Het bord is ook bijzonder onduidelijk. De knik naar rechts suggereert dat je in beide gevallen eerst even naar rechts moet. Er had gewoon een rotonde in het bord moeten staan.quote:Op maandag 13 maart 2017 14:16 schreef karr-1 het volgende:
Ik kom gemiddeld twee keer per dag hier aan gereden.
https://www.google.nl/map(...)8i6656!6m1!1e1?hl=nl
Zoals je ziet sorteer je links voor als je de rotonde recht over wilt of links af wilt en ga je rechts staan als je de A28 op wilt.
Hoe vaak het wel niet voorkomt dat mensen op het laatste moment ontdekken dat ze op de verkeerde strook zitten en dan zonder na te denken of op te letten ineens de auto op de andere strook gooien.
Bijna dagelijks gebeuren hier dus botsingen en andere ongelukken. Op letten is blijkbaar moeilijk tegenwoordig.
Strikt genomen moet je ook even naar rechts, maar ik snap wat je bedoeltquote:Op maandag 13 maart 2017 14:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het bord is ook bijzonder onduidelijk. De knik naar rechts suggereert dat je in beide gevallen eerst even naar rechts moet. Er had gewoon een rotonde in het bord moeten staan.
Ik zie persoonlijk niets vreemds aan deze situatie. Bord is duidelijk.quote:Op maandag 13 maart 2017 14:16 schreef karr-1 het volgende:
Ik kom gemiddeld twee keer per dag hier aan gereden.
https://www.google.nl/map(...)8i6656!6m1!1e1?hl=nl
Zoals je ziet sorteer je links voor als je de rotonde recht over wilt of links af wilt en ga je rechts staan als je de A28 op wilt.
Hoe vaak het wel niet voorkomt dat mensen op het laatste moment ontdekken dat ze op de verkeerde strook zitten en dan zonder na te denken of op te letten ineens de auto op de andere strook gooien.
Bijna dagelijks gebeuren hier dus botsingen en andere ongelukken. Op letten is blijkbaar moeilijk tegenwoordig.
Je zou melding kunnen maken bij de politie via het niet-spoedgeval telefoonnummer maar de kans dat die er iets mee gaan doen lijkt me vrij klein. Tenzij de chauffeur in kwestie echt al ladderzat is en dermate gevaarlijk rijdt dat je echt 112 moet gaan bellen.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 19:12 schreef Charged het volgende:
Hmm,niet zozeer irritatie..meer een gewetensvraagje.
Ik kom vanmiddag terug van werk en haal onderweg wat boodschappen bij de buurtsuper,Ford Focus station met een bierdrinkende chauffeur (Oostblok/Pools neem ik aan,zitten hier redelijk veel,NL kenteken overigens)
Ben met een paar minuten klaar en bij de kassa 2 identieke figuren met veel losse halve liters voor me,ik reken af en zie die 2 instappen in de Focus en de chauffeur een blik geven welke hij open trekt en aan de mond zet en weg rijdt.
Ik weet dat heel veel van die mannen zo'n beetje immuun zijn voor ons bier maar voel me er eigenlijk niet lekker bij.
Wat zouden jullie doen?
Even aangekeken natuurlijk maar het uitparkeren en wegrijden zag er normaal uit...als ik een raar rijgedrag had waargenomen had ik wel iets gedaan (weet niet wat maar zal in de trend zijn van achterna rijden en bellen)quote:Op dinsdag 14 maart 2017 19:22 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Je zou melding kunnen maken bij de politie via het niet-spoedgeval telefoonnummer maar de kans dat die er iets mee gaan doen lijkt me vrij klein. Tenzij de chauffeur in kwestie echt al ladderzat is en dermate gevaarlijk rijdt dat je echt 112 moet gaan bellen.
Ik zou 0900-8844 bellen, geen spoed wel politie. Als jij denkt dat de bestuurder niet capabel is om op dat moment te rijden zou ik je adviseren direct 112 te bellen en met gepaste afstand achter de auto te blijven rijden.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 19:12 schreef Charged het volgende:
Hmm,niet zozeer irritatie..meer een gewetensvraagje.
Ik kom vanmiddag terug van werk en haal onderweg wat boodschappen bij de buurtsuper,Ford Focus station met een bierdrinkende chauffeur (Oostblok/Pools neem ik aan,zitten hier redelijk veel,NL kenteken overigens)
Ben met een paar minuten klaar en bij de kassa 2 identieke figuren met veel losse halve liters voor me,ik reken af en zie die 2 instappen in de Focus en de chauffeur een blik geven welke hij open trekt en aan de mond zet en weg rijdt.
Ik weet dat heel veel van die mannen zo'n beetje immuun zijn voor ons bier maar voel me er eigenlijk niet lekker bij.
Wat zouden jullie doen?
Ophangen die idioten..quote:Op dinsdag 14 maart 2017 20:22 schreef Fer het volgende:
Je mag toch 2 drinken en rijden? Het ziet er raar uit, maar niet verboden.
Drinken achter het stuur is sowieso verboden, ook al zit je onder de limiet.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 20:22 schreef Fer het volgende:
Je mag toch 2 drinken en rijden? Het ziet er raar uit, maar niet verboden.
Een groot deel van de mensen die meer drank op achter het stuur zit zal daar denk ik niet mee zitten omdat ze de wet niet overtraden.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 20:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ophangen die idioten..
En vwb 2 biertjes.. imagine, je hebt er 2 op, rijdt door een straat en er rent een kind tussen 2 auto's vandaan de weg op, jij remt maar te laat, kindje plat.. How will you feel the rest of your life? Ga je je de rest van je leven afvragen of je misschien nét die fractie sneller was geweest..
Think before you leap.. van mij mag het 0,0 worden.
De wet, is iets heel anders als je geweten..quote:Op dinsdag 14 maart 2017 21:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een groot deel van de mensen die meer drank op achter het stuur zit zal daar denk ik niet mee zitten omdat ze de wet niet overtraden.
Wie zich dat zich van tevoren afvraagt, drinkt sowieso niet.
Ik drink nooit, ook niet als ik niet rijdt overigens
Klopt, wat ik tussen de regels schreef is dat sommige van dit soort malloten wat minder geweten hebbenquote:Op dinsdag 14 maart 2017 21:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De wet, is iets heel anders als je geweten..
Ja, als je er een paar op hebt zeker.. dat is precies het probleem ook..quote:Op dinsdag 14 maart 2017 21:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, wat ik tussen de regels schreef is dat sommige van dit soort malloten wat minder geweten hebben
Ik heb al es zo'n strontlazerus idioot de keuze gegeven, of hij belt een taxi of ik bel 112.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 21:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, als je er een paar op hebt zeker.. dat is precies het probleem ook..
Eens, ook als ik moet rijden drink ik er nul. Ik ga niet proberen de 0,5-grens op te zoeken, om bovengenoemde reden.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 20:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ophangen die idioten..
En vwb 2 biertjes.. imagine, je hebt er 2 op, rijdt door een straat en er rent een kind tussen 2 auto's vandaan de weg op, jij remt maar te laat, kindje plat.. How will you feel the rest of your life? Ga je je de rest van je leven afvragen of je misschien nét die fractie sneller was geweest..
Think before you leap.. van mij mag het 0,0 worden.
Maar wat gaan we dan doen met mensen die net nachtdienst hebben gehad?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 21:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, wat ik tussen de regels schreef is dat sommige van dit soort malloten wat minder geweten hebben
Wellicht moest hij 13 kilometer verderop links aanhouden?quote:Op donderdag 16 maart 2017 06:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Middenbaan- en linkerbaanplakkers zijn al ergerlijk, maar een linksplakkende vrachtwagen, zelfs nog tijdens een inhaalverbod voor vrachtwagens ... Wat bezielt zo een chauffeur?
Het kan zijn dat hij aan het voorsorteren was, maar daar zat hij nog ongeveer 6km voor de uitvoegstrook.quote:Op donderdag 16 maart 2017 07:58 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Wellicht moest hij 13 kilometer verderop links aanhouden?
Wat kan je dan slecht autorijden zeg, vreselijk inderdaad.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 01:45 schreef Carlos93 het volgende:
https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
Daar rij ik dus dagelijks en iedere dag gaat het daar dus compleet fout. Altijd idioten die in de linkerbaan naar de middelste baan komen om zo de bocht af te snijden.
Vandaag dus ook weer, bijna ongeluk want er zat iemand in de rechter baan waarbij ik dus niet daarheen kon uitwijken voor nog een debiel; en links kwam hij dus in mijn strook.
Dan toeter je en dan krijg je nog een middelvinger en grootlicht terug ook
Toevallig iemand op de google maps die precies doet wat ik bedoel; echter op een rustig moment.
Rotondes in Engeland kunnen volgens mij ook echt notorious verwarrend zijn. Al helemaal voor een buitenlander denk ik. Ik wil nog steeds graag een keer in de UK rijden, lijkt me best wel pittig aan de ene kant, maar aan de andere kant ook goed om eens de ervaring van links rijden te hebben.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 01:45 schreef Carlos93 het volgende:
https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
Daar rij ik dus dagelijks en iedere dag gaat het daar dus compleet fout. Altijd idioten die in de linkerbaan naar de middelste baan komen om zo de bocht af te snijden.
Vandaag dus ook weer, bijna ongeluk want er zat iemand in de rechter baan waarbij ik dus niet daarheen kon uitwijken voor nog een debiel; en links kwam hij dus in mijn strook.
Dan toeter je en dan krijg je nog een middelvinger en grootlicht terug ook
Toevallig iemand op de google maps die precies doet wat ik bedoel; echter op een rustig moment.
Deze gaat ook altijd mis in het spitsuur: https://www.google.nl/map(...)13312!8i6656!6m1!1e1quote:Op zaterdag 18 maart 2017 12:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Rotondes in Engeland kunnen volgens mij ook echt notorious verwarrend zijn. Al helemaal voor een buitenlander denk ik. Ik wil nog steeds graag een keer in de UK rijden, lijkt me best wel pittig aan de ene kant, maar aan de andere kant ook goed om eens de ervaring van links rijden te hebben.
Tijdens mijn vakantie ben ik bewust omgereden om over de Magic Roundabout te rijden. Is eigenlijk best logisch.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 14:33 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Deze gaat ook altijd mis in het spitsuur: https://www.google.nl/map(...)13312!8i6656!6m1!1e1
Maar dit zijn nog redelijk duidelijke rotondes, gewoon voorsorteren voordat je de rotonde nadert (borden staan al 1 mijl van te voren die aangeven welke baan waar naar toe afbuigt) en dan in je baan blijven.
De rotondes met nog eens een kleine rotonde er in of erom heen zijn ook wel duidelijk, als je ze een paar keer doet. Wel onoverzichtelijk de eerste keer als buitenlander.
Was overigens deze: https://www.google.co.uk/(...)4d-1.7715489!6m1!1e1
Als een busje al harder door de bocht kan... misschien was het dan wel zo.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 13:10 schreef sneakydesert het volgende:
Nam op de snelweg een afslag met scherpe bocht. Adviessnelheid is 30 km/u, dus dat reed ik. Komt er een busje aanscheuren met 90 km/u die vervolgens gaat bumperkleven in de bocht en met grootlicht gaat seinen. Op het rechte stuk haalde ie rechts op de vluchtstrook in en gebaarde druk naar mij. Wat een gek.
Alsnog hoeft de bestuurder van dat busje dan niet zo te reageren. Leven en laten leven.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 17:10 schreef Fer het volgende:
[..]
Als een busje al harder door de bocht kan... misschien was het dan wel zo.
Terechte klacht. Ik heb het idee dat ik er bij iedere snelwegrit weer minstens eentje tegenkom...quote:Op zaterdag 18 maart 2017 22:57 schreef alpeko het volgende:
Andere klacht: wat is dat toch met Belgen? 3 banen vrij en stug in de middelste blijven hangen. Twee stuks tegengekomen die exact hetzelfde deden. Hebben die geen stuur? Rijden die op rails soms?
Ze haalde een onzichtbare auto in?quote:Op zondag 19 maart 2017 16:35 schreef Voszje het volgende:
Ik reed zo'n 130 op de middelste baan richting Alkmaar. Ineens zo'n muts die terwijl ik bijna naast haar zit haar richtingaanwijzer aanzet en al naar links komt. Ik kon niet uitwijken, ram op m'n toeter, maar mevrouw zet haar actie gewoon door en zit bijna in m'n deur. Gevaar op de weg.
Nederlandse adviessnelheden zijn voor vrachtwagens...quote:Op zaterdag 18 maart 2017 13:10 schreef sneakydesert het volgende:
Nam op de snelweg een afslag met scherpe bocht. Adviessnelheid is 30 km/u, dus dat reed ik. Komt er een busje aanscheuren met 90 km/u die vervolgens gaat bumperkleven in de bocht en met grootlicht gaat seinen. Op het rechte stuk haalde ie rechts op de vluchtstrook in en gebaarde druk naar mij. Wat een gek.
Als er een onderbord bij zit ja.. anders gelden ze gewoon voor iedereen.quote:Op zondag 19 maart 2017 19:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nederlandse adviessnelheden zijn voor vrachtwagens...
Ik zie die beperking niet terug in de wegenverkeerswet. Of bedoel je dat je de geadviseerde snelheden vaak onzinnig vindt voor personenauto's?quote:Op zondag 19 maart 2017 19:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nederlandse adviessnelheden zijn voor vrachtwagens...
Dat dus.quote:Op zondag 19 maart 2017 20:44 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik zie die beperking niet terug in de wegenverkeerswet. Of bedoel je dat je de geadviseerde snelheden vaak onzinnig vindt voor personenauto's?
Dan zou men dat moeten doen met een snelheidsbeperking (A1) met onderbord "nat wegdek" o.i.d. Adviessnelheden vind ik eigenlijk altijd onzinnig. We adviseren je langzamer te rijden, maar zeggen niet waarom noch verplichten we je het.quote:Op zondag 19 maart 2017 20:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als er een onderbord bij zit ja.. anders gelden ze gewoon voor iedereen.
Misschien is het asfalt daar wel beroerd als het geregend heeft, weet je niet he..
Vanaf de A73 vanuit het zuiden de A77 op richting Duitsland staat ook een bordje 70 met 'bij regen' onderbord. Ik doe die bocht standaard met 120, kán met 140 als je een beetje wegligging hebt. Bij regen kan hij mákkelijk met 100, maar onderaan waar de bocht over gaat in de invoegstrook de 77 op, zit een dip, 77 klimt daar, en jij komt ook vanaf hogere grond, wat betekent, dat als het langere tijd regent of het regent hárd, dat je daar staand water krijgt, en dan ga je écht effe drijven.. Je kunt die bocht dus 350 dagen per jaar F1 style pakken, maar als het regent is hij onderaan dus behoorlijk listig.
Ik heb ook een schurft aan mensen die in bochten dwangmatig de opgegeven snelheid rijden, maar als je er niet bekend bent is het misschien soms wel eens slim.
In Duitsland kun je het maar beter gewoon opvolgen, want daar is het wel eens andersom, net als in Frankrijk trouwens..
Dat staat er dan ook.quote:Op zondag 19 maart 2017 20:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan zou men dat moeten doen met een snelheidsbeperking (A1) met onderbord "nat wegdek" o.i.d. Adviessnelheden vind ik eigenlijk altijd onzinnig. We adviseren je langzamer te rijden, maar zeggen niet waarom noch verplichten we je het.
Nee, er staat een adviessnelheidsbord. Dat zeggen we net.quote:
Dan lullen we langs elkaar heen. Ik heb het namelijk over het bord op de A77:quote:Op zondag 19 maart 2017 21:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, er staat een adviessnelheidsbord. Dat zeggen we net.
k heb het over adviessnelheden in het algemeen. De gehele tijd al. Daarop reageert SD.quote:Op zondag 19 maart 2017 21:02 schreef Anne het volgende:
[..]
Dan lullen we langs elkaar heen. Ik heb het namelijk over het bord op de A77:
[ afbeelding ]
Edit: Jij trouwens ook, gezien je "nat wegdek"-opmerking.
Gefeliciteerd. Ik reageer op de specifieke situatie waar SD over spreekt en waar jij op reageert.quote:Op zondag 19 maart 2017 21:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
I
[..]
k heb het over adviessnelheden in het algemeen. De gehele tijd al. Daarop reageert SD.
Vooral op driestrooks snelwegen Lekker in het midden blijven plakken met 110 en dan raar op kijken als je er Links langs gaat en helemaal naar rechts doorschuift.quote:Op zondag 19 maart 2017 21:07 schreef derLudolf het volgende:
Gvd, wat rijden er veel mensen toch een hoop zondagsrijders onnodig links. Vandaag aantal auto's op een verder lege rechter rijstrook ingehaald terwijl ik de Vmax niet eens overschreed.
Dapper. Vooral in het weekend zou ik het niet wagen. Mensen die scrhikken en ineens een ruk aan hun stuur geven.quote:Op zondag 19 maart 2017 21:07 schreef derLudolf het volgende:
Gvd, wat rijden er veel mensen toch een hoop zondagsrijders onnodig links. Vandaag aantal auto's op een verder lege rechter rijstrook ingehaald terwijl ik de Vmax niet eens overschreed.
In België zijn met name de rechterstroken heel slecht. Puur gewoonte.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 22:57 schreef alpeko het volgende:
Prima als je vanaf A59 Zonzeel de A16 richting Dordrecht de snelheid tot onder de 100 laat zakken in de bocht die beide wegen verbindt maar voeg dan niet met diezelfde snelheid in al bij de eerste blokmarkering. Geef gas en rijd door tot het einde. Nu had ik 2 opties: ook met die snelheid invoegen op een 130 weg of zodra de invoegstrook vrij was vol gas om nog een normale snelheid te halen. De strook was er immers lang genoeg voor. En dan verbaasd zijn dat ik niet achter je invoeg.
Andere klacht: wat is dat toch met Belgen? 3 banen vrij en stug in de middelste blijven hangen. Twee stuks tegengekomen die exact hetzelfde deden. Hebben die geen stuur? Rijden die op rails soms?
Die hebben dat niet eens door joh...quote:Op maandag 20 maart 2017 11:39 schreef avotar het volgende:
Dapper. Vooral in het weekend zou ik het niet wagen. Mensen die scrhikken en ineens een ruk aan hun stuur geven.
Dat Nur Links daar bedoelen ze Nederlanders mee die met 200 op de linkerbaan van de autobahn zitten denken dat ze de gang erin hebben en niet netjes naar rechts gaan als er iemand aankomt met 200+. Mijn ervaring met Duitsers was dat ze altijd netjes vrij baan gaven aan een snelle inhalerquote:Op maandag 20 maart 2017 11:39 schreef avotar het volgende:
[..]
Dapper. Vooral in het weekend zou ik het niet wagen. Mensen die scrhikken en ineens een ruk aan hun stuur geven.
Die 2 minuten tijdswinst laat ik maar gaan.
[..]
In België zijn met name de rechterstroken heel slecht. Puur gewoonte.
Let maar eens op Duitsers. Als die beginnen met inhalen gaan ze vaak pas naar rechts als ze echt zeker weten voorlopig niet van die strook af te hoeven.
Opvallend dat men in Duitsland vind dat het NL op onze nummerplaten voor "Nur Links" staat. Pot verwijt de ketel.
it only takes one.quote:Op maandag 20 maart 2017 18:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Die hebben dat niet eens door joh...
Voor mij wel ja, maar ik kom er vrijwel dagelijks. Blijkbaar zijn er zat mensen die het niet snappen want ik zie ze elke dag heen en weer schieten tussen de banen omdat ze toch ineens verkeerd zitten.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zie persoonlijk niets vreemds aan deze situatie. Bord is duidelijk.
Indruk maken op zijn chickie?quote:Op dinsdag 21 maart 2017 08:13 schreef Messina het volgende:
Iemand in een Porsche haalde me gisteravond in: over een doorgetrokken streep heen, rechts voorbij.
Dan denk je dat zo iemand haast heeft, maar daarna ging 'ie 50 rijden (80km weg) tot ik weer vlak achter 'm zat. Toen gaf 'ie weer flink gas (flink boven de 80km/u in ieder geval).
Sowieso snap ik dat beleefd zijn niet. Er zijn zat momenten dat je best sociaal mag zijn, maar het lijkt altijd op de verkeerde momenten te zijn. Voetgangers voor laten gaan, invoeghulp, en dus ook voorrang verlenen waar het niet hoeft/mag.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 08:07 schreef Gezicht het volgende:
Kerel voor me ging zojuist voorrang geven aan een vrachtwagen terwijl hij zelf op een rotonde zat
En raar opkijken dat ik op m'n toeter lig omdat ik bijna achter in z'n kofferbak zit.
Is m.i. alleen maar een teken dat veel mensen niet opletten.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 07:59 schreef karr-1 het volgende:
Voor mij wel ja, maar ik kom er vrijwel dagelijks. Blijkbaar zijn er zat mensen die het niet snappen want ik zie ze elke dag heen en weer schieten tussen de banen omdat ze toch ineens verkeerd zitten.
Misschien vond de bestuurder in kwestie dat je niet 6 km op de 2de rijstrook mocht rijden zonder iemand in te halen? Had er vanochtend ook weer een paar. Omdat de volgende vrachtwagen 3 km verderop rijdt, gewoon niet een rijstrook opschuiven naar rechts want, o jee o jee, je zal maar eens niet op tijd terug naar links kunnen.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 09:56 schreef aloa het volgende:
Rechts inhalen en dan vervolgens voor me gaan rijden en gas minderen...
Waarom doen mensen dat
Dit ja Rechts ingehaald worden en je dan afvragen waarom of hoe dat zomaar kan.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 09:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Misschien vond de bestuurder in kwestie dat je niet 6 km op de 2de rijstrook mocht rijden zonder iemand in te halen?
Niks mis met een beetje beleefd zijn in het verkeer idd. maar doe het dan aub niet midden in de spits op een drukke rotonde waar iedereen dezelfde kant op moet.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 09:48 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Sowieso snap ik dat beleefd zijn niet. Er zijn zat momenten dat je best sociaal mag zijn, maar het lijkt altijd op de verkeerde momenten te zijn. Voetgangers voor laten gaan, invoeghulp, en dus ook voorrang verlenen waar het niet hoeft/mag.
Dat was niet het geval. Ik rij sowieso nooit te lang of onnodig links.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 09:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Misschien vond de bestuurder in kwestie dat je niet 6 km op de 2de rijstrook mocht rijden zonder iemand in te halen? Had er vanochtend ook weer een paar. Omdat de volgende vrachtwagen 3 km verderop rijdt, gewoon niet een rijstrook opschuiven naar rechts want, o jee o jee, je zal maar eens niet op tijd terug naar links kunnen.
Moet je ook niet doen. Minimaal twee keer, liefst drie.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 10:22 schreef Tunafish het volgende:
Er zijn zat mensen die één keer kijken en dan naar links gaan, dat was een mooie knal geworden.
Dus je wist waarom hij je rechts inhaalde? En zelfs dat hij/zij gefrustreerd was? Knap dat je dat kunt zien.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 10:30 schreef aloa het volgende:
Dit was gewoon een gefrustreerd persoon die aan het invoegen was, mij vervolgens rechts ging inhalen (op de rechter baan, dus niet invoegstrook) en daarna net op tijd de auto die ik wou inhalen gaat inhalen
Vandaar dat ik twee keer keek en die vent nog zag. Zat anderen die dat niet doen en die vent er dus vol achterop geklapt zou zijn. Maargoed, mensen moeten ook niet te hard rijden, en niet onnodig links rijden, en niet bellen tijdens het rijden, en en en...quote:Op dinsdag 21 maart 2017 11:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Moet je ook niet doen. Minimaal twee keer, liefst drie.
Maar ze moeten hoofdzakelijk wel voorrang verlenen als ze van rijstrook wisselen. Niet hinderen en niet snijden. Ongeacht hoe hard het verkeer op de andere rijstrook rijdt. Kijken is het allerbelangrijkst. Vele malen belangrijker dan snelheid.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 11:19 schreef Tunafish het volgende:
Vandaar dat ik twee keer keek en die vent nog zag. Zat anderen die dat niet doen en die vent er dus vol achterop geklapt zou zijn. Maargoed, mensen moeten ook niet te hard rijden, en niet onnodig links rijden, en niet bellen tijdens het rijden, en en en...
Maar dan nog ben je wel heel erg kinderachtig om dan expres langzaam te gaan rijdenquote:Op dinsdag 21 maart 2017 09:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Misschien vond de bestuurder in kwestie dat je niet 6 km op de 2de rijstrook mocht rijden zonder iemand in te halen? Had er vanochtend ook weer een paar. Omdat de volgende vrachtwagen 3 km verderop rijdt, gewoon niet een rijstrook opschuiven naar rechts want, o jee o jee, je zal maar eens niet op tijd terug naar links kunnen.
En verkeer wat al op die strook rijdt, moet anticiperen op de rest. Als je ruim boven de toegestane snelheid rijdt is het goed mogelijk dat mensen dat niet verwachten, er geen rekening mee houden dat het gat zo snel wordt dichtgereden en dus opzij gaan.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 11:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar ze moeten hoofdzakelijk wel voorrang verlenen als ze van rijstrook wisselen. Niet hinderen en niet snijden. Ongeacht hoe hard het verkeer op de andere rijstrook rijdt. Kijken is het allerbelangrijkst. Vele malen belangrijker dan snelheid.
Je moet absoluut anticiperen, maar dat is geen excuus voor anderen om fouten te mogen maken. Zoals het wisselen van rijstrook als dat een gevaarlijke situatie oplevert.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 11:29 schreef Tunafish het volgende:
En verkeer wat al op die strook rijdt, moet anticiperen op de rest. Als je ruim boven de toegestane snelheid rijdt is het goed mogelijk dat mensen dat niet verwachten, er geen rekening mee houden dat het gat zo snel wordt dichtgereden en dus opzij gaan.
Iemand die van rijstrook wil wisselen moet voorrang verlenen. Ongeacht hoe hard het verkeer daar rijdt. Als jij vindt dat het anders is, dan ben jij gevaarlijker bezig dan degene die 150 rijdt.quote:Ja, iemand die van rijstrook wil wisselen moet kijken of dat wel kan. Nee, dat betekent niet dat je als een bezetene op de linkerstrook kunt rijden omdat de rest maar moet opletten.
We weten niet of dat echt zo is. De schrijver van de post heeft ondertussen geschreven dat er verkeer voor zat. Dan is het vrij logisch dat degene die haar rechts inhaalde zijn snelheid liet zakken.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 11:28 schreef NewHorizon het volgende:
Maar dan nog ben je wel heel erg kinderachtig om dan expres langzaam te gaan rijden
Je maakt zelf ook al een fout door zo hard te rijden. Je hebt minder tijd om te reageren op fouten van anderen, die ze bewust of onbewust gewoon maken. Fouten worden nou eenmaal gemaakt, en door zo hard te rijden waar mensen het niet verwachten werk je zelf mee aan de voorwaarden voor die gevaarlijke situatie.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 11:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je moet absoluut anticiperen, maar dat is geen excuus voor anderen om fouten te mogen maken. Zoals het wisselen van rijstrook als dat een gevaarlijke situatie oplevert.
'Maar hij had voorrang' staat vast leuk op de grafsteen.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 11:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Iemand die van rijstrook wil wisselen moet voorrang verlenen. Ongeacht hoe hard het verkeer daar rijdt. Als jij vindt dat het anders is, dan ben jij gevaarlijker bezig dan degene die 150 rijdt.
Dus dan mag jij ook een fout maken? Jij doet precies hetzelfde wat 80% van de verkeersdeelnemers doet: wel de splinter in het oog van de ander zien...quote:Op dinsdag 21 maart 2017 11:54 schreef Tunafish het volgende:
Je maakt zelf ook al een fout door zo hard te rijden.
Net zo leuk als 'Maar hij had hem niet gezien'.quote:'Maar hij had voorrang' staat vast leuk op de grafsteen.
Ze krijgen ook geen excuus. Maar je moet ze wel voorrang verlenen.quote:Ik heb niet gezegd dat verkeer dat van strook wisselt geen voorrang moet verlenen. Wat ik zeg is dat verkeer op die strook daarmee geen excuus krijgt om zo hard te rijden, terwijl je weet dat anderen opzij kunnen komen.
Degene die 150 rijden en niet opletten zijn er weinig. Maar het zijn hele volksstammen die gewoon slecht of niet kijken bij het wisselen van rijstrook. Sterker nog, ik denk dat er ook heel veel zijn die niet eens weten dat ze voorrang moeten verlenen. Dat is pas gevaarlijk.quote:Wat gevaarlijker is dan 150 rijden, is er vanuit gaan dat iedereen weet dat je zo hard gaat en er wel rekening mee houdt.
Ik kijk altijd in principe in mijn spiegel... Als dat niet lang geleden was dan neem ik dus aan dat er niks zit, dan kijk ik verder nog onder het sturen...quote:Op dinsdag 21 maart 2017 10:22 schreef Tunafish het volgende:
Mensen die véél te hard over de snelweg rammen. Als je 's nachts over een lege weg 200 rijdt, prima, maar om rond 18:00 met goed 150 rijden terwijl het daar 100 is en men zich er ook aardig aan houdt, niet cool.
Wilde een inhalende vrachtwagen gaan inhalen, keek netjes in mijn spiegel of er iemand achter me zat. Zag één auto, nog een best eind weg, zou ik makkelijk voor kunnen en waarschijnlijk de vrachtwagen al voorbij zijn voordat diegene mij komt inhalen. Kijk nog even naar de andere spiegel en dan weer in de linker, zit 'ie ineens nog geen 30 meter achter me. Er zijn zat mensen die één keer kijken en dan naar links gaan, dat was een mooie knal geworden.
Goed hequote:Op dinsdag 21 maart 2017 11:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dus je wist waarom hij je rechts inhaalde? En zelfs dat hij/zij gefrustreerd was? Knap dat je dat kunt zien.
Dat doen de meeste mensen in het verkeer sowieso nietquote:Op dinsdag 21 maart 2017 09:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is m.i. alleen maar een teken dat veel mensen niet opletten.
vooral in de stad is dat opvallend. Te hard rijden, verkeer van rechts niet voorlaten etc etc.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 16:56 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat doen de meeste mensen in het verkeer sowieso niet
Onnodig linkshangen is nog veel gevaarlijker.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 06:31 schreef avotar het volgende:
it only takes one.
Hoe verleidelijk ook, rechts inhalen is een van de meest gevaarlijke manouvres die je kunt doen. Mensen die dat niet zien, zouden gewoon hun rijbewijs terug naar het CBR moeten sturen.
Niet gevaarlijker, wel irritanterquote:Op dinsdag 21 maart 2017 18:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ja joh, ga lekker op de snelweg op de rem hangen omdat ze 10 auto's naar voren ook remmen. De afstand van jou tot je voorganger zou maar eens minder dan 100 meter worden.
[..]
Onnodig linkshangen is nog veel gevaarlijker.
Daarom doe ik ook aan rechts voorbij rijden. Inhalen is een manoeuvre.
Ook gevaarlijker hoor, want die lui letten ook nooit op, maar zijn met andere dingen bezig (al dan niet in gedachte). En zijn daarmee dus gevaarlijker.quote:
Het is maar hoe je het bekijkt. Normaal gesproken is een automobilist meer gefocust op links inhalend verkeer dan op verkeer dat (asociaal) rechts inhaalt.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 18:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ook gevaarlijker hoor, want die lui letten ook nooit op, maar zijn met andere dingen bezig (al dan niet in gedachte). En zijn daarmee dus gevaarlijker.
Die vrachtwagenquote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:04 schreef ludovico het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)aso_vrachtwagen.html
Dit gedrag...
Als er geritst moet worden, hou het dan fatsoenlijk en rij er rustig langs.... En communiceer RUIM voor het einde al met een auto rechts van je of je daar kunt invoegen zodat het allemaal wat geleidelijker kan.
Ik ben voor een inhaalverbod bij de laatste 100 meter bij dit soort dingen... Irritant gedrag.
File ontstaat bij dit soort zaken bij het te abrupt (en asociaal) invoegen. Een inhaalverbod is écht de oplossing, gewoon vanaf het moment dat de borden "ritsen" gaan aangeven, niemand meer inhalen op de linker strook.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die vrachtwagen
Die goedpraters
Die denken dat je juist file krijgt als je niet helemaal door rijdt, de capaciteit wordt gehalveerd ofzo. Maakt ook echt uit, die kleine 400 meter.
Irritant idd.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:04 schreef ludovico het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)aso_vrachtwagen.html
Dit gedrag...
Als er geritst moet worden, hou het dan fatsoenlijk en rij er rustig langs.... En communiceer RUIM voor het einde al met een auto rechts van je of je daar kunt invoegen zodat het allemaal wat geleidelijker kan.
Ik ben voor een inhaalverbod bij de laatste 100 meter bij dit soort dingen... Irritant gedrag.
Reis je weleens met de trein? Dat is helemaal grappig.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:20 schreef aloa het volgende:
[..]
Irritant idd.
Eigenlijk nog het meest ergelijke wat ik tegen kom in het verkeer. Een hufter die denkt alle wetten ff aan zijn laars te lappen. Zo'n type wat even gaat voordringen bij de kassa in de supermarkt.
Ha, dat had ik met iemand die recht op me af kwam gefietst (ik moest dan wel rechts afslaan voordat het tot een botsing zou komen maar inderdaad, die blik was heerlijk).quote:Op dinsdag 21 maart 2017 21:27 schreef switchboy het volgende:
Vandaag een fietser die van links kwam en te diep in haar telefoon verdiept was om mij aan te zien komen. Die schrik reactie na claxoneren (na haar dan maar voorgelaten te hebben) priceless . Maar serieus laat dat mobieltje met rust op de fiets. De volgende bestuurder is misschien minder wakker dan ik. Zij was het hierna in ieder geval wel.
Tzijn wel vaak vrouwen overigens...quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:26 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ha, dat had ik met iemand die recht op me af kwam gefietst (ik moest dan wel rechts afslaan voordat het tot een botsing zou komen maar inderdaad, die blik was heerlijk).
Ik reis nooit met de trein, maar snap wat je bedoelt.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Reis je weleens met de trein? Dat is helemaal grappig.
Niet wachten op mensen die eruit moeten... Of volledig in de weg staan door voor die deuren te gaan staan....
Of al die mensen die fucking irritant voordringen, ik doe er nooit aan mee maar jezus, hoe vaak ik halverwege de rij sta en als laatste de trein in loop..... Sjongejonge wat een onopgevoed tuig is het allemaal.
Krijg weleens de neiging om ze er gewoon dominant tussenuit te dirigeren.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:28 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik reis nooit met de trein, maar snap wat je bedoelt.
Uhh, okay? Ik zie eerlijk gezegd weinig verschil tussen jongens en meisjes op de fiets. Dit was ook een jonge gast.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tzijn wel vaak vrouwen overigens...
Helaas zijn er genoeg dodelijke ongelukken die plaatsvinden vanwege dat fietsgedrag.
Gewoon doorlopen Doet iedereen tegenwoordigquote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Krijg weleens de neiging om ze er gewoon dominant tussenuit te dirigeren.
Die blik ook als ik dwars door die mensen heenloop als ze volledig in de weg staan trouwens... Pff, die mensen snappen echt niet dat ze kostbare zuurstof verbruiken.
Hmm, ik zie dat wel, ik weet ook vrij zeker dat ik daarover eens een onderzoek gelezen heb, maar via google is daarover niks meer te vinden... Raar.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:33 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Uhh, okay? Ik zie eerlijk gezegd weinig verschil tussen jongens en meisjes op de fiets. Dit was ook een jonge gast.
Dat klopt, genoeg autobestuurders die zelf net zo slecht opletten.
Moet zeggen dat er overigens niks mis is met de zoekterm "vrouwen op de fiets" op googlequote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:33 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Uhh, okay? Ik zie eerlijk gezegd weinig verschil tussen jongens en meisjes op de fiets. Dit was ook een jonge gast.
Dat klopt, genoeg autobestuurders die zelf net zo slecht opletten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Alle rits theorieën zijn leuk, maar compleet nutteloos in dit geval. De file hier staat na het ritsen, niet door het ritsen. Dus hoe je ritst maakt niet uit, file staat er toch.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die vrachtwagen
Die goedpraters
Die denken dat je juist file krijgt als je niet helemaal door rijdt, de capaciteit wordt gehalveerd ofzo. Maakt ook echt uit, die kleine 400 meter.
Wat die vrachtwagen doet is best wel zinloos, want de auto is toch iets flexibeler. Maar ik kan me voorstellen dat het irritant is.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:45 schreef Piles het volgende:
[..]
Alle rits theorieën zijn leuk, maar compleet nutteloos in dit geval. De file hier staat na het ritsen, niet door het ritsen. Dus hoe je ritst maakt niet uit, file staat er toch.
Wat niet wegneemt dat ik me stoor aan de auto, en de vrachtwagen die voor eigen rechter speelt omdat ie groter is
Gelukkig krijgt zo'n chauffeur van de politie gewoon een prent.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die vrachtwagen
Die goedpraters
Die denken dat je juist file krijgt als je niet helemaal door rijdt, de capaciteit wordt gehalveerd ofzo. Maakt ook echt uit, die kleine 400 meter.
Eventjes kijken:quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:48 schreef aloa het volgende:
[..]
Wat die vrachtwagen doet is best wel zinloos, want de auto is toch iets flexibeler. Maar ik kan me voorstellen dat het irritant is.
En dan nog als titel geven: Aso vrachtwagen
De automobilist rijd over de vluchtstrook.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 23:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gelukkig krijgt zo'n chauffeur van de politie gewoon een prent.
[..]
Eventjes kijken:
Van rijstrook veranderen zonder richting aan te geven.
Bij het uitvoeren van een bijzondere manoeuvre het overige verkeer geen voorrang verlenen.
Onnodig linksrijden.
Tel 3 overtredingen van de chauffeur tegen 0 van de automobilist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |