abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168206721
Overigens respect voor zowel het oude als het nieuwe modteam hoor, het moet een pittige kluif zijn om te doen wat jullie deden en doen met de middelen die jullie hebben :*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_168209298
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:45 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Sterker nog, ik geloof dat dit misschien wel eens de manier zou zijn waarop een forum als fok zich staande kan houden in het sociaal media geweld. Opnieuw een community worden, zoals in de beginjaren.... Niet elke reactie maar waardeval achten, want klik = geld. Meer frustratie = meer klik = meer geld. Dat is korte termijn denken en zal er uiteindelijk voor zorgen dat serieuze gebruikers weggaan en wegblijven.

Waarbij je ook nog per subforum een andere code kunt hanteren, maar waarbij je dus ook meer mensen de gelegenheid tot handhaving geeft. En dan bedoel ik dus niet modjes die foei mogen zeggen en een note plaatsen, waar een admin dan misschien wel of misschien niet op enig moment eens iets mee gaat doen, of niet. Maar gewoon middelen die direct ingezet kunnen worden. Ongepaste kutreactie 1? Waarschuwing. Binnen x periode nog een keer over de schreef? Hop, tijdelijke ban, desnoods maar een paar uur. In de proefperiode weer over de streep? Hop weer tijdelijke ban, langer. Enzovoort enzoverder.

Bij een opgeheven vingertje denkt iedereen volgens mij nu "Ja :') je kan me wat met je consequentieloze vingertje!"

Nog afgezien van het feit dat ik het zelden doorheb dat een reactie van mij is weggemod, terwijl iiig in de datingreeks meerdere posts van mij zijn verwijderd en ik daar eigenlijk bijna nooit een melding over heb gekregen. Een enkele uitzondering daargelaten.

Al krijg je maar een melding die 10 seconden over je beeld heen flappert. Of een melding die je 10 keer moet wegdrukken. Zodat het niet alleen bij anderen, maar ook bij anderen irritatie opwekt wanneer je zit te eikelen. En wanneer je binnen x uur weer aan de beurt bent wordt het al 30 seconden.

Er is best een hoop te verzinnen die meer mensen mogelijkheden geeft echt irritante consequenties uit te laten delen en dus meer de gelegenheid geeft om DIRECT te reageren en consequenties aan gekloot te verbinden.
Bedoel je dat ook niet-mods/fas de mogelijkheid zouden moeten krijgen om consequenties uit te delen?
pi_168212927
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:18 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ik lees hier ook wel eens mee en post sporadisch ook, maar ik ben het wel met 2nutz eens. Tuurlijk is het soms wel bot wat er gepost wordt, maar zolang er niet afgezeken wordt om het afzeiken vind ik dit geen reden om het te verbieden. Met alleen maar dat liefkozende en sussende gedoe kom je er soms niet. Kritieke posts mogen mijn inziens ook gewoon gemaakt worden in topics waarvan de TS de aard of ernst van het probleem niet wil inzien bijvoorbeeld.

En persoonlijk (dus dit staat los van het bovenstaande) vind ik ook dat als je zo erg geraakt wordt door een wat botte post je maar een dikkere huid moet kweken. Dan bedoel ik dus geen daadwerkelijke beledigingen maar bijvoorbeeld gewoon een ongenuanceerde maar juiste observatie.
Mee eens.
pi_168213169
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 23:06 schreef madam-april het volgende:

[..]

Bedoel je dat ook niet-mods/fas de mogelijkheid zouden moeten krijgen om consequenties uit te delen?
Nee, de mods meer mogelijkheden :Y
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 januari 2017 @ 16:14:39 #105
163650 Greys
pi_168222076
Hier dan ook maar even omdat de andere vast weer verwijderd wordt straks:

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:10 schreef Droopie het volgende:
Zullen we de discussie in een ander topic voeren :)

Laten we dit topic een uitlaatklep zijn voor TS.

dit lijkt mij een mooi plek

R&P / Reageren en interpreteren online - hoe ermee omgaan?

edit: posts verwijderd, die discussie kan in het daarvoor bestemde topic gevoerd worden
Kopieer ze dan even daarheen, de posts die je verwijdert en die totaal niet gemeen of lelijk of schelden waren. :{ Ik blijf niet typen...

Dus nu moet ik ipv naar Feedback naar een topic met Feedback over Feedback om te gaan mopperen dat mijn post verwijderd is en dat allemaal weer opnieuw gaan typen en uitleggen wat ik daar getypt had?

R&P wordt er niet beter en makkelijker op voor users, jongens. Wat is er met FOK! gebeurd? Dat FOK! waar het best een kleín beetje kritisch mocht?
"Laat dit topic een uitlaatklep zijn"? Echt? Daar mogen dus geen reacties op komen die geen kus kus sterkte zijn? Geef ze dan allemaal maar een dagboektopic gewoon. Laat de reactiemogelijkheid maar weg.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_168223188
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:14 schreef Greys het volgende:
Hier dan ook maar even omdat de andere vast weer verwijderd wordt straks:

[..]

Kopieer ze dan even daarheen, de posts die je verwijdert en die totaal niet gemeen of lelijk of schelden waren. :{ Ik blijf niet typen...

Dus nu moet ik ipv naar Feedback naar een topic met Feedback over Feedback om te gaan mopperen dat mijn post verwijderd is en dat allemaal weer opnieuw gaan typen en uitleggen wat ik daar getypt had?

R&P wordt er niet beter en makkelijker op voor users, jongens. Wat is er met FOK! gebeurd? Dat FOK! waar het best een kleín beetje kritisch mocht?
"Laat dit topic een uitlaatklep zijn"? Echt? Daar mogen dus geen reacties op komen die geen kus kus sterkte zijn? Geef ze dan allemaal maar een dagboektopic gewoon. Laat de reactiemogelijkheid maar weg.
Ik had hem wel een kunnen kopiëren, stukje service naar de mensen toe. (ondanks dat je hem na mijn verzoek typte ;) )
Excuses

[ Bericht 17% gewijzigd door Droopie op 17-01-2017 17:39:40 ]
Hell To The Liars
pi_168224171
Persoonlijk vind ik een opmerking "het kan altijd erger" naar een user toe, die vorige week te horen heeft gekregen dat zijn moeder kanker heeft gekregen, echt ongelofelijk hard.

Dat je het vind, oke, iedereen is anders.
Als je het nodig vind om het op te schrijven mis je wat mij betreft een flink stuk empathie en zou ik maar eens kijken in de spiegel of de methode die voor jou misschien wel werkt, op dat moment gewenst is voor een ander.

Heb mensen ook wel eens (zeker in het alcohol topic) een flinke trap onder de reet gegeven, maar dat was pas als ze na een langere periode smoesjes verzonnen, niet de waarheid spraken of alleen maar kwamen om te horen wat ze wilden horen en selectief met de reacties om gingen.
(Geef toe, soms kom/ kan ik mijn methode ook doordrammen en zeggen normale mensen ook wel eens Droopie jouw waarheid is niet de waarheid, hopelijk gaat het mij nu beter af ;))

Vraag me ook serieus af, of er mensen zijn die bijvoorbeeld naar hun collega of vriend gaan om te vertellen dat hun moeder kanker heeft het waarderen als er in je gezicht wordt gezegd: "ach ik heb beide ouders niet meer, het kan altijd erger" met een voldaan gevoel naar huis lopen.

Nogmaals dit is mijn persoonlijke mening, dat blauwe moderator ding mag je er even bij weg denken :+
Hell To The Liars
pi_168224222
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 17:39 schreef Droopie het volgende:
Persoonlijk vind ik een opmerking "het kan altijd erger" naar een user toe, die vorige week te horen heeft gekregen dat zijn moeder kanker heeft gekregen, echt ongelofelijk hard.

Dat je het vind, oke, iedereen is anders.
Als je het nodig vind om het op te schrijven mis je wat mij betreft een flink stuk empathie en zou ik maar eens kijken in de spiegel of de methode die voor jou misschien wel werkt, op dat moment gewenst is voor een ander.

Heb mensen ook wel eens (zeker in het alcohol topic) een flinke trap onder de reet gegeven, maar dat was pas als ze na een langere periode smoesjes verzonnen, niet de waarheid spraken of alleen maar kwamen om te horen wat ze wilden horen en selectief met de reacties om gingen.
(Geef toe, soms kom/ kan ik mijn methode ook doordrammen en zeggen normale mensen ook wel eens Droopie jouw waarheid is niet de waarheid, hopelijk gaat het mij nu beter af ;))

Vraag me ook serieus af, of er mensen zijn die bijvoorbeeld naar hun collega of vriend gaan om te vertellen dat hun moeder kanker heeft het waarderen als er in je gezicht wordt gezegd: "ach ik heb beide ouders niet meer, het kan altijd erger" met een voldaan gevoel naar huis lopen.

Nogmaals dit is mijn persoonlijke mening, dat blauwe moderator ding mag je er even bij weg denken :+
Ik ben het echt helemaal 100% met je eens. _O_
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 januari 2017 @ 18:11:26 #109
163650 Greys
pi_168225031
Maar ik was niet degene die dat postte hè, dat het altijd erger kan. Zo klinkt het nu namelijk.

Ik reageerde op iemand die dat te hard vond, dat ik het anders interpreteerde, die post van Mishu. En ik wenste TS sterkte en dat hij sterk voor zn moeder moest zijn en zich niet zo zou moeten focussen op alles wat er mis gaat en zijn moeder misschien nu even geen boodschap heeft aan zijn werk-issues.

Ook al is 'mijn zus is overleden dus het kan altijd erger' van Mishu misschien onwenselijk of onnodig of te hard of wat ook, ik ken FOK! niet anders dan een plek waar dat wel kón. Die post was niets tegen de policy, dus is hij blijven staan. Tuurlijk zal TS er misschien weinig aan hebben maar zoals er door wat anderen (waaronder een mod nota bene!) werd aangegeven is het voor sommigen weer wél wat ze willen horen. Dat mag je toch gewoon aangeven?

Waak er in godsnaam voor dat mods teveel fluwelen handschoenen gaan hanteren. Het is nog altijd FOK! En als je die oorspronkelijke post dan wel laat staan snap ik al helemaal niet waarom enkele posts daarna dan wel verwijderd worden. Nogmaals, ik schoffeerde de TS geenszins. Zo ben ik namelijk niet. Laat R&P gewoon een plek zijn waar ook iets (!) realistische/bottere reacties kunnen naast al het sterkte en kus kus. Niemand liep TS te pesten of af te zeiken. Dat is wmb pas het moment voor een mod om in te grijpen, als iemand moedwillig komt trappen. Was nu niet aan de orde.

En waarom hebben we deze discussie niet gewoon in FB?

[ Bericht 9% gewijzigd door Greys op 17-01-2017 18:18:02 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_168225125
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:11 schreef Greys het volgende:
Maar ik was niet degene die dat postte hè, dat het altijd erger kan. Zo klinkt het nu namelijk.

Ik reageerde op iemand die dat te hard vond, dat ik het anders interpreteerde, die post van Mishu. En ik wenste TS sterkte en dat hij sterk voor zn moeder moest zijn.

Ook al is 'mijn zus is overleden dus het kan altijd erger' van Mishu misschien onwenselijk of onnodig of te hard of wat ook, ik ken FOK! niet anders dan een plek waar dat wel kón. Die post was niets tegen de policy, bij mijn weten. Dus is hij blijven staan. Tuurlijk zal TS er misschien weinig aan hebben maar zoals er door wat anderen (waaronder een mod nota bene) werd aangegeven is het voor sommigen weer wél wat ze willen horen.

Waak er in godsnaam voor dat mods teveel fluwelen handschoenen gaan hanteren. Het is nog altijd FOK! En als je die oorspronkelijke post dan wel laat staan snap ik al helemaal niet waarom enkele posts daarna dan wel verwijderd worden. Nogmaals, ik schoffeerde de TS geenszins. Zo ben ik namelijk niet.

En waarom hebben we deze discussie niet gewoon in FB?
Is dat niet de Onzin/klb cultuur die is doorgezakt naar subfora's waar het eigenlijk minder hoort? Of zeg ik nu iets geks?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 januari 2017 @ 18:20:58 #111
163650 Greys
pi_168225248
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:15 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Is dat niet de Onzin/klb cultuur die is doorgezakt naar subfora's waar het eigenlijk minder hoort? Of zeg ik nu iets geks?
Rellen en trollen hoort zeker niet in R&P. Maar het hoeft ook niet alleen maar superzacht en eierschalen en op je tenen lopen te worden. Ik vind persoonlijk dat men doorslaat hierin op sommige momenten qua TS (onnodig) overdreven beschermen en juist niet ingrijpt op plekken/personen waar dat al lang had moeten gebeuren.

In het geval van dit topic was er mijns inziens geen ingrijpen nodig. Er werd namelijk niet getrold of gereld. Nul.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_168225265
Hey Greys..
Ik heb post al opengeknipt en geplakt, omdat het leek dat het een reactie op jouw persoonlijk was.

Nu klopt het wel dat ik reageerde op het topic waar jij naar refereerde.

Verder heeft er (volgens mij) geen moderatie plaatsgevonden, maar ontstond de discussie eerst tussen de users onderling.

Correct me when I am wrong.
Hell To The Liars
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 januari 2017 @ 18:46:59 #113
163650 Greys
pi_168225942
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:21 schreef Droopie het volgende:
Hey Greys..
Ik heb post al opengeknipt en geplakt, omdat het leek dat het een reactie op jouw persoonlijk was.

Nu klopt het wel dat ik reageerde op het topic waar jij naar refereerde.

Verder heeft er (volgens mij) geen moderatie plaatsgevonden, maar ontstond de discussie eerst tussen de users onderling.

Correct me when I am wrong.
Er zijn toch meerdere posts verwijderd die hierheen verwezen werden? Of ben ik nou gek? :@

Ik persoonlijk snap dat dus niet. Laat het lekker gaan zolang er niet getrolld en gereld wordt. Het was gewoon ontopic.

Maar ik zal er wel over ophouden. Geen zin meer in de discussie, heb het idee dat iedereen langs elkaar heen praat. Ik hou het op: kijk ajb (niet jij, gewoon algemeen) uit dat het niet slechts een met fluweel bekleed hulpverleningshoekje wordt, R&P. Trollen en rellen aanpakken is logisch, maar zolang dat niet zo is, laat het dan gewoon FOK! zijn. Of dat gehoord wordt is aan jullie, maar dan ben ik het maar kwijt. Fijne avond. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_168226006
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:15 schreef Fripsel het volgende:

[..]

^

Hou het lekker daar waar het kan idd. Hek er omheen, klaar.

BUILD THAT WALL!! MINDERMINDER!! BUILD THAT WALL!! MINDERMINDER!! BUILD THAT WALL!! MINDERMINDER!! BUILD THAT WALL!! MINDERMINDER!! BUILD THAT WALL!! MINDERMINDER!! BUILD THAT WALL!! MINDERMINDER!!
BUILD THAT WALL!! MINDERMINDER!! BUILD THAT WALL!! MINDERMINDER!! BUILD THAT WALL!! MINDERMINDER!! BUILD THAT WALL!! MINDERMINDER!! BUILD THAT WALL!! MINDERMINDER!! BUILD THAT WALL!! MINDERMINDER!!
pi_168227162
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 08:53 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Nee, de mods meer mogelijkheden :Y
Oh oke, ja daar kan ik me wel in vinden..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')