abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 juni 2017 @ 06:15:22 #151
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_171412553
Denk je serieus dat het geesten zijn ja?

Die stemmen komen uit je eigen hoofd hoor.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 3 juni 2017 @ 07:07:44 #152
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_171412609
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 06:15 schreef Tyr80 het volgende:
Denk je serieus dat het geesten zijn ja?

Die stemmen komen uit je eigen hoofd hoor.
Dat weet je dus niet beter dan hem.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 3 juni 2017 @ 07:44:59 #153
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_171412753
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 07:07 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat weet je dus niet beter dan hem.
Er is wat onderzoek naar gedaan, had dit even gauw gelezen: https://www.psychologytod(...)ar-voices-dont-exist
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 3 juni 2017 @ 08:12:34 #154
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_171412944
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 07:44 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Er is wat onderzoek naar gedaan, had dit even gauw gelezen: https://www.psychologytod(...)ar-voices-dont-exist
Omdat die stemmen worden veroorzaakt door chemische reacties in de brein, betekent niet dat het niet iets "paranormaal" is.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_171413740
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 08:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Omdat die stemmen worden veroorzaakt door chemische reacties in de brein, betekent niet dat het niet iets "paranormaal" is.
Als je die reacties kunt nabootsen in de hersenen is er weinig paranormaals aan.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 10:04:10 #156
467959 Bramvanmolen
Ik ben Bram.
pi_171414073
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 08:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 09:38 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als je die reacties kunt nabootsen in de hersenen is er weinig paranormaals aan.
Hoe verklaren jullie dan het feit dat de stemmen die ik hoor niet uit mijn hoofd komen maar juist van buiten mijn hoofd? De stemmen die ik hoor zijn vaak paar meter van me af.

[ Bericht % gewijzigd door Droopie op 03-06-2017 12:15:22 ]
Bram van Molen.
pi_171414169
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 10:04 schreef Bramvanmolen het volgende:

[..]

[..]

Hoe verklaren jullie dan het feit dat de stemmen die ik hoor niet uit mijn hoofd komen maar juist van buiten mijn hoofd? De stemmen die ik hoor zijn vaak paar meter van me af.
Ik sluit beiden niet uit.
Maar het kan gewoon.
Ik heb last van visuele hallucinaties omdat het gedeelte van mijn hersenen dat actief is bij dromen altijd actief is (dat weet ik sinds kort en dat is een hele opluchting). Maar die zie je dus ook op een afstand, bij het in slaap vallen zijn ze niet van echt te onderscheiden. Hoewel ik instinctief aanvoel dat het fantasie is.
Verder beleef je in dromen ook zeer levendige avonturen. Omdat ik veel helder droom, kan ik dus onderzoeken terwijl ik droom. In het begin toen ik helder begon te dromen viel me gelijk één ding direct op: dat alles zo echt is. Gewoon zoals in het leven. Dus het kan.
Daarnaast wordt er wel eens beweerd dat je zwart-wit droomt. Dat is pertinent niet waar.

[ Bericht % gewijzigd door Droopie op 03-06-2017 12:15:26 ]
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171414194
quote:

[..]

[..]

Dat is het mooie van hallucinaties he? Waarom zouden auditieve hallucinaties enkel vanuit je hoofd moeten komen. Je kan prima hallucineren dat het van een paar meter afstand komt, of zelfs van een niet bestaan persoon die naast je staat.

[ Bericht % gewijzigd door Droopie op 03-06-2017 12:15:30 ]
  zaterdag 3 juni 2017 @ 10:13:59 #159
467959 Bramvanmolen
Ik ben Bram.
pi_171414221
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 10:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is het mooie van hallucinaties he? Waarom zouden auditieve hallucinaties enkel vanuit je hoofd moeten komen. Je kan prima hallucineren dat het van een paar meter afstand komt, of zelfs van een niet bestaan persoon die naast je staat.
Het is onlogisch wat je zegt want de stemmen komen echt van buiten mijn hoofd. Als het echt te maken had met je hersens ofzo dan zouden de stemmen van binnen je hoofd komen.

[ Bericht % gewijzigd door Droopie op 03-06-2017 12:16:25 ]
Bram van Molen.
pi_171414227
Nog iets: Ik merk wel eens dat er iemand is in mijn huis. Ik voel dan een aanwezigheid.
Waarom vertel ik dit? Omdat ik eerder hier las dat bidden helpt en herhaald zeggen: ga weg.
Ik merk dat de sfeer in huis dan beladen is in een bepaalde kamer, in een bepaalde hoek. Ik zie niks, maar ik voel het. Dan bid ik ook of ik zeg: wegwezen jij!
En dat helpt. Direct daarna voelt alles weer heel gewoon en verlaten aan.

Ik heb niet het vermoeden dat dit inbeelding is. Het huis waarin ik woon is erg oud.
pi_171414251
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 10:13 schreef Bramvanmolen het volgende:

[..]

Het is onlogisch wat je zegt want de stemmen komen echt van buiten mijn hoofd. Als het echt te maken had met je hersens ofzo dan zouden de stemmen van binnen je hoofd komen.
Bij mij is er een verschil van beelden of voorwerpen binnen het hoofd en buiten het hoofd. Binnen het hoofd zie ik een film IN mijn ogen. Transparent er door heen zie ik het beeld van de echte wereld. Bij externe hallucinaties zie ik voorwerpen buiten mijn hoofd op meters afstand die er niet zijn, vooral dingen die in de lucht zweven of een persoon die voorbij loopt. Maar er is een groot verschil tussen jou en mij, ik voel direct aan dat het niet echt is. In dezelfde mate dat je gelijk weet dat een stoplicht op rood springt.

Bij mij is het zo: ik droom dus altijd. Door training kan ik helder dromen, en als je goed bij bent herken je dat je droomt, dat is in dit geval ongeveer hetzelfde.
Ik heb altijd wel: Oh nee, daar gaan we weer.

[ Bericht 9% gewijzigd door Droopie op 03-06-2017 12:15:42 ]
pi_171414267
quote:

[..]

Al je waarnemingen komen vanuit je hoofd. Als jij een echte stem hoort, kan dat ook alleen doordat je hersenen die signalen vertalen. Het komt via je oor binnen, maar je hoort het alleen omdat die geluidsgolven worden vertaald door je neuronen en omgezet in specifieke signalen.

Dus als diezelfde neuronen het doen zonder dat er daadwerkelijk geluid van buitenaf komt, hoor je wel precies hetzelfde. Dat is de hallucinatie. En die hoeft dus niet in je hoofd, dat is helemaal afhankelijk van wat je neuronen hallucineren.

[ Bericht % gewijzigd door Droopie op 03-06-2017 12:15:50 ]
pi_171414302
quote:

[..]

Heb je de boeken van Dick Swaab of Dean Burnett wel eens gelezen? Dat verklaarde voor mij een hele hoop!

[ Bericht % gewijzigd door Droopie op 03-06-2017 12:15:59 ]
pi_171414326
quote:

[..]

[..]

Dat is hoe je brein het interpreteert. Juist dat is het hele punt in dat artikel.
Dat de stemmen net zo echt klinken als dat een reëel persoon tegen je staat te praten.

[ Bericht % gewijzigd door Droopie op 03-06-2017 12:16:57 ]
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_171414328
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 10:14 schreef Sigaartje het volgende:
Nog iets: Ik merk wel eens dat er iemand is in mijn huis. Ik voel dan een aanwezigheid.
Waarom vertel ik dit? Omdat ik eerder hier las dat bidden helpt en herhaald zeggen: ga weg.
Ik merk dat de sfeer in huis dan beladen is in een bepaalde kamer, in een bepaalde hoek. Ik zie niks, maar ik voel het. Dan bid ik ook of ik zeg: wegwezen jij!
En dat helpt. Direct daarna voelt alles weer heel gewoon en verlaten aan.

Ik heb niet het vermoeden dat dit inbeelding is. Het huis waarin ik woon is erg oud.
Je hersenen hebben aparte delen voor het herkennen van gezichten. Als jij in een flits een schaduw herkent als een gezicht, dan neem je niets waar, maar je krijgt wel even het gevoel van herkenning. Als dat gevoel je angsten triggert ga je vanzelf zaken erbij verzinnen.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 10:23:53 #166
467959 Bramvanmolen
Ik ben Bram.
pi_171414329
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 10:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Al je waarnemingen komen vanuit je hoofd. Als jij een echte stem hoort, kan dat ook alleen doordat je hersenen die signalen vertalen. Het komt via je oor binnen, maar je hoort het alleen omdat die geluidsgolven worden vertaald door je neuronen en omgezet in specifieke signalen.

Dus als diezelfde neuronen het doen zonder dat er daadwerkelijk geluid van buitenaf komt, hoor je wel precies hetzelfde. Dat is de hallucinatie. En die hoeft dus niet in je hoofd, dat is helemaal afhankelijk van wat je neuronen hallucineren.
Of er zijn gewoon daadwerkelijk duivels aanwezig die mij telkens bedreigen. Dat neuronen verhaal zou een mogelijkheid zijn maar de mogelijkheid voor paranormale is ook mogelijk.
Bram van Molen.
pi_171414358
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 10:23 schreef Bramvanmolen het volgende:

Of er zijn gewoon daadwerkelijk duivels aanwezig die mij telkens bedreigen. Dat neuronen verhaal zou een mogelijkheid zijn maar de mogelijkheid voor paranormale is ook mogelijk.
En waarom zijn die er dan niet als je je medicatie neemt?
pi_171414401
quote:

[..]

Dat zou zo maar goed kunnen. Ik zou dat ook niet direct ontkennen. Er zijn gewoon mensen die het vermogen hebben om geesten te zien of te horen. De meesten hebben dat niet, zoals ik. Ik zie nooit wat. Ik kan me er ook helemaal niets bij voorstellen dat er mensen met je met praten die door je eigen bewustzijn zijn opgewekt, want dat bestaat natuurlijk wel, zoals in de film A Beautiful Mind (aanrader trouwens), maar dat komt omdat ik wel in staat ben om direct te herkennen wat onzin of echt is. In mijn geval is het altijd verzonnen door mijn bewustzijn zelf. Dat scheelt enorm om er mee te kunnen leven, vooral nadat ik een psychologisch onderzoek heb gehad, toen viel plotseling alles in een keer op zijn plaats. Ik wist nog hoe opgelucht ik was toen ik daar voor de laatste keer vertrok. Het gaat nooit over, maar met deze wetenschap kan ik er mee leven. Je gaat denken dat je krankjorem bent en je kunt met helemaal niemand over praten, want andere mensen wijzen gelijk naar hun hoofd en roepen koekoe!
  zaterdag 3 juni 2017 @ 10:29:28 #169
467959 Bramvanmolen
Ik ben Bram.
pi_171414413
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 10:25 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

En waarom zijn die er dan niet als je je medicatie neemt?
Omdat je dan overlijdt terwijl je leeft. Je leeft dan niet meer. Enige wat je dan kunt doen is slapen.

Medicatie daargelaten , als ik bid tot God gaat het ook weg.
Bram van Molen.
pi_171414428
quote:

[..]

Waarom vind je duivels aannemelijker dan wat we weten dankzij neurowetenschap?

Ik snap dat het je gevoel is, maar met alle kennis die we hebben zijn je ervaringen heel goed wetenschappelijk te verklaren. Daarentegen is er geen enkel bewijs voor het bestaan van duivels.
pi_171414440
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 10:29 schreef Bramvanmolen het volgende:

[..]

Omdat je dan overlijdt terwijl je leeft. Je leeft dan niet meer. Enige wat je dan kunt doen is slapen.

Misschien helpt het om je te verdiepen in wat die medicatie precies doet. Dat de bijwerkingen kut zijn begrijp ik, maar medicatie helpt niet tegen duivels, wel tegen hallucinaties. Dus: wat je ervaart komt niet door duivels.
pi_171414444
Anders zou medicatie paranormaal zijn en dat is niet zo :)
pi_171414463
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 10:29 schreef Bramvanmolen het volgende:

Misschien eens andere medicatie proberen!?

Maar.. Heb je wel eens informatie gezocht over de werking van je brein? Scans bekeken van mensen die schizofreen zijn? Zodat je kan zien dat het heel logisch wat er gebeurt en je misschien weer een stukje leven terugkrijgt? De overtuiging dat er duivels achter je aan zitten moet ook dodelijk vermoeiend zijn, lijkt me.
pi_171414475
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 10:10 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik sluit beiden niet uit.
Maar het kan gewoon.
Ik heb last van visuele hallucinaties omdat het gedeelte van mijn hersenen dat actief is bij dromen altijd actief is (dat weet ik sinds kort en dat is een hele opluchting). Maar die zie je dus ook op een afstand, bij het in slaap vallen zijn ze niet van echt te onderscheiden. Hoewel ik instinctief aanvoel dat het fantasie is.
Verder beleef je in dromen ook zeer levendige avonturen. Omdat ik veel helder droom, kan ik dus onderzoeken terwijl ik droom. In het begin toen ik helder begon te dromen viel me gelijk één ding direct op: dat alles zo echt is. Gewoon zoals in het leven. Dus het kan.
Daarnaast wordt er wel eens beweerd dat je zwart-wit droomt. Dat is pertinent niet waar.
Soms val ik in slaap terwijl ik m'n ogen nog open heb. Vannacht ook weer, ik zag m'n plafond en op het moment dat ik op de grond lag kon ik pas zeggen dat ik dat droomde, daarvoor was het allemaal de 'realiteit'. Ik werd daarvoor in m'n bed heen en weer 'gesleept' en voelde me over het matras gesleept worden. Pas een tijdje later wist ik dat ik droomde toen ik in m'n droom naast m'n bed belandde, daarvoor leek het allemaal de realiteit. Was weer een leuke nacht :)

In een droom is het zeker echt, ik was me bewust van m'n ademhaling, van m'n lichaam en ik voelde alles aan. Geweldig :)
pi_171414526
Het grote probleem is dat zorg een directe verbinding heeft met de wetenschap.
(Je ziet dit verschijnsel ook bij ons subforum F&L, terwijl het twee verschillende zaken zijn. Ik snap trouwens niet wat wetenschappelijk ingestelde mensen doen bij F&L, maar dat terzijde)

Je zou al een stuk opschieten om geholpen te worden door deskundigen die wel als mogelijkheid zijn dat geesten van buitenaf het leven beïnvloeden. Het bestaan van geesten is zelfs geen hypothese, omdat dat een wetenschappelijke term is.

Het gevaar is natuurlijk wel dat niet bij iedere patient de juiste diagnose wordt gesteld. Het zou een goede zaak zijn om de bevindingen hier van de mensen die die ervaringen hebben betrokken zouden worden bij de behandeling.
pi_171414583
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 10:36 schreef Sigaartje het volgende:
(Je ziet dit verschijnsel ook bij ons subforum F&L, terwijl het twee verschillende zaken zijn. Ik snap trouwens niet wat wetenschappelijk ingestelde mensen doen bij F&L, maar dat terzijde)

Je zou al een stuk opschieten om geholpen te worden door deskundigen die wel als mogelijkheid zijn dat geesten van buitenaf het leven beïnvloeden. Het bestaan van geesten is zelfs geen hypothese, omdat dat een wetenschappelijke term is.

Het gevaar is natuurlijk wel dat niet bij iedere patient de juiste diagnose wordt gesteld. Het zou een goede zaak zijn om de bevindingen hier van de mensen die die ervaringen hebben betrokken zouden worden bij de behandeling.
Heel goed dat ze het gescheiden houden. Geen reden om behandelingen uit te voeren op basis van geloof ipv wetenschap. Dan krijg je dingen als duivelsuitdrijvingen en complete kwakzalverij.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 10:40:35 #177
467959 Bramvanmolen
Ik ben Bram.
pi_171414593
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 10:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Misschien helpt het om je te verdiepen in wat die medicatie precies doet. Dat de bijwerkingen kut zijn begrijp ik, maar medicatie helpt niet tegen duivels, wel tegen hallucinaties. Dus: wat je ervaart komt niet door duivels.
Hoe kan het dan zo zijn dat wat de stemmen tegen mij zeggen overeenkomen met het feit dat de staat mij wilt vermoorden? De stemmen geven ook aan dat ze mij willen vermoorden.
Bram van Molen.
pi_171414597
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 10:36 schreef Sigaartje het volgende:

Heb zelf de ervaringen ook en ben toch blij dat mijn behandelaren niet zijn meegegaan in mijn verhaal. De wetenschap geeft steeds meer verklaringen voor zaken die eerst als mysterieus werden aangemerkt. Dat lijkt mij een goede verschuiving, in plaats van dat je mensen met psychische nood wil gaan laten begeleiden door sjamanen.
pi_171414627
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 10:40 schreef Bramvanmolen het volgende:

[..]

Hoe kan het dan zo zijn dat wat de stemmen tegen mij zeggen overeenkomen met het feit dat de staat mij wilt vermoorden? De stemmen geven ook aan dat ze mij willen vermoorden.
Omdat je hersenen in een psychose overal verbanden leggen. Je voelt dat heel sterk, maar feitelijk klopt het niet. Je hebt een bepaalde angst dat de staat je wil vermoorden en daarom hebben de stemmen, die niet echt zijn, daar ook betrekking op.

De film a beautiful mind geeft dit goed weer :Y
  zaterdag 3 juni 2017 @ 10:45:36 #180
467959 Bramvanmolen
Ik ben Bram.
pi_171414679
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 10:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Omdat je hersenen in een psychose overal verbanden leggen. Je voelt dat heel sterk, maar feitelijk klopt het niet. Je hebt een bepaalde angst dat de staat je wil vermoorden en daarom hebben de stemmen, die niet echt zijn, daar ook betrekking op.

De film a beautiful mind geeft dit goed weer :Y
Als ik tegen jou zou zeggen dat nummertje 3 eigenlijk nummer 7 is. Zou je dan zeggen ja dat klopt? 3 is 3 en 7 is 7.
Bram van Molen.
pi_171414767
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 10:45 schreef Bramvanmolen het volgende:

[..]

Als ik tegen jou zou zeggen dat nummertje 3 eigenlijk nummer 7 is. Zou je dan zeggen ja dat klopt? 3 is 3 en 7 is 7.
Precies dat maakt het behandelen van psychosen zo lastig. Want de werkelijkheid druist in tegen je gevoel en eigen ervaringen. Ik snap dat zulke dingen moeilijk aan te nemen zijn.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 10:52:11 #182
467959 Bramvanmolen
Ik ben Bram.
pi_171414792
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 10:50 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Precies dat maakt het behandelen van psychosen zo lastig. Want de werkelijkheid druist in tegen je gevoel en eigen ervaringen. Ik snap dat zulke dingen moeilijk aan te nemen zijn.
Ik kan het zelfde ook tegen jou zeggen.

''Ik snap dat zulke dingen moeilijk aan te nemen zijn.''
Bram van Molen.
pi_171414800
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 10:45 schreef Bramvanmolen het volgende:

[..]

Je zei dat je alles was kwijtgeraakt toen je vertrouwde op je eigen waarnemingen. Zou het niet verstandig zijn om aan te gaan nemen dat er misschien een kern van waarheid zit in hetgeen alle anderen tegen je zeggen?

Als iedereen aan de verkeerde kant van de weg rijdt, is de kans groot dat jij de spookrijder bent.
pi_171414815
Ik zou altijd iedereen met psychosen aanraden om meer te leren over de hersenen en neurowetenschap. Kennis is je vriend. Op die manier ga je andere overtuigingen tegen die gevoelsmatig heel echt lijken, maar niet de realiteit zijn.
pi_171414826
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 10:52 schreef Bramvanmolen het volgende:

[..]

Ik kan het zelfde ook tegen jou zeggen.

''Ik snap dat zulke dingen moeilijk aan te nemen zijn.''
Dat klopt. Maar ik heb geen last van mijn wereldbeeld en ervaringen, jij wel. Dus dan heeft mijn uitleg misschien toch de voorkeur?
pi_171414900
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 10:53 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik zou altijd iedereen met psychosen aanraden om meer te leren over de hersenen en neurowetenschap. Kennis is je vriend. Op die manier ga je andere overtuigingen tegen die gevoelsmatig heel echt lijken, maar niet de realiteit zijn.
Goeie tip.
Dan leer je er namelijk ook mee leven.
pi_171414955
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 10:53 schreef -Strawberry- het volgende:
Dat zeg ik. En je primed je gedachten om een andere logische verklaring te geven op momenten van illusionaire waarnemingen.
pi_171414980
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 11:01 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Dat zeg ik. En je primed je gedachten om een andere logische verklaring te geven op momenten van illusionaire waarnemingen.
Precies. Je hebt alternatieven.
pi_171415006
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 11:02 schreef -Strawberry- het volgende:
Precies. Je hebt alternatieven.
:Y Vitamines/voeding, sport, muziek (maken), een taal leren..
Er zijn zat alternatieven om weer grip te krijgen op je gedachten.

Edit: alleen al het idee dat er controle is, geeft al controle.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 11:21:17 #190
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_171415293
Bij mij helpt het om de wetenschappelijke aspect te accepteren, maar ook open staan voor het idee dat het iets speciaals is van een hogere realm ofzo. Dus dat de ene de andere niet afsluit.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 11:57:38 #191
467959 Bramvanmolen
Ik ben Bram.
pi_171416106
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 11:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik denk dat ze bedoelt dat je niet geholpen bent met een forum, of ons, maar wel door een specialist. Een psychiater.
Ik ben het niet eens dat ik ziek ben maar stel ik ben ziek , heb ik dan geen recht MEER om ook een account te hebben op een forum? Hebben mensen die niet ziek zijn meer rechten dan mensen die wel ziek zijn?

Ik vind dat ik evenveel rechten als jullie heb om een account te hebben op dit forum.

[ Bericht % gewijzigd door Droopie op 03-06-2017 12:13:44 ]
Bram van Molen.
pi_171416630
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 11:57 schreef Bramvanmolen het volgende:

[..]

Ik ben het niet eens dat ik ziek ben maar stel ik ben ziek , heb ik dan geen recht MEER om ook een account te hebben op een forum? Hebben mensen die niet ziek zijn meer rechten dan mensen die wel ziek zijn?

Ik vind dat ik evenveel rechten als jullie heb om een account te hebben op dit forum.
Zolang jij mensen niet beledigd en normaal gedraagd op FOK! mag je wat mij betreft gewoon meedoen.
Het talloze de staat wil mij vermoorden mag je achterwege laten, alsmede de beledigingen.
Niet alles wat je stemmen zeggen hoef JIJ hier te vermelden.

Het topic heeft een serieuze insteek, mede omdat Possetje het op een "ludieke" manier doet is dit een goed topic.
Dit topic wordt geen aanklacht tegen de staat en ook geen plek voor andere users om je van deze gedachten af te helpen, dat gaat toch niet lukken.

Bezoek een hulpverlener en ga maar eens goed nadenken of je beter naar je ouders kan luisteren of naar je stemmen.
Hell To The Liars
  zaterdag 3 juni 2017 @ 12:32:05 #193
467959 Bramvanmolen
Ik ben Bram.
pi_171416714
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 11:21 schreef Keep_Walking het volgende:
Bij mij helpt het om de wetenschappelijke aspect te accepteren, maar ook open staan voor het idee dat het iets speciaals is van een hogere realm ofzo. Dus dat de ene de andere niet afsluit.
Je zei net dat je was opgenomen in een psychiatrische instelling. Is dat vrijwillig of met dwang? En ben je wel is met dwang naar een psychiatrische instelling gebracht?
Bram van Molen.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 12:55:33 #194
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_171417070
quote:

[..]

Ook geluid buiten je hoofd wordt in het hoofd waargenomen. Denk dat ze het ook andersom kunnen laten lijken, soort virtual surround, dat het geluid in het hoofd wordt geplaatst maar met het geluidseffect dat het buiten je klinkt. Je oren kunnen niks anders dan geluidstrillingen omzetten, anderen zouden het dan ook moeten horen.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 13:11:49 #195
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_171417392
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 03:57 schreef possetje het volgende:

[..]

zelf geloof ik in goed en kwaad,

en daartussen zijn er 1001 goede en kwade goden,

bijv : als de mens op deze planeet nog 90 000 jaar doorgaat met evolueren? dan worden wij uiteidelijk toch ook soort van goden?
Ja, dat is de new age gedachte, vgm ook ingegeven door hen, alles om een scheppende god buiten het zicht te houden. Geesten zijn een bewijs voor god, natuurlijke selectie werkt daar niet op. Geen geboorte en dood, geen dna, geen dna mutaties. Enz.

Die geesten komen altijd op kwaad af. Heer van de vliegen is een andere naam voor de duivel, omdat vliegen op vuil afkomen, daar is beelzebub op gebaseerd. Dan kan je nadenken wat ze recht hebben gegeven op ons? Of onze ouders.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 13:41:16 #196
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_171417897
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 12:32 schreef Bramvanmolen het volgende:

[..]

Je zei net dat je was opgenomen in een psychiatrische instelling. Is dat vrijwillig of met dwang? En ben je wel is met dwang naar een psychiatrische instelling gebracht?
Op dit moment ben ik vrijwillig opgenomen. Ik ben niet psychotisch, maar ik was wel overspannen. Inmiddels gaat het al beter.

Ik ben ook weleens onder dwang naar een instelling gebracht, dat klopt.
pi_171420299
Ik denk dat het vooral gewoon iets is wat je jezelf hebt aangepraat.
Je bent niet ziek. Je maakt jezelf ziek.
Waarom zou iemand pronken over zijn of haar eigen persoonlijkheidsstoornis in the first place...? :O

Just my two cents. Ik zal vast wel weer bij het verkeerde eind hebben om wat voor reden dan ook maar dit is gewoon toevallig MIJN gedachte erover.. Al dat ge-show-off over "VRAAG HIER IETS AAN EEN SCHIZOFREEN/BORDERLINER/WHATEVER" begint zo langzamerhand irritant te worden. Juist door dit soort gedrag zullen ernstige persoonlijkheidsstoonissen nooit serieus genomen worden. :)

Hier een leuk filmpje voor jou TS. Wellicht biedt het wat inzichten voor jezelf op. :)

[ Bericht 8% gewijzigd door GAINZ op 03-06-2017 15:52:47 ]
pi_171420450
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 15:46 schreef GAINZ het volgende:
Waarom zou iemand pronken over zijn of haar eigen persoonlijkheidsstoornis in the first place...? :O

Just my two cents. Ik zal vast wel weer bij het verkeerde eind hebben om wat voor reden dan ook maar dit is gewoon toevallig MIJN gedachte erover.. Al dat geshow off over "VRAAG HIER IETS AAN EEN SCHIZOFREEN/BORDERLINER/WHATEVER" begint zo langzamerhand irritant te worden.

Hier nog een opfrissertje/eyeopener voor jou TS.

Je hoeft het niet te lezen he, zat mensen die het leuk vinden.
Hell To The Liars
pi_171420485
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 15:46 schreef GAINZ het volgende:

Just my two cents. Ik zal vast wel weer bij het verkeerde eind hebben om wat voor reden dan ook maar dit is gewoon toevallig MIJN gedachte erover.. Al dat ge-show-off over "VRAAG HIER IETS AAN EEN SCHIZOFREEN/BORDERLINER/WHATEVER" begint zo langzamerhand irritant te worden. Juist door dit soort gedrag zullen ernstige persoonlijkheidsstoonissen nooit serieus genomen worden. :)

Hier een leuk filmpje voor jou TS. Wellicht biedt het wat inzichten voor jezelf op. :)

Dus je zegt dat ze niet zijn zijn, zichzelf ziek praten, maar vervolgens noem je het wel ernstige persoonlijkheidsstoornissen en haal je girl interrupted aan... zie je de tegenstelling?
pi_171420542
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 15:53 schreef Droopie het volgende:

[..]

Je hoeft het niet te lezen he, zat mensen die het leuk vinden.
Daar heb je gelijk in.

Ik hoop alleen dat het vooral TS inzichten biedt met dit poserig gedrag.
En lukt dat niet, nou dan hoop ik op zijn minst dat lurkers die via google opzoeken "heb ik borderline?" of "ben ik schizofreen" of "ben ik een lgbt crossfitting crossover safe space?" goed gaan nadenken over de inhoud van dit soort topics en vooral voor zichzelf gaan denken in plaats van pronkerig gedrag gaan naspelen omdat ze denken dat dit het "geloofwaardiger" maakt.

In mijn ogen ben je sowieso niet geloofwaardig als je jouw leven volledig gaat aanpassen aan een diagnose. Kom van je luie stoel en doe er wat aan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')