Crap... Verantwoordelijkheden enzo.. Nieuw topic openen.quote:Op donderdag 15 december 2016 12:53 schreef mitchelll0181 het volgende:
Zet mijn oude foto weer even terug aub
quote:Op donderdag 15 december 2016 13:12 schreef k_man het volgende:
[..]
Crap... Verantwoordelijkheden enzo.. Nieuw topic openen.
Zal het zo ff aanpassen
Okquote:Op donderdag 15 december 2016 13:36 schreef fraubitch het volgende:
voor de liefhebbers:
mijn 1-serie staat te koop.
ok doei
hahahahquote:Op donderdag 15 december 2016 12:53 schreef mitchelll0181 het volgende:
Zet mijn oude foto weer even terug aub
Kan je nog aanpassen? Zou je dan deze foto bij mijne willen plaatsen?quote:Op donderdag 15 december 2016 13:12 schreef k_man het volgende:
[..]
Crap... Verantwoordelijkheden enzo.. Nieuw topic openen.
Zal het zo ff aanpassen
Ik bied vijf euro.quote:Op donderdag 15 december 2016 13:36 schreef fraubitch het volgende:
voor de liefhebbers:
mijn 1-serie staat te koop.
ok doei
Geen condens ipv. lekkage?quote:Op vrijdag 16 december 2016 12:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Snik, keek weer even naar de cabrio is hij helemaal beschimmeld van binnen. Vooral de achterbank. Dat er wat lekte wist ik maar had niet zo erg verwacht Denk ook niet dat het zo makkelijk verholpen is want het is vochtig op alle plaatsen in de auto, zelfs kofferbak. Wat kan ik nu het beste doen?
Doet niet veel bij lage temperaturen zoals nu.quote:Op vrijdag 16 december 2016 12:49 schreef fathank het volgende:
En zolang t niet gefixed is vochtvreter in de wagen zetten.
Dat laatste is eigenlijk killing voor een cabrio, volgens mij.quote:Op vrijdag 16 december 2016 12:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Alle ramen zijn vochtig van binnen. Er druppelde altijd al water van het dak op de stoelen als je in de regen ging rijden heb daar wat papier tussen gepropt. Dat papier is nu geel. Stond al die tijd buiten. Ik zie nu dat achterraampje van cabrio dak ook net is en er water druppelt.
drogen, schoonmaken en dan lek zoeken dan maar. Heb niet de luxe om hem binnen te stallen.
Dit blijft toch een mooi model 5 serie hoor, nooit verkopen hoorquote:Op donderdag 15 december 2016 14:48 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Kan je nog aanpassen? Zou je dan deze foto bij mijne willen plaatsen?
[ afbeelding ]
nee helemaal niet, nu hij goed is is het een heerlijke auto, maar het is een euh.. obstakel geworden tussen mijn ex en mij.quote:Op donderdag 15 december 2016 22:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik bied vijf euro.
Maarre... je bent er klaar mee dus? Zonde!
autohoes eroverheen, ramen op een kier en een betrouwbaar keramisch kacheltje met thermostaat erin.quote:Op vrijdag 16 december 2016 12:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Snik, keek weer even naar de cabrio is hij helemaal beschimmeld van binnen. Vooral de achterbank. Dat er wat lekte wist ik maar had niet zo erg verwacht Denk ook niet dat het zo makkelijk verholpen is want het is vochtig op alle plaatsen in de auto, zelfs kofferbak. Wat kan ik nu het beste doen?
Waar heb je dat laten doen en wat kostte dat? Alvast dankquote:Op vrijdag 16 december 2016 12:53 schreef Hyperdude het volgende:
Net terug van beurtje.
Heb ook maar zo'n SCM-Kiwa certificaat geregeld voor mijn startonderbreker (import bak uit D.) Klasse-1 dus. Hoeft niet periodiek gekeurd te worden. Staat letterlijk op het "diploma".
Naar aanleiding discussie 1-2 weken geleden over beveliging en verzekering.
Ja die vind ik ook een beetje raar moet ik zeggen 😄quote:Op zondag 18 december 2016 00:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Dan klopt de titel van dat artikel niet.
Ja die valt wat mij betreft ook een beetje buiten de boot. Wel een leuke auto, maar meer ook niet.quote:
Bij de BMW-dealer, waar ik de auto ook heb gekocht. Kosten, nog, onbekend.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:46 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Waar heb je dat laten doen en wat kostte dat? Alvast dank
Kosten, ex. brandstof, een beetje beheersbaar?quote:
Ik heb je auto ook wel eens als omslagfoto bij iemand zien langskomen op Facebookquote:
Klopt! 1,5 jaar, inmiddels 24.000km gereden. Ik heb vooral aan het begin erg veel geld er in gestopt. Hij had natuurlijk een tijd stil gestaan dus veel rubbers waren gewoon versleten. Nog steeds is hij niet 100% helaas, vooral de trillingen irriteren wel.. Maar goed, ik vind het zelf nog wel meevallen eigenlijk. Als het af is en hij doet het gewoon een paar jaar probleemloos, prima! Verder heeft 'ie me geen 1x laten staan of problemen ofzo gegeven. Review op AutoWeek.nl incl. kosten. Beleef er vooral veel lol aan, het is echt een genot zo een V8! Doordat 'ie op LPG rijdt zijn gelukkig de brandstofkosten goed betaalbaar. Actieradius is helaas wel erg klein, dus ik overweeg om een 2e tank in de achterbak te laten plaatsen. Wil misschien ook nog wat met de uitlaat doen, iets met kleppen zodat het ook nog standaard geluid kan geven en wat meer herrie. Maar denk dat ik dat pas doe als de huidige uitlaat op is en het tijd wordt voor wat nieuws. Verder nog wat roest en dus wat trillingen. Denk dat het door de tussenaslager komt (hoop ik), dus dat wordt het volgende (meteen hardschijf ook maar doen).quote:Op zondag 18 december 2016 14:54 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kosten, ex. brandstof, een beetje beheersbaar?
Je hebt 'm al weer 1,5 jaar, als ik het goed lees.
Toevallig van iemand die Laurens heet? Want dan was ik het haha Anders ben ik wel benieuwd wie dat is! Goede smaak sowiesoquote:Op zondag 18 december 2016 17:07 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik heb je auto ook wel eens als omslagfoto bij iemand zien langskomen op Facebook
Dat Autoweekverhaal geeft meer dan genoeg informatie over de kosten .quote:Op zondag 18 december 2016 18:22 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Klopt! 1,5 jaar, inmiddels 24.000km gereden. Ik heb vooral aan het begin erg veel geld er in gestopt. Hij had natuurlijk een tijd stil gestaan dus veel rubbers waren gewoon versleten. Nog steeds is hij niet 100% helaas, vooral de trillingen irriteren wel.. Maar goed, ik vind het zelf nog wel meevallen eigenlijk. Als het af is en hij doet het gewoon een paar jaar probleemloos, prima! Verder heeft 'ie me geen 1x laten staan of problemen ofzo gegeven. Review op AutoWeek.nl incl. kosten. Beleef er vooral veel lol aan, het is echt een genot zo een V8! Doordat 'ie op LPG rijdt zijn gelukkig de brandstofkosten goed betaalbaar. Actieradius is helaas wel erg klein, dus ik overweeg om een 2e tank in de achterbak te laten plaatsen. Wil misschien ook nog wat met de uitlaat doen, iets met kleppen zodat het ook nog standaard geluid kan geven en wat meer herrie. Maar denk dat ik dat pas doe als de huidige uitlaat op is en het tijd wordt voor wat nieuws. Verder nog wat roest en dus wat trillingen. Denk dat het door de tussenaslager komt (hoop ik), dus dat wordt het volgende (meteen hardschijf ook maar doen...
Gruis in je automaatbak klinkt mij net iets te negentiende eeuws.quote:Op zondag 18 december 2016 19:34 schreef Catch22- het volgende:
Met een automaat heb je metaalgruis dat wordt opgevangen door een collector. Die kan vol raken en dan blijft het gruis in je bak.
Maar zo lang hij het soepel doet zou ik er af blijven.
Yikes, ik probeer ook zo min mogelijk naar die pagina te kijken ja Ach ja, met wat achterstallig onderhoud weet je dat er dingen aan zitten te komen. Overigens had ik het ook niet meteen allemaal hoeven doen natuurlijk, maar ik liet eigenlijk alles doen wat ze tegen kwamen..quote:Op zondag 18 december 2016 19:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat Autoweekverhaal geeft meer dan genoeg informatie over de kosten .
Ik wil de automaat ook nog eens langs ZF brengen, maar ergens heb ik ook altijd het idee dat als dingen goed werken je er niet te veel aan moet doen.
Heb de olie uit mijn oude handbak wel eens gezien na 10 jaar/250K; precies hetzelfde als de nieuwe vloeistof. Als ik geen verkleuringen/vertroebeling zie, kan die oude olie nooit zo slecht zijn. Denk ik dan.
Hou je nog wel ruimte over met 2 tanks?
Fiks gewicht ook achterin. Kan je vast oefenen voor je eerste 911.
Zo denk ik ook. Alleen de rekening van bijna ¤700 (incl. diff. dus )deed een beetje pijn in mijn hoofd.quote:Op zondag 18 december 2016 19:48 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Oh ja, bij ZF hebben ze ook de olie uit het diff vervangen overigens. Ook het brein hadden ze helemaal uit de automaat gehaald en schoongemaakt. Dit doen ze dan met automaat olie. Ik heb weleens begrepen dat spoelen soms ook met chemische reiniger gaat en dat zou de automaat weer kunnen aantasten.. Ach, overal lees je wel weer wat over. Uiteindelijk dacht ik gewoon van: ik ga naar de fabrikant, die zal het wel weten toch?
Das de helft van what Love bij ZF moest betalen. Voelt net iets beter.quote:Op zondag 18 december 2016 19:46 schreef Catch22- het volgende:
Mijn specialist is ervaren met die automaat, voor 350 euro spoelt hij hem en dan zou hij weer helemaal schoon moeten zijn.
Haha ja met die auto helemaal! Ik had m'n 205 GTi 1.9 ook nooit moeten verkopen..quote:Op zondag 18 december 2016 19:54 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zo denk ik ook. Alleen de rekening van bijna ¤700 (incl. diff. dus )deed een beetje pijn in mijn hoofd.
En de 911 verkoop ik niet. Slapende rijk worden, man.
Of arm.
Daar ben ik nog niet helemaal uit.
Die behandeling gaat ook iets dieper. Hij spoelt hem helemaal en haalt de collector leeg.quote:Op zondag 18 december 2016 19:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Das de helft van what Love bij ZF moest betalen. Voelt net iets beter.
Dan zou ik ook nog even wachten!quote:Op zondag 18 december 2016 20:59 schreef Hyperdude het volgende:
Ik heb nog een dik jaar garantie. Tot die tijd doe ik niks, en staat de teller op 150K oid. Deo Volente
En dan bekeurd worden?quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ziet er netjes uit. Zou alleen wel rondom tinten als ik jou was.
Dat is pas als lichtdoorlaatbaarheid <55% is (dacht ik, weet het percentage niet zeker). Je kunt gewoon de voorste zijruiten iets minder donker maken. Best wenselijk ook ivm zichtbaarheid en contact maken met overigens weggebruikers.quote:
Klopt de voorruit en de voorste zijruiten moeten een lichtdoorlaatbaarheid hebben van minimaal 55%. De achterruit en achterste zijruiten mogen geheel verduisterd worden als de auto maar een rechter buitenspiegel heeft.quote:Op dinsdag 20 december 2016 23:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is pas als lichtdoorlaatbaarheid <55% is (dacht ik, weet het percentage niet zeker). Je kunt gewoon de voorste zijruiten iets minder donker maken. Best wenselijk ook ivm zichtbaarheid en contact maken met overigens weggebruikers.
Het staat gewoon op de websites van de overheid.quote:Op woensdag 21 december 2016 08:25 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Klopt de voorruit en de voorste zijruiten moeten een lichtdoorlaatbaarheid hebben van minimaal 55%. De achterruit en achterste zijruiten mogen geheel verduisterd worden als de auto maar een rechter buitenspiegel heeft.
Helaas wordt bij sensatieprogramma's als Wegmisbruikers nog steeds verkeerde informatie hierover gegeven.
Ja, er is een tijd geweest dat ze folie als een "voorwerp" zagen wat niet op het raam mocht zitten. Dit heeft Koos Spee lang lopen roepen en het heeft de tintbedrijven erg veel omzet gekost.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Het staat gewoon op de websites van de overheid.
Bij toelating op de weg een lichtdoorlaatbaarheid van minimaal 70/75%. Bekeuren onder de 55%.
Dacht eerder het X6 topicquote:
Vroeger heb ik wel veel Civics en Golfjes getintquote:
Daar zit privacy glass als optie in, niet van de achteraf geplakquote:
Niet op de voorportieren en de voorruit!quote:Op woensdag 21 december 2016 21:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daar zit privacy glass als optie in, niet van de achteraf geplak
Dat is niet veel geld voor een nette getinte auto.quote:Op woensdag 21 december 2016 21:36 schreef Hyperdude het volgende:
Dit kan nog net.
[ afbeelding ]
Is ¤300 een beetje redelijk voor zo'n klussie?
Was via Google hier gekomen: http://www.ruitblinderen.nlquote:Op woensdag 21 december 2016 21:46 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Dat is niet veel geld voor een nette getinte auto.
Wij halen alle draaibare ruiten uit de auto en tinten ze volledig zodat ze nooit los kunnen laten omdat ze eerst op hoge temperatuur gedroogd worden. Dus dan heb je ook niet zo'n lelijk randje bovenaan de ruit waar geen folie zit.
Wat een rare auto blijft het ook. Bijna zo lelijk als een Rextonquote:Op woensdag 21 december 2016 21:39 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Voorbeeldje van toevallig een X6
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja zo te zien hebben ze ook een speciale stofvrije ruimte, soms is het demonteren van de auto meer werk dan het tinten zelf.quote:Op woensdag 21 december 2016 21:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Was via Google hier gekomen: http://www.ruitblinderen.nl
Lijkt aardig op de door jou beschreven procedure, vlgns. mij.
Was trouwens ¤300 ex. bedenk ik nu.
Weet niet of ik het laat doen. Maar origineel, dat plaatje hierboven ergens, vind ik het er niet verkeerd uitzien.quote:Op woensdag 21 december 2016 22:01 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ja zo te zien hebben ze ook een speciale stofvrije ruimte, soms is het demonteren van de auto meer werk dan het tinten zelf.
Het is toch ook geen Volksgammel?quote:Op woensdag 21 december 2016 21:33 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Niet op de voorportieren en de voorruit!
Dan moet je maar net geluk hebben dat de eerste eigenaar dat heeft besteld.quote:Op woensdag 21 december 2016 21:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daar zit privacy glass als optie in, niet van de achteraf geplak
Ik vind het wel een vooruitgang. Had het op mijn vorige auto voor het eerst. Was er erg van gecharmeerd en bij de huidige ergerde ik me toch vaak een beetje aan het feit dat iedereen zomaar naar binnen gluurt. Toch ook maar een tintje op laten zetten dus.quote:Op woensdag 21 december 2016 22:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Weet niet of ik het laat doen. Maar origineel, dat plaatje hierboven ergens, vind ik het er niet verkeerd uitzien.
Was al bij aanschaf, maar je ziet ook dat het niet helemaal netjes is. Wat vouwtjes erin en vooral die rand rondom is lelijk. Wil A raam en tot de B stijl laten tinten in de toekomst, maar dan goed. Achter zo donker als nu (lijkt zwart en van binnen kan ik er nog wat door zien) en de zijraampjes iets lichter.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:59 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik vind het een stuk moderner staan, ik ga ook eens mijn achterlichten eens tinten.
Heb je de achterruit zelf getint?
Thnx! Valt opzich wel mee hoor! Maar je moet niet over boeren wegen gaan rijden, dan is hij bijzonder snel vuil. Verder valt het me mee, mag ook graag de auto schoon hebben.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:49 schreef Hyperdude het volgende:
Lekkere witte bumpers.
Daar zie je alles op, vermoed ik.
Wel strak
Nice!quote:Op vrijdag 23 december 2016 19:48 schreef 0108daniel het volgende:
Volgend jaar (klinkt ver weg) begin van het jaar krijg ik mijn BMW 320i sedan 2007
Klopt!quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:40 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Nice!
Beter dan de kleine schaal modellen haha
Dat was jij toch als ik het goed onthouden heb ?
ziet er wel erg uit zeg. Was het een bekende of ervaren garage dat je dit niet kon verwachten?quote:Op vrijdag 23 december 2016 19:07 schreef Mr.Ping het volgende:
Voor de zomer heb ik 4 nieuwe 19 inch velgen gekocht met nieuwe banden.
Een bandengarage heeft de banden om de velgen gemonteerd, en dit ging niet goed goed. hij moest veel kracht gebruiken om de brede (265) banden erop te leggen. Bij de tweede band ging het helemaal mis want die scheurde bij het opleggen!!
Later heeft een werknemer hem erop gewezen dat hij (de eigenaar van de bandentent) ze van de verkeerde kant erop probeerde te leggen.
Stomme fout, maar hij heeft netjes voor een nieuwe band gezorgd.
Vorige week begon mijn auto steeds meer te trillen, dus vandaag maar eens op de brug gezet...
OMFG!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na 7 maanden krijg ik bulten op mijn band, dit moet toch door zijn gepruts met een bandenlichter komen?
Dit was een garage die zich banden expert noemt met ruim 30 jaar ervaring.quote:Op vrijdag 23 december 2016 21:51 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
ziet er wel erg uit zeg. Was het een bekende of ervaren garage dat je dit niet kon verwachten?
had ook slechter kunnen aflopen ben je al terug geweest?quote:Op zaterdag 24 december 2016 10:45 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Dit was een garage die zich banden expert noemt met ruim 30 jaar ervaring.
Hij heeft volgens mij het metaal in de band geknakt bij het opzetten en hierdoor is na maanden het in de band gebroken door metaal moeheid.
De tweede band scheurde toen hij hem ook van de verkeerde kant erop zette.
Ook had hij 11 mm ventielen gebruikt, in 13 mm gaten en duwde hij eerst een 235 voorband op een 9.5 J achter velg.
Ik had beter naar de kwikfit kunnen gaan!
Nee ik zag het gisteren pas.quote:Op zaterdag 24 december 2016 10:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
had ook slechter kunnen aflopen ben je al terug geweest?
Flitsmeister op je telefoon zetten 😄 Ik heb dit jaar 160.000km (werk + privé) gereden en heb echt amper boetes. Nu alleen ook toen ik de app niet aan had en even niet oplette (stukken waar de snelheid veel wisselt bijv.). Met mijn privé auto dit jaar geen 1 boete 😀quote:Op zaterdag 24 december 2016 12:37 schreef matigeuser het volgende:
Pff heftig met die banden. Ik weet niet of je iemand nu nog verantwoordelijk kunt houden. Maar zou sowieso proberen het bedrag te splitten ofzo.
Sinds ik de 330i heb krijg ik wel meer fanmail uit Leeuwarden moet ik zeggen. Ze maken graag foto's van de auto, alleen moet ik daar zelf voor betalen. Meer mensen hier last van?
En heeft er nog iemand interesse in mijn interieurlijsten Titanium Mat? Schadevrij en in heel goede staat. Wil ze ook ruilen tegen Piano Black lijsten of Walnoot houten lijsten.
WTF: 160.000.000 meters?quote:Op zaterdag 24 december 2016 14:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
...; Ik heb dit jaar 160.000km (werk + privé) gereden...
Nope. Kwestie van opletten. Want maak toch echt genoeg km's.quote:Op zaterdag 24 december 2016 12:37 schreef matigeuser het volgende:
Sinds ik de 330i heb krijg ik wel meer fanmail uit Leeuwarden moet ik zeggen. Ze maken graag foto's van de auto, alleen moet ik daar zelf voor betalen. Meer mensen hier last van?
Haha was een druk jaar! Vooral deze maand, echt veel gereden (net terug uit Noorwegen). Nu lekker een weekje vrij. En ik probeer de McDonalds & Co zoveel mogelijk te mijden. Ik neem vooral m'n eigen brood mee en als ik langer weg ben nog weleens een maaltijdsalade (wel uit de supermarkt, dus niet zo gezond als dat je 'm zelf maakt).quote:Op zaterdag 24 december 2016 15:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
WTF: 160.000.000 meters?
Deze al op je verlanglijstje staan?
[ afbeelding ]
Dit was een druk jaar. Vooral de afgelopen tijd echt veel gereden en dan wordt het ook wel even te veel hoor. Maar ik doe het meer omdat het ook zo kan zijn dat het weer rustig wordt en ik opeens een week (soms zelfs langer) thuis zit te wachten op werk. Dan kan ik beter gebruik maken van de drukke tijden. Ik probeer wel wel wat leuks van de ritjes te maken. Van de week bijvoorbeeld door de heuvels in Slowakije gereden, lekker door de sneeuw. Gisteren binnendoor in Noorwegen. Prachtig! Daar geniet ik echt van en dat geeft dan weer even wat energie. En de Sprinter is echt een hele fijne auto (zou er menig personenauto voor laten staan). Uiteraard ook door de 3.0 V6 en de 7-traps automaat. Maar nu heel blij dat ik even vrij ben, daar keek ik ook naar uitquote:Op zaterdag 24 december 2016 16:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
160k per jaar, mijn hemel. Ik weet dat het door je werk komt, maar ik ben echt niet jaloers.
Pfff inderdaad ja.. Ik rijd wel veelal 's nachts dus dan is het wat rustiger. Maar ja, ik irriteer me mateloos en probeer me er overheen te zetten maar keer op keer ben ik weer verbaasd.. Maar ook de normale dingetjes: zoals dat mensen in het midden blijven rijden (ondanks dat er niemand rijdt verder), waardoor ik naar de compleet linker baan moet om in te halen, geen knipperlichten (vooral bij rotondes vet irritant) of juist de mensen die denken dat ze voorrang krijgen als ze hun knipperlicht gebruiken, etc. etc.quote:Op zaterdag 24 december 2016 17:29 schreef bokkepoot het volgende:
Irriteer je dan niet rot aan je medeweggebruikers?
Ik weet nog uit de tijd dat ik 100K per jaar deed ik me altijd mateloos zat te irriteren aan alles en iedereen die niet kon rijden of dingen niet zag
Ik was heen via Zweden, ook dat is niet echt een denderende route. Terug met de boot van Larvik - Hirthals. Dat stuk naar huis is inderdaad vrij saai dan..quote:Op zaterdag 24 december 2016 17:40 schreef Hyperdude het volgende:
Noorwegen is wel leuk. Hirtshals tot ieder eindpunt in NL lijkt mij iets saaier.
Deze zomer bijna in slaap gevallen tussen Nieuweschans en Groningen na ritje vanaf de boot N-DK.
Dat is ook wel waarom ik in een busje ben blijven rijden en niet in de vrachtwagen ben doorgestroomd. Ik heb geen last van een tacho (ik heb ook een tijd met een BE-trailer gereden, met tacho). Ik rijd dus meestal rond de 125km/h (nu wilde ik graag naar huis en had de cc op 135km/h). Omdat het een busje is worden de rijtijden daar niet in bijgehouden, al houd ik me er natuurlijk EXACT aan En hij is wendbaar, kan nog lekker binnendoor rijden langs de kust of door de bergen. Want dat is wat ik het leukst vind: naar mooie plekken gaan en gave routes rijden.quote:Op zaterdag 24 december 2016 18:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
Begrijpelijk. Werk pakken als het er is. Maar dat constante getokkel met 100 zou me mateloos irriteren. Echter, daarom ben ik waarschijnlijk ook geen koerier Heb je wel enigszins vast salaris en regelmaat in je tijden? Anders kunnen die nachtritten je wel eens opbreken natuurlijk.
Ja daar ben ik ook echt blij mee! Ik krijg per uur betaald. Als ik zo een flinke omweg neem trek ik er wel wat uurtjes vanaf Het mooiste is als ik het zou combineren. 1 ritje per week en nog wat geld vanuit de website (of iets dergelijks) de rest van de week, dat zou ideaal voor mij zijn!quote:Op zondag 25 december 2016 15:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wel lekker als je werkgever dat voor je over heeft. Er zijn er genoeg die alleen naar knaken kijken (en dat is ergens wel voor te stellen als er veel km's gemaakt worden). Maar lekker hoor, automaatje op zulke ritten is ideaal. En ook fijn als een rit door de bergen ook mag/kan, en het niet alleen maar snelweg heen en weer is. Krijg je betaald voor de rit, of gewoon per uur?
Haha helaas zijn er maar weinig bedrijven open op zaterdag dus gebeurd er op vrijdag en zaterdag niet zoveel 😉quote:Op dinsdag 27 december 2016 12:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zoeken ze niet nog iemand voor af en toe een vrijdag of zaterdagritje?
Vanaf 2007 heeft ie toch een andere motor, n.l. N53B30? Daarvoor N52B25.quote:Op woensdag 28 december 2016 18:29 schreef SOG het volgende:
Zat een beetje rond te kijken voor een nieuwe auto en het volgende viel mij op: Een 325i e91 van 05-07 en een 325i e91 van 07-08 verschilt in gebruik binnen de bebouwde kom maar liefst 3.4 liter/100km. Ik vind dit een vrij groot verschil.
Zie hier de vergelijking:
http://www.autoweek.nl/ca(...)8&id2=47391&cache=no
Hier staan dezelfde specs:
http://autokatalog.autosc(...)-kw-218-ps/10130027/
Vanwaar dit grote verschil en klopt dit wel? Ik ziet dat bijvoorbeeld een mercedes c klasse 230 uit 08 gewoon nog steeds een zuipschuit is vergeleken met de bmw 3 van 07-08.
Dat kan mijn raam hebben zonder folie hoorquote:Op woensdag 21 december 2016 21:46 schreef Mr.Ping het volgende:
Dit is de safety folie.... probeer dit maar eens met een rolletje van de autoshop.
Idd niet goedkoop.quote:Op donderdag 29 december 2016 13:28 schreef mitchelll0181 het volgende:
200 ?? een hele auto doen ze tegenwoordig voor 800 ??
Bij de turk om de hoek zonder garantie met huishoudfolie zeker? De offertes die ik wel eens opgevraagd heb kwamen niet onder de 1400,-quote:Op donderdag 29 december 2016 13:28 schreef mitchelll0181 het volgende:
200 ?? een hele auto doen ze tegenwoordig voor 800 ??
Al je niet meer terug wil gaan naar de oude kleur dan kan je het beter spuiten en er een paar lagen blanke lak opzetten.quote:Op donderdag 29 december 2016 13:25 schreef matigeuser het volgende:
Heeft iemand ervaring met het laten wrappen of spuiten van de interieurlijsten?
Ik zou graag hoogglans (piano)zwarte interieurlijsten willen maar kan ze nergens aankomen. En al helemaal niet voor een goede prijs.
Ik heb nu een offerte gekregen voor het laten wrappen (folie dus) en dan ben ik voor ¤ 200,00 klaar. Maar is het in de praktijk nou echt zo mooi als een gespoten versie? En krijg je er op een gegeven moment krasjes in waardoor de originele kleur weer ziet?
Heeft iemand hier ervaring mee? En of kent iemand nog een goede spuiter die het voor zo'n prijs kan doen?
Je zou zo'n hoes er overheen kunnen mikken. Ventileren wordt dan wel een probleem.quote:Op zondag 1 januari 2017 12:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Hele interieur schoongemaakt met azijn en daarna ingesmeerd met zo'n meguiars goedje. Voor zover het kon ziet het er nu weer goed uit Nu kijken waar het allemaal lekt. Ik vrees echter dat het bij (E36) cabrio's bijna niet te doen is om helemaal waterdicht te krijgen correct? Of zijn er mensen met ervaring hiermee?
auto ergens binnen zetten en een rookgenerator in de auto zetten. dan zie je waar het lek zit.quote:Op zondag 1 januari 2017 12:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Hele interieur schoongemaakt met azijn en daarna ingesmeerd met zo'n meguiars goedje. Voor zover het kon ziet het er nu weer goed uit Nu kijken waar het allemaal lekt. Ik vrees echter dat het bij (E36) cabrio's bijna niet te doen is om helemaal waterdicht te krijgen correct? Of zijn er mensen met ervaring hiermee?
T hele jaar ja.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 15:14 schreef Hyperdude het volgende:
Olieverversen is voor sukkels
https://www.facebook.com/Brutosbrasil8/videos/1836876773238196/
Geen BMW, maar toch dode boel hiero.
Iedereen zijn Linglong bandjes er al onder voor sneeuwpret?
Jezus wat een filmpjequote:Op vrijdag 6 januari 2017 15:14 schreef Hyperdude het volgende:
Olieverversen is voor sukkels
https://www.facebook.com/Brutosbrasil8/videos/1836876773238196/
Geen BMW, maar toch dode boel hiero.
Iedereen zijn Linglong bandjes er al onder voor sneeuwpret?
Gast, dat meen je toch niet? Je voldoet wel echt weer aan het stereotype hoor.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 15:44 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
T hele jaar ja.
Nu rondom Atlas green sport haha
Komt zelfs nog door de ANWB test
225-40-18 50 euro
Oh jazeker.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 10:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Jezus wat een filmpje
[..]
Gast, dat meen je toch niet? Je voldoet wel echt weer aan het stereotype hoor.
Hier gisteren het winterrubber er maar onder geknoopt, niks te vroeg met het weer van nu. En zag ook de achterbanden van de zomerset inmiddels alweer op zijn, toch balen. Misschien met de winterset maar flink rustig aan rijden dan, wil het liefst wel dat die twee seizoenen mee gaat...
Ik had hiervoor hifly, dat was wel rommel hahahaquote:Op zaterdag 7 januari 2017 11:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
Het maakt niet uit hoe oud je auto is, grip wil je altijd hebben. Maar joh, gooi er lekker die prutzooi op. Misschien dat ze het in de tests leuk doen omdat ze dan nieuw zijn. Het is echter ook fijn als je banden gedurende hun levensduur goed blijven presteren. In mijn ervaring zorgen C-merken in het begin al voor meer glibberen en als ze halverwege hun leven zijn, worden ze ronduit gevaarlijk.
NEE! Onder jouwe komen gewoon nette banden 😄quote:Op zaterdag 7 januari 2017 13:15 schreef Hyperdude het volgende:
Maar zijn die goedkope krengen er ook met runflat?
O 😎quote:Op zaterdag 7 januari 2017 13:16 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
NEE! Onder jouwe komen gewoon nette banden 😄
Geen idee, maar hij ziet er wel mooi uit!quote:
Ik heb een roidmi2s, dat is ook wel fijn. Bt ontvanger die FM uitzendt. Je kan er ook mee bellenquote:Op zaterdag 7 januari 2017 17:32 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Geen idee, maar hij ziet er wel mooi uit!
Handig dingetje! En mooi compact. Maar ik ga uiteindelijk toch voor een Dension Gateway Lite BT denk ik. Als het goed is kan die aan de CD43. Maar zit nog te twijfelen of ik dat meteen moet bestellen of even moet wachten..quote:Op zaterdag 7 januari 2017 17:43 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik heb een roidmi2s, dat is ook wel fijn. Bt ontvanger die FM uitzendt. Je kan er ook mee bellen
Komt een wieldop overheen dus dat is geen probleem. Ik ben vooral benieuwd of het veilig is, want het lijkt zo raar uit te steken. De bouten komen idd van mijn lm velgen (ook oem) af.quote:Op zondag 8 januari 2017 13:01 schreef Catch22- het volgende:
Dat zijn lm bouten. Staat raar maar kan wel
Volgens mij, en schrijft House ook al, is er maar 1 bout voor de E46. Voor alu en staal.quote:Op zondag 8 januari 2017 13:01 schreef Catch22- het volgende:
Dat zijn lm bouten. Staat raar maar kan wel
Jep die tip kreeg ik al eens van iemand! Zag een tijd terug en leuke auto, maar die had 5 eigenaren in de minder dan 2 jaar dat ie in NL wasquote:Op maandag 9 januari 2017 12:06 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Bij RDW ook ff opletten dan of die geimporteerd is, bij een laag aantal eigenaren. Al zie je dat vaak aan het kenteken.
Zegt niet per sé wat, kan best zijn dat er wat mee is geschoven in de handel. Maar het is wel aanleiding voor waakzaamheidquote:Op maandag 9 januari 2017 16:55 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Jep die tip kreeg ik al eens van iemand! Zag een tijd terug en leuke auto, maar die had 5 eigenaren in de minder dan 2 jaar dat ie in NL was
Klopt onze heeft ook heel wat eigenaren gehad, maar slechts 3 die er daadwerkelijk mee gereden hebben. Sowieso is het een ex-leasert, maar na 230dkm nog steeds in nette staat vind ikquote:Op maandag 9 januari 2017 16:58 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Zegt niet per sé wat, kan best zijn dat er wat mee is geschoven in de handel. Maar het is wel aanleiding voor waakzaamheid
Een 1 serie ook? Zo ja, ben je problemen/dure reparaties tegengekomen? Aanschafwaarde is 1, maar ik ben bang voor alle kosten daarnaquote:Op maandag 9 januari 2017 21:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt onze heeft ook heel wat eigenaren gehad, maar slechts 3 die er daadwerkelijk mee gereden hebben. Sowieso is het een ex-leasert, maar na 230dkm nog steeds in nette staat vind ik
Volgens mij zag ik laatst een M5 met iets van 17 eigenaren . Wat een slet is dat dan zeg, koop je gegarandeerd troep.quote:Op maandag 9 januari 2017 16:55 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Jep die tip kreeg ik al eens van iemand! Zag een tijd terug en leuke auto, maar die had 5 eigenaren in de minder dan 2 jaar dat ie in NL was
Nee 325i.quote:Op maandag 9 januari 2017 22:29 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Een 1 serie ook? Zo ja, ben je problemen/dure reparaties tegengekomen? Aanschafwaarde is 1, maar ik ben bang voor alle kosten daarna
Je hebt altijd een risico. Met een aankoopkeuring bij een dealer, of liever een specialist, kan je een hoop voorkomenquote:Op maandag 9 januari 2017 22:29 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Een 1 serie ook? Zo ja, ben je problemen/dure reparaties tegengekomen? Aanschafwaarde is 1, maar ik ben bang voor alle kosten daarna
quote:Op maandag 9 januari 2017 22:43 schreef mitchelll0181 het volgende:
Maar je hebt wel een M5
Mja zijn echt van die auto's dat rij je een half jaar en dan denk je hmmm kost wel veel he haha
Human nature he..quote:Op dinsdag 10 januari 2017 00:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Als je dat niet eens van tevoren kan bedenken verdien je de malaise ook gewoon.
Zo vanzelfsprekend is het niet. Laatst nog gelezen dat iemand behoorlijk geschrokken was van de kosten van een M3 terwijl hij zelf van een 330i of 335i kwam.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 00:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Als je dat niet eens van tevoren kan bedenken verdien je de malaise ook gewoon.
Hmm dat is een goeie. Nog niet naar gekeken, maar ga ik zeer zeker doen. Heb niet echt een voorkeur voor bij een garage of particulier, ligt een beetje aan wat ik tegen kom.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 00:04 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Je hebt altijd een risico. Met een aankoopkeuring bij een dealer, of liever een specialist, kan je een hoop voorkomen
Als je er even over nadenkt of nog beter, er over leest dan zou je dat toch van tevoren moeten kunnen realiseren.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 10:58 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Zo vanzelfsprekend is het niet. Laatst nog gelezen dat iemand behoorlijk geschrokken was van de kosten van een M3 terwijl hij zelf van een 330i of 335i kwam.
Goedkope startlabels krijg ik mn 318 niet mee aan...quote:Op dinsdag 24 januari 2017 16:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
het lijkt op een 1 Serie.
Accu doet het nog super, startkabels nog niet nodig gehad.
tip: startkabels zijn bij de Gamma in de aanbieding. 14,95 euro
Dan doe je toch echt iets fout want ik kreeg daar gewoon mijn 6.5 liter tdi mee gestart...quote:Op dinsdag 24 januari 2017 17:23 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Goedkope startlabels krijg ik mn 318 niet mee aan...
Heb nu goede, laskabel
Toch geen tijd voor man.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 18:06 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dan doe je toch echt iets fout want ik kreeg daar gewoon mijn 6.5 liter tdi mee gestart...
Je moet gewoon niet meteen proberen te starten maar eerst een paar minuutjes de auto 'opladen' door de kabels aan te koppelen en de helpende auto laten lopen. Dat is ook veel beter voor de hulp auto.
Vast niet met een Aygo truttenschuddertje aan de andere kant.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 18:06 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dan doe je toch echt iets fout want ik kreeg daar gewoon mijn 6.5 liter tdi mee gestart...
Je moet gewoon niet meteen proberen te starten maar eerst een paar minuutjes de auto 'opladen' door de kabels aan te koppelen en de helpende auto laten lopen. Dat is ook veel beter voor de hulp auto.
mij is verteld anderen niet te helpen met startkabels omdat het niet goed is voor de dynamoquote:Op dinsdag 24 januari 2017 18:06 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dan doe je toch echt iets fout want ik kreeg daar gewoon mijn 6.5 liter tdi mee gestart...
Je moet gewoon niet meteen proberen te starten maar eerst een paar minuutjes de auto 'opladen' door de kabels aan te koppelen en de helpende auto laten lopen. Dat is ook veel beter voor de hulp auto.
ja opladen ja...quote:Op dinsdag 24 januari 2017 18:06 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dan doe je toch echt iets fout want ik kreeg daar gewoon mijn 6.5 liter tdi mee gestart...
Je moet gewoon niet meteen proberen te starten maar eerst een paar minuutjes de auto 'opladen' door de kabels aan te koppelen en de helpende auto laten lopen. Dat is ook veel beter voor de hulp auto.
En iemand hier nog antwoord op? Subwoofer vervangen en de 10cm speakers in de deur vervangen door JBL speakertjes vanuit de Mediamarkt, gaat dat al een verbetering zijn (zonder met extra versterkers te werken). Ik wil gewoon een lekkere bass met wat helder geluid, het stock systeem geeft dat volgens mij niet echt.quote:Op maandag 23 januari 2017 13:01 schreef Apekoek het volgende:
Iemand hier bekend mee? En werkt dat op de standaard stock audio een beetje? (dus geen hifi of HK upgrade)
https://www.bavsound.com/BMW-Underseat-Subwoofer-Upgrades
Dat is waar! Maar het is wel een lease-slet die over 3 jaar weer terug naar het echte baasje gaat, dus wil er ook niet voor 1000 ballen apparatuur in knallen om vervolgens niet meer terug te zien.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:31 schreef fathank het volgende:
Maak een proefrit, ga langs een lokale middenstander met verstand van zaken en geef iets meer dan 100 piek uit. Dat verdient zo'n wagen wel imho.
Waar vind ik dat soort lokale middenstanders? Googlen op "subwoofer inbouw + stadnaam"?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:58 schreef fathank het volgende:
Originele spullen bewaren en weer terugzetten voordat je t inlevert. Kun je het meenemen naar je volgende wagen.
wow, serieus?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:07 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Waar vind ik dat soort lokale middenstanders? Googlen op "subwoofer inbouw + stadnaam"?
Car hifi? Zoiets.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:07 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Waar vind ik dat soort lokale middenstanders? Googlen op "subwoofer inbouw + stadnaam"?
Kerel ik heb echt geen idee, nog nooit mee bezig gehouden.quote:
Que?quote:
E39quote:
OK.quote:
quote:Op vrijdag 3 februari 2017 14:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
OK.
Vast een stuk beter dan de concurrenten
Die wordt vaak preventief vervangen omdat het nogal matig is bij sommige motoren en anders alles in de soep loopt. Een ketting gaat normaliter een leven mee namelijk.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 15:36 schreef MrBanaan1 het volgende:
Morgen kijken bij een 116i over de grens, ben benieuwd
Kleine 100k gelopen, bouwjaar 2004. Enige wat ik niet weet, en wat ik jullie wilde vragen, is bij welke km stand de distirbutieketting gemiddeld vervangen wordt... Ik zie vaak bij advertenties staan dat dit gebeurd is. Het is geen goedkoop grapje, dus als dit rond deze stand zou moeten gebeuren dan is dat een goede reden om iets van de prijs af te krijgen.
Dually drivers rulequote:
HM, ok, thanks. Ik las vanalles over recalls bij bepaalde types, en bepaalde issues, maar als het dus niet heel dringend is dan kan dat atijd later nog.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 15:43 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Die wordt vaak preventief vervangen omdat het nogal matig is bij sommige motoren en anders alles in de soep loopt. Een ketting gaat normaliter een leven mee namelijk.
Lees dat de N45B16, die volgens mij in deze 116i zit,wel eens issues heeft met de ketting.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 16:22 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
HM, ok, thanks. Ik las vanalles over recalls bij bepaalde types, en bepaalde issues, maar als het dus niet heel dringend is dan kan dat atijd later nog.
Hm duidelijk artikel! Ik zal morgen eens overleggen met de garage waar ikga kijken. Benieuwd wat ze zeggen.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 16:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lees dat de N45B16, die volgens mij in deze 116i zit,wel eens issues heeft met de ketting.
Hier hebben ze het over vervangen bij 100000 km. http://mywikimotors.com/n45b16/
Las ergens anders dat er later een modificatie kwam.
Ik had een soortgelijke plek op mijn E46, maar daar had de rand van de bumper de lak beschadigd en was roest ontstaan. Bij mij hield schoon schuren, Corroless en lak er overheen wel een jaar of 3-4 voordat het opnieuw moest. Dit lijkt iets dieper/crispier, als je pech hebt moet je een klein stukje er in laten lassen, maar vermoed dat het wel meevalt.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 06:32 schreef xaban06 het volgende:
Deze E46 ga ik bezichtigen: http://link.marktplaats.nl/m1128124885
Zie laatste foto, oxidatie. Komt dit vaker voor en hoe ernstig is het?
Thx!
De verkoper zegt dat het vaker voorkomt bij E46 modellen, zelf ben ik het nooit tegengekomen.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 09:46 schreef Mr.Ping het volgende:
Deze roest op die plaats is niet normaal, het is geen Opel Corsa uit 1988.
Wat wel vaker voorkomt is roest aan de binnenkant van de motorkap, waar de kap rust op het rubber van de koplampen.
Geen idee wat dat ronde ding isquote:Op zaterdag 4 februari 2017 08:56 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik had een soortgelijke plek op mijn E46, maar daar had de rand van de bumper de lak beschadigd en was roest ontstaan. Bij mij hield schoon schuren, Corroless en lak er overheen wel een jaar of 3-4 voordat het opnieuw moest. Dit lijkt iets dieper/crispier, als je pech hebt moet je een klein stukje er in laten lassen, maar vermoed dat het wel meevalt.
Wat is dat ronde ding tussen de ruitenwisservloeistoftank en blok?
[ afbeelding ]
Mijn roest:
[ afbeelding ]
Zit aan de andere kant bij een M54.quote:
Zie mijn post hierboven. Kan goed dat ie stofzuigergeluiden maakt als "luchtpomp"quote:Op zaterdag 4 februari 2017 15:32 schreef xaban06 het volgende:
Heb de auto gereden. Dat ronde is volgens mij de carter, ding maakte lawaai als een stofzuiger. Na de motor warm gereden te hebben was alles weer normaal kwa geluid.
Bij ontgrendelen van de deuren gingen alle 4 de ramen omlaag. Ook een minpuntje.
Verder schakelde de auto goed en goede wegligging. Maar zo een carter hoort niet als een stofzuiger geluid te maken...
Dat doen alleen auto's zonder raamstijlen toch?quote:Op zaterdag 4 februari 2017 15:56 schreef mitchelll0181 het volgende:
Allemaal een paar mm ? En daarna automatisch dicht ?
Dat is normaal.
Ik ken dit ook alleen maar uit mijn oude E36 325 CP.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 15:56 schreef mitchelll0181 het volgende:
Allemaal een paar mm ? En daarna automatisch dicht ?
Dat is normaal.
Dat is normaal bij deuren zonder raamstijl, maar dan hij het openen van het portier en niet het ontgrendelen.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 15:56 schreef mitchelll0181 het volgende:
Allemaal een paar mm ? En daarna automatisch dicht ?
Dat is normaal.
Allemaal volledig open, ook met de 2e sleutel. Meerdere E46 gereden, nooit eerder gezien.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 15:56 schreef mitchelll0181 het volgende:
Allemaal een paar mm ? En daarna automatisch dicht ?
Dat is normaal.
Niet doen dusquote:Op zaterdag 4 februari 2017 17:02 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Allemaal volledig open, ook met de 2e sleutel. Meerdere E46 gereden, nooit eerder gezien.
Dat geluid hoort ook niet mijn broer heeft dezelfde blok in zijn E46 en heeft dit niet.
Twijfel twijfel
Maar er staan toch genoeg E46's te koop? En anders uit Duitsland? BPM vrij of heel laag. Keuring en kentekens etc. kost je iets van 200 euro totaal.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 17:16 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Alternatief is een Clio uit 2008... Die ga ik maandag proefrijden en dan de knoop doorhakken
Ben jij de "omgebouwde" kloon van Ping?quote:Op zaterdag 4 februari 2017 17:25 schreef Hooters het volgende:
Na 7 maanden kan ik weer televisie kijken en bellen in de auto, en hij luistert min of meer als ik iets zeg!
Onderdeeltje (ULF / AT-Telematics control Unit) was lastig te krijgen en ik was nummer 83 op de BMW-wereldwachtlijst, maar 7 maanden en 753,30 euro later doet alles het weer
Top echt blij mee
Ik vind de aanbod van nette E46 best tegenvallen, of ze zijn extreem duurquote:Op zaterdag 4 februari 2017 17:27 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Maar er staan toch genoeg E46's te koop? En anders uit Duitsland? BPM vrij of heel laag. Keuring en kentekens etc. kost je iets van 200 euro totaal.
Ja is een reserve kloontje wegens een ban, maar morgen om 12.05 uur is Ping weer terug.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 17:32 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ben jij de "omgebouwde" kloon van Ping?
Ben jij de enige die spraakherkenning gebruikt?
Maar mooi dat het weer werkt.
quote:Op zaterdag 4 februari 2017 17:51 schreef Hooters het volgende:
[..]
: "kaart rijrichting" of "kaart noordelijk" en dan gaat de radio op een willekeurige zender of de verwarming hoger.
Kun je niet ergens een hok kopen voor 250 euro, dan rustig zoeken naar je BMW, en daarna dat hok weer verkopen voor 250?quote:Op zaterdag 4 februari 2017 17:51 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik vind de aanbod van nette E46 best tegenvallen, of ze zijn extreem duur
Duitsland zou kunnen, maar ik heb met spoed een auto nodig
E39 geen optie? Zijn fijne auto's, al zeg ik het zelf.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 17:51 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik vind de aanbod van nette E46 best tegenvallen, of ze zijn extreem duur
Duitsland zou kunnen, maar ik heb met spoed een auto nodig
Ja maar die je bekeken hebt is dus ook niet netjes. Ik zou nooit een auto kopen met tegenzin omdat je een auto wilt. Ik zou dan ook even een krotje kopen en rustig doorzoeken (in Duitsland).quote:Op zaterdag 4 februari 2017 17:51 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik vind de aanbod van nette E46 best tegenvallen, of ze zijn extreem duur
Duitsland zou kunnen, maar ik heb met spoed een auto nodig
Ik wil die blindering er juist in hebbenquote:Op zaterdag 11 februari 2017 00:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Vandaag eindelijk m'n jaren 90 blindering laten verwijderen Ziet er een stuk beter uit! Alleen m'n radio antenne zit in het raam verwerkt, maar deze werkte al niet meer waarschijnlijk dus zat er een andere op de ruit. Die hebben we moeten weghalen om de blindering goed te kunnen verwijderen. Heeft iemand misschien tips voor een onzichtbare optie? Ik vind de huidige raamantennes niet echt mooi. En ik kom wel wat dingen tegen, maar vraag me dan af of het wel goed werkt want lees ook negatieve verhalen.
Haha je had het mogen hebben! Het was flink spiegelend groen, vond ik net iets te. Als het subtiel iets donkerder was ok.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 10:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik wil die blindering er juist in hebben
Neem een plakantenne van een goed merk, en houd er rekening mee dat als je zonwerend glas hebt, het minder goed kan werken. De folielaag in je ruit die UV straling weert, houdt ook een gedeelte van de radiogolven buiten.
Of beide.quote:Op zondag 12 februari 2017 17:22 schreef Hyaenidae het volgende:
Zit er nog een praktisch nut aan dat verlagen of wil je gewoon graag de showboii uithangen?
Af fabriek vind ik het ook wel mooi. After market wordt het al minder, dan moet het wel echt heel goed gedaan zijn en niet te donker (dat vind ik wat fout).quote:Op zaterdag 11 februari 2017 15:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
Blindering/tinting vind ik inderdaad ook fijn. Je kunt net wat makkelijker je spullen laten liggen en het ziet er ook nog eens netjes uit.
Nee hij rijdt goed, daarom wil ik er ook niet zomaar iets aan veranderen.quote:Op zondag 12 februari 2017 17:22 schreef Hyaenidae het volgende:
Zit er nog een praktisch nut aan dat verlagen of wil je gewoon graag de showboii uithangen?
Ik snap wel wat je bedoelt. Dat reflecterende is niet per se mooi. Ik ben voorstander van gewoon strak, zwart, niet shiny.quote:Op zondag 12 februari 2017 17:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Af fabriek vind ik het ook wel mooi. After market wordt het al minder, dan moet het wel echt heel goed gedaan zijn en niet te donker (dat vind ik wat fout).
Bij mijne was het in de jaren '90 waarschijnlijk geplaatst en was spiegelend groen. Deed af aan de auto vond ik. Eerst alles vanaf de B-stijl, de ramen van de achterportieren heb ik zelf toen vrij gemaakt en laatst dus de rest.
Beetje lastig om het op de foto te laten zien:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het lijkt mij een PGC folie die spiegelen en door de reflectie komt de standaard groene tint van het glas dubbel sterk naar voren. Niet lelijk bij een groene auto vind ik.quote:Op zondag 12 februari 2017 17:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Af fabriek vind ik het ook wel mooi. After market wordt het al minder, dan moet het wel echt heel goed gedaan zijn en niet te donker (dat vind ik wat fout).
Bij mijne was het in de jaren '90 waarschijnlijk geplaatst en was spiegelend groen. Deed af aan de auto vond ik. Eerst alles vanaf de B-stijl, de ramen van de achterportieren heb ik zelf toen vrij gemaakt en laatst dus de rest.
Beetje lastig om het op de foto te laten zien:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het plastic wat er af kwam was wel flink groen. In het echt reflecteerde het nog meer dan op de foto's. Op zich stond het ook niet verkeerd hoor, maar ik vind zonder gewoon een stuk mooier. Hij is wat een tikkeltje fout naar mooi classic vind ik nu. Nog geen goede foto er van verder.quote:Op zondag 12 februari 2017 18:41 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Het lijkt mij een PGC folie die spiegelen en door de reflectie komt de standaard groene tint van het glas dubbel sterk naar voren. Niet lelijk bij een groene auto vind ik.
Een lichte tint op een grijze basis is bij dit soort auto's mooier of een classic green.
[ afbeelding ]
Neem eens een kijkje naar dit soort dingenquote:Op zondag 12 februari 2017 17:11 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik wil mijn auto iets verlagen verlagen, om de afstand tussen band en carrosserie gelijk te krijgen.
Het gaat dus om 1.5 cm dat de voorkant naar beneden moet, de achterkant wil ik niet lager omdat het dan fout wordt.
[ afbeelding ]
Een Eibach Prokit zal de auto 1 á 1.5 cm aan de voorkant verlagen, maar een garage heeft mij sterk afgeraden om alleen de voorkant te doen en daardoor zal de achterkant 0.5 á 1 cm zakken. (schiet ik dus niet veel mee op) De garage zegt dat de springrate van de veren gelijk moet zijn.
Wat zouden jullie doen..... een schroefsetje om anderhalve centimeter te verlagen vind ik wat overdreven. En kunnen bij zo'n kleine verlaging de standaard schokbrekers blijven zitten?
Bedankt voor de tip!!quote:Op maandag 13 februari 2017 16:59 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Neem eens een kijkje naar dit soort dingen
[ afbeelding ]
Een topschotel waarmee je de voorkant 10-20mm kan verlagen. Mijn maat heeft het onder zn 335i E92 en de look is echt perfect!
http://www.supersport.de/(...)ngruppe-de-1-87.html
Owh. Nou me maat heeft wel gewoon het M onderstel en die dingen..quote:Op maandag 13 februari 2017 19:00 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip!!
Oww.. ik lees nu dat het niet voor de ///M is.
SUPERSPORT Tieferlegungs Federteller BMW 1er (E87) ,3er IV,V (E46,E90,E91,E92,E93), Z4 (Z85), 5er (E39) 02/98- Heckantrieb 10-20mm tiefer mit TÜV §19.3 (ersetzt den oberen Federteller, nicht für M-Technik & M3)
Ik ga er even verder op doorzoeken....
Als dat wil doen heel graag!quote:Op maandag 13 februari 2017 20:10 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Owh. Nou me maat heeft wel gewoon het M onderstel en die dingen..
Kan eens vragen welke hij precies heeft..
quote:Op vrijdag 3 februari 2017 12:26 schreef Hyperdude het volgende:
BMW 5-serie historie filmpjes sinds dec. 2016 op YT.
Filmpjes gemaakt door BMW zelf
E12
E28
E34
E39
E60
Is goed gelukt. Bij de F30 hebben ze ook dat zilveren interieur meegenomen. Gelukkig heb ik zelf een houten interieur waarbij je een dun zilveren lijn ziet.quote:Op donderdag 16 februari 2017 15:03 schreef matigeuser het volgende:
Zo. Heb het interieur van mijn 330i laten spuiten in hoogglans zwart. Of, hoe BMW het noemt, 'Piano Black'. Zelf de interieurlijsten verwijderd, maar het spuiten aan iemand over gelaten die er ervaring mee heeft. Een vriend van mijn vader heeft het klusje op zich genomen en ik moet zeggen dat het goed gelukt is. Ook het stuur heb ik laten spuiten, alleen dan in mat zwart. Had wellicht nog iets lichter van kleur gemogen, maar in ieder geval al veel beter dan het origineel.
Ik vond dat zilveren interieur altijd maar een beetje 'goedkoop' aandoen. Nu zit ik in een veel 'luxere' auto, zo voelt het.
Zie hier het verschil tussen voor en na.
Voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
Niet veel geld kwijt en heel erg blij mee.
Netjes hoor!quote:Op donderdag 16 februari 2017 15:03 schreef matigeuser het volgende:
Zo. Heb het interieur van mijn 330i laten spuiten in hoogglans zwart. Of, hoe BMW het noemt, 'Piano Black'. Zelf de interieurlijsten verwijderd, maar het spuiten aan iemand over gelaten die er ervaring mee heeft. Een vriend van mijn vader heeft het klusje op zich genomen en ik moet zeggen dat het goed gelukt is. Ook het stuur heb ik laten spuiten, alleen dan in mat zwart. Had wellicht nog iets lichter van kleur gemogen, maar in ieder geval al veel beter dan het origineel.
Ik vond dat zilveren interieur altijd maar een beetje 'goedkoop' aandoen. Nu zit ik in een veel 'luxere' auto, zo voelt het.
Zie hier het verschil tussen voor en na.
Voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
Niet veel geld kwijt en heel erg blij mee.
Nice, dat ziet er stukken beter uit moet ik zeggen.quote:Op donderdag 16 februari 2017 15:03 schreef matigeuser het volgende:
Zo. Heb het interieur van mijn 330i laten spuiten in hoogglans zwart. Of, hoe BMW het noemt, 'Piano Black'
Uiteraardquote:Op vrijdag 17 februari 2017 12:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
Best wat verschil tussen de foto's ja Vraag is... heb je dan ook de sierlijsten in de portieren meegenomen? Anders wordt het zo'n bij elkaar geraapt zooitje...
Haha shit, betrapt. De eerste foto is inderdaad een voorbeeldfoto van een vergelijkbare auto die ik heb opgezocht.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 11:20 schreef chiren het volgende:
[..]
Netjes hoor!
Heb je er ondertussen ook parkeersensoren voor in laten bouwen? Of stoelverwarming? Of een elektrisch zonnescherm?
Er zijn in ieder geval wat knopjes bijgekomen boven de asbak
En de pedalen zijn ook anders
En de eerste heeft geen leer
De eerste zal wel een voorbeeldfoto zijn?
En idd, knal er een zwart M-shortshift pookje op! De oude kun je er zo aftrekken en de nieuwe erop klikken/duwen/slaan. Kijk wel uit dat je jezelf niet in je bek slaat als je de oude eraf trekt
Blacklines heb ik er toevallig eergister ingemikt en het staat echt -zoveel- beter dan die grote rooie teletubbielampen:quote:Op vrijdag 17 februari 2017 23:41 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Haha shit, betrapt. De eerste foto is inderdaad een voorbeeldfoto van een vergelijkbare auto die ik heb opgezocht.
2e foto is mijn eigen foto. De parkeersensoren en elektrisch zonnescherm zitten er dus al in.
Op zich vind ik die zilveren pook wel mooi eigenlijk. Dat kleurdetail komt dan terug in de iDrive knop en op de ventilatorknopjes. Dus ik denk dat ik het zo laat. Anders wordt het allemaal wel erg zwart.
Het moet wel af en toe afgestoft worden dat hoogglans zwart, maar het kijkt erg mooi zo.
(Walnoten) houten interieurlijsten vind ik overigens ook mooi. Maar ben nooit geen fan geweest van de aluminium en titanium lijsten.
Ook net weer iets minder standaard zo.
Het enige wat ik wellicht nog een keer wil doen is de achterlichten vervangen door blacklines.
Hmmmm, das een nieuwe combinatie.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 11:35 schreef chiren het volgende:
Een M3 evo met een 540pk motor van een E39 M3. Heel mooie bak ook.
Ah, het sjonnificeren is begonnen.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 01:09 schreef chiren het volgende:
Blacklines heb ik er toevallig eergister ingemikt en het staat echt -zoveel- beter dan die grote rooie teletubbielampen:
En blinderen is ook wel een must bij een zwarte, toevallig vanavond laten doen:
Last but not least de hoogglans zwarte grille
De blacklines hebben ze trouwens te koop bij HL automotive in rdam. http://www.hlautomotive.com
Ze hebben daar ook replicas, die heb ik er ook inzitten. Zijn 100e goedkoper (175 vs 275) dan de originele. Heb ze beiden in de winkel in mn handen gehad en 0 verschil. Just a tip.
Nee ik heb het blok gezien, het is de 6 in lijn, helemaal onder handen genomen door een bmw tuner in Groningen? Blok is helemaal opgeboord, hoge compressie, andere zuigers ofc, nieuwe uitlaatlijn van voor naar achter, remap etc etcquote:Op zaterdag 18 februari 2017 13:06 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Hmmmm, das een nieuwe combinatie.
Zal de V8 van een M5 wel zijn... Al is het redelijk pittig om daar nog even 140 pk extra uit te halen..
Het sjonnieficeren is al klaar Overigens, als je destijds een shadowline e90 besteld had, heb je exact wat ik nu heb, incl de getinte ramen, blackline achterlichten en zwarte raamlijsten. Alles wat ik ermee heb gedaan is gewoon oem bij de bmw dealer te bestellen.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 13:27 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ah, het sjonnificeren is begonnen.
Hmmm dat ziet er idd wel sjiek uit!quote:Op zaterdag 18 februari 2017 12:11 schreef matigeuser het volgende:
Mooi interieur Chiren!
De 325i heeft een heerlijke motor. Scheelt in de praktijk niet veel met de 330i.
Ik denk dat piano black juist bij jouw interieur geweldig zou staan. Hier wat foto's van een vergelijkbare kleur van iemand die het heeft laten wrappen. Ik denk zelf dat spuiten net wat mooier is en ook langer meegaat, maar kan ook weer smaak zijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo, das wel een dikke E30 ja. Hoe komt die aan 540pk?? Ziek.
Enige 6 in lijn die in uit M5 komt is uit de E34 of uit E28 (M88/3 of een S38B36/S38B38)quote:Op zaterdag 18 februari 2017 13:58 schreef chiren het volgende:
[..]
Nee ik heb het blok gezien, het is de 6 in lijn, helemaal onder handen genomen door een bmw tuner in Groningen? Blok is helemaal opgeboord, hoge compressie, andere zuigers ofc, nieuwe uitlaatlijn van voor naar achter, remap etc etc
Boven de 300km/u begint hij te zweven dus veel harder is hij nog niet gegaan.
Originele blok is ook nog aanwezig, met 70k gelopen, kan er zo weer in
200 euro inclusief btw voor alle ruiten (behalve de voorruit), hoelang is hij daarmee bezig geweest?quote:Ik was voor 7 ramen tinten 200 euro kwijt (http://www.profcars.nl), maar hij zei dat de lijsten wrappen zo'n kloteklus is dat hij daar zo'n 230 euro voor vroeg. Plastidippen kan ook nog, dat zou ongeveer de helft kosten. Dat gaat ongeveer een jaar mee voor je het opnieuw moet laten doen.
200 euro lijkt me zeer cheap. Ik heb een aantal maanden geleden ruimschoots het dubbele betaald (wel station, dus twee extra ruiten).quote:Op zaterdag 18 februari 2017 17:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
200 euro voor blindering is vrij cheap toch?
M3 motor heeft misschien een turbo of supercharger, gebeurt ook weleens. Ook al is de originele motor er nog bij, de rest heeft wel meer dan 70k gelopen en zal dus nooit meer zoveel waard worden als OEM. Wel is het leuk natuurlijk.
Ik had in m'n Audi A4 B6 ook beige met zwarte lijsten. Erg mooi, maar durfde er amper in te stappen qua besmettelijkheid. Voor mij gewoon zwart of andere donkere kleur nu, voor de gemoedsrust 😄
[ afbeelding ]
200 euro inclusief btw is natuurlijk heel erg weinig, gaat ook nog de folie en andere kosten vanaf en dan sta je voor een paar euro per uur te werken.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 17:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
200 euro lijkt me zeer cheap. Ik heb een aantal maanden geleden ruimschoots het dubbele betaald (wel station, dus twee extra ruiten).
Beige interieur is inderdaad heel chic, maar je moet er mee uitkijken. In een A4 B6 ziet het er echt goed uit, sowieso blijft dat een tijdloos mooie auto. Toch ben ik nu wel blij met zwart... ik zit regelmatig in de auto te eten en stap nog wel eens met licht vervuilde kleding in, volgens mij zou mijn interieur er inmiddels echt al uitzien als een smeerput als het beige was geweest. Bruin is daarin wat veiliger.
Het was 200 inclusief btw en folie. Ongeveer 2u mee bezig geweest (wel met een hulp om de deurpanelen los te halen zodat ook het onderste gedeelte van de ruit netjes getint werd). Hij werkt met Suntek folie en is ook Suntek gecertificeerd en wordt ook regelmatig ingehuurd door Suntek DE om daar soms exclusieve auto's (zoals een Enzo) te tinten. De auto die voor mij getint werd, was een Bentley. In de middag had hij de SBS6 filmploeg nog over de vloer om een auto te wrappen voor Hart in Actie.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 16:34 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
200 euro inclusief btw voor alle ruiten (behalve de voorruit), hoelang is hij daarmee bezig geweest?
klikken gewoon vast toch normaliter? je kunt er een klein dingetje montagekit in het midden op doen voor wat extra hold, maar zou niet nodig moeten zijn.quote:Op zondag 19 februari 2017 13:04 schreef MrBanaan1 het volgende:
Iemand van jullie ervaring met een nieuwe badge op de motorkap bevestigen? Ben sinds kort eigenaar van een 1-serie (waarover ik al eerder iets vroeg ). Nu is het logo op de snelweg er laatst af gevlogen Pure pech helaas. Ik wil nu dus even weten welke lijm oid ik het beste kan gebruiken om een nieuwe vast te zetten...
Ja dat heb ik dus ook.. Mijn werkjas is niet de schoonste en heeft wel wat zwarte plekken door laden/lossen etc. Ik durfde daar echt nooit mee in de Audi te stappen (en inderdaad echt een tijdloos mooie auto, zowel van binnen als buiten). Maar moet zeggen dat het nooit echt heel vies werd binnenin, als je een beetje oplette. Maar toch, bij m'n zwarte interieur in de BMW zie je helemaal niks Stuk beter!quote:Op zaterdag 18 februari 2017 17:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
200 euro lijkt me zeer cheap. Ik heb een aantal maanden geleden ruimschoots het dubbele betaald (wel station, dus twee extra ruiten).
Beige interieur is inderdaad heel chic, maar je moet er mee uitkijken. In een A4 B6 ziet het er echt goed uit, sowieso blijft dat een tijdloos mooie auto. Toch ben ik nu wel blij met zwart... ik zit regelmatig in de auto te eten en stap nog wel eens met licht vervuilde kleding in, volgens mij zou mijn interieur er inmiddels echt al uitzien als een smeerput als het beige was geweest. Bruin is daarin wat veiliger.
Ligt volkomen aan de staatquote:Op zondag 19 februari 2017 17:41 schreef Doublepain het volgende:
Heb een klein vraagje
3 serie uit '97, benzine, +250K teller..
Is het nog waard om te halen voor een klein jaartje?
Aha, goed luisteren zegt al veel dus.. Thanksquote:Op zondag 19 februari 2017 17:50 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja als die er goed uit ziet...
Goed luisteren naar de motor. Als die WARM is toeren naar 3000 brengen en goed luisteren naar een tikkend/kloppend geluid. ( drijfstang lagers )
Als dat er niet is prima
Verder even deur vergrendeling checken, (gm5 module ) luisteren naar een bonkend geluid als je over een onregelmatige weg rijdt ( draagarmen ), luisteren naar een bonkend geluid bij schakelen. ( hardy schijf )
Dat is wel het meest belangrijke
Ziet er wel goed uit, klein beetje lak problemen zei ie, het is dat APK tot december is, heb een auto tot november ongeveer nodigquote:
Ja, ik wist het niet Kon me voorstellen dat er nog wat lijm bij moest, maar schijnbaar alleen klikken dus.quote:Op zondag 19 februari 2017 14:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
klikken gewoon vast toch normaliter? je kunt er een klein dingetje montagekit in het midden op doen voor wat extra hold, maar zou niet nodig moeten zijn.
Zo 1 hadden m'n ouders ook, voor een caravan zijn ze best geinig 😄quote:
Ik laat mijn mooiweerauto trouwens lekker stilstaan in de winter. Een kwartiertje draaien zorgt, volgens mij, alleen maar voor een motorblok en uitlaat vol water/condens. Warm wegzetten met volle tank aan de druppellader en na de winter start ie ieder jaar weer in 1 keer.quote:Op donderdag 23 februari 2017 17:47 schreef pvdplanet het volgende:
Er staat o.a. ook een coole in nieuwstaat verkerende Puch 300GD, een oude Alfa GTV, een Porsche 911 uit de jaren 60 en een aantal oude Amerikanen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |