abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zaterdag 4 maart 2017 @ 16:21:01 #1
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_169285244
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 4 maart 2017 @ 16:46:40 #2
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169285691
Een gedicht;

Je moeder zat ooit naast je schoonzus in het verkeer:
"Jezus wat een mongool die gast".
Sja zijn je schoonzus:
"Dat is jouw zoon...."
  FOK!fotograaf zaterdag 4 maart 2017 @ 17:32:05 #3
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_169286516
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 15:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De remweg berekenen gaat zo: https://nl.wikipedia.org/wiki/Remweg
Zoals je ziet staat er niets in de formule over brede banden. Jij verwart remkracht met remweg. Je gaat er vanuit dat alles zo goed kan remmen als wat jij in het filmpje toont, dat is niet zo. Afgezien daarvan is er ook nog zoiets als reactietijd. Je kan zeggen; je mag toch aannemen dat een ambu-chauffeur die reactietijd wel heeft. Assumption is the mother of all fuckups.
Wauw... Simpelweg wauw... Zoveel stupiditeit... Wauw. Jij had het net nog over basale natuur. De kracht F waar over gesproken wordt, is de resulterende kracht, deze werkt op de auto. Om deze kracht F uit te rekenen, zul je een groot aantal variabelen moeten weten. De term kracht is voor een leek inderdaad verwarrend. Maar met deze kracht komt de eerste wet van Newton even om de hoek kijken.

Een voorwerp waarop geen resulterende kracht kracht werkt, beweegt zich in een rechte lijn of staat stil.
Belangrijk hierbij in ogenschouw te nemen is dat een resulterende kracht een nettokracht is, samengesteld uit diverse krachten. Een van die krachten is de luchtweerstand. Een ander is de rolweerstand. Deze beschouwen we als een negatieve vector, die werken je namelijk tegen. Een kracht die dit alles opheft, is de aandrijfkracht van de motor, de positieve vector. Als er met een constante snelheid gereden wordt, bijvoorbeeld op de cruise control, dan is de kracht die de motor moet leveren, exact even groot als de weerstandskrachten die op de auto werken. Je versnelt niet, je vertraagd niet, Fres is 0.

Frem uit de wikipedia is ook een samengestelde kracht: Deze bestaat uit de remweerstand, rolweerstand, luchtweerstand en motorweerstand. Als jij alleen je gas los laat, blijft je remweerstand 0. De motorweerstand neemt, naarmate je langer uit rolt, ook af, dus het meeste rem je op de rol en luchtweerstand. Besluit je te remmen op de motor en dus terug te schakelen naar een lagere versnelling*, dan maak je de motorweerstand behoorlijk groter. Daardoor remt het voertuig in kortere tijd af.

Ga je nou dus hard remmen, dan maak je de remweerstand significant groter. Die weerstand kan je groter blijven maken, totdat je over de wrijvingscoëfficiënt van de weg met de band heen gaat, even makkelijk gezegd. Dan ben je je grip kwijt en ga je glijden. Die wrijvingscoëfficiënt wordt groter als je meer gewicht op je band legt, daardoor kan je de remweerstand weer groter maken. En laat dat nou net gebeuren bij een auto...

* Uitgaande van een moderne injectiemotor die de verbranding en de inspuiting dicht gooit.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 4 maart 2017 @ 19:08:59 #4
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169288082
300m oprit van de verkeerslichten tot aan de verdrijvingsvlakken, vervolgens ruim 800m in- en uitvoegstrook. Maar toch gooi je je witte Ford Fiesta, met ongeveer 85km/h, meteen na de verdrijvingsvlakken naar de rechterrijstrook, 5 meter voor een auto die daar 115km/h rijdt. En dat doe je met een kind op de achterbank. En als je vervolgens geattendeerd wordt (dmv een claxon) op het feit dat je een gevaarlijk situatie veroorzaakt, dan wordt je boos op de bestuurder die je net hebt gesneden. Logisch.

Wat maken er toch achterlijke imbecielen deel uit van het menselijk ras....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169288374
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 17:32 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Wauw... Simpelweg wauw... Zoveel stupiditeit... Wauw. Jij had het net nog over basale natuur. De kracht F waar over gesproken wordt, is de resulterende kracht, deze werkt op de auto. Om deze kracht F uit te rekenen, zul je een groot aantal variabelen moeten weten. De term kracht is voor een leek inderdaad verwarrend. Maar met deze kracht komt de eerste wet van Newton even om de hoek kijken
Een groot aantal variabelen? Ja is goed! Veel succes :D
Bier.
pi_169288960
Over de braketestende ambulanceinhaler:
http://nos.nl/artikel/216(...)-niet-met-opzet.html

Hij zegt zich van geen kwaad bewust te zijn en dat hij het niet met opzet deed. Ik weet nu niet of dat wat ie heeft gedaan nu minder erg, of juist erger maakt. In elk geval ongeschikt voor een rijbewijs.
  FOK!fotograaf zaterdag 4 maart 2017 @ 20:00:09 #7
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_169289117
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Een groot aantal variabelen? Ja is goed! Veel succes :D
Jij wilt zeggen dat de luchtweerstand, rolweerstand of remweerstand vaste gegevens zijn? |:( |:( |:(
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_169301144
Hallo. Jullie twee lopen hier lang genoeg rond dat jullie echt wel weten dat deze meuk en dit geblaf niet gewenst is in het irritatietopic.
pi_169303661
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 15:38 schreef Light het volgende:

[..]

Die 130 geldt dus voor die specifieke MICU, niet noodzakelijk voor andere MICU's. De MICU op de foto in het bericht van Omroep Brabant is gebouwd op een Mercedes chassis.
En dat kan ook weer een stockfoto zijn :P Hoeft niet de MICU te zijn waar het artikel over gaat.

De Mercedes is ook gekeurd als personenauto iig, dus hij mag de snelheid rijden. Geen idee of die het kan :P

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2017 14:14:23 ]
  zondag 5 maart 2017 @ 14:34:03 #10
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_169304564
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 14:10 schreef d4v1d het volgende:

[..]

En dat kan ook weer een stockfoto zijn :P Hoeft niet de MICU te zijn waar het artikel over gaat.

De Mercedes is ook gekeurd als personenauto iig, dus hij mag de snelheid rijden. Geen idee of die het kan :P
Onbegrensde vrachtwagens rijden makkelijk 130 hoor. O-).
And so is the past
  maandag 6 maart 2017 @ 15:29:11 #11
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_169330766
Traag karretje dat niet voor een vrachtwagen in kon voegen en er blijkbaar niet achter wilde invoegen ondanks de zeeën van ruimte... Bij het inhalen van de vrachtwagen zie ik ineens het gebakje vanaf de vluchtstrook voor de vrachtwagen komen. 8)7
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_169337814
Deprimerend hoe vaak de inhaler wel niet gehinderd wordt op de Nederlandse snelwegen :%
pi_169338692
Afgelopen middag:
Ik kwam (met gezin) van de Ikea (Barendrecht), wilde naar de A29 en kwam een Renault Megane tegen die links bleef hangen op de Carnisser Baan, op de rotonde links bleef hangen, en bij het afslaan een stukje rechterbaan meenam, om vervolgens weer links te gaan rijden. De eerste keer zat ik er een stukje achter. De tweede rotonde zat Megane naast mij, en kon ik uitwijken (en claxonneren) om een aanrijding te voorkomen. Meganebestuurder geeft natuurlijk geen fuck.

Ik vrees dat het een ingesleten gewoonte is, dat afsnijden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_169340130
Vandaag in Harderwijk, wie heeft daar al die fietspaden en rotondes bedacht? Werkt allemaal heel goed voor de veiligheid, 3x bijna een fietser onder de auto op een stuk van 2km. Allemaal schijn...

En daarna terug, over de A1 tussen Muiden en Diemen, kan niemand normaal doen?
.
pi_169340606
Mensen die het vertikken om tijdens de spits als ze een inhalende vrachtwagen op de derde baan in gaan halen minstens de Vmax te gaan rijden. Van één zo'n actie hebben 10 andere weggebruikers last.
Blijf achter die vrachtwagen kachelen als je geen Vmax durft/kan/wil te rijden en het verkeer op de linkerbaan dit wél of harder rijd. :(

Overigens vind ik de inhalende vrachwagenchauffeur tussen 06:30 en 09:00 en 17:00 en 19:30 nog veel erger. Blijf gewoon lekker rechts en stel je cruise controll 1km/h zachter in en je rijd de zelfde snelheid als je voorganger. Beter rus al dat tuig uit met adaptive cruise control. Een vrachtwagen die een vrachtwagen inhaalt waarbij het snelheidsverschil 2km/h is is echt totaal zinloos en hindert in de spits 30 tot 40 andere automobilisten met soms ongelukken door dwazen tot gevolg. Helemaal als die krengen zonder te kijken knipperlicht aanzetten en gewoon van baan wisselen.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  dinsdag 7 maart 2017 @ 08:13:04 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169346020
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2017 22:04 schreef switchboy het volgende:
Mensen die het vertikken om tijdens de spits als ze een inhalende vrachtwagen op de derde baan in gaan halen minstens de Vmax te gaan rijden. Van één zo'n actie hebben 10 andere weggebruikers last.
Blijf achter die vrachtwagen kachelen als je geen Vmax durft/kan/wil te rijden en het verkeer op de linkerbaan dit wél of harder rijd. :(

Overigens vind ik de inhalende vrachwagenchauffeur tussen 06:30 en 09:00 en 17:00 en 19:30 nog veel erger. Blijf gewoon lekker rechts en stel je cruise controll 1km/h zachter in en je rijd de zelfde snelheid als je voorganger. Beter rus al dat tuig uit met adaptive cruise control. Een vrachtwagen die een vrachtwagen inhaalt waarbij het snelheidsverschil 2km/h is is echt totaal zinloos en hindert in de spits 30 tot 40 andere automobilisten met soms ongelukken door dwazen tot gevolg. Helemaal als die krengen zonder te kijken knipperlicht aanzetten en gewoon van baan wisselen.
Misschien helpt het als je 10 minuten eerder van huis gaat zodat je minder haast hebt en het dus niet erg is om even je poot op te moeten tillen, en je je realiseert dat vrachtverkeer ook het recht heeft om de weg te gebruiken zoals ze willen zolang dat binnen de regels valt.
De weg is niet van jou, de weg is van iedereen ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_169346574
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:50 schreef Fixers het volgende:
Over de braketestende ambulanceinhaler:
http://nos.nl/artikel/216(...)-niet-met-opzet.html

Hij zegt zich van geen kwaad bewust te zijn en dat hij het niet met opzet deed. Ik weet nu niet of dat wat ie heeft gedaan nu minder erg, of juist erger maakt. In elk geval ongeschikt voor een rijbewijs.
Tijd voor meer dashcams dus. Sowieso in alle hulpverleningsvoertuigen.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 12:22:53 #18
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_169349380
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:13 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Tijd voor meer dashcams dus. Sowieso in alle hulpverleningsvoertuigen.
Ergens verbazingwekkend dat dat soort voertuigen ze niet hebben. Zeker als je ook het toegenomen geweld tegen hulpverleners in acht neemt.
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Misschien helpt het als je 10 minuten eerder van huis gaat zodat je minder haast hebt en het dus niet erg is om even je poot op te moeten tillen, en je je realiseert dat vrachtverkeer ook het recht heeft om de weg te gebruiken zoals ze willen zolang dat binnen de regels valt.
De weg is niet van jou, de weg is van iedereen ;)
Dat is wel zo'n enorme dooddoener.
En ook al voelt de vertraging zo, wat zal het schelen, een halve minuut?
Sommige dagen is het gewoon wat rommeliger op de weg. Denken mensen nog snel voor je te kunnen, halen vrachtwagens in of zitten te veel mensen op de weg die niet in de spits horen.
Shit happens, maar ik moet zeggen dat dat een state of mind is die in veel jaren ontwikkeld is bij me en zo nu en dan hapert na een lange dag ;)
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 7 maart 2017 @ 13:00:48 #19
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169349921
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2017 22:04 schreef switchboy het volgende:

Blijf gewoon lekker rechts en stel je cruise controll 1km/h zachter in en je rijd de zelfde snelheid als je voorganger. Beter rus al dat tuig uit met adaptive cruise control. Een vrachtwagen die een vrachtwagen inhaalt waarbij het snelheidsverschil 2km/h is is echt totaal zinloos en hindert in de spits 30 tot 40 andere automobilisten met soms ongelukken door dwazen tot gevolg. Helemaal als die krengen zonder te kijken knipperlicht aanzetten en gewoon van baan wisselen.
Neenee, dat mag je niet zeggen. Dat jij 40 km/h langzamer moet gaan rijden is gewoon dikke pech (want je hebt toch geen tijdswinst), maar dat een vrachtwagen 1km/h langzamer moet gaan rijden, daarvan zijn de economische repercussies e.n.o.r.m! Want hij realiseert namelijk wel 0.03% tijdwinst.

Tenminste, dat is wat je meestal om je oren krijgt als je durft te zeggen wat jij zegt. En dat je eerder van huis moet gaan, of zoiets.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 7 maart 2017 @ 14:09:29 #20
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_169351058
Gisteren lekker dagje vrij, dus middagje naar de stad.
Rij je lekker op de linker baan, want rechts bezet door vrachtwagens.
Denkt een chauffeur dat hij best wel zonder richting aan te geven naar links kan, terwijl er 3 auto's rijden. Hij drukte ze ook alle 3 opzettelijk van de weg (bijna meerdere ongevallen, nog nooit zoveel auto's vol in de ankers zien gaan en moeten sturen als Max op nat wegdek).

In de stad meteen maar een highdef dashcam aangeschaft zodat ik de volgende keer de chauffeur aan de schandpaal kan nagelen.
pi_169351098
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 13:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Neenee, dat mag je niet zeggen. Dat jij 40 km/h langzamer moet gaan rijden is gewoon dikke pech (want je hebt toch geen tijdswinst), maar dat een vrachtwagen 1km/h langzamer moet gaan rijden, daarvan zijn de economische repercussies e.n.o.r.m! Want hij realiseert namelijk wel 0.03% tijdwinst.

Tenminste, dat is wat je meestal om je oren krijgt als je durft te zeggen wat jij zegt. En dat je eerder van huis moet gaan, of zoiets.
Zeker. Online vaak een ban en in de kroeg een dicht oog en soms zelfs wel twee :Y
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 maart 2017 @ 14:12:28 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169351105
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:22 schreef avotar het volgende:

[..]

Ergens verbazingwekkend dat dat soort voertuigen ze niet hebben. Zeker als je ook het toegenomen geweld tegen hulpverleners in acht neemt.

Dit... zeker als je meeneemt dat de politie al 20 jaar rondrijdt met dashcams.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 7 maart 2017 @ 14:25:08 #23
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169351360
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 13:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Neenee, dat mag je niet zeggen. Dat jij 40 km/h langzamer moet gaan rijden is gewoon dikke pech (want je hebt toch geen tijdswinst), maar dat een vrachtwagen 1km/h langzamer moet gaan rijden, daarvan zijn de economische repercussies e.n.o.r.m! Want hij realiseert namelijk wel 0.03% tijdwinst.

Tenminste, dat is wat je meestal om je oren krijgt als je durft te zeggen wat jij zegt. En dat je eerder van huis moet gaan, of zoiets.
Dit ja, heel erg dit. Vrachtwagenchauffeurs zijn altijd de beste bestuurders die ooit bestaan hebben, maken natuurlijk nooit fouten, vervoeren altijd alleen maar spul dat van levensbelang is en zijn altijd alleen maar bezig met een zo goed mogelijke doorstroming van het verkeer... :')
Don't let my username fool you...
pi_169352439
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 14:25 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dit ja, heel erg dit. Vrachtwagenchauffeurs zijn altijd de beste bestuurders die ooit bestaan hebben, maken natuurlijk nooit fouten, vervoeren altijd alleen maar spul dat van levensbelang is en zijn altijd alleen maar bezig met een zo goed mogelijke doorstroming van het verkeer... :')
Ja, ik ben de beste. En nu?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 15:46:31 #25
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_169352945
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 15:16 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ja, ik ben de beste. En nu?
En nu krijg je een sticker 8-)

Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_169355052
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 15:46 schreef Voszje het volgende:

[..]

En nu krijg je een sticker 8-)

[ afbeelding ]
Yay!
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_169355365
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 14:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit... zeker als je meeneemt dat de politie al 20 jaar rondrijdt met dashcams.
20 jaar geleden geen dashcam gezien in de Volvo's van de politie. Leg uit a.u.b.?
  dinsdag 7 maart 2017 @ 18:09:12 #28
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_169355397
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 14:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit... zeker als je meeneemt dat de politie al 20 jaar rondrijdt met dashcams.
Alleen videosurveillance wat je op tv ziet had dat 20 jaar geleden al (met mondjesmaat overigens)
Flesje bier
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 maart 2017 @ 19:05:44 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169356366
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 18:09 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Alleen videosurveillance wat je op tv ziet had dat 20 jaar geleden al (met mondjesmaat overigens)
Dan deden ze het toch ook? ;)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169357561
Hoe heet zo'n kruis op de weg waar je, als je staat te wachten voor het stopicht niet op moet staan ivm hinder voor uitritten etc?
Op zo'n kruis stond vanmiddag een dame van een zekere leeftijd. Ik kwam uit een zijweg (moest invoegen op de drukke voorrangsweg) en had daar mooi op kunnen invoegen (want dat was ook de functie van het ding). Maar omdat mevrouw er met haar kont opstond en de stoplichten zo ingeregeld waren dat er: óf verkeer was op de weghelft die ik moest oversteken, óf een stoet auto's stond/reed op de weghelft waar ik naartoe moest kon ik mooi 5 minuten wachten tot de lichten weer omgesprongen waren en de automobilist die toen voor dat vlak uitkwam het wél snapte.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 7 maart 2017 @ 22:06:19 #31
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169361699
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:22 schreef avotar het volgende:

[..]

Ergens verbazingwekkend dat dat soort voertuigen ze niet hebben. Zeker als je ook het toegenomen geweld tegen hulpverleners in acht neemt.

[..]

Dat is wel zo'n enorme dooddoener.
En ook al voelt de vertraging zo, wat zal het schelen, een halve minuut?
Sommige dagen is het gewoon wat rommeliger op de weg. Denken mensen nog snel voor je te kunnen, halen vrachtwagens in of zitten te veel mensen op de weg die niet in de spits horen.
Shit happens, maar ik moet zeggen dat dat een state of mind is die in veel jaren ontwikkeld is bij me en zo nu en dan hapert na een lange dag ;)
Ik ken het natuurlijk wel, maar ik maak me daar al laaaaang niet meer sappel over.. ik erger me meer aan mensen die een vrachtwagen stoetje inhalen met 100 in de spits op een drukke 2 baans waar je 130 mag. Die vrachtwagen kán domweg niet harder.. daar kan ik begrip voor opbrengen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf woensdag 8 maart 2017 @ 00:22:41 #32
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_169364986
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoe heet zo'n kruis op de weg waar je, als je staat te wachten voor het stopicht niet op moet staan ivm hinder voor uitritten etc?
Op zo'n kruis stond vanmiddag een dame van een zekere leeftijd. Ik kwam uit een zijweg (moest invoegen op de drukke voorrangsweg) en had daar mooi op kunnen invoegen (want dat was ook de functie van het ding). Maar omdat mevrouw er met haar kont opstond en de stoplichten zo ingeregeld waren dat er: óf verkeer was op de weghelft die ik moest oversteken, óf een stoet auto's stond/reed op de weghelft waar ik naartoe moest kon ik mooi 5 minuten wachten tot de lichten weer omgesprongen waren en de automobilist die toen voor dat vlak uitkwam het wél snapte.
Zinloos... Want ze hebben geen wettelijke betekenis noch waarde. De regels omtrent het vrijhouden van de kruising hebben echter wel betekenis.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_169365720
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Misschien helpt het als je 10 minuten eerder van huis gaat zodat je minder haast hebt en het dus niet erg is om even je poot op te moeten tillen, en je je realiseert dat vrachtverkeer ook het recht heeft om de weg te gebruiken zoals ze willen zolang dat binnen de regels valt.
De weg is niet van jou, de weg is van iedereen ;)
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 22:06 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik ken het natuurlijk wel, maar ik maak me daar al laaaaang niet meer sappel over.. ik erger me meer aan mensen die een vrachtwagen stoetje inhalen met 100 in de spits op een drukke 2 baans waar je 130 mag. Die vrachtwagen kán domweg niet harder.. daar kan ik begrip voor opbrengen.
En dit keer ben ik het 100% met je eens al zal je wel zeggen dat je dat niet belangrijk vindt. ;)

Maar het is wel zo, als je vreselijk haast hebt ben je gewoon te laat vertrokken.
Als je je ergert aan vrachtwagenchauffeurs die elkaar inhalen waar geen inhaalverbod geldt heb je ook gewoon pech, het mág gewoon.
Maar de vrachtwagenchauffeurs zijn de slechteriken in dit verhaal want klaagmeneer moest eerst thuis z'n koffie of jus d'orange opdinken samen met de 2 geroosterde boterhammetjes voor hij van vrouwlief het gevaarlijke en hoogst irritante verkeer in mocht.
"Bel me als je veilig bent aangekomen" krijste ze nog voor je je portier dichtgooide.
Want het is een jungle out there. Voor degenen die het er zelf van maken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 maart 2017 @ 07:59:33 #34
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_169365980
Dikke BMW die kilometers lang zowat in mijn achterbak zit (ik rijd op CC 5 km boven de toegestane snelheid). Kan hij me eindelijk voorbij, voegt hij 5 meter voor me in en gaat een paar km onder mijn snelheid voor mijn neus rijden 8)7 Kilometers lang, tot in Nijmegen.

En ik maar denken dat ie haast had.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 8 maart 2017 @ 09:23:02 #35
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169366726
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 06:30 schreef vannelle het volgende:

Maar het is wel zo, als je vreselijk haast hebt ben je gewoon te laat vertrokken.

Niemand heeft het hier over haast hebben. Blijkbaar rijd jij altijd hard als je haast hebt. Dat is heel gevaarlijk. Het is gewoon een kwestie van rekening houden met. 7km doen over 3 collega's inhalen zodat je dan 86 kunt rijden ipv 83 is asociaal als je daarmee gedurende 7 km 40 automobilisten ophoudt die 130 hadden kunnen rijden ipv 86. Want de enige reden dat die vrachtwagen inhaalt is omdat hij te beroerd is om een tijdje 83 te rijden.

En dan heb ik het nog niet eens over vrachtwagens op de derde rijstrook (waar ze niet mogen rijden) of inhalen tijdens een inhaalverbod.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169368167
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoe heet zo'n kruis op de weg waar je, als je staat te wachten voor het stopicht niet op moet staan ivm hinder voor uitritten etc?
Op zo'n kruis stond vanmiddag een dame van een zekere leeftijd. Ik kwam uit een zijweg (moest invoegen op de drukke voorrangsweg) en had daar mooi op kunnen invoegen (want dat was ook de functie van het ding). Maar omdat mevrouw er met haar kont opstond en de stoplichten zo ingeregeld waren dat er: óf verkeer was op de weghelft die ik moest oversteken, óf een stoet auto's stond/reed op de weghelft waar ik naartoe moest kon ik mooi 5 minuten wachten tot de lichten weer omgesprongen waren en de automobilist die toen voor dat vlak uitkwam het wél snapte.
Gewoon wegmarkering. Een kruis heeft geen juridische betekenis, het herinnert je aan het feit dat je een kruispunt vrij dient te houden. Het is dan ook niet bedoeld als invoeggelegenheid, maar zodat de de andere richting niet blokkeert bij het afslaan van een voertuig uit die richting.
  woensdag 8 maart 2017 @ 11:34:21 #37
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_169368661
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 07:59 schreef Rewimo het volgende:
Dikke BMW die kilometers lang zowat in mijn achterbak zit (ik rijd op CC 5 km boven de toegestane snelheid). Kan hij me eindelijk voorbij, voegt hij 5 meter voor me in en gaat een paar km onder mijn snelheid voor mijn neus rijden 8)7 Kilometers lang, tot in Nijmegen.

En ik maar denken dat ie haast had.
Dat is iets dat ik ook niet snap. Auto's die een tyfuseind achter je kleven, dan met een rotgang inhalen, weer invoegen, en onder de eerder gereden snelheid gaan rijden zodat je ze opnieuw moet inhalen, en je raad het al, het spelletje weer opnieuw begint.
  woensdag 8 maart 2017 @ 11:38:34 #38
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169368723
quote:
14s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:34 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat is iets dat ik ook niet snap. Auto's die een tyfuseind achter je kleven, dan met een rotgang inhalen, weer invoegen, en onder de eerder gereden snelheid gaan rijden zodat je ze opnieuw moet inhalen, en je raad het al, het spelletje weer opnieuw begint.
Heel vaak zijn dat auto's met een witte kentekenplaat met rode letters... Wat Belgen toch altijd op de weg doen weten ze volgens mij zelf niet eens.
Don't let my username fool you...
pi_169369126
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:04 schreef jurgenov het volgende:

[..]

Gewoon wegmarkering. Een kruis heeft geen juridische betekenis, het herinnert je aan het feit dat je een kruispunt vrij dient te houden. Het is dan ook niet bedoeld als invoeggelegenheid, maar zodat de de andere richting niet blokkeert bij het afslaan van een voertuig uit die richting.
Maar welk voertuig kan hinder ondervinden bij het afslaan op dit punt?

Dit was dus mijn uitzicht. Ik moest linksaf, naar de meest rechter rijbaan.
Dan zou ik het wel sneu vinden dat bij de uitritten links en rechts ervan geen eigen kruizen staan. Want ook die parkeerders hebben hinder van het verkeer wat wacht voor het stoplicht.

We zijn het er in ieder geval over eens dat het er staat zodat anderen weten dat je daar beter niet kunt blokkeren. Of dat een verplichting is, is me nog niet duidelijk.

Irritant was het wel. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 8 maart 2017 @ 12:03:34 #40
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_169369258
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 14:09 schreef TheThirdMark het volgende:
Gisteren lekker dagje vrij, dus middagje naar de stad.
Rij je lekker op de linker baan, want rechts bezet door vrachtwagens.
Denkt een chauffeur dat hij best wel zonder richting aan te geven naar links kan, terwijl er 3 auto's rijden. Hij drukte ze ook alle 3 opzettelijk van de weg (bijna meerdere ongevallen, nog nooit zoveel auto's vol in de ankers zien gaan en moeten sturen als Max op nat wegdek).

In de stad meteen maar een highdef dashcam aangeschaft zodat ik de volgende keer de chauffeur aan de schandpaal kan nagelen.
Weet je, ik zit elke werkdag minimaal 3,5 uur op de weg. Provinciaal en snelweg. Er gaat geen dag voorbij dat ik niet 3 van die soepkippen voorbij zie komen die van die domme invoegmanouvres maken, slingerend aan het appen zijn, langzaam links gaan rijden of aan het bumperkleven zijn.

Het went, ik probeer ze maar zoveel mogelijk uit de weg te gaan.
Als je erop reageert krijg je vaak weer een groot licht, een middelvinger en/of meer van dat soort gedrag.
Tegenwoordig rij ik er gewoon voorbij en zoek ik niet eens meer oogcontact. Schud gewoon meewarig mijn hoofd.

Waar zetten ze dit soort filmpjes eigenlijk weg?
Ik neem aan dat je dat soort dingen niet alleen aan je 4 volgers op youtube wil tonen?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_169370543
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:56 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Maar welk voertuig kan hinder ondervinden bij het afslaan op dit punt?


Hier zou ik idd geen kruis verwachten. Behoorlijk zinloos.
pi_169371236
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 09:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Niemand heeft het hier over haast hebben. Blijkbaar rijd jij altijd hard als je haast hebt. Dat is heel gevaarlijk. Het is gewoon een kwestie van rekening houden met. 7km doen over 3 collega's inhalen zodat je dan 86 kunt rijden ipv 83 is asociaal als je daarmee gedurende 7 km 40 automobilisten ophoudt die 130 hadden kunnen rijden ipv 86. Want de enige reden dat die vrachtwagen inhaalt is omdat hij te beroerd is om een tijdje 83 te rijden.

En dan heb ik het nog niet eens over vrachtwagens op de derde rijstrook (waar ze niet mogen rijden) of inhalen tijdens een inhaalverbod.
En de enige reden dat auto's vrachtwagens inhalen, is omdat zij te beroerd zijn een tijdje 83 te rijden. Die vrachtwagen heeft net zoveel recht om langzamer verkeer in te halen als de auto's die dan even moeten wachten.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_169371789
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 09:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Niemand heeft het hier over haast hebben. Blijkbaar rijd jij altijd hard als je haast hebt. Dat is heel gevaarlijk. Het is gewoon een kwestie van rekening houden met. 7km doen over 3 collega's inhalen zodat je dan 86 kunt rijden ipv 83 is asociaal als je daarmee gedurende 7 km 40 automobilisten ophoudt die 130 hadden kunnen rijden ipv 86. Want de enige reden dat die vrachtwagen inhaalt is omdat hij te beroerd is om een tijdje 83 te rijden.

En dan heb ik het nog niet eens over vrachtwagens op de derde rijstrook (waar ze niet mogen rijden) of inhalen tijdens een inhaalverbod.
Verkeerde aanname, ik heb nooit haast. Ik vertrek gewoon op tijd.
En inhalende vrachtwagens horen gewoon bij het verkeer, of je het nou leuk vindt of niet.
Dat ze soms op de 1e strook rijden (stroken tel je vanaf de geleiderail) waar ze niet mógen rijden is wel fout natuurlijk.
pi_169395104
Even een irritatie vanuit huis.
Ik keek net naar buiten en zag een vrouw een kind ophalen bij de overburen, kind was formaatje speciale stoel vereist, jaar of 2 denk ik.
Voorin stond een kind, ja STOND, nonchalant te leunen op het dashboard, die had duidelijk geen gordel om.
Hoeft ook niet als je stil staat natuurlijk.
Maar mevrouw zet die peuter achterin snel in het stoeltje en was zó snel klaar dat ik zeker weet dat dat kleine kind niet vast zat.
Ze stapt zelf in, doet netjes haar gordel om en dán pas gaat het kind voorin (die qua lengte niet eens voorin mág zonder stoeltje of zitverhoger, zitten.
Mevrouw rijdt direct weg, zelf heeft ze haar gordel om maar de kindertjes mogen speelballen van de zwaartekracht zijn.

Ik begrijp dat echt niet.
Als zo'n vrouw een zak appels koopt in de supermarkt is ze daar zuiniger op dan op (haar eigen) kinderen.
En dat is een grote irritatie voor mij.
pi_169395353
Ik als dikke BMW rijder heb een gruwelijke hekel aan iedereen die langzaam of maximaal de maximale toegestane snelheid rijdt. Kan er niks aan doen. Ik ben veranderd in een klassieke BMW-chauffeur. Alle clichés zijn waar, behalve dan dat ik wel een 'heer' ben in het verkeer en nooit onveilige situaties creëer in bijvoorbeeld woonwijken en rondom scholen. Ook geef ik nooit expres mensen geen voorrang die dat wel hebben of snijd ik anderen lelijk af en dergelijken.

Ik rijd dus verantwoord en galant, maar wel kneiterhard. Voor mij is hard rijden namelijk een van mijn pleziertjes en uitlaatkleppen in het leven. 'S avonds laat kan ik mijn lol dan ook niet op. Helaas is het rijden met veel verkeer voor mij dan ook vrijwel één grote irritatie.

Slome opa's hier. Langzame vrouwtjes die niet opletten daar. Mensen die links gaan rijden met 122 km per uur en daar blijven. En vooral 'remmers'. Van die idioten die constant panisch remmen waardoor iedereen daar achter exponentieel harder op zijn rem moet stampen.

