Nou, dan ga je toch de bijstand in. Opgelost.quote:Op woensdag 3 mei 2017 11:52 schreef SunshineSjon het volgende:
[..]
Ik weet wel hoe het werkt, maar vind het onrechtvaardig. Dat is het ook. Werken loont niet in Nederland.
Ach gossie. Voorlopig ben je nog gewoon netto ontvanger hoor.quote:Op woensdag 3 mei 2017 11:52 schreef SunshineSjon het volgende:
[..]
Ik weet wel hoe het werkt, maar vind het onrechtvaardig. Dat is het ook. Werken loont niet in Nederland.
Dit precies ja, wat een schreeuwtopic dit zeg. Je betaalt gewoon over je loonstijging onderaan de streep 40,8% belasting (uitgaande dat TS niet in schijf 4 gaat komen) en that's it.quote:Op woensdag 3 mei 2017 14:10 schreef robbietobbie het volgende:
Toch vergelijken mensen hier echt appels met peren. Zonder info over pensioenpremies e.d. kun je hier gewoon niet veel zinnigs over zeggen
Een minimumloonmoeder met 2 kids onder de 4 jaar ontvangt 5.465 euro van de overheid? Dit land gaat echt ten onder, period. Dat is dus 66.000 euro per jaar!!!quote:Op woensdag 3 mei 2017 14:28 schreef Ouder1 het volgende:
nimumloon moeder met 2 kinderen onder de 4 jaar: ¤5465,60 per maand
Kinderopvangtoeslag gaat rechtstreeks naar de kinderopvang. Inkomsten en uitgaven hangen 1-op-1 samen. Als jij een maand in het ziekenhuis ligt krijg je ook geen 50.000 euro van de overheid toch?quote:Op woensdag 3 mei 2017 14:54 schreef SunshineSjon het volgende:
[..]
Een minimumloonmoeder met 2 kids onder de 4 jaar ontvangt 5.465 euro van de overheid? Dit land gaat echt ten onder, period. Dat is dus 66.000 euro per jaar NETTO!!!
Dat is niet waar, het is in dit geval 48% ivm afbouw arbeidskortingen.quote:Op woensdag 3 mei 2017 14:48 schreef iScream. het volgende:
[..]
Dit precies ja, wat een schreeuwtopic dit zeg. Je betaalt gewoon over je loonstijging onderaan de streep 40,8% belasting (uitgaande dat TS niet in schijf 4 gaat komen) en that's it.
Wat heb je gestemt de laatste jaren?quote:Op woensdag 3 mei 2017 10:59 schreef SunshineSjon het volgende:
[..]
Ik vind het echt bizar, in wat voor kutland leef ik. Ik wil graag mijn steentje bijdragen aan de maatschappij, maar dit gaat echt te ver. Ik moet hier 50 uur per week keihard voor werken, terwijl part time moeders die 2 dagen in de week werken met allerlei toeslagen op bijna 1800 per maand zitten.
Dit voelt zo onrechtvaardig. Ik wist wel dat wij hier veel belasting betalen, maar van de 1000 euro meer maar 34% overhouden? Komop, dat gaat echt te ver. Ik ben hier zo pissed over nu.
Dan worden veel van die minimumloon baantjes wegbezuinigd. Verkopers bij de Mac worden vervangen door bestel zuilen etc. Waar dat niet kan moeten de prijzen omhoog. Leuke situatie.quote:Op woensdag 3 mei 2017 19:15 schreef Zwolsboy het volgende:
Stel, je maakt het minimumloon 2000,- en de uitkeringen blijven op het huidige niveau, gaan er dan niet in eens veel meer mensen toch werken?
Dat ligt niet aan de fiscus.quote:Op woensdag 3 mei 2017 20:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik ben 500 euro bruto p/m meer gaan verdienen en netto kreeg ik er 10 euro bij per maand....
Geen toeslagen, puur alleen naar het loon op de bankrekening gekeken.
Tja, shit happens.
ALs ik bijvoorbeeld 400 p/m erbij zou krijgen, zou ik zelfs netto minder overhouden.... Ik had dit van te voren berekend en ging voor de 600, maar kreeg 500 erbij. Omdat het werk 10000x leuker is ben ik akkoord gegaan.
Loon prijs spiraalquote:Op woensdag 3 mei 2017 20:53 schreef miro86 het volgende:
[..]
Dan worden veel van die minimumloon baantjes wegbezuinigd. Verkopers bij de Mac worden vervangen door bestel zuilen etc. Waar dat niet kan moeten de prijzen omhoog. Leuke situatie.
Nou wordt ie mooi! ¤ 5465 KGB per jaar natuurlijk.quote:Op woensdag 3 mei 2017 14:54 schreef SunshineSjon het volgende:
[..]
Een minimumloonmoeder met 2 kids onder de 4 jaar ontvangt 5.465 euro van de overheid? Dit land gaat echt ten onder, period. Dat is dus 66.000 euro per jaar!!!
Welkom in Nederland waar succes keihard wordt afgestraft.quote:Op woensdag 3 mei 2017 10:59 schreef SunshineSjon het volgende:
[..]
Ik vind het echt bizar, in wat voor kutland leef ik. Ik wil graag mijn steentje bijdragen aan de maatschappij, maar dit gaat echt te ver. Ik moet hier 50 uur per week keihard voor werken, terwijl part time moeders die 2 dagen in de week werken met allerlei toeslagen op bijna 1800 per maand zitten.
Dit voelt zo onrechtvaardig. Ik wist wel dat wij hier veel belasting betalen, maar van de 1000 euro meer maar 34% overhouden? Komop, dat gaat echt te ver. Ik ben hier zo pissed over nu.
Komt het niet uit de lengte dan wel uit de breedte he. Al die fratsen moeten ergens van betaald worden.quote:Op woensdag 3 mei 2017 11:18 schreef SunshineSjon het volgende:
[..]
Maar vooral die loonheffing vind ik absurd. Het word echt tijd dat het het IB stelsel in Nederland gaan hervormen. De verhouding is totaal zoek.
Ook gelul natuurlijk. Voor zover hier uberhaupt sprake is van succes.quote:Op woensdag 3 mei 2017 21:31 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Welkom in Nederland waar succes keihard wordt afgestraft.
Linkse rakkert gespot.quote:Op woensdag 3 mei 2017 22:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ook gelul natuurlijk. Voor zover hier uberhaupt sprake is van succes.
Grote onzin allemaal. Net zoals OP. Je vergelijkt gewoon niet goed. Één van de volgende zaken heb je niet eerlijk vergeleken. Streep door wat niet van toepassing is:quote:Op woensdag 3 mei 2017 14:01 schreef egelhond het volgende:
Mijn vriendin verdient 630 bruto meer dan ik en houdt uiteindelijk maar netto 150 euro meer over.
We leven in een raar land. Als ik van 36 naar 32 uur zou gaan werken zal het netto ook maar weinig schelen. Maargoed met een hoog bruto salaris kan je wel weer een hoger hypotheek krijgen.
Ik denk dat het oogsten wel gaat tegenvallen. Allicht zullen er mensen of managers bestaan die minder uren maken en meer verdienen. Maar goed, dan kom je ook weer in een hogere belastingschijf en een auto van de zaak is over tien jaar helemaal onbetaalbaar.quote:Op woensdag 3 mei 2017 11:50 schreef SunshineSjon het volgende:
[..]
In mijn sector ontkom ik er helaas niet aan. Vind het ook totaal niet erg. Deze jaren ben ik aan het investeren, over een jaar of 10 kom ik in aanmerking voor de echt goed verdienende functies, en die mensen gaan over het algemeen ook om 6 uur naar huis.
Kwestie van nu bikkelen om over een aantal jaar te oogsten.
Dan is links zijn ineens niet zo leuk meerquote:Op woensdag 3 mei 2017 10:43 schreef SunshineSjon het volgende:
Hi,
Zojuist mijn eerste loonstrookje bij mijn nieuwe werkgever gezien en ik schrok mij kapot.
Ik ben vorige maand overgestapt naar een nieuwe werkgever en dacht een leuke stap in salaris gemaakt te hebben.
Ik ben van 2725 euro bruto per maand naar 3700 bruto per maand gegaan. Ongeveer 1000 euro erbij dus.
Toen ik 2725 bruto verdiende, kreeg ik +- 2050 euro netto per maand.
Nu verdien ik 3700 bruto en krijg ik maar 2385 netto.
De loonheffing is enorm toegenomen. Van 620 euro loonheffing naar 1180 euro loonheffing. Het voelt alsof de belastingdienst meer profiteert van mijn promotie dan ik.
Hoe kan het dat ik met 1000 euro erbij maar zo'n kleine netto loonstijging zie? Is de loonheffing niet veel te hoog?
Ga toch weg ik heb precies het zelfde dit is geen steentje meer bijdragen maar een complete flat.quote:Op woensdag 3 mei 2017 11:37 schreef soepkoe het volgende:
Tussen 20 en zo'n 35 k op jaarbasis is de effectieve belastingdruk het hoogst, daar zit jij al boven, niet zo piepen man. Je wil graag een steentje bijdragen, nou mooi dat je dat nu dan ook doet!
Haha, zeker.quote:
Je hebt netto genoeg. Als je met zo'n salaris al vindt dat je een complete flat aan het bijdragen bent, dan is de bijdrage van iemand die >2 x modaal zit dus al een hele wijk?quote:Op donderdag 4 mei 2017 09:13 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ga toch weg ik heb precies het zelfde dit is geen steentje meer bijdragen maar een complete flat.
Klopt, net zoals bij TS.quote:
Het probleem in deze is jouw zelfbeeld. Je schat jezelf te hoog in. Wake up, je bent een loonslaaf. Niets meer, niets minder.quote:Op woensdag 3 mei 2017 10:59 schreef SunshineSjon het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 4 mei 2017 21:48 schreef eight het volgende:
[..]
Het probleem in deze is jouw zelfbeeld. Je schat jezelf te hoog in. Wake up, je bent een loonslaaf. Niets meer, niets minder.
Klopt, het staat niet meer in verhouding. En nee ik heb netto niet genoeg met het werk wat er tegenover staat.quote:Op donderdag 4 mei 2017 19:59 schreef soepkoe het volgende:
[..]
Je hebt netto genoeg. Als je met zo'n salaris al vindt dat je een complete flat aan het bijdragen bent, dan is de bijdrage van iemand die >2 x modaal zit dus al een hele wijk?
Mensen die dit zeggen kennen zelf de pijn niet van veel belasting betalen...quote:Op donderdag 4 mei 2017 23:17 schreef eriksd het volgende:
Ik vind dat je een mooi land terugkrijgt voor wat je betaalt. Het kan een onsje minder bij de hogere inkomens, maar TS moet niet klagen.
quote:Op donderdag 4 mei 2017 21:48 schreef eight het volgende:
[..]
Het probleem in deze is jouw zelfbeeld. Je schat jezelf te hoog in. Wake up, je bent een loonslaaf. Niets meer, niets minder.
VVD was de afgelopen 4 jaar aan de macht; PvdA had nauwelijks invloed. Dit zijn vooral de gevolgen van een rechts-beleid. Smeer het niet links aan.quote:Op donderdag 4 mei 2017 02:15 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dan is links zijn ineens niet zo leuk meer![]()
Maar PvdA is gelukkig niet groot meer.
Eens. Nederland heeft 's werelds beste infrastructuur. Het valt de meesten mensen niet op omdat ze het gewend zijn. Zelfs de kleinste dorpen en gehuchten zijn niet alleen makkelijk bereikbaar vanuit waar dan ook in Nederland, maar alles ziet er ook prachtig uit.quote:Op donderdag 4 mei 2017 23:17 schreef eriksd het volgende:
Ik vind dat je een mooi land terugkrijgt voor wat je betaalt. Het kan een onsje minder bij de hogere inkomens, maar TS moet niet klagen.
Ik moest lachenquote:Op woensdag 3 mei 2017 11:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat heet solidariteit.
Als je wasmachine kapot gaat, betaal jij een nieuwe. Als de wasmachine van je werkloze buurman kapot gaat, betaal jij een nieuwe.
Hmmhmm.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 19:51 schreef NeuNeu het volgende:
[..]
Mensen die dit zeggen kennen zelf de pijn niet van veel belasting betalen...
Vooral de Schilderswijk en Amsterdam West als voorbeeld. Wat een prachtig Nederland he.quote:Op donderdag 4 mei 2017 23:17 schreef eriksd het volgende:
Maar natuurlijk, en belasting betaal ik graag. Maar bv. 60% belasting over je vrije dagen is echt van de zotte. Werken loont op een gegeven moment niet meer.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 08:55 schreef Roces18 het volgende:
Toch houden we van dit kleine kikkerlandje he
Heb je een formulier ingevuld dat je loonheffingskorting wil laten toepassen op dit loon? Bij mij is mijn werkgever dat wel eens vergeten aan me te overhandigen en dan wordt het dus automatisch niet toegepast. Verdiende ik opeens een paar honderd euro minder. Bezoekje aan HR gebracht, je kunt het formulier alsnog invullen en met terugwerkende kracht een of twee maanden laten terugbetalen. Ik zou het even uitzoeken als ik jou was.quote:Op woensdag 3 mei 2017 11:18 schreef SunshineSjon het volgende:
[..]
Loonheffing is verdubbeld, bijdrage pensioen is ook flink omhoog gegaan, ik bouw een stuk meer pensioen op. Ook wordt er een inhouding lunchgeld ingehouden (paar tientjes, maar toch). Dit samen verklaart het geheel wel inderdaad.
Maar vooral die loonheffing vind ik absurd. Het word echt tijd dat het het IB stelsel in Nederland gaan hervormen. De verhouding is totaal zoek.
Je betaalt ook geen 60% over je vrije dagen, dus dat is onzin.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 09:08 schreef xzaz het volgende:
[..]
Maar natuurlijk, en belasting betaal ik graag. Maar bv. 60% belasting over je vrije dagen is echt van de zotte. Werken loont op een gegeven moment niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |