Bestellen via internet?quote:Op woensdag 14 december 2016 12:27 schreef Wespensteek het volgende:
Moet toch niet nog gekker worden, als vrouwen geen boodschappen mogen doen hoe komen mannen dan aan eten?
Hoezo die hebben overdag toch niks anders te doen dan thee te drinken, kunnen ze ook wel even langs de Carrefour wandelen.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:27 schreef Wespensteek het volgende:
Moet toch niet nog gekker worden, als vrouwen geen boodschappen mogen doen hoe komen mannen dan aan eten?
Heeft allemaal niets met Islam te maken. En ook niet met Moslims.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
En dan vragen sommige mensen zich nog af waarom het in zoveel islamitische landen een grote puinhoop is.
Gij vuige racist. Islam is vrede, dat weet toch iedereen.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:22 schreef DevFreak het volgende:
Dit is met recht de meest achterlijke cultuur die ik ooit heb meegemaakt.
Ohja, dat is waar. Sorry!quote:Op woensdag 14 december 2016 12:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Gij vuige racist. Islam is vrede, dat weet toch iedereen.
Maar de multicul samenleving is toch een prachtiig iets? Al die andere prachtige culturen gezamenlijk in Europa, dat wordt toch 1 groot feest?quote:Op woensdag 14 december 2016 12:52 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Elke keer als ik dit soort berichten lees, ben ik bang voor de toekomst
Evolutie en ontwikkeling van de mensheid gaat in sommige gevallen de verkeerde kant op
Nee hoor, ze helpen de evolutie. Zonder vrouwen sterven ze uitquote:Op woensdag 14 december 2016 12:52 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Elke keer als ik dit soort berichten lees, ben ik bang voor de toekomst
Evolutie en ontwikkeling van de mensheid gaat in sommige gevallen de verkeerde kant op
Ik moest lachenquote:Op woensdag 14 december 2016 12:59 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Nee hoor, ze helpen de evolutie. Zonder vrouwen sterven ze uit
Allen. Dus geen sprake van racisme.quote:
Maar dit zijn toch op zichzelf staande incidenten?quote:Op woensdag 14 december 2016 13:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
Onbegrijpelijk dat mensen zich nog verbazen over de opkomst van populistisch rechts in Europa. En le Pen en Wilders hoeven zo weinig te doen als reclame voor hun respectievelijke partijen
Ontkennen, wegkijken, batatelliseren.quote:Radicale stroming van islam’
Sinds de reportage is uitgezonden heeft staatssecretaris Pascale Boistard, die zich richt op vrouwenzaken, toegegeven dat er in Frankrijk sprake is van ‘een aantal gebieden waar vrouwen niet worden geaccepteerd’.
Volgens Boistard worden vrouwen inderdaad verbannen uit wijken waar voornamelijk moslims wonen. ‘Maar het gaat om een politieke stroming die niet wordt gevolgd door de meeste Franse moslims,’ stelt de politicus.
Ja maar als je hierop tegen bent ben je gewoon een tokkie.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
Onbegrijpelijk dat mensen zich nog verbazen over de opkomst van populistisch rechts in Europa. En le Pen en Wilders hoeven zo weinig te doen als reclame voor hun respectievelijke partijen
Als het alleen kaffirvrouwen zijn is daar ook geen sprake van. Er is maar één soort racisme.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:01 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Allen. Dus geen sprake van racisme.
Incidentjes, allemaal.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:03 schreef vaduz het volgende:
[..]
Maar dit zijn toch op zichzelf staande incidenten?
KLopt, de multiculturele droom moet gekoesterd worden vanwege al de prachtige dingen die het gebracht heeft. De slechte zaken zijn gewoon incidentjes.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:04 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ja maar als je hierop tegen bent ben je gewoon een tokkie.
Zweden?quote:Op woensdag 14 december 2016 13:08 schreef matigeuser het volgende:
Ik hoop dat degenen die hier over klagen, ook verstandig zullen stemmen in maart. Maar aangezien mensen banger zijn voor Wilders en 'rechts' dan voor goedaardige moslimpjes, vrees ik het ergste.
We laten ons gewoon langzaam maar zeker wegcijferen uit onze eigen landen. Geen enkel ander land op de wereld, naast Westerse landen, zou dit doen.
PVV, of meer van deze shit de komende jaren. Deal with it.
Als ik kijk hoe het beleid in Nederland is dat zijn het juist de partijen die vinden dat de staat zich niet moet bemoeien met deze zaken de oorzaak van de problemen. Vreemd genoeg zijn dat vaak de rechtse partijen die vinden dat mensen het zelf maar uit moeten zoeken, vervolgens gaan ze wel klagen als die mensen er een puinhoop van maken. Wilders is ook steeds weer tegen subsidies geweest zodra het gaat om integratie en voorlichting aan minderheden:quote:Op woensdag 14 december 2016 13:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
http://www.pvv.nl/index.p(...)elijkheidsverklaringquote:Het Nederlands is onze landstaal en dit zal worden vastgelegd in de Grondwet.
Alle teksten en mededelingen vanwege de overheid worden uitsluitend in het Nederlands weergegeven. Geen folders in het Arabisch of het Turks.
Dit ja. Ik ben absoluut geen pvv aanhanger maar ik snap wel waarom ze zo groot worden. Als niemand dit soort zaken oppakt dan is het logisch dat men op Le pen of Wilders stemt. Dit soort praktijken moet je in een west Europees land toch niet willenquote:Op woensdag 14 december 2016 13:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
En in het verleden zijn 'die mensen' op geen enkele manier geholpen met (een poging tot) aanpassing aan 'onze samenleving'?quote:Op woensdag 14 december 2016 13:13 schreef Wespensteek het volgende:
Als je die mensen niet helpt om zich aan te passen aan onze samenleving en je bemoeit je er verder niet mee moet je later niet gaan klagen
Vrij vaak niet inderdaad, de gedachte was hier werken en dan oprotten. Vandaar dat er ook een groot probleem is met vrij veel van de oudere immigranten die geen/nauwelijks Nederlands spreken, vooral de vrouwen en vandaar ook dat hun kinderen vaak grote problemen hebben.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:17 schreef Kopiko het volgende:
[..]
En in het verleden zijn 'die mensen' op geen enkele manier geholpen met (een poging tot) aanpassing aan 'onze samenleving'?
Er zijn inderdaad ook mensen die zelf veel initiatief hebben genomen en het erg goed doen. Het probleem ontstaat dus ook doordat er grote verschillen bestaan tussen mensen op gebied van intelligentie, doorzettingskracht en andere eigenschappen. Beleid houdt daar vreemd genoeg geen rekening mee maar dat is dan ook weer de instelling van de politiek geweest die zegt dat mensen zichzelf maar moeten redden. Als mensen zichzelf dan niet redden ontstaat toch een maatschappelijk probleem.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:20 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ah, vrij vaak niet. Dus ook vrij vaak wel.
Hoezo is dat ineens onze verantwoordelijkheid? Dat is toch de verantwoordelijkheid van de migrant. Als ik naar het buitenland ga verhuizen dan doe ik toch ook al het mogelijke om me aan te passen en mijn verblijf daar zo aangenaam mogelijk te maken.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:17 schreef Kopiko het volgende:
[..]
En in het verleden zijn 'die mensen' op geen enkele manier geholpen met (een poging tot) aanpassing aan 'onze samenleving'?
Het idee was oprotten maar vervolgens mochten ze blijven en kregen ongebreidelde toegang tot subsidies, al dan niet met folders in hun eigen taal.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vrij vaak niet inderdaad, de gedachte was hier werken en dan oprotten. Vandaar dat er ook een groot probleem is met vrij veel van de oudere immigranten die geen/nauwelijks Nederlands spreken, vooral de vrouwen en vandaar ook dat hun kinderen vaak grote problemen hebben.
Ervaringen uit andere landen leert juist dat landen waar immigranten het minst 'geholpen' worden, ze het beste integreren.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:13 schreef Wespensteek het volgende:
Als je die mensen niet helpt om zich aan te passen aan onze samenleving en je bemoeit je er verder niet mee moet je later niet gaan klagen als ze zich niet aanpassen en verder gaan met zoals ze gewend zijn en mogelijk zelfs radicaliseren onder invloed van kwaadwillende mensen.
rechts heb ik niet zo'n moeite mee maar Wilders ga ik echt niet op stemmenquote:Op woensdag 14 december 2016 13:08 schreef matigeuser het volgende:
Ik hoop dat degenen die hier over klagen, ook verstandig zullen stemmen in maart. Maar aangezien mensen banger zijn voor Wilders en 'rechts' dan voor goedaardige moslimpjes, vrees ik het ergste.
We laten ons gewoon langzaam maar zeker wegcijferen uit onze eigen landen. Geen enkel ander land op de wereld, naast Westerse landen, zou dit doen.
Niet bepaald mee eens, zie het verschil tussen Nederland en Frankrijk.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:40 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ervaringen uit andere landen leert juist dat landen waar immigranten het minst 'geholpen' worden, ze het beste integreren.
Wegkijkers zullen wel verrast zijn. Alhoewel, de vaste kliek goedpraters zie ik nog niet in dit topic.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:42 schreef Twiitch het volgende:
Wie is nog verrast dan. Dit soort extremen zijn al decennia in de maak.
Integreren of bedoel je op eigen benen staan. Welke landen kun je noemen waar ze het beste integreren met de minste overheidsbemoeienis?quote:Op woensdag 14 december 2016 13:40 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ervaringen uit andere landen leert juist dat landen waar immigranten het minst 'geholpen' worden, ze het beste integreren.
Ook in Frankrijk zijn immigranten en met name Algerijnen vanuit schuldgevoel gesteund, maar ook daar zijn het de opvolgende generaties die voor problemen zorgen.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niet bepaald mee eens, zie het verschil tussen Nederland en Frankrijk.
Integreren en op eigen benen staan heeft behoorlijk wat overlap. Ik zal eens zoeken of ik er nog wat van kan vinden.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Integreren of bedoel je op eigen benen staan. Welke landen kun je noemen waar ze het beste integreren met de minste overheidsbemoeienis?
Dat betwijfel ik. Als je kijkt naar bijv Amerika, dan staan de meeste migranten goed op eigen benen. Op de overheid (maatschappij) teren zoals hier is er niet bij. Toch is de amerikaanse maatschappij behoorlijk gesegregeerd, en leven groepen behoorlijk lang elkaar heen in eigen wijken. Voordeel wat Amerika heeft is dat ze zoveel ruimte hebben zodat niemand zich er aan stoort.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:45 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Integreren en op eigen benen staan heeft behoorlijk wat overlap. Ik zal eens zoeken of ik er nog wat van kan vinden.
Ik vind die segregatie in de steden in de vs wel meevallen, er is grote scheiding tussen arm en rijk en net zoals overal ter wereld zoeken (ex)landgenoten elkaar op, maar ik zie ook wel veel door elkaar heen lopen. Maar goed, dat is wat ik gezien heb in NY en San Francisco.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Als je kijkt naar bijv Amerika, dan staan de meeste migranten goed op eigen benen. Op de overheid (maatschappij) teren zoals hier is er niet bij. Toch is de amerikaanse maatschappij behoorlijk gesegregeerd, en leven groepen behoorlijk lang elkaar heen in eigen wijken. Voordeel wat Amerika heeft is dat ze zoveel ruimte hebben zodat niemand zich er aan stoort.
Het probleem in Frankrijk, België en de UK is dat het de overheid niets interesseert. Waardoor radicale moslims vrij spel hebben. Het probleem uit de OP speelt al jaren.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Integreren of bedoel je op eigen benen staan. Welke landen kun je noemen waar ze het beste integreren met de minste overheidsbemoeienis?
Laatst nog geweest, heb zelfs mijn portemonnee nog.quote:
Survival of the fittest hoor, niks mis mee.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:08 schreef matigeuser het volgende:
Prima. Maar dan ook niet zeiken als binnen nu en korte tijd de pleuris uitbreekt.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
rechts heb ik niet zo'n moeite mee maar Wilders ga ik echt niet op stemmen
met zijn Henk en zijn Ingrid
Ik weet nog heel goed dat ik me (o.a. hier) begon uit te spreken tégen de hoofddoek. En ik was dit en ik was dat. De negatieve labeltjes waren alom tegenwoordig. Islamofoob, racist en natuurlijk het ge-eikte discriminazie-gejank werd uit vele hoeken geschreeuwd.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:18 schreef Loekie1 het volgende:
Een reportage van de nieuwszender France 2 heeft ophef veroorzaakt in Frankrijk. Uit de korte documentaire blijkt dat in specifieke straten en plaatsen in Frankrijk vrouwen niet welkom zijn.
http://www.elsevier.nl/bu(...)moslimwijken-417777/
Dacht je dat je alles gehad had.
Het probleem is dat 'wij' de fittest zijn, maar 'zij' zijn met meer.quote:Op woensdag 14 december 2016 14:28 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Survival of the fittest hoor, niks mis mee.
We hebben het hier over Frankrijk. Een land met miljoenen moslims die vaak in getto's wonen. Waar jaren lang helemaal niets is gedaan aan integratie en de politie die niet eens de wijken inging. Heel anders dan Nederland.quote:Op woensdag 14 december 2016 14:32 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ik weet nog heel goed dat ik me (o.a. hier) begon uit te spreken tégen de hoofddoek. En ik was dit en ik was dat. De negatieve labeltjes waren alom tegenwoordig. Islamofoob, racist en natuurlijk het ge-eikte discriminazie-gejank werd uit vele hoeken geschreeuwd.
Want hoe hád ik de euvele moed om me te bemoeien met de kledij van een ander. Ook het geniepige "het is alleen maar een stukje stof" heb ik vaak voorbij zien komen. Het vileine "het zijn er maar een paar" argument is inmiddels doorgeschoven naar de boerka/niqaab/gezichtsluier.
Weggelachen en weggehoond werd ik, zeker als ik beweerde dat het slechts een begin was. Dat na verloop van tijd (het tempo ken ik niet) de vrijheid van alle vrouwen - moslima's én niet-moslima's - zou worden afgenomen. Eerst via de hoofddoek, dan via de zwaardere vormen van sluiering (let in dit kader ook op het ontstaan van de zgn onschuldige boerkini) en het terroriseren van ongesluierde vrouwen, inmiddels met het opeisen van segregatie in steeds meer situaties en met als slot het verdwijnen van vrouwen uit de openbare ruimte.
Kunnen we wérkelijk zo verbaasd zijn hierover? Hoe kan het, gezien de situatie in moslimlanden, waar het allang gangbaar is dat vrouwen niet of nauwelijks buitenshuis komen (al dan niet onder begeleiding). Valt het niemand anders op dat alleen de heel jonge moslim-meisjes nog buitenspelen? Was "femme de la rue" geen wake up call? Hoe is het in godsnaam mogelijk dat de boerkini en gesegregeerde (sport)activiteiten nog kunnen worden verkocht als zijnde "emancipatie-bevorderend"?
Hoe ernstig de situatie is illustreer ik met het volgende feit: de afgelopen paar decennia is er geen enkele echt grote demonstratie meer geweest, op één na! Het malieveld zat afgeladen vol met boze moslims vanwege het boerkaverbod in Frankrijk. Het ging dus niet eens om iets wat NL-se moslims betrof, nee het ging om wetgeving in het buitenland!
Of het nou komt door de cultuur, de islam of de combinatie van die twee. Uiteindelijk is de politieke islam, met als onderliggende ideologie het salafisme/wahabisme, stevig in NL (en elders) gevestigd en heeft de oorlog aan ons verklaard. Iedereen, moslim én niet-moslim, zal ooit kleur moeten bekennen (al dan niet onder dwang van de omstandigheden).
Ik persoonlijk heb dat allang gedaan. De islam moet terug achter de voordeur en de politieke variant moet worden uitgeroeid. Het is puur gif. Het is haat verpakt als lifestyle, die onacceptabel en onmogelijk te integreren in onze samenleving is. Je kunt niet tolerant zijn jegens intolerantie.
Het is ook altijd de schuld van iemand anders hè? Die mongolen hoeven nooit verantwoordelijkheid te nemen voor wat dan ook. Flikker toch op, man.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als ik kijk hoe het beleid in Nederland is dat zijn het juist de partijen die vinden dat de staat zich niet moet bemoeien met deze zaken de oorzaak van de problemen. Vreemd genoeg zijn dat vaak de rechtse partijen die vinden dat mensen het zelf maar uit moeten zoeken, vervolgens gaan ze wel klagen als die mensen er een puinhoop van maken. Wilders is ook steeds weer tegen subsidies geweest zodra het gaat om integratie en voorlichting aan minderheden:
[..]
http://www.pvv.nl/index.p(...)elijkheidsverklaring
Als je die mensen niet helpt om zich aan te passen aan onze samenleving en je bemoeit je er verder niet mee moet je later niet gaan klagen als ze zich niet aanpassen en verder gaan met zoals ze gewend zijn en mogelijk zelfs radicaliseren onder invloed van kwaadwillende mensen.
Wij zijn helemaal niet de fittest, dat zijn zij en met een grote voorsprong. Fysiek vele malen sterker, mentaal harder, ze delen gemeenschappelijke idealen, kijken de hele dag oorlogs-tv, zijn meesterkameleons en niet te beroerd om de vijand op het verkeerde been te zetten (taqqya). Wat hebben wij? Epidemische obesitas, DWDD en Pauw, SJW's, safe spaces, een ziekelijke will to please, grenzeloze tolerantie voor intoleranten, 15 miljoen autisten en borderliners.quote:Op woensdag 14 december 2016 14:33 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Het probleem is dat 'wij' de fittest zijn, maar 'zij' zijn met meer.
Maar ergens heb je wel gelijk. Mijn volk roept dit ook over zichzelf af. Vrouwen staan letterlijk 'welkom welkom' te zingen om vrouwenhatende haakneuzen binnen te halen. Blijkbaar hebben ze toch liever gewelddadige badguys dan blanke slappe 'ja schatje, sorry schatje' watjes.
In die zin zijn wij dan inderdaad weer de zwakkeren.
Welnee. Aanpassen is je eigen verantwoordelijkheid. Proeftijd zit er bijna op. Ongeschikt. Doei.quote:Als je die mensen niet helpt om zich aan te passen aan onze samenleving en je bemoeit je er verder niet mee moet je later niet gaan klagen als ze zich niet aanpassen en verder gaan met zoals ze gewend zijn en mogelijk zelfs radicaliseren onder invloed van kwaadwillende mensen.
Ja, in die zin gaf ik je ook al gelijk. Als het op 'oorlog' aankomt, dan zijn wij zeker niet (meer) de fittest.quote:Op woensdag 14 december 2016 14:50 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Wij zijn helemaal niet de fittest, dat zijn zij en met een grote voorsprong. Fysiek vele malen sterker, mentaal harder, ze delen gemeenschappelijke idealen, kijken de hele dag oorlogs-tv, zijn meesterkameleons en niet te beroerd om de vijand op het verkeerde been te zetten (taqqya). Wat hebben wij? Epidemische obesitas, DWDD en Pauw, SJW's, safe spaces, een ziekelijke will to please, grenzeloze tolerantie voor intoleranten, 15 miljoen autisten en borderliners.
Rien ne va plus.
Het zal deze verkiezingen moeten gebeuren. Amerika komt ons niet nog een keer redden.quote:Op woensdag 14 december 2016 15:00 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ja, in die zin gaf ik je ook al gelijk. Als het op 'oorlog' aankomt, dan zijn wij zeker niet (meer) de fittest.
Maar wij zijn slimmer. En hopelijk gaat dat nog onze redding worden. Al denk ik dat het op het laatste moment gaat gebeuren, of niet meer.
Zoals ik al zei verwelkomen wij nog liever de vijand dan dat we ook maar één iemand beledigen.
We zijn zo goed geworden, dat we een bedreiging zijn voor ons eigen voortbestaan.
En dit komt vooral door vrouwen en slappe mannen. Waar we er nogal veel van hebben in dit land.
Het goede nieuws is, dat ik steeds meer mensen wakker zie worden. Platforms als Fok! en GeenStijl zitten vol met mensen die wél begrijpen dat we in een noodsituatie zitten en dat we er iets aan moeten doen.
Als ik naar de peilingen kijk dan zie ik dat veel mensen wél begrijpen dat er maar één optie is momenteel die ons kan helpen.
Het zal op het nippertje worden of net niet, vrees ik. Mocht het fout gaan en hier de pleuris uitbreken, dan kan ik in ieder geval met een gerust hart tegen iedereen zeggen 'I told you so'. Ik voorzag en benoemde deze problemen namelijk al toen ik 16 was. En heb heel mijn leven bijna alleen maar mensen tegenover me gehad die me uitmaakte voor moslimhater, xenofoob, racist, etc.
Langzaam maar zeker worden we wakker. Hopelijk nog op tijd.
NU nóg anders dan Nederland bedoel je.quote:Op woensdag 14 december 2016 14:45 schreef Megumi het volgende:
[..]
We hebben het hier over Frankrijk. Een land met miljoenen moslims die vaak in getto's wonen. Waar jaren lang helemaal niets is gedaan aan integratie en de politie die niet eens de wijken inging. Heel anders dan Nederland.
En 'jij bent welkom, welkom in mijn land' zingen voor inteeltvolk wat vrouwen minacht.quote:Op woensdag 14 december 2016 15:03 schreef ToT het volgende:
En feministen maar tegen de grote boze gemene enge blanke man vechten.
De actualiteit in Europa.quote:
Lang niet geneukt zeker?quote:Op woensdag 14 december 2016 15:12 schreef matigeuser het volgende:
[..]
En 'jij bent welkom, welkom in mijn land' zingen voor inteeltvolk wat vrouwen minacht.
Zoals ik al zei worden onze vrouwen nog liever verkracht door een sterke haakneus, dan dat ze moeten neuken met onze zielige gefeminiseerde slappe mannetjes. Geen wonder dat vrouwen massaal hun haren kort knippen en lopen te domineren.
Het feminisme is eigenlijk één grote shit-test die wij als man collectief gefaald hebben. Resultaat? Mannen ongelukkig én vrouwen ongelukkig.
Dan de moslimmannen, die geven wél tegengas. Die domineren vrouwen nog wel. En daar dromen onze vrouwen ook stiekem van.
Er zal toch niemand hier beweren dat het niet vooral vrouwen zijn die links en soft stemmen. Die links en soft alles pappen en nathouden. Begrip hebben voor de moeilijke jeugd van Marokkaantjes en ze daarom maar voor 48 werkstraf veroordelen na het in elkaar slaan van die racistische opa.
En mannen die daar iets van willen zeggen, worden direct monddood gemaakt en uitgemaakt voor racist en seksist. En, omdat mannen altijd willen neuken, passen mannen zich maar weer aan aan de wensen van de vrouw.
Het probleem is dat vrouwen helemaal niet weten wat ze willen. We zijn nu, na jaren zeiken en zeiken, veranderd in mannen zoals de vrouw die dan zogenaamd zou willen. Meegaand, attent, politiek correct, lief, begripvol, gedeelde kostwinner, etc.
En het resultaat? Nu zijn ze op ons uitgekeken. Het bleek allemaal een test.
Wat een vrouw zegt is niet wat ze wil. Wat een vrouw doet, dat is wat ze wil.
Dus mannen, man the fuck up. Neuk je vrouw hard als ze weer begint de zeiken. Pak je eigen ruimte terug. Zeg waar het op staat.
Als een vrouw jou aantrekkelijk vindt, dan vindt ze jou nog steeds aantrekkelijk nadat je iets hebt gezegd waar zij het niet mee eens is. Sterker nog, niks is zo afstotelijk dan je mening aanpassen zodat je het zogenaamd met haar eens kunt zijn. Dus benoem de waarheid. Benoem het gevaar wat op de loer ligt en doe er gvd iets aan.
Mannen hebben dit land opgebouwd en onze cultuur al duizenden jaren beschermd met gevaar voor eigen leven en het wordt tijd dat we dit weer gaan doen. Stop met het luisteren naar Femke Halsema's en andere zeikwijven. En bij gebrek aan beter, stem op Wilders.
Mannen zijn simpele opportunisten. De premium girls walgen steeds meer van die zwakke broeders en gaan voor een sterke man.quote:
nee, daar hebben vrouwen last van andere onderdrukking.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:36 schreef MichaelScott het volgende:
Gek genoeg hebben ze daar in Myanmar geen last van.
Geen last van. Maar ik ben dan ook niet zo'n slapjanus.quote:Op woensdag 14 december 2016 15:25 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Mannen zijn simpele opportunisten. De premium girls walgen steeds meer van die zwakke broeders en gaan voor een sterke man.
quote:Op woensdag 14 december 2016 14:32 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ik weet nog heel goed dat ik me (o.a. hier) begon uit te spreken tégen de hoofddoek. En ik was dit en ik was dat. De negatieve labeltjes waren alom tegenwoordig. Islamofoob, racist en natuurlijk het ge-eikte discriminazie-gejank werd uit vele hoeken geschreeuwd.
Want hoe hád ik de euvele moed om me te bemoeien met de kledij van een ander. Ook het geniepige "het is alleen maar een stukje stof" heb ik vaak voorbij zien komen. Het vileine "het zijn er maar een paar" argument is inmiddels doorgeschoven naar de boerka/niqaab/gezichtsluier.
Weggelachen en weggehoond werd ik, zeker als ik beweerde dat het slechts een begin was. Dat na verloop van tijd (het tempo ken ik niet) de vrijheid van alle vrouwen - moslima's én niet-moslima's - zou worden afgenomen. Eerst via de hoofddoek, dan via de zwaardere vormen van sluiering (let in dit kader ook op het ontstaan van de zgn onschuldige boerkini) en het terroriseren van ongesluierde vrouwen, inmiddels met het opeisen van segregatie in steeds meer situaties en met als slot het verdwijnen van vrouwen uit de openbare ruimte.
Kunnen we wérkelijk zo verbaasd zijn hierover? Hoe kan het, gezien de situatie in moslimlanden, waar het allang gangbaar is dat vrouwen niet of nauwelijks buitenshuis komen (al dan niet onder begeleiding). Valt het niemand anders op dat alleen de heel jonge moslim-meisjes nog buitenspelen? Was "femme de la rue" geen wake up call? Hoe is het in godsnaam mogelijk dat de boerkini en gesegregeerde (sport)activiteiten nog kunnen worden verkocht als zijnde "emancipatie-bevorderend"?
Hoe ernstig de situatie is illustreer ik met het volgende feit: de afgelopen paar decennia is er geen enkele echt grote demonstratie meer geweest, op één na! Het malieveld zat afgeladen vol met boze moslims vanwege het boerkaverbod in Frankrijk. Het ging dus niet eens om iets wat NL-se moslims betrof, nee het ging om wetgeving in het buitenland!
Of het nou komt door de cultuur, de islam of de combinatie van die twee. Uiteindelijk is de politieke islam, met als onderliggende ideologie het salafisme/wahabisme, stevig in NL (en elders) gevestigd en heeft de oorlog aan ons verklaard. Iedereen, moslim én niet-moslim, zal ooit kleur moeten bekennen (al dan niet onder dwang van de omstandigheden).
Ik persoonlijk heb dat allang gedaan. De islam moet terug achter de voordeur en de politieke variant moet worden uitgeroeid. Het is puur gif. Het is haat verpakt als lifestyle, die onacceptabel en onmogelijk te integreren in onze samenleving is. Je kunt niet tolerant zijn jegens intolerantie.
Ik zeg nergens dat mensen geen verantwoordelijkheid moeten nemen en zelf geen verantwoordelijkheid hebben voor hun gedrag, zo zal ik ook niet beweren dat jij niet zelf schuldig bent aan het volkomen overbodige schelden wat je doet.quote:Op woensdag 14 december 2016 14:48 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Het is ook altijd de schuld van iemand anders hè? Die mongolen hoeven nooit verantwoordelijkheid te nemen voor wat dan ook. Flikker toch op, man.
Neenee, als je moslim bent, ben je fascist. En een vrouwenhater.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:04 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ja maar als je hierop tegen bent ben je gewoon een tokkie.
Volwassen moslims zijn dus net honden? Je moet ze disciplineren en vertellen waar en wanneer ze mogen schijten anders worden ze vals?quote:Op woensdag 14 december 2016 13:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als ik kijk hoe het beleid in Nederland is dat zijn het juist de partijen die vinden dat de staat zich niet moet bemoeien met deze zaken de oorzaak van de problemen. Vreemd genoeg zijn dat vaak de rechtse partijen die vinden dat mensen het zelf maar uit moeten zoeken, vervolgens gaan ze wel klagen als die mensen er een puinhoop van maken. Wilders is ook steeds weer tegen subsidies geweest zodra het gaat om integratie en voorlichting aan minderheden:
[..]
http://www.pvv.nl/index.p(...)elijkheidsverklaring
Als er iemand is die uitzonderlijk goed geïntegreerd is, dan is het het wel Bansheeboy. Verder ben je weer aan het raaskallen zoals gebruikelijk. Een andere mening hebben staat niet gelijk aan niet geintegreerd zijn.quote:Op woensdag 14 december 2016 15:05 schreef stopnaald het volgende:
[..]
NU nóg anders dan Nederland bedoel je.
Veel, heel veel moslims zijn allesbehalve gemotiveerd om te integreren. BansheeBoy (geen idee waar die gebleven is) is daarvan zo'n voorbeeld. Had onder zijn avatar de leus assimilatie = laxatie = stront staan. Hield er behoorlijk extreme denkbeelden op na als ik op zijn posten moet afgaan, maar vond zichzelf ondertussen oh zo geweldig geïntegreerd. 's Avonds op straat bijv, zeker als de dame(s) nog onbegeleid waren ook, was al genoeg excuus voor aanranding of verkrachting. Want ja, da's logisch.....aldus BSB.
Maar hé, hij had een baan (in de ict) en hij betaalde zijn belastingen en dat moest maar voldoende zijn.
Deze mentaliteit heeft helemaal niks met Frankrijk, de franse wetgeving of de banlieus te maken. Dit is hier. Dit was geruime tijd terug al het geval en de situatie is eerder verslechterd dan verbeterd.
Ik kauw het nog maar eens voor: we zijn in oorlog. Een oorlog omtrent normen en waarden. Een oorlog over lifestyle en mentaliteit. Een oorlog die door moslims is gestart en die hun inspiratie putten uit de politieke islam.
En wegkijken is ook een keuze.....
Ik kijk altijd naar het gedrag van individuele mensen omdat er binnen groepen mensen zulke grote verschillen zijn. Zo vind ik de uitingen van iemand bijvoorbeeld van belang omdat die zoveel zeggen over die persoon, sommige mensen realiseren zich bijvoorbeeld niet dat een poging anderen te beledigen of kwetsen vooral tot gevolg heeft dat ze zichzelf belachelijk maken.quote:Op woensdag 14 december 2016 16:02 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Volwassen moslims zijn dus net honden? Je moet ze disciplineren en vertellen waar en wanneer ze mogen schijten anders worden ze vals?
kloptquote:Op woensdag 14 december 2016 16:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neenee, als je moslim bent, ben je fascist. En een vrouwenhater.
Het is als het moedwillig laten groeien en woekeren van een stinkend kankergezwel en elke keer onder de deken even kijken hoe slecht het gaat en dan snel de deken weer netjes terugleggen.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:29 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Het idee was oprotten maar vervolgens mochten ze blijven en kregen ongebreidelde toegang tot subsidies, al dan niet met folders in hun eigen taal.
Massaal importeren van achterlijkheid zonder verantwoordelijkheidsgevoel is niet verstandig. Die conclusie kun je wel trekken. Dat dit nog steeds niet voor iedereen duidelijk is vind ik stuitend.
Je weet dat het wrs moeilijk zelfmoord plegen is met homeopathische middeltjes hè.quote:Op woensdag 14 december 2016 16:48 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Het is als het moedwillig laten groeien en woekeren van een stinkend kankergezwel en elke keer onder de deken even kijken hoe slecht het gaat en dan snel de deken weer netjes terugleggen.
Een homeopathische zelfmoord.
Een dodelijke ziekte behandelen met homeopathische middeltjes is zelfmoord.quote:Op woensdag 14 december 2016 16:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je weet dat het wrs moeilijk zelfmoord plegen is met homeopathische middeltjes hè.
Waarom zou je uberhaupt op een vrouw willen spugen?quote:Op woensdag 14 december 2016 16:51 schreef wickedmen het volgende:
We moeten ze terugpakken.
Zo spugen op een Moslimvrouw
Omdat het een Booslim isquote:Op woensdag 14 december 2016 16:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom zou je uberhaupt op een vrouw willen spugen?
Ja, okee op die manier wel.quote:Op woensdag 14 december 2016 16:51 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Een dodelijke ziekte behandelen met homeopathische middeltjes is zelfmoord.
Aangeleerde hulpeloosheid is een enorm probleem bij socialisme.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:40 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Omdat incest onder die woestijnapen al honderden jaren heel gewoon is. Van incest is bekend dat het de intelligentie doet dalen.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
En dan vragen sommige mensen zich nog af waarom het in zoveel islamitische landen een grote puinhoop is.
Ofwel, jij hebt net zo'n lage dunk van vrouwen als de eerste de beste haatbaard.quote:Op woensdag 14 december 2016 15:12 schreef matigeuser het volgende:
[..]
En 'jij bent welkom, welkom in mijn land' zingen voor inteeltvolk wat vrouwen minacht.
Zoals ik al zei worden onze vrouwen nog liever verkracht door een sterke haakneus, dan dat ze moeten neuken met onze zielige gefeminiseerde slappe mannetjes. Geen wonder dat vrouwen massaal hun haren kort knippen en lopen te domineren.
Het feminisme is eigenlijk één grote shit-test die wij als man collectief gefaald hebben. Resultaat? Mannen ongelukkig én vrouwen ongelukkig.
Dan de moslimmannen, die geven wél tegengas. Die domineren vrouwen nog wel. En daar dromen onze vrouwen ook stiekem van.
Er zal toch niemand hier beweren dat het niet vooral vrouwen zijn die links en soft stemmen. Die links en soft alles pappen en nathouden. Begrip hebben voor de moeilijke jeugd van Marokkaantjes en ze daarom maar voor 48 werkstraf veroordelen na het in elkaar slaan van die racistische opa.
En mannen die daar iets van willen zeggen, worden direct monddood gemaakt en uitgemaakt voor racist en seksist. En, omdat mannen altijd willen neuken, passen mannen zich maar weer aan aan de wensen van de vrouw.
Het probleem is dat vrouwen helemaal niet weten wat ze willen. We zijn nu, na jaren zeiken en zeiken, veranderd in mannen zoals de vrouw die dan zogenaamd zou willen. Meegaand, attent, politiek correct, lief, begripvol, gedeelde kostwinner, etc.
Dus mannen, man the fuck up. Neuk je vrouw hard als ze weer begint de zeiken. Pak je eigen ruimte terug. Zeg waar het op staat.
Als een vrouw jou aantrekkelijk vindt, dan vindt ze jou nog steeds aantrekkelijk nadat je iets hebt gezegd waar zij het niet mee eens is. Sterker nog, niks is zo afstotelijk dan je mening aanpassen zodat je het zogenaamd met haar eens kunt zijn. Dus benoem de waarheid. Benoem het gevaar wat op de loer ligt en doe er gvd iets aan.
Mannen hebben dit land opgebouwd en onze cultuur al duizenden jaren beschermd met gevaar voor eigen leven en het wordt tijd dat we dit weer gaan doen. Stop met het luisteren naar Femke Halsema's en andere zeikwijven. En bij gebrek aan beter, stem op Wilders.
Vertel ff dat die vrouwen dat willen, verband worden. Dan hebben we dat ook weer gehad.quote:Op woensdag 14 december 2016 17:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ofwel, jij hebt net zo'n lage dunk van vrouwen als de eerste de beste haatbaard.
Dat zegt MatigeUser nu juist, geniequote:Op woensdag 14 december 2016 17:53 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Vertel ff dat die vrouwen dat willen, verband worden. Dan hebben we dat ook weer gehad.
Dan zijn jullie het toch eens? Dat argument hoor ik wel vaker uit de progressieve hoek namelijk. De boerka moet bijvoorbeeld ook gevierd worden omdat moslimvrouwen dat graag willen dragen.quote:Op woensdag 14 december 2016 17:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zegt MatigeUser nu juist, genie
Ja, alleen moet je eerst even quoten waar ik mezelf onder de progressieven schaar, en waar ik vervolgens burka's een culturele verrijking vind. Of ben je weer aan het projecteren?quote:Op woensdag 14 december 2016 17:57 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dan zijn jullie het toch eens? Dat argument hoor ik wel vaker uit de progressieve hoek namelijk. De boerka moet bijvoorbeeld ook gevierd worden omdat moslimvrouwen dat graag willen dragen.
En mocht je er iets van zeggen...quote:Op woensdag 14 december 2016 13:42 schreef Twiitch het volgende:
Wie is nog verrast dan. Dit soort extremen zijn al decennia in de maak.
quote:Op woensdag 14 december 2016 16:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als er iemand is die uitzonderlijk goed geïntegreerd is, dan is het het wel Bansheeboy.
Excusez moi, hoe omschrijf je jezelf dan? Een conservatieve socialist?quote:Op woensdag 14 december 2016 17:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, alleen moet je eerst even quoten waar ik mezelf onder de progressieven schaar, en waar ik vervolgens burka's een culturele verrijking vind. Of ben je weer aan het projecteren?
Dat dekt de lading aardig ja.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:00 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Excusez moi, hoe omschrijf je jezelf dan? Een conservatieve socialist?
Nou nee, ik heb wel vrij nozel gereageerd, maar dat negeer je dan kennelijk. #91.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Moraal van deze thread:
Vrouwonvriendelijke opmerkingen, ze behandelen als domme kinderen die niet echt zelfstandig kunnen denken, en ze zien als hompen vlees waar af en toe een penis in moet, MAG wel, mits het uit een rechtse mannelijke mond komt.
Anders is het gevaarlijk, democratie-ondermijnend, barbaars, achterlijk, middeleeuws, etcetera.
'weer dit puntje'...quote:Op woensdag 14 december 2016 18:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou nee, ik heb wel vrij nozel gereageerd, maar dat negeer je dan kennelijk. #91.
Omdat jij weer dit puntje wilt maken en dus eigenlijk beetje hetzelfde bent dan toch imho.
Ga dan in op de normale on topic terzijdes die ik maak, maar dat doe je niet, nu ook niet, je wilt alleen maar mensen aan het kruis nagelen. Discussie hoef je dus ook niet om te komen bij jou, terwijl je dat anderen verwijt...quote:Op woensdag 14 december 2016 18:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
'weer dit puntje'...
Tuurlijk, is volstrekt normaal en niet hypocriet, die anti-vrouwen bagger hier.
Selectief verontwaardigd weer, Ryan?quote:Op woensdag 14 december 2016 18:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ga dan in op de normale on topic terzijdes die ik maak, maar dat doe je niet, nu ook niet, je wilt alleen maar mensen aan het kruis nagelen. Discussie hoef je dus ook niet om te komen bij jou, terwijl je dat anderen verwijt...
Vrouwonvriendelijk hoor, stellen dat iemands handelingen luider spreken dan woorden.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het volgende is een quote uit:
1) de Koran
2) een onsamenhangend betoog van een rechtse PVV'er die onze cultuur komt redden van de barbaren.
"Wat een vrouw zegt is niet wat ze wil. Wat een vrouw doet, dat is wat ze wil.
Dus mannen, man the fuck up. Neuk je vrouw hard als ze weer begint de zeiken. Pak je eigen ruimte terug. Zeg waar het op staat."
U kunt een ijskast winnen, wellicht.
quote:Op woensdag 14 december 2016 18:25 schreef Grems het volgende:
[..]
Vrouwonvriendelijk hoor, stellen dat iemands handelingen luider spreken dan woorden.
Als ik zeg dat ik een heel lieve jongen ben maar ondertussen iedereen de moeder klap, ben ik dan een lieve jongen, Etto?
Maar dan ben ik dus niet lief, ondanks dat ik het zeg? Dat kan toch niet Etto.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
Nee dan: "Neuk je vrouw hard als ze weer begint de zeiken."
Moet je niet weer die foto posten van gutmenschmeisjes?
Jij representeert in deze alle mannen? Dat zou inderdaad uitermate vreemd zijn ja.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:27 schreef Grems het volgende:
[..]
Maar dan ben ik dus niet lief, ondanks dat ik het zeg? Dat kan toch niet Etto.
Ben wel benieuwd, welke 'handelingen' van 'vrouwen' spreken luider dan woorden?quote:Op woensdag 14 december 2016 18:27 schreef Grems het volgende:
[..]
Maar dan ben ik dus niet lief, ondanks dat ik het zeg? Dat kan toch niet Etto.
Het geldt voor alle mensen, handelingen zijn veel belangrijker dan woorden. Vandaar dat het als ouders ook zaak is om zelf niet te roken in plaats van tegen je kinderen te preken dat ze het vooral niet ook moeten gaan doen.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij representeert in deze alle mannen? Dat zou inderdaad uitermate vreemd zijn ja.
Ja, erg leuk... en wat zijn nu die 'handelingen' van 'vrouwen'?quote:Op woensdag 14 december 2016 18:29 schreef Grems het volgende:
[..]
Het geldt voor alle mensen, handelingen zijn veel belangrijker dan woorden. Vandaar dat het als ouders ook zaak is om zelf niet te roken in plaats van tegen je kinderen te preken dat ze het vooral niet ook moeten gaan doen.
Dat kan, net zoals bij mannen, van alles zijn. Als ze zegt vegetariër te zijn maar je ziet haar iedere dag tijdens de lunch gerookte kip naar binnen werken kan ze zeggen wat ze wil, haar handelingen tonen een andere realiteit.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, erg leuk... en wat zijn nu die 'handelingen' van 'vrouwen'?
Vreemd, want MatigeUser had het gewoon over 'vrouwen'... niet over vegetarische vrouwen of boze vrouwen of vrouwelijke panda's, maar 'vrouwen'...quote:Op woensdag 14 december 2016 18:31 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat kan, net zoals bij mannen, van alles zijn. Als ze zegt vegetariër te zijn maar je ziet haar iedere dag tijdens de lunch gerookte kip naar binnen werken kan ze zeggen wat ze wil, haar handelingen tonen een andere realiteit.
Nogmaals, het geldt voor alle mensen. Inclusief dus vrouwen.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vreemd, want MatigeUser had het gewoon over 'vrouwen'... niet over vegetarische vrouwen of boze vrouwen of vrouwelijke panda's, maar 'vrouwen'...
Dus welke handelingen hebben deze vrouwen allemaal zo gemeen?
Nee, ik ga serieus in op het artikeltje en bijgevoegd filmpje daarin. Dat doen niet echt veel mensen, wat jij vaststelt terecht. Maar jij doet het zelf ook niet dus.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Selectief verontwaardigd weer, Ryan?
Ja, maar dan had hij toch wel 'alle mensen', of 'iedereen' geschreven? Frappant dat hij het heeft over 'vrouwen'...quote:Op woensdag 14 december 2016 18:33 schreef Grems het volgende:
[..]
Nogmaals, het geldt voor alle mensen. Inclusief dus vrouwen.
Kan enkel zeggen dat ik je vragen deel, meer niet.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik ga serieus in op het artikeltje en bijgevoegd filmpje daarin. Dat doen niet echt veel mensen, wat jij vaststelt terecht. Maar jij doet het zelf ook niet dus.
Ik heb daar paar opmerkingen geplaatst, want de hele narratief vertrouw ik niet helemaal toch, hè de teneur van het artikeltje, maar niemand die er dus op reageert........
Ik heb de desbetreffende opmerking en het bijbehorende topic niet gelezen Etto. Is ook niet relevant aangezien het een universeel principe is.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, maar dan had hij toch wel 'alle mensen', of 'iedereen' geschreven? Frappant dat hij het heeft over 'vrouwen'...
Dat blijkt wel weer ja...quote:Op woensdag 14 december 2016 18:35 schreef Grems het volgende:
[..]
Ik heb de desbetreffende opmerking en het bijbehorende topic niet gelezen Etto. Is ook niet relevant aangezien het een universeel principe is.
Maar vertel Etto, wat wil je precies horen dan?
Klasse post!quote:
Waarom ga je dan zeiken op anderen en niet gewoon proberen er een normale discussie van te maken?quote:Op woensdag 14 december 2016 18:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kan enkel zeggen dat ik je vragen deel, meer niet.
Maar je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag Etto, aangezien het zo vrouwonvriendelijk is om te stellen dat daden luider spreken dan woorden.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat blijkt wel weer ja...
Lees z'n comment eerst even. Kom dan terug met je 'universele principes'...
Omdat ik de hypocrisie enerzijds hilarisch vindt en anderzijds bespottelijk.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waarom ga je dan zeiken op anderen en niet gewoon proberen er een normale discussie van te maken?
Waar verdedig ik wat, precies Janitor? Kun je even quoten?quote:Op woensdag 14 december 2016 18:38 schreef TheJanitor het volgende:
Gelachen om Etto. Zelfs dit verdedigen.
Jij hebt het steeds over individuen, en koppelt daarnaast ook nog eens een bepaalde eigenschap daaraan, en terecht.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:39 schreef Grems het volgende:
[..]
Maar je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag Etto, aangezien het zo vrouwonvriendelijk is om te stellen dat daden luider spreken dan woorden.
Stel nu eens Etto, dat ik mijzelf voordoe als een uitermate vrijgevig persoon en mijn buren, die ik al vele jaren ken, hebben 10 euro nodig om bij het ziekenhuis te komen zodat ze hun dochter nog één keer kunnen zien en ik weiger ze die 10 euro. Ben ik dan vrijgevig Etto? Ik zeg het toch?
Als je stelt dat ik niet vrijgevig ben Etto, ben je dan man onvriendelijk? Grems onvriendelijk?
Wat vervelend Etto dat je nog steeds geen antwoord weet te geven. Erg jammer hoor.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij hebt het steeds over individuen, en koppelt daarnaast ook nog eens een bepaalde eigenschap daaraan, en terecht.
Zaak is: er staat 'vrouwen' en hun 'handelingen'. Geen individuele vrouwen, geen specifieke eigenschappen, maar 'vrouwen'.
Dus, leg uit: hoe rijm je dat met je universele principe?
Je valt mensen aan die ervan walgen.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar verdedig ik wat, precies Janitor? Kun je even quoten?
Nou het gaat meer om dat artikeltje en wat erin staat, het filmpje, en dan ben ik enige mate sceptisch. Mijn Frans is niet 100 op 100 meer, maar kan toch genoeg verstaan om mijn vraagtekens te zetten via dat filmpje tav waar het artikeltje mee komt. Bij Elsevier denken ze wrs ook dat niemand meer Frans verstaat btw.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat ik de hypocrisie enerzijds hilarisch vindt en anderzijds bespottelijk.
Ben ZEER te porren voor een discussie in deze met MatigeUser, zou graag horen waarom wij onszelf zouden moeten verzetten tegen islamisering wanneer het zijn grootste doel nastreeft: domineren van vrouwen.
Aangezien het voor letterlijk iedereen geldt is er niets mis met die uitspraak. Als hij het in een topic over homoseksuele zwarte pieten had gezegd over homoseksuele pieten was er ook niets mis mee geweest, het gaat namelijk ook voor homoseksuele zwarte pieten op.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Speciaal voor Grems:
DIT staat er in de post van MatigeUser:
Niet 'die vrouw', 'bepaalde vrouwen', 'de buurvrouw'... noppes. Gewoon: VROUWEN.
Ik val users aan die zeggen op te komen voor onze Westerse cultuur en waarden, en vervolgens net zo achterlijk over vrouwen praten als de eerste de beste haatimam.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:43 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Je valt mensen aan die ervan walgen.
Lees even zijn hele comment, kom dan terug en probeer het nog eens.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:46 schreef Grems het volgende:
[..]
Aangezien het voor letterlijk iedereen geldt is er niets mis met die uitspraak. Als hij het in een topic over homoseksuele zwarte pieten had gezegd over homoseksuele pieten was er ook niets mis mee geweest, het gaat namelijk ook voor homoseksuele zwarte pieten op.
En vrouwen. En mannen.
Wat is één van de voornaamste klachten van Nederlandse vrouwen over Nederlandse mannen, Etto?quote:Op woensdag 14 december 2016 18:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik val users aan die zeggen op te komen voor onze Westerse cultuur en waarden, en vervolgens net zo achterlijk over vrouwen praten als de eerste de beste haatimam.
Daar hoor ik jou dan weer niet over. Zoals ik dus al zei: het mag best, vrouwen als stront behandelen, ze zien als domme kinderen, ervan uit gaan dat 'ze niet echt willen wat ze zeggen' etcetera, zolang het maar uit een mond komt die niet van een moslim is.
Sterker nog, MatigeUser PRIJST zelfs de moslimmannen omdat die nog wel tegengas geven en hun vrouwen domineren... en DAAR zeg jij niks over...
Echt, ga een hobby zoeken hypocriet.
Dat ga je me ongetwijfeld zeggen?quote:Op woensdag 14 december 2016 18:47 schreef Grems het volgende:
[..]
Wat is één van de voornaamste klachten van Nederlandse vrouwen over Nederlandse mannen, Etto?
Ik hoef geen comments te lezen, aangezien het universeel waar is. Als MatigeUser stelt dat vrouwen zuurstof nodig hebben hoef ik de hele post ook niet te lezen om het met hem eens te zijn.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lees even zijn hele comment, kom dan terug en probeer het nog eens.
Geen humor?quote:Op woensdag 14 december 2016 18:47 schreef Grems het volgende:
[..]
Wat is één van de voornaamste klachten van Nederlandse vrouwen over Nederlandse mannen, Etto?
Nu ben je aan het trollen.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:48 schreef Grems het volgende:
[..]
Ik hoef geen comments te lezen, aangezien het universeel waar is. Als MatigeUser stelt dat vrouwen zuurstof nodig hebben hoef ik de hele post ook niet te lezen om het met hem eens te zijn.
Veel plezier, Grems.quote:Op woensdag 14 december 2016 15:12 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Het topic gaat over het verbannen van vrouwen uit bepaalde wijken. Dat vind ik niet in het vrije Europa thuis horen. Dat jij je dan kwader maakt over mensen die dat ook vinden en dat wat tactloos brengen vind ik grappig. Je bent bozer over hoe mensen op een forum dingen zeggen dan dat vrouwen vrijheden worden ontnomen.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik val users aan die zeggen op te komen voor onze Westerse cultuur en waarden, en vervolgens net zo achterlijk over vrouwen praten als de eerste de beste haatimam.
Daar hoor ik jou dan weer niet over. Zoals ik dus al zei: het mag best, vrouwen als stront behandelen, ze zien als domme kinderen, ervan uit gaan dat 'ze niet echt willen wat ze zeggen' etcetera, zolang het maar uit een mond komt die niet van een moslim is.
Sterker nog, MatigeUser PRIJST zelfs de moslimmannen omdat die nog wel tegengas geven en hun vrouwen domineren... en DAAR zeg jij niks over...
Echt, ga een hobby zoeken hypocriet.
Dan had je dat eerste stukje moeten citeren, de rest van de post doet niets af aan het feit datquote:
Stellen dat de islam geen plek heeft in Europaquote:Op woensdag 14 december 2016 18:52 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Het topic gaat over het verbannen van vrouwen uit bepaalde wijken. Dat vind ik niet in het vrije Europa thuis horen. Dat jij je dan kwader maakt over mensen die dat ook vinden en dat wat tactloos brengen vind ik grappig. Je bent bozer over hoe mensen op en forum dingen zeggen dan dat vrouwen vrijheden worden ontnomen.![]()
Einstein: als het aan types als MatigeUser ligt worden die vrijheden van vrouwen OOK ontnomen... Wat heet: als ze zeiken moet je ze keihard neuken kennelijk...quote:Op woensdag 14 december 2016 18:52 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Het topic gaat over het verbannen van vrouwen uit bepaalde wijken. Dat vind ik niet in het vrije Europa thuis horen. Dat jij je dan kwader maakt over mensen die dat ook vinden en dat wat tactloos brengen vind ik grappig. Je bent bozer over hoe mensen op een forum dingen zeggen dan dat vrouwen vrijheden worden ontnomen.![]()
Zeg eens Grems, vind jij dat vrouwen eigenlijk gedomineerd willen worden?quote:Op woensdag 14 december 2016 18:52 schreef Grems het volgende:
[..]
Dan had je dat eerste stukje moeten citeren, de rest van de post doet niets af aan het feit dat
Gewoon klopt.
Ik denk dat je wat projecteert. Maar succes met het beschermen van dingen die fout zijn.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Einstein: als het aan types als MatigeUser ligt worden die vrijheden van vrouwen OOK ontnomen... Wat heet: als ze zeiken moet je ze keihard neuken kennelijk...
Dag Janitor
Het buiten willen houden van zowel haatbaarden als Neanderthalers die vrouwen als hompen willoos vlees zien is fout?quote:Op woensdag 14 december 2016 18:55 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik denk dat je wat projecteert. Maar succes met het beschermen van dingen die fout zijn.
In welke zin, Etto? Ik geloof wel dat de gemiddelde vrouw een voorkeur heeft voor een zelfverzekerde man die een leidende rol op zich neemt. Bedoel je dat Etto of iets anders?quote:Op woensdag 14 december 2016 18:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zeg eens Grems, vind jij dat vrouwen eigenlijk gedomineerd willen worden?
Zo, en waar baseer je dat op?quote:Op woensdag 14 december 2016 18:56 schreef Grems het volgende:
[..]
In welke zin, Etto? Ik geloof wel dat de gemiddelde vrouw een voorkeur heeft voor een zelfverzekerde man die een leidende rol op zich neemt. Bedoel je dat Etto of iets anders?
Argumentum ad Baudetum.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zeg eens Grems, vind jij dat vrouwen eigenlijk gedomineerd willen worden?
Maar vertel eens Etto, ben je het oneens met mij? Lijkt mij dat het nu toch eindelijk ook wel een keer tijd wordt om antwoord te gaan geven.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo, en waar baseer je dat op?
Wat tactloos? Als ik dat teruglees zou ik dat toch anders omschrijven, ben jij dat nu echt aan het verdedigen?quote:Op woensdag 14 december 2016 18:52 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Het topic gaat over het verbannen van vrouwen uit bepaalde wijken. Dat vind ik niet in het vrije Europa thuis horen. Dat jij je dan kwader maakt over mensen die dat ook vinden en dat wat tactloos brengen vind ik grappig. Je bent bozer over hoe mensen op een forum dingen zeggen dan dat vrouwen vrijheden worden ontnomen.![]()
Uiteraard ben ik het oneens. Ik geloof daadwerkelijk in de idealen van de Verlichting en de superioriteit van de westerse cultuur: geen enkel individu, man of vrouw, blank of zwart, mag door een ander individu gedomineerd worden. Vrijheid is voor mij namelijk meer dan een schaamlap om xenofobische, seksistische rommel te spuien. Ik acht dat de pijler van de Westerse cultuur.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:59 schreef Grems het volgende:
[..]
Maar vertel eens Etto, ben je het oneens met mij? Lijkt mij dat het nu toch eindelijk ook wel een keer tijd wordt om antwoord te gaan geven.
Jij gaat ook niet ontopic uiteraard. Geef even commentaar anders op #91.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat tactloos? Als ik dat teruglees zou ik dat toch anders omschrijven, ben jij dat nu echt aan het verdedigen?
Nee nee Etto. Ik stelde dat veel vrouwen een voorkeur hebben voor zelfverzekerde mannen die een leidende positie innemen in de relatie. Ben je daar niet mee eens?quote:Op woensdag 14 december 2016 19:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uiteraard ben ik het oneens. Ik geloof daadwerkelijk in de idealen van de Verlichting en de superioriteit van de westerse cultuur: geen enkel individu, man of vrouw, blank of zwart, mag door een ander individu gedomineerd worden. Vrijheid is voor mij namelijk meer dan een schaamlap om xenofobische, seksistische rommel te spuien. Ik acht dat de pijler van de Westerse cultuur.
In een ondergeschikte positie gemanoeuvreerd worden op basis van je sekse, etniciteit, seksuele voorkeur of wat dies meer zij is verwerpelijk.
Is zeer ontopic. Toont de hypocrisie van de meute rechtsen aan. Gros is net zo minachtend jegens vrouwen als de moslimmannen die ze zeggen te bestrijden.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij gaat ook niet ontopic uiteraard. Geef even commentaar anders op #91.
Nee.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:03 schreef Grems het volgende:
[..]
Nee nee Etto. Ik stelde dat veel vrouwen een voorkeur hebben voor zelfverzekerde mannen die een leidende positie innemen in de relatie. Ben je daar niet mee eens?
Maar je mag niet kritisch zijn tav islam, want dat is xenofobie en xenofobisch zijn is erger dan die waarden van de Verlichting verdedigen, die moslims met voeten treden, althans dat wordt dan beweerd in dit topic???quote:Op woensdag 14 december 2016 19:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uiteraard ben ik het oneens. Ik geloof daadwerkelijk in de idealen van de Verlichting en de superioriteit van de westerse cultuur: geen enkel individu, man of vrouw, blank of zwart, mag door een ander individu gedomineerd worden. Vrijheid is voor mij namelijk meer dan een schaamlap om xenofobische, seksistische rommel te spuien. Ik acht dat de pijler van de Westerse cultuur.
In een ondergeschikte positie gemanoeuvreerd worden op basis van je sekse, etniciteit, seksuele voorkeur of wat dies meer zij is verwerpelijk.
Nee, ontopic gaat alleen wat ter bèrde wordt gebracht in TT en OP.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Is zeer ontopic. Toont de hypocrisie van de meute rechtsen aan. Gros is net zo minachtend jegens vrouwen als de moslimmannen die ze zeggen te bestrijden.
Quote even waar ik zeg dat kritiek op de islam niet zou mogen..quote:Op woensdag 14 december 2016 19:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar je mag niet kritisch tav islam, want dat is xenofobie en xenofobisch zijn is erger dan die waarden van de Verlichting verdedigen???
Omdat ze het zelf niet willen doen Etto, de meeste vrouwen vinden dat een erg vervelende rol om op zich te nemen.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee.
Zelfverzekerd, allicht. Leidend? Waarom?
Interessant zeg, heb je dat empirisch ondervonden?quote:Op woensdag 14 december 2016 19:06 schreef Grems het volgende:
[..]
Omdat ze het zelf niet willen doen Etto, de meeste vrouwen vinden dat een erg vervelende rol om op zich te nemen.
De behandeling van vrouwen is dus het topic?quote:Op woensdag 14 december 2016 19:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ontopic gaat alleen wat ter bèrde wordt gebracht in TT en OP.
Nou ja, dan kun je dus ontopic reageren een keer.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Quote even waar ik zeg dat kritiek op de islam niet zou mogen..
Wat in OP staat en waarop ik gereageerd heb in #91.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De behandeling van vrouwen is dus het topic?
Moet ik weer zeggen dat ik niets, maar dan ook niets op heb met islam, en dat lieden die een sharia-achtige wijk willen inrichten in een WESTERSE stad beter naar SA kunnen moeven?quote:Op woensdag 14 december 2016 19:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, dan kun je dus ontopic reageren een keer.
Als je de rechtsen hier zo leest, willen ze inderdaad die vrouwonvriendelijke moslims weg hebben... omdat ze zelf die rol weer op zich willen nemen. Ontopicquote:Op woensdag 14 december 2016 19:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat in OP staat en waarop ik gereageerd heb in #91.
Wat vind je van wat in OP te bèrde wordt gebracht, het artikeltje dus van Elsevier en het filmpje dat erbij werd geleverd?quote:Op woensdag 14 december 2016 19:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Moet ik weer zeggen dat ik niets, maar dan ook niets op heb met islam, en dat lieden die een sharia-achtige wijk willen inrichten in een WESTERSE stad beter naar SA kunnen moeven?
... wat denk je Ryan, als ik zeg dat ik de Westerse cultuur van de filosofie en de Verlichting superieur acht?quote:Op woensdag 14 december 2016 19:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat vind je van wat in OP te bèrde wordt gebracht, het artikeltje dus van Elsevier en het filmpje dat erbij werd geleverd?
Dat ze zich al aardig aanpassen aan de Engelse cultuur die heerst in de gentlemensclubs en bij de SGP.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat vind je van wat in OP te bèrde wordt gebracht, het artikeltje dus van Elsevier en het filmpje dat erbij werd geleverd?
Mwoah, dat zag ik niet echt, maar goed, ik ben het eens met je kritiek op veel reacties, echter ga daar dan niet aan mee doen, door vervolgens weer daarop te reageren imho.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als je de rechtsen hier zo leest, willen ze inderdaad die vrouwonvriendelijke moslims weg hebben... omdat ze zelf die rol weer op zich willen nemen. Ontopic
Wat gebeurt er dan? Open maar een topic.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... wat denk je Ryan, als ik zeg dat ik de Westerse cultuur van de filosofie en de Verlichting superieur acht?
Daar moet je dan een topic over openen, want daar gaat het hier sec niet over.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat ze zich al aardig aanpassen aan de Engelse cultuur die heerst in de gentlemensclubs en bij de SGP.
Er gebeurt nu niets, en dat is de pest. Wanneer bepaalde lieden zo intens een afkeer uiten van het land waarin ze wonen, alsmede de wetten en de mores, dan dienen ze hun heil te zoeken daar waar animo is. Hier geldt: scheiding kerk en staat en autonome burgerrechten voor iedere ingezetene ongeacht kleur, sekse, leeftijd, beperking etcetera.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat gebeurt er dan? Open maar een topic.
Waar jij dan weer op deze manier op reageert en dan derailleer het topic nog meer... Maar goed, kennelijk kan ik dat niet duidelijk maken.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
'Daar moet een piemel in', de slogan van op-de-pik-getrapt-safe-space-zoekende boze blanke mannetjes
En niets wat je nu zegt gaat ontopic.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er gebeurt nu niets, en dat is de pest. Wanneer bepaalde lieden zo intens een afkeer uiten van het land waarin ze wonen, alsmede de wetten en de mores, dan dienen ze hun heil te zoeken daar waar animo is. Hier geldt: scheiding kerk en staat en autonome burgerrechten voor iedere ingezetene ongeacht kleur, sekse, leeftijd, beperking etcetera.
WAT WIL JE HOREN RYAN WAT IS WEL ONTOPIC VOLGENS JOUquote:Op woensdag 14 december 2016 19:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En niets wat je nu zegt gaat ontopic.
Ik zie bij jou toch ook wel een patroon hoor. Wat heb jij tegen de boze blanke man?quote:Op woensdag 14 december 2016 19:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
'Daar moet een piemel in', de slogan van op-de-pik-getrapt-safe-space-zoekende boze blanke mannetjes
Dat slachtofferige gedoe, vooral...quote:Op woensdag 14 december 2016 19:16 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Ik zie bij jou toch ook wel een patroon hoor. Wat heb jij tegen de boze blanke man?
We laten ons gewoon onze wereld niet afnemen!quote:Op woensdag 14 december 2016 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat slachtofferige gedoe, vooral...
Niet dit gezever, reageren op hoe fout andere reageren. Gewoon inhoudelijk: artikel lezen, filmpje zien. Ik denk dat Elsevier nogal overdrijft in het artikel, maar weet dat niet zeker. Enfin wat in reactie #91 staat dus.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
WAT WIL JE HOREN RYAN WAT IS WEL ONTOPIC VOLGENS JOU
Maar als ze de dader zijn is 't ook weer niet goed zekerquote:Op woensdag 14 december 2016 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mensen mogen wel boos zijn, of niet?quote:Op woensdag 14 december 2016 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar gaat dit topic toch over, er staat in dat elsevier stuk een aantal keer dat vrouwen in gebouwen worden geweigerd.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daar moet je dan een topic over openen, want daar gaat het hier sec niet over.
Zolang ze niet Sylvana Simons heten wel geloof ik... Hoeveel draden ook alweer?quote:Op woensdag 14 december 2016 19:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mensen mogen wel boos zijn, of niet?
Dader van wat?quote:Op woensdag 14 december 2016 19:18 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar als ze de dader zijn is 't ook weer niet goed zeker
Nee, die mag ook boos zijn, maar vooral linksen zijn altijd boos, maar nu is boos-zijn een scheldwoord geworden. Een normale linkse is altijd boos op het establishment, volgens mij, maar goed ben ik wrs ouderwets...quote:Op woensdag 14 december 2016 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zolang ze niet Sylvana Simons heten wel geloof ik... Hoeveel draden ook alweer?
Dat is inderdaad net zo debiel ja.. Trots zijn op of schaamte hebben om zaken waar je niets aan hebt kunnen doen.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:20 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Wit superioriteitsgevoel
Ja, alleen dat argument houdt geen stand meer, dat weet je ook wel: maar zullie doen het ook, meester.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar gaat dit topic toch over, er staat in dat elsevier stuk een aantal keer dat vrouwen in gebouwen worden geweigerd.
Men is hier nu heel erg BOOS omdat het moslims betreft, niet op wat moslims in de video DOEN. Integendeel, dat wordt geprezen en gezien als waar we naar terug moeten: vrouwtje de mond dicht, dijen open.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, die mag ook boos zijn, maar vooral linksen zijn altijd boos, maar nu is boos-zijn een scheldwoord geworden. Een normale linkse is altijd boos op het establishment, volgens mij, maar goed ben ik wrs ouderwets...
Is dat zo? Nou ja, dat heb ik dan niet gelezen maar goed.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Men is hier nu heel erg BOOS omdat het moslims betreft, niet op wat moslims in de video DOEN. Integendeel, dat wordt geprezen en gezien als waar we naar terug moeten: vrouwtje de mond dicht, dijen open.
Jammer... want ik ben geheel ontopic.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is dat zo? Nou ja, dat heb ik dan niet gelezen maar goed.
In mijn ogen ben je niet beter dan waar je op foetert iig. Dus ja, zo kom je geen steek verder.
Ik voel me ook altijd heel superieur als ik de luier van een bejaarde verschoon.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is inderdaad net zo debiel ja.. Trots zijn op of schaamte hebben om zaken waar je niets aan hebt kunnen doen.
Dat begrijp ik niet want als duidelijk is dat het gedrag niet is beperkt tot moslims lijkt het mij twijfelachtig of de reacties van mensen die zeggen dat het aan de islam ligt wel gelijk hebben. Er zijn natuurlijk ook moslims die geen enkel probleem hebben met vrouwen in een kroeg. Om het probleem te analyseren moet je het toch iets breder zien dan alleen dit voorbeeld in Frankrijk. De islam ten slotte is zelf ook niet helemaal uit het niets ontstaan, de basis ligt toch in het verleden en de manier waarop ook hier met vrouwenrechten werd omgegaan.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, alleen dat argument houdt geen stand meer, dat weet je ook wel: maar zullie doen het ook, meester.
Dit is gewoon koren op de molen van Marine le Pen.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat begrijp ik niet want als duidelijk is dat het gedrag niet is beperkt tot moslims lijkt het mij twijfelachtig of de reacties van mensen die zeggen dat het aan de islam ligt wel gelijk hebben. Er zijn natuurlijk ook moslims die geen enkel probleem hebben met vrouwen in een kroeg. Om het probleem te analyseren moet je het toch iets breder zien dan alleen dit voorbeeld in Frankrijk. De islam ten slotte is zelf ook niet helemaal uit het niets ontstaan, de basis ligt toch in het verleden en de manier waarop ook hier met vrouwenrechten werd omgegaan.
Het is daar in die stad een probleem dat je niet kan veralgemeniseren, het speelt op die plaats. Ik ben ook sceptisch over de narratief in dat artikeltje zoals je in reactie #91 kunt lezen, en daar kan dan de discussie over gaan. Maar dat weigeren jullie, want je vindt het leuker om te reageren op reacties waarvan je kunt verwachten dat ze komen zonder in te gaan op artikeltje en filmpje daarin. En dat is wrs gewoon om te laten zien hoe goed je als mens wel niet bent? Of waarom dan ook, maakt an sich niet uit, want er serieus op ingaan, behalve een vergelijking met Engelse herenclubs en SGP, wat ik niet echt serieus vind, doe je gewooooooon niet. En daarom ben je ook niet verheven boven die repliers die gewoon even hun riedeltje anti-islam afsteken in mijn ogen.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat begrijp ik niet want als duidelijk is dat het gedrag niet is beperkt tot moslims lijkt het mij twijfelachtig of de reacties van mensen die zeggen dat het aan de islam ligt wel gelijk hebben. Er zijn natuurlijk ook moslims die geen enkel probleem hebben met vrouwen in een kroeg. Om het probleem te analyseren moet je het toch iets breder zien dan alleen dit voorbeeld in Frankrijk. De islam ten slotte is zelf ook niet helemaal uit het niets ontstaan, de basis ligt toch in het verleden en de manier waarop ook hier met vrouwenrechten werd omgegaan.
Valt wat op af te dingen, op artikel en via filmpje, zie mijn post #91.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:34 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dit is gewoon koren op de molen van Marine le Pen.
Ik kan dat filmpje niet volgen, want mijn Frans is niet zo goed.
Welnee.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jammer... want ik ben geheel ontopic.
Neen, Ryan, ik verwacht geen reacties zoals die hier geplaatst worden wanneer het grote gevaar van de islam o.a. de dreiging voor de rechten van de vrouwen zou zijn. Dat is nu juist het punt, en de gotspe...quote:Op woensdag 14 december 2016 19:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is daar in die stad een probleem dat je niet kan veralgemeniseren, het speelt op die plaats. Ik ben ook sceptisch over de narratief in dat artikeltje zoals je in reactie #91 kunt lezen, en daar kan dan de discussie over gaan. Maar dat weigeren jullie, want je vindt het leuker om te reageren op reacties waarvan je kunt verwachten dat ze komen zonder in te gaan op artikeltje en filmpje daarin. En dat is wrs gewoon om te laten zien hoe goed je als mens wel niet bent? Of waarom dan ook, maakt an sich niet uit, want er serieus op ingaan, behalve een vergelijking met Engelse herenclubs en SGP, wat ik niet echt serieus vind, doe je gewooooooon niet. En daarom ben je ook niet verheven boven die repliers die gewoon even hun riedeltje anti-islam afsteken in mijn ogen.
Nou ja, ik zie niemand hier pleiten voor het beknotten van rechten van vrouwen hoor, of ik heb even wat gemist.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neen, Ryan, ik verwacht geen reacties zoals die hier geplaatst worden wanneer het grote gevaar van de islam o.a. de dreiging voor de rechten van de vrouwen zou zijn. Dat is nu juist het punt, en de gotspe...
Natuurlijk alles wat moslims fout doen is koren op de molen van die partijen, het is blijkbaar ook heel eenvoudig om anderen de schuld te geven en niet verder te moeten nadenken over hoe zoiets heeft kunnen ontstaan en wat er gedaan moet worden om de problemen op te lossen zonder onschuldigen ook voor dat gedrag te straffen.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:34 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dit is gewoon koren op de molen van Marine le Pen.
Ik kan dat filmpje niet volgen, want mijn Frans is niet zo goed.
Nee het speelt echt op heel veel plaatsen en in heel veel landen, de manier waarop met vrouwen wordt omgegaan is wereldwijd nog steeds een enorm probleem. Maar ja de manier waarop mensen met elkaar omgaan is al bedroevend dus als je lichamelijk vaak wat zwakker bent, dus kinderen en vrouwen, dan ben je helemaal snel de klos.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is daar in die stad een probleem dat je niet kan veralgemeniseren, het speelt op die plaats. Ik ben ook sceptisch over de narratief in dat artikeltje zoals je in reactie #91 kunt lezen, en daar kan dan de discussie over gaan. Maar dat weigeren jullie, want je vindt het leuker om te reageren op reacties waarvan je kunt verwachten dat ze komen zonder in te gaan op artikeltje en filmpje daarin. En dat is wrs gewoon om te laten zien hoe goed je als mens wel niet bent? Of waarom dan ook, maakt an sich niet uit, want er serieus op ingaan, behalve een vergelijking met Engelse herenclubs en SGP, wat ik niet echt serieus vind, doe je gewooooooon niet. En daarom ben je ook niet verheven boven die repliers die gewoon even hun riedeltje anti-islam afsteken in mijn ogen.
Ik weet niet of het ontstaan is of of het er al was?quote:Op woensdag 14 december 2016 19:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Natuurlijk alles wat moslims fout doen is koren op de molen van die partijen, het is blijkbaar ook heel eenvoudig om anderen de schuld te geven en niet verder te moeten nadenken over hoe zoiets heeft kunnen ontstaan en wat er gedaan moet worden om de problemen op te lossen zonder onschuldigen ook voor dat gedrag te straffen.
Dat klopt idd, ik ben geneigd om het daarmee eens te zijn, daarom prettig om in een westerse samenleving te leven waarin iig altijd de neiging bestaat om die onderdrukking op te heffen. Echter nu komt er een filmpje en artikeltje van een bepaalde wijk in Fr. waarin vrouwen dus echt met zoveel woorden weer op hun onderdanige plaats worden gedrukt en dan ontstaat er een "discussie" over. En dan zeggen veel mensen op grond daarvan dat we dus de islam, die ze aan die onderdrukking in die wijk schuldig houden, een slechte zaak is. Daar waar ik dan nog wat terzijdes stel ontopic. Maar daar ga je niet op in, want het eerste dat jij kunt verzinnen is: ja dat doen ze in Engelse herenclubs ook en in de SGP ook................ en EttovanBelgië gaat gewoon full monty te keer op iedereen die zegt dat dat dus een gevolg is van de islam. En dat laatste is sec genomen gewoon wel waar...quote:Op woensdag 14 december 2016 19:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee het speelt echt op heel veel plaatsen en in heel veel landen, de manier waarop met vrouwen wordt omgegaan is wereldwijd nog steeds een enorm probleem. Maar ja de manier waarop mensen met elkaar omgaan is al bedroevend dus als je lichamelijk vaak wat zwakker bent, dus kinderen en vrouwen, dan ben je helemaal snel de klos.
Een botsing van opvattingen. Maar bijv. de SGP en katholieke kerk hebben ook nog traditionele opvattingen over de rol van man en vrouw en biologisch zijn er ook verschillen. Als er duizenden jaren bepaalde opvattingen zijn aangeleerd verander je het denk ik ook niet snel. Het is erg dat sommige vrouwen blijkbaar gedwongen kunnen worden terwijl ik vind dat je als westers land toch de taak hebt om mensen tegen dwang te beschermen. Volgens mij moet in elk geval gezorgd worden dat mensen die gedwongen worden hulp krijgen als ze dat vragen, hier laat men duidelijk steken vallen.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:50 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik weet niet of het ontstaan is of of het er al was?
Als ik heel eerlijk ben, mijn overbuurvrouw moet ook hemel en aarde bewegen om te kunnen gaan zwemmen. Is ook een moslima. Ze mag niet samen met mannen zwemmen, en op de "vrouwen- zwem-avond" mag ze ook niet zwemmen als er een mannelijk badmeester is.
Dus kort samengevat, ze kan nooit met mij gaan zwemmen. Want op die vrouwen-avonden zijn er mannelijke badmeesters.
Dat betekent niet dat ik haar niet aardig vind, maar dat betekent wel dat ze nooit kan zwemmen.
Dan denk ik ook van "ja, als zij daarvoor kiest dan kan dat, maar ik wil gewoon kunnen zwemmen wanneer ik wil."
Dat is het verschil.
Gewoon een botsing van euh......culturen. Wat zwemmen betreft, dan.
Dat eeuwige gejank over links en rechts komt me goed de keel uut iigquote:Op woensdag 14 december 2016 19:43 schreef Mutant01 het volgende:
Wel ironisch om te zien dat rechtse rakkers hun eigen topic om zeel hebben geholpen 😂
We hebben hier nu eenmaal ook de keuze vrijheid en als vrouwen kiezen voor die ondergeschikte rol kun je ze moeilijk dwingen iets anders te kiezen. Verder is het natuurlijk fout dat die kroegen vrouwen weigeren en dat Frankrijk niet ingrijpt, dat gedrag is volgens mij niet toegestaan maar gelijktijdig zie je dus dat het onder omstandigheden wel toegestaan kan zijn in de EU. Het probleem is gewoon niet zo eenvoudig want besloten clubs mogen weer best veel.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat klopt idd, ik ben geneigd om het daarmee eens te zijn, daarom prettig om in een westerse samenleving te leven waarin iig altijd de neiging bestaat om die onderdrukking op te heffen. Echter nu komt er een filmpje en artikeltje van een bepaalde wijk in Fr. waarin vrouwen dus echt met zoveel woorden weer op hun onderdanige plaats worden gedrukt en dan ontstaat er een "discussie" over. En dan zeggen veel mensen op grond daarvan dat we dus de islam, die ze aan die onderdrukking in die wijk schuldig houden, een slechte zaak is. Daar waar ik dan nog wat terzijdes stel ontopic. Maar daar ga je niet op in, want het eerste dat jij kunt verzinnen is: ja dat doen ze in Engelse herenclubs ook en in de SGP ook................ en EttovanBelgië gaat gewoon full monty te keer op iedereen die zegt dat dat dus een gevolg is van de islam. En dat laatste is sec genomen gewoon wel waar...
Lijkt wel een gekkenhuis hier btw, wie heeft jullie gekken eigenlijk los gelaten?
Dat heb ik nou bij het eeuwige gejank over moslims. Erg herkenbaar.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat eeuwige gejank over links en rechts komt me goed de keel uut iig
Dat net zo hoor. Eigenlijk alle stront die hier dagelijks voorbij komt. Die ik vervolgens weer weg sta te scheppen.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heb ik nou bij het eeuwige gejank over moslims. Erg herkenbaar.
Volgens mij heb je aan dit topic alleen al genoeg werk. Respect hoor, dat je het blijft volhouden!quote:Op woensdag 14 december 2016 20:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat net zo hoor. Eigenlijk alle stront die hier dagelijks voorbij komt. Die ik vervolgens weer weg sta te scheppen.
Ja, akkoord, maar alles wat je hier zegt ben ik het dus niet mee eens, ik ben nog steeds een linksje en ik denk dat je afglijdt als je dit idd allemaal maar toestaat, omdat je er zogenaamd niets aan kunt doen. Maar goed, vraag is of er niets aan gedaan wordt dus.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
We hebben hier nu eenmaal ook de keuze vrijheid en als vrouwen kiezen voor die ondergeschikte rol kun je ze moeilijk dwingen iets anders te kiezen. Verder is het natuurlijk fout dat die kroegen vrouwen weigeren en dat Frankrijk niet ingrijpt, dat gedrag is volgens mij niet toegestaan maar gelijktijdig zie je dus dat het onder omstandigheden wel toegestaan kan zijn in de EU. Het probleem is gewoon niet zo eenvoudig want besloten clubs mogen weer best veel.
Nou ja, ik als linksje denk dat mensen beter afzijn als religie uit het straatbeeld verdwijnt, is je persoonlijk dingetje, dus achter je voordeur, en ook dan dien je je te houden aan de wetten btw, ik ben daar heel links en seculier in.quote:Het is dus volgens mij ook niet een gevolg van de islam maar een gevolg van de keuzevrijheid die mensen op veel gebieden hebben en het gebrek aan handhaving van onze eigen wetten. De islam krijgt de ruimte die we de islam geven en meer zouden ze niet mogen veroorzaken, ik zoek het probleem dus binnen de Franse staat. Het zou niet mogen uitmaken welke opvattingen iemand heeft, de staat moet de openbare orde handhaven.
Ik ben zelf ook tegen religie maar ik ben voor de vrijheid van mensen om hun eigen mening te vormen, vandaar dat ik dus kies voor die vrijheid. De opvattingen moet je niet met wetten willen veranderen. Je moet dus naar het gedrag kijken en kijken of dat verboden is/verboden moet worden en dan handhaven. Of iemand iets doet vanwege islam, christendom of een andere opvatting vind ik niet relevant voor de vraag of het mag of niet.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, akkoord, maar alles wat je hier zegt ben ik het dus niet mee eens, ik ben nog steeds een linksje en ik denk dat je afglijdt als je dit idd allemaal maar toestaat, omdat je er zogenaamd niets aan kunt doen. Maar goed, vraag is of er niets aan gedaan wordt dus.
[..]
Nou ja, ik als linksje denk dat mensen beter afzijn als religie uit het straatbeeld verdwijnt, is je persoonlijk dingetje, dus achter je voordeur, en ook dan dien je je te houden aan de wetten btw, ik ben daar heel links en seculier in.
Alleen in dit artikel en in dit filmpje vertrouw ik niet alles, wat ik wel erg vind is dat die Franse jongevrouw met die kinderwagen dus zegt dat ze geen jurkjes etc, meer draagt en zich zo bescheiden als mogelijk opstelt. Ik vind dat echt erg. Idem dus moslima's in zo'n wijk wier vrijheid wrs helemaal ingebonden wordt.
Ja, ik ben echt wel fel tegen dit soort religies. We hebben de gristenen er redelijk onder gekregen. Voor de Fransen geldt vrijheid, gelijkheid, broederschap. Ik vind het wel erg als dit allemaal gebeurt, gebruikmakend van vrijheden die niet bedoeld zijn om vrouwen te knechten....
Die vrouwen- en mannenclubs en SGP, serieus, dat kun je niet maken als tegenarument hoor. Sterker dat zijn de loopholes in onze grondwet en wetgeving waardoor dat soort dingen bestaan en waar juist dus de islam ook gebruik van maakt, vaak door of bekeerlingen of heel erg biassed ppl. Dat soort dingen is niet de bedoeling en zeker niet in een samenleving die nog een paar straten meer seculier is dan de onze, Fr. En de onze die door ons verleden van verzuiling een aantal dingen heeft gekregen die echt afgeschaft moeten worden, zoals bijv. het feit dat de gemeente Amsterdam meebetaalt aan koranlessen, zoals gister even het item was.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook tegen religie maar ik ben voor de vrijheid van mensen om hun eigen mening te vormen, vandaar dat ik dus kies voor die vrijheid. De opvattingen moet je niet met wetten willen veranderen. Je moet dus naar het gedrag kijken en kijken of dat verboden is/verboden moet worden en dan handhaven. Of iemand iets doet vanwege islam, christendom of een andere opvatting vind ik niet relevant voor de vraag of het mag of niet.
Bij elke afweging om iets te verbieden of niet moet je dus een afweging maken. Ik vind ook niet dat je in willekeurige kroegen vrouwen mag weigeren maar gelijktijdig vind ik dat je vrouwen- en mannenclubs moet mogen maken en dan moet je dus een sekse kunnen weigeren. Zolang er voor de andere sekse een alternatief is vind ik dat prima.
Het zijn juist bewuste keuzes om dat mogelijk te maken, dezelfde uitzonderingen bestaan voor scholen met een bepaalde grondslag.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die vrouwen- en mannenclubs en SGP, serieus, dat kun je niet maken als tegenarument hoor. Sterker dat zijn de loopholes in onze grondwet en wetgeving waardoor dat soort dingen bestaan en waar juist dus de islam ook gebruik van maakt, vaak door of bekeerlingen of heel erg biassed ppl. Dat soort dingen is niet de bedoeling en zeker niet in een samenleving die nog een paar straten meer seculier is dan de onze, Fr. En de onze die door ons verleden van verzuiling een aantal dingen heeft gekregen die echt afgeschaft moeten worden, zoals bijv. het feit dat de gemeente Amsterdam meebetaalt aan koranlessen, zoals gister even het item was.
Zie hier hoe het komt en waarom het achterhaald is voor NL:
http://www.socialevraagst(...)taat-is-achterhaald/
Een betere wereld is iig dit soort onderdrukking, die steeds weer loopholes vindt, niet laten voortwoekeren.
https://www.theguardian.c(...)le-clubs-admit-womenquote:When the last Labour government drafted the 2010 Equality Act, there was some discussion of how the legislation could be used to make these clubs illegal, but this proved impossible. The legislation settled on banning clubs from excluding people on the basis of colour, but allowed them to continue rejecting women. Vera Baird, who as Labour’s solicitor general was involved in drafting the legislation, says: “We obviously looked with bared teeth at the prospect of getting rid of them [all-male gentlemen’s clubs].” However, very quickly they saw that this could not be done without also forcing a parallel ban of women’s swimming clubs or gay choirs.
Akkoord klopt je zit met allerlei juridische vraagstukken zoals idd wat je aanhaalt en de full monty bijeenkomsten voor vrouwen in de UK, maar toch denk ik, en hoop ik ergens, dat we over onze historisch gevormde schaduw kunnen springen ooit, want weet je anders wordt heel die diversiteit van Frènske Timmermans in zijn beroemde frase EU is divers of helemaal niet, helemaal niets. Ik ga je nu al voorspellen, en je ziet het al, dat men in EU stront en stront ziek is van het soort dingen waarvan de islam gebruik maakt om steeds maar weer alles te bepalen in het publieke domein. Los intrinsiek nog van deze zaak in OP.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het zijn juist bewuste keuzes om dat mogelijk te maken, dezelfde uitzonderingen bestaan voor scholen met een bepaalde grondslag.
De discussie of je dat moet verbieden is best aardig maar er is vrij weinig draagvlak voor omdat veel mensen zaken als zwemmen voor vrouwen gewoon mogelijk willen maken en mannen dan wel op een andere tijd of elders kunnen zwemmen.
Dezelfde discussie speelde dus in Engeland met de equality wet:
[..]
https://www.theguardian.c(...)le-clubs-admit-women
Seculier kun je ook doorvoeren op vele niveaus. Nederland is het overigens niet als ik naar de zondagswet kijk.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Akkoord klopt je zit met allerlei juridische vraagstukken zoals idd wat je aanhaalt en de full monty bijeenkomsten voor vrouwen in de UK, maar toch denk ik, en hoop ik ergens, dat we over onze historisch gevormde schaduw kunnen springen ooit, want weet je anders wordt heel die diversiteit van Frènske Timmermans in zijn beroemde frase EU is divers of helemaal niet, helemaal niets. Ik ga je nu al voorspellen, en je ziet het al, dat men in EU stront en stront ziek is van het soort dingen waarvan de islam gebruik maakt om steeds maar weer alles te bepalen in het publieke domein. Los intrinsiek nog van deze zaak in OP.
Serieus hoor.
Ik zou Frènske willen parafraseren: EU is seculier, of EU is niet.
quote:Op woensdag 14 december 2016 19:03 schreef Grems het volgende:
[..]
Nee nee Etto. Ik stelde dat veel vrouwen een voorkeur hebben voor zelfverzekerde mannen die een leidende positie innemen in de relatie. Ben je daar niet mee eens?
Ja, en ik denk dus dat als EU niet echt seculier wordt, of althans de onderlinge lidstaten, dat we dan in de toekomst echt grote moeilijkheden gaan krijgen. Ik denk dat het dus extreemrechts aanwakkert, en dat zie je al gebeuren. Lees die link maar eens die ik je gaf, waar onze scheiding van kerk en staat op gebaseerd is. Een concept uit de tijd van de verzuiling toen er nog geen islam in grote getale was, toen er geen islam was die zich zogenaamd wil emanciperen.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:56 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Seculier kun je ook doorvoeren op vele niveaus. Nederland is het overigens niet als ik naar de zondagswet kijk.
En zoals ik al eerder schreef het zijn de overheden de bepalen hoever mensen kunnen gaan, die zijn verantwoordelijk voor de wetten en de handhaving. Of er nu Neonazi's, moslims of wie dan ook te ver gaan vind ik niet relevant, de overheid moet optreden dat is hun taak. Als iets mag kun je mensen geen verwijt maken dat ze er gebruik van maken ook niet als je het er zelf mee oneens bent en als het niet mag moet je de overheid verwijten dat ze het niet aanpakken.
Date je veel vrouwen?quote:Op woensdag 14 december 2016 21:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]Een onzekere vrouw wellicht. Zijn veel vrouwen onzekere en kwetsbare wezentjes die gedomineerd en beschermd willen worden? Wat een achterlijke achterhaalde visie op vrouwen. Nee, de meeste vrouwen willen een gelijkwaardige positie in een relatie.
Date jij veel onzekere vrouwenquote:
Dit idd, maar dan heb je dus een probleem by default dus bij onze moslimbrothers. Die westerse dudes krijg jij er wel onder hoor, niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]Een onzekere vrouw wellicht. Zijn veel vrouwen onzekere en kwetsbare wezentjes die gedomineerd en beschermd willen worden? Wat een achterlijke achterhaalde visie op vrouwen. Nee, de meeste vrouwen willen een gelijkwaardige positie in een relatie.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:16 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Date jij veel onzekere vrouwen
Ik heb geen zin in een lange discussie, maar ik zal het kort uitleggen wat ik bedoel.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat ik de hypocrisie enerzijds hilarisch vindt en anderzijds bespottelijk.
Ben ZEER te porren voor een discussie in deze met MatigeUser, zou graag horen waarom wij onszelf zouden moeten verzetten tegen islamisering wanneer het zijn grootste doel nastreeft: domineren van vrouwen.
Wat dacht je van de hippiemannen? Ook de schuld van vrouwen?quote:Op woensdag 14 december 2016 21:39 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Vrouwen hebben gewoon een andere gedachtegang dan mannen. (...). Als de man nog de hoeksteen van de samenleving was geweest, dan was dit niet gebeurd.
Volgens mij mogen ze vrouwen helemaal niet weigeren in hun uitbating volgens de Franse wet.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:39 schreef Loekie1 het volgende:
Kunnen ze die mannen niet de keuze geven: of je laat vrouwen toe, of je gaat maar naar een land waar vrouwen de straat niet op mogen?
Nee, dat zeg ik toch. Wij mannen zijn slapjanussen geworden. Mannen dragen hier dan ook de verantwoordelijkheid voor. Mannen hebben het zo ver laten komen allemaal.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:54 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Wat dacht je van de hippiemannen? Ook de schuld van vrouwen?
Flauwekul allemaal, joh, ik weet niet wat voor gekke ideeën je hebt, dit is een kwestie van juridische dingetjes, niet van of jij een super stoere man bent ja of nee...quote:Op woensdag 14 december 2016 22:03 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik toch. Wij mannen zijn slapjanussen geworden. Mannen dragen hier dan ook de verantwoordelijkheid voor. Mannen hebben het zo ver laten komen allemaal.
Mwoah, ik wil hem wel bijstaan op enkele puntjes, zelfverzekerdheid doet het sowieso wel goed.... Leiding nemen ook wel....quote:Op woensdag 14 december 2016 21:16 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Date jij veel onzekere vrouwen
quote:Op woensdag 14 december 2016 21:39 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik heb geen zin in een lange discussie, maar ik zal het kort uitleggen wat ik bedoel.
Mijn 'doel' is niet het domineren van vrouwen. Ik zeg alleen dat vrouwen gedomineerd willen worden. Dat zit in hun brein geprogrammeerd. Om zich te onderwerpen aan sterke, slimme, knappe alfamannen. Een vrouwtjesleeuw gaat ook niet achter de verliezer aan om hem te vragen of alles goed gaat. Daar hebben ze geen empathie voor. Ze laten zich gewoon neuken door de winnaar.
Als er geen dominante mannen meer zijn, dan gaan ze zelf domineren. Kijk maar eens naar ons land, of nog erger, kijk naar Zweden die hier nog meer op voor lopen... Conclusie is, als 'wij' onze vrouwen niet domineren, dan komt iemand anders het doen. En ze verwelkomen deze mannen ook nog. Vrouwen houden er van als mannen 'competitie' houden over haar. Waar twee vechten komt altijd een winnaar uit.
Is het niet 'toevallig' dat overal waar het feminisme het hardste zegeviert, ofwel landen waar de mannen niet meer de macht hebben, het meeste mensen importeren uit andere culturen en het meest links stemmen?
Vrouwen hebben gewoon een andere gedachtegang dan mannen. Niet een die minder of meer is, gewoon anders. Vrouwen zijn zorgzamer, verdraagzamer, houden niet van chaos en proberen altijd alles te 'vergoeilijken' om te situatie maar niet uit de hand te laten lopen.
Daarmee zeg ik niet dat al deze problemen omtrent massa-immigratie door vrouwen komen, maar ik denk wel dat zoiets als nu 100 jaar geleden ondenkbaar was geweest. Als de man nog de hoeksteen van de samenleving was geweest, dan was dit niet gebeurd. Wat dat betreft zijn mannen wel loyaler aan hun eigen cultuur / ras / soort / dorp / familie / etc.
En ik zeg ook niet 'back to the 50's', maar we zijn met het feminisme, zoals met heel veel zaken, weer eens doorgeslagen. Met alle gevolgen van dien.
le travail rend librequote:Op donderdag 15 december 2016 00:20 schreef Denivellering het volgende:
Ik walg van linkse landen als Frankrijk. Van mij mag dat hele land islamitisch worden, des te eerder de oorlog er komt.
Lol, Frankrijk is niet zo links overall hoor, in tegendeel juist, volgens mij.quote:Op donderdag 15 december 2016 00:20 schreef Denivellering het volgende:
Ik walg van linkse landen als Frankrijk. Van mij mag dat hele land islamitisch worden, des te eerder de oorlog er komt.
Dit is vooralsnog een taboeonderwerp op de Nederlandse radio en tv.quote:Op donderdag 15 december 2016 00:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Nieuws in het kader van een te groot wordende moslimpopulatie.
[ afbeelding ]
Whehe, onzekere mannen die blèren over achterlijke moslims terwijl ze er net zulke achterlijke opvattingen over vrouwen op nahouden die passen in het rijtje dat "de vrouw de hals is en de man het hoofd".quote:Op woensdag 14 december 2016 15:12 schreef matigeuser het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 14 december 2016 21:39 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik heb geen zin in een lange discussie, maar ik zal het kort uitleggen wat ik bedoel.
Mijn 'doel' is niet het domineren van vrouwen. Ik zeg alleen dat vrouwen gedomineerd willen worden. Dat zit in hun brein geprogrammeerd. Om zich te onderwerpen aan sterke, slimme, knappe alfamannen. Een vrouwtjesleeuw gaat ook niet achter de verliezer aan om hem te vragen of alles goed gaat. Daar hebben ze geen empathie voor. Ze laten zich gewoon neuken door de winnaar.
Als er geen dominante mannen meer zijn, dan gaan ze zelf domineren. Kijk maar eens naar ons land, of nog erger, kijk naar Zweden die hier nog meer op voor lopen... Conclusie is, als 'wij' onze vrouwen niet domineren, dan komt iemand anders het doen. En ze verwelkomen deze mannen ook nog. Vrouwen houden er van als mannen 'competitie' houden over haar. Waar twee vechten komt altijd een winnaar uit.
Is het niet 'toevallig' dat overal waar het feminisme het hardste zegeviert, ofwel landen waar de mannen niet meer de macht hebben, het meeste mensen importeren uit andere culturen en het meest links stemmen?
Vrouwen hebben gewoon een andere gedachtegang dan mannen. Niet een die minder of meer is, gewoon anders. Vrouwen zijn zorgzamer, verdraagzamer, houden niet van chaos en proberen altijd alles te 'vergoeilijken' om te situatie maar niet uit de hand te laten lopen.
Daarmee zeg ik niet dat al deze problemen omtrent massa-immigratie door vrouwen komen, maar ik denk wel dat zoiets als nu 100 jaar geleden ondenkbaar was geweest. Als de man nog de hoeksteen van de samenleving was geweest, dan was dit niet gebeurd. Wat dat betreft zijn mannen wel loyaler aan hun eigen cultuur / ras / soort / dorp / familie / etc.
En ik zeg ook niet 'back to the 50's', maar we zijn met het feminisme, zoals met heel veel zaken, weer eens doorgeslagen. Met alle gevolgen van dien.
Ja. Mannetjesleeuwen schijten ook waar ze staan en bijten kinderen van andere mannetjesleeuwen dood. Gaan we doen, want ook wij zijn maar beesten.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:39 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Frankrijk links?quote:Op donderdag 15 december 2016 00:20 schreef Denivellering het volgende:
quote:Op woensdag 14 december 2016 15:12 schreef matigeuser het volgende:
[..]
U bent een vrouw? Mond dicht dan en koken. Dit zijn mannenzaken.quote:Op donderdag 15 december 2016 07:47 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]![]()
![]()
Ja als wij vrouwen ook met dít soort mannen de oorlog moeten winnen dan hou maar op hoor..
[ [url=http://imgserv9.tcdn.nl/v1/Sa02Rn_d43gHXjHFLQVO18ciYng=/fit-in/900x900/filters:no_upscale()/http://metronieuws.tcdn.n(...)59667.jpg]afbeelding[/url] ]
Uw wens is mijn bevel meester,ik ben al weg naar de keuken.!quote:Op donderdag 15 december 2016 07:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
U bent een vrouw? Mond dicht dan en koken. Dit zijn mannenzaken.
groetjesquote:Op woensdag 14 december 2016 22:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mwoah, ik wil hem wel bijstaan op enkele puntjes, zelfverzekerdheid doet het sowieso wel goed.... Leiding nemen ook wel....
En punt 3, vrouwen weten echt totaal niks nuttigs te vertellen over hoe je een vrouw zou moeten versieren. Ja ik scheer alle vrouwen nu over een kam, ik vind dat dit wel mag als 90% van de vrouwen aan dat plaatje voldoet, groetjes.
Hoe is dat belachelijk? Probeer je nou honderduizenden jaren evolutie kapot te praten omdat we 100 jaar verlichting achter de rug hebben? Veel van onze basis natuur wordt nog gevormd door die vele jaren dat we vast zaten in dat soort sekse rollen. Het is makkelijk om te stellen dat we dat ineens wel kunnnen onderdrukken, maar dat is niet zo gemakkelijk als je het wil doen lijken.quote:Op donderdag 15 december 2016 07:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ja. Mannetjesleeuwen schijten ook waar ze staan en bijten kinderen van andere mannetjesleeuwen dood. Gaan we doen, want ook wij zijn maar beesten.
In 2016 dit soort vergelijkingen nog maken om een achterlijk beeld omtrent man-vrouw relaties binnen de menselijke soort te duiden is echt te belachelijk voor woorden. En ook een carbon kopie van de wijze waarop haatbaarden over vrouwen praten en denken. Chapeau.
Dan ook niet zeiken over haatimams.quote:Op donderdag 15 december 2016 09:11 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoe is dat belachelijk? Probeer je nou honderduizenden jaren evolutie kapot te praten omdat we 100 jaar verlichting achter de rug hebben? Veel van onze basis natuur wordt nog gevormd door die vele jaren dat we vast zaten in dat soort sekse rollen. Het is makkelijk om te stellen dat we dat ineens wel kunnnen onderdrukken, maar dat is niet zo gemakkelijk als je het wil doen lijken.
Ik ben nederlander, ik zeik graag.quote:Op donderdag 15 december 2016 09:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan ook niet zeiken over haatimams.
In het dagelijks leven merk ik niks van een oorlog. Overdrijven is ook een kunst het is hier geen Irak of Syrië. En zie ook geen zwart of bruinhemden op straat lopen.quote:Op woensdag 14 december 2016 15:05 schreef stopnaald het volgende:
[..]
NU nóg anders dan Nederland bedoel je.
Veel, heel veel moslims zijn allesbehalve gemotiveerd om te integreren. BansheeBoy (geen idee waar die gebleven is) is daarvan zo'n voorbeeld. Had onder zijn avatar de leus assimilatie = laxatie = stront staan. Hield er behoorlijk extreme denkbeelden op na als ik op zijn posten moet afgaan, maar vond zichzelf ondertussen oh zo geweldig geïntegreerd. 's Avonds op straat bijv, zeker als de dame(s) nog onbegeleid waren ook, was al genoeg excuus voor aanranding of verkrachting. Want ja, da's logisch.....aldus BSB.
Maar hé, hij had een baan (in de ict) en hij betaalde zijn belastingen en dat moest maar voldoende zijn.
Deze mentaliteit heeft helemaal niks met Frankrijk, de franse wetgeving of de banlieus te maken. Dit is hier. Dit was geruime tijd terug al het geval en de situatie is eerder verslechterd dan verbeterd.
Ik kauw het nog maar eens voor: we zijn in oorlog. Een oorlog omtrent normen en waarden. Een oorlog over lifestyle en mentaliteit. Een oorlog die door moslims is gestart en die hun inspiratie putten uit de politieke islam.
En wegkijken is ook een keuze.....
men creeert graag een gevoel van angst en wil tot oorlog... je weet wel, precies wat die anderen nou willen en blijkbaar zijn ze erg efficient.quote:Op donderdag 15 december 2016 09:28 schreef Megumi het volgende:
[..]
In het dagelijks leven merk ik niks van een oorlog. Overdrijven is ook een kunst het is hier geen Irak of Syrië. En zie ook geen zwart of bruinhemden op straat lopen.
Volgens mij is /r/incels voor jou de place to be.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:39 schreef matigeuser het volgende:
[..]
En het jaar 2017 komt er weer aan met nieuwe budgetten voor de inlichtingen diensten en defensie. Een beetje angst zaaien kan dan geen kwaad.quote:Op donderdag 15 december 2016 09:47 schreef Re het volgende:
[..]
men creeert graag een gevoel van angst en wil tot oorlog... je weet wel, precies wat die anderen nou willen en blijkbaar zijn ze erg efficient.
niet dat de dingen niet zorgwekkend zijn
Pauw en DWDD hebben vast genoten van 2016 met het Oekraine-referendum, Brexit en de winst van Trumpquote:Op donderdag 15 december 2016 10:59 schreef Opkloter het volgende:
Ik zie nu al voor me, al die beteuterde gezichtjes bij Pauw en DWDD wanneer Le Pen als grootste uit de bus komt. Of de PVV![]()
![]()
![]()
Je ziet de goedpratertjes hier ook weer verschijnen
En dan maar zien wat de PVV waar kan maken van de grote woorden.quote:Op donderdag 15 december 2016 10:59 schreef Opkloter het volgende:
Ik zie nu al voor me, al die beteuterde gezichtjes bij Pauw en DWDD wanneer Le Pen als grootste uit de bus komt. Of de PVV![]()
![]()
![]()
Ik zeg niet dat PVV 'de' oplossing is, of dat ze 'de' oplossing hebben. Maar met name de grachtengordelmedia vinden de PVV allemaal zo erg etc. etc. maar ze beseffen niet dat dit soort 'indcidentjes' het sentiment in het electoraat flink doet veranderen. Een kritische houding tegenover moslims ontbreekt vrijwel volledig (m.u.v. een marginaal aantal websites en ander mediabronnen). Ik vind de islam een achterlijke religie, vooral omdat het de westerse waarden niet deelt. Ben ik dan een racist, ben ik dan islamofoob? Misschien wel volgens de VARA/JOOP/DENK/Groenlinks etc etc. Kritisch zijn staat gelijk aan racisme/fobieën.quote:Op donderdag 15 december 2016 11:06 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En dan maar zien wat de PVV waar kan maken van de grote woorden.
Het is allemaal niet zo zwart/wit. Daar zit een probleem. Van beide kanten.quote:Op donderdag 15 december 2016 11:23 schreef Opkloter het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat PVV 'de' oplossing is, of dat ze 'de' oplossing hebben. Maar met name de grachtengordelmedia vinden de PVV allemaal zo erg etc. etc. maar ze beseffen niet dat dit soort 'indcidentjes' het sentiment in het electoraat flink doet veranderen. Een kritische houding tegenover moslims ontbreekt vrijwel volledig (m.u.v. een marginaal aantal websites en ander mediabronnen). Ik vind de islam een achterlijke religie, vooral omdat het de westerse waarden niet deelt. Ben ik dan een racist, ben ik dan islamofoob? Misschien wel volgens de VARA/JOOP/DENK/Groenlinks etc etc. Kritisch zijn staat gelijk aan racisme/fobieën.
Vergeet radio 1 en Buitenhof niet. Zo links als de neten.quote:Op donderdag 15 december 2016 11:23 schreef Opkloter het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat PVV 'de' oplossing is, of dat ze 'de' oplossing hebben. Maar met name de grachtengordelmedia vinden de PVV allemaal zo erg etc. etc. maar ze beseffen niet dat dit soort 'indcidentjes' het sentiment in het electoraat flink doet veranderen. Een kritische houding tegenover moslims ontbreekt vrijwel volledig (m.u.v. een marginaal aantal websites en ander mediabronnen). Ik vind de islam een achterlijke religie, vooral omdat het de westerse waarden niet deelt. Ben ik dan een racist, ben ik dan islamofoob? Misschien wel volgens de VARA/JOOP/DENK/Groenlinks etc etc. Kritisch zijn staat gelijk aan racisme/fobieën.
Daar geef ik je gelijk in, maar toch wordt ik met de dag cynischer. Ik ben niet tegen moslims, ondanks dat ik de islam achterlijk vind. Maar ik ben wel van mening dat de westerse (Nederlandse) waarden niet samengaan met de waarden uit de islam. Dat ze op hun eigen manier in SA of Iran willen leven heb ik verder geen kritiek op, ik zal toch 0,0 aandacht schenken aan dat soort plaatsen, laat staan op vakantie gaan oid. Ik ben denk ik een redelijk genuanceerd mens, maar dat is niet iedereen.quote:Op donderdag 15 december 2016 11:25 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is allemaal niet zo zwart/wit. Daar zit een probleem. Van beide kanten.
Dat er een probleem is zal ik niet ontkennen. Gaat de PVV of Le Pen deze problemen oplossen? Nee. Dus eigenlijk en dat is eigenlijk het trieste. Maakt het niet uit wie de grootste gaat worden.quote:Op donderdag 15 december 2016 10:59 schreef Opkloter het volgende:
![]()
![]()
Ik hoop dat de gevestigde partijen het zien als een leermoment om hun beleid misschien wat anders in te richten. Minder knuffelen, meer doelen stellen, etc. etc.quote:Op donderdag 15 december 2016 11:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat er een probleem is zal ik niet ontkennen. Gaat de PVV of Le Pen deze problemen oplossen? Nee. Dus eigenlijk en dat is eigenlijk het trieste. Maakt het niet uit wie de grootste gaat worden.
Dan denken we redelijk hetzelfde. Ik begrijp geloof ook niet. Geen enkel geloof. Het vervelende is tegenwoordig dat je snel weggezet wordt. Als je kritiek hebt op bepaalde allochtonen dan ben je pvv man. Kom je op of ben je positief over bepaalde zaken dan ben je een linkse boomknuffelaar. Daar kom ik ook niet verder mee.quote:Op donderdag 15 december 2016 11:29 schreef Opkloter het volgende:
[..]
Daar geef ik je gelijk in, maar toch wordt ik met de dag cynischer. Ik ben niet tegen moslims, ondanks dat ik de islam achterlijk vind. Maar ik ben wel van mening dat de westerse (Nederlandse) waarden niet samengaan met de waarden uit de islam. Dat ze op hun eigen manier in SA of Iran willen leven heb ik verder geen kritiek op, ik zal toch 0,0 aandacht schenken aan dat soort plaatsen, laat staan op vakantie gaan oid. Ik ben denk ik een redelijk genuanceerd mens, maar dat is niet iedereen.
Dat is inderdaad een probleem standpunten verharden en dat maakt een normale discussie steeds lastiger.quote:Op donderdag 15 december 2016 11:39 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan denken we redelijk hetzelfde. Ik begrijp geloof ook niet. Geen enkel geloof. Het vervelende is tegenwoordig dat je snel weggezet wordt. Als je kritiek hebt op bepaalde allochtonen dan ben je pvv man. Kom je op of ben je positief over bepaalde zaken dan ben je een linkse boomknuffelaar. Daar kom ik ook niet verder mee.
Wat hebben ze geleerd van Fortuyn dan? Die dankte zijn populariteit ook aan het benoemen van dezelfde problemen als welke Wilders zogenaamd op gaat lossen.quote:Op donderdag 15 december 2016 11:36 schreef Opkloter het volgende:
[..]
Ik hoop dat de gevestigde partijen het zien als een leermoment om hun beleid misschien wat anders in te richten. Minder knuffelen, meer doelen stellen, etc. etc.
Ik zet hier de volgende kanttekeningen bij.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
We hebben hier nu eenmaal ook de keuze vrijheid en als vrouwen kiezen voor die ondergeschikte rol kun je ze moeilijk dwingen iets anders te kiezen. Verder is het natuurlijk fout dat die kroegen vrouwen weigeren en dat Frankrijk niet ingrijpt, dat gedrag is volgens mij niet toegestaan maar gelijktijdig zie je dus dat het onder omstandigheden wel toegestaan kan zijn in de EU. Het probleem is gewoon niet zo eenvoudig want besloten clubs mogen weer best veel.
Het is dus volgens mij ook niet een gevolg van de islam maar een gevolg van de keuzevrijheid die mensen op veel gebieden hebben en het gebrek aan handhaving van onze eigen wetten. De islam krijgt de ruimte die we de islam geven en meer zouden ze niet mogen veroorzaken, ik zoek het probleem dus binnen de Franse staat. Het zou niet mogen uitmaken welke opvattingen iemand heeft, de staat moet de openbare orde handhaven.
Net een lap tekst geschreven, zie ik dat jij het bondiger en beter verwoord hebt.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, akkoord, maar alles wat je hier zegt ben ik het dus niet mee eens, ik ben nog steeds een linksje en ik denk dat je afglijdt als je dit idd allemaal maar toestaat, omdat je er zogenaamd niets aan kunt doen. Maar goed, vraag is of er niets aan gedaan wordt dus.
[..]
Nou ja, ik als linksje denk dat mensen beter afzijn als religie uit het straatbeeld verdwijnt, is je persoonlijk dingetje, dus achter je voordeur, en ook dan dien je je te houden aan de wetten btw, ik ben daar heel links en seculier in.
Alleen in dit artikel en in dit filmpje vertrouw ik niet alles, wat ik wel erg vind is dat die Franse jongevrouw met die kinderwagen dus zegt dat ze geen jurkjes etc, meer draagt en zich zo bescheiden als mogelijk opstelt. Ik vind dat echt erg. Idem dus moslima's in zo'n wijk wier vrijheid wrs helemaal ingebonden wordt.
Ja, ik ben echt wel fel tegen dit soort religies. We hebben de gristenen er redelijk onder gekregen. Voor de Fransen geldt vrijheid, gelijkheid, broederschap. Ik vind het wel erg als dit allemaal gebeurt, gebruikmakend van vrijheden die niet bedoeld zijn om vrouwen te knechten....
Grappig jouw oplossing is dus dat die moslimas niet meer over straat kunnen en de liberalen die voor de vrijheid van mensen zijn gaan hun standpunt uitdragen door andere uitingen te verbieden. Als je zelf het goede voorbeeld niet gaat geven denk ik niet dat je veel gaat bereiken. Het verschil tussen jouw opvattingen over dwang en hun opvattingen over dwang bestaat uit het al dan niet bestaan van een god die iets wil, jij bepaalt hoe de vrijheid moet worden beleefd, zij bepalen hoe godsdienst moet worden beleefd.quote:Op donderdag 15 december 2016 11:50 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ik zet hier de volgende kanttekeningen bij.
1) Hoe vrij/groot is de keuzevrijheid, als je van jongs af aan bent geïndoctrineerd, je omgeving die keuzevrijheid ongewenst vindt, de wetgeving problematisch (hoe vang je een mentaliteit in wetgeving?) en handhaving moeizaam is (wat valt niet en wat nog wél onder de wet). Nog los van het gegeven dat bewijsvoering van misstanden nagenoeg onmogelijk is, tenzij er consequent met verborgen camera's wordt rondgelopen en hoe wenselijk is dat.
2) Het is niet zozeer een gevolg van islam an sich. Het is een gevolg van specifieke religies, de abrahamitische voorop. Allemaal eigenen zij zich een zeggenschap omtrent seksualiteit en de rollen van man en vrouw toe. En allemaal proberen zij hun ideeën daaromtrent aan de samenleving (inclusief andersdenkenden) op te leggen. Al dan niet met (de dreiging van) geweld.
Het gaat in de OP over ergens in Frankrijk, maar hetzelfde kan gezegd worden over Urk of Staphorst. En ja, ook over Jerusalem, Hebron of Gaza. Alleen al hieruit kan je opmaken dat het echt niet alleen maar voorbehouden is aan moslims, maar ook onder christenen en joden.
Disclaimer: binnen geloofsgemeenschappen heb je altijd een waaier van opvattingen. Variërend van ultra-orthodox t/m ultra-liberaal. Als ik het heb over "de gelovige", dan is dat nimmer over de liberale stromingen, aangezien daar in de praktijk zelden of nooit conflicten mee zijn.
Dat gezegd hebbende, is de mentaliteit dat vrouwen minder rechten en vrijheden mogen hebben dan mannen, gewoon een direct gevolg van religie. Het is er een wezenskenmerk van. Iedere ontkenning hiervan is kwaadaardig en moedwillig.
Zoals gezegd, komt deze mentaliteit overal ter wereld voor. De joodse vrouw in Jerusalem wordt net zo onderdrukt door haar ultra-orthodoxe man, als de moslima in Gaza. Daar kan ik helemaal niets aan veranderen, hoezeer ik het ook verafschuw. Die macht heb ik niet. Die vrouwen daar hebben die macht mijns inziens óók niet, maar daar wil ik het hier en nu niet over hebben, dat kan misschien in een ander topic.
Waar wij mee te maken hebben, is de situatie hier in Nederland. ONZE samenleving. En daar zie ik ernstige signalen. En ja, het grootste gevaar hier en nu, komt van de islam en dus de moslims.
Want hoe je het ook wend of keert, het judaïsme is zeer marginaal en het christendom staat al decennia onder druk. De macht van de orthodoxe christenen is tanende en staat op het punt om helemaal gebroken te worden.
Bij de islam geeft het een heel ander beeld. In plaats van liberalisering, vindt er een verschuiving naar steeds strengere orthodoxie plaats. Zie de steeds grotere populariteit van het salafisme bijv.
Terugkerend naar jouw post, denk ik dat er 2 dingen moeten gebeuren.
1) Religie moet, al dan niet gedwongen, terug achter de voordeur en de tempels. Dat betekent dus ook een veel kleinere/striktere opvatting van wat "vrijheid van religie" inhoudt. Veel rechtsbescherming (maar ook positieve discriminatie!!!) obv religie moet dan worden afgeschaft. Dat is wat de overheid kan en moet doen.
2) De liberalen moeten hun standpunten veel actiever promoten. Nu bepalen de (ultra)orthodoxen veelal hoe de religie moet worden beleefd. Wie een "goede" of een "slechte" gelovige is en hoe de normen (wat is haram of halal) en wat de waarden (wat maakt iemand een "goed" of "slecht" persoon) moeten zijn.
Als deze twee dingen niet worden uitgevoerd, dan is het slechts een kwestie van tijd dat de open samenleving zoals wij die nu kennen, met al haar vrijheden en waarborgen, zal verdwijnen. Daarvoor in de plaats zal een maatschappij komen, die maar weinig verschilt van het midden oosten of noord afrika. We zijn nl. al aardig op weg.
Ik zeg je, zowel als vrouw, als feministe: je praat poep. Je dénkt misschien dat je verstand hebt, maar uit je hele post preekt zoveel onzinnige stupiditeit, dat ik je werkelijk niet serieus kan nemen.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:39 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Het is natuurlijk nogal een karikatuur. Al was het maar omdat "de moslim" niet bestaat.quote:Op donderdag 15 december 2016 00:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Nieuws in het kader van een te groot wordende moslimpopulatie.
[ afbeelding ]
Gelukkig wonen we niet in Indonesië.quote:Op donderdag 15 december 2016 12:08 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Het is natuurlijk nogal een karikatuur. Al was het maar omdat "de moslim" niet bestaat.
Maar ja, gelet op de agressie vanuit salafistische en/of ultra-orthodoxe hoek, is dat laatste plaatje wel degelijk waar we naar op weg zijn.
Iedereen die dit ontkent, wil ik bij wijze van voorbeeld, graag wijzen op de situatie rond Ahok in Indonesië.....en er zijn nog veel meer van dit soort situaties....
Is geen overdrijving, maar realiteit. Althans, voor behoorlijk wat vrouwen. Straatterreur bestaat en is wel degelijk een wijdverbreid en serieus probleem. Enne.....je zou best kunnen stellen dat een boerka of niqaab staat tot het bruine hemd, zoals een salafist staat tot een (neo)nazi. Het is maar nét wat je wil zien.quote:Op donderdag 15 december 2016 09:28 schreef Megumi het volgende:
[..]
In het dagelijks leven merk ik niks van een oorlog. Overdrijven is ook een kunst het is hier geen Irak of Syrië. En zie ook geen zwart of bruinhemden op straat lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |