abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf zaterdag 4 maart 2017 @ 16:21:01 #1
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_169285244
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 4 maart 2017 @ 16:46:40 #2
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169285691
Een gedicht;

Je moeder zat ooit naast je schoonzus in het verkeer:
"Jezus wat een mongool die gast".
Sja zijn je schoonzus:
"Dat is jouw zoon...."
  FOK!fotograaf zaterdag 4 maart 2017 @ 17:32:05 #3
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_169286516
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 15:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De remweg berekenen gaat zo: https://nl.wikipedia.org/wiki/Remweg
Zoals je ziet staat er niets in de formule over brede banden. Jij verwart remkracht met remweg. Je gaat er vanuit dat alles zo goed kan remmen als wat jij in het filmpje toont, dat is niet zo. Afgezien daarvan is er ook nog zoiets als reactietijd. Je kan zeggen; je mag toch aannemen dat een ambu-chauffeur die reactietijd wel heeft. Assumption is the mother of all fuckups.
Wauw... Simpelweg wauw... Zoveel stupiditeit... Wauw. Jij had het net nog over basale natuur. De kracht F waar over gesproken wordt, is de resulterende kracht, deze werkt op de auto. Om deze kracht F uit te rekenen, zul je een groot aantal variabelen moeten weten. De term kracht is voor een leek inderdaad verwarrend. Maar met deze kracht komt de eerste wet van Newton even om de hoek kijken.

Een voorwerp waarop geen resulterende kracht kracht werkt, beweegt zich in een rechte lijn of staat stil.
Belangrijk hierbij in ogenschouw te nemen is dat een resulterende kracht een nettokracht is, samengesteld uit diverse krachten. Een van die krachten is de luchtweerstand. Een ander is de rolweerstand. Deze beschouwen we als een negatieve vector, die werken je namelijk tegen. Een kracht die dit alles opheft, is de aandrijfkracht van de motor, de positieve vector. Als er met een constante snelheid gereden wordt, bijvoorbeeld op de cruise control, dan is de kracht die de motor moet leveren, exact even groot als de weerstandskrachten die op de auto werken. Je versnelt niet, je vertraagd niet, Fres is 0.

Frem uit de wikipedia is ook een samengestelde kracht: Deze bestaat uit de remweerstand, rolweerstand, luchtweerstand en motorweerstand. Als jij alleen je gas los laat, blijft je remweerstand 0. De motorweerstand neemt, naarmate je langer uit rolt, ook af, dus het meeste rem je op de rol en luchtweerstand. Besluit je te remmen op de motor en dus terug te schakelen naar een lagere versnelling*, dan maak je de motorweerstand behoorlijk groter. Daardoor remt het voertuig in kortere tijd af.

Ga je nou dus hard remmen, dan maak je de remweerstand significant groter. Die weerstand kan je groter blijven maken, totdat je over de wrijvingscoëfficiënt van de weg met de band heen gaat, even makkelijk gezegd. Dan ben je je grip kwijt en ga je glijden. Die wrijvingscoëfficiënt wordt groter als je meer gewicht op je band legt, daardoor kan je de remweerstand weer groter maken. En laat dat nou net gebeuren bij een auto...

* Uitgaande van een moderne injectiemotor die de verbranding en de inspuiting dicht gooit.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 4 maart 2017 @ 19:08:59 #4
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169288082
300m oprit van de verkeerslichten tot aan de verdrijvingsvlakken, vervolgens ruim 800m in- en uitvoegstrook. Maar toch gooi je je witte Ford Fiesta, met ongeveer 85km/h, meteen na de verdrijvingsvlakken naar de rechterrijstrook, 5 meter voor een auto die daar 115km/h rijdt. En dat doe je met een kind op de achterbank. En als je vervolgens geattendeerd wordt (dmv een claxon) op het feit dat je een gevaarlijk situatie veroorzaakt, dan wordt je boos op de bestuurder die je net hebt gesneden. Logisch.

Wat maken er toch achterlijke imbecielen deel uit van het menselijk ras....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169288374
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 17:32 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Wauw... Simpelweg wauw... Zoveel stupiditeit... Wauw. Jij had het net nog over basale natuur. De kracht F waar over gesproken wordt, is de resulterende kracht, deze werkt op de auto. Om deze kracht F uit te rekenen, zul je een groot aantal variabelen moeten weten. De term kracht is voor een leek inderdaad verwarrend. Maar met deze kracht komt de eerste wet van Newton even om de hoek kijken
Een groot aantal variabelen? Ja is goed! Veel succes :D
Bier.
pi_169288960
Over de braketestende ambulanceinhaler:
http://nos.nl/artikel/216(...)-niet-met-opzet.html

Hij zegt zich van geen kwaad bewust te zijn en dat hij het niet met opzet deed. Ik weet nu niet of dat wat ie heeft gedaan nu minder erg, of juist erger maakt. In elk geval ongeschikt voor een rijbewijs.
  FOK!fotograaf zaterdag 4 maart 2017 @ 20:00:09 #7
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_169289117
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Een groot aantal variabelen? Ja is goed! Veel succes :D
Jij wilt zeggen dat de luchtweerstand, rolweerstand of remweerstand vaste gegevens zijn? |:( |:( |:(
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_169301144
Hallo. Jullie twee lopen hier lang genoeg rond dat jullie echt wel weten dat deze meuk en dit geblaf niet gewenst is in het irritatietopic.
pi_169303661
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 15:38 schreef Light het volgende:

[..]

Die 130 geldt dus voor die specifieke MICU, niet noodzakelijk voor andere MICU's. De MICU op de foto in het bericht van Omroep Brabant is gebouwd op een Mercedes chassis.
En dat kan ook weer een stockfoto zijn :P Hoeft niet de MICU te zijn waar het artikel over gaat.

De Mercedes is ook gekeurd als personenauto iig, dus hij mag de snelheid rijden. Geen idee of die het kan :P

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2017 14:14:23 ]
  zondag 5 maart 2017 @ 14:34:03 #10
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_169304564
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 14:10 schreef d4v1d het volgende:

[..]

En dat kan ook weer een stockfoto zijn :P Hoeft niet de MICU te zijn waar het artikel over gaat.

De Mercedes is ook gekeurd als personenauto iig, dus hij mag de snelheid rijden. Geen idee of die het kan :P
Onbegrensde vrachtwagens rijden makkelijk 130 hoor. O-).
And so is the past
  maandag 6 maart 2017 @ 15:29:11 #11
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_169330766
Traag karretje dat niet voor een vrachtwagen in kon voegen en er blijkbaar niet achter wilde invoegen ondanks de zeeën van ruimte... Bij het inhalen van de vrachtwagen zie ik ineens het gebakje vanaf de vluchtstrook voor de vrachtwagen komen. 8)7
pi_169337814
Deprimerend hoe vaak de inhaler wel niet gehinderd wordt op de Nederlandse snelwegen :%
pi_169338692
Afgelopen middag:
Ik kwam (met gezin) van de Ikea (Barendrecht), wilde naar de A29 en kwam een Renault Megane tegen die links bleef hangen op de Carnisser Baan, op de rotonde links bleef hangen, en bij het afslaan een stukje rechterbaan meenam, om vervolgens weer links te gaan rijden. De eerste keer zat ik er een stukje achter. De tweede rotonde zat Megane naast mij, en kon ik uitwijken (en claxonneren) om een aanrijding te voorkomen. Meganebestuurder geeft natuurlijk geen fuck.

Ik vrees dat het een ingesleten gewoonte is, dat afsnijden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_169340130
Vandaag in Harderwijk, wie heeft daar al die fietspaden en rotondes bedacht? Werkt allemaal heel goed voor de veiligheid, 3x bijna een fietser onder de auto op een stuk van 2km. Allemaal schijn...

En daarna terug, over de A1 tussen Muiden en Diemen, kan niemand normaal doen?
.
pi_169340606
Mensen die het vertikken om tijdens de spits als ze een inhalende vrachtwagen op de derde baan in gaan halen minstens de Vmax te gaan rijden. Van één zo'n actie hebben 10 andere weggebruikers last.
Blijf achter die vrachtwagen kachelen als je geen Vmax durft/kan/wil te rijden en het verkeer op de linkerbaan dit wél of harder rijd. :(

Overigens vind ik de inhalende vrachwagenchauffeur tussen 06:30 en 09:00 en 17:00 en 19:30 nog veel erger. Blijf gewoon lekker rechts en stel je cruise controll 1km/h zachter in en je rijd de zelfde snelheid als je voorganger. Beter rus al dat tuig uit met adaptive cruise control. Een vrachtwagen die een vrachtwagen inhaalt waarbij het snelheidsverschil 2km/h is is echt totaal zinloos en hindert in de spits 30 tot 40 andere automobilisten met soms ongelukken door dwazen tot gevolg. Helemaal als die krengen zonder te kijken knipperlicht aanzetten en gewoon van baan wisselen.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  dinsdag 7 maart 2017 @ 08:13:04 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169346020
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2017 22:04 schreef switchboy het volgende:
Mensen die het vertikken om tijdens de spits als ze een inhalende vrachtwagen op de derde baan in gaan halen minstens de Vmax te gaan rijden. Van één zo'n actie hebben 10 andere weggebruikers last.
Blijf achter die vrachtwagen kachelen als je geen Vmax durft/kan/wil te rijden en het verkeer op de linkerbaan dit wél of harder rijd. :(

Overigens vind ik de inhalende vrachwagenchauffeur tussen 06:30 en 09:00 en 17:00 en 19:30 nog veel erger. Blijf gewoon lekker rechts en stel je cruise controll 1km/h zachter in en je rijd de zelfde snelheid als je voorganger. Beter rus al dat tuig uit met adaptive cruise control. Een vrachtwagen die een vrachtwagen inhaalt waarbij het snelheidsverschil 2km/h is is echt totaal zinloos en hindert in de spits 30 tot 40 andere automobilisten met soms ongelukken door dwazen tot gevolg. Helemaal als die krengen zonder te kijken knipperlicht aanzetten en gewoon van baan wisselen.
Misschien helpt het als je 10 minuten eerder van huis gaat zodat je minder haast hebt en het dus niet erg is om even je poot op te moeten tillen, en je je realiseert dat vrachtverkeer ook het recht heeft om de weg te gebruiken zoals ze willen zolang dat binnen de regels valt.
De weg is niet van jou, de weg is van iedereen ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_169346574
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:50 schreef Fixers het volgende:
Over de braketestende ambulanceinhaler:
http://nos.nl/artikel/216(...)-niet-met-opzet.html

Hij zegt zich van geen kwaad bewust te zijn en dat hij het niet met opzet deed. Ik weet nu niet of dat wat ie heeft gedaan nu minder erg, of juist erger maakt. In elk geval ongeschikt voor een rijbewijs.
Tijd voor meer dashcams dus. Sowieso in alle hulpverleningsvoertuigen.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 12:22:53 #18
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_169349380
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:13 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Tijd voor meer dashcams dus. Sowieso in alle hulpverleningsvoertuigen.
Ergens verbazingwekkend dat dat soort voertuigen ze niet hebben. Zeker als je ook het toegenomen geweld tegen hulpverleners in acht neemt.
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Misschien helpt het als je 10 minuten eerder van huis gaat zodat je minder haast hebt en het dus niet erg is om even je poot op te moeten tillen, en je je realiseert dat vrachtverkeer ook het recht heeft om de weg te gebruiken zoals ze willen zolang dat binnen de regels valt.
De weg is niet van jou, de weg is van iedereen ;)
Dat is wel zo'n enorme dooddoener.
En ook al voelt de vertraging zo, wat zal het schelen, een halve minuut?
Sommige dagen is het gewoon wat rommeliger op de weg. Denken mensen nog snel voor je te kunnen, halen vrachtwagens in of zitten te veel mensen op de weg die niet in de spits horen.
Shit happens, maar ik moet zeggen dat dat een state of mind is die in veel jaren ontwikkeld is bij me en zo nu en dan hapert na een lange dag ;)
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 7 maart 2017 @ 13:00:48 #19
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169349921
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2017 22:04 schreef switchboy het volgende:

Blijf gewoon lekker rechts en stel je cruise controll 1km/h zachter in en je rijd de zelfde snelheid als je voorganger. Beter rus al dat tuig uit met adaptive cruise control. Een vrachtwagen die een vrachtwagen inhaalt waarbij het snelheidsverschil 2km/h is is echt totaal zinloos en hindert in de spits 30 tot 40 andere automobilisten met soms ongelukken door dwazen tot gevolg. Helemaal als die krengen zonder te kijken knipperlicht aanzetten en gewoon van baan wisselen.
Neenee, dat mag je niet zeggen. Dat jij 40 km/h langzamer moet gaan rijden is gewoon dikke pech (want je hebt toch geen tijdswinst), maar dat een vrachtwagen 1km/h langzamer moet gaan rijden, daarvan zijn de economische repercussies e.n.o.r.m! Want hij realiseert namelijk wel 0.03% tijdwinst.

Tenminste, dat is wat je meestal om je oren krijgt als je durft te zeggen wat jij zegt. En dat je eerder van huis moet gaan, of zoiets.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 7 maart 2017 @ 14:09:29 #20
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_169351058
Gisteren lekker dagje vrij, dus middagje naar de stad.
Rij je lekker op de linker baan, want rechts bezet door vrachtwagens.
Denkt een chauffeur dat hij best wel zonder richting aan te geven naar links kan, terwijl er 3 auto's rijden. Hij drukte ze ook alle 3 opzettelijk van de weg (bijna meerdere ongevallen, nog nooit zoveel auto's vol in de ankers zien gaan en moeten sturen als Max op nat wegdek).

In de stad meteen maar een highdef dashcam aangeschaft zodat ik de volgende keer de chauffeur aan de schandpaal kan nagelen.
pi_169351098
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 13:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Neenee, dat mag je niet zeggen. Dat jij 40 km/h langzamer moet gaan rijden is gewoon dikke pech (want je hebt toch geen tijdswinst), maar dat een vrachtwagen 1km/h langzamer moet gaan rijden, daarvan zijn de economische repercussies e.n.o.r.m! Want hij realiseert namelijk wel 0.03% tijdwinst.

Tenminste, dat is wat je meestal om je oren krijgt als je durft te zeggen wat jij zegt. En dat je eerder van huis moet gaan, of zoiets.
Zeker. Online vaak een ban en in de kroeg een dicht oog en soms zelfs wel twee :Y
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 maart 2017 @ 14:12:28 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169351105
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:22 schreef avotar het volgende:

[..]

Ergens verbazingwekkend dat dat soort voertuigen ze niet hebben. Zeker als je ook het toegenomen geweld tegen hulpverleners in acht neemt.

Dit... zeker als je meeneemt dat de politie al 20 jaar rondrijdt met dashcams.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 7 maart 2017 @ 14:25:08 #23
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169351360
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 13:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Neenee, dat mag je niet zeggen. Dat jij 40 km/h langzamer moet gaan rijden is gewoon dikke pech (want je hebt toch geen tijdswinst), maar dat een vrachtwagen 1km/h langzamer moet gaan rijden, daarvan zijn de economische repercussies e.n.o.r.m! Want hij realiseert namelijk wel 0.03% tijdwinst.

Tenminste, dat is wat je meestal om je oren krijgt als je durft te zeggen wat jij zegt. En dat je eerder van huis moet gaan, of zoiets.
Dit ja, heel erg dit. Vrachtwagenchauffeurs zijn altijd de beste bestuurders die ooit bestaan hebben, maken natuurlijk nooit fouten, vervoeren altijd alleen maar spul dat van levensbelang is en zijn altijd alleen maar bezig met een zo goed mogelijke doorstroming van het verkeer... :')
Don't let my username fool you...
pi_169352439
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 14:25 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dit ja, heel erg dit. Vrachtwagenchauffeurs zijn altijd de beste bestuurders die ooit bestaan hebben, maken natuurlijk nooit fouten, vervoeren altijd alleen maar spul dat van levensbelang is en zijn altijd alleen maar bezig met een zo goed mogelijke doorstroming van het verkeer... :')
Ja, ik ben de beste. En nu?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 15:46:31 #25
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_169352945
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 15:16 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ja, ik ben de beste. En nu?
En nu krijg je een sticker 8-)

pi_169355052
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 15:46 schreef Voszje het volgende:

[..]

En nu krijg je een sticker 8-)

[ afbeelding ]
Yay!
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_169355365
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 14:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit... zeker als je meeneemt dat de politie al 20 jaar rondrijdt met dashcams.
20 jaar geleden geen dashcam gezien in de Volvo's van de politie. Leg uit a.u.b.?
  dinsdag 7 maart 2017 @ 18:09:12 #28
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_169355397
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 14:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit... zeker als je meeneemt dat de politie al 20 jaar rondrijdt met dashcams.
Alleen videosurveillance wat je op tv ziet had dat 20 jaar geleden al (met mondjesmaat overigens)
Flesje bier
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 maart 2017 @ 19:05:44 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169356366
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 18:09 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Alleen videosurveillance wat je op tv ziet had dat 20 jaar geleden al (met mondjesmaat overigens)
Dan deden ze het toch ook? ;)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169357561
Hoe heet zo'n kruis op de weg waar je, als je staat te wachten voor het stopicht niet op moet staan ivm hinder voor uitritten etc?
Op zo'n kruis stond vanmiddag een dame van een zekere leeftijd. Ik kwam uit een zijweg (moest invoegen op de drukke voorrangsweg) en had daar mooi op kunnen invoegen (want dat was ook de functie van het ding). Maar omdat mevrouw er met haar kont opstond en de stoplichten zo ingeregeld waren dat er: óf verkeer was op de weghelft die ik moest oversteken, óf een stoet auto's stond/reed op de weghelft waar ik naartoe moest kon ik mooi 5 minuten wachten tot de lichten weer omgesprongen waren en de automobilist die toen voor dat vlak uitkwam het wél snapte.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 7 maart 2017 @ 22:06:19 #31
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169361699
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:22 schreef avotar het volgende:

[..]

Ergens verbazingwekkend dat dat soort voertuigen ze niet hebben. Zeker als je ook het toegenomen geweld tegen hulpverleners in acht neemt.

[..]

Dat is wel zo'n enorme dooddoener.
En ook al voelt de vertraging zo, wat zal het schelen, een halve minuut?
Sommige dagen is het gewoon wat rommeliger op de weg. Denken mensen nog snel voor je te kunnen, halen vrachtwagens in of zitten te veel mensen op de weg die niet in de spits horen.
Shit happens, maar ik moet zeggen dat dat een state of mind is die in veel jaren ontwikkeld is bij me en zo nu en dan hapert na een lange dag ;)
Ik ken het natuurlijk wel, maar ik maak me daar al laaaaang niet meer sappel over.. ik erger me meer aan mensen die een vrachtwagen stoetje inhalen met 100 in de spits op een drukke 2 baans waar je 130 mag. Die vrachtwagen kán domweg niet harder.. daar kan ik begrip voor opbrengen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf woensdag 8 maart 2017 @ 00:22:41 #32
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_169364986
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoe heet zo'n kruis op de weg waar je, als je staat te wachten voor het stopicht niet op moet staan ivm hinder voor uitritten etc?
Op zo'n kruis stond vanmiddag een dame van een zekere leeftijd. Ik kwam uit een zijweg (moest invoegen op de drukke voorrangsweg) en had daar mooi op kunnen invoegen (want dat was ook de functie van het ding). Maar omdat mevrouw er met haar kont opstond en de stoplichten zo ingeregeld waren dat er: óf verkeer was op de weghelft die ik moest oversteken, óf een stoet auto's stond/reed op de weghelft waar ik naartoe moest kon ik mooi 5 minuten wachten tot de lichten weer omgesprongen waren en de automobilist die toen voor dat vlak uitkwam het wél snapte.
Zinloos... Want ze hebben geen wettelijke betekenis noch waarde. De regels omtrent het vrijhouden van de kruising hebben echter wel betekenis.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_169365720
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Misschien helpt het als je 10 minuten eerder van huis gaat zodat je minder haast hebt en het dus niet erg is om even je poot op te moeten tillen, en je je realiseert dat vrachtverkeer ook het recht heeft om de weg te gebruiken zoals ze willen zolang dat binnen de regels valt.
De weg is niet van jou, de weg is van iedereen ;)
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 22:06 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik ken het natuurlijk wel, maar ik maak me daar al laaaaang niet meer sappel over.. ik erger me meer aan mensen die een vrachtwagen stoetje inhalen met 100 in de spits op een drukke 2 baans waar je 130 mag. Die vrachtwagen kán domweg niet harder.. daar kan ik begrip voor opbrengen.
En dit keer ben ik het 100% met je eens al zal je wel zeggen dat je dat niet belangrijk vindt. ;)

Maar het is wel zo, als je vreselijk haast hebt ben je gewoon te laat vertrokken.
Als je je ergert aan vrachtwagenchauffeurs die elkaar inhalen waar geen inhaalverbod geldt heb je ook gewoon pech, het mág gewoon.
Maar de vrachtwagenchauffeurs zijn de slechteriken in dit verhaal want klaagmeneer moest eerst thuis z'n koffie of jus d'orange opdinken samen met de 2 geroosterde boterhammetjes voor hij van vrouwlief het gevaarlijke en hoogst irritante verkeer in mocht.
"Bel me als je veilig bent aangekomen" krijste ze nog voor je je portier dichtgooide.
Want het is een jungle out there. Voor degenen die het er zelf van maken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 maart 2017 @ 07:59:33 #34
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_169365980
Dikke BMW die kilometers lang zowat in mijn achterbak zit (ik rijd op CC 5 km boven de toegestane snelheid). Kan hij me eindelijk voorbij, voegt hij 5 meter voor me in en gaat een paar km onder mijn snelheid voor mijn neus rijden 8)7 Kilometers lang, tot in Nijmegen.

En ik maar denken dat ie haast had.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 8 maart 2017 @ 09:23:02 #35
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169366726
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 06:30 schreef vannelle het volgende:

Maar het is wel zo, als je vreselijk haast hebt ben je gewoon te laat vertrokken.

Niemand heeft het hier over haast hebben. Blijkbaar rijd jij altijd hard als je haast hebt. Dat is heel gevaarlijk. Het is gewoon een kwestie van rekening houden met. 7km doen over 3 collega's inhalen zodat je dan 86 kunt rijden ipv 83 is asociaal als je daarmee gedurende 7 km 40 automobilisten ophoudt die 130 hadden kunnen rijden ipv 86. Want de enige reden dat die vrachtwagen inhaalt is omdat hij te beroerd is om een tijdje 83 te rijden.

En dan heb ik het nog niet eens over vrachtwagens op de derde rijstrook (waar ze niet mogen rijden) of inhalen tijdens een inhaalverbod.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169368167
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoe heet zo'n kruis op de weg waar je, als je staat te wachten voor het stopicht niet op moet staan ivm hinder voor uitritten etc?
Op zo'n kruis stond vanmiddag een dame van een zekere leeftijd. Ik kwam uit een zijweg (moest invoegen op de drukke voorrangsweg) en had daar mooi op kunnen invoegen (want dat was ook de functie van het ding). Maar omdat mevrouw er met haar kont opstond en de stoplichten zo ingeregeld waren dat er: óf verkeer was op de weghelft die ik moest oversteken, óf een stoet auto's stond/reed op de weghelft waar ik naartoe moest kon ik mooi 5 minuten wachten tot de lichten weer omgesprongen waren en de automobilist die toen voor dat vlak uitkwam het wél snapte.
Gewoon wegmarkering. Een kruis heeft geen juridische betekenis, het herinnert je aan het feit dat je een kruispunt vrij dient te houden. Het is dan ook niet bedoeld als invoeggelegenheid, maar zodat de de andere richting niet blokkeert bij het afslaan van een voertuig uit die richting.
  woensdag 8 maart 2017 @ 11:34:21 #37
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_169368661
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 07:59 schreef Rewimo het volgende:
Dikke BMW die kilometers lang zowat in mijn achterbak zit (ik rijd op CC 5 km boven de toegestane snelheid). Kan hij me eindelijk voorbij, voegt hij 5 meter voor me in en gaat een paar km onder mijn snelheid voor mijn neus rijden 8)7 Kilometers lang, tot in Nijmegen.

En ik maar denken dat ie haast had.
Dat is iets dat ik ook niet snap. Auto's die een tyfuseind achter je kleven, dan met een rotgang inhalen, weer invoegen, en onder de eerder gereden snelheid gaan rijden zodat je ze opnieuw moet inhalen, en je raad het al, het spelletje weer opnieuw begint.
  woensdag 8 maart 2017 @ 11:38:34 #38
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169368723
quote:
14s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:34 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat is iets dat ik ook niet snap. Auto's die een tyfuseind achter je kleven, dan met een rotgang inhalen, weer invoegen, en onder de eerder gereden snelheid gaan rijden zodat je ze opnieuw moet inhalen, en je raad het al, het spelletje weer opnieuw begint.
Heel vaak zijn dat auto's met een witte kentekenplaat met rode letters... Wat Belgen toch altijd op de weg doen weten ze volgens mij zelf niet eens.
Don't let my username fool you...
pi_169369126
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:04 schreef jurgenov het volgende:

[..]

Gewoon wegmarkering. Een kruis heeft geen juridische betekenis, het herinnert je aan het feit dat je een kruispunt vrij dient te houden. Het is dan ook niet bedoeld als invoeggelegenheid, maar zodat de de andere richting niet blokkeert bij het afslaan van een voertuig uit die richting.
Maar welk voertuig kan hinder ondervinden bij het afslaan op dit punt?

Dit was dus mijn uitzicht. Ik moest linksaf, naar de meest rechter rijbaan.
Dan zou ik het wel sneu vinden dat bij de uitritten links en rechts ervan geen eigen kruizen staan. Want ook die parkeerders hebben hinder van het verkeer wat wacht voor het stoplicht.

We zijn het er in ieder geval over eens dat het er staat zodat anderen weten dat je daar beter niet kunt blokkeren. Of dat een verplichting is, is me nog niet duidelijk.

Irritant was het wel. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 8 maart 2017 @ 12:03:34 #40
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_169369258
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 14:09 schreef TheThirdMark het volgende:
Gisteren lekker dagje vrij, dus middagje naar de stad.
Rij je lekker op de linker baan, want rechts bezet door vrachtwagens.
Denkt een chauffeur dat hij best wel zonder richting aan te geven naar links kan, terwijl er 3 auto's rijden. Hij drukte ze ook alle 3 opzettelijk van de weg (bijna meerdere ongevallen, nog nooit zoveel auto's vol in de ankers zien gaan en moeten sturen als Max op nat wegdek).

In de stad meteen maar een highdef dashcam aangeschaft zodat ik de volgende keer de chauffeur aan de schandpaal kan nagelen.
Weet je, ik zit elke werkdag minimaal 3,5 uur op de weg. Provinciaal en snelweg. Er gaat geen dag voorbij dat ik niet 3 van die soepkippen voorbij zie komen die van die domme invoegmanouvres maken, slingerend aan het appen zijn, langzaam links gaan rijden of aan het bumperkleven zijn.

Het went, ik probeer ze maar zoveel mogelijk uit de weg te gaan.
Als je erop reageert krijg je vaak weer een groot licht, een middelvinger en/of meer van dat soort gedrag.
Tegenwoordig rij ik er gewoon voorbij en zoek ik niet eens meer oogcontact. Schud gewoon meewarig mijn hoofd.

Waar zetten ze dit soort filmpjes eigenlijk weg?
Ik neem aan dat je dat soort dingen niet alleen aan je 4 volgers op youtube wil tonen?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_169370543
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:56 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Maar welk voertuig kan hinder ondervinden bij het afslaan op dit punt?


Hier zou ik idd geen kruis verwachten. Behoorlijk zinloos.
pi_169371236
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 09:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Niemand heeft het hier over haast hebben. Blijkbaar rijd jij altijd hard als je haast hebt. Dat is heel gevaarlijk. Het is gewoon een kwestie van rekening houden met. 7km doen over 3 collega's inhalen zodat je dan 86 kunt rijden ipv 83 is asociaal als je daarmee gedurende 7 km 40 automobilisten ophoudt die 130 hadden kunnen rijden ipv 86. Want de enige reden dat die vrachtwagen inhaalt is omdat hij te beroerd is om een tijdje 83 te rijden.

En dan heb ik het nog niet eens over vrachtwagens op de derde rijstrook (waar ze niet mogen rijden) of inhalen tijdens een inhaalverbod.
En de enige reden dat auto's vrachtwagens inhalen, is omdat zij te beroerd zijn een tijdje 83 te rijden. Die vrachtwagen heeft net zoveel recht om langzamer verkeer in te halen als de auto's die dan even moeten wachten.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_169371789
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 09:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Niemand heeft het hier over haast hebben. Blijkbaar rijd jij altijd hard als je haast hebt. Dat is heel gevaarlijk. Het is gewoon een kwestie van rekening houden met. 7km doen over 3 collega's inhalen zodat je dan 86 kunt rijden ipv 83 is asociaal als je daarmee gedurende 7 km 40 automobilisten ophoudt die 130 hadden kunnen rijden ipv 86. Want de enige reden dat die vrachtwagen inhaalt is omdat hij te beroerd is om een tijdje 83 te rijden.

En dan heb ik het nog niet eens over vrachtwagens op de derde rijstrook (waar ze niet mogen rijden) of inhalen tijdens een inhaalverbod.
Verkeerde aanname, ik heb nooit haast. Ik vertrek gewoon op tijd.
En inhalende vrachtwagens horen gewoon bij het verkeer, of je het nou leuk vindt of niet.
Dat ze soms op de 1e strook rijden (stroken tel je vanaf de geleiderail) waar ze niet mógen rijden is wel fout natuurlijk.
pi_169395104
Even een irritatie vanuit huis.
Ik keek net naar buiten en zag een vrouw een kind ophalen bij de overburen, kind was formaatje speciale stoel vereist, jaar of 2 denk ik.
Voorin stond een kind, ja STOND, nonchalant te leunen op het dashboard, die had duidelijk geen gordel om.
Hoeft ook niet als je stil staat natuurlijk.
Maar mevrouw zet die peuter achterin snel in het stoeltje en was zó snel klaar dat ik zeker weet dat dat kleine kind niet vast zat.
Ze stapt zelf in, doet netjes haar gordel om en dán pas gaat het kind voorin (die qua lengte niet eens voorin mág zonder stoeltje of zitverhoger, zitten.
Mevrouw rijdt direct weg, zelf heeft ze haar gordel om maar de kindertjes mogen speelballen van de zwaartekracht zijn.

Ik begrijp dat echt niet.
Als zo'n vrouw een zak appels koopt in de supermarkt is ze daar zuiniger op dan op (haar eigen) kinderen.
En dat is een grote irritatie voor mij.
pi_169395353
Ik als dikke BMW rijder heb een gruwelijke hekel aan iedereen die langzaam of maximaal de maximale toegestane snelheid rijdt. Kan er niks aan doen. Ik ben veranderd in een klassieke BMW-chauffeur. Alle clichés zijn waar, behalve dan dat ik wel een 'heer' ben in het verkeer en nooit onveilige situaties creëer in bijvoorbeeld woonwijken en rondom scholen. Ook geef ik nooit expres mensen geen voorrang die dat wel hebben of snijd ik anderen lelijk af en dergelijken.

Ik rijd dus verantwoord en galant, maar wel kneiterhard. Voor mij is hard rijden namelijk een van mijn pleziertjes en uitlaatkleppen in het leven. 'S avonds laat kan ik mijn lol dan ook niet op. Helaas is het rijden met veel verkeer voor mij dan ook vrijwel één grote irritatie.

Slome opa's hier. Langzame vrouwtjes die niet opletten daar. Mensen die links gaan rijden met 122 km per uur en daar blijven. En vooral 'remmers'. Van die idioten die constant panisch remmen waardoor iedereen daar achter exponentieel harder op zijn rem moet stampen.

Dan krijg je van die 'mini-files' op de snelweg. Dan sta je allemaal 1 minuut helemaal stil. En dan ineens rijdt het weer 130. 5 minuten later gebeurt weer precies hetzelfde.

Rijd gewoon GVD DOOR!

</ verheven BMW-rijder modus>
pi_169395901
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 17:20 schreef matigeuser het volgende:
Ik als dikke BMW rijder heb een gruwelijke hekel aan iedereen die langzaam of maximaal de maximale toegestane snelheid rijdt.
Ik denk niet dat dit te maken heeft met dat je in een BMW rijdt.

Groetjes een niet - BMW rijder.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_169402375
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 17:20 schreef matigeuser het volgende:
Ik als dikke BMW rijder heb een gruwelijke hekel aan iedereen die langzaam of maximaal de maximale toegestane snelheid rijdt. Kan er niks aan doen. Ik ben veranderd in een klassieke BMW-chauffeur. Alle clichés zijn waar, behalve dan dat ik wel een 'heer' ben in het verkeer en nooit onveilige situaties creëer in bijvoorbeeld woonwijken en rondom scholen. Ook geef ik nooit expres mensen geen voorrang die dat wel hebben of snijd ik anderen lelijk af en dergelijken.

Ik rijd dus verantwoord en galant, maar wel kneiterhard. Voor mij is hard rijden namelijk een van mijn pleziertjes en uitlaatkleppen in het leven. 'S avonds laat kan ik mijn lol dan ook niet op. Helaas is het rijden met veel verkeer voor mij dan ook vrijwel één grote irritatie.

Slome opa's hier. Langzame vrouwtjes die niet opletten daar. Mensen die links gaan rijden met 122 km per uur en daar blijven. En vooral 'remmers'. Van die idioten die constant panisch remmen waardoor iedereen daar achter exponentieel harder op zijn rem moet stampen.

Dan krijg je van die 'mini-files' op de snelweg. Dan sta je allemaal 1 minuut helemaal stil. En dan ineens rijdt het weer 130. 5 minuten later gebeurt weer precies hetzelfde.

Rijd gewoon GVD DOOR!

</ verheven BMW-rijder modus>
Ik vind de boetes te duur, Dus vaak klik ik hem bij 122 op de cruise control. Daarnaast laat ik mij niet graag klem rijden en schuif ik ook niet graag in iemands dode dode hoek. Dus het komt voor, dat ik niet meteen naar rechts ga. Sowieso rij ik graag zo contant en vloeiend mogelijk, dus beperk ik overdag vaak mijn snelheid.

Hard rijden doe ik alleen s avonds op de 130 stukken (140) of op de autobahn 180+ als de drukte het toelaat en ik dus hele stukken de snelheid kan volhouden.

Helaas..
.
pi_169402473
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 17:20 schreef matigeuser het volgende:
Ik als dikke BMW rijder heb een gruwelijke hekel aan iedereen die langzaam of maximaal de maximale toegestane snelheid rijdt. Kan er niks aan doen. Ik ben veranderd in een klassieke BMW-chauffeur. Alle clichés zijn waar, behalve dan dat ik wel een 'heer' ben in het verkeer en nooit onveilige situaties creëer in bijvoorbeeld woonwijken en rondom scholen. Ook geef ik nooit expres mensen geen voorrang die dat wel hebben of snijd ik anderen lelijk af en dergelijken.

Ik rijd dus verantwoord en galant, maar wel kneiterhard. Voor mij is hard rijden namelijk een van mijn pleziertjes en uitlaatkleppen in het leven. 'S avonds laat kan ik mijn lol dan ook niet op. Helaas is het rijden met veel verkeer voor mij dan ook vrijwel één grote irritatie.

Slome opa's hier. Langzame vrouwtjes die niet opletten daar. Mensen die links gaan rijden met 122 km per uur en daar blijven. En vooral 'remmers'. Van die idioten die constant panisch remmen waardoor iedereen daar achter exponentieel harder op zijn rem moet stampen.

Dan krijg je van die 'mini-files' op de snelweg. Dan sta je allemaal 1 minuut helemaal stil. En dan ineens rijdt het weer 130. 5 minuten later gebeurt weer precies hetzelfde.

Rijd gewoon GVD DOOR!

</ verheven BMW-rijder modus>
Krijg je elke week een brief van het CJIB?
  vrijdag 10 maart 2017 @ 10:54:43 #49
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169408322
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 13:48 schreef Tunafish het volgende:

Die vrachtwagen heeft net zoveel recht om langzamer verkeer in te halen als de auto's die dan even moeten wachten.
Ik heb het niet over recht, ik hebt het over asociaal.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 10 maart 2017 @ 10:55:51 #50
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169408342
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 14:23 schreef vannelle het volgende:

Verkeerde aanname, ik heb nooit haast.
Dat jij nooit haast hebt is twijfelachtig. En het maakt mijn aanname niet verkeerd. Jouw aanname daarentegen is dat wel.

[ Bericht 7% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 10-03-2017 11:42:46 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')