Die 0,7 gaat juist alleen over de internationale grotere pakketjes (die niet in de bus passen), niet over de scanpakjes.quote:Op zondag 15 januari 2017 18:48 schreef Globetrottertje het volgende:
Die 0,7 pakjes klopt ook geen mieter van, want afgelopen vrijdag had ik voor een wijk 10 scanpakjes. De China en Hongkong meuk nog niet eens meegerekend.
Nadeel is dat je rooster wordt volgegooid aan de hand van de basistijden. Als die te krap staan (of te kort) maak je structureel meeruren (die je vervolgens nog maar beperkt in vrije tijd mag omzetten, als je dat wil; flexibiliteit kan maar van één kant komen bij PostNL). Na drie maanden zou je een groter contract kunnen claimen. Maar dan gaan ze bij de planning weer uit van de basistijden... enz enz.quote:Op maandag 16 januari 2017 06:47 schreef Globetrottertje het volgende:
Gelukkig kunnen we extra tijd claimen.
Maar je bent niet de hele week ziek geweest, slechts een paar dagen. Als je de hele week ziek was geweest had je inderdaad 12 uur gekregen. Ik weet niet precies hoe ze het tegenwoordig doen, of je dan de dagen waarop je ziek was de tijd krijgt die er voor je ingeplande wijken stond, of dat het (er vanuitgaande dat je normaal 5 dagen werkt) 12:5 x3 wordt als berekening van hoeveel uren je dan krijgt voor de dagen dat je ziek was.quote:Op maandag 16 januari 2017 06:47 schreef Globetrottertje het volgende:
Bijna iemand bij ons gaat akkoord met de aangepaste tijden. Het zijn ook onmogelijk haalbare tijden voor de meeste wijken.
We hebben een papier bij ons op het depot hangen waarop we moesten schrijven hoelang we in werkelijkheid gemiddeld over een wijk doen.
Lastig voor mensen die geen vaste wijken hebben. Maar bijna iedereen heeft er tijd bij moeten zetten, dus de flexibelen profiteren er misschien ook van.
Gelukkig kunnen we extra tijd claimen. Er wordt wel gevraagd nog even extra de reden te mailen of te appen. Tot nu toe heb ik de extra geclaimde tijd gekregen, maar bij mindertijd als dat voorkomt, min ik ook. Wel zo eerlijk.
Dus ik heb wel de tijd uitbetaald gekregen die ik ook echt gelopen heb.
Alleen bij ziekte..
Ik heb een contract voor 12 uur. Ben drie dagen ziek geweest in december en eigenlijk onder dwang weer begonnen. Maar kreeg mooi niet de 12 uur die week. In mijn rooster stond 9:46 ipv 12 uur. 2 uur en 14 minuten is van mijn meertijd afgehaald.
Ik dacht dat je bij ziekte gewoon je contracttijd kreeg?
Maar ja, vaak veranderen er weer dingen dat ik op een gegeven moment niet meer precies weet wat nu de nieuwe regels zijn.
Op een mail met een vraag hierover is niet gereageerd. En op het depot wisten ze het ook niet. Anderen die ziek waren hebben ook even gechecked en die zijn ook tijd kwijtgeraakt.
ja, hoeveel tijd dan? 2:24 of zo per dag dat je ziek was? Want dan zullen ze het dus zo berekend hebben als 12 uur contract verdeeld over 5 dagen, dus 2 uur 24 per dag.quote:Op maandag 16 januari 2017 09:54 schreef Globetrottertje het volgende:
Dat is zo. Ik ben niet de hele week ziek geweest. Ik zou iets van 15,5 uur gewerkt hebben als ik die drie dagen (donderdag, vrijdag en zaterdag) gewoon was gaan werken.
Ik heb nu 9:46 gekregen ipv 15,5. Ik heb een contract van 12 uur dus had anders 2 1/2 meertijd. Nu had ik 2 uur en 14 mindertijd. Ze hebben ook die dragen andere tijden gebruikt dan de basistijden van mijn wijken.
Donderdag en zaterdag wel; dinsdag kom ik nu al zwaar tijd te kort en woensdag en vrijdag staat mijn ene wijk te krap en de andere te ruim, waardoor ik in totaal wel uitkom, maar de verdeling niet klopt (en als ik dan verlof heb en Jantje krijgt mijn ruime wijk en Pietje mijn krappe wijk, dan is dat natuurlijk niet zo leuk voor Pietje). Ik ga woensdag definitief kijken wat de normtijden van mijn vaste wijken zouden moeten zijn, aan collega's vragen of ze daar ook mee uitkomen en dan een alternatief voorstel naar teamleider mailen. Wel jammer dat er niet automatisch op "mijnwerk" een invulformulier komt waarop je je gewenste normtijden kunt invullen voor je vaste wijken. dan zouden gaten ook gelijk opvallen voor wijken die altijd door verschillende mensen gelopen worden.quote:Is er hier eigenlijk iemand die wel akkoord gaat met de aangepaste looptijden?
Je telefoon heeft ook locatieservices instellingen, je ergens kan uitzetten dat google deze gebruikt (verzamelen blijven ze vast wel doen).quote:Op maandag 16 januari 2017 12:30 schreef diesnelle het volgende:
Nou hecht ik niet zo heel erg aan privacy, maar nu heb ik 1x met de concurrent-app bezorgd, met alleen locatiebepaling aan, en nu krijg ik vragen van Google Maps over een bedrijf waar ik dus met de post aan de deur ben geweest. Het is dus allemaal niet zo onschuldig als ik dacht. Wel grappig dat 'we' zo de hele statistieken in de war gooien, want de gemiddelde winkeltijd zal zo ongeveer 1,5 seconde zijn.
Betaaldata: http://i.imgur.com/CTM2hlP.pngquote:Op dinsdag 17 januari 2017 17:22 schreef Globetrottertje het volgende:
Heb je de url's nog? Dan kan ik proberen ze er tussen te zetten. De pb is weg.
Je was me net voor.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 21:02 schreef Globetrottertje het volgende:
Gelukt! Sorry voor de dubbele post
Amsterdamse bezorgers succesquote:Zo willen we dit jaar niet alleen brievenbuspakjes scannen, maar ook brieven. De gemeente Amsterdam wil die dienst al gebruiken voor de verkiezingen.
Dan kunnen we die voortaan allemaal op het depot opladen.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 23:11 schreef the_X het volgende:
Omdat we met z'n allen zo goed scannen krijgen we allemaal vanaf 20 januari een powerbank thuis gestuurd lees ik net op mijn PostNL.
Ik ga zooo verhuizen.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
uit hetzelfde bericht:
[..]
Amsterdamse bezorgers succes
Tja dan heb je die powerbank ook gewoon nodigquote:Op dinsdag 17 januari 2017 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
uit hetzelfde bericht:
[..]
Amsterdamse bezorgers succes
Voor wat hoort watquote:Op dinsdag 17 januari 2017 23:23 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Tja dan heb je die powerbank ook gewoon nodig
Gewerkte tijd is betaalde tijd, dus ook de tijd dat je het mobieltje op moest laden omdat het leeg was door al dat scannenquote:
Oh dat gebeurd me een paar keer per week. Dus dat had ik vrij snel door. Maar dat is wel het grote probleem als je straks geen scherm ziet. Dan moet je dus wachten op de plingel. Maar die plingel kan ook beteken dat de barcode niet herkend wordt of dat er een andere fout in zit.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 23:35 schreef Peterselieman het volgende:
scannen, paar seconden wachten tot je een melding krijgt dat het gelukt is en dan kan pas de volgende.
kwam ik ook een keer achter toen ik twee pakjes direct achter elkaar scande. Bleek dat eentje niet goed verwerkt was
Ik vraag me af of die mobiele scanner een succes gaat worden. In het filmpje is dit apparaat te zien, dat kost rond de EUR 370, dus als PostNL er daar 20.000 van moet aanschaffen, dan gaat dat in de vele miljoenen euro's lopen. Zelfs al zouden ze een fikse korting bedingen.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 23:33 schreef V__L_N het volgende:
Ik zie mezelf echt nog geen 800 brieven scannen. Daar is de app gewoon veel te traag voor. Dat kan alleen maar als dat in een aparte loop gaat.
Vraag me af hoe dat scan ding werkt. Perslot zie je dan je scherm niet meer. Dus dan kan je ook de lijst niet meer zien en de meldingen wegklikken.
Ik zag het. Voorheen kregen we dan een mailtje. Is dat ook al wegbezuinigd?quote:Op woensdag 18 januari 2017 15:32 schreef Globetrottertje het volgende:
Nieuwe salarisspecificatie is er weer!
Productie Operations zelfsquote:Op woensdag 18 januari 2017 16:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik zag het. Voorheen kregen we dan een mailtje. Is dat ook al wegbezuinigd?
De opmaak van de loonstrookjes is ook veranderd, zie ik. Het is er niet echt overzichtelijker op geworden. Ook werk ik blijkbaar niet meer bij Voorbereiden & Bezorgen, maar bij Operations. Dat klinkt natuurlijk veel indrukwekkender.
oh, ik vond de nieuwe opmaak juist best overzichtelijk.quote:Op woensdag 18 januari 2017 16:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik zag het. Voorheen kregen we dan een mailtje. Is dat ook al wegbezuinigd?
De opmaak van de loonstrookjes is ook veranderd, zie ik. Het is er niet echt overzichtelijker op geworden. Ook werk ik blijkbaar niet meer bij Voorbereiden & Bezorgen, maar bij Operations. Dat klinkt natuurlijk veel indrukwekkender.
Ik had hier ook even over gebeld. Mijn normale salaris wat aan mijn contracturen vastzit is verhoogd, alleen doordat er nog wat extra uren uitbetaald werden welke in 2016 zijn gemaakt geldt daar nog het oude salaris over, en dat staat dan onderaan je loonstrookje.quote:Op woensdag 18 januari 2017 17:26 schreef V__L_N het volgende:
Beetje jammer dat m'n salaris niet klopt. In januari gaat het salaris normaal omhoog, en ik zou ook nog een trede omhoog moeten... Niet gebeurd. Weet iemand of je ze ook kan mailen of alleen bellen?
Kennelijk kan het systeem dat niet meer aan.quote:Op woensdag 18 januari 2017 16:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Voorheen kregen we dan een mailtje. Is dat ook al wegbezuinigd?
volgens mij wordt dat van die overuren altijd berekend over het gemiddelde in die periode, niet per week. Hoezo betaal je meer belasting over je "overwerkvergoeding"?quote:Op woensdag 18 januari 2017 19:11 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Leuk loonstrookje, maar wel een beetje creatief boekhouden van de Post. Het deel van mijn overuren tussen mijn contractomvang en de omvang van het contract van een fultimer is betaald als "uitbetaalde uren" De overige uren zijn betaald als "overwerkvergoeding 100%". Over dat laatste betaal ik dus meer belasting.
Ook heb ik boven de 37 uur per week recht op 50% toeslag. Echter hebben ze het gemiddelde van die 5 weken genomen en dan gekeken hoeveel ik dan gemiddeld boven de 37 zit.
Bij beide heb ik trouwens geen idee of dit nu standaard is bij PostNL. Nog nooit een dergelijke berg overuren gehad.
Wel zijn nu de data bekend wanneer je het in ESS (na 13:00) ontvangtquote:Op woensdag 18 januari 2017 16:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik zag het. Voorheen kregen we dan een mailtje. Is dat ook al wegbezuinigd?
Dat is toch al oud nieuws? In december 2015 werd hier al melding van gemaakt in het MZ Journaal.quote:Op donderdag 19 januari 2017 21:44 schreef Rafierafie het volgende:
Het verbaast me dat blijkbaar niemand hier iets heeft gelezen over het bezorgen uit twee bundels i.c.m. het postvest. Stond iets over in de reacties onder dit bericht.
Telkens als je denkt dat ze het hebben opgegeven, duiken er toch weer berichten op over nieuwe proeven met dat postvest.
Wat ik me ook afvroeg: wanneer kregen we altijd die beoordelingsbrief? Is dat nu ook al wegbezuinigd?
Ik hoorde trouwens van een TC dat er momenteel ergens in den lande een pilot gaande was met het postvest, en dat de deelnemers enorm enthousiast waren. Vooral degenen met rugklachten kwamen superlatieven te kort om het postvest aan te prijzen.quote:De OR Productie heeft een adviesaanvraag gehad over een investering in 5 nieuwe Sorteermachines Extra (SMX). Als de OR hier positief over adviseert worden de 5 machines eind 2015 besteld. Vanaf 2017 moeten de 5 SMX'en operationeel zijn. Door de aanschaf van deze SMX'en zal er meer flexibiliteit in het proces ontstaan. Daarnaast blijken de SMK's (Sorteermachines Klein) langer mee te gaan dan verwacht. Deze kunnen waarschijnlijk nog mee tot 2025. Dit betekent dat de kleine post (nog) niet door de SMX'en gesorteerd wordt. Daardoor zal de kleine post en de grote post apart worden gesorteerd. De kleine post en de grote post zullen volgens de berekeningen van het bedrijf niet worden samengevoegd tijdens de voorbereiding. Op dit moment wordt onderzocht welke hulpmiddelen geschikt zijn voor het bezorgen.
Om over het doorbundelen maar niet te spreken (zo onhandig mogelijk, zo leek de ongeschreven regel hier wel). Dan nog wat meer scanpakjes en Chineze bobbels erbij en de proef wordt wegens weergaloos succes uitgebreid.quote:Op donderdag 19 januari 2017 23:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Verder denk ik dat je ook veel langer bezig bent met bezorgen, als je voor elk adres de post uit meerdere bundels vandaan moet plukken.
Ja maar, het magische woord volumedaling komt dan weer om de hoek kijken. Dus maakt het qua tijd niet uit.quote:Op donderdag 19 januari 2017 23:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Verder denk ik dat je ook veel langer bezig bent met bezorgen, als je voor elk adres de post uit meerdere bundels vandaan moet plukken.
Inderdaad, ze moeten wat om de bezorger op straat te houden als er straks niet meer genoeg onkruid of vuilnis te fotograferen is.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 08:48 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja maar, het magische woord volumedaling komt dan weer om de hoek kijken. Dus maakt het qua tijd niet uit.
Zolang de keuze om een dergelijk postvest te gebruiken aan jezelf blijft, vind ik het prima. Er zullen vast wel mensen zijn die het een handig ding vinden.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 09:00 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Enkele jaren geleden grensde wij aan een gebied waar ze een pilot deden met dat postvest. Het gevolg was dat wij mensen konden gaan uitlenen omdat iedereen er daar vandoor was gegaan
Pilots lijken vaak goed te lopen omdat er gemonitord, gecorrigeerd en gestuurd wordt. Ze worden vaak uitgevoerd onder goed gecontroleerde omstandigheden. Zodra het dan groter geïmplementeerd moet worden valt dat grotendeels weg en verzuipt men er in.quote:Op donderdag 19 januari 2017 23:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Yeah, right. Elke keer als PostNL een pilot uitvoert komen deze verhalen naar voren. Over Georoute was iedereen ook zogenaamd dolenthousiast. En over die zweterige plastiekpolo's was men ook alom euforisch.
Daar hadden wij eigenlijk nooit pilots voor nodig. . Het gezeik met uren uitbetalen, verlof kunnen krijgen, slechte planningen en gebrek aan waardering in welke vorm dan ook zorgden altijd wel voor een fors verloop. Al hebben we nog wel eens periodes gehad waarin het vrij stabiel was.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 09:00 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Enkele jaren geleden grensde wij aan een gebied waar ze een pilot deden met dat postvest. Het gevolg was dat wij mensen konden gaan uitlenen omdat iedereen er daar vandoor was gegaan
Nou, 3 dagen inwerken moet toch ook wel genoeg zijn? In veel gevallen is 2 dagen eigenlijk ook wel voldoende. Zo moeilijk is het nu ook weer niet.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 20:56 schreef lololo het volgende:
[..]
Daar hadden wij eigenlijk nooit pilots voor nodig. . Het gezeik met uren uitbetalen, verlof kunnen krijgen, slechte planningen en gebrek aan waardering in welke vorm dan ook zorgden altijd wel voor een fors verloop. Al hebben we nog wel eens periodes gehad waarin het vrij stabiel was.
Maar ik heb echt heel veel goede gemotiveerde krachten die echt wilden en konden gewoon hun tanden kapot zien bijten op de Post... Het soort dat niet zeurt, hard werkt, meedenkt, bij springt in noodgevallen en zo. Je weet wel, het soort werknemers dat je eigenlijk heel graag bij je bedrijf wilt hebben. Maar zelfs die zijn er na een paar jaar wel klaar mee als ze zien dat er niks verandert en vertrekken omdat de frustraties het gewoon niet meer waard zijn.
Er is ook een hele lange periode geweest waarin het verloop echt bizar was. Toen probeerden ze het hele dorp vol te zetten met bezorgers. Helft maakte de eerste week niet af. . Dat was echt niet omdat het allemaal lamme ongemotiveerde kneusjes waren. Maar die mensen werden niet fatsoenlijk meer ingewerkt. Geen tassen beschikbaar, geen regenpak, communicatie die vanaf dag één misloopt, hoogstens 3 dagen inwerken, vaak maar 2 en soms zelfs maar 1 dag ( ), elke dag een andere opleider, dat soort zaken.
quote:Op zaterdag 21 januari 2017 17:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
zes(!) buspakjes die niet door de brievenbus gingen genot.
Hier een dunne Vomar blaadje bovenop de AH en Blokker terwijl er niet eens een Vomar in de buurt zitquote:Op zaterdag 21 januari 2017 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
grmbl rotfolders. Had er een folder tussen zitten die ervoor zorgde dat de bundels met folders uit elkaar vielen en dat het niet mogelijk was om snel een setje bij elkaar te pakken.
Hier wordt er nu al weken aan mensen gevraagd om op zaterdag maar verlof te nemen. Stelt idd allemaal bar weinig voor.quote:Op zaterdag 21 januari 2017 16:49 schreef gelestipjes het volgende:
Was weer een echte flutdag vandaag. Om 09:00 waren alle voorbereidingen al klaar en ik had geen uitvoering, echt niks aan, die zaterdagen van tegenwoordig
hier krijgen mensen nu al gedwongen roostervrij omdat er simpelweg niet genoeg werk is, niet alleen op zaterdag, maar ook op andere dagen. Nu is januari natuurlijk altijd wel rustig (meestal met uitzondering van week 1) maar heb het idee dat het dit jaar wel nog rustiger is dan voorgaande jaren. Volgende week schijnt ook alweer niks voor te stellen.quote:Op zaterdag 21 januari 2017 18:52 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Hier wordt er nu al weken aan mensen gevraagd om op zaterdag maar verlof te nemen. Stelt idd allemaal bar weinig voor.
Bij ons valt het reuze mee met de rust. Zaterdag is inderdaad weinig, maar de post die er zaterdag minder is lijkt er gewoon op dinsdag te zijn bijgekomen. Volgens de prognoses is het inderdaad erg rustig, maar in de praktijk valt het mee.quote:Op zondag 22 januari 2017 09:40 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
hier krijgen mensen nu al gedwongen roostervrij omdat er simpelweg niet genoeg werk is, niet alleen op zaterdag, maar ook op andere dagen. Nu is januari natuurlijk altijd wel rustig (meestal met uitzondering van week 1) maar heb het idee dat het dit jaar wel nog rustiger is dan voorgaande jaren. Volgende week schijnt ook alweer niks voor te stellen.
Waar je in november/december nog moest smeken bij andere teams of ze misschien iemand konden missen omdat we er anders echt niet door gingen komen, is het nu eerder zo dat andere teams links en rechts proberen om mensen kwijt te kunnen bij andere teams omdat er echt te weinig werk is en de minuren oplopen.
ja, ik ook, ik ga er vanuit dat dat vanaf volgende maand veranderd is. Volgens mij heb ik voor mijn contracturen wel het nieuwe uursalaris gekregen, want het maandsalaris is wel hoger dan eerst, maar voor de meeruren van de maand ervoor uiteraard nog het oude, en volgens mij is dat het uurbedrag wat nu nog onderaan staat.quote:Op zondag 22 januari 2017 10:30 schreef allweather het volgende:
Ik heb in januari 2017 hetzelfde uurloon staan als in 2016. Hebben meer mensen dat (ik ben postbezorger)?
Over de meeruren krijg je nog hetzelfde uurloon, die zijn immers in december (vorig jaar dus) gerealiseerdquote:Op zondag 22 januari 2017 10:30 schreef allweather het volgende:
Ik heb in januari 2017 hetzelfde uurloon staan als in 2016. Hebben meer mensen dat (ik ben postbezorger)?
Tsja, shit happens. Beterschap!quote:Op dinsdag 24 januari 2017 05:35 schreef VixenFromHell het volgende:
Ze zullen blij met me zijn net een week vakantie gehad en nu heb ik buikgriep.
Beterschapquote:Op dinsdag 24 januari 2017 05:35 schreef VixenFromHell het volgende:
Ze zullen blij met me zijn net een week vakantie gehad en nu heb ik buikgriep.
3 is echt wel het minimum in mijn ervaring. 2 dagen weten mensen net hoe ze naar hun wijk moeten fietsen. Moeilijk is het zeker niet maar je moet wel effetjes weten hoe alles reilt en zeilt. Dat ging best vaak mis en dan ging het weer: "Waarom is ze dat niet in de opleiding verteld?!?!".quote:Op zaterdag 21 januari 2017 10:33 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, 3 dagen inwerken moet toch ook wel genoeg zijn? In veel gevallen is 2 dagen eigenlijk ook wel voldoende. Zo moeilijk is het nu ook weer niet.
Dat heb ik ook héél vaak moeten vertellen ja.quote:Slechte communicatie is wel een ding ja. Plus dat mensen dan vragen "hoeveel tijd krijg ik voor die wijk?" en als ze dan het antwoord horen zien ze het meteen niet meer zitten. Dan zeg je nog dat het bezorgen na een tijdje wel sneller gaat en dat het dan meestal wel te halen is, maar dat geloven ze vaak niet.
Als het vandaag begonnen is denk ik dat donderdag echt te optimistisch is.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 12:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Thanks! Ik kan iig weer iets drinken nu, dat scheelt. Denk wel dat ik op zijn vroegst donderdag weer kan lopen. Je verzwakt daar ook lekker van...
Werkze vandaag iedereen!
Laat je in ieder geval niet opjagen. Zelf heb ik de regel 'minimaal één dag uitzieken' ingevoerd.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 12:37 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik zei aan de telefoon net dat ik dat hoopte en nu gaan ze er al een beetje vanuit dat ik dan weer werk. Gelukkig nog wel gezegd dat ik morgen nog wat laat horen als het niet lukt. Je moet echt opletten met wat je zegt
hm, die ervaring heb ik helemaal niet, heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat 3 keer meegaan niet voldoende is. Meestal heb ik bij de tweede keer al zoiets van "wat doe ik hier eigenlijk nog?"quote:Op dinsdag 24 januari 2017 12:32 schreef lololo het volgende:
[..]
3 is echt wel het minimum in mijn ervaring. 2 dagen weten mensen net hoe ze naar hun wijk moeten fietsen. Moeilijk is het zeker niet maar je moet wel effetjes weten hoe alles reilt en zeilt. Dat ging best vaak mis en dan ging het weer: "Waarom is ze dat niet in de opleiding verteld?!?!".
Beterschap!quote:Op dinsdag 24 januari 2017 12:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Thanks! Ik kan iig weer iets drinken nu, dat scheelt. Denk wel dat ik op zijn vroegst donderdag weer kan lopen. Je verzwakt daar ook lekker van...
Werkze vandaag iedereen!
Huh? Wat heb ik nou weer aan mijn fiets hangen: 'Afkoop vakantie': 26- uur? Of ik nog honderd euro terug wil betalen. Ik had nog wat vakantie-uren over!quote:Op maandag 23 januari 2017 09:49 schreef diesnelle het volgende:
Goedemorgen! Zo rond deze tijd van de maand mis ik het toch wel een beetje....
(zouden de meeruren van december nog komen?)
Eigenlijk je reinste leeftijdsdiscriminatiequote:LET OP:Dit is een vacature in het kader van de Startersbeursregeling, alleen jongeren in de leeftijd van 18 tot en met 26 jaar kunnen reageren op deze vacature. Meer informatie over de regeling: www.startersbeurs.nu.
Doet de post daar nou ook al heen?quote:Op dinsdag 24 januari 2017 18:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Eigenlijk je reinste leeftijdsdiscriminatie
Die krijg je nu dan ook uitbetaald. Hier nog 22,80 uur. Is het bij jou echt min?quote:Op dinsdag 24 januari 2017 18:10 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Huh? Wat heb ik nou weer aan mijn fiets hangen: 'Afkoop vakantie': 26- uur? Of ik nog honderd euro terug wil betalen. Ik had nog wat vakantie-uren over!
Oeps, verkeerde topicquote:
Ja, terwijl ik met TC precies heb berekend tot welke datum ik in dienst kon blijven, zodat mijn vakantie-uren bijna op zouden zijn. En na die datum heb ik nog drie weken gewerkt: tot 1 januari zodat het rekensommetje van opgebouwde vakantie-uren nog makkelijker zou moeten zijn....quote:Op dinsdag 24 januari 2017 18:46 schreef Zelva het volgende:
[..]
Die krijg je nu dan ook uitbetaald. Hier nog 22,80 uur. Is het bij jou echt min?
Mijn ervaring is dat het ook heel erg van de persoon die je moet inwerken afhangt. Heb ooit een vrij intelligente jongen mee gehad die al ervaring met folders bezorgen had en bij hem had ik na 1 dag al het gevoel dat hij al alleen op pad zou kunnen. Dag 2 was wel handig om hem de route goed te leren en hem op verstopte brievenbussen en dergelijke te wijzen. Dag 3 was zinloos om hem nog een keer in te werken; dus die maar gebruikt om hem wat extra routine op te laten doen.quote:3 is echt wel het minimum in mijn ervaring
Wat een rotstreek. Vervelende is dat ik niet meer bij de 'bewijzen' kan, heb de vakantiekaart niet uitgeprint en alle eerdere salarisstrookjes ook niet. Aan de andere kant mag ik wel vragen inzichtelijk te maken hoe ze aan die eindstand van min 26 uur komen. Lijkt wel of ze voor die laatste drie werkweken alleen de meeruren hebben genomen, dat de rest nog op vakantie stond of zo. Zal TC wel aan zijn jasje trekken.quote:Op woensdag 25 januari 2017 06:46 schreef Globetrottertje het volgende:
Gauw contact opnemen met TC en admi. Misschien klopt het maar misschien ook niet. Er in ieder geval achteraan gaan.
TC en admi snappen het ook niet, hebben me wel de nieuwe uitdraai van de vakantiekaart gestuurd en daar komt inderdaad het eindsaldo op -26 uit. Maar het beginsaldo van zowel 2015 als 2016 staat op 9.45 resp. 4.29 uur. Dat zou beide toch gewoon 4 x mijn contracturen moeten zijn? Bah, wat een gezeik weer, ben je achteraf nog niet van het ge(be)lazer afquote:Op woensdag 25 januari 2017 09:25 schreef Globetrottertje het volgende:
Je kunt dus niet meer op "mijn werk"?
Volgens mij zijn ze verplicht je inzage te geven. En gedetailleerde uitleg.
En als jij het kunt weerleggen...
Er is veel veranderd lees ikquote:Op dinsdag 24 januari 2017 14:24 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
hm, die ervaring heb ik helemaal niet, heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat 3 keer meegaan niet voldoende is. Meestal heb ik bij de tweede keer al zoiets van "wat doe ik hier eigenlijk nog?"
(wel enigszins afhankelijk van de wijk natuurlijk, de ene is moeilijker dan de andere, maar bij een moeilijke wijk was 3 keer altijd wel voldoende).
En sinds nieuwe postbezorgers ook nog eerst allerlei dingen online moeten kijken voor uitleg moet het helemaal wel lukken met 3 keer.
Trouwens wel erg irritant, wil je iets uitleggen, krijg je bijna bij alles te horen "ja, dat heb ik al online gezien" of "ja, dat weet ik wel"
brief was wel een beetje cringe worthy. Maar goed, je kan er nooit genoeg hebbenquote:Op donderdag 26 januari 2017 17:07 schreef VixenFromHell het volgende:
Powerbank! Anderen hem ook ontvangen?
En het werken ging eigenlijk wel prima
Haha, zag bij de voorbereiding een filatelistisch beplakte envelop met in koeieletters er bij: AFSTEMPELEN SVP. Gelukkig voor hen was dat in Nieuwegein indedaad gebeurd.quote:Op donderdag 26 januari 2017 17:43 schreef VixenFromHell het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)assend_PostNL__.html
oh, ja, omvallende fietsen heb ik ook wel geregeld meegemaakt als ik iemand in opleiding mee had. Vooral in de winter irritant, als je daar staat te vernikkelen van de kou en zo;n prutser laat voor de zoveelste keer zijn/haar fiets omvallenquote:Op donderdag 26 januari 2017 19:36 schreef lololo het volgende:
[..]
Er is veel veranderd lees ik
Toen ze net begonnen met postbezorgers gebruikte ik het aantal keren dat de fiets van de nieuwe bezorger om kukelde (al dan niet met bezorger er nog op) als inschatting of ze de eerste week gingen volmaken
Toen was het zeker bij ons in het dorp ook gewoon fysiek zwaar werk. Tassen gingen maximaal vol (inzettassen bestonden nog niet). Niet zelden kregen de bezorgers de tassen niet eens op de fiets
ik heb ook altijd geleerd dat je er een streep door moet zetten als de zegel niet is afgestempeld. Goed, meestal let ik er niet op, maar toch, ik heb ook wel door menig zegel een streep gezet.quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:48 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Haha, zag bij de voorbereiding een filatelistisch beplakte envelop met in koeieletters er bij: AFSTEMPELEN SVP. Gelukkig voor hen was dat in Nieuwegein indedaad gebeurd.
Ik maak denk ik ook veel verzamelaars ongelukkig eigenlijk. Dikke pech!
Ja links boven.quote:Op donderdag 26 januari 2017 21:07 schreef VixenFromHell het volgende:
Die losse? Is dat geen apple ding?
Je zou eigenlijk zo'n ouderwetse stempel moeten krijgenquote:Op donderdag 26 januari 2017 19:48 schreef bmp80 het volgende:
Haha, zag bij de voorbereiding een filatelistisch beplakte envelop met in koeieletters er bij: AFSTEMPELEN SVP. Gelukkig voor hen was dat in Nieuwegein indedaad gebeurd.
Ik maak denk ik ook veel verzamelaars ongelukkig eigenlijk. Dikke pech!
Verloopstukje micro-usb naar apple lightning.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:25 schreef Thomas-sama het volgende:
Heb ook de powerbank ontvangen.
Waarvoor is dat kleine 'stekkertje' eigenlijk?
Ze zullen wel denken: die zijn wel kleine gleufjes gewendquote:Op vrijdag 27 januari 2017 05:44 schreef Globetrottertje het volgende:
Het was bij dat kleine ding wel even zoeken naar de juiste gleuf.
Hoeveel heb je dan te scannen of zijn die huawei's zulke stroomvreters. Ik kan zo'n 10 uur lopen en scannen met 1 batterij.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 10:16 schreef Globetrottertje het volgende:
Oja die heb ik wel nodig. Zeker op zaterdag als ik twee lopen heb van dik 2 1/2 uur. Dan is de batterij leeg. Heb vorige week maar mijn powerbank meegenomen. Is type koelkast. Dus ik ben wel blij met deze dunne.
Het is denk ik ook afhankelijk van waar je loopt en of je nog andere dingen doet (muziek luisteren bijvoorbeeld).quote:Op vrijdag 27 januari 2017 12:12 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Hoeveel heb je dan te scannen of zijn die huawei's zulke stroomvreters. Ik kan zo'n 10 uur lopen en scannen met 1 batterij.
Ik heb gister ook 4,5 uur gelopen. Met 100% vertrokken, 9 pakjes gescand, en met 67% thuisgekomen.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 15:27 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik zet hem aan zodra ik van huis ga en uit zodra ik thuis kom. Maar ik heb meestal veel te scannen. Elke dag wel tussen de zeven en tien buspakjes. Minstens.
Ik heb alleen de Postnl app erop staan. Maar op piekdagen heb ik lopen van 4 1/2 uur. En dat red ik net wel of net niet.
Daldagen zijn geen probleem. Dab heb ik drie lopen maar houdt meestal rond de 37% vermogen over als ik wegga met 100%
Jep, gewoon dat postding.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 17:29 schreef Globetrottertje het volgende:
Dan ligt het denk ik aan mijn batterij. Heb jij ook de Huawei Y5?
Misschien ligt de powerbank morgen in de bus. Ik hoop het.
Als je kijkt bij Instellingen en Batterij kun je zien welke applicaties het meeste stroom verbruiken. Meestal is je beeldscherm de grootste verbruiker. Als je instelt dat je scherm bijv. na 1 minuut automatisch op zwart gaat, dan scheelt dat al heel veel. Ik kan met een volle accu 3 dagen vooruit. En ik heb ook gewoon een simpele Y5.quote:
In het begin ging het nog wel, maar in mijn laatste maand was dat ding binnen no time leeg. Dat krijg je als voor goedkopie gaat. Had ook wel het idee dat MijnWerk met iedere update nog meer stroom vrat.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 12:12 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Hoeveel heb je dan te scannen of zijn die huawei's zulke stroomvreters. Ik kan zo'n 10 uur lopen en scannen met 1 batterij.
Was eigenlijk standaard. Kan me niet voorstellen dat ik ooit iemand opleiding heb gegeven waarvan de fiets niet minstens één keer is neer gegaan. Probeerde ze altijd te leren om dat zo veel mogelijk te voorkomen. Wel grappig als je weer eens een eigenwijze had die niet luisterde. Dan kon je daar zo heerlijk armen gekruist over je stuur hangend bij gaan staan grijnzen als ze voor de zoveelste keer moeilijk konden gaan doen om hun fiets overeind te krijgen.quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:55 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
oh, ja, omvallende fietsen heb ik ook wel geregeld meegemaakt als ik iemand in opleiding mee had.
Oh ja, opleiden in de kou. Als het te gek werd ging ik dan gewoon zelf toch ook maar rondjes post lopen, beter dan onderkoeling.quote:Vooral in de winter irritant, als je daar staat te vernikkelen van de kou en zo;n prutser laat voor de zoveelste keer zijn/haar fiets omvallen
Die laatste kan ik me niet herinneren ooit meegemaakt te hebben.quote:Of van die handige lui die zo'n bundel folders heel onhandig vastpakken, helemaal bovenaan de de bundel waardoor de kleinere folders er allemaal tussenuit vallen.
En de types die niet weten wat colportage is en bij een bus met een "geen colportage"-sticker geen folders in de bus doen. En dan zeg je nog "het is een geen colportage sticker he" en dan zeggen ze "ja, ik heb het gezien" en lopen ze alsnog weg zonder een folder in de bus te doen.
altijd een beetje loze bangmakerij. Diezelfde schroevendraaier ram je ook gewoon in het slotquote:Op zondag 29 januari 2017 11:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Gisteren nog iemand KASSA gekeken? Ze hadden een item over de onveiligheid van goedkope sleutelkluisjes, en binnen deze categorie kwam de welbekende Masterlock ook nog eens als verreweg de slechtste uit de bus. Binnen 15 seconden te openen door iemand zonder enige inbreekervaring, met behulp van een hamer en schroevendraaier (kun je nagaan hoe snel een professional 'm open heeft). Dan heeft het maandelijks veranderen van die Masterlock-codes ook weinig zin.
Loze bangmakerij? Een gewoon deurslot (zeker eentje met politiekeur) is niet in 15 seconden te openen door een amateur. Zo'n Masterlock daarentegen gaat even makkelijk open als een dagboekslotje.quote:Op zondag 29 januari 2017 12:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
altijd een beetje loze bangmakerij. Diezelfde schroevendraaier ram je ook gewoon in het slot
Het is niet dat die post lang onbeheerd op de depots staat en vaak zijn het simpele garageboxen die ook iedereen binnen een minuut open kan hebben. Vergeleken met 'ouderwetse' postkantoren van waaruit besteld werd is het hele idee van onbeheerde depots natuurlijk al een factor 3 miljoen onveiliger. Dat sleutelboxje maakt dan ook geen fuck meer uit.quote:Op zondag 29 januari 2017 11:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Gisteren nog iemand KASSA gekeken? Ze hadden een item over de onveiligheid van goedkope sleutelkluisjes, en binnen deze categorie kwam de welbekende Masterlock ook nog eens als verreweg de slechtste uit de bus. Binnen 15 seconden te openen door iemand zonder enige inbreekervaring, met behulp van een hamer en schroevendraaier (kun je nagaan hoe snel een professional 'm open heeft). Dan heeft het maandelijks veranderen van die Masterlock-codes ook weinig zin.
Dat begrijp ik, maar wat ik bedoel is dat dat hele krampachtige gedoe met elke maand die Masterlock-codes veranderen en alles na vertrek op 0000 moeten draaien, helemaal nergens op slaat. Het is schijnveiligheid. En waarom moet de code na vertrek eigenlijk op 0000 worden gezet? Waarom niet op 1111 of 2222 of 1234?quote:Op zondag 29 januari 2017 15:49 schreef lololo het volgende:
[..]
Het is niet dat die post lang onbeheerd op de depots staat en vaak zijn het simpele garageboxen die ook iedereen binnen een minuut open kan hebben. Vergeleken met 'ouderwetse' postkantoren van waaruit besteld werd is het hele idee van onbeheerde depots natuurlijk al een factor 3 miljoen onveiliger. Dat sleutelboxje maakt dan ook geen fuck meer uit.
In mijn tijd nog jaren een depot gehad waar ook altijd gezeik was met het hangslot. Kwam altijd vuil en regen in en werd pas geolied als het echt niet meer open/dicht ging . Als het dan wel weer open ging sukkelden we nog een tijdje door totdat het écht kapot was en dan duurde het een paar dagen voordat er een vervangend slot kwam. Bij (nacht)vorst was het ook altijd feest. Slot stond vaak vol water en als dat dan bevriest krijg je 'm niet zomaar meer open. Moest ooit eens een gasbrander aan te pas komen . En dan mocht hij niet meer op slot zolang het nog vroor. Maximale veiligheid hoor!
Verandert dat tegenwoordig elke maand ja? Dan is de frequentie flink opgeschroefd sinds ik weg ben.quote:Op zondag 29 januari 2017 17:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar wat ik bedoel is dat dat hele krampachtige gedoe met elke maand die Masterlock-codes veranderen en alles na vertrek op 0000 moeten draaien, helemaal nergens op slaat. Het is schijnveiligheid. En waarom moet de code na vertrek eigenlijk op 0000 worden gezet? Waarom niet op 1111 of 2222 of 1234?
Waarop baseer je dat? Als niet stemmen gelijk staat aan akkoord gaan, waar is die akkoordknop dan goed voor? Dan had toch volstaan kunnen worden met enkel een niet akkoord-knop?quote:
Zie jij die knop wel als zaw? Ik zie helemaal niks. Net zoals bijvoorbeeld de smsjes van Admie die ik nooit ontvang. Dat is vooral heel handig als de post opeens eerder is en ze daar een smsjes over sturen....quote:Op maandag 30 januari 2017 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is bij ons zo gecommuniceerd
Maakt mij verder ook niet uit, want als ik een wijk toegewezen krijg dan kan ik in een oogopslag zien of ik bij moet plussen of niet.
Ik zie geen knop, maar dat komt ook omdat ons helemaal niets gevraagd is. SMS van de admie heb ik niet nodig. Ik ben regelmatig op kantoor te vinden en haal daar ook altijd mijn eerste wijk op. Op een depot hoef ik eigenlijk nooit te wachten, omdat er vrijwel altijd wel voor meer dan 2,5 uren post in mijn tassen zit.quote:Op maandag 30 januari 2017 22:23 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Zie jij die knop wel als zaw? Ik zie helemaal niks. Net zoals bijvoorbeeld de smsjes van Admie die ik nooit ontvang. Dat is vooral heel handig als de post opeens eerder is en ze daar een smsjes over sturen....
Wij kregen wel een excel bestand met alle wijken, oude tijden en wat er af is gehaald.quote:Op maandag 30 januari 2017 22:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bovendien staat er nergens bij dat bericht waarmee je akkoord gaat of niet. Er staat niet bij op welke wijken en dagen het betrekking heeft.
Gewoon niet akkoord geven. Als de TC denkt dat de tijd die ervoor staat genoeg is, dan moet hij maar eens een keer meelopen zou ik zeggenquote:Op dinsdag 31 januari 2017 08:46 schreef Nutricia het volgende:
Bij ons is gezegd; niet akkoord gaan of niet reageren betekent dat we in gesprek gaan met de medewerker. Ik kan wel akkoord gaan, maar weet nu al dat ik in ieder geval op 2 van de wijken die ik meestal loop veel moet gaan plussen, daar plus ik nu al vaker op. Dus waarom dan akkoord gaan, als ik toch al weet dat het niet haalbaar is..?
Aan de andere kant; dat gesprek hebben vorige week terloops al een keer gehad en de teamcoach zegt dat er toch niets aan wordt veranderd. Dus waar is die knop dan voor?
Ik ben nogal principieel, dus denk dat ik dan toch maar kies voor 'niet akkoord'
Wij ook, maar dan weet je nog steeds niet waarmee je akkoord bent gegaan. Ben je dan akkoord met de hele lijst?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 08:48 schreef Nutricia het volgende:
[..]
Wij kregen wel een excel bestand met alle wijken, oude tijden en wat er af is gehaald.
Het gaat er, denk ik, om dat het onverstandig is om de geheime code te laten staan zoals die is, of enkel 1 van de cijfers 1 positie te verdraaien (dat is namelijk wat sommige bezorgers gemakshalve doen).quote:Dat het per se 0000 moet zijn zal ook wel daarbij horen. Maar kan er eigenlijk geen goede reden bij bedenken waarom dat veiliger zou zijn dan een ander getal.
mja, ik zie niet in waarom dat onveiliger zou zijn, omdat je als buitenstaander totaal niet weet welke code erop zit. Sterker nog, de truc met de schroevendraaier werkt veel sneller dan het gokken van de goede codequote:Op woensdag 1 februari 2017 07:39 schreef blijevis het volgende:
[..]
Het gaat er, denk ik, om dat het onverstandig is om de geheime code te laten staan zoals die is, of enkel 1 van de cijfers 1 positie te verdraaien (dat is namelijk wat sommige bezorgers gemakshalve doen).
Voor zulke simpele geesten moet je een simpele regel bedenken om dat te voorkomen.
Als buitenstaander kun je (als je toevallig geen schroevendraaier bij de hand hebt) misbruik maken van het gegeven dat mensen de code niet, of minimaal, verdraaien. Je probeert dus als eerste de code die er op dat moment op staat, daarna probeer je de (twee) codes waarbij alle vier de cijfers 1 plaats omhoog of omlaag zijn verdraaid, daarna de (acht) codes waarvan 1 cijfer 1 positie is verdraaid. Binnen een half minuutje heb je dan al een aardige kans op succes.quote:Op woensdag 1 februari 2017 09:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ik zie niet in waarom dat onveiliger zou zijn, omdat je als buitenstaander totaal niet weet welke code erop zit. Sterker nog, de truc met de schroevendraaier werkt veel sneller dan het gokken van de goede code
Wat is er zo geweldig aan?quote:Op woensdag 1 februari 2017 20:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Die zalando orders elke keer. Geweldig
Sarcastisch.quote:
Whut, why?quote:Op donderdag 2 februari 2017 11:28 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik weet nu van al mijn collega's hoeveel scanpakjes ze in januari hadden, en hoeveel ze handmatig verwerkt hebben
Om te laten zien wie het goed doet en wie minderquote:
Die nutteloze informatie krijgen we hier al sinds september En dan elke dag hè..quote:Op donderdag 2 februari 2017 11:28 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik weet nu van al mijn collega's hoeveel scanpakjes ze in januari hadden, en hoeveel ze handmatig verwerkt hebben
En wat te denken van de talloze keren dat een pakje wel in je takenlijst staat maar niet in je tas zit? Dan kun je 'm ook niet scannen en moet je de status handmatig aanpassen, en dat gaat dan ook ten koste van je score. Echt, zolang die app nog niet fatsoenlijk werkt en pakjes door foutsorteringen in verkeerde tassen blijven komen of op het sorteercentrum achterblijven, kunnen en mogen ze ons niet afrekenen op scanresultaten.quote:Op donderdag 2 februari 2017 13:11 schreef V__L_N het volgende:
Wat een totaal nutteloze actie. Voor het zelfde geld zit een persoon die veel handmatig afvinkt in een gebied waar bijna geen mobiel bereik is, of is de app er vaak uit bij die persoon. Als ik zie hoe dat ding soms blokkeert en niet wil..
Of pakjes die in je takenlijst staan, ook in je tas zitten, maar die werkelijk niet te scannen zijn omdat er niks te scannen valt.quote:Op donderdag 2 februari 2017 16:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En wat te denken van de talloze keren dat een pakje wel in je takenlijst staat maar niet in je tas zit? Dan kun je 'm ook niet scannen en moet je de status handmatig aanpassen, en dat gaat dan ook ten koste van je score. Echt, zolang die app nog niet fatsoenlijk werkt en pakjes door foutsorteringen in verkeerde tassen blijven komen of op het sorteercentrum achterblijven, kunnen en mogen ze ons niet afrekenen op scanresultaten.
Ik zag het toevallig staan: http://www.bvpp.nl/index.(...)erk-bij-postnl-gehadquote:Op donderdag 2 februari 2017 16:15 schreef swimmie86 het volgende:
Weet iemand waar je de kosten van het eigen risico terug kunt vragen. Als dat nog bestaat dit jaar tenminste.
Heb in september een röntgenfoto van mijn voet moeten laten maken door een ongelukje tijdens het werk. Daar krijg ik nu de rekening van.
Dat ook nog ja. Hoezo moet de postnl altijd overal een scorekaart aan hangen. Dat slaat nergens op. Gewoon normaal eens met je personeel omgaan haalt betere cijfers denk ik.quote:Op donderdag 2 februari 2017 16:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En wat te denken van de talloze keren dat een pakje wel in je takenlijst staat maar niet in je tas zit? Dan kun je 'm ook niet scannen en moet je de status handmatig aanpassen, en dat gaat dan ook ten koste van je score. Echt, zolang die app nog niet fatsoenlijk werkt en pakjes door foutsorteringen in verkeerde tassen blijven komen of op het sorteercentrum achterblijven, kunnen en mogen ze ons niet afrekenen op scanresultaten.
twitter:rogeroverbeek twitterde op donderdag 02-02-2017 om 16:55:20 @PostNL bierdrinkende postnl medewerkers in de trein Breng trein Arnhem-winterswijk.#gedragscode?#lawaai https://t.co/p9Fi8jpTfv reageer retweet
Wat is er mis met het ding dat we gekregen hebben?quote:Op donderdag 2 februari 2017 20:21 schreef swimmie86 het volgende:
We krijgen allemaal een nieuwe powerbank, de oude mag niet meer gebruikt worden.
Hoezo dat? Heeft PostNL zich voor een habbekrats een afgekeurde partij in de maag laten splitsen die spontaan in brand kan vliegen?quote:Op donderdag 2 februari 2017 20:21 schreef swimmie86 het volgende:
We krijgen allemaal een nieuwe powerbank, de oude mag niet meer gebruikt worden.
quote:Wat is er aan de hand?
We kregen meldingen dat powerbanks niet goed werkten. Sommige waren opgezet en vielen uit elkaar. Uiteraard hebben we bij de leverancier geklaagd en besproken wat we eraan kunnen doen. Iedereen die al een powerbank heeft, krijgt een nieuwe. Dat kan helaas nog wel een paar weken duren.
Ik heb de mijne inmiddels met verpakking en al uit het raam gegooid en ik ga nu de EOD bellen.quote:Op donderdag 2 februari 2017 20:44 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat dacht mijn moeder iig wel direct toen ik dit net vertelde
[..]
Tering, wat een zeikerd. .quote:Op donderdag 2 februari 2017 18:09 schreef VixenFromHell het volgende:
Pakjes niet in tas en pakjes naar retailer telden iig niet mee als handmatig verwerkt..twitter:rogeroverbeek twitterde op donderdag 02-02-2017 om 16:55:20 @PostNL bierdrinkende postnl medewerkers in de trein Breng trein Arnhem-winterswijk.#gedragscode?#lawaai https://t.co/p9Fi8jpTfv reageer retweet
Gezien het #lawaai zijn ze misschien wat luidruchtig geweest? Maar volgens mij heeft Breng geen stiltecoupé, dus ze moeten niet zeiken.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 09:45 schreef Globetrottertje het volgende:
Wat is er mis met een pilsje pakken na het werk? Ik ga ervanuit dat ze echt de boel niet op stelten hebben gezet.
Kan niet. Alleen de vakantiekaart van het lopende en het afgelopen jaar kun je bekijken op de site. Dat was bij mij vorig jaar al zo.quote:Op zondag 5 februari 2017 13:33 schreef V__L_N het volgende:
Weet iemand hier hoe je nog aan de vakantiekaarten van 2014 of 2015 kan komen. Tot een tijdje terug stonden ze nog op mijnwerk. Maar nu zijn ze weg?
Om te beginnen de rollen omdraaien, melding via Overig/Persoonlijke planning aan de admi én cc via email aan teamleider, dat je een paar dagen (aaneensluitend) vrij wil nemen om bij te komen.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 21:16 schreef Hondsdraf het volgende:
Vraag! Ik probeer al een tijdje een paar verlofdagen te krijgen. Naast de post heb ik nog twee andere (bij)banen en ik ben een beetje moe en niet helemaal lekker. Maar al mijn aanvragen worden stelselmatig afgekeurd. Vandaag even gebeld met de admi en zij gaven aan dat het door ziekte van collega's en meerde verlofgangers (overigens niet eens op mijn depot) er voor mij voorlopig niet inzit om vrij te krijgen. Ik vind dit best wel raar. Ik bedoel, ik heb toch recht op vrije dagen? Ik kan me ook ziek melden maar dan heb ik het idee dat ik ze meer voor het blok zet dan dat ik verlof aanvraag. Wie heeft dit ook wel eens aan de hand gehad? Heeft het zin om het hogerop te zoeken (ondernemingsraad of zo)?
Desnoods kun je zelf op het depot rondvragen of er iemand bereid is om je wijk voor te lopen. Wellicht zijn ze eerder geneigd om je verlof goed te keuren als je al een vervanger hebt geregeld.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 21:16 schreef Hondsdraf het volgende:
Vraag! Ik probeer al een tijdje een paar verlofdagen te krijgen. Naast de post heb ik nog twee andere (bij)banen en ik ben een beetje moe en niet helemaal lekker. Maar al mijn aanvragen worden stelselmatig afgekeurd. Vandaag even gebeld met de admi en zij gaven aan dat het door ziekte van collega's en meerde verlofgangers (overigens niet eens op mijn depot) er voor mij voorlopig niet inzit om vrij te krijgen. Ik vind dit best wel raar. Ik bedoel, ik heb toch recht op vrije dagen? Ik kan me ook ziek melden maar dan heb ik het idee dat ik ze meer voor het blok zet dan dat ik verlof aanvraag. Wie heeft dit ook wel eens aan de hand gehad? Heeft het zin om het hogerop te zoeken (ondernemingsraad of zo)?
Verlof is lang geleden, ook heel de drukke decembermaand doorgewerkt...quote:Op dinsdag 7 februari 2017 23:17 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
Om te beginnen de rollen omdraaien, melding via Overig/Persoonlijke planning aan de admi én cc via email aan teamleider, dat je een paar dagen (aaneensluitend) vrij wil nemen om bij te komen.
PostNL heeft ook een verantwoordelijkheid en belang bij gezonde werknemers, personeelstekort is een slechte reden om geen enkel verlof toe te staan...
Geen idee of je al (vaak) verlof hebt gehad de afgelopen maanden, maar als dat niet zo is, is dat een extra argument voor de admi om eens een stapje harder te lopen.
Ja, dat had ik beter kunnen doen. Ga ik trouwens alsnog doen.quote:Op woensdag 8 februari 2017 01:05 schreef V__L_N het volgende:
Ik zou je admi opzij zetten en je tc bellen. Gewoon zeggen dat je vrij moet hebben en de waarom.
Nou, dat heb ik dus gedaan en een lieve collega wil aanstaande vrijdag mijn 2 wijken overnemen. Dit netjes gemeld aan de admi en... afgekeurd! Er zijn al zoveel zieken en verlofgangers dat er maar iets hoeft te gebeuren en de boel loopt in de soep (haar woorden). Maar goed, ze gaat het nog wel overleggen met de tc, maar ik heb weinig hoop.quote:Op woensdag 8 februari 2017 09:14 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Desnoods kun je zelf op het depot rondvragen of er iemand bereid is om je wijk voor te lopen. Wellicht zijn ze eerder geneigd om je verlof goed te keuren als je al een vervanger hebt geregeld.
Vervelend... des te belangrijker dat jij op de been blijft, Hondsdraf. Volgende keer misschien maar onderling regelen: dat jij die collega betaalt, bedoel ik, en de wijken gewoon op jouw naam blijven staan. Deden wij bij ons kleine depootje ook wel eens (dan liep ipv Daan Daniella ) Werd oogluikend toegestaan, maar het is wel jouw verantwoordelijkheid, mocht er iets mis gaan.quote:Op woensdag 8 februari 2017 10:54 schreef Hondsdraf het volgende:
Nou, dat heb ik dus gedaan en een lieve collega wil aanstaande vrijdag mijn 2 wijken overnemen. Dit netjes gemeld aan de admi en... afgekeurd! Er zijn al zoveel zieken en verlofgangers dat er maar iets hoeft te gebeuren en de boel loopt in de soep (haar woorden). Maar goed, ze gaat het nog wel overleggen met de tc, maar ik heb weinig hoop.
En hoe doe je dat dan met start/stop en scannen? Ruil je dan van telefoon, of hebben jullie elkaars inloggegevens?quote:Op woensdag 8 februari 2017 14:35 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Vervelend... des te belangrijker dat jij op de been blijft, Hondsdraf. Volgende keer misschien maar onderling regelen: dat jij die collega betaalt, bedoel ik, en de wijken gewoon op jouw naam blijven staan. Deden wij bij ons kleine depootje ook wel eens (dan liep ipv Daan Daniella ) Werd oogluikend toegestaan, maar het is wel jouw verantwoordelijkheid, mocht er iets mis gaan.
Ohw ja... zover ben ik nooit gekomen. Dan zou je inderdaad je telefoon af moeten geven.quote:Op woensdag 8 februari 2017 14:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En hoe doe je dat dan met start/stop en scannen? Ruil je dan van telefoon, of hebben jullie elkaars inloggegevens?
Dat is dus een oplossing van lik-me-vestje.quote:Op woensdag 8 februari 2017 14:35 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Vervelend... des te belangrijker dat jij op de been blijft, Hondsdraf. Volgende keer misschien maar onderling regelen: dat jij die collega betaalt, bedoel ik, en de wijken gewoon op jouw naam blijven staan. Deden wij bij ons kleine depootje ook wel eens (dan liep ipv Daan Daniella ) Werd oogluikend toegestaan, maar het is wel jouw verantwoordelijkheid, mocht er iets mis gaan.
Dankjewel! En goed nieuws, de tc vond het gelukkig wel prima dat mijn collega mijn wijken op vrijdag van me overneemt. De dame op de admi vond het blijkbaar te veel gedoe om te regelen en zag door de bomen het bos niet meer vanwege zieken en verlofgangers. Vind het wel vervelend dat het allemaal zo veel gedoe is. Maar goed, het is gelukt.quote:Op woensdag 8 februari 2017 15:56 schreef tanteklara het volgende:
[..]
Dat is dus een oplossing van lik-me-vestje.
Je mag het gewoon zelf uitzoeken en alles voor eigen risico. Echt een heel onverantwoord voorstel van jouw tc. Stel dat je collega een werkongeluk krijgt, wie mag dan de schade betalen.
Zoiets is echt heel onverstandig.
Als tc oprecht is in zijn mening dat je op de been moet blijven, dan zou hij iets regelen.
Dat doet hij niet, hij schuift het weer naar jou.
Als ze niet willen horen, dan "mogen ze het voelen" en ik zou mezelf ziek melden. Je hebt echt je best gedaan om het te regelen.
Sterkte.
Huh? Dat was mijn reactie hoor, niet die van Hondsdraf's TC (sla er maar op). Maar het is geregeld, gelukkig. Nu lekker uitrusten, of waar je ook maar zin in/behoefte aan hebt.quote:Op woensdag 8 februari 2017 15:56 schreef tanteklara het volgende:
[..]
Dat is dus een oplossing van lik-me-vestje.
Je mag het gewoon zelf uitzoeken en alles voor eigen risico. Echt een heel onverantwoord voorstel van jouw tc. Stel dat je collega een werkongeluk krijgt, wie mag dan de schade betalen.
Zoiets is echt heel onverstandig.
Als tc oprecht is in zijn mening dat je op de been moet blijven, dan zou hij iets regelen.
Dat doet hij niet, hij schuift het weer naar jou.
Als ze niet willen horen, dan "mogen ze het voelen" en ik zou mezelf ziek melden. Je hebt echt je best gedaan om het te regelen.
Sterkte.
wat is er mis mee?quote:Op woensdag 8 februari 2017 20:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Oooh die vieze valentijnsactie is terug...
Gatver de gatver...quote:Op woensdag 8 februari 2017 20:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Oooh die vieze valentijnsactie is terug...
Neeeeee!quote:Op woensdag 8 februari 2017 20:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Oooh die vieze valentijnsactie is terug...
Krachtens de arbowet is de bezorger niet verplicht terug te zoenen (scannen mag ook, dan handmatig kiezen voor aflikken).quote:Op donderdag 9 februari 2017 08:57 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Neeeeee!
Weer een gratis portie herpes.
Herkenbaar, vandaag een uur extra geschreven op een scooterwijk, op wat loterijenspul na niet eens bijzonder maar domweg onhaalbaar.quote:Op donderdag 9 februari 2017 20:19 schreef VixenFromHell het volgende:
Zie ook alweer een wijk op 10 min van het depot waar op daldagen 25 minuten voor staat nu .. en nee je kan de post niet in 15 min bezorgen. Ik voorspel een hoop gedoe mbt de tijden, want ik ga ws veel plussen.
Blij om te horen dat het wegwerkt heeft.quote:Op woensdag 8 februari 2017 16:59 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Dankjewel! En goed nieuws, de tc vond het gelukkig wel prima dat mijn collega mijn wijken op vrijdag van me overneemt. De dame op de admi vond het blijkbaar te veel gedoe om te regelen en zag door de bomen het bos niet meer vanwege zieken en verlofgangers. Vind het wel vervelend dat het allemaal zo veel gedoe is. Maar goed, het is gelukt.
En iedereen bedankt voor de input. Toch een beetje het gevoel dat ik er niet alleen voor sta.
Bij ons had ik soms een een wijk met de oneven kant van een lange weg en nog een stuk van een andere straat. Dan moest je vanuit het depot dat aan die weg lag eerst 2 kilometer naar de andere kant van die weg fietsen, om dan met de fiets aan de hand die hele weg weer terug te lopen naar dat andere stuk straat dat dan weer net aan de andere kant van het depot ligt. Daar stond ook 25 minuten voorquote:Op donderdag 9 februari 2017 20:19 schreef VixenFromHell het volgende:
Wijk waar ik vorige week donderdag nog 1u50 voor nodig had (niks bijzonders verder), wordt met de nieuwe tijden 1u15 zie ik. Dinsdag 1u05 en zaterdag 1u25. Weet nu al dat dat compleet onhaalbaar is, maar er is vast iemand mee akkoord gegaan...
Ben benieuwd hoe de TC er mee omgaat als ik dat aangeef. Eerder heeft ie al wel eens gezegd, ja maar volgens pietje was de tijd goed.
Zie ook alweer een wijk op 10 min van het depot waar op daldagen 25 minuten voor staat nu .. en nee je kan de post niet in 15 min bezorgen. Ik voorspel een hoop gedoe mbt de tijden, want ik ga ws veel plussen.
Ik gok voor de mobile handscanner (die voor pakketjes / stemkaarten)quote:Op vrijdag 10 februari 2017 16:01 schreef VixenFromHell het volgende:
Misschien is het al eens voorbij gekomen, maar waar heeft die app bluetooth toegang voor nodig. Dat wilde ie bij mijn meest recente update.. bluetooth aan kunnen zetten, vinden van en verbinden met andere bluetooth apparaten??
Nee, een uitkering op zich is geen speciale voorziening. Daarmee wordt een voorziening bedoeld die je nodig hebt om (met beperking) je werk te kunnen doen, bijvoorbeeld een jobcoach, hulpmiddelen, scholing of speciaal vervoer. Voor werkgevers zijn er speciale regelingen (voordelen) om mensen met een arbeidsbeperking in dienst te nemen of houden, vandaar dat PostNL dat zal willen weten.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 20:19 schreef Najieto het volgende:
Hallo, mijn vriendin werkt sinds kort bij postnl. Vandaag kreeg ze een brief binnen met het verzoek met betrekking tot arbeidsbeperking. Nu staat er 1 vraag die ik niet helemaal goed kan interpeteren
• In de periode van 5 jaar voorafgaand aan mijn huidige baan heb ik gebruik gemaakt van een speciale voorziening van de gemeente of het UWV.
Ze heeft voorafgaand deze baan 8 maanden in de WW gezeten, valt dat ook onder speciale voorziening van het UWV?
Duidelijk, bedanktquote:Op vrijdag 10 februari 2017 20:41 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Nee, een uitkering op zich is geen speciale voorziening. Daarmee wordt een voorziening bedoeld die je nodig hebt om (met beperking) je werk te kunnen doen, bijvoorbeeld een jobcoach, hulpmiddelen, scholing of speciaal vervoer. Voor werkgevers zijn er speciale regelingen (voordelen) om mensen met een arbeidsbeperking in dienst te nemen of houden, vandaar dat PostNL dat zal willen weten.
Wordt bij jou de krant met 2 maanden vertraging bezorgd?quote:Op zondag 12 februari 2017 11:21 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Hoe denken jullie over het niet doorgaan van de overname door Belgische post?
Uiteraardquote:Op zondag 12 februari 2017 15:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wordt bij jou de krant met 2 maanden vertraging bezorgd?
Ja het zou zo maar eens beter kunnen zijn voor de werknemers en de klanten dat is een grote angst van de overheid.quote:Maar aangezien deze oude koe nu toch uit de sloot is gevist....
Ik weet eerlijk gezegd niet of het goed nieuws was of niet. Enerzijds had ik sterk de indruk dat de overname vooral voor de Belgen gunstig was, en niet direct voor de Nederlanders (afgezien van de aandeelhouders, uiteraard), anderzijds was de Nederlandse overheid (de VVD voorop) zo fel tegenstander dat het misschien toch juist weer wel een goed idee was. Ze waren namelijk bang dat de talloze voordelen die de liberalisering en privatisering ons gebracht hebben, teniet zouden worden gedaan. En dat zouden we toch niet willen. Stel je voor dat de verzendkosten lager zouden worden, er meer postkantoren geopend zouden worden, alle bezorgers en chauffeurs een fatsoenlijk CAO-loon zouden krijgen, en er elke dag gewoon weer heel efficiënt 1 postbode door de straat zou lopen, in plaats van 3 of 4. Je moet er toch niet aan denken. Aan de andere kant: in handen komen van een buitenlandse staat is natuurlijk niet hetzelfde als weer een Nederlands staatsbedrijf worden, dus of de tijd van vroeger ooit weer zou terugkomen, ik denk dat dat hoe dan ook een illusie blijft.
Ik dacht eigenlijk dat ze daar die experimenten mee bedoelden zoals watermeters opnemen.quote:Op zondag 12 februari 2017 18:13 schreef Thomas-sama het volgende:
'Extra diensten' is dat de oude 'herstelwerkzaamheden'?
Nee, dat kunnen ze in principe niet. Ik heb zo'n overzichtsscherm gezien, en ze zien alleen je stoptijd, niet je starttijd. Een oplettende TC zou het dus wel redelijk nauwkeurig uit kunnen rekenen, maar dan moet hij wel achter z'n schermpje zitten wachten tot exact het moment waarop jij op start drukt.quote:Op maandag 13 februari 2017 07:04 schreef Globetrottertje het volgende:
Ja. Dat doe ik wel bij mijn eigen wijken. Mits ik ook echt mindertijd heb. Het zijn meestal maar een paar minuten. (3 tot 5 hooguit) Dat was de enige optie om dan op de daldagen meertijd te krijgen die ik ook nodig had.
Ik heb er trouwens 10 minuten op de daldagen bijgekregen. En vijf minuten minder op de piekdagen. In mijn geval kloppen de tijden nu wel beter.
Ik neem ook wel aan dat ze kunnen zien hoelang je erover gedaan hebt als je op de stopknop gedrukt hebt.
Ik hoop het niet voor ons bezorgers.quote:Op maandag 13 februari 2017 11:39 schreef ophaling10 het volgende:
het postvest gaat er weer aan komen
Postvest?quote:Op maandag 13 februari 2017 11:39 schreef ophaling10 het volgende:
het postvest gaat er weer aan komen
Ik heb hem zelf nooit meegemaakt. Maar collega's van mij wel. Ergens in 2011 of 2012 hebben mensen ermwe gelopen en is het later teruggedraaid. Net als die georoute, die ik gelukkig ook nooit heb meegemaakt.quote:
Bij Georoute was de pilot toch ook een succes? En over die nieuwe plastic polo's was toch ook iedereen zo enthousiast? En al die problemen waar we nu met de smartphone tegenaan lopen hadden zich toch ook tijdens de pilot op wonderbaarlijke wijze niet voorgedaan?quote:Op maandag 13 februari 2017 14:27 schreef V__L_N het volgende:
Er liep al een tijd een pilot in rotterdam. Dat gaan ze wegens succes nu uitbreiden hoorde ik... Postnl Succes
Het staat wel op Mijn Werk, namelijk in de reacties op dit bericht.quote:Op maandag 13 februari 2017 15:21 schreef Globetrottertje het volgende:
Was die pilot in Rotterdam niet al in 2013? Is dit geen oud nieuws?
Ik zie ook niets op mijnwerk over postvesten.
Bij ons komt er naar horen zeggen eind van het jaar ook weer wat nieuws. We gaan in de voorbereiding werken met de codeerregel. Het gevolg hiervan is dat de straatnamen van de kasten verdwijnen en simpelweg vervangen door een nummer wat correspondeert met de codeerregel op je post. Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar post met bijvoorbeeld een foute postcode krijgt natuurlijk een foute code en dat is leuk herstellen als er geen straten meer op je kast staanquote:Op maandag 13 februari 2017 14:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij Georoute was de pilot toch ook een succes? En over die nieuwe plastic polo's was toch ook iedereen zo enthousiast? En al die problemen waar we nu met de smartphone tegenaan lopen hadden zich toch ook tijdens de pilot op wonderbaarlijke wijze niet voorgedaan?
Over die codeerregel had ik ook al wat gehoord. De verwachting is dat het in de voorbereiding enorm veel tijd gaat schelen. (Lees: ze kunnen er weer een heleboel mensen uit gooien).quote:Op maandag 13 februari 2017 17:01 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Bij ons komt er naar horen zeggen eind van het jaar ook weer wat nieuws. We gaan in de voorbereiding werken met de codeerregel. Het gevolg hiervan is dat de straatnamen van de kasten verdwijnen en simpelweg vervangen door een nummer wat correspondeert met de codeerregel op je post. Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar post met bijvoorbeeld een foute postcode krijgt natuurlijk een foute code en dat is leuk herstellen als er geen straten meer op je kast staan
Op bijvoorbeeld de Donald Duck zie je nu af en toe al een wit stickertje zitten. Ik had die laatst eens bekeken en één van die cijfers in de code komt overeen met het de huidige positie van het vakje (als je linksboven begint, en dan naar beneden verder telt). Maar ik zie ook niet in hoe ik op die manier sneller kan zijn. Tja wellicht als je geen vaste kast hebt er net een wijk treft waar allemaal straten zitten met Burgermeester AA, Burgemeester AB etc.quote:Op maandag 13 februari 2017 17:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waarom het sneller zou gaan is mij niet duidelijk. Zou ik een vakje met de code A1 (ik noem maar wat: ik neem aan dat de codes wat langer zijn dan dit) sneller kunnen vinden dan een vakje waar Balsemienlaan 2-30 bij staat? Ja, als je laaggeletterd of dyslectisch bent misschien, of als het je eerste werkdag is, maar anders? En komt die codeerregel dan ook te staan op pakketjes van al dan niet Oriëntaalse afkomst?
hm, ik had begrepen dat dat met die codeerregel en andere kasten in zou gaan als we met dat 2 bundel systeem gaan werken (naar ik meen aan het eind van dit jaar) Dan zou er veel minder te sorteren post zijn, want het merendeel zit immers al in die 2 bundels, dus alleen dat wat overblijft moet nog in de kast.quote:Op maandag 13 februari 2017 17:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Over die codeerregel had ik ook al wat gehoord. De verwachting is dat het in de voorbereiding enorm veel tijd gaat schelen. (Lees: ze kunnen er weer een heleboel mensen uit gooien).
Waarom het sneller zou gaan is mij niet duidelijk. Zou ik een vakje met de code A1 (ik noem maar wat: ik neem aan dat de codes wat langer zijn dan dit) sneller kunnen vinden dan een vakje waar Balsemienlaan 2-30 bij staat? Ja, als je laaggeletterd of dyslectisch bent misschien, of als het je eerste werkdag is, maar anders? En komt die codeerregel dan ook te staan op pakketjes van al dan niet Oriëntaalse afkomst?
Die rustig een kwartier bijplust bij het op de goede volgorde leggen van alles.quote:Op maandag 13 februari 2017 18:01 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ah dat zou zomaar kunnen. Ik had alleen nog wat vage geruchten voorbij horen komen. Maar goed, de term voorbereiding verliest toch steeds meer zijn waarde. De pakjes in de pakjestas mochten ook al niet meer op volgorde gezet worden. Dat zou teveel tijd kosten. Dus dan dumpen we het maar ongesorteerd bij de bezorger
Wat een geweldig idee !!quote:Op maandag 13 februari 2017 17:01 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Bij ons komt er naar horen zeggen eind van het jaar ook weer wat nieuws. We gaan in de voorbereiding werken met de codeerregel. Het gevolg hiervan is dat de straatnamen van de kasten verdwijnen en simpelweg vervangen door een nummer wat correspondeert met de codeerregel op je post. Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar post met bijvoorbeeld een foute postcode krijgt natuurlijk een foute code en dat is leuk herstellen als er geen straten meer op je kast staan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
Geniaal toch, Hier ongeveer precies hetzelfde. Met een paar procesbegeleiders die spontaan weglopen....quote:Op dinsdag 14 februari 2017 08:44 schreef Straatcommando. het volgende:
Het lockersysteem werk natuurlijk feilloos! Handhelds te kort, verkeerde inlogcodes (ja laten we die ook meteen veranderen)
Dit bedrijf..echt
Ik vraag me af welke besparing ze ermee verwachten te behalen. Nu moet de control room alles regelen, hoe kan een figuur uit Amsterdam nou weten hoe het hier in Arnhem in elkaar steekt? Als ik al zie hoe willekeurig ze de zalando orders in je route proppen wordt dat helemaal niks.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 08:58 schreef ann3 het volgende:
[..]
Geniaal toch, Hier ongeveer precies hetzelfde. Met een paar procesbegeleiders die spontaan weglopen....
Normaal is het één bak, nu zijn het er tien?quote:Op dinsdag 14 februari 2017 10:59 schreef V__L_N het volgende:
Wij bewaren ze ook. We hebben 2 mapjes op het depot gelegd. De ene maand stoppen we ze allemaal in de ene. De andere maand allemaal in de andere. Vervolgens legen we de eerste en vullen we die weer.
Als je iets terug moet vinden even werk, maar beter dan geen bewijs.
Kreeg net een sms. Restpost komt vandaag in rode bakken... Wat moet ik me daar bij voorstellen? Dat is toch altijd al zo.
Dat is het natuurlijkquote:Op dinsdag 14 februari 2017 11:21 schreef Zelva het volgende:
[..]
Normaal is het één bak, nu zijn het er tien?
Die zalando's zijn inderdaad ook een feest hier. Meestal gaat het wel goed maar af en toe... De controlroom heb ik ook al aan de lijn gehad op een vrije dag, en nog verbaasd zijn ook dat ik niet aan het werk was.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 09:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vraag me af welke besparing ze ermee verwachten te behalen. Nu moet de control room alles regelen, hoe kan een figuur uit Amsterdam nou weten hoe het hier in Arnhem in elkaar steekt? Als ik al zie hoe willekeurig ze de zalando orders in je route proppen wordt dat helemaal niks.
Ik had straks ook al zon goochelaar aan de telefoon. Die belde me op en vroeg of ik al ingelogt was. Was al bijna klaar met de rit en hij had nog een verkeerd ritnummer em naam voor zich ook..
Volgens mij is het net iets anders. Die 15 is de kast. 20 is het vakje genummerd zoals aangegeven bij jouw punt 2. En dan 10 zoals jij hebt aangegeven.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 18:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik zag 'm vandaag ook al voorbijkomen, de codeerregel. De opmaak is ongeveer als volgt (voorbeeld):
#6301#15#2012#
Ik meen 'm al gekraakt te hebben, correct me if I'm wrong.
1) 6301: Het eerste nummer is het loopnummer (duh)
2) 15: het tweede nummer geeft het vakje van de sorteerkast aan (genummerd van linksboven tot rechtsonder). Uitgaande van een kast van 8 breed en 6 hoog is dit dus het 3e vakje van kolom 3.
3) 20: het derde nummer is het volgnummer van het segment, in loopvolgorde.
4) 10: het vierde nummer is het volgnummer van het huisnummer in het betreffende segment. Loopt dit segment bijv. van nummer 23 tot 1, dan zou nummer 12 overeenkomen met huisnummer 1.
Het nummer stond overigens alleen op de SMK-post, niet op de tijdschriften en pakjes. Op welke wijze de voorbereiders nu sneller zouden kunnen werken is me niet geheel duidelijk: ik denk dat ik Balsemienlaan 14 sneller kan vinden op een sorteerkast dan 1807#11#2007.
Die 15 kan niet het nummer van de kast zijn, want dan zou op alle post van een bepaalde wijk het nummer 15 moeten staan. En dat was niet zo. Bij elke bundel was dit nummer verschillend.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:15 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Volgens mij is het net iets anders. Die 15 is de kast. 20 is het vakje genummerd zoals aangegeven bij jouw punt 2. En dan 10 zoals jij hebt aangegeven.
Dat van het kast nummer hoorde ik van iemand anders. Maar ergens is het kastnummer nogal merkwaardig informatie aangezien de kast niet veel meer uitmaakt als alle kasten alleen genummerd zijn van 1 t/m 48.
Maar dat is met ingooien weer lastiger als je de kast niet kentquote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:28 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ik zal er deze week nog eens naar kijken. Altijd leuk om dingen uit te vogelen voordat PostNL zelf met een mededeling komt Maar in de uiteindelijke situatie zijn die 15 en die 20 gelijk aan elkaar lijkt me. Je gaat toch het snelst al je gewoon je kast van linksboven naar rechtsonder kan afwerken, en je niet hoeft te zoeken naar het volgende vakje.
In de theorie van de de codeerregel niet lijkt me. Aangezien je gewoon moet kijken naar die code. Waar 1 dan linksboven is. In de theoriekamer van de Post werkt dat vast ideaal.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Maar dat is met ingooien weer lastiger als je de kast niet kent
ja, in de ideale wereld klopt iedere postcode van ieder poststuk, maar rond de kerstdagen zie je hoeveel post er nog handmatig gesorteerd moet worden. Bakken vol.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:36 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
In de theorie van de de codeerregel niet lijkt me. Aangezien je gewoon moet kijken naar die code. Waar 1 dan linksboven is. In de theoriekamer van de Post werkt dat vast ideaal.
Had ik ook, maar ik weet dat daar iemand op valentijnsdag jarig is.quote:Op woensdag 15 februari 2017 09:53 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik had er gelukkig niet veel tussen zitten. Er was wel een adres bij met meerdere kaarten met verschillend handschrift
Je kunt toch gewoon de envelop op een ander punt vastpakken.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 22:07 schreef Rafierafie het volgende:
Ik als bezorger vind die nieuwe codering niet geweldig in ieder geval. Vooral met mijn dagelijkse stapel losse post was het toch wel handig om rechtsonder even snel te kunnen zien waar het volgende losse stuk thuishoort. Zal wel een kwestie van wennen zijn.
Een envelop met lipafdruk durfde ik haast niet aan te raken. De afdruk was namelijk wel erg smal en langgerekt. Geen grap.
Ik ben bij thuiskomst dan ook direct naar de kraan gerend om mijn handen te wassen en daarna heb ik mijn handschoenen even een sopje gegeven.
Ik ben zooo geen fan van deze jaarlijks terugkerende valentijnsactie.
Het is nog geen complete codeerregel, maar wat je nu ziet:quote:Op dinsdag 14 februari 2017 18:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik zag 'm vandaag ook al voorbijkomen, de codeerregel. De opmaak is ongeveer als volgt (voorbeeld):
#6301#15#2012#
Ik meen 'm al gekraakt te hebben, correct me if I'm wrong.
1) 6301: Het eerste nummer is het loopnummer (duh)
2) 15: het tweede nummer geeft het vakje van de sorteerkast aan (genummerd van linksboven tot rechtsonder). Uitgaande van een kast van 8 breed en 6 hoog is dit dus het 3e vakje van kolom 3.
3) 20: het derde nummer is het volgnummer van het segment, in loopvolgorde.
4) 10: het vierde nummer is het volgnummer van het huisnummer in het betreffende segment. Loopt dit segment bijv. van nummer 23 tot 1, dan zou nummer 12 overeenkomen met huisnummer 1.
Het nummer stond overigens alleen op de SMK-post, niet op de tijdschriften en pakjes. Op welke wijze de voorbereiders nu sneller zouden kunnen werken is me niet geheel duidelijk: ik denk dat ik Balsemienlaan 14 sneller kan vinden op een sorteerkast dan 1807#11#2007.
Volgens mij is dat nagenoeg hetzelfde als wat ik zei. De instraateenheid komt overeen met het loopnummer, bundelnummer in loop is hetzelfde als volgnummer segment in loopvolgorde (er wordt immers in principe per segment afgebundeld), en positie afgiftepunt in bundel is hetzelfde als het volgnummer van het huisnummer in de bundel. In mijn voorbeeld heb je een bundel die loopt van nummer 23-1 (oneven nrs), en krijgt huisnummer 1 dus volgnummer 12. Er lijkt dus wel degelijk een directe relatie met het huisnummer te zijn. Jij noemt het "positie afgiftepunt" maar dat is in feite hetzelfde als "positie huisnummer", want in principe heeft elk afgiftepunt een huisnummer.quote:Op woensdag 15 februari 2017 17:53 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
Het is nog geen complete codeerregel, maar wat je nu ziet:
#6301#15#2012#
6301 - Instraateenheid.
15 - Vaknummer op kast.
20 - Bundelnummer in loop.
12 - Positie afgiftepunt in bundel. (geen directe relatie met huisnummer)
Kan die app dat wel allemaal aan? Dan heeft elke bezorger er opeens honderden taken bij in de lijst! Zeker omdat de app de scanresultaten niet heel erg snel verwerkt. Ik loop af en toe een wijk waar een bedrijf zit dat veel scanpakjes krijgt, en je kunt ze niet snel achter elkaar scannen. Je scant er eentje, dan moet je wachten op het piepje en de mededeling "scan gelukt", en dan kun je de volgende pas doen. Volgens mij ben je zo een uur langer bezig met je wijk als je stempassen moet scannen, als de app al niet gelijk vastloopt door dat massale gescan. Gelukkig loop ik niet in Amsterdam!quote:Op woensdag 15 februari 2017 20:51 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Weer een stukje humor op de PostNL website over het scannen de stempassen in onder meer Amsterdam:. "Alle stempassen zijn als taken in de app opgenomen maar je scant ze direct vanaf de bundel. Aan het einde van je wijk check je of er nog taken overblijven. Die mogen de collega’s in de proef handmatig afmelden". Je onthoud natuurlijk precies of je een specifieke stempas ergens hebt bezorgd
Klopt zit weinig verschil in (mjin info komt uit een sheet van het projectteam).quote:Op woensdag 15 februari 2017 21:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens mij is dat nagenoeg hetzelfde als wat ik zei. De instraateenheid komt overeen met het loopnummer, bundelnummer in loop is hetzelfde als volgnummer segment in loopvolgorde (er wordt immers in principe per segment afgebundeld), en positie afgiftepunt in bundel is hetzelfde als het volgnummer van het huisnummer in de bundel. In mijn voorbeeld heb je een bundel die loopt van nummer 23-1 (oneven nrs), en krijgt huisnummer 1 dus volgnummer 12. Er lijkt dus wel degelijk een directe relatie met het huisnummer te zijn. Jij noemt het "positie afgiftepunt" maar dat is in feite hetzelfde als "positie huisnummer", want in principe heeft elk afgiftepunt een huisnummer.
Ik krijg een wit pagina als ik op de link drukquote:Op woensdag 15 februari 2017 22:30 schreef Rafierafie het volgende:
Vandaag bericht gekregen dat we hier eind mei gaan beginnen met het meerbundelsysteem. Om het ons zo makkelijk mogelijk te maken krijgen we ook een postvest.
Eventuele extra tijd voor het bezorgen mogen we doorgeven.
Voor wie het nog niet gezien heeft: Filmpje.
Ik wel. Maar heb er niks over gehoord. Het kan zin dat wij niet mee doen aan de proef. Dat zou zo kunnen anders zou het redelijk vervelend kort dag zijn om iets laten weten.quote:Op woensdag 15 februari 2017 21:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Kan die app dat wel allemaal aan? Dan heeft elke bezorger er opeens honderden taken bij in de lijst! Zeker omdat de app de scanresultaten niet heel erg snel verwerkt. Ik loop af en toe een wijk waar een bedrijf zit dat veel scanpakjes krijgt, en je kunt ze niet snel achter elkaar scannen. Je scant er eentje, dan moet je wachten op het piepje en de mededeling "scan gelukt", en dan kun je de volgende pas doen. Volgens mij ben je zo een uur langer bezig met je wijk als je stempassen moet scannen, als de app al niet gelijk vastloopt door dat massale gescan. Gelukkig loop ik niet in Amsterdam!
gewerkte tijd is betaalde tijdquote:Op woensdag 15 februari 2017 23:48 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik wel. Maar heb er niks over gehoord. Het kan zin dat wij niet mee doen aan de proef. Dat zou zo kunnen anders zou het redelijk vervelend kort dag zijn om iets laten weten.
Overigens denk ik dat die app dat niet aankan, zeker op dit moment niet. Op de een of andere irritante manier moet ik sinds de laatste app elke x minuten weer inloggen. Daarna slaat de app een tijdje op zwart en pas dan kan ik redelijk scannen. Maar elke inlog kost een minuut of 3/4.
Er staat een typefout in de link, de spatie tussen werk en wijzer moet je verwijderen.quote:Op woensdag 15 februari 2017 23:33 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Ik krijg een wit pagina als ik op de link druk
Wow, dat ziet er comfortabel uit, ik zou bijna terug willen! Alleen een arboverantwoord pijpje om het (of jezelf) op te blazen ontbreekt nog. Hoe loopt de proef met schoenendozen op het hoofd?quote:Op donderdag 16 februari 2017 01:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Direct linkje naar de film (kijk en huiver)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |