Wauw... Simpelweg wauw... Zoveel stupiditeit... Wauw. Jij had het net nog over basale natuur. De kracht F waar over gesproken wordt, is de resulterende kracht, deze werkt op de auto. Om deze kracht F uit te rekenen, zul je een groot aantal variabelen moeten weten. De term kracht is voor een leek inderdaad verwarrend. Maar met deze kracht komt de eerste wet van Newton even om de hoek kijken.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 15:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De remweg berekenen gaat zo: https://nl.wikipedia.org/wiki/Remweg
Zoals je ziet staat er niets in de formule over brede banden. Jij verwart remkracht met remweg. Je gaat er vanuit dat alles zo goed kan remmen als wat jij in het filmpje toont, dat is niet zo. Afgezien daarvan is er ook nog zoiets als reactietijd. Je kan zeggen; je mag toch aannemen dat een ambu-chauffeur die reactietijd wel heeft. Assumption is the mother of all fuckups.
Een groot aantal variabelen? Ja is goed! Veel succesquote:Op zaterdag 4 maart 2017 17:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wauw... Simpelweg wauw... Zoveel stupiditeit... Wauw. Jij had het net nog over basale natuur. De kracht F waar over gesproken wordt, is de resulterende kracht, deze werkt op de auto. Om deze kracht F uit te rekenen, zul je een groot aantal variabelen moeten weten. De term kracht is voor een leek inderdaad verwarrend. Maar met deze kracht komt de eerste wet van Newton even om de hoek kijken
Jij wilt zeggen dat de luchtweerstand, rolweerstand of remweerstand vaste gegevens zijn?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 19:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Een groot aantal variabelen? Ja is goed! Veel succes
En dat kan ook weer een stockfoto zijnquote:Op zaterdag 4 maart 2017 15:38 schreef Light het volgende:
[..]
Die 130 geldt dus voor die specifieke MICU, niet noodzakelijk voor andere MICU's. De MICU op de foto in het bericht van Omroep Brabant is gebouwd op een Mercedes chassis.
Onbegrensde vrachtwagens rijden makkelijk 130 hoor.quote:Op zondag 5 maart 2017 14:10 schreef d4v1d het volgende:
[..]
En dat kan ook weer een stockfoto zijnHoeft niet de MICU te zijn waar het artikel over gaat.
De Mercedes is ook gekeurd als personenauto iig, dus hij mag de snelheid rijden. Geen idee of die het kan
Misschien helpt het als je 10 minuten eerder van huis gaat zodat je minder haast hebt en het dus niet erg is om even je poot op te moeten tillen, en je je realiseert dat vrachtverkeer ook het recht heeft om de weg te gebruiken zoals ze willen zolang dat binnen de regels valt.quote:Op maandag 6 maart 2017 22:04 schreef switchboy het volgende:
Mensen die het vertikken om tijdens de spits als ze een inhalende vrachtwagen op de derde baan in gaan halen minstens de Vmax te gaan rijden. Van één zo'n actie hebben 10 andere weggebruikers last.
Blijf achter die vrachtwagen kachelen als je geen Vmax durft/kan/wil te rijden en het verkeer op de linkerbaan dit wél of harder rijd.![]()
Overigens vind ik de inhalende vrachwagenchauffeur tussen 06:30 en 09:00 en 17:00 en 19:30 nog veel erger. Blijf gewoon lekker rechts en stel je cruise controll 1km/h zachter in en je rijd de zelfde snelheid als je voorganger. Beter rus al dat tuig uit met adaptive cruise control. Een vrachtwagen die een vrachtwagen inhaalt waarbij het snelheidsverschil 2km/h is is echt totaal zinloos en hindert in de spits 30 tot 40 andere automobilisten met soms ongelukken door dwazen tot gevolg. Helemaal als die krengen zonder te kijken knipperlicht aanzetten en gewoon van baan wisselen.
Tijd voor meer dashcams dus. Sowieso in alle hulpverleningsvoertuigen.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 19:50 schreef Fixers het volgende:
Over de braketestende ambulanceinhaler:
http://nos.nl/artikel/216(...)-niet-met-opzet.html
Hij zegt zich van geen kwaad bewust te zijn en dat hij het niet met opzet deed. Ik weet nu niet of dat wat ie heeft gedaan nu minder erg, of juist erger maakt. In elk geval ongeschikt voor een rijbewijs.
Ergens verbazingwekkend dat dat soort voertuigen ze niet hebben. Zeker als je ook het toegenomen geweld tegen hulpverleners in acht neemt.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:13 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Tijd voor meer dashcams dus. Sowieso in alle hulpverleningsvoertuigen.
Dat is wel zo'n enorme dooddoener.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 08:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Misschien helpt het als je 10 minuten eerder van huis gaat zodat je minder haast hebt en het dus niet erg is om even je poot op te moeten tillen, en je je realiseert dat vrachtverkeer ook het recht heeft om de weg te gebruiken zoals ze willen zolang dat binnen de regels valt.
De weg is niet van jou, de weg is van iedereen
Neenee, dat mag je niet zeggen. Dat jij 40 km/h langzamer moet gaan rijden is gewoon dikke pech (want je hebt toch geen tijdswinst), maar dat een vrachtwagen 1km/h langzamer moet gaan rijden, daarvan zijn de economische repercussies e.n.o.r.m! Want hij realiseert namelijk wel 0.03% tijdwinst.quote:Op maandag 6 maart 2017 22:04 schreef switchboy het volgende:
Blijf gewoon lekker rechts en stel je cruise controll 1km/h zachter in en je rijd de zelfde snelheid als je voorganger. Beter rus al dat tuig uit met adaptive cruise control. Een vrachtwagen die een vrachtwagen inhaalt waarbij het snelheidsverschil 2km/h is is echt totaal zinloos en hindert in de spits 30 tot 40 andere automobilisten met soms ongelukken door dwazen tot gevolg. Helemaal als die krengen zonder te kijken knipperlicht aanzetten en gewoon van baan wisselen.
Zeker. Online vaak een ban en in de kroeg een dicht oog en soms zelfs wel tweequote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Neenee, dat mag je niet zeggen. Dat jij 40 km/h langzamer moet gaan rijden is gewoon dikke pech (want je hebt toch geen tijdswinst), maar dat een vrachtwagen 1km/h langzamer moet gaan rijden, daarvan zijn de economische repercussies e.n.o.r.m! Want hij realiseert namelijk wel 0.03% tijdwinst.
Tenminste, dat is wat je meestal om je oren krijgt als je durft te zeggen wat jij zegt. En dat je eerder van huis moet gaan, of zoiets.
Dit... zeker als je meeneemt dat de politie al 20 jaar rondrijdt met dashcams.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:22 schreef avotar het volgende:
[..]
Ergens verbazingwekkend dat dat soort voertuigen ze niet hebben. Zeker als je ook het toegenomen geweld tegen hulpverleners in acht neemt.
Dit ja, heel erg dit. Vrachtwagenchauffeurs zijn altijd de beste bestuurders die ooit bestaan hebben, maken natuurlijk nooit fouten, vervoeren altijd alleen maar spul dat van levensbelang is en zijn altijd alleen maar bezig met een zo goed mogelijke doorstroming van het verkeer...quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Neenee, dat mag je niet zeggen. Dat jij 40 km/h langzamer moet gaan rijden is gewoon dikke pech (want je hebt toch geen tijdswinst), maar dat een vrachtwagen 1km/h langzamer moet gaan rijden, daarvan zijn de economische repercussies e.n.o.r.m! Want hij realiseert namelijk wel 0.03% tijdwinst.
Tenminste, dat is wat je meestal om je oren krijgt als je durft te zeggen wat jij zegt. En dat je eerder van huis moet gaan, of zoiets.
Ja, ik ben de beste. En nu?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:25 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dit ja, heel erg dit. Vrachtwagenchauffeurs zijn altijd de beste bestuurders die ooit bestaan hebben, maken natuurlijk nooit fouten, vervoeren altijd alleen maar spul dat van levensbelang is en zijn altijd alleen maar bezig met een zo goed mogelijke doorstroming van het verkeer...
Yay!quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:46 schreef Voszje het volgende:
[..]
En nu krijg je een sticker![]()
[ afbeelding ]
20 jaar geleden geen dashcam gezien in de Volvo's van de politie. Leg uit a.u.b.?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit... zeker als je meeneemt dat de politie al 20 jaar rondrijdt met dashcams.
Alleen videosurveillance wat je op tv ziet had dat 20 jaar geleden al (met mondjesmaat overigens)quote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit... zeker als je meeneemt dat de politie al 20 jaar rondrijdt met dashcams.
Dan deden ze het toch ook?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:09 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Alleen videosurveillance wat je op tv ziet had dat 20 jaar geleden al (met mondjesmaat overigens)
Ik ken het natuurlijk wel, maar ik maak me daar al laaaaang niet meer sappel over.. ik erger me meer aan mensen die een vrachtwagen stoetje inhalen met 100 in de spits op een drukke 2 baans waar je 130 mag. Die vrachtwagen kán domweg niet harder.. daar kan ik begrip voor opbrengen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:22 schreef avotar het volgende:
[..]
Ergens verbazingwekkend dat dat soort voertuigen ze niet hebben. Zeker als je ook het toegenomen geweld tegen hulpverleners in acht neemt.
[..]
Dat is wel zo'n enorme dooddoener.
En ook al voelt de vertraging zo, wat zal het schelen, een halve minuut?
Sommige dagen is het gewoon wat rommeliger op de weg. Denken mensen nog snel voor je te kunnen, halen vrachtwagens in of zitten te veel mensen op de weg die niet in de spits horen.
Shit happens, maar ik moet zeggen dat dat een state of mind is die in veel jaren ontwikkeld is bij me en zo nu en dan hapert na een lange dag
Zinloos... Want ze hebben geen wettelijke betekenis noch waarde. De regels omtrent het vrijhouden van de kruising hebben echter wel betekenis.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoe heet zo'n kruis op de weg waar je, als je staat te wachten voor het stopicht niet op moet staan ivm hinder voor uitritten etc?
Op zo'n kruis stond vanmiddag een dame van een zekere leeftijd. Ik kwam uit een zijweg (moest invoegen op de drukke voorrangsweg) en had daar mooi op kunnen invoegen (want dat was ook de functie van het ding). Maar omdat mevrouw er met haar kont opstond en de stoplichten zo ingeregeld waren dat er: óf verkeer was op de weghelft die ik moest oversteken, óf een stoet auto's stond/reed op de weghelft waar ik naartoe moest kon ik mooi 5 minuten wachten tot de lichten weer omgesprongen waren en de automobilist die toen voor dat vlak uitkwam het wél snapte.
quote:Op dinsdag 7 maart 2017 08:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Misschien helpt het als je 10 minuten eerder van huis gaat zodat je minder haast hebt en het dus niet erg is om even je poot op te moeten tillen, en je je realiseert dat vrachtverkeer ook het recht heeft om de weg te gebruiken zoals ze willen zolang dat binnen de regels valt.
De weg is niet van jou, de weg is van iedereen
En dit keer ben ik het 100% met je eens al zal je wel zeggen dat je dat niet belangrijk vindt.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ken het natuurlijk wel, maar ik maak me daar al laaaaang niet meer sappel over.. ik erger me meer aan mensen die een vrachtwagen stoetje inhalen met 100 in de spits op een drukke 2 baans waar je 130 mag. Die vrachtwagen kán domweg niet harder.. daar kan ik begrip voor opbrengen.
Niemand heeft het hier over haast hebben. Blijkbaar rijd jij altijd hard als je haast hebt. Dat is heel gevaarlijk. Het is gewoon een kwestie van rekening houden met. 7km doen over 3 collega's inhalen zodat je dan 86 kunt rijden ipv 83 is asociaal als je daarmee gedurende 7 km 40 automobilisten ophoudt die 130 hadden kunnen rijden ipv 86. Want de enige reden dat die vrachtwagen inhaalt is omdat hij te beroerd is om een tijdje 83 te rijden.quote:Op woensdag 8 maart 2017 06:30 schreef vannelle het volgende:
Maar het is wel zo, als je vreselijk haast hebt ben je gewoon te laat vertrokken.
Gewoon wegmarkering. Een kruis heeft geen juridische betekenis, het herinnert je aan het feit dat je een kruispunt vrij dient te houden. Het is dan ook niet bedoeld als invoeggelegenheid, maar zodat de de andere richting niet blokkeert bij het afslaan van een voertuig uit die richting.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoe heet zo'n kruis op de weg waar je, als je staat te wachten voor het stopicht niet op moet staan ivm hinder voor uitritten etc?
Op zo'n kruis stond vanmiddag een dame van een zekere leeftijd. Ik kwam uit een zijweg (moest invoegen op de drukke voorrangsweg) en had daar mooi op kunnen invoegen (want dat was ook de functie van het ding). Maar omdat mevrouw er met haar kont opstond en de stoplichten zo ingeregeld waren dat er: óf verkeer was op de weghelft die ik moest oversteken, óf een stoet auto's stond/reed op de weghelft waar ik naartoe moest kon ik mooi 5 minuten wachten tot de lichten weer omgesprongen waren en de automobilist die toen voor dat vlak uitkwam het wél snapte.
Dat is iets dat ik ook niet snap. Auto's die een tyfuseind achter je kleven, dan met een rotgang inhalen, weer invoegen, en onder de eerder gereden snelheid gaan rijden zodat je ze opnieuw moet inhalen, en je raad het al, het spelletje weer opnieuw begint.quote:Op woensdag 8 maart 2017 07:59 schreef Rewimo het volgende:
Dikke BMW die kilometers lang zowat in mijn achterbak zit (ik rijd op CC 5 km boven de toegestane snelheid). Kan hij me eindelijk voorbij, voegt hij 5 meter voor me in en gaat een paar km onder mijn snelheid voor mijn neus rijdenKilometers lang, tot in Nijmegen.
En ik maar denken dat ie haast had.
Heel vaak zijn dat auto's met een witte kentekenplaat met rode letters... Wat Belgen toch altijd op de weg doen weten ze volgens mij zelf niet eens.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:34 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat is iets dat ik ook niet snap. Auto's die een tyfuseind achter je kleven, dan met een rotgang inhalen, weer invoegen, en onder de eerder gereden snelheid gaan rijden zodat je ze opnieuw moet inhalen, en je raad het al, het spelletje weer opnieuw begint.
Maar welk voertuig kan hinder ondervinden bij het afslaan op dit punt?quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:04 schreef jurgenov het volgende:
[..]
Gewoon wegmarkering. Een kruis heeft geen juridische betekenis, het herinnert je aan het feit dat je een kruispunt vrij dient te houden. Het is dan ook niet bedoeld als invoeggelegenheid, maar zodat de de andere richting niet blokkeert bij het afslaan van een voertuig uit die richting.
Weet je, ik zit elke werkdag minimaal 3,5 uur op de weg. Provinciaal en snelweg. Er gaat geen dag voorbij dat ik niet 3 van die soepkippen voorbij zie komen die van die domme invoegmanouvres maken, slingerend aan het appen zijn, langzaam links gaan rijden of aan het bumperkleven zijn.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:09 schreef TheThirdMark het volgende:
Gisteren lekker dagje vrij, dus middagje naar de stad.
Rij je lekker op de linker baan, want rechts bezet door vrachtwagens.
Denkt een chauffeur dat hij best wel zonder richting aan te geven naar links kan, terwijl er 3 auto's rijden. Hij drukte ze ook alle 3 opzettelijk van de weg (bijna meerdere ongevallen, nog nooit zoveel auto's vol in de ankers zien gaan en moeten sturen als Max op nat wegdek).
In de stad meteen maar een highdef dashcam aangeschaft zodat ik de volgende keer de chauffeur aan de schandpaal kan nagelen.
Hier zou ik idd geen kruis verwachten. Behoorlijk zinloos.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar welk voertuig kan hinder ondervinden bij het afslaan op dit punt?
En de enige reden dat auto's vrachtwagens inhalen, is omdat zij te beroerd zijn een tijdje 83 te rijden. Die vrachtwagen heeft net zoveel recht om langzamer verkeer in te halen als de auto's die dan even moeten wachten.quote:Op woensdag 8 maart 2017 09:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niemand heeft het hier over haast hebben. Blijkbaar rijd jij altijd hard als je haast hebt. Dat is heel gevaarlijk. Het is gewoon een kwestie van rekening houden met. 7km doen over 3 collega's inhalen zodat je dan 86 kunt rijden ipv 83 is asociaal als je daarmee gedurende 7 km 40 automobilisten ophoudt die 130 hadden kunnen rijden ipv 86. Want de enige reden dat die vrachtwagen inhaalt is omdat hij te beroerd is om een tijdje 83 te rijden.
En dan heb ik het nog niet eens over vrachtwagens op de derde rijstrook (waar ze niet mogen rijden) of inhalen tijdens een inhaalverbod.
Verkeerde aanname, ik heb nooit haast. Ik vertrek gewoon op tijd.quote:Op woensdag 8 maart 2017 09:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niemand heeft het hier over haast hebben. Blijkbaar rijd jij altijd hard als je haast hebt. Dat is heel gevaarlijk. Het is gewoon een kwestie van rekening houden met. 7km doen over 3 collega's inhalen zodat je dan 86 kunt rijden ipv 83 is asociaal als je daarmee gedurende 7 km 40 automobilisten ophoudt die 130 hadden kunnen rijden ipv 86. Want de enige reden dat die vrachtwagen inhaalt is omdat hij te beroerd is om een tijdje 83 te rijden.
En dan heb ik het nog niet eens over vrachtwagens op de derde rijstrook (waar ze niet mogen rijden) of inhalen tijdens een inhaalverbod.
Ik denk niet dat dit te maken heeft met dat je in een BMW rijdt.quote:Op donderdag 9 maart 2017 17:20 schreef matigeuser het volgende:
Ik als dikke BMW rijder heb een gruwelijke hekel aan iedereen die langzaam of maximaal de maximale toegestane snelheid rijdt.
Ik vind de boetes te duur, Dus vaak klik ik hem bij 122 op de cruise control. Daarnaast laat ik mij niet graag klem rijden en schuif ik ook niet graag in iemands dode dode hoek. Dus het komt voor, dat ik niet meteen naar rechts ga. Sowieso rij ik graag zo contant en vloeiend mogelijk, dus beperk ik overdag vaak mijn snelheid.quote:Op donderdag 9 maart 2017 17:20 schreef matigeuser het volgende:
Ik als dikke BMW rijder heb een gruwelijke hekel aan iedereen die langzaam of maximaal de maximale toegestane snelheid rijdt. Kan er niks aan doen. Ik ben veranderd in een klassieke BMW-chauffeur. Alle clichés zijn waar, behalve dan dat ik wel een 'heer' ben in het verkeer en nooit onveilige situaties creëer in bijvoorbeeld woonwijken en rondom scholen. Ook geef ik nooit expres mensen geen voorrang die dat wel hebben of snijd ik anderen lelijk af en dergelijken.
Ik rijd dus verantwoord en galant, maar wel kneiterhard. Voor mij is hard rijden namelijk een van mijn pleziertjes en uitlaatkleppen in het leven. 'S avonds laat kan ik mijn lol dan ook niet op. Helaas is het rijden met veel verkeer voor mij dan ook vrijwel één grote irritatie.
Slome opa's hier. Langzame vrouwtjes die niet opletten daar. Mensen die links gaan rijden met 122 km per uur en daar blijven. En vooral 'remmers'. Van die idioten die constant panisch remmen waardoor iedereen daar achter exponentieel harder op zijn rem moet stampen.
Dan krijg je van die 'mini-files' op de snelweg. Dan sta je allemaal 1 minuut helemaal stil. En dan ineens rijdt het weer 130. 5 minuten later gebeurt weer precies hetzelfde.
Rijd gewoon GVD DOOR!
</ verheven BMW-rijder modus>
Krijg je elke week een brief van het CJIB?quote:Op donderdag 9 maart 2017 17:20 schreef matigeuser het volgende:
Ik als dikke BMW rijder heb een gruwelijke hekel aan iedereen die langzaam of maximaal de maximale toegestane snelheid rijdt. Kan er niks aan doen. Ik ben veranderd in een klassieke BMW-chauffeur. Alle clichés zijn waar, behalve dan dat ik wel een 'heer' ben in het verkeer en nooit onveilige situaties creëer in bijvoorbeeld woonwijken en rondom scholen. Ook geef ik nooit expres mensen geen voorrang die dat wel hebben of snijd ik anderen lelijk af en dergelijken.
Ik rijd dus verantwoord en galant, maar wel kneiterhard. Voor mij is hard rijden namelijk een van mijn pleziertjes en uitlaatkleppen in het leven. 'S avonds laat kan ik mijn lol dan ook niet op. Helaas is het rijden met veel verkeer voor mij dan ook vrijwel één grote irritatie.
Slome opa's hier. Langzame vrouwtjes die niet opletten daar. Mensen die links gaan rijden met 122 km per uur en daar blijven. En vooral 'remmers'. Van die idioten die constant panisch remmen waardoor iedereen daar achter exponentieel harder op zijn rem moet stampen.
Dan krijg je van die 'mini-files' op de snelweg. Dan sta je allemaal 1 minuut helemaal stil. En dan ineens rijdt het weer 130. 5 minuten later gebeurt weer precies hetzelfde.
Rijd gewoon GVD DOOR!
</ verheven BMW-rijder modus>
Ik heb het niet over recht, ik hebt het over asociaal.quote:Op woensdag 8 maart 2017 13:48 schreef Tunafish het volgende:
Die vrachtwagen heeft net zoveel recht om langzamer verkeer in te halen als de auto's die dan even moeten wachten.
Dat jij nooit haast hebt is twijfelachtig. En het maakt mijn aanname niet verkeerd. Jouw aanname daarentegen is dat wel.quote:
En het is wel sociaal om van vrachtwagens te verwachten dat ze zich moeten opvreten achter een vrachtwagen die langzamer gaat dan zijzelf, omdat jij niet een minuut 80 wil rijden?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb het niet over recht, ik hebt het over asociaal.
Krijg regelmatig fanmail uit Leeuwarden inderdaad. Foto's en alles erbij.quote:Op donderdag 9 maart 2017 22:11 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Krijg je elke week een brief van het CJIB?
Waarom zou een vrachtwagenchauffeur zichzelf op zitten vreten als hij 2km langzamer dan zijn begrensde snelheid moet rijden?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:02 schreef Tunafish het volgende:
En het is wel sociaal om van vrachtwagens te verwachten dat ze zich moeten opvreten achter een vrachtwagen die langzamer gaat dan zijzelf
Logisch, dat wil toch niemand. Overigens duurt het in de situatie die ik schetst niet 'een minuut'.quote:omdat jij niet een minuut 80 wil rijden?
Dus wat je zegt is dat je liever ander verkeer ophoudt/ hindert, dan dat jij je snelheid aanpast.quote:Op donderdag 9 maart 2017 22:05 schreef Fer het volgende:
Ik vind de boetes te duur, Dus vaak klik ik hem bij 122 op de cruise control. Daarnaast laat ik mij niet graag klem rijden en schuif ik ook niet graag in iemands dode dode hoek. Dus het komt voor, dat ik niet meteen naar rechts ga.
Je mag twijfelen wat je wil, ik weet wat ik typ.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat jij nooit haast hebt is twijfelachtig. En het maakt mijn aanname niet verkeerd. Jouw aanname daarentegen is dat wel.
Om dezelfde reden als dat een automobilist zich opvreet achter een inhalende vrachtwagen, vermoed ik zo.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarom zou een vrachtwagenchauffeur zichzelf op zitten vreten als hij 2km langzamer dan zijn begrensde snelheid moet rijden?
Waarom moet die chauffeur het dan maar accepteren, maar automobilisten niet? Omdat het langer duurt om in te halen? Who cares, wacht gewoon even.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Logisch, dat wil toch niemand. Overigens duurt het in de situatie die ik schetst niet 'een minuut'.
Maar ik begrijp dat je mijn voorbeeld liever niet gebruikt, want dan kun je eigenlijk niet anders dan mij gelijk geven.
'Wacht maar even'. Dat zei ik onlangs in een discussie over op het fietspad naast je kindje fietsen. Ze zijn de brandstapel nog aan het opbouwen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:54 schreef Tunafish het volgende:
Waarom moet die chauffeur het dan maar accepteren, maar automobilisten niet? Omdat het langer duurt om in te halen? Who cares, wacht gewoon even.
Vreemd....kom het toch regelmatig tegen.quote:Je voorbeeldje van 7km nodig hebben om drie vrachtwagens in te halen is leuk, maar niet realistisch.
Als je vindt dat je in de spits op een tweestrooks snelweg 130 moet rijden moet je idd flink in de ankers als er eentje in gaat halen.. je kunt er natuurlijk ook gewoon rekening mee houden..quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
'Wacht maar even'. Dat zei ik onlangs in een discussie over op het fietspad naast je kindje fietsen. Ze zijn de brandstapel nog aan het opbouwen.
[..]
Vreemd....kom het toch regelmatig tegen.
Ik heb nergens gezegd dat vrachtwagens niet mogen inhalen, maar zeker in de spits, heeft een langzaam (en lang) inhalende vrachtwagen een grote impact. Het is niet voor niets dat er op veel 2-baans wegen een inhaalverbod is.
Drie aannames, nul correct. Ik rijdt alleen 130 als het kan, houd overal rekening mee en hoef daardoor zelden in de ankers. Eigenlijk alleen als een langzame weggebruiker zich niet aan de regels houdt.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:45 schreef Sounddragon het volgende:
Als je vindt dat je in de spits op een tweestrooks snelweg 130 moet rijden moet je idd flink in de ankers als er eentje in gaat halen.. je kunt er natuurlijk ook gewoon rekening mee houden..
Vrachtverkeer weren uit de spits, gaat een veel positiever effect hebben.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 14:00 schreef Fer het volgende:
Dus het beste rijden in de spits de vrachtwagens op twee stroken om alles te regelen.
Wat het nog hypocrieter maakt, dat men wel op jou moet wachten, maar jij vervolgens niet op anderen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
'Wacht maar even'. Dat zei ik onlangs in een discussie over op het fietspad naast je kindje fietsen. Ze zijn de brandstapel nog aan het opbouwen.
En ik nauwelijks. Wat nu?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vreemd....kom het toch regelmatig tegen.
Als ze inhalen terwijl er een verbod geldt is het ook gewoon een overtreding, daar zullen weinigen het mee oneens zijn. Daarbuiten mogen ze gewoon inhalen, wat voor impact het ook heeft, en zou men niet zo moeten klagen. In de spits kun je sowieso nauwelijks 130 rijden, dan kan die inhalende vrachtwagen er nog wel bij.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik heb nergens gezegd dat vrachtwagens niet mogen inhalen, maar zeker in de spits, heeft een langzaam (en lang) inhalende vrachtwagen een grote impact. Het is niet voor niets dat er op veel 2-baans wegen een inhaalverbod is.
Het is ook geen discussie topic.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 14:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Drie aannames, nul correct. Ik rijdt alleen 130 als het kan, houd overal rekening mee en hoef daardoor zelden in de ankers. Eigenlijk alleen als een langzame weggebruiker zich niet aan de regels houdt.
Maar dat was het punt van de discussie ook niet.
Je mag best wat toleranter (én geduldiger) zijn als iemand met zijn kindje naast zich fietst.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 14:10 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Wat het nog hypocrieter maakt, dat men wel op jou moet wachten, maar jij vervolgens niet op anderen.
[..]
Maar waarom hoef je dat dan vervolgens niet te zijn bij inhalende vrachtwagens?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:09 schreef avotar het volgende:
[..]
Je mag best wat toleranter (én geduldiger) zijn als iemand met zijn kindje naast zich fietst.
Niet volgens mijn examinator bij mijn eerste keer afrijden.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:09 schreef avotar het volgende:
[..]
Je mag best wat toleranter (én geduldiger) zijn als iemand met zijn kindje naast zich fietst.
Apart, als ik het zo lees ben jij onterecht gezakt.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:47 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Niet volgens mijn examinator bij mijn eerste keer afrijden.
Blinde bocht rechtsaf buiten de bebouwde kom, rij bomen aan de binnenzijde en daardoor amper zicht wat er uit tegenovergestelde richting aankwam. Voor mij een groepje moeders met kinderen op de fiets, twee breed op een small fietspaadje dus ik denk er netjes even tot na de bocht achter te blijven hangen, begint dat mens naast me te roepen dat ik nu moet gaan inhalen. Gezakt.
Ja, die zat achterin en vond het ook belachelijk. De tweede keer ging gelukkig een stuk beter.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 16:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Apart, als ik het zo lees ben jij onterecht gezakt.
Ik zou iig in die situatie precies hetzelfde hebben gedaan, er achter blijven tot je meer overzicht hebt.
Reed je instructeur toen ook mee eigenlijk?
Ja, lege schappen als jij voor werk nog even een boodschap wil doen en duimdraaier's op de bouwplaats omdat er niet meteen in de ochtend geleverd kan worden.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 14:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vrachtverkeer weren uit de spits, gaat een veel positiever effect hebben.
Dan hoeven die bouwvakkers ook pas na de spits de weg op. Ik zie eigenlijk vooral voordelenquote:Op vrijdag 10 maart 2017 18:11 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja, lege schappen als jij voor werk nog even een boodschap wil doen en duimdraaier's op de bouwplaats omdat er niet meteen in de ochtend geleverd kan worden.
En da's best wel een groot nadeel van de monopoliepositie van het CBR.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 16:04 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ja, die zat achterin en vond het ook belachelijk. De tweede keer ging gelukkig een stuk beter.
Dan moeten ze ook langer doorwerken waardoor jij om 23.00u nog steeds in de herrie zit.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 18:21 schreef Light het volgende:
[..]
Dan hoeven die bouwvakkers ook pas na de spits de weg op. Ik zie eigenlijk vooral voordelen
Als je naar links gaat om in te halen, krijg je vanzelf meer zicht de bocht in. Daarnaast, met 60-70 ben je die fietsende moeders echt zo voorbij. Zij vond blijkbaar dat het wel kon.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:47 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Niet volgens mijn examinator bij mijn eerste keer afrijden.
Blinde bocht rechtsaf buiten de bebouwde kom, rij bomen aan de binnenzijde en daardoor amper zicht wat er uit tegenovergestelde richting aankwam. Voor mij een groepje moeders met kinderen op de fiets, twee breed op een small fietspaadje dus ik denk er netjes even tot na de bocht achter te blijven hangen, begint dat mens naast me te roepen dat ik nu moet gaan inhalen. Gezakt.
Je moet altijd ruim om de fietsers heen waardoor je zo'n beetje op de andere weghelft rijdt en voor een blinde bocht is dat niet slim, zelfs niet als het maar heel even is.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 19:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Als je naar links gaat om in te halen, krijg je vanzelf meer zicht de bocht in. Daarnaast, met 60-70 ben je die fietsende moeders echt zo voorbij. Zij vond blijkbaar dat het wel kon.
Daarnaast wil cbr volgens alle boekjes dat je fietsers niet alleen inhaalt met een deurbreedte er tussen maar ook nog met een snelheid die onder of rond de 30 ligt.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 21:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je moet altijd ruim om de fietsers heen waardoor je zo'n beetje op de andere weghelft rijdt en voor een blinde bocht is dat niet slim, zelfs niet als het maar heel even is.
Een bocht rechtsaf is niet meer blind als je helemaal linkse rijdt. Ik neem aan gewoon een flauwe bocht en niet 90 graden rechtsaf.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 21:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je moet altijd ruim om de fietsers heen waardoor je zo'n beetje op de andere weghelft rijdt en voor een blinde bocht is dat niet slim, zelfs niet als het maar heel even is.
Ik geef een specifieke situatie aan als voorbeeld en jij legt mij in de mond dat vrachtwagens helemaal niet mogen inhalen. Aansluiten ga je met jezelf discussieren. Als je dat prettig vind, moet je daar lekker mee doorgaan. Veel plezier.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:41 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Maar waarom hoef je dat dan vervolgens niet te zijn bij inhalende vrachtwagens?
Dan kent die examinator de verkeersregels niet, want die specificeren toch heel duidelijk dat fietsers met z'n tweeen naast elkaar mogen fietsen. En als ze op een fietspad fietsen mag jij daar uberhaupt niet komen, ook al fietsen ze niet naast elkaar.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:47 schreef Ferry_76 het volgende:
Niet volgens mijn examinator bij mijn eerste keer afrijden.
Blinde bocht rechtsaf buiten de bebouwde kom, rij bomen aan de binnenzijde en daardoor amper zicht wat er uit tegenovergestelde richting aankwam. Voor mij een groepje moeders met kinderen op de fiets, twee breed op een small fietspaadje dus ik denk er netjes even tot na de bocht achter te blijven hangen, begint dat mens naast me te roepen dat ik nu moet gaan inhalen. Gezakt.
Ik werk geen kantoortijden, dus de kans dat de schappen leeg zijn op het moment dat ik boodschappen doe is extreem klein. En ik vind het helemaal prima als de bouwvakkers 's ochtends om 0730 nog geen teringherrie maken. En trouwens, we leven in een 24-uurs economie, toch?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 18:11 schreef Fer het volgende:
Ja, lege schappen als jij voor werk nog even een boodschap wil doen en duimdraaier's op de bouwplaats omdat er niet meteen in de ochtend geleverd kan worden.
quote:Op zaterdag 11 maart 2017 15:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik geef een specifieke situatie aan als voorbeeld en jij legt mij in de mond dat vrachtwagens helemaal niet mogen inhalen. Aansluiten ga je met jezelf discussieren. Als je dat prettig vind, moet je daar lekker mee doorgaan. Veel plezier.
Dat is alleen maar jouw persoonlijke invulling aan de hand van je eigen vooroordelen. Maar dat is wel vaker de grondslag voor een brandstapel geweest.quote:
Hij zocht een parkeerplek?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 15:51 schreef Gezicht het volgende:
Zojuist bijna een aanrijding gehad op een parkeerplaats met een oudere man in zo'n vierkante opel die gewoon niet naar rechts keek. Die kerel schrok behoorlijk toen 'ie op 10cm naast hem een toeterende auto zag.
Nee, hij verliet de parkeerplaats. Hij kwam op een T-splitsing tussen de parkeervakken uit en keek alleen naar links.quote:
Soms zie je zulke acties van mijlenver aankomen, ook al geloof je je eigen ogen nietquote:Op zondag 12 maart 2017 01:00 schreef Posergoth6667 het volgende:
Ik moest even snel naar de winkel. Kom aan bij een turborotonde. Twee rijstroken, rechter voor alleen rechtdoor, linker voor linksaf en rechtdoor. Rechts reed een Aygo, ik ging links zodat ik er voorbij kon. Er zat een vrouw in, bellend (telefoon tegen haar hoofddoek) achter het stuur, kinderen los op de achterbank (ze stonden op de achterbank te springen), op de rotonde zag ik dat de hele voorkant van de auto in elkaar zat. Ze reed rechts op de rechter rijstrook, ze sloeg linksaf, over de verhoging heen, over mijn rijstrook heen om verder de rotonde op te gaan, terwijl ze echt alleen rechtdoor mocht. Ik kon *NET* stoppen. Dusdanig net dat de auto achter mij bijna in mijn kofferbak zat en dat ik daarna ben uitgestapt ben om te kijken of ik inderdaad geen schade had. Ze is uiteraard doorgereden, ik zag haar nog bellen toen ze de rotonde af ging.
Zo vlak voor de zebra, in de binnenbocht? Zat daar donderdag achter eentje die precies daar, een meter van de stoep (dus niet op de fietsstrook) ook iemand ging afzetten... Grmbl, 80.000 zijstraten, maar nee, midden in de bocht.quote:Op zondag 12 maart 2017 19:08 schreef Voszje het volgende:
Bij station Alkmaar is de weg niet bijzonder breed door de fietsstroken, maar er is plaats zat waar je kunt wachten/iemand af kan zetten, en dan lekker toch in de bocht op het fietspad blijven staan. Handig voor iedereen die er langs wil.
Als je met 20 ergens tegenaanklapt kop je evengoed je voorruit (of als een ander tegen jou aanrijdt wat dat betreft). Heeft overigens ook te maken met veiligheidscultuur, vandaar dat veel bedrijven daar streng op zijn.quote:Op zondag 12 maart 2017 21:13 schreef Sounddragon het volgende:
Aangesproken worden op een terrein waar je maar 20 mag dat je geen gordel draagt; WTF
Precies daar inderdaad.quote:Op zondag 12 maart 2017 22:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zo vlak voor de zebra, in de binnenbocht? Zat daar donderdag achter eentje die precies daar, een meter van de stoep (dus niet op de fietsstrook) ook iemand ging afzetten... Grmbl, 80.000 zijstraten, maar nee, midden in de bocht.
Kom op zeg.. veiligheidscultuur my ass, als je met 20 ergens tegenaan klapt ben je sowieso een mongool en zou een aanvaring met de vooruit niet eens kwaad kunnen want er zit dan toch niks in je schedel wat zou kunnen beschadigenquote:Op zondag 12 maart 2017 23:04 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Als je met 20 ergens tegenaanklapt kop je evengoed je voorruit (of als een ander tegen jou aanrijdt wat dat betreft). Heeft overigens ook te maken met veiligheidscultuur, vandaar dat veel bedrijven daar streng op zijn.
Als dat de regels zijn op het terrein van dat bedrijf én je bent er mee akkoord gegaan voor je het terrein op reed dan hebben ze gewoon recht van spreken.quote:Op zondag 12 maart 2017 21:13 schreef Sounddragon het volgende:
Aangesproken worden op een terrein waar je maar 20 mag dat je geen gordel draagt; WTF
Grapjassen. Tenzij de productie in gevaar komt, dan kan opeens alles. Bij voorkeur 's nachts, dat wel.quote:Op maandag 13 maart 2017 05:29 schreef vannelle het volgende:
Te vaak een overtreding begaan betekende keihard dat de toegang tot hun terrein geweigerd werd en dat is weer lastig voor je eigen werkgever waardoor uiteindelijk je baan in gevaar kan komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |