Intereseert mij geen bal, enige wat heel treurig was aan die wedstrijd was die mongool met z'n microfoon. Is dat echt wat jullie nodig hebben om achter je team te staan ja?quote:Op woensdag 3 mei 2017 20:38 schreef Coco. het volgende:
Ajax heeft gewonnen, wat vinden jullie daarvan?
Dat was een irritante mongool ja, maar ik ben PSV supporter dus ik kan die vraag niet beantwoorden.quote:Op woensdag 3 mei 2017 20:40 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Intereseert mij geen bal, enige wat heel treurig was aan die wedstrijd was die mongool met z'n microfoon. Is dat echt wat jullie nodig hebben om achter je team te staan ja?
Ah, excuses dan.quote:Op woensdag 3 mei 2017 20:41 schreef Coco. het volgende:
[..]
Dat was een irritante mongool ja, maar ik ben PSV supporter dus ik kan die vraag niet beantwoorden.
Leuk voor ze.quote:Op woensdag 3 mei 2017 20:38 schreef Coco. het volgende:
Maakt me niet echt veel uit, maar het is een Nederlandse club dus prima tochquote:Op woensdag 3 mei 2017 20:38 schreef Coco. het volgende:
klasse maatquote:Op woensdag 3 mei 2017 17:59 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Hehe, ik heb de samenvatting erbij opgezocht, maar het lijkt er wel op ja
[ afbeelding ]
Nog geen jaar geleden:quote:VILHENA: ‘FEYENOORD VOELT ALS EEN WARME FAMILIE’
Een beslissing op gevoel. Zo omschreef Tonny Vilhena zijn keuze om zijn contract bij Feyenoord te verlengen tot 2020. ‘Mijn gevoel zei dat ik langer hier moet blijven,’ vertelde Vilhena nadat hij met het zetten van zijn handtekening zijn toekomst langer aan Feyenoord had verbonden.
Voor Vilhena was het al weer de vierde keer dat hij een contract tekende bij Feyenoord, de club waar hij al speelt sinds zijn zesde. ‘Feyenoord voelt als een warme familie,’ zegt Vilhena. ‘De club is altijd goed voor me geweest en geeft me met dit nieuwe contract opnieuw vertrouwen. Dat waardeer ik heel erg. Ik wil de komende jaren met het team de lijn doortrekken die we hebben ingezet en om de prijzen spelen.’
Nadat hij vorig seizoen de KNVB Beker won met Feyenoord, kan Vilhena zondag met het landskampioenschap zijn tweede hoofdprijs pakken in dienst van de club. Bij winst op Excelsior is Feyenoord verzekerd van de landstitel. ‘Dit is een mooie dag, maar de komende dagen kunnen nog veel mooier worden,’ keek Vilhena alvast met een schuin oog vooruit naar de stadsderby.
quote:FEYENOORD EN VILHENA DEFINITIEF UIT ELKAAR
Tonny Vilhena vervolgt zijn loopbaan bij een andere club dan Feyenoord. Dit is duidelijk geworden nadat ook een laatste poging om tot een nieuwe verbintenis te komen deze week op niets is uitgelopen.
Feyenoord en de 21-jarige middenvelder, wiens contract over zes weken afloopt, zijn met tussenpozen al met al ruim anderhalf jaar in gesprek geweest over een nieuwe verbintenis. Afgelopen week deden partijen nog een ultieme poging het eens te worden over een nieuwe meerjarige verbintenis, maar andermaal werd duidelijk dat Feyenoord bij lange na niet kan voldoen aan de eisen van Vilhena en zijn adviseurs.
Technisch directeur Martin van Geel, die namens Feyenoord de onderhandelingen voerde, over de eindconclusie dat de wegen van Vilhena en Feyenoord per 1 juli scheiden: ‘Tonny is een talent dat we graag bij de selectie hadden gehouden en ook een speler van wie trainer Giovanni van Bronckhorst het gevoel heeft dat hij hem bij Feyenoord nog echt flinke stappen in zijn ontwikkeling had kunnen laten maken. Dat, plus het feit dat Tonny hier de hele jeugdopleiding heeft doorlopen, maakte dat we deze week na een gesprek met een finaal aanbod aan hem zijn gekomen. Het was een voorstel waarin we echt de grenzen van Feyenoords mogelijkheden hebben opgezocht. De wensen van Vilhena en zijn adviseurs liggen echter op een niveau dat wellicht realistisch is in sommige buitenlandse competities maar niet voor een club als Feyenoord. We wensen Tonny alle succes in de toekomst, waar die voor hem ook ligt.’
Niks.quote:Op woensdag 3 mei 2017 21:05 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat klopt er van het verhaal dat als 020 de Europa League wint wij geen Champions League spelen?
Scheelt wel 4,25 miljoen euro voor Feyenoord; één pot geld gaat naar alle deelnemers van een land, ongeacht aantal.quote:Op woensdag 3 mei 2017 21:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/216(...)-na-succes-ajax.html
Gelukkig
Toch kan ik me er niet druk om maken.quote:Op woensdag 3 mei 2017 21:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Scheelt wel 4,25 miljoen euro voor Feyenoord; één pot geld gaat naar alle deelnemers van een land, ongeacht aantal.
Ik ook niet, beter scoort Nederland weer wat punten op die lijst, worden we uiteindelijk allemaal beter van.quote:Op woensdag 3 mei 2017 21:13 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Toch kan ik me er niet druk om maken.
waarom vraag je dit in een Feyenoordtopic?quote:Op woensdag 3 mei 2017 20:38 schreef Coco. het volgende:
Gelukkig niets... Ik denk niet dat dat ooit geaccepteerd zou worden ook door Feyenoord en PSV. Zou een totale rel worden in de eredivisie.quote:Op woensdag 3 mei 2017 21:05 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat klopt er van het verhaal dat als 020 de Europa League wint wij geen Champions League spelen?
Zolang ze dat ding niet winnen mogen ze voor mijn part de finale halen.quote:Op woensdag 3 mei 2017 21:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik ook niet, beter scoort Nederland weer wat punten op die lijst, worden we uiteindelijk allemaal beter van.
Bij Sjamberto vanavond.quote:Jan BoskampGod
In Boskamp – Leven met Feyenoord wordt de Rotterdamse club een jaar lang gevolgd door de ogen van ex-speler, tv-analist en volbloedsupporter Jan Boskamp. In het boek schetst André van Kats een humorvol portret van deze cultheld én favoriet van het publiek, want zij verkozen dit boek tot het Helden Sportboek van het Jaar 2017.
Teller zal op 0 gezet worden.quote:Op woensdag 3 mei 2017 21:13 schreef Roland010 het volgende:
www.isfeyenoordalkampioen.nl![]()
![]()
Wat voor sneue uber-kneus ben je als je een hele site opricht over hoe lang Feyenoord geen kampioen is geworden (en nog een heel werk maakt van statistieken in het nadeel van Feyenoord),
Gelukkig kan die site vanaf zondag offline
De laatste keer dat Ajax overwinterde in de CL kan ik me eigenlijk niet herinneren.quote:Op woensdag 3 mei 2017 21:46 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Teller zal op 0 gezet worden.
Het succes van Ajax zal voor het Nederlands voetbal alleen maar goed zijn. Het is ook te hopen dat ook Feyenoord volgend jaar zn puntjes in de CL pakt. Kijkend naar Ajax, het kan gewoon.
Er zitten ads op die sites, dus die zal er de afgelopen jaren best een leuk zakcentje aan verdiend hebben.quote:Op woensdag 3 mei 2017 21:13 schreef Roland010 het volgende:
www.isfeyenoordalkampioen.nl![]()
![]()
Wat voor sneue uber-kneus ben je als je een hele site opricht over hoe lang Feyenoord geen kampioen is geworden (en nog een heel werk maakt van statistieken in het nadeel van Feyenoord),
Gelukkig kan die site vanaf zondag offline
De finale hebben ze nu wel gehaald....quote:Op woensdag 3 mei 2017 21:16 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Zolang ze dat ding niet winnen mogen ze voor mijn part de finale halen.
In een ver verleden had ik watbenjedan.nl geregistreerd. Niet mijn idee ofzo, hij was ineens vrij.quote:Op woensdag 3 mei 2017 21:54 schreef Vasion het volgende:
[..]
Er zitten ads op die sites, dus die zal er de afgelopen jaren best een leuk zakcentje aan verdiend hebben.
Okequote:Op woensdag 3 mei 2017 22:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
In een ver verleden had ik watbenjedan.nl geregistreerd. Niet mijn idee ofzo, hij was ineens vrij.
Ik had er bij moeten vertellen dat ik er ook advertenties op had en er geen reet aan verdiende. Misschien.quote:
Mwah. Doe voor de zekerheid toch maar 3-0 voor Lyon in de return.quote:Op woensdag 3 mei 2017 21:16 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Anders kan je zeker niet lopen blèren :"helemaal niks in Amsterdam"quote:Op woensdag 3 mei 2017 21:16 schreef Roland010 het volgende:
[..]
leuke bijkomstigheid inderdaad, maar toch meer vanwege championsleague mediagelden die dan niet gedeeld hoeven worden. We zijn tenslotte nog altijd herstellende van jaren financieel wanbeleid.quote:Op woensdag 3 mei 2017 22:38 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Anders kan je zeker niet lopen blèren :"helemaal niks in Amsterdam"
Dit.quote:Op woensdag 3 mei 2017 22:43 schreef Caland het volgende:
Lekker boeiend allemaal.
Kan niet wachten tot het weekend, 3 dagen lang compleet naar de klote.
Een weekend extra naar de klote en thuis kampioen worden. Ik ben dan niet eens mad.quote:
Precies man.quote:Op woensdag 3 mei 2017 22:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Een weekend extra naar de klote en thuis kampioen worden. Ik ben dan niet eens mad.
hoorde ik ook laatst. Is hij überhaupt wel een keer in de kuip geweest als toeschouwer?quote:Op woensdag 3 mei 2017 23:04 schreef Vasion het volgende:
[..]
Rutger opeens met een Feyenoord-act.Zat laatst ook bij Pauw. Moet een boekje promoten zeker.
quote:Café Van Zanten organiseert zondag een heus 'kampioensevenement' op de Binnenrotte in Rotterdam. Op het parkeerterrein tegenover de kroeg kunnen Feyenoordsupporters de wedstrijd tegen Excelsior op grote schermen volgen.
Café Van Zanten zendt alle wedstrijden van Feyenoord uit, maar belooft er nu één groot feest van te maken met buitenbarren, foodcourts en dj's. ,,We zagen het gedurende het seizoen steeds drukker worden. Daarom vinden we het leuk het kampioenschap van Feyenoord groots te vieren'', aldus horecabaas Herman Hell. En wat als Feyenoord zondag niet wint? ,,Dan vieren we het een week later!''
Kaarten zijn online verkrijgbaar voor 5 euro per stuk. Aan de deur kosten ze het dubbele. Het terrein is open van 12 tot 22 uur.
https://vanzanten.stager.(...)fc396a.1493845373196
Misschien beter jaquote:Op woensdag 3 mei 2017 22:07 schreef Gert het volgende:
[..]
Mwah. Doe voor de zekerheid toch maar 3-0 voor Lyon in de return.
Zou er nog info komen over de kaarten in De Kuip? Las laatst iets over eventueel beschikbare kaarten in de nacht van woensdag op donderdag.quote:
Die info komt morgen. SK-houders hebben tot morgen 12.00 om kaarten te kopen.quote:Op woensdag 3 mei 2017 23:09 schreef Vasion het volgende:
[..]
Zou er nog info komen over de kaarten in De Kuip? Las laatst iets over eventueel beschikbare kaarten in de nacht van woensdag op donderdag.
Geen idee.quote:Op woensdag 3 mei 2017 23:09 schreef Vasion het volgende:
[..]
Zou er nog info komen over de kaarten in De Kuip? Las laatst iets over eventueel beschikbare kaarten in de nacht van woensdag op donderdag.
Eigenlijk behoorlijk lullig voor Excelsior dat iedereen (binnen en buiten Feyenoord) 7 mei als dag op de agenda heeft gezet dat Feyenoord de schaal in ontvangst mag nemen. Hoop niet dat dat Excelsior vleugels gaat geven, we zouden niet de eerste zijn die daar in de 'kampioenswedstrijd' toch nog struikelenquote:
Oh, heb je ook een bron?quote:Op woensdag 3 mei 2017 23:11 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Die info komt morgen. SK-houders hebben tot morgen 12.00 om kaarten te kopen.
VraagFeyenoord op twitter. Morgen komen ze in de loop van de dag met info voor de legioenkaarthouders en kameraadjes.quote:
Ik denk eigenlijk niet dat het feest er minder van wordt.quote:
Afwachten inderdaad of ze de stad afbreken.quote:Op woensdag 3 mei 2017 23:45 schreef Vasion het volgende:
https://speld.nl/2017/05/(...)huldiging-feyenoord/
Als ze de finale niet winnen vind ik alles prima. Maar tegen die tijd ben ik hier al weg dus kan ik er niet over klagen (onlogisch vindt dit leuk).quote:Op woensdag 3 mei 2017 20:38 schreef Coco. het volgende:
Er zullen altijd wel een paar mongolen zijn die uit de band gaan springen maar dat zullen er misschein een stuk of 50 zijn....vorig jaar was er ook niet veel aan de hand. Bijna elke huldiging ook in amsterdam gebeurt er wel wat. Dus verbaast hoeft niemand te zijn.quote:Op donderdag 4 mei 2017 00:34 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Afwachten inderdaad of ze de stad afbreken.
Vorig jaar was de huldiging toch op maandagochtend/middag? Dat scheelt natuurlijk al een hoop alcohol en drugsconsumptie tov zondag eind van de middag/avond.quote:Op donderdag 4 mei 2017 06:00 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Er zullen altijd wel een paar mongolen zijn die uit de band gaan springen maar dat zullen er misschein een stuk of 50 zijn....vorig jaar was er ook niet veel aan de hand. Bijna elke huldiging ook in amsterdam gebeurt er wel wat. Dus verbaast hoeft niemand te zijn.
quote:Dudek reikt schaal uit bij landstitel Feyenoord
Mocht Feyenoord zondag op Woudestein de landstitel in de wacht slepen, dan reikt oud-doelman Jerzy Dudek de kampioensschaal uit.
De Pool stond van 1996 tot 2001 onder de lat bij Feyenoord. Met de Rotterdamse club pakte Dudek in 1999 het voorlopig laatste kampioenschap.
Na zijn periode in De Kuip vertrok Dudek naar Liverpool. In 2005 bezorgde de sluitpost zijn toenmalige werkgever de Champions League dankzij enkele fabuleuze reddingen in de finale tegen AC Milan (3-3). De 'Reds' wonnen dat duel in de strafschoppenreeks.
Dudek stond de laatste vier jaar van zijn carrière onder contract bij Real Madrid, waar hij nauwelijks aan spelen toekwam.
Is de enige manier om onze eigen spelers ook langer te houden. Je ziet nu ook dat iedereen ineens bijtekent omdat je CL gaat spelen. Het is essentieel om twee Nederlandse clubs in de CL te hebben, anders raak je veel te vroeg spelers kwijt en dat scheelt je miljoenen als land.quote:Op woensdag 3 mei 2017 21:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik ook niet, beter scoort Nederland weer wat punten op die lijst, worden we uiteindelijk allemaal beter van.
Dat dachten velen hier ook van Feyenoord in Deventer. De combinatie van arrogantie en onderschatting is al vaker fataal geblekenquote:Op woensdag 3 mei 2017 20:08 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
EL.
GAE is zo slecht dat zelfs het 2e van Ajax daar met gemak van wint, zeker in eigen huis.
Moet het niveau ook wel omhoog, denk ik zo.quote:Op donderdag 4 mei 2017 06:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Is de enige manier om onze eigen spelers ook langer te houden. Je ziet nu ook dat iedereen ineens bijtekent omdat je CL gaat spelen. Het is essentieel om twee Nederlandse clubs in de CL te hebben, anders raak je veel te vroeg spelers kwijt en dat scheelt je miljoenen als land.
Geen idee, maar je moeder is om 12:30 geloof ikquote:Op donderdag 4 mei 2017 07:39 schreef bijstandboy het volgende:
Wat is de line-up op de Coolsingel? Gaat DJ Paul Elstak jumpen met lee towers?
Nee, liever worden ze gewoon zo snel mogelijk kampioen.quote:
Vergeet je eigen oma niet erbij te vermelden met haar arie haan viboquote:Op donderdag 4 mei 2017 07:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Geen idee, maar je moeder is om 12:30 geloof ik
1/10. Probeer het later nog eens.quote:Op donderdag 4 mei 2017 07:56 schreef bijstandboy het volgende:
[..]
Vergeet je eigen oma niet erbij te vermelden met haar arie haan vibo
Die speelt daar toch helemaal niet?quote:Op donderdag 4 mei 2017 08:54 schreef ThePlaneteer het volgende:
Haha weet je wat echt mooi zou zijn:
Celta - Ajax in de finale en Guidetti scoort de winnende in de 87e minuut.
Doet dan dit:
[ afbeelding ]
Uh... goeiequote:Op donderdag 4 mei 2017 07:56 schreef bijstandboy het volgende:
[..]
Vergeet je eigen oma niet erbij te vermelden met haar arie haan vibo
In Europa League elke wedstrijd na 15/9 in de basis gestartquote:
Vaak geblesseerd de laatste tijdquote:Op donderdag 4 mei 2017 09:22 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
In Europa League elke wedstrijd na 15/9 in de basis gestart
In de competitie schijnbaar iets wisselender
Mwah toch 20 wedstrijdjes gepakt in de competitie, die gaat wel minuten maken.quote:
😋😋😋😋quote:Op donderdag 4 mei 2017 08:54 schreef ThePlaneteer het volgende:
Haha weet je wat echt mooi zou zijn:
Celta - Ajax in de finale en Guidetti scoort de winnende in de 87e minuut.
Doet dan dit:
[ afbeelding ]
Volgens mij gaat dat niet zo snel, grote vriendquote:Op donderdag 4 mei 2017 10:01 schreef mrbombastic het volgende:
Kun je nu nog snel lid worden van het Legioen?
Heeft geen zin.quote:Op donderdag 4 mei 2017 10:01 schreef mrbombastic het volgende:
Kun je nu nog snel lid worden van het Legioen?
Elia zal wel vertrekken. Zijn missie om kampioen te worden en zichzelf in de etalage te zetten is geslaagd. Jammer, vind hem een zeer attractieve speler die ook nog eens redelijk effectief is.quote:Op donderdag 4 mei 2017 10:39 schreef Divje het volgende:
http://www.ad.nl/nederlan(...)n-b-klik-b~a637a366/
Denk het ook. Zou hem er graag bij hebben volgend seizoen, maar zoals hij in dit interview spreekt lijkt de kans groot dat ie vertrektquote:Op donderdag 4 mei 2017 12:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Elia zal wel vertrekken. Zijn missie om kampioen te worden en zichzelf in de etalage te zetten is geslaagd. Jammer, vind hem een zeer attractieve speler die ook nog eens redelijk effectief is.
Ze waren natuurlijk bang dat het systeem overbelast zou raken als ze zouden adverteren met: "Wil jij ook kans maken op een kaartje voor de Kuip, schrijf je dan voor woensdag 17u in voor Het Legioen!!11!"quote:Op donderdag 4 mei 2017 12:08 schreef mrbombastic het volgende:
Legioen-leden en Junioren ontvangen vandaag (donderdag) een e-mail van Feyenoord, met daarin persoonlijke inloggegevens en alle gedetailleerde informatie voor het aankoopproces. Belangrijk om te weten is dat iedereen die zich vóór woensdag 3 mei om 17:00 uur heeft aangemeld als nieuw lid, deze e-mail krijgt. Dit geldt dus niet voor supporters die zich vanaf vandaag aanmelden.
Komen ze nu mee
Lid zijn vh Legioen heeft wel echt flinke voordelen dit jaar zeg. Wedstrijden die binnen notime uitverkocht raken, passe partout vd EL en nu dit gebeuren. Gelukkig ben ik al jaren lidquote:Op donderdag 4 mei 2017 12:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ze waren natuurlijk bang dat het systeem overbelast zou raken als ze zouden adverteren met: "Wil jij ook kans maken op een kaartje voor de Kuip, schrijf je dan voor woensdag 17u in voor Het Legioen!!11!"
Misschien ook wel begrijpelijk, maar ik had dat ook graag eerder geweten
Ja en ¤40 per jaar is helemaal niet zo heel duur, ik had het idee dat het een stuk duurder was. Misschien toch ook maar eens lid worden.quote:Op donderdag 4 mei 2017 12:31 schreef Vasion het volgende:
[..]
Lid zijn vh Legioen heeft wel echt flinke voordelen dit jaar zeg. Wedstrijden die binnen notime uitverkocht raken, passe partout vd EL en nu dit gebeuren. Gelukkig ben ik al jaren lid
Al denk ik dat volgend seizoen het erg lastig gaat worden met een clubkaart als je kijkt hoeveel seizoenskaarten er nu al worden verkocht. Beste is natuurlijk sk.quote:Op donderdag 4 mei 2017 12:36 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ja en ¤40 per jaar is helemaal niet zo heel duur, ik had het idee dat het een stuk duurder was. Misschien toch ook maar eens lid worden.
Jezus christus.quote:Op donderdag 4 mei 2017 13:13 schreef Caland het volgende:
Het mooiste zijn nog de mensen die gisteren lid zijn geworden van het legioen en vandaag hun geld terugwillen omdat ze met die aanvraag geen kaart kunnen kopen voor zondag.
Ingang A of C dus, en daar moet je erg op tijd voor zijn, vrees ik.....quote:Op donderdag 4 mei 2017 13:26 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
https://www.rotterdam.nl/(...)mgeving-Stadhuis.pdf
Plattegrond voor de huldiging maandag
In 99 waren er 250.000 maar dat was op een zondag.quote:Op donderdag 4 mei 2017 13:55 schreef Akilla het volgende:
Hoeveel man zou er komen? 500.000? Meer?
Ben echt benieuwd of ze hier op voorbereid zijn...
Mijn vriendengroep wil rond een uur of 8 er al heen gaan.. dikke kans dat het dan al achterlijk druk is, aangezien bijna iedereen wel zo denkt vermoed ik.
Ja, hoop dat ze al een leuke buitenlandse speler op het oog hebben, want in de Eredivisie zie ik niemand die hem kan vervangenquote:Op donderdag 4 mei 2017 14:01 schreef Wicky15 het volgende:
Zou toch doodzonde zijn als Elia vertrekt
quote:Op donderdag 4 mei 2017 13:55 schreef Akilla het volgende:
Hoeveel man zou er komen? 500.000? Meer?
Ben echt benieuwd of ze hier op voorbereid zijn...
Mijn vriendengroep wil rond een uur of 8 er al heen gaan.. dikke kans dat het dan al achterlijk druk is, aangezien bijna iedereen wel zo denkt vermoed ik.
Bronquote:Q: Hoeveel mensen kunnen er maximaal op de Coolsingel toegelaten worden?
A: Het evenemententerrein op de Coolsingel heeft een capaciteit van maximaal 100.000
mensen. Met de Binnenrotte erbij is er ruimte voor zo'n 140.000 mensen.
Q: Waar moet ik naar toe als het evenemententerrein vol?
Er kan maar een maximaal aantal mensen op het evenemententerrein op de Coolsingel
toegelaten worden. Vol is vol. Op de Binnenrotte is een extra evenementenlocatie ingericht.
Daar kan op groot scherm meegekeken worden.
Dat Abou dan geen groot scherm doet op de Binnenrotte voor de wedstrijd zondag, dat snap ik dan weer niet als je dit zo leest.quote:Grote schermen en vakkenindeling op Coolsingel bij huldiging
De Coolsingel zal tijdens de huldiging van Feyenoord, wanneer de club dit weekend kampioen wordt, opgedeeld zijn in vakken. Dit laat de gemeente Rotterdam zojuist weten. Vanuit tien vakken kunnen de supporters (op schermen) naar de huldiging kijken.
“In verband met de verwachte drukte voor het Stadhuis worden er op de Coolsingel meerdere videoschermen geplaatst”, aldus de gemeente. “Op de hele Coolsingel is het dus mogelijk om de huldiging live mee te maken. Mocht de Coolsingel vol zijn, dan is op de Binnenrotte een extra locatie met schermen ingericht.”
“Het evenemententerrein op de Coolsingel heeft een capaciteit van maximaal 100.000 mensen. Met de Binnenrotte erbij is er ruimte voor zo’n 140.000 mensen. Er kan maar een maximaal aantal mensen op het evenemententerrein op de Coolsingel toegelaten worden. Vol is vol. Op de Binnenrotte is een extra evenementenlocatie ingericht. Daar kan op groot scherm meegekeken worden.”
Ook laat de gemeente weten dat het meenemen van alcoholische drank en vuurwerk verboden is. “Bij horecapunten op het Stadshuisplein is het mogelijk om drank te bestellen. Let op: dit vak is alleen toegankelijk via ingang B.”
Zijn er nu alleen grote schermen in de Kuip, op het Stadhuisplein en bij dat AD gedoe komende zondag?quote:Op donderdag 4 mei 2017 14:47 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat Abou dan geen groot scherm doet op de Binnenrotte voor de wedstrijd zondag, dat snap ik dan weer niet als je dit zo leest.
Volgens mij nog een andere locatie ergens, maar deze drie zijn wel de belangrijksten.quote:Op donderdag 4 mei 2017 14:50 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zijn er nu alleen grote schermen in de Kuip, op het Stadhuisplein en bij dat AD gedoe komende zondag?
Maximaal plek voor 140.000 personen dus?quote:
Dat wordt volgens mij geregeld door van Zanten.quote:Op donderdag 4 mei 2017 14:47 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat Abou dan geen groot scherm doet op de Binnenrotte voor de wedstrijd zondag, dat snap ik dan weer niet als je dit zo leest.
Goed initiatief. Blijft echter raar dat de gemeente zelf hier niks in onderneemt op de zondag, als ze er maandag wèl een scherm neerzetten. Dan zet je die zooi een dag eerder neer, klaarquote:Op donderdag 4 mei 2017 14:56 schreef Divje het volgende:
[..]
Dat wordt volgens mij geregeld door van Zanten.
http://www.ad.nl/rotterda(...)swedstrijd~a04109f1/
Is natuurlijk ook niet echt de taak van de gemeente, ik vind het juist jammer dat de (op een aantal na) lokale ondernemers niet het initiatief nemen.quote:Op donderdag 4 mei 2017 15:00 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Goed initiatief. Blijft echter raar dat de gemeente zelf hier niks in onderneemt op de zondag, als ze er maandag wèl een scherm neerzetten. Dan zet je die zooi een dag eerder neer, klaar
Elke kroeg heeft zo ongeveer een scherm.quote:Op donderdag 4 mei 2017 15:02 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Is natuurlijk ook niet echt de taak van de gemeente, ik vind het juist jammer dat de (op een aantal na) lokale ondernemers niet het initiatief nemen.
Die Q&Aquote:
Dat is natuurlijk allemaal leuk en aardig maar het gros van die evenementen is al ruim uitverkocht of heeft nog maar enkele kaarten. En op het stadhuisplein ga ik niet staan om geen reet van de wedstrijd te kunnen zien.quote:Op donderdag 4 mei 2017 15:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Elke kroeg heeft zo ongeveer een scherm.
Staduisplein, biergarten, hal4, plan C, cafe van zanten zijn zomaar dingen die ik voorbij heb zien komen met entreemogelijkheid en dan hou je nog zo'n 40-45 kroegen over maar mensen kijken vooral zelf niet verder dan hun neus lang is.
Ja dat is meestal zo als je een paar dagen van tevoren gaat rondkijken of er nog ergens iets te doen is.quote:Op donderdag 4 mei 2017 15:27 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk allemaal leuk en aardig maar het gros van die evenementen is al ruim uitverkocht of heeft nog maar enkele kaarten.
Oh maak het maar persoonlijk, maar maak je geen zorgen ik heb gewoon kaarten in de Kuip.quote:Op donderdag 4 mei 2017 15:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja dat is meestal zo als je een paar dagen van tevoren gaat rondkijken of er nog ergens iets te doen is.
Clubje uit zuid vergelijken met oranjequote:Op donderdag 4 mei 2017 15:27 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk allemaal leuk en aardig maar het gros van die evenementen is al ruim uitverkocht of heeft nog maar enkele kaarten. En op het stadhuisplein ga ik niet staan om geen reet van de wedstrijd te kunnen zien.
Vergeleken met wedstrijden van oranje is het al helemaal karig, waar bijvoorbeeld de Witte de With geheel afgesloten was met een aantal groten schermen en het Museumpark waar zo'n 5000 man terecht kon.
Oke doeiquote:Op donderdag 4 mei 2017 15:32 schreef Leonos het volgende:
[..]
Clubje uit zuid vergelijken met oranje![]()
Kijken toch veel minder mensen naar joh.
Is het wat om daar zondag te gaan kijken? Beter dan Stadhuisplein?quote:Op donderdag 4 mei 2017 14:56 schreef Divje het volgende:
[..]
Dat wordt volgens mij geregeld door van Zanten.
http://www.ad.nl/rotterda(...)swedstrijd~a04109f1/
Eigenlijk is zo ongeveer elke kroeg in Rotterdam beter dan het stadhuisplein als je het mij vraagt. Maar dat kan ook een kwestie van smaak zijn.quote:Op donderdag 4 mei 2017 15:36 schreef mrbombastic het volgende:
[..]
Is het wat om daar zondag te gaan kijken? Beter dan Stadhuisplein?
Oh ik had het niet over jou persoonlijk. Maar ik word er wel een beetje moe van dat mensen verwachten dat als ze zondag naar Rotterdam komen er een uitgebreid entertainmentprogramma klaar staat en het liefst nog gratis ook. Er zijn echt meer dan genoeg opties al vind ik zelf ook wel dat er schermen neergezet hadden kunnen worden op de binnenrotte. Dat kan de dag erop blijkbaar wel dus qua opbouwkosten had het helemaal niks gescheeld.quote:Op donderdag 4 mei 2017 15:32 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Oh maak het maar persoonlijk, maar maak je geen zorgen ik heb gewoon kaarten in de Kuip.
Dank jequote:Op donderdag 4 mei 2017 15:45 schreef GGMM het volgende:
Hopelijk is jullie feestje alsnog leuk, ondanks dat het nu een beetje in de schaduw van de prestaties van Ajax staat.
quote:Op donderdag 4 mei 2017 15:45 schreef GGMM het volgende:
Hopelijk is jullie feestje alsnog leuk, ondanks dat het nu een beetje in de schaduw van de prestaties van Ajax staat.
Mwa, niet echt. Vanaf volgend seizoen wordt het toch praktisch onmogelijk om plaatsen van de grote landen af te snoepen, omdat die met nóg meer clubs punten kunnen halen. Dan moet je wel zo'n godsgruwelijke inhaalslag maken...quote:Op woensdag 3 mei 2017 21:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Het gaat om het gemiddelde aantal punten per club dat je haalt. Dus meer clubs die meedoen van een land hoeft niet altijd gunstig te zijn.quote:Op donderdag 4 mei 2017 16:01 schreef Zelva het volgende:
[..]
