Heb jij een diagnose?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 15:58 schreef GAINZ het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
Ik hoop alleen dat het vooral TS inzichten biedt met dit poserig gedrag.
En lukt dat niet, nou dan hoop ik op zijn minst dat lurkers die via google opzoeken "heb ik borderline?" of "ben ik schizofreen" of "ben ik een lgbt crossfitting crossover safe space?" goed gaan nadenken over de inhoud van dit soort topics en vooral voor zichzelf gaan denken in plaats van pronkerig gedrag gaan naspelen omdat ze denken dat dit het "geloofwaardiger" maakt.
In mijn ogen ben je sowieso niet geloofwaardig als je jouw leven volledig gaat aanpassen aan een diagnose. Kom van je luie stoel en doe er wat aan!
Je snapt mijn punt niet.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 15:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dus je zegt dat ze niet zijn zijn, zichzelf ziek praten, maar vervolgens noem je het wel ernstige persoonlijkheidsstoornissen en haal je girl interrupted aan... zie je de tegenstelling?
Ja, en die houd ik liever voor mezelf want ik vind dat het mijn persoonlijke zaak/missie is om daar aan te werken. Ik help niemand er mee (inclusief mezelf) om het van de daken te schreeuwen.quote:
Daar heb je een goed punt, ik heb er zelf ook last van (gehad?).quote:Op zaterdag 3 juni 2017 16:02 schreef GAINZ het volgende:
[..]
Ja, en die houd ik liever voor mezelf want ik vind dat het mijn persoonlijke zaak/missie is om daar aan te werken. Ik help niemand er mee (inclusief mezelf) om het van de daken te schreeuwen.
Ik denk dat het juist taboes doorbreekt op het moment dat er dit soort topics zijn waarin mensen openlijk kunnen spreken (jij noemt het pronken) over wat ze ervaren.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 16:01 schreef GAINZ het volgende:
[..]
Je snapt mijn punt niet.
De boodschap van dat filmpje is "je bent niet ziek, je maakt jezelf ziek"
En juist door dat pronkerig gedrag van figuren als TS dat iedereen kennelijk "moet" weten dat ze een persoonlijkheidsstoornis hebben, blijven er taboes heersen over persoonlijkheidsstoornissen die juist serieus genomen zouden moeten worden. Met topics als dit zal dat nooit gebeuren.
Snap je?
Eens met strawberry. Openheid is nodig voor dit soort dingen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 16:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat het juist taboes doorbreekt op het moment dat er dit soort topics zijn waarin mensen openlijk kunnen spreken (jij noemt het pronken) over wat ze ervaren.
Waar ben jij bang voor ? Wat is jouw probleem ?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 15:58 schreef GAINZ het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
Ik hoop alleen dat het vooral TS inzichten biedt met dit poserig gedrag.
En lukt dat niet, nou dan hoop ik op zijn minst dat lurkers die via google opzoeken "heb ik borderline?" of "ben ik schizofreen" of "ben ik een lgbt crossfitting crossover safe space?" goed gaan nadenken over de inhoud van dit soort topics en vooral voor zichzelf gaan denken in plaats van pronkerig gedrag gaan naspelen omdat ze denken dat dit het "geloofwaardiger" maakt.
In mijn ogen ben je sowieso niet geloofwaardig als je jouw leven volledig gaat aanpassen aan een diagnose. Kom van je luie stoel en doe er wat aan!
gisteren zei de vrouw tegen me met ironische toon "en eerlijk zullen we alles delen" wat in holland niet altijd het geval is, hoop verborgen armoede, en dan zei ze "onze voorouders hebben jullie voorouders ook geholpen vroeger maar nu krijgen we opeens nix meer van jullie!"quote:Op zaterdag 3 juni 2017 05:56 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Zeggen die stemmen weleens nuttige dingen waar je wat mee kan?
aardig vermoeidend vaak, beetje het gevoel dat ik kinderen heb die steeds bij me aan de deur kloppen... soms ook juist weer erg troostend of juist vermakelijk...quote:Op zaterdag 3 juni 2017 19:06 schreef Buurtzwaan het volgende:
Wat ik me afvraag, zijn de hele dag stemmen in je hoofd horen vermoeiend ?
Inderdaad, goed topic van possetje. Ik lees hem meestal als ik wat possetjetiviteit nodig heb. Bij hem klinkt het niet creepy, bij die andere wel.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 19:41 schreef Sigaartje het volgende:
Ik moet even een complimentje kwijt aan Droopie.
Dat hij dit topic niet gelijk heeft dichtgegooid. Ik vind dit een uniek topic, omdat ook een taboe rust op het onderwerp en Possetje zich kwetsbaar opstelt. Ik was erg blij toen ik dit topic zag, zodat er vrij over gepraat kan worden. De meeste mensen plaatsen andere mensen in hokjes. Die is niet goed en die is verkeerd en die is gek, etc.
Toen het plotseling hier een verkeerde draai begon te nemen dacht ik oh no, deze boel gaat dicht. Toen ik nog iets wilde reageren, bleek het topic niet bereikbaar, maar schijnbaar was Droopie aan het vegen.
Ik vind dat je een uitstekende beslissing hebt genomen Droopie!
Inderdaad, zo haal je een taboe uit het verdomhoekje. Een mooiere plek als op dit forum kun je niet vinden.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 23:02 schreef DKS het volgende:
[..]
Inderdaad, goed topic van possetje. Ik lees hem meestal als ik wat possetjetiviteit nodig heb. Bij hem klinkt het niet creepy, bij die andere wel.
Bram, jij heb echt een keiharde psychose of zo iets te pakken. Kijk, ik snap helemaal dat je niet gedwongen opgenomen wil worden en zo je vrijheid verliest, niemand wil zoiets namelijk. Maar wees nou eens eerlijk, met deze waanideeėn is het toch ook geen leven. Je zegt iedereen kwijt te raken, wat zwaar kut is, maar gezien hoe je hier reageerd verbaast dat me ook niet eerlijk gezegd. Ik hoop dat je op een dag beseft dat je die hulp nodig hebt. Liever vandaag nog dan morgen want als je hier mee door blijft lopen ben ik best een beetje bang dat je jezelf of een ander straks wat aan doet. Dit gaat niet vanzelf over.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 12:32 schreef Bramvanmolen het volgende:
[..]
Je zei net dat je was opgenomen in een psychiatrische instelling. Is dat vrijwillig of met dwang? En ben je wel is met dwang naar een psychiatrische instelling gebracht?
hoi hoi, mn ene maatje die ik heel leuk vind woont ver weg, verder zit ik tussen twee relaties in, dus ben op zoek naar relatie, verder zie ik mn familie wel vrij regelmatig, wel heb ik nooit echt geld voor cafe, dat maakt me soms wel tikje extra eenzaam,quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:00 schreef Droopie het volgende:
Tnx Sigaartje
Possetje, heb je wel sociale contacten in het echte leven?
Eenzaamheid doet een menselijk psyche niet echt goed he.
Wel eens gedacht aan een vrijwilliger op bezoek af en toe?quote:Op zondag 4 juni 2017 00:50 schreef possetje het volgende:
[..]
hoi hoi, mn ene maatje die ik heel leuk vind woont ver weg, verder zit ik tussen twee relaties in, dus ben op zoek naar relatie, verder zie ik mn familie wel vrij regelmatig, wel heb ik nooit echt geld voor cafe, dat maakt me soms wel tikje extra eenzaam,
Oh, leuk dat je een relatie zoekt. Net als velen is dat lastig. Ben je hier actief in?quote:Op zondag 4 juni 2017 00:50 schreef possetje het volgende:
[..]
hoi hoi, mn ene maatje die ik heel leuk vind woont ver weg, verder zit ik tussen twee relaties in, dus ben op zoek naar relatie, verder zie ik mn familie wel vrij regelmatig, wel heb ik nooit echt geld voor cafe, dat maakt me soms wel tikje extra eenzaam,
ik spreek alle vrouwen die ik tegen kom op straat aan!quote:Op zondag 4 juni 2017 01:04 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh, leuk dat je een relatie zoekt. Net als velen is dat lastig. Ben je hier actief in?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aanvulling: hij geeft dus ook aan dat iedereen hallucinaties kan hebben. Je hoeft er niet psychotisch voor te zijn.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 19:31 schreef -Strawberry- het volgende:
Leestip: hallucinaties door oliver sacks
https://www.bol.com/nl/p/(...)3219%26itm_role%3Din
quote:Op zondag 4 juni 2017 02:25 schreef possetje het volgende:
[..]
ik spreek alle vrouwen die ik tegen kom op straat aan!Waarom vind je het lastig? Het is een beetje aankijken en -voelen, maar meestal voel je het wel aan en kan je prima een gesprek met een vrouw beginnen op straat. Doe het een keer en wie weet...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |