abonnement Unibet Coolblue
pi_168169047


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!






Betaaldata:


Emolumententabel:



Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
Peterselieman
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71
Globetrottertje



[ Bericht 2% gewijzigd door Globetrottertje op 17-01-2017 21:22:11 ]
pi_168169101
Die 0,7 pakjes klopt ook geen mieter van, want afgelopen vrijdag had ik voor een wijk 10 scanpakjes. De China en Hongkong meuk nog niet eens meegerekend.
pi_168171843
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 18:48 schreef Globetrottertje het volgende:
Die 0,7 pakjes klopt ook geen mieter van, want afgelopen vrijdag had ik voor een wijk 10 scanpakjes. De China en Hongkong meuk nog niet eens meegerekend.
Die 0,7 gaat juist alleen over de internationale grotere pakketjes (die niet in de bus passen), niet over de scanpakjes.
pi_168172650
Nou ja.. daar heb ik er gemiddeld per dag ook veel meer van. Meestal zijn het dezelfde adressen die die dingen ontvangen trouwens.
pi_168177516
Dat 0,7 verhaal gaat inderdaad alleen over de obesinezen (dikke buitenlanders dus). Daarvan mag je er maximaal 5 op een dag per loop hebben.
Dikke Nederlanders mogen alleen als dat vooraf besproken is.
Aan het aantal scanpakjes van normaal formaat (bol e.d.) zit geen maximum. Hetzelfde geldt voor slanke Chinezen die (in theorie) door de brievenbus passen.

Feit is wel dat die 0,7 volledig uit de lucht gegrepen is.
Ik vind het ook heel mooi hoe ze nog steeds volhouden dat de tijd die je besteedt aan pakjes, de tijdsbesparing door de afname van het postvolume niet compenseert. Ik heb in januari nog nooit zo vaak extra tijd hoeven vragen als dit jaar.
Ik ga dan ook niet akkoord met de nieuwe voorzettijden.

Is er hier eigenlijk iemand die wel akkoord gaat met de aangepaste looptijden?
pi_168183026
Bijna iemand bij ons gaat akkoord met de aangepaste tijden. Het zijn ook onmogelijk haalbare tijden voor de meeste wijken.

We hebben een papier bij ons op het depot hangen waarop we moesten schrijven hoelang we in werkelijkheid gemiddeld over een wijk doen.

Lastig voor mensen die geen vaste wijken hebben. Maar bijna iedereen heeft er tijd bij moeten zetten, dus de flexibelen profiteren er misschien ook van.

Gelukkig kunnen we extra tijd claimen. Er wordt wel gevraagd nog even extra de reden te mailen of te appen. Tot nu toe heb ik de extra geclaimde tijd gekregen, maar bij mindertijd als dat voorkomt, min ik ook. Wel zo eerlijk.

Dus ik heb wel de tijd uitbetaald gekregen die ik ook echt gelopen heb.

Alleen bij ziekte..
Ik heb een contract voor 12 uur. Ben drie dagen ziek geweest in december en eigenlijk onder dwang weer begonnen. Maar kreeg mooi niet de 12 uur die week. In mijn rooster stond 9:46 ipv 12 uur. 2 uur en 14 minuten is van mijn meertijd afgehaald.

Ik dacht dat je bij ziekte gewoon je contracttijd kreeg?

Maar ja, vaak veranderen er weer dingen dat ik op een gegeven moment niet meer precies weet wat nu de nieuwe regels zijn.

Op een mail met een vraag hierover is niet gereageerd. En op het depot wisten ze het ook niet. Anderen die ziek waren hebben ook even gechecked en die zijn ook tijd kwijtgeraakt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Globetrottertje op 16-01-2017 07:13:27 ]
pi_168183712
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 06:47 schreef Globetrottertje het volgende:

Gelukkig kunnen we extra tijd claimen.
Nadeel is dat je rooster wordt volgegooid aan de hand van de basistijden. Als die te krap staan (of te kort) maak je structureel meeruren (die je vervolgens nog maar beperkt in vrije tijd mag omzetten, als je dat wil; flexibiliteit kan maar van één kant komen bij PostNL). Na drie maanden zou je een groter contract kunnen claimen. Maar dan gaan ze bij de planning weer uit van de basistijden... enz enz.
Zo zorgt die zogenaamde volumedaling wel dat jij 's avonds haast geen afspraken meer kunt maken.
En inderdaad: bij ziekte weten ze niets meer van dat structurele overwerk.

Maar goed.... mag niet klagen, mijn onbeTaalde tijd bevalt prima ;)
pi_168183912
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 06:47 schreef Globetrottertje het volgende:
Bijna iemand bij ons gaat akkoord met de aangepaste tijden. Het zijn ook onmogelijk haalbare tijden voor de meeste wijken.

We hebben een papier bij ons op het depot hangen waarop we moesten schrijven hoelang we in werkelijkheid gemiddeld over een wijk doen.

Lastig voor mensen die geen vaste wijken hebben. Maar bijna iedereen heeft er tijd bij moeten zetten, dus de flexibelen profiteren er misschien ook van.

Gelukkig kunnen we extra tijd claimen. Er wordt wel gevraagd nog even extra de reden te mailen of te appen. Tot nu toe heb ik de extra geclaimde tijd gekregen, maar bij mindertijd als dat voorkomt, min ik ook. Wel zo eerlijk.

Dus ik heb wel de tijd uitbetaald gekregen die ik ook echt gelopen heb.

Alleen bij ziekte..
Ik heb een contract voor 12 uur. Ben drie dagen ziek geweest in december en eigenlijk onder dwang weer begonnen. Maar kreeg mooi niet de 12 uur die week. In mijn rooster stond 9:46 ipv 12 uur. 2 uur en 14 minuten is van mijn meertijd afgehaald.

Ik dacht dat je bij ziekte gewoon je contracttijd kreeg?

Maar ja, vaak veranderen er weer dingen dat ik op een gegeven moment niet meer precies weet wat nu de nieuwe regels zijn.

Op een mail met een vraag hierover is niet gereageerd. En op het depot wisten ze het ook niet. Anderen die ziek waren hebben ook even gechecked en die zijn ook tijd kwijtgeraakt.
Maar je bent niet de hele week ziek geweest, slechts een paar dagen. Als je de hele week ziek was geweest had je inderdaad 12 uur gekregen. Ik weet niet precies hoe ze het tegenwoordig doen, of je dan de dagen waarop je ziek was de tijd krijgt die er voor je ingeplande wijken stond, of dat het (er vanuitgaande dat je normaal 5 dagen werkt) 12:5 x3 wordt als berekening van hoeveel uren je dan krijgt voor de dagen dat je ziek was.
pi_168184251
Dat is zo. Ik ben niet de hele week ziek geweest. Ik zou iets van 15,5 uur gewerkt hebben als ik die drie dagen (donderdag, vrijdag en zaterdag) gewoon was gaan werken.
Ik heb nu 9:46 gekregen ipv 15,5. Ik heb een contract van 12 uur dus had anders 2 1/2 meertijd. Nu had ik 2 uur en 14 mindertijd. Ze hebben ook die dragen andere tijden gebruikt dan de basistijden van mijn wijken.
pi_168184258
Het zal wel kloppen, maar ze leggen niet uit hoe ze eraan komen als je het vraagt.
pi_168184328
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 09:54 schreef Globetrottertje het volgende:
Dat is zo. Ik ben niet de hele week ziek geweest. Ik zou iets van 15,5 uur gewerkt hebben als ik die drie dagen (donderdag, vrijdag en zaterdag) gewoon was gaan werken.
Ik heb nu 9:46 gekregen ipv 15,5. Ik heb een contract van 12 uur dus had anders 2 1/2 meertijd. Nu had ik 2 uur en 14 mindertijd. Ze hebben ook die dragen andere tijden gebruikt dan de basistijden van mijn wijken.
ja, hoeveel tijd dan? 2:24 of zo per dag dat je ziek was? Want dan zullen ze het dus zo berekend hebben als 12 uur contract verdeeld over 5 dagen, dus 2 uur 24 per dag.
  maandag 16 januari 2017 @ 11:48:37 #12
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_168186310
Als je kort ziek bent. Dan krijg je het gemiddelde van je dag. Ben je lang ziek dan krijg je het gemiddelde van de afgelopen 3 maanden.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_168186614
Bedankt voor de antwoorden. Dan is dat in ieder geval duidelijk! :)
pi_168187084
Nou hecht ik niet zo heel erg aan privacy, maar nu heb ik 1x met de concurrent-app bezorgd, met alleen locatiebepaling aan, en nu krijg ik vragen van Google Maps over een bedrijf waar ik dus met de post aan de deur ben geweest. Het is dus allemaal niet zo onschuldig als ik dacht. Wel grappig dat 'we' zo de hele statistieken in de war gooien, want de gemiddelde winkeltijd zal zo ongeveer 1,5 seconde zijn.
pi_168187783
quote:
Is er hier eigenlijk iemand die wel akkoord gaat met de aangepaste looptijden?
Donderdag en zaterdag wel; dinsdag kom ik nu al zwaar tijd te kort en woensdag en vrijdag staat mijn ene wijk te krap en de andere te ruim, waardoor ik in totaal wel uitkom, maar de verdeling niet klopt (en als ik dan verlof heb en Jantje krijgt mijn ruime wijk en Pietje mijn krappe wijk, dan is dat natuurlijk niet zo leuk voor Pietje). Ik ga woensdag definitief kijken wat de normtijden van mijn vaste wijken zouden moeten zijn, aan collega's vragen of ze daar ook mee uitkomen en dan een alternatief voorstel naar teamleider mailen. Wel jammer dat er niet automatisch op "mijnwerk" een invulformulier komt waarop je je gewenste normtijden kunt invullen voor je vaste wijken. dan zouden gaten ook gelijk opvallen voor wijken die altijd door verschillende mensen gelopen worden.
pi_168188983
Ik werk bij Pakketten als zaterdagmedewerker en word binnen niet al te lange tijd 22. Ik heb pas geleden een functioneringsgesprek gehad waar de manager mij vertelde dat ik een schaaljaar omhoog zou gaan wegens de positieve beoordeling. Nu ben ik benieuwd of ik dan bovenop de loonsverhoging van 21 --> schaaljaar 0 i.v.m. mijn leeftijd, ook een verhoging naar schaaljaar 1 krijg?
pi_168214719
@Thomas-Sama, ik zie dat de plaatjes van het salaristabel en emolumenten niet kloppen, maar het lukt mij niet het te veranderen.
Ik heb de foutieve info wel weg kunnen halen.

Ik denk dat ik er verder maar even af blijf, voordat ik het hele forum naar zijn grootje help.
:o

Lukt het jou misschien. Ik zit hier alleen maar op een mobieltje.

[ Bericht 18% gewijzigd door Globetrottertje op 17-01-2017 10:59:42 ]
pi_168223358
Ik ben niet de topicstarter, dus kan niks doen :{
pi_168223744
Heb je de url's nog? Dan kan ik proberen ze er tussen te zetten. De pb is weg.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 17:28:59 #20
327191 RobertNL
For your gear.
pi_168223931
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 12:30 schreef diesnelle het volgende:
Nou hecht ik niet zo heel erg aan privacy, maar nu heb ik 1x met de concurrent-app bezorgd, met alleen locatiebepaling aan, en nu krijg ik vragen van Google Maps over een bedrijf waar ik dus met de post aan de deur ben geweest. Het is dus allemaal niet zo onschuldig als ik dacht. Wel grappig dat 'we' zo de hele statistieken in de war gooien, want de gemiddelde winkeltijd zal zo ongeveer 1,5 seconde zijn.
Je telefoon heeft ook locatieservices instellingen, je ergens kan uitzetten dat google deze gebruikt (verzamelen blijven ze vast wel doen).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_168224318
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 17:22 schreef Globetrottertje het volgende:
Heb je de url's nog? Dan kan ik proberen ze er tussen te zetten. De pb is weg.
Betaaldata: http://i.imgur.com/CTM2hlP.png

Emolumententijdvak: http://i.imgur.com/WpsqU55.png
  dinsdag 17 januari 2017 @ 19:15:21 #22
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_168226878
Was er niet een wiki waar dat in moest?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_168230253


[ Bericht 100% gewijzigd door Globetrottertje op 17-01-2017 20:58:28 ]
pi_168230313


[ Bericht 100% gewijzigd door Globetrottertje op 17-01-2017 20:57:32 ]
pi_168230605
Gelukt! Sorry voor de dubbele post

[ Bericht 50% gewijzigd door Globetrottertje op 17-01-2017 21:23:10 ]
pi_168231379
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:02 schreef Globetrottertje het volgende:
Gelukt! Sorry voor de dubbele post
Je was me net voor. :P
pi_168235158
Omdat we met z'n allen zo goed scannen krijgen we allemaal vanaf 20 januari een powerbank thuis gestuurd lees ik net op mijn PostNL.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 23:21:13 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168235389
uit hetzelfde bericht:
quote:
Zo willen we dit jaar niet alleen brievenbuspakjes scannen, maar ook brieven. De gemeente Amsterdam wil die dienst al gebruiken voor de verkiezingen.
Amsterdamse bezorgers succes :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 januari 2017 @ 23:21:44 #29
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_168235406
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:11 schreef the_X het volgende:
Omdat we met z'n allen zo goed scannen krijgen we allemaal vanaf 20 januari een powerbank thuis gestuurd lees ik net op mijn PostNL.
Dan kunnen we die voortaan allemaal op het depot opladen. :+
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 17 januari 2017 @ 23:22:31 #30
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_168235426
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
uit hetzelfde bericht:

[..]

Amsterdamse bezorgers succes :')
Ik ga zooo verhuizen. :'( :'(
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_168235446
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
uit hetzelfde bericht:

[..]

Amsterdamse bezorgers succes :')
Tja dan heb je die powerbank ook gewoon nodig :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 23:25:04 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168235480
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:23 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Tja dan heb je die powerbank ook gewoon nodig :P
Voor wat hoort wat :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 23:26:04 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168235505
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:22 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik ga zooo verhuizen. :'( :'(
Gewerkte tijd is betaalde tijd, dus ook de tijd dat je het mobieltje op moest laden omdat het leeg was door al dat scannen ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 januari 2017 @ 23:33:04 #34
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_168235646
Ik zie mezelf echt nog geen 800 brieven scannen. Daar is de app gewoon veel te traag voor. Dat kan alleen maar als dat in een aparte loop gaat.

Vraag me af hoe dat scan ding werkt. Perslot zie je dan je scherm niet meer. Dus dan kan je ook de lijst niet meer zien en de meldingen wegklikken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 23:35:51 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168235704
scannen, paar seconden wachten tot je een melding krijgt dat het gelukt is en dan kan pas de volgende.

kwam ik ook een keer achter toen ik twee pakjes direct achter elkaar scande. Bleek dat eentje niet goed verwerkt was :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 januari 2017 @ 23:39:51 #36
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_168235789
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:35 schreef Peterselieman het volgende:
scannen, paar seconden wachten tot je een melding krijgt dat het gelukt is en dan kan pas de volgende.

kwam ik ook een keer achter toen ik twee pakjes direct achter elkaar scande. Bleek dat eentje niet goed verwerkt was :')
Oh dat gebeurd me een paar keer per week. Dus dat had ik vrij snel door. Maar dat is wel het grote probleem als je straks geen scherm ziet. Dan moet je dus wachten op de plingel. Maar die plingel kan ook beteken dat de barcode niet herkend wordt of dat er een andere fout in zit.
(En hij moet natuurlijk altijd even mekkeren over locatie aan)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_168237209
Bij mij duurt het opstarten van de scan altijd heel lang. :(
pi_168237708
Ik krijg het scannen altijd sneller opgestart als ik het doe via "taken". Bij " vandaag " duurt het altijd veel langer.
pi_168238489
Oh dan ga ik het eens zo proberen. Bedankt voor de tip. Kijken of dat werkt.
pi_168245205
Nieuwe salarisspecificatie is er weer! *O*
pi_168245967
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:33 schreef V__L_N het volgende:
Ik zie mezelf echt nog geen 800 brieven scannen. Daar is de app gewoon veel te traag voor. Dat kan alleen maar als dat in een aparte loop gaat.

Vraag me af hoe dat scan ding werkt. Perslot zie je dan je scherm niet meer. Dus dan kan je ook de lijst niet meer zien en de meldingen wegklikken.
Ik vraag me af of die mobiele scanner een succes gaat worden. In het filmpje is dit apparaat te zien, dat kost rond de EUR 370, dus als PostNL er daar 20.000 van moet aanschaffen, dan gaat dat in de vele miljoenen euro's lopen. Zelfs al zouden ze een fikse korting bedingen.

Afgezien daarvan is het ook een beetje penny wise pound foolish om een apparaat van bijna 400 euro te kopen om er voor te zorgen dat een telefoon van 90 euro droog blijft.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_168246150
Powerbank *O*

En aan het rooster te zien is 1 van mijn collega's net nu in mijn vakantie vertrokken. Ik had gehoord dat ze eind januari weg zou gaan, maar misschien dat ze ook nog wat vakantie opgenomen heeft oid. Wel jammer, want dan zie ik haar dus waarschijnlijk niet meer...

Dat scannen gaat hier gelukkig meestal wel goed nu. Nu ik weet dat hij vaak de verkeerde code pakt als er 2 codes in beeld zijn, zorg ik gewoon dat alleen de goede in beeld is. En inderdaad niet 2 pakjes direct achter elkaar scannen, dat werkt niet. Sinds ik dit weet, heb ik geen enkel pakje meer gehad waarbij het fout ging (gelukkig ook niks met beschadigde barcode). Als ik nu heb gezien dat de scanner de goede code pakt, wacht ik ook niet meer op de bevestiging. Gaat het dan toch mis, dan kan het altijd nog handmatig.. maar dat is dus nog niet nodig geweest :)
Hoe snel het gaat ligt ook wel wat aan je telefoon. Op mijn oude telefoon (nu werktelefoon), gaat het veel trager dan op mijn nieuwe. Betere telefoon, nieuwere versie van android, dus dat is ook niet zo vreemd :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_168246645
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:32 schreef Globetrottertje het volgende:
Nieuwe salarisspecificatie is er weer! *O*
Ik zag het. Voorheen kregen we dan een mailtje. Is dat ook al wegbezuinigd?

De opmaak van de loonstrookjes is ook veranderd, zie ik. Het is er niet echt overzichtelijker op geworden. Ook werk ik blijkbaar niet meer bij Voorbereiden & Bezorgen, maar bij Operations. Dat klinkt natuurlijk veel indrukwekkender. :')
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 januari 2017 @ 16:42:51 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168247003
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik zag het. Voorheen kregen we dan een mailtje. Is dat ook al wegbezuinigd?

De opmaak van de loonstrookjes is ook veranderd, zie ik. Het is er niet echt overzichtelijker op geworden. Ook werk ik blijkbaar niet meer bij Voorbereiden & Bezorgen, maar bij Operations. Dat klinkt natuurlijk veel indrukwekkender. :')
Productie Operations zelfs :P

En dat nieuwe scannertje is mooi, maar als je maar een dag per week werkt is het niet echt nodig. Zelfs het hoesje voor de telefoon heb ik niet :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168247078
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik zag het. Voorheen kregen we dan een mailtje. Is dat ook al wegbezuinigd?

De opmaak van de loonstrookjes is ook veranderd, zie ik. Het is er niet echt overzichtelijker op geworden. Ook werk ik blijkbaar niet meer bij Voorbereiden & Bezorgen, maar bij Operations. Dat klinkt natuurlijk veel indrukwekkender. :')
oh, ik vond de nieuwe opmaak juist best overzichtelijk.
Misschien hebben ze inmiddels ingezien dat we toch niet overstappen naar alleen een digitale versie van de loonstrook, en sturen ze daarom het mailtje niet meer.
pi_168247997
Beetje jammer dat m'n salaris niet klopt. In januari gaat het salaris normaal omhoog, en ik zou ook nog een trede omhoog moeten... Niet gebeurd. Weet iemand of je ze ook kan mailen of alleen bellen?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_168248123
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:26 schreef V__L_N het volgende:
Beetje jammer dat m'n salaris niet klopt. In januari gaat het salaris normaal omhoog, en ik zou ook nog een trede omhoog moeten... Niet gebeurd. Weet iemand of je ze ook kan mailen of alleen bellen?
Ik had hier ook even over gebeld. Mijn normale salaris wat aan mijn contracturen vastzit is verhoogd, alleen doordat er nog wat extra uren uitbetaald werden welke in 2016 zijn gemaakt geldt daar nog het oude salaris over, en dat staat dan onderaan je loonstrookje.
pi_168248488
Hmm, even gekeken. Er zit inderdaad een tientje tussen vorig jaar en dit jaar.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 18 januari 2017 @ 19:04:06 #49
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_168250248
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Voorheen kregen we dan een mailtje. Is dat ook al wegbezuinigd?
Kennelijk kan het systeem dat niet meer aan. :')

Ik kreeg er als ex PostNL-er zelfs een mailtje over. :')
pi_168250449
Leuk loonstrookje, maar wel een beetje creatief boekhouden van de Post. Het deel van mijn overuren tussen mijn contractomvang en de omvang van het contract van een fultimer is betaald als "uitbetaalde uren" De overige uren zijn betaald als "overwerkvergoeding 100%". Over dat laatste betaal ik dus meer belasting.

Ook heb ik boven de 37 uur per week recht op 50% toeslag. Echter hebben ze het gemiddelde van die 5 weken genomen en dan gekeken hoeveel ik dan gemiddeld boven de 37 zit.

Bij beide heb ik trouwens geen idee of dit nu standaard is bij PostNL. Nog nooit een dergelijke berg overuren gehad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')