Swiss is een dochter van Lufthansa.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 19:43 schreef derLudolf het volgende:
Beide gewoon onderdeel van Lufthansa toch?
Is Edelweiss net zoiets als TUI/Transavia?
Riemen vastquote:Op dinsdag 7 februari 2017 20:01 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij zit je zo niet helemaal meer relaxed in de cockpit.
[ afbeelding ]
Dit gebeurde boven de UK op vlucht AA-203 van American Airlines vorige week van Amsterdam naar Philadelphia. De crew is desondanks toch doorgevlogen naar Philadelphia.
Aldus Wiki niet?quote:Op dinsdag 7 februari 2017 19:47 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Swiss is een dochter van Lufthansa.
Edelweiss van Kuoni, een reisbureau en is idd vergelijkbaar met TUI.
Ziet er ook erger uit dan het waarschijnlijk is. Een raam bestaat uit meerdere lagen en afhankelijk van welke laag er gebarsten is kan er prima door gevlogen worden.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 20:01 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij zit je zo niet helemaal meer relaxed in de cockpit.
[ afbeelding ]
Dit gebeurde boven de UK op vlucht AA-203 van American Airlines vorige week van Amsterdam naar Philadelphia. De crew is desondanks toch doorgevlogen naar Philadelphia.
Eind resultaat is 137.735 vlieguren en 16.761 cycles.quote:Op zondag 5 februari 2017 17:41 schreef Iemand91 het volgende:
Amsterdam Schiphol Airport - 05-07-2016 by Iemand91, on Flickr
De drukste dame van de KLM vloot gaat straks haar laatste nacht in op Schiphol.
PH-BFD "City of Dubai" staat zonder KLM titles en logo op Schiphol haar laatste vluchten af te wachten.
Morgenvroeg om 09:00 uur zal ze als KL9865 naar Chicago vertrekken. Vandaar zal ze doorvliegen naar Mojave Air and Space Port in Californië waar ze zal voegen bij haar zuster PH-BFK, MD-11's PH-KCD en -KCE en het grootste deel van de Martinair MD-11 vloot.
PH-BFD heeft (met hoge zekerheid) de meest aantal vlieguren van alle 747's ooit.
Zou dat echt helpen als het ruitje besluit om het op te geven?quote:
Jaquote:Op woensdag 8 februari 2017 12:17 schreef Sounddragon het volgende:
Zou dat echt helpen als het ruitje besluit om het op te geven?
Ach, helemaal over het kopje "moederbedrijf" heen gelezen.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 21:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aldus Wiki niet?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Edelweiss_Air
quote:TUIFLY NEDERLAND BREIDT VLOOT VERDER UIT
PARAMARIBO - TUIfly Nederland krijgt er extra toestellen bij. Naast uitbreiding met ingehuurde machines en straks de fonkelnieuwe 737 MAX komt er ook meer widebody-capaciteit bij. Dat melden operationeel directeur Michiel Meijer en managing director Gunther Hofman in gesprek met Luchtvaartnieuws Magazine.
De Nederlandse tak van het TUI-luchtvaartimperium beschikt op dit moment over drie Boeing 787-8 Dreamliners, één 767-300ER en vijf 737-800’s. In het voorjaar van 2018 moet een tweede 767-300ER bij de vloot komen. Het toestel vliegt nu nog voor TUIfly België, maar dat ontvangt tegen die tijd haar tweede Dreamliner. “Daar ben ik blij om, want een vloot van één toestel is eigenlijk niks”, zegt Meijer.
Opfrisbeurt
De Boeing 767’s blijven volgens Meijer, ondanks hun leeftijd, nog een tijdje in de vloot. “Gezien de huidige brandstofprijs zijn het prima toestellen. Je moet alleen handelen naar de leeftijd van de toestellen. Op een gegeven moment zijn ze aan het verouderen. Technisch gesproken kunnen ze nog jaren mee, maar moet je iets doen aan het passagierscomfort. We denken er daarom over om het interieur van de toestellen een beurt te geven. Het zijn nog prachtige toestellen om mee te vliegen.”
Samenwerking
TUIfly Nederland en Belgie, die beide onder één management vallen, stemmen de komende jaren hun activiteiten steeds meer op elkaar af. Zo wordt ernaar gestreefd om toestellen binnen een dag van AOC te wisselen zodat er meer flexibiliteit is bij de inzet. Ook worden de interieurs van de Boeing 787 Dreamliners gelijkgesteld. “Alle toestellen krijgen een indeling met Economy, Comfort en Star Class. Het certificeringsproces loopt hiervoor”, meldt Meijer aan Reismedia tijdens een trip naar Suriname, waar het TUI-product aan de lokale toerismebranche wordt gepresenteerd.
Zomer
Tijdens het komende zomerseizoen breidt TUIfly Nederland tijdelijk uit met een vijftal ingehuurde toestellen van het formaat Boeing 737. “Dankzij onze samenwerking met Surinam Airways kunnen we bovendien wanneer nodig hun Airbus A340-300 inzetten. Met die ad hoc-capaciteit zijn we blij”, aldus Meijer.
737 MAX
De luchtvaartgroep maakt zich tevens op voor de ingebruikname van de Boeing 737 MAX, de nieuwste telg uit de populaire serie. “In België ontvangen we de eerste al in januari 2018, overigens als eerste binnen TUIfly. Nederland volgt kort daarna, in maart. De voorbereidingen zijn al in volle gang. Viegtechnisch is er weinig verschil, huidige 737-piloten hoeven maar een dag training te volgen om op de MAX te kunnen vliegen. Ook cabinepersoneel zal wat extra training moeten volgen. De impact is het grootst op het gebied van engineering en operations. Het toestel heeft nieuwe motoren – de LEAP-1B van CFM – en andere systemen. Dat betekent andere tooling en handboeken”, aldus Gunther Hofman, Managing Director TUIfly Benelux.
Dat hebben alle A350's toch?quote:Op donderdag 9 februari 2017 19:31 schreef Mikey92 het volgende:
Air Canada geeft hun machines een nieuwe livery:
[ afbeelding ]
Met een "bandit" cockpit uitstraling.
Of een oude, aangezien ze hiermee min of meer terug gaan naar het vorige schema.quote:Op donderdag 9 februari 2017 19:31 schreef Mikey92 het volgende:
Air Canada geeft hun machines een nieuwe livery:
Had al wel verwacht dat er een kist bij zou komen, gezien de recente wijzigingen in de rotaties van TUI. Stiekem had ik wel op een extra 787 gehoopt, maar ergens is het wel logisch dat de Belgen twee dezelfde kisten krijgen om mee te vliegen.quote:
Dit is een al lang bekend probleem, false glideslopes. Het kan er zelfs toe leiden dat er omgekeerde signalen worden ontvangen, met levensgevaarlijke capriolen tot gevolg als er op autopilot wordt gevlogen.quote:Op donderdag 9 februari 2017 23:37 schreef FredvZ het volgende:
De crash van de MyCargo Airlines 747-400 TC-MCL Vlucht TK-6491 in Bishkek (Kyrgyzstan) op 16 januari zou zomaar eens een "bug" in het ILS systeem bloot kunnen leggen.
ILS wordt gebruikt om vliegtuigen met behulp van radio signalen naar de landingsbaan te begeleiden. Dit systeem geeft vliegtuigen de mogelijkheid om met een hoek van 3° (normale landing/glide pad) of 9° (steilere landing/glide pad) te begeleiden. Waarbij de frequenties 90Hz en 150Hz wordt gebruikt. 90Hz betekent sneller, dalen 150Hz langerzamer dalen. Uitgangspunt is dat de hoek waarbij het toestel landt geen grotere afwijking heeft dan 3°.
Dit systeem is compatible met de auto-pilot en hiermee kan een vliegtuig dus "automatisch" landen.
Máár, dit systeem vertelt niet welke van de twee glide pads (3° of 9°) hoort bij de berichten die het stuurt. Het vliegtuig "weet" dus alleen de afwijking tov het dichtstbijzijnde glide pad. Het glide pad wat gebruikt wordt, wordt in de cockpit bepaald en is meestal het glide pad van 3°. Het is dus mogelijk dat het toestel denkt op de 3° glide pad te zitten, terwijl het zich eigenlijk in het 3° glide pad bevindt (en vice versa).
Dit is (zoals het nu lijkt) ook wat er is gebeurd met deze vlucht. Het toestel kwam te hoog aanvliegen voor het glide pad van 3°. De autopiloot hield vervolgens een hoogte vast van 3400ft. Kort daarna vloog het door het ILS signaal voor de 9° glide pad. Het toestel begon hierop de landing, echter met een hoek van 3°. Pas op een hoogte van 100ft gaf de piloot aan dat hij een go-around wilde doen vanwege het ontbreken van zicht op de landingsbaan. Niet zo vreemd, die was hij inmiddels al voorbij. De go-around mislukte, waardoor het toestel crashte.
Iets zegt me dat dit gaat leiden tot een nieuwe versie van het ILS, wat ook meer informatie gaat geven dan alleen een bericht op een bepaalde frequentie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |