abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 7 februari 2017 @ 19:47:12 #26
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168740779
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 19:43 schreef derLudolf het volgende:
Beide gewoon onderdeel van Lufthansa toch?

Is Edelweiss net zoiets als TUI/Transavia?
Swiss is een dochter van Lufthansa.
Edelweiss van Kuoni, een reisbureau en is idd vergelijkbaar met TUI.
So we just called him Fred
  dinsdag 7 februari 2017 @ 20:01:25 #27
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168741189
Volgens mij zit je zo niet helemaal meer relaxed in de cockpit.



Dit gebeurde boven de UK op vlucht AA-203 van American Airlines vorige week van Amsterdam naar Philadelphia. De crew is desondanks toch doorgevlogen naar Philadelphia.
So we just called him Fred
  dinsdag 7 februari 2017 @ 20:03:39 #28
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168741248
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 20:01 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij zit je zo niet helemaal meer relaxed in de cockpit.

[ afbeelding ]

Dit gebeurde boven de UK op vlucht AA-203 van American Airlines vorige week van Amsterdam naar Philadelphia. De crew is desondanks toch doorgevlogen naar Philadelphia.
Riemen vast :P
  Moderator dinsdag 7 februari 2017 @ 21:50:53 #29
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168745081
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 19:47 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Swiss is een dochter van Lufthansa.
Edelweiss van Kuoni, een reisbureau en is idd vergelijkbaar met TUI.
Aldus Wiki niet?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Edelweiss_Air
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168752006
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 20:01 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij zit je zo niet helemaal meer relaxed in de cockpit.

[ afbeelding ]

Dit gebeurde boven de UK op vlucht AA-203 van American Airlines vorige week van Amsterdam naar Philadelphia. De crew is desondanks toch doorgevlogen naar Philadelphia.
Ziet er ook erger uit dan het waarschijnlijk is. Een raam bestaat uit meerdere lagen en afhankelijk van welke laag er gebarsten is kan er prima door gevlogen worden.

(En de riemen in de cockpit zitten altijd voor een gedeelte vast)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_168754267
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 17:41 schreef Iemand91 het volgende:

Amsterdam Schiphol Airport - 05-07-2016 by Iemand91, on Flickr
De drukste dame van de KLM vloot gaat straks haar laatste nacht in op Schiphol.
PH-BFD "City of Dubai" staat zonder KLM titles en logo op Schiphol haar laatste vluchten af te wachten.
Morgenvroeg om 09:00 uur zal ze als KL9865 naar Chicago vertrekken. Vandaar zal ze doorvliegen naar Mojave Air and Space Port in Californië waar ze zal voegen bij haar zuster PH-BFK, MD-11's PH-KCD en -KCE en het grootste deel van de Martinair MD-11 vloot.

PH-BFD heeft (met hoge zekerheid) de meest aantal vlieguren van alle 747's ooit.
Eind resultaat is 137.735 vlieguren en 16.761 cycles.
Dat is een gemiddelde van 13.7 vlieguren en 1.67 cycle per dag, en dat is zonder onderhouds en check gerekend. (Wat het gemiddelde dus omhoog brengt)

Dat is het hoogste aantal vlieguren van elke KLM 747 (inclusief de classics) en zeer waarschijnlijk ook van elke 747 (inclusief de classics) ter wereld!
"City of Dubai" was een drukke dame...

16761 cycles en 137735 uur!
  woensdag 8 februari 2017 @ 12:17:05 #32
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168754792
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 20:03 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Riemen vast :P
Zou dat echt helpen als het ruitje besluit om het op te geven? :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_168755860
quote:
5s.gif Op woensdag 8 februari 2017 12:17 schreef Sounddragon het volgende:
Zou dat echt helpen als het ruitje besluit om het op te geven? :+
Ja
  woensdag 8 februari 2017 @ 16:15:27 #34
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168759399
quote:
Ach, helemaal over het kopje "moederbedrijf" heen gelezen.
So we just called him Fred
  woensdag 8 februari 2017 @ 17:22:58 #35
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168760798
Tui Nederland gaat de vloot uitbreiden lees ik? Weet iemand weer mee?
  woensdag 8 februari 2017 @ 17:27:19 #36
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168760898
Gevonden:
quote:
TUIFLY NEDERLAND BREIDT VLOOT VERDER UIT

PARAMARIBO - TUIfly Nederland krijgt er extra toestellen bij. Naast uitbreiding met ingehuurde machines en straks de fonkelnieuwe 737 MAX komt er ook meer widebody-capaciteit bij. Dat melden operationeel directeur Michiel Meijer en managing director Gunther Hofman in gesprek met Luchtvaartnieuws Magazine.
De Nederlandse tak van het TUI-luchtvaartimperium beschikt op dit moment over drie Boeing 787-8 Dreamliners, één 767-300ER en vijf 737-800’s. In het voorjaar van 2018 moet een tweede 767-300ER bij de vloot komen. Het toestel vliegt nu nog voor TUIfly België, maar dat ontvangt tegen die tijd haar tweede Dreamliner. “Daar ben ik blij om, want een vloot van één toestel is eigenlijk niks”, zegt Meijer.

Opfrisbeurt
De Boeing 767’s blijven volgens Meijer, ondanks hun leeftijd, nog een tijdje in de vloot. “Gezien de huidige brandstofprijs zijn het prima toestellen. Je moet alleen handelen naar de leeftijd van de toestellen. Op een gegeven moment zijn ze aan het verouderen. Technisch gesproken kunnen ze nog jaren mee, maar moet je iets doen aan het passagierscomfort. We denken er daarom over om het interieur van de toestellen een beurt te geven. Het zijn nog prachtige toestellen om mee te vliegen.”

Samenwerking
TUIfly Nederland en Belgie, die beide onder één management vallen, stemmen de komende jaren hun activiteiten steeds meer op elkaar af. Zo wordt ernaar gestreefd om toestellen binnen een dag van AOC te wisselen zodat er meer flexibiliteit is bij de inzet. Ook worden de interieurs van de Boeing 787 Dreamliners gelijkgesteld. “Alle toestellen krijgen een indeling met Economy, Comfort en Star Class. Het certificeringsproces loopt hiervoor”, meldt Meijer aan Reismedia tijdens een trip naar Suriname, waar het TUI-product aan de lokale toerismebranche wordt gepresenteerd.

Zomer
Tijdens het komende zomerseizoen breidt TUIfly Nederland tijdelijk uit met een vijftal ingehuurde toestellen van het formaat Boeing 737. “Dankzij onze samenwerking met Surinam Airways kunnen we bovendien wanneer nodig hun Airbus A340-300 inzetten. Met die ad hoc-capaciteit zijn we blij”, aldus Meijer.

737 MAX
De luchtvaartgroep maakt zich tevens op voor de ingebruikname van de Boeing 737 MAX, de nieuwste telg uit de populaire serie. “In België ontvangen we de eerste al in januari 2018, overigens als eerste binnen TUIfly. Nederland volgt kort daarna, in maart. De voorbereidingen zijn al in volle gang. Viegtechnisch is er weinig verschil, huidige 737-piloten hoeven maar een dag training te volgen om op de MAX te kunnen vliegen. Ook cabinepersoneel zal wat extra training moeten volgen. De impact is het grootst op het gebied van engineering en operations. Het toestel heeft nieuwe motoren – de LEAP-1B van CFM – en andere systemen. Dat betekent andere tooling en handboeken”, aldus Gunther Hofman, Managing Director TUIfly Benelux.

pi_168785125
Air Canada geeft hun machines een nieuwe livery:


Met een "bandit" cockpit uitstraling.
  Moderator donderdag 9 februari 2017 @ 19:41:34 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168785391
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 19:31 schreef Mikey92 het volgende:
Air Canada geeft hun machines een nieuwe livery:
[ afbeelding ]

Met een "bandit" cockpit uitstraling.
Dat hebben alle A350's toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168785517
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 19:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat hebben alle A350's toch?
Ja, en de A330neo's
pi_168785954
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 19:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat hebben alle A350's toch?
De kist op het plaatje is echter een 787. :P
Jack does it in real time...
pi_168786588
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 19:31 schreef Mikey92 het volgende:
Air Canada geeft hun machines een nieuwe livery:
Of een oude, aangezien ze hiermee min of meer terug gaan naar het vorige schema.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_168786774
Lijkt inderdaad aardig op de oude, maar ja hun noemen het nieuw :P
pi_168790454
Air Canada heeft een prachtige livery maar dit is op zich ook niet verkeerd.
Alleen het blad op de romp staat op een rare plek.
Maar het is inderdaad gewoon een refresh van hun vorige livery.

Oh, en dat masker is wel heel erg fout.


  donderdag 9 februari 2017 @ 22:22:16 #44
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168790704
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 17:27 schreef Sunri5e het volgende:
Gevonden:

[..]

Had al wel verwacht dat er een kist bij zou komen, gezien de recente wijzigingen in de rotaties van TUI. Stiekem had ik wel op een extra 787 gehoopt, maar ergens is het wel logisch dat de Belgen twee dezelfde kisten krijgen om mee te vliegen.

We kunnen er dus ook wel gevoegelijk vanuit gaan dat de Dominicaanse Republiek en Jamaica de komende jaren met een 767 bediend blijft worden. Deze bestemming wordt door de komst van Paramaribo vanaf juli dit jaar uitgevoerd met een 767.

TUI komt zo wel weer ruim in de wide-bodies te zitten, dat doet ook wel vermoeden dat er nieuwe bestemmingen bij gaan komen. Wellicht nog wat Caribische eilanden of misschien gaan ze zelf naar Azië vliegen. Vanuit Scandinavia en UK vliegen ze al naar Thailand, India en Cambodja. Ik kan me zo voorstellen dat daar iets vanuit Nederland bij gaat komen. Maar goed, dat is eigenlijk koffie-dik kijken. De toekomst zal het uitwijzen.

Een opfrisbeurt voor het 767 interieur zou niet eens zo slecht idee zijn. Na zo'n 17 jaar zijn de stoel wel uitgezeten en ook na 7 jaar is de IFE wel achterhaald. Het gelijktrekken van de 787's mag idd wel eens gaan beginnen. Van de week wéér bericht gehad dat mijn geboekte Premium stoel niet beschikbaar blijkt te zijn wegens het wisselen van toestel.
So we just called him Fred
  donderdag 9 februari 2017 @ 23:04:31 #45
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168792190
Herinnert u zich deze nog?


Op 5 augustus vorig jaar schoot deze 737-400 door in Milaan en kwam tot stilstand op de snelweg.
Nu, een half jaar later is men toch maar eens begonnen met het bergen met het toestel. Dat ging niet helemaal zoals gepland, zodat het er nu zo bij ligt:

So we just called him Fred
  PR/Manusje van alles donderdag 9 februari 2017 @ 23:18:42 #46
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_168792714
Bizar dat ze daar 6 maanden later pas aan beginnen. :o
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 9 februari 2017 @ 23:22:26 #47
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168792846
Blijven rare jongens die Italianen.
So we just called him Fred
  donderdag 9 februari 2017 @ 23:37:42 #48
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168793338
De crash van de MyCargo Airlines 747-400 TC-MCL Vlucht TK-6491 in Bishkek (Kyrgyzstan) op 16 januari zou zomaar eens een "bug" in het ILS systeem bloot kunnen leggen.

ILS wordt gebruikt om vliegtuigen met behulp van radio signalen naar de landingsbaan te begeleiden. Dit systeem geeft vliegtuigen de mogelijkheid om met een hoek van 3° (normale landing/glide pad) of 9° (steilere landing/glide pad) te begeleiden. Waarbij de frequenties 90Hz en 150Hz wordt gebruikt. 90Hz betekent sneller, dalen 150Hz langerzamer dalen. Uitgangspunt is dat de hoek waarbij het toestel landt geen grotere afwijking heeft dan 3°.

Dit systeem is compatible met de auto-pilot en hiermee kan een vliegtuig dus "automatisch" landen.

Máár, dit systeem vertelt niet welke van de twee glide pads (3° of 9°) hoort bij de berichten die het stuurt. Het vliegtuig "weet" dus alleen de afwijking tov het dichtstbijzijnde glide pad. Het glide pad wat gebruikt wordt, wordt in de cockpit bepaald en is meestal het glide pad van 3°. Het is dus mogelijk dat het toestel denkt op de 3° glide pad te zitten, terwijl het zich eigenlijk in het 3° glide pad bevindt (en vice versa).

Dit is (zoals het nu lijkt) ook wat er is gebeurd met deze vlucht. Het toestel kwam te hoog aanvliegen voor het glide pad van 3°. De autopiloot hield vervolgens een hoogte vast van 3400ft. Kort daarna vloog het door het ILS signaal voor de 9° glide pad. Het toestel begon hierop de landing, echter met een hoek van 3°. Pas op een hoogte van 100ft gaf de piloot aan dat hij een go-around wilde doen vanwege het ontbreken van zicht op de landingsbaan. Niet zo vreemd, die was hij inmiddels al voorbij. De go-around mislukte, waardoor het toestel crashte.

Iets zegt me dat dit gaat leiden tot een nieuwe versie van het ILS, wat ook meer informatie gaat geven dan alleen een bericht op een bepaalde frequentie.
So we just called him Fred
pi_168794371
quote:
3s.gif Op donderdag 9 februari 2017 23:37 schreef FredvZ het volgende:
De crash van de MyCargo Airlines 747-400 TC-MCL Vlucht TK-6491 in Bishkek (Kyrgyzstan) op 16 januari zou zomaar eens een "bug" in het ILS systeem bloot kunnen leggen.

ILS wordt gebruikt om vliegtuigen met behulp van radio signalen naar de landingsbaan te begeleiden. Dit systeem geeft vliegtuigen de mogelijkheid om met een hoek van 3° (normale landing/glide pad) of 9° (steilere landing/glide pad) te begeleiden. Waarbij de frequenties 90Hz en 150Hz wordt gebruikt. 90Hz betekent sneller, dalen 150Hz langerzamer dalen. Uitgangspunt is dat de hoek waarbij het toestel landt geen grotere afwijking heeft dan 3°.

Dit systeem is compatible met de auto-pilot en hiermee kan een vliegtuig dus "automatisch" landen.

Máár, dit systeem vertelt niet welke van de twee glide pads (3° of 9°) hoort bij de berichten die het stuurt. Het vliegtuig "weet" dus alleen de afwijking tov het dichtstbijzijnde glide pad. Het glide pad wat gebruikt wordt, wordt in de cockpit bepaald en is meestal het glide pad van 3°. Het is dus mogelijk dat het toestel denkt op de 3° glide pad te zitten, terwijl het zich eigenlijk in het 3° glide pad bevindt (en vice versa).

Dit is (zoals het nu lijkt) ook wat er is gebeurd met deze vlucht. Het toestel kwam te hoog aanvliegen voor het glide pad van 3°. De autopiloot hield vervolgens een hoogte vast van 3400ft. Kort daarna vloog het door het ILS signaal voor de 9° glide pad. Het toestel begon hierop de landing, echter met een hoek van 3°. Pas op een hoogte van 100ft gaf de piloot aan dat hij een go-around wilde doen vanwege het ontbreken van zicht op de landingsbaan. Niet zo vreemd, die was hij inmiddels al voorbij. De go-around mislukte, waardoor het toestel crashte.

Iets zegt me dat dit gaat leiden tot een nieuwe versie van het ILS, wat ook meer informatie gaat geven dan alleen een bericht op een bepaalde frequentie.
Dit is een al lang bekend probleem, false glideslopes. Het kan er zelfs toe leiden dat er omgekeerde signalen worden ontvangen, met levensgevaarlijke capriolen tot gevolg als er op autopilot wordt gevlogen.

Simpele oplossing: Glideslopes niet van bovenaf proberen te onderscheppen.

Edit, Hier een mooie publicatie uit 2014: https://www.onderzoeksraa(...)ls-false-glide-slope

Nieuwe versie van ILS vermoed ik niet, de toekomst is RNP AR. Volledige GPS approaches icm radio-altimeter. Scheelt ook een hoop aan kosten voor luchthavens daar er geen grondsignalen en bijhorende kosten aan vastzitten.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 13:29:20 #50
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_168800938
Maar GPS is toch niet nauwkeurig genoeg?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')