar personages verzinnen? ja ben zelf trouwens erg pragmatisch, ik sluit nooit het ene of het andere uit.... dus zouden voor mij part geesten kunnen zijn, of wellicht toch een storing in mijn hersens,,,quote:Op donderdag 1 juni 2017 09:04 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Possetje denk je niet dat het kan zijn dat degene die jij nu als jezelf beschouwd (dus je eigen gedachten) gewoon de beperkte versie van jezelf is en die stemmen dus onbewust de andere delen van jezelf zijn zoals de psychiater/psycholoog zegt?
hoi er kunnen ook paar pluspunten aan een behandeling zitten, ten eerste word je door experts geanaliseerd, en dat zou je mogenlijk kunnen helpen, ook krijg je therapie, en ten derde leer je ook weer mensen kennen....quote:
kijk normale mensen die sterk zijn die een stem horen? die raken niet zo snel hun huis kwijt of gaan op straat rondjes lopen en bijv huilend op straat lopen ofzo, Dat soort mensen heb je ook, gekkenhuis enzo is meer voor mensen die door hun halicunaties ook vreemd gedrag gaan vertonen of totaal radeloos zijn ofzo..quote:Op donderdag 1 juni 2017 23:13 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik hoor ook stemmen, namelijk mijn gedachten, in volzinnen reageren ze op alles om me heen en herinneren ze aan dingen die ik moet doen. Soms piekeren de stemmen zelfs en ga ik me er rot door voelen. Hoe zijn jouw stemmen anders dan dit
de mannelijke stem komt zelden, vooral als ik in bed lig snachts heb ik ook geen zin om met een mannelijke stemk te praten,das net alsof ik met een man in bed zou liggen,,,quote:Op vrijdag 2 juni 2017 01:48 schreef ondeugend het volgende:
is er een favoriet?
Een symphatieke stem zeg maar?
Eentje waar je waar je daadwerkelijk iets aan hebt?
is ook mijn eeuwige twijvel,... helaas kan ik niet twee levens lijden, eentje met en eentje zonder stemmen,. en dan na 10 jaar kijken welke van de twee levens ik leuker vind kwa iuitkomst...quote:
Ach ja dit is net zoiets als dat je een dom persoon vraagt hoe het is om slim te zijn. Ze weten het niet, denken altijd dat ze gemiddeld zijn wat betreft IQ (of nog een stuk beter) maar kunnen nooit echt weten hoe het is om slim te zijn. Jij twijfelt erover welke beter is van de 2 (is het horen van stemmen een kracht of niet) terwijl er toch ook wat dat betreft maar 1 beter is. En je kan wel raden welke dat is. Dat je daarover twijfelt, dat niet beseft, is vergelijkbaar met het idee dat domme mensen twijfelen of het ze echt zou helpen als ze slimmer zouden zijn. Ze kunnen zich er immers geen echt beeld bij vormen hoe dat is. Net als jij niet echt kan indenken, denk ik(?), hoe het is om normaal te zijn zonder stemmen.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 14:55 schreef possetje het volgende:
[..]
is ook mijn eeuwige twijvel,... helaas kan ik niet twee levens lijden, eentje met en eentje zonder stemmen,. en dan na 10 jaar kijken welke van de twee levens ik leuker vind kwa iuitkomst...
Andersom geldt dat ook voor jou toch? Jij kan niet indenken hoe het is om stemmen te hebben.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 21:27 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Ach ja dit is net zoiets als dat je een dom persoon vraagt hoe het is om slim te zijn. Ze weten het niet, denken altijd dat ze gemiddeld zijn wat betreft IQ (of nog een stuk beter) maar kunnen nooit echt weten hoe het is om slim te zijn. Jij twijfelt erover welke beter is van de 2 (is het horen van stemmen een kracht of niet) terwijl er toch ook wat dat betreft maar 1 beter is. En je kan wel raden welke dat is. Dat je daarover twijfelt, dat niet beseft, is vergelijkbaar met het idee dat domme mensen twijfelen of het ze echt zou helpen als ze slimmer zouden zijn. Ze kunnen zich er immers geen echt beeld bij vormen hoe dat is. Net als jij niet echt kan indenken, denk ik(?), hoe het is om normaal te zijn zonder stemmen.
Ik denk dat ik dat wel kan. Net zoals sommige andere mensen. Daarom kunnen sommige mensen ook andere mensen helpen. Omdat zij hen begrijpen, kunnen inleven/voorstellen en daarop kunnen inspelen.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 21:46 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Andersom geldt dat ook voor jou toch? Jij kan niet indenken hoe het is om stemmen te hebben.
om eenzaamheid op te vullen ?quote:Op vrijdag 2 juni 2017 14:46 schreef possetje het volgende:
waarom zou mijn brein dan hele dagen achter elkaar personages verzinnen?
Denk je ook dat dat het zijn?quote:Op donderdag 1 juni 2017 13:39 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Dat klopt. Bij mij zijn ze echt dreigend. De toon van de stemmen is duivels. Mannelijke en vrouwelijke duivels die met elkaar in gesprek gaan.
hoi hoi, nou ik heb wel een geheugen, en tot mn 30e geen stemmen gehoord, dus weet wel hoe het is als ik in mijn herinneringen ga graven,,,,quote:Op vrijdag 2 juni 2017 21:27 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Ach ja dit is net zoiets als dat je een dom persoon vraagt hoe het is om slim te zijn. Ze weten het niet, denken altijd dat ze gemiddeld zijn wat betreft IQ (of nog een stuk beter) maar kunnen nooit echt weten hoe het is om slim te zijn. Jij twijfelt erover welke beter is van de 2 (is het horen van stemmen een kracht of niet) terwijl er toch ook wat dat betreft maar 1 beter is. En je kan wel raden welke dat is. Dat je daarover twijfelt, dat niet beseft, is vergelijkbaar met het idee dat domme mensen twijfelen of het ze echt zou helpen als ze slimmer zouden zijn. Ze kunnen zich er immers geen echt beeld bij vormen hoe dat is. Net als jij niet echt kan indenken, denk ik(?), hoe het is om normaal te zijn zonder stemmen.
hoi nu zegt mn geleide geest : niet meer antwoorden possetje je hebt genoeg over jezelf verteld, en ze weten allemaal precies wie je bent dus kunnen ook heus wel eens gewoon op een normale manier op je utube kanaal of facebook gewoon een keertje hallo zeggen....quote:Op vrijdag 2 juni 2017 21:51 schreef Strani het volgende:
Possetje, stel je de stemmen ook wel eens gerichte vragen over wie ze zijn en wat ze komen doen? En zo ja, krijg je daar dan ook antwoorden op?
En: Vraag je ze wel eens dingen waarop jij zelf het antwoord niet weet maar zij wellicht wel, wat je dan op een later moment zou kunnen verifieren?
Okay. Wat vind je daar zelf dan eigenlijk van?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 00:13 schreef possetje het volgende:
[..]
hoi nu zegt mn geleide geest : niet meer antwoorden possetje je hebt genoeg over jezelf verteld, en ze weten allemaal precies wie je bent dus kunnen ook heus wel eens gewoon op een normale manier op je utube kanaal of facebook gewoon een keertje hallo zeggen....
en dan vraag ik het aan mijn innerlijke stem, en die zegt dan eerder : owww maakt toch allemaal geen zak uit, waarom zou je niet antwoorden?quote:Op vrijdag 2 juni 2017 21:51 schreef Strani het volgende:
Possetje, stel je de stemmen ook wel eens gerichte vragen over wie ze zijn en wat ze komen doen? En zo ja, krijg je daar dan ook antwoorden op?
En: Vraag je ze wel eens dingen waarop jij zelf het antwoord niet weet maar zij wellicht wel, wat je dan op een later moment zou kunnen verifieren?
Interessant hoor allemaalquote:Op zaterdag 3 juni 2017 00:43 schreef possetje het volgende:
[..]
en dan vraag ik het aan mijn innerlijke stem, en die zegt dan eerder : owww maakt toch allemaal geen zak uit, waarom zou je niet antwoorden?
ze zeggen dat ze niet te veel over zichzelf kunnen vertellen omdat ik dan dat als een speer de volgende dag zou gaan googlen, en dat ze graag soort van anoniem zijn,
beetje zelfde als je dan eigenlijk op fok heel de tijd hebt, iedereen wil graag alles van je weten maar bijna niemand verteld wie hij eigenlijk is in het echt,
de stemmen vind ik op zijn tijd erg vermakelijk ook, ze kunnen me mooie raadsels vertellen en ik ben nogal nieuwsgierig van aard dus,,,, bij tijd en wijl vind ik ze ook erg zeuren....
wat ze in het begin nogal eens deden was dat ze een bepaald woord zeiden en dan bijv 30 keer herhalen, en dan opeens snapte ik dan waarom ze dat deden en kwam er een synoniem tevoorschijn die een bepaalde vraag in mij verduidelijking gaf....
soms zeggen ze iets tegen me, bijv : en dan heb je hem ook nog eens ! en dan 10 sec later hoor ik opeens het geluid van een nogal domme te luide buurman... die opeens keihard lawaai maakt,
ik heb ze wel eens om, geld gevraagt, maar dan zeggen ze altijd en altijd : ja maar je wil echt niet weten wie jij geworden zou zijn als je te rijk geweest zou zijn,.... ( dan is opeens de helt van de wereld te koop )
heb wel eens met mn maatje tijdens het skypen een spelletje gespeeld, ik zei dan tegen mn maatje : hoi ik ga de stemmen even aanzetten en dan mag jij via mij een paar vragen stellen, hij vond de antwoorden erg vermakelijk...
nu worden ze kwaad omdat ik ze nu negeer, en ik de verte hoor ik ze even vloeken, ( doen ze niet vaak ) en dan duw ik ze lekker even weg uit mn hoofd....
ha ik zit in mn eentje thuis savonds het wordt donker, op internet is het een saaie avond , alles begint tegen te vallen, al mn maatjes zijn al te moe om te praten of bellen, mn ene vriendin heeft opeens geen zin meer opm met me te bellen,quote:Op zaterdag 3 juni 2017 00:56 schreef Strani het volgende:
Ga je ermee akkoord dat ze weinig over zichzelf vertellen? Vind je dat ze jou een gunst doen met hun aanwezigheid en dat je dat niet moet riskeren door al te veel vragen te stellen?
Ik zou me voor kunnen stellen dat je vindt dat je het recht hebt om te weten wie ze zijn, gezien het feit dat ze zich nogal aan je opdringen in je leven. Maar dat gevoel heb je dus niet zo?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:03 schreef possetje het volgende:
[..]
ha ik zit in mn eentje thuis savonds het wordt donker, op internet is het een saaie avond , alles begint tegen te vallen, al mn maatjes zijn al te moe om te praten of bellen, mn ene vriendin heeft opeens geen zin meer opm met me te bellen,
dan heb ik opeens wel eens zoiets van ; hey ik ga effe met mn spoken praten, eens kijken wat zij allemaal te vertellen hebben,
ja zoals ik al zei ; de geesten zijn anomiem, lijkt heel sterk op fok forum dus..
owww ja dat zegt mn innerlijke stem ook, maar die zegt dan ook ; de enige manier om die stemmen totaal weg te krijgen is je te drogeren met medicatie, en die hebben dan ook allemaal weer vaak ongeswenste bijwerkingenquote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik zou me voor kunnen stellen dat je vindt dat je het recht hebt om te weten wie ze zijn, gezien het feit dat ze zich nogal aan je opdringen in je leven. Maar dat gevoel heb je dus niet zo?
Tegen mij vertellen de stemmen dat ze me willen vermoorden. Dit komt wel overeen met het feit dat de staat mij wilt vermoorden.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:08 schreef Manke het volgende:
Ze bespelen je.
Dat naar de achtergrond gaan en schelden is NEP.
Ik heb het ook allemaal meegemaakt, het is letterlijk allemaal nep en ze liegen over alles en praten naar de mond.
Als je de stappen wilt weten om er van af te komen, moet je het zeggen.
Waarom denk je dat de staat je wil vermoorden?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:14 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Tegen mij vertellen de stemmen dat ze me willen vermoorden. Dit komt wel overeen met het feit dat de staat mij wilt vermoorden.
ja mijn innerlijke stem zegt dan ook wel : waarom hadden ze dat gisteren dan niet gedaan en leef je nu dan nog steeds?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:23 schreef Manke het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de staat je wil vermoorden?
Dat weet ik niet. Ze hebben het op mij gemunt. Mensen die voor de staat werken achtervolgen mij. Artsen die mij willen vergiftigen en mij in een val proberen te lokken zodat ik vermoord wordt in een of andere wazige instelling.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:23 schreef Manke het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de staat je wil vermoorden?
Kan je proberen volledig te stoppen ermee te praten? Het zijn geen lolbroeken en hebben niet het beste met je voor, is allemaal show. Je bent vgm redelijk afgezonderd en ik vermoed dat zij daar ook achter zitten.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:24 schreef possetje het volgende:
[..]
ja mijn innerlijke stem zegt dan ook wel : waarom hadden ze dat gisteren dan niet gedaan en leef je nu dan nog steeds?
God bestaat. Enige manier om de stemmen in mijn hoofd te stoppen is medicatie. Maar dat blijkt niet te kloppen. Als ik bid tot God verdwijnen de stemmen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:33 schreef Manke het volgende:
[..]
Kan je proberen volledig te stoppen ermee te praten? Het zijn geen lolbroeken en hebben niet het beste met je voor, is allemaal show. Je bent vgm redelijk afgezonderd en ik vermoed dat zij daar ook achter zitten.
Maar nu je weet dat geesten bestaan, denk je niet dat het dan logisch is dat er een god bestaat?
Ik heb ook zulke ervaringen gehad, maar dan met familie, het is allemaal nep, maar het wordt zo diep in je geest geplaatst dat je het echt ervaart. Ik dacht dat een familielid mij in de gaten moest houden van de staat.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:31 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ze hebben het op mij gemunt. Mensen die voor de staat werken achtervolgen mij. Artsen die mij willen vergiftigen en mij in een val proberen te lokken zodat ik vermoord wordt in een of andere wazige instelling.
Nee heb nooit zulke rare dingen gedaan zoals het oproepen van geesten of wat dan ook.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:38 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik heb ook zulke ervaringen gehad, maar dan met familie, het is allemaal nep, maar het wordt zo diep in je geest geplaatst dat je het echt ervaart. Ik dacht dat een familielid mij in de gaten moest houden van de staat.
Heb je in het verleden iets met geesten oproepen gedaan, welke vorm dan ook?
Dat was ook mijn eerste conclusie destijds.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:34 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
God bestaat. Enige manier om de stemmen in mijn hoofd te stoppen is medicatie. Maar dat blijkt niet te kloppen. Als ik bid tot God verdwijnen de stemmen.
Ik was dus zo dom om dat wel te doen. Dat is de oorzaak van mijn problemen geweest.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:40 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Nee heb nooit zulke rare dingen gedaan zoals het oproepen van geesten of wat dan ook.
Er is maar 1 God. God , Allah of hoe je het ook noemt.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:42 schreef Manke het volgende:
[..]
Dat was ook mijn eerste conclusie destijds.
Welke God denk je dat de echte is?
Maar waren die stemmen geesten dan volgens jou?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:44 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik was dus zo dom om dat wel te doen. Dat is de oorzaak van mijn problemen geweest.
Veel mensen die het horen denken dat, zó echt is het.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:46 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Maar waren die stemmen geesten dan volgens jou?
Lees je Arabisch?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:45 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Er is maar 1 God. God , Allah of hoe je het ook noemt.
Bij mij zijn het duivels. Geen geesten.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:48 schreef Manke het volgende:
[..]
Veel mensen die het horen denken dat, zó echt is het.
ja ik heb ook een maatje die schizodadadada is, en die vind het ook niet leuk om er over te praten, zou graag willen weten wat het dan is dat door zijn hoofd gaat, maar hij weigert er over te pratenquote:Op woensdag 31 mei 2017 05:36 schreef deadprez het volgende:
[..]
nja hij praat er niet heel graag over meestal, dus dat weet ik verder niet precies
zelf geloof ik in goed en kwaad,quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:33 schreef Manke het volgende:
Maar nu je weet dat geesten bestaan, denk je niet dat het dan logisch is dat er een god bestaat?
soms wel soms nietquote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:37 schreef Mr.Smokey het volgende:
kan je chille met die stemmen of geven ze hoofdpijn
Zeggen die stemmen weleens nuttige dingen waar je wat mee kan?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |