abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171340771
hoi hoi, ik ben oficieel schizo, ik hoor vaak stemmen. het leek me op zich wel een aardig topic, voor alle mensen hier of huiskamer psychologen enzo, dat je me een vraag kan stellen,

ten eerste vind ik persoonlijk zelf de term schizo nogal vreemd, ten eerste : bestaan bijv schizo katten? nee, er bestaan alleen katten die je wel of niet wilt hebben, en ten tweede, in het jaar 0 bestonden spoken gewoon, en waarom zouden ze dan opeens nu vanaf het jaar 1950 opeens niet bestaan?

maar ok, je mag me alles vragen, dus : go your gang! alleen zit ik er niet zo op te wachten om uitgescholden te worden...
pi_171340775
En hoor jij stemmen en wat zeggen ze dan?
misunderstood
pi_171340787
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 05:03 schreef DKS het volgende:
En hoor jij stemmen en wat zeggen ze dan?
ha, eerst was heel maf, het was op een eenzame nacht dat ik in mn bed aan het huilen was, omdat ik echt extreeeeem eenzaam was, toen opeens tijdens het horen van dit liedje

* niet dat ik wil zeggen dat dit liedje tot schizoprheniteit zou leiden

hoorde ik opeens een stem uit het plafond komen, en ik had op dat moment geen boven buren

de stem vroeg : kan je me horen?

ik antwoorde : ja

en toen begon die stem tegen me te praten

een week later werd die ene stem opeens 1000 stemmen, een soort raar lawaai van oneindig veel woorden en zinnen..een weirde mix van aardige stemmen een mega dominante stemmen en lelijke stemmen

dit heeft best wel lang geduurd,

nu hoor ik alleen een stem van een man en een vrouw, en heel af en toe een stem van eem vreemde

de stem van de man en de vrouw lijken me op een bepaalde manier te helpen, dus dan noemen ze die stemmen vaak ook geleide geesten,....
  woensdag 31 mei 2017 @ 05:11:26 #4
395200 deadprez
One more rail
pi_171340796
Kun je die stemmen wel enigszins beïnvloeden (edit: zoals je eigen gedachten bedoel ik dan trouwens) of "praten" ze echt gewoon als autonome entiteiten waarover zij willen zeg maar, alsof het gewoon een andere persoon is waar je mee in gesprek bent.

[ Bericht 9% gewijzigd door deadprez op 31-05-2017 05:18:45 ]
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_171340827
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 05:10 schreef possetje het volgende:

[..]

ha, eerst was heel maf, het was op een eenzame nacht dat ik in mn bed aan het huilen was, omdat ik echt extreeeeem eenzaam was, toen opeens tijdens het horen van dit liedje

* niet dat ik wil zeggen dat dit liedje tot schizoprheniteit zou leiden

hoorde ik opeens een stem uit het plafond komen, en ik had op dat moment geen boven buren

de stem vroeg : kan je me horen?

ik antwoorde : ja

en toen begon die stem tegen me te praten

een week later werd die ene stem opeens 1000 stemmen, een soort raar lawaai van oneindig veel woorden en zinnen..een weirde mix van aardige stemmen een mega dominante stemmen en lelijke stemmen

dit heeft best wel lang geduurd,

nu hoor ik alleen een stem van een man en een vrouw, en heel af en toe een stem van eem vreemde

de stem van de man en de vrouw lijken me op een bepaalde manier te helpen, dus dan noemen ze die stemmen vaak ook geleide geesten,....
Interessant, wat dacht je toen je die stemmen voor de eerste keer hoorde?
misunderstood
pi_171340829
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 05:11 schreef deadprez het volgende:
Kun je die stemmen wel enigszins beïnvloeden of "praten" ze echt gewoon als autonome entiteiten waarover zij willen zeg maar, alsof het gewoon een andere persoon is waar je mee in gesprek bent.
sinds ik stemmen hoor, das al aardig lang, iets van 12 jaar of zelfs langer, heb ik nog nooit het idee gehad dat ik de stemmen zelf verzin, ze lijden gewoon 100% een eigen leven, lijken op een rare manier alles van me te weten, alsof ze thelepatisch zijn of gewoon mijn ziel kunnen lezen als ware ik een boek... bijv als ik wil fantaseren over een knappe vrouw die ik heb ontmoet in een disco op zaterdag. dan kost het me extreem veel moeite om bijv te fantaseren dat ze iets tegen me zegt., de stemmen daarintegen die ik hoor, komen met de meest complexe verhalen en beelden aanzetten
pi_171340832
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 05:17 schreef DKS het volgende:

[..]

Interessant, wat dacht je toen je die stemmen voor de eerste keer hoorde?
schok heel erg,
  woensdag 31 mei 2017 @ 05:24:12 #8
395200 deadprez
One more rail
pi_171340838
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 05:19 schreef possetje het volgende:

[..]

sinds ik stemmen hoor, das al aardig lang, iets van 12 jaar of zelfs langer, heb ik nog nooit het idee gehad dat ik de stemmen zelf verzin, ze lijden gewoon 100% een eigen leven, lijken op een rare manier alles van me te weten, alsof ze thelepatisch zijn of gewoon mijn ziel kunnen lezen als ware ik een boek... bijv als ik wil fantaseren over een knappe vrouw die ik heb ontmoet in een disco op zaterdag. dan kost het me extreem veel moeite om bijv te fantaseren dat ze iets tegen me zegt., de stemmen daarintegen die ik hoor, komen met de meest complexe verhalen en beelden aanzetten
Aight, ja dat was dus ook idd waar ik naartoe wilde met mn vraag. Best interessant wel, een maat van me zegt precies hetzelfde. Hij heeft ook vaak het gevoel gehd dat hij geholpen werd door de stemmen. Echt wazige shit, maar wel interessant dus thanks voor dit topic.
Stop the violence
Down with the hate
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_171340859
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 05:24 schreef deadprez het volgende:

[..]

Aight, ja dat was dus ook idd waar ik naartoe wilde met mn vraag. Best interessant wel, een maat van me zegt precies hetzelfde. Hij heeft ook vaak het gevoel gehd dat hij geholpen werd door de stemmen. Echt wazige shit, maar wel interessant dus thanks voor dit topic.
mijn stemmen praten onwijs veel in raadsels, hoe zit dat bij jouw maatje?
  woensdag 31 mei 2017 @ 05:36:12 #10
395200 deadprez
One more rail
pi_171340865
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 05:33 schreef possetje het volgende:

[..]

mijn stemmen praten onwijs veel in raadsels, hoe zit dat bij jouw maatje?
nja hij praat er niet heel graag over meestal, dus dat weet ik verder niet precies
Stop the violence
Down with the hate
pi_171340867
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 05:20 schreef possetje het volgende:

[..]

schok heel erg,
Ging je het meteen aan je ouders/ maten vertellen?? Had je zelf ook door dat het best wel raar is?
Lijken die stemmen op stemmen van mensen die je kent?
misunderstood
pi_171340874
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 05:36 schreef deadprez het volgende:

[..]

nja hij praat er niet heel graag over meestal, dus dat weet ik verder niet precies
oke, ja ik ken ook zo een schizophreen , hij is heel aardig en charmant, alleen over zijn stemmen krijg ik werkelijk geen woord los uit hem,,, echt 0,0,0...
pi_171340877
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 05:36 schreef DKS het volgende:

[..]

Ging je het meteen aan je ouders/ maten vertellen?? Had je zelf ook door dat het best wel raar is?
Lijken die stemmen op stemmen van mensen die je kent?
de ene stem die ik als eerste hoorde leek een beetje op giel beelens stem, maar dat is natuurlijk niet giel beelen irl, later hoorde ik ook aardig vaak de stem van mn ex, maar als je eenmaal voodoo enzo gaat studeren dan wordt alles echt meeeeega complex, want in de voodoo geloven ze ook dan demonen stemmen kunnen gaan nabootsen,,,,
pi_171340878
In hoeverre hebben de stemmen invloed op je leven? Geef je ze bijvoorbeeld inspraak in keuzes die je maakt?

Herken je de stemmen? Zijn het terugkerende stemmen die je kunt onderscheiden van elkaar?
  woensdag 31 mei 2017 @ 05:42:54 #15
395200 deadprez
One more rail
pi_171340881
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 05:39 schreef possetje het volgende:

[..]

oke, ja ik ken ook zo een schizophreen , hij is heel aardig en charmant, alleen over zijn stemmen krijg ik werkelijk geen woord los uit hem,,, echt 0,0,0...
Snap ik op zich ook best wel, je zult door veel mensen helaas meteen veroordeeld worden en behandeld worden als een labiele gek.
Stop the violence
Down with the hate
pi_171340883
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 05:42 schreef Drug het volgende:
In hoeverre hebben de stemmen invloed op je leven? Geef je ze bijvoorbeeld inspraak in keuzes die je maakt?

Herken je de stemmen? Zijn het terugkerende stemmen die je kunt onderscheiden van elkaar?
ja die vraag had ik al beetje gedeeltelijk beantwoord, maar ok, : eerst hoorde ik echt 1000 stemmen tegelijkertijd, na vrij lange tijd, bleven er 2 over, en dat zijn een man en een vrouw. ze hebben ook allbij een naam maar die vertel ik niet hier want dan gaan mensen me daarmee pesten,
pi_171340887
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 05:41 schreef possetje het volgende:

[..]

de ene stem die ik als eerste hoorde leek een beetje op giel beelens stem, maar dat is natuurlijk niet giel beelen irl, later hoorde ik ook aardig vaak de stem van mn ex, maar als je eenmaal voodoo enzo gaat studeren dan wordt alles echt meeeeega complex, want in de voodoo geloven ze ook dan demonen stemmen kunnen gaan nabootsen,,,,
ah dit beantwoordt mijn tweede vraag.
pi_171340889
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 05:44 schreef possetje het volgende:

[..]

ja die vraag had ik al beetje gedeeltelijk beantwoord, maar ok, : eerst hoorde ik echt 1000 stemmen tegelijkertijd, na vrij lange tijd, bleven er 2 over, en dat zijn een man en een vrouw. ze hebben ook allbij een naam maar die vertel ik niet hier want dan gaan mensen me daarmee pesten,
Thanks. En de eerste vraag?
pi_171340892
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 05:42 schreef Drug het volgende:

ik kan de stemmen wegdrukken als ik wil, alleen ze maken me vaak nieuwsgierig, dan kom ik bijv thuis en heb een blauwtje gelopen in een cafe omdat ik daar de vrouw van mn dromen zag maar ze wees me af. en dan vraagt de geleide geest opeens zo van : ......... ja die gaat dan met me praten, en ze probeert me dan te analiseren
pi_171340947
Zijn er factoren die naar jouw inzien terugkijkend zouden kunnen hebben bijgedragen aan je diagnose? Bv stress, trauma, drugsgebruik etc.?

Zijn er meer mensen in je familie die stemmen horen?

Trek je de waarheid van wat de stemmen zeggen wel eens in twijfel?
pi_171340949
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 05:50 schreef possetje het volgende:

[..]

ik kan de stemmen wegdrukken als ik wil, alleen ze maken me vaak nieuwsgierig, dan kom ik bijv thuis en heb een blauwtje gelopen in een cafe omdat ik daar de vrouw van mn dromen zag maar ze wees me af. en dan vraagt de geleide geest opeens zo van : ......... ja die gaat dan met me praten, en ze probeert me dan te analiseren
ah oke dankjewel.

zou je de stemmen als intern of extern kenmerken? is het als de stem van wanneer je jezelf "hoort" denken, of meer of er iemand anders in de ruimte is ofzo?
pi_171340952
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 06:19 schreef Drug het volgende:

[..]

ah oke dankjewel.

zou je de stemmen als intern of extern kenmerken? is het als de stem van wanneer je jezelf "hoort" denken, of meer of er iemand anders in de ruimte is ofzo?
hoi psychiaters gaan er altijd van uit dat de stemmen in mijn hoofd zitten, maar in mijn werkelijkheid zitten de stemmen altijd op een bepaalde afstand, bijv 7 meter afstand, ze klinken nooit als iemand die in de kamer is, maar altijd meer als een echo....
pi_171340955
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 06:22 schreef possetje het volgende:

[..]

hoi psychiaters gaan er altijd van uit dat de stemmen in mijn hoofd zitten, maar in mijn werkelijkheid zitten de stemmen altijd op een bepaalde afstand, bijv 7 meter afstand, ze klinken nooit als iemand die in de kamer is, maar altijd meer als een echo....
ah interessant. heb daarom het idee dat het om geesten gaat, of onzichtbare intiteiten?
pi_171340956
quote:
14s.gif Op woensdag 31 mei 2017 06:24 schreef Drug het volgende:

[..]

ah interessant. heb daarom het idee dat het om geesten gaat, of onzichtbare intiteiten?
zowel mijj zusje als ik hebben ooit 1 keer een spook gezien, een man die dan de kamer inliep en dan van een afstand naar je kijkt, in mijn geval leek het wel een monik, de stemmen die ik hoor zijn 100% geluid maar noooooooit zichtbaar,,,
pi_171340974
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 06:25 schreef possetje het volgende:

[..]

zowel mijj zusje als ik hebben ooit 1 keer een spook gezien, een man die dan de kamer inliep en dan van een afstand naar je kijkt, in mijn geval leek het wel een monik, de stemmen die ik hoor zijn 100% geluid maar noooooooit zichtbaar,,,
ah ja.

het is typerend voor de westerse materialistische benadering van kennis om al zulk soort fenomenen als onwaar te bestempelen. maar jouw waarneming is toch jouw waarneming, zou ik willen zeggen.

nogmaals dank voor dit kijkje in jouw beleving hiervan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')