Mwa, niet echt. Vanaf volgend seizoen wordt het toch praktisch onmogelijk om plaatsen van de grote landen af te snoepen, omdat die met nóg meer clubs punten kunnen halen. Dan moet je wel zo godsgruwelijke inhaalslag maken...
Laat staan als er straks 2 of 3 van de grote clubs aan de CL meedoen.quote:Op donderdag 4 mei 2017 16:06 schreef mrbombastic het volgende:
[..]
Het gaat om het gemiddelde aantal punten per club dat je haalt. Dus meer clubs die meedoen van een land hoeft niet altijd gunstig te zijn.
Die krijgen dan wel de 4 punten bonus van groepsfase CL. Zaak is om geen laatste te worden in de poule. Ik ben benieuwd of dat ons gaat lukken, deels afhankelijk van de loting natuurlijk.quote:Op donderdag 4 mei 2017 16:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Laat staan als er straks 2 of 3 van de grote clubs aan de CL meedoen.
Ik verwacht er echt helemaal niks van. Hoop vooral op 2 mooie tripjes.quote:Op donderdag 4 mei 2017 16:30 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die krijgen dan wel de 4 punten bonus van groepsfase CL. Zaak is om geen laatste te worden in de poule. Ik ben benieuwd of dat ons gaat lukken, deels afhankelijk van de loting natuurlijk.
Mijn budget kan er denkelijk maar één aan.quote:Op donderdag 4 mei 2017 16:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik verwacht er echt helemaal niks van. Hoop vooral op 2 mooie tripjes.
Nee joh, CL is eerder goedkoper. Veel meer toeristische steden.quote:Op donderdag 4 mei 2017 18:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Mijn budget kan er denkelijk maar één aan.
Juventus en Atletico lijken me schitterend, ook qua trip.
Celtic en Dortmund zou ik qua sfeer/team voor tekenen.
Voor de EL was het allemaal nog wel te betalen, maar CL zal en lastiger worden qua tickets enveel duurder. Ga het dus lekker bij 1 houden
Wij overleven het wel. Fijn dat jullie nu ook iets hebben om je aan vast te houden nu je in NL door Feyenoord in de competitie en door Cambuur in de beker helemaal niks hebt.quote:Op donderdag 4 mei 2017 15:45 schreef GGMM het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laffe huichelaar
Tickets zullen toch wel duurder zijn?quote:Op donderdag 4 mei 2017 18:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee joh, CL is eerder goedkoper. Veel meer toeristische steden.
Grote kans dat er alleen in pot 1 (Spartak/Shakhtar) Oostblokploegen zitten. Shakhtar is dan nog eens in Lviv. In pot 3 komt hoogstens Dynamo Kiev en Piraeus valt geen oostblok te noemen.quote:Op donderdag 4 mei 2017 18:10 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Tickets zullen toch wel duurder zijn?
En niet te vroeg juichen, voor hetzelfde geld zit je in een of andere oostblokuithoek
Tickets varieren juist nooit zo heel erg in prijs. Vliegtickets/hotel zullen in de CL over het algemeen goedkoper zijn als dat je naar een Odessa moet ofzo.quote:Op donderdag 4 mei 2017 18:10 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Tickets zullen toch wel duurder zijn?
En niet te vroeg juichen, voor hetzelfde geld zit je in een of andere oostblokuithoek
topshow! Heb er zelf niet zoveel verstand van dus tegen die tijd kom ik om adviesquote:Op donderdag 4 mei 2017 18:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Tickets varieren juist nooit zo heel erg in prijs. Vliegtickets/hotel zullen in de CL over het algemeen goedkoper zijn als dat je naar een Odessa moet ofzo.
nos 020 zenderquote:Op donderdag 4 mei 2017 18:04 schreef Caland het volgende:
NOS klaar voor ‘wonder van Rotterdam’
[ afbeelding ]
De middaguitzending van NOS Studio Sport staat zondag voor een groot deel in het teken van de eredivisiewedstrijd Excelsior-Feyenoord, waarin de ploeg uit De Kuip voor het eerst sinds 1999 weer de landstitel kan binnenhalen. Als het ‘wonder van Rotterdam’ zich inderdaad voltrekt, worden bij de NOS alle registers opengetrokken.
Vrijdagavond beginnen we al om 22.35 uur met een extra uitzending van NOS Studio Sport op NPO 2, direct aansluitend aan Nieuwsuur, gepresenteerd door Henry Schut. Met daarin onder meer interviews met Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst en spelers Jens Toornstra en Dirk Kuyt. Verslaggever Joep Schreuder sprak met Ronald en Erwin Koeman, beiden oud-trainer van Feyenoord. En we blikken terug op de periode na 1999, waarin de Rotterdammers steeds opnieuw moesten wachten op een nieuwe landstitel.
In het kielzog van de Feyenoord-selectie
Zondag presenteert Dione de Graaff de middaguitzending van NOS Studio Sport. Joep Schreuder bevindt zich de hele dag in het kielzog van de Feyenoord-selectie, te beginnen in het stadion van Excelsior. Hij spreekt daar onder anderen met oud-Feyenoorder Pierre van Hooijdonk, oud-trainer Thijs Libregts en met de vader van de huidige trainer, Giovanni van Bronckhorst. Gert van ’t Hof doet verslag vanuit De Kuip, waar Het Legioen op grote schermen de wedstrijd volgt.
Als Feyenoord inderdaad het kampioenschap verovert, zijn alle festiviteiten daarna live te zien, verdeeld over alle uitzendingen van NOS Studio Sport: om 16.15 uur in de middag-uitzending, in de uitzending van 18.10 uur, de Eredivisie-uitzending en in NOS Studio Voetbal. We zijn er live bij als de selectie zich verplaatst naar De Kuip, we laten zien hoe de supporters de kampioen onthalen en hoe de schaal in het stadion wordt uitgereikt. Ook het feest in de stad is te zien. De rit van Excelsior naar De Kuip en de uitreiking van de schaal zijn verder in zijn geheel te zien op nos.nl. In NOS Studio Voetbal wordt nagepraat met Bert van Marwijk (trainer van Feyenoord van 2000 tot 2004 en van 2007 tot 2008; in 2002 winnaar van de UEFA Cup), Pierre van Hooijdonk (ex-Feyenoord, ook UEFA Cup 2002) en AD-journalist Sjoerd Mossou.
Op Facebook is er vanaf 14.25 ‘visual radio’, een combinatie van beelden uit De Kuip en het radiogeluid van NOS Langs de Lijn.
Op NPO Radio 1 zijn we er de hele dag bij, van 14.00 uur tot 19.00 uur met NOS Langs de Lijn. Presentatoren Henry Schut en Hugo Borst schakelen met commentator Arman Avsaroglu bij de wedstrijd en met verslaggevers Edwin Cornelissen en Floris van Hoorn.
Als Feyenoord kampioen wordt begint om 19.00 uur het NOS Radio 1 Journaal en dat duurt tot 21.00 uur. Over het kampioenschap van Feyenoord en over de Franse presidentsverkiezingen. Presentatie: Lara Rense en Robbert Meeder.
NOS Studio Sport
Vrijdag 5 mei, 22.35-22.55 uur, NPO 2
Zondag 7 mei, 13.10-18.51 uur, NPO 1
NOS Studio Sport Eredivisie
Zondag 7 mei, 18.51-19.53 uur, NPO 1
NOS Studio Voetbal
Zondag 7 mei, 22.59-23.49 uur, NPO 1
NOS Langs de Lijn
Zondag 7 mei, 14.00-19.00 uur, NPO Radio 1
NOS Radio 1 Journaal (o.v.b.)
Zondag 7 mei, 19.00-21.00 uur, NPO Radio 1
Niet eens in Rotterdam zondag? Valt me erg van je tegen Klaas.quote:Op donderdag 4 mei 2017 18:31 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
nos 020 zender
maar dit keer valt er natuurlijk een slaatje uit te slaan..
ik verwacht 1000000 reclameblokjes....
ik kijk rijnmond
zondag maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdag zaterdag in rotterdam, maar ik woon niet in rotterdam....quote:Op donderdag 4 mei 2017 18:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet eens in Rotterdam zondag? Valt me erg van je tegen Klaas.
Uhh, oke.quote:Op donderdag 4 mei 2017 18:45 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
zondag maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdag zaterdag in rotterdam, maar ik woon niet in rotterdam....
Z'n begeleider is voor Ajax.quote:Op donderdag 4 mei 2017 18:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet eens in Rotterdam zondag? Valt me erg van je tegen Klaas.
Ik glimlachen.quote:
quote:Zo hard juicht Nederland voor de Feyenoord-schaal
Feyenoord kan zondag op massale steun uit het land rekenen, als het de eerste landstitel sinds 1999 binnenhaalt. De club uit Rotterdam-Zuid heeft in elke provincie fans met een jaarkaart, zo blijkt uit de supporterskaart van Feyenoord.
Vooral in de wijken Molenvliet (Barendrecht), Beverwaard (Rotterdam) en Smitshoek (Barendrecht) is de steun voor de rood-witte formatie massaal aanwezig. Maar ook in de rest van het land telt vrijwel elke plaats voetballiefhebbers met een Kuip-kaart.
Nieuwe data
De exclusieve supporterskaart van Feyenoord toont de landelijke spreiding van de trouwste fans: de seizoenkaarthouder. Cijfers zijn afkomstig van de KNVB en gaan over het nieuwste seizoen: 2016/2017. Per viercijferige postcode is het aantal kaarthouders van Feyenoord te zien, inclusief het totaal aantal jaartkaarthouders in die wijk (alle clubs).
Lucky Feyenoorders
De Kuip telt ruim 31.000 vaste klanten die bij de KNVB geregistreerd staan als seizoenkaarthouder. Deze ‘Lucky Feyenoorders’ zagen in de eerste 16 thuisduels hoe hun cluppie afkoerst op de titel. Bij een overwinning zondag tegen Excelsior is de eerste landstitel sinds 1999 een feit. Veel jaarkaarthouders zullen dat duel op grote schermen in De Kuip kijken.
Rondom de regio Rotterdam wonen de meeste jaarkaarthouders van Feyenoord, maar ook in uithoeken als Delfzijl (560 km retour), Moddergat (520 km) en Eijsden (420 km) blijken fans te wonen die tweewekelijks op en neer rijden naar De Kuip.
Ook in plaatsen van de eeuwige rivalen Ajax en PSV blijken jaarkaarthouders van het team van Giovanni van Bronckhorst te wonen. Zo telt Amsterdam 199 seizoenkaarten van Feyenoord en zijn dat er in Eindhoven 42.
Ohquote:Op woensdag 3 mei 2017 21:46 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Teller zal op 0 gezet worden.
Het succes van Ajax zal voor het Nederlands voetbal alleen maar goed zijn. Het is ook te hopen dat ook Feyenoord volgend jaar zn puntjes in de CL pakt. Kijkend naar Ajax, het kan gewoon.
30 bij mij in de wijk, dat is 66,9% van alle seizoenskaarten hier. Feyenoord.quote:
quote:Op donderdag 4 mei 2017 19:27 schreef MPC60 het volgende:
[..]
30 bij mij in de wijk, dat is 66,9% van alle seizoenskaarten hier. Feyenoord.
quote:Op donderdag 4 mei 2017 19:27 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Barendrechtquote:Vooral in de wijken Molenvliet (Barendrecht), Beverwaard (Rotterdam) en Smitshoek (Barendrecht) is de steun voor de rood-witte formatie massaal aanwezig. Maar ook in de rest van het land telt vrijwel elke plaats voetballiefhebbers met een Kuip-kaart.
http://www.ad.nl/dossier-(...)ord-schaal~a073b26a/quote:Op donderdag 4 mei 2017 19:33 schreef PandaDrop het volgende:
Waar is het kaarte vinden?
Ik heb hier een dode link
http://nos.nl/op3/artikel(...)er-in-nederland.html
http://www.ad.nl/nederlan(...)ord-schaal~a073b26a/quote:Op donderdag 4 mei 2017 19:33 schreef PandaDrop het volgende:
Waar is het kaarte vinden?
Ik heb hier een dode link
http://nos.nl/op3/artikel(...)er-in-nederland.html
http://www.ad.nl/nederlan(...)ord-schaal~a073b26a/quote:Op donderdag 4 mei 2017 19:35 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/nederlan(...)ord-schaal~a073b26a/
of hier
http://www.ad.nl/nederlan(...)ord-schaal~a073b26a/
Die gozert was toch zo'n megatalent?quote:Rodney Kongolo verliet in de zomer van 2014 de jeugdopleiding van Feyenoord voor die van Manchester City. Het jongere broertje van Feyenoord-verdediger Terence Kongolo hoopt snel zijn profdebuut te maken, maar bij welke club weet hij nog niet.
Het huidige contract van de middenvelder bij The Citizens loopt komende zomer af, waardoor hij mogelijk op zoek moet naar een nieuwe club. “Ook Nederland is wat mij betreft een optie”, zegt de 19-jarige Kongolo tegenover ELF Voetbal. “Feyenoord? Tja, dat blijft mijn favoriete club, dus het zou moeilijk zijn om nee te zeggen. Het is mijn droom om ooit samen te voetballenmet Terence én Fidel in één team."
Moet je natuurlijk nooit meer aan beginnen zo'n gozer.quote:Op donderdag 4 mei 2017 19:38 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Die gozert was toch zo'n megatalent?
Eens. Toch wel leuk dat al die talenten die naar het buitenland zijn gegaan dat zij het niet hebben gehaald. Al heeft Aké nog wel een kleine kans.quote:Op donderdag 4 mei 2017 19:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Moet je natuurlijk nooit meer aan beginnen zo'n gozer.
quote:Megadoek Feyenoordsupporters moet maandag pronken in de stad
Het moet een oogverblindend tafereel worden: een enorm doek met het wapen van Rotterdam (Sterker door Strijd), maandag te zien op een prominente plek in hartje stad. De supportersvereniging FSV De Feijenoorder werkt bij de Kuip met man en macht om het 35 bij 40 meter grote kunstwerk, in 2015 al eens gebruikt, klaar te stomen voor de huldiging.
In principe worden dit soort oogverblindende uitingen maar één keer gebruikt. ,,Maar dit doek was zo mooi, zo speciaal, dat we ‘m hebben bewaard. We wilden er graag nog een keer wat mee doen’’, zegt woordvoerder Eduard Cachet. Oorspronkelijk was de schildering nog groter: 100 bij 60 meter. ,,Er moet dus een stukje van af. We zijn er destijds 6 maanden mee bezig geweest. Het basismateriaal kostte 10.000 euro.’’
Het wordt dé huldeblijk van de Feyenoordsupporters aan hun geliefde Rotterdam waar – bij goed resultaat op Woudestein – het kampioensfeest zondag al zal losbarsten. Voor maandag staat dan de huldiging op de Coolsingel op het programma. ,,Maar dan moet ie er al hangen’’, aldus Cachet.
quote:Ultieme beloning
Als inwoner van het Zuid-Limburgse dorp Gronsveld, ligt Feyenoord niet direct voor de hand als favoriete club. Toch was het voor mij en mijn familie meteen duidelijk dat Feyenoord de mooiste club van Nederland is. Het machtig mooi rood-witte tenue, het hondstrouwe legioen en natuurlijk die machtig mooie Kuip maken Feyenoord tot een club die voor ons op eenzame hoogte staat.
Ondanks dat het een hele tijd slechter ging met de club zijn we toch achter het team blijven staan. Niet alleen wij, maar het hele legioen! Met de komst van Ronald Koeman in 2011 is Feyenoord voor ons de goede weg ingeslagen wat resulteerde in een aantal mooie klasseringen. Alleen was het wachten op die eerste echte tastbare prijs.
De beker die we vorig jaar wonnen was daarmee dan ook echt een bevestiging dat Feyenoord terug is waar het hoort, in de top van de eredivisie. Dat deze prijs werd gepakt met echte Feyenoorders als van Bronckhorst, van Gastel, Kuijt en jeugdspelers als Karsdorp, Kongolo en Vilhena maakt het alleen maar mooier. De titel is de ultieme beloning waar wij als Feyenoorders 18 jaar op hebben gewacht, maar wat is het dit seizoen verdiend!
Alle nederlagen en teleurstellingen van de laatste jaren maken die dag eigenlijk alleen maar mooier! Want aan ons is nu de glorie, het dal is voorbij! We zullen laten zien en horen dat we trots zijn op ons Feyenoord! Laat de Coolsingel maar komen! Wij zullen er zeker bij zijn.
Mitchell Mommers
Gronsveld (Zuid-Limburg)
Na de zomer gaat het weer eraf. Qurrent zal wel bezwaar hebben als er nog steeds Opel op de shirt prijkt.quote:Op donderdag 4 mei 2017 23:45 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prima trammetjes dit weekend, niets mis mee.
Tegenwoordig niet meer met dank aan Danny Blind.quote:Op donderdag 4 mei 2017 15:32 schreef Leonos het volgende:
[..]
Clubje uit zuid vergelijken met oranje![]()
Kijken toch veel minder mensen naar joh.
quote:Dat ene moment, voor altijd op het netvlies
FEYENOORDDe bustocht van Woudestein naar de Kuip, en anders wel de slotwedstrijd tegen Heracles. Als Feyenoord straks kampioen wordt, zijn dat televisiebeelden voor de eeuwigheid. Maar wat herinneren we ons over tien jaar nog van dit seizoen?
Sjoerd Mossou 05-05-17, 04:44 Laatste update: 04:45
PSV-keeper Jeroen Zoet, die de bal in een reflex terughaalt naar zijn borst. Bas Nijhuis met die arm de lucht in, triomfantelijk haast, wijzend naar het piepende horloge om zijn pols. De eerst wat verwarde, daarna compleet extatische Kuip daaromheen.
Feyenoord - PSV was op 26 februari 2017 niet alleen een zogenaamd cruciale wedstrijd. De winnende goal was er eentje die we ons over tien jaar ook nog wel herinneren. En aflevering van Andere Tijden Sport waardig, al is het maar door de impact van doellijntechnologie: nog nooit was die in Nederland zo bepalend.
Onmiskenbaar was het een wedstrijd waarin het seizoen van Feyenoord samenkwam. Door dat Rotterdamse dubbeltje dat weer precies de goede kant opviel, maar ook door de overtuiging waarmee de ploeg speelde, als een hongerige, verbeten vechtende leeuw.
Maar tegelijk: die wedstrijd was al in februari. Een paar kilometer verderop was het carnaval. Daarna gebeurde er nog zo veel meer in het seizoen van Feyenoord.
Kampioenschappen worden soms herinnerd om details, om het decor, om bepaalde spelers, om persoonlijke herinneringen. Soms worden wedstrijden die op het moment zelf heel bepalend lijken, jaren later min of meer vergeten.
Wie kan zich de 3-4 op de Vijverberg herinneren uit 1999, toen Ellery Cairo kort voor tijd de winnende goal maakte voor Feyenoord tegen De Graafschap, na een 3-1 achterstand? Ja, de diehards. Trainer Leo Beenhakker en de spelers van toen. De ooggetuigen wellicht. Maar in het collectieve geheugen is die wedstrijd - destijds zo veelzeggend en bepalend - min of meer vergeten.
Ook daarom is Peter Bosz er tot op de dag van vandaag ziek van: dat hij de kampioenswedstrijd van 1993 in Groningen miste, door een schorsing, opgelopen in de wedstrijd ervoor tegen MVV. De huidige Ajax-trainer besefte het meteen: bovenal kampioenswedstrijden worden herinnerd. Juist die beelden keren oneindig terug, die branden zich op je netvlies.
Niet voor niets hebben Feyenoord-fans nu duizenden euro's over voor een kaartje op Woudestein, voor de wedstrijd van zondag. Juist daarom kun je het uittekenen: de feestbeelden beklijven later het meest. De bustocht van Woudestein naar de Kuip, Dirk Kuyt met de schaal, de Coolsingel op maandag. Ze zullen zelfs dat Jeroen Zoet-momentje overvleugelen, of de zo belangrijke zondag in Arnhem van een kleine twee weken terug.
Gekke details
Soms zit de eeuwigheidswaarde hem in gekke details. In 1993 vierde Feyenoord zijn landstitel in reusachtige mintgroene colberts met schoudervullingen. Het vloog na de 0-5 winst in het Oosterpark per vliegtuig terug naar Rotterdam, van Eelde naar Zestienhoven. Bij aankomst stond Ruud Heus de pers te woord met dubbele tong.
In 1999 was er de Coolsingel, misschien nog wel meer dan de kampioenswedstrijd tegen NAC (2-2). Feyenoord werd dat jaar glorieus kampioen, op ruime voorsprong, liefst vijf wedstrijden voor het einde. Op die kampioenswedstrijd zat daardoor amper spanning, maar zeker zo fascinerend: de huldiging op de Coolsingel was meteen daarna, pakweg anderhalf uur na de wedstrijd.
,,Daar heb ik me altijd over verbaasd'', zei Beenhakker daar deze week over. ,,Dat je binnen anderhalf uur opeens 200.000 mensen op één plek kunt krijgen. Alleen maar door de enorme impact van voetbal, van één voetbalclub.''
De huldiging zou uit de hand lopen door losgeslagen hooligans: ook dat is een beeld dat is blijven hangen uit 1999, hoe treurig ook. In zekere zin galmt die ellende nog altijd na, tot op de dag van vandaag, want een huldiging van Feyenoord is in het heden op maandag, in de ochtend nota bene. Beter beheersbaar, vindt de gemeente.
Gezichten
En dan zijn er nog de gezichten van een landstitel. In 1993 waren die haast ontelbaar; zelden had Feyenoord zo'n karakteristiek elftal als toen, getraind door clubheld Willem van Hanegem nota bene. Van John de Wolf tot Regi Blinker, van John van Loen tot Ulrich van Gobbel, van Henk Fraser tot Ed de Goey en József Kiprich. Een kampioensploeg vol striphelden.
Het team van 1999 had dat wat minder: het Feyenoord van toen werd grotendeels bij elkaar gesprokkeld in de zomer ervoor, dankzij de transfersom die Giovanni van Bronckhorst opleverde, destijds verkocht aan Glasgow Rangers. Een team van buitenlanders, broodvoetballers en routiniers, bijeengehaald door een min of meer vergeten architect van dat succes: technisch manager Rob Baan.
Dit Feyenoord is karakteristieker, maar ook in dit team ontbreekt die ene gezichtsbepalende superster. Dirk Kuyt komt het dichtst bij, ondanks zijn afbrokkelende sportieve status. De Katwijker zal altijd het gezicht van deze titel blijven, al is het maar omdat hij die schaal omhoog zal tillen, vermoedelijk als slotstuk van een prachtige carrière.
Karim El Ahmadi en Tonny Vilhena vormen het hart van de ploeg, een beetje zoals Paul Bosvelt, Kees van Wonderen en Jean-Paul van Gastel in 1999. Maar wie herkent over twintig jaar Nicolai Jørgensen op straat, wanneer die komt shoppen op de Lijnbaan?
De Deen is topscorer, speelt een voortreffelijk seizoen, maar hij is qua 'cult' geen Kiprich en ook geen Julio Ricardo Cruz. Jan-Arie van der Heijden en Eric Botteghin zijn een sympathiek soort antihelden. Eljero Elia is de vrolijke flierefluiter. Rick Karsdorp de supporter op voetbalschoenen.
Trainer Giovanni van Bronckhorst is alom geliefd bij Feyenoord, als een voorbeeldig kind van de club. Maar wordt hij de man aan wie later iedereen denkt? Misschien gaat de regisseur van FOX Sports dat wel bepalen, meteen na het laatste fluitsignaal. Wie brengt hij als eerste in beeld, welk shot haalt 's avonds de opening van Studio Sport, welk doelpunt gaat de definitieve verlossing brengen?
De herinnering is lastig te voorspellen: die moet even weken, hangt soms van toevalligheden aan elkaar. Misschien flikkert de schaal maandag wel van het balkon, in alle euforie, uit de handen van een vrolijk zingende Miquel Nelom. Dan krijgen we weer een heel ander verhaal.
Het zou geheel in de stijl van Miquel zijn zoiets. Dat ie dan bijvoorbeeld in de rij staat om die schaal omhoog te houden, maar te laat doorheeft dat het zijn beurt is. En dat ie m dan op zijn rug krijgt en hem in paniek het publiek in schiet.quote:Misschien flikkert de schaal maandag wel van het balkon, in alle euforie, uit de handen van een vrolijk zingende Miquel Nelom.
Bij mij maar 7,3%quote:Op donderdag 4 mei 2017 19:27 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Genot.quote:Op donderdag 28 juli 2016 10:01 schreef satecl het volgende:
[..]
Met Gio zijn we sowieso erg kansloos. Dus ergens heb je gelijk.
Wow erg strak!quote:Op donderdag 4 mei 2017 23:45 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prima trammetjes dit weekend, niets mis mee.
Met een werkende inlogcode wel ja, inlogcode die ik kreeg werkte niet. Formulier ingevuld, krijg ik een mail terug met exact dezelfde inlogcodequote:Op vrijdag 5 mei 2017 10:03 schreef Grifte het volgende:
Dat ging nog vrij vlot met een legioenkaart, kaartje voor zondag in de pocket. Voor alle vakken waren nog wel enkele kaarten beschikbaar.
quote:Op vrijdag 5 mei 2017 10:08 schreef Irrem het volgende:
[..]
Met een werkende inlogcode wel ja, inlogcode die ik kreeg werkte niet. Formulier ingevuld, krijg ik een mail terug met exact dezelfde inlogcodeWerkt nog steeds niet.
quote:Controleer je account vóór vrijdag 5 mei 09:00
We adviseren je om voorafgaand aan de verkoop in te loggen met bovenstaande inloggegevens op www.feyenoord.nl/ticketshop om te controleren of je account goed werkt.
Zo is het wel een beetje natuurlijk. Ik heb de vorige kampioenschappen niet bewust meegemaakt, maar als je een selectie hebt met een Bosvelt, een Cruz, een Kiprisch, Fraser of de Wolf, is dat toch wel wat anders dan een Jan Arie of een Elia.quote:
Gewoon het logo blurren - dat logo van Qurrent lijkt bijna hetzelfde op het nieuwe shirtquote:Op donderdag 4 mei 2017 23:52 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Na de zomer gaat het weer eraf. Qurrent zal wel bezwaar hebben als er nog steeds Opel op de shirt prijkt.
Zou toch mooi zijn als je zelfs voor een scherm op het veld de Kuip uitverkooptquote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:22 schreef Scrummie het volgende:
Toch mooi, na 30.000 kaarten van SCC houders nu ook al 5000 kaarten verkocht aan Legioen leden. Gaat een mooi gezicht worden zondag.
Zou niet meer dan logisch zijn eerder.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zou toch mooi zijn als je zelfs voor een scherm op het veld de Kuip uitverkoopt
Daar twijfel ik niet eens aan, dat gaat wel uitverkocht zijn.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zou toch mooi zijn als je zelfs voor een scherm op het veld de Kuip uitverkoopt
Ik verwacht ook wel dat het gaat gebeuren, maar toch is het mooi dat je voor uitwedstrijden het eigen stadion uitverkocht krijgt wat vrijwel alle concurrenten vaak niet lukt in thuiswedstrijden, als er ook echt iets gebeurtquote:
Heeft vooral met de uitreiking te maken natuurlijkquote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik verwacht ook wel dat het gaat gebeuren, maar toch is het mooi dat je voor uitwedstrijden het eigen stadion uitverkocht krijgt wat vrijwel alle concurrenten vaak niet lukt in thuiswedstrijden, als er ook echt iets gebeurt
Dudekgodquote:Voor velen was het een grote verrassing. Jerzy Dudek werd door Feyenoord en de KNVB gevraagd de kampioenschaal uit te rijken aan Feyenoord. Ook voor Dudek was het een verrassing. "Maar ook een hele mooie verrassing." Zo beschrijft Jerzy Dudek de uitnodiging van de KNVB en Feyenoord om zondag in Rotterdam de kampioensschaal te mogen uitreiken aan aanvoerder Dirk Kuyt. "Ik heb er wel zin in om een feestje te vieren met de spelers."
Dudek werd vorige week per mail benaderd door de KNVB. "Ik ben ambassadeur geweest van de UEFA. Daardoor beschikte de KNVB nog over mijn mailadres. Ik was zeker verrast door het verzoek, maar hoefde daar niet lang over na te denken. Daar kon ik geen 'nee' opzeggen", vertelt Dudek tegenover ELF Voetbal. "Ik moest nog even wat omzetten. Maandag belde Feyenoord, omdat ze de naam officieel bekend wilden maken. Ik heb toen geantwoord 'honderd procent zeker dat ik kom'."
Dudek gunt het zijn voormalig ploegmaten Van Gastel en Van Bronckhorst van harte. " Ik heb nog met ze samengespeeld en we konden het altijd goed met elkaar vinden. Jean-Paul is voor zijn trainerscursus nog bij Real Madrid geweest, toen ik daar onder contract stond. Met een groep Nederlandse trainers liepen ze mee. Toen heb ik hem nog een hele tijd gesproken. Jean-Paul was de beste speler uit het kampioensteam van 1999. Naar Giovanni stuur ik nog wel eens een sms'je." De beste vriend uit zijn Feyenoord-periode is Tomasz Rzasa. "We kenden elkaar nog niet, voordat we bij Feyenoord kwamen, maar er ontstond al snel een heel goede vriendschap. We wonen nu ook dichtbij elkaar in Kraków en zijn af en toe experts bij de nationale televisie."
Dudek hoopt al sinds zijn vertrek dat Feyenoord weer kampioen zou worden. "Ik hoop het al vijftien jaar, haha. Heel mooi dat het nu gebeurt. Drie maanden geleden zag ik de wedstrijden tussen Legia Warschau en Ajax voor de Poolse televisie. Toen heb ik al gezegd dat Feyenoord kampioen zou worden. Alle mensen, die ik nu spreek, hebben een goede relatie met Feyenoord. Iedereen gunt de club de titel."
Dudek had niet verwacht dat ze bij hem uit zouden komen om de schaal uit te reiken. “Ik had ook verwacht dat ze Leo zouden vragen om de schaal uit te reiken. Of Julio Ricardo Cruz. Hoe ze bij uit zijn gekomen, weet ik niet."
Als je op de Coolsingel staat vergeet je dat nooit meer. "Ik zag overal mensen. Zover ik naar links of rechts richting de rotonde keek. Alleen maar mensen. Het meest speciale moment, dat me bij is gebleven, is dat Ulrich van Gobbel ging zingen. In emoties kan van alles gebeuren, dat bleek toen ook. Daarna gingen we met zijn allen naar Barendrecht. Een vriend van Paul Bosvelt had daar een horecagelegenheid en had ons uitgenodigd. Alles van die dag is me bijgebleven. Dansen in de jacuzzi van de kleedkamer, champagne spuiten, sigaren in de mond. Het pak, dat ik die dag droeg, heb ik nog steeds bij me thuis bewaard."
Anders zou het denk ik ook vol zitten, als het 'enkel' de kampioenswedstrijd was geweestquote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Heeft vooral met de uitreiking te maken natuurlijk
Mwah. Denk dat het zonder die uitreiking ook wel uitverkocht zou zijn.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Heeft vooral met de uitreiking te maken natuurlijk
Wel een stuk moeizamer, ken eigenlijk vooral mensen die nu vooral de uitreiking wel bij willen wonen en daarom 5 uur opgesloten in de Kuip zitten maar voor lief nemen. Anders gewoon kroeg natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Anders zou het denk ik ook vol zitten, als het 'enkel' de kampioenswedstrijd was geweest
Kuyt.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wie van de selectie zou hem volgende keer uit moeten reiken volgens jullie?
Nelom.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Allebei kan sowieso niet als je geen kaart voor Excelsior hebt.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:37 schreef Oldground het volgende:
Ga ook op de Meent kijken zondag. Wanneer we kampioen worden twijfel ik wel wat ik ga doen. Ik wil namelijk wel de bus toejuichen, maar ook niet de schaaluitreiking missen.
Als in op tv bekijken voor de duidelijkheid. Dat andere had ik al opgegeven.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Allebei kan sowieso niet als je geen kaart voor Excelsior hebt.
Oh, dan altijd de bus toejuichen natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:40 schreef Oldground het volgende:
[..]
Als in op tv bekijken voor de duidelijkheid. Dat andere had ik al opgegeven.
nepsupporterquote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:40 schreef Oldground het volgende:
[..]
Als in op tv bekijken voor de duidelijkheid. Dat andere had ik al opgegeven.
Lees het net. Veel beterquote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:02 schreef Caland het volgende:
De supercup gaat vanaf volgend seizoen in het stadion van de kampioen gespeeld worden
Njah het probleem was altijd dat er niemand op afkomt. Volgens mij kan je het dan beter in het stadion van de bekerwinnaar spelen.quote:
Wat een genot, hoeven we niet naar Amsterdam.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:02 schreef Caland het volgende:
De supercup gaat vanaf volgend seizoen in het stadion van de kampioen gespeeld worden
JAAAAquote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:02 schreef Caland het volgende:
Beetje apart wel, nu het daar eindelijk de Johan Cruijff Arena heetquote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:02 schreef Caland het volgende:
Ja heb je eigenlijk ook wel gelijk inquote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Njah het probleem was altijd dat er niemand op afkomt. Volgens mij kan je het dan beter in het stadion van de bekerwinnaar spelen.
Eens, al denkt de gemeente Arnhem daar vast anders overquote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Njah het probleem was altijd dat er niemand op afkomt. Volgens mij kan je het dan beter in het stadion van de bekerwinnaar spelen.
Ja die kunnen uberhaupt niet op een normale manier een voetbalwedstrijd organiseren.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:16 schreef Casual-T het volgende:
[..]
Eens, al denkt de gemeente Arnhem daar vast anders over
Ook hier zijn we dan de eerste mee. Genot.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 14:12 schreef Scrummie het volgende:
Die laatste foto: http://www.ad.nl/nederlan(...)dskampioen~aa1196ab/
Heb je nou ook kaartjes?quote:
Nee, helaas niet. Kon er 1 van iemand overnemen, maar dat zou nogal lullig voor mijn vader en zus zijnquote:
Hahahaquote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:25 schreef Grifte het volgende:
Wel medelijden met die lui van @VraagFeyenoord, die krijgen me toch een shit over zich heen van domme lui.
Deze vrouw bijvoorbeeld![]()
[ afbeelding ]
Misschien maak je bij deze dude nog kans.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, helaas niet. Kon er 1 van iemand overnemen, maar dat zou nogal lullig voor mijn vader en zus zijn.
quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:25 schreef Grifte het volgende:
Wel medelijden met die lui van @VraagFeyenoord, die krijgen me toch een shit over zich heen van domme lui.
[ afbeelding ]
Inclusief of exclusief koude kroket?quote:
Ik heb ook een beetje zitten meelezen, vooral mensen die echt nooit gaan en nu boos worden dat ze geen kaartje kunnen kopenquote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:25 schreef Grifte het volgende:
[ afbeelding ]
Ja want aan het begin van dit seizoen was er van de arena niks meer over.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:05 schreef Scarface88 het volgende:
Wat toevallig. Feyenoord wordt kampioen en ineens wordt de Johan Cruijff schaal niet in de Arena gespeeld. Gek dat het ineens na jarenlange discussie zo snel kan. Ze zijn in Amsterdam natuurlijk bang dat dat hele stadion wordt afgebroken haha.
Viel inderdaad mee. Ajax supporters gedroegen zich erger in de kuip in de bekerfinale tegen PEC door wc's te slopen enzo.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja want aan het begin van dit seizoen was er van de arena niks meer over.
Ofzo.
Prima toch, nieuwe wc's op kosten van Ajax.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:10 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Viel inderdaad mee. Ajax supporters gedroegen zich erger in de kuip in de bekerfinale tegen PEC door wc's te slopen enzo.
De KNVB sprak er vorig jaar na die JC schaal al over om die opzet te veranderen. Heeft niet zoveel te maken met dat Feyenoord nu kampioen wordt.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:05 schreef Scarface88 het volgende:
Wat toevallig. Feyenoord wordt kampioen en ineens wordt de Johan Cruijff schaal niet in de Arena gespeeld. Gek dat het ineens na jarenlange discussie zo snel kan. Ze zijn in Amsterdam natuurlijk bang dat dat hele stadion wordt afgebroken haha.
Twee keer choken en er klopt niks meer van je post.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:05 schreef Scarface88 het volgende:
Feyenoord wordt kampioen en ineens wordt de Johan Cruijff schaal niet in de Arena gespeeld.
Welke vakken?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 17:19 schreef Spinoza123 het volgende:
Toch kaarten voor de kuip weten te regelen. Alleen jammer dat we met zijn 4en allemaal in een ander vak zitten
Gotta catch em all!quote:
Allemaal dezelfde zijde, dus als je 1 (ongenummerde kaart) gewoon 4 keer uitprint kan je na het scannen die gebruiken en dus bij elkaar gaan staan.quote:
Vejinovicquote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Er is geen andere keuze dan captain Nelom.quote:
Dan gaat de stad afgebroken worden. Ik las ergens dat de kans dat Ajax kampioen wordt 1.5% is. Het is nog niet gespeeld, maar er kunnen altijd gekke dingen gebeuren. Hoop het niet voor de Feyenoorders.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 17:13 schreef Gert het volgende:
[..]
Twee keer choken en er klopt niks meer van je post.
Als ze het nu nog niet redden, dan neem ik voor altijd een Feyenoord UI.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 18:57 schreef klaasweetalles het volgende:
Mensen die er nog steeds niet in geloven![]()
2 keer gelijkspelen is genoeg
1 keer verliezen en 1 keer winnen is genoeg
je zou bijna die mensen die er niet in geloven willen slaan....
zondag is het zover
Bedankt Hans!quote:Op vrijdag 5 mei 2017 19:03 schreef Craptacular het volgende:
Wedstrijden zijn nog niet gespeeld. Feyenoord heeft niks. Alleen bij winst mag er blij gedaan worden. Officieel.
quote:Op vrijdag 5 mei 2017 19:04 schreef AFCNiels het volgende:
Als ze het nu nog niet redden, dan neem ik voor altijd een Feyenoord UI.
quote:Van Bronckhorst: We krijgen juist energie van de gekte
Totaal ontspannen blikte Giovanni van Bronckhorst vooruit op de kampioenswedstrijd van Feyenoord tegen Excelsior. De trainer van de koploper proeft de gekte, voelt de hunkering. ,,Maar we krijgen daar vooral energie van’’, zegt Van Bronckhorst.
Dat er na de belangrijke overwinning van Feyenoord tegen Vitesse geen week maar twee weken rust was, kwam volgens de trainer heel goed uit. ,,Want Van der Heijden en Botteghin hadden last van hun knie. Ze hebben eigenlijk pas vanaf begin deze week voluit meegetraind. Rick Karsdorp is ook weer fit. Ik had 23 spelers op de training, in deze fase van het seizoen. Dat is mooi.’’
Volhouden
Van Bronckhorst zat er niet om zijn gelijk te halen. Maar toen Feyenoord vorig seizoen na de winterstop in elkaar klapte, was de min of meer automatische reactie dat de club nou eenmaal niet mee kon doen om de landstitel. Van Bronckhorst maakte daar meteen korte metten mee. ,,Ik zei toen dat het wel kon en dat we het gewoon moesten volhouden. Dat klinkt makkelijker dan het is. Maar we hebben wat dingetjes veranderd. En toen ik zag dat mijn spelers een dag na de winst tegen Manchester United in de Kuip alweer vol bezig waren met de uitwedstrijd tegen PSV, toen voelde ik wel dat we verder waren.’’
Want een jaar eerder schakelde Feyenoord bijvoorbeeld Ajax uit in het bekertoernooi en ging het een paar dagen later kopje onder in Den Haag tegen ADO. ,,We kunnen het nu afmaken. Nee, dan laat ik me niet op de hoogte houden over wat er op de andere velden gebeurt. Dat maakt mij ook niet uit. Zoals ik me ook niet bezig heb gehouden met het draaiboek. Of ik Warner Hahn (keeper Excelsior, red.) nog heb gesproken? Toevallig laatst toen ik een ijsje ging kopen in de stad. We hebben het niet over de wedstrijd gehad. De druk op hem zal groot zijn. Maar wij kijken naar onszelf.’’
Ik kreeg bijna een hartverzakking van die kans.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 22:53 schreef hhh38 het volgende:
Die redding van Jones was echt waanzinnig knap en belangrijk
quote:WIJ ZIJN KAMPIOEN GEWORDEN
Dirk krijgt heus wel minuten zondag.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 22:48 schreef Pascalus het volgende:
Ik vind dat ze Dirk gewoon op moeten stellen zondag.
Dit moet een grap zijn.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 03:20 schreef VanKuikeren het volgende:
Ik heb de afgelopen week een klein beetje onder een steen geleefd. Is het al zeker dat de (eventuele) huldiging maandag plaatsvindt? En zo ja; ook hoe laat en waar?
Dat is geen steen geweest, je moet in coma gelegen hebben en zodra je bij kwam dit gepost hebbenquote:Op zaterdag 6 mei 2017 03:20 schreef VanKuikeren het volgende:
Ik heb de afgelopen week een klein beetje onder een steen geleefd. Is het al zeker dat de (eventuele) huldiging maandag plaatsvindt? En zo ja; ook hoe laat en waar?
Zijn er ooggetuigen van de baksteen?quote:Op zaterdag 6 mei 2017 03:20 schreef VanKuikeren het volgende:
Gaat ie niet nog 6 wedstrijden in de CL in de weg lopen, danwel een act opvoeren langs de lijn?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 22:59 schreef klaasweetalles het volgende:
En anders in de laatste wedstrijd wel.
Waar die gelijk afscheid kan nemen.
Idd, denk alleen dat de kosten voor het veld mogelijk hoger warenquote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Prima toch, nieuwe wc's op kosten van Ajax.
Dat is best mogelijk. Kuijt kan heus wel zijn waarde hebben volgend seizoen als bankzitter als wedstrijden vastzitten, maar dan moet er wel door de leiding uitgelegd worden dat dit zijn rol zal zijn. Ik irriteer me weles aan Kuijt dat hij zijn populariteit misbruikt bij Feyenoord,. Hij gaat maar dingen roepen en je heb een groep supporters die alles maar goedvinden wat hij lult.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 06:52 schreef fathank het volgende:
[..]
Gaat ie niet nog 6 wedstrijden in de CL in de weg lopen, danwel een act opvoeren langs de lijn?
Dit gaat gruwelijk wordentwitter:DeFeijenoorder twitterde op zaterdag 06-05-2017 om 09:41:55Clubliefde van tientallen vrijwilligers van @DeFeijenoorder voor een prachtig uitzicht in @stadrotterdam #megadoek #kampioenskoorts #wordlid
reageer retweet
Vetquote:Op zaterdag 6 mei 2017 09:44 schreef Grifte het volgende:
Dit gaat gruwelijk wordentwitter:DeFeijenoorder twitterde op zaterdag 06-05-2017 om 09:41:55Clubliefde van tientallen vrijwilligers van @DeFeijenoorder voor een prachtig uitzicht in @stadrotterdam #megadoek #kampioenskoorts #wordlid [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ] reageer retweet
Je mag best je antipathie tegen 'de dorpspastoor' hebben maar dit is dom gelul. Je kunt het Kuijt moeilijk kwalijk nemen dat hij na 20 jaar even moest wennen aan een bijrol in plaats van een hoofdrol. Hij heeft zich daarin zonder al te veel rumoer geschikt, ondanks fanatieke pogingen van media om een vuurtje op te stoken.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 09:19 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dat is best mogelijk. Kuijt kan heus wel zijn waarde hebben volgend seizoen als bankzitter als wedstrijden vastzitten, maar dan moet er wel door de leiding uitgelegd worden dat dit zijn rol zal zijn. Ik irriteer me weles aan Kuijt dat hij zijn populariteit misbruikt bij Feyenoord,. Hij gaat maar dingen roepen en je heb een groep supporters die alles maar goedvinden wat hij lult.
quote:Dirk Kuyt: 'We hebben één simpele taak, winnen'
Dirk Kuyt geniet in de aanloop naar Excelsior - Feyenoord. De aanvoerder ziet gelijkenissen met de aanloop naar de bekerfinale van vorige jaar. "Het proces is hetzelfde, maar dan heftiger en intenser."
Kuyt merkt geen kampioenspanning bij zijn medespelers. "Iedereen weet dat we nog een simpele taak hebben, winnen. Wat dat betreft gaat de groep daar volwassen mee om. Ondanks dat we een paar 'jonge pikkies' in de groep hebben."
Als Feyenoord zondag kampioen wordt, neemt Kuyt de schaal in ontvangst. Over "zijn" titel wil de aanvaller niet spreken. "Het is onze titel. Het is de titel van Feyenoord."
Toekomst
Kuyt weet nog niet of hij volgend seizoen in de Kuip speelt. "Ik ben teruggekomen naar Feyenoord om kampioen van Nederland te worden. Daarna ga ik kijken hoe ik me daar bij voel."
Voor de duidelijkheid ik ben altijd een grote fan van Kuijt geweest en ik ben het nog steeds. Toen Kuijt kwam steeg het optimisme in de kuip. Ik ben gewoon realist wat er op het veld moet gebeuren en moet staan.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 10:38 schreef Gert het volgende:
[..]
Je mag best je antipathie tegen 'de dorpspastoor' hebben maar dit is dom gelul. Je kunt het Kuijt moeilijk kwalijk nemen dat hij na 20 jaar even moest wennen aan een bijrol in plaats van een hoofdrol. Hij heeft zich daarin zonder al te veel rumoer geschikt, ondanks fanatieke pogingen van media om een vuurtje op te stoken.
Dat Kuijt mede de credits krijgt voor het succes en straks als eerste de schaal omhoog mag houden is terecht, en wordt een prachtig moment.
Je hoeft je echt niet van het petten- en sjaaltjesvolk te onderscheiden door op Kuijt af te geven hoor, je onderscheidt je al genoeg met je uitstekende analyses.
quote:Gebroeders Koeman genieten van Feyenoord: Fans maken club bijzonder
De broers Erwin en Ronald Koeman werken tegenwoordig samen bij Everton, maar waren in het verleden beiden hoofdtrainer bij Feyenoord. Vanuit Engeland genieten ze dit seizoen van de goede prestaties van de Rotterdammers. ,,De fans maken de club bijzonder."
Redactie 06-05-17, 11:32
Erwin Koeman (55) was van 2005 tot 2007 hoofdtrainer in de Kuip, Ronald Koeman (54) van 2011 tot 2014. Na een teleurstellend seizoen onder zijn opvolger Fred Rutten nam Giovanni van Bronckhorst het stokje over in Rotterdam. 'Gio' verricht volgens de gebroeders Koeman uitstekend werk bij hun oude club. ,,Hij doet het uitstekend en komt heel rustig. Dat is zijn grote kracht," zegt Ronald Koeman in een interview aan de NOS. ,,Hij heeft een goed overzicht over de spelersgroep en de rest van de club. Hij is zeker gegroeid als trainer. Gio loopt niet weg voor moeilijke beslissingen, zoals Dirk Kuyt op de bank zetten. Dat hij vorig jaar in een moeilijke periode de hulp van Dick Advocaat inschakelde was ook goed. Soms heb je de hulp nodig van iemand met meer ervaring."
Crisismanager
Ronald Koeman en Erwin Koeman in de Kuip.
Ronald Koeman en Erwin Koeman in de Kuip. © Ed Oudenaarden
Op hun eigen periode als trainer van Feyenoord kijken de gebroeders Koeman met gemengde gevoelens terug. ,,In mijn periode was ik meer crisismanager dan voetbaltrainer," stelt Erwin Koeman, die van 2005 tot 2007 aan het roer stond in de Kuip. ,,Ronald had het over schulden in zijn tijd als trainer, maar in mijn tijd waren die misschien nog wel tien keer groter. We hadden op een gegeven moment 68 contractspelers."
Koeman kende drie goede jaren als trainer van Feyenoord, met twee tweede plaatsen en tussendoor een derde plek. Een prijs won hij niet bij Feyenoord. ,,Je kan helaas niet altijd op het juiste moment op de juiste plek zijn, maar ik heb hele goede herinneringen aan mijn tijd bij Feyenoord. De fans maken de club bijzonder. Dat voel je alleen maar als je daar zelf werkt of speelt. De hunkering en de steun bij het Legioen zijn zo ontzettend groot, dat zie je bijna nergens anders."
Nicolai Jørgensen
Feyenoord-spits werd de laatste weken in verband gebracht met een overstap naar Everton, de club waar de gebroeders Koeman sinds dit seizoen werken. Met The Toffees staan ze momenteel op een zevende plek, kort achter de rijke topclubs in de Premier League. ,,Jørgensen is zeker een goede spits, maar ik heb wel mijn twijfels of hij nu al toe is aan een stap naar de bovenste helft van de Premier League," zegt Ronald Koeman.
quote:Amsterdams’ Excelsior heeft vooral een eigen agenda
Nigel Hasselbaink kreeg de voorbije dagen een paar keer opmerkingen van de Ajax-fans uit zijn vriendenkring. Of hij het niet even kan verhinderen dat Feyenoord kampioen wordt.
05-05-17, 23:50 Laatste update: 23:52
4
Door Tim Niemantsverdriet
De aanvaller van Excelsior, morgen tegenstander van de koploper, is een geboren Amsterdammer. Hij zou zijn vrienden een pijnlijke ervaring kunnen besparen.
Excelsior heeft voor een Rotterdamse club toch al opvallend veel Amsterdamse invloeden. Op het veld staan dus Hasselbaink, Bas Kuipers, Terell Ondaan en Khalid Karami. Allemaal zagen ze het levenslicht in de hoofdstad. De eerste drie speelden zelfs een deel van hun jeugd voor Ajax.
De vrienden van Hasselbaink kunnen gerust zijn: hij gaat er alles aan doen om Feyenoord niet te laten winnen, al heeft hij daar wel andere motieven voor. ,,Natuurlijk willen wij dat niet laten gebeuren. Het is nooit leuk als een andere club kampioen wordt in jouw huis, maakt niet uit welke. Maar wat nog belangrijker is: wij hebben nog een punt nodig om veilig te zijn.”
Juist dankzij Excelsior krijgt Feyenoord morgen al zijn eerste kans om de schaal omhoog te tillen. Anderhalve maand geleden hield de ploeg Ajax in eigen huis immers nog op 1-1. Sindsdien is er maar één club tegen wie de Kralingers in de laatste drie seizoenen geen enkel punt gepakt hebben. Juist, Feyenoord.
Dat de ploeg van trainer Mitchell van der Gaag er nog zo op gebrand is om daar verandering in te brengen, heeft de koploper ook aan zichzelf te danken, redeneert Karami. ,,Zij verloren van Go Ahead Eagles en Sparta, onze concurrenten. Anders hadden we dat punt waarschijnlijk niet eens meer nodig gehad.”
Maar ook de rechtsback misgunt Feyenoord de titel niet. ,,Ik ben Amsterdammer in hart en nieren, had vroeger een shirtje van Ajax en vind dat ze op dit moment erg goed spelen. Maar zo diep zit het allemaal niet bij mij. Als het nu nog heel spannend was geweest, had ik misschien nog wat meer dan normaal gebaald van een nederlaag. Ik denk alleen dat het al wel gespeeld is. Ajax heeft het zelf laten liggen in het begin van het seizoen. En Feyenoord staat al vanaf de eerste speelronde bovenaan. Dan verdien je het.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |