abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 10 mei 2017 @ 18:38:22 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_170832919
quote:
De Stichting Nederland Wordt Beter wil dat bedrijven die afbeeldingen van Zwarte Piet gebruiken worden vervolgd. Dat bepleitte de organisatie woensdag in een civiele zaak voor de rechtbank van Amsterdam.
"Wat Nederlanders in hun vrije tijd doen met Zwarte Piet is hun eigen zaak", stelt de woordvoerder van de stichting Jerry Afriyie. "Maar in openbare ruimten willen wij niet geconfronteerd worden met dat racistische stereotype beeld dat herinnert aan het slavernijverleden."

De stichting vroeg eerder het Openbaar Ministerie tevergeefs de zaak in behandeling te nemen. Daarom stapte de organisatie naar de rechter. De zaak diende woensdag achter gesloten deuren. Ook documentairemaakster Sunny Bergman heeft zich bij het initiatief aangesloten.

De woordvoerder van Nederland Wordt Beter noemt als grote bedrijven die Zwarte Piet nog veelvuldig opvoeren onder meer de Albert Heijn en de Xenos. Ook het Sinterklaasjournaal zou via de beoogde procedure moeten worden gedwongen het beeld van Zwarte Piet aan te passen.

Vermoorden
"Er zijn heel veel Nederlandse bedrijven en organisaties die al gehoor hebben gegeven aan onze oproep", aldus Afriyie. "RTL heeft besloten alleen nog maar roetveegpieten te gebruiken en ook de Bijenkorf heeft de karikaturale Piet in de ban gedaan. Ook veel scholen hebben uit eigen initiatief besloten de viering aan te passen."

Afriyie bestrijdt met klem dat de stichting met deze actie het Sinterklaasfeest wil "vermoorden", zoals VVD-fractieleider Halbe Zijlstra stelde nadat RTL de aanpassingen bekend maakte.

Minderwaardig
"Wij willen slechts een Sinterklaasviering waar iedereen plezier aan beleeft. Wij willen een Sinterklaasfeest waar niet een groot deel van de bevolking zich minderwaardig van gaat voelen."

Het is niet duidelijk wanneer de rechtbank uitspraak doet in de zaak. Onderzoek in civiele procedures kan soms maanden in beslag nemen. De stichting heeft ervoor gepleit dat de rechtbank meerdere experts en historici gaat horen over Zwarte Piet en de ontwikkeling van het personage.
http://www.nu.nl/sinterkl(...)-piet-gebruiken.html

Wat een waanzin weer. En dan is het nog maar mei.

[ Bericht 4% gewijzigd door sp3c op 10-05-2017 22:57:37 ]
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_170832945
quote:
De zaak diende woensdag achter gesloten deuren.
Waarom dat?
pi_170832966
quote:
Wij willen een Sinterklaasfeest waar niet een groot deel van de bevolking zich minderwaardig van gaat voelen.
Dat is gelukkig ook niet het geval.
  woensdag 10 mei 2017 @ 18:41:25 #4
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_170832972
"Herinnert aan het slavernijverleden".

Iets wat honderden jaren geleden gebeurt is, maar waar niemand over repte, is sinds een jaar of 5 hét speerpunt om een kinderfeest om zeep te helpen :')_!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_170833003
Beter geef je dit soort sneuneuzen geen aandacht. Dit topic is voer voor dergelijke trollen.
  woensdag 10 mei 2017 @ 18:43:32 #6
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_170833019
Het houdt niet op, niet vanzelf :')
  woensdag 10 mei 2017 @ 18:43:56 #7
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_170833030
Ik dacht dat het nog maar mei was :'( :{
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_170833032
Laten we eerst lekker zomervakantie vieren.
pi_170833065
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 18:43 schreef Vox_Populi het volgende:
Het houdt niet op, niet vanzelf :')
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 18:43 schreef Lothiriel het volgende:
Ik dacht dat het nog maar mei was :'( :{
Dit.

Het is een verloren zaak, ZP moet kapot.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 10 mei 2017 @ 18:46:33 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170833081
Als ze dadelijk allemaal op een ochtend wakker worden in een hutje naast het katoenveld dan weten ze dat het gekomen is omdat ze gewoon niet stopten met janken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 10 mei 2017 @ 18:47:24 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170833103
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 18:38 schreef static het volgende:
Wij willen slechts een Sinterklaasviering waar iedereen plezier aan beleeft.
Minder azijn over iedereen heen pissen dan hebben we allemaal een gezellige viering.

Negers, blanken, gelen, roden en zelfs zo'n blauw exemplaar van die planeet in avatar... hand in hand de hoer uithangen voor pepernoten, uitgedeeld door een black-faced niggerlipped, kroesgehaard figuur die iedermans vriend is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 mei 2017 @ 18:48:26 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170833126
:')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 10 mei 2017 @ 18:49:22 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170833143
Iedere neger die wild op straat loopt herinnert mij pijnlijk aan ons slavernijverleden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 10 mei 2017 @ 18:49:48 #14
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170833153
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 18:41 schreef daNpy het volgende:
"Herinnert aan het slavernijverleden".

Iets wat honderden jaren geleden gebeurt is, maar waar niemand over repte, is sinds een jaar of 5 hét speerpunt om een kinderfeest om zeep te helpen :')_!

Het wordt en werd gewoon herdacht op een waardige manier (het slavernijverleden) maar nu wordt het voor dit doel misbruikt inderdaad.

Stelletje huilies zijn het.
pi_170833185
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 18:38 schreef static het volgende:
"Maar in openbare ruimten willen wij niet geconfronteerd worden met
Kansloos

In een vrije westerse samenleving is het hele idee van de openbare ruimte nou juist dat je daar alle mogelijke denkbeelden kan uitdragen en dus ook geconfronteerd kan worden met dingen die je niet zo leuk vindt.

(P.S. Wilders' idee over een wet die voorschrijft dat Zwarte Piet zwart moet zijn is daarom trouwens net zo verkeerd.)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2017 18:53:26 ]
  woensdag 10 mei 2017 @ 19:31:35 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_170834079
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 18:41 schreef daNpy het volgende:
"Herinnert aan het slavernijverleden".
Misschien moeten ze spiegels maar gaan verbieden... :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  User die overal opduikt 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 19:35:10 #17
186611 Haags
pi_170834145
_O- _O- _O-

Helemaal de weg kwijt. _O-
Zonder wrijving geen glans
pi_170834272
Waar zijn nu al die anti-Pieten die zeiden dat het alleen ging om extra kleuren samen met ZP te mengen? Jullie zijn net zo schuldig aan deze extremistische heksenjacht als Sunny en Quincy.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Beste debater 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 20:09:13 #19
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_170835063
Ik word ZO ontzettend moe van die chronische kwetsslachtoffers...

Gaan we zo beginnen? Prima, dan wil ik graag dat alle protestantse kerken in mijn stad sluiten, want het bestaan ervan herinnert mij als arme katholiek-zonder-privilege aan dat vreselijke verleden van onderdrukking in eh... ja, 1600 enzo. Goed, heb er zelfs niks mee te maken want ik ben pak 'm beet VIER EEUWEN LATER geboren, goed, die onderdrukking is er al eeuwen niet meer geweest, goed, die protestanten doen verder geen vlieg kwaad, MAARRR... ik voel me gekwetst omdat het kan.

PLUS eis ik een marmeren monument voor al het leed dat ons is aangedaan in Staphorst; een vak "Protestants Privilege, hoe herken je het en wat ga je er aan doen" aan de Knoeper-Gereformeerde Universiteit van Kampen en een herstelbetaling.

Ik ga even kotsen.

[ Bericht 10% gewijzigd door EttovanBelgie op 11-05-2017 07:07:34 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 10 mei 2017 @ 20:19:18 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170835377
Dumpert adverteerders, Zwarte Piet gebruikende bedrijven...
Heeft een smerige bijsmaak
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 10 mei 2017 @ 20:22:17 #21
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_170835458
Die organisatie zit vol vreemdelingen zeker?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_170835567
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Dumpert adverteerders, Zwarte Piet gebruikende bedrijven...
Heeft een smerige bijsmaak
Zometeen pakken ze nog antivries aan..... :+
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 10 mei 2017 @ 20:32:06 #23
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_170835773
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 18:42 schreef vaduz het volgende:
Beter geef je dit soort sneuneuzen geen aandacht. Dit topic is voer voor dergelijke trollen.
Geen aandacht? Dit zijn geen incidentjes waarbij iemand zomaar even ergens over zeurt, dit is een georkestreerde campagne. De 'activisten' komen op geregelde tijden met 'nieuws' of acties en de linkse media lenen zich graag voor hun propaganda. En ze zullen er mee door blijven gaan tot ze alles kapotgemaakt hebben. En daarna worden ze weer door iets anders gekwetst.

Zelfde nu met die zeikwijven en hun heksenjacht tegen GS / Dumpert. Ik wens al die zure sloten een zeer hardnekkige blaasontsteking toe. Liefst chronisch.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 10 mei 2017 @ 20:43:14 #24
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_170836982
Interview op NPO1 vandaag met de zaak van diverse kanten belicht:

http://www.nporadio1.nl/d(...)n-wegens-zwarte-piet
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_170837521
Het wordt steeds extremer, de eisen die deze gekken stellen. Hoezo Nederland Wordt Beter? De sfeer in Nederland wordt door deze activisten juist verregaand verziekt. Waarom zouden we hier allerlei geïmporteerde rituelen en feesten omarmen en onze eigen bij het grofvuil zetten?

Mensen die niet met Nederlandse feesten en tradities kunnen leven en die andere mensen hun plezier willen ontzeggen, doen er goed aan om hun koffers te pakken en dit land te verlaten.
pi_170838085
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 21:19 schreef Elfletterig het volgende:
Het wordt steeds extremer, de eisen die deze gekken stellen. Hoezo Nederland Wordt Beter? De sfeer in Nederland wordt door deze activisten juist verregaand verziekt. Waarom zouden we hier allerlei geïmporteerde rituelen en feesten omarmen en onze eigen bij het grofvuil zetten?

Mensen die niet met Nederlandse feesten en tradities kunnen leven en die andere mensen hun plezier willen ontzeggen, doen er goed aan om hun koffers te pakken en dit land te verlaten.
Laat ze lekker eisen.
  woensdag 10 mei 2017 @ 21:36:30 #28
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_170838212
Kunnen we als Nederland aub zo snel mogelijk weer slavernij invoeren. Zijn we tenminste van dit gezeik af.
The more debt, the better
pi_170838508
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 18:38 schreef static het volgende:
Nederland Wordt Beter
Ja nee echt stukken beter als we zwarte piet afschaffen.
Echt heel veel beter. _O_

Man man man :')

Droefenis troef dit. :')

Beter ga je gewoon werken. :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170839894
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 21:33 schreef Physsic het volgende:

[..]

Laat ze lekker eisen.
Nee, ik ben ervan overtuigd dat dit niet de juiste aanpak is. Het is nodig dat we steviger voor onze eigen normen, waarden en tradities gaan staan. Dit is ons land. We nemen meer dan genoeg migranten op, we zijn bijzonder tolerant wat betreft de geïmporteerde tradities en (religieuze) gebruiken van nieuwkomers. Maar we hoeven niet te accepteren dat onze eigen feesten en tradities één voor één om zeep worden geholpen.

Dit is geen duiventil in een kosmopolitische wereld, dit is Nederland. Ik wens krachtig te ageren tegen figuren die uit vrije wil in dit land verblijven, maar de tradities, normen en waarden van de oorspronkelijke bevolking om zeep willen helpen. Grenzen moeten we stellen; heel concreet.
  woensdag 10 mei 2017 @ 22:26:43 #31
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_170839959
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, ik ben ervan overtuigd dat dit niet de juiste aanpak is. Het is nodig dat we steviger voor onze eigen normen, waarden en tradities gaan staan. Dit is ons land. We nemen meer dan genoeg migranten op, we zijn bijzonder tolerant wat betreft de geïmporteerde tradities en (religieuze) gebruiken van nieuwkomers. Maar we hoeven niet te accepteren dat onze eigen feesten en tradities één voor één om zeep worden geholpen.

Dit is geen duiventil in een kosmopolitische wereld, dit is Nederland. Ik wens krachtig te ageren tegen figuren die uit vrije wil in dit land verblijven, maar de tradities, normen en waarden van de oorspronkelijke bevolking om zeep willen helpen. Grenzen moeten we stellen; heel concreet.
Juist;
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 10 mei 2017 @ 22:30:09 #32
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_170840085
Die zijn er al vroeg mee begonnen dit jaar. Ze slaan gelijk de zomervakantie over.
pi_170840157
quote:
10s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:30 schreef Buurtzwaan het volgende:
Die zijn er al vroeg mee begonnen dit jaar. Ze slaan gelijk de zomervakantie over.
Voor hun bestaat het hele jaar uit vakantie...
  woensdag 10 mei 2017 @ 22:50:10 #34
168739 Red_85
'echt wel'
pi_170840729
NL wordt beter? Voor wie? Voor dat kleine groepje rasracisten wat de rest zijn feestje niet gunt?

ZP moet dood, dat is al jaren duidelijk. Alleen snappen alle mensen dat nog niet wie met anderen aan kwam.
Dit is hun doel: vernietigen van alles wat aan het karakter piet herinnert. Ofwel de dood van het sinterklaasfeest.

Dikke middelvinger voor ze. En ook voor de rest wie ze steunen of alleen al een poging doen ze te snappen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_170840928
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:50 schreef Red_85 het volgende:

Dit is hun doel: vernietigen van alles wat aan het karakter piet herinnert. Ofwel de dood van het sinterklaasfeest.

Overdrijf niet zo.
pi_170840998
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:24 schreef Elfletterig het volgende:

Dit is geen duiventil in een kosmopolitische wereld, dit is Nederland. Ik wens krachtig te ageren tegen figuren die uit vrije wil in dit land verblijven, maar de tradities, normen en waarden van de oorspronkelijke bevolking om zeep willen helpen. Grenzen moeten we stellen; heel concreet.
Je wilt dus een dictatuur van de meerderheid invoeren?
Hoe zie jij die grenzen heel concreet?
Kom eens met concrete handelingen.
Mijn mening is dat zwartepiet afgeschaft moet worden.
Wat wil je concreet doen tegen mij ? Van Fok verbannen ?
pi_170841074
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, ik ben ervan overtuigd dat dit niet de juiste aanpak is. Het is nodig dat we steviger voor onze eigen normen, waarden en tradities gaan staan. Dit is ons land. We nemen meer dan genoeg migranten op, we zijn bijzonder tolerant wat betreft de geïmporteerde tradities en (religieuze) gebruiken van nieuwkomers. Maar we hoeven niet te accepteren dat onze eigen feesten en tradities één voor één om zeep worden geholpen.

Dit is geen duiventil in een kosmopolitische wereld, dit is Nederland. Ik wens krachtig te ageren tegen figuren die uit vrije wil in dit land verblijven, maar de tradities, normen en waarden van de oorspronkelijke bevolking om zeep willen helpen. Grenzen moeten we stellen; heel concreet.
Je hebt er toch geen last van als zij bij de rechter van alles gaan eisen? Liever daar achter gesloten deuren dan dat ze op straat staan te krijsen.

Je hebt er pas 'last' van wanneer de rechter het verzoek toewijst. Zij naar alle waarschijnlijkheid ook.
  † In Memoriam † woensdag 10 mei 2017 @ 23:05:41 #38
88815 The_Emotion
98.3
pi_170841145
Beetje jammer dat Zwarte Piet misbruiken wel gewoon mag
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  woensdag 10 mei 2017 @ 23:06:36 #39
117098 Hathor
Effe niet
pi_170841163
Oproepen tot vervolging. _O- _O- _O-
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_170841263
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je wilt dus een dictatuur van de meerderheid invoeren?
Hoe zie jij die grenzen heel concreet?
Kom eens met concrete handelingen.
Mijn mening is dat zwartepiet afgeschaft moet worden.
Wat wil je concreet doen tegen mij ? Van Fok verbannen ?
Het omgekeerde dreigt juist te gebeuren: een dictatuur van een uiterst kleine minderheid. Dat is vele, vele malen zorgwekkender.

Mensen moeten hun feesten en tradities kunnen vieren zonder dat die door anderen worden aangetast of om zeep worden geholpen. Je mening in deze interesseert me niet. Ik heb ook een mening over bepaalde feesten en rituelen, maar dat wil niet zeggen dat ik in m'n recht sta om ze stuk voor stuk te verbieden.

Vrijheid geldt niet alleen voor minderheden, die overigens ook nog eens uit vrije wil in dit land verblijven. Als je een hekel hebt aan feesten en tradities van de Nederlandse bevolking: pak je koffers en vertrek.
pi_170841342
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:11 schreef Elfletterig het volgende:

Het omgekeerde dreigt juist te gebeuren: een dictatuur van een uiterst kleine minderheid. Dat is vele, vele malen zorgwekkender.
gelal
je hebt het over grenzen concreet stellen . Ik vraag je naar die concrete handelingen en dan geef je niet veel concreets aan.
Dus .... iemand mag van jou de mening hebben dat zwartepiet afgeschaft moet worden, maar als die persoon naar de rechter gaat om dat af te dwingen... wat dan ?
Wat wil je concreet doen. ?
  woensdag 10 mei 2017 @ 23:18:24 #42
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_170841372
Dit land begint echt ziek te worden.
Fade to Black
pi_170841434
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

gelal
je hebt het over grenzen concreet stellen . Ik vraag je naar die concrete handelingen en dan geef je niet veel concreets aan.
Dus .... iemand mag van jou de mening hebben dat zwartepiet afgeschaft moet worden, maar als die persoon naar de rechter gaat om dat af te dwingen... wat dan ?
Wat wil je concreet doen. ?
Iemand mag van mij de (slecht geïnformeerde en feitelijk aantoonbaar onjuiste) mening hebben dat Zwarte Piet een racistisch symbool is. Wat mij betreft hebben mensen in dit land NIET het recht om andermans feesten en tradities via de rechter te laten verbieden. Dat is waar ik een grens trek.

Het gaat echt veel te ver met dit kleine groepje extremisten. We zouden dit niet moeten tolereren. De rechter zou ze niet-ontvankelijk moeten verklaren en we moeten deze figuren actief aanmoedigen om te vertrekken uit het land waar ze uit vrije wil zijn komen wonen.
  woensdag 10 mei 2017 @ 23:22:35 #44
168739 Red_85
'echt wel'
pi_170841450
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Overdrijf niet zo.
Bek dicht.
ZP is een essentieel onderdeel van het feest. En openbaar niet mogen tonen is een beperking van ieders recht op dat feest te vieren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_170841451
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je wilt dus een dictatuur van de meerderheid invoeren?
Hoe zie jij die grenzen heel concreet?
Kom eens met concrete handelingen.
Mijn mening is dat zwartepiet afgeschaft moet worden.
Wat wil je concreet doen tegen mij ? Van Fok verbannen ?
Minstens. :6
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170841454
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Iemand mag van mij de (slecht geïnformeerde en feitelijk aantoonbaar onjuiste) mening hebben dat Zwarte Piet een racistisch symbool is. Wat mij betreft hebben mensen in dit land NIET het recht om andermans feesten en tradities via de rechter te laten verbieden. Dat is waar ik een grens trek.

Het gaat echt veel te ver met dit kleine groepje extremisten. We zouden dit niet moeten tolereren. De rechter zou ze niet-ontvankelijk moeten verklaren en we moeten deze figuren actief aanmoedigen om te vertrekken uit het land waar ze uit vrije wil zijn komen wonen.
Dit dus. Helaas is dit de mening van elke Nederlander ongeveer maar de rechters en politiek durven dit niet duidelijk te communiceren.
pi_170841465
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:18 schreef Achterhoker het volgende:
Dit land begint echt ziek te worden.
Dit land is allang ziek. Zelfs Dodenherdenking wordt al verziekt door politiek-correcte statements; niks is nog heilig of veilig. Ruim baan voor alles dat wordt geïmporteerd; van kwakoe tot Suikerfeest, van zomercarnaval tot Ramadan. En weg met alles dat al eeuwenlang bij Nederland hoort. Doodziek zijn we als land.
pi_170841494
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit land is allang ziek. Zelfs Dodenherdenking wordt al verziekt door politiek-correcte statements; niks is nog heilig of veilig. Ruim baan voor alles dat wordt geïmporteerd; van kwakoe tot Suikerfeest, van zomercarnaval tot Ramadan. En weg met alles dat al eeuwenlang bij Nederland hoort. Doodziek zijn we als land.
Gap, overdrijven is ook een vak.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 10 mei 2017 @ 23:26:32 #49
168739 Red_85
'echt wel'
pi_170841518
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Iemand mag van mij de (slecht geïnformeerde en feitelijk aantoonbaar onjuiste) mening hebben dat Zwarte Piet een racistisch symbool is. Wat mij betreft hebben mensen in dit land NIET het recht om andermans feesten en tradities via de rechter te laten verbieden. Dat is waar ik een grens trek.

Het gaat echt veel te ver met dit kleine groepje extremisten. We zouden dit niet moeten tolereren. De rechter zou ze niet-ontvankelijk moeten verklaren en we moeten deze figuren actief aanmoedigen om te vertrekken uit het land waar ze uit vrije wil zijn komen wonen.
Dit.
Andermans feesten verbieden onder valse voorwaarden om je eigen bedorven kleinzielige racistische mening.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_170841522
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Iemand mag van mij de (slecht geïnformeerde en feitelijk aantoonbaar onjuiste) mening hebben dat Zwarte Piet een racistisch symbool is. Wat mij betreft hebben mensen in dit land NIET het recht om andermans feesten en tradities via de rechter te laten verbieden. Dat is waar ik een grens trek.

Hoe zie je dat concreet ? Je wilt mensen verbieden naar de rechter te gaan ?
Bijv Je wilt dat er een zwartepietwet komt, zodat geen rechter dat zp-theater kan verbieden ?
pi_170841546
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:24 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Gap, overdrijven is ook een vak.
Ik zou willen dat ik aan het overdrijven was.
pi_170841557
Die mensen zijn niet toerekeningsvatbaar. Derhalve deze aangifte dus niet serieus nemen danwel de aangevers beboeten wegens doen van valse aangifte.
pi_170841569
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zou willen dat ik aan het overdrijven was.
Jammer.

Ik wens je het beste.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170841573
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoe zie je dat concreet ? Je wilt mensen verbieden naar de rechter te gaan ?
Bijv Je wilt dat er een zwartepietwet komt, zodat geen rechter dat zp-theater kan verbieden ?
Zwarte Piet vastleggen als beschermd cultureel erfgoed. In een vrij land mogen mensen hun feesten en tradities vieren zonder dat anderen die verstoren of om zeep helpen. Zo niet, dan zijn we feitelijk geen vrij land meer.
pi_170841625
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zwarte Piet vastleggen als beschermd cultureel erfgoed.
ok... je wilt dus een zwartepietwet..... net als de PVV.
En volgens die wet mag een rechter zp niet verbieden
Nogal dictatoriaal .

Als iemand een blauwe Piet wilt ..... moet dat verboden worden, volgens jou ?
pi_170841655
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ok... je wilt dus een zwartepietwet..... net als de PVV.
En volgens die wet mag een rechter zp niet verbieden
Nogal dictatoriaal .

Als iemand een blauwe Piet wilt ..... moet dat verboden worden, volgens jou ?
Het gaat er toch om dat zwarte piet niet verboden wordt, niet dat andere variaties niet mogen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170841683
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ok... je wilt dus een zwartepietwet..... net als de PVV.
En volgens die wet mag een rechter zp niet verbieden
Nogal dictatoriaal .

Als iemand een blauwe Piet wilt ..... moet dat verboden worden, volgens jou ?
Ik wil Sinterklaas + Zwarte Piet op gelijke voet gesteld zien met andere feesten en tradities in Nederland, zoals carnaval, koningsdag, bevrijdingsdag, Gay Pride, Nieuwjaarsdag, Kerst, Oud en Nieuw, Pasen, Pinksteren én ook zaken als het Suikerfeest, Halloween, etc.

Mensen moeten hun feesten en tradities kunnen vieren, punt uit. Dictatoriaal is de term die past bij een kleine minderheid die de meerderheid bepaalde zaken wil ontzeggen.
pi_170841754
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:35 schreef Elfletterig het volgende:

Mensen moeten hun feesten en tradities kunnen vieren, punt uit..
Je roept wel " Grenzen moeten we stellen; heel concreet."
Maar ik moest zowat uit je trekken dat je een zwartepietwet wil. Net als de PVV

Concreet blijven... Vind je dat blauwepiet-theater of in verhalen verboden moet worden ?
Ja of Nee
pi_170841783
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je roept wel " Grenzen moeten we stellen; heel concreet."
Maar ik moest zowat uit je trekken dat je een zwartepietwet wil. Net als de PVV

Concreet blijven... Vind je dat blauwepiet-theater of in verhalen verboden moet worden ?
Ja of Nee
Nee, zet maar ergens een blauwe piet in een theater. Maar een Sinterklaasintocht wordt niet verstoord door politieke statements, waaronder blauwe pieten en dat soort onzin.
pi_170841802
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, ik ben ervan overtuigd dat dit niet de juiste aanpak is. Het is nodig dat we steviger voor onze eigen normen, waarden en tradities gaan staan. Dit is ons land. We nemen meer dan genoeg migranten op, we zijn bijzonder tolerant wat betreft de geïmporteerde tradities en (religieuze) gebruiken van nieuwkomers. Maar we hoeven niet te accepteren dat onze eigen feesten en tradities één voor één om zeep worden geholpen.

Dit is geen duiventil in een kosmopolitische wereld, dit is Nederland. Ik wens krachtig te ageren tegen figuren die uit vrije wil in dit land verblijven, maar de tradities, normen en waarden van de oorspronkelijke bevolking om zeep willen helpen. Grenzen moeten we stellen; heel concreet.
Als je het niet met Elfletterig eens bent, krijg je geen toegang tot een gang naar de rechter?
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 10 mei 2017 @ 23:48:08 #61
117098 Hathor
Effe niet
pi_170841875
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:43 schreef probeer het volgende:

[..]

Als je het niet met Elfletterig eens bent, krijg je geen toegang tot een gang naar de rechter?
Rechters zouden zich niet met dit soort frivole zaken moeten bezig houden, me dunkt dat er wel belangrijker dingen waar ze zich over moeten buigen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_170841877
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, zet maar ergens een blauwe piet in een theater. Maar een Sinterklaasintocht wordt niet verstoord door politieke statements, waaronder blauwe pieten en dat soort onzin.
ok ... je wilt geen blauwepietverbod, dus ook geen gelepietverbod, geen wittepietverbod, geen ongeschminktepietverbod. Tenminste, in een theater, film, tv, verhalen, afbeeldingen neem ik aan
Prima, mee eens , maar weet dan wel dat dit geen grenzen stellen is in je strijd tegen verdwijning van zwarte piet.

Maar wil je dan wel een zwartepietverplichting bij elke sinterkaasoptocht ?
Daar wil je wel blauwe piet ed verbieden ?
  woensdag 10 mei 2017 @ 23:49:19 #63
117098 Hathor
Effe niet
pi_170841898
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ok ... je wilt geen blauwepietverbod, dus ook geen gelepietverbod, geen wittepietverbod, geen ongeschminktepietverbod.
Prima, mee eens , maar weet dan wel dat dit geen grenzen stellen is in je strijd tegen verdwijning van zwarte piet.

Maar wil je dan wel een zwartepietverplichting bij elke sinterkaasoptocht ?
Daar wil je wel blauwe piet ed verbieden ?
Sterk staaltje spijkers op laag water zoeken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_170841910
hey jongens, het is al even 1 april geweest hoor.
There are only 151 Pokémon.
pi_170841921
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

Sterk staaltje spijkers op laag water zoeken.
Het gaat om concrete grenzen stellen ter handhaving van zwartepiettheater.
Hoe ziet Elfletterig dit ?
pi_170841940
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het gaat om concrete grenzen stellen ter handhaving van zwartepiettheater.
Hoe ziet Elfletterig dit ?
Meer om het recht te behouden het sinterklaasfeest te vieren met zwarte pieten. En waarom die focus op Elfletterig eigenlijk?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170841988
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:51 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Meer om het recht te behouden het sinterklaasfeest te vieren met zwarte pieten. En waarom die focus op Elfletterig eigenlijk?
Hij roept : we moeten grenzen stellen, heel concreet.
Ik spreek hem aan... wat versta je onder 'concreet" .
Nu wacht ik op zijn concreet antwoord of hij blauwepieten wilt verbieden bij een sinterklaasoptocht
pi_170842018
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, zet maar ergens een blauwe piet in een theater. Maar een Sinterklaasintocht wordt niet verstoord door politieke statements, waaronder blauwe pieten en dat soort onzin.
Ze willen oorlog, laten we onze guns pakken!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_170842040
Straks word ik nog in een politiebusje gegooid als ik voor Zwarte Piet speel bij een intocht :o :o Nederland wat is er van u geworden
standaarddrinker
pi_170842198
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 20:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik word ZO ontzettend moe van die chronische kwetsslachtoffers...

Gaan we zo beginnen? Prima, dan wil ik graag dat alle protestantse kerken in mijn stad sluiten, want het bestaan ervan herinnert mij als arme katholiek-zonder-privilege aan dat vreselijke verleden van onderdrukking in eh... ja, 1600 enzo. Goed, heb er zelfs niks mee te maken want ik ben pak 'm beet VIER EEUWEN LATER geboren, goed, die onderdrukking is er al eeuwen niet meer geweest, goed, die protestanten doen verder geen vlieg kwaad, MAARRR... ik voel me gekwetst omdat het kan.

PLUS eis ik een marmeren monument voor al het leed dat ons is aangedaan in Staphorst; een vak "Protestants Privilege, hoe herken je het en wat ga je er aan doen" aan de Knoeper-Gereformeerde Universiteit van Kampen en een spreekverbod voor de sgp.

Ik ga even kotsen.
Etto, ben jij het?
  donderdag 11 mei 2017 @ 00:30:19 #71
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_170842394
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 19:39 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Waar zijn nu al die anti-Pieten die zeiden dat het alleen ging om extra kleuren samen met ZP te mengen? Jullie zijn net zo schuldig aan deze extremistische heksenjacht als Sunny en Quincy.
Ja want iedereen die 'anti-ZP' is houdt er dezelfde gedachte op na toch? Net zoals dat iedereen die 'pro-ZP' een negerhatende Malieveld-schreeuwende racist is!

:')
Krekker is de bom!
pi_170842429
Dat 'Nederland Wordt Beter' is één grote Jerry Afriyie-show. :') Geen aandacht aan besteden.
pi_170842605
Eng volkje die anti zwarte piet figuren. Stelletje fascisten zijn het.
  donderdag 11 mei 2017 @ 01:14:15 #74
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170842618
Ik vind het mooi wanneer mensen elkaar in de haren vliegen om Zwarte Piet.
wooblabalurg
pi_170842734
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hij roept : we moeten grenzen stellen, heel concreet.
Ik spreek hem aan... wat versta je onder 'concreet" .
Nu wacht ik op zijn concreet antwoord of hij blauwepieten wilt verbieden bij een sinterklaasoptocht
Wanneer iemand een blauwe Piet wil laten meelopen in een Sinterklaasoptocht is dat ZIJN goed recht. Echter moet deze persoon er niet van op kijken als medeorganisatoren van mening zijn dat de Zwarte Pieten zwart moeten zijn. Als dan 'met meerderheid van stemmen' besloten wordt dat de Zwarte Pieten in de optocht zwart zijn......wat verwacht JIJ dan dat die ene 'blauwe Piet'-gast zou moeten doen of gaat doen?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_170842753
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 01:09 schreef Infection het volgende:
Eng volkje die anti zwarte piet figuren. Stelletje fascisten zijn het.
1 pot nat als SJW, BLM, antifa, Volkert van der G, AF Dekker, Groen Links (extremisten), etc....

Echt eng volk.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_170843312
IMO willen mensen vasthouden aan zwarte piet juist omdat het anderen grieft.

Immers, wie demonstreert er tegen de verandering van de kerstboom? Vroeger was dat altijd een echte dennenboom, tegenwoordig kun je overal plastic kerstbomen kopen in diverse kleuren, waarom vindt niemand dat kerst om zeep geholpen is door de kunstkerstboom?
Was het nou zo dat moslims kunstkerstbomen zouden eisen omdat ze last zouden hebben van echte kerstbomen dan zou iedereen op zijn achterste benen staan, kerstbomen moeten echt blijven, demonstraties, discussies aan tafel bij Pauw bla bla.
Ook de kerstverlichting is verandert naar led lampjes, de kaarslampjes van weleer zijn steeds meer aan het verdwijnen, niemand kan het wat schelen.

Ook met de paashaas is het nodige verandert, maar geen haan die er naar kraait, vroeger een bruin haasje met een mandje op de rug, tegenwoordig in alle kleuren van de regenboog:



Toch zie ik geen ME busjes rijden om de voor en tegenstanders van de vernieuwde paashazen uit elkaar te drijven. Indien de gekleurde paashaas een gevolg zou zijn van een verzoek van bv Syrische vluchtelingen of Poolse arbeiders dan zou men er schande van spreken en de barricades opgaan om de oude paashaas terug te eisen. Imo uiteraard, en alvast fijne feestdagen!
  Moderator donderdag 11 mei 2017 @ 04:46:11 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170843419
omdat er geen idioten staan te demonstreren tegen de klassieke kerstboom?

dat hele sinterklaas is racisme verhaal is waarom mensen zo pissig zijn geworden niet de vraag of piet wel of niet hetzelfde zou moeten blijven ... appels met peren vergelijken op deze manier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_170843553
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 04:46 schreef sp3c het volgende:
omdat er geen idioten staan te demonstreren tegen de klassieke kerstboom?

dat hele sinterklaas is racisme verhaal is waarom mensen zo pissig zijn geworden niet de vraag of piet wel of niet hetzelfde zou moeten blijven ... appels met peren vergelijken op deze manier
Ik denk dat jij het omdraait; hoe komt het dat al die miljoenen Nederlanders die het behoud van de eigen cultuur en tradities zo hoog in het vaandel hebben, en desnoods willen knokken voor het behoud van zwarte piet, niet en masse zich de haren uit het hoofd trekken vanwege de teloorgang van de klassieke kerstboom en de klassieke paashaas?
pi_170843665
Het probleem is dat een heel klein groepje een probleem wil zien. En daar krijg je een podium voor.
  donderdag 11 mei 2017 @ 06:44:44 #81
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_170843676
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 06:41 schreef Jaroon het volgende:
Het probleem is dat een heel klein groepje een probleem wil zien. En daar krijg je een podium voor.
Welkom in het informatietijdperk waarin elke malloot wel wat gelijkgestemden kan vinden en tot in den treurnis z'n domme mening kan blijven herhalen.
pi_170843681
quote:
7s.gif Op donderdag 11 mei 2017 06:44 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Welkom in het informatietijdperk waarin elke malloot wel wat gelijkgestemden kan vinden en tot in den treurnis z'n domme mening kan blijven herhalen.
En een partij kan starten. Wat mag natuurlijk. En dan moet ik mij slecht gaan voelen. Als wit mens.
  donderdag 11 mei 2017 @ 07:08:56 #83
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170843719
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 20:22 schreef Mani89 het volgende:
Die organisatie zit vol vreemdelingen zeker?
:Y . Die verdwaald zijn, zeker!
Van het padje en de weg kwijt. Hoog tijd ze terug te brengen naar het continent waar ze thuishoren.
pi_170843729
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 07:08 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

:Y . Die verdwaald zijn, zeker!
Van het padje en de weg kwijt. Hoog tijd ze terug te brengen naar het continent waar ze thuishoren.
Die wonen hier en zijn Nederlander.
pi_170843742
Ze zeggen wel dat iedereen in zijn privéleven lekker mag zwarte pieten wat hij wil, maar ik geloof niet dat ze dat echt vinden.
Is er trouwens al een alternatieve naam voor het spelletje zwarte pieten?
pi_170843755
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 07:16 schreef LurkJeRot het volgende:
Ze zeggen wel dat iedereen in zijn privéleven lekker mag zwarte pieten wat hij wil, maar ik geloof niet dat ze dat echt vinden.
Is er trouwens al een alternatieve naam voor het spelletje zwarte pieten?
Gewoon gaan schaken. Dat levert de problemen niet op.
  donderdag 11 mei 2017 @ 07:23:25 #87
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170843773
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 04:20 schreef Za het volgende:
IMO willen mensen vasthouden aan zwarte piet juist omdat het anderen grieft.

Immers, wie demonstreert er tegen de verandering van de kerstboom? Vroeger was dat altijd een echte dennenboom, tegenwoordig kun je overal plastic kerstbomen kopen in diverse kleuren, waarom vindt niemand dat kerst om zeep geholpen is door de kunstkerstboom?
Was het nou zo dat moslims kunstkerstbomen zouden eisen omdat ze last zouden hebben van echte kerstbomen dan zou iedereen op zijn achterste benen staan, kerstbomen moeten echt blijven, demonstraties, discussies aan tafel bij Pauw bla bla.
Ook de kerstverlichting is verandert naar led lampjes, de kaarslampjes van weleer zijn steeds meer aan het verdwijnen, niemand kan het wat schelen.

Ook met de paashaas is het nodige verandert, maar geen haan die er naar kraait, vroeger een bruin haasje met een mandje op de rug, tegenwoordig in alle kleuren van de regenboog:

[ afbeelding ]

Toch zie ik geen ME busjes rijden om de voor en tegenstanders van de vernieuwde paashazen uit elkaar te drijven. Indien de gekleurde paashaas een gevolg zou zijn van een verzoek van bv Syrische vluchtelingen of Poolse arbeiders dan zou men er schande van spreken en de barricades opgaan om de oude paashaas terug te eisen. Imo uiteraard, en alvast fijne feestdagen!
Omdat tradities bij het (etnische) volk horen en die zelf bepalen wat ermee gebeurt. Modernisering van de traditie is een langzaam proces dat van binnenuit komt.

Het verschil is dat er een groep is van buiten de cultuur van dat (etnische) volk die Zwarte Piet wil veranderen. Een groep die de traditie niet begrijpt en bewust misinterpreteert om het volk van racisme te kunnen beschuldigen met het doel herstelbetalingen te eisen.

Bij kerst en pasen is er ook wel protest tegen wijzigingen van buitenaf, al is de dynamiek daar anders. Daar worden de wijzigingen van buitenaf door terreur opgelegd: uit angst dat moslims zich storen aan de christelijke feesten en gaan rellen, voeren Gutmenschen die wijzigingen door, tegen de wil van het volk (eindejaarsdiner ipv kerstdiner, verstopeitjes ipv paaseieren, geen kerstboom meer, geen kruis meer bij Palmpasen). De reden dat het daar minder uit de hand loopt, is dat er geen actiegroep is die alles op alles zet om geld te slaan uit de wijziging en dus ook geen valse beschuldigingen van racisme of islamofobie hoeft te doen.
pi_170843845
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 07:19 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Gewoon gaan schaken. Dat levert de problemen niet op.
Schaken is wel racistisch in de tegenstelling wit tegen zwart, en wit begint altijd alsof witte stukken meer waard zijn.
standaarddrinker
pi_170843856
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 07:42 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Schaken is wel racistisch in de tegenstelling wit tegen zwart, en wit begint altijd alsof witte stukken meer waard zijn.
Die had ik niet verwacht. Wel goed.
pi_170843890
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 00:30 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ja want iedereen die 'anti-ZP' is houdt er dezelfde gedachte op na toch?

:')
Klopt. Mensen zoals jij zijn de drijfveer achter extremisten zoals deze Jeffrey. Jij spoort ze aan, geeft ze een podium, verdedigt ze op social media, waardoor ze daadwerkelijk denken gelijk te hebben. En dat doe je uit een soort misplaatst moraalridderschap. Kijk wat ervan komt, deze heksenjacht is jou gewoon toe te schrijven.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_170843916
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 20:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik word ZO ontzettend moe van die chronische kwetsslachtoffers...

Gaan we zo beginnen? Prima, dan wil ik graag dat alle protestantse kerken in mijn stad sluiten, want het bestaan ervan herinnert mij als arme katholiek-zonder-privilege aan dat vreselijke verleden van onderdrukking in eh... ja, 1600 enzo. Goed, heb er zelfs niks mee te maken want ik ben pak 'm beet VIER EEUWEN LATER geboren, goed, die onderdrukking is er al eeuwen niet meer geweest, goed, die protestanten doen verder geen vlieg kwaad, MAARRR... ik voel me gekwetst omdat het kan.

PLUS eis ik een marmeren monument voor al het leed dat ons is aangedaan in Staphorst; een vak "Protestants Privilege, hoe herken je het en wat ga je er aan doen" aan de Knoeper-Gereformeerde Universiteit van Kampen en een herstelbetaling.

Ik ga even kotsen.
:D

Dit krijg je als je zulke kwetsies (mensen die alles op alles zetten om zich maar gekwetst te kunnen voelen) ook nog gelijk geeft, en de discussie gaat voeren, in plaats van ze weg te zetten als schreeuwertjes. Geld voor zowel regressief links als achterlijk rechts uiteraard.
pi_170843933
Lijkt me een vrij kansloos verhaal. Ik mag toch hopen dat de vrijheid van meningsuiting zwaarder weegt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_170843964
Sowieso vrij bizar. Polls vorig jaar liet zien dat de overgrote meerderheid vd bevolking sinterklaas wil vieren.

Gaat nu serieus een klein haatgroepje in dit land de meerderheid vervolgen? Opgetyft
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 11 mei 2017 @ 08:11:17 #94
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_170843988
Het is Gario's vriendje :')
Krekker is de bom!
  donderdag 11 mei 2017 @ 08:17:17 #95
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_170844034
quote:
14s.gif Op donderdag 11 mei 2017 07:55 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Klopt. Mensen zoals jij zijn de drijfveer achter extremisten zoals deze Jeffrey. Jij spoort ze aan, geeft ze een podium, verdedigt ze op social media, waardoor ze daadwerkelijk denken gelijk te hebben. En dat doe je uit een soort misplaatst moraalridderschap. Kijk wat ervan komt, deze heksenjacht is jou gewoon toe te schrijven.
Lul niet zo dom uit je nek joh.

Waar precies spoor ik ze aan, waar verdedig ik ze? En waar precies geef ik ze een podium? Volgens mij doet TS dat laatste, niet ik.

Verder redeneer je ook hier weer op eenzelfde manier als: ""iedereen die pro-ZP is geeft de kleine groep pro-ZP racisten een podium, verdedigt ze, etc...
Krekker is de bom!
  donderdag 11 mei 2017 @ 08:20:49 #96
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170844065
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 08:11 schreef KreKkeR het volgende:
[ afbeelding ]Het is Gario's vriendje :')
Ze zijn uit elkaar inmiddels.
  donderdag 11 mei 2017 @ 08:24:08 #97
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170844085
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 07:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Die wonen hier en zijn Nederlander.
Nee, ze identificeren zich met de afro-americans en hebben die cultuur overgenomen. Dus naar de USA met die figuren. Daar snijdt hun standpunt wel hout.
pi_170844092
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 04:20 schreef Za het volgende:
IMO willen mensen vasthouden aan zwarte piet juist omdat het anderen grieft.
Onzin. Mensen willen vasthouden aan Zwarte Piet omdat het een leuk en onlosmakelijk onderdeel van een breed gevierd kinderfeest is. Wie zich in de feitelijke herkomst van Zwarte Piet verdiept, weet bovendien dat Zwarte Piet geen racistische herkomst of bedoeling heeft.

Het kleine groepje anti-activisten blaast het eigen "leed" tot enorme proporties op. Een intocht kun je gewoon negeren. Er zullen ook mensen zijn die zich storen aan carnaval, Koningsdag, de Gay Pride, het Suikerfeest of het dorpsfeest om de hoek. Ook allemaal maar verbieden?

En ironisch genoeg wordt Sinterklaas met Zwarte Piet ook vrolijk onthaald in het Caribisch gebied, waar de roots liggen van genoemde activisten. Dat maakt hun gedrag nog eens extra bizar.
pi_170844110
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 05:18 schreef Za het volgende:

[..]

Ik denk dat jij het omdraait; hoe komt het dat al die miljoenen Nederlanders die het behoud van de eigen cultuur en tradities zo hoog in het vaandel hebben, en desnoods willen knokken voor het behoud van zwarte piet, niet en masse zich de haren uit het hoofd trekken vanwege de teloorgang van de klassieke kerstboom en de klassieke paashaas?
Er is niks tegen geleidelijke verandering van symbolen / tradities, maar dan wel op basis van maatschappelijk draagvlak. En precies dat is volledig afwezig bij het Sinterklaasfeest. Er is gewoon sprake van een zorgvuldig geregisseerde hetze tegen Zwarte Piet, waar bepaalde media gretig aan meedoen.
  donderdag 11 mei 2017 @ 08:27:34 #100
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170844114
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 07:42 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Schaken is wel racistisch in de tegenstelling wit tegen zwart, en wit begint altijd alsof witte stukken meer waard zijn.
Wit begint als regel, omdat die te zwak is om anders te winnen. Of zo. Want schaakstukken zijn jinxed.
  donderdag 11 mei 2017 @ 08:30:28 #101
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_170844145
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 07:19 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Gewoon gaan schaken. Dat levert de problemen niet op.
Wit begint.
Oei....
pi_170844149
Ik geef ze nul kans bij de rechter, maar als ze daarheen willen, veel plezier ermee.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 11 mei 2017 @ 08:33:50 #103
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_170844179
Ik ga ervan uit dat de komende maanden geen enkel bedrijf met Zwarte Piet zal adverteren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 11 mei 2017 @ 08:34:35 #104
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_170844186
Is er al officieel ergens jurisprudentie waarin is vastgesteld dat Zwarte Piet inderdaad een racistisch stereotype is? Anders lijkt me het sowieso een kansloze zaak. Hoe kun je bedrijven verbieden om zo'n afbeelding niet te gebruiken, dan wel vervolgen als ze het wel doen? Lijkt me een gevalletje censuur.

Lijkt me net zo kansloos als moslims naar de rechter zouden stappen om een verbod te vragen dat Mohammed niet mag worden afgebeeld.

Ik zie dit soort types er nog wel voor aan dat musea de volgende stap zijn. Alles wat herinnert aan het slavernijverleden moet weg. Wat mensen thuis op zolder hebben liggen of in de woonkamer hebben staan/hangen, mogen ze zelf weten, maar we wensen er niet mee geconfronteerd te worden als we door een museum lopen.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_170844199
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 08:34 schreef LuNaTiC het volgende:
...

Ik zie dit soort types er nog wel voor aan dat musea de volgende stap zijn. Alles wat herinnert aan het slavernijverleden moet weg. Wat mensen thuis op zolder hebben liggen of in de woonkamer hebben staan/hangen, mogen ze zelf weten, maar we wensen er niet mee geconfronteerd te worden als we door een museum lopen.
http://www.volkskrant.nl/(...)t-databank~a4204737/

"
De werkgroep van het Rijksmuseum die zich bezighoudt met 'foute' termen struikelde ook over aanduidingen als zigeuner, nikker, moor, mohammedaan, bosjesman, hottentot en dwerg. 'Negerbediende' kwam in ieder geval niet door de ballotage. In de omschrijving van het 17de eeuwse portret van Margaretha van Raephorst door Jan Mijtens werd die aanduiding vervangen door 'een jonge zwarte bediende'.
"
  donderdag 11 mei 2017 @ 08:40:05 #106
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_170844227
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 08:34 schreef LuNaTiC het volgende:
Is er al officieel ergens jurisprudentie waarin is vastgesteld dat Zwarte Piet inderdaad een racistisch stereotype is? Anders lijkt me het sowieso een kansloze zaak. Hoe kun je bedrijven verbieden om zo'n afbeelding niet te gebruiken, dan wel vervolgen als ze het wel doen? Lijkt me een gevalletje censuur.

Lijkt me net zo kansloos als moslims naar de rechter zouden stappen om een verbod te vragen dat Mohammed niet mag worden afgebeeld.

Ik zie dit soort types er nog wel voor aan dat musea de volgende stap zijn. Alles wat herinnert aan het slavernijverleden moet weg. Wat mensen thuis op zolder hebben liggen of in de woonkamer hebben staan/hangen, mogen ze zelf weten, maar we wensen er niet mee geconfronteerd te worden als we door een museum lopen.
Ze zeggen maar wat. Ze willen niet aan de slavernij herinnerd worden maar dat is juist wat ze zelf doen.
pi_170844238
pi_170844272
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 08:24 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, ze identificeren zich met de afro-americans en hebben die cultuur overgenomen. Dus naar de USA met die figuren. Daar snijdt hun standpunt wel hout.
Het zijn geen Amerikanen.
pi_170844309
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 08:40 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ze zeggen maar wat. Ze willen niet aan de slavernij herinnerd worden maar dat is juist wat ze zelf doen.
Men wil zich graag slaaf voelen blijkbaar. Maar men heeft het niet meegemaakt.Daar is men boos over. Hoe boos mag ik zijn over ww2. Die boosheid heb ik niet. Toch wat korter geleden.
  donderdag 11 mei 2017 @ 08:50:28 #110
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170844330
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 08:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het zijn geen Amerikanen.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat ze zich met de afro-amerikanen identificeren, met hun verleden en hun sociale strijd tegen hun achtergestelde positie in de USA.
Jeffrey komt uit Ghana, grote kans dat zijn echte voorouders slavenhandelaren waren die flink aan de WIC hebben verdiend.
pi_170844364
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 08:50 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat ze zich met de afro-amerikanen identificeren, met hun verleden en hun sociale strijd tegen hun achtergestelde positie in de USA.
Jeffrey komt uit Ghana, grote kans dat zijn echte voorouders slavenhandelaren waren die flink aan de WIC hebben verdiend.
Dat is volgens mij niet zo. Men kijkt puur naar de slavernij. Niet naar de US.Zwarte mensen handelden idd in slaven. Dat wil men niet zien. Ik ben in Benin geweest bij het slavenmonument. Daar is een gids er gewoon eerlijk over.
pi_170844394
Wel eens eerder hier verteld. Ik ben ooit eens aangevallen door een zwarte vrouw in het tropen museum. Die mij als wit iemand echt kwalijk neemt wat haar voorouders zijn overkomen.
pi_170844401
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 08:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wit begint als regel, omdat die te zwak is om anders te winnen. Of zo. Want schaakstukken zijn jinxed.
Omgekeerde discriminatie :o
  Moderator donderdag 11 mei 2017 @ 09:06:31 #114
8781 crew  Frutsel
pi_170844473
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 19:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:
_O- _O- _O-

Helemaal de weg kwijt. _O-
Nogal.... zo langzamerhand word ik kotsmisselijk van dit soort berichten en van dit volk
pi_170844509
Het je steeds zo moeten afvragen, omdat je blank bent, of je een racist bent. Daar wordt ik wel wat moe van.
pi_170844521
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 08:40 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ze zeggen maar wat. Ze willen niet aan de slavernij herinnerd worden maar dat is juist wat ze zelf doen.
Het ultieme doel van de kwetscreolen is herstelbetalingen voor het slavernijverleden. Dit soort acties zijn daartoe een opzetje om draagvlak te creëren.
  donderdag 11 mei 2017 @ 09:12:29 #117
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170844530
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 08:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is volgens mij niet zo. Men kijkt puur naar de slavernij. Niet naar de US.
Idioom, methodiek, sentiment, etc van de actievoerders zijn van de USA overgenomen.
- Nederland kent sinds de Romeinse tijd geen slavernij meer. Lijfeigenschap duurde officieel tot 1795, maar was toen al enkele eeuwen min of meer in onbruik geraakt.
- Het aantal zwarten in Nederland was tot 1975 nihil.
- Er werd in Nederlandse wetten en regelgeving geen onderscheid naar huidskleur gemaakt.
- Zwarten zijn in Nederland nooit achtergesteld door regelgeving.
- Nederland kende nooit apartheid
- Nederland kent geen "blackface"-traditie zoals de USA.
- De Nederlanders hebben per saldo weinig van de slavenhandel geprofiteerd, hebben er geen persoonlijk voordeel uit weten te halen dat tot een generatie terug nog doorwerkte.
pi_170844560
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:12 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Idioom, methodiek, sentiment, etc van de actievoerders zijn van de USA overgenomen.
- Nederland kent sinds de Romeinse tijd geen slavernij meer. Lijfeigenschap duurde officieel tot 1795, maar was toen al enkele eeuwen min of meer in onbruik geraakt.
- Het aantal zwarten in Nederland was tot 1975 nihil.
- Er werd in Nederlandse wetten en regelgeving geen onderscheid naar huidskleur gemaakt.
- Zwarten zijn in Nederland nooit achtergesteld door regelgeving.
- Nederland kende nooit apartheid
- Nederland kent geen "blackface"-traditie zoals de USA.
- De Nederlanders hebben per saldo weinig van de slavenhandel geprofiteerd, hebben er geen persoonlijk voordeel uit weten te halen dat tot een generatie terug nog doorwerkte.
Men is verhandeld als slaven. Dat is gewoon waar. En het bestaat nog steeds. Mijn ex (Aziatisch) was gewoon een slaaf. Dat is wel triest en daar moet je eerlijk over zijn.
  donderdag 11 mei 2017 @ 09:17:01 #119
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_170844592
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 18:43 schreef Toefjes het volgende:
Laten we eerst lekker zomervakantie vieren.
Dit.
  donderdag 11 mei 2017 @ 09:17:09 #120
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_170844594
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:14 schreef Jaroon het volgende:
Mijn ex (Aziatisch) was gewoon een slaaf. Dat is wel triest en daar moet je eerlijk over zijn.
Maar toen verkocht je haar.
  donderdag 11 mei 2017 @ 09:18:03 #121
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_170844607
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zwarte Piet vastleggen als beschermd cultureel erfgoed. In een vrij land mogen mensen hun feesten en tradities vieren zonder dat anderen die verstoren of om zeep helpen. Zo niet, dan zijn we feitelijk geen vrij land meer.
Laat ik daar tradities zoals genitale verminking van jongens en meisjes even niet onder vallen. Zowel voor joden/moslims/amerikanen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_170844637
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:17 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

Maar toen verkocht je haar.
Ik ken je niet. Waarom zeg je zoiets?
pi_170844641
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 07:23 schreef Lunatiek het volgende:
Een groep die de traditie niet begrijpt en bewust misinterpreteert om het volk van racisme te kunnen beschuldigen met het doel herstelbetalingen te eisen.
Vooral dat. Iedereen die denkt dat een Prem of Quinsy niet uiteindelijk naar het geld aan het kijken zijn is hopeloos optimistisch.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  donderdag 11 mei 2017 @ 09:26:00 #124
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_170844710
Er was eens een politieke partij, genaamd Artikel 1. Speerpunten van de partij waren antiracisme, 'dekolonisatie' en het kapot maken van kindervriend Zwarte Piet . Artikel 1 haalde bij de verkiezingen nul zetels. Blijkbaar zaten maar weinig donkere mensen in Nederland te wachten op de verhaaltjes die Artikel 1 te vertellen had, en voelden ze zich allerminst slachtoffer van de grote boze 'racistische' witmens.

Toch besloten de mensen achter Artikel 1 dat ze ieder donker persoon in Nederland vertegenwoordigden, of die mensen het nu leuk vinden of niet. En de oorlog tegen de oorspronkelijke bewoners van Nederland ging door en niemand werd er gelukkig van.
pi_170844785
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Er was eens een politieke partij, genaamd Artikel 1. Speerpunten van de partij waren antiracisme, 'dekolonisatie' en het kapot maken van kindervriend Zwarte Piet . Artikel 1 haalde bij de verkiezingen nul zetels. Blijkbaar zaten maar weinig donkere mensen in Nederland te wachten op de verhaaltjes die Artikel 1 te vertellen had, en voelden ze zich allerminst slachtoffer van de grote boze 'racistische' witmens.

Toch besloten de mensen achter Artikel 1 dat ze ieder donker persoon in Nederland vertegenwoordigden, of die mensen het nu leuk vinden of niet. En de oorlog tegen de oorspronkelijke bewoners van Nederland ging door en niemand werd er gelukkig van.
En ze heeft ook niets te vertellen.
  donderdag 11 mei 2017 @ 09:34:10 #126
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_170844806
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:14 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Men is verhandeld als slaven. Dat is gewoon waar. En het bestaat nog steeds. Mijn ex (Aziatisch) was gewoon een slaaf. Dat is wel triest en daar moet je eerlijk over zijn.
De meeste mensen in Nederland, ook blanke mannen, waren tot het begin van de 20e eeuw ook praktisch slaven. Lekker 16 uur per dag werken in een fabriek voor een hongerloontje waar je net een gezin mee kan voeden. De kettingen om hun nek waren figuurlijk met net zo goed aanwezig als die van een 16e eeuwse slaaf op de katoenplantage.
pi_170844809
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 20:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik word ZO ontzettend moe van die chronische kwetsslachtoffers...

Gaan we zo beginnen? Prima, dan wil ik graag dat alle protestantse kerken in mijn stad sluiten, want het bestaan ervan herinnert mij als arme katholiek-zonder-privilege aan dat vreselijke verleden van onderdrukking in eh... ja, 1600 enzo. Goed, heb er zelfs niks mee te maken want ik ben pak 'm beet VIER EEUWEN LATER geboren, goed, die onderdrukking is er al eeuwen niet meer geweest, goed, die protestanten doen verder geen vlieg kwaad, MAARRR... ik voel me gekwetst omdat het kan.

PLUS eis ik een marmeren monument voor al het leed dat ons is aangedaan in Staphorst; een vak "Protestants Privilege, hoe herken je het en wat ga je er aan doen" aan de Knoeper-Gereformeerde Universiteit van Kampen en een herstelbetaling.

Ik ga even kotsen.
Naja onderdrukking van de zuidelijke Nederlanden en katholieken heeft ongeveer tot aan 1850 geduurd, bijna net zo lang geleden als de slavernij.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_170844835
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:34 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

De meeste mensen in Nederland, ook blanke mannen, waren tot het begin van de 20e eeuw ook praktisch slaven. Lekker 16 uur per dag werken in een fabriek voor een hongerloontje waar je net een gezin mee kan voeden. De kettingen om hun nek waren figuurlijk met net zo goed aanwezig als die van een 16e eeuwse slaaf op de katoenplantage.
Het is toch wat anders als je verkocht ben door je familie en dan moet werken in een fabriek als je 10 bent.
  donderdag 11 mei 2017 @ 09:37:00 #129
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_170844855
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:35 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is toch wat anders als je verkocht ben door je familie en dan moet werken in een fabriek als je 10 bent.
Kinderarbeid werd in Nederland pas in 1901 afgeschaft. Heel wat blanke kinderen verloren ledematen in gevaarlijke industriële machines.
pi_170844857
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:35 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is toch wat anders als je verkocht ben door je familie en dan moet werken in een fabriek als je 10 bent.
Dat is je ex overkomen?
misunderstood
pi_170844888
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:35 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is toch wat anders als je verkocht ben door je familie en dan moet werken in een fabriek als je 10 bent.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Horigheid

De enige regio waar geen horigheid is geweest is Friesland. De rest van de Europese bevolking was een slaaf van hun heer.
pi_170844890
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 18:38 schreef static het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/sinterkl(...)-piet-gebruiken.html

Wat een waanzin weer. En dan is het nog maar mei.
En dan maar blijven geloven dat het hier om Zwarte Piet gaat. :')
pi_170844907
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:37 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Kinderarbeid werd in Nederland pas in 1901 afgeschaft. Heel wat blanke kinderen verloren ledematen in gevaarlijke industriële machines.
Dat is wel 116 jaar geleden. Slavernij bestaat nog.
pi_170844921
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:37 schreef DKS het volgende:

[..]

Dat is je ex overkomen?
Ja. En ik heb dat niet heel goed opgepakt.
  donderdag 11 mei 2017 @ 09:40:33 #135
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_170844926
"We waren allemaal slaven!" :')

Maar we vieren niet dat er een grootindustrieel met kinderknechten zonder handjes pepernoten strooien. :D Ergo. Kutargument! ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_170844984
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:40 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. En ik heb dat niet heel goed opgepakt.
Heb je haar naar Nederland gehaald?
misunderstood
pi_170845006
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:44 schreef DKS het volgende:

[..]

Heb je haar naar Nederland gehaald?
Ja. Na 8 jaar samenleven. En ze doet het goed. Ze is nu Nederlands. En daar is zij heel trots op. Het is nu een ex.
pi_170845035
We kennen elkaar nu 25 jaar. Loze informatie.
  donderdag 11 mei 2017 @ 09:49:07 #139
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170845074
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:14 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Men is verhandeld als slaven. Dat is gewoon waar. En het bestaat nog steeds. Mijn ex (Aziatisch) was gewoon een slaaf. Dat is wel triest en daar moet je eerlijk over zijn.
Natuurlijk, dat ontkent niemand hier. Maar dat heeft weinig tot niets te maken met racisme in Nederland.
pi_170845099
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Natuurlijk, dat ontkent niemand hier. Maar dat heeft weinig tot niets te maken met racisme in Nederland.
Dat denk ik dus ook. Racisme is een heel moeilijk iets. Wat maak je ervan? Hoe voel je het?
pi_170845238
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Na 8 jaar samenleven. En ze doet het goed. Ze is nu Nederlands. En daar is zij heel trots op. Het is nu een ex.
Dan heb je haar leven beter gemaakt. Kun je trots op gaan.
misunderstood
  donderdag 11 mei 2017 @ 10:01:30 #142
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170845290
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Er was eens een politieke partij, genaamd Artikel 1. Speerpunten van de partij waren antiracisme, 'dekolonisatie' en het kapot maken van kindervriend Zwarte Piet . Artikel 1 haalde bij de verkiezingen nul zetels. Blijkbaar zaten maar weinig donkere mensen in Nederland te wachten op de verhaaltjes die Artikel 1 te vertellen had, en voelden ze zich allerminst slachtoffer van de grote boze 'racistische' witmens.

Toch besloten de mensen achter Artikel 1 dat ze ieder donker persoon in Nederland vertegenwoordigden, of die mensen het nu leuk vinden of niet. En de oorlog tegen de oorspronkelijke bewoners van Nederland ging door en niemand werd er gelukkig van.
Er zijn niet zo heel veel zwarten in Nederland. Ik denk dat het beeld vertekend is door acties met diversiteit. Dat er dan 5 kleuters rond Dikkie Dik zitten en 1 is zwart wegens diversiteit. Dan denk je dat er 20% zwarten zijn in Nederland, maar met een evenredige vertegenwoordiging had hooguit 1 van die kleuters een zwart been gehad.

Plus natuurlijk dat de meeste zwarten, net als anders gepigmenteerde Nederlanders, slim genoeg zijn om op een partij te stemmen die hun belangen voor wat betreft werk, pensioen, huisvesting etc wel goed behartigt.
  donderdag 11 mei 2017 @ 10:04:20 #143
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170845359
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:38 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Horigheid

De enige regio waar geen horigheid is geweest is Friesland. De rest van de Europese bevolking was een slaaf van hun heer.
Friesland kende zeker wel slavernij. Daarover is wetgeving teruggevonden. Dat was niet recent, maar niettemin was het er.
pi_170845364
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:58 schreef DKS het volgende:

[..]

Dan heb je haar leven beter gemaakt. Kun je trots op gaan.
Ik had haar meer moeten helpen als in luisteren. Daar ben ik heel goed in bij anderen.
  donderdag 11 mei 2017 @ 10:10:05 #145
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_170845442
quote:
"Maar in openbare ruimten willen wij niet geconfronteerd worden met dat racistische stereotype beeld dat herinnert aan het slavernijverleden."
Ow, gelukkig dan maar, dat gebeurt immers niet met Zwarte Pieten. :)
Net zo min als met elk donker gekleurd persoon dat op straat loopt :')

quote:
"Er zijn heel veel Nederlandse bedrijven en organisaties die al gehoor hebben gegeven aan onze oproep", aldus Afriyie. "RTL heeft besloten alleen nog maar roetveegpieten te gebruiken en ook de Bijenkorf heeft de karikaturale Piet in de ban gedaan. Ook veel scholen hebben uit eigen initiatief besloten de viering aan te passen."
Vast GEHEEL vrijwillig en niet uit angst voor social backlash of zo :')
quote:
Wij willen een Sinterklaasfeest waar niet een groot deel van de bevolking zich minderwaardig van gaat voelen."
Gelukkig, iedereen wil dat. Gezelligheid, blije kinderen, snoep, niks om minderwaardig van te voelen :Y

:P
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_170845455
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 10:01 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er zijn niet zo heel veel zwarten in Nederland. Ik denk dat het beeld vertekend is door acties met diversiteit. Dat er dan 5 kleuters rond Dikkie Dik zitten en 1 is zwart wegens diversiteit. Dan denk je dat er 20% zwarten zijn in Nederland, maar met een evenredige vertegenwoordiging had hooguit 1 van die kleuters een zwart been gehad.
In de VS is ook niet iedereen zwart.


Dit is een vrij nauwkeurige afspiegeling van de Amerikaanse bevolking.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2017 10:12:22 ]
pi_170845473
Dat je ook gewoon zwarte piet mag zijn. Voelt ook wel goed.
  donderdag 11 mei 2017 @ 10:14:34 #148
3542 Gia
User under construction
pi_170845510
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:35 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is toch wat anders als je verkocht ben door je familie en dan moet werken in een fabriek als je 10 bent.
Wie hier in Nederland is ooit verkocht als slaaf?
pi_170845520
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 10:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Wie hier in Nederland is ooit verkocht als slaaf?
Ik heb het over een Thai.
  donderdag 11 mei 2017 @ 10:18:28 #150
3542 Gia
User under construction
pi_170845578
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 10:11 schreef Igen het volgende:

[..]

In de VS is ook niet iedereen zwart.

[ afbeelding ]
Dit is een vrij nauwkeurige afspiegeling van de Amerikaanse bevolking.
Leuke serie, maar dat gelispel van die man word ik soms niet goed van.

Oja, OT, zwarte piet moet blijven. w/
pi_170845853
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Natuurlijk, dat ontkent niemand hier. Maar dat heeft weinig tot niets te maken met racisme in Nederland.
Racisme jegens Zwarte Piet blijft racisme.

Toch raar dat een donkere man als Zwarte Piet vanwege zijn kleur geweerd wordt uit onze samenleving? Alsof we weer een sprong terug in de tijd maken.
pi_170845913
oO/ 8}

Kijk maar uit FOK! dat jullie niet vervolgd worden voor het aanbieden van discriminerende smileys. :P
'krak'
  donderdag 11 mei 2017 @ 10:52:39 #153
3542 Gia
User under construction
pi_170846365
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 10:15 schreef Jaroon het volgende:

Ik heb het over een Thai.
Een familielid van me heeft een resort in Thailand en vertelde dat Thaise vrouwen zich altijd lager houden dan mannen. Als hij zit, komen ze ongeveer kruipend voorbij, als ze maar kleiner blijven. Dat vindt hij echt waanzin.
Heeft niet echt met slavernij te maken maar met een cultuur
pi_170847044
Dat het herinnert aan het slavernijverleden is dat per definitie iets negatiefs? Moet dat hele verleden dan maar vergeten worden? Dan moeten we ook niet meer herdenken en Keti Koti feesten gaan instellen als vrije dagen, want dat herinnert er nog veel meer aan.
standaarddrinker
  Moderator donderdag 11 mei 2017 @ 11:19:20 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170847106
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 05:18 schreef Za het volgende:

[..]

Ik denk dat jij het omdraait; hoe komt het dat al die miljoenen Nederlanders die het behoud van de eigen cultuur en tradities zo hoog in het vaandel hebben, en desnoods willen knokken voor het behoud van zwarte piet, niet en masse zich de haren uit het hoofd trekken vanwege de teloorgang van de klassieke kerstboom en de klassieke paashaas?
ja nogmaals, omdat er niemand de straat optrekt om plastic dennenbomen te eisen van iedereen omdat ze anders milieuhaters zijn ofzoiets matigs

hadden ze dat niet gedaan dan had niemand ene fuck gegeven om anders gekleurde Pieten (pun intended) op het sinterklaasfeest
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_170847266
Ik koop sinds kort niks meer bij de Surinaamse broodjes zaak, voel me net een koloniaal als ik daar iets bestel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 11 mei 2017 @ 11:30:16 #157
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170847398
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja nogmaals, omdat er niemand de straat optrekt om plastic dennenbomen te eisen van iedereen omdat ze anders milieuhaters zijn ofzoiets matigs

hadden ze dat niet gedaan dan had niemand ene fuck gegeven om anders gekleurde Pieten (pun intended) op het sinterklaasfeest
Mooi omgedraaid. De eigen stuiptrekking gerechtvaardigd.
wooblabalurg
pi_170847462
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 08:11 schreef KreKkeR het volgende:
[ afbeelding ]Het is Gario's vriendje :')
Beroepsnegers.

Over racisme gesproken.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  donderdag 11 mei 2017 @ 11:33:14 #159
8369 speknek
Another day another slay
pi_170847481
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit land is allang ziek. Zelfs Dodenherdenking wordt al verziekt door politiek-correcte statements;
:D :'( :D

Nee maar serieus, haha, dodenherdenking wordt verziekt door politiek-corrahaha, wacht even, wacht even, dodenherdenking wordt verziekt doowoehahaha, kuch, nog een keer, dodehahahaha nee ik kan het niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_170847496
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:25 schreef raptorix het volgende:
Ik koop sinds kort niks meer bij de Surinaamse broodjes zaak, voel me net een koloniaal als ik daar iets bestel.
Heel goed, want het zou natuurlijk ook "culturele toe-eigening" zijn, als je als Nederlander een broodje kouseband eet.

(Overigens mogen Surinamers het ook niet eten, want het is een verkrachting van Aziatische gerechten met kouseband erin. Net zoals Surinamers eigenlijk ook geen bakkeljauw mogen eten, omdat dat van de Portugezen gejat is.)
pi_170847542
Ik vraag me af of mensen wel weten hoe slavernij van de donkerdere medenmensch in de 17e eeuw op gang kwam

In Afrika werden de slaven aangeboden door zwarte stamhoofden die ontdekt hadden dat het lucratief was de bij een stammenoorlog buit gemaakte gevangenen niet te doden.

Is dat dan beter of slechter
Aai nooit een brandende hond.
  donderdag 11 mei 2017 @ 11:37:40 #162
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170847611
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:34 schreef Munktar het volgende:
Ik vraag me af of mensen wel weten hoe slavernij van de donkerdere medenmensch in de 17e eeuw op gang kwam

In Afrika werden de slaven aangeboden door zwarte stamhoofden die ontdekt hadden dat het lucratief was de bij een stammenoorlog buit gemaakte gevangenen niet te doden.

Is dat dan beter of slechter
Is wel schockerend dit bericht.

Straks ga je nog vertellen dat Afrikaanse mensen op hoge plekken zich om laten kopen door bedrijven van oude blanke mannen.
wooblabalurg
pi_170847811
Bedankt Jerry King Luther Afriyie :')
  Moderator donderdag 11 mei 2017 @ 11:52:49 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170847989
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:30 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Mooi omgedraaid. De eigen stuiptrekking gerechtvaardigd.
waar slaat dat nou weer op :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_170848005
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 10:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Een familielid van me heeft een resort in Thailand en vertelde dat Thaise vrouwen zich altijd lager houden dan mannen. Als hij zit, komen ze ongeveer kruipend voorbij, als ze maar kleiner blijven. Dat vindt hij echt waanzin.
Heeft niet echt met slavernij te maken maar met een cultuur
Dat is iets anders. Dat is idd cultuur. Ik walg daar ook van. Maar dit is niet geldig voor vele vrouwen daar trouwens. Ik heb het over mensen die verkocht worden op jonge leeftijd om te werken.
  donderdag 11 mei 2017 @ 11:54:46 #166
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170848039
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

waar slaat dat nou weer op :')
Dat gedrag van een ander gebruikt wordt om het eigen handelen te rechtvaardigen. Gebeurt pas sinds mensenheugenis. Verder niet zo bijzonder.
wooblabalurg
pi_170848085
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 10:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Een familielid van me heeft een resort in Thailand en vertelde dat Thaise vrouwen zich altijd lager houden dan mannen. Als hij zit, komen ze ongeveer kruipend voorbij, als ze maar kleiner blijven. Dat vindt hij echt waanzin.
Heeft niet echt met slavernij te maken maar met een cultuur
Wel een raar resort dan. Dit zie je alleen bij Thai zelf thuis.
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 11 mei 2017 @ 11:55:54 #168
206731 Mortaxx
Doomer
pi_170848087
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 20:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik word ZO ontzettend moe van die chronische kwetsslachtoffers...

Gaan we zo beginnen? Prima, dan wil ik graag dat alle protestantse kerken in mijn stad sluiten, want het bestaan ervan herinnert mij als arme katholiek-zonder-privilege aan dat vreselijke verleden van onderdrukking in eh... ja, 1600 enzo. Goed, heb er zelfs niks mee te maken want ik ben pak 'm beet VIER EEUWEN LATER geboren, goed, die onderdrukking is er al eeuwen niet meer geweest, goed, die protestanten doen verder geen vlieg kwaad, MAARRR... ik voel me gekwetst omdat het kan.

PLUS eis ik een marmeren monument voor al het leed dat ons is aangedaan in Staphorst; een vak "Protestants Privilege, hoe herken je het en wat ga je er aan doen" aan de Knoeper-Gereformeerde Universiteit van Kampen en een herstelbetaling.

Ik ga even kotsen.
wat een rechtse post van jou etto
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 11 mei 2017 @ 11:56:29 #169
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_170848108
quote:
11s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:55 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

wat een rechtse post van jou etto
Zou hij stiekem de rode pil hebben geslikt?
pi_170848480
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Zou hij stiekem de rode pil hebben geslikt?
Die zijn er voor IS mensen toch?
  Moderator donderdag 11 mei 2017 @ 12:14:05 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170848482
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:54 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat gedrag van een ander gebruikt wordt om het eigen handelen te rechtvaardigen. Gebeurt pas sinds mensenheugenis. Verder niet zo bijzonder.
ik geef commentaar op dit onderwerp

mijn eigen handelen heb ik het nog niet over gehad en daar heb jij sowieso geen idee van dus nogmaals ... waar sloeg dat nou weer op :')

niet op iets wat ik gezegd heb iig

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 11-05-2017 12:21:53 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 11 mei 2017 @ 14:08:12 #172
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170850912
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:37 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Is wel schockerend dit bericht.

Straks ga je nog vertellen dat Afrikaanse mensen op hoge plekken zich om laten kopen door bedrijven van oude blanke mannen.
Zonder de welwillende medewerking van de zwarte Afrikanen (die er ook aan hebben verdiend) was de transatlantische slavenhandel van de WIC en anderen helemaal niet op gang gekomen. Waarbij de Afrikanen nog door de Arabieren in het zadel zijn geholpen ook.

Iets van hand in eigen boezem steken en niet alleen met dat zwarte vingertje wijzen.

Dat de blanken, waaronder Nederlanders, zich schuldig hebben gemaakt is allang bekend en er is niemand die dat ontkent. De kwalijke rol die de zwarten daarbij hebben gespeeld wordt steeds onder het tapijt geschoven omdat het de slachtofferrol met als stip op de horizon de herstelbetalingen ondermijnt.

Verder heeft slavenhandel zo goed als niets met modern racisme te maken.
pi_170851484
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:25 schreef raptorix het volgende:
Ik koop sinds kort niks meer bij de Surinaamse broodjes zaak, voel me net een koloniaal als ik daar iets bestel.
_O-
En de Indische toko dan? :D
  donderdag 11 mei 2017 @ 14:35:36 #174
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_170851576
Is het niet een ontzettende belediging voor de slaven van toen of een bagatellisering van het leed van echte slaven om constant je eigen leed te vergelijken met dat van hun zoals een Sylvana doet? Sylvana die een luizenleventje heeft, het ene rijke vriendje na het andere, meer dan tien programma's heeft kunnen presenteren, doet net alsof ze dagelijks katoen moet plukken. Dat is hetzelfde als ik bij alles wat me niet bevalt een vergelijking maakt met de Holocaust. Ik moet naar de tandarts, Holocaust. :o Ik zag gisteren een saaie film, Holocaust. :o Dat zou toch ook betekenen dat ik het leed van de Joden tijdens WWII een beetje onderschat?
pi_170852021
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 14:35 schreef Braindead2000 het volgende:
Is het niet een ontzettende belediging voor de slaven van toen of een bagatellisering van het leed van echte slaven om constant je eigen leed te vergelijken met dat van hun zoals een Sylvana doet? Sylvana die een luizenleventje heeft, het ene rijke vriendje na het andere, meer dan tien programma's heeft kunnen presenteren, doet net alsof ze dagelijks katoen moet plukken. Dat is hetzelfde als ik bij alles wat me niet bevalt een vergelijking maakt met de Holocaust. Ik moet naar de tandarts, Holocaust. :o Ik zag gisteren een saaie film, Holocaust. :o Dat zou toch ook betekenen dat ik het leed van de Joden tijdens WWII een beetje onderschat?
Ben jij dan een Jood?
  donderdag 11 mei 2017 @ 14:55:26 #176
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_170852038
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 14:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Ben jij dan een Jood?
Nee.
pi_170852057
Waarom wordt er bij het slavernijverleden enkel gedacht aan de zwarte slaven eigenlijk?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170852211
Prachtig, dat boze geschuimbek.
Militant men in peaceful times attack themselves
  donderdag 11 mei 2017 @ 15:24:10 #179
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_170852615
quote:
14s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:05 schreef Bad_hombre het volgende:
Prachtig, dat boze geschuimbek.
Van welke kant?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 11 mei 2017 @ 15:26:18 #180
117098 Hathor
Effe niet
pi_170852657
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 14:56 schreef FlippingCoin het volgende:
Waarom wordt er bij het slavernijverleden enkel gedacht aan de zwarte slaven eigenlijk?
Omdat het ook alleen de zwarten zijn die dit onderwerp blijven aansnijden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_170852767
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:26 schreef Hathor het volgende:

[..]

Omdat het ook alleen de zwarten zijn die dit onderwerp blijven aansnijden.
Zoals ik aangaf. Er zijn heel veel andere slaven. Ook nu nog. Die zeuren niet zo.
  donderdag 11 mei 2017 @ 15:32:21 #182
117098 Hathor
Effe niet
pi_170852795
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:31 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zoals ik aangaf. Er zijn heel veel andere slaven. Ook nu nog. Die zeuren niet zo.
Als je slaaf bent heb je natuurlijk alle reden om te zeuren, maar deze lieden hebben van zeuren gewoon een beroep gemaakt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_170852801
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:31 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zoals ik aangaf. Er zijn heel veel andere slaven. Ook nu nog. Die zeuren niet zo.
De slaven van nu hebben daar best recht toe.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170852807
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:31 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zoals ik aangaf. Er zijn heel veel andere slaven. Ook nu nog. Die zeuren niet zo.
Die hebben geen tijd om te zeuren door al het slavenarbeid dat ze moeten verrichten.

Daar hebben onze slaven geen last van.
pi_170852824
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:26 schreef Hathor het volgende:

[..]

Omdat het ook alleen de zwarten zijn die dit onderwerp blijven aansnijden.
Redelijk respectloos jegens alle niet zwarte slaven uit het verleden en de slaven van heden ten dage.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170852832
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:32 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als je slaaf bent heb je natuurlijk alle reden om te zeuren, maar deze lieden hebben van zeuren gewoon een beroep gemaakt.
Dit gaat over kleur. Sylvana zeurt niet over Aziaten. Dat maakt haar niet uit.
pi_170852842
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

De slaven van nu hebben daar best recht toe.
Dat recht heeft men ook.
  Moderator donderdag 11 mei 2017 @ 15:34:10 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170852845
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 14:56 schreef FlippingCoin het volgende:
Waarom wordt er bij het slavernijverleden enkel gedacht aan de zwarte slaven eigenlijk?
dat is helemaal niet zo

als we het over ons slavernijverleden hebben denken we enkel aan de zwarte slaven

wat nogal logisch is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_170852867
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is helemaal niet zo

als we het over ons slavernijverleden hebben denken we enkel aan de zwarte slaven

wat nogal logisch is
Waarom is dat logisch? En ik lees of hoor anders nooit wat over de niet zwarte slaven die verscheept zijn naar de VS.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator donderdag 11 mei 2017 @ 15:35:44 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170852884
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Redelijk respectloos jegens alle niet zwarte slaven uit het verleden en de slaven van heden ten dage.
lijkt me wat vergezocht
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_170852885
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is helemaal niet zo

als we het over ons slavernijverleden hebben denken we enkel aan de zwarte slaven

wat nogal logisch is
Het is niet logisch.
pi_170852893
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

lijkt me wat vergezocht
Waarom?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170852901
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:33 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dit gaat over kleur. Sylvana zeurt niet over Aziaten. Dat maakt haar niet uit.
Sylvana is een omgekeerde nazi.

Zwarte vrouwen zijn superieur en blanke mannen het slechtst.
pi_170852955
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Sylvana is een omgekeerde nazi.

Zwarte vrouwen zijn superieur en blanke mannen het slechtst.
Dat gaat mij ook wat ver. Ze is gewoon simpel.
  Moderator donderdag 11 mei 2017 @ 15:39:17 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170852970
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Waarom is dat logisch? En ik lees of hoor anders nooit wat over de niet zwarte slaven die verscheept zijn naar de VS.
deden we dat zoveel dan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_170852980
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Sylvana is een omgekeerde nazi.

Zwarte vrouwen zijn superieur en blanke mannen het slechtst.
Ben jij dan een niet-omgekeerde nazi ?

Verdorie ... ik zie haar met een blanke echtgenoot en blanke kinderen :
http://www.petersmulders.nl/preview.php?id=79869
pi_170853017
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ben jij dan een niet-omgekeerde nazi ?

Verdorie ... ik zie haar met een blanke echtgenoot en blanke kinderen :
http://www.petersmulders.nl/preview.php?id=79869
''Sylvana Simons in 2001: ‘Zwarte mannen zijn gewelddadiger’''

http://media.tpo.nl/2016/(...)-zijn-gewelddadiger/
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170853036
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:38 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat gaat mij ook wat ver. Ze is gewoon simpel.
En nog steeds intelligenter dan vele sylvanahaters.
pi_170853057
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En nog steeds intelligenter dan vele sylvanahaters.
Ze is vrij nietszeggend. Dat zijn die haters ook.
  Moderator donderdag 11 mei 2017 @ 15:42:58 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170853060
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:35 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Waarom?
omdat het 1 geen kut met het ander te maken heeft

onze dodenherdenking is ook niet respectloos tov de doden die in de Oekraine vallen en/of zijn gevallen oid

er moeten echt betere argumenten te bedenken zijn hoor :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_170853082
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ze is vrij nietszeggend. Dat zijn die haters ook.
Dus de sylvanahaters maken zich druk om niets .
Dat vind ik nou ook :Y
pi_170853116
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dus de sylvanahaters maken zich druk om niets .
Dat vind ik nou ook :Y
Ja. Als je haar haat ben je niet wijs. Haar bedreigen is onzinnig.
pi_170853145
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ben jij dan een niet-omgekeerde nazi ?

Verdorie ... ik zie haar met een blanke echtgenoot en blanke kinderen :
http://www.petersmulders.nl/preview.php?id=79869
Dat ze een blanke man had, is natuurlijk geen argument.

Net dat het voor haar geen argument was bij Wilfred Genee dat hij een Iraanse vrouw heeft.
pi_170853156
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat ze een blanke man had, is natuurlijk geen argument.

Net dat het voor haar geen argument was bij Wilfred Genee dat hij een Iraanse vrouw heeft.
Het zegt wel iets natuurlijk.
pi_170853187
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat ze een blanke man had, is natuurlijk geen argument.
Tuurlijk wel. Het bewijst dat ze geen hekel heeft aan blanke mensen.
pi_170853202
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Het bewijst dat ze geen hekel heeft aan blanke mensen.
Daar denkt Sylvana dus anders over.
pi_170853219
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Daar denkt Sylvana dus anders over.
Dat ze dat aan die man uitlegt?
pi_170853294
Je kan niet werkelijk racist zijn en met een ander ras samenleven.
pi_170853295
De Ieren zijn ook als slaven naar Australië en de VS vervoerd. In plaats van nu daar nog over te zeiken hebben ze iets gemaakt van hun land. Kun je van al die Afrikaanse slaven niet echt zeggen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_170853312
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Daar denkt Sylvana dus anders over.
Daar denk jij anders over, bedoel je.
Maar ben jij dan een niet-omgekeerde nazi?
pi_170853341
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:52 schreef Jaroon het volgende:
Je kan niet werkelijk racist zijn en met een ander ras samenleven.
Nee?

Lijkt me helemaal niet zo gek dat Sylvana haar man als een slaafje door het huis laat rennen.
pi_170853353
quote:
6s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:52 schreef Nielsch het volgende:
De Ieren zijn ook als slaven naar Australië en de VS vervoerd.
De Ieren als slaven? Dat heb ik nooit gehoord. Hoeveel ? In welke periode? Heb je een linkje naar deze slavernij.
pi_170853390
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee?

Lijkt me helemaal niet zo gek dat Sylvana haar man als een slaafje door het huis laat rennen.
Dan weet je meer dan ik.
pi_170853416
Uiteindelijk werkt niet zoveel zeuren gewoon beter. We hebben allemaal wel klappen gehad. Dat accepteer je dan maar.
pi_170853449
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De Ieren als slaven? Dat heb ik nooit gehoord. Hoeveel ? In welke periode? Heb je een linkje naar deze slavernij.
https://www.infowars.com/(...)gotten-white-slaves/

Maar je mag er alleen niet over praten, want dan worden de zwarten boos. Zij waren namelijk de enige echte slaven en bestempelen bovenstaande als een mythe. Daarvoor hebben ze zelfs een Wikipedia-pagina opgericht. Belachelijk.

https://en.wikipedia.org/wiki/Irish_slaves_myth
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_170853458
Als blank iemand mag je niet zeggen dat je racitisch behandelt wordt. Maar dat is soms wel zo. Heeft het nut dat te zeggen?
  donderdag 11 mei 2017 @ 15:59:26 #217
25470 SoSolid
Danke danke
pi_170853496
quote:
Infowars :W

Het algemeen geaccepteerde verhaal is gewoon massa immigratie.
xxx
pi_170853524
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:59 schreef SoSolid het volgende:

[..]

Infowars :W

Het algemeen geaccepteerde verhaal is gewoon massa immigratie.
Je mag er alleen niet over praten, want dan worden de zwarten boos. Zij waren namelijk de enige echte slaven en bestempelen bovenstaande als een mythe. Daarvoor hebben ze zelfs een Wikipedia-pagina opgericht. Belachelijk. Iedereen weet natuurlijk hoe de vork echt in de steel zit.

https://en.wikipedia.org/wiki/Irish_slaves_myth
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator donderdag 11 mei 2017 @ 16:00:35 #219
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170853544
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:58 schreef Jaroon het volgende:
Als blank iemand mag je niet zeggen dat je racitisch behandelt wordt. Maar dat is soms wel zo. Heeft het nut dat te zeggen?
natuurlijk mag je dat wel zeggen :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_170853572
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

natuurlijk mag je dat wel zeggen :')
Dan wordt je niet serieus genomen. Ik ga geen aangifte doen van racisme bijv.
  donderdag 11 mei 2017 @ 16:02:19 #221
25470 SoSolid
Danke danke
pi_170853593
quote:
6s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je mag er alleen niet over praten, want dan worden de zwarten boos. Zij waren namelijk de enige echte slaven en bestempelen bovenstaande als een mythe. Daarvoor hebben ze zelfs een Wikipedia-pagina opgericht. Belachelijk. Iedereen weet natuurlijk hoe de vork echt in de steel zit.

https://en.wikipedia.org/wiki/Irish_slaves_myth
Mooie complottheorie.

quote:
The myth is especially popular with apologists for the Confederate States of America.[5] According to research librarian and independent scholar Liam Hogan, the most influential book to assert the myth was They Were White And They Were Slaves: The Untold History of The Enslavement of Whites In Early America, self-published in the US in 1993 by conspiracy theorist and Holocaust denier[6] Michael A. Hoffman II (who blamed Jews for the African slave trade).
xxx
pi_170853599
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:01 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan wordt je niet serieus genomen. Ik ga geen aangifte doen van racisme bijv.
ok
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_170853603
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

omdat het 1 geen kut met het ander te maken heeft

onze dodenherdenking is ook niet respectloos tov de doden die in de Oekraine vallen en/of zijn gevallen oid

er moeten echt betere argumenten te bedenken zijn hoor :')
Als het lijkt alsof er enkel die slaven zoals ze hier in de media komen zijn geweest, en er vrijwel met geen woord gerept wordt over de andere slaven uit het verleden en niet eens over de huidige slaven dan oogt dit respectloos, helemaal rond een zaak als een kinderfeest.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170853623
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

deden we dat zoveel dan?
Deden we wat zoveel dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator donderdag 11 mei 2017 @ 16:03:43 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170853630
quote:
6s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je mag er alleen niet over praten, want dan worden de zwarten boos. Zij waren namelijk de enige echte slaven en bestempelen bovenstaande als een mythe. Daarvoor hebben ze zelfs een Wikipedia-pagina opgericht. Belachelijk. Iedereen weet natuurlijk hoe de vork echt in de steel zit.

https://en.wikipedia.org/wiki/Irish_slaves_myth
niemand gaat boos worden als je het over blanke slaven hebt

dat is echt de grootste onzin van minimaal de dag, schien zelfs van de week maar dat laat ik je nog weten ...

goed verzonnen verhaal wel, lekker kort, ik geef het een matig zesje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_170853648
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:02 schreef SoSolid het volgende:

[..]

Mooie complottheorie.

[..]

Waarom denk je dat zoveel negers een Ierse achternaam hebben?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_170853654
quote:
6s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ok
Jij doet het wel?
pi_170853676
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Jij doet het wel?
nee maar ik ben dan ook geen onzekere aanstellert die zich laat opwinden door sylvana en co
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 11 mei 2017 @ 16:06:11 #229
25470 SoSolid
Danke danke
pi_170853716
quote:
6s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom denk je dat zoveel negers een Ierse achternaam hebben?
Omdat het eigenlijk katholieke Ierse blanken zijn? _O-
xxx
pi_170853728
quote:
6s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

nee maar ik ben dan ook geen onzekere aanstellert die zich laat opwinden door sylvana en co
Ik ook niet dus. Maar je kan gewoon commentaar op haar hebben. Haar verhaal klopt niet.
pi_170853737
Het wordt eens tijd dat we de slavernij terug in voeren.
pi_170853750
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:06 schreef 6star6lord6 het volgende:
Het wordt eens tijd dat we de slavernij terug in voeren.
Want?
pi_170853754
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:06 schreef SoSolid het volgende:

[..]

Omdat het eigenlijk katholieke Ierse blanken zijn? _O-
omdat de zwarte slaven en Ierse slaven kinderen hebben gekregen natuurlijk...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_170853770
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:07 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Want?
gewoon chill iemand die gratis voor je kookt en je huis schoonmaakt. stiekem willen we dat allemaal wel natuurlijk...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_170853798
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:07 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Want?
Waarom hebben we anders een multiculturele samenleving?
pi_170853835
quote:
6s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

gewoon chill iemand die gratis voor je kookt en je huis schoonmaakt. stiekem willen we dat allemaal wel natuurlijk...
Daarvoor heb je dan een vriendin.
  donderdag 11 mei 2017 @ 16:10:49 #237
25470 SoSolid
Danke danke
pi_170853856
quote:
6s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

omdat de zwarte slaven en Ierse slaven kinderen hebben gekregen natuurlijk...
A slave name is the personal name given by others to an enslaved person, or a name inherited from enslaved ancestors.

En het kan natuurlijk ook gewoon daarna gebeurd zijn aangezien slavernij in de noordelijke staten al voor 1800 werd afgeschaft.
xxx
  Moderator donderdag 11 mei 2017 @ 16:32:07 #238
249559 crew  Lavenderr
pi_170854476
Hebben we nu het hele jaar door dit gedram? Hebben die lui niks anders te doen?
pi_170854706
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:32 schreef Lavenderr het volgende:
Hebben we nu het hele jaar door dit gedram? Hebben die lui niks anders te doen?
Hun over-over-over-over-over grootvader heeft voor een witte man gewerkt. Dus nu mag de witte man ter compensatie hun uitkering betalen :Y Geeft ze dus mooi 40 uur per week om te drammen over dit gezeik.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2017 16:44:44 ]
pi_170854818
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:18 schreef nixxx het volgende:

[..]

Laat ik daar tradities zoals genitale verminking van jongens en meisjes even niet onder vallen. Zowel voor joden/moslims/amerikanen.
Genitale verminking van wilsonbekwame personen zou hartstikke strafbaar moeten zijn.
pi_170854914
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:32 schreef Lavenderr het volgende:
Hebben we nu het hele jaar door dit gedram? Hebben die lui niks anders te doen?
Dit is wat ze doen. :'(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 11 mei 2017 @ 16:58:44 #242
25470 SoSolid
Danke danke
pi_170855066




Ik heb niets met zwarte piet maar van mij hoeven bedrijven niet vervolgd te worden en moet de overheid zich er niet in mengen.
xxx
pi_170855085
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:02 schreef SoSolid het volgende:

[..]

Mooie complottheorie.

[..]

Ierland werd gewoon behandeld als een kolonie hoor. Zo'n mythe is dat niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 11 mei 2017 @ 18:35:10 #244
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_170857242
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Daar denkt Sylvana dus anders over.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:33 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dit gaat over kleur. Sylvana zeurt niet over Aziaten. Dat maakt haar niet uit.
Zwarte mannen houdt ze ook niet van:

quote:
In 2001 zegt ze in de Volkskrant: “Als je op zwarte mannen valt, heb je echt een probleem. Vrouwen, wit en zwart, die op zwarte mannen vallen, zijn vaak alleen en lopen tegen dezelfde dingen aan. Ontrouw, onbetrouwbaarheid, het onvermogen van die mannen om over gevoelens te praten. Een Nederlandse vriendin van mij had een donkere vriend. Zijn samen op vakantie geweest en noem maar op. Krijgt ze opeens een telefoontje van hem: blijkt hij op het punt te staan met een ander te trouwen.”
http://www.welingelichtek(...)r-zwarte-mannen.html
Krekker is de bom!
  donderdag 11 mei 2017 @ 18:38:00 #245
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_170857317
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 10:11 schreef Igen het volgende:

[..]

In de VS is ook niet iedereen zwart.

[ afbeelding ]
Dit is een vrij nauwkeurige afspiegeling van de Amerikaanse bevolking.
In de VS zijn het allemaal van die modellen/presentator types? :P
Krekker is de bom!
pi_170857518
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 18:38 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

In de VS zijn het allemaal van die modellen/presentator types? :P
Whehe :D

Maar ik bedoelde natuurlijk dat er in de VS best veel blanken zijn. En meer Latino's dan zwarten. Daarom is CSI Miami statistisch een veel betere afspiegeling van het Amerikaanse gemiddelde dan, ik noem maar wat, een film die in NY speelt met Morgan Freeman of Denzel Washington in de hoofdrol.
  Moderator donderdag 11 mei 2017 @ 19:11:10 #247
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170858215
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:02 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Als het lijkt alsof er enkel die slaven zoals ze hier in de media komen zijn geweest, en er vrijwel met geen woord gerept wordt over de andere slaven uit het verleden en niet eens over de huidige slaven dan oogt dit respectloos, helemaal rond een zaak als een kinderfeest.
dan is de media respectloos

en dat is ook een beetje vergezocht hoor

quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:03 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Deden we wat zoveel dan?
ja waar hebben we het nu over dan???

witjes naar de VS verschepen natuurlijk, deden we dat zoveel dan?
is dat zo'n substantieel onderdeel van ons slavernijverleden dat De Wereld Draait fucking Door er een item aan moet besteden???
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_170858560
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 19:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan is de media respectloos

en dat is ook een beetje vergezocht hoor

[..]

ja waar hebben we het nu over dan???

witjes naar de VS verschepen natuurlijk, deden we dat zoveel dan?
is dat zo'n substantieel onderdeel van ons slavernijverleden dat De Wereld Draait fucking Door er een item aan moet besteden???
Jeetje.

Maar dat Nederlanders in de zeventiende en achtiende eeuw voor de slavernij gevangen werden bijvoorbeeld, dat is ook een deel van onze geschiedenis nietwaar? In dit is maar een zeer klein deel van slavernij waar je nooit iets van hoort.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator donderdag 11 mei 2017 @ 19:57:16 #249
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170859577
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 19:24 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Jeetje.

Maar dat Nederlanders in de zeventiende en achtiende eeuw voor de slavernij gevangen werden bijvoorbeeld, dat is ook een deel van onze geschiedenis nietwaar? In dit is maar een zeer klein deel van slavernij waar je nooit iets van hoort.
dat is een nee dus?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_170859734
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 19:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is een nee dus?
Je vroeg om dingen die bij ons slavernijverleden hoorde nietwaar, daar hoort dit zeer zeker wel bij; maar goed, misschien iets meer woorden gebruiken zodat ik je mentaal bij kan benen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 11 mei 2017 @ 20:21:52 #251
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170860479
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 18:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Whehe :D

Maar ik bedoelde natuurlijk dat er in de VS best veel blanken zijn. En meer Latino's dan zwarten. Daarom is CSI Miami statistisch een veel betere afspiegeling van het Amerikaanse gemiddelde dan, ik noem maar wat, een film die in NY speelt met Morgan Freeman of Denzel Washington in de hoofdrol.
Klopt. Zie https://www.cia.gov/libra(...)actbook/geos/us.html

Citaat:
white 79.96%,
black 12.85%,
Asian 4.43%,
Amerindian and Alaska native 0.97%,
native Hawaiian and other Pacific islander 0.18%,
two or more races 1.61%
(July 2007 estimate)

note: a separate listing for Hispanic is not included because the US Census Bureau considers Hispanic to mean persons of Spanish/Hispanic/Latino origin including those of Mexican, Cuban, Puerto Rican, Dominican Republic, Spanish, and Central or South American origin living in the US who may be of any race or ethnic group (white, black, Asian, etc.); about 15.1% of the total US population is Hispanic

Nederland (https://www.cia.gov/libra(...)actbook/geos/nl.html)
Dutch 78.6%,
EU 5.8%,
Turkish 2.4%,
Indonesian 2.2%,
Moroccan 2.2%,
Surinamese 2.1%,
Bonairian, Saba Islander, Sint Eustatian 0.8%,
other 5.9% (2014 est.)
Merk op dat Nederland geen verschil maakt in white/black.
  donderdag 11 mei 2017 @ 20:28:26 #252
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_170860702
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 20:21 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Klopt. Zie https://www.cia.gov/libra(...)actbook/geos/us.html

Citaat:
white 79.96%,
black 12.85%,
Asian 4.43%,
Amerindian and Alaska native 0.97%,
native Hawaiian and other Pacific islander 0.18%,
two or more races 1.61%
(July 2007 estimate)

note: a separate listing for Hispanic is not included because the US Census Bureau considers Hispanic to mean persons of Spanish/Hispanic/Latino origin including those of Mexican, Cuban, Puerto Rican, Dominican Republic, Spanish, and Central or South American origin living in the US who may be of any race or ethnic group (white, black, Asian, etc.); about 15.1% of the total US population is Hispanic

Latino's is dus niet te vergelijken met ras.
Krekker is de bom!
pi_170860704
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 20:21 schreef Lunatiek het volgende:

Nederland (https://www.cia.gov/libra(...)actbook/geos/nl.html)
Dutch 78.6%,
EU 5.8%,
Turkish 2.4%,
Indonesian 2.2%,
Moroccan 2.2%,
Surinamese 2.1%,
Bonairian, Saba Islander, Sint Eustatian 0.8%,
other 5.9% (2014 est.)

Merk op dat Nederland geen verschil maakt in white/black.
CBS maakt een parallel verschil in allochtonen en autochtonen
Ook in de volksmond wordt dit verschil gemaakt.
Die indonesian 2,2 % klopt niet. De meerderheid van die groep is gewoon Nederlands.
Derhalve moet de groep dutch 80,5 % zijn
pi_170860977
quote:
"Wij willen slechts een Sinterklaasviering waar iedereen plezier aan beleeft. Wij willen een sinterklaasfeest waar niet een groot deel van de bevolking zich minderwaardig van gaat voelen."
Juist samengevat.

Niet een groot maar een klein deel.

En dat hebben we nu dus al.
pi_170861260
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Het bewijst dat ze geen hekel heeft aan blanke mensen.
Dat is een hele mooie omgedraaide 'ik heb een zwarte kennis dus ik ben niet racistisch'-redenatie.

Dat zij een blanke man heeft, is hooguit een erg sterke indicatie (althans, dat hoop ik voor haar en haar relatie) dat ze geen hekel aan die blanke man heeft.
"Pools are perfect for holding water"
pi_170861579
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 20:42 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat is een hele mooie omgedraaide 'ik heb een zwarte kennis dus ik ben niet racistisch'-redenatie.

Dat zij een blanke man heeft, is hooguit een erg sterke indicatie (althans, dat hoop ik voor haar en haar relatie) dat ze geen hekel aan die blanke man heeft.
Dit is niet een kennis. Het is een lover, een echtgenoot en er zijn blanke kinderen. Ook van Sylvana of van hem ? Het is dus een bewijs dat ze geen hekel heeft aan blanke mensen .
Wat ook weer bewezen is door haar werkzaamheden de laatste 20 jaar. Volop met blanke collega's en niemand van hen moppert: ze had een hekel aan blanken.
Het zijn de sylvanahaters die eerder een hekel hebben aan haar en die hun discriminerende agressie legitimeren door die te projecteren op haar. Ze word geframed. Een andere vorm van agressie dan haar verbaal agressief benaderen, dreigend en bedreigend .
  donderdag 11 mei 2017 @ 20:51:05 #257
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170861657
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 20:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

CBS maakt een parallel verschil in allochtonen en autochtonen
Ook in de volksmond wordt dit verschil gemaakt.
Die indonesian 2,2 % klopt niet. De meerderheid van die groep is gewoon Nederlands.
Derhalve moet de groep dutch 80,5 % zijn
Het gaat om etniciteit, niet om staatsburgerschap, zie bron. Ik neem aan dat de CIA de cijfers van het CBS heeft overgenomen. En dus wat betrouwbaarder is dan jouw duim.
pi_170861662
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 20:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dit is niet een kennis. Het is een lover, een echtgenoot en er zijn blanke kinderen. Ook van Sylvana of van hem ? Het is dus een bewijs dat ze geen hekel heeft aan blanke mensen .
Wat ook weer bewezen is door haar werkzaamheden de laatste 20 jaar. Volop met blanke collega's en niemand van hen moppert: ze had een hekel aan blanken.
Het zijn de sylvanahaters die eerder een hekel hebben aan haar en die hun discriminerende agressie legitimeren door die te projecteren op haar. Ze word geframed. Een andere vorm van agressie dan haar verbaal agressief benaderen, dreigend en bedreigend .
De zwartjes meneer van DWDD was ook een racist ondanks zijn zwarte vrouw.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator donderdag 11 mei 2017 @ 20:52:27 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170861711
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 20:01 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Je vroeg om dingen die bij ons slavernijverleden hoorde nietwaar, daar hoort dit zeer zeker wel bij; maar goed, misschien iets meer woorden gebruiken zodat ik je mentaal bij kan benen.
dat vroeg ik helemaal niet hoor ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_170861834
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 20:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het gaat om etniciteit, niet om staatsburgerschap, zie bron. Ik neem aan dat de CIA de cijfers van het CBS heeft overgenomen. En dus wat betrouwbaarder dan jouw duim.
Mijn duim baseert zich op de geschiedenis. Nederlandse geschiedenis van eeuwen lang en dat die zgn indonesians Nederlandse voorouders hebben , met veel Nederlandse en Europese namen, christelijk gedoopt, opgegroeid in een Nederlandse cultuur toen te Indonesië , georienteerd op Nederlands en zich in meerderheid Nederlanders noemen.
Als het CBS die groep registreert als Indonesiërs dan is het een schande voor de Nederlandse demografie.
Dat de CIA dat overneemt is hen deels vergeven
pi_170861889
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 20:51 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

De zwartjes meneer van DWDD was ook een racist ondanks zijn zwarte vrouw.
jaja. zij is een racist, hij is een racist, jij bent een racist...... het is best wel een fixatie van je
Of frame je mensen graag, dan zijn ze makkelijker te verketteren
pi_170861967
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 20:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

jaja. zij is een racist, hij is een racist, jij bent een racist...... het is best wel een fixatie van je
Of frame je mensen graag, dan zijn ze makkelijker te verketteren
Hahaha volgens mij verwar je mij, waar noem ik iemand een racist?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 11 mei 2017 @ 20:59:05 #263
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170861990
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 20:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mijn duim baseert zich op de geschiedenis. Nederlandse geschiedenis van eeuwen lang en dat die zgn indonesians Nederlandse voorouders hebben , met veel Nederlandse en Europese namen, christelijk gedoopt, opgegroeid in een Nederlandse cultuur toen te Indonesië , georienteerd op Nederlands en zich in meerderheid Nederlanders noemen.
Als het CBS die groep registreert als Indonesiërs dan is het een schande voor de Nederlandse demografie.
Dat de CIA dat overneemt is hen deels vergeven
Genoeg Indo's die zichzelf niet als Blanda's zien en zich dus niet een etniciteit Dutch geven.
Maar volgens mij heb jij helemaal geen benul van etniciteit.
pi_170862156
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 20:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat vroeg ik helemaal niet hoor ...

quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is helemaal niet zo

als we het over ons slavernijverleden hebben denken we enkel aan de zwarte slaven

wat nogal logisch is
Maar zoals ik hierboven aangaf, omvat ons slavenverleden ook meer dan het verschepen van zwarte mensen naar de VS, wederom, waarom is het dan logisch dat we enkel hieraan denken?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Beste debater 2022 donderdag 11 mei 2017 @ 21:02:21 #265
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_170862170
quote:
11s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:55 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

wat een rechtse post van jou etto
Juist niet. Als conservatief links acht ik juist dat generaliseren van hele bevolkingsgroepen - in dit geval blanken alszijnde inherent racistisch wegens een kinderfeest - als onrechtvaardig. Daarbij gelden er VEEL grotere problemen waar talloze mensen, blank, zwart, gehandicapt, whatever, thans mee kampen.

Dat geslachtofferrol op basis van een geschiedenis, op basis van een groep waartoe je behoort, dat is generaliseren a la 'Alle Mocro's zijn tuig'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_170862228
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Juist niet. Als conservatief links acht ik juist dat generaliseren van hele bevolkingsgroepen - in dit geval blanken alszijnde inherent racistisch wegens een kinderfeest - als onrechtvaardig. Daarbij gelden er VEEL grotere problemen waar talloze mensen, blank, zwart, gehandicapt, whatever, thans mee kampen.

Dat geslachtofferrol op basis van een geschiedenis, op basis van een groep waartoe je behoort, dat is generaliseren a la 'Alle Mocro's zijn tuig'.
Hier ben ik het mee eens, mensen collectief in de slachtofferrol drukken op basis van etniciteit, dat is pas racisme.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170862236
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 20:59 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Genoeg Indo's die zichzelf niet als Blanda's zien en zich dus niet een etniciteit Dutch geven.
Maar volgens mij heb jij helemaal geen benul van etniciteit.
Geen benul ?
Ik ben Indische Nederlander, bijgenaamd indo.
Ik ken een meerderheid aan Indische Nederlanders, ouderen en jongeren die gewoon Nederlander zijn. Velen zitten nu achter de tv te kijken naar Ajax of O'G3NE.. en hopen op winst voor de Nederlandse jongens en meisjes.
btw O'G3NE zijn ook van Indische afkomst... en nog verder terug van Ghanese komaf, misschien zelfs van een slavin te Elmina, Ghana.
pi_170862294
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Geen benul ?
Ik ben Indische Nederlander, bijgenaamd indo.
Ik ken een meerderheid aan Indische Nederlanders, ouderen en jongeren die gewoon Nederlander zijn. Velen zitten nu achter de tv te kijken naar Ajax of O'G3NE.. en hopen op winst voor de Nederlandse jongene en meisjes.
btw O'G3NE zijn ook van Indische afkomst... en nog verder terug van Ghanese komaf, misschien zelfs van een slavin te Elmina, Ghana.
Of van een Ghanese slavenhandelaar. ;)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Beste debater 2022 donderdag 11 mei 2017 @ 21:05:04 #269
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_170862304
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:03 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens, mensen collectief in de slachtofferrol drukken op basis van etniciteit, dat is pas racisme.
Ook; 'de zielige negers', 'de racistische blanke, hij kan het wegens diens witte voorrecht (sic) niet helpen...'

Word echt doodmoe van die grove generaliseringen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_170862484
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ook; 'de zielige negers', 'de racistische blanke, hij kan het wegens diens witte voorrecht (sic) niet helpen...'

Word echt doodmoe van die grove generaliseringen.
Vraag me af wat ze doen als je daadwerkelijk racistisch gaat doen en vervolgens zegt: "Ik kan hier niks aan doen, ik ben namelijk een witte hetero man, dus racist zal ik altijd blijven".
pi_170862512
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Of van een Ghanese slavenhandelaar. ;)
ah jaaa... je wilt graag benadrukken dat slavenhandelaars ook niet-blank kunnen zijn.
Dan voel je je als blank mens minder lullig .
  Beste debater 2022 donderdag 11 mei 2017 @ 21:09:26 #272
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_170862552
Die hele club riekt overigens naar uit de VS overgewaaid SJW-isme. Nog even en we MOETEN hier gender-neutrale toiletten hebben, want anders wordt een non-binary gender fluid man/vrouw/beiden wellicht gekwetst..

Leg dat maar eens uit aan iemand die niet te vreten heeft: "Ook wij hebben problemen."
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 11 mei 2017 @ 21:10:00 #273
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_170862600
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:08 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Vraag me af wat ze doen als je daadwerkelijk racistisch gaat doen en vervolgens zegt: "Ik kan hier niks aan doen, ik ben namelijk een witte hetero man, dus racist zal ik altijd blijven".
Ik denk een spoedcursus Non-Western Derived Non Masculine Diversity'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_170862625
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Juist niet. Als conservatief links acht ik juist dat generaliseren van hele bevolkingsgroepen - in dit geval blanken alszijnde inherent racistisch wegens een kinderfeest - als onrechtvaardig. Daarbij gelden er VEEL grotere problemen waar talloze mensen, blank, zwart, gehandicapt, whatever, thans mee kampen.

Dat geslachtofferrol op basis van een geschiedenis, op basis van een groep waartoe je behoort, dat is generaliseren a la 'Alle Mocro's zijn tuig'.
Maar ze zeggen (in dit geval) toch ook niet dat alle blanke Nederlanders racistisch zijn?

Ze vinden Zwarte Piet een racistisch figuur en willen een soort pressiemiddel om het figuur uit het straatbeeld te laten verdwijnen.
  donderdag 11 mei 2017 @ 21:11:16 #275
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_170862667
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Geen benul ?
Ik ben Indische Nederlander, bijgenaamd indo.
Ik ken een meerderheid aan Indische Nederlanders, ouderen en jongeren die gewoon Nederlander zijn. Velen zitten nu achter de tv te kijken naar Ajax of O'G3NE.. en hopen op winst voor de Nederlandse jongens en meisjes.
btw O'G3NE zijn ook van Indische afkomst... en nog verder terug van Ghanese komaf, misschien zelfs van een slavin te Elmina, Ghana.
Dit alles maakt iemand niet opeens per definitie autochtoon.
Krekker is de bom!
pi_170862677
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ah jaaa... je wilt graag benadrukken dat slavenhandelaars ook niet-blank kunnen zijn.
Dan voel je je als blank mens minder lullig .
Nou nou, kan het wat minder met dat racisme, ik ben ook maar zo geboren. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Beste debater 2022 donderdag 11 mei 2017 @ 21:13:02 #277
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_170862794
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:10 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar ze zeggen (in dit geval) toch ook niet dat alle blanke Nederlanders racistisch zijn?

Ze vinden Zwarte Piet een racistisch figuur en willen een soort pressiemiddel om het figuur uit het straatbeeld te laten verdwijnen.
Inderdaad, ZIJ vinden het een racistisch figuur. Dat MAAKT het geen racistisch figuur.

Zo kunnen we onze hele publieke ruimte wel omdopen tot safe space, want je zou eens iets tegenkomen wat je kan triggeren... moskeeën, dikke mensen, monumenten van velerlei pluimage, koeien in de wei, hengelaars, Heavy metal Tshirts...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_170862856
quote:
17s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nou nou, kan het wat minder met dat racisme, ik ben ook maar zo geboren. :P
racisme is een fixatie van je .....
NWS / " Vervolging voor bedrijven die Zwarte Piet gebruiken"
pi_170862934
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

racisme is een fixatie van je .....
NWS / " Vervolging voor bedrijven die Zwarte Piet gebruiken"
Oh shit, je hebt me door; maar ik ben er een op het spoor. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170863091
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:11 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dit alles maakt iemand niet opeens per definitie autochtoon.
Ik had het over Nederlander zijn. (=naam van een culturele identiteit)
Dat is niet hetzelfde begrip als 'autochtoon' . (= van een bepaald gebied zijn)
pi_170863295
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Inderdaad, ZIJ vinden het een racistisch figuur. Dat MAAKT het geen racistisch figuur.

Zo kunnen we onze hele publieke ruimte wel omdopen tot safe space, want je zou eens iets tegenkomen wat je kan triggeren... moskeeën, dikke mensen, monumenten van velerlei pluimage, koeien in de wei, hengelaars, Heavy metal Tshirts...
Ja, daar moeten 'we' echt mee stoppen. Verwachten dat iedereen en alles wordt aangepast, om te voorkomen dat er nog ooit iemand is die zich gekwetst voelt.

De stichting die nu naar de rechter is gestapt zegt aan te kunnen tonen dat Zwarte Piet ook écht een racistische oorsprong heeft.
Ik verwacht niet dat ze de rechtszaak gaan winnen, maar we gaan het zien..
  Beste debater 2022 donderdag 11 mei 2017 @ 21:23:17 #282
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_170863493
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:20 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, daar moeten 'we' echt mee stoppen. Verwachten dat iedereen en alles wordt aangepast, om te voorkomen dat er nog ooit iemand is die zich gekwetst voelt.

De stichting die nu naar de rechter is gestapt zegt aan te kunnen tonen dat Zwarte Piet ook écht een racistische oorsprong heeft.
Ik verwacht niet dat ze de rechtszaak gaan winnen, maar we gaan het zien..
Oh, het gaat enkel om de oorsprong?

Heeft die club enig idee hoe averechts dit werkt?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 mei 2017 @ 21:23:56 #283
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_170863535
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:20 schreef Physsic het volgende:

[..]

De stichting die nu naar de rechter is gestapt zegt aan te kunnen tonen dat Zwarte Piet ook écht een racistische oorsprong heeft.
En wat als dat echt zo is? Dan wat? Snap 'm niet helemaal...
Krekker is de bom!
  Beste debater 2022 donderdag 11 mei 2017 @ 21:24:30 #284
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_170863592
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:23 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En wat als dat echt zo is? Dan wat? Snap 'm niet helemaal...
De kathedraal van Utrecht was van oorsprong katholiek... mogen we die dan terug?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_170864431
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh, het gaat enkel om de oorsprong?
Hmm, goede vraag. Dat weet ik eigenlijk niet. Dat is wel waar ze het zelf in een interview op de radio over hadden.
quote:
Heeft die club enig idee hoe averechts dit werkt?
Dat zei ik dus ookal. Stel dat de rechter hun verzoek toewijst, dan zijn ze Zwarte Piet wel kwijt, maar ik geloof niet dat ze dan op veel sympathiek hoeven te rekenen. Dat is natuurlijk erg triest. Ook de donkere Nederlanders niet er niet zo over denken kunnen daar dan last van ondervinden.
pi_170868183
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:36 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hmm, goede vraag. Dat weet ik eigenlijk niet. Dat is wel waar ze het zelf in een interview op de radio over hadden.

[..]

Dat zei ik dus ookal. Stel dat de rechter hun verzoek toewijst, dan zijn ze Zwarte Piet wel kwijt, maar ik geloof niet dat ze dan op veel sympathiek hoeven te rekenen. Dat is natuurlijk erg triest. Ook de donkere Nederlanders niet er niet zo over denken kunnen daar dan last van ondervinden.
Dat. Men slaat een hoofdstuk over. Wat wel belangrijk kan zijn.
pi_170869313
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:23 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En wat als dat echt zo is? Dan wat? Snap 'm niet helemaal...
Dat zou moeilijk zijn. Ik voel het niet zo.
  Moderator donderdag 11 mei 2017 @ 23:05:40 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170869946
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:02 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]



goed advies, ff terug naar start, ff ademhalen, ff teruglezen en ff goed nadenken, ik zou het gewoon opvolgen als ik jou was _O-

ik stel in die quote geen enkele vraag, jij stelt de vraag en ik gaf daar antwoord op en vervolgens stel je nog een vraag die zoals je zelf al toegaf geen kut met mijn antwoord te maken had ... dan kun je bijdehand gaan lopen doen maar je zet je zelf een beetje voor schut op deze manier :')

quote:
[..]

Maar zoals ik hierboven aangaf, omvat ons slavenverleden ook meer dan het verschepen van zwarte mensen naar de VS, wederom, waarom is het dan logisch dat we enkel hieraan denken?
ons slavenverleden omvat het verschepen van zwarte mensen naar de VS?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_170870407
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 23:05 schreef sp3c het volgende:

[..]


goed advies, ff terug naar start, ff ademhalen, ff teruglezen en ff goed nadenken, ik zou het gewoon opvolgen als ik jou was _O-

ik stel in die quote geen enkele vraag, jij stelt de vraag en ik gaf daar antwoord op en vervolgens stel je nog een vraag die zoals je zelf al toegaf geen kut met mijn antwoord te maken had ... dan kun je bijdehand gaan lopen doen maar je zet je zelf een beetje voor schut op deze manier :')

[..]

ons slavenverleden omvat het verschepen van zwarte mensen naar de VS?
Het zit mij niet zo hoog hoor, maar het gaat er om dat het met dit citaat begon, maar goed ik moet dus zelf die vraag beantwoorden: ja ons slavenverleden omvat het verschepen van zwarte mensen, is dit nu het antwoord op mijn eigen vraag volgens jou?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170870712
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 23:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het zit mij niet zo hoog hoor, maar het gaat er om dat het met dit citaat begon, maar goed ik moet dus zelf die vraag beantwoorden: ja ons slavenverleden omvat het verschepen van zwarte mensen, is dit nu het antwoord op mijn eigen vraag volgens jou?
Dat is zo. Dat ontkennen heeft weinig zin.
pi_170870801
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 23:18 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is zo. Dat ontkennen heeft weinig zin.
Dat doe ik dan ook nergens. ;)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170870825
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 23:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat doe ik dan ook nergens. ;)
Dat zeg ik ook niet.
  Moderator donderdag 11 mei 2017 @ 23:26:39 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170871043
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 23:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het zit mij niet zo hoog hoor, maar het gaat er om dat het met dit citaat begon,
het begon met dit citaat
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 14:56 schreef FlippingCoin het volgende:
Waarom wordt er bij het slavernijverleden enkel gedacht aan de zwarte slaven eigenlijk?
daar gaf ik antwoord op, ik vroeg je niet om voorbeelden, nergens

we hebben het bij ons slavernijverleden in de regel over zwarte slaven omdat dat een beetje ons dingetje was, we zullen heus wel ergens een blanke verhandeld hebben net zoals niet elk grassprietje groen is maar de uitzondering bevestigd de regel

dan kun je zeggen ja nou de Noord Afrikanen handelden wel in blanken maar dat is hun slavernijverleden, dat is hier niet heel erg relevant en persoonlijk kan het me eigenlijk geen bal schelen

het is overigens ook niet onbekend, een bekende missie van de Ruyter bv ging om het vrijkopen van slaven en de Barbary war is bij de Amerikanen (met name mariniers) een zeer bekend verhaal

quote:
maar goed ik moet dus zelf die vraag beantwoorden: ja ons slavenverleden omvat het verschepen van zwarte mensen, is dit nu het antwoord op mijn eigen vraag volgens jou?
toch niet naar de VS???
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_170871189
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 23:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

het begon met dit citaat

[..]

daar gaf ik antwoord op, ik vroeg je niet om voorbeelden, nergens

we hebben het bij ons slavernijverleden in de regel over zwarte slaven omdat dat een beetje ons dingetje was, we zullen heus wel ergens een blanke verhandeld hebben net zoals niet elk grassprietje groen is maar de uitzondering bevestigd de regel

dan kun je zeggen ja nou de Noord Afrikanen handelden wel in blanken maar dat is hun slavernijverleden, dat is hier niet heel erg relevant en persoonlijk kan het me eigenlijk geen bal schelen

het is overigens ook niet onbekend, een bekende missie van de Ruyter bv ging om het vrijkopen van slaven en de Barbary war is bij de Amerikanen (met name mariniers) een zeer bekend verhaal

[..]

toch niet naar de VS???
Dan ben ik abuis, ik dacht toch echt dat ten tijde van de VOC er een hoop slaven richting de VS verscheept zijn?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator donderdag 11 mei 2017 @ 23:31:22 #295
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170871221
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 23:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dan ben ik abuis, ik dacht toch echt dat ten tijde van de VOC er een hoop slaven richting de VS verscheept zijn?
volgens mij het andere Amerika
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_170872600
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:20 schreef Physsic het volgende:

De stichting die nu naar de rechter is gestapt zegt aan te kunnen tonen dat Zwarte Piet ook écht een racistische oorsprong heeft.
Ik verwacht niet dat ze de rechtszaak gaan winnen, maar we gaan het zien..
Heeft Zwarte Piet ook een advocaat? Of is dit alleen eenrichtingsverkeer?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_170872857
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 00:12 schreef Montagui het volgende:

[..]

Heeft Zwarte Piet ook een advocaat? Of is dit alleen eenrichtingsverkeer?
In dit geval is het nog eenrichtingsverkeer.
pi_170873004
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 00:20 schreef Physsic het volgende:

[..]

In dit geval is het nog eenrichtingsverkeer.
Ben benieuwd of zij (http://sintenpietengilde.nl/) ook aanwezig zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_170873396
Die nieuwe generatie wordt steeds maffer :{w
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_170873463
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 07:23 schreef Lunatiek het volgende:

Omdat tradities bij het (etnische) volk horen en die zelf bepalen wat ermee gebeurt. Modernisering van de traditie is een langzaam proces dat van binnenuit komt.

Het verschil is dat er een groep is van buiten de cultuur van dat (etnische) volk die Zwarte Piet wil veranderen.
Zwarte piet is een fictief personage, je kunt zwarte piet dus niet veranderen of zeggen dat hij moet blijven, je kunt hooguit de uitvoering van dit fictieve personage al dan niet aanpassen.
Daarnaast is zwarte piet niet eens het hoofdpersonage in de traditie die sinterklaasfeest heet, maar heeft slechts een bijrol.

Niemand van het traditionele volk zal er onder lijden wanneer iemand die dit personage ten uitvoer brengt voortaan oranje schmink gebruikt, de traditie wordt geen geweld aan gedaan, immers de hoofdpersoon sinterklaas blijft zoals hij is.

Het spreken over zwarte piet alsof het een van ons is bevreemd me, het zou net zoiets zijn als te zeggen handen af van rood kapje, niemand wil en kan fictieve personages veranderen, maar je kunt wel met de uitvoering ervan rekening houden met anderen, vooral wanneer zoveel andere fictieve/traditionele personages de laatste decennia veel grotere veranderingen hebben ondergaan als gewenst wordt bij zwarte piet.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 04:25:20 #301
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170874704
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 00:54 schreef Za het volgende:

[..]

Zwarte piet is een fictief personage, je kunt zwarte piet dus niet veranderen of zeggen dat hij moet blijven, je kunt hooguit de uitvoering van dit fictieve personage al dan niet aanpassen.
Daarnaast is zwarte piet niet eens het hoofdpersonage in de traditie die sinterklaasfeest heet, maar heeft slechts een bijrol.

Niemand van het traditionele volk zal er onder lijden wanneer iemand die dit personage ten uitvoer brengt voortaan oranje schmink gebruikt, de traditie wordt geen geweld aan gedaan, immers de hoofdpersoon sinterklaas blijft zoals hij is.

Het spreken over zwarte piet alsof het een van ons is bevreemd me, het zou net zoiets zijn als te zeggen handen af van rood kapje, niemand wil en kan fictieve personages veranderen, maar je kunt wel met de uitvoering ervan rekening houden met anderen, vooral wanneer zoveel andere fictieve/traditionele personages de laatste decennia veel grotere veranderingen hebben ondergaan als gewenst wordt bij zwarte piet.
Eh... nee. Het is zinnig de Zwarte Piet-topics na te lezen over de exacte rol en betekenis van Zwarte Piet. Het is de hoofdrol in het feest, die Sinterklaas kwam er pas later bij, en Zwarte Piet stelt een overleden voorouder voor dus ja, echt wel een van ons (althans voor een bepaalde groep Nederlanders), niet erg netjes dat een ander volk daarmee aan de haal gaat en het aanpast naar eigen goeddunken zonder verstand van zaken en om verkeerde redenen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')