Dan krijg je van die 'mini-files' op de snelweg. Dan sta je allemaal 1 minuut helemaal stil. En dan ineens rijdt het weer 130. 5 minuten later gebeurt weer precies hetzelfde.

Rijd gewoon GVD DOOR!

</ verheven BMW-rijder modus>
pi_169395901
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 17:20 schreef matigeuser het volgende:
Ik als dikke BMW rijder heb een gruwelijke hekel aan iedereen die langzaam of maximaal de maximale toegestane snelheid rijdt.
Ik denk niet dat dit te maken heeft met dat je in een BMW rijdt.

Groetjes een niet - BMW rijder.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_169402375
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 17:20 schreef matigeuser het volgende:
Ik als dikke BMW rijder heb een gruwelijke hekel aan iedereen die langzaam of maximaal de maximale toegestane snelheid rijdt. Kan er niks aan doen. Ik ben veranderd in een klassieke BMW-chauffeur. Alle clichés zijn waar, behalve dan dat ik wel een 'heer' ben in het verkeer en nooit onveilige situaties creëer in bijvoorbeeld woonwijken en rondom scholen. Ook geef ik nooit expres mensen geen voorrang die dat wel hebben of snijd ik anderen lelijk af en dergelijken.

Ik rijd dus verantwoord en galant, maar wel kneiterhard. Voor mij is hard rijden namelijk een van mijn pleziertjes en uitlaatkleppen in het leven. 'S avonds laat kan ik mijn lol dan ook niet op. Helaas is het rijden met veel verkeer voor mij dan ook vrijwel één grote irritatie.

Slome opa's hier. Langzame vrouwtjes die niet opletten daar. Mensen die links gaan rijden met 122 km per uur en daar blijven. En vooral 'remmers'. Van die idioten die constant panisch remmen waardoor iedereen daar achter exponentieel harder op zijn rem moet stampen.

Dan krijg je van die 'mini-files' op de snelweg. Dan sta je allemaal 1 minuut helemaal stil. En dan ineens rijdt het weer 130. 5 minuten later gebeurt weer precies hetzelfde.

Rijd gewoon GVD DOOR!

</ verheven BMW-rijder modus>
Ik vind de boetes te duur, Dus vaak klik ik hem bij 122 op de cruise control. Daarnaast laat ik mij niet graag klem rijden en schuif ik ook niet graag in iemands dode dode hoek. Dus het komt voor, dat ik niet meteen naar rechts ga. Sowieso rij ik graag zo contant en vloeiend mogelijk, dus beperk ik overdag vaak mijn snelheid.

Hard rijden doe ik alleen s avonds op de 130 stukken (140) of op de autobahn 180+ als de drukte het toelaat en ik dus hele stukken de snelheid kan volhouden.

Helaas..
.
pi_169402473
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 17:20 schreef matigeuser het volgende:
Ik als dikke BMW rijder heb een gruwelijke hekel aan iedereen die langzaam of maximaal de maximale toegestane snelheid rijdt. Kan er niks aan doen. Ik ben veranderd in een klassieke BMW-chauffeur. Alle clichés zijn waar, behalve dan dat ik wel een 'heer' ben in het verkeer en nooit onveilige situaties creëer in bijvoorbeeld woonwijken en rondom scholen. Ook geef ik nooit expres mensen geen voorrang die dat wel hebben of snijd ik anderen lelijk af en dergelijken.

Ik rijd dus verantwoord en galant, maar wel kneiterhard. Voor mij is hard rijden namelijk een van mijn pleziertjes en uitlaatkleppen in het leven. 'S avonds laat kan ik mijn lol dan ook niet op. Helaas is het rijden met veel verkeer voor mij dan ook vrijwel één grote irritatie.

Slome opa's hier. Langzame vrouwtjes die niet opletten daar. Mensen die links gaan rijden met 122 km per uur en daar blijven. En vooral 'remmers'. Van die idioten die constant panisch remmen waardoor iedereen daar achter exponentieel harder op zijn rem moet stampen.

Dan krijg je van die 'mini-files' op de snelweg. Dan sta je allemaal 1 minuut helemaal stil. En dan ineens rijdt het weer 130. 5 minuten later gebeurt weer precies hetzelfde.

Rijd gewoon GVD DOOR!

</ verheven BMW-rijder modus>
Krijg je elke week een brief van het CJIB?
  vrijdag 10 maart 2017 @ 10:54:43 #49
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169408322
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 13:48 schreef Tunafish het volgende:

Die vrachtwagen heeft net zoveel recht om langzamer verkeer in te halen als de auto's die dan even moeten wachten.
Ik heb het niet over recht, ik hebt het over asociaal.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 10 maart 2017 @ 10:55:51 #50
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169408342
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 14:23 schreef vannelle het volgende:

Verkeerde aanname, ik heb nooit haast.
Dat jij nooit haast hebt is twijfelachtig. En het maakt mijn aanname niet verkeerd. Jouw aanname daarentegen is dat wel.

[ Bericht 7% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 10-03-2017 11:42:46 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169408464
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 10:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik heb het niet over recht, ik hebt het over asociaal.
En het is wel sociaal om van vrachtwagens te verwachten dat ze zich moeten opvreten achter een vrachtwagen die langzamer gaat dan zijzelf, omdat jij niet een minuut 80 wil rijden?
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_169408601
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 22:11 schreef PleadingTheFifth het volgende:

[..]

Krijg je elke week een brief van het CJIB?
Krijg regelmatig fanmail uit Leeuwarden inderdaad. Foto's en alles erbij.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 11:36:14 #53
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169409124
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 11:02 schreef Tunafish het volgende:

En het is wel sociaal om van vrachtwagens te verwachten dat ze zich moeten opvreten achter een vrachtwagen die langzamer gaat dan zijzelf
Waarom zou een vrachtwagenchauffeur zichzelf op zitten vreten als hij 2km langzamer dan zijn begrensde snelheid moet rijden?

quote:
omdat jij niet een minuut 80 wil rijden?
Logisch, dat wil toch niemand. Overigens duurt het in de situatie die ik schetst niet 'een minuut'.
Maar ik begrijp dat je mijn voorbeeld liever niet gebruikt, want dan kun je eigenlijk niet anders dan mij gelijk geven.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 10 maart 2017 @ 11:38:33 #54
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169409160
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 22:05 schreef Fer het volgende:

Ik vind de boetes te duur, Dus vaak klik ik hem bij 122 op de cruise control. Daarnaast laat ik mij niet graag klem rijden en schuif ik ook niet graag in iemands dode dode hoek. Dus het komt voor, dat ik niet meteen naar rechts ga.
Dus wat je zegt is dat je liever ander verkeer ophoudt/ hindert, dan dat jij je snelheid aanpast.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169409365
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 10:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat jij nooit haast hebt is twijfelachtig. En het maakt mijn aanname niet verkeerd. Jouw aanname daarentegen is dat wel.

Je mag twijfelen wat je wil, ik weet wat ik typ.
Ik heb écht nooit haast, ik vertrek gewoon op tijd en anders ben ik er gewoon wat later. Zo simpel is het.
Ik heb een groot vermoeden dat jij in het verkeer een stuk anders bent dan ik.
Niet persé slechter natuurlijk maar wel met een andere instelling als je al niet eens kan geloven dat er mensen bestaan die geen haast hebben.
pi_169409397
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 11:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Waarom zou een vrachtwagenchauffeur zichzelf op zitten vreten als hij 2km langzamer dan zijn begrensde snelheid moet rijden?

Om dezelfde reden als dat een automobilist zich opvreet achter een inhalende vrachtwagen, vermoed ik zo.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 11:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Logisch, dat wil toch niemand. Overigens duurt het in de situatie die ik schetst niet 'een minuut'.
Maar ik begrijp dat je mijn voorbeeld liever niet gebruikt, want dan kun je eigenlijk niet anders dan mij gelijk geven.
Waarom moet die chauffeur het dan maar accepteren, maar automobilisten niet? Omdat het langer duurt om in te halen? Who cares, wacht gewoon even.

Je voorbeeldje van 7km nodig hebben om drie vrachtwagens in te halen is leuk, maar niet realistisch. Ik zit vaak genoeg achter inhalende vrachtwagens, ook als die een trein vrachtwagens willen inhalen, en in 99% van de gevallen gaan ze na de eerste of tweede even naar rechts om weer wat volk voorbij te laten. De 1% van chauffeurs die dat niet doen zijn eikels, dat klopt.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:33:31 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169410101
Sowieso willen de meeste chauffeurs hem gewoon lekker in de begrenzer hangen om bijvoorbeeld een ferry, rustplek of grensovergang te halen, en sommigen (denk aan ADR) kunnen of mogen domweg niet harder als streep 80..
Ideale snelheid is (vind ik) 84 in een vrachtwagen.. sneller dan 80, en precies net onder de bekeuringen grens. Zelfs trajectcontroles kun je met 84 doen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:27:01 #58
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169411174
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 11:54 schreef Tunafish het volgende:

Waarom moet die chauffeur het dan maar accepteren, maar automobilisten niet? Omdat het langer duurt om in te halen? Who cares, wacht gewoon even.
'Wacht maar even'. Dat zei ik onlangs in een discussie over op het fietspad naast je kindje fietsen. Ze zijn de brandstapel nog aan het opbouwen.

quote:
Je voorbeeldje van 7km nodig hebben om drie vrachtwagens in te halen is leuk, maar niet realistisch.
Vreemd....kom het toch regelmatig tegen.

Ik heb nergens gezegd dat vrachtwagens niet mogen inhalen, maar zeker in de spits, heeft een langzaam (en lang) inhalende vrachtwagen een grote impact. Het is niet voor niets dat er op veel 2-baans wegen een inhaalverbod is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:45:12 #59
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169411560
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

'Wacht maar even'. Dat zei ik onlangs in een discussie over op het fietspad naast je kindje fietsen. Ze zijn de brandstapel nog aan het opbouwen.

[..]

Vreemd....kom het toch regelmatig tegen.

Ik heb nergens gezegd dat vrachtwagens niet mogen inhalen, maar zeker in de spits, heeft een langzaam (en lang) inhalende vrachtwagen een grote impact. Het is niet voor niets dat er op veel 2-baans wegen een inhaalverbod is.
Als je vindt dat je in de spits op een tweestrooks snelweg 130 moet rijden moet je idd flink in de ankers als er eentje in gaat halen.. je kunt er natuurlijk ook gewoon rekening mee houden..
Als ik een treintje van die dingen zie rijden en er is tussen mij en mijn voorganger genoeg ruimte om hem ertussen te mikken, ga ik er gewoon domweg vanuit dat iig de achterste dat gewoon gaat doen. Kan het alleen maar meevallen als hij het niet doet :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_169411838
In de spits is 70-80 (constant) de snelheid met de hoogste capaciteit kwa doorstroming.

Dus het beste rijden in de spits de vrachtwagens op twee stroken om alles te regelen.

Ergernis, de zoveelste straat dicht in Amsterdam, waardoor ik half het centrum rond moet om weer op de juiste plek te komen.

[ Bericht 26% gewijzigd door Fer op 10-03-2017 14:06:10 ]
.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 14:04:21 #61
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169411890
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:45 schreef Sounddragon het volgende:

Als je vindt dat je in de spits op een tweestrooks snelweg 130 moet rijden moet je idd flink in de ankers als er eentje in gaat halen.. je kunt er natuurlijk ook gewoon rekening mee houden..
Drie aannames, nul correct. Ik rijdt alleen 130 als het kan, houd overal rekening mee en hoef daardoor zelden in de ankers. Eigenlijk alleen als een langzame weggebruiker zich niet aan de regels houdt.

Maar dat was het punt van de discussie ook niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 10 maart 2017 @ 14:09:04 #62
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169411979
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:00 schreef Fer het volgende:

Dus het beste rijden in de spits de vrachtwagens op twee stroken om alles te regelen.

Vrachtverkeer weren uit de spits, gaat een veel positiever effect hebben.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169412006
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

'Wacht maar even'. Dat zei ik onlangs in een discussie over op het fietspad naast je kindje fietsen. Ze zijn de brandstapel nog aan het opbouwen.
Wat het nog hypocrieter maakt, dat men wel op jou moet wachten, maar jij vervolgens niet op anderen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Vreemd....kom het toch regelmatig tegen.
En ik nauwelijks. Wat nu?

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik heb nergens gezegd dat vrachtwagens niet mogen inhalen, maar zeker in de spits, heeft een langzaam (en lang) inhalende vrachtwagen een grote impact. Het is niet voor niets dat er op veel 2-baans wegen een inhaalverbod is.
Als ze inhalen terwijl er een verbod geldt is het ook gewoon een overtreding, daar zullen weinigen het mee oneens zijn. Daarbuiten mogen ze gewoon inhalen, wat voor impact het ook heeft, en zou men niet zo moeten klagen. In de spits kun je sowieso nauwelijks 130 rijden, dan kan die inhalende vrachtwagen er nog wel bij.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 14:26:29 #64
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169412235
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Drie aannames, nul correct. Ik rijdt alleen 130 als het kan, houd overal rekening mee en hoef daardoor zelden in de ankers. Eigenlijk alleen als een langzame weggebruiker zich niet aan de regels houdt.

Maar dat was het punt van de discussie ook niet.
Het is ook geen discussie topic.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:09:54 #65
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_169413030
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:10 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Wat het nog hypocrieter maakt, dat men wel op jou moet wachten, maar jij vervolgens niet op anderen.

[..]

Je mag best wat toleranter (én geduldiger) zijn als iemand met zijn kindje naast zich fietst.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_169413634
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:09 schreef avotar het volgende:

[..]

Je mag best wat toleranter (én geduldiger) zijn als iemand met zijn kindje naast zich fietst.
Maar waarom hoef je dat dan vervolgens niet te zijn bij inhalende vrachtwagens?
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_169413739
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:09 schreef avotar het volgende:

[..]

Je mag best wat toleranter (én geduldiger) zijn als iemand met zijn kindje naast zich fietst.
Niet volgens mijn examinator bij mijn eerste keer afrijden.

Blinde bocht rechtsaf buiten de bebouwde kom, rij bomen aan de binnenzijde en daardoor amper zicht wat er uit tegenovergestelde richting aankwam. Voor mij een groepje moeders met kinderen op de fiets, twee breed op een small fietspaadje dus ik denk er netjes even tot na de bocht achter te blijven hangen, begint dat mens naast me te roepen dat ik nu moet gaan inhalen. Gezakt. :')
pi_169413982
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:47 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Niet volgens mijn examinator bij mijn eerste keer afrijden.

Blinde bocht rechtsaf buiten de bebouwde kom, rij bomen aan de binnenzijde en daardoor amper zicht wat er uit tegenovergestelde richting aankwam. Voor mij een groepje moeders met kinderen op de fiets, twee breed op een small fietspaadje dus ik denk er netjes even tot na de bocht achter te blijven hangen, begint dat mens naast me te roepen dat ik nu moet gaan inhalen. Gezakt. :')
Apart, als ik het zo lees ben jij onterecht gezakt.
Ik zou iig in die situatie precies hetzelfde hebben gedaan, er achter blijven tot je meer overzicht hebt.
Reed je instructeur toen ook mee eigenlijk?
pi_169414018
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:02 schreef vannelle het volgende:

[..]

Apart, als ik het zo lees ben jij onterecht gezakt.
Ik zou iig in die situatie precies hetzelfde hebben gedaan, er achter blijven tot je meer overzicht hebt.
Reed je instructeur toen ook mee eigenlijk?
Ja, die zat achterin en vond het ook belachelijk. De tweede keer ging gelukkig een stuk beter.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 17:46:38 #70
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_169415747
Gezakt omdat je niet blind ging inhalen? Wat was dat voor examinator dan :') :')
Flesje bier
pi_169416264
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Vrachtverkeer weren uit de spits, gaat een veel positiever effect hebben.
Ja, lege schappen als jij voor werk nog even een boodschap wil doen en duimdraaier's op de bouwplaats omdat er niet meteen in de ochtend geleverd kan worden.
.
pi_169416509
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 18:11 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja, lege schappen als jij voor werk nog even een boodschap wil doen en duimdraaier's op de bouwplaats omdat er niet meteen in de ochtend geleverd kan worden.
Dan hoeven die bouwvakkers ook pas na de spits de weg op. Ik zie eigenlijk vooral voordelen :+
pi_169416577
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:04 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Ja, die zat achterin en vond het ook belachelijk. De tweede keer ging gelukkig een stuk beter.
En da's best wel een groot nadeel van de monopoliepositie van het CBR.
Je instructeur had bezwaar in kunnen dienen en als dit de enige reden was geweest zou dat bezwaar ongetwijfeld gegrond zijn verklaard.
Maar ja, de volgende 10 examens zouden dan een stuk moeilijker zijn geworden omdat hij dan op zijn beslissing terug moet komen en dat vinden ze meestal wat minder grappig.
Maar goed, dat hoort eigenlijk meer thuis in het rijbewijstopic.
pi_169416592
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 18:21 schreef Light het volgende:

[..]

Dan hoeven die bouwvakkers ook pas na de spits de weg op. Ik zie eigenlijk vooral voordelen :+
Dan moeten ze ook langer doorwerken waardoor jij om 23.00u nog steeds in de herrie zit.
pi_169417601
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:47 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Niet volgens mijn examinator bij mijn eerste keer afrijden.

Blinde bocht rechtsaf buiten de bebouwde kom, rij bomen aan de binnenzijde en daardoor amper zicht wat er uit tegenovergestelde richting aankwam. Voor mij een groepje moeders met kinderen op de fiets, twee breed op een small fietspaadje dus ik denk er netjes even tot na de bocht achter te blijven hangen, begint dat mens naast me te roepen dat ik nu moet gaan inhalen. Gezakt. :')
Als je naar links gaat om in te halen, krijg je vanzelf meer zicht de bocht in. Daarnaast, met 60-70 ben je die fietsende moeders echt zo voorbij. Zij vond blijkbaar dat het wel kon.
.
pi_169421251
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 19:17 schreef Fer het volgende:

[..]

Als je naar links gaat om in te halen, krijg je vanzelf meer zicht de bocht in. Daarnaast, met 60-70 ben je die fietsende moeders echt zo voorbij. Zij vond blijkbaar dat het wel kon.
Je moet altijd ruim om de fietsers heen waardoor je zo'n beetje op de andere weghelft rijdt en voor een blinde bocht is dat niet slim, zelfs niet als het maar heel even is.
pi_169423566
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 21:46 schreef vannelle het volgende:

[..]

Je moet altijd ruim om de fietsers heen waardoor je zo'n beetje op de andere weghelft rijdt en voor een blinde bocht is dat niet slim, zelfs niet als het maar heel even is.
Daarnaast wil cbr volgens alle boekjes dat je fietsers niet alleen inhaalt met een deurbreedte er tussen maar ook nog met een snelheid die onder of rond de 30 ligt.
pi_169423644
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 21:46 schreef vannelle het volgende:

[..]

Je moet altijd ruim om de fietsers heen waardoor je zo'n beetje op de andere weghelft rijdt en voor een blinde bocht is dat niet slim, zelfs niet als het maar heel even is.
Een bocht rechtsaf is niet meer blind als je helemaal linkse rijdt. Ik neem aan gewoon een flauwe bocht en niet 90 graden rechtsaf.

Daarna, zodra je naast de fietsers zit gas erop en je kan zo weer naar rechts.
.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 15:17:43 #79
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169433880
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:41 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Maar waarom hoef je dat dan vervolgens niet te zijn bij inhalende vrachtwagens?
Ik geef een specifieke situatie aan als voorbeeld en jij legt mij in de mond dat vrachtwagens helemaal niet mogen inhalen. Aansluiten ga je met jezelf discussieren. Als je dat prettig vind, moet je daar lekker mee doorgaan. Veel plezier. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 11 maart 2017 @ 15:20:01 #80
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169433912
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:47 schreef Ferry_76 het volgende:

Niet volgens mijn examinator bij mijn eerste keer afrijden.

Blinde bocht rechtsaf buiten de bebouwde kom, rij bomen aan de binnenzijde en daardoor amper zicht wat er uit tegenovergestelde richting aankwam. Voor mij een groepje moeders met kinderen op de fiets, twee breed op een small fietspaadje dus ik denk er netjes even tot na de bocht achter te blijven hangen, begint dat mens naast me te roepen dat ik nu moet gaan inhalen. Gezakt. :')
Dan kent die examinator de verkeersregels niet, want die specificeren toch heel duidelijk dat fietsers met z'n tweeen naast elkaar mogen fietsen. En als ze op een fietspad fietsen mag jij daar uberhaupt niet komen, ook al fietsen ze niet naast elkaar.
Maar de kans is groter dat jij niet hebt begrepen wat ze nou eigenlijk wilde. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 11 maart 2017 @ 15:25:37 #81
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169434021
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 18:11 schreef Fer het volgende:

Ja, lege schappen als jij voor werk nog even een boodschap wil doen en duimdraaier's op de bouwplaats omdat er niet meteen in de ochtend geleverd kan worden.
Ik werk geen kantoortijden, dus de kans dat de schappen leeg zijn op het moment dat ik boodschappen doe is extreem klein. En ik vind het helemaal prima als de bouwvakkers 's ochtends om 0730 nog geen teringherrie maken. En trouwens, we leven in een 24-uurs economie, toch?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169434477
Zojuist bijna een aanrijding gehad op een parkeerplaats met een oudere man in zo'n vierkante opel die gewoon niet naar rechts keek. Die kerel schrok behoorlijk toen 'ie op 10cm naast hem een toeterende auto zag. :P
Flesje bier
pi_169435382
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 15:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik geef een specifieke situatie aan als voorbeeld en jij legt mij in de mond dat vrachtwagens helemaal niet mogen inhalen. Aansluiten ga je met jezelf discussieren. Als je dat prettig vind, moet je daar lekker mee doorgaan. Veel plezier. :)
:')

Uit al je berichten hier blijkt wel dat je het verkeer beschouwt als een boel mensen die jou in de weg zitten, en dat jij zelf een engeltje bent. Als je niet kunt uitleggen waarom je vindt dat jij niet wat geduld hoeft op te brengen bij een vrachtwagen die inhaalt, maar mensen die achter jou zitten wel, prima. Moet je ook niet raar opkijken als bij de volgende discussie je brandstapels weer worden neergezet, met zo'n instelling kom je er niet beter vanaf.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 16:54:35 #84
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169435573
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 16:45 schreef Tunafish het volgende:

Uit al je berichten hier blijkt
Dat is alleen maar jouw persoonlijke invulling aan de hand van je eigen vooroordelen. Maar dat is wel vaker de grondslag voor een brandstapel geweest.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169435898
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 15:51 schreef Gezicht het volgende:
Zojuist bijna een aanrijding gehad op een parkeerplaats met een oudere man in zo'n vierkante opel die gewoon niet naar rechts keek. Die kerel schrok behoorlijk toen 'ie op 10cm naast hem een toeterende auto zag. :P
Hij zocht een parkeerplek?
.
pi_169435957
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 17:08 schreef Fer het volgende:

[..]

Hij zocht een parkeerplek?
Nee, hij verliet de parkeerplaats. Hij kwam op een T-splitsing tussen de parkeervakken uit en keek alleen naar links. :N
Flesje bier
pi_169438189
Gaat lekker vandaag. Zojuist weer zo'n simpele ziel voor me zonder verlichting terwijl het toch echt al flink duister was. En vervolgens ook totaal niet reageren op seinen, in het dorp nog wel.
Flesje bier
pi_169450648
Ik moest even snel naar de winkel. Kom aan bij een turborotonde. Twee rijstroken, rechter voor alleen rechtdoor, linker voor linksaf en rechtdoor. Rechts reed een Aygo, ik ging links zodat ik er voorbij kon. Er zat een vrouw in, bellend (telefoon tegen haar hoofddoek) achter het stuur, kinderen los op de achterbank (ze stonden op de achterbank te springen), op de rotonde zag ik dat de hele voorkant van de auto in elkaar zat. Ze reed rechts op de rechter rijstrook, ze sloeg linksaf, over de verhoging heen, over mijn rijstrook heen om verder de rotonde op te gaan, terwijl ze echt alleen rechtdoor mocht. Ik kon *NET* stoppen. Dusdanig net dat de auto achter mij bijna in mijn kofferbak zat en dat ik daarna ben uitgestapt ben om te kijken of ik inderdaad geen schade had. Ze is uiteraard doorgereden, ik zag haar nog bellen toen ze de rotonde af ging.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_169458602
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 01:00 schreef Posergoth6667 het volgende:
Ik moest even snel naar de winkel. Kom aan bij een turborotonde. Twee rijstroken, rechter voor alleen rechtdoor, linker voor linksaf en rechtdoor. Rechts reed een Aygo, ik ging links zodat ik er voorbij kon. Er zat een vrouw in, bellend (telefoon tegen haar hoofddoek) achter het stuur, kinderen los op de achterbank (ze stonden op de achterbank te springen), op de rotonde zag ik dat de hele voorkant van de auto in elkaar zat. Ze reed rechts op de rechter rijstrook, ze sloeg linksaf, over de verhoging heen, over mijn rijstrook heen om verder de rotonde op te gaan, terwijl ze echt alleen rechtdoor mocht. Ik kon *NET* stoppen. Dusdanig net dat de auto achter mij bijna in mijn kofferbak zat en dat ik daarna ben uitgestapt ben om te kijken of ik inderdaad geen schade had. Ze is uiteraard doorgereden, ik zag haar nog bellen toen ze de rotonde af ging.
Soms zie je zulke acties van mijlenver aankomen, ook al geloof je je eigen ogen niet :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  zondag 12 maart 2017 @ 19:08:35 #90
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_169467124
Bij station Alkmaar is de weg niet bijzonder breed door de fietsstroken, maar er is plaats zat waar je kunt wachten/iemand af kan zetten, en dan lekker toch in de bocht op het fietspad blijven staan. Handig voor iedereen die er langs wil. :N
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_169470621
Vandaag een automobilist voor me die 30 km/u reed, terwijl je er 50 mag o|O
  zondag 12 maart 2017 @ 21:13:10 #92
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169471126
Aangesproken worden op een terrein waar je maar 20 mag dat je geen gordel draagt; WTF :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf zondag 12 maart 2017 @ 22:28:31 #93
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_169473495
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 19:08 schreef Voszje het volgende:
Bij station Alkmaar is de weg niet bijzonder breed door de fietsstroken, maar er is plaats zat waar je kunt wachten/iemand af kan zetten, en dan lekker toch in de bocht op het fietspad blijven staan. Handig voor iedereen die er langs wil. :N
Zo vlak voor de zebra, in de binnenbocht? Zat daar donderdag achter eentje die precies daar, een meter van de stoep (dus niet op de fietsstrook) ook iemand ging afzetten... Grmbl, 80.000 zijstraten, maar nee, midden in de bocht.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 12 maart 2017 @ 23:04:02 #94
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_169474480
quote:
15s.gif Op zondag 12 maart 2017 21:13 schreef Sounddragon het volgende:
Aangesproken worden op een terrein waar je maar 20 mag dat je geen gordel draagt; WTF :')
Als je met 20 ergens tegenaanklapt kop je evengoed je voorruit (of als een ander tegen jou aanrijdt wat dat betreft). Heeft overigens ook te maken met veiligheidscultuur, vandaar dat veel bedrijven daar streng op zijn.
Flesje bier
  zondag 12 maart 2017 @ 23:34:16 #95
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_169475132
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 22:28 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Zo vlak voor de zebra, in de binnenbocht? Zat daar donderdag achter eentje die precies daar, een meter van de stoep (dus niet op de fietsstrook) ook iemand ging afzetten... Grmbl, 80.000 zijstraten, maar nee, midden in de bocht.
Precies daar inderdaad.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_169475682
Vanmiddag op de ring van Zwolle, 3 rijstroken, max van 70 km/u.

2 fossielen in een fiatje voor me op rijstrook 2 met 50 km/h.
Dus ik naar rijstrook 1 opgeschoven en geef een straal gas om er vlot voorbij te gaan.
En op het moment dat ik met mijn neus bijna ter hoogte van z'n achterbumper zit flikkert ie hem zo zonder richting aan te geven met 50 naar links (omdat ie 2 verkeerslichten verder linksaf moest richting Hattem). :(

Gelukkig zat er niemand vlak achter me toen ik in de ankers ging.
  maandag 13 maart 2017 @ 00:11:33 #97
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169475702
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 23:04 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Als je met 20 ergens tegenaanklapt kop je evengoed je voorruit (of als een ander tegen jou aanrijdt wat dat betreft). Heeft overigens ook te maken met veiligheidscultuur, vandaar dat veel bedrijven daar streng op zijn.
Kom op zeg.. veiligheidscultuur my ass, als je met 20 ergens tegenaan klapt ben je sowieso een mongool en zou een aanvaring met de vooruit niet eens kwaad kunnen want er zit dan toch niks in je schedel wat zou kunnen beschadigen |:( ..
Alles gaat stapvoets en een 'krappe' doorgang hier is een meter of 15.. veiligheid prima, maar dit slaat nergens op.. net als een rookverbod op plaatsen waar ze 15 meter naast je staan te gutsen met 4 brandwachten eromheen.. te debiel om te vertellen, en gewoon regeltjes om de regeltjes.. Of een rookverbod op een grote werf met een zand/baggerbodem waar je alleen staal om je heen hebt.. laat ze zich anders zorgen maken om de grote stukken staal die overal rondslingeren in datzelfde zand waar je 2 keer per week een band op aan flarden rijdt en je nek over breekt, dan zijn ze nog een béétje nuttig bezig.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_169476913
quote:
15s.gif Op zondag 12 maart 2017 21:13 schreef Sounddragon het volgende:
Aangesproken worden op een terrein waar je maar 20 mag dat je geen gordel draagt; WTF :')
Als dat de regels zijn op het terrein van dat bedrijf én je bent er mee akkoord gegaan voor je het terrein op reed dan hebben ze gewoon recht van spreken.
Bij Sabic was de Vmax zelfs maar 15 km/h en buiten de wagen altijd verplicht lange mouwen, helm en veiligheidsbril.
En als je binnen een trap op of af moest altijd 1 hand aan de leuning of je werd als een klein kind terug gestuurd om het nog een keer te doen maar dan wel zoals het hoorde.
Vooral dat laatste ging me wat te ver maar het waren nou eenmaal hun regels.
Te vaak een overtreding begaan betekende keihard dat de toegang tot hun terrein geweigerd werd en dat is weer lastig voor je eigen werkgever waardoor uiteindelijk je baan in gevaar kan komen.

Dus hoe belachelijk je het ook vindt: Het zijn regels waar je zelf mee ingestemd hebt.
Die instemming er even van uitgaande dat je je in moest schrijven voor je het terrein op mocht en je handtekening ergens onder gezet hebt.
  FOK!fotograaf maandag 13 maart 2017 @ 13:52:56 #99
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_169482217
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 05:29 schreef vannelle het volgende:
Te vaak een overtreding begaan betekende keihard dat de toegang tot hun terrein geweigerd werd en dat is weer lastig voor je eigen werkgever waardoor uiteindelijk je baan in gevaar kan komen.
Grapjassen. Tenzij de productie in gevaar komt, dan kan opeens alles. Bij voorkeur 's nachts, dat wel. :O
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 13 maart 2017 @ 14:16:30 #100
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_169482819
Ik kom gemiddeld twee keer per dag hier aan gereden.

https://www.google.nl/map(...)8i6656!6m1!1e1?hl=nl

Zoals je ziet sorteer je links voor als je de rotonde recht over wilt of links af wilt en ga je rechts staan als je de A28 op wilt.

Hoe vaak het wel niet voorkomt dat mensen op het laatste moment ontdekken dat ze op de verkeerde strook zitten en dan zonder na te denken of op te letten ineens de auto op de andere strook gooien.

Bijna dagelijks gebeuren hier dus botsingen en andere ongelukken. Op letten is blijkbaar moeilijk tegenwoordig.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')