abonnement Unibet Coolblue
pi_168251012
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:11 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Leuk loonstrookje, maar wel een beetje creatief boekhouden van de Post. Het deel van mijn overuren tussen mijn contractomvang en de omvang van het contract van een fultimer is betaald als "uitbetaalde uren" De overige uren zijn betaald als "overwerkvergoeding 100%". Over dat laatste betaal ik dus meer belasting.

Ook heb ik boven de 37 uur per week recht op 50% toeslag. Echter hebben ze het gemiddelde van die 5 weken genomen en dan gekeken hoeveel ik dan gemiddeld boven de 37 zit.

Bij beide heb ik trouwens geen idee of dit nu standaard is bij PostNL. Nog nooit een dergelijke berg overuren gehad.
volgens mij wordt dat van die overuren altijd berekend over het gemiddelde in die periode, niet per week. Hoezo betaal je meer belasting over je "overwerkvergoeding"?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 januari 2017 @ 19:37:15 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168251232
Het lijkt alsof je meer belasting betaalt over die aparte categorie, omdat de belasting direct geheven wordt over dat deel, maar als het bedrag een component van het grote geheel was geweest had je dezelfde hoeveelheid belasting af moeten tikken, alleen was het minder zichtbaar geweest. Dit omdat van het normale loon onder meer arbeidskorting en heffingskorting afgetrokken wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168253130
Ah oké dank voor de info beide :s) Ik dacht dat het hoger was omdat in mijn ogen de belasting voor toeslagen (de vergoeding valt hier in dezelfde categorie) altijd veel hoger leek. Maar de verklaring van Peterselieman is wat dat betreft logisch.
pi_168272903
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik zag het. Voorheen kregen we dan een mailtje. Is dat ook al wegbezuinigd?
Wel zijn nu de data bekend wanneer je het in ESS (na 13:00) ontvangt
pi_168278891
Het verbaast me dat blijkbaar niemand hier iets heeft gelezen over het bezorgen uit twee bundels i.c.m. het postvest. Stond iets over in de reacties onder dit bericht.
Telkens als je denkt dat ze het hebben opgegeven, duiken er toch weer berichten op over nieuwe proeven met dat postvest.

Wat ik me ook afvroeg: wanneer kregen we altijd die beoordelingsbrief? Is dat nu ook al wegbezuinigd?
pi_168282537
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 21:44 schreef Rafierafie het volgende:
Het verbaast me dat blijkbaar niemand hier iets heeft gelezen over het bezorgen uit twee bundels i.c.m. het postvest. Stond iets over in de reacties onder dit bericht.
Telkens als je denkt dat ze het hebben opgegeven, duiken er toch weer berichten op over nieuwe proeven met dat postvest.

Wat ik me ook afvroeg: wanneer kregen we altijd die beoordelingsbrief? Is dat nu ook al wegbezuinigd?
Dat is toch al oud nieuws? In december 2015 werd hier al melding van gemaakt in het MZ Journaal.

quote:
De OR Productie heeft een adviesaanvraag gehad over een investering in 5 nieuwe Sorteermachines Extra (SMX). Als de OR hier positief over adviseert worden de 5 machines eind 2015 besteld. Vanaf 2017 moeten de 5 SMX'en operationeel zijn. Door de aanschaf van deze SMX'en zal er meer flexibiliteit in het proces ontstaan. Daarnaast blijken de SMK's (Sorteermachines Klein) langer mee te gaan dan verwacht. Deze kunnen waarschijnlijk nog mee tot 2025. Dit betekent dat de kleine post (nog) niet door de SMX'en gesorteerd wordt. Daardoor zal de kleine post en de grote post apart worden gesorteerd. De kleine post en de grote post zullen volgens de berekeningen van het bedrijf niet worden samengevoegd tijdens de voorbereiding. Op dit moment wordt onderzocht welke hulpmiddelen geschikt zijn voor het bezorgen.
Ik hoorde trouwens van een TC dat er momenteel ergens in den lande een pilot gaande was met het postvest, en dat de deelnemers enorm enthousiast waren. Vooral degenen met rugklachten kwamen superlatieven te kort om het postvest aan te prijzen.

Yeah, right. Elke keer als PostNL een pilot uitvoert komen deze verhalen naar voren. Over Georoute was iedereen ook zogenaamd dolenthousiast. En over die zweterige plastiekpolo's was men ook alom euforisch.

Nee, het lijkt me echt reuze handig, zo'n vest. Elke keer als je bukt voor een lage brievenbus pleurt de boel er uit. In de zomer is zo'n ding bloedheet, en hoe moet het als het hard regent? Moet je dat ding over je regenjas heen trekken zodat alles zeiknat wordt, of moet de regenjas over het vest?

Verder denk ik dat je ook veel langer bezig bent met bezorgen, als je voor elk adres de post uit meerdere bundels vandaan moet plukken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_168286046
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 23:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Verder denk ik dat je ook veel langer bezig bent met bezorgen, als je voor elk adres de post uit meerdere bundels vandaan moet plukken.
Om over het doorbundelen maar niet te spreken (zo onhandig mogelijk, zo leek de ongeschreven regel hier wel). Dan nog wat meer scanpakjes en Chineze bobbels erbij en de proef wordt wegens weergaloos succes uitgebreid.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 08:48:37 #58
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_168286304
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 23:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Verder denk ik dat je ook veel langer bezig bent met bezorgen, als je voor elk adres de post uit meerdere bundels vandaan moet plukken.
Ja maar, het magische woord volumedaling komt dan weer om de hoek kijken. Dus maakt het qua tijd niet uit.
pi_168286454
Enkele jaren geleden grensde wij aan een gebied waar ze een pilot deden met dat postvest. Het gevolg was dat wij mensen konden gaan uitlenen omdat iedereen er daar vandoor was gegaan :N
pi_168286548
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 08:48 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja maar, het magische woord volumedaling komt dan weer om de hoek kijken. Dus maakt het qua tijd niet uit.
Inderdaad, ze moeten wat om de bezorger op straat te houden als er straks niet meer genoeg onkruid of vuilnis te fotograferen is. ;)
pi_168286936
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 09:00 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Enkele jaren geleden grensde wij aan een gebied waar ze een pilot deden met dat postvest. Het gevolg was dat wij mensen konden gaan uitlenen omdat iedereen er daar vandoor was gegaan :N
Zolang de keuze om een dergelijk postvest te gebruiken aan jezelf blijft, vind ik het prima. Er zullen vast wel mensen zijn die het een handig ding vinden.
Ik heb wel een probleem met dat multibundelsysteem.

De ideale postbezorger van de toekomst:
pi_168290996
Ik blijf nog altijd maar hopen dat dat gedoe met meerdere bundels er niet echt komt :')

Heb nu maar eens een mail gestuurd naar de planner, netjes uitgelegd dat ik in principe niet tot na 17.00 uur wil werken en dat ik dan diensten van max 4 uur zou kunnen krijgen. En dat ik daar nu graag een afspraak over wil maken. Zal me benieuwen. De 31e kwam de post toch nog om 11.15, en dit is de 1e keer sindsdien dat ik weer zo'n dienst krijg. Volgende week zaterdag 4u40 voor alleen de wijken zelf. In de praktijk komt de post vaak wel al om 12 uur en daar gaat de planner dus volgens mij ook vanuit. Nuja, we zullen zien.

Update: geregeld! Als het goed is houden ze er voortaan rekening mee met max 4 uur :)

[ Bericht 11% gewijzigd door VixenFromHell op 20-01-2017 15:11:46 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_168303241
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 23:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Yeah, right. Elke keer als PostNL een pilot uitvoert komen deze verhalen naar voren. Over Georoute was iedereen ook zogenaamd dolenthousiast. En over die zweterige plastiekpolo's was men ook alom euforisch.
Pilots lijken vaak goed te lopen omdat er gemonitord, gecorrigeerd en gestuurd wordt. Ze worden vaak uitgevoerd onder goed gecontroleerde omstandigheden. Zodra het dan groter geïmplementeerd moet worden valt dat grotendeels weg en verzuipt men er in.

Zelfs van de GeoRoute hier had je nog wel logisch bezorgbare wijken kunnen maken met genoeg moeite. Maar waar in zo'n pilot kosten noch moeite gespaard worden is dat bij de grootscheepse implementatie geenszins meer het geval. Want dan gaat het om deadlines en budgetten, die veelal veel te rooskleurig ingeschat zijn...

Praktijkvoorbeeld van mijn dorp waar ik destijds nog veel bezorgde:
Wij hadden vóór de Georoute 17 wijken (18 met buitenwijk erbij maar juist die is nooit 'vergeoëd'). Daar waren in de loop der tijd wel wat zaken ingeslopen waarvan ik zoiets had van: "Daar kunnen we wel een keer goed naar kijken en de zaken iets efficiënter laten lopen.". Sloop en nieuwbouw van huizen en (toegangs)wegen en depots die van locatie veranderden. Maar dat gebeurde dus niet of nauwelijks meer. Want als iemand het aansneed liep je meestal tegen een muur van onwil en onvermogen op .(veranderingen die verkeerd worden doorgevoerd en de boel erger maakten ipv beter iemand? :P ) . Iets wat velen hier vast herkennen :D

We hadden ook veel wijken die echt te groot waren (voor die tijd met die hoeveelheden post iig zeker), een paar kleintjes van een 4-5 kwartier en een nieuwbouwwijkje wat nog niet af was van nog geen 20 minuten. Met Georoute zou dat allemaal ongeveer gelijk getrokken worden (ik geloof dat het doel was wijken van rond de 2 uur te maken). Dus hoewel ik sceptisch was over Georoute zag ik ook wel kansen als het góéd ingevoerd zou worden.

Helaas werd het (natuurlijk) niet goed ingevoerd. Sterker nog, het werd een complete zooi. Het aantal wijken ging terug van 17 naar 14. Gevolg: die 2 uur werd dus bij lange na niet gehaald. De kleinste werd 2,5-3 uur en de grootste wijken, nou ja, ik heb verschillende keren 4,5-5 uur gelopen op sommige van die draconische creaties :X . Van de 2 depots die we hadden werd er één verplaatst maar de Geo was nog gemaakt op basis van de oude locatie. Nog meer rampspoed dus :D . Tel daarbij de geofratsen van 5 keer een drukke weg over laten steken, brievenbussen die om de hoek in een andere straat lagen (waar de Geosoftware geen weet van had) en meer van dat soort grappen op en het was dus eigenlijk één groot fiasco.

Feitelijk had de hele boel opnieuw gedaan moeten worden om de doelen van het project te bereiken (behapbare, efficiënt te lopen wijken). Maja... Dat gold voor 80% van het hele VBG. En de situatie zal op andere kantoren vast niet veel rooskleuriger geweest zijn :D . Het eventjes 'overdoen' van zo'n project was natuurlijk geen budget voor los te peuteren. Gevolg: ondanks de hevige verontwaardiging en protesten van alles wat ooit een bundel post in zijn of haar klauwen had bleef alles staan zoals het stond. Zelfs na het landelijk cancelen van Georoute is het nooit teruggedraaid op mijn voormalig VBG trouwens.

Hoe dat zo heeft kunnen ontsporen bij ons, geen idee. Ik vermoed dat het gewoon haastwerk is geweest en dat het compleet ontbroken heeft aan fatsoenlijk voorwerk en checks van het resultaat, waarschijnlijk als gevolg van deadline moeten halen...

In zo'n pilot wordt dat natuurlijk wél fatsoenlijk gedaan en wordt elk foutje in het resultaat netjes gecorrigeerd. Ja, dan lijkt het heel goed te werken....
pi_168304612
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 09:00 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Enkele jaren geleden grensde wij aan een gebied waar ze een pilot deden met dat postvest. Het gevolg was dat wij mensen konden gaan uitlenen omdat iedereen er daar vandoor was gegaan :N
Daar hadden wij eigenlijk nooit pilots voor nodig. :') . Het gezeik met uren uitbetalen, verlof kunnen krijgen, slechte planningen en gebrek aan waardering in welke vorm dan ook zorgden altijd wel voor een fors verloop. Al hebben we nog wel eens periodes gehad waarin het vrij stabiel was.

Maar ik heb echt heel veel goede gemotiveerde krachten die echt wilden en konden gewoon hun tanden kapot zien bijten op de Post... Het soort dat niet zeurt, hard werkt, meedenkt, bij springt in noodgevallen en zo. Je weet wel, het soort werknemers dat je eigenlijk heel graag bij je bedrijf wilt hebben. Maar zelfs die zijn er na een paar jaar wel klaar mee als ze zien dat er niks verandert en vertrekken omdat de frustraties het gewoon niet meer waard zijn.

Er is ook een hele lange periode geweest waarin het verloop echt bizar was. Toen probeerden ze het hele dorp vol te zetten met bezorgers. Helft maakte de eerste week niet af. :') . Dat was echt niet omdat het allemaal lamme ongemotiveerde kneusjes waren. Maar die mensen werden niet fatsoenlijk meer ingewerkt. Geen tassen beschikbaar, geen regenpak, communicatie die vanaf dag één misloopt, hoogstens 3 dagen inwerken, vaak maar 2 en soms zelfs maar 1 dag ( :') ), elke dag een andere opleider, dat soort zaken.
pi_168317130
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 20:56 schreef lololo het volgende:

[..]

Daar hadden wij eigenlijk nooit pilots voor nodig. :') . Het gezeik met uren uitbetalen, verlof kunnen krijgen, slechte planningen en gebrek aan waardering in welke vorm dan ook zorgden altijd wel voor een fors verloop. Al hebben we nog wel eens periodes gehad waarin het vrij stabiel was.

Maar ik heb echt heel veel goede gemotiveerde krachten die echt wilden en konden gewoon hun tanden kapot zien bijten op de Post... Het soort dat niet zeurt, hard werkt, meedenkt, bij springt in noodgevallen en zo. Je weet wel, het soort werknemers dat je eigenlijk heel graag bij je bedrijf wilt hebben. Maar zelfs die zijn er na een paar jaar wel klaar mee als ze zien dat er niks verandert en vertrekken omdat de frustraties het gewoon niet meer waard zijn.

Er is ook een hele lange periode geweest waarin het verloop echt bizar was. Toen probeerden ze het hele dorp vol te zetten met bezorgers. Helft maakte de eerste week niet af. :') . Dat was echt niet omdat het allemaal lamme ongemotiveerde kneusjes waren. Maar die mensen werden niet fatsoenlijk meer ingewerkt. Geen tassen beschikbaar, geen regenpak, communicatie die vanaf dag één misloopt, hoogstens 3 dagen inwerken, vaak maar 2 en soms zelfs maar 1 dag ( :') ), elke dag een andere opleider, dat soort zaken.
Nou, 3 dagen inwerken moet toch ook wel genoeg zijn? In veel gevallen is 2 dagen eigenlijk ook wel voldoende. Zo moeilijk is het nu ook weer niet.
Slechte communicatie is wel een ding ja. Plus dat mensen dan vragen "hoeveel tijd krijg ik voor die wijk?" en als ze dan het antwoord horen zien ze het meteen niet meer zitten. Dan zeg je nog dat het bezorgen na een tijdje wel sneller gaat en dat het dan meestal wel te halen is, maar dat geloven ze vaak niet.
En het ligt ook wel aan de periode waarin ze beginnen. In de herfst/winter geven ze het veel sneller op dan in het voorjaar.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 januari 2017 @ 15:01:42 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168321306
grmbl rotfolders. Had er een folder tussen zitten die ervoor zorgde dat de bundels met folders uit elkaar vielen en dat het niet mogelijk was om snel een setje bij elkaar te pakken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 21 januari 2017 @ 15:05:35 #67
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_168321376
Bij ons hebben ze een oud fietsenhok omgetoverd naar een depotje _O- laatst zo'n postbezorgster helemaal schreeuwen "IK BEN TOCH GEEN CHAUFFEUR IK HEB DE CODE NIET BLAH" omdat ze de container 50m moest rollen :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_168322990
Was weer een echte flutdag vandaag. Om 09:00 waren alle voorbereidingen al klaar en ik had geen uitvoering, echt niks aan, die zaterdagen van tegenwoordig
  Redactie Sport zaterdag 21 januari 2017 @ 17:38:28 #69
274204 crew  Mexicanobakker
pi_168323664
zes(!) buspakjes die niet door de brievenbus gingen genot.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 januari 2017 @ 18:45:42 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168324715
quote:
9s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 17:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
zes(!) buspakjes die niet door de brievenbus gingen genot.
_O-

Ik had juist 7 scanpakjes die maar iets dikker waren dan een normale A5-envelop
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168324752
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
grmbl rotfolders. Had er een folder tussen zitten die ervoor zorgde dat de bundels met folders uit elkaar vielen en dat het niet mogelijk was om snel een setje bij elkaar te pakken.
Hier een dunne Vomar blaadje bovenop de AH en Blokker terwijl er niet eens een Vomar in de buurt zit :')
pi_168324835
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 16:49 schreef gelestipjes het volgende:
Was weer een echte flutdag vandaag. Om 09:00 waren alle voorbereidingen al klaar en ik had geen uitvoering, echt niks aan, die zaterdagen van tegenwoordig
Hier wordt er nu al weken aan mensen gevraagd om op zaterdag maar verlof te nemen. Stelt idd allemaal bar weinig voor.
pi_168336332
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 18:52 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Hier wordt er nu al weken aan mensen gevraagd om op zaterdag maar verlof te nemen. Stelt idd allemaal bar weinig voor.
hier krijgen mensen nu al gedwongen roostervrij omdat er simpelweg niet genoeg werk is, niet alleen op zaterdag, maar ook op andere dagen. Nu is januari natuurlijk altijd wel rustig (meestal met uitzondering van week 1) maar heb het idee dat het dit jaar wel nog rustiger is dan voorgaande jaren. Volgende week schijnt ook alweer niks voor te stellen.
Waar je in november/december nog moest smeken bij andere teams of ze misschien iemand konden missen omdat we er anders echt niet door gingen komen, is het nu eerder zo dat andere teams links en rechts proberen om mensen kwijt te kunnen bij andere teams omdat er echt te weinig werk is en de minuren oplopen.
pi_168336841
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 09:40 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

hier krijgen mensen nu al gedwongen roostervrij omdat er simpelweg niet genoeg werk is, niet alleen op zaterdag, maar ook op andere dagen. Nu is januari natuurlijk altijd wel rustig (meestal met uitzondering van week 1) maar heb het idee dat het dit jaar wel nog rustiger is dan voorgaande jaren. Volgende week schijnt ook alweer niks voor te stellen.
Waar je in november/december nog moest smeken bij andere teams of ze misschien iemand konden missen omdat we er anders echt niet door gingen komen, is het nu eerder zo dat andere teams links en rechts proberen om mensen kwijt te kunnen bij andere teams omdat er echt te weinig werk is en de minuren oplopen.
Bij ons valt het reuze mee met de rust. Zaterdag is inderdaad weinig, maar de post die er zaterdag minder is lijkt er gewoon op dinsdag te zijn bijgekomen. Volgens de prognoses is het inderdaad erg rustig, maar in de praktijk valt het mee.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_168337051
Ik heb in januari 2017 hetzelfde uurloon staan als in 2016. Hebben meer mensen dat (ik ben postbezorger)?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')