Dat denk ik nietquote:Op woensdag 3 mei 2017 10:44 schreef Burrito het volgende:
waarschijnlijk krijg je een hoop terug volgend jaar bij aangifte
Ik vind het echt bizar, in wat voor kutland leef ik. Ik wil graag mijn steentje bijdragen aan de maatschappij, maar dit gaat echt te ver. Ik moet hier 50 uur per week keihard voor werken, terwijl part time moeders die 2 dagen in de week werken met allerlei toeslagen op bijna 1800 per maand zitten.quote:Op woensdag 3 mei 2017 10:45 schreef Rekkie het volgende:
Progressieve belastingheffing.... fijn toch (als je tenminste PvdA of SP aanhangt)
Reken het anders even na op:
https://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto
Dit inderdaad, ik zou proberen om een pro forma berekening te laten maken van wat er netto zou overblijven. Ik heb dit destijds bij mijn eerste baan min of meer 'per ongeluk' zo bedongen, maar dat deden ze uiteindelijk wel (bij je bijbaantjes kijk je eigenlijk toch altijd naar wat je netto krijgt, daar moet je uiteindelijk ook je vaste lasten van betalen).quote:Op woensdag 3 mei 2017 10:58 schreef Rekkie het volgende:
Daarom onderhandel ik ook nooit over een bruto-salaris maar netto.
Dan weet ik tenminste wat ik krijg
Jij gaat dan vast VVD stemmen bij de volgende verkiezingenquote:Op woensdag 3 mei 2017 10:59 schreef SunshineSjon het volgende:
[..]
Ik vind het echt bizar, in wat voor kutland leef ik. Ik wil graag mijn steentje bijdragen aan de maatschappij, maar dit gaat echt te ver. Ik moet hier 50 uur per week keihard voor werken, terwijl part time moeders die 2 dagen in de week werken met allerlei toeslagen op bijna 1800 per maand zitten.
Dit voelt zo onrechtvaardig. Ik wist wel dat wij hier veel belasting betalen, maar van de 1000 euro meer maar 34% overhouden? Komop, dat gaat echt te ver. Ik ben hier zo pissed over nu.
Tja op overuren houden ze ook bijna 50% in.quote:Op woensdag 3 mei 2017 10:59 schreef SunshineSjon het volgende:
[..]
Ik vind het echt bizar, in wat voor kutland leef ik. Ik wil graag mijn steentje bijdragen aan de maatschappij, maar dit gaat echt te ver. Ik moet hier 50 uur per week keihard voor werken, terwijl part time moeders die 2 dagen in de week werken met allerlei toeslagen op bijna 1800 per maand zitten.
Dit voelt zo onrechtvaardig. Ik wist wel dat wij hier veel belasting betalen, maar van de 1000 euro meer maar 34% overhouden? Komop, dat gaat echt te ver. Ik ben hier zo pissed over nu.
Mogelijke oorzaak 5: (duurdere) Auto van de zaak gekregenquote:Op woensdag 3 mei 2017 11:09 schreef Ivo1985 het volgende:
Oorzaak 1: loonheffing
Oorzaak 2: afbouw heffingskortingen
Oorzaak 3: bijna verdubbelde bijdrage pensioen.
Mogelijke oorzaak 4: In deze loonschaal/functie geen recht meer op bepaalde vergoedingen die je voorheen wel ontving.
Loonheffing is verdubbeld, bijdrage pensioen is ook flink omhoog gegaan, ik bouw een stuk meer pensioen op. Ook wordt er een inhouding lunchgeld ingehouden (paar tientjes, maar toch). Dit samen verklaart het geheel wel inderdaad.quote:Op woensdag 3 mei 2017 11:09 schreef Ivo1985 het volgende:
Oorzaak 1: loonheffing
Oorzaak 2: afbouw heffingskortingen
Oorzaak 3: bijna verdubbelde bijdrage pensioen.
Mogelijke oorzaak 4: In deze loonschaal/functie geen recht meer op bepaalde vergoedingen die je voorheen wel ontving.
En boven de 33.000 49%.quote:Op woensdag 3 mei 2017 11:26 schreef Confetti het volgende:
Vanaf ongeveer 20,000 euro bedraagt de belastingdruk zo'n 45%(inclusief bijdrage Zvw) . Het is onrechtvaardig maarja, al die onrendabele profiteurs houden het systeem in stand.
TS verdiende al modaal. En het eerste wat je zegt is wel erg persoonsafhankelijk (wel/geen kinderen, huurhuis/koophuis)quote:Op woensdag 3 mei 2017 11:33 schreef LXIV het volgende:
Inclusief minder subsidies en premies verdien je vanaf de bijstand tot modaal min of meer hetzelfde. Je bestedingsruimte is in ieder geval ongeveer gelijk.
Het goede nieuws is dat je ongeveer vanaf dit moment wel echt vooruit zult gaan als je salaris stijgt. Dus nog een keer 1000 euro erbij en het tikt 460 euro bij op je rekening!
Dat heet solidariteit.quote:Op woensdag 3 mei 2017 10:59 schreef SunshineSjon het volgende:
[..]
Het is dan ook vrij naïef om te je rijk te rekenen zonder de boel goed door te rekenen.quote:Op woensdag 3 mei 2017 10:59 schreef SunshineSjon het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |