quote:Op zondag 29 januari 2017 12:44 schreef deadly_kiss het volgende:
Hier klussers met verstand van voegen? (badkamer tegelwand)
Ons koophuis is 3 jaar oud, we hebben al heel wat problemen gehad aan ons huis door weggemoffelde fouten vanuit de bouw die (deels) werden opgelost na flink moeilijk doen...
Wij hadden vanaf het begin in de badkamer al vrij grove voegen met geklapte kleine belletjes er in, maar als het zit dat zit het.
Ook is binnen 1.5 jaar 2x opnieuw getegeld (garantie) omdat we een opzetmuurtje in de douche hebben waar meer dan 1cm water in bleef staan doordat het enorm scheef naar achteren lag.
Nu sinds enkele weken viel mij op dat overal scheurtjes in de voegen kwamen die ik niet meer schoon kreeg (alleen de voegen die nat worden tijdens douchen) en nu breken smalle stukjes voeg zelfs door!
De stukjes gebroken voeg verdwijnen achter de tegels hoort dat te kunnen?![]()
Ik heb een week geleden al via hun website aanvraag gedaan met foto's voor een kijkafspraak omdat er echt wat moet gebeuren, maar ik hoor maar niks dus ik ga morgen bellen!
ik durf geen reiniger meer te gebruiken maar de voegen raken viezig door al die scheurtjes waar sop aan blijft hangen dus ik poetste net met een zachte afwasborstel en ik duw zo nog een stuk voeg door![]()
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
Het is niet overdreven droog of vochtig in de ruimte, nergens schimmels.
S'nachts laten we altijd de deur half open voor de zekerheid ook al zit er mechanische afzuiging.
Opvallend is dus, dat de voegen scheuren langs de tegelrandjes en het zijn vooral de smallere voegen (het zit niet helemaal recht) die echt in stukken breken.
Ik heb een naar voorgevoel dat ze met een shitverhaal aan komen dus ik wil graag voorbereid zijn.
Is het ook mogelijk om alleen het voegsel te verwijderen en opnieuw te voegen? Of zit ik strax met verschillende tegels in mijn badkamer omdat alles eruit moet?
Voeg die begint met kapotgaan
http://oi64.tinypic.com/2whe8ht.jpg
quote:
Klinkt als te dun gevoegd, als in te weinig mortel aangebracht. De voegmortel hoort tot op de ondergrond (lijmlaag) te komen. Doe je dit niet, dan ontstaan er holle ruimtes achter de voeg en heeft de voeg te weinig binding met de ondergrond. (Omdat tegels ook aan de rand geglazuurd zijn, is hier een minimale hechting.)quote:Op zondag 29 januari 2017 12:44 schreef deadly_kiss het volgende:
Nu sinds enkele weken viel mij op dat overal scheurtjes in de voegen kwamen die ik niet meer schoon kreeg (alleen de voegen die nat worden tijdens douchen) en nu breken smalle stukjes voeg zelfs door!
De stukjes gebroken voeg verdwijnen achter de tegels hoort dat te kunnen?![]()
[...] dus ik poetste net met een zachte afwasborstel en ik duw zo nog een stuk voeg door![]()
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
Waar er stukjes uit zijn kan ik er zo in/achter kijken dus ik kan met zekerheid zeggen dat in ieder geval deels... de tegels niet volledig vast zitten en ook het voegsel raakt de achterwand niet!quote:Op zondag 29 januari 2017 15:12 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Klinkt als te dun gevoegd, als in te weinig mortel aangebracht. De voegmortel hoort tot op de ondergrond (lijmlaag) te komen. Doe je dit niet, dan ontstaan er holle ruimtes achter de voeg en heeft de voeg te weinig binding met de ondergrond. (Omdat tegels ook aan de rand geglazuurd zijn, is hier een minimale hechting.)
Foto's zeggen inderdaad meer dan 1000 woorden. Dit is gewoon slecht gevoegd. Punt.quote:
http://www.toolstation.nl(...)bcYY7RaSwaAk358P8HAQquote:Op maandag 30 januari 2017 14:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weet iemand waar ik zulke opvulblokjes kan vinden? Ik heb ze nodig voor het waterpas rachelen voor een plafond.
[ afbeelding ]
De frames zou ik vuren van 38*89 voor pakken met daarop aan beide kanten 18mm OSBquote:Nog een vraag, welk hout zouden jullie gebruiken voor het plaatsen van voorzetwanden. Ik wil zo min mogelijk ruimte kwijt zijn maar ik moet diverse wanden maken waar isolatie van 6, 8 of 10 centimeter tussen zit. En aan de meeste wanden wil ik ook nog iets kunnen ophangen.
Ja, die plaatjes inderdaadquote:Op maandag 30 januari 2017 14:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
http://www.toolstation.nl(...)bcYY7RaSwaAk358P8HAQ
Zoiets?
[..]
De frames zou ik vuren van 38*89 voor pakken met daarop aan beide kanten 18mm OSB
Oh sorry, ik dacht tussenwanden.quote:Op maandag 30 januari 2017 15:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, die plaatjes inderdaad![]()
Waarom aan beide kanten osb? Dat heeft toch geen zin aan de achterkant van een voorzetwand? Dat zijn nogal flinke balken zeg.
Isolatie moet er zeker tussen kunnen maar als die 60 dik is, is 89 dus een te dikke balk daarvoor bedenk ik nu.quote:Op maandag 30 januari 2017 15:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh sorry, ik dacht tussenwanden.
Ja de isolatie moet er toch ook nog tussen kunnen?
Zelf nog nooit gebouwd, misschien maak ik zo'n wand ook wel overgedemensioneerd
Je noemde ook 10cm.quote:Op maandag 30 januari 2017 15:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Isolatie moet er zeker tussen kunnen maar als die 60 dik is, is 89 dus een te dikke balk daarvoor bedenk ik nu.
44x69 is prima als je 'normale' glaswol/steenwol gebruikt. Als je onthoudt waar de rachels staan, hoef je geen hout te gebruiken onder de gipsplaten, dan kan je alles op de rachels schroeven. En dan heb ik het over schilderijtjes/bovenkant van de boekenkast enzoquote:Op maandag 30 januari 2017 14:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
http://www.toolstation.nl(...)bcYY7RaSwaAk358P8HAQ
Zoiets?
[..]
De frames zou ik vuren van 38*89 voor pakken met daarop aan beide kanten 18mm OSB
Wat schilderijen en fotootjes voornamelijk. En aan een wand keukenkastjes.quote:Op maandag 30 januari 2017 15:20 schreef bleiblei het volgende:
Wat wil je ophangen? Dikke plasmaschermen en boekenplanken met de encyclopedia brittanica of Wat schilderijen en fotootjes. Want als het gewicht meevalt kan je ook 4mm multiplex gebruiken met daar gipsplaat overheen.
De keukenkastjes tegen de tussen balken schroeven, en dun multiplex voor de rest. Dan hoef je niet na te denken waar je wel/niet een schroef in kan draaienquote:Op maandag 30 januari 2017 15:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat schilderijen en fotootjes voornamelijk. En aan een wand keukenkastjes.
Prijs. osb is veel goedkoper.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:08 schreef Tanin het volgende:
"Multiplex is het sterkste" -> waarom zou ik dan voor iets anders kiezen?
Ik heb recent een koof in de keuken gemaakt en de platen haaks op elkaar gezet. Verstek geeft een erg scherpe rand, die je moet afschuren voor het lakken.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:18 schreef MrDrako het volgende:
Als ik een aantal koofjes wil maken om wat leidingwerk te verbergen, en ik daar multiplex voor gebruik, is het denk ik het mooiste om de planken verstek te zagen, zodat de hoeken ook netjes ogen na aflakken. Welk apparaat kan ik daar het beste voor gebruiken? Heb een antieke cirkelzaag maar die is denk ik aan vervanging toe.
Ik zie regelmatig invalzagen met geleiders voorbij komen, is dat als hobbyist te doen?
Of kan ik beter naar een betere houdhandel gaan en om een aantal op maat gezaagde planken die zij verstek zagen op de zaagtafel (gamma kan dit denk ik niet, maar heb hier Hormes in de buurt, geen idee of zij dat wel kunnen/willen doen)
Met een japanse trekzaag ook niet? Heb alleen ervaring met 3 mm daarmee maar dat gaat erg goed dan. Tip gekregen van een vioolbouwer, die heeft echt verstand van zagen :-)quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:29 schreef Barrah het volgende:
Ik zou ook voor haaks op elkaar gaan. Verstek krijg je in de praktijk nooit naadloos op elkaar en je houdt een scherpe rand. In dezelfde moeite waarin je dit netjes afwerkt heb je ook de kopse kanten netjes afgewerkt.
Met een Japanse trekzaag verstek zagen? Ben benieuwd hoe die vioolbouwer dat dan deed....quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:53 schreef nanuk het volgende:
Met een japanse trekzaag ook niet? Heb alleen ervaring met 3 mm daarmee maar dat gaat erg goed dan. Tip gekregen van een vioolbouwer, die heeft echt verstand van zagen :-)
De planken in dat verstek tegen elkaar laten rusten en dan de zaag er rustig zonder druk tussen door halen. De zaag zoekt rustig het midden en haalt alle oneffenheden weg. Doordat het blad dun en flexibel is krijg je dan mooi sluitende kanten. Geen idee of het met grotere diktes ook werkt maar twee plankje triplex krijg je zo in elk willekeurig verstek netjes aaneen gesloten kanten.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:55 schreef blomke het volgende:
[..]
Met een Japanse trekzaag verstek zagen? Ben benieuwd hoe die vioolbouwer dat dan deed....
Ik zie het niet voor me hoe je de planken tegen elkaar laat rusten en dan beide in vestek zaagtquote:Op dinsdag 31 januari 2017 14:06 schreef nanuk het volgende:
De planken in dat verstek tegen elkaar laten rusten en dan de zaag er rustig zonder druk tussen door halen.
Eerst grof in verstek zagen en dan tegen elkaar aanzetten in de hoek die het moet worden. De zaag trek je dan steeds richting buitenkant.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 14:10 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik zie het niet voor me hoe je de planken tegen elkaar laat rusten en dan beide in vestek zaagt
Oh zo. Ja da's wel een mooie methode, maar bewerkelijk. Beide planken moeten dus al in verstek zijn gezaagd. Dan nog een m of 2 a 4 met de Japanse trekzaag.....quote:Op dinsdag 31 januari 2017 14:13 schreef nanuk het volgende:
Eerst grof in verstek zagen en dan tegen elkaar aanzetten in de hoek die het moet worden. De zaag trek je dan steeds richting buitenkant.
Voor het reinigen na het solderen gebruiken we hier wel eens alcohol, of een reiniger met isopropyl alcohol oid.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 16:27 schreef Inbox4me het volgende:
Ik heb een afzuiginstallatie met 2 lichten. 1 lamp doet het 99% van de tijd niet, en een 2e lamp meestal maar niet altijd.
Door trillingen/knoppen bedienen van de afzuiginstallatie reageren ze soms wel door aan (of juist uit) te springen.
Boel opengeschroefd: kan het zijn dat dat veroorzaakt wordt door de vieze contacten op de printplaat? Of is dat onzin?
[ afbeelding ]
Zie contactpunten linksboven en rechtsonder: daar zit viezigheid over de gesoldeerde punten.
Zo ja: waar maak ik dat het beste mee schoon?
ja...das ook wel weer waar. dan maar haaks. is ook geen ramp eigenlijk, was een beetje aan het nadenken over wat er allemaal mogelijk was.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:29 schreef Barrah het volgende:
Ik zou ook voor haaks op elkaar gaan. Verstek krijg je in de praktijk nooit naadloos op elkaar en je houdt een scherpe rand. In dezelfde moeite waarin je dit netjes afwerkt heb je ook de kopse kanten netjes afgewerkt.
er zitten (zo te zien) kringen rond een aantal solderingen, opnieuw solderen dusquote:Op dinsdag 31 januari 2017 16:27 schreef Inbox4me het volgende:
Ik heb een afzuiginstallatie met 2 lichten. 1 lamp doet het 99% van de tijd niet, en een 2e lamp meestal maar niet altijd.
Door trillingen/knoppen bedienen van de afzuiginstallatie reageren ze soms wel door aan (of juist uit) te springen.
Boel opengeschroefd: kan het zijn dat dat veroorzaakt wordt door de vieze contacten op de printplaat? Of is dat onzin?
[ afbeelding ]
Zie contactpunten linksboven en rechtsonder: daar zit viezigheid over de gesoldeerde punten.
Zo ja: waar maak ik dat het beste mee schoon?
Denk dat ik dan voor de isopropyl gaquote:Op dinsdag 31 januari 2017 19:23 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Voor het reinigen na het solderen gebruiken we hier wel eens alcohol, of een reiniger met isopropyl alcohol oid.
Ik heb weinig ervaring met solderen: schoonmaken is geen optie? Anders ga ik idd kijken naar opnieuw solderenquote:Op dinsdag 31 januari 2017 23:28 schreef akatar het volgende:
[..]
er zitten (zo te zien) kringen rond een aantal solderingen, opnieuw solderen dus
Dat schoonmaken heeft weinig toegevoegde waarde. Doorsolderen gaat het zeer waarschijnlijk oplossen. Gewoon een licht boutje kopen (15 Watt) en die dan op elke soldering laten rusten totdat het vloeit. Dan de bout weg en niet meer bewegen tot het weer gestold is.quote:Op woensdag 1 februari 2017 11:12 schreef Inbox4me het volgende:
[..]
Denk dat ik dan voor de isopropyl ga
[..]
Ik heb weinig ervaring met solderen: schoonmaken is geen optie? Anders ga ik idd kijken naar opnieuw solderen
Ok helderquote:Op woensdag 1 februari 2017 11:38 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dat schoonmaken heeft weinig toegevoegde waarde. Doorsolderen gaat het zeer waarschijnlijk oplossen. Gewoon een licht boutje kopen (15 Watt) en die dan op elke soldering laten rusten totdat het vloeit. Dan de bout weg en niet meer bewegen tot het weer gestold is.
Alleen opletten als punten dicht bij elkaar zitten dat je geen kortsluiting maakt. Maar zo te zien is de print ruim genoeg opgezet om dat veilig te uit te voeren.
De echt goede soldeertin met lood is niet meer te koop. Met een vak wel es zelf sensoren moeten maken. Mochten we kiezen, kloten tin die was toegestaan of een oude voorraadquote:Op woensdag 1 februari 2017 16:57 schreef akatar het volgende:
wel tin toevoegen tijdens het solderen (met lood)
daarom staat hier nog een paar kilo, fuck the rohs complaincequote:Op woensdag 1 februari 2017 18:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De echt goede soldeertin met lood is niet meer te koop. Met een vak wel es zelf sensoren moeten maken. Mochten we kiezen, kloten tin die was toegestaan of een oude voorraad
misschien zie ik het verkeerd, maar er lijkt een soldeerpunt te 'missen'.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 16:27 schreef Inbox4me het volgende:
Ik heb een afzuiginstallatie met 2 lichten. 1 lamp doet het 99% van de tijd niet, en een 2e lamp meestal maar niet altijd.
Door trillingen/knoppen bedienen van de afzuiginstallatie reageren ze soms wel door aan (of juist uit) te springen.
Boel opengeschroefd: kan het zijn dat dat veroorzaakt wordt door de vieze contacten op de printplaat? Of is dat onzin?
[ afbeelding ]
Zie contactpunten linksboven en rechtsonder: daar zit viezigheid over de gesoldeerde punten.
Zo ja: waar maak ik dat het beste mee schoon?
Volgens mij zit er eerder te veel op dan te weinig. Je zou nog wel wat vloeimiddel (S39 of zoiets) kunnen toevoegen maar zonder zal het ook wel lukken.quote:Op woensdag 1 februari 2017 16:57 schreef akatar het volgende:
wel tin toevoegen tijdens het solderen (met lood)
Bedoel je dat punt linksboven de ronde uitsparing? Zal in het echt even goed bekijken, was me nog niet opgevallen.quote:Op woensdag 1 februari 2017 21:03 schreef Piger het volgende:
[..]
misschien zie ik het verkeerd, maar er lijkt een soldeerpunt te 'missen'.
je soldeert wel eens op printen of alleen waterleiding?quote:Op donderdag 2 februari 2017 09:31 schreef nanuk het volgende:
[..]
Volgens mij zit er eerder te veel op dan te weinig. Je zou nog wel wat vloeimiddel (S39 of zoiets) kunnen toevoegen maar zonder zal het ook wel lukken.
Plastic zak met een doek erin. Goed aandrukken en de opening van de plastic zak om de buis vouwen en met tape/elastiekje vast zetten.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 19:36 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik heb tijdelijk even een afvoer die niet afgedopt is oid. Hoe kan ik die zodanig 'afsluiten' dat de lucht weg blijft? Natte lap ofzo erin doen?
nu zit zijn leuter erin vast, maar geen stankquote:
nogal lastig, 2 linker werkhandschoenen vindenquote:Op zondag 5 februari 2017 09:10 schreef Stefanovic83 het volgende:
Haha.. Doek erin werkte gelukkig alvandaag nieuwe afvoer knutselen, dat word wat met mijn linker handen..
2 paar handschoenen kopen en de 2 rechterhandschoenen geven aan iemand met 2 rechterhanden.quote:Op zondag 5 februari 2017 11:16 schreef akatar het volgende:
[..]
nogal lastig, 2 linker werkhandschoenen vinden
Kleine update: soldeerbout geleend, en de meest verontreinigde contactpunten opnieuw gesoldeerd. De viezigheid wou niet weg, maar ik heb er uiteindelijk royaal overheen gesoldeerd. Tot nog toe doen de lichten het, nu afwachten of dat blijvend is. Voor nu in elk geval tevredenquote:Op dinsdag 31 januari 2017 16:27 schreef Inbox4me het volgende:
Ik heb een afzuiginstallatie met 2 lichten. 1 lamp doet het 99% van de tijd niet, en een 2e lamp meestal maar niet altijd.
Door trillingen/knoppen bedienen van de afzuiginstallatie reageren ze soms wel door aan (of juist uit) te springen.
Boel opengeschroefd: kan het zijn dat dat veroorzaakt wordt door de vieze contacten op de printplaat? Of is dat onzin?
[ afbeelding ]
Zie contactpunten linksboven en rechtsonder: daar zit viezigheid over de gesoldeerde punten.
Zo ja: waar maak ik dat het beste mee schoon?
Ja.quote:Op maandag 6 februari 2017 16:54 schreef bleiblei het volgende:
Wat wil je er in laten groeien?
Een klimmer zoals hedera?
ik hoop dat je de solderingen met kringen hebt overgesoldeerd, die leveren problemen op, niet de viezigheidquote:Op maandag 6 februari 2017 11:54 schreef Inbox4me het volgende:
[..]
Kleine update: soldeerbout geleend, en de meest verontreinigde contactpunten opnieuw gesoldeerd. De viezigheid wou niet weg, maar ik heb er uiteindelijk royaal overheen gesoldeerd. Tot nog toe doen de lichten het, nu afwachten of dat blijvend is. Voor nu in elk geval tevreden
Ik heb alle solderingen die ik dubies vond ruim overgedaan, en tot nog toe doen beide lampen het nog steeds dus ik hoop dat het inderdaad goed is gegaanquote:Op maandag 6 februari 2017 18:59 schreef akatar het volgende:
[..]
ik hoop dat je de solderingen met kringen hebt overgesoldeerd, die leveren problemen op, niet de viezigheid
Die fundering blokkeert dan toch sowieso de grond?quote:Op maandag 6 februari 2017 16:37 schreef vincm het volgende:
Wat te doen! De gemeente wil graag dat we tot 1.8m hoog een 'groene' erfafscheiding hebben. Het muurtje (vanuit de bouw zo gemaakt) is tot 0.8m hoog, dus er moet nog een meter groen boven komen. Het probleem is dat er onder het muurtje een fundering is gelegd van +- 35 cm dus we kunnen er niet zomaar' een kant-en-klaar haag tegenaan planten.
Een optie die wij hadden bedacht is met 4 palen (tegen de berging, tegen het huis, en 2 in de hoekjes van die verspringing) en dan draadgaas er tegen aan monteren, die dan ook een beetje meeverspringt met het muurtje. Probleem is dat het net niet lekker uitkomt, de te overbruggen lengtes van de muurtjes zijn 1.93m, 2.26m en dan weer 1.93m. en die draadgaaspanelen zijn doorgaans in standaardmaten van 90 cm of 180 cm te verkrijgen.
[ afbeelding ]
Wie heeft het gouden idee?
Wat is de hoogte van die poeren?quote:Op maandag 6 februari 2017 19:09 schreef Gia het volgende:
Klein vraagje: Wij willen van het voorjaar een pergola/overkapping maken en daarvoor betonpoeren gebruiken. De beoogde poeren zijn 15 x 15, met een M16 draadeind en 12 x 12 stelplaat voor onder de palen 12 x 12, Douglas Lariks.
Ja, de fundering blokkeert dan sowieso de grond. Eventueel zou een verhoogde border uitkomst bieden, maar we willen in ieder geval zo snel mogelijk de tuin afgesloten hebben i.v.m. katten die maar al te graag naar buiten willen (maar niet de tuin uit mogen).quote:Op maandag 6 februari 2017 20:40 schreef Roschambo het volgende:
[..]
Die fundering blokkeert dan toch sowieso de grond?
Als je het leuk vind zou je plantenbakken aan de muurtjes kunnen hangen. Dan heb je geen planten tegen het muurtje aan. Dan zou je inderdaad palen in de hoekjes kunnen zetten bovenop de muurtjes monteren met ankers. Ik zou de palen aan de bovenkant met elkaar verbinden door horizontale palen. Verder zou ik persoonlijk gebruik maken van bouwstaalmatten de verzinkte of rvs variant, al zal een gewoon roestige bouwstaalmat het ook wel lang volhouden gok ik. Deze zijn verkrijgbaar in verschillende maten. Als je een 5x2 variant neemt kun je het hele ding uit één mat maken. Grond in de bakken en een paar stekjes er in en binnen no time is het hele rek vol gegroeid.
Of je zou een frame kunnen maken met plantenbakken er in en er groenten en fruit in verbouwen
Ik denk ook dat dat best lastig gaat worden de katten binnen te houden. Je zou de bouwstaalmatten dubbel kunnen doen en versprongen om de openingen kleiner te maken, de bovenkanten de tuin in buigen zoals een gevangenis hek dat zou het wel moeilijker moeten maken om te ontsnappen.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 09:47 schreef vincm het volgende:
[..]
Ja, de fundering blokkeert dan sowieso de grond. Eventueel zou een verhoogde border uitkomst bieden, maar we willen in ieder geval zo snel mogelijk de tuin afgesloten hebben i.v.m. katten die maar al te graag naar buiten willen (maar niet de tuin uit mogen).
Bouwstaalmatten, goede tip! Ik had alleen 'draadgaas' gezien die in die standaardmaten komen.
Plantenbakken wel aan gedacht, maar volgens schoonmoeder (groene vingers) is zo'n plantenbak te klein om succesvol een klimplant een hele heg te laten worden - die grond raakt binnen no-time uitgeput en droog.
Voor zover ik weet wax. De woonkamer staat hier vol met exact die serie meubels met whitewash spul. Pas wel op met Dasty, heb al verhalen gehoord met hout behandelingen dat er iets teveel weggehaald werdquote:Op dinsdag 7 februari 2017 11:35 schreef derLudolf het volgende:
Is dit gelakt, gebeitst of geolied?
[ afbeelding ]
Aldus onderstaande site is de kleur
'Eiken wit mat gelakt /whitewash'. Maar volgens mij zit er ook nog een soort waslaag op, toen ik vlekken van een natte krant (inkt) weg poetste zag ik een doffe vlek.
http://www.meubeldriveinn.nl/woonprogramma_frodo.htm
Stel, ik slaag er in de tafel succesvol te ontdoen van de huidige laklaag*. Wat is dan een goede opbouw van de nieuwe laklaag?
*Zelf dacht ik aan eerst schoonmaken met Dasty (ontvet erg goed) dan met St Marcs (laat geen residu achter, is voor dit doel gemaakt) en vervolgens met heel fijn schuurpapier voorzichtig opschuren.
Je kunt precies zien ja waar ik heb gepoetst ja, maar het hout is niet lelijk geworden ofzo.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 22:57 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Voor zover ik weet wax. De woonkamer staat hier vol met exact die serie meubels. Pas wel op met Dasty, heb al verhalen gehoord met hout behandelingen dat er iets teveel weggehaald werd
Onze vorige tuin hebben we ook kat-proof gemaakt. Dat was een huurwoning dus iets goedkoper gedaan: aan 1 schutting hebben we van dat vierkante kippengaas (1 cm vakjes) geplaatst m.b.v. wat metalen staanders. Idem dito boven de poort. Aan de andere kant van de tuin, waar sinds de oplevering al van dat groene zeskantige gaas zat met klimplanten, hebben ze eigenlijk nooit geklommen. Het zijn dan ook grote lompe beesten (Maine Coons) dus ze klimmen niet veel.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 16:07 schreef Roschambo het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dat best lastig gaat worden de katten binnen te houden. Je zou de bouwstaalmatten dubbel kunnen doen en versprongen om de openingen kleiner te maken, de bovenkanten de tuin in buigen zoals een gevangenis hek dat zou het wel moeilijker moeten maken om te ontsnappen.
Ik zou zeggenquote:Op woensdag 8 februari 2017 17:27 schreef mrPanerai het volgende:
Ik heb van mijn werkgever 2 nest slimme rookmelders gekregen, nu twijfel ik een beetje waar ik er zou hangen,
Mijn flat heeft vrij eenvoudige lay-out met in het midden de inkomhal,vooruit de wc en badkamer, rechts 2 slaapkamers(1doet dienst als dressing), links de woonkamer met aansluitend de keuken.
Zou ik 1 in de slaapkamer en 1 in de woonkamer doen, of 1in de hal en 1 in de keuken....
Of is 1 centrale genoeg en geef ik de andere weg?
Flat is alles samen 110m2
Hou er rekening mee dat ie ook af gaat op waterdamp (stoom). Reken dus op regelmatig vals alarm. Zelf heb een melder op de afzuigkap staan. Als ie afgaat weet ik dat ik vergeten ben de afzuigkap aan te zetten. Even de batterij eruit halen voor een paar minuten dan.quote:
aardige diameters, of bedoel je mm2quote:Op donderdag 9 februari 2017 08:27 schreef Atmoz het volgende:
Wie weet waar ik goedkoop het volgende krijg:
- 4 aderige kabel met mantel (als aarde, dus eigenlijk 5 aders) 2.5m2. (> 10 meter).
- 3 aderige kabel 6m2 (> 10 meter).
Alvast thanks
[edit]
Doe geen moeite als het duurder is dan:
4x 2.5m2
¤ 2,77 incl. BTW p/meter.
3x 6m2
¤ 2,32 incl. BTW p/meter.
lolquote:Op donderdag 9 februari 2017 09:07 schreef lipje het volgende:
[..]
aardige diameters, of bedoel je mm2
Dat laatste. Zitten er ook dergelijke sluitingen op:quote:Op vrijdag 10 februari 2017 15:42 schreef Klarenbeek het volgende:
Kan ik dit het beste zo laten en gebruik maken van tochtstrips of is het beter om de deur zo af te stellen dat deze volledig en strak in de deurpost sluit.
Ik ga het zelf doen met MDF omdat de zijkanten dan strakker af te werken zijn en ik verwacht dat dat wel goed moet gaan. Wat betreft meubelspuiterij. Ik heb er naar gegoogled (en ga toch zelf lakken ivm. kosten) en wat ik zo zag lijkt het mij dat de goeie het strak kunnen lakken. Als in, geen stofjes erin. Maar als je het wil laten lakken, zou ik ff bij zo een spuiter kijken. Zie je snel genoeg hoe strak ze het kunnen.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 22:23 schreef Glider76 het volgende:
Ik wel zelf deuren maken voor mijn Ikea Pax kast. Dit vanwege eigen ontwerp en kleur en 1 deur heeft een stuke schuine kant.
Welk hout kan ik beste gebruiken? Iets van multiplex of mdf?
Mag natuurlijk niet kromtrekken of door zijn gewicht uit de scharnieren vallen.
Nog een idee hoe ik dit het beste kan schilderen? Dacht eraan het eventueel te laten spuiten in meubelmakerij. Kan ik daar echt stofvrij, strakke laklaag verwachten zoals in een auto spuiterij?
Het gaat om 5 deurtjes van 50 bij 225cm. Is dat zo prijzig?quote:Op vrijdag 10 februari 2017 22:34 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik ga het zelf doen met MDF omdat de zijkanten dan strakker af te werken zijn en ik verwacht dat dat wel goed moet gaan. Wat betreft meubelspuiterij. Ik heb er naar gegoogled (en ga toch zelf lakken ivm. kosten) en wat ik zo zag lijkt het mij dat de goeie het strak kunnen lakken. Als in, geen stofjes erin. Maar als je het wil laten lakken, zou ik ff bij zo een spuiter kijken. Zie je snel genoeg hoe strak ze het kunnen.
Ik gok dat het 80 a 90 euro per deur zou kunnen gaan kostenquote:Op vrijdag 10 februari 2017 23:22 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Het gaat om 5 deurtjes van 50 bij 225cm. Is dat zo prijzig?
Zelf rollen/lakken kan maar zal nooit zo strak en mooi worden.
Ja, ik heb nu 2 offertes opgevraagd. 1tje heeft ook zijn prijzen op de site staan .49 eur per vierkante meter. Beide kanten gelakt komt dan op 2 vierkante meter per deur.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 23:28 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik gok dat het 80 a 90 euro per deur zou kunnen gaan kosten.
Of dat voor jou prijzig is weet ik niet.
Hier kwam ik qua oppervlak (12m2) op ongeveer 1000 euro uit, en dat vind ik momenteel wat heftig.
Formido? Ik haal ze wel vaker daar, en bij mijn vestiging kan ik ze uit een rol knippen. En Formido strooit al heel lang met 20% kortingsbonnen, kun je uitprinten op hun website. Ik weet niet of het bedrag jou aanstaat.quote:Op donderdag 9 februari 2017 08:27 schreef Atmoz het volgende:
Wie weet waar ik goedkoop het volgende krijg:
- 4 aderige kabel met mantel (als aarde, dus eigenlijk 5 aders) 2.5mm2. (> 10 meter).
- 3 aderige kabel 6mm2 (> 10 meter).
Alvast thanks
[edit]
Doe geen moeite als het duurder is dan:
4x 2.5mm2
¤ 2,77 incl. BTW p/meter.
3x 6mm2
¤ 2,32 incl. BTW p/meter.
Al eens gekeken op sandervunderink.nl ?quote:Op donderdag 9 februari 2017 08:27 schreef Atmoz het volgende:
Wie weet waar ik goedkoop het volgende krijg:
- 4 aderige kabel met mantel (als aarde, dus eigenlijk 5 aders) 2.5mm2. (> 10 meter).
- 3 aderige kabel 6mm2 (> 10 meter).
Alvast thanks
[edit]
Doe geen moeite als het duurder is dan:
4x 2.5mm2
¤ 2,77 incl. BTW p/meter.
3x 6mm2
¤ 2,32 incl. BTW p/meter.
quote:Op zaterdag 11 februari 2017 19:07 schreef derLudolf het volgende:
Anders doe je toch ook niet moeilijk over kleine gaatjes?
Je zou een punttang kunnen gebruiken om de veer bij elkaar te klemmen, en een stokje om de andere kant in de groef te duwen. Zelf ben ik niet zo bang dit soort lampen aan te raken, maar ik kan hier ongelijk in hebben.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 19:01 schreef Geerd het volgende:
Man man man wat een irritant gepruts is dit zeg,
Mij is wel eens verteld dat je het lampje beter niet kunt aanraken ivm vette vingers.
Hoe vervangen jullie zulke dingen?
In de badkamer heb ik ze ook wel maar dat is met een veer met die klauwen van mij kan ik die ring er toch nooit in krijgen man.
[ afbeelding ]
Nee mangquote:Op zaterdag 11 februari 2017 19:08 schreef derLudolf het volgende:
Maar je kunt die puntjes van die ring toch gewoon bij elkaar knijpen?
Een punttang idd uhmzzquote:Op zaterdag 11 februari 2017 19:08 schreef Roschambo het volgende:
[..]
Je zou een punttang kunnen gebruiken om de veer bij elkaar te klemmen, en een stokje om de andere kant in de groef te duwen. Zelf ben ik niet zo bang dit soort lampen aan te raken, maar ik kan hier ongelijk in hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |