abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171290951


Inmiddels is het alweer zoveer: De Giro d'Italia. De honderdste editie nog wel. Wie o wie gaat er met het roze vandoor? Komt er weer een sneeuwmuur om de hoek kijken? Of een rode vlag? Wie wordt de nieuwe Hesjedal? Wie krijgt er een inzinking in de slotfase? Wie weet zijn vorm op te krikken tijdens de rustdagen?



Etappes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deelnemers:
Namens w/ NEDERLAND w/ gaan deze jongens schroeien in de Giro :B :


Steven Kruijswijk. Solide tijdrit, aardig als we aankomen op een berg en op zijn best als de etappes het profiel van de tanden van een zaag hebben. Als meesterknechten zijn dit jaar Jurgen van den Broeck en Stef Clement aangetrokken. Voeg daarbij een wegkapitein als Twan Castelijns en de inspirerende teksten van types als Addy Engels en Jan Boven en dan kan het eigenlijk al niet meer fout. Kan verder alleen tegengehouden worden door sneeuwmuren.


Bauke Mollema. Het verhaal van Bauke kennen we allemaal: elke dag op en naar naar school (2x per dag tegenwind) en pas laat serieus gaan wielrennen. Hij ontwikkelde zich gestaag onder wie anders dan coach Luicito met als hoogtepunt 'De Tour van Bau en Lau'. In die Tour kwam hij in de eindfase ten val en zo komt hij elke ronde wel wat tegen waardoor het allemaal net wat minder wordt aan het einde. Daar komt dit keer natuurlijk verandering in, want onze Bauke laat zich niet tegenhouden door het aantrekken van Alberto Contador waardoor hij moet uitwijken naar de Giro. Bauke harkt gewoon elke berg naar boven en zet de concurrentie in hun hemd.
Wist u trouwens dat Bauke Mollema, net als Thomas Voeckler, een vader heeft waarvan het lot onbekend is? Als u het nog niet wist dan weet u het nu. Wellicht leest Herbert Dijkstra mee en kan hij hier vanaf nu tijdens elke koers aan refereren.


Tom Dumoulin. Tom had een droom: een gouden medaille winnen in de tijdrit op de Olympische Spelen van Rio. Daar stuitte hij op een ijzersterke Fabian Cancellara. Vanaf dat moment ging de focus op het transformeren naar een ronderenner. Schrikt u dus niet als Tom straks 3x zo smal is als dat u gewend bent. In de Tirreno was zijn tijdrit niet naar behoren, maar we hebben er uiteraard alle vertrouwen in dat dit in de Giro wel het geval gaat zijn. Om in de tijdrit op de slotdag de het roze binnen te hengelen dient hij wel eerst het zware klimwerk in de dagen voordien te overleven, maar dat lijkt me een formaliteit.


Wilco Kelderman. Oh nee een MOTO!

Deze jongens gaan in deze honderdste Giro zorgen voor een:

Wie gaan er dan strijden voor de ereplaatsjes?




Sprinters?
We kunnen uitkijken naar onder meer Greipel, Viviani, Ewan, Bennett (en een stuk of vijf anderen uit de sprintarmada van Bora), Modolo, Nizzolo (mits z'n knie heel is) en, als hij een keer op z'n fiets blijft zitten, Gaviria.

Essentiële twitteraars:
https://twitter.com/tourdejose
https://twitter.com/thijszonneveld
https://twitter.com/raykerckhoffs
https://twitter.com/Twan_Castelijns

TV:
Met dank aan het geweldige Eurosport blijven we dit jaar verstoken van uitzendingen op Sporza. Dat betekent dat de fans van Buren opgelucht adem kunnen halen. Maar ook dat we geen begeleidende woorden van Renaat Schotte en José de Cauwer krijgen, maar van:
Week 1: Jeroen van Belleghem + Michael Boogerd
Week 2: Jeroen van Belleghem + Karsten Kroon
Week 3: Jeroen van Belleghem + Bobbie Traksel

Niet te vergeten:
Het dagelijkse momentje waar de verschillende truien aan ons getoond worden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wielerspellen:
Scorito subpoule: Klik
Cyclingmaster subpoule: Klik - Wachtwoord: prayforrenaatenjosé
Wielerprono: SPT / Wielerprono 2017 #2

De Garibaldi


pi_171290954
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:39 schreef MCH het volgende:

[..]

Zoveel renners verdienen geen 2 miljoen.
Bij wijze van
  zondag 28 mei 2017 @ 23:41:10 #3
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_171290967
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:28 schreef hhh38 het volgende: [..] Ik denk alleen niet dat Sunweb echte boeven zijn met georganiseerd dopinggebruik zoals Astana en een paar van die Proconti ploegjes.
Want Astana en de proconti ploegjes scoren zo goed momenteel. Not. De huidige generatie toppers heeft net zo goed superbloed. Dat zie je aan het gebrek aan ademen op steile klimmen en enorm herstelvermogens in de interviews meteen na de koers. En vaak typische offdays gevolgd door kanonnenhard schroeien, wat weer prachtig samenvalt met de symptomen van transfusie.
Wat me daarnaast opvalt is dat de toppers nog zelden totaal ploffen zoals vroeger, vanwege de SRMs. Dat is wel jammer.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_171291008
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:41 schreef VASND het volgende:

[..]

Want Astana en de proconti ploegjes scoren zo goed momenteel. Not. De huidige generatie toppers heeft net zo goed superbloed. Dat zie je aan het gebrek aan ademen op steile klimmen en enorm herstelvermogens in de interviews meteen na de koers. Wat me opvalt is dat de toppers nog zelden totaal ploffen zoals vroeger, vanwege de SRMs. Dat is wel jammer.
Ik zie veel minder doping etc dan ooit tevoren. Renners zitten er veel sneller doorheen en trappen niet de wattages ala Pantani of Froome, dat zegt al genoeg.
  zondag 28 mei 2017 @ 23:44:05 #5
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171291021
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:41 schreef VASND het volgende:

[..]

Want Astana en de proconti ploegjes scoren zo goed momenteel. Not. De huidige generatie toppers heeft net zo goed superbloed. Dat zie je aan het gebrek aan ademen op steile klimmen en enorm herstelvermogens in de interviews meteen na de koers. Wat me opvalt is dat de toppers nog zelden totaal ploffen zoals vroeger, vanwege de SRMs. Dat is wel jammer.
Ze scoren wel goed in kleinere koersjes waar (waarschijnlijk) minder goed gecontroleerd wordt, zou een teken kunnen zijn dat ze in de grote koersen niet meer even veel durven te gebruiken
pi_171291038
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:44 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ze scoren wel goed in kleinere koersjes waar (waarschijnlijk) minder goed gecontroleerd wordt, zou een teken kunnen zijn dat ze in de grote koersen niet meer even veel durven te gebruiken
De autoriteit die controleert op doping controleert minimaal 1 x per maand. Grote van de ronde heeft er niets mee te maken. Wat je zegt klopte tot een paar jaar geleden wel. Kleine rondes werd amper aandacht aan besteed etc, maar de tijden zijn nu anders.
pi_171291062
Verder allemaal prima dat Dumoulin niet direct onder verdenking hoeft komen te staan. Zou prettig zijn als dat dan ook bij Alaphilippe, Froome en co. zou gebeuren.

Buiten dat het doodvermoeiend is om elke keer weer door de 'lollerkowski' posts heen te moeten ploegen is het ook gewoon selectief. Laten we niet doen alsof het waarschijnlijk is dat veel van de toppers op een boterham met pindakaas meedoet, maar zo lang iemand niet gepakt is moet je gewoon kijken zonder voorbehoud. Als iemand gepakt wordt mag hij aan de hoogste boom (al is ook dat selectief en is het wat mij betreft onzin dat Armstrong veel anders behandeld wordt dan pakweg Marc Lotz).

En dan heb ik het niet over banter over Formolo die met Piepoli traint of Alarcon die schroeit.
pi_171291085
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:46 schreef wimderon het volgende:
Verder allemaal prima dat Dumoulin niet direct onder verdenking hoeft komen te staan. Zou prettig zijn als dat dan ook bij Alaphilippe, Froome en co. zou gebeuren.

Buiten dat het doodvermoeiend is om elke keer weer door de 'lollerkowski' posts heen te moeten ploegen is het ook gewoon selectief. Laten we niet doen alsof het waarschijnlijk is dat veel van de toppers op een boterham met pindakaas meedoet, maar zo lang iemand niet gepakt is moet je gewoon kijken zonder voorbehoud. Als iemand gepakt wordt mag hij aan de hoogste boom (al is ook dat selectief en is het wat mij betreft onzin dat Armstrong veel anders behandeld wordt dan pakweg Marc Lotz).

En dan heb ik het niet over banter over Formolo die met Piepoli traint of Alarcon die schroeit.
Eens alhoewel Froome zijn wattages met die klimrit in de Tour wel loller waren natuurlijk. Reed gewoon nog harder dan Pantani die helemaal vol zat _O- _O-
  Redactie Sport zondag 28 mei 2017 @ 23:48:31 #9
274204 crew  Mexicanobakker
pi_171291105
Kan dat dopinggedoe in het dopingtopic? Ik weet dat ik me er bij Froome ook wel eens schuldig aan maak, maar come on, die speculaties..

Ik snap waar het vandaan komt maar ugh.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 28 mei 2017 @ 23:48:49 #10
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_171291112
Maar het is toch gewoon een simpel sommetje wat renners (zouden moeten) maken:
Die gasten weten donders goed wat de pakkans is bij verscheidene soorten doping. Dit getal vermenigvuldigen ze met wat ze kunnen verliezen indien ze gepakt worden, dan heb je dus de verwachte kosten van ontdekt dopinggebruik.
Dan wegen ze dit af tegenover wat ze ervoor over hebben en dat bepaalt wat ze gebruiken, in welke mate en wanneer. :P
pi_171291119
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kan dat dopinggedoe in het dopingtopic? Ik weet dat ik me er bij Froome ook wel eens schuldig aan maak, maar come on, die speculaties..

Ik snap waar het vandaan komt maar ugh.
Ik snap niet waar die speculaties vandaan komen aangezien Tom geen extreme wattages had deze Giro en niets vreemds deed.
pi_171291142
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:46 schreef wimderon het volgende:
Verder allemaal prima dat Dumoulin niet direct onder verdenking hoeft komen te staan. Zou prettig zijn als dat dan ook bij Alaphilippe, Froome en co. zou gebeuren.

Buiten dat het doodvermoeiend is om elke keer weer door de 'lollerkowski' posts heen te moeten ploegen is het ook gewoon selectief. Laten we niet doen alsof het waarschijnlijk is dat veel van de toppers op een boterham met pindakaas meedoet, maar zo lang iemand niet gepakt is moet je gewoon kijken zonder voorbehoud. Als iemand gepakt wordt mag hij aan de hoogste boom (al is ook dat selectief en is het wat mij betreft onzin dat Armstrong veel anders behandeld wordt dan pakweg Marc Lotz).

En dan heb ik het niet over banter over Formolo die met Piepoli traint of Alarcon die schroeit.
Dit dus. ^O^ Al ben ik het niet met eens over wat Armstrong betreft, van Marc Lotz is niet bekend dat hij zijn complete team onder druk zette om ook doping te gebruiken.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_171291146
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:48 schreef Hamlapjes het volgende:
Maar het is toch gewoon een simpel sommetje wat renners (zouden moeten) maken:
Die gasten weten donders goed wat de pakkans is bij verscheidene soorten doping. Dit getal vermenigvuldigen ze met wat ze kunnen verliezen indien ze gepakt worden, dan heb je dus de verwachte kosten van ontdekt dopinggebruik.
Dan wegen ze dit af tegenover wat ze ervoor over hebben en dat bepaalt wat ze gebruiken, in welke mate en wanneer. :P
De kosten als je gepakt wordt bij een Sunweb is dat je al je geld kwijt raakt, daar zijn ze ook heel duidelijk in.
  zondag 28 mei 2017 @ 23:50:11 #14
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_171291147
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kan dat dopinggedoe in het dopingtopic? Ik weet dat ik me er bij Froome ook wel eens schuldig aan maak, maar come on, die speculaties..

Ik snap waar het vandaan komt maar ugh.
Dat negatieve vind ik altijd zo sneu. Iedereen wil spektakel maar geen mutanten. Je weet waar je naar kijkt denk ik dan. Geniet er gewoon van.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  Moderator zondag 28 mei 2017 @ 23:50:31 #15
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_171291154
Ik vind dit altijd een vrij onzinnige discussie, want iedereen kan wat roepen zonder bewijs.

Maar vooruit, nu ik toch bezig ben mijn standpunt: De waarheid ligt ergens tussen 'iedereen gebruikt' en 'niemand gebruikt'.
  zondag 28 mei 2017 @ 23:50:52 #16
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171291165
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:49 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik snap niet waar die speculaties vandaan komen aangezien Tom geen extreme wattages had deze Giro en niets vreemds deed.
Het gaat ook om iets als behoud van tijdritcapaciteiten terwijl klimcapaciteiten ook flink verbeteren. Iets waar Thomas, Froome en Wiggins (terecht) om bekritiseerd worden
pi_171291166
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:50 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dit dus. ^O^ Al ben ik het niet met eens over wat Armstrong betreft, van Marc Lotz is niet bekend dat hij zijn complete team onder druk zette om ook doping te gebruiken.
Armstrong en al die anderen moeten gewoon een nekschot krijgen. Willens en wetens de boel bedonderen, oprotten.
pi_171291181
Gezond verstand vertelt dat de top in elke sport gebruikt. Enkel en alleen omdat de belangen veel te groot zijn. Er zijn een boel atleten die naar alles grijpen om een edge te krijgen ten opzichte van de rest van de atleten, inclusief doping. En als je denkt dat je de top, die tot aan de nek toe vol zit, kunt verslaan als je zelf clean bent, ben je echt verschrikkelijk naief.
pi_171291186
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:50 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Het gaat ook om iets als behoud van tijdritcapaciteiten terwijl klimcapaciteiten ook flink verbeteren. Iets waar Thomas, Froome en Wiggins (terecht) om bekritiseerd worden
Maar de grap is dat zijn klimcapaciteiten helemaal niet flink zijn verbeterd. Gewoon eigen tempo gereden, niets meer of minder.
pi_171291196
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:41 schreef VASND het volgende:

Wat me daarnaast opvalt is dat de toppers nog zelden totaal ploffen zoals vroeger, vanwege de SRMs. Dat is wel jammer.
Dat heeft nog lang geduurd. Langdurig in het rood gaan rijden, ook zonder vermogensmeter, is gewoon een achterlijk domme tactiek.

Hetzelfde geldt voor de sprintritten, waarin een kopgroepje tegenwoordig een paar minuten krijgt in plaats van een kwartier waardoor ploegen zich helemaal dood moesten rijden of zich misrekenden.
  zondag 28 mei 2017 @ 23:52:34 #21
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171291204
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:51 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Maar de grap is dat zijn klimcapaciteiten helemaal niet flink zijn verbeterd. Gewoon eigen tempo gereden, niets meer of minder.
Dat eigen tempo zou in andere jaren echt niet genoeg zijn geweest
pi_171291224
beetje een aftergiro kater, wat moeten we nu gaan kijken met zn allen, we zijn toch erg naar elkaar toegegroeid afgelopen weken
pi_171291226
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:52 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dat eigen tempo zou in andere jaren echt niet genoeg zijn geweest
Dat komt dus doordat Quintana of een Nibali ook niet gebruiken en ook kunnen ontploffen zoals we gezien hebben. Dan lijkt Tom sterker te zijn of is de tegenstand zwakker?
pi_171291234
quote:
15s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:53 schreef Joezi het volgende:
beetje een aftergiro kater, wat moeten we nu gaan kijken met zn allen, we zijn toch erg naar elkaar toegegroeid afgelopen weken
Songfestival over 300 dagen _O_
pi_171291236
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:48 schreef Hamlapjes het volgende:
Maar het is toch gewoon een simpel sommetje wat renners (zouden moeten) maken:
Die gasten weten donders goed wat de pakkans is bij verscheidene soorten doping. Dit getal vermenigvuldigen ze met wat ze kunnen verliezen indien ze gepakt worden, dan heb je dus de verwachte kosten van ontdekt dopinggebruik.
Dan wegen ze dit af tegenover wat ze ervoor over hebben en dat bepaalt wat ze gebruiken, in welke mate en wanneer. :P
Als je het een beetje normaal aanpakt moet het heel raar lopen wil je gepakt worden.
pi_171291242
quote:
15s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:53 schreef Joezi het volgende:
beetje een aftergiro kater, wat moeten we nu gaan kijken met zn allen, we zijn toch erg naar elkaar toegegroeid afgelopen weken
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
  zondag 28 mei 2017 @ 23:53:50 #27
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_171291245
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:50 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

De kosten als je gepakt wordt bij een Sunweb is dat je al je geld kwijt raakt, daar zijn ze ook heel duidelijk in.
Uhu, maar als de pakkans dan zo goed als 0 is, kan het alsnog verleidelijk worden om tóch te gebruiken.

Overigens, wat mij betreft ben je nog steeds onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Ook al zijn er best wel renners waarbij ik ook wel m'n twijfels heb, mochten ze gebruiken, komt het vroeg of laat vaak toch wel boven tafel.
pi_171291261
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:53 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Uhu, maar als de pakkans dan zo goed als 0 is, kan het alsnog verleidelijk worden om tóch te gebruiken.

Overigens, wat mij betreft ben je nog steeds onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Ook al zijn er best wel renners waarbij ik ook wel m'n twijfels heb, mochten ze gebruiken, komt het vroeg of laat vaak toch wel boven tafel.
De pakkans met bloeddoping, epo etc is HUGE. Hoogstwaarschijnlijk hebben ze dan iets anders ontwikkeld, dat zou kunnen ja.
pi_171291267
quote:
15s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:53 schreef Joezi het volgende:
beetje een aftergiro kater, wat moeten we nu gaan kijken met zn allen, we zijn toch erg naar elkaar toegegroeid afgelopen weken
Begint de Dauphine niet al snel?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zondag 28 mei 2017 @ 23:55:06 #30
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_171291276
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:52 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat heeft nog lang geduurd. Langdurig in het rood gaan rijden, ook zonder vermogensmeter, is gewoon een achterlijk domme tactiek.
Het waren toen ook meer tempowisselingen natuurlijk. Je tegenstander werd ook steeds meer afgemat en degene die als eerste brak had verloren. Maar je wist nooit wie dat er op dat moment nog slechter dan jijzelf bij reed. Dat was mooi.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  zondag 28 mei 2017 @ 23:55:06 #31
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171291277
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:53 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat komt dus doordat Quintana of een Nibali ook niet gebruiken en ook kunnen ontploffen zoals we gezien hebben. Dan lijkt Tom sterker te zijn of is de tegenstand zwakker?
Zeg jij het maar
pi_171291292
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:55 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Zeg jij het maar
Ik denk dat we een schone top 5 hebben gezien en dat Tom vooral op mentaal vlak gewonnen heeft.
  zondag 28 mei 2017 @ 23:56:02 #33
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_171291304
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:54 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

De pakkans met bloeddoping, epo etc is HUGE. Hoogstwaarschijnlijk hebben ze dan iets anders ontwikkeld, dat zou kunnen ja.
'Vrees' wat dat betreft nieuwe vormen van doping meer dan de bekende, ouderwetse praktijken, ja.
pi_171291318
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:54 schreef Felagund het volgende:

[..]

Begint de Dauphine niet al snel?
4 juni, weekje, wie zendt het uit
pi_171291325
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:56 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

'Vrees' wat dat betreft nieuwe vormen van doping meer dan de bekende, ouderwetse praktijken, ja.
Maar de vraag is dan; Wat zou dat moeten zijn? Iets met stamcellen? Lijkt mij dat de kans op gepakt worden ook vrij groot is en het is vrij complex.
pi_171291365
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:50 schreef Slobeend het volgende:
Ik vind dit altijd een vrij onzinnige discussie, want iedereen kan wat roepen zonder bewijs.

Maar vooruit, nu ik toch bezig ben mijn standpunt: De waarheid ligt ergens tussen 'iedereen gebruikt' en 'niemand gebruikt'.
Dat is het dus. Alleen in het ene geval doet de massa er gezellig aan mee, in het andere geval kijkt diezelfde massa je erop aan.
  Moderator zondag 28 mei 2017 @ 23:58:09 #37
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_171291372
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:56 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Maar de vraag is dan; Wat zou dat moeten zijn? Iets met stamcellen? Lijkt mij dat de kans op gepakt worden ook vrij groot is en het is vrij complex.
Middelen om te vermageren.
  zondag 28 mei 2017 @ 23:58:24 #38
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_171291377
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:56 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Maar de vraag is dan; Wat zou dat moeten zijn? Iets met stamcellen? Lijkt mij dat de kans op gepakt worden ook vrij groot is en het is vrij complex.
We hebben toch wel verhalen gehad over gendoping? Verder zit ik niet diep genoeg in het medische wereldje om te weten wat voor recente medicatie nog misbruikt zou kunnen worden bijvoorbeeld.
pi_171291386
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:58 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Middelen om te vermageren.
Mja zit wat in maar is dat meer om gewicht kwijt te raken of om het langer uit te kunnen houden zoals met epo? Als het dat eerste is is dat geen vergelijkbaar soort doping.
pi_171291401
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:56 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Maar de vraag is dan; Wat zou dat moeten zijn? Iets met stamcellen? Lijkt mij dat de kans op gepakt worden ook vrij groot is en het is vrij complex.
Bloeddoping met eigen bloed lijkt mij lastig op te sporen, zeker als het in kleine doseringen gebruikt.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_171291404
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:59 schreef Felagund het volgende:

[..]

Bloeddoping met eigen bloed lijkt mij lastig op te sporen, zeker als het in kleine doseringen gebruikt.
T Dekker werd anders vrij snel gepakt koekoek
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 00:00:25 #42
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_171291423
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:57 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat is het dus. Alleen in het ene geval doet de massa er gezellig aan mee, in het andere geval kijkt diezelfde massa je erop aan.
Dit wordt nog wat over pakweg een goeie maand

Eerlijk gezegd maakt het mij ook niet al te veel uit. Op het moment dat je kijkt weet je het (behoudens uitzonderlijke gevallen als een Ricco misschien) toch niet. Dan kunnen we eindeloos gaan zitten speculeren maar daar schieten we ook weinig mee op
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_171291511
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:59 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

T Dekker werd anders vrij snel gepakt koekoek
Op (dyn)epo toch?:
http://www.nu.nl/binnenla(...)uik-bloeddoping.html
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_171291521
quote:
15s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:53 schreef Joezi het volgende:
beetje een aftergiro kater, wat moeten we nu gaan kijken met zn allen, we zijn toch erg naar elkaar toegegroeid afgelopen weken
"We" zijn er allemaal weer bij met de Tour en Vuelta toch?
:)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_171291526
quote:
Ook met eigen bloed zoals hij vertelde bij Vd Vorst vandeweek.
  maandag 29 mei 2017 @ 00:06:20 #46
333483 Aguero
oooooooo
pi_171291563
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kan dat dopinggedoe in het dopingtopic? Ik weet dat ik me er bij Froome ook wel eens schuldig aan maak, maar come on, die speculaties..

Ik snap waar het vandaan komt maar ugh.
Dit inderdaad, ik heb nu echt geen zin om al dat dopinggezeur te lezen ook al doe ik zelfs het soms ook. Nu wil ik lekker positieve en optimistische nabeschouwingen lezen.

Maar ik heb in ieder geval een top dag gehad.
Citius, Altius, Fortius.
pi_171291637
Kom er nu achter dat zowel Tom Stamsnijder als Laurens ten Dam bij de winnende Giro met Mensjov bij Rabobank waren...

Transfer naar Sunweb was dus op tijd om nog een keer een Girofeestje te vieren :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_171291668
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 00:06 schreef Aguero het volgende:

[..]

Dit inderdaad, ik heb nu echt geen zin om al dat dopinggezeur te lezen ook al doe ik zelfs het soms ook. Nu wil ik lekker positieve en optimistische nabeschouwingen lezen.

Maar ik heb in ieder geval een top dag gehad.
Ik wil die dopingzooi ook niet lezen. De meeste wielrenners gebruiken. Dat weten we al jaren.
  maandag 29 mei 2017 @ 00:12:44 #49
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_171291718
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:52 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dat eigen tempo zou in andere jaren echt niet genoeg zijn geweest
Zelfs Indurain won al op 'eigen tempo' en een 'tijdrit' ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 29 mei 2017 @ 00:18:00 #50
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171291833
Wie zijn nu de favorieten voor de komende twee grote rondes?

Nu Nairo in de Giro naar eigen zeggen niet voluit heeft kunnen gaan betekent dit misschien dat ie in de Tour relatief sterker zal zijn, maar Froome heeft natuurlijk een meer ideale voorbereiding gehad. Aangezien het parcours niet heel lastig is zou Valverde ook nog een kans kunnen maken. Porte zal eindelijk eens proberen 3 weken goed te blijven. Lopez en Chaves zijn vraagtekens. Bardet zal waarschijnlijk net tekort komen. En dan is er nog Contador, voor wie het het laatste kunstje moet worden.

1 Froome
2 Contador
3 Porte
4 Valverde
5 Bardet

?
pi_171291852
De NOS zal wel 10000x Poels roepen :P
pi_171291872
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 00:18 schreef hhh38 het volgende:
Wie zijn nu de favorieten voor de komende twee grote rondes?

Nu Nairo in de Giro naar eigen zeggen niet voluit heeft kunnen gaan betekent dit misschien dat ie in de Tour relatief sterker zal zijn, maar Froome heeft natuurlijk een meer ideale voorbereiding gehad. Aangezien het parcours niet heel lastig is zou Valverde ook nog een kans kunnen maken. Porte zal eindelijk eens proberen 3 weken goed te blijven. Lopez en Chaves zijn vraagtekens. Bardet zal waarschijnlijk net tekort komen. En dan is er nog Contador, voor wie het het laatste kunstje moet worden.

1 Froome
2 Contador
3 Porte
4 Valverde
5 Bardet

?
Froome verder niemand
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 00:20:27 #53
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_171291876
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:57 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat is het dus. Alleen in het ene geval doet de massa er gezellig aan mee, in het andere geval kijkt diezelfde massa je erop aan.
Klopt, ben er zelf ook schuldig aan (geweest :P ).

Bijvoorbeeld bij Froome vond ik het hele verhaal erom heen schimmig. Geen toptalent, wel/geen parasiet, extreme wattages, medewerkers Team Sky etc. Het lag er te dik bovenop wmb. Dát en de totale overheersing van Froome een paar jaar geleden maakte dat ik het niet kon hebben. Met Valverde idem dito.

Maar dat is dan inderdaad selectief en hypocriet ;(.
pi_171292099
Echt behoorlijk kut en misplaatst deze hele dopingdiscussie.
pi_171292261
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 00:00 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Dit wordt nog wat over pakweg een goeie maand

Eerlijk gezegd maakt het mij ook niet al te veel uit. Op het moment dat je kijkt weet je het (behoudens uitzonderlijke gevallen als een Ricco misschien) toch niet. Dan kunnen we eindeloos gaan zitten speculeren maar daar schieten we ook weinig mee op
Het Marcel Blaak-gehalte moet niet te hoog worden inderdaad.
pi_171292268
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 00:04 schreef Godshand het volgende:

[..]

"We" zijn er allemaal weer bij met de Tour en Vuelta toch?
:)
Zeker ^O^
pi_171292289
quote:
11s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:56 schreef Joezi het volgende:

[..]

4 juni, weekje, wie zendt het uit
Eurosport waarschijnlijk?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_171292395
quote:
13s.gif Op maandag 29 mei 2017 00:30 schreef MCH het volgende:
Echt behoorlijk kut en misplaatst deze hele dopingdiscussie.
Och, er zijn mensen zonder succes die nou eenmaal mensen met succes hun succces misgunnen.

Dat soort negatieve typetjes gewoon negeren.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_171292422
Alleen Nederlanders geloven dat Tom clean is.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_171292430
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 00:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

Och, mensen zonder succes misgunnen nou eenmaal mensen met succes.

Dat soort negatieve typetjes gewoon negeren.
Och, maar naiviteit is ook niet altijd goed..

Bedenk me dat het wel raar is dat van Emden en Dumoulin elkaar appen van "jij de tijdrit, ik de wedstrijd" en dat het dan uitkomt.. Alsof ze eerst gezellig aan een bloedzak hebben gelegen en dan elkaar succes wensen :P
Je zou ook bijna kunnen zeggen matchfixing, maar helemaal waar kan dat natuurlijk niet want dan zouden de andere toppers ook hun benen stil moeten houden...

Hoe dan ook, zoals eerder gezegd, de waarheid zal ergens in het midden liggen.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_171292446
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 00:55 schreef Godshand het volgende:

[..]

Och, maar naiviteit is ook niet altijd goed..

Bedenk me dat het wel raar is dat van Emden en Dumoulin elkaar appen van "jij de tijdrit, ik de wedstrijd" en dat het dan uitkomt.. Alsof ze eerst gezellig aan een bloedzak hebben gelegen en dan elkaar succes wensen :P
Je zou ook bijna kunnen zeggen matchfixing, maar helemaal waar kan dat natuurlijk niet want dan zouden de andere toppers ook hun benen stil moeten houden...

Hoe dan ook, zoals eerder gezegd, de waarheid zal ergens in het midden liggen.
Van Emden is een fantastische tijdrijder en Dumoulin heeft flink afgezien de laatste dagen.

Niks mis met zijn appje.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_171292457
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 00:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

Van Emden is een fantastische tijdrijder en Dumoulin heeft flink afgezien de laatste dagen.

Niks mis met zijn appje.
Och dit halve forum heeft een Stormfront mentaliteit, en bij die club ontbreekt altijd enige objectiviteit...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_171292458
ik ben echt nog steeds als een gelukzalige dwaze alle video's aan het bekijken die ik kan vinden.
ik ben nu bij Thijs, die alweer biertjes naar binnen werkt. :')
wat een genot jongens.
  maandag 29 mei 2017 @ 01:00:36 #64
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_171292481
Man man man enter aluhoedjesfront hoor.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_171292771
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 00:54 schreef superniger het volgende:
Alleen Nederlanders geloven dat Tom clean is.
Het kan me geen worst schelen of hij clean is of niet. Deze overwinning is van hem.
pi_171292802
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 01:48 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het kan me geen worst schelen of hij clean is of niet. Deze overwinning is van hem.
Dat sowieso vandaag
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_171292919
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 00:18 schreef hhh38 het volgende:
Wie zijn nu de favorieten voor de komende twee grote rondes?

En dan is er nog Contador, voor wie het het laatste kunstje moet worden.

?
Voor Valverde begint ook al het laatste kunstje tijdperk aan te treden ? Is toch ook al op leeftijd ondertussen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 29 mei 2017 @ 06:35:39 #68
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_171293024
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 03:54 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Voor Valverde begint ook al het laatste kunstje tijdperk aan te treden ? Is toch ook al op leeftijd ondertussen ?
die gaat door tot zijn 65e
pi_171293060
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 06:35 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

die gaat door tot zijn 65e
zo lang hij nog elk jaar beter wordt :D
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Redactie Sport maandag 29 mei 2017 @ 07:24:12 #70
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171293138
quote:
13s.gif Op maandag 29 mei 2017 00:30 schreef MCH het volgende:
Echt behoorlijk kut en misplaatst deze hele dopingdiscussie.
Dit ja. Het was leuk om met de Giro hier gepost te hebben. Ga lekker doping bespreken in het topic dat daarvoor bedoeld is, daar kom ik expres maar sporadisch.

Dan ben ik maar naïef.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_171293521
Lekker een dag geen reclames kijken op eurosport!
pi_171293595
Publiceert de organisatie ook een geldprijzenklassement?
  maandag 29 mei 2017 @ 08:45:08 #73
67174 Dos37
Come on Twente
pi_171293596
1 miljoen mensen keken naar Eurosport, dik kijkcijfer record dus voor deze zender.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_171293704
Snap niet dat mensen het zo vervelend vinden als Tom doping zou gebruiken. Ieder weldenkend mens zou in bepaalde situaties doping gebruiken. Het gespeculeer snap ik ook niet echt, maar goed, ik pas me wel aan. De klimtijd naar Oropa was natuurlijk wel erg opvallend, veel sneller dan EPO-junkies als ugrumov en Piepoli, niet veel langzamer dan een ontketende Pantani die die ronde nog gepakt werd op doping. Aan de andere kant was die klim wel precies de specialiteit van Tom, als je op andere klimmen zou kijken zou hij een stuk minder presteren. Wat verder voor Tom pleit is dat hij verslechterde, maar opvallend genoeg leek dat zelfs bij Nibali en Quintana het geval. Wellicht is er toch een stapje gezet in de dopingstrijd.
  maandag 29 mei 2017 @ 08:58:50 #75
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171293729
quote:
13s.gif Op maandag 29 mei 2017 00:30 schreef MCH het volgende:
Echt behoorlijk kut en misplaatst deze hele dopingdiscussie.
Idd, partypoopers. :{w
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 29 mei 2017 @ 09:06:57 #76
14505 OProg
A Life in Music
pi_171293807
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 00:18 schreef hhh38 het volgende:
Porte zal eindelijk eens proberen 3 weken goed te blijven.
Dat is vorig jaar natuurlijk al prima gelukt. Alleen blunderde hij in die tweede etappe naar Cherbourg en verloor daar 1:45. Als dat niet zo was geweest had hij gewoon op het podium gestaan waarbij de tweede trede een zeer realistische was.

En hij was in Romandië natuurlijk ook gewoon al goed. Dus ik ga er nog steeds vanuit dat dat een gevaarlijke klant gaat zijn.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_171293812
Flink wat sleutelmomenten deze Giro. Uiteraard het poepen, Reichenbach die Quintana terughaalt, op dezelfde dag een extreem sterke Tom die gaat surplacen en achteraf in de media ruzie maken met meervoudig grote ronde winnaars en zijn concurrenten, de strijd in de afdaling (inclusief de wilde speculaties over het moment van aanvallen), VDB2 die dat gaatje dichtpoeft, maar Dumoulin die er toch definitief door lijkt te zakken. Dag erna toch weer sterk, met een prachtige etappe met verschillende groepjes strijdende klassementsrenners tot gevolg. Daar won Dumoulin de Giro. En uiteraard de afsluitende tijdrit.

Zo bekeken heeft zat het Tom op een aantal sleutelmomenten echt mee. Genoemde hulp van Reichenbach, teams van Kruijswijk, mollema en Yates in de vallei (daar had hij anders sowieso de Giro verloren), samenwerking in het groepje waarin hij zaterdag zat, met vooral jungels die goud waard was. Terwijl de samenwerking in het andere groepje toch weer verrassend stroef verliep, die gasten wilden te graag profiteren van elkaar en verpestten het daardoor voor zichzelf. Denk dat Quintana's ploegleider heeft moeten schreeuwen en smeken in het oortje om gewoon kopwerk te gaan doen. Too little too late.
  maandag 29 mei 2017 @ 09:10:32 #78
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171293848
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Snap niet dat mensen het zo vervelend vinden als Tom doping zou gebruiken. Ieder weldenkend mens zou in bepaalde situaties doping gebruiken. Het gespeculeer snap ik ook niet echt, maar goed, ik pas me wel aan. De klimtijd naar Oropa was natuurlijk wel erg opvallend, veel sneller dan EPO-junkies als ugrumov en Piepoli, niet veel langzamer dan een ontketende Pantani die die ronde nog gepakt werd op doping. Aan de andere kant was die klim wel precies de specialiteit van Tom, als je op andere klimmen zou kijken zou hij een stuk minder presteren. Wat verder voor Tom pleit is dat hij verslechterde, maar opvallend genoeg leek dat zelfs bij Nibali en Quintana het geval. Wellicht is er toch een stapje gezet in de dopingstrijd.
Ik ben het hier mee eens.

Ik geloof niet in een schone (wieler)sport en maak me dus ook niet druk over of en wat wie gebruikt. Ik ga er gewoon vanuit dat iedereen gebruikt en dat daardoor de winsten van het gebruik beperkt zijn.

Wat inderdaad wel opvalt, is dat renners (Pinot en Zakarin uitgezonderd) verslechteren na drie weken koers. Dat is verfrissend, na de Armstrong-jaren. Die zag je tijdens de Tour kilo's verliezen en toch steeds harder rijden.
pi_171293865
Overigens valt de ontlading van eindelijk een grote ronde winnaar bij mij nog een beetje tegen. Stiekem vond ik de ritoverwinning van Djos misschien wel mooier :D. De redelijke coureur die na vaak net-niet eindelijk een grote overwinning pakt vind ik toch meer romantiek hebben dan het supertalent dat eindelijk tot ontbolstering komt.
  maandag 29 mei 2017 @ 09:16:36 #80
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171293932
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Overigens valt de ontlading van eindelijk een grote ronde winnaar bij mij nog een beetje tegen. Stiekem vond ik de ritoverwinning van Djos misschien wel mooier :D. De redelijke coureur die na vaak net-niet eindelijk een grote overwinning pakt vind ik toch meer romantiek hebben dan het supertalent dat eindelijk tot ontbolstering komt.
Djos heeft zich de hele ronde gespaard om aan het einde goed te zijn, waar alle andere renners met een redelijke/goede tijdrit voorin aan het strijden waren. Hij heeft zijn hele Giro afgestemd op deze rit. Dat is toewijding, natuurlijk, maar maakt het wel wat minder heroïsch voor mij.

Mooie overwinning, maar toch echt in de marge van wat Dumoulin presteert, al ben ik daar ook nuchter onder.
pi_171293987
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:10 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Wat inderdaad wel opvalt, is dat renners (Pinot en Zakarin uitgezonderd) verslechteren na drie weken koers. Dat is verfrissend, na de Armstrong-jaren. Die zag je tijdens de Tour kilo's verliezen en toch steeds harder rijden.
Ja, eens. Het voelt allemaal een stuk minder robot-achtig. Hoewel ik dat gevoel trouwens bij Froome nog steeds heb.
pi_171294051
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:16 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Djos heeft zich de hele ronde gespaard om aan het einde goed te zijn, waar alle andere renners met een redelijke/goede tijdrit voorin aan het strijden waren. Hij heeft zijn hele Giro afgestemd op deze rit. Dat is toewijding, natuurlijk, maar maakt het wel wat minder heroïsch voor mij.

Mooie overwinning, maar toch echt in de marge van wat Dumoulin presteert, al ben ik daar ook nuchter onder.
Natuurlijk, prestaties zijn onvergelijkbaar.

Maar als ik die reactie van Jos zie (die ontlading was ook veel groter dan bij Tom, wellicht door de onwerkelijkheid voor de laatste) of dat "Hoop het ook! Hoop het echt enorm!" Whatsappje van hem aan Tom vooraf, ontroerend vind ik dat.
pi_171294057
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Natuurlijk, prestaties zijn onvergelijkbaar.

Maar als ik die reactie van Jos zie (die ontlading was ook veel groter dan bij Tom, wellicht door de onwerkelijkheid voor de laatste) of dat "Hoop het ook! Hoop het echt enorm!" Whatsappje van hem aan Tom vooraf, ontroerend vind ik dat.
Tom is gewoon een droogkloot.
pi_171294071
Iemand dit filmpje van Renaat al gezien? :D

http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Giro/1.2991914
pi_171294088
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, eens. Het voelt allemaal een stuk minder robot-achtig. Hoewel ik dat gevoel trouwens bij Froome nog steeds heb.
Froome verslechtert juist vaak ook wel, pakt het vooral in de eerste bergritten, daarna consolideren en tijd pakken in de tijdritten.
pi_171294100
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

"Hoop het ook! Hoop het echt enorm!" Whatsappje van hem aan Tom vooraf, ontroerend vind ik dat.
Schattig ja :D Dat hij het herhaalt maakt het heel oprecht of zo :P
  maandag 29 mei 2017 @ 09:40:47 #88
62913 Blik
The one and Only!
pi_171294328
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:45 schreef Dos37 het volgende:
1 miljoen mensen keken naar Eurosport, dik kijkcijfer record dus voor deze zender.
Wow, verdubbeling van hun oude record. Daar zullen ze (helaas) blij mee zijn. Wat dat betreft kon de timing van eurosport niet beter voor Nederland
pi_171294347
Giro pakt het sowieso allemaal wat leuker aan dan bij de Tour
pi_171294427
quote:
Jeetje, die Frank kan ook goed raaskallen..
pi_171294451
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:45 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Jeetje, die Frank kan ook goed raaskallen..
die begint een beetje teveel in zich zelf te geloven
pi_171294487
de woorden van Jose de Cauwer deden mij een beetje wenen van geluk
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 09:55:50 #93
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_171294628
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Froome verslechtert juist vaak ook wel, pakt het vooral in de eerste bergritten, daarna consolideren en tijd pakken in de tijdritten.
Verbeteren in een grote ronde is sowieso onmogelijk, tenzij je niet fit aan een ronde begint. Zakarin en Pinot zijn ook niet verbeterd deze ronde, die zijn alleen minder verslechterd dan de rest.

En over de hele dopingdiscussie hier: ik ben er (nog steeds) van overtuigd dat er in elke topsport doping wordt gebruikt, maar niet meer in de extreme mate als het een aantal jaren geleden was. En die verbeterde controles en eventuele boetes bij dopinggebruik zullen misschien een beetje helpen, maar sporters zullen toch altijd het risico blijven nemen. En volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) is er nog steeds niemand die een boete heeft moeten betalen, ondanks dat die clausules en dergelijke al een tijdje bestaan.
  maandag 29 mei 2017 @ 09:55:56 #95
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171294633
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:40 schreef Blik het volgende:

[..]

Wow, verdubbeling van hun oude record. Daar zullen ze (helaas) blij mee zijn. Wat dat betreft kon de timing van eurosport niet beter voor Nederland
Je bedoelt dat laatste andersom denk ik :P

Of vond je de timing van hun laatste reclameblok erg goed?
pi_171294696
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:16 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Djos heeft zich de hele ronde gespaard om aan het einde goed te zijn, waar alle andere renners met een redelijke/goede tijdrit voorin aan het strijden waren. Hij heeft zijn hele Giro afgestemd op deze rit. Dat is toewijding, natuurlijk, maar maakt het wel wat minder heroïsch voor mij.

Mooie overwinning, maar toch echt in de marge van wat Dumoulin presteert, al ben ik daar ook nuchter onder.
Mja, van de concurrenten voor de ritzege gisteren is alleen Dumoulin echt voluit gegaan de afgelopen week, de rest heeft eigenlijk net zo kunnen sparen als van Emden zelf. Misschien dat je Jungels nog kan noemen, maar heb het idee dat hij wordt overschat als tijdrijder op vlakke wegen en gisteren ook niet dichtbij was gekomen als hij wel had kunnen sparen..

(al moet ik wel zeggen dat ik de tijdrit van van Emden in de Tour 2015 indrukwekkender vond omdat hij toen 5de werd achter alleen maar wereldtoppers, maar kan me voorstellen dat winst toch wat anders voelt voor hem :P )
pi_171294718
neem aan dat het trouwens nu wel zeker is dat van Emden als 2e man mee gaat naar het WK?
pi_171294763
quote:
2s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:59 schreef Evertjan het volgende:
neem aan dat het trouwens nu wel zeker is dat van Emden als 2e man mee gaat naar het WK?
Parcours lijkt me niet iets voor Djos met die klim aan het eind
  maandag 29 mei 2017 @ 10:04:39 #99
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171294831
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:01 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Parcours lijkt me niet iets voor Djos met die klim aan het eind
Waarschijnlijk meer iets voor Kelderman dan toch?
pi_171294916
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:55 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Verbeteren in een grote ronde is sowieso onmogelijk, tenzij je niet fit aan een ronde begint. Zakarin en Pinot zijn ook niet verbeterd deze ronde, die zijn alleen minder verslechterd dan de rest.

En over de hele dopingdiscussie hier: ik ben er (nog steeds) van overtuigd dat er in elke topsport doping wordt gebruikt, maar niet meer in de extreme mate als het een aantal jaren geleden was. En die verbeterde controles en eventuele boetes bij dopinggebruik zullen misschien een beetje helpen, maar sporters zullen toch altijd het risico blijven nemen. En volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) is er nog steeds niemand die een boete heeft moeten betalen, ondanks dat die clausules en dergelijke al een tijdje bestaan.
De meest voordehandliggende oplossingen zijn wat mij betreft: vast percentage van teambudget aan een totaal onafhankelijke anti-dopingorganisatie doneren, alle stalen tien jaar lang bewaren, keihard retroactief straffen. Zolang dat soort draconische maatregelen niet genomen worden (en ik begrijp ook wel waarom die niet genomen worden), ga ik er ook vanuit dat dopinggebruik wijdverbreid is.

In het huidige wielrennen schat ik in dat er vermageringsmiddeltjes in de omloop zijn (al dan niet semi-legale, zoals cortisonen), en dat dopinggebruik daarnaast vooral plaatsvindt tijdens de hoogtestages. Met de nieuwe methoden van het detecteren van microdoses en het 's nachts mogen testen (althans, dat was bij afgelopen Tour zo?) tijdens grote rondes wordt dat wel heel moeilijk gemaakt. Of in zulke kleine mates dat het effect erg klein is. Bloedtransfusietje is wellicht ook nog wel mogelijk, maar dat vraagt weer om erg veel organisatie dus dat zal net als vroeger slechts een enkeling doen.
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 10:08:13 #101
362868 crew  Slobeend
of all places
  maandag 29 mei 2017 @ 10:09:03 #102
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_171294944


Oke slob
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 10:12:29 #103
362868 crew  Slobeend
of all places
  maandag 29 mei 2017 @ 10:13:14 #104
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_171295031
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:12 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Nu wel :).
Feminist gespot :r
  maandag 29 mei 2017 @ 10:13:30 #105
14505 OProg
A Life in Music
pi_171295042
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:08 schreef Slobeend het volgende:
[ afbeelding ]
Uiteraard weer een man die hier over komt zeuren. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_171295086
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:08 schreef Slobeend het volgende:
[ afbeelding ]
vrouwenwielrennen is mensonterend.
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 10:15:37 #107
362868 crew  Slobeend
of all places
  maandag 29 mei 2017 @ 10:15:50 #108
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_171295091
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:08 schreef Slobeend het volgende:
[ afbeelding ]
maidensIhavesavedontheinternetmaidenswhohaverewardedmewithsex.jpg
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_171295106
Ben nog even wat oude dopingartikelen aan het doorlezen, dit is wel een mooie passage over het CIRC rapport: "He added that when used in large quantities and in conjunction with other substances, they supported performance gains. Another doctor stated that some quite recent big wins on the UCI WorldTour were as a result, in part, of some members of the team all using corticoids to get their weight down to support the individual who won (who also used the same weight-loss technique). It was reported that this had been a planned approach by that group's management."

http://www.cyclingnews.co(...)osing-and-tue-abuse/

Met de kennis van nu lijkt me wel zeker over welk team dat gaat :D
pi_171295143
Godsamme, wat ga ik de 'Hi I'm Peter Sagan......and that's a revolution' reclame missen ;(
  maandag 29 mei 2017 @ 10:31:07 #111
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171295410
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:08 schreef Slobeend het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, prima dat hij dat noemt. Moest vast van zijn vrouw.

Punt is natuurlijk dat vrouwensport (en dat is te verdedigen) minder tot de verbeelding spreekt.
  maandag 29 mei 2017 @ 10:31:48 #112
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_171295423
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:17 schreef TheArt het volgende:
Godsamme, wat ga ik de 'Hi I'm Peter Sagan......and that's a revolution' reclame missen ;(
Ik ga vooral het achterwerk van die Israëlische mevrouw missen ;)
  maandag 29 mei 2017 @ 10:37:06 #113
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_171295521
Zal wel vaker ter sprake zijn gekomen, maar wat was de regie van de RAI weer mensonterend slecht zeg... Continu verkeerde tijdsverschillen met als dieptepunt gisteren die 3 seconden tussen Dumoulin en Quintana terwijl het feest al begonnen was, en dan ook nog die aftellende klok die niet klopte :'). Wat een incompetente bende ben je dan. Ook de ontknoping op Piancavallo waar we bijna niets van gezien hebben, mocht er wezen.

Het is dus vooral ondanks de RAI en Eurosport een mooie ronde geworden.
  maandag 29 mei 2017 @ 10:42:13 #114
14505 OProg
A Life in Music
pi_171295620
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:17 schreef TheArt het volgende:
Godsamme, wat ga ik de 'Hi I'm Peter Sagan......and that's a revolution' reclame missen ;(


"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_171296236
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 00:19 schreef Sebastiaan92 het volgende:
De NOS zal wel 10000x Poels roepen :P
Vraag me af of Poels de start gaat halen na de afgelopen maanden. Landa vertelde gisteren dat hij mogelijk toch ook naar de Tour moet omdat ze waarschijnlijk een extra klimmer nodig hebben.
  maandag 29 mei 2017 @ 11:16:03 #116
194695 franklop
Fran knock
pi_171296350
Nieuw kijkcijferrecord voor Eurosport gisteren. Eerste keer > miljoen kijkers.

1430 WIELRENNEN GIRO DITALIA 5,0 31,5 778.000
1740 WIELRENNEN GIRO DITALIA HUL 6,4 31,5 1.001.000
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 29 mei 2017 @ 11:16:26 #117
14505 OProg
A Life in Music
pi_171296360
Die beker die de winnaar krijgt is voor mijn gevoel inmiddels onlosmakelijk verbonden met de Giro. Toch is dat ding nog wel vrij recent, want in de jaren negentig hadden ze gewoon nog een 'normale' beker. Volgens mij is Gotti '99 de eerste met de huidige bokaal.

#nuttelozefeitjes
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_171296407
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:16 schreef franklop het volgende:
Nieuw kijkcijferrecord voor Eurosport gisteren. Eerste keer > miljoen kijkers.

1430 WIELRENNEN GIRO DITALIA 5,0 31,5 778.000
1740 WIELRENNEN GIRO DITALIA HUL 6,4 31,5 1.001.000
En de laatste keer.
pi_171296421
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:16 schreef OProg het volgende:
Die beker die de winnaar krijgt is voor mijn gevoel inmiddels onlosmakelijk verbonden met de Giro. Toch is dat ding nog wel vrij recent, want in de jaren negentig hadden ze gewoon nog een 'normale' beker. Volgens mij is Gotti '99 de eerste met de huidige bokaal.

#nuttelozefeitjes
Ja is ook de enige beker in het wielrennen die ik me voor de geest kan halen - na de kei van PR dan.
pi_171296514
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ja is ook de enige beker in het wielrennen die ik me voor de geest kan halen - na de kei van PR dan.
Heeft de Tour niet een of ander debiel glazen beeldje? Kan me herinneren dat ik het erg lelijk vond.
  maandag 29 mei 2017 @ 11:25:59 #121
13309 nostra
ask why
pi_171296551
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

En de laatste keer.
Vanaf volgend jaar ook de OS exclusief bij Eurosport toch?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 29 mei 2017 @ 11:26:59 #122
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_171296568
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:25 schreef nostra het volgende:

[..]

Vanaf volgend jaar ook de OS exclusief bij Eurosport toch?
NOS heeft subrechten gekocht van Eurosport
pi_171296589
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Heeft de Tour niet een of ander debiel glazen beeldje? Kan me herinneren dat ik het erg lelijk vond.
Even gegoogled, het verschilt. Eerst een glazen beker die een beetje doet denken aan de UEFA cup, tegenwoordig een trofee die doet denken aan een oosterse fruitschaal.
pi_171296596
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Overigens valt de ontlading van eindelijk een grote ronde winnaar bij mij nog een beetje tegen. Stiekem vond ik de ritoverwinning van Djos misschien wel mooier :D. De redelijke coureur die na vaak net-niet eindelijk een grote overwinning pakt vind ik toch meer romantiek hebben dan het supertalent dat eindelijk tot ontbolstering komt.
Ik ben dus niet de enige met dit gevoel. :D
  maandag 29 mei 2017 @ 11:30:42 #125
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_171296630
En de drietand die de winnaar van tirreno-adriatico krijgt mag er ook wezen. Hadden ze het gisteren met de huldiging ook nog over
Net efkes anges
  maandag 29 mei 2017 @ 11:33:07 #126
13309 nostra
ask why
pi_171296663
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:26 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

NOS heeft subrechten gekocht van Eurosport
Ah ok. Wel kiezen tussen twee kwaden dan: of alles een uur later 'live' volgen met duiding van Henk Spaan of 20 commercial breaks. ;(
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_171296682
OS volgend jaar zal nog wel meevallen, dan heeft de NOS "alleen" de rechten van schaatsen en shorttrack waar ze iets mee willen, OS van 2020 wordt het anders ja..
  maandag 29 mei 2017 @ 11:34:50 #128
194695 franklop
Fran knock
pi_171296684
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:29 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik ben dus niet de enige met dit gevoel. :D
Nou op moment dat Tom zeker was, was ik toch wel erg euforisch hoor.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 29 mei 2017 @ 11:36:43 #129
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_171296723
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:34 schreef Marcoss het volgende:
OS volgend jaar zal nog wel meevallen, dan heeft de NOS "alleen" de rechten van schaatsen en shorttrack waar ze iets mee willen, OS van 2020 wordt het anders ja..
Ik dacht dat ze alles hadden behalve ijshockey omdat Eurosport dat exclusief wil houden. Maar durf niet te zeggen of ze wel livestreams mogen aanbieden
pi_171296743
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:34 schreef franklop het volgende:

[..]

Nou op moment dat Tom zeker was, was ik toch wel erg euforisch hoor.
En denk dat niemand echt blij was geweest als van Emden de ritzege had gepakt, maar Dumoulin naast de eindzege had gegrepen :D

(al vond ik het ook wel fantastisch voor van Emden _O_ )
  maandag 29 mei 2017 @ 11:38:41 #131
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171296749
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:33 schreef nostra het volgende:

[..]

Ah ok. Wel kiezen tussen twee kwaden dan: of alles een uur later 'live' volgen met duiding van Henk Spaan of 20 commercial breaks. ;(
Andere nationale omroepen hebben ook die sublicenties gekocht. Dus het Biatlon zal je op ARD/ZDF kunnen zien en wellicht het alpineskiën op de BBC.
pi_171296767
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:38 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Andere nationale omroepen hebben ook die sublicenties gekocht. Dus het Biatlon zal je op ARD/ZDF kunnen zien en wellicht het alpineskiën op de BBC.
Is daar, behalve Heywoodu, in Nederland iemand in geïnteresseerd dan?
pi_171296796


[ Bericht 100% gewijzigd door Evertjan op 29-05-2017 11:41:48 ]
pi_171296859
Jos van Emden vol voor de gele trui in Dusseldorf _O_

als ie tenminste naar de Tour gaat natuurlijk :@
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 29 mei 2017 @ 11:47:28 #135
14505 OProg
A Life in Music
pi_171296896
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:30 schreef Sjoerd102 het volgende:
En de drietand die de winnaar van tirreno-adriatico krijgt mag er ook wezen. Hadden ze het gisteren met de huldiging ook nog over
En de baret van San Sebastian.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 11:48:16 #136
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_171296912
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:47 schreef OProg het volgende:

[..]

En de baret van San Sebastian.
txapela*
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 29 mei 2017 @ 11:49:35 #137
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_171296927
quote:
9s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:39 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Is daar, behalve Heywoodu, in Nederland iemand in geïnteresseerd dan?
Dat scoort doorgaans voor een sport zonder serieuze Nederlandse deelname uitstekend op Eurosport.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 29 mei 2017 @ 11:50:24 #138
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_171296939
Volgens mij ben ik de enige die gisteren een beetje mee ging in de emotie bij Bobbie, ik vond het wel mooi :@
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_171297117
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:50 schreef heywoodu het volgende:
Volgens mij ben ik de enige die gisteren een beetje mee ging in de emotie bij Bobbie, ik vond het wel mooi :@
Bizar! Fucking bizar!
pi_171297137
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:38 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Andere nationale omroepen hebben ook die sublicenties gekocht. Dus het Biatlon zal je op ARD/ZDF kunnen zien en wellicht het alpineskiën op de BBC.
Volgens mij heeft de Duitse nationale omroep naast alle sublicenties gegrepen. Dat is natuurlijk ronduit dramatisch voor de kleinere sporten.
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 12:03:10 #141
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_171297178
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:50 schreef heywoodu het volgende:
Volgens mij ben ik de enige die gisteren een beetje mee ging in de emotie bij Bobbie, ik vond het wel mooi :@
Bobbie, Bobbie, Bobbie, waarom altijd die overacting?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 29 mei 2017 @ 12:03:43 #142
14505 OProg
A Life in Music
pi_171297188
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat scoort doorgaans voor een sport zonder serieuze Nederlandse deelname uitstekend op Eurosport.
Ik vind het zo op de OS ook altijd nog wel vermakelijk om naar te kijken.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 29 mei 2017 @ 12:04:23 #143
14505 OProg
A Life in Music
pi_171297201
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Bobbie, Bobbie, Bobbie, waarom altijd die overacting?
Dit was Bobbie zijn Olav Mol moment.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 29 mei 2017 @ 12:05:04 #144
194695 franklop
Fran knock
pi_171297212
quote:
9s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:39 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Is daar, behalve Heywoodu, in Nederland iemand in geïnteresseerd dan?
Zeker met OEB erbij!

En wat mooie dames, waarvan heywoodu wel wat namen heeft
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_171297219
quote:
11s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:04 schreef OProg het volgende:

[..]

Dit was Bobbie zijn Olav Mol moment.
Bij Mol werd dat overschaduwd door z'n woorden daarna die iedereen over 20 jaar misschien nog steeds kent :P
  maandag 29 mei 2017 @ 12:05:30 #146
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_171297222
http://www.volkskrant.nl/(...)33557e959fd85526a92e

De Volkskrant plaatst het even in perspectief :')
  maandag 29 mei 2017 @ 12:09:46 #147
14505 OProg
A Life in Music
pi_171297307
Wat een onzinnig stuk met een hoop open deuren is dat zeg. :{

quote:
Tom Dumoulin zal zelf ook beseffen dat hij pas echt geschiedenis kan schrijven met een hoofdrol in de hoogmis van het wielrennen, zijnde de Tour de France.
quote:
Statistisch gezien valt er weinig hoop te putten uit zijn prestaties van de afgelopen weken. Daarvoor is de Ronde van Italië simpelweg niet belangrijk genoeg. Een echte kanshebber voor de Tour bedenkt zich wel twee keer om in de Giro met zijn krachten te smijten. Lance Armstrong verscheen pas aan de start toen hij zeven Tourzeges op zak meende te hebben.
:') :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 29 mei 2017 @ 12:10:03 #148
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_171297313
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:05 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Bij Mol werd dat overschaduwd door z'n woorden daarna die iedereen over 20 jaar misschien nog steeds kent :P
Dat is juist mooi :P

Bij Mol was het natuurlijk ook wel zo dat hij, zoals hij zei, al 'jaren zat te kijken en te hopen' (jaartje of 30 toch gauw al denk ik), maar ik snap het bij een ex-renner als Traksel ook wel hoor :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_171297343
quote:
13s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:09 schreef OProg het volgende:
Wat een onzinnig stuk met een hoop open deuren is dat zeg. :{

[..]

[..]

:') :')
Lachwekkend, die tweede quote vooral.
  maandag 29 mei 2017 @ 12:12:19 #150
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_171297364
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:08 schreef Slobeend het volgende:
[ afbeelding ]
Dit boeit echt niemand.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_171297425
Zo, wat een slecht artikel van Volkskrant zeg.. (al heb ik sowieso maar weinig goede artikelen gezien qua wielrennen bij die krant).

Vind het prima dat je na de Girowinst vooruit kijkt en wilt bekijken wat het betekent voor de Tour (waar de meeste Nederlanders toch enkel in geïnteresseerd zijn qua wielrennen), maar om dan met zo'n slecht verhaal te komen..
pi_171297456
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:11 schreef IbanMayo het volgende:

[..]

Lachwekkend, die tweede quote vooral.
Haha, die regel bij Armstrong is wel echt absurd ja.. :D
pi_171297697
Bizar slecht artikel!
  Redactie Sport / Supervogel maandag 29 mei 2017 @ 12:27:52 #155
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_171297779

bramtankink twitterde op maandag 29-05-2017 om 12:05:57 Mijn giro resultaat is ook binnen. De combi fietsen en hoesten is dan een redelijk pijnlijke bezigheid kan ik je verzekeren. https://t.co/jwZHDYaWBM reageer retweet
pi_171297794
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:50 schreef heywoodu het volgende:
Volgens mij ben ik de enige die gisteren een beetje mee ging in de emotie bij Bobbie, ik vond het wel mooi :@
nee hoor, ik vond het ook mooi.
maar ik denk dat ik bijna al het commentaar wel mooi had gevonden (behalve Jose Been waarschijnlijk)

een erg dubbel gevoel tijdens het wakker worden, nog steeds de euforie en ergens ongeloof, beelden van de TGV gisteren en alles wat aan gisteren klopte, en deels voelde ik het zwarte gat al. (nee niet Tom's zwarte gat)
  maandag 29 mei 2017 @ 12:31:15 #157
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171297851
quote:
13s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:09 schreef OProg het volgende:
Wat een onzinnig stuk met een hoop open deuren is dat zeg. :{

[..]

[..]

:') :')
Jezus wat een zuurderigheid. Zeker als je bedenkt dat het veld gewoon uitstekend was en iedereen op Quintana na top was/wilde zijn. Met hetzelfde parcours in de Tour was ie ook heel dicht bij de eindoverwinning gekomen
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 12:33:06 #158
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_171297886
quote:
13s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:09 schreef OProg het volgende:
Wat een onzinnig stuk met een hoop open deuren is dat zeg. :{

[..]


[..]

:') :')
Bart Jungmann moet lekker met pensioen gaan.
pi_171297961
komt Tom vandaag dus terug naar nederland?
ennne... Rondvaart? :o
  maandag 29 mei 2017 @ 12:47:52 #160
14505 OProg
A Life in Music
pi_171298199
Maar goed dat DWDD niet meer is. Want dat had je je een stukje gehad van 14 minuten: 1 minuut over de Giro, 4 minuten over kakken en 9 minuten had Matthijs hijgerig over de tour zitten leuteren.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 29 mei 2017 @ 12:49:28 #161
40566 Ericr
Livewrong
pi_171298237
Dumoulin verslaat meervoudig rondewinnaars en Jungmann kan alleen maar piepen over relevantie met de TDF. Kort seizoen heeft die Jungmann waarsschijnlijk als hij kijkt naar wielrennen, voor eind juli is het alweer afgelopen en in de maanden daarvoor kijkt hij waarschijnlijk alleen de 'echte' klassiekers.
pi_171298288
quote:
9s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:47 schreef OProg het volgende:
Maar goed dat DWDD niet meer is. Want dat had je je een stukje gehad van 14 minuten: 1 minuut over de Giro, 4 minuten over kakken en 9 minuten had Matthijs hijgerig over de tour zitten leuteren.
Nu wordt het pauw, ongeveer hetzelfde
pi_171298329
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:51 schreef Joezi het volgende:

[..]

Nu wordt het pauw, ongeveer hetzelfde
"Gelukkig" ligt Nynke in de kreukels :@ Al zijn Gert en Marijnmens weinig beter.
  maandag 29 mei 2017 @ 12:54:19 #164
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_171298362
Wat een complete tyfus van de Volkskrant. Het is ook nooit goed.
pi_171298378
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:36 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
komt Tom vandaag dus terug naar nederland?
ennne... Rondvaart? :o
BBQ met zijn (fiets)maten, voor de rest heeft hij overal schijt aan denk ik. :D Kijk maar hoe hij toen reageerde op die musical/opera over hem. _O_
pi_171298533
pi_171298553
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:01 schreef Joezi het volgende:
[ afbeelding ]
hahaha roze homo's lopen hand in hand ja toch
  maandag 29 mei 2017 @ 13:03:59 #169
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_171298585
Moulin :')

De roze fontein en brug vind ik trouwens wel een mooi gebaar, eerlijk is eerlijk.
pi_171298607
quote:
13s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:54 schreef DecoAoreste het volgende:
Wat een complete tyfus van de Volkskrant. Het is ook nooit goed.
MAD!
pi_171298670
:(
pi_171298697
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:31 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ja, prima dat hij dat noemt. Moest vast van zijn vrouw.

Punt is natuurlijk dat vrouwensport (en dat is te verdedigen) minder tot de verbeelding spreekt.
God, bij wielrennen ligt dat niveau zo verschikkelijk laag. Over Dafne Schippers en Hassan (en wat andere sporten) mag je klagen, maar dit.. Ze rijden niet eens drie weken!

Laatst even wat doorgetrokken op wat heuveltjes in Limburg (Keutenberg etc..) en dan rij je gewoon sneller dan alle vrouwen volgens STRAVA. En ik kan er dus geen pepernoot van! Weet alleen hoe ik naar de Gulperner, Brand brouwerij of Val Dieu moet rijden...
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 13:11:44 #173
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_171298777
Wel mooi dat we nu dankzij de Volkskrant weten dat de Giro een veredelde kermiskoers is.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:22:53 #174
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171299058
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:01 schreef Joezi het volgende:
[ afbeelding ]
Tom Moulin _O_
pi_171299388
quote:
9s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:47 schreef OProg het volgende:
Maar goed dat DWDD niet meer is. Want dat had je je een stukje gehad van 14 minuten: 1 minuut over de Giro, 4 minuten over kakken en 9 minuten had Matthijs hijgerig over de tour zitten leuteren.
Vind Pauw nog veel erger eigenlijk. Die heeft 0 verstand van wielrennen en gaat dan mensen uitnodigen die er een beetje verstand van hebben en gaat dan allerlei vragen stellen die zelfs de wielerleek kan beantwoorden..

Matthijs is wel van het sensatiezoeken en zal vast ook over het schijtincident en de Tour begonnen zijn, maar die weet in ieder geval nog waar hij over praat..
pi_171299561
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:31 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Jezus wat een zuurderigheid. Zeker als je bedenkt dat het veld gewoon uitstekend was en iedereen op Quintana na top was/wilde zijn. Met hetzelfde parcours in de Tour was ie ook heel dicht bij de eindoverwinning gekomen
Zonder het poepincident had 'ie gewoon ruim gewonnen.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:43:28 #177
14505 OProg
A Life in Music
pi_171299587
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:36 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Vind Pauw nog veel erger eigenlijk. Die heeft 0 verstand van wielrennen en gaat dan mensen uitnodigen die er een beetje verstand van hebben en gaat dan allerlei vragen stellen die zelfs de wielerleek kan beantwoorden..

Matthijs is wel van het sensatiezoeken en zal vast ook over het schijtincident en de Tour begonnen zijn, maar die weet in ieder geval nog waar hij over praat..
Ik moet heel eerlijk bekennen de laatste tijd zo weinig van Pauw meegekregen te hebben dat ik het - gelukkig - niet echt heb gezien.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_171299733
ik heb nu al zin in die documentaire andere tijden sport over zo'n 10 jaar. :@
pi_171299813
SanderKleikers twitterde op maandag 29-05-2017 om 13:25:31 BREAKING: huldiging @tom_dumoulin WOENSDAG in Maastricht , MARKT om 19.30 #L1 @1Lsport https://t.co/V8AJKNnpXu reageer retweet
pi_171299819
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:48 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
ik heb nu al zin in die documentaire andere tijden sport over zo'n 10 jaar. :@
Waarbij er hopelijk wel bij wordt gezegd dat het de 1ste zege in een grote ronde was van een hele reeks Nederlandse eindzeges in grote rondes
  maandag 29 mei 2017 @ 13:51:38 #181
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_171299827
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:42 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Zonder het poepincident had 'ie gewoon ruim gewonnen.
Zonder Yates en Mollema had hij de top tien waarschijnlijk niet eens gehaald. Dat soort als, als, als dingen gaan niet op.
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:07:19 #182
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171300198
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:08 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

God, bij wielrennen ligt dat niveau zo verschikkelijk laag. Over Dafne Schippers en Hassan (en wat andere sporten) mag je klagen, maar dit.. Ze rijden niet eens drie weken!

Laatst even wat doorgetrokken op wat heuveltjes in Limburg (Keutenberg etc..) en dan rij je gewoon sneller dan alle vrouwen volgens STRAVA. En ik kan er dus geen pepernoot van! Weet alleen hoe ik naar de Gulperner, Brand brouwerij of Val Dieu moet rijden...
Mwa, ik denk niet dat jij of ik Vos of van der Bruggen er af rijdt, berg op. Ook niet als man zijnde. Maar het punt is dat het verschil tussen de absolute top en de goedwillende amateur, in het vrouwenwielrennen veel kleiner is dan bij de mannen. Dat is ook logisch, want bij de mannen krijgt de waterdrager van de kleinste flutploeg nog een salaris waar hij de maand mee door kan komen, iets wat bij de dames alleen voor de aller, allerbeste is weggelegd. Dan krijg je automatisch al dat verschil.

Toch is dat voor mij niet het enige. Ik wil bij sporten (zeker bij individuele sporten) zien wat de uiterste prestaties zijn die een menselijk lichaam kan leveren. En dat zie je gewoon niet bij sportende vrouwen. Natuurlijk vind ik het mooi om Schippers te zien winnen, maar dat is chauvinisme.

Daarom kijk ik ook niet (voor mijn plezier) naar amateursport of gehandicaptensport. Waarmee ik vrouwensport natuurlijk niet 1 op 1 met gehandicaptensport wil vergelijken.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:08:26 #183
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_171300230
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:51 schreef showtimer het volgende:
SanderKleikers twitterde op maandag 29-05-2017 om 13:25:31 BREAKING: huldiging @tom_dumoulin WOENSDAG in Maastricht , MARKT om 19.30 #L1 @1Lsport https://t.co/V8AJKNnpXu reageer retweet
Mooi! Dus thuisblijven en L1 kijken die dag :)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 29 mei 2017 @ 14:10:32 #184
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_171300286
En De Volkskrant: Dat wanhopige gezeur over de Tour moet maar eens ophouden. Natuurlijk is de Tour net nog even een tandje groter maar om er nu over te gaan zitten zeveren, laat alleen maar zien dat je geen wielerfan/expert bent maar een Tourfan. En dat zijn opportunisten.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_171300302
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:07 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Mwa, ik denk niet dat jij of ik Vos of van der Bruggen er af rijdt, berg op. Ook niet als man zijnde. Maar het punt is dat het verschil tussen de absolute top en de goedwillende amateur, in het vrouwenwielrennen veel kleiner is dan bij de mannen. Dat is ook logisch, want bij de mannen krijgt de waterdrager van de kleinste flutploeg nog een salaris waar hij de maand mee door kan komen, iets wat bij de dames alleen voor de aller, allerbeste is weggelegd. Dan krijg je automatisch al dat verschil.

Toch is dat voor mij niet het enige. Ik wil bij sporten (zeker bij individuele sporten) zien wat de uiterste prestaties zijn die een menselijk lichaam kan leveren. En dat zie je gewoon niet bij sportende vrouwen. Natuurlijk vind ik het mooi om Schippers te zien winnen, maar dat is chauvinisme.

Daarom kijk ik ook niet (voor mijn plezier) naar amateursport of gehandicaptensport. Waarmee ik vrouwensport natuurlijk niet 1 op 1 met gehandicaptensport wil vergelijken.
_O-
  maandag 29 mei 2017 @ 14:13:10 #186
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171300355
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:10 schreef Strani het volgende:
En De Volkskrant: Dat wanhopige gezeur over de Tour moet maar eens ophouden. Natuurlijk is de Tour net nog even een tandje groter maar om er nu over te gaan zitten zeveren, laat alleen maar zien dat je geen wielerfan/expert bent maar een Tourfan. En dat zijn opportunisten.
Het ligt ook aan hoe je mentaal in elkaar steekt. Als je je nergens gek door laat maken en tegen de hectiek van de Tour kunt, dan is die misschien wel makkelijker te winnen dan een Giro waar het parcours veel lastiger is.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:15:55 #187
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_171300423
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:13 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Het ligt ook aan hoe je mentaal in elkaar steekt. Als je je nergens gek door laat maken en tegen de hectiek van de Tour kunt, dan is die misschien wel makkelijker te winnen dan een Giro waar het parcours veel lastiger is.
Ook dat. Het stuk slaat in elk geval als een tang op een varken. De gedachte dat Quintana op halve kracht zou hebben meegereden is ook absurd. Hij wilde deze ronde gewoon winnen. Nibali waarschijnlijk zelfs nog meer.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 29 mei 2017 @ 14:24:22 #188
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_171300614
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:05 schreef Chiappucci het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)33557e959fd85526a92e

De Volkskrant plaatst het even in perspectief :')
Ze vergeten ook even Nibali die de tour en vuelta heeft gewonnen
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_171300636
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:24 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ze vergeten ook even Nibali die de tour en vuelta heeft gewonnen
En Pinot, die hier buiten het podium viel, in de Tour al podium heeft gereden..
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 14:27:41 #190
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_171300691
quote:
Tom Dumoulin won Giro dankzij chips en winegums

Topsport en eten. Dat is onlosmakelijk aan elkaar verbonden. En kennelijk horen daar chips en winegums bij, ook bij een winnaar van de Giro D'Italia. "Tom Dumoulin leefde daar de laatste dagen op", zegt zijn trainingsmaatje Thomas Rieff.

Rieff is de boezemvriend van Dumoulin. Hij kent hem al van jongs af aan. Een dag voor de cruciale tijdrit stuurde hij een foto naar Dumoulin waarop hij een ijsje aan het eten was. Gewoon, om te plagen, zegt hij tegen RTL Nieuws. "Hij stuurde terug dat hij dat ook wel zou willen. Hij zei al twee dagen op chips en winegums te leven. Toen zei ik, als jij de Giro wint, krijg je een ijsje."
Winegums heel normaal

Maar een ijsje rond wedstrijden, dat mag niet van de sportdiëtist. "Dat is ook niet zo professioneel", zegt Rieff. Maar chips en winegums zijn wel normaal in het wielrennen. "Je moet binnen het half uur na de wedstrijd suiker en koolhydraten aanvullen en dat kan met met een handje winegums heel snel. Veel renners eten ook van die gummibeertjes."

Winegums zijn prima, zegt ook sportdiëtiste Antoinette Drexhage. "Zeker in de duursport. Winegums zitten vol koolhydraten en suikers. Uiteindelijk is het zo dat suikers worden omgezet in glucose en dat wordt opgeslagen in de spieren en de lever. Dat is nodig om een goede prestatie te leveren."
Koolhydraat stapelen

In aanloop naar een zware wedstrijd wordt er volgens de diëtiste aan 'koolhydraat stapelen' gedaan. "Je lichaam moet optimaal voorbereid zijn. Het kan een bepaalde hoeveelheid opslaan, dus het is zaak om dat aan te blijven vullen. Dus je ziet in de duursport sporters constant aan de gelletjes en sportdranken. Voor de wedstrijd, maar ook tijdens het fietsen."

En vooral direct na afloop van de wedstrijd is het belangrijk om suikers en koolhydraten te eten, voor optimaal herstel van het lichaam.
Vet nodig

En chips voor een sporter? Drexhage ziet dat niet zo vaak, maar ze kan het zich wel voorstellen. "Normaal gesproken raad ik het niet aan, want de prestatie kan hierdoor achteruit gaan. Maar qua energie moet er zo veel naar binnen komen, daar is altijd moeilijk tegenop de eten. Je moet duizenden calorieën per dag verbranden, en hebt dus wat meer vet nodig. Maar vetten zorgen ervoor dat de koolhydraten langzamer worden opgenomen. Het is een langzame energiebron."

Hoeveel snoep je moet eten, ligt puur aan hoe zwaar de inspanning is. "En het ligt ook heel individueel. Er is daarom bij topsporters altijd een sportdiëtist betrokken."
De darmen van Dumoulin

Dumoulin had problemen met zijn darmen tijdens de Giro. Hij verloor veel tijd, toen hij plotseling de bosjes in moest. Maagklachten komen vaker voor in de topsport, zegt Drexhage. "Dat heeft met de koolhydraten te maken. Die nemen per gram wat vocht mee. En als er heel veel vocht opeens in de darmen terechtkomt, dan moet dat er uit."

Ook de laatste dagen ging eten moeizaam voor de Giro-winnaar, zegt Dumoulins maatje Rieff. Zijn eten moest vooral licht verteerbaar zijn. Met chips en winegums stelde de Limburger de roze trui veilig.

Zin in iets hartigs

Rieff noemt chips 'een redelijk verantwoord tussendoortje'. "Ik merk dat zelf als renner ook, je hebt ook zin in iets hartigs. En je hebt zout en natrium nodig. Je verliest liters aan zweet, dus je moet toch weer dat zout binnenkrijgen. De vetten in chips geven een snel verzadigd gevoel. Je hebt aan een klein bakje genoeg."

Zijn winegums ook voor amateursporters aan te bevelen? Soms wel, zegt sportdiëtiste Drexhage. "Het ligt eraan hoe lang je aan het sporten bent. Bij een inspanning van anderhalf uur en langer heeft je lichaam koolhydraten en eiwitten nodig. Tot anderhalf uur kan je lichaam het met reserves doen. Maar je ziet vaak dat sporters vergeten te eten en te drinken. En dan is er een grotere kans op blessures of kun je je na het sporten erg vermoeid voelen."

Wat je verder goed kunt eten: brood, witte pasta, volvette kaas, jam, honing en kip of vis. "Maar geen vezels. Die zorgen ervoor dat je eten langer in de maag blijft en dat kan klachten opleveren."
Bron rtlnieuws
Er is nog hoop voor ons fokkers!
pi_171300709
quote:
Gijs Poortman, zendermanager van Eurosport: “Dit zijn voor ons spectaculaire kijkcijfers en het overtreft zelfs onze verwachtingen. Dus ja, het mag voor zich spreken dat we daar erg blij mee zijn. We realiseren ons dat dit zeker niet onze verdienste is, maar die van topsport van de bovenste plank. Met Dumoulin in de hoofdrol. En natuurlijk zijn we blij dat de kijkers ons zo massaal hebben weten te vinden. Dit zorgt voor een geweldige impuls voor onze ambitie om in Nederland verder te groeien als ‘Home of Cycling’.”
_O-
  maandag 29 mei 2017 @ 14:31:26 #192
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_171300768
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:25 schreef Marcoss het volgende:

[..]

En Pinot, die hier buiten het podium viel, in de Tour al podium heeft gereden..
Die ook ja.

Maar de tour winnen zie ik voorlopig nog niet goedkomen. Of tommeke moet naar Sky als froom het al snel zat wordt.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 14:31:47 #193
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_171300777
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:28 schreef showtimer het volgende:

[..]

_O-
NEE GA WEG
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:32:09 #194
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_171300784
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:28 schreef showtimer het volgende:

[..]

_O-
Neeeeeeeeeeeeeee.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_171300790
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:31 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Die ook ja.

Maar de tour winnen zie ik voorlopig nog niet goedkomen. Of tommeke moet naar Sky als froom het al snel zat wordt.
Froome is wel 6 jaar ouder dan Tom natuurlijk, die zal ook niet eeuwig door blijven gaan :P
  maandag 29 mei 2017 @ 14:33:28 #196
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_171300809
Who the fock is Bart Jungmann en waar heeft hij verdedigende middenvelder gespeeld?
Put these foolish ambitions to rest.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 29 mei 2017 @ 14:34:14 #197
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_171300826
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:28 schreef showtimer het volgende:

[..]

_O-
Een van de eerste resultaten bij het googelen naar die vent:

quote:
For the eleventh installment of our Leisure Mix Series, Amsterdams Gijs Poortman, better known as G-String, delivers a hard-driving tour through a self-described, deep outer space techno mix.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_171301041
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:07 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Mwa, ik denk niet dat jij of ik Vos of van der Bruggen er af rijdt, berg op. Ook niet als man zijnde. Maar het punt is dat het verschil tussen de absolute top en de goedwillende amateur, in het vrouwenwielrennen veel kleiner is dan bij de mannen. Dat is ook logisch, want bij de mannen krijgt de waterdrager van de kleinste flutploeg nog een salaris waar hij de maand mee door kan komen, iets wat bij de dames alleen voor de aller, allerbeste is weggelegd. Dan krijg je automatisch al dat verschil.

Toch is dat voor mij niet het enige. Ik wil bij sporten (zeker bij individuele sporten) zien wat de uiterste prestaties zijn die een menselijk lichaam kan leveren. En dat zie je gewoon niet bij sportende vrouwen. Natuurlijk vind ik het mooi om Schippers te zien winnen, maar dat is chauvinisme.

Daarom kijk ik ook niet (voor mijn plezier) naar amateursport of gehandicaptensport. Waarmee ik vrouwensport natuurlijk niet 1 op 1 met gehandicaptensport wil vergelijken.
Zit dus net even te kijken. Longo Borghini en Ellen van Dijk rijden daar <15 km/u naar boven op die Keut tijdens de AGR 2017. Kwiatkowski met 22. Dat is toch pure minachting van de kijker?

Geef mij een EPO-spuit, laat ik het tripletje Val Dieu staan en het komt helemaal goed! Hetzelfde geldt voor een tig andere mannelijke beunhazen! Op de Keut dan hé, geen zin om lang af te zien op een Alpencol.

Dat ik Hassan of Schippers er ooit af zal kunnen lopen is een illusie.... Voor alle mannen hier op dit forum waarschijnlijk.
pi_171301110
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:28 schreef showtimer het volgende:

[..]

_O-
;(
pi_171301274
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:51 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Zonder Yates en Mollema had hij de top tien waarschijnlijk niet eens gehaald. Dat soort als, als, als dingen gaan niet op.
Dat is koers, die jongens hadden ook hun eigen belangen te verdedigen.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:56:56 #201
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_171301309
Eurosport is een mensonterende zender
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_171301345
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:31 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Die ook ja.

Maar de tour winnen zie ik voorlopig nog niet goedkomen. Of tommeke moet naar Sky als froom het al snel zat wordt.
Als Froome niet meedoet, wie wint hem dan? Dan ligt het deelnemersveld ineens behoorlijk dicht bij elkaar hoor, en dan is Dumoulin wel één van de kanshebbers.
pi_171301396
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:44 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Zit dus net even te kijken. Longo Borghini en Ellen van Dijk rijden daar <15 km/u naar boven op die Keut tijdens de AGR 2017. Kwiatkowski met 22. Dat is toch pure minachting van de kijker?

Geef mij een EPO-spuit, laat ik het tripletje Val Dieu staan en het komt helemaal goed! Hetzelfde geldt voor een tig andere mannelijke beunhazen! Op de Keut dan hé, geen zin om lang af te zien op een Alpencol.

Dat ik Hassan of Schippers er ooit af zal kunnen lopen is een illusie.... Voor alle mannen hier op dit forum waarschijnlijk.
Schippers en Hassen zijn relatief even slecht als Van der Breggen en Van Dijk hoor. Van Dijk is trouwens allesbehalve een klimmers dat voorbeeld van de Cauberg is niet echt eerlijk.

http://www.procyclingstat(...)pionships_-_TTT_2016 (56 gemiddeld)
http://www.procyclingstat(...)nships_WE_-_TTT_2016 (49 gemiddeld)

Boels zou zelfs twee continentale ploegen achter zich gelaten hebben.

Schippers 21:63 vs. Bolt 19.19
Hassan 3.56 vs. Hicham El Guerrouj 3.26
  maandag 29 mei 2017 @ 15:02:19 #204
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_171301452
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:56 schreef Szura het volgende:
Eurosport is een mensonterende zender
Understatement.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_171301475
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:00 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Schippers en Hassen zijn relatief even slecht als Van der Breggen en Van Dijk hoor. Van Dijk is trouwens allesbehalve een klimmers dat voorbeeld van de Cauberg is niet echt eerlijk.

http://www.procyclingstat(...)pionships_-_TTT_2016 (56 gemiddeld)
http://www.procyclingstat(...)nships_WE_-_TTT_2016 (49 gemiddeld)

Boels zou zelfs twee continentale ploegen achter zich gelaten hebben.

Schippers 21:63 vs. Bolt 19.19
Hassan 3.56 vs. Hicham El Guerrouj 3.26
Jawel, want we willen de vrouwen AGR op de tv hebben, en Leo van Vliet is een enorme vrouwenhater, etc. etc. Die Borghini gaat wel aardig omhoog normaal.

Voor de TTT ga ik sowieso niet voor de tv zitten ;)

Maar goed, chargeer een beetje... Ik vind alleen wel dat het vrouwenwielrennen totaal niet spectaculair oogt. Met 15 per uur of met 22 per uur een Keutenberg of Huy op, dat is het verschil tussen krasselen en harken (ik kan het weten :P ) en keihard schroeigenot!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 29 mei 2017 @ 15:04:20 #206
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_171301501
Tom staat daar met een stevige hartslag op het podium zeg :P



Die 5km zal van het uitfietsen zijn ofzo? Wel geinig dat ook een Dumoulin gewoon een relatief simpele Polar heeft, ik heb dezelfde dus ik kan de Giro ook winnen :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport / Supervogel maandag 29 mei 2017 @ 15:08:38 #207
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_171301627
tom_dumoulin twitterde op maandag 29-05-2017 om 15:08:00 My own house is my only private place I will have the coming weeks. So to all journalists/photographers waiting there now: FUCK OFF! reageer retweet
Sow.
pi_171301637
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:08 schreef Pino112 het volgende:
tom_dumoulin twitterde op maandag 29-05-2017 om 15:08:00 My own house is my only private place I will have the coming weeks. So to all journalists/photographers waiting there now: FUCK OFF! reageer retweet
Sow.
pi_171301660
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:08 schreef Pino112 het volgende:
tom_dumoulin twitterde op maandag 29-05-2017 om 15:08:00 My own house is my only private place I will have the coming weeks. So to all journalists/photographers waiting there now: FUCK OFF! reageer retweet
Sow.
_O-

Wel terecht. Het eerste wat hij zei gister haast was dat hij lekker in de tuin wil zitten en tot rust komen, staan er tientallen journalisten voor de deur.
pi_171301670
Heeft hij die tweet direct alweer verwijderd? :P
pi_171301674
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:08 schreef Pino112 het volgende:
tom_dumoulin twitterde op maandag 29-05-2017 om 15:08:00 My own house is my only private place I will have the coming weeks. So to all journalists/photographers waiting there now: FUCK OFF! reageer retweet
Sow.
Sensatiezoekers :') echt het laagste van het laagste.
pi_171301743
Is eigenlijk al bekend welke koersen hij nog gaat rijden dit seizoen?

Staat de Vuelta op het programma?
pi_171301753
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:10 schreef Marcoss het volgende:
Heeft hij die tweet direct alweer verwijderd? :P
Ja. Hij gaat nog spijt krijgen van zijn eigen succes. :'(
  maandag 29 mei 2017 @ 15:13:02 #214
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_171301756
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:08 schreef Pino112 het volgende:
tom_dumoulin twitterde op maandag 29-05-2017 om 15:08:00 My own house is my only private place I will have the coming weeks. So to all journalists/photographers waiting there now: FUCK OFF! reageer retweet
Sow.
Het is echt net zo'n streskip als Evans.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_171301766
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:13 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Het is echt net zo'n streskip als Evans.
:D.

:').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_171301767
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:12 schreef Sloggi het volgende:
Is eigenlijk al bekend welke koersen hij nog gaat rijden dit seizoen?

Staat de Vuelta op het programma?
Volgens Kelderman wel :P

Dumoulin heeft er nog niet zoveel over gezegd, volgens mij. Suisse staat op zijn oorspronkelijke programma en komend weekend zou hij starten in de Hammer Series, maar geen idee of hij daar zin in heeft.
  maandag 29 mei 2017 @ 15:21:07 #217
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_171301965
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:08 schreef Pino112 het volgende:
tom_dumoulin twitterde op maandag 29-05-2017 om 15:08:00 My own house is my only private place I will have the coming weeks. So to all journalists/photographers waiting there now: FUCK OFF! reageer retweet
Sow.
En weg. :D
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_171302040
simongeschke twitterde op maandag 29-05-2017 om 14:39:55 I sincerely apologize to all people i facetimed or tried to facetime at 6am this morning... 😬 Post Giro Gin Tonics made me do it! reageer retweet
pi_171302140
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:51 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Zonder Yates en Mollema had hij de top tien waarschijnlijk niet eens gehaald. Dat soort als, als, als dingen gaan niet op.
zwats toch niet trol
pi_171302191
quote:
13s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:28 schreef Joezi het volgende:

[..]

zwats toch niet trol
pi_171302201
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:21 schreef Mani89 het volgende:

[..]

En weg. :D
jammer.
pi_171302223
IljoKeisse twitterde op maandag 29-05-2017 om 15:29:35 Fact: not a single raindrop during this years #giroitalia 👌🏻 reageer retweet
pi_171302306
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:31 schreef Columbiafan het volgende:
IljoKeisse twitterde op maandag 29-05-2017 om 15:29:35 Fact: not a single raindrop during this years #giroitalia 👌🏻 reageer retweet
Niet waar, in het begin was er regen. Eerste week geloof ik. Niet veel hoor :P
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 29 mei 2017 @ 15:38:08 #224
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_171302403
quote:
13s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:28 schreef Joezi het volgende:

[..]

zwats toch niet trol
'Zonder Geschke' was realistischer geweest inderdaad.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_171302512
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:09 schreef Tchock het volgende:

[..]

_O-

Wel terecht. Het eerste wat hij zei gister haast was dat hij lekker in de tuin wil zitten en tot rust komen, staan er tientallen journalisten voor de deur.
Sandra van Hart van Nederland wil ook een itempje doen over Tom
pi_171302518
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]

'Zonder Geschke' was realistischer geweest inderdaad.
wat als wat als wat als
pi_171302571
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]

'Zonder Geschke' was realistischer geweest inderdaad.
Nee joh, uiteindelijk was het toch puur toeval dat Mollema en Yates ook zaten te slapen? Hij had die rookie mistake ook gemaakt als de rest van de top-10 wel vooraan zat.
  maandag 29 mei 2017 @ 15:47:09 #228
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_171302605
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]

'Zonder Geschke' was realistischer geweest inderdaad.
Wat?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_171302636
maar gaan wij nog als groep naar Maastricht toe woensdag
pi_171302653
was deze al gepost?

wat een leuk artikel
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 15:49:17 #231
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_171302659
  maandag 29 mei 2017 @ 15:50:23 #232
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_171302683
wordt hier strakjes ook gechat over de huldiging van onze held :D
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
  maandag 29 mei 2017 @ 15:52:20 #233
56724 Wombcat
rent wiel
pi_171302737
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:03 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Maar goed, chargeer een beetje... Ik vind alleen wel dat het vrouwenwielrennen totaal niet spectaculair oogt. Met 15 per uur of met 22 per uur een Keutenberg of Huy op, dat is het verschil tussen krasselen en harken (ik kan het weten :P ) en keihard schroeigenot!
Je kijkt dus niet graag als de profs de Mortirolo of Zoncolan opfietsen? Want dat is ook niet meer schroeien, maar krasselen en harken.
in a crowd you lose humanity
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 15:52:21 #234
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_171302740
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:50 schreef TheVoice4ever het volgende:
wordt hier strakjes ook gechat over de huldiging van onze held :D
Als jij hier ookal gaat posten ben ik hier weg
pi_171302754
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:49 schreef skysherrif het volgende:
was deze al gepost?

wat een leuk artikel
he?
  maandag 29 mei 2017 @ 15:53:16 #236
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_171302770
quote:
4s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:52 schreef Momo... het volgende:

[..]

Als jij hier ookal gaat posten ben ik hier weg
blijf lekker hier alsjeblieft :)
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_171302772
Als Mollema, Kruijswijk en Yates die dag wel voorin het peloton hadden gezeten, was het een hele klus geworden voor Dumoulin ja.. Volgens mij waren zijn ploeggenoten er al heel snel af en kwam ook Geschke pas veel later terug (om hem daarna nog wel heel lang te helpen op de slotklim)
pi_171302805
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:52 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

he?
Oeps, link vergeten

http://hetiskoers.nl/echt-geluk-zit-dertiende-plaats/
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 15:55:13 #239
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_171302822
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:53 schreef Marcoss het volgende:
Als Mollema, Kruijswijk en Yates die dag wel voorin het peloton hadden gezeten, was het een hele klus geworden voor Dumoulin ja.. Volgens mij waren zijn ploeggenoten er al heel snel af en kwam ook Geschke pas veel later terug (om hem daarna nog wel heel lang te helpen op de slotklim)
Ach, anderzijds, had dumoulin niet zo gek gedaan en voorin gezeten was hij die dag wellicht helemala niets kwijtgeraakt.
pi_171302826
SEGcycling twitterde op maandag 29-05-2017 om 12:14:22 Bauke achieved another milestone in his career, having finished all Grand Tour GC's in top 7!Tour: 6th, 7th, 10thVuelta: 4thGiro: 7th reageer retweet
Speciaal voor RR:

De Bau _O_
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 15:56:27 #242
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_171302857
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:55 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Alweer verwijderd.
Bedankt Hans.
  maandag 29 mei 2017 @ 15:56:38 #243
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171302863
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:55 schreef Marcoss het volgende:
SEGcycling twitterde op maandag 29-05-2017 om 12:14:22 Bauke achieved another milestone in his career, having finished all Grand Tour GC's in top 7!Tour: 6th, 7th, 10thVuelta: 4thGiro: 7th reageer retweet
Speciaal voor RR:

De Bau _O_
Monfort 2.0 _O_
  maandag 29 mei 2017 @ 15:59:30 #244
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_171302943
Bauke Mollema ook best goed vind ik, maar wat Dumoulin heeft geflikt is echt geweldig :)
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_171302947
Peptalk twitterde op maandag 29-05-2017 om 14:08:08 De finish van @tom_dumoulin 🚴 in de #Giro was fantastisch, maar wij misten toch commentaar van #DeMart 🎙️. Dat hale… https://t.co/14uq4WUVla reageer retweet
Dit moet Mart niet doen
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 16:00:17 #246
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_171302973
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:55 schreef Marcoss het volgende:
SEGcycling twitterde op maandag 29-05-2017 om 12:14:22 Bauke achieved another milestone in his career, having finished all Grand Tour GC's in top 7!Tour: 6th, 7th, 10thVuelta: 4thGiro: 7th reageer retweet
Speciaal voor RR:

De Bau _O_
Grootste kutrenner die er ooit op deze planeet heeft rondgereden.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 29 mei 2017 @ 16:00:47 #247
56724 Wombcat
rent wiel
pi_171302987
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:56 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Monfort 2.0 _O_
Heeft Montfort überhaupt wel eens top 10 gereden dan? Normaal finisht hij tussen de 11e en 20e plek.
in a crowd you lose humanity
pi_171302997
quote:
2s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:59 schreef Evertjan het volgende:
Peptalk twitterde op maandag 29-05-2017 om 14:08:08 De finish van @tom_dumoulin 🚴 in de #Giro was fantastisch, maar wij misten toch commentaar van #DeMart 🎙️. Dat hale… https://t.co/14uq4WUVla reageer retweet
Dit moet Mart niet doen
Mart gaat vanavond een paar controversiële uitspraken doen
pi_171303007
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Heeft Montfort überhaupt wel eens top 10 gereden dan? Normaal finisht hij tussen de 11e en 20e plek.
Als je nou dat artikeltje aanklikte dat ik net poste, had je het geweten amai!

1 keer :)
pi_171303094
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:55 schreef Marcoss het volgende:
SEGcycling twitterde op maandag 29-05-2017 om 12:14:22 Bauke achieved another milestone in his career, having finished all Grand Tour GC's in top 7!Tour: 6th, 7th, 10thVuelta: 4thGiro: 7th reageer retweet
Speciaal voor RR:

De Bau _O_
Verloren jaar.

quote:
"Als je mee wilt doen voor het podium, dan valt dit tegen. Dat is niet waar ik voor kwam. Eigenlijk heb ik nooit het gevoel gehad dat ik in topvorm was. Het positieve is dat ik nu in de slotweek geen slechte dag kende. Halverwege de ronde verloor ik op de klim naar Oropa te veel tijd (1.44 minuten op ritwinnaar Dumoulin, red.) en daarmee achteraf gezien ook het zicht op het podium.”
Misschien dat Bert nog iets aan hem heeft, al schat ik Jarlinson hoger in voor die rol.
  maandag 29 mei 2017 @ 16:06:50 #251
14505 OProg
A Life in Music
pi_171303127
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Grootste kutrenner die er ooit op deze planeet heeft rondgereden.
Hummeltje vindt dit leuk.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 29 mei 2017 @ 16:08:46 #252
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_171303169
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:05 schreef showtimer het volgende:

[..]

Verloren jaar.

[..]

Misschien dat Bert nog iets aan hem heeft, al schat ik Jarlinson hoger in voor die rol.
Wat heeft Bert nou aan een knecht die nooit op kop wil rijden?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_171303264
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:08 schreef Szura het volgende:

[..]

Wat heeft Bert nou aan een knecht die nooit op kop wil rijden?
_O-
  maandag 29 mei 2017 @ 16:22:11 #254
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_171303513
Ik hoop echt dat Mollema zich een keer gaat focussen op de klassiekers of eventueel de kleinere rondes. Hij zou best een keertje de Ronde van Zwitserland ofzo kunnen winnen. Een grote ronde gaat nooit gebeuren.
pi_171303578
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:22 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik hoop echt dat Mollema zich een keer gaat focussen op de klassiekers of eventueel de kleinere rondes. Hij zou best een keertje de Ronde van Zwitserland ofzo kunnen winnen. Een grote ronde gaat nooit gebeuren.
nee hij moet gewoon knechten voor Mutantom
  maandag 29 mei 2017 @ 16:25:07 #256
40566 Ericr
Livewrong
pi_171303581
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:22 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik hoop echt dat Mollema zich een keer gaat focussen op de klassiekers of eventueel de kleinere rondes. Hij zou best een keertje de Ronde van Zwitserland ofzo kunnen winnen. Een grote ronde gaat nooit gebeuren.
Hij is twee keer tweede geworden in de Tour de Suisse maar Rui Costa wilde zijn troon niet afgeven. Ik denk dat hij zelf ook weet dat hij dit soort rondes kan winnen maar bij Trek ligt de focus duidelijk op de grote ronden.
pi_171303704
Hoe gaat LTJ trouwens de Tour rijden verwachten jullie, is het niet beter om gewoon vol voor sprint te gaan met groenewegen en dan gesink/battaglin in de bergen etappes te laten winnen en al gesink zich echt goed voelt aanhaken in klassement?
pi_171303717
Mollema is nergens écht goed in natuurlijk, hij zal bergop niet iedereen lossen en in de tijdrit zijn er ook altijd een paar sterker. Hij heeft jarenlang echt gepiekt naar de heuvelklassiekers en ook goede uitslagen gereden, maar hij is nooit echt dichtbij de zege geweest. Vorig jaar reed hij een beroerde slotweek in de Tour, maar wint hij een week later wel op een indrukwekkende manier in San Sebastian, terwijl de focus daar niet op lag..

Je kunt het ook niet altijd plannen natuurlijk..
pi_171303746
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:31 schreef skysherrif het volgende:
Hoe gaat LTJ trouwens de Tour rijden verwachten jullie, is het niet beter om gewoon vol voor sprint te gaan met groenewegen en dan gesink/battaglin in de bergen etappes te laten winnen en al gesink zich echt goed voelt aanhaken in klassement?
Die gaan normaal gesproken puur voor ritzeges met Groenewegen in de sprints en Gesink/Bennett/Roglic voor de lastige ritten. Misschien dat 1 van de 3 dan toevallig nog een klassement rijdt (dan verwacht ik van Roglic het meeste), maar dat was in ieder geval geen prioriteit.
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 16:33:18 #261
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_171303755
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:31 schreef skysherrif het volgende:
Hoe gaat LTJ trouwens de Tour rijden verwachten jullie, is het niet beter om gewoon vol voor sprint te gaan met groenewegen en dan gesink/battaglin in de bergen etappes te laten winnen en al gesink zich echt goed voelt aanhaken in klassement?
Lotto Djumbo gaat met Roglic en Bennett voor het klassement, Gesink mag voor de ritzeges gaan en de rest van de ploeg is de sprinttrein voor Groenewegen, met Boom, Leezer, Wagner ( :') ) en dan nog twee. Roosen en Martens ofzo.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_171303804
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:32 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Die gaan normaal gesproken puur voor ritzeges met Groenewegen in de sprints en Gesink/Bennett/Roglic voor de lastige ritten. Misschien dat 1 van de 3 dan toevallig nog een klassement rijdt (dan verwacht ik van Roglic het meeste), maar dat was in ieder geval geen prioriteit.
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Lotto Djumbo gaat met Roglic en Bennett voor het klassement, Gesink mag voor de ritzeges gaan en de rest van de ploeg is de sprinttrein voor Groenewegen, met Boom, Leezer, Wagner ( :') ) en dan nog twee. Roosen en Martens ofzo.
Oke :D, lijkt me idd verstandig dat ze eens prioriteit maken van die sprint en niet als vorig jaar met zo'n lachwekkende trein aankomen.
  maandag 29 mei 2017 @ 16:36:50 #263
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_171303834
De sprinttrein van Djumbo :').
Die gaat weer op kop rijden op 5km van de meet en dan weggevaagd worden door QS en co. En dan mag Groenewegen het alsnog zelf uitzoeken.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 16:36:59 #264
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_171303838
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:35 schreef skysherrif het volgende:

[..]

[..]

Oke :D, lijkt me idd verstandig dat ze eens prioriteit maken van die sprint en niet als vorig jaar met zo'n lachwekkende trein aankomen.
Wagner mag weer de lead-outs gaan verzorgen, dus het wordt minstens zo lachwekkend dit jaar.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_171303875
Vorig jaar was Sep ook een paar keer de laatste man en die kreeg het voor elkaar om in de belangrijkste fase van de voorbereiding helemaal links te gaan rijden, terwijl Groenewegen helemaal rechts zat :D

Maar ik hoop toch dat ze daarvan geleerd hebben en ze het nu iets beter aanpakken. Al blijft het qua namen niet heel bijzonder natuurlijk.
pi_171303912
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je kijkt dus niet graag als de profs de Mortirolo of Zoncolan opfietsen? Want dat is ook niet meer schroeien, maar krasselen en harken.
Jawel. Het gaat om het referentiekader. Als ze daar met een paar km per uur naar boven 'krasselen' noem ik dat gewoon weer schroeien. Anders heb ik geen passende term meer voor het naarboven krasselen van de vrouwen :)
  maandag 29 mei 2017 @ 16:42:39 #267
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_171303948
Rahim heeft gezegd dat sprinttrein van LottoNL fantastisch is dus is het een fantastische sprinttrein
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 16:43:31 #268
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_171303961
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Rahim heeft gezegd dat sprinttrein van LottoNL fantastisch is dus is het een fantastische sprinttrein
Ik vind dat we niet moeten lachen met Rahim, want die jongen heeft daadwerkelijk een beperking.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 29 mei 2017 @ 16:48:30 #269
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_171304058
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik vind dat we niet moeten lachen met Rahim, want die jongen heeft daadwerkelijk een beperking.
Zo praat je toch niet over forzaudinese joh.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_171304116
quote:
Nairo Quintana heeft de Giro afgesloten op een tweede plaats. De Colombiaan werd in de slottijdrit in Milaan uit de roze leiderstrui gereden. Hij is van mening dat Dumoulin de overwinning mede te danken heeft aan renners van andere ploegen die hem de afgelopen etappes te hulp schoten.

"Vooraf zei ik dat Nibali de grootste rivaal was, maar ik wist zeker dat er nog iemand zou verrassen", aldus Quintana. "Dumoulin deed iets vergelijkbaars als in de Vuelta twee jaar geleden. Toen verloor hij alles in de bergen en waren er minder tijdritkilometers", blikt hij terug.

Volgens de Colombiaanse klimmer mag Dumoulin de andere teams dankbaar zijn. "Op sommige dagen had hij bondgenoten die hem hielpen. Dat heeft hem enorm geholpen", geeft hij aan.
  maandag 29 mei 2017 @ 16:52:11 #271
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_171304124
Rahim is trouwens 292e geworden in het afgelopen CM spel. Elke dag de negen van Jumbo opstellen is geen juiste tactiek gebleken.
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 29 mei 2017 @ 16:52:24 #272
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171304131
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Heeft Montfort überhaupt wel eens top 10 gereden dan? Normaal finisht hij tussen de 11e en 20e plek.
11e is het hoogste volgens mij. Maar ik bedoelde dat Mollema net als Monfort onzichtbaar is, nooit aanvalt en een redelijk constante klassering haalt. Alleen dan een stapje hoger.
pi_171304148
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:51 schreef Marcoss het volgende:

[..]

:')
pi_171304159
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:52 schreef hhh38 het volgende:

[..]

11e is het hoogste volgens mij. Maar ik bedoelde dat Mollema net als Monfort onzichtbaar is, nooit aanvalt en een redelijk constante klassering haalt. Alleen dan een stapje hoger.
Monfort werd zelfs ooit 6de in de Vuelta, 1 plek voor Nibali!

Monfort wordt hier stelselmatig zwart gemaakt en onderschat, toch zonde! ;(
  maandag 29 mei 2017 @ 16:54:38 #275
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_171304177
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:53 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Monfort werd zelfs ooit 6de in de Vuelta, 1 plek voor Nibali!

Monfort wordt hier stelselmatig zwart gemaakt en onderschat, toch zonde! ;(
Monfort en Devolder, vergeten krijgers.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 29 mei 2017 @ 16:54:42 #276
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_171304178
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:51 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Hij heeft geen ongelijk.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 16:57:17 #277
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_171304237
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:54 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Hij heeft geen ongelijk.
Heeft Strani toch gelijk dat al die Colombiaantjes een ontzettend groot calimerocomplex hebben.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 29 mei 2017 @ 16:58:52 #278
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_171304269
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Heeft Strani toch gelijk dat al die Colombiaantjes een ontzettend groot calimerocomplex hebben.
Dumoulin heeft naar Piancavallo gewoon enorme mazzel gehad. Dat is geen calimerocomplex, dat is een feit.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_171304283
Van Emden vanavond bij Peptalk (samen met Boogerd en DeMart) en bij RTL Late Night
  maandag 29 mei 2017 @ 17:00:20 #280
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_171304298
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:54 schreef Szura het volgende:

[..]

Monfort en Devolder, vergeten krijgers.
Devolder gaat de Vuelta winnen.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_171304306
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:54 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Hij heeft geen ongelijk.
Tom heeft juist als enige bijna geen team en hulp gehad,
en heeft pas echt bewust hulp gekregen op zaterdag, de andere keer(keren?) waren anderen voor hun eigen klassement aan het rijden, wat dus altijd zo is.

daarnaast heeft Quintana net zo goed hulp gehad van anderen (vooral Nibali), zonder hem had Quintana veel verder achter gestaan.

daarnaast vind ik t een beetje onsportief om direct na de wedstrijd al met excuses aan te komen (ziekte, anderen helpen tom, huilie huilie)
  maandag 29 mei 2017 @ 17:03:05 #282
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_171304345
Mooi dat Dumoulin die journalisten die z'n huis belegeren in de hitte laat staan.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 29 mei 2017 @ 17:03:18 #283
56724 Wombcat
rent wiel
pi_171304352
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:40 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Jawel. Het gaat om het referentiekader. Als ze daar met een paar km per uur naar boven 'krasselen' noem ik dat gewoon weer schroeien. Anders heb ik geen passende term meer voor het naarboven krasselen van de vrouwen :)
Toch is dat ook gewoon krasselen, als ze met 10-12 km/u naar boven fietsen. Wat ze op de steilste stukken daar doen.
in a crowd you lose humanity
  maandag 29 mei 2017 @ 17:03:41 #284
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_171304357
http://cqranking.com/men/asp/gen/rider_photos.asp?riderid=3795

Ik besef nu pas dat Djos zijn hele carrière al kaal is geweest _O-
Zou hij ooit haar hebben gehad? :@
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 17:03:42 #285
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_171304358
vanderzande twitterde op maandag 29-05-2017 om 16:22:10 Slecht nieuws, @tom_dumoulin komt niet eerder naar huis dan dat iedereen weg is, hij wil rust https://t.co/JHf7VmkwtN reageer retweet
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 17:04:12 #286
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_171304365
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:58 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Dumoulin heeft naar Piancavallo gewoon enorme mazzel gehad. Dat is geen calimerocomplex, dat is een feit.
Eigenlijk kan die hele Dumoulin er geen reet van en hangt zijn overwinning van het geluk aan elkaar.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 29 mei 2017 @ 17:04:29 #287
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_171304369
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Eigenlijk kan die hele Dumoulin er geen reet van en hangt zijn overwinning van het geluk aan elkaar.
Dat zijn jouw woorden.
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 29 mei 2017 @ 17:04:44 #288
56724 Wombcat
rent wiel
pi_171304376
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:52 schreef hhh38 het volgende:

[..]

11e is het hoogste volgens mij. Maar ik bedoelde dat Mollema net als Monfort onzichtbaar is, nooit aanvalt en een redelijk constante klassering haalt. Alleen dan een stapje hoger.
Zubeldia 2.0
in a crowd you lose humanity
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 17:05:16 #289
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_171304380
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:03 schreef Momo... het volgende:
vanderzande twitterde op maandag 29-05-2017 om 16:22:10 Slecht nieuws, @tom_dumoulin komt niet eerder naar huis dan dat iedereen weg is, hij wil rust https://t.co/JHf7VmkwtN reageer retweet
Tom speelt het weer eens hard.
  maandag 29 mei 2017 @ 17:06:59 #290
56724 Wombcat
rent wiel
pi_171304402
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:00 schreef Lucyintheafternoon het volgende:

[..]

Tom heeft juist als enige bijna geen team en hulp gehad,
en heeft pas echt bewust hulp gekregen op zaterdag, de andere keer(keren?) waren anderen voor hun eigen klassement aan het rijden, wat dus altijd zo is.

daarnaast heeft Quintana net zo goed hulp gehad van anderen (vooral Nibali), zonder hem had Quintana veel verder achter gestaan.

daarnaast vind ik t een beetje onsportief om direct na de wedstrijd al met excuses aan te komen (ziekte, anderen helpen tom, huilie huilie)
Sowieso een beetje huilie als colombiaan bij een spaanse ploeg. Het komt vaker voor dat spaanse ploegen voor elkaar rijden. En dito bij colombianen. Kreeg Nairo vorig jaar in de tour niet hulp van Pantano? Of was dat twee jaar geleden?
in a crowd you lose humanity
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 17:07:59 #291
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_171304434
Bavaria twitterde op maandag 29-05-2017 om 16:48:55 @tom_dumoulin @josvanemden Één grote bak bier voor jou én de Zuiderlijke trainingsgroep... komt eraan! #BBQhttps://t.co/3rTZmBDUIX reageer retweet
Bedrijven willen er meteen slaatje uit slaan
pi_171304487
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Lotto Djumbo gaat met Roglic en Bennett voor het klassement, Gesink mag voor de ritzeges gaan en de rest van de ploeg is de sprinttrein voor Groenewegen, met Boom, Leezer, Wagner ( :') ) en dan nog twee. Roosen en Martens ofzo.
Uhh nee. Bennett gaat helemaal geen klassement rijden. Dat heeft ie al gezegd. Roglic waag ik te betwijfelen. In principe gaat die ook niet voor een klassement, maar mocht ie er na een week nog goed voorstaan dan zou dat zomaar wel eens kunnen gebeuren.
  maandag 29 mei 2017 @ 17:11:50 #293
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_171304508
Welnee joh. Roglic gaat er keihard af in hooggebergte
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 17:14:28 #294
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_171304560
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:10 schreef TheArt het volgende:

[..]

Uhh nee. Bennett gaat helemaal geen klassement rijden. Dat heeft ie al gezegd. Roglic waag ik te betwijfelen. In principe gaat die ook niet voor een klassement, maar mocht ie er na een week nog goed voorstaan dan zou dat zomaar wel eens kunnen gebeuren.
Tuurlijk gaat Sjors wel voor het klassement.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_171304564
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:05 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Tom speelt het weer eens hard.
:D
pi_171304604
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:03 schreef Momo... het volgende:
vanderzande twitterde op maandag 29-05-2017 om 16:22:10 Slecht nieuws, @tom_dumoulin komt niet eerder naar huis dan dat iedereen weg is, hij wil rust https://t.co/JHf7VmkwtN reageer retweet
Tom woont in België toch? Had van Nederlandse buren nog verwacht dat ze alles zouden versieren, maar bij Belgen toch niet :D
pi_171304672
Misschien heeft ie wel hele goede band met z'n buren!
pi_171304743
quote:
9s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:39 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Is daar, behalve Heywoodu, in Nederland iemand in geïnteresseerd dan?
natuurlijk! biatlon _O_
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_171304756
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:07 schreef Momo... het volgende:
Bavaria twitterde op maandag 29-05-2017 om 16:48:55 @tom_dumoulin @josvanemden Één grote bak bier voor jou én de Zuiderlijke trainingsgroep... komt eraan! #BBQhttps://t.co/3rTZmBDUIX reageer retweet
Bedrijven willen er meteen slaatje uit slaan
ik hoop dat Tom binnenkort te zien is in een Sloggio reclamecampagne
pi_171304799
and LEAVE TOM ALONEE!!!!!!!!!
pi_171304922
dicht
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')