Wauw... Simpelweg wauw... Zoveel stupiditeit... Wauw. Jij had het net nog over basale natuur. De kracht F waar over gesproken wordt, is de resulterende kracht, deze werkt op de auto. Om deze kracht F uit te rekenen, zul je een groot aantal variabelen moeten weten. De term kracht is voor een leek inderdaad verwarrend. Maar met deze kracht komt de eerste wet van Newton even om de hoek kijken.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 15:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De remweg berekenen gaat zo: https://nl.wikipedia.org/wiki/Remweg
Zoals je ziet staat er niets in de formule over brede banden. Jij verwart remkracht met remweg. Je gaat er vanuit dat alles zo goed kan remmen als wat jij in het filmpje toont, dat is niet zo. Afgezien daarvan is er ook nog zoiets als reactietijd. Je kan zeggen; je mag toch aannemen dat een ambu-chauffeur die reactietijd wel heeft. Assumption is the mother of all fuckups.
Een groot aantal variabelen? Ja is goed! Veel succesquote:Op zaterdag 4 maart 2017 17:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wauw... Simpelweg wauw... Zoveel stupiditeit... Wauw. Jij had het net nog over basale natuur. De kracht F waar over gesproken wordt, is de resulterende kracht, deze werkt op de auto. Om deze kracht F uit te rekenen, zul je een groot aantal variabelen moeten weten. De term kracht is voor een leek inderdaad verwarrend. Maar met deze kracht komt de eerste wet van Newton even om de hoek kijken
Jij wilt zeggen dat de luchtweerstand, rolweerstand of remweerstand vaste gegevens zijn?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 19:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Een groot aantal variabelen? Ja is goed! Veel succes
En dat kan ook weer een stockfoto zijn Hoeft niet de MICU te zijn waar het artikel over gaat.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 15:38 schreef Light het volgende:
[..]
Die 130 geldt dus voor die specifieke MICU, niet noodzakelijk voor andere MICU's. De MICU op de foto in het bericht van Omroep Brabant is gebouwd op een Mercedes chassis.
Onbegrensde vrachtwagens rijden makkelijk 130 hoor. .quote:Op zondag 5 maart 2017 14:10 schreef d4v1d het volgende:
[..]
En dat kan ook weer een stockfoto zijn Hoeft niet de MICU te zijn waar het artikel over gaat.
De Mercedes is ook gekeurd als personenauto iig, dus hij mag de snelheid rijden. Geen idee of die het kan
Misschien helpt het als je 10 minuten eerder van huis gaat zodat je minder haast hebt en het dus niet erg is om even je poot op te moeten tillen, en je je realiseert dat vrachtverkeer ook het recht heeft om de weg te gebruiken zoals ze willen zolang dat binnen de regels valt.quote:Op maandag 6 maart 2017 22:04 schreef switchboy het volgende:
Mensen die het vertikken om tijdens de spits als ze een inhalende vrachtwagen op de derde baan in gaan halen minstens de Vmax te gaan rijden. Van één zo'n actie hebben 10 andere weggebruikers last.
Blijf achter die vrachtwagen kachelen als je geen Vmax durft/kan/wil te rijden en het verkeer op de linkerbaan dit wél of harder rijd.
Overigens vind ik de inhalende vrachwagenchauffeur tussen 06:30 en 09:00 en 17:00 en 19:30 nog veel erger. Blijf gewoon lekker rechts en stel je cruise controll 1km/h zachter in en je rijd de zelfde snelheid als je voorganger. Beter rus al dat tuig uit met adaptive cruise control. Een vrachtwagen die een vrachtwagen inhaalt waarbij het snelheidsverschil 2km/h is is echt totaal zinloos en hindert in de spits 30 tot 40 andere automobilisten met soms ongelukken door dwazen tot gevolg. Helemaal als die krengen zonder te kijken knipperlicht aanzetten en gewoon van baan wisselen.
Tijd voor meer dashcams dus. Sowieso in alle hulpverleningsvoertuigen.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 19:50 schreef Fixers het volgende:
Over de braketestende ambulanceinhaler:
http://nos.nl/artikel/216(...)-niet-met-opzet.html
Hij zegt zich van geen kwaad bewust te zijn en dat hij het niet met opzet deed. Ik weet nu niet of dat wat ie heeft gedaan nu minder erg, of juist erger maakt. In elk geval ongeschikt voor een rijbewijs.
Ergens verbazingwekkend dat dat soort voertuigen ze niet hebben. Zeker als je ook het toegenomen geweld tegen hulpverleners in acht neemt.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:13 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Tijd voor meer dashcams dus. Sowieso in alle hulpverleningsvoertuigen.
Dat is wel zo'n enorme dooddoener.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 08:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Misschien helpt het als je 10 minuten eerder van huis gaat zodat je minder haast hebt en het dus niet erg is om even je poot op te moeten tillen, en je je realiseert dat vrachtverkeer ook het recht heeft om de weg te gebruiken zoals ze willen zolang dat binnen de regels valt.
De weg is niet van jou, de weg is van iedereen
Neenee, dat mag je niet zeggen. Dat jij 40 km/h langzamer moet gaan rijden is gewoon dikke pech (want je hebt toch geen tijdswinst), maar dat een vrachtwagen 1km/h langzamer moet gaan rijden, daarvan zijn de economische repercussies e.n.o.r.m! Want hij realiseert namelijk wel 0.03% tijdwinst.quote:Op maandag 6 maart 2017 22:04 schreef switchboy het volgende:
Blijf gewoon lekker rechts en stel je cruise controll 1km/h zachter in en je rijd de zelfde snelheid als je voorganger. Beter rus al dat tuig uit met adaptive cruise control. Een vrachtwagen die een vrachtwagen inhaalt waarbij het snelheidsverschil 2km/h is is echt totaal zinloos en hindert in de spits 30 tot 40 andere automobilisten met soms ongelukken door dwazen tot gevolg. Helemaal als die krengen zonder te kijken knipperlicht aanzetten en gewoon van baan wisselen.
Zeker. Online vaak een ban en in de kroeg een dicht oog en soms zelfs wel tweequote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Neenee, dat mag je niet zeggen. Dat jij 40 km/h langzamer moet gaan rijden is gewoon dikke pech (want je hebt toch geen tijdswinst), maar dat een vrachtwagen 1km/h langzamer moet gaan rijden, daarvan zijn de economische repercussies e.n.o.r.m! Want hij realiseert namelijk wel 0.03% tijdwinst.
Tenminste, dat is wat je meestal om je oren krijgt als je durft te zeggen wat jij zegt. En dat je eerder van huis moet gaan, of zoiets.
Dit... zeker als je meeneemt dat de politie al 20 jaar rondrijdt met dashcams.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:22 schreef avotar het volgende:
[..]
Ergens verbazingwekkend dat dat soort voertuigen ze niet hebben. Zeker als je ook het toegenomen geweld tegen hulpverleners in acht neemt.
Dit ja, heel erg dit. Vrachtwagenchauffeurs zijn altijd de beste bestuurders die ooit bestaan hebben, maken natuurlijk nooit fouten, vervoeren altijd alleen maar spul dat van levensbelang is en zijn altijd alleen maar bezig met een zo goed mogelijke doorstroming van het verkeer...quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Neenee, dat mag je niet zeggen. Dat jij 40 km/h langzamer moet gaan rijden is gewoon dikke pech (want je hebt toch geen tijdswinst), maar dat een vrachtwagen 1km/h langzamer moet gaan rijden, daarvan zijn de economische repercussies e.n.o.r.m! Want hij realiseert namelijk wel 0.03% tijdwinst.
Tenminste, dat is wat je meestal om je oren krijgt als je durft te zeggen wat jij zegt. En dat je eerder van huis moet gaan, of zoiets.
Ja, ik ben de beste. En nu?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:25 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dit ja, heel erg dit. Vrachtwagenchauffeurs zijn altijd de beste bestuurders die ooit bestaan hebben, maken natuurlijk nooit fouten, vervoeren altijd alleen maar spul dat van levensbelang is en zijn altijd alleen maar bezig met een zo goed mogelijke doorstroming van het verkeer...
Yay!quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:46 schreef Voszje het volgende:
[..]
En nu krijg je een sticker
[ afbeelding ]
20 jaar geleden geen dashcam gezien in de Volvo's van de politie. Leg uit a.u.b.?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit... zeker als je meeneemt dat de politie al 20 jaar rondrijdt met dashcams.
Alleen videosurveillance wat je op tv ziet had dat 20 jaar geleden al (met mondjesmaat overigens)quote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit... zeker als je meeneemt dat de politie al 20 jaar rondrijdt met dashcams.
Dan deden ze het toch ook?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:09 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Alleen videosurveillance wat je op tv ziet had dat 20 jaar geleden al (met mondjesmaat overigens)
Ik ken het natuurlijk wel, maar ik maak me daar al laaaaang niet meer sappel over.. ik erger me meer aan mensen die een vrachtwagen stoetje inhalen met 100 in de spits op een drukke 2 baans waar je 130 mag. Die vrachtwagen kán domweg niet harder.. daar kan ik begrip voor opbrengen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:22 schreef avotar het volgende:
[..]
Ergens verbazingwekkend dat dat soort voertuigen ze niet hebben. Zeker als je ook het toegenomen geweld tegen hulpverleners in acht neemt.
[..]
Dat is wel zo'n enorme dooddoener.
En ook al voelt de vertraging zo, wat zal het schelen, een halve minuut?
Sommige dagen is het gewoon wat rommeliger op de weg. Denken mensen nog snel voor je te kunnen, halen vrachtwagens in of zitten te veel mensen op de weg die niet in de spits horen.
Shit happens, maar ik moet zeggen dat dat een state of mind is die in veel jaren ontwikkeld is bij me en zo nu en dan hapert na een lange dag
Zinloos... Want ze hebben geen wettelijke betekenis noch waarde. De regels omtrent het vrijhouden van de kruising hebben echter wel betekenis.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoe heet zo'n kruis op de weg waar je, als je staat te wachten voor het stopicht niet op moet staan ivm hinder voor uitritten etc?
Op zo'n kruis stond vanmiddag een dame van een zekere leeftijd. Ik kwam uit een zijweg (moest invoegen op de drukke voorrangsweg) en had daar mooi op kunnen invoegen (want dat was ook de functie van het ding). Maar omdat mevrouw er met haar kont opstond en de stoplichten zo ingeregeld waren dat er: óf verkeer was op de weghelft die ik moest oversteken, óf een stoet auto's stond/reed op de weghelft waar ik naartoe moest kon ik mooi 5 minuten wachten tot de lichten weer omgesprongen waren en de automobilist die toen voor dat vlak uitkwam het wél snapte.
quote:Op dinsdag 7 maart 2017 08:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Misschien helpt het als je 10 minuten eerder van huis gaat zodat je minder haast hebt en het dus niet erg is om even je poot op te moeten tillen, en je je realiseert dat vrachtverkeer ook het recht heeft om de weg te gebruiken zoals ze willen zolang dat binnen de regels valt.
De weg is niet van jou, de weg is van iedereen
En dit keer ben ik het 100% met je eens al zal je wel zeggen dat je dat niet belangrijk vindt.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ken het natuurlijk wel, maar ik maak me daar al laaaaang niet meer sappel over.. ik erger me meer aan mensen die een vrachtwagen stoetje inhalen met 100 in de spits op een drukke 2 baans waar je 130 mag. Die vrachtwagen kán domweg niet harder.. daar kan ik begrip voor opbrengen.
Niemand heeft het hier over haast hebben. Blijkbaar rijd jij altijd hard als je haast hebt. Dat is heel gevaarlijk. Het is gewoon een kwestie van rekening houden met. 7km doen over 3 collega's inhalen zodat je dan 86 kunt rijden ipv 83 is asociaal als je daarmee gedurende 7 km 40 automobilisten ophoudt die 130 hadden kunnen rijden ipv 86. Want de enige reden dat die vrachtwagen inhaalt is omdat hij te beroerd is om een tijdje 83 te rijden.quote:Op woensdag 8 maart 2017 06:30 schreef vannelle het volgende:
Maar het is wel zo, als je vreselijk haast hebt ben je gewoon te laat vertrokken.
Gewoon wegmarkering. Een kruis heeft geen juridische betekenis, het herinnert je aan het feit dat je een kruispunt vrij dient te houden. Het is dan ook niet bedoeld als invoeggelegenheid, maar zodat de de andere richting niet blokkeert bij het afslaan van een voertuig uit die richting.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoe heet zo'n kruis op de weg waar je, als je staat te wachten voor het stopicht niet op moet staan ivm hinder voor uitritten etc?
Op zo'n kruis stond vanmiddag een dame van een zekere leeftijd. Ik kwam uit een zijweg (moest invoegen op de drukke voorrangsweg) en had daar mooi op kunnen invoegen (want dat was ook de functie van het ding). Maar omdat mevrouw er met haar kont opstond en de stoplichten zo ingeregeld waren dat er: óf verkeer was op de weghelft die ik moest oversteken, óf een stoet auto's stond/reed op de weghelft waar ik naartoe moest kon ik mooi 5 minuten wachten tot de lichten weer omgesprongen waren en de automobilist die toen voor dat vlak uitkwam het wél snapte.
Dat is iets dat ik ook niet snap. Auto's die een tyfuseind achter je kleven, dan met een rotgang inhalen, weer invoegen, en onder de eerder gereden snelheid gaan rijden zodat je ze opnieuw moet inhalen, en je raad het al, het spelletje weer opnieuw begint.quote:Op woensdag 8 maart 2017 07:59 schreef Rewimo het volgende:
Dikke BMW die kilometers lang zowat in mijn achterbak zit (ik rijd op CC 5 km boven de toegestane snelheid). Kan hij me eindelijk voorbij, voegt hij 5 meter voor me in en gaat een paar km onder mijn snelheid voor mijn neus rijden Kilometers lang, tot in Nijmegen.
En ik maar denken dat ie haast had.
Heel vaak zijn dat auto's met een witte kentekenplaat met rode letters... Wat Belgen toch altijd op de weg doen weten ze volgens mij zelf niet eens.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:34 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat is iets dat ik ook niet snap. Auto's die een tyfuseind achter je kleven, dan met een rotgang inhalen, weer invoegen, en onder de eerder gereden snelheid gaan rijden zodat je ze opnieuw moet inhalen, en je raad het al, het spelletje weer opnieuw begint.
Maar welk voertuig kan hinder ondervinden bij het afslaan op dit punt?quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:04 schreef jurgenov het volgende:
[..]
Gewoon wegmarkering. Een kruis heeft geen juridische betekenis, het herinnert je aan het feit dat je een kruispunt vrij dient te houden. Het is dan ook niet bedoeld als invoeggelegenheid, maar zodat de de andere richting niet blokkeert bij het afslaan van een voertuig uit die richting.
Weet je, ik zit elke werkdag minimaal 3,5 uur op de weg. Provinciaal en snelweg. Er gaat geen dag voorbij dat ik niet 3 van die soepkippen voorbij zie komen die van die domme invoegmanouvres maken, slingerend aan het appen zijn, langzaam links gaan rijden of aan het bumperkleven zijn.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:09 schreef TheThirdMark het volgende:
Gisteren lekker dagje vrij, dus middagje naar de stad.
Rij je lekker op de linker baan, want rechts bezet door vrachtwagens.
Denkt een chauffeur dat hij best wel zonder richting aan te geven naar links kan, terwijl er 3 auto's rijden. Hij drukte ze ook alle 3 opzettelijk van de weg (bijna meerdere ongevallen, nog nooit zoveel auto's vol in de ankers zien gaan en moeten sturen als Max op nat wegdek).
In de stad meteen maar een highdef dashcam aangeschaft zodat ik de volgende keer de chauffeur aan de schandpaal kan nagelen.
Hier zou ik idd geen kruis verwachten. Behoorlijk zinloos.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar welk voertuig kan hinder ondervinden bij het afslaan op dit punt?
En de enige reden dat auto's vrachtwagens inhalen, is omdat zij te beroerd zijn een tijdje 83 te rijden. Die vrachtwagen heeft net zoveel recht om langzamer verkeer in te halen als de auto's die dan even moeten wachten.quote:Op woensdag 8 maart 2017 09:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niemand heeft het hier over haast hebben. Blijkbaar rijd jij altijd hard als je haast hebt. Dat is heel gevaarlijk. Het is gewoon een kwestie van rekening houden met. 7km doen over 3 collega's inhalen zodat je dan 86 kunt rijden ipv 83 is asociaal als je daarmee gedurende 7 km 40 automobilisten ophoudt die 130 hadden kunnen rijden ipv 86. Want de enige reden dat die vrachtwagen inhaalt is omdat hij te beroerd is om een tijdje 83 te rijden.
En dan heb ik het nog niet eens over vrachtwagens op de derde rijstrook (waar ze niet mogen rijden) of inhalen tijdens een inhaalverbod.
Verkeerde aanname, ik heb nooit haast. Ik vertrek gewoon op tijd.quote:Op woensdag 8 maart 2017 09:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niemand heeft het hier over haast hebben. Blijkbaar rijd jij altijd hard als je haast hebt. Dat is heel gevaarlijk. Het is gewoon een kwestie van rekening houden met. 7km doen over 3 collega's inhalen zodat je dan 86 kunt rijden ipv 83 is asociaal als je daarmee gedurende 7 km 40 automobilisten ophoudt die 130 hadden kunnen rijden ipv 86. Want de enige reden dat die vrachtwagen inhaalt is omdat hij te beroerd is om een tijdje 83 te rijden.
En dan heb ik het nog niet eens over vrachtwagens op de derde rijstrook (waar ze niet mogen rijden) of inhalen tijdens een inhaalverbod.
Ik denk niet dat dit te maken heeft met dat je in een BMW rijdt.quote:Op donderdag 9 maart 2017 17:20 schreef matigeuser het volgende:
Ik als dikke BMW rijder heb een gruwelijke hekel aan iedereen die langzaam of maximaal de maximale toegestane snelheid rijdt.
Ik vind de boetes te duur, Dus vaak klik ik hem bij 122 op de cruise control. Daarnaast laat ik mij niet graag klem rijden en schuif ik ook niet graag in iemands dode dode hoek. Dus het komt voor, dat ik niet meteen naar rechts ga. Sowieso rij ik graag zo contant en vloeiend mogelijk, dus beperk ik overdag vaak mijn snelheid.quote:Op donderdag 9 maart 2017 17:20 schreef matigeuser het volgende:
Ik als dikke BMW rijder heb een gruwelijke hekel aan iedereen die langzaam of maximaal de maximale toegestane snelheid rijdt. Kan er niks aan doen. Ik ben veranderd in een klassieke BMW-chauffeur. Alle clichés zijn waar, behalve dan dat ik wel een 'heer' ben in het verkeer en nooit onveilige situaties creëer in bijvoorbeeld woonwijken en rondom scholen. Ook geef ik nooit expres mensen geen voorrang die dat wel hebben of snijd ik anderen lelijk af en dergelijken.
Ik rijd dus verantwoord en galant, maar wel kneiterhard. Voor mij is hard rijden namelijk een van mijn pleziertjes en uitlaatkleppen in het leven. 'S avonds laat kan ik mijn lol dan ook niet op. Helaas is het rijden met veel verkeer voor mij dan ook vrijwel één grote irritatie.
Slome opa's hier. Langzame vrouwtjes die niet opletten daar. Mensen die links gaan rijden met 122 km per uur en daar blijven. En vooral 'remmers'. Van die idioten die constant panisch remmen waardoor iedereen daar achter exponentieel harder op zijn rem moet stampen.
Dan krijg je van die 'mini-files' op de snelweg. Dan sta je allemaal 1 minuut helemaal stil. En dan ineens rijdt het weer 130. 5 minuten later gebeurt weer precies hetzelfde.
Rijd gewoon GVD DOOR!
</ verheven BMW-rijder modus>
Krijg je elke week een brief van het CJIB?quote:Op donderdag 9 maart 2017 17:20 schreef matigeuser het volgende:
Ik als dikke BMW rijder heb een gruwelijke hekel aan iedereen die langzaam of maximaal de maximale toegestane snelheid rijdt. Kan er niks aan doen. Ik ben veranderd in een klassieke BMW-chauffeur. Alle clichés zijn waar, behalve dan dat ik wel een 'heer' ben in het verkeer en nooit onveilige situaties creëer in bijvoorbeeld woonwijken en rondom scholen. Ook geef ik nooit expres mensen geen voorrang die dat wel hebben of snijd ik anderen lelijk af en dergelijken.
Ik rijd dus verantwoord en galant, maar wel kneiterhard. Voor mij is hard rijden namelijk een van mijn pleziertjes en uitlaatkleppen in het leven. 'S avonds laat kan ik mijn lol dan ook niet op. Helaas is het rijden met veel verkeer voor mij dan ook vrijwel één grote irritatie.
Slome opa's hier. Langzame vrouwtjes die niet opletten daar. Mensen die links gaan rijden met 122 km per uur en daar blijven. En vooral 'remmers'. Van die idioten die constant panisch remmen waardoor iedereen daar achter exponentieel harder op zijn rem moet stampen.
Dan krijg je van die 'mini-files' op de snelweg. Dan sta je allemaal 1 minuut helemaal stil. En dan ineens rijdt het weer 130. 5 minuten later gebeurt weer precies hetzelfde.
Rijd gewoon GVD DOOR!
</ verheven BMW-rijder modus>
Ik heb het niet over recht, ik hebt het over asociaal.quote:Op woensdag 8 maart 2017 13:48 schreef Tunafish het volgende:
Die vrachtwagen heeft net zoveel recht om langzamer verkeer in te halen als de auto's die dan even moeten wachten.
Dat jij nooit haast hebt is twijfelachtig. En het maakt mijn aanname niet verkeerd. Jouw aanname daarentegen is dat wel.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |