quote:Op zaterdag 14 januari 2017 09:54 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik vind dat op R&P nog wat strenger gemodereerd moet worden. Al is dat wellicht een zware taak.
Hier maken mensen topics als ze serieuze problemen hebben. Er reageren mensen die serieus betrokken zijn en proberen mee te denken met de situatie. Maar er reageren vervolgens ook mensen die het nodig vinden door bijvoorbeeld te zeggen dat de TS lui is en gewoon wat ballen moet kweken. Of ze gaan de pseudopsycholoog spelen en de zaak helemaal verdraaien om daarmee de TS alsnog naar beneden te trappen. Spreek je ze daarop aan, dan krijg je een reactie als "ik ben nou eenmaal direct en niet van het kusjekroel". Ze vinden zichzelf blijkbaar helemaal geweldig met hun 'eerlijke' en 'to-the-point'-reacties, maar ik vind het getuigen van gebrek aan inlevingsvermogen.
Degenen die zo reageren zijn vaak dezelfde users die vaak op R&P zijn. Jarenlang betrof het de mods zelf, maar gelukkig merkte de FOK!-crew dat ook op en hebben ze daar goede maatregelen in getroffen. De sfeer is hier echt wel verbeterd en voor zover ik heb gezien doen de mods die er nu zijn het goed
Neemt helaas niet weg dat het 'afzeik-sfeertje' nog teveel aanwezig is hier.
Als het mijzelf betreft, doet het soms best wel pijn, maar ik ben wel in staat om het te kunnen relativeren en dat soort comments niet te persoonlijk aan te trekken.
Ik heb echter in mijn leven buiten FOK! meegemaakt dat tactloze reacties enorme gevolgen kunnen hebben. Ik denk dat het daarom nodig is dat het modereren nog strenger wordt hier.
quote:Op zaterdag 14 januari 2017 14:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Met alle respect, maar je neemt een subjectieve, persoonlijke beleving uit jouw directe omgeving als onderbouwing waarom er op een forum op internet strenger moet worden gemodereerd.
Als jij een issue onder de aandacht wil brengen op een forum waar ik weet niet hoeveel leden komen, dan zul je moeten accepteren dat daar meningen bij zitten die niet gelijk zijn aan de jouwe, en ook niet worden verwoord op een manier die jou zint.
Als je bedoelt schelden, dan ben ik met je eens dat dat nergens voor nodig is en dat dat gemodereerd mag (zelfs moet) worden.
Maar veel mensen reageren het het meest gebeten als ze een waarheid te horen/lezen krijgen die ze liever niet horen. Dat is echter lastig om toe te geven, dus gooien ze een rookgordijn op in de vorm van doen alsof ze boos worden van de manier waarop het verwoordt wordt, in plaats van in te gaan op wat er eigenlijk gezegd wordt, omdat het waar is en ze daar liever niet aan willen.
Daar komt bij dat ik van mening ben dat als je volledig van je padje gaat vanwege wat woorden op het grote boze internet, het probleem niet die woorden zijn, maar heel wat anders. Dat kun je echter de zender van die woorden niet kwalijk nemen.
quote:Op zaterdag 14 januari 2017 14:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Precies de juiste snaar raken is natuurlijk ook subjectief. Jij bent het in zo'n geval heel erg eens met de mening van betreffende user.
Maar meningen zijn niet kontgaten. Iedereen heb d'r één... en iedereen mag em op fok komen vertegenwoordigen...
Ik ben het eens met de feedback in de zin dat bepaalde mensen heel (te) veel ruimte nemen om die mening te blijven verkondigen en ook ruimte krijgen om herhaaldelijk andere meningen in het topic als idioot te belabelen, waardoor een echte discussie over mogelijkheden en alternatieven ondergesneeuwd raken onder iemands "grote gelijk".
Hier verder.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 15:35 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Je bedoelingen zijn misschien goed. Toch zijn psychische problemen niet zelden een stuk complexer dan je zou vermoeden.
Er zijn inderdaad mensen die wat te gemakzuchtig in het leven staan en teveel in de slachtofferrol hangen. Er zijn ook veel mensen die door iets anders geblokkeerd worden, die wel hun best doen maar het lukt hen gewoon niet.
Soms zijn ander soort blokkades duidelijk voor iedereen en snapt men de reden waarom het niet lukt. Maar vaak is het zo dat het voor een ander niet te begrijpen is en zelfs niet voor de betreffende persoon zelf. Die vindt zichzelf ook lui en ongedisciplineerd. En als mensen erop gaan reageren van "je moet niet in de slachtofferrol hangen en jezelf een schop onder je hol geven" maken ze het echt veel erger.
Een paar jaar geleden vond ik het ook beter als mensen hard en direct zijn ipv er doekjes omheen te winden. Maar ik besef inmiddels dat problemen vaak veel genuanceerder liggen.
Het spijt me dat ik het zeggen moet, maar ik vond het goed toen Motorbloempje en Copycat stopten. Ik zag wel dat ze het goed bedoelden en ik twijfel er niet aan dat het goede mensen zijn. Maar ze reageerden vaak te tactloos, te kortzichtig en hadden neiging tot obstinaat zijn. Dat kan niet op een forum als R&P. Als mensen graag door anderen worden afgezeken, gaan ze wel naar GeenStijl.
Besef dat harde reacties op een forum als R&P niet alleen een kutgevoel kan geven bij de hulpvragende maar ook destructief gedrag kan triggeren zoals automutilatie, drugs- en alcoholmisbruik en zelfs suicide gedachten.
Maak van je hart geen moordkuil en zeg wat je vindt. Maar als je het met tact kan zeggen, moet je het met tact doen. Je kent elkaar immers alleen van elkaars postgedrag, maar verder zijn de meesten anoniem en weet je niet wat er nog meer speelt.
Ben je nu niet hetzelfde aan het doen waar je een ander van beticht? Op een spottend toontje kritiek leveren?quote:Op zaterdag 14 januari 2017 17:11 schreef Spriet4 het volgende:
Kritiek hebben of "negatief" zijn kan en moet in principe ook kunnen. Alleen de manier waarop of de toon is vaak behoorlijk pijnlijk, soms wreed zelfs. Vooral die motorbloem kan daar wat van ja. Die vindt zichzelf ook zo geweldig "recht door zee".
Daar moet zij toch tegen kunnen, niet? Geen kussekroel, bijna precies haar toontje. Opdat ze het snapt.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 17:23 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ben je nu niet hetzelfde aan het doen waar je een ander van beticht? Op een spottend toontje kritiek leveren?
Omdat jij vindt dat iemand ertegen moet kunnen, moet je het ook maar zo zeggen, bedoel je?quote:Op zaterdag 14 januari 2017 17:26 schreef Spriet4 het volgende:
[..]
Daar moet zij toch tegen kunnen, niet? Geen kussekroel, bijna precies haar toontje. Opdat ze het snapt.
Hmquote:Op zaterdag 14 januari 2017 17:29 schreef Samzz het volgende:
[..]
Omdat jij vindt dat iemand ertegen moet kunnen, moet je het ook maar zo zeggen, bedoel je?
Wat meer inhoud en relevantie in je reactie en wat meer respect voor onze oude moderators die er maanden, al niet jaren veel vrije tijd ingestoken hebben.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 17:34 schreef Spriet4 het volgende:
[..]
Hm
Opdat ze snapt net als ze die ts'en wil laten snappen
Ik ga hier niet verder over in discussie, ik heb het punt gemaakt. Wist niet eens dat ze ooit moderator was en of ze mensen heeft geholpen of niet. Ik lees enkel haar posts in de maanden dat ik hier ben en in mijn eerste post in dit topic heb ik niet een andere toon (of misschien wel wat minder wreed zelfs) dan haar aangeslagen. Kennelijk mag het bij haar wel want ze is hier al eeuwen aan het "helpen" en ik kom net even kijken. Maar goed, hopelijk komt de boodschap door.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 17:42 schreef Droopie het volgende:
[..]
Wat meer inhoud en relevantie in je reactie en wat meer respect voor onze oude moderators die er maanden, al niet jaren veel vrije tijd ingestoken hebben.
Ze hebben meer mensen geholpen dan jij hier aan reacties heb geplaatst.
Je kan hier best een discussie voeren, maar om op deze manier te wijzen naar een persoon is wat mij betreft niet nodig.
Persoonlijk heb ik nooit last van het oude team gehad en ik heb wat geklaagd in het depressie en angsten topic en aanverwante topics hoor.
Ik zal er eens opletten, maar als je je irriteert aan iemands manier van reageren is het natuurlijk raar om op dezelfde te reageren. Een beter Fok! begint gedeeltelijk bij jezelf.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 18:13 schreef Spriet4 het volgende:
[..]
Ik ga hier niet verder over in discussie, ik heb het punt gemaakt. Wist niet eens dat ze ooit moderator was en of ze mensen heeft geholpen of niet. Ik lees enkel haar posts in de maanden dat ik hier ben en in mijn eerste post in dit topic heb ik niet een andere toon (of misschien wel wat minder wreed zelfs) dan haar aangeslagen. Kennelijk mag het bij haar wel want ze is hier al eeuwen aan het "helpen" en ik kom net even kijken. Maar goed, hopelijk komt de boodschap door.
Het irriteert mij niet echt.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 18:16 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik zal er eens opletten, maar als je je irriteert aan iemands manier van reageren is het natuurlijk raar om op dezelfde te reageren. Een beter Fok! begint gedeeltelijk bij jezelf
quote:Op zaterdag 14 januari 2017 21:11 schreef Buurtzwaan het volgende:
Nu zit ik nog niet zo lang hier op Fok, maar toch wil ik er iets over kwijt. Though love is alleen maar toepasselijk als de TS niks met de adviezen doet. Though love bij het begin van een topic creëert al snel een harde sfeer. Het is misschien daarom handig om het begin bij de topics wat vriendelijker te starten, zeker als de TS zijn probleem voor de eerste keer hier voorlegt.
Deze meningen deel ik persoonlijk ook.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 21:38 schreef TheInnocent het volgende:
Ik vind kritiek heel fijn, mits onderbouwd. Narren zo af en toe vind ik ook wel lachen, maar als mensen beginnen te schelden uit het niets dan verlaagt dat heel erg het niveau van een topic en van dit forum. Vooral als ze zelf niet eens aangevallen worden, best kinderachtig.
Dat laatste ben ik persoonlijk ook wel eens op gewezen in het alcoholisten topic.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 18:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
ng echt veel te belangrijk. Jouw mening is ook maar gewoon een mening. Leuk dat je hem geeft en erover discussiërt op een forum, maar plaats je eigen mening ajb in perspectief... ipv hem drammerig te gebruiken om een topic te kapen.
Ego noemen ze dat.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 18:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Veel mensen op fok vinden hun eigen mening echt veel te belangrijk. Jouw mening is ook maar gewoon een mening. Leuk dat je hem geeft en erover discussiërt op een forum, maar plaats je eigen mening ajb in perspectief... ipv hem drammerig te gebruiken om een topic te kapen.
quote:Op zondag 15 januari 2017 00:36 schreef madam-april het volgende:
Ik vind het feit dat er zowel kusje-kusje-kroel reacties als though-love reacties worden geplaatst juist de kracht van het forum. De verschillende inzichten en meningen maken het juist ontzettend interessant en leerzaam.
Dit dus. De diversiteit aan reacties vind ik hier nog vrij groot in vergelijking met andere fora.quote:Op zondag 15 januari 2017 00:36 schreef madam-april het volgende:
Ik vind het feit dat er zowel kusje-kusje-kroel reacties als though-love reacties worden geplaatst juist de kracht van het forum. De verschillende inzichten en meningen maken het juist ontzettend interessant en leerzaam.
quote:Op zondag 15 januari 2017 00:36 schreef madam-april het volgende:
Verder vind ik dit een wat raar borderline*-FB-topic.quote:
Een borderline topic? Hoezo?quote:Op zondag 15 januari 2017 12:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Verder vind ik dit een wat raar borderline*-FB-topic.
*Geen diagnose.
Borderline als in dat het grenst aan Feedback en dat ik dus niet snap waarom dit in een apart topic wordt gegoten.quote:
Oh, nou dat is niet zo moeilijk, Samzz vond namelijk dat het niet paste in FB, waar die posts uit de OP origineel zijn geplaatst, en dus is er nu een apart topic.quote:Op zondag 15 januari 2017 12:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Borderline als in dat het grenst aan Feedback en dat ik dus niet snap waarom dit in een apart topic wordt gegoten.
Ja, dat snap ik nu. Maakt het imo nog vreemder.quote:Op zondag 15 januari 2017 12:32 schreef CoolGuy het volgende:
Oh, nou dat is niet zo moeilijk, Samzz vond namelijk dat het niet paste in FB, waar die posts uit de OP origineel zijn geplaatst, en dus is er nu een apart topic.
Ik snap dan weer niet waarom dat het nog vreemder rmaakt?quote:Op zondag 15 januari 2017 12:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik nu. Maakt het imo nog vreemder.
Ik vind de gedachtengang vreemd. In Feedback willen we deze feedback niet, dus maak er maar een apart topic voor aan.quote:Op zondag 15 januari 2017 12:33 schreef CoolGuy het volgende:
Ik snap dan weer niet waarom dat het nog vreemder rmaakt?
Ah, ja dan ben je dus nu op hetzelfde punt waar ik gisteren was, want ik snapte dat ook niet. Maar goed, een ramp is het ook niet he, het blijft maar internet.quote:Op zondag 15 januari 2017 12:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vind de gedachtengang vreemd. In Feedback willen we deze feedback niet, dus maak er maar een apart topic voor aan.
True. Daarom een kusjekroel.quote:Op zondag 15 januari 2017 12:35 schreef CoolGuy het volgende:
Ah, ja dan ben je dus nu op hetzelfde punt waar ik gisteren was, want ik snapte dat ook niet. Maar goed, een ramp is het ook niet he, het blijft maar internet.
Ja maar die mensen hebben in mijn ogen ook een (psychisch) probleem, mensen die het normaal vinden om op internet mensen af te zeiken. Dat zegt veel over hun karakter, zeker als je dat in serieuzere fora doet zoals R&P, dan lack je empathie of heb je totaal geen idee wat voor consequenties je opmerkingen kunnen hebben voor de hulpvragende. Of het interesseert ze gewoon niet, maar dan heb je nog een groter probleem, vind ik. Eigenlijk zou hulp voor hen ook geen overbodige luxe zijn.quote:Op zondag 15 januari 2017 12:49 schreef Lunatiek het volgende:
Het schijnt normaal te zijn op Fok! om mensen op die manier af te zeiken, maar R&P zie ik daarvoor niet als de juiste plaats. Niet als je serieus voor ogen hebt dat het forum een plaats is waar mensen praktische hulp kunnen zoeken in de vorm van ervaringsdeskundigen en de steun van mensen met dezelfde problemen en een luisterend oor van de rest.
Het is net als vrijheid van meningsuiting. Dat je het hebt, betekent niet dat je maar alles moet zeggen. Dat gaat voor reageren op een forum ook op.quote:Op zondag 15 januari 2017 13:19 schreef Dawnbreaker het volgende:
Maak van r&p een besloten forum, en screen wie toegang krijgt. Als je dat niet wil, moet je het niet gek vinden dat je soms niet serieuze of botte reacties krijgt, het is een openbaar forum toch? Dan klinkt het meer als een verzoek om safespace
Hmm. Dit verhoogt drempels voor nieuwkomers die via google hier komen bijvoorbeeld. Voor sommigen is een account aanmaken al teveel. Dus de drempel verhogen om je verhaal kwijt te kunnen lijkt me ook niet de oplossing.quote:Op zondag 15 januari 2017 13:19 schreef Dawnbreaker het volgende:
Maak van r&p een besloten forum, en screen wie toegang krijgt. Als je dat niet wil, moet je het niet gek vinden dat je soms niet serieuze of botte reacties krijgt, het is een openbaar forum toch? Dan klinkt het meer als een verzoek om safespace
Ik wil niet ontkennen dat ze issues hebben. En na een tijdje lurken weet je wel over wie het gaat. Het probleem is natuurlijk dat degenen die hier hulp zoeken, vaak nog helemaal niet bekend zijn met het forum en dus zeker niet weten hoe ze het antwoord van iemand moeten interpreteren, als ze al op tollen bedacht zijn.quote:Op zondag 15 januari 2017 13:16 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja maar die mensen hebben in mijn ogen ook een (psychisch) probleem, mensen die het normaal vinden om op internet mensen af te zeiken. Dat zegt veel over hun karakter, zeker als je dat in serieuzere fora doet zoals R&P, dan lack je empathie of heb je totaal geen idee wat voor consequenties je opmerkingen kunnen hebben voor de hulpvragende. Of het interesseert ze gewoon niet, maar dan heb je nog een groter probleem, vind ik. Eigenlijk zou hulp voor hen ook geen overbodige luxe zijn.
Verder een prima post, bedankt voor je bijdrage.
Klopt, maar het is lastig te onderscheiden of iemand nieuw is, of dat iemand een kloon aanmaakt voor z'n problemen hier omdat ze niet gelinkt willen worden aan hun "echte" account i.v.m. IRL herkenning. Ik denk dat het ongeveer 50/50 is.quote:Op zondag 15 januari 2017 13:43 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik wil niet ontkennen dat ze issues hebben. En na een tijdje lurken weet je wel over wie het gaat. Het probleem is natuurlijk dat degenen die hier hulp zoeken, vaak nog helemaal niet bekend zijn met het forum en dus zeker niet weten hoe ze het antwoord van iemand moeten interpreteren, als ze al op tollen bedacht zijn.
Nee, een safespace moet het niet worden. Kusjekroel is namelijk evenmin goed voor mensen die hulp zoeken. Echte kusjekroel, niet de reacties die je na aftrek van tough-love overhoudt, want er zit veel meer tussenin.quote:Op zondag 15 januari 2017 13:19 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ja, dat maakt het gecompliceerd. Maar vaak kun je al heel wat opmaken uit de OP, of het een bekende is of niet. Smiley-gebruik, icoongebruik, manier van schrijven...quote:Op zondag 15 januari 2017 13:45 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Klopt, maar het is lastig te onderscheiden of iemand nieuw is, of dat iemand een kloon aanmaakt voor z'n problemen hier omdat ze niet gelinkt willen worden aan hun "echte" account i.v.m. IRL herkenning. Ik denk dat het ongeveer 50/50 is.
Je bent wettelijk strafbaar als je iemand die om hulp roept negeert inderdaad.quote:Op zondag 15 januari 2017 13:50 schreef Lunatiek het volgende:
IRL zijn er gewoon wetten dat je mensen die hulp nodig hebben ook daadwerkelijk helpt, als hen iets overkomt wordt je nalatigheid verweten.
Mee eens.quote:Op zondag 15 januari 2017 13:53 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, dat maakt het gecompliceerd. Maar vaak kun je al heel wat opmaken uit de OP, of het een bekende is of niet. Smiley-gebruik, icoongebruik, manier van schrijven...
Misschien is het dan beter om mensen die serieus hulp vragen het voordeel van de twijfel te geven. Dat heeft nog een voordeel: met serieuze antwoorden hebben andere hulpzoekenden er ook wat aan, zonder dat ze zich hoeven te registreren. Tips zijn altijd handig, ook als TS een troll is.
Kan ik me heel goed in vindenquote:Op zondag 15 januari 2017 15:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Lunatiek brengt heel goed onder woorden wat ik bedoel!
Verderop een opmerking die ik even niet meer terug kan vinden (mobiel aargh) dat de flamers en mensen die topics kapen met hun mening er ook bij horen omdat het een internet nou eenmaal het internet is: ja, het feit dat die mensen er nou eenmaal zijn op het internet doe je niks aan. Maar je kunt ze hier -onder moderatie- dus wel minder ruimte geven en minder bepalend te laten zijn.
(Die ruimte zou er makkelijk kunnen zijn in de modagenda wanneer users die herhaaldelijk hebben laten merken niet binnen de kaders van r&p kunnen meeposten en dus onevenredig veel tijd consumeren eens passend gecorrigeerd konden worden.)
quote:
Mensen moeten een wat dikkere huid kweken. Jij bent zo 1.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 21:38 schreef TheInnocent het volgende:
Ik vind kritiek heel fijn, mits onderbouwd. Narren zo af en toe vind ik ook wel lachen, maar als mensen beginnen te schelden uit het niets dan verlaagt dat heel erg het niveau van een topic en van dit forum. Vooral als ze zelf niet eens aangevallen worden, best kinderachtig. Zijn dezelfde mensen als dipstick1 en 2Nutz die vaak onmodig denigrerende reacties plaatsen.
Ik ga mezelf niet veranderen voor mensen die opnieuw opgevoed moeten worden. Byebyequote:Op maandag 16 januari 2017 08:43 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Mensen moeten een wat dikkere huid kweken. Jij bent zo 1.
De wereld is hard. Wen er aan, meid.
Kan je kleine ego er niet tegen. Ga naar bokt.nl of viva forum.
Nee je zou je zelf idd eens beteren. Niet doen hoor! niet aan jezelf werken!! jij bent wie jij bent, een uniek sneeuwvlokje!! laat anderen zich maar aanpassen!!quote:Op maandag 16 januari 2017 09:04 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Ik ga mezelf niet veranderen voor mensen die opnieuw opgevoed moeten worden. Byebye
Vooral die. Die moeten ze eruit gooien. Met hun eeuwige herhaling aan topics. Kom maar terug als je naar een psycholoog /psychiater bent geweest...quote:Op zaterdag 14 januari 2017 20:24 schreef Tinkepink het volgende:
Lees vooral mee in R&P en ben eigenlijk ook wel voor wat meer kusjekroel. Behalve bij een paar usual suspects, maar die hebben professionele hulp nodig en horen hier eigenlijk niet thuis.
Zou jij mij willen uitleggen waarom het nodig is zo te communiceren. Werk zelf in een harde mannenwereld waar je eerlijk tegen elkaar bent, maar de toon wel een normale is.quote:Op maandag 16 januari 2017 08:43 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Mensen moeten een wat dikkere huid kweken. Jij bent zo 1.
De wereld is hard. Wen er aan, meid.
Kan je kleine ego er niet tegen. Ga naar bokt.nl of viva forum.
Is dat een vraag? die eindig je met een vraagteken.quote:Op maandag 16 januari 2017 09:32 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Zou jij mij willen uitleggen waarom het nodig is zo te communiceren. Werk zelf in een harde mannenwereld waar je eerlijk tegen elkaar bent, maar de toon wel een normale is.
De indruk die jij geeft met jouw posts is dat jij het unieke sneeuwklokje bent waar iedereen zich aan moet passen...
quote:Op maandag 16 januari 2017 09:42 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Is dat een vraag? die eindig je met een vraagteken.
Denk nu al dat die 'harde' mannenwereld waar jij het over hebt helemaal niet zo hard is en je gewoon tussen de kleppende kipjes zit gezien je rare opmerking, maar goed dames united!!
Ik denk dat dit het type commentaar is dat ik liever niet lees op R&P.quote:Op maandag 16 januari 2017 09:42 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Is dat een vraag? die eindig je met een vraagteken.
Denk nu al dat die 'harde' mannenwereld waar jij het over hebt helemaal niet zo hard is en je gewoon tussen de kleppende kipjes zit gezien je rare opmerking, maar goed dames united!!
Kijk, bovenstaande dus. Zit er nou iets van een consequentie aan een moedwillig trollende user in een serieus topic?quote:
Ja. Sowieso wordt het genote en afhankelijk van de post wordt het bij de FA's gemeld en zij bepalen of er een consequentie aan hangt in de vorm van een ban of dat aanspreken voor nu voldoende is.quote:Op maandag 16 januari 2017 14:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Kijk, bovenstaande dus. Zit er nou iets van een consequentie aan een moedwillig trollende user in een serieus topic?
Sorry, ik bedoel het niet trollend oid, maar ik lees dat wel een beetje als een nee...quote:Op maandag 16 januari 2017 14:58 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja. Sowieso wordt het genote en afhankelijk van de post wordt het bij de FA's gemeld en zij bepalen of er een consequentie aan hangt in de vorm van een ban of dat aanspreken voor nu voldoende is.
Er wordt wel wat mee gedaanquote:Op maandag 16 januari 2017 15:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Sorry, ik bedoel het niet trollend oid, maar ik lees dat wel een beetje als een nee...
Je kunt ook twee keer nadenken voor je reageert.quote:Op maandag 16 januari 2017 15:13 schreef 2NutZ het volgende:
Mensen zouden eens een wat dikkere huid moeten kweken, echt...
quote:Op maandag 16 januari 2017 15:20 schreef Samzz het volgende:
[..]
Je kunt ook twee keer nadenken voor je reageert.
Ik vind beiden wel een goed punt.quote:Op maandag 16 januari 2017 15:20 schreef Samzz het volgende:
[..]
Je kunt ook twee keer nadenken voor je reageert.
Je zegt 'ik lees dit niet'. Waarom dan überhaupt reageren?quote:Op maandag 16 januari 2017 15:29 schreef 2NutZ het volgende:
[..]![]()
wtf..echt super rare redenatie....
Het is niet dat ik zit te schelden met krachttermen e.d. ik zeg gewoon bot wat ik denk en dat word al gecensureerdrealiseer je maar even hoe gek het is waar je mee bezig bent als moderator...
Maar zal jullie sparen. Succes met pappen en nathouden van de zachte hartjes.
Wellicht. Maar je kunt niet van anderen vragen te veranderen terwijl je zelf te beroerd bent wat aan je lompe manier van posten te doen.quote:Op maandag 16 januari 2017 15:30 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Ik vind beiden wel een goed punt.
Omdat ik Ouder1 wel langer ken dan vandaag. Hele hoop psychose proza met eigenlijk niks zinnigs.quote:Op maandag 16 januari 2017 15:30 schreef Samzz het volgende:
[..]
Je zegt 'ik lees dit niet'. Waarom dan überhaupt reageren?
En hoe moeilijk is het dan om gewoon niet te reageren? Want wat voegt jouw reactie op dat moment toe? Behalve dan dat het trollend overkomt en weer reacties uitlokt.quote:Op maandag 16 januari 2017 15:31 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Omdat ik Ouder1 wel langer ken dan vandaag. Hele hoop proza met eigenlijk niks zinnigs.
Inderdaad. Je kan ook eerlijk en to the point zijn zonder lompheid en botheid.quote:Op maandag 16 januari 2017 15:31 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wellicht. Maar je kunt niet van anderen vragen te veranderen terwijl je zelf te beroerd bent wat aan je lompe manier van posten te doen.
Ehm wat!?quote:Op maandag 16 januari 2017 15:32 schreef Samzz het volgende:
[..]
En hoe moeilijk is het dan om gewoon niet te reageren? Want wat voegt jouw reactie op dat moment toe? Behalve dan dat het trollend overkomt en weer reacties uitlokt.
Dit is een forum ja. Maar dat betekent niet dat je maar moet spuien om het spuien.quote:Op maandag 16 januari 2017 15:33 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ehm wat!?Dit is een forum toch? ben ik aan het goede adres?
Een forum draait om reacties, meningen en feiten![]()
Min god![]()
Dat we dat helder hebben, lol.quote:Op maandag 16 januari 2017 15:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dit is een forum ja. Maar dat betekent niet dat je maar moet spuien om het spuien.
Je mag best kritisch zijn. Maar er is een verschil in kritisch doch vriendelijk posten en met een botte bijl in het rond zwieren 'omdat het moet kunnen, want mensen moeten maar een dikkere huid kweken'.quote:Op maandag 16 januari 2017 15:38 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dat we dat helder hebben, lol.
Ik spui ook niet om het spuien. Waarom maak je dat er van? kijk dat iets in jouw straatje niet past zegt niet gelijk of het juist is of niet he?
Als ik het idee heb dat als ik in een topic post met softies dan zal ik ook wat milder doen, laatste wat ik wil is nog meer huilende huisvrouwen. Heel jammer dat je hier niet echt kritisch mag zijn op je eigen manier zonder te schelden e.d.
Wat is er mis met het benoemen van zaken? jouw reactie is een prima voorbeeld van mijn gegeven.quote:Op maandag 16 januari 2017 15:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Je mag best kritisch zijn. Maar er is een verschil in kritisch doch vriendelijk posten en met een botte bijl in het rond zwieren 'omdat het moet kunnen, want mensen moeten maar een dikkere huid kweken'.
En dat laatste is gewoon niet leuk en ook onnodig in de meeste gevallen.
Dikgedrukte zin bijvoorbeeld, waar is dat voor nodig?
Het helpt niet om te reageren op 2NutZ, want hij reageert oneindig (en vaak onzinnig wat mensen erg irriteert) om zijn gelijk te halen in iets waar hij denkt gelijk in te hebben (maar wat in een andere belevenswereld is dan waar volwassen mensen zich bevinden die ook op normale toon met elkaar kunnen discussiëren).quote:Op maandag 16 januari 2017 15:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dit is een forum ja. Maar dat betekent niet dat je maar moet spuien om het spuien.
Dit idd zoals jij als je ergens niet tegen kunt over mij ( en andere mensen of dingen die je niet zint) gaat praten tegen derden zeg maarquote:Op maandag 16 januari 2017 15:42 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Het helpt niet om te reageren op 2NutZ, want hij reageert oneindig (en vaak onzinnig wat mensen erg irriteert) om zijn gelijk te halen in iets waar hij denkt gelijk in te hebben (maar wat in een andere belevenswereld is dan waar volwassen mensen zich bevinden die ook op normale toon met elkaar kunnen discussiëren).
Omdat je zo een groep users wegzet op een denigrerende manier. Nergens voor nodig.quote:Op maandag 16 januari 2017 15:42 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Wat is er mis met het benoemen van zaken? jouw reactie is een prima voorbeeld van mijn gegeven.
Als jij je herkent daar in, dan is dat zo. Jammer, misschien er aan werken zodat je minder last hebt van opmerkingen van onbekende mensen op een online forum.quote:Op maandag 16 januari 2017 15:45 schreef Samzz het volgende:
[..]
Omdat je zo een groep users wegzet op een denigrerende manier. Nergens voor nodig.
Je hebt meer aandacht voor 2quote:Op maandag 16 januari 2017 15:43 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dit idd zoals jij als je ergens niet tegen kunt over mij ( en andere mensen of dingen die je niet zint) gaat praten tegen derden zeg maar
Je hebt ook een block knop en je kan er voor kiezen om mij te negeren is dat dan zo moeilijk of moet er overal om gehuild worden? gewoon omdat je dan lekker kan huilen?
Dat is het punt niet. Ik herken me namelijk niet in jouw opmerking. Ik vraag me alleen af waarom het volgens jou nodig is een groep users op een denigrerende manier weg te zetten. Wat voor toegevoegde waarde heeft dat?quote:Op maandag 16 januari 2017 15:46 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Als jij je herkent daar in, dan is dat zo. Jammer, misschien er aan werken zodat je minder last hebt van opmerkingen van onbekende mensen op een online forum.
En wie geeft mij die aandacht? ik was na mijn ene opmerking al weg hoor.quote:Op maandag 16 januari 2017 15:46 schreef Droopie het volgende:
[..]
Je hebt meer aandacht voor 2
users hier dan voor de discussie zelf. Vraag me af wat je naar dit topic gelokt heeft.
Dan is het duidelijk, een discussie gaat over onderwerpen en (te) persoonlijke meningsverschillen hoeven niet in meerdere topics uitgevochten te worden.quote:Op maandag 16 januari 2017 15:47 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
En wie geeft mij die aandacht? ik was na mijn ene opmerking al weg hoor.
Eens. Gaat al te lang door, censureer me maar gewoon zoals jouw collega doet dan.quote:Op maandag 16 januari 2017 15:50 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dan is het duidelijk, een discussie gaat over onderwerpen en (te) persoonlijke meningsverschillen hoeven niet in meerdere topics uitgevochten te worden.
Dat geld overigens niet alleen voor jou, maar in het algemeen.
madquote:Op maandag 16 januari 2017 15:51 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Eens. Gaat al te lang door, censureer me maar gewoon zoals jouw collega doet dan.
dat is toch gewoon het FOK! sausje johquote:Op maandag 16 januari 2017 16:00 schreef Droopie het volgende:
[..]
dit soort reacties?
Vind je dit nou iets toevoegen aan
A. R&P
B. Dit topic
Of jij zou eens moeten leren op een andere manier te communiceren, echt....quote:Op maandag 16 januari 2017 15:13 schreef 2NutZ het volgende:
Mensen zouden eens een wat dikkere huid moeten kweken, echt...
Huilen.quote:Op maandag 16 januari 2017 16:13 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Of jij zou eens moeten leren op een andere manier te communiceren, echt....
Het lijkt nu wel of je er succesvol mee bent, maar ben je niet benieuwd naar wat je allemaal zou kunnen bereiken als je 'tone of voice' wat zou veranderen? met vraagteken![]()
![]()
En dat is precies waar ik hier moeite mee heb: de tone of voice. Je kunt ook eerlijk en direct zijn zonder een ander te schofferen.
Dat is in het extreme trekken, zodat een punt duidelijker naar voren komt. Zelf doe ik dat ook regelmatig.quote:Op maandag 16 januari 2017 16:00 schreef Droopie het volgende:
[..]
dit soort reacties?
Vind je dit nou iets toevoegen aan
A. R&P
B. Dit topic
Weet je wat het is? Je hebt helemaal gelijk. En het is een probleem wat niet alleen in R&P, maar op heel FOK! speelt. Je kunt het ook alleen écht zinvol aanpakken door dat forumbreed te doen. Maar daar is de wil niet voor bij de admins, omdat vrijheid van meningsuiting belangrijker wordt geacht. Daar is wat voor te zeggen, maar door dat zo zwart-wit te nemen als FOK! dat doet, wordt er geen actie ondernomen tegen users die de boel verstieren. Dan kun je (en ik geloof ook best dat je dat zo ziet) zeggen dat er een dossier wordt aangelegd, genote enzo, maar je moet gewoon af van dat soort users. Voeg je niets toe? Wegwezen dan. En dan gaat het niet om de mening van een user, maar hoe die wordt verkondigd. Daar moet FOK! echt hard op in gaan grijpen. Elke mening is welkom, maar niet elke zegswijze is acceptabel.quote:Op maandag 16 januari 2017 15:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Je mag best kritisch zijn. Maar er is een verschil in kritisch doch vriendelijk posten en met een botte bijl in het rond zwieren 'omdat het moet kunnen, want mensen moeten maar een dikkere huid kweken'.
En dat laatste is gewoon niet leuk en ook onnodig in de meeste gevallen.
Dikgedrukte zin bijvoorbeeld, waar is dat voor nodig?
Je hebt gelijk. Toch zie ik dat op R&P niet iets anders, omdat het hier veel persoonlijker is en de TS meestal iemand in een kwetsbare positie is.quote:Op maandag 16 januari 2017 20:29 schreef Operc het volgende:
[..]
Weet je wat het is? Je hebt helemaal gelijk. En het is een probleem wat niet alleen in R&P, maar op heel FOK! speelt. Je kunt het ook alleen écht zinvol aanpakken door dat forumbreed te doen. Maar daar is de wil niet voor bij de admins, omdat vrijheid van meningsuiting belangrijker wordt geacht. Daar is wat voor te zeggen, maar door dat zo zwart-wit te nemen als FOK! dat doet, wordt er geen actie ondernomen tegen users die de boel verstieren. Dan kun je (en ik geloof ook best dat je dat zo ziet) zeggen dat er een dossier wordt aangelegd, genote enzo, maar je moet gewoon af van dat soort users. Voeg je niets toe? Wegwezen dan. En dan gaat het niet om de mening van een user, maar hoe die wordt verkondigd. Daar moet FOK! echt hard op in gaan grijpen. Elke mening is welkom, maar niet elke zegswijze is acceptabel.
Sterker nog, ik geloof dat dit misschien wel eens de manier zou zijn waarop een forum als fok zich staande kan houden in het sociaal media geweld. Opnieuw een community worden, zoals in de beginjaren.... Niet elke reactie maar waardeval achten, want klik = geld. Meer frustratie = meer klik = meer geld. Dat is korte termijn denken en zal er uiteindelijk voor zorgen dat serieuze gebruikers weggaan en wegblijven.quote:Op maandag 16 januari 2017 20:29 schreef Operc het volgende:
[..]
Weet je wat het is? Je hebt helemaal gelijk. En het is een probleem wat niet alleen in R&P, maar op heel FOK! speelt. Je kunt het ook alleen écht zinvol aanpakken door dat forumbreed te doen. Maar daar is de wil niet voor bij de admins, omdat vrijheid van meningsuiting belangrijker wordt geacht. Daar is wat voor te zeggen, maar door dat zo zwart-wit te nemen als FOK! dat doet, wordt er geen actie ondernomen tegen users die de boel verstieren. Dan kun je (en ik geloof ook best dat je dat zo ziet) zeggen dat er een dossier wordt aangelegd, genote enzo, maar je moet gewoon af van dat soort users. Voeg je niets toe? Wegwezen dan. En dan gaat het niet om de mening van een user, maar hoe die wordt verkondigd. Daar moet FOK! echt hard op in gaan grijpen. Elke mening is welkom, maar niet elke zegswijze is acceptabel.
Bedoel je dat ook niet-mods/fas de mogelijkheid zouden moeten krijgen om consequenties uit te delen?quote:Op maandag 16 januari 2017 21:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Sterker nog, ik geloof dat dit misschien wel eens de manier zou zijn waarop een forum als fok zich staande kan houden in het sociaal media geweld. Opnieuw een community worden, zoals in de beginjaren.... Niet elke reactie maar waardeval achten, want klik = geld. Meer frustratie = meer klik = meer geld. Dat is korte termijn denken en zal er uiteindelijk voor zorgen dat serieuze gebruikers weggaan en wegblijven.
Waarbij je ook nog per subforum een andere code kunt hanteren, maar waarbij je dus ook meer mensen de gelegenheid tot handhaving geeft. En dan bedoel ik dus niet modjes die foei mogen zeggen en een note plaatsen, waar een admin dan misschien wel of misschien niet op enig moment eens iets mee gaat doen, of niet. Maar gewoon middelen die direct ingezet kunnen worden. Ongepaste kutreactie 1? Waarschuwing. Binnen x periode nog een keer over de schreef? Hop, tijdelijke ban, desnoods maar een paar uur. In de proefperiode weer over de streep? Hop weer tijdelijke ban, langer. Enzovoort enzoverder.
Bij een opgeheven vingertje denkt iedereen volgens mij nu "Jaje kan me wat met je consequentieloze vingertje!"
Nog afgezien van het feit dat ik het zelden doorheb dat een reactie van mij is weggemod, terwijl iiig in de datingreeks meerdere posts van mij zijn verwijderd en ik daar eigenlijk bijna nooit een melding over heb gekregen. Een enkele uitzondering daargelaten.
Al krijg je maar een melding die 10 seconden over je beeld heen flappert. Of een melding die je 10 keer moet wegdrukken. Zodat het niet alleen bij anderen, maar ook bij anderen irritatie opwekt wanneer je zit te eikelen. En wanneer je binnen x uur weer aan de beurt bent wordt het al 30 seconden.
Er is best een hoop te verzinnen die meer mensen mogelijkheden geeft echt irritante consequenties uit te laten delen en dus meer de gelegenheid geeft om DIRECT te reageren en consequenties aan gekloot te verbinden.
Mee eens.quote:Op maandag 16 januari 2017 21:18 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ik lees hier ook wel eens mee en post sporadisch ook, maar ik ben het wel met 2nutz eens. Tuurlijk is het soms wel bot wat er gepost wordt, maar zolang er niet afgezeken wordt om het afzeiken vind ik dit geen reden om het te verbieden. Met alleen maar dat liefkozende en sussende gedoe kom je er soms niet. Kritieke posts mogen mijn inziens ook gewoon gemaakt worden in topics waarvan de TS de aard of ernst van het probleem niet wil inzien bijvoorbeeld.
En persoonlijk (dus dit staat los van het bovenstaande) vind ik ook dat als je zo erg geraakt wordt door een wat botte post je maar een dikkere huid moet kweken. Dan bedoel ik dus geen daadwerkelijke beledigingen maar bijvoorbeeld gewoon een ongenuanceerde maar juiste observatie.
Nee, de mods meer mogelijkhedenquote:Op maandag 16 januari 2017 23:06 schreef madam-april het volgende:
[..]
Bedoel je dat ook niet-mods/fas de mogelijkheid zouden moeten krijgen om consequenties uit te delen?
Kopieer ze dan even daarheen, de posts die je verwijdert en die totaal niet gemeen of lelijk of schelden waren.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:10 schreef Droopie het volgende:
Zullen we de discussie in een ander topic voeren
Laten we dit topic een uitlaatklep zijn voor TS.
dit lijkt mij een mooi plek
R&P / Reageren en interpreteren online - hoe ermee omgaan?
edit: posts verwijderd, die discussie kan in het daarvoor bestemde topic gevoerd worden
Ik had hem wel een kunnen kopiëren, stukje service naar de mensen toe. (ondanks dat je hem na mijn verzoek typtequote:Op dinsdag 17 januari 2017 16:14 schreef Greys het volgende:
Hier dan ook maar even omdat de andere vast weer verwijderd wordt straks:
[..]
Kopieer ze dan even daarheen, de posts die je verwijdert en die totaal niet gemeen of lelijk of schelden waren.Ik blijf niet typen...
Dus nu moet ik ipv naar Feedback naar een topic met Feedback over Feedback om te gaan mopperen dat mijn post verwijderd is en dat allemaal weer opnieuw gaan typen en uitleggen wat ik daar getypt had?
R&P wordt er niet beter en makkelijker op voor users, jongens. Wat is er met FOK! gebeurd? Dat FOK! waar het best een kleín beetje kritisch mocht?
"Laat dit topic een uitlaatklep zijn"? Echt? Daar mogen dus geen reacties op komen die geen kus kus sterkte zijn? Geef ze dan allemaal maar een dagboektopic gewoon. Laat de reactiemogelijkheid maar weg.
Ik ben het echt helemaal 100% met je eens.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 17:39 schreef Droopie het volgende:
Persoonlijk vind ik een opmerking "het kan altijd erger" naar een user toe, die vorige week te horen heeft gekregen dat zijn moeder kanker heeft gekregen, echt ongelofelijk hard.
Dat je het vind, oke, iedereen is anders.
Als je het nodig vind om het op te schrijven mis je wat mij betreft een flink stuk empathie en zou ik maar eens kijken in de spiegel of de methode die voor jou misschien wel werkt, op dat moment gewenst is voor een ander.
Heb mensen ook wel eens (zeker in het alcohol topic) een flinke trap onder de reet gegeven, maar dat was pas als ze na een langere periode smoesjes verzonnen, niet de waarheid spraken of alleen maar kwamen om te horen wat ze wilden horen en selectief met de reacties om gingen.
(Geef toe, soms kom/ kan ik mijn methode ook doordrammen en zeggen normale mensen ook wel eens Droopie jouw waarheid is niet de waarheid, hopelijk gaat het mij nu beter af)
Vraag me ook serieus af, of er mensen zijn die bijvoorbeeld naar hun collega of vriend gaan om te vertellen dat hun moeder kanker heeft het waarderen als er in je gezicht wordt gezegd: "ach ik heb beide ouders niet meer, het kan altijd erger" met een voldaan gevoel naar huis lopen.
Nogmaals dit is mijn persoonlijke mening, dat blauwe moderator ding mag je er even bij weg denken
Is dat niet de Onzin/klb cultuur die is doorgezakt naar subfora's waar het eigenlijk minder hoort? Of zeg ik nu iets geks?quote:Op dinsdag 17 januari 2017 18:11 schreef Greys het volgende:
Maar ik was niet degene die dat postte hè, dat het altijd erger kan. Zo klinkt het nu namelijk.
Ik reageerde op iemand die dat te hard vond, dat ik het anders interpreteerde, die post van Mishu. En ik wenste TS sterkte en dat hij sterk voor zn moeder moest zijn.
Ook al is 'mijn zus is overleden dus het kan altijd erger' van Mishu misschien onwenselijk of onnodig of te hard of wat ook, ik ken FOK! niet anders dan een plek waar dat wel kón. Die post was niets tegen de policy, bij mijn weten. Dus is hij blijven staan. Tuurlijk zal TS er misschien weinig aan hebben maar zoals er door wat anderen (waaronder een mod nota bene) werd aangegeven is het voor sommigen weer wél wat ze willen horen.
Waak er in godsnaam voor dat mods teveel fluwelen handschoenen gaan hanteren. Het is nog altijd FOK! En als je die oorspronkelijke post dan wel laat staan snap ik al helemaal niet waarom enkele posts daarna dan wel verwijderd worden. Nogmaals, ik schoffeerde de TS geenszins. Zo ben ik namelijk niet.
En waarom hebben we deze discussie niet gewoon in FB?
Rellen en trollen hoort zeker niet in R&P. Maar het hoeft ook niet alleen maar superzacht en eierschalen en op je tenen lopen te worden. Ik vind persoonlijk dat men doorslaat hierin op sommige momenten qua TS (onnodig) overdreven beschermen en juist niet ingrijpt op plekken/personen waar dat al lang had moeten gebeuren.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 18:15 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Is dat niet de Onzin/klb cultuur die is doorgezakt naar subfora's waar het eigenlijk minder hoort? Of zeg ik nu iets geks?
Er zijn toch meerdere posts verwijderd die hierheen verwezen werden? Of ben ik nou gek?quote:Op dinsdag 17 januari 2017 18:21 schreef Droopie het volgende:
Hey Greys..
Ik heb post al opengeknipt en geplakt, omdat het leek dat het een reactie op jouw persoonlijk was.
Nu klopt het wel dat ik reageerde op het topic waar jij naar refereerde.
Verder heeft er (volgens mij) geen moderatie plaatsgevonden, maar ontstond de discussie eerst tussen de users onderling.
Correct me when I am wrong.
^quote:Op dinsdag 17 januari 2017 18:15 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Is dat niet de Onzin/klb cultuur die is doorgezakt naar subfora's waar het eigenlijk minder hoort? Of zeg ik nu iets geks?
Oh oke, ja daar kan ik me wel in vinden..quote:Op dinsdag 17 januari 2017 08:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nee, de mods meer mogelijkheden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |