abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 februari 2017 @ 12:38:43 #76
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168872075
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 12:29 schreef derLudolf het volgende:
Ze hebben er maar een als ik dit moet geloven :)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/PrivatAir
Klopt, ze hebben in het verleden een andere 767 in bezit gehad, de voormalige PH-BZO van KLM. Die ze vervolgens terugleasde aan KLM voor het uitvoeren van Amsterdam-Houston, in afwachting van de A330-200 (die weer kwam in afwachting van de 787)

quote:
Waarvoor is die bult op het dak?
Internet :9
So we just called him Fred
  maandag 13 februari 2017 @ 18:38:54 #77
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168878502
Vers van de pers: Transavia basis Munchen gaat sluiten :{

Dat is een klap.
  maandag 13 februari 2017 @ 18:41:46 #78
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168878542
quote:
TRANSAVIA DOEKT OPERATIE IN MÜNCHEN OP

SCHIPHOL - Transavia gooit de handdoek in de ring op de Duitse markt. De operatie vanaf luchthaven München wordt opgedoekt, zo maakte Transavia-directeur Mattijs ten Brink tijdens een ingelaste persconferentie bekend.

Vanaf eind oktober 2017 wordt de basis in München gesloten. "Een heel moeilijk besluit", zegt Ten Brink. "We gaan ons nu focussen op de uitbouw van onze lowcost positie in Nederland.

De opkomende concurrentie van de TUIfly en airberlin-operatie op de Duitse luchthaven vormden een grote rem op de groei van Transavia in Duitsland.
pi_168878877
Het waren 12 fantastische maanden of hoelang dit debacle ook duurde.

Die non-reden voor het stoppenn ook, alsof ze verbaasd waren dat tuifly en airberlin concurrentie boden vanaf München. Dat wisten ze niet toen ze eraan begonnen ofzo? :')
Jack does it in real time...
  maandag 13 februari 2017 @ 19:48:41 #80
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168880034
quote:
9s.gif Op maandag 13 februari 2017 18:59 schreef DeeBee het volgende:
Het waren 12 fantastische maanden of hoelang dit debacle ook duurde.

Die non-reden voor het stoppenn ook, alsof ze verbaasd waren dat tuifly en airberlin concurrentie boden vanaf München. Dat wisten ze niet toen ze eraan begonnen ofzo? :')
Slecht doordacht plan idd. Man man man wat treurig. Lekker geld over de balk smijten.
  maandag 13 februari 2017 @ 20:13:50 #81
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168880614
quote:
Ryanair CEO: Transavia bestaat over 3-4 jaar niet meer

Michael O’Leary is ervan overtuigd dat Transavia binnen drie tot vier jaar niet meer bestaat. Dat zei de Ryanair CEO na vragen van Up in the Sky tijdens de A4E Aviation Summit in Brussel.

“Alleen in Frankrijk [hoofdkantoor AF-KLM] denken ze nog dat Transavia een lagekostenmaatschappij is. Hun prijzen liggen vijf keer hoger dan bij ons”, aldus O’Leary.
De topman denkt dat Transavia niet competitief genoeg is om te overleven: “Over drie tot vier jaar bestaat Transavia niet meer. Het zal dan omgetoverd zijn tot Air France Regional of iets dergelijks.”

O’Leary geeft aan dat longhaul-vluchten het meest winstgevend zijn voor de zogeheten legacy carriers, en dat zij zich om die reden daarop zullen concentreren. “Op shorthaul verdienen ze niets.”

“Ik denk dat legacy carriers als Air France-KLM en Lufthansa binnen vijf jaar met Ryanair en easyJet zullen samenwerken. Wij feederen dan hun longhaul, want wij kunnen dat veel goedkoper.”

Ryanair is druk bezig om zo’n feederovereenkomst te sluiten met Norwegian. Op de korte termijn wil O’Leary ook de samenwerking aangaan met het noodlijdende Alitalia.
  maandag 13 februari 2017 @ 20:17:59 #82
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168880699
Het bestaansrecht van Transavia hangt vooral af van de contracten met de reisorganisaties.
TUI gaat steeds meer zelf vliegen en het zal me niks verbazen als straks Thomas Cook (Neckermann) zelf gaat vliegen vanaf Nederland. Corendon blijft ook langzaam doorgroeien)
Dan blijft alleen de Sundio (Sunweb) als grote partij om de stoelen te vullen, vraag me af of dat genoeg is om van te leven samen met losse tickets en code-sharing met KLM-AF.
So we just called him Fred
  maandag 13 februari 2017 @ 20:20:04 #83
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168880750
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2017 20:17 schreef FredvZ het volgende:
Het bestaansrecht van Transavia hangt vooral af van de contracten met de reisorganisaties.
TUI gaat steeds meer zelf vliegen en het zal me niks verbazen als straks Thomas Cook (Neckermann) zelf gaat vliegen vanaf Nederland. Corendon blijft ook langzaam doorgroeien)
Dan blijft alleen de Sundio (Sunweb) als grote partij om de stoelen te vullen, vraag me af of dat genoeg is om van te leven samen met losse tickets en code-sharing met KLM-AF.
Dat belooft dan niet veel goeds voor de AF-KLM groep. Transavia is by far hun best presterende onderdeel.
  maandag 13 februari 2017 @ 21:23:48 #84
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168882572
*O* Het overzicht met de aankomende en vertrekkende vliegtuigen is terug op schiphol.nl *O*
https://www.schiphol.nl/en/departures/list/
https://www.schiphol.nl/en/arrivals/list/

Ook de registraties staan weer bij de vluchtinfo.
So we just called him Fred
  maandag 13 februari 2017 @ 21:26:26 #85
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168882657
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2017 21:23 schreef FredvZ het volgende:
*O* Het overzicht met de aankomende en vertrekkende vliegtuigen is terug op schiphol.nl *O*
https://www.schiphol.nl/en/departures/list/
https://www.schiphol.nl/en/arrivals/list/

Ook de registraties staan weer bij de vluchtinfo.
Dan hebben ze toch geluisterd.
pi_168882894
Oh keurig!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_168883444
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2017 21:23 schreef FredvZ het volgende:
*O* Het overzicht met de aankomende en vertrekkende vliegtuigen is terug op schiphol.nl *O*
https://www.schiphol.nl/en/departures/list/
https://www.schiphol.nl/en/arrivals/list/

Ook de registraties staan weer bij de vluchtinfo.
Zelfs beter geworden; bij de oude site kon je niet zo gemakkelijk zo ver vooruit kijken.
  maandag 13 februari 2017 @ 23:29:59 #88
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_168885891
quote:
“Ik denk dat legacy carriers als Air France-KLM en Lufthansa binnen vijf jaar met Ryanair en easyJet zullen samenwerken. Wij feederen dan hun longhaul, want wij kunnen dat veel goedkoper.”
The horror :X Heb je Business Class geboekt, moet je eerst opgevouwen in een RyanAir zitten tussen "dat volk" :X :X :X

Ja, beetje overtrokken en lekker vol vooroordelen, ik heb zelf ook wel eens (en nooit meer) met RyanAir gevlogen :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_168886057
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 23:29 schreef flipsen het volgende:
The horror :X Heb je Business Class geboekt, moet je eerst opgevouwen in een RyanAir zitten tussen "dat volk" :X :X :X
:{w Mij niet gezien, maar hee, denk ook niet dat het feeder is voor Premium Economy of hoger, meer voor mensen die beneden de kostprijs nog even meevliegen naar New York om de laatste stoelen vol te krijgen. :')

Ik snap sowieso business class vliegen maar dan indirect niet. Leuk hoor, dat je een plat bedje krijgt. Maar vervolgens alsnog drie uur op een onbekend vliegveld wachten op het laatste stukje naar huis.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_168886457
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 20:53 schreef PluggieOD het volgende:
HEMA!

Ik ben nu een oude man:
[ afbeelding ]

Deze is voor iedereen:
[ link | afbeelding ]

Wat mij betreft de beste foto van 2016.
Duidelijk :o
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_168887482
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 23:29 schreef flipsen het volgende:

[..]

The horror :X Heb je Business Class geboekt, moet je eerst opgevouwen in een RyanAir zitten tussen "dat volk" :X :X :X

Ja, beetje overtrokken en lekker vol vooroordelen, ik heb zelf ook wel eens (en nooit meer) met RyanAir gevlogen :P
Lol, 'business class' op Europese carriers. :')_
Dat is echt het grootste lollerproduct op aarde geworden, een schande dat ze daar het predikaat business aan durven te hangen.

O'Leary blaast wel wat hoog van de toren, maar de shorthaul producten van KLM, SAS, British Airways etc. zijn ondertussen vrij genant...
Jack does it in real time...
  dinsdag 14 februari 2017 @ 07:50:44 #92
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168887506
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 23:29 schreef flipsen het volgende:

[..]

The horror :X Heb je Business Class geboekt, moet je eerst opgevouwen in een RyanAir zitten tussen "dat volk" :X :X :X

Ja, beetje overtrokken en lekker vol vooroordelen, ik heb zelf ook wel eens (en nooit meer) met RyanAir gevlogen :P
Waarom vlieg je niet met Ryanair?
pi_168887646
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 07:50 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Waarom vlieg je niet met Ryanair?
Ik persoonlijk uit principe, omdat ik het niet eens ben met hun werkgeverschap en safety culture.

Product an sich is niets mis mee, het stelt weinig voor maar daar staan dan ook lage prijzen tegenover. Zeker op korte vluchten boeit service en comfort niet zo heel erg veel.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:34:25 #94
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_168892570
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 07:50 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Waarom vlieg je niet met Ryanair?
Omdat ik meestal met een zware koffer en handbagage reis :) En omdat ik liever twee tientjes meer betaal voor service. Maar als ze eens een aanbieding hebben voor een weekendje <welke stad dan ook> en ik ben toevallig in Europa, dan boek ik het vast wel :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:35:09 #95
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_168892581
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 07:46 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Lol, 'business class' op Europese carriers. :')_
Dat is echt het grootste lollerproduct op aarde geworden, een schande dat ze daar het predikaat business aan durven te hangen.
Ik bedoelde een intercontinentale vlucht BC he, in Europa heb je gewoon geen BC meer, behalve dat ze de middenstoel voor je vrij houden.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 14:18:23 #96
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_168893548
Ik zou het wel tof vinden als de KLM zich zou onderscheiden van andere maatschappijen door een speciaal voor hun ontwikkeld vliegtuig te laten bouwen. Eentje waar bijv de paarden in kunnen gezien de 747 op den duur verdwijnt. Een 777 combi bijv :9~ Het is nu zo'n 13 in dozijn maatschappij.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 14:32:35 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168893866
Hoe zit dat nu dan als je een paard naar locatie X wilt naar zeg Moskou. Gaan ze dan die vlucht met een 747-combi uitvoeren. Of kunnen dieren alleen mee op bestaande 747-combi routes en laten ze dan een vrachtvliegtuig vliegen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 14 februari 2017 @ 14:50:56 #98
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_168894227
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:32 schreef derLudolf het volgende:
Hoe zit dat nu dan als je een paard naar locatie X wilt naar zeg Moskou. Gaan ze dan die vlucht met een 747-combi uitvoeren. Of kunnen dieren alleen mee op bestaande 747-combi routes en laten ze dan een vrachtvliegtuig vliegen?
Via hun eigen website kom ik daar niet achter. https://www.klm.com/corpo(...)nimal-transport.html

quote:
Every year, AIR FRANCE KLM Cargo transports thousands of horses. These might be horses that were bought in the Netherlands and must travel to their new owner in the US, or show horses traveling to competitions like the Olympics
Maar in bijv. deze casus zal het wel ingehuurd zijn. https://www.jumpingamster(...)klm-martinair-cargo/
quote:
Afgelopen woensdag arriveerden er zo'n 100 paarden vanuit Amerika op Schiphol. De viervoeters vlogen met verschillende vliegtuigen van zowel KLM als Air France als Martinair. Een unieke gebeurtenis omdat Air France-KLM-Martinair Cargo niet eerder als groep bijna 100 paarden op één dag naar Schiphol vervoerde.
Maar inmiddels zijn er meer specialisten bijgekomen waaronder Qater Airways.

quote:
Dat vliegtuig is er niet één van KLM, specialist en wereldmarktleider in paardenvervoer. Nee, de toppaarden gaan vanaf de thuisbasis van KLM in een toestel van Qatar Airways de Atlantische Oceaan over, schrijft paardensite Horsetalk.

Dat is op zich niet ongebruikelijk, laat woordvoerder Robbert Veldhuizen van de Nederlandse luchtvaartmaatschappij weten. Meerdere maatschappijen zijn toegerust op het vervoeren van paarden. De keuze voor een bepaalde vervoerder hangt van een boel factoren af: de voorkeur van de klant, de beschikbaarheid van vluchten, waar de vlucht vandaan komt, enzovoorts.
quote:
De grootste speler is Air France-KLM, dat ruwweg de helft van alle paarden vervoert. Snel rekensommetje: dat levert het fusiebedrijf jaarlijks rond de 100 miljoen euro aan inkomsten op, ofwel zo'n 4 procent van de totale omzet van de vrachtdivisie. De inkomstenbron is bovendien redelijk stabiel, in tegenstelling tot het normale vrachtvervoer dat sterk afhankelijk is van het economische tij.
https://www.businessinsid(...)idden-oosten-553107/

Dit zijn cijfers uit weliswaar 2015.

[ Bericht 15% gewijzigd door Woods op 14-02-2017 14:59:06 ]
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_168901810
De eerste Airbus A380 staat in een museum.

Vanmiddag is MSN4 van Toulouse overgevlogen naar Aéroport de Paris-Le Bourget.
Hier zal hel deel uit gaan maken van Musée de l'Air et de l'Espace.









Deze A380 is de vierde gebouwde A380 (de 2 testframes niet meegeteld) en vloog op 18 oktober 2005 voor het eerst en was een testvliegtuig van Airbus. Het toestel heeft 1130 cycles en 3360 vlieguren erop zitten.
De A380 zal naast de 747-100 staan van Air France.
In het museum staan verder onder andere nog 2 Concordes (het allereerste prototype en F-BTSD dat in 1996 met Pepsi kleuren rondvloog)

Deze A380 is de eerste van vier toestellen die naar musea zullen gaan. Binnen twee jaar volgen nog een A380 (MSN2), de eerst gebouwde A320 en het prototype A340-600 (MSN360).
Deze drie toestellen zullen niet ver gaan; zij zulllen in het Musée Aeroscopia komen te staan; direct naast de luchthaven van Toulouse.

Overigens was deze A380 ook de A380 die op 15 juli 2010 op Schiphol landde; de eerste keer dan een A380 naar Schiphol kwam:

F-WWDD by Martijn de Heer, on Flickr
F-WWDD Airbus A380-861 Airbus Industries by FokkerAMS, on Flickr


[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 15-02-2017 00:15:51 ]
  woensdag 15 februari 2017 @ 10:45:24 #100
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_168913917
In die musea (Parijs en Toulouse), mag je dan ook binnen kijken in die kisten? Dus die 747-100, de Concorde en nu die 380? Lijkt me zeker interessant, maar als je ze alleen van buiten mag zien is er niet zoveel aan natuurlijk.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')