Voor mij wel ja, maar ik kom er vrijwel dagelijks. Blijkbaar zijn er zat mensen die het niet snappen want ik zie ze elke dag heen en weer schieten tussen de banen omdat ze toch ineens verkeerd zitten.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zie persoonlijk niets vreemds aan deze situatie. Bord is duidelijk.
Indruk maken op zijn chickie?quote:Op dinsdag 21 maart 2017 08:13 schreef Messina het volgende:
Iemand in een Porsche haalde me gisteravond in: over een doorgetrokken streep heen, rechts voorbij.
Dan denk je dat zo iemand haast heeft, maar daarna ging 'ie 50 rijden (80km weg) tot ik weer vlak achter 'm zat. Toen gaf 'ie weer flink gas (flink boven de 80km/u in ieder geval).
Sowieso snap ik dat beleefd zijn niet. Er zijn zat momenten dat je best sociaal mag zijn, maar het lijkt altijd op de verkeerde momenten te zijn. Voetgangers voor laten gaan, invoeghulp, en dus ook voorrang verlenen waar het niet hoeft/mag.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 08:07 schreef Gezicht het volgende:
Kerel voor me ging zojuist voorrang geven aan een vrachtwagen terwijl hij zelf op een rotonde zat
En raar opkijken dat ik op m'n toeter lig omdat ik bijna achter in z'n kofferbak zit.
Is m.i. alleen maar een teken dat veel mensen niet opletten.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 07:59 schreef karr-1 het volgende:
Voor mij wel ja, maar ik kom er vrijwel dagelijks. Blijkbaar zijn er zat mensen die het niet snappen want ik zie ze elke dag heen en weer schieten tussen de banen omdat ze toch ineens verkeerd zitten.
Misschien vond de bestuurder in kwestie dat je niet 6 km op de 2de rijstrook mocht rijden zonder iemand in te halen? Had er vanochtend ook weer een paar. Omdat de volgende vrachtwagen 3 km verderop rijdt, gewoon niet een rijstrook opschuiven naar rechts want, o jee o jee, je zal maar eens niet op tijd terug naar links kunnen.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 09:56 schreef aloa het volgende:
Rechts inhalen en dan vervolgens voor me gaan rijden en gas minderen...
Waarom doen mensen dat
Dit ja Rechts ingehaald worden en je dan afvragen waarom of hoe dat zomaar kan.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 09:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Misschien vond de bestuurder in kwestie dat je niet 6 km op de 2de rijstrook mocht rijden zonder iemand in te halen?
Niks mis met een beetje beleefd zijn in het verkeer idd. maar doe het dan aub niet midden in de spits op een drukke rotonde waar iedereen dezelfde kant op moet.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 09:48 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Sowieso snap ik dat beleefd zijn niet. Er zijn zat momenten dat je best sociaal mag zijn, maar het lijkt altijd op de verkeerde momenten te zijn. Voetgangers voor laten gaan, invoeghulp, en dus ook voorrang verlenen waar het niet hoeft/mag.
Dat was niet het geval. Ik rij sowieso nooit te lang of onnodig links.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 09:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Misschien vond de bestuurder in kwestie dat je niet 6 km op de 2de rijstrook mocht rijden zonder iemand in te halen? Had er vanochtend ook weer een paar. Omdat de volgende vrachtwagen 3 km verderop rijdt, gewoon niet een rijstrook opschuiven naar rechts want, o jee o jee, je zal maar eens niet op tijd terug naar links kunnen.
Moet je ook niet doen. Minimaal twee keer, liefst drie.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 10:22 schreef Tunafish het volgende:
Er zijn zat mensen die één keer kijken en dan naar links gaan, dat was een mooie knal geworden.
Dus je wist waarom hij je rechts inhaalde? En zelfs dat hij/zij gefrustreerd was? Knap dat je dat kunt zien.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 10:30 schreef aloa het volgende:
Dit was gewoon een gefrustreerd persoon die aan het invoegen was, mij vervolgens rechts ging inhalen (op de rechter baan, dus niet invoegstrook) en daarna net op tijd de auto die ik wou inhalen gaat inhalen
Vandaar dat ik twee keer keek en die vent nog zag. Zat anderen die dat niet doen en die vent er dus vol achterop geklapt zou zijn. Maargoed, mensen moeten ook niet te hard rijden, en niet onnodig links rijden, en niet bellen tijdens het rijden, en en en...quote:Op dinsdag 21 maart 2017 11:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Moet je ook niet doen. Minimaal twee keer, liefst drie.
Maar ze moeten hoofdzakelijk wel voorrang verlenen als ze van rijstrook wisselen. Niet hinderen en niet snijden. Ongeacht hoe hard het verkeer op de andere rijstrook rijdt. Kijken is het allerbelangrijkst. Vele malen belangrijker dan snelheid.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 11:19 schreef Tunafish het volgende:
Vandaar dat ik twee keer keek en die vent nog zag. Zat anderen die dat niet doen en die vent er dus vol achterop geklapt zou zijn. Maargoed, mensen moeten ook niet te hard rijden, en niet onnodig links rijden, en niet bellen tijdens het rijden, en en en...
Maar dan nog ben je wel heel erg kinderachtig om dan expres langzaam te gaan rijdenquote:Op dinsdag 21 maart 2017 09:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Misschien vond de bestuurder in kwestie dat je niet 6 km op de 2de rijstrook mocht rijden zonder iemand in te halen? Had er vanochtend ook weer een paar. Omdat de volgende vrachtwagen 3 km verderop rijdt, gewoon niet een rijstrook opschuiven naar rechts want, o jee o jee, je zal maar eens niet op tijd terug naar links kunnen.
En verkeer wat al op die strook rijdt, moet anticiperen op de rest. Als je ruim boven de toegestane snelheid rijdt is het goed mogelijk dat mensen dat niet verwachten, er geen rekening mee houden dat het gat zo snel wordt dichtgereden en dus opzij gaan.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 11:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar ze moeten hoofdzakelijk wel voorrang verlenen als ze van rijstrook wisselen. Niet hinderen en niet snijden. Ongeacht hoe hard het verkeer op de andere rijstrook rijdt. Kijken is het allerbelangrijkst. Vele malen belangrijker dan snelheid.
Je moet absoluut anticiperen, maar dat is geen excuus voor anderen om fouten te mogen maken. Zoals het wisselen van rijstrook als dat een gevaarlijke situatie oplevert.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 11:29 schreef Tunafish het volgende:
En verkeer wat al op die strook rijdt, moet anticiperen op de rest. Als je ruim boven de toegestane snelheid rijdt is het goed mogelijk dat mensen dat niet verwachten, er geen rekening mee houden dat het gat zo snel wordt dichtgereden en dus opzij gaan.
Iemand die van rijstrook wil wisselen moet voorrang verlenen. Ongeacht hoe hard het verkeer daar rijdt. Als jij vindt dat het anders is, dan ben jij gevaarlijker bezig dan degene die 150 rijdt.quote:Ja, iemand die van rijstrook wil wisselen moet kijken of dat wel kan. Nee, dat betekent niet dat je als een bezetene op de linkerstrook kunt rijden omdat de rest maar moet opletten.
We weten niet of dat echt zo is. De schrijver van de post heeft ondertussen geschreven dat er verkeer voor zat. Dan is het vrij logisch dat degene die haar rechts inhaalde zijn snelheid liet zakken.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 11:28 schreef NewHorizon het volgende:
Maar dan nog ben je wel heel erg kinderachtig om dan expres langzaam te gaan rijden
Je maakt zelf ook al een fout door zo hard te rijden. Je hebt minder tijd om te reageren op fouten van anderen, die ze bewust of onbewust gewoon maken. Fouten worden nou eenmaal gemaakt, en door zo hard te rijden waar mensen het niet verwachten werk je zelf mee aan de voorwaarden voor die gevaarlijke situatie.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 11:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je moet absoluut anticiperen, maar dat is geen excuus voor anderen om fouten te mogen maken. Zoals het wisselen van rijstrook als dat een gevaarlijke situatie oplevert.
'Maar hij had voorrang' staat vast leuk op de grafsteen.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 11:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Iemand die van rijstrook wil wisselen moet voorrang verlenen. Ongeacht hoe hard het verkeer daar rijdt. Als jij vindt dat het anders is, dan ben jij gevaarlijker bezig dan degene die 150 rijdt.
Dus dan mag jij ook een fout maken? Jij doet precies hetzelfde wat 80% van de verkeersdeelnemers doet: wel de splinter in het oog van de ander zien...quote:Op dinsdag 21 maart 2017 11:54 schreef Tunafish het volgende:
Je maakt zelf ook al een fout door zo hard te rijden.
Net zo leuk als 'Maar hij had hem niet gezien'.quote:'Maar hij had voorrang' staat vast leuk op de grafsteen.
Ze krijgen ook geen excuus. Maar je moet ze wel voorrang verlenen.quote:Ik heb niet gezegd dat verkeer dat van strook wisselt geen voorrang moet verlenen. Wat ik zeg is dat verkeer op die strook daarmee geen excuus krijgt om zo hard te rijden, terwijl je weet dat anderen opzij kunnen komen.
Degene die 150 rijden en niet opletten zijn er weinig. Maar het zijn hele volksstammen die gewoon slecht of niet kijken bij het wisselen van rijstrook. Sterker nog, ik denk dat er ook heel veel zijn die niet eens weten dat ze voorrang moeten verlenen. Dat is pas gevaarlijk.quote:Wat gevaarlijker is dan 150 rijden, is er vanuit gaan dat iedereen weet dat je zo hard gaat en er wel rekening mee houdt.
Ik kijk altijd in principe in mijn spiegel... Als dat niet lang geleden was dan neem ik dus aan dat er niks zit, dan kijk ik verder nog onder het sturen...quote:Op dinsdag 21 maart 2017 10:22 schreef Tunafish het volgende:
Mensen die véél te hard over de snelweg rammen. Als je 's nachts over een lege weg 200 rijdt, prima, maar om rond 18:00 met goed 150 rijden terwijl het daar 100 is en men zich er ook aardig aan houdt, niet cool.
Wilde een inhalende vrachtwagen gaan inhalen, keek netjes in mijn spiegel of er iemand achter me zat. Zag één auto, nog een best eind weg, zou ik makkelijk voor kunnen en waarschijnlijk de vrachtwagen al voorbij zijn voordat diegene mij komt inhalen. Kijk nog even naar de andere spiegel en dan weer in de linker, zit 'ie ineens nog geen 30 meter achter me. Er zijn zat mensen die één keer kijken en dan naar links gaan, dat was een mooie knal geworden.
Goed hequote:Op dinsdag 21 maart 2017 11:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dus je wist waarom hij je rechts inhaalde? En zelfs dat hij/zij gefrustreerd was? Knap dat je dat kunt zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |