SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Doordrinken dan!quote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:10 schreef tralalala het volgende:
De voetstappen van het bier halen in de schuur zijn na 5 minuten alweer helemaal weg.
Dit zijn maatstaven waar we wat aan hebbenquote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:10 schreef tralalala het volgende:
De voetstappen van het bier halen in de schuur zijn na 5 minuten alweer helemaal weg.
Zelfde hierquote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:11 schreef Toto69 het volgende:
Uur geleden: regen en flink ook
Nu: er ligt een pak sneeuw
Uhhhh
twitter:omroepbrabant twitterde op vrijdag 13-01-2017 om 00:16:33De sneeuwval zorgt op de A59 bij Waalwijk al voor problemen. Auto’s en vrachtwagens kunnen er amper rijden https://t.co/jQGaiYSQLr reageer retweet
Exact dit dus.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:24 schreef Nattekat het volgende:
Ik wil graag een nieuwe weerterm introduceren: Sniezer.
Het blijft overal op liggen, behalve de grond.
Waar woon jij? Of had ik dat al een keertje gevraagd.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:24 schreef Nattekat het volgende:
Ik wil graag een nieuwe weerterm introduceren: Sniezer.
Het blijft overal op liggen, behalve de grond.
quote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:28 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Waar woon jij? Of had ik dat al een keertje gevraagd.
quote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:20 schreef Nattekat het volgende:
Snil in Leiden. Niet met bakken tegelijk zoals de regen van vanmiddag, maar het is iets. En volgens de buienradar duurt het nog even.
Het lijkt net alsof Nederland het middelpunt is en dat de neerslaggebied daaraan rondjesdraait. Alsof het een tol is.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:29 schreef Infection het volgende:
In dit tempo gaat het nog lang door in ieder geval.
[ afbeelding ]
Ik zal straks nog even naar de oprit kijken.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:28 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Exact dit dus.
Op auto's tuinen dakken! Maar niet de stoep of de weg
Condeleer m'n familie even, bedankt.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik dacht nog "zal ik er serieus op in gaan?"
Middelpunt is de grens tussen België en Frankrijk.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:31 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Het lijkt net alsof Nederland het middelpunt is en dat de neerslaggebied daaraan rondjesdraait. Alsof het een tol is.
Doet het ook, alles draait om de lage druk kern heenquote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:31 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Het lijkt net alsof Nederland het middelpunt is en dat de neerslaggebied daaraan rondjesdraait. Alsof het een tol is.
Nee, Noordelijkerquote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Middelpunt is de grens tussen België en Frankrijk.
Het beweegt erg langzaam in ieder geval. Lijkt zich vooral rondjes te draaien en niet specifiek naar een bepaalde richting te bewegen. Kan voor veel sneeuw zorgen denk ik zo.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:31 schreef SecretPret het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:31 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Condeleer m'n familie even, bedankt.
Het draait er naartoequote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:32 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Doet het ook, alles draait om de lage druk kern heen
[ afbeelding ]
Ja ik ben van plan om zelfmoord te plegen door mijn onmenselijke domme gedrag.quote:
quote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:34 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Ja ik ben van plan om zelfmoord te plegen door mijn onmenselijke domme gedrag.
Bye
Vanmiddag nog nietquote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:32 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Nee, Noordelijker
Beweegt die lagedruk kern dan ook ergens naar toe?quote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:32 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Nee, Noordelijker
Zeker maastricht.quote:
Trekt in noordoostelijke richting Duitsland via Limburgquote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:35 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Beweegt die lagedruk kern dan ook ergens naar toe?
Zo ja, waar naar toe.
Draaiing van Aarde duwt lage druk naar het oosten, hoge druk is een obstakel. Uiteindelijk is het de weg van de minste weerstand, en die is heel lastig te voorspellen.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:35 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Beweegt die lagedruk kern dan ook ergens naar toe?
Zo ja, waar naar toe.
Zo nee, hebben we dan kans op inmens veel sneeuw? Het draait dan immers alleen maar over Nederland, Duitsland en Belgie heen.
En wat nou als die door sterke hogedruk gebieden volledig is omringd?quote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Draaiing van Aarde duwt lage druk naar het oosten, hoge druk is een obstakel. Uiteindelijk is het de weg van de minste weerstand, en die is heel lastig te voorspellen.
Onder de groene hemelquote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:39 schreef rubbereend het volgende:
dik pak inmiddels in het Land van Maas en Waal
Glipt ie ertussenuit.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:40 schreef SecretPret het volgende:
[..]
En wat nou als die door sterke hogedruk gebieden volledig is omringd?
quote:
Awh jammer.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Glipt ie ertussenuit.
Is overigens niet mogelijk
twitter:NoodweerBe twitterde op donderdag 12-01-2017 om 22:26:10We registreren #onweer op de winterse #neerslagzone! Bijzonder opletten in het verkeer (westen van #België)!... https://t.co/GkxAMeAtKx reageer retweet
twitter:NoodweerBe twitterde op donderdag 12-01-2017 om 22:43:15Er werd zonet bevestiging uit #Kortrijk gestuurd, deze #winterse neerslagzone met #sneeuw gaat ook lokaal gepaard met #onweer! #zeldzaam reageer retweet
oostenquote:
dan nog, draai je kaart even goedquote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alles oostelijk van Utrecht is het oosten
Dat is het Midden-Oosten.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alles oostelijk van Utrecht is het oosten
En waar jij woont.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:52 schreef rubbereend het volgende:
[ afbeelding ]
aan het verkeer kan je zien waar de sneeuw valt
Volgens buienradar gaat het los in Arnhem.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dan nog, draai je kaart even goed
staat opzich op veel plaatsenquote:
Wamel of Beneden-Leeuwen.quote:
Duitse grens en kust lopen niet netjes recht, dus daarom het gemiddelde.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Amersfoort
Eigenlijk Apeldoorn trouwens
twitter:
Verdomme, je komt er niet meer in hier! Hooivorken, dit dat allesquote:
Staat ook gewoon in zijn profiel.quote:
Hier ook, matig allemaal.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 01:18 schreef Infection het volgende:
Sneeuwt al een behoorlijke tijd hier, maar de laag wordt niet veel dikker dan een centimeter. Lijkt zich af te wisselen met natte sneeuw.
Dakraam was hier net nog helemaal wit en is nu ook nog maar gedeeltelijk bedekt. Volgensmij valt er nu natte sneeuw.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 01:19 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Hier ook, matig allemaal.
Leek eerst heel snel te gaan, maar echt een dik pak komt er niet te liggen.
Waar woon je?quote:Op vrijdag 13 januari 2017 01:24 schreef Infection het volgende:
[..]
Dakraam was hier net nog helemaal wit en is nu ook nog maar gedeeltelijk bedekt. Volgensmij valt er nu natte sneeuw.
Bunschoten. Bijna op de grens tussen Utrecht en Gelderland dus. Val net buiten het code oranje gebied.quote:
Ah wel een eindje hier vandaan (Emmeloord) maar het weerbeeld is hetzelfde.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 01:25 schreef Infection het volgende:
[..]
Bunschoten. Bijna op de grens tussen Utrecht en Gelderland dus. Val net buiten het code oranje gebied.
Ik denk dat heel Nederland (uitgezonderd het oosten) dit weer heeft. In de randstad begint de temperatuur al weer hard op te lopen dus daar zal het zo wel weer gaan regenen.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 01:26 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ah wel een eindje hier vandaan (Emmeloord) maar het weerbeeld is hetzelfde.
Hoe komt je daar nou weer bij :'Zegt de ANWB zeker weer.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 02:43 schreef OscarMopperkont het volgende:
206km file om kwart voor drie 's nachts. Serieus, wie zijn die idioten? Op beroepschauffeurs na.
Mooi!quote:Op vrijdag 13 januari 2017 03:06 schreef dennistd het volgende:
Paar minuten geleden in het oosten van Twente:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vidquote:Op vrijdag 13 januari 2017 02:46 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Hoe komt je daar nou weer bij :'Zegt de ANWB zeker weer.
Er staat in totaal maar 4km echte file
Waar woon je?quote:Op vrijdag 13 januari 2017 07:23 schreef pfaf het volgende:
Zoooow. Dit is het dikste pak in jaren.minimaal 10 cm.
Ja idd . Mijn kinderen zullen zo zwaar teleurgesteld zijnquote:Op vrijdag 13 januari 2017 02:56 schreef leroytje het volgende:
Alleen maar regen in Venray. Toch onverwacht
Precies, hier ligt echt helemaal niets. Ik had ook niets anders verwacht gezien het weer en de temperatuur van gisteren.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 07:21 schreef gooddaddy het volgende:
Roermond: alleen maar regen en wind gehad. Terijl ik eigenlijk een flink pak sneeuw verwacht had
Winterpretquote:Op vrijdag 13 januari 2017 07:51 schreef Djeez het volgende:
Ik dacht dat het noorden de dans zou ontspringen met de Sneeuw des Doods? Niet dus, hier in Assen zeker 10 tot 15 cm!
13 cm in Oldenzaal. Was mooi!quote:
Lokaal as in onze tuin was het dus 13 cmquote:Op vrijdag 13 januari 2017 08:34 schreef Frutsel het volgende:
Zo dat was ff een leuke rit op de fiets naar het werk... goed gestrooid en redelijk begaanbare wegen. Af en toe een slipje van de achterband maar was prima te doen.
Mooi om te zien hoe de sneeuw zich ophoogt langs de wegen waar al geruimd was en dan zie je brokken van 50 cm liggen ofzo![]()
Denk dat er hier lokaal zon 9 tot 12 cm gevallen is. Jammer van de dooi die nu hard inzet.
Zo eerst maar even rennen buiten dan.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 08:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Die is hier in het westen toch al best flink.
dat zou zo kunnen, heb het niet opgemetenquote:Op vrijdag 13 januari 2017 08:35 schreef MaLo het volgende:
[..]
Lokaal as in onze tuin was het dus 13 cm.
Bij ons in de straat zaten diverse auto's vast in de sneeuwquote:Op vrijdag 13 januari 2017 08:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
dat zou zo kunnen, heb het niet opgemeten![]()
mijn eerste voet in de tuin richting mijn fiets zakte in elk geval redelijk diep weg in de sneeuw
je hebt zeker zo'n 4-wheel-drive patserbakquote:Op vrijdag 13 januari 2017 08:40 schreef MaLo het volgende:
[..]
Bij ons in de straat zaten diverse auto's vast in de sneeuw.
Ik niet
Ghehe... uitstappen ja? En dan?quote:Verkeerschaos in Enschede-Oost
Enschede - Vanmorgen is er een verkeerschaos ontstaan rondom de Oostweg in Enschede.
Door een ongeval stonden automobilisten in de omgeving uren lang vast.
Het ongeval vond plaats op de Oostweg tussen de rotonde en de N35.
Daarnaast vielen de verkeerslichten uit op de kruising van de Gronausestraat. Dit veroorzaakte een file in beide richtingen.
Veel automobilisten keerden om of stapten uit. De bergingswerkzaamheden zijn in volle gang.
quote:Op vrijdag 13 januari 2017 08:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
je hebt zeker zo'n 4-wheel-drive patserbak![]()
![]()
![]()
![]()
Bij ons in de straat was er ook niet echt gestrooid maar komt ook veel minder verkeer dan de zijstraten. Dat was met de fiets nog wel ff 'spannend'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU
quote:Op vrijdag 13 januari 2017 08:47 schreef MaLo het volgende:
[..]oh was jij dat die ik zag scheurenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Zomerbandenquote:Op vrijdag 13 januari 2017 08:40 schreef MaLo het volgende:
[..]
Bij ons in de straat zaten diverse auto's vast in de sneeuw.
Ik niet
Nee, ik reed kalm en bedaard in een lange stoet achter een veeg- en strooiwagen richting Twenterandquote:Op vrijdag 13 januari 2017 08:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
oh was jij dat die ik zag scheuren![]()
De voorspelling is altijd geweest dat er tot max 5cm kon vallen in het binnenland met uitschieters richting 10cm voor het Oosten. De locatie is altijd afwachten met sneeuw, dat is een dag van tevoren nooit te zeggen. Maar de hoeveelheden zijn volgens mij prima uitgekomen. In Utrecht lag vannacht een 3-tal centimeter sneeuw op de stoep en iets meer in het gras. In Amersfoort en Wageningen lag vannacht ruim boven de 5 cm en op plekken in Twente zelfs ruim boven de 10cm gevallenquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:25 schreef Infection het volgende:
[..]
