quote:Op maandag 6 februari 2017 23:10 schreef Iemand91 het volgende:
"City of Dubai" is on final approach...
[ afbeelding ]
Bron
quote:De gemeente Haarlemmermeer heeft vandaag toestemming gekregen van de rechtbank om taxi-overlast op Schiphol aan te pakken. Onofficiële taxichauffeurs kunnen daardoor niet langer passagiers ronselen op en rond de luchthaven.
Haarlemmermeer besloot om vanaf 30 januari de zogeheten ronselaars te weren van Schiphol, maar laatstgenoemden gingen in beroep tegen het besluit. Doordat de rechter nu toestemming heeft gegeven kan de gemeente alsnog beginnen met de aanpak.
De gemeente legt in eerste instantie boetes van 350 euro op aan taxichauffeurs die zich niet aan de regels houden. Dit kan bij herhaaldelijke overtreding oplopen tot 1500 euro boete, een verblijfsontzegging en inbeslagname van de auto.
Schiphol laat weten blij te zijn met het besluit, dat “een goede basis biedt om structureel een rustige situatie op de luchthaven te creëren.” Reizigers klaagden de afgelopen jaren over te hoge prijzen en intimidatie door taxironselaars.
Tja, als ik met zo bekijk past hij ook niet in het vrachtruim van een regulier vliegtuig... Wat moet je dan?quote:Op dinsdag 7 februari 2017 14:08 schreef DeeBee het volgende:
Toffe post.
Duur geintje voor SWISS op deze manier, damn.
Dat loopt inderdaad wel in de vele tonnen.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 14:08 schreef DeeBee het volgende:
Toffe post.
Duur geintje voor SWISS op deze manier, damn.
De GE90 past niet in z'n geheel in een vrachttoestel, behalve in de Antonov 124 en 225.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 14:19 schreef derLudolf het volgende:
Tja, als ik met zo bekijk past hij ook niet in het vrachtruim van een regulier vliegtuig... Wat moet je dan?
Of bedoel je een nieuwe motor kopen die "in de buurt" ligt?
Of voor GE....quote:Op dinsdag 7 februari 2017 14:08 schreef DeeBee het volgende:
Toffe post.
Duur geintje voor SWISS op deze manier, damn.
Of Boeing. Toestel is net 9 maanden oud. Misschien zit er nog garantie opquote:
Dan hebben ze Edelweiss ook nog toch?quote:Op dinsdag 7 februari 2017 19:24 schreef FredvZ het volgende:
Ze bij die Zwitsers wel creatief in bedrijfsnamen:
[ afbeelding ]
Bron: airfleets.net
Dat is ook echt andere airline.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 19:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan hebben ze Edelweiss ook nog toch?
Beide gewoon onderdeel van Lufthansa toch?quote:Op dinsdag 7 februari 2017 19:42 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat is ook echt andere airline.
Alles met "Swiss" in de naam is allemaal aan elkaar gelieerd en/of een reïncarnatie van een voorganger.
Swiss is een dochter van Lufthansa.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 19:43 schreef derLudolf het volgende:
Beide gewoon onderdeel van Lufthansa toch?
Is Edelweiss net zoiets als TUI/Transavia?
Riemen vastquote:Op dinsdag 7 februari 2017 20:01 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij zit je zo niet helemaal meer relaxed in de cockpit.
[ afbeelding ]
Dit gebeurde boven de UK op vlucht AA-203 van American Airlines vorige week van Amsterdam naar Philadelphia. De crew is desondanks toch doorgevlogen naar Philadelphia.
Aldus Wiki niet?quote:Op dinsdag 7 februari 2017 19:47 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Swiss is een dochter van Lufthansa.
Edelweiss van Kuoni, een reisbureau en is idd vergelijkbaar met TUI.
Ziet er ook erger uit dan het waarschijnlijk is. Een raam bestaat uit meerdere lagen en afhankelijk van welke laag er gebarsten is kan er prima door gevlogen worden.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 20:01 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij zit je zo niet helemaal meer relaxed in de cockpit.
[ afbeelding ]
Dit gebeurde boven de UK op vlucht AA-203 van American Airlines vorige week van Amsterdam naar Philadelphia. De crew is desondanks toch doorgevlogen naar Philadelphia.
Eind resultaat is 137.735 vlieguren en 16.761 cycles.quote:Op zondag 5 februari 2017 17:41 schreef Iemand91 het volgende:
Amsterdam Schiphol Airport - 05-07-2016 by Iemand91, on Flickr
De drukste dame van de KLM vloot gaat straks haar laatste nacht in op Schiphol.
PH-BFD "City of Dubai" staat zonder KLM titles en logo op Schiphol haar laatste vluchten af te wachten.
Morgenvroeg om 09:00 uur zal ze als KL9865 naar Chicago vertrekken. Vandaar zal ze doorvliegen naar Mojave Air and Space Port in Californië waar ze zal voegen bij haar zuster PH-BFK, MD-11's PH-KCD en -KCE en het grootste deel van de Martinair MD-11 vloot.
PH-BFD heeft (met hoge zekerheid) de meest aantal vlieguren van alle 747's ooit.
Zou dat echt helpen als het ruitje besluit om het op te geven?quote:
Jaquote:Op woensdag 8 februari 2017 12:17 schreef Sounddragon het volgende:
Zou dat echt helpen als het ruitje besluit om het op te geven?
Ach, helemaal over het kopje "moederbedrijf" heen gelezen.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 21:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aldus Wiki niet?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Edelweiss_Air
quote:TUIFLY NEDERLAND BREIDT VLOOT VERDER UIT
PARAMARIBO - TUIfly Nederland krijgt er extra toestellen bij. Naast uitbreiding met ingehuurde machines en straks de fonkelnieuwe 737 MAX komt er ook meer widebody-capaciteit bij. Dat melden operationeel directeur Michiel Meijer en managing director Gunther Hofman in gesprek met Luchtvaartnieuws Magazine.
De Nederlandse tak van het TUI-luchtvaartimperium beschikt op dit moment over drie Boeing 787-8 Dreamliners, één 767-300ER en vijf 737-800’s. In het voorjaar van 2018 moet een tweede 767-300ER bij de vloot komen. Het toestel vliegt nu nog voor TUIfly België, maar dat ontvangt tegen die tijd haar tweede Dreamliner. “Daar ben ik blij om, want een vloot van één toestel is eigenlijk niks”, zegt Meijer.
Opfrisbeurt
De Boeing 767’s blijven volgens Meijer, ondanks hun leeftijd, nog een tijdje in de vloot. “Gezien de huidige brandstofprijs zijn het prima toestellen. Je moet alleen handelen naar de leeftijd van de toestellen. Op een gegeven moment zijn ze aan het verouderen. Technisch gesproken kunnen ze nog jaren mee, maar moet je iets doen aan het passagierscomfort. We denken er daarom over om het interieur van de toestellen een beurt te geven. Het zijn nog prachtige toestellen om mee te vliegen.”
Samenwerking
TUIfly Nederland en Belgie, die beide onder één management vallen, stemmen de komende jaren hun activiteiten steeds meer op elkaar af. Zo wordt ernaar gestreefd om toestellen binnen een dag van AOC te wisselen zodat er meer flexibiliteit is bij de inzet. Ook worden de interieurs van de Boeing 787 Dreamliners gelijkgesteld. “Alle toestellen krijgen een indeling met Economy, Comfort en Star Class. Het certificeringsproces loopt hiervoor”, meldt Meijer aan Reismedia tijdens een trip naar Suriname, waar het TUI-product aan de lokale toerismebranche wordt gepresenteerd.
Zomer
Tijdens het komende zomerseizoen breidt TUIfly Nederland tijdelijk uit met een vijftal ingehuurde toestellen van het formaat Boeing 737. “Dankzij onze samenwerking met Surinam Airways kunnen we bovendien wanneer nodig hun Airbus A340-300 inzetten. Met die ad hoc-capaciteit zijn we blij”, aldus Meijer.
737 MAX
De luchtvaartgroep maakt zich tevens op voor de ingebruikname van de Boeing 737 MAX, de nieuwste telg uit de populaire serie. “In België ontvangen we de eerste al in januari 2018, overigens als eerste binnen TUIfly. Nederland volgt kort daarna, in maart. De voorbereidingen zijn al in volle gang. Viegtechnisch is er weinig verschil, huidige 737-piloten hoeven maar een dag training te volgen om op de MAX te kunnen vliegen. Ook cabinepersoneel zal wat extra training moeten volgen. De impact is het grootst op het gebied van engineering en operations. Het toestel heeft nieuwe motoren – de LEAP-1B van CFM – en andere systemen. Dat betekent andere tooling en handboeken”, aldus Gunther Hofman, Managing Director TUIfly Benelux.
Dat hebben alle A350's toch?quote:Op donderdag 9 februari 2017 19:31 schreef Mikey92 het volgende:
Air Canada geeft hun machines een nieuwe livery:
[ afbeelding ]
Met een "bandit" cockpit uitstraling.
Of een oude, aangezien ze hiermee min of meer terug gaan naar het vorige schema.quote:Op donderdag 9 februari 2017 19:31 schreef Mikey92 het volgende:
Air Canada geeft hun machines een nieuwe livery:
Had al wel verwacht dat er een kist bij zou komen, gezien de recente wijzigingen in de rotaties van TUI. Stiekem had ik wel op een extra 787 gehoopt, maar ergens is het wel logisch dat de Belgen twee dezelfde kisten krijgen om mee te vliegen.quote:
Dit is een al lang bekend probleem, false glideslopes. Het kan er zelfs toe leiden dat er omgekeerde signalen worden ontvangen, met levensgevaarlijke capriolen tot gevolg als er op autopilot wordt gevlogen.quote:Op donderdag 9 februari 2017 23:37 schreef FredvZ het volgende:
De crash van de MyCargo Airlines 747-400 TC-MCL Vlucht TK-6491 in Bishkek (Kyrgyzstan) op 16 januari zou zomaar eens een "bug" in het ILS systeem bloot kunnen leggen.
ILS wordt gebruikt om vliegtuigen met behulp van radio signalen naar de landingsbaan te begeleiden. Dit systeem geeft vliegtuigen de mogelijkheid om met een hoek van 3° (normale landing/glide pad) of 9° (steilere landing/glide pad) te begeleiden. Waarbij de frequenties 90Hz en 150Hz wordt gebruikt. 90Hz betekent sneller, dalen 150Hz langerzamer dalen. Uitgangspunt is dat de hoek waarbij het toestel landt geen grotere afwijking heeft dan 3°.
Dit systeem is compatible met de auto-pilot en hiermee kan een vliegtuig dus "automatisch" landen.
Máár, dit systeem vertelt niet welke van de twee glide pads (3° of 9°) hoort bij de berichten die het stuurt. Het vliegtuig "weet" dus alleen de afwijking tov het dichtstbijzijnde glide pad. Het glide pad wat gebruikt wordt, wordt in de cockpit bepaald en is meestal het glide pad van 3°. Het is dus mogelijk dat het toestel denkt op de 3° glide pad te zitten, terwijl het zich eigenlijk in het 3° glide pad bevindt (en vice versa).
Dit is (zoals het nu lijkt) ook wat er is gebeurd met deze vlucht. Het toestel kwam te hoog aanvliegen voor het glide pad van 3°. De autopiloot hield vervolgens een hoogte vast van 3400ft. Kort daarna vloog het door het ILS signaal voor de 9° glide pad. Het toestel begon hierop de landing, echter met een hoek van 3°. Pas op een hoogte van 100ft gaf de piloot aan dat hij een go-around wilde doen vanwege het ontbreken van zicht op de landingsbaan. Niet zo vreemd, die was hij inmiddels al voorbij. De go-around mislukte, waardoor het toestel crashte.
Iets zegt me dat dit gaat leiden tot een nieuwe versie van het ILS, wat ook meer informatie gaat geven dan alleen een bericht op een bepaalde frequentie.
twitter:flightradar24 twitterde op vrijdag 10-02-2017 om 18:44:06 #KL643 returning to Amsterdam after lowering fuel weight. Reason currently unknown. 📡 https://t.co/t8jOWCHtwc https://t.co/nEbGrPu3Mm reageer retweet
Je doelt op een KLM kist?quote:Op vrijdag 10 februari 2017 22:49 schreef inkjet het volgende:
Vlak daarna keerde een 787 terug, dus of het aan de leeftijd ligt?
Niet gezien?quote:Op vrijdag 10 februari 2017 22:49 schreef inkjet het volgende:
Vlak daarna keerde een 787 terug, dus of het aan de leeftijd ligt?
Vreemde piemel.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 18:37 schreef FredvZ het volgende:
Iemand nog een schaar nodig?
[ afbeelding ]
En die laat bij Fuji ontwikkelen Wat voor vliegtuig zien we op die foto?quote:
Een echte baas had zelf een kelder met chemicaliën.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 20:52 schreef Sounddragon het volgende:
My gawd, toen moest je nog op de fiets naar de Kodak winkel om je rolletjes te laten ontwikkelen man
Mijn pa was een baas. Ik al niet meer.....quote:Een echte baas had zelf een kelder met chemicaliën.
Dat is een mooi stukje toeren, was/is daar een luchtmachtbasis?quote:Op zaterdag 11 februari 2017 21:01 schreef PluggieOD het volgende:
Dat is een 9-13 een MiG-29 "S": een Fulcrum-C,
In mijn jeugd gingen wij toen de muur viel naar het voormalige Oost Duitsland. We gingen met huurauto's van de AVIS. Vaak Vectra-As, Meganes dat soort dingen. Ik was 21 ofzo.
Finow-Eberswalde is de plek,
Lul, die wou ik net gaan postenquote:Op maandag 13 februari 2017 11:25 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij verwacht TUI een complete volksverhuizing deze zomer:
komt er nu ook nog een 767-300 bij.
Kan mn post wel ff weggooienquote:Op maandag 13 februari 2017 11:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Lul, die wou ik net gaan posten
Een piloot van PrivatAir deelde het ook al op FB van de ontwerpwedstrijd. Zat een klas hoger dan mij op school
Ze hebben er maar een als ik dit moet gelovenquote:Op maandag 13 februari 2017 12:16 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Kan mn post wel ff weggooien
Ben trouwens wel benieuwd welke 767 op de foto staat. Ik dacht eerst aan de PH-AHY, die is ooit helemaal wit gespoten toen hij terugging naar de leasemaatschappij. Maar die heeft geeft bult op het dak. De HB-JJF is het ook niet, want die heeft winglets.
Na een korte zoektocht lijkt het mij aannemelijk dat het een kist van Air Canada is.
Klopt, ze hebben in het verleden een andere 767 in bezit gehad, de voormalige PH-BZO van KLM. Die ze vervolgens terugleasde aan KLM voor het uitvoeren van Amsterdam-Houston, in afwachting van de A330-200 (die weer kwam in afwachting van de 787)quote:Op maandag 13 februari 2017 12:29 schreef derLudolf het volgende:
Ze hebben er maar een als ik dit moet geloven
https://en.m.wikipedia.org/wiki/PrivatAir
Internetquote:Waarvoor is die bult op het dak?
quote:TRANSAVIA DOEKT OPERATIE IN MÜNCHEN OP
SCHIPHOL - Transavia gooit de handdoek in de ring op de Duitse markt. De operatie vanaf luchthaven München wordt opgedoekt, zo maakte Transavia-directeur Mattijs ten Brink tijdens een ingelaste persconferentie bekend.
Vanaf eind oktober 2017 wordt de basis in München gesloten. "Een heel moeilijk besluit", zegt Ten Brink. "We gaan ons nu focussen op de uitbouw van onze lowcost positie in Nederland.
De opkomende concurrentie van de TUIfly en airberlin-operatie op de Duitse luchthaven vormden een grote rem op de groei van Transavia in Duitsland.
Slecht doordacht plan idd. Man man man wat treurig. Lekker geld over de balk smijten.quote:Op maandag 13 februari 2017 18:59 schreef DeeBee het volgende:
Het waren 12 fantastische maanden of hoelang dit debacle ook duurde.
Die non-reden voor het stoppenn ook, alsof ze verbaasd waren dat tuifly en airberlin concurrentie boden vanaf München. Dat wisten ze niet toen ze eraan begonnen ofzo?
quote:Ryanair CEO: Transavia bestaat over 3-4 jaar niet meer
Michael O’Leary is ervan overtuigd dat Transavia binnen drie tot vier jaar niet meer bestaat. Dat zei de Ryanair CEO na vragen van Up in the Sky tijdens de A4E Aviation Summit in Brussel.
“Alleen in Frankrijk [hoofdkantoor AF-KLM] denken ze nog dat Transavia een lagekostenmaatschappij is. Hun prijzen liggen vijf keer hoger dan bij ons”, aldus O’Leary.
De topman denkt dat Transavia niet competitief genoeg is om te overleven: “Over drie tot vier jaar bestaat Transavia niet meer. Het zal dan omgetoverd zijn tot Air France Regional of iets dergelijks.”
O’Leary geeft aan dat longhaul-vluchten het meest winstgevend zijn voor de zogeheten legacy carriers, en dat zij zich om die reden daarop zullen concentreren. “Op shorthaul verdienen ze niets.”
“Ik denk dat legacy carriers als Air France-KLM en Lufthansa binnen vijf jaar met Ryanair en easyJet zullen samenwerken. Wij feederen dan hun longhaul, want wij kunnen dat veel goedkoper.”
Ryanair is druk bezig om zo’n feederovereenkomst te sluiten met Norwegian. Op de korte termijn wil O’Leary ook de samenwerking aangaan met het noodlijdende Alitalia.
Dat belooft dan niet veel goeds voor de AF-KLM groep. Transavia is by far hun best presterende onderdeel.quote:Op maandag 13 februari 2017 20:17 schreef FredvZ het volgende:
Het bestaansrecht van Transavia hangt vooral af van de contracten met de reisorganisaties.
TUI gaat steeds meer zelf vliegen en het zal me niks verbazen als straks Thomas Cook (Neckermann) zelf gaat vliegen vanaf Nederland. Corendon blijft ook langzaam doorgroeien)
Dan blijft alleen de Sundio (Sunweb) als grote partij om de stoelen te vullen, vraag me af of dat genoeg is om van te leven samen met losse tickets en code-sharing met KLM-AF.
Dan hebben ze toch geluisterd.quote:Op maandag 13 februari 2017 21:23 schreef FredvZ het volgende:
Het overzicht met de aankomende en vertrekkende vliegtuigen is terug op schiphol.nl
https://www.schiphol.nl/en/departures/list/
https://www.schiphol.nl/en/arrivals/list/
Ook de registraties staan weer bij de vluchtinfo.
Zelfs beter geworden; bij de oude site kon je niet zo gemakkelijk zo ver vooruit kijken.quote:Op maandag 13 februari 2017 21:23 schreef FredvZ het volgende:
Het overzicht met de aankomende en vertrekkende vliegtuigen is terug op schiphol.nl
https://www.schiphol.nl/en/departures/list/
https://www.schiphol.nl/en/arrivals/list/
Ook de registraties staan weer bij de vluchtinfo.
The horror Heb je Business Class geboekt, moet je eerst opgevouwen in een RyanAir zitten tussen "dat volk"quote:“Ik denk dat legacy carriers als Air France-KLM en Lufthansa binnen vijf jaar met Ryanair en easyJet zullen samenwerken. Wij feederen dan hun longhaul, want wij kunnen dat veel goedkoper.”
Mij niet gezien, maar hee, denk ook niet dat het feeder is voor Premium Economy of hoger, meer voor mensen die beneden de kostprijs nog even meevliegen naar New York om de laatste stoelen vol te krijgen.quote:Op maandag 13 februari 2017 23:29 schreef flipsen het volgende:
The horror Heb je Business Class geboekt, moet je eerst opgevouwen in een RyanAir zitten tussen "dat volk"
Duidelijkquote:Op zaterdag 11 februari 2017 20:53 schreef PluggieOD het volgende:
HEMA!
Ik ben nu een oude man:
[ afbeelding ]
Deze is voor iedereen:
[ link | afbeelding ]
Wat mij betreft de beste foto van 2016.
Lol, 'business class' op Europese carriers. _quote:Op maandag 13 februari 2017 23:29 schreef flipsen het volgende:
[..]
The horror Heb je Business Class geboekt, moet je eerst opgevouwen in een RyanAir zitten tussen "dat volk"
Ja, beetje overtrokken en lekker vol vooroordelen, ik heb zelf ook wel eens (en nooit meer) met RyanAir gevlogen
Waarom vlieg je niet met Ryanair?quote:Op maandag 13 februari 2017 23:29 schreef flipsen het volgende:
[..]
The horror Heb je Business Class geboekt, moet je eerst opgevouwen in een RyanAir zitten tussen "dat volk"
Ja, beetje overtrokken en lekker vol vooroordelen, ik heb zelf ook wel eens (en nooit meer) met RyanAir gevlogen
Ik persoonlijk uit principe, omdat ik het niet eens ben met hun werkgeverschap en safety culture.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 07:50 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Waarom vlieg je niet met Ryanair?
Omdat ik meestal met een zware koffer en handbagage reis En omdat ik liever twee tientjes meer betaal voor service. Maar als ze eens een aanbieding hebben voor een weekendje <welke stad dan ook> en ik ben toevallig in Europa, dan boek ik het vast welquote:Op dinsdag 14 februari 2017 07:50 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Waarom vlieg je niet met Ryanair?
Ik bedoelde een intercontinentale vlucht BC he, in Europa heb je gewoon geen BC meer, behalve dat ze de middenstoel voor je vrij houden.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 07:46 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Lol, 'business class' op Europese carriers. _
Dat is echt het grootste lollerproduct op aarde geworden, een schande dat ze daar het predikaat business aan durven te hangen.
Via hun eigen website kom ik daar niet achter. https://www.klm.com/corpo(...)nimal-transport.htmlquote:Op dinsdag 14 februari 2017 14:32 schreef derLudolf het volgende:
Hoe zit dat nu dan als je een paard naar locatie X wilt naar zeg Moskou. Gaan ze dan die vlucht met een 747-combi uitvoeren. Of kunnen dieren alleen mee op bestaande 747-combi routes en laten ze dan een vrachtvliegtuig vliegen?
Maar in bijv. deze casus zal het wel ingehuurd zijn. https://www.jumpingamster(...)klm-martinair-cargo/quote:Every year, AIR FRANCE KLM Cargo transports thousands of horses. These might be horses that were bought in the Netherlands and must travel to their new owner in the US, or show horses traveling to competitions like the Olympics
Maar inmiddels zijn er meer specialisten bijgekomen waaronder Qater Airways.quote:Afgelopen woensdag arriveerden er zo'n 100 paarden vanuit Amerika op Schiphol. De viervoeters vlogen met verschillende vliegtuigen van zowel KLM als Air France als Martinair. Een unieke gebeurtenis omdat Air France-KLM-Martinair Cargo niet eerder als groep bijna 100 paarden op één dag naar Schiphol vervoerde.
quote:Dat vliegtuig is er niet één van KLM, specialist en wereldmarktleider in paardenvervoer. Nee, de toppaarden gaan vanaf de thuisbasis van KLM in een toestel van Qatar Airways de Atlantische Oceaan over, schrijft paardensite Horsetalk.
Dat is op zich niet ongebruikelijk, laat woordvoerder Robbert Veldhuizen van de Nederlandse luchtvaartmaatschappij weten. Meerdere maatschappijen zijn toegerust op het vervoeren van paarden. De keuze voor een bepaalde vervoerder hangt van een boel factoren af: de voorkeur van de klant, de beschikbaarheid van vluchten, waar de vlucht vandaan komt, enzovoorts.
https://www.businessinsid(...)idden-oosten-553107/quote:De grootste speler is Air France-KLM, dat ruwweg de helft van alle paarden vervoert. Snel rekensommetje: dat levert het fusiebedrijf jaarlijks rond de 100 miljoen euro aan inkomsten op, ofwel zo'n 4 procent van de totale omzet van de vrachtdivisie. De inkomstenbron is bovendien redelijk stabiel, in tegenstelling tot het normale vrachtvervoer dat sterk afhankelijk is van het economische tij.
twitter:AirbusGroup twitterde op dinsdag 14-02-2017 om 14:31:27 Au revoir @Toulouse! Follow the transfer of the @Airbus #A380 MSN4 to @MuseeAirEspace http://fr24.com/AIB04DD/c74df0e @flightradar24 #AirbusHeritage reageer retweet
twitter:AirbusGroup twitterde op dinsdag 14-02-2017 om 15:34:31 Bonjour @Paris ! #A380 #AirbusHeritage @MuseeAirEspace reageer retweet
In beide musea mag je bij een aantal toestellen naar binnen o.a. de Concorde's (4 in totaal als je beide musea rekent), de 747 en straks ook de A380.quote:Op woensdag 15 februari 2017 10:45 schreef flipsen het volgende:
In die musea (Parijs en Toulouse), mag je dan ook binnen kijken in die kisten? Dus die 747-100, de Concorde en nu die 380? Lijkt me zeker interessant, maar als je ze alleen van buiten mag zien is er niet zoveel aan natuurlijk.
En Air Mauritius in de zomer naar Schiphol met hun A340-300.quote:
Ik denk dat het ook een groot deel te maken heeft met rusttijden van de crew.quote:Op woensdag 15 februari 2017 15:33 schreef FredvZ het volgende:
KLM gaat vliegen op maandag, donderdag en zaterdag.
Dat zijn (toevallig?) ook de vertrekdagen waarop TUI via Emirates vakanties aanbiedt.
En een extra start en landingsbaan.quote:Op woensdag 15 februari 2017 18:22 schreef Mikey92 het volgende:
Passagierscijfers Schiphol gaan door het dak
Misschien tijd om wat eerder te beginnen met bouwen van de nieuwe terminal...
Of de huidige meer gebruikenquote:Op woensdag 15 februari 2017 18:33 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
En een extra start en landingsbaan.
Nope, die kunnen de dag na aankomst alweer terug, daar ligt het niet aan.quote:Op woensdag 15 februari 2017 16:02 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook een groot deel te maken heeft met rusttijden van de crew.
En sowieso kan je meerdere crews op de bestemming hebben en zo elke dag vliegen maar wel meerdere dagen rust bieden.quote:Op woensdag 15 februari 2017 20:04 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Nope, die kunnen de dag na aankomst alweer terug, daar ligt het niet aan.
Als de groei inderdaad zou doorzetten; in 2012 door de grens van 50 miljoen, 2016 door de 60 miljoen en in 2017 door de 70 miljoen.quote:Op woensdag 15 februari 2017 18:22 schreef Mikey92 het volgende:
Passagierscijfers Schiphol gaan door het dak
Misschien tijd om wat eerder te beginnen met bouwen van de nieuwe terminal...
Die gaan dan over een paar jaar ook op de schop. En meer banen gaat op Schiphol echt niet voor (veel) meer bewegingen zorgen. Het zijn de regels en afspraken die de boel beperken.quote:Op woensdag 15 februari 2017 19:29 schreef Sunri5e het volgende:
Dat gaat niet met de huidige regels.
D'r zit inderdaad bijna 26 uur tussen aankomst en vertrek van volgende vlucht. (Tussen Ma en Do vlucht nog 24 uur meer)quote:Op woensdag 15 februari 2017 20:04 schreef The_stranger het volgende:
Nope, die kunnen de dag na aankomst alweer terug, daar ligt het niet aan.
KLM heeft nu wel duidelijk de visie van bestemmingen uitproberen (en niet direct dagelijks) dus direct maar dagelijks naar Mauritius zal wel niet helemaal de bedoeling zijn.quote:Op woensdag 15 februari 2017 20:08 schreef NewHorizon het volgende:
En sowieso kan je meerdere crews op de bestemming hebben en zo elke dag vliegen maar wel meerdere dagen rust bieden.
En. Hoe ver viel je mond open vandaag?quote:Op maandag 13 februari 2017 20:20 schreef Sunri5e het volgende:
Transavia is by far hun best presterende onderdeel.
Niet. Deze winsten zijn alleen maar ontstaan door lage olieprijzen. Als deze omhoog gaan klapt alles weer in elkaar.quote:Op donderdag 16 februari 2017 22:34 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En. Hoe ver viel je mond open vandaag?
Kijk eens naar wat ik quote: "Transavia is by far hun best presterende onderdeel."quote:Op donderdag 16 februari 2017 22:36 schreef Sunri5e het volgende:
Niet. Deze winsten zijn alleen maar ontstaan door lage olieprijzen. Als deze omhoog gaan klapt alles weer in elkaar.
Dat is een Photoshop toch? Of is dat echt? Indrukwekkende foto danquote:
Nope; vorige week donderdag genomen tijdens Wereldkampioenschappen alpineskiën 2017 in Sankt Moritz, Zwitserland.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 11:32 schreef derLudolf het volgende:
Dat is een Photoshop toch? Of is dat echt? Indrukwekkende foto dan
Het zijn geen serienummers, maar modelnummers.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 12:45 schreef flipsen het volgende:
Wat zijn nou eigenlijk de grote verschillen in de verschillende "serienummers" van bijvoorbeeld de 787? Nu al een 10, maar is die dan weer nog beter/groter/efficienter? Lijken wel wasmiddelenreclames dan
quote:Op vrijdag 17 februari 2017 01:04 schreef Iemand91 het volgende:
De 787-10 is uit de fabriek gerold in Charleston, South Carolina. (de 787-10 zal alleen daar worden geproduceerd)
Morgen Vandaag volgt de officiële roll-out van de 787-10 en schijnbaar zal President Trump aanwezig zijn.
Mooi hoe de schaduw die bolling creëert op de eerste foto!quote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:08 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
idd. Doet me denken aan de Lockheed Constellation:quote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:30 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Mooi hoe de schaduw die bolling creëert op de eerste foto!
Volgens de websites:quote:Op vrijdag 17 februari 2017 13:34 schreef Woods het volgende:
Een 787-10 is weliswaar langer dan een 777-200(68,27 vs. 63.7) maar 5 meter korter dan een 777-300. Wel vervoeren deze laatste 2 ongeveer even veel passagiers in 2-class configuration. Respectievelijk 396 vs. 390. Volgens Boeing vervoeren zowel de 777-200 als de -300 even veel vracht namelijk 201,6 ton.
bron: http://www.boeing.com/commercial/
1 2 3 4 5 6 | Toestel 787-9 787-10 777-300ER A350-900 Range 7635 6430 7370 8100 nm Passg 290 330 396 325 # Cargo 5452 6802 5040-7120 6088 cubic ft length 206 224 242 219 ft |
quote:
Waar heb je die geschoten? Apache denk ik?quote:Op zaterdag 18 februari 2017 13:18 schreef PluggieOD het volgende:
Maandag, onbewerkt.
[ link | afbeelding ]
Is dat niet erg vlot? Zo lang zat dat vliegtuig nog niet in een holding pattern..quote:Op zaterdag 18 februari 2017 13:45 schreef Sunri5e het volgende:
PH-TFK vanmorgen een Mayday gedaan vanwege brandstoftekort.
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-tfk/#c7eca20
http://nhnieuws.nl/nieuws(...)wege-brandstoftekort
Ja. Wellicht wat slecht weer of tegenwind gehad tijdens de vlucht?quote:Op zaterdag 18 februari 2017 14:56 schreef HetBrabandertje het volgende:
[..]
Is dat niet erg vlot? Zo lang zat dat vliegtuig nog niet in een holding pattern..
Das waar ook, die was ik helemaal vergeten.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 17:38 schreef derLudolf het volgende:
Twee 767's voor TUI zeg je? Ze hebben drie.
Hun eigen, die van TUI België en doe van PrivatAir.
Uitlijnen in notepad en dan hier plakken code-tags:quote:
Als je nosml tags gebruikt hoef je geen screenshot te doen.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 22:41 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Uitlijnen in notepad en dan hier plakken code-tags:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door G-Pier op 19-02-2017 12:42:27 ]Disregard taxi drivers offering unrequested services.
quote:Op zondag 19 februari 2017 12:33 schreef G-Pier het volgende:Een van de piloten daar heeft bij mij op het VO gezeten. Geen idee of hij ook voor TUI gaat vliegen, hij heeft ook een 757 rating, maar das dezelfde als 767 toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Niet dat ik weet helaas. Eind maart zouden de nieuwe CA's moeten beginnen.quote:Op zondag 19 februari 2017 12:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een van de piloten daar heeft bij mij op het VO gezeten. Geen idee of hij ook voor TUI gaat vliegen, hij heeft ook een 757 rating, maar das dezelfde als 767 toch?
Ik denk dat die je die vraag hier heel goed kan stellen: TRV / Vragen over vliegen #49 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)quote:Op zondag 19 februari 2017 17:00 schreef aquafreak het volgende:
Aankomende zomer moet ik vanaf Cagliari (Sardinie) terug naar Nederland vliegen. Nu gaan er dagelijks tientallen vluchten en dan voornamelijk met tussenstop in Rome. Elke vlucht heeft net weer een iets andere overstaptijd. Wat denken jullie dat je minimaal nodig hebt voor de overstap? Ik heb alleen handbagage bij me.
Ah, dat topic kende ik nog niet . Het is inderdaad 1 ticket maar ik heb liever dat ik de overstap gewoon haal dan dat ik een dag langer onderweg ben en een vergoeding krijgquote:Op zondag 19 februari 2017 17:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik denk dat die je die vraag hier heel goed kan stellen: TRV / Vragen over vliegen #49 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)
Als je een ticket koopt van Cagliari naar Nederland en de overstap staat op het ticket, dan kan je er wel vanuit gaan dat je de aangeboden overstap gaat halen. Haal je dat niet door toedoen van de airline, dan moeten ze kostenloos omboeken.
Boek je zelf twee losse tickets Cagliari - Rome en Rome - Nederland dan moet je idd wel goed rekening houden met de tijd die je nodig hebt om over te stappen.
Ik zag he vanochtend inderdaad. Je zal je toch helemaal de tering schrikken als je erin zitquote:Op zondag 19 februari 2017 18:20 schreef FredvZ het volgende:
En vlucht van Jet Airways was van de week het contact met de verkeersleiding kwijt, wat resulteerde in dit:
Ah bedankt, kennelijk wordt de tekst dan niet ge"interpreteerd (en de extra spaties verwijderd).quote:Uitlijnen in notepad en dan hier plakken code-tags:
quote:PARIJS - Piloten van Air France zijn akkoord met het oprichten van een nieuwe dochtermaatschappij, die onder de werknaam ‘Boost’ tegen lagere kosten de strijd aan moet gaan met de concurrentie uit het Midden-Oosten.
De vliegers konden via een referendum hun stem laten horen. Volgens vakbond SNPL is 58 procent van de piloten akkoord met het plan.
Boost moet onder andere met Airbus A350’s gaan vliegen, die door Air France zijn besteld. Ook het personeel komt van Air France, maar door lagere salarissen bij het cabinepersoneel hoopt de luchtvaartmaatschappij de kosten aanzienlijk te verlagen ten opzichte van de eigen vluchten.
Ik zou juichen. Dit is kunst man. TLG-31 vanaf Norvenich?quote:Op zondag 19 februari 2017 19:20 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik zag he vanochtend inderdaad. Je zal je toch helemaal de tering schrikken als je erin zit
Dit hele plan wordt echt een topshow.quote:Op maandag 20 februari 2017 23:35 schreef Iemand91 het volgende:
Piloten Air France akkoord met oprichting Boost
[..]
[ afbeelding ]
kan iemand dit vertalen?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 10:45 schreef PluggieOD het volgende:
Mbt intercept, TLG-74:
LK01/02 were up 278.525 from Neuburg.
Mode-s: 30+12 & 30+06.
(c) Scramble/Joost.
De minder winstgevende routes en een aantal nieuwe routes gaan naar 'Boost'.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 00:04 schreef derLudolf het volgende:
Zal dat betekenen dat AF langer door blijft vliegen met oude meuk of dat de vloot van AF simpel krimpt doordat uitgefaseerde vliegtuigen niet vervangen worden?
De 4 toestellen staan ook wel bekend als "Doomsday Plane"quote:The E-4 serves as a survivable mobile command post for the National Command Authority, namely the President of the United States, the Secretary of Defense, and successors. The four E-4Bs are operated by the 1st Airborne Command and Control Squadron of the 595th Command and Control Group located at Offutt Air Force Base, near Omaha, Nebraska. An E-4B is denoted a "National Airborne Operations Center" when in action.
Filmje van de binnenkant http://abcnews.go.com/US/(...)io/story?id=13782736quote:The E-4 fleet was originally deployed in 1974,when it was termed National Emergency Airborne Command Post (NEACP) (often pronounced "kneecap").
The aircraft was to provide a survivable platform to conduct war operations in the event of a nuclear attack.
Early in the E-4's service, the media dubbed the aircraft as "the doomsday planes".
The E-4 was also capable of operating the "Looking Glass" missions of the Strategic Air Command (SAC).
The "cocked" or "on alert" E-4B is manned 24 hours a day with a watch crew on board guarding all communications systems awaiting a launch order (klaxon launch).
Those crew members not on watch would be in the alert barracks, gymnasium, or at other base facilities.
One E-4B is kept on alert at all times
quote:In the event of nuclear war, a powerful meteor strike or even a zombie apocalypse, the thoroughly protected doomsday plane is ready to keep the president, secretary of defense, Joint Chiefs of Staff and other key personnel in the air and out of danger. It may not deflect a Twitter photo scandal, but it can outrun a nuclear explosion and stay in the air for days without refueling.
The flight team for the E-4B, its military codename, sleeps nearby and is ready to scramble in five minutes. It was mobilized in the tumultuous hours after planes crashed into the World Trade Center, the Pentagon and southern Pennsylvania on 9/11.
"If the command centers that are on the ground in the United States have a failure of some sort, or attack, we immediately get airborne. We're on alert 24/7, 365," Captain W. Scott "Easy" Ryder, Commander, NAOC, told ABC News' Diane Sawyer as she traveled to Afghanistan with Secretary of Defense Robert Gates on the apocalypse-proof plane. "Constantly there's at least one alert airplane waiting to get airborne."
Met name deze zijn behoorlijk aan het schuiven. De 787 gaat ook richting top-10.quote:Op woensdag 22 februari 2017 13:14 schreef Iemand91 het volgende:
Interessante cijfers over Schiphol van 2016.
Fokker 70 – 29.306 keer
Embraer 170/175 – 11.097 keer
Boeing 747-400 – 10.246 keer
quote:LOS ANGELES - Er zijn beelden opgedoken van de 'bijna-botsing' van Harrison Ford op John Wayne Airport in Orange County. De acteur landde met zijn eenmotorige Aviat Husky per ongeluk op een taxibaan. Daarbij scheerde hij behoorlijk laag over een taxiënde Boeing 737 van American Airlines heen.
Eerder bleek al dat de federale luchtvaartdienst FAA het onderzoekt het incident. Het onderzoek kan leiden tot een schriftelijke waarschuwing of zelfs tot intrekking van het vliegbrevet van Ford.
De 74-jarige acteur is enkele keren betrokken geweest bij (bijna-)ongelukken met vliegtuigen die hij bestuurde. In 2015 brak hij een arm toen hij met motorpech een noodlanding moest maken op een golfbaan in Santa Monica.
Nee, joh! De BVA is leuk als 'geintje', maar niet als permanente livery. KLM-blauw is een mooie en zeer herkenbare kleur.quote:Op donderdag 23 februari 2017 08:52 schreef derLudolf het volgende:
Ze zouden ze allemaal als de bva moeten laten leveren
Edit: Kennelijk niet, maar zag er vreemd uitquote:Op donderdag 23 februari 2017 15:20 schreef flipsen het volgende:
Fijn camarawerk Die 787-900 had wel "rare rook" bij landingsgestel voor? Staat ie soms naast de baan?
twitter:luchtvaart twitterde op donderdag 23-02-2017 om 15:27:30 LVNL: straks slechts één baan in gebruik voor start én landing op @Schiphol in verband met storm. #hardewoei reageer retweet
twitter:112Schiphol twitterde op donderdag 23-02-2017 om 16:57:25 Mayday call FlyBe 1284 na landing op baan 22. Vliegtuig wordt geëvacueerd. reageer retweet
22quote:Op donderdag 23 februari 2017 17:12 schreef Sunri5e het volgende:
Weet iemand naast welke baan hij ligt?
Buitenveldertbaan.quote:Op donderdag 23 februari 2017 17:14 schreef spapaars het volgende:
Volgens mij gaan ze nu de Aalsmeerbaan gebruiken.
Ja. Schiphol is even dicht geweest. Nu weer open.quote:Op donderdag 23 februari 2017 17:16 schreef derLudolf het volgende:
Schiphol is/was dicht vanwege bovenstaand vliegtuig naast de baan?
Even Apeldoorn bellen.quote:Op donderdag 23 februari 2017 17:30 schreef Sunri5e het volgende:
Gewoon geknakt door de wind die hem naar beneden duwt.
twitter:OfficialDavid7 twitterde op donderdag 23-02-2017 om 17:43:14 Crash landing @Schiphol Edinburgh to Amsterdam Flight BE1284 @BBCScotlandNews @BBCBreaking @SkyNews @STVNews @flybe… https://t.co/VrL7KQ7yDK reageer retweet
"Het ongeluk gebeurde op de Oostbaan, de enige landingsbaan die in gebruik was vanwege de storm. Er wordt nu geland op de Buitenveldertbaan." Aldus de NOS.quote:
Weer eens een keer wat bijzonders. Mooi toch? Geen slachtoffers.quote:Op donderdag 23 februari 2017 18:03 schreef xcachet het volgende:
[..]
"Het ongeluk gebeurde op de Oostbaan, de enige landingsbaan die in gebruik was vanwege de storm. Er wordt nu geland op de Buitenveldertbaan." Aldus de NOS.
Mijn gedachtes gaan uit naar de verkeersleiders.
Ja. Al is het hopen dat de schade natuurlijk beperkt blijft.quote:Op donderdag 23 februari 2017 18:05 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Weer eens een keer wat bijzonders. Mooi toch? Geen slachtoffers.
Waarom, hebben die slecht zicht op de Buitenveldertbaan?quote:Op donderdag 23 februari 2017 18:03 schreef xcachet het volgende:
Mijn gedachtes gaan uit naar de verkeersleiders.
Geen idee. Maar zullen het ongetwijfeld druk hebben.quote:Op donderdag 23 februari 2017 18:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom, hebben die slecht zicht op de Buitenveldertbaan?
Oh op die manierquote:Op donderdag 23 februari 2017 18:30 schreef xcachet het volgende:
[..]
Geen idee. Maar zullen het ongetwijfeld druk hebben.
Is ook gewoon een vaste procedure voor, die holdingpaterns staan ook vast. Ipv ze in een keer door te lullen zet je ze nu allemaal in holding en haal je ze daar er weer stuk voor stuk uit. Druk is het altijd .quote:Op donderdag 23 februari 2017 18:30 schreef xcachet het volgende:
[..]
Geen idee. Maar zullen het ongetwijfeld druk hebben.
Elke maatschappij weet die patronen voor het vliegveld waar ze naartoe vliegen?quote:Op donderdag 23 februari 2017 18:32 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Is ook gewoon een vaste procedure voor, die holdingpaterns staan ook vast. Ipv ze in een keer door te lullen zet je ze nu allemaal in holding en haal je ze daar er weer stuk voor stuk uit. Druk is het altijd .
Dat lijkt mij ook ja. Maar heb daar weinig kaas van gegeten. Doelde meer dat het nu even anders dan gebruikelijk gaat en dat daar op geanticipeerd moet worden. Niet dat de luchtverkeersleiders nu half overspannen achter hun bureau zittenquote:Op donderdag 23 februari 2017 18:32 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Is ook gewoon een vaste procedure voor, die holdingpaterns staan ook vast. Ipv ze in een keer door te lullen zet je ze nu allemaal in holding en haal je ze daar er weer stuk voor stuk uit. Druk is het altijd .
Ja, zijn vaste plaatsen en die worden je toegewezen. Misschien dat een enkele Chinees er moeite mee heeft?quote:Op donderdag 23 februari 2017 18:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Elke maatschappij weet die patronen voor het vliegveld waar ze naartoe vliegen?
Dan zeggen ze tegen partij X ga patroon Y maar vliegen?
Kunnen die dingen eigenlijk op de oostbaan landen? ja nu even niet, maar normaal.quote:Op donderdag 23 februari 2017 19:55 schreef FredvZ het volgende:
De A380 van Emirates is het vanmiddag niet gelukt om te landen:
[ afbeelding ]
De avondvlucht doet nu een poging om te landen
Volgens mij is een 747 het grootste wat er op kan landen.quote:Op donderdag 23 februari 2017 20:00 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Kunnen die dingen eigenlijk op de oostbaan landen? ja nu even niet, maar normaal.
http://www.luchtvaartnieu(...)gestel-bekende-kwaalquote:SCHIPHOL - De Bombardier Q400 van Flybe die donderdagmiddag bij de landing op Schiphol door zijn landingsgestel zakte is niet de eerste van het type die iets dergelijks overkomt. De Canadese turboprop werd vaker geplaagd door onbedoeld inklappende wielen.
De Q400 is de grootste variant van de populaire ‘Dash 8’ en werd in 1999 op de markt gebracht. Aan boord is plek voor 68 tot 90 passagiers. Tot nu toe werden 541 toestellen gebouwd. De Q400 beschikt over een landingsgestel met drie wielpoten: één onder de neus, die in de romp intrekt, en twee onder elke motor, die in gondels onder de motoren worden ingetrokken.
Bekende kwaal
In Europa is het Britse Flybe de grootste gebruiker van het type. Ook maatschappijen als Austrian Airlines, airBaltic, Luxair, airberlin, Widerøe en Sky Work Airlines vliegen met de Q400.
Hoewel de oorzaak van het incident op Schiphol nog moet worden achterhaald zijn problemen met het landingsgestel niet onbekend voor de Q400. Door de jaren heen kwam het meerdere malen voor dat toestellen bij de landing door hun landingsgestel zakten.
Rampjaar 2007
Voor de Q400 was 2007 een waar rampjaar. Er vonden maar liefst vijf incidenten met het type plaats. Een toestel van het Japanse ANA moest in Kochi een noodlanding maken omdat het neuswiel niet wilde uitklappen. Kort daarna zakte een exemplaar van het Scandinavische SAS op Aalborg door het rechterwiel, net als donderdag met Flybe gebeurde. Het toestel raakte dusdanig beschadigd dat het moest worden afgeschreven. Niet veel later had SAS opnieuw pech met een Q400. Het landingsgestel wilde bij de nadering op Vilnius niet volledig uitklappen, waardoor ook dat toestel kon worden afgeschreven.
Een toestel van Lufthansa Regional had niet veel later eveneens pech, doordat het neuswiel niet wilde uitklappen en om het rampjaar compleet te maken kreeg nóg eens een toestel van SAS te maken met een rechterwiel dat het bij de landing begaf, dit keer op Kopenhagen. De Scandinaviërs waren het daarna beu en zetten de resterende Q400’s te koop.
De rampspoed eindigde daar niet: in 2012 ging een toestel van United Express door zijn neuswiel, in 2013 gebeurde een Q400 van Croatia Airlines hetzelfde en in 2014 begaf het rechterwiel het op een vlucht van Air Canada Jazz. Daarbij werd een vrouwelijke passagier geraakt door een brokstuk van de één van de propellers. Daarna was in 2015 het Indiase SpiceJet aan de beurt, deze keer met het linkerwiel.
Volgens mij is dat het probleem ja.quote:Op donderdag 23 februari 2017 20:20 schreef inkjet het volgende:
Hoe zit het met de capaciteit qua gewicht van de 22 en de taxibanen daar?
De A380 heeft minder lengte nodig dan de 747.quote:Op donderdag 23 februari 2017 20:13 schreef derLudolf het volgende:
Ik wist dat 747 sowieso er kan landen. Is een A380 zoveel meer meters nodig?
Edit: 1000m zou genoeg zijn, de Oostzaan is het dubbele
http://www.airliners.net/forum/viewtopic.php?t=373371
Neen. Dan moet de A380 naar de terminal via de taxibaan bij het vrachtplatform en die is niet breed genoeg.quote:Op donderdag 23 februari 2017 22:07 schreef Piles het volgende:
Volgens mij is dat het probleem ja.
Maar dan nog zou een 22 approach en dan landen op 24 ook een optie kunnen zijn.
John Travolta was in Madrid? Die heeft er toch nog eentje?quote:Op vrijdag 24 februari 2017 04:10 schreef Shivo het volgende:
Ik zag vanmorgen een 707 op Barajas in Madrid. Daar vliegen er niet veel meer van. Ongebruikelijk gezicht, klein vliegtuig met vier motoren.
Ze zijn toch snel weer bezig met de afhandeling, netjes hoor. Tussendoor ook nog even die KLM met wat Kut passagiers...quote:
Jep, de N707JT. Deels gesponsord door Qantas.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 11:08 schreef flipsen het volgende:
[..]
John Travolta was in Madrid? Die heeft er toch nog eentje?
De registratie bij de FAA moet dit jaar in mei hernieuwd worden, maar geruchten doen de ronde dat het mogelijk gesloopt wordt. Het airframe is inmiddels 53 jaar oud en schijnt last van corrosie te hebben.twitter:joefill twitterde op zaterdag 14-01-2017 om 13:21:44 Thrilled to see this classic yesterday in Brunswick, GA #N707JT #boeing #707 https://t.co/H8bPa5Bq63 reageer retweet
Grootste deel van het lagere luchtruim is uncontrolled. Gewoon zelf opletten en tegen andere piloten praten.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 13:03 schreef zlotka het volgende:
Beste man heeft een landingsbaan in z'n tuin? Hoe zit dat met ATC?
Ook met kisten als die 707? Lijkt me toch bijzonderquote:Op vrijdag 24 februari 2017 13:05 schreef Piles het volgende:
[..]
Grootste deel van het lagere luchtruim is uncontrolled. Gewoon zelf opletten en tegen andere piloten praten.
Is een private estate met meerdere bewoners. https://en.wikipedia.org/wiki/Jumbolair_Airportquote:Op vrijdag 24 februari 2017 13:03 schreef zlotka het volgende:
Beste man heeft een landingsbaan in z'n tuin? Hoe zit dat met ATC?
Ik was te jetlagged om te onthouden welke maatschappij er op stond. Maar weet wel zeker dat een 707 was.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 11:08 schreef flipsen het volgende:
[..]
John Travolta was in Madrid? Die heeft er toch nog eentje?
Geen Ilyushin - Il-96 van Cubana? Die lijken heel sterk op een 707:quote:Op vrijdag 24 februari 2017 15:34 schreef Shivo het volgende:
Ik was te jetlagged om te onthouden welke maatschappij er op stond. Maar weet wel zeker dat een 707 was.
Il96 is een widebody, 707 nietquote:Op vrijdag 24 februari 2017 16:47 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Geen Ilyushin - Il-96 van Cubana? Die lijken heel sterk op een 707:
[ afbeelding ]
Klopt, maar beiden zijn relatief korte toestellen met 4 motoren en van een afstandje kunnen ze best op elkaar lijken imho.quote:
Je hebt gelijk, het was zeer waarschijnlijk een Ilyushin van Cubana, voor de Havana-Madrid lijn. Weer wat geleerd. Alleen met een andere livery:quote:Op vrijdag 24 februari 2017 16:47 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Geen Ilyushin - Il-96 van Cubana? Die lijken heel sterk op een 707:
[ afbeelding ]
De kisten van Cubana staan wel vaker stil her en der bij bevriende landen. De CU-T1250 staat momenteel in Moskou:quote:Op vrijdag 24 februari 2017 20:44 schreef Shivo het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het was zeer waarschijnlijk een Ilyushin van Cubana, voor de Havana-Madrid lijn. Weer wat geleerd. Alleen met een andere livery:
[ afbeelding ]
CU470/471 kan je elke 3/4 dagen van Madrid naar Santiago de Cuba of Havana en weer terug.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 22:13 schreef derLudolf het volgende:
Zou er graag eens mee vliegen, zo'n il 96
twitter:TomPodolec twitterde op zaterdag 25-02-2017 om 22:31:48 DIVERSION #KL643 Amsterdam to New York JFK diverting to St. John's. Boeing 747-400M new colours PH-BFT https://t.co/SG56s95OPD reageer retweet
Betekend dat uitwijken?quote:Op zaterdag 25 februari 2017 22:37 schreef Pino112 het volgende:twitter:TomPodolec twitterde op zaterdag 25-02-2017 om 22:31:48 DIVERSION #KL643 Amsterdam to New York JFK diverting to St. John's. Boeing 747-400M new colours PH-BFT https://t.co/SG56s95OPD reageer retweet
Zo:quote:Op zaterdag 25 februari 2017 22:44 schreef derLudolf het volgende:
Hoe zien die 744M er eigenlijk uit? Zitten er bv tot de vleugels mensen en daarachter is een vrachtruim?
Flauw, van binnen. Maar zoals ik dacht dus, had al even op seatguru gekeken.quote:
Jep, ook aan de buitenkant te herkennen aan de vrachtdeur:quote:Op zaterdag 25 februari 2017 23:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Flauw, van binnen. Maar zoals ik dacht dus, had al even op seatguru gekeken.
Gezagvoerder die medische hulp nodig had.quote:
waar kijk ik naar?quote:Op zaterdag 25 februari 2017 23:43 schreef PluggieOD het volgende:
[ link | afbeelding ]
Goed opgevoed.
Wilde gok hoor: je monitor?quote:
Wat zijn het eigenlijk vieze smerige hokken die oude bende van KLM.quote:Op zondag 26 februari 2017 00:08 schreef OEM het volgende:
[..]
Jep, ook aan de buitenkant te herkennen aan de vrachtdeur:
[ afbeelding ]
Gezagvoerder had een hartaanval gekregen.quote:
das niet best. Wel goed afgelopen?quote:Op dinsdag 28 februari 2017 16:22 schreef Blistering het volgende:
[..]
Gezagvoerder had een hartaanval gekregen.
Source: kennis die in dat vliegtuig zat.
https://www.flightradar24.com/C550/c994345 is er zojuist van opgestegen.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 21:55 schreef Fokker89 het volgende:
Is de Oostbaan eigenlijk al weer open? Of duurt dat nog even?
Kan me voorstellen dat er best wat schade is ontstaan.
Ja, maar die is bezopen zo te zien.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 22:10 schreef Woods het volgende:
[..]
https://www.flightradar24.com/C550/c994345 is er zojuist van opgestegen.
Zoiets dacht ik ook alquote:Op dinsdag 28 februari 2017 22:13 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ja, maar die is bezopen zo te zien.
twitter:grahamsturgeon twitterde op donderdag 02-03-2017 om 15:39:03 I've seen it on vans and trucks, but never on an #Airbus #A380 not even sure how they even got up there?! #avgeek https://t.co/pT2ye5cbzV reageer retweet
Wat een gedrocht.quote:Op maandag 6 maart 2017 19:54 schreef FredvZ het volgende:
Ana gaat met schildpadden vliegen
[ afbeelding ]
Is één van de weinige liveries die ik wel grappig/mooi vindquote:
Moet wel bij verteld worden dat dit het resultaat van een prijsvraag was.quote:Op maandag 6 maart 2017 19:54 schreef FredvZ het volgende:
Ana gaat met schildpadden vliegen
[ afbeelding ]
Het moederbedrijf heeft een belang in de luchthaven van Maribor.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:36 schreef G-Pier het volgende:
Iemand een logische reden/verklaring gevonden waarom VLM zou opereren vanuit Slovenië?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |