abonnement Unibet Coolblue
pi_168169047


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!






Betaaldata:


Emolumententabel:



Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
Peterselieman
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71
Globetrottertje



[ Bericht 2% gewijzigd door Globetrottertje op 17-01-2017 21:22:11 ]
pi_168169101
Die 0,7 pakjes klopt ook geen mieter van, want afgelopen vrijdag had ik voor een wijk 10 scanpakjes. De China en Hongkong meuk nog niet eens meegerekend.
pi_168171843
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 18:48 schreef Globetrottertje het volgende:
Die 0,7 pakjes klopt ook geen mieter van, want afgelopen vrijdag had ik voor een wijk 10 scanpakjes. De China en Hongkong meuk nog niet eens meegerekend.
Die 0,7 gaat juist alleen over de internationale grotere pakketjes (die niet in de bus passen), niet over de scanpakjes.
pi_168172650
Nou ja.. daar heb ik er gemiddeld per dag ook veel meer van. Meestal zijn het dezelfde adressen die die dingen ontvangen trouwens.
pi_168177516
Dat 0,7 verhaal gaat inderdaad alleen over de obesinezen (dikke buitenlanders dus). Daarvan mag je er maximaal 5 op een dag per loop hebben.
Dikke Nederlanders mogen alleen als dat vooraf besproken is.
Aan het aantal scanpakjes van normaal formaat (bol e.d.) zit geen maximum. Hetzelfde geldt voor slanke Chinezen die (in theorie) door de brievenbus passen.

Feit is wel dat die 0,7 volledig uit de lucht gegrepen is.
Ik vind het ook heel mooi hoe ze nog steeds volhouden dat de tijd die je besteedt aan pakjes, de tijdsbesparing door de afname van het postvolume niet compenseert. Ik heb in januari nog nooit zo vaak extra tijd hoeven vragen als dit jaar.
Ik ga dan ook niet akkoord met de nieuwe voorzettijden.

Is er hier eigenlijk iemand die wel akkoord gaat met de aangepaste looptijden?
pi_168183026
Bijna iemand bij ons gaat akkoord met de aangepaste tijden. Het zijn ook onmogelijk haalbare tijden voor de meeste wijken.

We hebben een papier bij ons op het depot hangen waarop we moesten schrijven hoelang we in werkelijkheid gemiddeld over een wijk doen.

Lastig voor mensen die geen vaste wijken hebben. Maar bijna iedereen heeft er tijd bij moeten zetten, dus de flexibelen profiteren er misschien ook van.

Gelukkig kunnen we extra tijd claimen. Er wordt wel gevraagd nog even extra de reden te mailen of te appen. Tot nu toe heb ik de extra geclaimde tijd gekregen, maar bij mindertijd als dat voorkomt, min ik ook. Wel zo eerlijk.

Dus ik heb wel de tijd uitbetaald gekregen die ik ook echt gelopen heb.

Alleen bij ziekte..
Ik heb een contract voor 12 uur. Ben drie dagen ziek geweest in december en eigenlijk onder dwang weer begonnen. Maar kreeg mooi niet de 12 uur die week. In mijn rooster stond 9:46 ipv 12 uur. 2 uur en 14 minuten is van mijn meertijd afgehaald.

Ik dacht dat je bij ziekte gewoon je contracttijd kreeg?

Maar ja, vaak veranderen er weer dingen dat ik op een gegeven moment niet meer precies weet wat nu de nieuwe regels zijn.

Op een mail met een vraag hierover is niet gereageerd. En op het depot wisten ze het ook niet. Anderen die ziek waren hebben ook even gechecked en die zijn ook tijd kwijtgeraakt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Globetrottertje op 16-01-2017 07:13:27 ]
pi_168183712
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 06:47 schreef Globetrottertje het volgende:

Gelukkig kunnen we extra tijd claimen.
Nadeel is dat je rooster wordt volgegooid aan de hand van de basistijden. Als die te krap staan (of te kort) maak je structureel meeruren (die je vervolgens nog maar beperkt in vrije tijd mag omzetten, als je dat wil; flexibiliteit kan maar van één kant komen bij PostNL). Na drie maanden zou je een groter contract kunnen claimen. Maar dan gaan ze bij de planning weer uit van de basistijden... enz enz.
Zo zorgt die zogenaamde volumedaling wel dat jij 's avonds haast geen afspraken meer kunt maken.
En inderdaad: bij ziekte weten ze niets meer van dat structurele overwerk.

Maar goed.... mag niet klagen, mijn onbeTaalde tijd bevalt prima ;)
pi_168183912
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 06:47 schreef Globetrottertje het volgende:
Bijna iemand bij ons gaat akkoord met de aangepaste tijden. Het zijn ook onmogelijk haalbare tijden voor de meeste wijken.

We hebben een papier bij ons op het depot hangen waarop we moesten schrijven hoelang we in werkelijkheid gemiddeld over een wijk doen.

Lastig voor mensen die geen vaste wijken hebben. Maar bijna iedereen heeft er tijd bij moeten zetten, dus de flexibelen profiteren er misschien ook van.

Gelukkig kunnen we extra tijd claimen. Er wordt wel gevraagd nog even extra de reden te mailen of te appen. Tot nu toe heb ik de extra geclaimde tijd gekregen, maar bij mindertijd als dat voorkomt, min ik ook. Wel zo eerlijk.

Dus ik heb wel de tijd uitbetaald gekregen die ik ook echt gelopen heb.

Alleen bij ziekte..
Ik heb een contract voor 12 uur. Ben drie dagen ziek geweest in december en eigenlijk onder dwang weer begonnen. Maar kreeg mooi niet de 12 uur die week. In mijn rooster stond 9:46 ipv 12 uur. 2 uur en 14 minuten is van mijn meertijd afgehaald.

Ik dacht dat je bij ziekte gewoon je contracttijd kreeg?

Maar ja, vaak veranderen er weer dingen dat ik op een gegeven moment niet meer precies weet wat nu de nieuwe regels zijn.

Op een mail met een vraag hierover is niet gereageerd. En op het depot wisten ze het ook niet. Anderen die ziek waren hebben ook even gechecked en die zijn ook tijd kwijtgeraakt.
Maar je bent niet de hele week ziek geweest, slechts een paar dagen. Als je de hele week ziek was geweest had je inderdaad 12 uur gekregen. Ik weet niet precies hoe ze het tegenwoordig doen, of je dan de dagen waarop je ziek was de tijd krijgt die er voor je ingeplande wijken stond, of dat het (er vanuitgaande dat je normaal 5 dagen werkt) 12:5 x3 wordt als berekening van hoeveel uren je dan krijgt voor de dagen dat je ziek was.
pi_168184251
Dat is zo. Ik ben niet de hele week ziek geweest. Ik zou iets van 15,5 uur gewerkt hebben als ik die drie dagen (donderdag, vrijdag en zaterdag) gewoon was gaan werken.
Ik heb nu 9:46 gekregen ipv 15,5. Ik heb een contract van 12 uur dus had anders 2 1/2 meertijd. Nu had ik 2 uur en 14 mindertijd. Ze hebben ook die dragen andere tijden gebruikt dan de basistijden van mijn wijken.
pi_168184258
Het zal wel kloppen, maar ze leggen niet uit hoe ze eraan komen als je het vraagt.
pi_168184328
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 09:54 schreef Globetrottertje het volgende:
Dat is zo. Ik ben niet de hele week ziek geweest. Ik zou iets van 15,5 uur gewerkt hebben als ik die drie dagen (donderdag, vrijdag en zaterdag) gewoon was gaan werken.
Ik heb nu 9:46 gekregen ipv 15,5. Ik heb een contract van 12 uur dus had anders 2 1/2 meertijd. Nu had ik 2 uur en 14 mindertijd. Ze hebben ook die dragen andere tijden gebruikt dan de basistijden van mijn wijken.
ja, hoeveel tijd dan? 2:24 of zo per dag dat je ziek was? Want dan zullen ze het dus zo berekend hebben als 12 uur contract verdeeld over 5 dagen, dus 2 uur 24 per dag.
  maandag 16 januari 2017 @ 11:48:37 #12
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_168186310
Als je kort ziek bent. Dan krijg je het gemiddelde van je dag. Ben je lang ziek dan krijg je het gemiddelde van de afgelopen 3 maanden.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_168186614
Bedankt voor de antwoorden. Dan is dat in ieder geval duidelijk! :)
pi_168187084
Nou hecht ik niet zo heel erg aan privacy, maar nu heb ik 1x met de concurrent-app bezorgd, met alleen locatiebepaling aan, en nu krijg ik vragen van Google Maps over een bedrijf waar ik dus met de post aan de deur ben geweest. Het is dus allemaal niet zo onschuldig als ik dacht. Wel grappig dat 'we' zo de hele statistieken in de war gooien, want de gemiddelde winkeltijd zal zo ongeveer 1,5 seconde zijn.
pi_168187783
quote:
Is er hier eigenlijk iemand die wel akkoord gaat met de aangepaste looptijden?
Donderdag en zaterdag wel; dinsdag kom ik nu al zwaar tijd te kort en woensdag en vrijdag staat mijn ene wijk te krap en de andere te ruim, waardoor ik in totaal wel uitkom, maar de verdeling niet klopt (en als ik dan verlof heb en Jantje krijgt mijn ruime wijk en Pietje mijn krappe wijk, dan is dat natuurlijk niet zo leuk voor Pietje). Ik ga woensdag definitief kijken wat de normtijden van mijn vaste wijken zouden moeten zijn, aan collega's vragen of ze daar ook mee uitkomen en dan een alternatief voorstel naar teamleider mailen. Wel jammer dat er niet automatisch op "mijnwerk" een invulformulier komt waarop je je gewenste normtijden kunt invullen voor je vaste wijken. dan zouden gaten ook gelijk opvallen voor wijken die altijd door verschillende mensen gelopen worden.
pi_168188983
Ik werk bij Pakketten als zaterdagmedewerker en word binnen niet al te lange tijd 22. Ik heb pas geleden een functioneringsgesprek gehad waar de manager mij vertelde dat ik een schaaljaar omhoog zou gaan wegens de positieve beoordeling. Nu ben ik benieuwd of ik dan bovenop de loonsverhoging van 21 --> schaaljaar 0 i.v.m. mijn leeftijd, ook een verhoging naar schaaljaar 1 krijg?
pi_168214719
@Thomas-Sama, ik zie dat de plaatjes van het salaristabel en emolumenten niet kloppen, maar het lukt mij niet het te veranderen.
Ik heb de foutieve info wel weg kunnen halen.

Ik denk dat ik er verder maar even af blijf, voordat ik het hele forum naar zijn grootje help.
:o

Lukt het jou misschien. Ik zit hier alleen maar op een mobieltje.

[ Bericht 18% gewijzigd door Globetrottertje op 17-01-2017 10:59:42 ]
pi_168223358
Ik ben niet de topicstarter, dus kan niks doen :{
pi_168223744
Heb je de url's nog? Dan kan ik proberen ze er tussen te zetten. De pb is weg.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 17:28:59 #20
327191 RobertNL
For your gear.
pi_168223931
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 12:30 schreef diesnelle het volgende:
Nou hecht ik niet zo heel erg aan privacy, maar nu heb ik 1x met de concurrent-app bezorgd, met alleen locatiebepaling aan, en nu krijg ik vragen van Google Maps over een bedrijf waar ik dus met de post aan de deur ben geweest. Het is dus allemaal niet zo onschuldig als ik dacht. Wel grappig dat 'we' zo de hele statistieken in de war gooien, want de gemiddelde winkeltijd zal zo ongeveer 1,5 seconde zijn.
Je telefoon heeft ook locatieservices instellingen, je ergens kan uitzetten dat google deze gebruikt (verzamelen blijven ze vast wel doen).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_168224318
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 17:22 schreef Globetrottertje het volgende:
Heb je de url's nog? Dan kan ik proberen ze er tussen te zetten. De pb is weg.
Betaaldata: http://i.imgur.com/CTM2hlP.png

Emolumententijdvak: http://i.imgur.com/WpsqU55.png
  dinsdag 17 januari 2017 @ 19:15:21 #22
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_168226878
Was er niet een wiki waar dat in moest?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_168230253


[ Bericht 100% gewijzigd door Globetrottertje op 17-01-2017 20:58:28 ]
pi_168230313


[ Bericht 100% gewijzigd door Globetrottertje op 17-01-2017 20:57:32 ]
pi_168230605
Gelukt! Sorry voor de dubbele post

[ Bericht 50% gewijzigd door Globetrottertje op 17-01-2017 21:23:10 ]
pi_168231379
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:02 schreef Globetrottertje het volgende:
Gelukt! Sorry voor de dubbele post
Je was me net voor. :P
pi_168235158
Omdat we met z'n allen zo goed scannen krijgen we allemaal vanaf 20 januari een powerbank thuis gestuurd lees ik net op mijn PostNL.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 23:21:13 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168235389
uit hetzelfde bericht:
quote:
Zo willen we dit jaar niet alleen brievenbuspakjes scannen, maar ook brieven. De gemeente Amsterdam wil die dienst al gebruiken voor de verkiezingen.
Amsterdamse bezorgers succes :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 januari 2017 @ 23:21:44 #29
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_168235406
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:11 schreef the_X het volgende:
Omdat we met z'n allen zo goed scannen krijgen we allemaal vanaf 20 januari een powerbank thuis gestuurd lees ik net op mijn PostNL.
Dan kunnen we die voortaan allemaal op het depot opladen. :+
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 17 januari 2017 @ 23:22:31 #30
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_168235426
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
uit hetzelfde bericht:

[..]

Amsterdamse bezorgers succes :')
Ik ga zooo verhuizen. :'( :'(
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_168235446
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
uit hetzelfde bericht:

[..]

Amsterdamse bezorgers succes :')
Tja dan heb je die powerbank ook gewoon nodig :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 23:25:04 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168235480
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:23 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Tja dan heb je die powerbank ook gewoon nodig :P
Voor wat hoort wat :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 23:26:04 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168235505
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:22 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik ga zooo verhuizen. :'( :'(
Gewerkte tijd is betaalde tijd, dus ook de tijd dat je het mobieltje op moest laden omdat het leeg was door al dat scannen ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 januari 2017 @ 23:33:04 #34
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_168235646
Ik zie mezelf echt nog geen 800 brieven scannen. Daar is de app gewoon veel te traag voor. Dat kan alleen maar als dat in een aparte loop gaat.

Vraag me af hoe dat scan ding werkt. Perslot zie je dan je scherm niet meer. Dus dan kan je ook de lijst niet meer zien en de meldingen wegklikken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 23:35:51 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168235704
scannen, paar seconden wachten tot je een melding krijgt dat het gelukt is en dan kan pas de volgende.

kwam ik ook een keer achter toen ik twee pakjes direct achter elkaar scande. Bleek dat eentje niet goed verwerkt was :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 januari 2017 @ 23:39:51 #36
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_168235789
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:35 schreef Peterselieman het volgende:
scannen, paar seconden wachten tot je een melding krijgt dat het gelukt is en dan kan pas de volgende.

kwam ik ook een keer achter toen ik twee pakjes direct achter elkaar scande. Bleek dat eentje niet goed verwerkt was :')
Oh dat gebeurd me een paar keer per week. Dus dat had ik vrij snel door. Maar dat is wel het grote probleem als je straks geen scherm ziet. Dan moet je dus wachten op de plingel. Maar die plingel kan ook beteken dat de barcode niet herkend wordt of dat er een andere fout in zit.
(En hij moet natuurlijk altijd even mekkeren over locatie aan)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_168237209
Bij mij duurt het opstarten van de scan altijd heel lang. :(
pi_168237708
Ik krijg het scannen altijd sneller opgestart als ik het doe via "taken". Bij " vandaag " duurt het altijd veel langer.
pi_168238489
Oh dan ga ik het eens zo proberen. Bedankt voor de tip. Kijken of dat werkt.
pi_168245205
Nieuwe salarisspecificatie is er weer! *O*
pi_168245967
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:33 schreef V__L_N het volgende:
Ik zie mezelf echt nog geen 800 brieven scannen. Daar is de app gewoon veel te traag voor. Dat kan alleen maar als dat in een aparte loop gaat.

Vraag me af hoe dat scan ding werkt. Perslot zie je dan je scherm niet meer. Dus dan kan je ook de lijst niet meer zien en de meldingen wegklikken.
Ik vraag me af of die mobiele scanner een succes gaat worden. In het filmpje is dit apparaat te zien, dat kost rond de EUR 370, dus als PostNL er daar 20.000 van moet aanschaffen, dan gaat dat in de vele miljoenen euro's lopen. Zelfs al zouden ze een fikse korting bedingen.

Afgezien daarvan is het ook een beetje penny wise pound foolish om een apparaat van bijna 400 euro te kopen om er voor te zorgen dat een telefoon van 90 euro droog blijft.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_168246150
Powerbank *O*

En aan het rooster te zien is 1 van mijn collega's net nu in mijn vakantie vertrokken. Ik had gehoord dat ze eind januari weg zou gaan, maar misschien dat ze ook nog wat vakantie opgenomen heeft oid. Wel jammer, want dan zie ik haar dus waarschijnlijk niet meer...

Dat scannen gaat hier gelukkig meestal wel goed nu. Nu ik weet dat hij vaak de verkeerde code pakt als er 2 codes in beeld zijn, zorg ik gewoon dat alleen de goede in beeld is. En inderdaad niet 2 pakjes direct achter elkaar scannen, dat werkt niet. Sinds ik dit weet, heb ik geen enkel pakje meer gehad waarbij het fout ging (gelukkig ook niks met beschadigde barcode). Als ik nu heb gezien dat de scanner de goede code pakt, wacht ik ook niet meer op de bevestiging. Gaat het dan toch mis, dan kan het altijd nog handmatig.. maar dat is dus nog niet nodig geweest :)
Hoe snel het gaat ligt ook wel wat aan je telefoon. Op mijn oude telefoon (nu werktelefoon), gaat het veel trager dan op mijn nieuwe. Betere telefoon, nieuwere versie van android, dus dat is ook niet zo vreemd :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_168246645
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:32 schreef Globetrottertje het volgende:
Nieuwe salarisspecificatie is er weer! *O*
Ik zag het. Voorheen kregen we dan een mailtje. Is dat ook al wegbezuinigd?

De opmaak van de loonstrookjes is ook veranderd, zie ik. Het is er niet echt overzichtelijker op geworden. Ook werk ik blijkbaar niet meer bij Voorbereiden & Bezorgen, maar bij Operations. Dat klinkt natuurlijk veel indrukwekkender. :')
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 januari 2017 @ 16:42:51 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168247003
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik zag het. Voorheen kregen we dan een mailtje. Is dat ook al wegbezuinigd?

De opmaak van de loonstrookjes is ook veranderd, zie ik. Het is er niet echt overzichtelijker op geworden. Ook werk ik blijkbaar niet meer bij Voorbereiden & Bezorgen, maar bij Operations. Dat klinkt natuurlijk veel indrukwekkender. :')
Productie Operations zelfs :P

En dat nieuwe scannertje is mooi, maar als je maar een dag per week werkt is het niet echt nodig. Zelfs het hoesje voor de telefoon heb ik niet :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168247078
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik zag het. Voorheen kregen we dan een mailtje. Is dat ook al wegbezuinigd?

De opmaak van de loonstrookjes is ook veranderd, zie ik. Het is er niet echt overzichtelijker op geworden. Ook werk ik blijkbaar niet meer bij Voorbereiden & Bezorgen, maar bij Operations. Dat klinkt natuurlijk veel indrukwekkender. :')
oh, ik vond de nieuwe opmaak juist best overzichtelijk.
Misschien hebben ze inmiddels ingezien dat we toch niet overstappen naar alleen een digitale versie van de loonstrook, en sturen ze daarom het mailtje niet meer.
pi_168247997
Beetje jammer dat m'n salaris niet klopt. In januari gaat het salaris normaal omhoog, en ik zou ook nog een trede omhoog moeten... Niet gebeurd. Weet iemand of je ze ook kan mailen of alleen bellen?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_168248123
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:26 schreef V__L_N het volgende:
Beetje jammer dat m'n salaris niet klopt. In januari gaat het salaris normaal omhoog, en ik zou ook nog een trede omhoog moeten... Niet gebeurd. Weet iemand of je ze ook kan mailen of alleen bellen?
Ik had hier ook even over gebeld. Mijn normale salaris wat aan mijn contracturen vastzit is verhoogd, alleen doordat er nog wat extra uren uitbetaald werden welke in 2016 zijn gemaakt geldt daar nog het oude salaris over, en dat staat dan onderaan je loonstrookje.
pi_168248488
Hmm, even gekeken. Er zit inderdaad een tientje tussen vorig jaar en dit jaar.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 18 januari 2017 @ 19:04:06 #49
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_168250248
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Voorheen kregen we dan een mailtje. Is dat ook al wegbezuinigd?
Kennelijk kan het systeem dat niet meer aan. :')

Ik kreeg er als ex PostNL-er zelfs een mailtje over. :')
pi_168250449
Leuk loonstrookje, maar wel een beetje creatief boekhouden van de Post. Het deel van mijn overuren tussen mijn contractomvang en de omvang van het contract van een fultimer is betaald als "uitbetaalde uren" De overige uren zijn betaald als "overwerkvergoeding 100%". Over dat laatste betaal ik dus meer belasting.

Ook heb ik boven de 37 uur per week recht op 50% toeslag. Echter hebben ze het gemiddelde van die 5 weken genomen en dan gekeken hoeveel ik dan gemiddeld boven de 37 zit.

Bij beide heb ik trouwens geen idee of dit nu standaard is bij PostNL. Nog nooit een dergelijke berg overuren gehad.
pi_168251012
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:11 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Leuk loonstrookje, maar wel een beetje creatief boekhouden van de Post. Het deel van mijn overuren tussen mijn contractomvang en de omvang van het contract van een fultimer is betaald als "uitbetaalde uren" De overige uren zijn betaald als "overwerkvergoeding 100%". Over dat laatste betaal ik dus meer belasting.

Ook heb ik boven de 37 uur per week recht op 50% toeslag. Echter hebben ze het gemiddelde van die 5 weken genomen en dan gekeken hoeveel ik dan gemiddeld boven de 37 zit.

Bij beide heb ik trouwens geen idee of dit nu standaard is bij PostNL. Nog nooit een dergelijke berg overuren gehad.
volgens mij wordt dat van die overuren altijd berekend over het gemiddelde in die periode, niet per week. Hoezo betaal je meer belasting over je "overwerkvergoeding"?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 januari 2017 @ 19:37:15 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168251232
Het lijkt alsof je meer belasting betaalt over die aparte categorie, omdat de belasting direct geheven wordt over dat deel, maar als het bedrag een component van het grote geheel was geweest had je dezelfde hoeveelheid belasting af moeten tikken, alleen was het minder zichtbaar geweest. Dit omdat van het normale loon onder meer arbeidskorting en heffingskorting afgetrokken wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168253130
Ah oké dank voor de info beide :s) Ik dacht dat het hoger was omdat in mijn ogen de belasting voor toeslagen (de vergoeding valt hier in dezelfde categorie) altijd veel hoger leek. Maar de verklaring van Peterselieman is wat dat betreft logisch.
pi_168272903
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik zag het. Voorheen kregen we dan een mailtje. Is dat ook al wegbezuinigd?
Wel zijn nu de data bekend wanneer je het in ESS (na 13:00) ontvangt
pi_168278891
Het verbaast me dat blijkbaar niemand hier iets heeft gelezen over het bezorgen uit twee bundels i.c.m. het postvest. Stond iets over in de reacties onder dit bericht.
Telkens als je denkt dat ze het hebben opgegeven, duiken er toch weer berichten op over nieuwe proeven met dat postvest.

Wat ik me ook afvroeg: wanneer kregen we altijd die beoordelingsbrief? Is dat nu ook al wegbezuinigd?
pi_168282537
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 21:44 schreef Rafierafie het volgende:
Het verbaast me dat blijkbaar niemand hier iets heeft gelezen over het bezorgen uit twee bundels i.c.m. het postvest. Stond iets over in de reacties onder dit bericht.
Telkens als je denkt dat ze het hebben opgegeven, duiken er toch weer berichten op over nieuwe proeven met dat postvest.

Wat ik me ook afvroeg: wanneer kregen we altijd die beoordelingsbrief? Is dat nu ook al wegbezuinigd?
Dat is toch al oud nieuws? In december 2015 werd hier al melding van gemaakt in het MZ Journaal.

quote:
De OR Productie heeft een adviesaanvraag gehad over een investering in 5 nieuwe Sorteermachines Extra (SMX). Als de OR hier positief over adviseert worden de 5 machines eind 2015 besteld. Vanaf 2017 moeten de 5 SMX'en operationeel zijn. Door de aanschaf van deze SMX'en zal er meer flexibiliteit in het proces ontstaan. Daarnaast blijken de SMK's (Sorteermachines Klein) langer mee te gaan dan verwacht. Deze kunnen waarschijnlijk nog mee tot 2025. Dit betekent dat de kleine post (nog) niet door de SMX'en gesorteerd wordt. Daardoor zal de kleine post en de grote post apart worden gesorteerd. De kleine post en de grote post zullen volgens de berekeningen van het bedrijf niet worden samengevoegd tijdens de voorbereiding. Op dit moment wordt onderzocht welke hulpmiddelen geschikt zijn voor het bezorgen.
Ik hoorde trouwens van een TC dat er momenteel ergens in den lande een pilot gaande was met het postvest, en dat de deelnemers enorm enthousiast waren. Vooral degenen met rugklachten kwamen superlatieven te kort om het postvest aan te prijzen.

Yeah, right. Elke keer als PostNL een pilot uitvoert komen deze verhalen naar voren. Over Georoute was iedereen ook zogenaamd dolenthousiast. En over die zweterige plastiekpolo's was men ook alom euforisch.

Nee, het lijkt me echt reuze handig, zo'n vest. Elke keer als je bukt voor een lage brievenbus pleurt de boel er uit. In de zomer is zo'n ding bloedheet, en hoe moet het als het hard regent? Moet je dat ding over je regenjas heen trekken zodat alles zeiknat wordt, of moet de regenjas over het vest?

Verder denk ik dat je ook veel langer bezig bent met bezorgen, als je voor elk adres de post uit meerdere bundels vandaan moet plukken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_168286046
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 23:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Verder denk ik dat je ook veel langer bezig bent met bezorgen, als je voor elk adres de post uit meerdere bundels vandaan moet plukken.
Om over het doorbundelen maar niet te spreken (zo onhandig mogelijk, zo leek de ongeschreven regel hier wel). Dan nog wat meer scanpakjes en Chineze bobbels erbij en de proef wordt wegens weergaloos succes uitgebreid.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 08:48:37 #58
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_168286304
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 23:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Verder denk ik dat je ook veel langer bezig bent met bezorgen, als je voor elk adres de post uit meerdere bundels vandaan moet plukken.
Ja maar, het magische woord volumedaling komt dan weer om de hoek kijken. Dus maakt het qua tijd niet uit.
pi_168286454
Enkele jaren geleden grensde wij aan een gebied waar ze een pilot deden met dat postvest. Het gevolg was dat wij mensen konden gaan uitlenen omdat iedereen er daar vandoor was gegaan :N
pi_168286548
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 08:48 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja maar, het magische woord volumedaling komt dan weer om de hoek kijken. Dus maakt het qua tijd niet uit.
Inderdaad, ze moeten wat om de bezorger op straat te houden als er straks niet meer genoeg onkruid of vuilnis te fotograferen is. ;)
pi_168286936
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 09:00 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Enkele jaren geleden grensde wij aan een gebied waar ze een pilot deden met dat postvest. Het gevolg was dat wij mensen konden gaan uitlenen omdat iedereen er daar vandoor was gegaan :N
Zolang de keuze om een dergelijk postvest te gebruiken aan jezelf blijft, vind ik het prima. Er zullen vast wel mensen zijn die het een handig ding vinden.
Ik heb wel een probleem met dat multibundelsysteem.

De ideale postbezorger van de toekomst:
pi_168290996
Ik blijf nog altijd maar hopen dat dat gedoe met meerdere bundels er niet echt komt :')

Heb nu maar eens een mail gestuurd naar de planner, netjes uitgelegd dat ik in principe niet tot na 17.00 uur wil werken en dat ik dan diensten van max 4 uur zou kunnen krijgen. En dat ik daar nu graag een afspraak over wil maken. Zal me benieuwen. De 31e kwam de post toch nog om 11.15, en dit is de 1e keer sindsdien dat ik weer zo'n dienst krijg. Volgende week zaterdag 4u40 voor alleen de wijken zelf. In de praktijk komt de post vaak wel al om 12 uur en daar gaat de planner dus volgens mij ook vanuit. Nuja, we zullen zien.

Update: geregeld! Als het goed is houden ze er voortaan rekening mee met max 4 uur :)

[ Bericht 11% gewijzigd door VixenFromHell op 20-01-2017 15:11:46 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_168303241
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 23:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Yeah, right. Elke keer als PostNL een pilot uitvoert komen deze verhalen naar voren. Over Georoute was iedereen ook zogenaamd dolenthousiast. En over die zweterige plastiekpolo's was men ook alom euforisch.
Pilots lijken vaak goed te lopen omdat er gemonitord, gecorrigeerd en gestuurd wordt. Ze worden vaak uitgevoerd onder goed gecontroleerde omstandigheden. Zodra het dan groter geïmplementeerd moet worden valt dat grotendeels weg en verzuipt men er in.

Zelfs van de GeoRoute hier had je nog wel logisch bezorgbare wijken kunnen maken met genoeg moeite. Maar waar in zo'n pilot kosten noch moeite gespaard worden is dat bij de grootscheepse implementatie geenszins meer het geval. Want dan gaat het om deadlines en budgetten, die veelal veel te rooskleurig ingeschat zijn...

Praktijkvoorbeeld van mijn dorp waar ik destijds nog veel bezorgde:
Wij hadden vóór de Georoute 17 wijken (18 met buitenwijk erbij maar juist die is nooit 'vergeoëd'). Daar waren in de loop der tijd wel wat zaken ingeslopen waarvan ik zoiets had van: "Daar kunnen we wel een keer goed naar kijken en de zaken iets efficiënter laten lopen.". Sloop en nieuwbouw van huizen en (toegangs)wegen en depots die van locatie veranderden. Maar dat gebeurde dus niet of nauwelijks meer. Want als iemand het aansneed liep je meestal tegen een muur van onwil en onvermogen op .(veranderingen die verkeerd worden doorgevoerd en de boel erger maakten ipv beter iemand? :P ) . Iets wat velen hier vast herkennen :D

We hadden ook veel wijken die echt te groot waren (voor die tijd met die hoeveelheden post iig zeker), een paar kleintjes van een 4-5 kwartier en een nieuwbouwwijkje wat nog niet af was van nog geen 20 minuten. Met Georoute zou dat allemaal ongeveer gelijk getrokken worden (ik geloof dat het doel was wijken van rond de 2 uur te maken). Dus hoewel ik sceptisch was over Georoute zag ik ook wel kansen als het góéd ingevoerd zou worden.

Helaas werd het (natuurlijk) niet goed ingevoerd. Sterker nog, het werd een complete zooi. Het aantal wijken ging terug van 17 naar 14. Gevolg: die 2 uur werd dus bij lange na niet gehaald. De kleinste werd 2,5-3 uur en de grootste wijken, nou ja, ik heb verschillende keren 4,5-5 uur gelopen op sommige van die draconische creaties :X . Van de 2 depots die we hadden werd er één verplaatst maar de Geo was nog gemaakt op basis van de oude locatie. Nog meer rampspoed dus :D . Tel daarbij de geofratsen van 5 keer een drukke weg over laten steken, brievenbussen die om de hoek in een andere straat lagen (waar de Geosoftware geen weet van had) en meer van dat soort grappen op en het was dus eigenlijk één groot fiasco.

Feitelijk had de hele boel opnieuw gedaan moeten worden om de doelen van het project te bereiken (behapbare, efficiënt te lopen wijken). Maja... Dat gold voor 80% van het hele VBG. En de situatie zal op andere kantoren vast niet veel rooskleuriger geweest zijn :D . Het eventjes 'overdoen' van zo'n project was natuurlijk geen budget voor los te peuteren. Gevolg: ondanks de hevige verontwaardiging en protesten van alles wat ooit een bundel post in zijn of haar klauwen had bleef alles staan zoals het stond. Zelfs na het landelijk cancelen van Georoute is het nooit teruggedraaid op mijn voormalig VBG trouwens.

Hoe dat zo heeft kunnen ontsporen bij ons, geen idee. Ik vermoed dat het gewoon haastwerk is geweest en dat het compleet ontbroken heeft aan fatsoenlijk voorwerk en checks van het resultaat, waarschijnlijk als gevolg van deadline moeten halen...

In zo'n pilot wordt dat natuurlijk wél fatsoenlijk gedaan en wordt elk foutje in het resultaat netjes gecorrigeerd. Ja, dan lijkt het heel goed te werken....
pi_168304612
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 09:00 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Enkele jaren geleden grensde wij aan een gebied waar ze een pilot deden met dat postvest. Het gevolg was dat wij mensen konden gaan uitlenen omdat iedereen er daar vandoor was gegaan :N
Daar hadden wij eigenlijk nooit pilots voor nodig. :') . Het gezeik met uren uitbetalen, verlof kunnen krijgen, slechte planningen en gebrek aan waardering in welke vorm dan ook zorgden altijd wel voor een fors verloop. Al hebben we nog wel eens periodes gehad waarin het vrij stabiel was.

Maar ik heb echt heel veel goede gemotiveerde krachten die echt wilden en konden gewoon hun tanden kapot zien bijten op de Post... Het soort dat niet zeurt, hard werkt, meedenkt, bij springt in noodgevallen en zo. Je weet wel, het soort werknemers dat je eigenlijk heel graag bij je bedrijf wilt hebben. Maar zelfs die zijn er na een paar jaar wel klaar mee als ze zien dat er niks verandert en vertrekken omdat de frustraties het gewoon niet meer waard zijn.

Er is ook een hele lange periode geweest waarin het verloop echt bizar was. Toen probeerden ze het hele dorp vol te zetten met bezorgers. Helft maakte de eerste week niet af. :') . Dat was echt niet omdat het allemaal lamme ongemotiveerde kneusjes waren. Maar die mensen werden niet fatsoenlijk meer ingewerkt. Geen tassen beschikbaar, geen regenpak, communicatie die vanaf dag één misloopt, hoogstens 3 dagen inwerken, vaak maar 2 en soms zelfs maar 1 dag ( :') ), elke dag een andere opleider, dat soort zaken.
pi_168317130
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 20:56 schreef lololo het volgende:

[..]

Daar hadden wij eigenlijk nooit pilots voor nodig. :') . Het gezeik met uren uitbetalen, verlof kunnen krijgen, slechte planningen en gebrek aan waardering in welke vorm dan ook zorgden altijd wel voor een fors verloop. Al hebben we nog wel eens periodes gehad waarin het vrij stabiel was.

Maar ik heb echt heel veel goede gemotiveerde krachten die echt wilden en konden gewoon hun tanden kapot zien bijten op de Post... Het soort dat niet zeurt, hard werkt, meedenkt, bij springt in noodgevallen en zo. Je weet wel, het soort werknemers dat je eigenlijk heel graag bij je bedrijf wilt hebben. Maar zelfs die zijn er na een paar jaar wel klaar mee als ze zien dat er niks verandert en vertrekken omdat de frustraties het gewoon niet meer waard zijn.

Er is ook een hele lange periode geweest waarin het verloop echt bizar was. Toen probeerden ze het hele dorp vol te zetten met bezorgers. Helft maakte de eerste week niet af. :') . Dat was echt niet omdat het allemaal lamme ongemotiveerde kneusjes waren. Maar die mensen werden niet fatsoenlijk meer ingewerkt. Geen tassen beschikbaar, geen regenpak, communicatie die vanaf dag één misloopt, hoogstens 3 dagen inwerken, vaak maar 2 en soms zelfs maar 1 dag ( :') ), elke dag een andere opleider, dat soort zaken.
Nou, 3 dagen inwerken moet toch ook wel genoeg zijn? In veel gevallen is 2 dagen eigenlijk ook wel voldoende. Zo moeilijk is het nu ook weer niet.
Slechte communicatie is wel een ding ja. Plus dat mensen dan vragen "hoeveel tijd krijg ik voor die wijk?" en als ze dan het antwoord horen zien ze het meteen niet meer zitten. Dan zeg je nog dat het bezorgen na een tijdje wel sneller gaat en dat het dan meestal wel te halen is, maar dat geloven ze vaak niet.
En het ligt ook wel aan de periode waarin ze beginnen. In de herfst/winter geven ze het veel sneller op dan in het voorjaar.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 januari 2017 @ 15:01:42 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168321306
grmbl rotfolders. Had er een folder tussen zitten die ervoor zorgde dat de bundels met folders uit elkaar vielen en dat het niet mogelijk was om snel een setje bij elkaar te pakken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 21 januari 2017 @ 15:05:35 #67
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_168321376
Bij ons hebben ze een oud fietsenhok omgetoverd naar een depotje _O- laatst zo'n postbezorgster helemaal schreeuwen "IK BEN TOCH GEEN CHAUFFEUR IK HEB DE CODE NIET BLAH" omdat ze de container 50m moest rollen :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_168322990
Was weer een echte flutdag vandaag. Om 09:00 waren alle voorbereidingen al klaar en ik had geen uitvoering, echt niks aan, die zaterdagen van tegenwoordig
  Redactie Sport zaterdag 21 januari 2017 @ 17:38:28 #69
274204 crew  Mexicanobakker
pi_168323664
zes(!) buspakjes die niet door de brievenbus gingen genot.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 januari 2017 @ 18:45:42 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168324715
quote:
9s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 17:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
zes(!) buspakjes die niet door de brievenbus gingen genot.
_O-

Ik had juist 7 scanpakjes die maar iets dikker waren dan een normale A5-envelop
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168324752
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
grmbl rotfolders. Had er een folder tussen zitten die ervoor zorgde dat de bundels met folders uit elkaar vielen en dat het niet mogelijk was om snel een setje bij elkaar te pakken.
Hier een dunne Vomar blaadje bovenop de AH en Blokker terwijl er niet eens een Vomar in de buurt zit :')
pi_168324835
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 16:49 schreef gelestipjes het volgende:
Was weer een echte flutdag vandaag. Om 09:00 waren alle voorbereidingen al klaar en ik had geen uitvoering, echt niks aan, die zaterdagen van tegenwoordig
Hier wordt er nu al weken aan mensen gevraagd om op zaterdag maar verlof te nemen. Stelt idd allemaal bar weinig voor.
pi_168336332
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 18:52 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Hier wordt er nu al weken aan mensen gevraagd om op zaterdag maar verlof te nemen. Stelt idd allemaal bar weinig voor.
hier krijgen mensen nu al gedwongen roostervrij omdat er simpelweg niet genoeg werk is, niet alleen op zaterdag, maar ook op andere dagen. Nu is januari natuurlijk altijd wel rustig (meestal met uitzondering van week 1) maar heb het idee dat het dit jaar wel nog rustiger is dan voorgaande jaren. Volgende week schijnt ook alweer niks voor te stellen.
Waar je in november/december nog moest smeken bij andere teams of ze misschien iemand konden missen omdat we er anders echt niet door gingen komen, is het nu eerder zo dat andere teams links en rechts proberen om mensen kwijt te kunnen bij andere teams omdat er echt te weinig werk is en de minuren oplopen.
pi_168336841
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 09:40 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

hier krijgen mensen nu al gedwongen roostervrij omdat er simpelweg niet genoeg werk is, niet alleen op zaterdag, maar ook op andere dagen. Nu is januari natuurlijk altijd wel rustig (meestal met uitzondering van week 1) maar heb het idee dat het dit jaar wel nog rustiger is dan voorgaande jaren. Volgende week schijnt ook alweer niks voor te stellen.
Waar je in november/december nog moest smeken bij andere teams of ze misschien iemand konden missen omdat we er anders echt niet door gingen komen, is het nu eerder zo dat andere teams links en rechts proberen om mensen kwijt te kunnen bij andere teams omdat er echt te weinig werk is en de minuren oplopen.
Bij ons valt het reuze mee met de rust. Zaterdag is inderdaad weinig, maar de post die er zaterdag minder is lijkt er gewoon op dinsdag te zijn bijgekomen. Volgens de prognoses is het inderdaad erg rustig, maar in de praktijk valt het mee.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_168337051
Ik heb in januari 2017 hetzelfde uurloon staan als in 2016. Hebben meer mensen dat (ik ben postbezorger)?
pi_168338145
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:30 schreef allweather het volgende:
Ik heb in januari 2017 hetzelfde uurloon staan als in 2016. Hebben meer mensen dat (ik ben postbezorger)?
ja, ik ook, ik ga er vanuit dat dat vanaf volgende maand veranderd is. Volgens mij heb ik voor mijn contracturen wel het nieuwe uursalaris gekregen, want het maandsalaris is wel hoger dan eerst, maar voor de meeruren van de maand ervoor uiteraard nog het oude, en volgens mij is dat het uurbedrag wat nu nog onderaan staat.
  zondag 22 januari 2017 @ 14:51:47 #77
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_168343445
Ik heb juist het idee dat januari nu drukker is dan andere jaren. Zeker de dinsdag is een behoorlijke lading.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_168345461
Vreemd, ik zie in mijn spam-map een raar Engelstalig mailtje van Tita de Vries (die iets met PostNL-communicatie doet), met daarbij ook wat mailadressen van andere postbezorgers. Ik vermoed dat zij (haar computer) een virus heeft.

Het heeft te weinig spelfouten dat ze het zelf geschreven kan hebben, hahaha :)
pi_168345464
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:30 schreef allweather het volgende:
Ik heb in januari 2017 hetzelfde uurloon staan als in 2016. Hebben meer mensen dat (ik ben postbezorger)?
Over de meeruren krijg je nog hetzelfde uurloon, die zijn immers in december (vorig jaar dus) gerealiseerd
pi_168365695
Goedemorgen! Zo rond deze tijd van de maand mis ik het toch wel een beetje.... ;)

(zouden de meeruren van december nog komen?)
pi_168389561
Ze zullen blij met me zijn :') net een week vakantie gehad en nu heb ik buikgriep.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_168390395
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 05:35 schreef VixenFromHell het volgende:
Ze zullen blij met me zijn :') net een week vakantie gehad en nu heb ik buikgriep.
Tsja, shit happens. ;) Beterschap!

Hier heb ik in ieder geval nog nooit zo vaak mijn looptijd of zelfs meer nodig gehad in januari. Al die vette Chinezen kosten belachelijk veel tijd.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 januari 2017 @ 09:47:58 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168390906
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 05:35 schreef VixenFromHell het volgende:
Ze zullen blij met me zijn :') net een week vakantie gehad en nu heb ik buikgriep.
Beterschap :*
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168392851
Thanks! Ik kan iig weer iets drinken nu, dat scheelt. Denk wel dat ik op zijn vroegst donderdag weer kan lopen. Je verzwakt daar ook lekker van...

Werkze vandaag iedereen!
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_168393332
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 10:33 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nou, 3 dagen inwerken moet toch ook wel genoeg zijn? In veel gevallen is 2 dagen eigenlijk ook wel voldoende. Zo moeilijk is het nu ook weer niet.

3 is echt wel het minimum in mijn ervaring. 2 dagen weten mensen net hoe ze naar hun wijk moeten fietsen. Moeilijk is het zeker niet maar je moet wel effetjes weten hoe alles reilt en zeilt. Dat ging best vaak mis en dan ging het weer: "Waarom is ze dat niet in de opleiding verteld?!?!".

Je kan er ook voor kiezen helemaal geen opleiding te geven. Mailtje sturen met: "Je hebt wijk X, die moet je daar en daar ophalen en dan op adres Y beginnen. Gewoon de goede post in de goede bus doen, sim-pel!".

quote:
Slechte communicatie is wel een ding ja. Plus dat mensen dan vragen "hoeveel tijd krijg ik voor die wijk?" en als ze dan het antwoord horen zien ze het meteen niet meer zitten. Dan zeg je nog dat het bezorgen na een tijdje wel sneller gaat en dat het dan meestal wel te halen is, maar dat geloven ze vaak niet.
Dat heb ik ook héél vaak moeten vertellen ja. :D
pi_168393366
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 12:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Thanks! Ik kan iig weer iets drinken nu, dat scheelt. Denk wel dat ik op zijn vroegst donderdag weer kan lopen. Je verzwakt daar ook lekker van...

Werkze vandaag iedereen!
Als het vandaag begonnen is denk ik dat donderdag echt te optimistisch is.
pi_168393437
Ik zei aan de telefoon net dat ik dat hoopte en nu gaan ze er al een beetje vanuit dat ik dan weer werk. Gelukkig nog wel gezegd dat ik morgen nog wat laat horen als het niet lukt. Je moet echt opletten met wat je zegt :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_168394463
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 12:37 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik zei aan de telefoon net dat ik dat hoopte en nu gaan ze er al een beetje vanuit dat ik dan weer werk. Gelukkig nog wel gezegd dat ik morgen nog wat laat horen als het niet lukt. Je moet echt opletten met wat je zegt :')
Laat je in ieder geval niet opjagen. Zelf heb ik de regel 'minimaal één dag uitzieken' ingevoerd.

Gokken dat je de volgende dag wel weer beter bent is me één keer heel slecht bekomen. Was ook met buikgriep. Na een paar dagen was het ergste wel voorbij, wel nog behoorlijk aan de dunne. Dikke stress op het werk want 'Oeeeeeeeh, we hebben geen personeel!'. Dus ik had toegezegd dat ik de volgende dag wel zou komen werken. Dat was dus niet zo'n succes. Heb het van kwart voor zeven tot een uur of tien volgehouden, waarvan ik pakweg een uur op de pot heb doorgebracht.

Ik naar de TC toe, die lag nog dwars ook, zit je echt op te wachten als je beroerd bent. Duidelijk uitgelegd dat ik gewoon nog beroerd was en constant naar de pot moest en dat ik nú naar huis ging.

Vervolgens nog 6 dagen en een antibioticakuur gekost voordat ik er van af was :X .

Vanaf toen wacht ik dus eerst tot de eerste dag dat ik mezelf echt 'beter' voel, die dag blijf ik nog thuis en en dan meld ik dat ik de dag erop weer kom werken.
pi_168395096
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 12:32 schreef lololo het volgende:

[..]

3 is echt wel het minimum in mijn ervaring. 2 dagen weten mensen net hoe ze naar hun wijk moeten fietsen. Moeilijk is het zeker niet maar je moet wel effetjes weten hoe alles reilt en zeilt. Dat ging best vaak mis en dan ging het weer: "Waarom is ze dat niet in de opleiding verteld?!?!".

hm, die ervaring heb ik helemaal niet, heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat 3 keer meegaan niet voldoende is. Meestal heb ik bij de tweede keer al zoiets van "wat doe ik hier eigenlijk nog?"
(wel enigszins afhankelijk van de wijk natuurlijk, de ene is moeilijker dan de andere, maar bij een moeilijke wijk was 3 keer altijd wel voldoende).
En sinds nieuwe postbezorgers ook nog eerst allerlei dingen online moeten kijken voor uitleg moet het helemaal wel lukken met 3 keer.
Trouwens wel erg irritant, wil je iets uitleggen, krijg je bijna bij alles te horen "ja, dat heb ik al online gezien" of "ja, dat weet ik wel"
pi_168395504
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 12:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Thanks! Ik kan iig weer iets drinken nu, dat scheelt. Denk wel dat ik op zijn vroegst donderdag weer kan lopen. Je verzwakt daar ook lekker van...

Werkze vandaag iedereen!
Beterschap!
Je kunt je daar goed beroerd van voelen. Ik heb het een paar maanden geleden gehad en ben een hele week thuis gebleven. Kon echt niet anders! Is me nog nooit gebeurd dat ik een hele week thuis bleef.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_168399576
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 09:49 schreef diesnelle het volgende:
Goedemorgen! Zo rond deze tijd van de maand mis ik het toch wel een beetje.... ;)

(zouden de meeruren van december nog komen?)
Huh? Wat heb ik nou weer aan mijn fiets hangen: 'Afkoop vakantie': 26- uur? Of ik nog honderd euro terug wil betalen. Ik had nog wat vakantie-uren over!
pi_168399643
quote:
LET OP:Dit is een vacature in het kader van de Startersbeursregeling, alleen jongeren in de leeftijd van 18 tot en met 26 jaar kunnen reageren op deze vacature. Meer informatie over de regeling: www.startersbeurs.nu.
Eigenlijk je reinste leeftijdsdiscriminatie :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_168400211
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 18:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Eigenlijk je reinste leeftijdsdiscriminatie :')
Doet de post daar nou ook al heen?
  dinsdag 24 januari 2017 @ 18:46:27 #94
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_168400340
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 18:10 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Huh? Wat heb ik nou weer aan mijn fiets hangen: 'Afkoop vakantie': 26- uur? Of ik nog honderd euro terug wil betalen. Ik had nog wat vakantie-uren over!
Die krijg je nu dan ook uitbetaald. Hier nog 22,80 uur. Is het bij jou echt min?
pi_168400910
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 18:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

Doet de post daar nou ook al heen?
Oeps, verkeerde topic :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_168401171
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 18:46 schreef Zelva het volgende:

[..]

Die krijg je nu dan ook uitbetaald. Hier nog 22,80 uur. Is het bij jou echt min?
Ja, terwijl ik met TC precies heb berekend tot welke datum ik in dienst kon blijven, zodat mijn vakantie-uren bijna op zouden zijn. En na die datum heb ik nog drie weken gewerkt: tot 1 januari zodat het rekensommetje van opgebouwde vakantie-uren nog makkelijker zou moeten zijn....

Nou heeft de admi zich niet altijd aan de afspraak gehouden dat wekelijks mijn contracturen zouden worden afgeschreven. Maar 26 uur in de min? Lijkt me eerder dat ik nog 14 uur in de plus stond. Ik ga mijn TC maar 's om opheldering vragen.
pi_168404724
quote:
3 is echt wel het minimum in mijn ervaring
Mijn ervaring is dat het ook heel erg van de persoon die je moet inwerken afhangt. Heb ooit een vrij intelligente jongen mee gehad die al ervaring met folders bezorgen had en bij hem had ik na 1 dag al het gevoel dat hij al alleen op pad zou kunnen. Dag 2 was wel handig om hem de route goed te leren en hem op verstopte brievenbussen en dergelijke te wijzen. Dag 3 was zinloos om hem nog een keer in te werken; dus die maar gebruikt om hem wat extra routine op te laten doen.
Heb ook wel eens mensen mee gehad die niks snapten en/of wilden snappen en dan zijn 3 dagen inderdaad kort.
pi_168411504
@Diesnelle, wat??? Dit doet mij denken aan toen ik in 2010 was gestopt bij TNT post. Ik heb van ongeveer 2007 t/m gewerkt bij TNT destijds. En stopte eind december omdat ik het gelazer zat was. In juni 2011 kreeg ik ineens een brief die gedateerd was op begin mei 2011 of zoiets. In ieder geval 5 weken eerder of ik even binnen 6 weken meer dan 500 euro terug wilde betalen aan teveel genoten vakantie. Ik heb de DAS in moeten schakelen om te bewijzen dat ik niets terug hoefde te betalen. Ik had ook niets teveel gehad. Gelukkig kon ik e.e.a. bewijzen. En werd het kwijtgescholden.

Gauw contact opnemen met TC en admi. Misschien klopt het maar misschien ook niet. Er in ieder geval achteraan gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Globetrottertje op 25-01-2017 07:03:28 ]
pi_168412031
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 06:46 schreef Globetrottertje het volgende:

Gauw contact opnemen met TC en admi. Misschien klopt het maar misschien ook niet. Er in ieder geval achteraan gaan.
Wat een rotstreek. Vervelende is dat ik niet meer bij de 'bewijzen' kan, heb de vakantiekaart niet uitgeprint en alle eerdere salarisstrookjes ook niet. Aan de andere kant mag ik wel vragen inzichtelijk te maken hoe ze aan die eindstand van min 26 uur komen. Lijkt wel of ze voor die laatste drie werkweken alleen de meeruren hebben genomen, dat de rest nog op vakantie stond of zo. Zal TC wel aan zijn jasje trekken.
pi_168412681
Je kunt dus niet meer op "mijn werk"?

Volgens mij zijn ze verplicht je inzage te geven. En gedetailleerde uitleg.

En als jij het kunt weerleggen...
pi_168420625
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 09:25 schreef Globetrottertje het volgende:
Je kunt dus niet meer op "mijn werk"?

Volgens mij zijn ze verplicht je inzage te geven. En gedetailleerde uitleg.

En als jij het kunt weerleggen...

TC en admi snappen het ook niet, hebben me wel de nieuwe uitdraai van de vakantiekaart gestuurd en daar komt inderdaad het eindsaldo op -26 uit. Maar het beginsaldo van zowel 2015 als 2016 staat op 9.45 resp. 4.29 uur. Dat zou beide toch gewoon 4 x mijn contracturen moeten zijn? Bah, wat een gezeik weer, ben je achteraf nog niet van het ge(be)lazer af :(

Ah, nog een belletje: HR-SSC heeft er meer klachten over gehad, dus er is waarschijnlijk iets misgegaan met het beginbudget. We wachten af....
pi_168437674
Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid wat er mis is gegaan. Vervelend zeg.. :(

Ik ben nog wat.. wiebelig :') maar ik ga wel weer vandaag. Leek me gister wel beter te voelen dan nu, dat is wel wat jammer. Maar het kan sowieso idd wel een tijd duren voordat je je weer echt helemaal fit voelt. Er zijn in mijn omgeving ook al wat mensen ziek geweest, dus die hebben ook al ervaring :').
Het begon maandagavond trouwens, die avond/nacht was het ergst :X
Maar als het toch echt niet gaat vandaag dan laat ik ze dat wel weten.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_168445352
Powerbank! Anderen hem ook ontvangen?

En het werken ging eigenlijk wel prima :Y
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_168446100
Ja ik heb hem ontvangen. Leuk!!
Was een leuke verrassing.

Ik kwam op het depot en er stonden 12 tassen postcodeloterijpakjes voor mij klaar en vier tassen post met pakjes ertussen. ;)

Ik had twee wijken. De andere wijk had ze niet.

Uiteindelijk maar 43 minuten meertijd nodig gehad. Heb in die wijk veel flats. Dat scheelt. Andere collega's van die postcode waren iets minder fortuinlijk.

Was wel fijn geweest als we het even van te vorwn hadden geweten.

Misschien komt er morgen nog meer? Dan heb ik drie lopen. Uhoh.

De powerbank maakte veel goed.
pi_168446175
Gelukkig dat het ging @Vixen. Het scheelt dat het mooi weer is vandaag en niet meer glad. Hier in Arnhem was het vier weken afzien. Tenminste, hier in Zuid.

Begin niet te snel weer. Als het toch niet gaat dan maar stoppen. Jammer voor Postnl. Gelukkig is het morgen een daldag.
pi_168446361
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_168449109
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 14:24 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

hm, die ervaring heb ik helemaal niet, heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat 3 keer meegaan niet voldoende is. Meestal heb ik bij de tweede keer al zoiets van "wat doe ik hier eigenlijk nog?"
(wel enigszins afhankelijk van de wijk natuurlijk, de ene is moeilijker dan de andere, maar bij een moeilijke wijk was 3 keer altijd wel voldoende).
En sinds nieuwe postbezorgers ook nog eerst allerlei dingen online moeten kijken voor uitleg moet het helemaal wel lukken met 3 keer.
Trouwens wel erg irritant, wil je iets uitleggen, krijg je bijna bij alles te horen "ja, dat heb ik al online gezien" of "ja, dat weet ik wel"

Er is veel veranderd lees ik :D

Toen ze net begonnen met postbezorgers gebruikte ik het aantal keren dat de fiets van de nieuwe bezorger om kukelde (al dan niet met bezorger er nog op) als inschatting of ze de eerste week gingen volmaken _O-

Toen was het zeker bij ons in het dorp ook gewoon fysiek zwaar werk. Tassen gingen maximaal vol (inzettassen bestonden nog niet). Niet zelden kregen de bezorgers de tassen niet eens op de fiets :P
pi_168449225
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:07 schreef VixenFromHell het volgende:
Powerbank! Anderen hem ook ontvangen?

En het werken ging eigenlijk wel prima :Y
brief was wel een beetje cringe worthy. Maar goed, je kan er nooit genoeg hebben
pi_168449439
quote:
Haha, zag bij de voorbereiding een filatelistisch beplakte envelop met in koeieletters er bij: AFSTEMPELEN SVP. Gelukkig voor hen was dat in Nieuwegein indedaad gebeurd. :P

Ik maak denk ik ook veel verzamelaars ongelukkig eigenlijk. Dikke pech!
pi_168449635
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 19:36 schreef lololo het volgende:

[..]

Er is veel veranderd lees ik :D

Toen ze net begonnen met postbezorgers gebruikte ik het aantal keren dat de fiets van de nieuwe bezorger om kukelde (al dan niet met bezorger er nog op) als inschatting of ze de eerste week gingen volmaken _O-

Toen was het zeker bij ons in het dorp ook gewoon fysiek zwaar werk. Tassen gingen maximaal vol (inzettassen bestonden nog niet). Niet zelden kregen de bezorgers de tassen niet eens op de fiets :P
oh, ja, omvallende fietsen heb ik ook wel geregeld meegemaakt als ik iemand in opleiding mee had. Vooral in de winter irritant, als je daar staat te vernikkelen van de kou en zo;n prutser laat voor de zoveelste keer zijn/haar fiets omvallen :P
Of van die handige lui die zo'n bundel folders heel onhandig vastpakken, helemaal bovenaan de de bundel waardoor de kleinere folders er allemaal tussenuit vallen.
En de types die niet weten wat colportage is en bij een bus met een "geen colportage"-sticker geen folders in de bus doen. En dan zeg je nog "het is een geen colportage sticker he" en dan zeggen ze "ja, ik heb het gezien" en lopen ze alsnog weg zonder een folder in de bus te doen.

Toen ik begon was het ook nog wel zwaar werk (en zo heel lang geleden is dat ook weer niet, 8 jaar of zo), maar ja, toen was er ook gewoon veel meer post. Toen nam ik de eerste tassen nog mee van kantoor en waren er onderweg ook nog 3 nabrengpunten, waarbij ik bij 2 van die punten zowel op de heen-als terugweg aanging omdat ik niet alles mee kreeg. Dat is nu nauwelijks meer voor te stellen, tenzij je een keer een shitload van die loterijpakjes hebt of zo.
pi_168449669
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2017 19:48 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Haha, zag bij de voorbereiding een filatelistisch beplakte envelop met in koeieletters er bij: AFSTEMPELEN SVP. Gelukkig voor hen was dat in Nieuwegein indedaad gebeurd. :P

Ik maak denk ik ook veel verzamelaars ongelukkig eigenlijk. Dikke pech!
ik heb ook altijd geleerd dat je er een streep door moet zetten als de zegel niet is afgestempeld. Goed, meestal let ik er niet op, maar toch, ik heb ook wel door menig zegel een streep gezet.
pi_168449812
De enige zegels waar geen streep doirheen zet zijn van die mooie buitenlandse zegels. Voor verzamelaars.

Bij de rest is het HOEPLA! :+
pi_168450742
Heb ook de powerbank ontvangen.

Waarvoor is dat kleine 'stekkertje' eigenlijk? :@
pi_168452524
Die losse? Is dat geen apple ding?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_168452913
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 21:07 schreef VixenFromHell het volgende:
Die losse? Is dat geen apple ding?
Ja links boven.
pi_168453282
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2017 19:48 schreef bmp80 het volgende:

Haha, zag bij de voorbereiding een filatelistisch beplakte envelop met in koeieletters er bij: AFSTEMPELEN SVP. Gelukkig voor hen was dat in Nieuwegein indedaad gebeurd. :P

Ik maak denk ik ook veel verzamelaars ongelukkig eigenlijk. Dikke pech!
Je zou eigenlijk zo'n ouderwetse stempel moeten krijgen ;)
pi_168460273
Dat kleine stekkertje kreeg ik gisteren wel in die Huawei gepulkt. De mobiel laadde wel op.

Het was bij dat kleine ding wel even zoeken naar de juiste gleuf. Uiteindelijk allemaal gelukt. 8-)
pi_168460300
Nieuwsgierige vraag voor met name de pakjes bezorg mannen en vrouwen. Krijgen jullie met speciale dagen, kerst/ Pasen wel eens een cadeautje van de mensen bij wie jullie pakjes bezorgen?
pi_168461178
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 20:25 schreef Thomas-sama het volgende:
Heb ook de powerbank ontvangen.

Waarvoor is dat kleine 'stekkertje' eigenlijk? :@
Verloopstukje micro-usb naar apple lightning.

Het is niet aan te raden om dat verloopstuk in je huawei te prikken.
pi_168461395
Oh dat dingetje. Nee die niet. Ik dacht dat hij het stekkertje bedoelde dat aan de powerbank vast zit. :@
pi_168461576
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 05:44 schreef Globetrottertje het volgende:
Het was bij dat kleine ding wel even zoeken naar de juiste gleuf.
Ze zullen wel denken: die zijn wel kleine gleufjes gewend :)
Leuk dat je zo'n ding gekregen hebt. Hoop niet dat dat betekent dat je die power wel nodig zult hebben! ;)
pi_168462090
Oja die heb ik wel nodig. Zeker op zaterdag als ik twee lopen heb van dik 2 1/2 uur. Dan is de batterij leeg. Heb vorige week maar mijn powerbank meegenomen. Is type koelkast. Dus ik ben wel blij met deze dunne.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 12:12:49 #123
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_168464152
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 10:16 schreef Globetrottertje het volgende:
Oja die heb ik wel nodig. Zeker op zaterdag als ik twee lopen heb van dik 2 1/2 uur. Dan is de batterij leeg. Heb vorige week maar mijn powerbank meegenomen. Is type koelkast. Dus ik ben wel blij met deze dunne.
Hoeveel heb je dan te scannen of zijn die huawei's zulke stroomvreters. Ik kan zo'n 10 uur lopen en scannen met 1 batterij.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 januari 2017 @ 12:19:12 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168464231
Het zijn stroomvreters, maar ik kan er gerust een aantal dagen mee werken voordat de batterij leeg is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168464359
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 12:12 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Hoeveel heb je dan te scannen of zijn die huawei's zulke stroomvreters. Ik kan zo'n 10 uur lopen en scannen met 1 batterij.
Het is denk ik ook afhankelijk van waar je loopt en of je nog andere dingen doet (muziek luisteren bijvoorbeeld).
Mijn telefoon is bijvoorbeeld sneller leeg als ik thuis mobiele data verbruik, om de maffe reden dat ik bijna onder een mast woon (zit dus verbonden met een mobiele mast veel verder weg).
pi_168468155
Ik zet hem aan zodra ik van huis ga en uit zodra ik thuis kom. Maar ik heb meestal veel te scannen. Elke dag wel tussen de zeven en tien buspakjes. Minstens.

Ik heb alleen de Postnl app erop staan. Maar op piekdagen heb ik lopen van 4 1/2 uur. En dat red ik net wel of net niet.

Daldagen zijn geen probleem. Dab heb ik drie lopen maar houdt meestal rond de 37% vermogen over als ik wegga met 100%
pi_168470102
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 15:27 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik zet hem aan zodra ik van huis ga en uit zodra ik thuis kom. Maar ik heb meestal veel te scannen. Elke dag wel tussen de zeven en tien buspakjes. Minstens.

Ik heb alleen de Postnl app erop staan. Maar op piekdagen heb ik lopen van 4 1/2 uur. En dat red ik net wel of net niet.

Daldagen zijn geen probleem. Dab heb ik drie lopen maar houdt meestal rond de 37% vermogen over als ik wegga met 100%
Ik heb gister ook 4,5 uur gelopen. Met 100% vertrokken, 9 pakjes gescand, en met 67% thuisgekomen.

Al mijn depotcollega's hebben wel de powerbank ontvangen, alleen ik niet.
pi_168470470
Dan ligt het denk ik aan mijn batterij. Heb jij ook de Huawei Y5?

Misschien ligt de powerbank morgen in de bus. Ik hoop het.
pi_168477545
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 17:29 schreef Globetrottertje het volgende:
Dan ligt het denk ik aan mijn batterij. Heb jij ook de Huawei Y5?

Misschien ligt de powerbank morgen in de bus. Ik hoop het.
Jep, gewoon dat postding.
pi_168478070
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 21:40 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Jep, gewoon dat postding.
Als je kijkt bij Instellingen en Batterij kun je zien welke applicaties het meeste stroom verbruiken. Meestal is je beeldscherm de grootste verbruiker. Als je instelt dat je scherm bijv. na 1 minuut automatisch op zwart gaat, dan scheelt dat al heel veel. Ik kan met een volle accu 3 dagen vooruit. En ik heb ook gewoon een simpele Y5.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_168486901
Ik heb op mijn telefoon wel eens momenten gehad dat ie ineens heel rap leeg was, maar ik heb geen huawei. Een collega die er wel 1 heeft, had dat ook al wel eens gehad en zei dat het een bekende issue met de app is. Geen idee of dat klopt verder ;)

Volgens mij had facebook zoiets laatst ook, dus het kan.

Zie nu dat er weer eens zonder overleg een wijk gewisseld is. Op zich qua tijd gelijk, maar toch.. beetje jammer.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 28 januari 2017 @ 11:03:52 #132
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_168487327
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 12:12 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Hoeveel heb je dan te scannen of zijn die huawei's zulke stroomvreters. Ik kan zo'n 10 uur lopen en scannen met 1 batterij.
In het begin ging het nog wel, maar in mijn laatste maand was dat ding binnen no time leeg. Dat krijg je als voor goedkopie gaat. Had ook wel het idee dat MijnWerk met iedere update nog meer stroom vrat.
pi_168487595
Ik heb gekeken bij de instellingen en ik heb alleen de app erop staan en het scherm is binnen 30 seconden zwart als de mobiel niet gebruikt wordt.
Ik heb hem even op tafel liggen. 100% opgeladen en binnen twee minuten staat hij op 98%

Ik heb zelfs myvodafone er niet op staan. Alle whatsapp, maar die verbruikt niets.

de app is de grootverbruiker bij mij. In het begin ook geen last van lege batterij. Maar de laatste weken red ik het niet als ik twee lopen heb.

Ik neem de powerbank maar mee en dan laad ik hem tussendoor wel op. Het is maar een dunnetje.
pi_168487831
Op zich doet mijn 4 jaar oude htc het nog best goed dan :D die lege batterij momentjes zijn zeldzaam gelukkig.
Had wel zo'n idee dat dat een betere optie was dan een huawei.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 januari 2017 @ 16:39:26 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168494569
Vandaag een paar wijken gedaan waar ik ruim een jaar geleden voor het laatst geweest was. Ze liepen heerlijk weg, alleen bij mijn tweede wijk waren twee tassen met pakjes, ongesorteerd. Daar was ik minder blij mee
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168495976
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 19:55 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

oh, ja, omvallende fietsen heb ik ook wel geregeld meegemaakt als ik iemand in opleiding mee had.
Was eigenlijk standaard. Kan me niet voorstellen dat ik ooit iemand opleiding heb gegeven waarvan de fiets niet minstens één keer is neer gegaan. Probeerde ze altijd te leren om dat zo veel mogelijk te voorkomen. Wel grappig als je weer eens een eigenwijze had die niet luisterde. Dan kon je daar zo heerlijk armen gekruist over je stuur hangend bij gaan staan grijnzen als ze voor de zoveelste keer moeilijk konden gaan doen om hun fiets overeind te krijgen. B-)

quote:
Vooral in de winter irritant, als je daar staat te vernikkelen van de kou en zo;n prutser laat voor de zoveelste keer zijn/haar fiets omvallen :P
Oh ja, opleiden in de kou. :X Als het te gek werd ging ik dan gewoon zelf toch ook maar rondjes post lopen, beter dan onderkoeling. :P

quote:
Of van die handige lui die zo'n bundel folders heel onhandig vastpakken, helemaal bovenaan de de bundel waardoor de kleinere folders er allemaal tussenuit vallen.
En de types die niet weten wat colportage is en bij een bus met een "geen colportage"-sticker geen folders in de bus doen. En dan zeg je nog "het is een geen colportage sticker he" en dan zeggen ze "ja, ik heb het gezien" en lopen ze alsnog weg zonder een folder in de bus te doen.
Die laatste kan ik me niet herinneren ooit meegemaakt te hebben.

Maar toen ik zelf begon als postbode heb ik ook wel een paar fietsjes laten kletteren en bundels laten 'exploderen'. En als ervaren kracht ook nog wel af en toe eens hoor. :P
pi_168496362
De Ecco bonnen zijn er weer, gaat linea recta de papierbak in :P
pi_168496652
Haha vorige week kukelde mijn fiets nog om. :D

Hij stond tegen een lantaarnpaal. Maar daar lag ijs naast. En toen gleed mij fiets weg. Woeshh... 8)7
pi_168498153
Vandaag op 1 adres 17 Chinese pakjes. Dan zit je tas wel lekker vol. Waren ook meteen alle pakjes voor die wijk.
Die man is ze maar komen halen (appartement derde verdieping), geloof dat er 10 niet in waren gegaan.
pi_168499406
Gaat die man een eigen Aliexpress beginnen? :s)
  Redactie Sport zaterdag 28 januari 2017 @ 23:16:22 #141
274204 crew  Mexicanobakker
pi_168504287
Mijn fiets valt nog af en toe wel half om als ik m niet op slot gooi bij de flats die ik gooi of als mijn ene tas bijna leeg is en de ander niet ;(
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_168511112
Gisteren nog iemand KASSA gekeken? Ze hadden een item over de onveiligheid van goedkope sleutelkluisjes, en binnen deze categorie kwam de welbekende Masterlock ook nog eens als verreweg de slechtste uit de bus. Binnen 15 seconden te openen door iemand zonder enige inbreekervaring, met behulp van een hamer en schroevendraaier (kun je nagaan hoe snel een professional 'm open heeft). Dan heeft het maandelijks veranderen van die Masterlock-codes ook weinig zin.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_168511382
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Gisteren nog iemand KASSA gekeken? Ze hadden een item over de onveiligheid van goedkope sleutelkluisjes, en binnen deze categorie kwam de welbekende Masterlock ook nog eens als verreweg de slechtste uit de bus. Binnen 15 seconden te openen door iemand zonder enige inbreekervaring, met behulp van een hamer en schroevendraaier (kun je nagaan hoe snel een professional 'm open heeft). Dan heeft het maandelijks veranderen van die Masterlock-codes ook weinig zin.
altijd een beetje loze bangmakerij. Diezelfde schroevendraaier ram je ook gewoon in het slot :P
pi_168512416
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:12 schreef Yreal het volgende:

[..]

altijd een beetje loze bangmakerij. Diezelfde schroevendraaier ram je ook gewoon in het slot :P
Loze bangmakerij? Een gewoon deurslot (zeker eentje met politiekeur) is niet in 15 seconden te openen door een amateur. Zo'n Masterlock daarentegen gaat even makkelijk open als een dagboekslotje.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_168518593
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Gisteren nog iemand KASSA gekeken? Ze hadden een item over de onveiligheid van goedkope sleutelkluisjes, en binnen deze categorie kwam de welbekende Masterlock ook nog eens als verreweg de slechtste uit de bus. Binnen 15 seconden te openen door iemand zonder enige inbreekervaring, met behulp van een hamer en schroevendraaier (kun je nagaan hoe snel een professional 'm open heeft). Dan heeft het maandelijks veranderen van die Masterlock-codes ook weinig zin.
Het is niet dat die post lang onbeheerd op de depots staat en vaak zijn het simpele garageboxen die ook iedereen binnen een minuut open kan hebben. Vergeleken met 'ouderwetse' postkantoren van waaruit besteld werd is het hele idee van onbeheerde depots natuurlijk al een factor 3 miljoen onveiliger. Dat sleutelboxje maakt dan ook geen fuck meer uit.

In mijn tijd nog jaren een depot gehad waar ook altijd gezeik was met het hangslot. Kwam altijd vuil en regen in en werd pas geolied als het echt niet meer open/dicht ging :') . Als het dan wel weer open ging sukkelden we nog een tijdje door totdat het écht kapot was en dan duurde het een paar dagen voordat er een vervangend slot kwam. Bij (nacht)vorst was het ook altijd feest. Slot stond vaak vol water en als dat dan bevriest krijg je 'm niet zomaar meer open. Moest ooit eens een gasbrander aan te pas komen _O- . En dan mocht hij niet meer op slot zolang het nog vroor. Maximale veiligheid hoor! :D
pi_168521767
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:49 schreef lololo het volgende:

[..]

Het is niet dat die post lang onbeheerd op de depots staat en vaak zijn het simpele garageboxen die ook iedereen binnen een minuut open kan hebben. Vergeleken met 'ouderwetse' postkantoren van waaruit besteld werd is het hele idee van onbeheerde depots natuurlijk al een factor 3 miljoen onveiliger. Dat sleutelboxje maakt dan ook geen fuck meer uit.

In mijn tijd nog jaren een depot gehad waar ook altijd gezeik was met het hangslot. Kwam altijd vuil en regen in en werd pas geolied als het echt niet meer open/dicht ging :') . Als het dan wel weer open ging sukkelden we nog een tijdje door totdat het écht kapot was en dan duurde het een paar dagen voordat er een vervangend slot kwam. Bij (nacht)vorst was het ook altijd feest. Slot stond vaak vol water en als dat dan bevriest krijg je 'm niet zomaar meer open. Moest ooit eens een gasbrander aan te pas komen _O- . En dan mocht hij niet meer op slot zolang het nog vroor. Maximale veiligheid hoor! :D
Dat begrijp ik, maar wat ik bedoel is dat dat hele krampachtige gedoe met elke maand die Masterlock-codes veranderen en alles na vertrek op 0000 moeten draaien, helemaal nergens op slaat. Het is schijnveiligheid. En waarom moet de code na vertrek eigenlijk op 0000 worden gezet? Waarom niet op 1111 of 2222 of 1234?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_168522201
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 17:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar wat ik bedoel is dat dat hele krampachtige gedoe met elke maand die Masterlock-codes veranderen en alles na vertrek op 0000 moeten draaien, helemaal nergens op slaat. Het is schijnveiligheid. En waarom moet de code na vertrek eigenlijk op 0000 worden gezet? Waarom niet op 1111 of 2222 of 1234?
Verandert dat tegenwoordig elke maand ja? Dan is de frequentie flink opgeschroefd sinds ik weg ben.

Dat ze er krampachtig over doen zal wel komen omdat ze anders niet voldoen aan al dan niet interne veiligheidseisen of eoa certificering niet halen, of moeten van de verzekering. Neemt niet weg dat het idd alleen maar papieren veiligheid oplevert zo.

Dat het per se 0000 moet zijn zal ook wel daarbij horen. Maar kan er eigenlijk geen goede reden bij bedenken waarom dat veiliger zou zijn dan een ander getal.
pi_168552979
Zijn jullie allemaal akkoord gegaan met de nieuwe tijden? Ik heb nog een dag geloof ik, maar geen idee wat te doen.. Wat zijn de consequenties als ik gewoon niet reageer of op nee klik? :o
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 januari 2017 @ 21:07:51 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168553115
Niet reageren is instemmen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168553346
Ik heb maar op akkoord geklikt. Heb deze maand amper in die wijk gelopen maar de tijden leken me redelijk. Moest samen met een collega beoordelen en die vond het ook in orde.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_168555244
quote:
2s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
Niet reageren is instemmen
Waarop baseer je dat? Als niet stemmen gelijk staat aan akkoord gaan, waar is die akkoordknop dan goed voor? Dan had toch volstaan kunnen worden met enkel een niet akkoord-knop?

Bovendien staat er nergens bij dat bericht waarmee je akkoord gaat of niet. Er staat niet bij op welke wijken en dagen het betrekking heeft.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 januari 2017 @ 22:16:07 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168555370
Dat is bij ons zo gecommuniceerd :')

Maakt mij verder ook niet uit, want als ik een wijk toegewezen krijg dan kan ik in een oogopslag zien of ik bij moet plussen of niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168555617
quote:
14s.gif Op maandag 30 januari 2017 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is bij ons zo gecommuniceerd :')

Maakt mij verder ook niet uit, want als ik een wijk toegewezen krijg dan kan ik in een oogopslag zien of ik bij moet plussen of niet.
Zie jij die knop wel als zaw? Ik zie helemaal niks. Net zoals bijvoorbeeld de smsjes van Admie die ik nooit ontvang. Dat is vooral heel handig als de post opeens eerder is en ze daar een smsjes over sturen....
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 januari 2017 @ 22:28:20 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168555743
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 22:23 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Zie jij die knop wel als zaw? Ik zie helemaal niks. Net zoals bijvoorbeeld de smsjes van Admie die ik nooit ontvang. Dat is vooral heel handig als de post opeens eerder is en ze daar een smsjes over sturen....
Ik zie geen knop, maar dat komt ook omdat ons helemaal niets gevraagd is. SMS van de admie heb ik niet nodig. Ik ben regelmatig op kantoor te vinden en haal daar ook altijd mijn eerste wijk op. Op een depot hoef ik eigenlijk nooit te wachten, omdat er vrijwel altijd wel voor meer dan 2,5 uren post in mijn tassen zit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168560566
Bij ons is gezegd; niet akkoord gaan of niet reageren betekent dat we in gesprek gaan met de medewerker. Ik kan wel akkoord gaan, maar weet nu al dat ik in ieder geval op 2 van de wijken die ik meestal loop veel moet gaan plussen, daar plus ik nu al vaker op. Dus waarom dan akkoord gaan, als ik toch al weet dat het niet haalbaar is..?
Aan de andere kant; dat gesprek hebben vorige week terloops al een keer gehad en de teamcoach zegt dat er toch niets aan wordt veranderd. Dus waar is die knop dan voor?

Ik ben nogal principieel, dus denk dat ik dan toch maar kies voor 'niet akkoord' :@
pi_168560584
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 22:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bovendien staat er nergens bij dat bericht waarmee je akkoord gaat of niet. Er staat niet bij op welke wijken en dagen het betrekking heeft.
Wij kregen wel een excel bestand met alle wijken, oude tijden en wat er af is gehaald.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 januari 2017 @ 09:24:15 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168560994
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 08:46 schreef Nutricia het volgende:
Bij ons is gezegd; niet akkoord gaan of niet reageren betekent dat we in gesprek gaan met de medewerker. Ik kan wel akkoord gaan, maar weet nu al dat ik in ieder geval op 2 van de wijken die ik meestal loop veel moet gaan plussen, daar plus ik nu al vaker op. Dus waarom dan akkoord gaan, als ik toch al weet dat het niet haalbaar is..?
Aan de andere kant; dat gesprek hebben vorige week terloops al een keer gehad en de teamcoach zegt dat er toch niets aan wordt veranderd. Dus waar is die knop dan voor?

Ik ben nogal principieel, dus denk dat ik dan toch maar kies voor 'niet akkoord' :@
Gewoon niet akkoord geven. Als de TC denkt dat de tijd die ervoor staat genoeg is, dan moet hij maar eens een keer meelopen zou ik zeggen ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:26:06 #158
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_168562822
Hier hebben we tot 6 februari om te stemmen...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_168571096
Bij ons inmiddels ook verlengd, omdat sommige nog niet gereageerd hebben (waaronder ik dus..).
pi_168571984
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 08:48 schreef Nutricia het volgende:

[..]

Wij kregen wel een excel bestand met alle wijken, oude tijden en wat er af is gehaald.
Wij ook, maar dan weet je nog steeds niet waarmee je akkoord bent gegaan. Ben je dan akkoord met de hele lijst?

Wij moesten uiterlijk 2 februari akkoord gaan (of niet), maar de stemknop is nu al weg.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_168583315
quote:
Dat het per se 0000 moet zijn zal ook wel daarbij horen. Maar kan er eigenlijk geen goede reden bij bedenken waarom dat veiliger zou zijn dan een ander getal.
Het gaat er, denk ik, om dat het onverstandig is om de geheime code te laten staan zoals die is, of enkel 1 van de cijfers 1 positie te verdraaien (dat is namelijk wat sommige bezorgers gemakshalve doen).
Voor zulke simpele geesten moet je een simpele regel bedenken om dat te voorkomen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 februari 2017 @ 09:22:31 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168584344
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 07:39 schreef blijevis het volgende:

[..]

Het gaat er, denk ik, om dat het onverstandig is om de geheime code te laten staan zoals die is, of enkel 1 van de cijfers 1 positie te verdraaien (dat is namelijk wat sommige bezorgers gemakshalve doen).
Voor zulke simpele geesten moet je een simpele regel bedenken om dat te voorkomen.
mja, ik zie niet in waarom dat onveiliger zou zijn, omdat je als buitenstaander totaal niet weet welke code erop zit. Sterker nog, de truc met de schroevendraaier werkt veel sneller dan het gokken van de goede code
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168596759
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2017 09:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, ik zie niet in waarom dat onveiliger zou zijn, omdat je als buitenstaander totaal niet weet welke code erop zit. Sterker nog, de truc met de schroevendraaier werkt veel sneller dan het gokken van de goede code
Als buitenstaander kun je (als je toevallig geen schroevendraaier bij de hand hebt) misbruik maken van het gegeven dat mensen de code niet, of minimaal, verdraaien. Je probeert dus als eerste de code die er op dat moment op staat, daarna probeer je de (twee) codes waarbij alle vier de cijfers 1 plaats omhoog of omlaag zijn verdraaid, daarna de (acht) codes waarvan 1 cijfer 1 positie is verdraaid. Binnen een half minuutje heb je dan al een aardige kans op succes.

Wij hadden een depot in een kinderrijke omgeving waarvan de masterlock op die manier door de snotapen uit de buurt elke keer binnen de kortste keren met succes werd gekraakt. Gelukkig deden de snotapen het enkel voor de sport, en niet om post uit het depot te stelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door blijevis op 01-02-2017 22:49:04 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 februari 2017 @ 20:15:52 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168599251
Ja, dat is niet handig natuurlijk. Als je het verdraait moet je het wel zo doen dat je niet met minimaal draaien de code 'kraakt'
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 1 februari 2017 @ 20:17:59 #165
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_168599313
Die zalando orders elke keer. Geweldig
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_168604826
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 20:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Die zalando orders elke keer. Geweldig
Wat is er zo geweldig aan?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 1 februari 2017 @ 23:07:45 #167
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_168605282
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 22:50 schreef blijevis het volgende:

[..]

Wat is er zo geweldig aan?
Sarcastisch. :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_168611444
Ik weet nu van al mijn collega's hoeveel scanpakjes ze in januari hadden, en hoeveel ze handmatig verwerkt hebben :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 2 februari 2017 @ 11:37:09 #169
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_168611582
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 11:28 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik weet nu van al mijn collega's hoeveel scanpakjes ze in januari hadden, en hoeveel ze handmatig verwerkt hebben :')
Whut, why?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_168611980
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 11:37 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Whut, why?
Om te laten zien wie het goed doet en wie minder :')

Gelukkig had ik vd 54 pakjes maar 1 handmatig gedaan, dus goede score :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 2 februari 2017 @ 13:11:00 #171
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_168613507
Wat een totaal nutteloze actie. Voor het zelfde geld zit een persoon die veel handmatig afvinkt in een gebied waar bijna geen mobiel bereik is, of is de app er vaak uit bij die persoon. Als ik zie hoe dat ding soms blokkeert en niet wil..
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_168616176
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 11:28 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik weet nu van al mijn collega's hoeveel scanpakjes ze in januari hadden, en hoeveel ze handmatig verwerkt hebben :')
Die nutteloze informatie krijgen we hier al sinds september :') En dan elke dag hè..

Het lijkt er trouwens wel op dat die Chinese pakjes vooral worden opgespaard voor de daldagen. Dinsdag had ik ze bijna niet, maar gister had ik dusdanig veel dat ik bijna de tijd van een piekdag nodig had. Vandaag ook weer geen Chinese pakjes .
pi_168617373
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 13:11 schreef V__L_N het volgende:
Wat een totaal nutteloze actie. Voor het zelfde geld zit een persoon die veel handmatig afvinkt in een gebied waar bijna geen mobiel bereik is, of is de app er vaak uit bij die persoon. Als ik zie hoe dat ding soms blokkeert en niet wil..
En wat te denken van de talloze keren dat een pakje wel in je takenlijst staat maar niet in je tas zit? Dan kun je 'm ook niet scannen en moet je de status handmatig aanpassen, en dat gaat dan ook ten koste van je score. Echt, zolang die app nog niet fatsoenlijk werkt en pakjes door foutsorteringen in verkeerde tassen blijven komen of op het sorteercentrum achterblijven, kunnen en mogen ze ons niet afrekenen op scanresultaten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_168617616
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 16:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En wat te denken van de talloze keren dat een pakje wel in je takenlijst staat maar niet in je tas zit? Dan kun je 'm ook niet scannen en moet je de status handmatig aanpassen, en dat gaat dan ook ten koste van je score. Echt, zolang die app nog niet fatsoenlijk werkt en pakjes door foutsorteringen in verkeerde tassen blijven komen of op het sorteercentrum achterblijven, kunnen en mogen ze ons niet afrekenen op scanresultaten.
Of pakjes die in je takenlijst staan, ook in je tas zitten, maar die werkelijk niet te scannen zijn omdat er niks te scannen valt.
pi_168617640
Weet iemand waar je de kosten van het eigen risico terug kunt vragen. Als dat nog bestaat dit jaar tenminste.
Heb in september een röntgenfoto van mijn voet moeten laten maken door een ongelukje tijdens het werk. Daar krijg ik nu de rekening van.
pi_168617830
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 16:15 schreef swimmie86 het volgende:
Weet iemand waar je de kosten van het eigen risico terug kunt vragen. Als dat nog bestaat dit jaar tenminste.
Heb in september een röntgenfoto van mijn voet moeten laten maken door een ongelukje tijdens het werk. Daar krijg ik nu de rekening van.
Ik zag het toevallig staan: http://www.bvpp.nl/index.(...)erk-bij-postnl-gehad
Heb trouwens nooit een formulier of afschrift van mijn incidentmelding (met hond) gehad, maar goed: mijn been zit er nog aan.
  donderdag 2 februari 2017 @ 17:13:03 #177
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_168618771
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 16:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En wat te denken van de talloze keren dat een pakje wel in je takenlijst staat maar niet in je tas zit? Dan kun je 'm ook niet scannen en moet je de status handmatig aanpassen, en dat gaat dan ook ten koste van je score. Echt, zolang die app nog niet fatsoenlijk werkt en pakjes door foutsorteringen in verkeerde tassen blijven komen of op het sorteercentrum achterblijven, kunnen en mogen ze ons niet afrekenen op scanresultaten.
Dat ook nog ja. Hoezo moet de postnl altijd overal een scorekaart aan hangen. Dat slaat nergens op. Gewoon normaal eens met je personeel omgaan haalt betere cijfers denk ik.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_168619835
Pakjes niet in tas en pakjes naar retailer telden iig niet mee als handmatig verwerkt..

rogeroverbeek twitterde op donderdag 02-02-2017 om 16:55:20 @PostNL bierdrinkende postnl medewerkers in de trein Breng trein Arnhem-winterswijk.#gedragscode?#lawaai https://t.co/p9Fi8jpTfv reageer retweet
:')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_168623759
We krijgen allemaal een nieuwe powerbank, de oude mag niet meer gebruikt worden.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 februari 2017 @ 20:25:48 #180
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168623895
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 20:21 schreef swimmie86 het volgende:
We krijgen allemaal een nieuwe powerbank, de oude mag niet meer gebruikt worden.
Wat is er mis met het ding dat we gekregen hebben?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168624279
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 20:21 schreef swimmie86 het volgende:
We krijgen allemaal een nieuwe powerbank, de oude mag niet meer gebruikt worden.
Hoezo dat? Heeft PostNL zich voor een habbekrats een afgekeurde partij in de maag laten splitsen die spontaan in brand kan vliegen?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_168624555
Dat dacht mijn moeder iig wel direct toen ik dit net vertelde :')

quote:
Wat is er aan de hand?
We kregen meldingen dat powerbanks niet goed werkten. Sommige waren opgezet en vielen uit elkaar. Uiteraard hebben we bij de leverancier geklaagd en besproken wat we eraan kunnen doen. Iedereen die al een powerbank heeft, krijgt een nieuwe. Dat kan helaas nog wel een paar weken duren.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_168624696
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 20:44 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat dacht mijn moeder iig wel direct toen ik dit net vertelde :')

[..]

Ik heb de mijne inmiddels met verpakking en al uit het raam gegooid en ik ga nu de EOD bellen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_168624846
Doet me denken aan die keer dat ik laders (zo bleek) uit china had besteld en toen bedacht dat dat niet zo handig was. Eentje getest en die deed binnen een paar minuten *plof* :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_168627037
Ik word echt doodziek van de planner. Maakt een rooster en binnen de kortste keren weer mails (vanavond nog), dat het rooster gewijzigd is. Denk daar dan lekker even iets eerder over na.
Waarom moeten we dat rooster nog bevestigen. Ik heb dit jaar nog geen keer gelopen wat op donderdag 18.00 uur online kwam.
Een fucking contract van 8 uur, maar kan/mag daarbuiten die dagen niks anders doen dan afwachten of er iets veranderd.
Woensdag heeft ze pech, heb dan een sollicitatiegesprek en hoop zo erg dat ik word aangenomen.
pi_168629974
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 18:09 schreef VixenFromHell het volgende:
Pakjes niet in tas en pakjes naar retailer telden iig niet mee als handmatig verwerkt..

rogeroverbeek twitterde op donderdag 02-02-2017 om 16:55:20 @PostNL bierdrinkende postnl medewerkers in de trein Breng trein Arnhem-winterswijk.#gedragscode?#lawaai https://t.co/p9Fi8jpTfv reageer retweet
:')
Tering, wat een zeikerd. :') .
pi_168635012
Volgens eigen zeggen is hij menslievend, sociaal, betrokken, sportief... hmmmm mja..

O-) :+

Wat is er mis met een pilsje pakken na het werk? Ik ga ervanuit dat ze echt de boel niet op stelten hebben gezet.

Misschien zat er wel thee in die glazen. >:)

Eta: ik zie de foto nu. Het was een blikje en ze zitten er gezellig en rustig bij.

Meneer Roger heeft zich vast niet gerealiseerd dat hij een foto zonder toestemming heeft gemaakt en op internet heeft geplaatst.

[ Bericht 16% gewijzigd door Globetrottertje op 04-02-2017 06:31:56 ]
pi_168660344
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 09:45 schreef Globetrottertje het volgende:

Wat is er mis met een pilsje pakken na het werk? Ik ga ervanuit dat ze echt de boel niet op stelten hebben gezet.

Gezien het #lawaai zijn ze misschien wat luidruchtig geweest? Maar volgens mij heeft Breng geen stiltecoupé, dus ze moeten niet zeiken.
pi_168664649
Inderdaad. En er reizen vast ook groepen jongeren die lekker gezellig met elkaar zitten te kletsen. Moet hij ook niet zeiken.

Wat een zuurpruim. Die heeft zichzelf even lekker voor schut gezet.
  zondag 5 februari 2017 @ 11:55:33 #190
308865 Miepiekiekuut
Ik doe ook maar mijn best
pi_168681548
Vraagje: Ik had gister 5 herstelpostbrieven (met stickers) van 1 straat, ik vermoed dat mn collega deze donderdagavond in tijdsnood 'savonds nog op de bus heeft gedaan, kan de PostNL dit zien, wordt dit geregistreerd? Ik heb dit nl. al eerder meegemaakt!
Leven en laten leven
  zondag 5 februari 2017 @ 13:26:04 #191
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_168683250
Ik vermoed dat ze afgelopen donderdagavond dan of vrijdag op de bus gedaan zijn. Dan zitten ze er zaterdag weer bij. Misschien zat er een bundeltje bij een verkeerde wijk. Of de bezorger had geen zin meer. Ga maar niet van het laatste uit.

Als het te vaak gebeurd, dan zal het wel op gaan vallen.

Ben je bezorger of sorteerder?

De enveloppen kunnen volgens mij ook getraceerd worden? Met die oranje code?

[ Bericht 13% gewijzigd door Globetrottertje op 05-02-2017 13:31:51 ]
  zondag 5 februari 2017 @ 13:33:31 #192
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_168683415
Weet iemand hier hoe je nog aan de vakantiekaarten van 2014 of 2015 kan komen. Tot een tijdje terug stonden ze nog op mijnwerk. Maar nu zijn ze weg?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_168728103
Sinds ik de Vodafone app eraf heb gegooid en de slaapstand in heb gesteld bij 15 seconden inactiviteit is de batterij van de Huawei minder snel leeg. Ik heb het een weekje uitgetest en bij 2 1/2 uur lopen heb ik nog maar 7% vermogen verbruikt.

Bedankt voor de tips allemaal!!!
pi_168728502
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 13:33 schreef V__L_N het volgende:
Weet iemand hier hoe je nog aan de vakantiekaarten van 2014 of 2015 kan komen. Tot een tijdje terug stonden ze nog op mijnwerk. Maar nu zijn ze weg?
Kan niet. Alleen de vakantiekaart van het lopende en het afgelopen jaar kun je bekijken op de site. Dat was bij mij vorig jaar al zo.
pi_168743773
Vraag! Ik probeer al een tijdje een paar verlofdagen te krijgen. Naast de post heb ik nog twee andere (bij)banen en ik ben een beetje moe en niet helemaal lekker. Maar al mijn aanvragen worden stelselmatig afgekeurd. Vandaag even gebeld met de admi en zij gaven aan dat het door ziekte van collega's en meerde verlofgangers (overigens niet eens op mijn depot) er voor mij voorlopig niet inzit om vrij te krijgen. Ik vind dit best wel raar. Ik bedoel, ik heb toch recht op vrije dagen? Ik kan me ook ziek melden maar dan heb ik het idee dat ik ze meer voor het blok zet dan dat ik verlof aanvraag. Wie heeft dit ook wel eens aan de hand gehad? Heeft het zin om het hogerop te zoeken (ondernemingsraad of zo)?
pi_168748028
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 21:16 schreef Hondsdraf het volgende:
Vraag! Ik probeer al een tijdje een paar verlofdagen te krijgen. Naast de post heb ik nog twee andere (bij)banen en ik ben een beetje moe en niet helemaal lekker. Maar al mijn aanvragen worden stelselmatig afgekeurd. Vandaag even gebeld met de admi en zij gaven aan dat het door ziekte van collega's en meerde verlofgangers (overigens niet eens op mijn depot) er voor mij voorlopig niet inzit om vrij te krijgen. Ik vind dit best wel raar. Ik bedoel, ik heb toch recht op vrije dagen? Ik kan me ook ziek melden maar dan heb ik het idee dat ik ze meer voor het blok zet dan dat ik verlof aanvraag. Wie heeft dit ook wel eens aan de hand gehad? Heeft het zin om het hogerop te zoeken (ondernemingsraad of zo)?
Om te beginnen de rollen omdraaien, melding via Overig/Persoonlijke planning aan de admi én cc via email aan teamleider, dat je een paar dagen (aaneensluitend) vrij wil nemen om bij te komen.
PostNL heeft ook een verantwoordelijkheid en belang bij gezonde werknemers, personeelstekort is een slechte reden om geen enkel verlof toe te staan...

Geen idee of je al (vaak) verlof hebt gehad de afgelopen maanden, maar als dat niet zo is, is dat een extra argument voor de admi om eens een stapje harder te lopen.
  woensdag 8 februari 2017 @ 01:05:46 #197
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_168750018
Ik zou je admi opzij zetten en je tc bellen. Gewoon zeggen dat je vrij moet hebben en de waarom.

Rafie: Bedankt, heb m'n tc een mail gestuurd en gevraagd of hij kan zorgen dat ze bovenwater komen. Heb ze echt nodig.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_168751972
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 21:16 schreef Hondsdraf het volgende:
Vraag! Ik probeer al een tijdje een paar verlofdagen te krijgen. Naast de post heb ik nog twee andere (bij)banen en ik ben een beetje moe en niet helemaal lekker. Maar al mijn aanvragen worden stelselmatig afgekeurd. Vandaag even gebeld met de admi en zij gaven aan dat het door ziekte van collega's en meerde verlofgangers (overigens niet eens op mijn depot) er voor mij voorlopig niet inzit om vrij te krijgen. Ik vind dit best wel raar. Ik bedoel, ik heb toch recht op vrije dagen? Ik kan me ook ziek melden maar dan heb ik het idee dat ik ze meer voor het blok zet dan dat ik verlof aanvraag. Wie heeft dit ook wel eens aan de hand gehad? Heeft het zin om het hogerop te zoeken (ondernemingsraad of zo)?
Desnoods kun je zelf op het depot rondvragen of er iemand bereid is om je wijk voor te lopen. Wellicht zijn ze eerder geneigd om je verlof goed te keuren als je al een vervanger hebt geregeld.
pi_168753245
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 23:17 schreef madeleine-b het volgende:

[..]

Om te beginnen de rollen omdraaien, melding via Overig/Persoonlijke planning aan de admi én cc via email aan teamleider, dat je een paar dagen (aaneensluitend) vrij wil nemen om bij te komen.
PostNL heeft ook een verantwoordelijkheid en belang bij gezonde werknemers, personeelstekort is een slechte reden om geen enkel verlof toe te staan...

Geen idee of je al (vaak) verlof hebt gehad de afgelopen maanden, maar als dat niet zo is, is dat een extra argument voor de admi om eens een stapje harder te lopen.
Verlof is lang geleden, ook heel de drukke decembermaand doorgewerkt...
pi_168753256
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 01:05 schreef V__L_N het volgende:
Ik zou je admi opzij zetten en je tc bellen. Gewoon zeggen dat je vrij moet hebben en de waarom.
Ja, dat had ik beter kunnen doen. Ga ik trouwens alsnog doen.
pi_168753303
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 09:14 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Desnoods kun je zelf op het depot rondvragen of er iemand bereid is om je wijk voor te lopen. Wellicht zijn ze eerder geneigd om je verlof goed te keuren als je al een vervanger hebt geregeld.
Nou, dat heb ik dus gedaan en een lieve collega wil aanstaande vrijdag mijn 2 wijken overnemen. Dit netjes gemeld aan de admi en... afgekeurd! Er zijn al zoveel zieken en verlofgangers dat er maar iets hoeft te gebeuren en de boel loopt in de soep (haar woorden). Maar goed, ze gaat het nog wel overleggen met de tc, maar ik heb weinig hoop. :{
pi_168757368
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 10:54 schreef Hondsdraf het volgende:

Nou, dat heb ik dus gedaan en een lieve collega wil aanstaande vrijdag mijn 2 wijken overnemen. Dit netjes gemeld aan de admi en... afgekeurd! Er zijn al zoveel zieken en verlofgangers dat er maar iets hoeft te gebeuren en de boel loopt in de soep (haar woorden). Maar goed, ze gaat het nog wel overleggen met de tc, maar ik heb weinig hoop. :{
Vervelend... des te belangrijker dat jij op de been blijft, Hondsdraf. Volgende keer misschien maar onderling regelen: dat jij die collega betaalt, bedoel ik, en de wijken gewoon op jouw naam blijven staan. Deden wij bij ons kleine depootje ook wel eens (dan liep ipv Daan Daniella ;) ) Werd oogluikend toegestaan, maar het is wel jouw verantwoordelijkheid, mocht er iets mis gaan.
pi_168757734
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 14:35 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Vervelend... des te belangrijker dat jij op de been blijft, Hondsdraf. Volgende keer misschien maar onderling regelen: dat jij die collega betaalt, bedoel ik, en de wijken gewoon op jouw naam blijven staan. Deden wij bij ons kleine depootje ook wel eens (dan liep ipv Daan Daniella ;) ) Werd oogluikend toegestaan, maar het is wel jouw verantwoordelijkheid, mocht er iets mis gaan.
En hoe doe je dat dan met start/stop en scannen? Ruil je dan van telefoon, of hebben jullie elkaars inloggegevens?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 8 februari 2017 @ 15:09:29 #204
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_168757997
Dan moet je van telefoon wisselen. Want je kunt niet met een andere code op je eigen app inloggen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_168758230
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 14:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En hoe doe je dat dan met start/stop en scannen? Ruil je dan van telefoon, of hebben jullie elkaars inloggegevens?
Ohw ja... zover ben ik nooit gekomen. Dan zou je inderdaad je telefoon af moeten geven.
  woensdag 8 februari 2017 @ 15:56:56 #206
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_168759024
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 14:35 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Vervelend... des te belangrijker dat jij op de been blijft, Hondsdraf. Volgende keer misschien maar onderling regelen: dat jij die collega betaalt, bedoel ik, en de wijken gewoon op jouw naam blijven staan. Deden wij bij ons kleine depootje ook wel eens (dan liep ipv Daan Daniella ;) ) Werd oogluikend toegestaan, maar het is wel jouw verantwoordelijkheid, mocht er iets mis gaan.
Dat is dus een oplossing van lik-me-vestje.
Je mag het gewoon zelf uitzoeken en alles voor eigen risico. Echt een heel onverantwoord voorstel van jouw tc. Stel dat je collega een werkongeluk krijgt, wie mag dan de schade betalen.

Zoiets is echt heel onverstandig.

Als tc oprecht is in zijn mening dat je op de been moet blijven, dan zou hij iets regelen.
Dat doet hij niet, hij schuift het weer naar jou.
Als ze niet willen horen, dan "mogen ze het voelen" en ik zou mezelf ziek melden. Je hebt echt je best gedaan om het te regelen.

Sterkte.
pi_168760308
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 15:56 schreef tanteklara het volgende:

[..]

Dat is dus een oplossing van lik-me-vestje.
Je mag het gewoon zelf uitzoeken en alles voor eigen risico. Echt een heel onverantwoord voorstel van jouw tc. Stel dat je collega een werkongeluk krijgt, wie mag dan de schade betalen.

Zoiets is echt heel onverstandig.

Als tc oprecht is in zijn mening dat je op de been moet blijven, dan zou hij iets regelen.
Dat doet hij niet, hij schuift het weer naar jou.
Als ze niet willen horen, dan "mogen ze het voelen" en ik zou mezelf ziek melden. Je hebt echt je best gedaan om het te regelen.

Sterkte.
Dankjewel! En goed nieuws, de tc vond het gelukkig wel prima dat mijn collega mijn wijken op vrijdag van me overneemt. De dame op de admi vond het blijkbaar te veel gedoe om te regelen en zag door de bomen het bos niet meer vanwege zieken en verlofgangers. Vind het wel vervelend dat het allemaal zo veel gedoe is. Maar goed, het is gelukt.
En iedereen bedankt voor de input. Toch een beetje het gevoel dat ik er niet alleen voor sta. ^O^
pi_168760459
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 15:56 schreef tanteklara het volgende:

[..]

Dat is dus een oplossing van lik-me-vestje.
Je mag het gewoon zelf uitzoeken en alles voor eigen risico. Echt een heel onverantwoord voorstel van jouw tc. Stel dat je collega een werkongeluk krijgt, wie mag dan de schade betalen.

Zoiets is echt heel onverstandig.

Als tc oprecht is in zijn mening dat je op de been moet blijven, dan zou hij iets regelen.
Dat doet hij niet, hij schuift het weer naar jou.
Als ze niet willen horen, dan "mogen ze het voelen" en ik zou mezelf ziek melden. Je hebt echt je best gedaan om het te regelen.

Sterkte.
Huh? Dat was mijn reactie hoor, niet die van Hondsdraf's TC (sla er maar op). Maar het is geregeld, gelukkig. Nu lekker uitrusten, of waar je ook maar zin in/behoefte aan hebt.
pi_168764274
Oooh die vieze valentijnsactie is terug...
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 februari 2017 @ 20:37:28 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168764935
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 20:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Oooh die vieze valentijnsactie is terug...
wat is er mis mee?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168766469
Valentijnsactie? Oh dat is natuurlijk die postzegel met die kus erop.
pi_168768124
Ja met die lippenstift erop..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 8 februari 2017 @ 23:54:12 #213
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_168770356
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 20:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Oooh die vieze valentijnsactie is terug...
Gatver de gatver...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_168772171
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 20:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Oooh die vieze valentijnsactie is terug...
Neeeeee! :'(
Weer een gratis portie herpes. :r
pi_168773036
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 08:57 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Neeeeee! :'(
Weer een gratis portie herpes. :r
Krachtens de arbowet is de bezorger niet verplicht terug te zoenen (scannen mag ook, dan handmatig kiezen voor aflikken).
pi_168786366
Wijk waar ik vorige week donderdag nog 1u50 voor nodig had (niks bijzonders verder), wordt met de nieuwe tijden 1u15 zie ik. Dinsdag 1u05 en zaterdag 1u25. Weet nu al dat dat compleet onhaalbaar is, maar er is vast iemand mee akkoord gegaan...

Ben benieuwd hoe de TC er mee omgaat als ik dat aangeef. Eerder heeft ie al wel eens gezegd, ja maar volgens pietje was de tijd goed. :')

Zie ook alweer een wijk op 10 min van het depot waar op daldagen 25 minuten voor staat nu .. en nee je kan de post niet in 15 min bezorgen. Ik voorspel een hoop gedoe mbt de tijden, want ik ga ws veel plussen.

[ Bericht 18% gewijzigd door VixenFromHell op 09-02-2017 20:24:46 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_168792049
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 20:19 schreef VixenFromHell het volgende:
Zie ook alweer een wijk op 10 min van het depot waar op daldagen 25 minuten voor staat nu .. en nee je kan de post niet in 15 min bezorgen. Ik voorspel een hoop gedoe mbt de tijden, want ik ga ws veel plussen.
Herkenbaar, vandaag een uur extra geschreven op een scooterwijk, op wat loterijenspul na niet eens bijzonder maar domweg onhaalbaar.

Heb gewoon een email gestuurd dat ik akkoord ben de wijk die ik officieel heb (die staat namelijk wel goed) en ernstige bedenkingen heb over een hele zwik andere wijken...

Mocht er over mijn tijden geklaagd worden, ik heb de botte bijl al opgepoetst ;)
pi_168792113
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 16:59 schreef Hondsdraf het volgende:

[..]

Dankjewel! En goed nieuws, de tc vond het gelukkig wel prima dat mijn collega mijn wijken op vrijdag van me overneemt. De dame op de admi vond het blijkbaar te veel gedoe om te regelen en zag door de bomen het bos niet meer vanwege zieken en verlofgangers. Vind het wel vervelend dat het allemaal zo veel gedoe is. Maar goed, het is gelukt.
En iedereen bedankt voor de input. Toch een beetje het gevoel dat ik er niet alleen voor sta. ^O^
Blij om te horen dat het wegwerkt heeft.
  donderdag 9 februari 2017 @ 23:15:44 #219
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_168792602
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 20:19 schreef VixenFromHell het volgende:
Wijk waar ik vorige week donderdag nog 1u50 voor nodig had (niks bijzonders verder), wordt met de nieuwe tijden 1u15 zie ik. Dinsdag 1u05 en zaterdag 1u25. Weet nu al dat dat compleet onhaalbaar is, maar er is vast iemand mee akkoord gegaan...

Ben benieuwd hoe de TC er mee omgaat als ik dat aangeef. Eerder heeft ie al wel eens gezegd, ja maar volgens pietje was de tijd goed. :')

Zie ook alweer een wijk op 10 min van het depot waar op daldagen 25 minuten voor staat nu .. en nee je kan de post niet in 15 min bezorgen. Ik voorspel een hoop gedoe mbt de tijden, want ik ga ws veel plussen.
Bij ons had ik soms een een wijk met de oneven kant van een lange weg en nog een stuk van een andere straat. Dan moest je vanuit het depot dat aan die weg lag eerst 2 kilometer naar de andere kant van die weg fietsen, om dan met de fiets aan de hand die hele weg weer terug te lopen naar dat andere stuk straat dat dan weer net aan de andere kant van het depot ligt. Daar stond ook 25 minuten voor :')

Zelfs als je geen post hebt moet je nog heel flink doorstappen als je 2,5 kilometer wilt lopen in de hooguit 18 minuten die je dan nog over hebt.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 februari 2017 @ 23:24:08 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168792922
hmm, zaterdag een wijk die mij niet ligt. Zijn vrijwel geen wijken waarbij ik dat heb, maar deze wel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168801944
Vandaag was wel een erg rustig daldagje :)

Volgende week hier ook nieuwe tijden. Gek genoeg zie ik hier een wijk waar er op piekdagen tijd bijkomt, maar er op daldagen wat tijd vanaf gaat. Sowiezo lijkt er weer niet echt een logica aan de nieuwe tijden te zitten. Ik zie verschillen van 25% minder tijd, tot hier en een daar een wijk welke wat extra tijd krijgt.
pi_168803794
Misschien is het al eens voorbij gekomen, maar waar heeft die app bluetooth toegang voor nodig. Dat wilde ie bij mijn meest recente update.. bluetooth aan kunnen zetten, vinden van en verbinden met andere bluetooth apparaten??
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 10 februari 2017 @ 16:07:57 #223
327191 RobertNL
For your gear.
pi_168803949
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 16:01 schreef VixenFromHell het volgende:
Misschien is het al eens voorbij gekomen, maar waar heeft die app bluetooth toegang voor nodig. Dat wilde ie bij mijn meest recente update.. bluetooth aan kunnen zetten, vinden van en verbinden met andere bluetooth apparaten??
Ik gok voor de mobile handscanner (die voor pakketjes / stemkaarten)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_168809424
Hallo, mijn vriendin werkt sinds kort bij postnl. Vandaag kreeg ze een brief binnen met het verzoek met betrekking tot arbeidsbeperking. Nu staat er 1 vraag die ik niet helemaal goed kan interpeteren

• In de periode van 5 jaar voorafgaand aan mijn huidige baan heb ik gebruik gemaakt van een speciale voorziening van de gemeente of het UWV.

Ze heeft voorafgaand deze baan 8 maanden in de WW gezeten, valt dat ook onder speciale voorziening van het UWV?
pi_168810197
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 20:19 schreef Najieto het volgende:
Hallo, mijn vriendin werkt sinds kort bij postnl. Vandaag kreeg ze een brief binnen met het verzoek met betrekking tot arbeidsbeperking. Nu staat er 1 vraag die ik niet helemaal goed kan interpeteren

• In de periode van 5 jaar voorafgaand aan mijn huidige baan heb ik gebruik gemaakt van een speciale voorziening van de gemeente of het UWV.

Ze heeft voorafgaand deze baan 8 maanden in de WW gezeten, valt dat ook onder speciale voorziening van het UWV?
Nee, een uitkering op zich is geen speciale voorziening. Daarmee wordt een voorziening bedoeld die je nodig hebt om (met beperking) je werk te kunnen doen, bijvoorbeeld een jobcoach, hulpmiddelen, scholing of speciaal vervoer. Voor werkgevers zijn er speciale regelingen (voordelen) om mensen met een arbeidsbeperking in dienst te nemen of houden, vandaar dat PostNL dat zal willen weten.
pi_168812124
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 20:41 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Nee, een uitkering op zich is geen speciale voorziening. Daarmee wordt een voorziening bedoeld die je nodig hebt om (met beperking) je werk te kunnen doen, bijvoorbeeld een jobcoach, hulpmiddelen, scholing of speciaal vervoer. Voor werkgevers zijn er speciale regelingen (voordelen) om mensen met een arbeidsbeperking in dienst te nemen of houden, vandaar dat PostNL dat zal willen weten.
Duidelijk, bedankt ^O^
pi_168827295
Zwaar dagje vandaag. Veel post aangezien er stempassen waren, maar vooral de sneeuw maakte het nogal zwaar. Mijn eerste wijk liep ik met een karretje, achteraf was dat niet echt een goede keuze. Normaal doen de remmen het nooit, nu liep het karretje compleet vast met de sneeuw, en dan kan je flink wat kracht zetten om het ding nog van zijn plaats te krijgen :P

Bij mijn tweede wijk vond ik een gigantisch sneeuwblok in mijn tas na mijn eerste rondje. Het was nog niet gaan dooien zodat de post gelukkig nog droog was.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 februari 2017 @ 16:31:30 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168827425
Sneeuw? Ik heb geen vlok gezien vandaag
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168828250
Yep. Hier ook een aardig pak. Vanaf vanochtend vroeg tot een uur of twaalf heeft het hier in Arnhem gesneeuwd. Het meeste is trouwens nu wel weg.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 18:41:22 #230
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_168829646
Hier ligt ook een laag sneeuw. Was zwaar met alle ongestrooide straten en tuinen. Autobedrijf had ook nog een beste vertraging. Moest dus stevig doorstappen om voor het donker thuis te zijn.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_168830285
De sneeuw was weg. Inmiddels sneeuwt het weer. Was blij dat ik de onverwachte extra ingeplande invalwijk geweigerd had. *O*
pi_168837651
Heb vernomen dat ze eindelijk die lijst met redenen voor uitloop aan gaan passen, retailer en reistijd komen erbij. Helaas niet ook gewoon iets over de pakjes op zich, maar alleen de trip naar de retailer.
Bedoel dus dat je soms veel meer scanpakjes of grote pakjes hebt dan normaal. Nu dan maar de optie veel volume oid blijven gebruiken..

[ Bericht 25% gewijzigd door VixenFromHell op 11-02-2017 22:24:35 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_168847309
Hoe denken jullie over het niet doorgaan van de overname door Belgische post?
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_168853840
quote:
5s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:21 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Hoe denken jullie over het niet doorgaan van de overname door Belgische post?
Wordt bij jou de krant met 2 maanden vertraging bezorgd?

Maar aangezien deze oude koe nu toch uit de sloot is gevist....
Ik weet eerlijk gezegd niet of het goed nieuws was of niet. Enerzijds had ik sterk de indruk dat de overname vooral voor de Belgen gunstig was, en niet direct voor de Nederlanders (afgezien van de aandeelhouders, uiteraard), anderzijds was de Nederlandse overheid (de VVD voorop) zo fel tegenstander dat het misschien toch juist weer wel een goed idee was. Ze waren namelijk bang dat de talloze voordelen die de liberalisering en privatisering ons gebracht hebben, teniet zouden worden gedaan. En dat zouden we toch niet willen. Stel je voor dat de verzendkosten lager zouden worden, er meer postkantoren geopend zouden worden, alle bezorgers en chauffeurs een fatsoenlijk CAO-loon zouden krijgen, en er elke dag gewoon weer heel efficiënt 1 postbode door de straat zou lopen, in plaats van 3 of 4. Je moet er toch niet aan denken. Aan de andere kant: in handen komen van een buitenlandse staat is natuurlijk niet hetzelfde als weer een Nederlands staatsbedrijf worden, dus of de tijd van vroeger ooit weer zou terugkomen, ik denk dat dat hoe dan ook een illusie blijft.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_168854757
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 15:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wordt bij jou de krant met 2 maanden vertraging bezorgd?
Uiteraard :+
quote:
Maar aangezien deze oude koe nu toch uit de sloot is gevist....
Ik weet eerlijk gezegd niet of het goed nieuws was of niet. Enerzijds had ik sterk de indruk dat de overname vooral voor de Belgen gunstig was, en niet direct voor de Nederlanders (afgezien van de aandeelhouders, uiteraard), anderzijds was de Nederlandse overheid (de VVD voorop) zo fel tegenstander dat het misschien toch juist weer wel een goed idee was. Ze waren namelijk bang dat de talloze voordelen die de liberalisering en privatisering ons gebracht hebben, teniet zouden worden gedaan. En dat zouden we toch niet willen. Stel je voor dat de verzendkosten lager zouden worden, er meer postkantoren geopend zouden worden, alle bezorgers en chauffeurs een fatsoenlijk CAO-loon zouden krijgen, en er elke dag gewoon weer heel efficiënt 1 postbode door de straat zou lopen, in plaats van 3 of 4. Je moet er toch niet aan denken. Aan de andere kant: in handen komen van een buitenlandse staat is natuurlijk niet hetzelfde als weer een Nederlands staatsbedrijf worden, dus of de tijd van vroeger ooit weer zou terugkomen, ik denk dat dat hoe dan ook een illusie blijft.
Ja het zou zo maar eens beter kunnen zijn voor de werknemers en de klanten dat is een grote angst van de overheid.

Pensioenen waren toch ook een struikelblok?
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_168856332
Eindelijk is het rijtje redenen voor meertijd [+] aangepast. Zo staan nu ook retailer en reistijd erbij. De reden veel volume is verwijderd, waarschijnlijk omdat het niet voor iedereen helemaal duidelijk was wat het verschil was met veel post. Veel post is omgedoopt in meer post, ongetwijfeld omdat men van hogerhand niet geloofd in veel post. Er is weinig post of heel weinig post, het kan minder of meer zijn, maar nooit veel. Hersteltijd is ook verdwenen, dus foutlopers hoeven blijkbaar niet meer nabezorgd te worden. Basistijd klopt niet heet tegenwoordig simpelweg basistijd, omdat de basistijd natuurlijk altijd klopt. Wie de basistijd niet haalt, klopt zelf niet. ;) Voor mindertijd hoeft vooralsnog geen reden opgegeven te worden, maar daar wordt nog aan gewerkt.

[-] Meermalen door rood licht gereden
[-] Over stoep gefietst
[-] Dwars door voortuintjes gelopen
[-] Scooter laten opvoeren
[-] Hah in sloot gegooid

Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 12 februari 2017 @ 18:09:27 #237
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_168857296
Ik zet gewoon altijd alles onder basistijd voortaan :+ Misschien kan ik daar in de toekomst nog rechten aan ontlenen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_168857380
'Extra diensten' is dat de oude 'herstelwerkzaamheden'?
pi_168857436
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 18:13 schreef Thomas-sama het volgende:
'Extra diensten' is dat de oude 'herstelwerkzaamheden'?
Ik dacht eigenlijk dat ze daar die experimenten mee bedoelden zoals watermeters opnemen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_168862076
Ik vraag me af of mensen ook weleens de optie 'minder tijd' invullen. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_168867905
Ja. Dat doe ik wel bij mijn eigen wijken. Mits ik ook echt mindertijd heb. Het zijn meestal maar een paar minuten. (3 tot 5 hooguit) Dat was de enige optie om dan op de daldagen meertijd te krijgen die ik ook nodig had.

Ik heb er trouwens 10 minuten op de daldagen bijgekregen. En vijf minuten minder op de piekdagen. In mijn geval kloppen de tijden nu wel beter.

Ik neem ook wel aan dat ze kunnen zien hoelang je erover gedaan hebt als je op de stopknop gedrukt hebt.
pi_168868831
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 07:04 schreef Globetrottertje het volgende:
Ja. Dat doe ik wel bij mijn eigen wijken. Mits ik ook echt mindertijd heb. Het zijn meestal maar een paar minuten. (3 tot 5 hooguit) Dat was de enige optie om dan op de daldagen meertijd te krijgen die ik ook nodig had.

Ik heb er trouwens 10 minuten op de daldagen bijgekregen. En vijf minuten minder op de piekdagen. In mijn geval kloppen de tijden nu wel beter.

Ik neem ook wel aan dat ze kunnen zien hoelang je erover gedaan hebt als je op de stopknop gedrukt hebt.
Nee, dat kunnen ze in principe niet. Ik heb zo'n overzichtsscherm gezien, en ze zien alleen je stoptijd, niet je starttijd. Een oplettende TC zou het dus wel redelijk nauwkeurig uit kunnen rekenen, maar dan moet hij wel achter z'n schermpje zitten wachten tot exact het moment waarop jij op start drukt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_168870322
Dus ze zien niet de gerealiseerde tijd die op de app verschijnt?
pi_168871169
het postvest gaat er weer aan komen :)
pi_168872664
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 11:39 schreef ophaling10 het volgende:
het postvest gaat er weer aan komen :)
Ik hoop het niet voor ons bezorgers.
pi_168873078
Neeee :'(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_168873108
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 11:39 schreef ophaling10 het volgende:
het postvest gaat er weer aan komen :)
Postvest?
pi_168873592
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 13:48 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Postvest?
Ik heb hem zelf nooit meegemaakt. Maar collega's van mij wel. Ergens in 2011 of 2012 hebben mensen ermwe gelopen en is het later teruggedraaid. Net als die georoute, die ik gelukkig ook nooit heb meegemaakt.

Je krijgt dan een geval omgebonden en een heel lastig geval ook nog en dan moet je sorteren vanuit drie bundels tijdens het bezorgen. Je sorteert dus gewoon de post voor je wijk. Heel lastig. Zeker met ook nog pakjes en Chinezen met obesitas.

Je ziet niet goed meer waar je loopt. En voor een bezorger kost het veel meer tijd.

Je mag hopen dat je je wijk goed kent, anders is het erg lastig. Zeker voor de flexibelen zonder vaste wijk.

Misschien dat ze nu weer iets nieuws hebben verzonnen of weer een pilot met zogenaamd super enthousiaste bezorgers.. jaja.

Ik hoop dat het maar een gerucht is. Anders ga ik op zoek naar iets anders. Veel beters!

*O*
  maandag 13 februari 2017 @ 14:27:41 #249
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_168873663
Er liep al een tijd een pilot in rotterdam. Dat gaan ze wegens succes nu uitbreiden hoorde ik... Postnl Succes :+
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_168873953
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:27 schreef V__L_N het volgende:
Er liep al een tijd een pilot in rotterdam. Dat gaan ze wegens succes nu uitbreiden hoorde ik... Postnl Succes :+
Bij Georoute was de pilot toch ook een succes? En over die nieuwe plastic polo's was toch ook iedereen zo enthousiast? En al die problemen waar we nu met de smartphone tegenaan lopen hadden zich toch ook tijdens de pilot op wonderbaarlijke wijze niet voorgedaan?

Bij ons stond pas op het depot een of andere BVPP-bondsbobo te oreren dat de postvestpilot zo'n enorm groot succes was, en sterker nog, dat mensen met chronische rugklachten hier spontaan van genazen (vest ingestraald door Jomanda zeker :') )

Ik hecht tegenwoordig nul en generlei waarde meer aan pilots. Van elke pilot staat immers al bij voorbaat de uitslag vast. Dus dan gaan de onderzoekers (betaald door PostNL en dus totaal niet onafhankelijk) gewoon de uitkomsten zodanig interpreteren en manipuleren dat de door PostNL gewenste eindconclusie eruit komt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_168874822
Was die pilot in Rotterdam niet al in 2013? Is dit geen oud nieuws?

Ik zie ook niets op mijnwerk over postvesten.
pi_168876757
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:21 schreef Globetrottertje het volgende:
Was die pilot in Rotterdam niet al in 2013? Is dit geen oud nieuws?

Ik zie ook niets op mijnwerk over postvesten.
Het staat wel op Mijn Werk, namelijk in de reacties op dit bericht.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_168876836
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij Georoute was de pilot toch ook een succes? En over die nieuwe plastic polo's was toch ook iedereen zo enthousiast? En al die problemen waar we nu met de smartphone tegenaan lopen hadden zich toch ook tijdens de pilot op wonderbaarlijke wijze niet voorgedaan?

Bij ons komt er naar horen zeggen eind van het jaar ook weer wat nieuws. We gaan in de voorbereiding werken met de codeerregel. Het gevolg hiervan is dat de straatnamen van de kasten verdwijnen en simpelweg vervangen door een nummer wat correspondeert met de codeerregel op je post. Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar post met bijvoorbeeld een foute postcode krijgt natuurlijk een foute code en dat is leuk herstellen als er geen straten meer op je kast staan :{w
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 februari 2017 @ 17:08:07 #254
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168876940
Geweldig idee. Je hebt nooit meer foute post in de sortering *O*
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168877209
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 17:01 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Bij ons komt er naar horen zeggen eind van het jaar ook weer wat nieuws. We gaan in de voorbereiding werken met de codeerregel. Het gevolg hiervan is dat de straatnamen van de kasten verdwijnen en simpelweg vervangen door een nummer wat correspondeert met de codeerregel op je post. Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar post met bijvoorbeeld een foute postcode krijgt natuurlijk een foute code en dat is leuk herstellen als er geen straten meer op je kast staan :{w
Over die codeerregel had ik ook al wat gehoord. De verwachting is dat het in de voorbereiding enorm veel tijd gaat schelen. (Lees: ze kunnen er weer een heleboel mensen uit gooien).

Waarom het sneller zou gaan is mij niet duidelijk. Zou ik een vakje met de code A1 (ik noem maar wat: ik neem aan dat de codes wat langer zijn dan dit) sneller kunnen vinden dan een vakje waar Balsemienlaan 2-30 bij staat? Ja, als je laaggeletterd of dyslectisch bent misschien, of als het je eerste werkdag is, maar anders? En komt die codeerregel dan ook te staan op pakketjes van al dan niet Oriëntaalse afkomst?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_168877543
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 17:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Waarom het sneller zou gaan is mij niet duidelijk. Zou ik een vakje met de code A1 (ik noem maar wat: ik neem aan dat de codes wat langer zijn dan dit) sneller kunnen vinden dan een vakje waar Balsemienlaan 2-30 bij staat? Ja, als je laaggeletterd of dyslectisch bent misschien, of als het je eerste werkdag is, maar anders? En komt die codeerregel dan ook te staan op pakketjes van al dan niet Oriëntaalse afkomst?
Op bijvoorbeeld de Donald Duck zie je nu af en toe al een wit stickertje zitten. Ik had die laatst eens bekeken en één van die cijfers in de code komt overeen met het de huidige positie van het vakje (als je linksboven begint, en dan naar beneden verder telt). Maar ik zie ook niet in hoe ik op die manier sneller kan zijn. Tja wellicht als je geen vaste kast hebt er net een wijk treft waar allemaal straten zitten met Burgermeester AA, Burgemeester AB etc.
pi_168877750
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 17:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Over die codeerregel had ik ook al wat gehoord. De verwachting is dat het in de voorbereiding enorm veel tijd gaat schelen. (Lees: ze kunnen er weer een heleboel mensen uit gooien).

Waarom het sneller zou gaan is mij niet duidelijk. Zou ik een vakje met de code A1 (ik noem maar wat: ik neem aan dat de codes wat langer zijn dan dit) sneller kunnen vinden dan een vakje waar Balsemienlaan 2-30 bij staat? Ja, als je laaggeletterd of dyslectisch bent misschien, of als het je eerste werkdag is, maar anders? En komt die codeerregel dan ook te staan op pakketjes van al dan niet Oriëntaalse afkomst?
hm, ik had begrepen dat dat met die codeerregel en andere kasten in zou gaan als we met dat 2 bundel systeem gaan werken (naar ik meen aan het eind van dit jaar) Dan zou er veel minder te sorteren post zijn, want het merendeel zit immers al in die 2 bundels, dus alleen dat wat overblijft moet nog in de kast.
En op die manier kun je ook tig wijken op 1 kast voorbereiden. En ja, dan zal er wel een grote afspiegeling komen.
pi_168877922
Ah dat zou zomaar kunnen. Ik had alleen nog wat vage geruchten voorbij horen komen. Maar goed, de term voorbereiding verliest toch steeds meer zijn waarde. De pakjes in de pakjestas mochten ook al niet meer op volgorde gezet worden. Dat zou teveel tijd kosten. Dus dan dumpen we het maar ongesorteerd bij de bezorger 8)7
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 februari 2017 @ 18:08:39 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168878029
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 18:01 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ah dat zou zomaar kunnen. Ik had alleen nog wat vage geruchten voorbij horen komen. Maar goed, de term voorbereiding verliest toch steeds meer zijn waarde. De pakjes in de pakjestas mochten ook al niet meer op volgorde gezet worden. Dat zou teveel tijd kosten. Dus dan dumpen we het maar ongesorteerd bij de bezorger 8)7
Die rustig een kwartier bijplust bij het op de goede volgorde leggen van alles.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168879592
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 17:01 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Bij ons komt er naar horen zeggen eind van het jaar ook weer wat nieuws. We gaan in de voorbereiding werken met de codeerregel. Het gevolg hiervan is dat de straatnamen van de kasten verdwijnen en simpelweg vervangen door een nummer wat correspondeert met de codeerregel op je post. Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar post met bijvoorbeeld een foute postcode krijgt natuurlijk een foute code en dat is leuk herstellen als er geen straten meer op je kast staan :{w
Wat een geweldig idee !!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_168887532
voor mensen die het zat zijn bij de post, hier nog wat "inspirerende" stoere verhalen

WGR / FOK! Salaris-topic: Cashen in de zandbak
pi_168887897
Ja mijn man verdient ook tienmaal zoveel als ik. Hij werkt wel 40 uur per week.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 14 februari 2017 @ 08:44:09 #263
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_168887977
Het lockersysteem werk natuurlijk feilloos! Handhelds te kort, verkeerde inlogcodes (ja laten we die ook meteen veranderen)

Dit bedrijf..echt :N
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_168888183
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 08:44 schreef Straatcommando. het volgende:
Het lockersysteem werk natuurlijk feilloos! Handhelds te kort, verkeerde inlogcodes (ja laten we die ook meteen veranderen)

Dit bedrijf..echt :N
Geniaal toch, Hier ongeveer precies hetzelfde. Met een paar procesbegeleiders die spontaan weglopen....
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 14 februari 2017 @ 09:08:32 #265
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_168888303
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 08:58 schreef ann3 het volgende:

[..]

Geniaal toch, Hier ongeveer precies hetzelfde. Met een paar procesbegeleiders die spontaan weglopen....
Ik vraag me af welke besparing ze ermee verwachten te behalen. Nu moet de control room alles regelen, hoe kan een figuur uit Amsterdam nou weten hoe het hier in Arnhem in elkaar steekt? Als ik al zie hoe willekeurig ze de zalando orders in je route proppen wordt dat helemaal niks.


Ik had straks ook al zon goochelaar aan de telefoon. Die belde me op en vroeg of ik al ingelogt was. Was al bijna klaar met de rit :D en hij had nog een verkeerd ritnummer em naam voor zich ook..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_168888311
Volgens het laatste bericht op mijnwerk hoeven we de bonnetjes van de retailer niet meer te bewaren. Waarom dit nu opeens weer is veranderd vertellen ze er niet bij.

Iedereen klaar met voor de ondergeslobberde valentijnskaarten? :P
pi_168889199
Ik bewaar ze mooi wel. Vorige week had een collega nog een klacht aan de broek van een figuur die beweerde dat ze het pakje niet bij de retailer had achtergelaten. Gelukkig had ze het bonnetje en kon ze bewijzen dat ze het wel had achtergelaten.

Ik bewaar ze mooi wel.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 10:59:09 #268
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_168889775
Wij bewaren ze ook. We hebben 2 mapjes op het depot gelegd. De ene maand stoppen we ze allemaal in de ene. De andere maand allemaal in de andere. Vervolgens legen we de eerste en vullen we die weer.
Als je iets terug moet vinden even werk, maar beter dan geen bewijs.

Kreeg net een sms. Restpost komt vandaag in rode bakken... Wat moet ik me daar bij voorstellen? Dat is toch altijd al zo.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 14 februari 2017 @ 11:21:31 #269
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_168890110
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 10:59 schreef V__L_N het volgende:
Wij bewaren ze ook. We hebben 2 mapjes op het depot gelegd. De ene maand stoppen we ze allemaal in de ene. De andere maand allemaal in de andere. Vervolgens legen we de eerste en vullen we die weer.
Als je iets terug moet vinden even werk, maar beter dan geen bewijs.

Kreeg net een sms. Restpost komt vandaag in rode bakken... Wat moet ik me daar bij voorstellen? Dat is toch altijd al zo.
Normaal is het één bak, nu zijn het er tien?
  dinsdag 14 februari 2017 @ 11:43:27 #270
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_168890466
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 11:21 schreef Zelva het volgende:

[..]

Normaal is het één bak, nu zijn het er tien?
Dat is het natuurlijk :D
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_168892365
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 09:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik vraag me af welke besparing ze ermee verwachten te behalen. Nu moet de control room alles regelen, hoe kan een figuur uit Amsterdam nou weten hoe het hier in Arnhem in elkaar steekt? Als ik al zie hoe willekeurig ze de zalando orders in je route proppen wordt dat helemaal niks.

Ik had straks ook al zon goochelaar aan de telefoon. Die belde me op en vroeg of ik al ingelogt was. Was al bijna klaar met de rit :D en hij had nog een verkeerd ritnummer em naam voor zich ook..
Die zalando's zijn inderdaad ook een feest hier. Meestal gaat het wel goed maar af en toe... De controlroom heb ik ook al aan de lijn gehad op een vrije dag, en nog verbaasd zijn ook dat ik niet aan het werk was.
pi_168895992
Die codeerregel stond vandaag ook al op de post in de rode bak. Was even wennen omdat ik die code rechts onderin vaak gebruik om snel door de post te bladeren.

Het idee is voornamelijk handig voor flexibiliteit. Je kan alle wijken op dezelfde kast sorteren als je zou willen. Maar het lijkt me alleen sneller als je een wijk hebt waar je veel uitzonderingen hebt. Bij een recht toe recht aan wijk is het vooral onhandig. Bij die post van artsen zonder grenzen vandaag stond bijvoorbeeld al een codeerregel. Erg klein en gedraaid t.o.v. de normale adressering. Overigens bij doorzendpost en foute adressering heb je al niks meer aan die code.
pi_168898461
Ik zag 'm vandaag ook al voorbijkomen, de codeerregel. De opmaak is ongeveer als volgt (voorbeeld):

#6301#15#2012#

Ik meen 'm al gekraakt te hebben, correct me if I'm wrong.

1) 6301: Het eerste nummer is het loopnummer (duh)
2) 15: het tweede nummer geeft het vakje van de sorteerkast aan (genummerd van linksboven tot rechtsonder). Uitgaande van een kast van 8 breed en 6 hoog is dit dus het 3e vakje van kolom 3.
3) 20: het derde nummer is het volgnummer van het segment, in loopvolgorde.
4) 10: het vierde nummer is het volgnummer van het huisnummer in het betreffende segment. Loopt dit segment bijv. van nummer 23 tot 1, dan zou nummer 12 overeenkomen met huisnummer 1.

Het nummer stond overigens alleen op de SMK-post, niet op de tijdschriften en pakjes. Op welke wijze de voorbereiders nu sneller zouden kunnen werken is me niet geheel duidelijk: ik denk dat ik Balsemienlaan 14 sneller kan vinden op een sorteerkast dan 1807#11#2007. :{
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_168898560
Ik kwam een sticker op een envelop tegen om te bezorgen met zo'n zelfde soort codenummer. Een langwerpig plakkertje dat op een envelop zat. En daaronder de bekende oranje streepies.

Ik dacht toen ik het zag "wat is dat dan?"
  dinsdag 14 februari 2017 @ 18:46:28 #275
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_168898952
Maar vervallen met die codeerregel dan de oude regels?

Ik was vandaag gezegend met 2 tassen vol ongesorteerde pakketjes. Fijn ook dat de app sinds de laatste update voor geen meter werkt en me batterij leegzuipt. Heb geloof ik 8 of 9x ingelogd en 70% van mijn batterij verbruikt in 1 dag. In de kerstperiode kon ik daar 4 dagen mee doen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_168899685
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 18:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik zag 'm vandaag ook al voorbijkomen, de codeerregel. De opmaak is ongeveer als volgt (voorbeeld):

#6301#15#2012#

Ik meen 'm al gekraakt te hebben, correct me if I'm wrong.

1) 6301: Het eerste nummer is het loopnummer (duh)
2) 15: het tweede nummer geeft het vakje van de sorteerkast aan (genummerd van linksboven tot rechtsonder). Uitgaande van een kast van 8 breed en 6 hoog is dit dus het 3e vakje van kolom 3.
3) 20: het derde nummer is het volgnummer van het segment, in loopvolgorde.
4) 10: het vierde nummer is het volgnummer van het huisnummer in het betreffende segment. Loopt dit segment bijv. van nummer 23 tot 1, dan zou nummer 12 overeenkomen met huisnummer 1.

Het nummer stond overigens alleen op de SMK-post, niet op de tijdschriften en pakjes. Op welke wijze de voorbereiders nu sneller zouden kunnen werken is me niet geheel duidelijk: ik denk dat ik Balsemienlaan 14 sneller kan vinden op een sorteerkast dan 1807#11#2007. :{
Volgens mij is het net iets anders. Die 15 is de kast. 20 is het vakje genummerd zoals aangegeven bij jouw punt 2. En dan 10 zoals jij hebt aangegeven.

Dat van het kast nummer hoorde ik van iemand anders. Maar ergens is het kastnummer nogal merkwaardig informatie aangezien de kast niet veel meer uitmaakt als alle kasten alleen genummerd zijn van 1 t/m 48.
pi_168901393
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 19:15 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Volgens mij is het net iets anders. Die 15 is de kast. 20 is het vakje genummerd zoals aangegeven bij jouw punt 2. En dan 10 zoals jij hebt aangegeven.

Dat van het kast nummer hoorde ik van iemand anders. Maar ergens is het kastnummer nogal merkwaardig informatie aangezien de kast niet veel meer uitmaakt als alle kasten alleen genummerd zijn van 1 t/m 48.
Die 15 kan niet het nummer van de kast zijn, want dan zou op alle post van een bepaalde wijk het nummer 15 moeten staan. En dat was niet zo. Bij elke bundel was dit nummer verschillend.

Het viel me meteen al op dat de eerste 2 cijfers van het laatste nummer (in mijn voorbeeld dus de 20) per segment met 1 omhoog ging. Dus bij alle post in de eerste bundel begon dit nummer met 01, de volgende bundel met 02, etc. Dus het was me al snel duidelijk dat dit de loopvolgorde van de bundels betrof. Eigenlijk wel onhandig, omdat ze in de voorbereiding van achteren naar voren werken en vakje 1 dus het vakje is wat zij als eerste in de tas doen, en wat de bezorger dus als laatste loopt.

Het nummer wat daarvoor staat (in mijn voorbeeld dus de 15), daarvan viel me tijdens het lopen op dat deze binnen dezelfde straat ook bij elke nieuwe bundel met 1 omhoog ging, maar als je vervolgens aan een volgende straat begon, dan nummerde het niet door (dit itt tot de eerste 2 nummers van het laatste getal). Aangezien de verschillende vakjes van een straat in de regel wel in loopvolgorde op de kast staan (als het tenminste een straat is waarvan je eerst de oneven en dan de even kant loopt, dan wel een doorlopend genummerde straat) maar de straten zelf NIET in loopvolgorde op de kast staan (maar in alfabetische volgorde) is de meest voor de hand liggende conclusie dat dit de nummers van de vakjes betreft, waarbij 1 linksboven is en 48 rechtsonder.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_168901812
Ik zal er deze week nog eens naar kijken. Altijd leuk om dingen uit te vogelen voordat PostNL zelf met een mededeling komt :P Maar in de uiteindelijke situatie zijn die 15 en die 20 gelijk aan elkaar lijkt me. Je gaat toch het snelst al je gewoon je kast van linksboven naar rechtsonder kan afwerken, en je niet hoeft te zoeken naar het volgende vakje.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 februari 2017 @ 20:31:00 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168901905
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 20:28 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ik zal er deze week nog eens naar kijken. Altijd leuk om dingen uit te vogelen voordat PostNL zelf met een mededeling komt :P Maar in de uiteindelijke situatie zijn die 15 en die 20 gelijk aan elkaar lijkt me. Je gaat toch het snelst al je gewoon je kast van linksboven naar rechtsonder kan afwerken, en je niet hoeft te zoeken naar het volgende vakje.
Maar dat is met ingooien weer lastiger als je de kast niet kent
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168902141
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 20:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Maar dat is met ingooien weer lastiger als je de kast niet kent
In de theorie van de de codeerregel niet lijkt me. Aangezien je gewoon moet kijken naar die code. Waar 1 dan linksboven is. In de theoriekamer van de Post werkt dat vast ideaal.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 februari 2017 @ 20:46:36 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168902554
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 20:36 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

In de theorie van de de codeerregel niet lijkt me. Aangezien je gewoon moet kijken naar die code. Waar 1 dan linksboven is. In de theoriekamer van de Post werkt dat vast ideaal.
ja, in de ideale wereld klopt iedere postcode van ieder poststuk, maar rond de kerstdagen zie je hoeveel post er nog handmatig gesorteerd moet worden. Bakken vol.

Wel ideaal met de codeerregel is dat je bepaalde adressen tussen wijken automatisch over kunt hevelen, terwijl dat nu vaak nog handmatig moet. Bij mijn eigen team ken ik de uitzonderingen ondertussen wel en dat zijn er heel wat, puur omdat er veel buitengebied tussen zit en dan wijk x handiger is dan wijk y voor bepaalde straten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168905918
Ik als bezorger vind die nieuwe codering niet geweldig in ieder geval. Vooral met mijn dagelijkse stapel losse post was het toch wel handig om rechtsonder even snel te kunnen zien waar het volgende losse stuk thuishoort. Zal wel een kwestie van wennen zijn.

Een envelop met lipafdruk durfde ik haast niet aan te raken. De afdruk was namelijk wel erg smal en langgerekt. Geen grap.
Ik ben bij thuiskomst dan ook direct naar de kraan gerend om mijn handen te wassen en daarna heb ik mijn handschoenen even een sopje gegeven.
Ik ben zooo geen fan van deze jaarlijks terugkerende valentijnsactie. :N
pi_168913031
Ik had er gelukkig niet veel tussen zitten. Er was wel een adres bij met meerdere kaarten met verschillend handschrift 8-)
pi_168918815
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 09:53 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik had er gelukkig niet veel tussen zitten. Er was wel een adres bij met meerdere kaarten met verschillend handschrift 8-)
Had ik ook, maar ik weet dat daar iemand op valentijnsdag jarig is.

Vandaag heerlijk t-shirt werkweer.
pi_168918826
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 22:07 schreef Rafierafie het volgende:
Ik als bezorger vind die nieuwe codering niet geweldig in ieder geval. Vooral met mijn dagelijkse stapel losse post was het toch wel handig om rechtsonder even snel te kunnen zien waar het volgende losse stuk thuishoort. Zal wel een kwestie van wennen zijn.

Een envelop met lipafdruk durfde ik haast niet aan te raken. De afdruk was namelijk wel erg smal en langgerekt. Geen grap.
Ik ben bij thuiskomst dan ook direct naar de kraan gerend om mijn handen te wassen en daarna heb ik mijn handschoenen even een sopje gegeven.
Ik ben zooo geen fan van deze jaarlijks terugkerende valentijnsactie. :N
Je kunt toch gewoon de envelop op een ander punt vastpakken.
pi_168922087
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 18:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik zag 'm vandaag ook al voorbijkomen, de codeerregel. De opmaak is ongeveer als volgt (voorbeeld):

#6301#15#2012#

Ik meen 'm al gekraakt te hebben, correct me if I'm wrong.

1) 6301: Het eerste nummer is het loopnummer (duh)
2) 15: het tweede nummer geeft het vakje van de sorteerkast aan (genummerd van linksboven tot rechtsonder). Uitgaande van een kast van 8 breed en 6 hoog is dit dus het 3e vakje van kolom 3.
3) 20: het derde nummer is het volgnummer van het segment, in loopvolgorde.
4) 10: het vierde nummer is het volgnummer van het huisnummer in het betreffende segment. Loopt dit segment bijv. van nummer 23 tot 1, dan zou nummer 12 overeenkomen met huisnummer 1.

Het nummer stond overigens alleen op de SMK-post, niet op de tijdschriften en pakjes. Op welke wijze de voorbereiders nu sneller zouden kunnen werken is me niet geheel duidelijk: ik denk dat ik Balsemienlaan 14 sneller kan vinden op een sorteerkast dan 1807#11#2007. :{
Het is nog geen complete codeerregel, maar wat je nu ziet:
#6301#15#2012#

6301 - Instraateenheid.
15 - Vaknummer op kast.
20 - Bundelnummer in loop.
12 - Positie afgiftepunt in bundel. (geen directe relatie met huisnummer)
pi_168922803
Ik had vandaag meer valentijnspost dan gister :')

Ik ga ook maar eens screenshots maken van het rooster na goedkeuren. Heb nu weer het idee dat ze er vrijdag iets bij gegooid hebben, maar met al die verschillende diensten weet ik het steeds niet zeker.

[ Bericht 43% gewijzigd door VixenFromHell op 15-02-2017 20:21:28 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_168926514
Weer een stukje humor op de PostNL website over het scannen de stempassen in onder meer Amsterdam:. "Alle stempassen zijn als taken in de app opgenomen maar je scant ze direct vanaf de bundel. Aan het einde van je wijk check je of er nog taken overblijven. Die mogen de collega’s in de proef handmatig afmelden". Je onthoud natuurlijk precies of je een specifieke stempas ergens hebt bezorgd :D
pi_168928691
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 17:53 schreef madeleine-b het volgende:

[..]

Het is nog geen complete codeerregel, maar wat je nu ziet:
#6301#15#2012#

6301 - Instraateenheid.
15 - Vaknummer op kast.
20 - Bundelnummer in loop.
12 - Positie afgiftepunt in bundel. (geen directe relatie met huisnummer)
Volgens mij is dat nagenoeg hetzelfde als wat ik zei. De instraateenheid komt overeen met het loopnummer, bundelnummer in loop is hetzelfde als volgnummer segment in loopvolgorde (er wordt immers in principe per segment afgebundeld), en positie afgiftepunt in bundel is hetzelfde als het volgnummer van het huisnummer in de bundel. In mijn voorbeeld heb je een bundel die loopt van nummer 23-1 (oneven nrs), en krijgt huisnummer 1 dus volgnummer 12. Er lijkt dus wel degelijk een directe relatie met het huisnummer te zijn. Jij noemt het "positie afgiftepunt" maar dat is in feite hetzelfde als "positie huisnummer", want in principe heeft elk afgiftepunt een huisnummer.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_168928835
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2017 20:51 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Weer een stukje humor op de PostNL website over het scannen de stempassen in onder meer Amsterdam:. "Alle stempassen zijn als taken in de app opgenomen maar je scant ze direct vanaf de bundel. Aan het einde van je wijk check je of er nog taken overblijven. Die mogen de collega’s in de proef handmatig afmelden". Je onthoud natuurlijk precies of je een specifieke stempas ergens hebt bezorgd :D
Kan die app dat wel allemaal aan? Dan heeft elke bezorger er opeens honderden taken bij in de lijst! Zeker omdat de app de scanresultaten niet heel erg snel verwerkt. Ik loop af en toe een wijk waar een bedrijf zit dat veel scanpakjes krijgt, en je kunt ze niet snel achter elkaar scannen. Je scant er eentje, dan moet je wachten op het piepje en de mededeling "scan gelukt", en dan kun je de volgende pas doen. Volgens mij ben je zo een uur langer bezig met je wijk als je stempassen moet scannen, als de app al niet gelijk vastloopt door dat massale gescan. Gelukkig loop ik niet in Amsterdam!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_168929752
Vandaag bericht gekregen dat we hier eind mei gaan beginnen met het meerbundelsysteem. Om het ons zo makkelijk mogelijk te maken krijgen we ook een postvest. *O*
Eventuele extra tijd voor het bezorgen mogen we doorgeven.

Voor wie het nog niet gezien heeft: Filmpje.
pi_168930175
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 21:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Volgens mij is dat nagenoeg hetzelfde als wat ik zei. De instraateenheid komt overeen met het loopnummer, bundelnummer in loop is hetzelfde als volgnummer segment in loopvolgorde (er wordt immers in principe per segment afgebundeld), en positie afgiftepunt in bundel is hetzelfde als het volgnummer van het huisnummer in de bundel. In mijn voorbeeld heb je een bundel die loopt van nummer 23-1 (oneven nrs), en krijgt huisnummer 1 dus volgnummer 12. Er lijkt dus wel degelijk een directe relatie met het huisnummer te zijn. Jij noemt het "positie afgiftepunt" maar dat is in feite hetzelfde als "positie huisnummer", want in principe heeft elk afgiftepunt een huisnummer.
Klopt zit weinig verschil in (mjin info komt uit een sheet van het projectteam).

"Geen directe relatie" is slecht verwoord, natuurlijk zit er een koppeling tussen de positie in de bundel en een huisnummer, maar die kan in theorie volgende week anders zijn als er een adres bijkomt of afvalt..
pi_168931133
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:30 schreef Rafierafie het volgende:
Vandaag bericht gekregen dat we hier eind mei gaan beginnen met het meerbundelsysteem. Om het ons zo makkelijk mogelijk te maken krijgen we ook een postvest. *O*
Eventuele extra tijd voor het bezorgen mogen we doorgeven.

Voor wie het nog niet gezien heeft: Filmpje.
Ik krijg een wit pagina als ik op de link druk :{
  woensdag 15 februari 2017 @ 23:48:53 #294
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_168931371
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 21:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Kan die app dat wel allemaal aan? Dan heeft elke bezorger er opeens honderden taken bij in de lijst! Zeker omdat de app de scanresultaten niet heel erg snel verwerkt. Ik loop af en toe een wijk waar een bedrijf zit dat veel scanpakjes krijgt, en je kunt ze niet snel achter elkaar scannen. Je scant er eentje, dan moet je wachten op het piepje en de mededeling "scan gelukt", en dan kun je de volgende pas doen. Volgens mij ben je zo een uur langer bezig met je wijk als je stempassen moet scannen, als de app al niet gelijk vastloopt door dat massale gescan. Gelukkig loop ik niet in Amsterdam!
Ik wel. Maar heb er niks over gehoord. Het kan zin dat wij niet mee doen aan de proef. Dat zou zo kunnen anders zou het redelijk vervelend kort dag zijn om iets laten weten.

Overigens denk ik dat die app dat niet aankan, zeker op dit moment niet. Op de een of andere irritante manier moet ik sinds de laatste app elke x minuten weer inloggen. Daarna slaat de app een tijdje op zwart en pas dan kan ik redelijk scannen. Maar elke inlog kost een minuut of 3/4.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 februari 2017 @ 23:53:11 #295
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168931426
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 23:48 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik wel. Maar heb er niks over gehoord. Het kan zin dat wij niet mee doen aan de proef. Dat zou zo kunnen anders zou het redelijk vervelend kort dag zijn om iets laten weten.

Overigens denk ik dat die app dat niet aankan, zeker op dit moment niet. Op de een of andere irritante manier moet ik sinds de laatste app elke x minuten weer inloggen. Daarna slaat de app een tijdje op zwart en pas dan kan ik redelijk scannen. Maar elke inlog kost een minuut of 3/4.
gewerkte tijd is betaalde tijd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168932009
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 23:33 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Ik krijg een wit pagina als ik op de link druk :{
Er staat een typefout in de link, de spatie tussen werk en wijzer moet je verwijderen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_168932130
Ik word niet vrolijk van dat filmpje. Allereerst wordt er de leugen verkondigd dat het postvest wordt ingevoerd omdat het in de voorbereiding sneller zou gaan als men de grote post niet meer tussen de kleine post zet. De tijdwinst hierbij is echter verwaarloosbaar, zeker als je bedenkt dat we tegenwoordig meer grote dan kleine post hebben. De opmerking in het filmpje "de meeste post is klein" is dus ook gelul: ja, met Kerst misschien, of als je stembiljetten of OZB-aanslagen hebt, maar anders niet. De echte reden is de invoering van de SMX. Deze kan alle post (behalve pakjes) op huisnummervolgorde sorteren, Het grootste nadeel is echter dat deze machine enorm duur is, terwijl de huidige SMK's (SorteerMachine Klein) nog jaren meekunnen. Dus willen ze de grote post straks door de SMX gooien en de kleine post door de SMK. Dus vandaar die 2 bundels.

Bij bussenfronten moet je eerst de kleine post doen, dan de grote, en als laatste het hah, suggereren ze. Ik neem aan dat de looptijden van flatwijken dan ook verdubbeld wordt? Want je bent dan ook 2x zo lang bezig.

De tip mbt lage bussen is ook nogal lachwekkend, dan moet je met 1 hand je postvest vast houden, omdat anders alle post eruit valt. Helaas wordt gemakshalve vergeten dat je veel bussen niet met 1 hand kunt openen. Het filmpje toont een bus zonder veer of tochtstrook. Stel je nu eens een lage bus voor met een sterke veer of weerbarstige tochtstrook waar je vervolgens 1 bankafschrift door naar binnen moet duwen, met 1 hand, zonder kreuken of scheuren. Ik geef het je te doen.

Voor scooterwijken krijg je weer een ander soort vest. Nu zijn veel scooterwijken bij ons een mix van looprondjes en uitgerekte stukken, dus dan moet je zeker 2 vesten meenemen. Het ziet er hoe dan ook niet handig uit: de mevrouw op het filmpje past met dat volgeladen vest amper nog achter het stuur. Maar met zo'n uitgeklapte muziekstandaard voor je buik met post er in, kun je volgens mij niet echt veilig rijden. Lopen ook niet trouwens, want je ziet je voeten niet meer. En wat is dat voor bullshit over dat je alles lopend moet pakken? Volgens de Arborichtlijnen mag je officieel niet eens lopend de post pakken: je moet op je voeten letten en het verkeer, en de post pas pakken als je voor de deur staat.

Voor de meer corpulente bezorgers (en forsbeboezemde dames) lijkt het me ook geen fijn ding, trouwens.

Maar goed, het gebruik van dat vest is niet verplicht, toch? Ik ga denk ik gewoon met het dik op m'n arm lopen en het dun in m'n hand. En op daldagen ga ik het gewoon tussen elkaar zetten op het depot.

Waar in het postvest je die schoenendozen moet doen, vermeldt het verhaal ook niet. Want je kunt volgens mij geen schoudertas dragen over dat postvest.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kramerica-Industries op 16-02-2017 01:41:50 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_168932235
Ik wordt er ook niet vrolijk van. Ziet er erg oncomfortabel uit. De pakjes post die ze daar hebben zijn maar klein. Maar als ik 1 rondje moet lopen met 30 x 3 folders, poststukken enz. Ziet er niet uit alsof het past. Maar ik kan niet zien hoe ik met zo'n bult de straat nog zou moeten zien, of een stoepje voor m'n neus.

Overigens weet ik ook echt niet hoe een lijf op de lange termijn gaat reageren op zo'n belasting. Vermoed dat je er aardige spierproblemen en rugproblemen van kan krijgen. Denk trouwens dat ik hem helemaal niet pas. Ben klein, en volgens mij red die man in het filmpje het maar net kwa lengte.

Ook zo iets, als het regent wordt de boel zeiknat.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_168932250
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_168933069
Hebben jullie ook dat de scanpakjes niet meer in de takenlijststaan. Bij mij deze hele week al niet. Ik had toch pakjes te scannen.
pi_168933510
quote:
Wow, dat ziet er comfortabel uit, ik zou bijna terug willen! Alleen een arboverantwoord pijpje om het (of jezelf) op te blazen ontbreekt nog. Hoe loopt de proef met schoenendozen op het hoofd?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')