Jawel. Gisteren werd nog iets heel anders gezegd.
Die was niet normaal hard inderdaad.quote:
ligt te A'dam geen sneeuwquote:Op vrijdag 13 januari 2017 09:25 schreef bloodymary1 het volgende:
En allemaal lekker aan het sleeën al?
Het dooit allemaal al hard weg.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 09:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Was het maar waar, toen ik de gordijnen open deed vanmorgen was echt alle sneeuw alweer helemaal weg.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 09:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Apart, tussen Oldenzaal en Weerselo was de weg zeer goed begaanbaar.quote:Oldenzaal – Het verkeer in en rond Oldenzaal ondervindt veel vertraging door de gevallen sneeuw.
Door de gladheid is er op de A1 bij Oldenzaal een vrachtwagencombinatie geschaard. De snelweg is afgesloten. Hoelang de overlast zal duren is op dit moment nog niet bekend.
Ook op de doorgaande wegen zoals tussen Oldenzaal en Denekamp zijn door de hevige sneeuwval meerdere voertuigen vast komen te staan.
twitter:BuienRadarNL twitterde op vrijdag 13-01-2017 om 09:26:35Nederlandse radarbeelden ontbreken momenteel in het radarbeeld vanwege storing radar De Bilt. Nu alleen neerslag via buitenlandse radars. reageer retweet
Ik vond het een beetje overdreven om mijn zoontje om 2 uur 's nachts wakker te maken. Vanochtend was het merendeel al weggedooit helaas.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 09:25 schreef bloodymary1 het volgende:
De trollwinter van 16/17quote:
14 vorstdagenquote:Op vrijdag 13 januari 2017 10:08 schreef INViCTuS het volgende:
Ja, ik zie maandag t/m zondag vorst in Zutphen e.o
[ afbeelding ]
Er zijn jaren dat 'we' het met minder hebben moeten doen jaquote:
Wij wel jaquote:Op vrijdag 13 januari 2017 10:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Er zijn jaren dat 'we' het met minder hebben moeten doen ja
Van welk lichaamsdeel is dit een afdruk?quote:Op vrijdag 13 januari 2017 10:05 schreef Dven het volgende:
Circa 21 cm verse sneeuw hier
[ afbeelding ]
We zijn nu al 9 winters voorbij qua Helmann-getal, waaronder de winters van 2014, 2015 en 2016. Die 3 winters waren me toch een partij kansloos...quote:Op vrijdag 13 januari 2017 10:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Er zijn jaren dat 'we' het met minder hebben moeten doen ja
Eerste drie jaar van hun leven zullen mensen niet veel van herinneren dus het valt nog wel meequote:Op vrijdag 13 januari 2017 10:26 schreef Blik het volgende:
[..]
We zijn nu al 9 winters voorbij qua Helmann-getal, waaronder de winters van 2014, 2015 en 2016. Die 3 winters waren me toch een partij kansloos...
Het is dat we op wintersport gaan ieder jaar, maar anders had mijn zoontje van 4 pas 1 keer sneeuw meegemaakt in Nederland tot vandaag.
Je hebt je 21 cm er even in gehangen of wat?quote:Op vrijdag 13 januari 2017 10:05 schreef Dven het volgende:
Circa 21 cm verse sneeuw hier
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 13 januari 2017 10:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Van welk lichaamsdeel is dit een afdruk?
Dat is nog veel te ver weg om me daar druk over te gaan maken, en het is pas 1 run. Tot volgend weekend in ieder geval koud en dan zien we verder. Zie al de reacties op Weerwoord weer voorbij komen en dan denk ik echt "waar maak je je druk om"quote:Op vrijdag 13 januari 2017 10:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Eerste drie jaar van hun leven zullen mensen niet veel van herinneren dus het valt nog wel mee
Maar de afgelopen jaren was treurnis in NL wel troef ja. De runs lijken momenteel iets minder te worden, lijkt wederom een gevecht te vormen tussen warm en koud waarop NL zich op de scheidslijn bevindt.
Klopt. En de GFS run van 0600 lijkt op korte termijn ook weer iets gunstiger gelegen dan de run van 00:00. Al met al mag er niet geklaagd worden denk ikquote:Op vrijdag 13 januari 2017 10:51 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is nog veel te ver weg om me daar druk over te gaan maken, en het is pas 1 run. Tot volgend weekend in ieder geval koud en dan zien we verder. Zie al de reacties op Weerwoord weer voorbij komen en dan denk ik echt "waar maak je je druk om"
En ik zit even in de auto de administratie bij te werken/pauze te houden (en ik moet eigenlijk pas om 12:30 aanbellen) en het gaat sneeuwenquote:Op vrijdag 13 januari 2017 10:46 schreef Resistor het volgende:
Arnhem 'best wel wit'. Maar wel droog.
Ik ben blij dat ik niet eerst naar Nijmegen hoefde, want vanaf de A12 stond de A50 'best wel vast'.
Nijmegen komt zo wel, via Elst. En dan naar Eindhoven...
Nijmegen gaat weer zo'n lekker hofje worden waar het vorige week al glad was, en Eindhoven is ook een niet gestrooid hofje.
twitter:weercode twitterde op vrijdag 13-01-2017 om 11:04:04CODE GEEL: Winterse buien. In namiddag en avond vooral in de kustprovincies zware windstoten: Het is op veel… https://t.co/RAVgUNpHST reageer retweet
Thundersnowquote:Op vrijdag 13 januari 2017 11:21 schreef INViCTuS het volgende:
Benelux - Vanavond op laagje (occlusie) en op zaterdag door zeer koude bovenluchten -38°C #wintersebuien klap#onweeer en #sneeuw binnenland
[ afbeelding ]
Serieus helm op? Of ga je weer van een berg springenquote:Op vrijdag 13 januari 2017 11:07 schreef Dven het volgende:
Volle zon en 7 graden. De koudegolf is even volledig verdwenenSneeuw en ijs smelt gigantisch. Wordt nu ook gevaarlijk met alle ijspegels die beginnen af te breken en naar beneden storten. Tijd om de helm op te zetten
Niet serieus. Maar op bepaalde plekken wel oppassen. IJspegels van 2 meter lang die vanaf 30 meter op je knar vallen doen serieus zeer.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 11:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Serieus helm op? Of ga je weer van een berg springen
40 graden delta Tquote:Op vrijdag 13 januari 2017 11:21 schreef INViCTuS het volgende:
Benelux - Vanavond op laagje (occlusie) en op zaterdag door zeer koude bovenluchten -38°C #wintersebuien klap#onweeer en #sneeuw binnenland
[ afbeelding ]
Net nog 10cm gemeten.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 10:37 schreef Stefanovich het volgende:
Het schneet wieder in Enskede!
Het dooit wel en de wegen zijn aardig sneeuwvrij volgens mij maar er ligt nog aardig wat.
Weg is prima te doen, misschien nog wat sneeuw op de weg in de wijken. Maar doorgaande wegen is de sneeuw allang wegquote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:54 schreef kree het volgende:
Hier in het westen alleen wat natte bagger.
Hoe is de situati bij nijmegen?
Ik moet daar nog naar toe voor werk.
Of kan ik dat beter maar verzetten naar maandag?
Dan moet heen lukken. Hoop dan alleen dat het in de spits terug geen gedoe wordt als het gaat vriezenquote:Op vrijdag 13 januari 2017 13:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Weg is prima te doen, misschien nog wat sneeuw op de weg in de wijken. Maar doorgaande wegen is de sneeuw allang weg
In de spits vriest het nog helemaal niet. Het is zelfs de vraag of het uberhaupt gaat vriezen vannacht. Temperatuur verwachting is 0 graden. Ik zou me meer zorgen maken om een eventuele winterse bui, maar ook dat zal wel los lopenquote:Op vrijdag 13 januari 2017 13:04 schreef kree het volgende:
[..]
Dan moet heen lukken. Hoop dan alleen dat het in de spits terug geen gedoe wordt als het gaat vriezen
Ik sta nu in Nijmegen, maar ik vind het prima te doen. Maar ik ben niet snel van iets onder de indruk, kan natuurlijk ook schelen.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:54 schreef kree het volgende:
Hier in het westen alleen wat natte bagger.
Hoe is de situati bij nijmegen?
Ik moet daar nog naar toe voor werk.
Of kan ik dat beter maar verzetten naar maandag?
Niet echt een goede reden om tegen mn werkgever te zeggen verplaats het maar dus.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 13:06 schreef Blik het volgende:
[..]
In de spits vriest het nog helemaal niet. Het is zelfs de vraag of het uberhaupt gaat vriezen vannacht. Temperatuur verwachting is 0 graden. Ik zou me meer zorgen maken om een eventuele winterse bui, maar ook dat zal wel los lopen
Donker.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 13:22 schreef admiraal_anaal het volgende:
Enig idee hoe het vannacht op snelwegen in NL en DUI zal zijn vanaf Den Haag richting Oostenrijk
Niet heel slecht, maar verwacht zeker wel de nodige stau! Het sneeuwt immers nog steeds op de route naar Oostenrijk toe. Ik zou proberen zo "laag mogelijk" te rijden. Over de A3 ipv het nog ergere heuvellandschap. Hunsruck e.d blijft nog wel eens wat liggen...quote:Op vrijdag 13 januari 2017 13:22 schreef admiraal_anaal het volgende:
Enig idee hoe het vannacht op snelwegen in NL en DUI zal zijn vanaf Den Haag richting Oostenrijk
Zonnig en groen.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 13:08 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ik sta nu in Nijmegen, maar ik vind het prima te doen. Maar ik ben niet snel van iets onder de indruk, kan natuurlijk ook schelen.
Hoe is de situatie in Eindhoven? daar moet ik zo heen
Het is prachtig jaquote:Op vrijdag 13 januari 2017 13:35 schreef Koelkastje het volgende:
Is dit nou de stilte voor de storm?
Het is prachtig weer nu.
Dat smalle stukje zand.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 14:06 schreef FredvZ het volgende:
Strand? Welk strand?
[ afbeelding ]
webcam: http://www.vrouwenpolder.nu/webcams-in-vrouwenpolder-zeeland/
Ja, het betrok hier in Den Helder een half uur geleden. Wind trekt aan.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 13:35 schreef Koelkastje het volgende:
Is dit nou de stilte voor de storm?
Het is prachtig weer nu.
De A3 zou ik normaal ook nemen maar daar zijn momenteel erg veel weg- en verkeerswerkzaamheden dus mijn plan was eigenlijk 61/63/7 maar deze route eigenlijk nooit geredenquote:Op vrijdag 13 januari 2017 13:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Niet heel slecht, maar verwacht zeker wel de nodige stau! Het sneeuwt immers nog steeds op de route naar Oostenrijk toe. Ik zou proberen zo "laag mogelijk" te rijden. Over de A3 ipv het nog ergere heuvellandschap. Hunsruck e.d blijft nog wel eens wat liggen...
It giet oan!quote:Op vrijdag 13 januari 2017 14:38 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
GFS goed tot 26 Januari onder 0 of tegen de nul in het binnenland.
[ afbeelding ]
EC minder dan gisteren maar tot zaterdag onder nul.
[ afbeelding ]
61 is wel mooi, maar weet niet hoe de situatie op de weg is. Dat ligt door de Hunsruck wel een stuk hoger, dus er zou nog wel een bende sneeuw kunnen liggen. Er komt immers ook nog wel wat aan en dat ligt zeker hoger. Maar ik weet de huidige situatie niet. Wellicht die opzoeken of de wegwerkzaamheden voor lief nemen. Je rijdt in de nacht, dus dat scheelt ongetwijfeld wel watquote:Op vrijdag 13 januari 2017 14:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
De A3 zou ik normaal ook nemen maar daar zijn momenteel erg veel weg- en verkeerswerkzaamheden dus mijn plan was eigenlijk 61/63/7 maar deze route eigenlijk nooit gereden
Ah. Volgende week hopen dat het een serieuze koude inval betreftquote:Op vrijdag 13 januari 2017 14:38 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
GFS goed tot 26 Januari onder 0 of tegen de nul in het binnenland.
[ afbeelding ]
EC minder dan gisteren maar tot zaterdag onder nul.
[ afbeelding ]
Altijd behoefte aan plaatjes.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 15:21 schreef Gwywen het volgende:
Stralend zonnig hier in Duitsland en dat pak sneeuw zie ik niet zo snel verdwijnen.
[ afbeelding ]
14 cm![]()
En waar is nou die storm? Woedt-ie al?
Edit: is er behoefte aan winterplaatjes of zeggen jullie laat maar?
Het afgelopen uur is het hier toch al zo'n 10km/u harder gaan waaien.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 15:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik dacht dat het vandaag horror zou worden.... Heb nog geen sneeuw gezien, het is bijna windstil, zonnig en 6 graden.
Is je tuinstoel al omgewaaid?quote:Op vrijdag 13 januari 2017 15:30 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het afgelopen uur is het hier toch al zo'n 10km/u harder gaan waaien.
Ik zal even kijken.quote:
Nog niet.quote:
Mooi!quote:Op vrijdag 13 januari 2017 15:42 schreef Gwywen het volgende:
[ afbeelding ]
Onze kat
[ afbeelding ]
14 cm![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stukje boom afgebroken, gelukkig stond dat waarschuwingsbord er al![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 13 januari 2017 15:42 schreef Gwywen het volgende:
[ afbeelding ]
Onze kat
[ afbeelding ]
14 cm![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
mooiquote:Op vrijdag 13 januari 2017 15:42 schreef Gwywen het volgende:
[ afbeelding ]
Onze kat
[ afbeelding ]
14 cm![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is dat in de buurt van Sieringhoek?quote:Op vrijdag 13 januari 2017 15:54 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Op die onderste foto zie je Nederland in de verte
quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:13 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Is dat in de buurt van Sieringhoek?
Mooi!quote:Op vrijdag 13 januari 2017 16:17 schreef Koelkastje het volgende:
Omgeving Oldenzaal ook goed pak vanochtend!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dick_laurent schildquote:
GFS is sowieso de laatste paar runs slechter dan EC. Ukmo doet ook niet echt mee. Althans. Gisteren..quote:Op vrijdag 13 januari 2017 17:12 schreef Houtenbeen het volgende:
De oper van GFS12 kan de prullenbak in![]()
Nouja de GFS06 run was wel goed en beter dan EC00. Maarja het is wat het is. Als je wil lachen moet je straks op weerwoord kijken.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 17:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
GFS is sowieso de laatste paar runs slechter dan EC. Ukmo doet ook niet echt mee. Althans. Gisteren..
Ik zag al dat Sjoerd volop meedeed in de bespreking op weerwoord, dan weer je eigenlijk al voldoendequote:Op vrijdag 13 januari 2017 17:12 schreef Houtenbeen het volgende:
De oper van GFS12 kan de prullenbak in![]()
Ik heb t idee dat de sneeuw ook wel een weekje blijft liggen. Maargoed, volgens de randstadcentrische weermannen liggen er nu nog wat restjes en zal t vanavond wel weg zijn, dus we zullen wel zien.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 15:21 schreef Gwywen het volgende:
Stralend zonnig hier in Duitsland en dat pak sneeuw zie ik niet zo snel verdwijnen.
Ze jojoen flink met emoties daar ja maar zoals je zelf al aangeeft is het maar 1 oper. Dus dat lijkt me overbodig.. Maar ze raken ook in hossana stemming van een goede oper.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 17:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nouja de GFS06 run was wel goed en beter dan EC00. Maarja het is wat het is. Als je wil lachen moet je straks op weerwoord kijken.stemming denk ik
Net natte sneeuw, nu weer regenquote:Op vrijdag 13 januari 2017 18:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hier ook echt alleen weer regen he, fucking niet te geloven dit.
Die hele bende mag me gestolen worden. Sneeuw is altijd raak hier onweer nooit.quote:
Dat komt omdat Arnhem op een 'berg' ligtquote:Op vrijdag 13 januari 2017 18:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die hele bende mag me gestolen worden. Sneeuw is altijd raak hier onweer nooit.
Klopt, de veluwe is ook een grote boosdoener.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 18:50 schreef hangtime het volgende:
[..]
Dat komt omdat Arnhem op een 'berg' ligt
niks mis mee.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 19:10 schreef Elan het volgende:
In Vlaardingen overstromen kades momenteel.
Hebben ze daar ook al een Bergen?!quote:Op vrijdag 13 januari 2017 19:18 schreef PureEvil het volgende:
Grote sneeuwvlokken in bergen noord Limburg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |