Ik ken iemand daar die een kamer verhuurt voor 400 per maand, wel zwartquote:Op donderdag 12 januari 2017 17:55 schreef Mozy het volgende:
Als iemand nog iets leuk heeft in Apeldoorn of Amersfoort voor ongeveer 1k per maand en dicht bij een station laat mij weten. Ben srs, wel alleen reageren als je normaal bent. Wil niet dat rare fokkers weten waar ik woon.
Ja is t ook. Alleen als je dicht bij een station wil wonen met een goede verbinding naar het oosten en Utrecht dan gaat de prijs vrij vlot omhoog.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar zulke hoge maandlasten wil je echt nietquote:Op donderdag 12 januari 2017 17:59 schreef Mozy het volgende:
[..]
Ja is t ook. Alleen als je dicht bij een station wil wonen met een goede verbinding naar het oosten en Utrecht dan gaat de prijs vrij vlot omhoog.
quote:Op donderdag 12 januari 2017 17:59 schreef wickedmen het volgende:
Effe MYAT verwijderd
Eens kijken hoe dat bevaltGefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot nooit meer ziens
Kopen is ook nog geen optie. Huren voor minder dan 800 is bijna niks fatsoenlijks voor te vinden.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:00 schreef zeer het volgende:
[..]
maar zulke hoge maandlasten wil je echt niet
Stop is met een mongool te reagerenquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Tot nooit meer ziens
veel is in afoort al duurderquote:Op donderdag 12 januari 2017 17:59 schreef Mozy het volgende:
[..]
Ja is t ook. Alleen als je dicht bij een station wil wonen met een goede verbinding naar het oosten en Utrecht dan gaat de prijs vrij vlot omhoog.
1K in Apeldoorn? Dat huur je een villaquote:Op donderdag 12 januari 2017 17:59 schreef Mozy het volgende:
[..]
1k in die regio?quote:Op donderdag 12 januari 2017 17:57 schreef Mozy het volgende:
Als iemand nog iets leuk heeft in Apeldoorn of Amersfoort voor ongeveer 1k per maand en dicht bij een station laat mij weten. Ben srs, wel alleen reageren als je normaal bent. Wil niet dat rare fokkers weten waar ik woon.
De Duitse politie heeft een poedelnaakte 22-jarige man opgepakt die druk bezig was met een intieme klus in het toilet van een trein. Een conductrice betrapte hem terwijl hij druk bezig was met het scheren van "zijn zaakje". Hij had kennelijk wel een scheermes, maar geen kaartje.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Tot nooit meer ziens
KALE GEKquote:Op donderdag 12 januari 2017 17:59 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
je bent zelf een baby
huurmakelaar contacten, meeste huur komt niet op internetquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:00 schreef Mozy het volgende:
[..]
Kopen is ook nog geen optie. Huren voor minder dan 800 is bijna niks fatsoenlijks voor te vinden.
Oke in Apeldoorn zit je voor 150 euro minder ook wel prima alleen dat is weer ver weg van Utrecht.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:02 schreef Che_ het volgende:
[..]
1K in Apeldoorn? Dat huur je een villa
Ik ga altijd met paard en wagen naar mn werk maar moet wel altijd lang in de file staan bij de paardenrustplaatsquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:00 schreef Che_ het volgende:
Hoe zit dat met al die mensen hier die buiten randstad wonen.
Voelen jullie jezelf ook een onderdeel van de maatschappij? En hoe is de infrastructuur daar, verharde wegen etc. etc?
Wat wil jij huren? Een complete woning?quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:03 schreef Mozy het volgende:
[..]
Oke in Apeldoorn zit je voor 150 euro minder ook wel prima alleen dat is weer ver weg van Utrecht.
Ja tegen de tijd dat ik zicht heb op mijn diploma en een potentieel jaarcontract lopen we een keer een makelaar binnen en kijken we wat er te fixxen valt.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:03 schreef zeer het volgende:
[..]
huurmakelaar contacten, meeste huur komt niet op internet
Appartement voor in het begin. Heb echt niet genoeg troep voor een heel huis.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:04 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat wil jij huren? Een complete woning?
arm paardquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:04 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ik ga altijd met paard en wagen naar mn werk maar moet wel altijd lang in de file staan bij de paardenrustplaats
hoeveel kamers?quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:05 schreef Mozy het volgende:
[..]
Appartement voor in het begin. Heb echt niet genoeg troep voor een heel huis.
kelder is okquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:08 schreef Mozy het volgende:
Ohja groter kelder is een pre daar kan ik wm in opsluiten zodat wij allen geen last meer van hem hebben.
Den Haagquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:07 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
hoeveel kamers?
Want voor 1000 heb je in den Haag op loopafstand van station 2 of 3 kamer appartement.
Je kan me toch niet pakkenquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:08 schreef Mozy het volgende:
Ohja groter kelder is een pre daar kan ik wm in opsluiten zodat wij allen geen last meer van hem hebben.
Not all heroes wear capesquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:08 schreef Mozy het volgende:
heeft Apeldoorn een goede treinverbinding met Utrecht?quote:Op donderdag 12 januari 2017 17:59 schreef Mozy het volgende:
[..]
Al woog ik 400 kilo om die neus van jou te pakken hoef je alleen maar doppen in je kop te hebben.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:09 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Je kan me toch niet pakken
Ben je veels te dik voor
Ja.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:09 schreef supersof het volgende:
[..]
heeft Apeldoorn een goede treinverbinding met Utrecht?
hoe de fuck kies je Apeldoorn boven den Haagquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:08 schreef Mozy het volgende:
[..]
Den Haag
Probleem is gewoon dat we eigenlijk maar in 2 steden zoeken en dan snij je jezelf in de vingers maar ja.
oh ik dacht altijd dat dat slecht bereikbaar wasquote:
Mwahhhquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:09 schreef Mozy het volgende:
[..]
Al woog ik 400 kilo om die neus van jou te pakken hoef je alleen maar doppen in je kop te hebben.
Omdat mijn wederhelft anders elke dag 180km heen en 180km terug moet reizen. En vanaf Apeldoorn is Utrecht maar 32 minuten.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:10 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
hoe de fuck kies je Apeldoorn boven den Haag
En dan praten over bereikbaarheid
Waarom? Tenzij het werkgerelateerd isquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:08 schreef Mozy het volgende:
[..]
Den Haag
Probleem is gewoon dat we eigenlijk maar in 2 steden zoeken en dan snij je jezelf in de vingers maar ja.
Elk kwartier een trein die verder alleen stopt in Amersfoort dus ook nog redelijk doorrijdt.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:10 schreef supersof het volgende:
[..]
oh ik dacht altijd dat dat slecht bereikbaar was
buyuk burunquote:
Helaas niet.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:10 schreef Crip het volgende:
mozy heb je geen tweelingbroer toevallig
Ja beter dan Arnhem.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:09 schreef supersof het volgende:
[..]
heeft Apeldoorn een goede treinverbinding met Utrecht?
Werk inderdaad.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:11 schreef Che_ het volgende:
[..]
Waarom? Tenzij het werkgerelateerd is
zoekt ze toch iets andersquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:10 schreef Mozy het volgende:
[..]
Omdat mijn wederhelft anders elke dag 180km heen en 180km terug moet reizen. En vanaf Apeldoorn is Utrecht maar 32 minuten.
Weet niet hoor. Zodra ik jou ergens zie lopen krijg ik ineens bovenmenselijke krachtenquote:
heel leuk maar ook heel duurquote:
Sit downquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:12 schreef Mozy het volgende:
[..]
Weet niet hoor. Zodra ik jou ergens zie lopen krijg ik ineens bovenmenselijke krachtendan ren ik Usain er nog uit op de 100m
alsof je mozy durft te facenquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:13 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Sit down
U gonna do fooking nothing
niet zo thirstyquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:12 schreef Crip het volgende:
zku het wel weten als mozy single twin bro had
Ik ookquote:Op donderdag 12 januari 2017 17:04 schreef Frozen-assassin het volgende: Ik wil wel weer een lekker dik pak sneeuw
we hebben we een vet mooie bieb in afoortquote:
Deffaquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:16 schreef Working_Class_Hero het volgende:
ik was vandaag in deventer, wel weer genoeg oosten gezien
25 min bij mij vandaanquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:16 schreef Working_Class_Hero het volgende:
ik was vandaag in deventer, wel weer genoeg oosten gezien
true truequote:Op donderdag 12 januari 2017 18:14 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja, hoeft niet per se centrum. Maar alles is dichtbij.
Strand
Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
Alkmaar
hadden moeten meetenquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:17 schreef Toto69 het volgende:
[..]
25 min bij mij vandaan
eng eng eng
Bedoel je rioolheffing?quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:17 schreef PeZu het volgende:
[..]
true true
Maar ook qua gemeentelijke belasting is haarlem duur
Dan ken je Zaantje nog nietquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:17 schreef PeZu het volgende:
[..]
true true
Maar ook qua gemeentelijke belasting is haarlem duur
Ooohhh die noppen die ik altijd vanaf de trein zie zijn van de biebquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:16 schreef PeZu het volgende:
[..]
we hebben we een vet mooie bieb in afoort
Looool wat 360km per dag?quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:10 schreef Mozy het volgende:
[..]
Omdat mijn wederhelft anders elke dag 180km heen en 180km terug moet reizen. En vanaf Apeldoorn is Utrecht maar 32 minuten.
en tievus knap en goodlookingquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:18 schreef Toto69 het volgende:
[..]
"ik ben op zoek naar een man van het internet, ik weet alleen dat hij kaal is"
Niet alles van WCH wetenquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:18 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Euh ja. Oh ja en zijn hele bek zit vol gatenquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:18 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
en tievus knap en goodlooking
quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:18 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Euh ja. Oh ja en zijn hele bek zit vol gaten
Dat wel ja, alleen de Zaanse Schans is leukquote:
En hoe zijn zoon heet.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:18 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Haha die noel heeft weer stront in z'n ogen hoorquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:18 schreef Mozy het volgende:
[..]
Ja als ik in Den Haag ga wonen a knuppel
Jeetje. Duur man. Ik wil je toch wel met klem aanraden rustig rond te kijken en zelfs op Marktplaats. Zit in de stad, tien minuten treinen van Utrecht, 850 ex. 130m2. Gigantisch slaapkamer, grote woonkamer, groot dakterras.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:05 schreef Mozy het volgende:
[..]
Appartement voor in het begin. Heb echt niet genoeg troep voor een heel huis.
Ik twijfel of ik nu een TR ga zetten vanwege je intentie of het laat omdat je het niet hebt gedaan.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:19 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik wilde nu "***** ?" typen, maar dat mag niet meer
hahahahaha kysquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:19 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Haha die noel heeft weer stront in z'n ogen hoor
ik heb het wel gedaan, zou het ook doenquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:20 schreef Mozy het volgende:
[..]
Ik twijfel of ik nu een TR ga zetten vanwege je intentie of het laat omdat je het niet hebt gedaan.
doe maar trquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:20 schreef Mozy het volgende:
[..]
Ik twijfel of ik nu een TR ga zetten vanwege je intentie of het laat omdat je het niet hebt gedaan.
Ben je naar seaworld geweest barbaarquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:20 schreef NoelGallagher het volgende:
Die overleden orka in seaworld he, die heb ik nog live gezien
nee ozb maar huur, ik was in de warquote:
Ik was 5 laat mequote:Op donderdag 12 januari 2017 18:20 schreef Chai het volgende:
[..]
Ben je naar seaworld geweest barbaar
nou bijzonder zeg had je mij net zo goed kunnen bezoeken op een vrijdagavond in badquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:20 schreef NoelGallagher het volgende:
Mag ik je aanraken?quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:20 schreef NoelGallagher het volgende:
Ja planning was ook wel om geen overhaaste beslissingen te nemen hoor. Ik zit op het moment nog prima op mijn kamer en moet daar niet uit ofzo. Marktplaats had ik nog niet echt aan gedacht. Is je woning van een bedrijf of van een particulier?quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:19 schreef Myrr het volgende:
[..]
Jeetje. Duur man. Ik wil je toch wel met klem aanraden rustig rond te kijken en zelfs op Marktplaats. Zit in de stad, tien minuten treinen van Utrecht, 850 ex. 130m2. Gigantisch slaapkamer, grote woonkamer, groot dakterras.
Blackfish ooit gezien?quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:20 schreef NoelGallagher het volgende:
De onzekerheid druipt van deze post af.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:21 schreef Crip het volgende:
[..]
nou bijzonder zeg had je mij net zo goed kunnen bezoeken op een vrijdagavond in bad
dan weet je ook eens watquote:
Particulier, maar moet wel zeggen dat hij denk ik niet echt een realistisch beeld van geld heeft. Hij had veel meer kunnen vragen.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:21 schreef Mozy het volgende:
[..]
Ja planning was ook wel om geen overhaaste beslissingen te nemen hoor. Ik zit op het moment nog prima op mijn kamer en moet daar niet uit ofzo. Marktplaats had ik nog niet echt aan gedacht. Is je woning van een bedrijf of van een particulier?
quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:22 schreef xcachet het volgende:
[..]
De onzekerheid druipt van deze post af.
Misschien hoeft hij het niet en is hij blij dat hij goed kan doenquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:23 schreef Myrr het volgende:
[..]
Particulier, maar moet wel zeggen dat hij denk ik niet echt een realistisch beeld van geld heeft. Hij had veel meer kunnen vragen.
Hij heeft gewoon overal verborgen cam's geplaatstquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:23 schreef Myrr het volgende:
[..]
Particulier, maar moet wel zeggen dat hij denk ik niet echt een realistisch beeld van geld heeft. Hij had veel meer kunnen vragen.
Helaas niet maar ik weet nog wel dat ie een bommetje deed. Was zeiknatquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:23 schreef Chai het volgende:
[..]
Vermoorde hij toevallig toen ook net zijn trainer?
in harderwijk hebben ze zelfs een orka vd shows gehadquote:
Vond hem nogal intens.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:23 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Ja en godverdomme wat een goeie docu.
zie editquote:
Ooit die Rambam aflevering gezien over het Dolfinarium?quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:24 schreef PeZu het volgende:
[..]
in harderwijk hebben ze zelfs een orka vd shows gehad![]()
Gvd dat was zo treurig dat is zo klein daar
je puntquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:22 schreef xcachet het volgende:
[..]
De onzekerheid druipt van deze post af.
Dat soort wetten gelden alleen voor sociale huur.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:25 schreef wickedmen het volgende:
Ho ho, elke particulier kan vragen wat hij wilt en er zal een gek zijn in Utrecht of Amsterdam die er voor wilt betalen
Maar
Daar zijn wetten dan voor
ja manquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:25 schreef Mozy het volgende:
[..]
Ooit die Rambam aflevering gezien over het Dolfinarium?
Als ik door mijn haar wrijf wel.quote:
alleen voor jou hoorquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:26 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
nieuwe gimmick is geboren
ewquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:27 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Als ik door mijn haar wrijf wel.
Pak aan, WCH.
Vind dat bij orca's en dolfijnen om een of andere reden wel extra sneu. Ben in Berlijn nog in een dierentuin geweest en vond het leuk ook.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:26 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja man
Sowieso dierenparken in het algeheel veel dieren kwijnen weg
quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:27 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Pak aan, WCH.
Het Braddiequote:Op donderdag 12 januari 2017 18:27 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Pak aan, WCH.
ja hun intelligentie en bewustzijn zijn natuurlijk hoger dan van menig dierquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:27 schreef Mozy het volgende:
[..]
Vind dat bij orca's en dolfijnen om een of andere reden wel extra sneu. Ben in Berlijn nog in een dierentuin geweest en vond het leuk ook.
Ook voor particulieren.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:26 schreef Mozy het volgende:
[..]
Dat soort wetten gelden alleen voor sociale huur.
Nu zie je er elke dag 1 op de bank zitten ahahquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:20 schreef NoelGallagher het volgende:
Zie hierboven.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:30 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Ook voor particulieren.
Er zijn nieuwe wetten in Utrecht waardoor particulieren niet meer gebruik kunnen maken van de vrije markt en arme studenten hun wanhoop kunnen uitbuiten.
Nu mag een verhuurder alleen een x aantal bedrag aanbieden per meter en zo niet kan een huurder dat aanvechten en het geld wat hij te veel heeft betaald terug krijgen
nee je moet aan bepaalde voorwaarden voldoen voor toeslag, sommige kamers vallen op voorhand al afquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:30 schreef LA_niner het volgende:
toen ik nog geen eigen woning had en ging zoeken voor een appartement in Amsterdam viel me op dat veel verhuurders expliciet zeiden dat er geen huurtoeslag mogelijk is, is dat allemaal zwarte verhuur?
Hoe vaak komt zwarte verhuur überhaupt voor? Lijkt me lucratief.
quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:30 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Ook voor particulieren.
Er zijn nieuwe wetten in Utrecht waardoor particulieren niet meer gebruik kunnen maken van de vrije markt en arme studenten hun wanhoop kunnen uitbuiten.
Nu mag een verhuurder alleen een x aantal bedrag aanbieden per meter en zo niet kan een huurder dat aanvechten en het geld wat hij te veel heeft betaald terug krijgen
https://www.rijksoverheid(...)ijs-en-puntentellingquote:Geen maximale huurprijs voor vrije-sectorwoning
Het puntensysteem geldt niet voor woningen in de vrije sector. Bij deze woningen bepalen verhuurder en huurder zelf de huurprijs. Er is dan geen maximale huurprijs. Check zelf of u een sociale-huurwoning heeft of een vrije-sectorwoning.
O zo. Weet je wellicht hoe groot percentage zwart wordt verhuurt en hoe groot de pakkans is?quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:34 schreef PeZu het volgende:
[..]
nee je moet aan bepaalde voorwaarden voldoen voor toeslag, sommige kamers vallen op voorhand al af
Mozy heeft het niet over kamers.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:30 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Ook voor particulieren.
Je moet een eigen voordeur hebben. Bovendien mag de woning niet meer kosten dan 712 euro p/m (want dat is vrije-sector markt) en nog meer van dat soort regeltjes. Maar je moet je ook ingeschreven hebben op dat adres. En sommige verhuurders vinden dat een probleem.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:30 schreef LA_niner het volgende:
toen ik nog geen eigen woning had en ging zoeken voor een appartement in Amsterdam viel me op dat veel verhuurders expliciet zeiden dat er geen huurtoeslag mogelijk is, is dat allemaal zwarte verhuur?
nope.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:37 schreef LA_niner het volgende:
[..]
O zo. Weet je wellicht hoe groot percentage zwart wordt verhuurt en hoe groot de pakkans is?
Amsterdam?quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:30 schreef LA_niner het volgende:
O zo, maar indien je niet ingeschreven mag staan op dat adres huur je toch zwart?quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:39 schreef Mozy het volgende:
[..]
Je moet een eigen voordeur hebben. Bovendien mag de woning niet meer kosten dan 712 euro p/m (want dat is vrije-sector markt) en nog meer van dat soort regeltjes. Maar je moet je ook ingeschreven hebben op dat adres. En sommige verhuurders vinden dat een probleem.
Dat klopt. Want op papier wonen er andere mensen/hoeveelheid mensen in dat huis dan werkelijk.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:43 schreef LA_niner het volgende:
[..]
O zo, maar indien je niet ingeschreven mag staan op dat adres huur je toch zwart?
plus dat de bezitter recht houdt op renteaftrek, ik heb jaren twee huizen gehad, 1 in de verhuur, maar ik deed het legaal, dan valt het tweede huis in box drie, echt een gedoequote:Op donderdag 12 januari 2017 18:44 schreef Mozy het volgende:
[..]
Dat klopt. Want op papier wonen er andere mensen/hoeveelheid mensen in dat huis dan werkelijk.
Weet je hoe groot de kans ongeveer is dat iemand wordt gepakt?quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:41 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Amsterdam?
Dat zit vol ermee. Lucratief businessje als je niet wordt gepakt
Zelfde met Airbnb maar daar zit 5x meer geld in
Maar dat is iets dat dus toch op grote schaal gebeurd als ik dat goed begrijp?quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:44 schreef Mozy het volgende:
[..]
Dat klopt. Want op papier wonen er andere mensen/hoeveelheid mensen in dat huis dan werkelijk.
Ik denk dat dat nog steeds veel gebeurt ja.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:47 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Maar dat is iets dat dus toch op grote schaal gebeurd als ik dat goed begrijp?
Niels?quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:43 schreef Mozy het volgende:
Ik weet dat als je studentenkamers wil verhuren in Utrecht dat je de brandweer elk jaar alles moet laten controleren. Je moet vuurvertragende deuren en muren gebruiken en dat soort ongein, bovendien een x aantal badkamers per zoveel inwoners. Mijn huisbaas had het ooit over dat het omtoveren van een koophuis naar het studentenhuis waar ik nu woon toch al gauw 150 euro p/m2 is. Klink veel maar het betaalt zich natuurlijk binnen een paar jaar terug. Niet elke verhuurder heeft zin in al die ongein.
Ik heb geen idee, maat van me doet het idd in het centrum, ik kan het wel navragen.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:46 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Weet je hoe groot de kans ongeveer is dat iemand wordt gepakt?
Airbnb is alleen lucratief in centrum toch?
quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:52 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Hoink wil mij niet in mijn reet neuken, zal ik huilen?
Ga me er wat meer over inlezen, in dat geval koop ik liever een appartement in Amsterdam vanwege hogere huurprijzen en studentenpopulatie alhoewel ik me afvraag hoe betrouwbaar studenten zijn.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:50 schreef Mozy het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nog steeds veel gebeurt ja.
Zou fijn zijn man. Woon je zelf in Amsterdam?quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:53 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, maat van me doet het idd in het centrum, ik kan het wel navragen.
Ik weet wel dat ze er steeds strenger op controleren en als een buurman iets vermoedt en hij een NSB'er is, je de pineut bent
Quotes vertellen altijd de waarheid.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:55 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Nou zeg dat zei ik helemaal niet. Je verandert het gewoon.
behalve behalve WCH die verdraait alle quotes, zo vals is hijquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:56 schreef Mozy het volgende:
[..]
Quotes vertellen altijd de waarheid.
ja en hij edit ze ook nogquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:58 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
behalve behalve WCH die verdraait alle quotes, zo vals is hij
quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:58 schreef PeZu het volgende:
[..]
niet waar WCH is echt gaaf, ik wou dat ik hem was
Dat sowieso, hele aardige man.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Misschien hoeft hij het niet en is hij blij dat hij goed kan doen
Vind die regel zo gaar he. Juist daarboven moet je huurtoeslag krijgen.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:39 schreef Mozy het volgende:
[..]
Je moet een eigen voordeur hebben. Bovendien mag de woning niet meer kosten dan 712 euro p/m (want dat is vrije-sector markt) en nog meer van dat soort regeltjes. Maar je moet je ook ingeschreven hebben op dat adres. En sommige verhuurders vinden dat een probleem.
ja, jaren 90quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:03 schreef LA_niner het volgende:
Heeft iemand hier wel eens zwart gehuurd?
Inderdaad. Alsof het geld aan de bomen groeit wanneer je in de vrije sector huurt.quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:02 schreef Myrr het volgende:
[..]
Vind die regel zo gaar he. Juist daarboven moet je huurtoeslag krijgen.
dan koop je toch, krijg je ook subsidie van de staatquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:04 schreef Mozy het volgende:
[..]
Inderdaad. Alsof het geld aan de bomen groeit wanneer je in de vrije sector huurt.
Ze pesten mij wch, ik weet eindelijk hoe je je voelt.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:58 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
behalve behalve WCH die verdraait alle quotes, zo vals is hij
ligt er aan ga je naar de poolgebieden?quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:04 schreef supersof het volgende:
Zou ik straks weg kunnen op de fiets en pas rond elf uur half twaalf terug kunnen naar huis zonder last te hebben van een zogenaamde sneeuwstorm waar ze het al dagen over hebben?
Oftewel, zou de storm nog komen of wat
quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:04 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
WCH is zo'n leuke en lieve man, zou mijn dochter uithuwelijken aan hem
Geld zat.quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:04 schreef Mozy het volgende:
[..]
Inderdaad. Alsof het geld aan de bomen groeit wanneer je in de vrije sector huurt.
nee naar de sporthal 20 minuten verderopquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:05 schreef zeer het volgende:
[..]
ligt er aan ga je naar de poolgebieden?
planeconomie is nog altijd het beste gebleken jammer dat het nooit genoeg is voor sommige mensenquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:05 schreef Working_Class_Hero het volgende:
compleet verrot systeem hier in NL
nee neem een schuld, we geven je compensatie
dat komt goedquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:06 schreef supersof het volgende:
[..]
nee naar de sporthal 20 minuten verderop
heb er een jaar of 4 gewoond en ik kreeg gezeik maar terecht, tijdens een feestje was er graffiti in de hal (trappenhuis) gespoten en een deur ingetrapt en precies die week kwam hij langsquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:06 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Voor hoelang? Hebben jij of de verhuurder er gezeur mee gehad?
Heb planeconomie ooit als vak gehad. Ongelofelijk saai.quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:06 schreef zeer het volgende:
[..]
planeconomie is nog altijd het beste gebleken jammer dat het nooit genoeg is voor sommige mensen
Gewoon gaanquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:06 schreef supersof het volgende:
[..]
nee naar de sporthal 20 minuten verderop
ik weet niet, op stage had iedereen het over een sneeuwstorm vanavond en vannachtquote:
flink stoerquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:07 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
heb er een jaar of 4 gewoond en ik kreeg gezeik maar terecht, tijdens een feestje was er graffiti in de hal (trappenhuis) gespoten en een deur ingetrapt en precies die week kwam hij langs
quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:07 schreef TARDIS. het volgende:
ik hou van jou WCH, wil ontmaagd worden door je
Beidequote:Op donderdag 12 januari 2017 18:55 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Zou fijn zijn man. Woon je zelf in Amsterdam?
Strenger controleren op zwarte verhuur aan studenten of op illegale Airbnb-verhuur?
ik leef Marxquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:07 schreef Chai het volgende:
[..]
Heb planeconomie ooit als vak gehad. Ongelofelijk saai.
ja ik ga ook wel, maar als het sneeuwt komt iemand me ophalenquote:
Ik ken er wel een, maar die wordt al verhuurd. Wil jullie wel aan elkaar voorstellen, maar door het contract met de huidige huurders kan het sws niks worden.quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:07 schreef Dimachaerus het volgende:
Wie kent er studiotje eigen wc koelkast badkamer keuken
loop je stage bij de knmi?quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:07 schreef supersof het volgende:
[..]
ik weet niet, op stage had iedereen het over een sneeuwstorm vanavond en vannacht
Amsterdam zijn er genoegquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:07 schreef Dimachaerus het volgende:
nee, werk jij bij de KNMI?quote:
Kom bby, we gaan studio'tje hurenquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:08 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik ken er wel een, maar die wordt al verhuurd. Wil jullie wel aan elkaar voorstellen, maar door het contract met de huidige huurders kan het sws niks worden.
Het zou na 22.00 sneeuwen in het westen. Duurt wel even voordat het in oosten is. Valt niet zoveel in westen overigens dus valt wel meequote:Op donderdag 12 januari 2017 19:08 schreef supersof het volgende:
[..]
ja ik ga ook wel, maar als het sneeuwt komt iemand me ophalen
TAF: EHRD 101652Z 1018/1124 20006KT 9999 FEW012 BKN035 PROB40 1021/1104 6000 BECMG 1102/1105 22014KT 6000 -RADZ BKN006 PROB40 TEMPO 1104/1108 2500 DZRA BKN004 BECMG 1108/1111 29022G34KT 9999 NSW SCT025 PROB30 TEMPO 1111/1124 29027G40KT 7000 -SHRA SCT020CB BKN030quote:
Dat risico heb je met witte huurders eveneens, bedoel meer problemen met instanties omdat ze er achter kwamen dat er zwarte verhuur plaatsvond.quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:07 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
heb er een jaar of 4 gewoond en ik kreeg gezeik maar terecht, tijdens een feestje was er graffiti in de hal (trappenhuis) gespoten en een deur ingetrapt en precies die week kwam hij langs
Beginnen de niels-quotes weer?quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:10 schreef Chai het volgende:
[..]
TAF: EHRD 101652Z 1018/1124 20006KT 9999 FEW012 BKN035 PROB40 1021/1104 6000 BECMG 1102/1105 22014KT 6000 -RADZ BKN006 PROB40 TEMPO 1104/1108 2500 DZRA BKN004 BECMG 1108/1111 29022G34KT 9999 NSW SCT025 PROB30 TEMPO 1111/1124 29027G40KT 7000 -SHRA SCT020CB BKN030
waar?quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:07 schreef Dimachaerus het volgende:
nee absoluut niet, woonden daar met vier ander huurders, kamers, nooit problemenquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:11 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Dat risico heb je met witte huurders eveneens, bedoel meer problemen met instanties omdat ze er achter kwamen dat er zwarte verhuur plaatsvond.
nee die pakkans is er laag, er zijn geen mensen die daar actief op tjekken als je er gewoon zit en niks geks doetquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:11 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Dat risico heb je met witte huurders eveneens, bedoel meer problemen met instanties omdat ze er achter kwamen dat er zwarte verhuur plaatsvond.
Maar illegale Airbnb verhuur kan je je eenvoudiger onderuit praten toch? En geen problemen met bank.quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:08 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Beide
Gemeente Amsterdam maakt dik geld aan boa's
oke chill, dankjequote:Op donderdag 12 januari 2017 19:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het zou na 22.00 sneeuwen in het westen. Duurt wel even voordat het in oosten is. Valt niet zoveel in westen overigens dus valt wel mee
Oh en jij welquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:14 schreef wickedmen het volgende:
Gelukkig zal Dima nooit dit gevoel mee maken
Nee?quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:14 schreef HRC2020 het volgende:
[..]
Ben jij al bij de Febo drive geweest?
Gelijk je mede virgin beschermenquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:15 schreef HRC2020 het volgende:
[..]
Oh en jij wel![]()
Het op tv zien is niet hetzefde als irl, sulletje
Thanx man. Is dus een kwestie van betrouwbare huurders zoeken? Tegenwoordig hoeven ze ook niet per se ingeschreven te staan op dat adres toch want ze krijgen toch geen stufi.quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:13 schreef PeZu het volgende:
[..]
nee die pakkans is er laag, er zijn geen mensen die daar actief op tjekken als je er gewoon zit en niks geks doet
flikker op lopende psychosequote:Op donderdag 12 januari 2017 19:16 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Gelijk je mede virgin beschermen
pathetic
ik vind de namen van marshas vlogs nog dommer de laatste tijdquote:
Je moeder jaquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:16 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
flikker op lopende psychose
let wel op belastingdienst als je als verhuurder wil gaan werken, ik heb het om die reden legaal gedaan, geeft anders echt gezeikquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:16 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Thanx man. Is dus een kwestie van betrouwbare huurders zoeken? Tegenwoordig hoeven ze ook niet per se ingeschreven te staan op dat adres toch want ze krijgen toch geen stufi.
flikker op lopende psychosequote:Op donderdag 12 januari 2017 19:16 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Gelijk je mede virgin beschermen
pathetic
zijn vaak de hoogtepunten van haar dag hoorquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:17 schreef supersof het volgende:
[..]
ik vind de namen van marshas vlogs nog dommer de laatste tijd
die van vandaag
Ik wist het wel dat jij er zo een bentquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:17 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
let wel op belastingdienst als je als verhuurder wil gaan werken, ik heb het om die reden legaal gedaan, geeft anders echt gezeik
Je bent nu zelf verhuurder? Indien je huur contant int hoeft bd van niets te weten toch?quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:17 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
let wel op belastingdienst als je als verhuurder wil gaan werken, ik heb het om die reden legaal gedaan, geeft anders echt gezeik
Wat voor les geeft ze?quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:17 schreef zeer het volgende:
[..]
zijn vaak de hoogtepunten van haar dag hoor
vroeg ik me ook af jaquote:
Yup tenzij iemand je snitcht en bewijs heeftquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:19 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Je bent nu zelf verhuurder? Indien je huur contant int hoeft bd van niets te weten toch?
Geen idee, ze zei het ergens tussendoor.quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:20 schreef zeer het volgende:
[..]
vroeg ik me ook af ja
moest ze niet naar Hilversum? dan is het voor media en cultuur museum youtube expositie denk ik
Jij gaat via Den Uylbrug toch? ik kom zelden daar in de buurt.quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:17 schreef HRC2020 het volgende:
[..]
Rij er 's ochtends altijd langs als ik van de snelweg het Zaanse in rijd
op haar insta staat een foto en eronder dat ze les gaf over social media en online imagoquote:
ja snapte er ook geen reet vanquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:21 schreef Chai het volgende:
[..]
Geen idee, ze zei het ergens tussendoor.
ik verhuur op het moment niet meer, eindelijk verkochtquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:19 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Je bent nu zelf verhuurder? Indien je huur contant int hoeft bd van niets te weten toch?
tot 5164 huur per jaar mag je belastibgvrij en hoef je geen opgave te doen bijbdeel verhuur woningquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:17 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
Hilversum dusquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:21 schreef supersof het volgende:
[..]
op haar insta staat een foto en eronder dat ze les gaf over social media en online imago
Lolquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:21 schreef supersof het volgende:
[..]
op haar insta staat een foto en eronder dat ze les gaf over social media en online imago
neequote:
nee klopt, maar recht op hypotheek renteaftrek vervalt etc etcquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:21 schreef PeZu het volgende:
[..]
tot 5164 huur per jaar mag je belastibgvrij en hoef je geen opgave te doen bijbdeel verhuur woning
boncolorquote:
nee Bonnie gaat vaak naar museum media en cultuur als werkquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:23 schreef supersof het volgende:
[..]
nee
eindhoven B academy
https://www.instagram.com/p/BPIuujLh5y1/?taken-by=beautygloss
dat met bonnie heeft ze al gedaan, tenzij ze nog een keer moet
Hoe kunnen ze bewijs verzamelen?quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:20 schreef wickedmen het volgende:
[..]
tenzij iemand je snitcht en bewijs heeft
link?quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:24 schreef supersof het volgende:
[..]
boncolor
ik zit in een van haar vlogs
ja dat weet ik welquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:24 schreef zeer het volgende:
[..]
nee Bonnie gaat vaak naar museum media en cultuur als werk
Dokter Bernardquote:
Ik ga gelijk hele oeuvre bekijken van haarquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:24 schreef supersof het volgende:
[..]
boncolor
ik zit in een van haar vlogs
heb je vlogmas van bonnie gekeken? kon dat echt niet handelen wat een kleuter gvdquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:24 schreef supersof het volgende:
[..]
ja dat weet ik wel
maar daar ging ze dus niet heen
ja iddquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
nee klopt, maar recht op hypotheek renteaftrek vervalt etc etc
Prachtig, zo mooi maken ze het tegenwoordig niet meerquote:
quote:Mijn nieuwe boek 'Happy Love Life' over mijn relatie met Gregor is nu uit! - http://goo.gl/O6cJoV
ja ik kijk elke ochtendquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:25 schreef zeer het volgende:
[..]
heb je vlogmas van bonnie gekeken? kon dat echt niet handelen wat een kleuter gvd
kom nu, ik wil jequote:Op donderdag 12 januari 2017 19:26 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja idd
Wat vullen we elkaar toch goed aan![]()
echt media campagne daarvoorquote:
Leuk huisje gevonden?quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:26 schreef HRC2020 het volgende:
Volgende week een afspraak met de hypotheekadviseur
bonnie is onze avondvlogquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:26 schreef supersof het volgende:
[..]
ja ik kijk elke ochtend
werd er wel gek van ja
maar vind haar leuker dan de foefjes
ik lig kreupel op de bank, hard aan de tramadolquote:
Oh lolquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:26 schreef zeer het volgende:
[..]
echt media campagne daarvooriedere vlog minstens 2-3 seks referenties en Grekko die op haar niet-billen sloeg
Staat wel wat op Funda. Maar eerst kijken wat voor nu mogelijk zit en hoe het zit met studieschuld enzoquote:
ja, dat sowiesoquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:27 schreef zeer het volgende:
[..]
bonnie is onze avondvlog
maar ze is gwn 1000000x beter in filmen en editen iig
I love Annaquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:30 schreef Chai het volgende:
Oh Anna Noesjin heeft ook al twee boeken geschreven. Of meer, maar zie er nu twee staan als aanbevolen naast Macha's boek op bol.
Succesquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:29 schreef HRC2020 het volgende:
[..]
Staat wel wat op Funda. Maar eerst kijken wat voor nu mogelijk zit en hoe het zit met studieschuld enzo
prima tochquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:27 schreef PeZu het volgende:
[..]
ik lig kreupel op de bank, hard aan de tramadol
arme mozyquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:29 schreef Chai het volgende:
[..]
Oh lol![]()
Ik ga ook maar een boek schrijven over hoe Mozy altijd huilend in een handdoekje spuit terwijl ik chagrijnig met hoofdpijn in bed lig te FOK!ken.
zij is mooiquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:30 schreef Chai het volgende:
Oh Anna Noesjin heeft ook al twee boeken geschreven. Of meer, maar zie er nu twee staan als aanbevolen naast Macha's boek op bol.
Massa's expertise en passie is editten op geluidquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:29 schreef supersof het volgende:
[..]
ja, dat sowieso
ook leukere muziekjes en tenminste niet van die lame makeup timelapses
nee jij ziet chai als iemand die je kk hard heeft afgewezen omdat je een sneue clown bent en nu loop je te gallen, wat je nog triester maaktquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:30 schreef wickedmen het volgende:
Ik zie Chai btw wel als snitch
Gwn zo iemand die haar buren voor zwart verhuren zou snitchen bij de gemeente
pijn komt er door dus een massage mag welquote:
hihi ben al onderwegquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:32 schreef PeZu het volgende:
[..]
pijn komt er door dus een massage mag wel
gewoon verzwijgenquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:29 schreef HRC2020 het volgende:
[..]
Staat wel wat op Funda. Maar eerst kijken wat voor nu mogelijk zit en hoe het zit met studieschuld enzo
quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:24 schreef supersof het volgende:
[..]
ja dat weet ik wel
maar daar ging ze dus niet heen
quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:25 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik ga gelijk hele oeuvre bekijken van haar
studieschuld telt toch niet voor bkr, of tegenwoordig wel?quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:29 schreef HRC2020 het volgende:
[..]
schrijft ze echt zelf hoor!!! net als massa!!! allemaal auteursquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:30 schreef Chai het volgende:
Studieschuld is niet bkr. Maar wel handig om rekening mee te houden vanwege de vaste lasten.quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:34 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
studieschuld telt toch niet voor bkr, of tegenwoordig wel?
ja okquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:35 schreef Mozy het volgende:
[..]
Studieschuld is niet bkr. Maar wel handig om rekening mee te houden vanwege de vaste lasten.
Volgens leugendetector van concentrate schrijft ze die zelf iddquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:35 schreef zeer het volgende:
[..]
schrijft ze echt zelf hoor!!! net als massa!!! allemaal auteurs
het is Jip en Janneke niveau dus denk het welquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:35 schreef zeer het volgende:
[..]
?quote:
heb het niet gelezen maar sws niet dat ze zelf schrijvenquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:36 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
het is Jip en Janneke niveau dus denk het wel
uhm boeken van anna zijn wel grappig en leuk geschreven hoorquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:35 schreef zeer het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |