Yay!quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:46 schreef Voszje het volgende:
[..]
En nu krijg je een sticker
[ afbeelding ]
20 jaar geleden geen dashcam gezien in de Volvo's van de politie. Leg uit a.u.b.?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit... zeker als je meeneemt dat de politie al 20 jaar rondrijdt met dashcams.
Alleen videosurveillance wat je op tv ziet had dat 20 jaar geleden al (met mondjesmaat overigens)quote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit... zeker als je meeneemt dat de politie al 20 jaar rondrijdt met dashcams.
Dan deden ze het toch ook?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:09 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Alleen videosurveillance wat je op tv ziet had dat 20 jaar geleden al (met mondjesmaat overigens)
Ik ken het natuurlijk wel, maar ik maak me daar al laaaaang niet meer sappel over.. ik erger me meer aan mensen die een vrachtwagen stoetje inhalen met 100 in de spits op een drukke 2 baans waar je 130 mag. Die vrachtwagen kán domweg niet harder.. daar kan ik begrip voor opbrengen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:22 schreef avotar het volgende:
[..]
Ergens verbazingwekkend dat dat soort voertuigen ze niet hebben. Zeker als je ook het toegenomen geweld tegen hulpverleners in acht neemt.
[..]
Dat is wel zo'n enorme dooddoener.
En ook al voelt de vertraging zo, wat zal het schelen, een halve minuut?
Sommige dagen is het gewoon wat rommeliger op de weg. Denken mensen nog snel voor je te kunnen, halen vrachtwagens in of zitten te veel mensen op de weg die niet in de spits horen.
Shit happens, maar ik moet zeggen dat dat een state of mind is die in veel jaren ontwikkeld is bij me en zo nu en dan hapert na een lange dag
Zinloos... Want ze hebben geen wettelijke betekenis noch waarde. De regels omtrent het vrijhouden van de kruising hebben echter wel betekenis.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoe heet zo'n kruis op de weg waar je, als je staat te wachten voor het stopicht niet op moet staan ivm hinder voor uitritten etc?
Op zo'n kruis stond vanmiddag een dame van een zekere leeftijd. Ik kwam uit een zijweg (moest invoegen op de drukke voorrangsweg) en had daar mooi op kunnen invoegen (want dat was ook de functie van het ding). Maar omdat mevrouw er met haar kont opstond en de stoplichten zo ingeregeld waren dat er: óf verkeer was op de weghelft die ik moest oversteken, óf een stoet auto's stond/reed op de weghelft waar ik naartoe moest kon ik mooi 5 minuten wachten tot de lichten weer omgesprongen waren en de automobilist die toen voor dat vlak uitkwam het wél snapte.
quote:Op dinsdag 7 maart 2017 08:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Misschien helpt het als je 10 minuten eerder van huis gaat zodat je minder haast hebt en het dus niet erg is om even je poot op te moeten tillen, en je je realiseert dat vrachtverkeer ook het recht heeft om de weg te gebruiken zoals ze willen zolang dat binnen de regels valt.
De weg is niet van jou, de weg is van iedereen
En dit keer ben ik het 100% met je eens al zal je wel zeggen dat je dat niet belangrijk vindt.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ken het natuurlijk wel, maar ik maak me daar al laaaaang niet meer sappel over.. ik erger me meer aan mensen die een vrachtwagen stoetje inhalen met 100 in de spits op een drukke 2 baans waar je 130 mag. Die vrachtwagen kán domweg niet harder.. daar kan ik begrip voor opbrengen.
Niemand heeft het hier over haast hebben. Blijkbaar rijd jij altijd hard als je haast hebt. Dat is heel gevaarlijk. Het is gewoon een kwestie van rekening houden met. 7km doen over 3 collega's inhalen zodat je dan 86 kunt rijden ipv 83 is asociaal als je daarmee gedurende 7 km 40 automobilisten ophoudt die 130 hadden kunnen rijden ipv 86. Want de enige reden dat die vrachtwagen inhaalt is omdat hij te beroerd is om een tijdje 83 te rijden.quote:Op woensdag 8 maart 2017 06:30 schreef vannelle het volgende:
Maar het is wel zo, als je vreselijk haast hebt ben je gewoon te laat vertrokken.
Gewoon wegmarkering. Een kruis heeft geen juridische betekenis, het herinnert je aan het feit dat je een kruispunt vrij dient te houden. Het is dan ook niet bedoeld als invoeggelegenheid, maar zodat de de andere richting niet blokkeert bij het afslaan van een voertuig uit die richting.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoe heet zo'n kruis op de weg waar je, als je staat te wachten voor het stopicht niet op moet staan ivm hinder voor uitritten etc?
Op zo'n kruis stond vanmiddag een dame van een zekere leeftijd. Ik kwam uit een zijweg (moest invoegen op de drukke voorrangsweg) en had daar mooi op kunnen invoegen (want dat was ook de functie van het ding). Maar omdat mevrouw er met haar kont opstond en de stoplichten zo ingeregeld waren dat er: óf verkeer was op de weghelft die ik moest oversteken, óf een stoet auto's stond/reed op de weghelft waar ik naartoe moest kon ik mooi 5 minuten wachten tot de lichten weer omgesprongen waren en de automobilist die toen voor dat vlak uitkwam het wél snapte.
Dat is iets dat ik ook niet snap. Auto's die een tyfuseind achter je kleven, dan met een rotgang inhalen, weer invoegen, en onder de eerder gereden snelheid gaan rijden zodat je ze opnieuw moet inhalen, en je raad het al, het spelletje weer opnieuw begint.quote:Op woensdag 8 maart 2017 07:59 schreef Rewimo het volgende:
Dikke BMW die kilometers lang zowat in mijn achterbak zit (ik rijd op CC 5 km boven de toegestane snelheid). Kan hij me eindelijk voorbij, voegt hij 5 meter voor me in en gaat een paar km onder mijn snelheid voor mijn neus rijden Kilometers lang, tot in Nijmegen.
En ik maar denken dat ie haast had.
Heel vaak zijn dat auto's met een witte kentekenplaat met rode letters... Wat Belgen toch altijd op de weg doen weten ze volgens mij zelf niet eens.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:34 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat is iets dat ik ook niet snap. Auto's die een tyfuseind achter je kleven, dan met een rotgang inhalen, weer invoegen, en onder de eerder gereden snelheid gaan rijden zodat je ze opnieuw moet inhalen, en je raad het al, het spelletje weer opnieuw begint.
Maar welk voertuig kan hinder ondervinden bij het afslaan op dit punt?quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:04 schreef jurgenov het volgende:
[..]
Gewoon wegmarkering. Een kruis heeft geen juridische betekenis, het herinnert je aan het feit dat je een kruispunt vrij dient te houden. Het is dan ook niet bedoeld als invoeggelegenheid, maar zodat de de andere richting niet blokkeert bij het afslaan van een voertuig uit die richting.
Weet je, ik zit elke werkdag minimaal 3,5 uur op de weg. Provinciaal en snelweg. Er gaat geen dag voorbij dat ik niet 3 van die soepkippen voorbij zie komen die van die domme invoegmanouvres maken, slingerend aan het appen zijn, langzaam links gaan rijden of aan het bumperkleven zijn.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:09 schreef TheThirdMark het volgende:
Gisteren lekker dagje vrij, dus middagje naar de stad.
Rij je lekker op de linker baan, want rechts bezet door vrachtwagens.
Denkt een chauffeur dat hij best wel zonder richting aan te geven naar links kan, terwijl er 3 auto's rijden. Hij drukte ze ook alle 3 opzettelijk van de weg (bijna meerdere ongevallen, nog nooit zoveel auto's vol in de ankers zien gaan en moeten sturen als Max op nat wegdek).
In de stad meteen maar een highdef dashcam aangeschaft zodat ik de volgende keer de chauffeur aan de schandpaal kan nagelen.
Hier zou ik idd geen kruis verwachten. Behoorlijk zinloos.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar welk voertuig kan hinder ondervinden bij het afslaan op dit punt?
En de enige reden dat auto's vrachtwagens inhalen, is omdat zij te beroerd zijn een tijdje 83 te rijden. Die vrachtwagen heeft net zoveel recht om langzamer verkeer in te halen als de auto's die dan even moeten wachten.quote:Op woensdag 8 maart 2017 09:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niemand heeft het hier over haast hebben. Blijkbaar rijd jij altijd hard als je haast hebt. Dat is heel gevaarlijk. Het is gewoon een kwestie van rekening houden met. 7km doen over 3 collega's inhalen zodat je dan 86 kunt rijden ipv 83 is asociaal als je daarmee gedurende 7 km 40 automobilisten ophoudt die 130 hadden kunnen rijden ipv 86. Want de enige reden dat die vrachtwagen inhaalt is omdat hij te beroerd is om een tijdje 83 te rijden.
En dan heb ik het nog niet eens over vrachtwagens op de derde rijstrook (waar ze niet mogen rijden) of inhalen tijdens een inhaalverbod.
Verkeerde aanname, ik heb nooit haast. Ik vertrek gewoon op tijd.quote:Op woensdag 8 maart 2017 09:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niemand heeft het hier over haast hebben. Blijkbaar rijd jij altijd hard als je haast hebt. Dat is heel gevaarlijk. Het is gewoon een kwestie van rekening houden met. 7km doen over 3 collega's inhalen zodat je dan 86 kunt rijden ipv 83 is asociaal als je daarmee gedurende 7 km 40 automobilisten ophoudt die 130 hadden kunnen rijden ipv 86. Want de enige reden dat die vrachtwagen inhaalt is omdat hij te beroerd is om een tijdje 83 te rijden.
En dan heb ik het nog niet eens over vrachtwagens op de derde rijstrook (waar ze niet mogen rijden) of inhalen tijdens een inhaalverbod.
Ik denk niet dat dit te maken heeft met dat je in een BMW rijdt.quote:Op donderdag 9 maart 2017 17:20 schreef matigeuser het volgende:
Ik als dikke BMW rijder heb een gruwelijke hekel aan iedereen die langzaam of maximaal de maximale toegestane snelheid rijdt.
Ik vind de boetes te duur, Dus vaak klik ik hem bij 122 op de cruise control. Daarnaast laat ik mij niet graag klem rijden en schuif ik ook niet graag in iemands dode dode hoek. Dus het komt voor, dat ik niet meteen naar rechts ga. Sowieso rij ik graag zo contant en vloeiend mogelijk, dus beperk ik overdag vaak mijn snelheid.quote:Op donderdag 9 maart 2017 17:20 schreef matigeuser het volgende:
Ik als dikke BMW rijder heb een gruwelijke hekel aan iedereen die langzaam of maximaal de maximale toegestane snelheid rijdt. Kan er niks aan doen. Ik ben veranderd in een klassieke BMW-chauffeur. Alle clichés zijn waar, behalve dan dat ik wel een 'heer' ben in het verkeer en nooit onveilige situaties creëer in bijvoorbeeld woonwijken en rondom scholen. Ook geef ik nooit expres mensen geen voorrang die dat wel hebben of snijd ik anderen lelijk af en dergelijken.
Ik rijd dus verantwoord en galant, maar wel kneiterhard. Voor mij is hard rijden namelijk een van mijn pleziertjes en uitlaatkleppen in het leven. 'S avonds laat kan ik mijn lol dan ook niet op. Helaas is het rijden met veel verkeer voor mij dan ook vrijwel één grote irritatie.
Slome opa's hier. Langzame vrouwtjes die niet opletten daar. Mensen die links gaan rijden met 122 km per uur en daar blijven. En vooral 'remmers'. Van die idioten die constant panisch remmen waardoor iedereen daar achter exponentieel harder op zijn rem moet stampen.
Dan krijg je van die 'mini-files' op de snelweg. Dan sta je allemaal 1 minuut helemaal stil. En dan ineens rijdt het weer 130. 5 minuten later gebeurt weer precies hetzelfde.
Rijd gewoon GVD DOOR!
</ verheven BMW-rijder modus>
Krijg je elke week een brief van het CJIB?quote:Op donderdag 9 maart 2017 17:20 schreef matigeuser het volgende:
Ik als dikke BMW rijder heb een gruwelijke hekel aan iedereen die langzaam of maximaal de maximale toegestane snelheid rijdt. Kan er niks aan doen. Ik ben veranderd in een klassieke BMW-chauffeur. Alle clichés zijn waar, behalve dan dat ik wel een 'heer' ben in het verkeer en nooit onveilige situaties creëer in bijvoorbeeld woonwijken en rondom scholen. Ook geef ik nooit expres mensen geen voorrang die dat wel hebben of snijd ik anderen lelijk af en dergelijken.
Ik rijd dus verantwoord en galant, maar wel kneiterhard. Voor mij is hard rijden namelijk een van mijn pleziertjes en uitlaatkleppen in het leven. 'S avonds laat kan ik mijn lol dan ook niet op. Helaas is het rijden met veel verkeer voor mij dan ook vrijwel één grote irritatie.
Slome opa's hier. Langzame vrouwtjes die niet opletten daar. Mensen die links gaan rijden met 122 km per uur en daar blijven. En vooral 'remmers'. Van die idioten die constant panisch remmen waardoor iedereen daar achter exponentieel harder op zijn rem moet stampen.
Dan krijg je van die 'mini-files' op de snelweg. Dan sta je allemaal 1 minuut helemaal stil. En dan ineens rijdt het weer 130. 5 minuten later gebeurt weer precies hetzelfde.
Rijd gewoon GVD DOOR!
</ verheven BMW-rijder modus>
Ik heb het niet over recht, ik hebt het over asociaal.quote:Op woensdag 8 maart 2017 13:48 schreef Tunafish het volgende:
Die vrachtwagen heeft net zoveel recht om langzamer verkeer in te halen als de auto's die dan even moeten wachten.
Dat jij nooit haast hebt is twijfelachtig. En het maakt mijn aanname niet verkeerd. Jouw aanname daarentegen is dat wel.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |