quote:Op zondag 15 januari 2017 00:36 schreef madam-april het volgende:
Ik vind het feit dat er zowel kusje-kusje-kroel reacties als though-love reacties worden geplaatst juist de kracht van het forum. De verschillende inzichten en meningen maken het juist ontzettend interessant en leerzaam.
Verder vind ik dit een wat raar borderline*-FB-topic.quote:
Een borderline topic? Hoezo?quote:Op zondag 15 januari 2017 12:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Verder vind ik dit een wat raar borderline*-FB-topic.
*Geen diagnose.
Borderline als in dat het grenst aan Feedback en dat ik dus niet snap waarom dit in een apart topic wordt gegoten.quote:
Oh, nou dat is niet zo moeilijk, Samzz vond namelijk dat het niet paste in FB, waar die posts uit de OP origineel zijn geplaatst, en dus is er nu een apart topic.quote:Op zondag 15 januari 2017 12:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Borderline als in dat het grenst aan Feedback en dat ik dus niet snap waarom dit in een apart topic wordt gegoten.
Ja, dat snap ik nu. Maakt het imo nog vreemder.quote:Op zondag 15 januari 2017 12:32 schreef CoolGuy het volgende:
Oh, nou dat is niet zo moeilijk, Samzz vond namelijk dat het niet paste in FB, waar die posts uit de OP origineel zijn geplaatst, en dus is er nu een apart topic.
Ik snap dan weer niet waarom dat het nog vreemder rmaakt?quote:Op zondag 15 januari 2017 12:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik nu. Maakt het imo nog vreemder.
Ik vind de gedachtengang vreemd. In Feedback willen we deze feedback niet, dus maak er maar een apart topic voor aan.quote:Op zondag 15 januari 2017 12:33 schreef CoolGuy het volgende:
Ik snap dan weer niet waarom dat het nog vreemder rmaakt?
Ah, ja dan ben je dus nu op hetzelfde punt waar ik gisteren was, want ik snapte dat ook niet. Maar goed, een ramp is het ook niet he, het blijft maar internet.quote:Op zondag 15 januari 2017 12:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vind de gedachtengang vreemd. In Feedback willen we deze feedback niet, dus maak er maar een apart topic voor aan.
True. Daarom een kusjekroel.quote:Op zondag 15 januari 2017 12:35 schreef CoolGuy het volgende:
Ah, ja dan ben je dus nu op hetzelfde punt waar ik gisteren was, want ik snapte dat ook niet. Maar goed, een ramp is het ook niet he, het blijft maar internet.
Ja maar die mensen hebben in mijn ogen ook een (psychisch) probleem, mensen die het normaal vinden om op internet mensen af te zeiken. Dat zegt veel over hun karakter, zeker als je dat in serieuzere fora doet zoals R&P, dan lack je empathie of heb je totaal geen idee wat voor consequenties je opmerkingen kunnen hebben voor de hulpvragende. Of het interesseert ze gewoon niet, maar dan heb je nog een groter probleem, vind ik. Eigenlijk zou hulp voor hen ook geen overbodige luxe zijn.quote:Op zondag 15 januari 2017 12:49 schreef Lunatiek het volgende:
Het schijnt normaal te zijn op Fok! om mensen op die manier af te zeiken, maar R&P zie ik daarvoor niet als de juiste plaats. Niet als je serieus voor ogen hebt dat het forum een plaats is waar mensen praktische hulp kunnen zoeken in de vorm van ervaringsdeskundigen en de steun van mensen met dezelfde problemen en een luisterend oor van de rest.
Het is net als vrijheid van meningsuiting. Dat je het hebt, betekent niet dat je maar alles moet zeggen. Dat gaat voor reageren op een forum ook op.quote:Op zondag 15 januari 2017 13:19 schreef Dawnbreaker het volgende:
Maak van r&p een besloten forum, en screen wie toegang krijgt. Als je dat niet wil, moet je het niet gek vinden dat je soms niet serieuze of botte reacties krijgt, het is een openbaar forum toch? Dan klinkt het meer als een verzoek om safespace
Hmm. Dit verhoogt drempels voor nieuwkomers die via google hier komen bijvoorbeeld. Voor sommigen is een account aanmaken al teveel. Dus de drempel verhogen om je verhaal kwijt te kunnen lijkt me ook niet de oplossing.quote:Op zondag 15 januari 2017 13:19 schreef Dawnbreaker het volgende:
Maak van r&p een besloten forum, en screen wie toegang krijgt. Als je dat niet wil, moet je het niet gek vinden dat je soms niet serieuze of botte reacties krijgt, het is een openbaar forum toch? Dan klinkt het meer als een verzoek om safespace
Ik wil niet ontkennen dat ze issues hebben. En na een tijdje lurken weet je wel over wie het gaat. Het probleem is natuurlijk dat degenen die hier hulp zoeken, vaak nog helemaal niet bekend zijn met het forum en dus zeker niet weten hoe ze het antwoord van iemand moeten interpreteren, als ze al op tollen bedacht zijn.quote:Op zondag 15 januari 2017 13:16 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja maar die mensen hebben in mijn ogen ook een (psychisch) probleem, mensen die het normaal vinden om op internet mensen af te zeiken. Dat zegt veel over hun karakter, zeker als je dat in serieuzere fora doet zoals R&P, dan lack je empathie of heb je totaal geen idee wat voor consequenties je opmerkingen kunnen hebben voor de hulpvragende. Of het interesseert ze gewoon niet, maar dan heb je nog een groter probleem, vind ik. Eigenlijk zou hulp voor hen ook geen overbodige luxe zijn.
Verder een prima post, bedankt voor je bijdrage.
Klopt, maar het is lastig te onderscheiden of iemand nieuw is, of dat iemand een kloon aanmaakt voor z'n problemen hier omdat ze niet gelinkt willen worden aan hun "echte" account i.v.m. IRL herkenning. Ik denk dat het ongeveer 50/50 is.quote:Op zondag 15 januari 2017 13:43 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik wil niet ontkennen dat ze issues hebben. En na een tijdje lurken weet je wel over wie het gaat. Het probleem is natuurlijk dat degenen die hier hulp zoeken, vaak nog helemaal niet bekend zijn met het forum en dus zeker niet weten hoe ze het antwoord van iemand moeten interpreteren, als ze al op tollen bedacht zijn.
Nee, een safespace moet het niet worden. Kusjekroel is namelijk evenmin goed voor mensen die hulp zoeken. Echte kusjekroel, niet de reacties die je na aftrek van tough-love overhoudt, want er zit veel meer tussenin.quote:Op zondag 15 januari 2017 13:19 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ja, dat maakt het gecompliceerd. Maar vaak kun je al heel wat opmaken uit de OP, of het een bekende is of niet. Smiley-gebruik, icoongebruik, manier van schrijven...quote:Op zondag 15 januari 2017 13:45 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Klopt, maar het is lastig te onderscheiden of iemand nieuw is, of dat iemand een kloon aanmaakt voor z'n problemen hier omdat ze niet gelinkt willen worden aan hun "echte" account i.v.m. IRL herkenning. Ik denk dat het ongeveer 50/50 is.
Je bent wettelijk strafbaar als je iemand die om hulp roept negeert inderdaad.quote:Op zondag 15 januari 2017 13:50 schreef Lunatiek het volgende:
IRL zijn er gewoon wetten dat je mensen die hulp nodig hebben ook daadwerkelijk helpt, als hen iets overkomt wordt je nalatigheid verweten.
Mee eens.quote:Op zondag 15 januari 2017 13:53 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, dat maakt het gecompliceerd. Maar vaak kun je al heel wat opmaken uit de OP, of het een bekende is of niet. Smiley-gebruik, icoongebruik, manier van schrijven...
Misschien is het dan beter om mensen die serieus hulp vragen het voordeel van de twijfel te geven. Dat heeft nog een voordeel: met serieuze antwoorden hebben andere hulpzoekenden er ook wat aan, zonder dat ze zich hoeven te registreren. Tips zijn altijd handig, ook als TS een troll is.
Kan ik me heel goed in vindenquote:Op zondag 15 januari 2017 15:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Lunatiek brengt heel goed onder woorden wat ik bedoel!
Verderop een opmerking die ik even niet meer terug kan vinden (mobiel aargh) dat de flamers en mensen die topics kapen met hun mening er ook bij horen omdat het een internet nou eenmaal het internet is: ja, het feit dat die mensen er nou eenmaal zijn op het internet doe je niks aan. Maar je kunt ze hier -onder moderatie- dus wel minder ruimte geven en minder bepalend te laten zijn.
(Die ruimte zou er makkelijk kunnen zijn in de modagenda wanneer users die herhaaldelijk hebben laten merken niet binnen de kaders van r&p kunnen meeposten en dus onevenredig veel tijd consumeren eens passend gecorrigeerd konden worden.)
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |