SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 01-12-2016 11:50:35 ]''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Nou, geniet er maar van. Hier is het druilerig en koudquote:Op woensdag 30 november 2016 16:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier in Limburg weer een stralendblauwe dag. Mensen vinden het mooi weer, genieten er van. Ik denk alleen maar brrrrrrr.....
Verrassendquote:Op woensdag 30 november 2016 16:36 schreef Djeez het volgende:
N
[..]
Nou, geniet er maar van. Hier is het druilerig en koud
Twente was gisteren ook druilerig, grijs en koud. Vandaag is het druilerig, grijs en iets minder koudquote:Op woensdag 30 november 2016 16:36 schreef Djeez het volgende:
N
[..]
Nou, geniet er maar van. Hier is het druilerig en koud
Zelfs de OP heeft er zin in.quote:Op donderdag 1 december 2016 09:14 schreef Twieki het volgende:
Zomerfoto's in de OP, terwijl de meteorologische winter al is begonnen.
Hij verwacht een normale tot koude winterquote:Op donderdag 1 december 2016 11:48 schreef INViCTuS het volgende:
Piet schreef:
Wintervoorspelling 2016-2017
30 november | 10:16 uur - Laatste update Vandaag | 07:06 uur
Komende winter met sneeuw en op ijs
Vandaag mijn definitieve wintervoorspelling, op 1 december, het begin van de meteorologische winter. In mijn voorspelling ga ik ervan uit dat wij meer winter zullen meemaken in vergelijking met de voorgaande jaren. Over het geheel genomen pakt de winter uit met een temperatuur die normaal is tot te koud.
Ik verwacht de komende winter een of meerdere keren een pak sneeuw. Dat zal regionaal verschillend uitpakken. Ik ben positief als het gaat om de kans op natuurijs te kunnen schaatsen. Dat moet deze winter wel lukken. Misschien wel een (wat) langere periode. De winter zal deze decembermaand al opspelen met kans op de eerste serieuze sneeuw. Kerst ligt moeilijk, maar de kans op een winterse kerst schat ik voorlopig in op 50%.
Algemeen: deze winter is ook regelmatig een winter van koude lucht die dichtbij ligt, maar ons net niet of net wel bereikt. Verder wordt het een winter met soms een grillig weertype. Er komt dan ook van alles voorbij. Van storm tot rustig weer, mist, sneeuw, gladheid, koude(re) perioden tot echt zacht weer. Vaak overlast voor het verkeer.
en dat noemt zich dan meteoroloog. Een kind kan de was doen...lekker onderbouwd ook.
en dit:quote:Op donderdag 1 december 2016 22:48 schreef aloa het volgende:
[..]
Hij verwacht een normale tot koude winter
De meeste voorspellingen zijn een hoop gelul en meer ook niet![]()
quote:Er komt dan ook van alles voorbij. Van storm tot rustig weer, mist, sneeuw, gladheid, koude(re) perioden tot echt zacht weer.
Dat zeg ik...De meeste voorspellingen zijn een hoop gelul en meer ook nietquote:Op vrijdag 2 december 2016 12:36 schreef Apotheose het volgende:
De meeste voorspellingen zijn een hoop gelul en meer ook niet
Veel te koud voor een aantal hierquote:Op zondag 4 december 2016 10:39 schreef Remzz het volgende:
Dit is echt gewoon prachtig weer kan me niet voorstellen dat hier iemand om klaagt.
Zo lang ik niet naar buiten hoef, is het prachtig weer ja.quote:Op zondag 4 december 2016 10:39 schreef Remzz het volgende:
Dit is echt gewoon prachtig weer kan me niet voorstellen dat hier iemand om klaagt.
ik zei dat niet, maar goedquote:Op vrijdag 2 december 2016 17:23 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat zeg ik...De meeste voorspellingen zijn een hoop gelul en meer ook niet
Ga eens langer dan een uur buiten werken dan, vooral 's avonds.quote:
Dam vallen m'n tenen en vingers eraf.quote:Op maandag 5 december 2016 00:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ga eens langer dan een uur buiten werken dan, vooral 's avonds.
Dat bedoel ik. Geen pretje.quote:Op maandag 5 december 2016 01:03 schreef nikky het volgende:
[..]
Dam vallen m'n tenen en vingers eraf.
Boh koud zeg.
Grijs en regenachtigquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
quote:Op maandag 5 december 2016 00:38 schreef tralalala het volgende:
Vanochtend kwamen er kerkmeisjes langsfietsen. "Godverdomme, veel te koud om naar de kerk te fietsen." Ik moest hardop lachen
Is twee uur door de bergen wandelen ook goed?quote:Op maandag 5 december 2016 00:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ga eens langer dan een uur buiten werken dan, vooral 's avonds.
Yep, het was erg koud vanmorgen. En een zeer venijnig ijslaagje op mijn voorruit.quote:
Hou je van SM? Lijkt net alsof je je slaaf aan de lijn hebt.quote:Op maandag 5 december 2016 10:34 schreef Greys het volgende:
ZON!
En een hoge slootkant.
(De schaduw maakt dik)
(Nee ik heb geen piem0l)
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 5 december 2016 10:34 schreef Greys het volgende:
ZON!
En een hoge slootkant.
(De schaduw maakt dik)
(Nee ik heb geen piem0l)
[ afbeelding ]
Lag niet aan mij dusquote:Op maandag 5 december 2016 11:13 schreef Twieki het volgende:
[..]
Hou je van SM? Lijkt net alsof je je slaaf aan de lijn hebt.
Whahahaha ok, nu kan ik dus echt niet meer normaal naar die foto kijkenquote:Op maandag 5 december 2016 11:13 schreef Twieki het volgende:
[..]
Fuck, nu zie ik dat er ook inquote:Op maandag 5 december 2016 11:13 schreef Twieki het volgende:
[..]
quote:Op maandag 5 december 2016 11:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Fuck, nu zie ik dat er ook in
Ik kan nooit meer normaal naar mijn hond kijken nu, bedankt!
Je hond is vast wel onderdanig.quote:Op maandag 5 december 2016 11:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Fuck, nu zie ik dat er ook in
Ik kan nooit meer normaal naar mijn hond kijken nu, bedankt!
404 : 30 graden-lucht not foundquote:Op maandag 5 december 2016 12:11 schreef Nattekat het volgende:
Kan er iemand even wat 30 graden-lucht deze kant op blazen? Geen zin om te krabben.
Sowieso, maar dat is vrijwilligquote:Op maandag 5 december 2016 08:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Is twee uur door de bergen wandelen ook goed?
Is de laatste tijd wel vaker. Erg nice inderdaadquote:Op maandag 5 december 2016 17:05 schreef Koelkastje het volgende:
De zon ging in iedergeval al mooi onder!
[ afbeelding ]
Ja, nee.quote:Op maandag 5 december 2016 17:54 schreef Walterwhite64 het volgende:
Stilte voor de storm zullen we maar zeggen. Tussen kerst en oudjaar staan we op natuurijs als je t mij vraagt. 🙂
Die kans is zeker aanwezigquote:Op maandag 5 december 2016 18:20 schreef Greys het volgende:
Een witte Kerst zou wel weer eens heel heel heel erg tof zijn.
De kans is groter dat er een wc op gang komt. Sterker nog, die komt er ook. Maar of ie op stoom blijft is de vraag. Ervaring leert dat een wc setting vaak hardnekkig isquote:Op maandag 5 december 2016 18:23 schreef aloa het volgende:
[..]
Die kans is zeker aanwezig![]()
Is nog wel ver weg uiteraard.
Lijkt er deze keer niet op.quote:Op maandag 5 december 2016 18:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De kans is groter dat er een wc op gang komt. Sterker nog, die komt er ook. Maar of ie op stoom blijft is de vraag. Ervaring leert dat een wc setting vaak hardnekkig is
Toch regeert opvallend vaak en relatief lang hoge druk de laatste tijd.quote:Op maandag 5 december 2016 18:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De kans is groter dat er een wc op gang komt. Sterker nog, die komt er ook. Maar of ie op stoom blijft is de vraag. Ervaring leert dat een wc setting vaak hardnekkig is
Ik ga heel hard duimen.quote:Op maandag 5 december 2016 18:23 schreef aloa het volgende:
[..]
Die kans is zeker aanwezig![]()
Is nog wel ver weg uiteraard.
Maar niet op de juiste plekken. Een scandihoog op dit moment zou het hier bitter koud maken. Een eurohoog.. Je kent het.quote:Op maandag 5 december 2016 19:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Toch regeert opvallend vaak en relatief lang hoge druk de laatste tijd.
Lange termijn voorspellingenquote:Op maandag 5 december 2016 18:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ook daar nietquote:Op maandag 5 december 2016 23:22 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Dat weet ik
Maar ze tellen alleen in de zomer
De pluim heeft trouwens niks te maken met klimatologisch gemiddelde.quote:Op dinsdag 6 december 2016 00:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ook daar niet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De pluimen. Ik zie zelfs op de lange termijn nou niet echt ''verbetering'' anders dan dat het naar het klimatologisch gemiddelde kruipt, iets wat een pluim vrijwel altijd doet op de lange termijn.
Het is maar net met welke bril er je naar kijkt. Ik kijk dus niet door een met mist en ijs beslagen winterbril naar de pluim en ik zie die er dus ook niet in.
Natuurlijk wel, de leden berekenen met onder andere voorgaande situaties ''in het achterhoofd''quote:Op dinsdag 6 december 2016 00:15 schreef aloa het volgende:
[..]
De pluim heeft trouwens niks te maken met klimatologisch gemiddelde.
http://cms.buienradar.nl/columns/de-pluimquote:Op dinsdag 6 december 2016 00:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, de leden berekenen met onder andere voorgaande situaties ''in het achterhoofd''
Hoe en waarom?quote:
Ik zie een bitterkoud Zuidoost-Europaquote:Op dinsdag 6 december 2016 07:58 schreef aloa het volgende:
GFS laat weer hogedruk zien boven Scandinavië.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 6 december 2016 08:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Gemiddelde duikt dan weer onder het langjarig gemiddelde.
Geen garantie uiteraard.
[ afbeelding ]
Waar kan ik tekenen voor specifiek dit?quote:Op dinsdag 6 december 2016 07:58 schreef aloa het volgende:
GFS laat weer hogedruk zien boven Scandinavië.
[ afbeelding ]
Uitzingen zal je!quote:Op dinsdag 6 december 2016 09:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Pfff... ben er nu wel weer klaar mee met die kou.
16 graden omdat de airco niet lager kan. Take it like a man!quote:Op dinsdag 6 december 2016 13:26 schreef Spriet4 het volgende:
Doen jullie de verwarming 's nachts wat lager of laten jullie het warm draaien? Ik draai het voor het slapen gaan op 12.5° en' s morgens is het koud, vaak 16°. Overdag heb ik het 21.5° en ik wil het nu voor het slapen gaan op 18 of 19°, maar ik ben bang dat ik heel hoge kosten ga maken. Of zou het meevallen?
Jij woont in de tropen? Jaloers!quote:Op dinsdag 6 december 2016 13:26 schreef Dven het volgende:
[..]
16 graden omdat de airco niet lager kan. Take it like a man!
De airco is niet enkel maar voor koelen geschikt hequote:
Continue dezelfde temperatuur. Maar dat is meer omdat dat het zuinigste schijnt te zijn met vloerverwarming. Als ik naar mn energierekening kijk ben ik niet veel kwijt dus ik vind het prima.quote:Op dinsdag 6 december 2016 13:26 schreef Spriet4 het volgende:
Doen jullie de verwarming 's nachts wat lager of laten jullie het warm draaien? Ik draai het voor het slapen gaan op 12.5° en' s morgens is het koud, vaak 16°. Overdag heb ik het 21.5° en ik wil het nu voor het slapen gaan op 18 of 19°, maar ik ben bang dat ik heel hoge kosten ga maken. Of zou het meevallen?
Ik heb geen vloerverwarming.quote:Op dinsdag 6 december 2016 13:30 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Continue dezelfde temperatuur. Maar dat is meer omdat dat het zuinigste schijnt te zijn met vloerverwarming. Als ik naar mn energierekening kijk ben ik niet veel kwijt dus ik vind het prima.
Is sowieso vaak het meest voordelige.quote:Op dinsdag 6 december 2016 13:30 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Continue dezelfde temperatuur. Maar dat is meer omdat dat het zuinigste schijnt te zijn met vloerverwarming. Als ik naar mn energierekening kijk ben ik niet veel kwijt dus ik vind het prima.
Denk dat ik dat maar ook ga doen.quote:Op dinsdag 6 december 2016 13:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Is sowieso vaak het meest voordelige.
*Mompelt iets over brandgevaarquote:Op dinsdag 6 december 2016 13:55 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb boven op mijn zolder zo'n simpel ouderwets energievretend blaaskacheltje staan. Gewoon eentje die op stroom gaat zeg maar. Want er is verder geen cv of verwarming daar dus ja....
Nu had ik dus zondagmiddag toen ik ff boven zat dat ding aangezet. Vervolgens kom ik maandag avond thuis van werk en ging ik weer even naar boven.
Stond dat ding nog steeds te loeien.![]()
![]()
![]()
Was ik 'm dus vergeten uit te zetten. Heeft dus ruim 24 uur non stop aangestaan. Ik heb volgens mij dus nu in een etmaal even veel stroom verbruikt als in de gehele winter bij elkaarFAAL
Hier staat de verwarming overdag op 22 graden en snachts op 19....quote:Op dinsdag 6 december 2016 13:26 schreef Spriet4 het volgende:
Dat was toch een fabel? Volgens mij juist het tegenovergestelde, als je insecten bedoelt.quote:Op dinsdag 6 december 2016 14:24 schreef Zipportal het volgende:
Vorst is wel goed tegen de ongedierte.
Bestaan die mensen?quote:Op dinsdag 6 december 2016 15:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Ook van die mensen die zeggen dat dit heel gezond weer is. Ondertussen hoor je overal mensen snotteren en hoesten....
Ja, dat zeggen er echt heel veel!quote:Op dinsdag 6 december 2016 15:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bestaan die mensen?
In parijs mogen auto's niet eens meer de weg op door smog.
Zit hem meer in de wisselwerking. Vorst prima. Warmte ook. Veel afwisseling tussen beide niet.quote:Op dinsdag 6 december 2016 15:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat was toch een fabel? Volgens mij juist het tegenovergestelde, als je insecten bedoelt.
Het snotteren en hoesten zit hem niet in het weerquote:Op dinsdag 6 december 2016 15:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Ook van die mensen die zeggen dat dit heel gezond weer is. Ondertussen hoor je overal mensen snotteren en hoesten....
Serieus.quote:Op dinsdag 6 december 2016 15:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bestaan die mensen?
In parijs mogen auto's niet eens meer de weg op door smog.
Echt welquote:Op dinsdag 6 december 2016 15:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Het snotteren en hoesten zit hem niet in het weer
quote:Op dinsdag 6 december 2016 14:52 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Witte Kerst kannnooogggaltijd
Echt nietquote:
Nee het heeft er inderdaad niks mee te maken.quote:
En de rekening?quote:Op dinsdag 6 december 2016 15:01 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hier staat de verwarming overdag op 22 graden en snachts op 19....
Nee, maar het wordt er ook zeker niet minder door. Mensen hebben in ieder geval wel minder weerstand door de kou en zijn er daardoor meer vatbaar voor. Ik de zomer zie je nooit griep en bijna nooit verkouden mensen.quote:Op dinsdag 6 december 2016 15:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Het snotteren en hoesten zit hem niet in het weer
Lekker bij elkaar kruipen, lucht niet verversen want deuren en ramen moeten altijd dicht want brrr!quote:Op dinsdag 6 december 2016 15:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee het heeft er inderdaad niks mee te maken.
Toch is in de winter half Nederland verkouden. Rara.
Onze slijmvliezen kunnen virusbacteriën minder goed verwerken bij kou. Dus winterkou is zeker een negatieve factor. Dat het niet de bron is ben ik met je eens. Dat is het virus an sig.quote:Op dinsdag 6 december 2016 15:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Lekker bij elkaar kruipen, lucht niet verversen want deuren en ramen moeten altijd dicht want brrr!
Het voorname zit hem met name in van alles behalve de temperatuur. Of denk je dat in de winter heel Scandinavië, Oost-Europa en Siberië verkouden zijn ?
quote:Op dinsdag 6 december 2016 15:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Onze slijmvliezen kunnen virusbacteriën minder goed verwerken bij kou. Dus winterkou is zeker een negatieve factor. Dat het niet de bron is ben ik met je eens. Dat is het virus an sig.
Het kost meer energie om van 15 naar 20 te gaan, dan om 20 te behouden. De hoeveelheid warmte/energie die ontsnapt is per seconde altijd gelijk. Door je kamer af te laten koelen, geef je de kou een kans om overal in te gaan zitten.quote:
Nog zo'n mythe. Klopt dus nietquote:Op dinsdag 6 december 2016 14:24 schreef Zipportal het volgende:
Vorst is wel goed tegen de ongedierte.
Net als aan 35 graden.quote:Op dinsdag 6 december 2016 15:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Je hebt er eigenlijk geen zak aan dus.
Gelukkig is dat dagelijkse kost in de zomer.quote:Op dinsdag 6 december 2016 15:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Net als aan 35 graden.
Heb je ook geen ruk aan.
Toch zijn er mensen die het fijn vinden.
Ligt eraan, noordwestelijke stroming kan ook behoorlijk koud zijn.quote:Op dinsdag 6 december 2016 15:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Verder voelt koude lucht vaak wel "gezond" maar meestal komt het uit een richting die zwaar vervuilde lucht naar ons blaast![]()
Precies dit vraag ik me ook altijd af. Waar-om willen die "koudegekkies" het persé zo ijskoud hebben?? Het kost alleen maar meer energie die verstookt wordt...quote:Op dinsdag 6 december 2016 16:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Waar ik altijd een beetje in mezelf om moet gniffelen is dat die verstokte koude gekkies altijd lopen te janken over "het nieuwe klimaat" en klimaatverandering (dat laatste ontken ik niet natuurlijk) maar wel hopen op zoveel kou dat er misschien wel 3x zoveel vervuiling de atmosfeer in geblazen wordt om alles op temperatuur te houden
Klopt, maar meestal is het oostelijk als het hier goed koud wordt. Het is in ieder geval de heilige graal van veel winterliefhebbers. Lekker een duikend laagje, grijs, veel wind.. Hmmmmquote:Op dinsdag 6 december 2016 16:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Ligt eraan, noordwestelijke stroming kan ook behoorlijk koud zijn.
Oostelijk is walgelijk . Maar uit het Zuiden ook
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 6 december 2016 16:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gelukkig is dat dagelijkse kost in de zomer.
Voor de statistieken vind ik het wel tof, een dagje ofzo. Weken 35 graden gaat me ook te ver.quote:Op dinsdag 6 december 2016 16:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Precies dit vraag ik me ook altijd af. Waar-om willen die "koudegekkies" het persé zo ijskoud hebben?? Het kost alleen maar meer energie die verstookt wordt...(buiten het feit dat temperaturen ruim onder nul uberhaupt niet prettig aanvoelen, voor geen enkel mens...en zelfs gevaarlijk zijn indien je er te lang aan wordt blootgesteld)
Overigens, mensen die hopen op 40 graden in de zomer snap ik net zo min hoor
Zelf ben ik zo'n oppervlakkig wicht dat gewoon weer eens een witte Kerst wil en nee, ik hou me die twee dagen geen seconde bezig met vervuiling.quote:Op dinsdag 6 december 2016 16:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Waar ik altijd een beetje in mezelf om moet gniffelen is dat die verstokte koude gekkies altijd lopen te janken over "het nieuwe klimaat" en klimaatverandering (dat laatste ontken ik niet natuurlijk) maar wel hopen op zoveel kou dat er misschien wel 3x zoveel vervuiling de atmosfeer in geblazen wordt om alles op temperatuur te houden
Denk dat het bij de meeste niet zozeer om kou gaat, maar meer om de randverschijnselen die daarbij horen. sneeuw, ijs, schaatsen, warme chocomel drinken, blauwe lucht en zon etc. Wellicht een beetje geromantiseerd, maar ik begrijp het wel. Ik heb 10x liever -5 graden en blauwe lucht en een zonnetje dan +5 graden en daarbij het automatische typische winterweer in Nederland, namelijk grijs en regenachtig.quote:Op dinsdag 6 december 2016 16:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja, met gekkies bedoel ik die stugge figuren op weerwoord enzo. Ja natuurlijk wil je dat, Denk dat iedereen dat wel wil. Ik zie hun alleen maar dingen over idiote winters posten die maanden duren.. Nou doet maar even nietquote:Op dinsdag 6 december 2016 16:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Zelf ben ik zo'n oppervlakkig wicht dat gewoon weer eens een witte Kerst wil en nee, ik hou me die twee dagen geen seconde bezig met vervuiling.
Ik ken ze ook niet, die types die jij beschrijft, maar die zitten vast op andere weerforums?
Zoals het bijv. afgelopen zondag was! Super nice. Ja, wel koud.... ik heb liever 20 gradenquote:Op dinsdag 6 december 2016 16:20 schreef Blik het volgende:
Ik heb 10x liever -5 graden en blauwe lucht en een zonnetje dan +5 graden en daarbij het automatische typische winterweer in Nederland, namelijk grijs en regenachtig.
Mweh, het is puur en alleen kou en lage temoeraturen hoor. Weerbeeld zal ze wat. Dat zie je niet terug in de statistieken en boeit dus ook niet.quote:Op dinsdag 6 december 2016 16:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Denk dat het bij de meeste niet zozeer om kou gaat, maar meer om de randverschijnselen die daarbij horen. sneeuw, ijs, schaatsen, warme chocomel drinken, blauwe lucht en zon etc. Wellicht een beetje geromantiseerd, maar ik begrijp het wel. Ik heb 10x liever -5 graden en blauwe lucht en een zonnetje dan +5 graden en daarbij het automatische typische winterweer in Nederland, namelijk grijs en regenachtig.
Vervuiling daarbij, nog nooit over nagedacht en boeit me ook echt niks eigenlijk in dit opzicht
Bedankt voor de infoquote:Op dinsdag 6 december 2016 15:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het kost meer energie om van 15 naar 20 te gaan, dan om 20 te behouden. De hoeveelheid warmte/energie die ontsnapt is per seconde altijd gelijk. Door je kamer af te laten koelen, geef je de kou een kans om overal in te gaan zitten.
Oh, dat wist ik oprecht niet, dat er mensen bestaan die dat maandenlang willenquote:Op dinsdag 6 december 2016 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja, met gekkies bedoel ik die stugge figuren op weerwoord enzo. Ja natuurlijk wil je dat, Denk dat iedereen dat wel wil. Ik zie hun alleen maar dingen over idiote winters posten die maanden duren.. Nou doet maar even niet
Lijkt me ook gaaf om eens mee te maken, maar ik ben van de extremenquote:Op dinsdag 6 december 2016 16:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik oprecht niet, dat er mensen bestaan die dat maandenlang willenNee dat hoeft van mij ook niet. Zelfs ik als sneeuwliefhebber heb na een dag of vier/vijf wel weer genoeg van de auto uitgraven
Je kan de kachel beter lager zetten. Volgens mij een graad of vier. Ik zet m altijd op 15 en overdag op 18.5 / 19 graden.quote:Op dinsdag 6 december 2016 15:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het kost meer energie om van 15 naar 20 te gaan, dan om 20 te behouden. De hoeveelheid warmte/energie die ontsnapt is per seconde altijd gelijk. Door je kamer af te laten koelen, geef je de kou een kans om overal in te gaan zitten.
Ik denk dat dat voornamelijk aan je isolatie ligt en hoe lang je weg bent. Ik zet hem s nachts maar iets lager maar dat is omdat ik geen slimme thermostaat heb en ik een hekel heb aan in een koude kamer opstaanquote:Op dinsdag 6 december 2016 20:35 schreef aloa het volgende:
[..]
Je kan de kachel beter lager zetten. Volgens mij een graad of vier. Ik zet m altijd op 15 en overdag op 18.5 / 19 graden.
Ja, de hele nacht op 21 oid is natuurlijk ook niet handigquote:Op dinsdag 6 december 2016 20:35 schreef aloa het volgende:
[..]
Je kan de kachel beter lager zetten. Volgens mij een graad of vier. Ik zet m altijd op 15 en overdag op 18.5 / 19 graden.
Als je de hele dag aan het werk bent, kan je beter gewoon de kachel helemaal uitzetten en weer aanzetten als je thuis bentquote:Op dinsdag 6 december 2016 15:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Scheelt misschien iets van 5% ofzo.quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:02 schreef Paul het volgende:
[..]
Als je de hele dag aan het werk bent, kan je beter gewoon de kachel helemaal uitzetten en weer aanzetten als je thuis bent
Helemaal uitzetten lijkt me niet handig. Lager wel.quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:02 schreef Paul het volgende:
[..]
Als je de hele dag aan het werk bent, kan je beter gewoon de kachel helemaal uitzetten en weer aanzetten als je thuis bent
Sneeuw is wel gezellig. Mooi zo een witte wereld! Maar het is snel natte sneeuw hier in NL en dat is niks. En ik zou wel weer eens willen schaatsen. Niet op een ondergelopen veldje, maar op natuurijs. Zo'n winter mag van mij ook wel maanden duren ja.quote:Op dinsdag 6 december 2016 16:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik oprecht niet, dat er mensen bestaan die dat maandenlang willenNee dat hoeft van mij ook niet. Zelfs ik als sneeuwliefhebber heb na een dag of vier/vijf wel weer genoeg van de auto uitgraven
Wedden, na 2 weken echte winter buiten de vakantie om ben je het zat.quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:21 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Sneeuw is wel gezellig. Mooi zo een witte wereld! Maar het is snel natte sneeuw hier in NL en dat is niks. En ik zou wel weer eens willen schaatsen. Niet op een ondergelopen veldje, maar op natuurijs. Zo'n winter mag van mij ook wel maanden duren ja.
Maar ik snap wel dat die 2 weken prachtig zijn. Althans, voor hem. Ik vind het ook mooi, maar nog steeds kut.quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wedden, na 2 weken echte winter buiten de vakantie om ben je het zat.
Ook niet meer. Na twee weken is het één grote bende gewordenquote:Op dinsdag 6 december 2016 21:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar ik snap wel dat die 2 weken prachtig zijn. Althans, voor hem haar. Ik vind het ook mooi, maar nog steeds kut.
Oepsquote:Op dinsdag 6 december 2016 21:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ook niet meer. Na twee weken is het één grote bende geworden
Daar ben ik me ook van bewust. Het verschil is dat ik het in de winter altijd koud heb buiten en dat het in de zomer hooguit 2 of 3 weken in totaal te heet is om wat te doen.quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oeps
Het is wel hetzelfde als het geromantiseerde beeld van de zomer. Ik ken het zelf ook, er naar verlangen terwijl ik zelf soms met het zweet in mijn naad in de file sta omdat die pauperduitsers weer eens aan het strand willen liggen.
Eensch.quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar ben ik me ook van bewust. Het verschil is dat ik het in de winter altijd koud heb buiten en dat het in de zomer hooguit 2 of 3 weken in totaal te heet is om wat te doen.
Daarbij vind ik warmte veel minder vervelend dan jou.
quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Eensch.
En ik ben dan ook touwtyfus vervelend.
Er zijn mensen die de kachel op 25 zettenquote:Op dinsdag 6 december 2016 20:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, de hele nacht op 21 oid is natuurlijk ook niet handig
In een goed geïsoleerd huis is de hele dag 20 ook helemaal niet lekkerquote:Op dinsdag 6 december 2016 22:11 schreef aloa het volgende:
[..]
Er zijn mensen die de kachel op 25 zetten![]()
Ze bestaan echt.![]()
Hoger dan 20 zet ik hem niet. S morgens op 18.5 en dan later op 19. Als het echt heel koud is buiten nog een graadje hoger.
Dat ook idd. Tegenwoordig slaat men door met het isoleren. Je moet ook ventilatie in huis hebben (ook in de winter).quote:Op dinsdag 6 december 2016 22:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In een goed geïsoleerd huis is de hele dag 20 ook helemaal niet lekker
Los van dat ook. Alles in huis eet warmte op als je geen warmtebron hebt, en dat voelt koud aan. Zomers een huis van 20 graden (aircoquote:Op dinsdag 6 december 2016 22:15 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat ook idd. Tegenwoordig slaat men door met het isoleren. Je moet ook ventilatie in huis hebben (ook in de winter).
Minimaal een uur ff de ramen open of iets dergelijks, lijkt me wel gezond.
Ik ben niet zo'n airco fan. Daar slaan mensen ook al snel in door. Vooral in de auto. Is het 30 graden buiten zetten ze de airco op 18.quote:Op dinsdag 6 december 2016 22:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Los van dat ook. Alles in huis eet warmte op als je geen warmtebron hebt, en dat voelt koud aan. Zomers een huis van 20 graden (airco) is dan ook veel lekkerder, want dan lekt er van alle kanten warmte binnen.
De enige airco waar ik mee in aanraking kom is in de supermarktquote:Op dinsdag 6 december 2016 22:21 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n airco fan. Daar slaan mensen ook al snel in door. Vooral in de auto. Is het 30 graden buiten zetten ze de airco op 18.
Met +30 een supermarkt ingaan...alsof je een koelkast inlooptquote:Op dinsdag 6 december 2016 22:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De enige airco waar ik mee in aanraking kom is in de supermarkt
Op werk ook wel, maar die kan de zon die de hele dag naar binnen schijnt icm plat dak niet aan...
Airco's zijn tof. Als er een lekker ding in een strak zomerjurkje net voorbij een airco loopt...quote:
Dat is dan wel weer waarquote:Op dinsdag 6 december 2016 22:34 schreef Djeez het volgende:
[..]
Airco's zijn tof. Als er een lekker ding in een strak zomerjurkje net voorbij een airco loopt...
22 overdag. 19 'snachts. Ik heb kantoor aan huis, dus overdag staat die wel zo hoog aan.quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoe warm hebben jullie het thuis? Ik 19 graden.
Ik was een paar jaar geleden, toen het overal heel koud was en veel ijs en sneeuw (2011 of zo?) in Brussel. Zat ik in een taxi, de chauffeur was Congolees. Die had het zo koud, hij had de verwarming op 38 gezet!quote:Op dinsdag 6 december 2016 22:21 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n airco fan. Daar slaan mensen ook al snel in door. Vooral in de auto. Is het 30 graden buiten zetten ze de airco op 18.
quote:Op dinsdag 6 december 2016 23:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik was een paar jaar geleden, toen het overal heel koud was en veel ijs en sneeuw (2011 of zo?) in Brussel. Zat ik in een taxi, de chauffeur was Congolees. Die had het zo koud, hij had de verwarming op 38 gezet!
Beetje gemakkelijk scoren dit omdat in de zomer exact hetzelfde gebeurt maar je dan zelf aan de andere kant van het spectrum staatquote:Op woensdag 7 december 2016 09:30 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, ik las net dit bericht op weerwoord en ik moest hem even delen:
Gister vond ik het nog meevallen maar vandaag is het beeld duidelijk. Wat een ongelooflijke deceptie zo aan het begin van de meteorologische winter. Waarom kan het nou nooit eens een keer omgekeerd zijn? Een lange tijd ONDER de norm (juist op 850hpa) in plaats van er rijkelijk boven zoals het bijna altijd gaat. Ik denk dat ik het antwoord wel weet. Het énige voordeel is dat met die opwarming ook de zomers wat warmer worden maar daar is dan alles wel mee gezegd......Ik denk dat het wel zo langzamerhand tijd wordt om december op basis van dit ensemble af te schrijven
Frustrated much?
Nee hoor, dat valt reuze mee. Je zou inmiddels moeten weten dat ik geen hitte liefhebber ben beste Dvenquote:Op woensdag 7 december 2016 09:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Beetje gemakkelijk scoren dit omdat in de zomer exact hetzelfde gebeurt maar je dan zelf aan de andere kant van het spectrum staat
Ik had het dan ook over de zonnige dagen tussen de 19 en 25 graden die ook 's zomers in NL niet zo talrijk zijn, soms tot jouw ongenoegenquote:Op woensdag 7 december 2016 09:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee hoor, dat valt reuze mee. Je zou inmiddels moeten weten dat ik geen hitte liefhebber ben beste Dven
Mijn ideale zomerweer is tussen de 19 en 25 graden met een blauwe lucht en veel zon. Mij zie je niet hopen op extreme hittegolven oid. Gewoon comfortabel weer
True, daar heb je dan wel een puntquote:Op woensdag 7 december 2016 09:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik had het dan ook over de zonnige dagen tussen de 19 en 25 graden die ook 's zomers in NL niet zo talrijk zijn, soms tot jouw ongenoegen
mwah. Zo lang het niet ijzelt vind ik het wel prima.quote:Op dinsdag 6 december 2016 21:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wedden, na 2 weken echte winter buiten de vakantie om ben je het zat.
Heerlijk dat dramatische iddquote:Op woensdag 7 december 2016 09:41 schreef Greys het volgende:
Diegene doet net of de winter al voorbij is. We zijn net begonnen. Er kan nog zo veel gebeuren. Desnoods hebben we een witte kerst in januari
Jajaquote:Op woensdag 7 december 2016 10:01 schreef Apotheose het volgende:
[..]
mwah. Zo lang het niet ijzelt vind ik het wel prima.Lekker naar mn ouders die aan het water wonen en de wereld uit schaatsen. Mooi
2012 was de laatste keer denk ik. Op natuurijs?quote:Op woensdag 7 december 2016 10:25 schreef Perrin het volgende:
Ja hé, ik zit al sinds de geboorte van mijn zoon op sneeuw te wachten zodat we een keer kunnen sleeën. Schaatsen op natuurijs durf ik al helemaal niet meer op te hopen.
[ afbeelding ]
Dat is zijn geboortejaar iddquote:Op woensdag 7 december 2016 10:51 schreef aloa het volgende:
[..]
2012 was de laatste keer denk ik. Op natuurijs?
Beter doen ze zichzelf een plezier en verhuizen ze een paar honderd KM naar het oosten idd.quote:Op woensdag 7 december 2016 10:44 schreef INViCTuS het volgende:
Die mensen die zulke reacties plaatsen zijn totaal niet realistisch. Weten ze wel dat ze in Nederland wonen?
Dat is wel de laatste keer dat ik op ijzers heb gestaan inderdaad. Good ol' daysquote:Op woensdag 7 december 2016 10:51 schreef aloa het volgende:
[..]
2012 was de laatste keer denk ik. Op natuurijs?
Het is gewoon nostalgie. Vroeger (jaren 70-80) hadden we namelijk wel bijna elk jaar sneeuw en konden we bijna elk jaar meerdere weken schaatsen. Tenminste, dat is wat ik me er van herinner en dat zal ongetwijfeld niet 100% overeenkomen met de werkelijkheid. Maar dat er vaker sneeuw lag en dat we vrijwel elk jaar konden schaatsen weet ik zekerquote:Op woensdag 7 december 2016 10:44 schreef INViCTuS het volgende:
Die mensen die zulke reacties plaatsen zijn totaal niet realistisch. Weten ze wel dat ze in Nederland wonen?
Dat komt inderdaad niet overeen met de werkelijkheid. Het was zeker niet elk jaar raak.quote:Op woensdag 7 december 2016 13:57 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Het is gewoon nostalgie. Vroeger (jaren 70-80) hadden we namelijk wel bijna elk jaar sneeuw en konden we bijna elk jaar meerdere weken schaatsen. Tenminste, dat is wat ik me er van herinner en dat zal ongetwijfeld niet 100% overeenkomen met de werkelijkheid. Maar dat er vaker sneeuw lag en dat we vrijwel elk jaar konden schaatsen weet ik zeker
Ik heb 1x met mijn zoon (uit sept 2012) kunnen sleeën in nederland, moesten we alleen wel een uur voor in de auto richting het zuiden. Was kerstvakantie 2013 volgens mijquote:Op woensdag 7 december 2016 10:25 schreef Perrin het volgende:
Ja hé, ik zit al sinds de geboorte van mijn zoon op sneeuw te wachten zodat we een keer kunnen sleeën. Schaatsen op natuurijs durf ik al helemaal niet meer op te hopen.
[ afbeelding ]
Ik krijg spontaan astma hiervan.quote:Op woensdag 7 december 2016 20:05 schreef aloa het volgende:
Wat een droomkaart voor de winterliefhebber. Nog wel erg ver weg.
[ afbeelding ]
Het gaat om de trendquote:Op woensdag 7 december 2016 20:08 schreef Straatcommando. het volgende:
Die termijn ook. Sorry hoor, leuke kaart misschien maar echt 0,0 waarde.
Hij heeft wel gelijk hoorquote:Op woensdag 7 december 2016 20:17 schreef aloa het volgende:
[..]
Godsklere, wat ben je weer chagrijnig
dat snap ikquote:Op woensdag 7 december 2016 20:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk hoor
Als die blokkade iets zuidelijker komt te liggen, krijgen we weer oud Hollands grijs en mild.
En dan weer overal familiedrama's vanwege Kerstdagen vol auto-ongelukken. Dat is sneu.quote:Op woensdag 7 december 2016 15:53 schreef Greys het volgende:
Het wordt een witte kerst dit jaar.
Ik voel* het
*wil
En toch hoop ik het.quote:Op woensdag 7 december 2016 20:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En dan weer overal familiedrama's vanwege Kerstdagen vol auto-ongelukken. Dat is sneu.
Laatste keer was 2010.quote:Op woensdag 7 december 2016 15:53 schreef Greys het volgende:
Het wordt een witte kerst dit jaar.
Ik voel* het
*wil
En daarvoor moet je een millennium terugquote:Op woensdag 7 december 2016 21:28 schreef aloa het volgende:
[..]
Laatste keer was 2010.
Mag wel weer een keer idd...
Het is idd behoorlijk zeldzaam. (landelijk al helemaal).quote:Op woensdag 7 december 2016 21:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En daarvoor moet je een millennium terug
Ergo: het is verschrikkelijk zeldzaam.
Ik check mijn feiten uiteraard voor ik dingen zegquote:Op woensdag 7 december 2016 22:18 schreef aloa het volgende:
[..]
Het is idd behoorlijk zeldzaam. (landelijk al helemaal).
https://www.knmi.nl/nederland-nu/klimatologie/lijsten/wittekerst
Slimquote:Op woensdag 7 december 2016 22:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik check mijn feiten uiteraard voor ik dingen zeg
Het is alleszins nog niet veel. Je merkt het ook goed aan de zuurheid op weerwoordquote:Op donderdag 8 december 2016 08:45 schreef aloa het volgende:
EC is op lange termijn winters, maar laat geen hogedruk zien boven Scandinavie. Het is wachten op de pluim.
Ensemble van GFS zit boven het gemiddelde, maar op lange termijn kan het nog alle kanten op.
[ afbeelding ]
Goedmakertje voor de strenge vorst een paar dagen laterquote:Op donderdag 8 december 2016 09:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Heerlijk, jouw zondag met 17 graden!
Ik meen me toch te herinneren dat ik meerdere malen in mijn eerste zes levensjaren over het Ijselmeer gelopen heb (jaren 70). Er is zelfs een jaar geweest dat je de hele oversteek kon maken vanuit Enkhuizen met de auto. En leren schaatsen met de friese doorlopers en de kruk uit de keuken op de slootquote:Op woensdag 7 december 2016 14:07 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat komt inderdaad niet overeen met de werkelijkheid. Het was zeker niet elk jaar raak.
Volgens mij waren juist de jaren 70 bedroevend slecht als het om winterweer gaat. Op 1979na uiteraard.
Jaren 80 waren iets beter.
Weet je zeker dat het de jaren 70 was?quote:Op donderdag 8 december 2016 10:41 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Ik meen me toch te herinneren dat ik meerdere malen in mijn eerste zes levensjaren over het Ijselmeer gelopen heb (jaren 70). Er is zelfs een jaar geweest dat je de hele oversteek kon maken vanuit Enkhuizen met de auto. En leren schaatsen met de friese doorlopers en de kruk uit de keuken op de sloot
1980 Zacht/natquote:Op donderdag 8 december 2016 10:49 schreef gooddaddy het volgende:
Ik heb van 72 t/m 77 in de buurt van Enkhuizen gewoond en ik meen toch echt dat ze in die periode een keer naar de overkant zijn gereden. Maar dat kan natuurlijk ook mijn geromantiseerde gedachte uit mijn prille onbezorgde jeugd zijn (vroeger was alles beter, zelfs de winters)
1980 klinkt als je.... Oh nee, geen VBL ditquote:Op donderdag 8 december 2016 11:09 schreef Elan het volgende:
[..]
1980 Zacht/nat
1979 Vrij streng/vrij nat
1978 Zacht/droog
1977 Zacht/nat
1976 Zeer zacht/droog
1975 Extreem zacht/nat
1974 Zeer zacht/droog
1973 Zacht/zeer droog
1972 Zacht/zeer droog
1971 Zacht/droog
Laten we het beschaafd houden hier, al dacht ik het ook.quote:Op donderdag 8 december 2016 11:15 schreef Dven het volgende:
[..]
1980 klinkt als je.... Oh nee, geen VBL dit
Blijft toch vreemd dat ik tussen 1972 en 1977 heb leren schaatsen op de sloot op mijn eerste friese doorlopers icm de keukenkruk.quote:Op donderdag 8 december 2016 11:09 schreef Elan het volgende:
1977 Zacht/nat
1976 Zeer zacht/droog
1975 Extreem zacht/nat
1974 Zeer zacht/droog
1973 Zacht/zeer droog
1972 Zacht/zeer droog
Die jongen met het logo van de NS als UI volgens mijquote:Op donderdag 8 december 2016 11:40 schreef viagraap het volgende:
Wie was hier die user die in Bulgarije zit?
Dat kan bijna elke winter wel. Schaatsen op slootje achter.quote:Op donderdag 8 december 2016 12:04 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Blijft toch vreemd dat ik tussen 1972 en 1977 heb leren schaatsen op de sloot op mijn eerste friese doorlopers icm de keukenkruk.
Gezien de drukte ter plaatse en de (naar ik aanneem) waarschijnlijk uitstekende coverage in de media: ammenooitniet.quote:Op donderdag 8 december 2016 12:28 schreef dick_laurent het volgende:
Wie van WKN zou indien er een elfstedentocht komt deze winter, daar ook daadwerkelijk naartoe gaan om te gaan kijken?
alleen als ik vanaf de Yantra over de Donau richting de Rijn kan schaatsen om vervolgens het laatste stukje naar Friesland te klunen.quote:Op donderdag 8 december 2016 12:28 schreef dick_laurent het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid. Wie van WKN zou indien er een elfstedentocht komt deze winter, daar ook daadwerkelijk naartoe gaan om te gaan kijken?
Ik: nope
Het IJsselmeer bevriest redelijk gemakkelijk. Komt véél vaker voor dan een Elfstedentochtquote:Op donderdag 8 december 2016 12:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat kan bijna elke winter wel. Schaatsen op slootje achter.
Voor IJsselmeer dat volledig dichtvriest komen hele andere dingen kijken.
Volgens mij is als het zover komt er ook een Elfstedentocht dat jaar.
Met die omschrijving moet ik aan Socios denken, maar die had een ICE trein geloof ik.quote:Op donderdag 8 december 2016 12:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Die jongen met het logo van de NS als UI volgens mij
quote:Op donderdag 8 december 2016 12:06 schreef Dven het volgende:
[..]
ik niet, omdat we vermoedelijk met 600.000 kijkers langs de kant alsnog door het ijs zakken... en ik het gewoon op de TV/radio zal volgenquote:Op donderdag 8 december 2016 12:28 schreef dick_laurent het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid. Wie van WKN zou indien er een elfstedentocht komt deze winter, daar ook daadwerkelijk naartoe gaan om te gaan kijken?
Ik: nope
Bijnaquote:Op donderdag 8 december 2016 12:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Het IJsselmeer bevriest redelijk gemakkelijk. Komt véél vaker voor dan een Elfstedentocht
Fixed that for youquote:Op woensdag 7 december 2016 22:56 schreef dick_laurent het volgende:
Hmm kan dus alle kanten op.
Nouja goed als het dan koud gaat worden hoop ik wel dat 't samen gaat met veel sneeuw en daarna zon
Gedeeltelijk ja, zo diep is het niet. Maar met de auto de oversteek maken naar Urk komt zelden voor.quote:Op donderdag 8 december 2016 12:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Het IJsselmeer bevriest redelijk gemakkelijk. Komt véél vaker voor dan een Elfstedentocht
Ah ja, dat kan ook nog. Ieder geval iets met treinenquote:Op donderdag 8 december 2016 13:16 schreef viagraap het volgende:
[..]
Met die omschrijving moet ik aan Socios denken, maar die had een ICE trein geloof ik.
Ik herinner me uit m'n jeugd nog wel dat het Spui eens bevroren was. Machtig gezicht was dat, overal ijsbergen en -schotsenquote:Op donderdag 8 december 2016 13:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Gedeeltelijk ja, zo diep is het niet. Maar met de auto de oversteek maken naar Urk komt zelden voor.
1963 ja, and guess what...
Dat zeker.quote:Op donderdag 8 december 2016 12:45 schreef Dven het volgende:
[..]
1985?quote:Op donderdag 8 december 2016 14:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik herinner me uit m'n jeugd nog wel dat het Spui eens bevroren was. Machtig gezicht was dat, overal ijsbergen en -schotsen
Zal wel in 97 zijn geweest denk ik.
quote:Op donderdag 8 december 2016 12:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Lijkt me toch vrij cruciaalquote:Op donderdag 8 december 2016 14:44 schreef Straatcommando. het volgende:
Was het ook niet zo dat in 2012 men meegewogen heeft dat er heel veel mensen op het ijs zouden gaan staan en dat dus ook de mede oorzaak is dat ie niet doorging.
Los van dat niet de hele rit dichtgevroren was
Lijkt me met '89 zeer knap om dit te kunnen herinnerenquote:
Beetje klunen hoort erbij.quote:
Nee jij hebt altijd spannender weer dan wij hier, doe maar niet.quote:Op donderdag 8 december 2016 14:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah ja, dat kan ook nog. Ieder geval iets met treinen
Nee ieder geval, ik ben het. Zal ik een leuk plaatje posten van het ensemble in Bulgarije?
Beter kom je gewoon in Veliko Tarnovo werken. Weertechnisch veel interessanterquote:Op donderdag 8 december 2016 14:58 schreef viagraap het volgende:
[..]
Nee jij hebt altijd spannender weer dan wij hier, doe maar niet.
Maar ik kan misschien een half jaar werken in Sofia, ik dacht misschien heb jij nog tips of kun je het me meteen met klem aan of -afraden
Heb je liever DM of PM?
Nou, volgens mij werd er wel vaker gegoocheld met de rit, was toen ook sprake van als dat zou gebeuerenquote:
In 1985 stonden ze ook massaal op het ijs.quote:Op donderdag 8 december 2016 14:44 schreef Straatcommando. het volgende:
Was het ook niet zo dat in 2012 men meegewogen heeft dat er heel veel mensen op het ijs zouden gaan staan en dat dus ook de mede oorzaak is dat ie niet doorging.
Precies.. Een stel schaatsers is een ding. Hordes mensen is wel wat anders.quote:Op donderdag 8 december 2016 17:58 schreef aloa het volgende:
[..]
In 1985 stonden ze ook massaal op het ijs.![]()
Dat had heel anders kunnen gaan toen. Het jaar daarop was dat beter geregeld.
Zeer nice!quote:Op donderdag 8 december 2016 18:14 schreef DrDarwin het volgende:
Mooie avondlucht boven Nijmegen.
[ afbeelding ]
Volgens mij was dat sowieso al een kantje boord beslissing en eigenlijk kon het nog niet, maar werd het overwogen. Het zou ten tijde van die beslissing sowieso daarna gaan dooien, dus ze moesten wel een keus maken. Volgens mij was 1 of wellicht 2 dagen matige tot strenge vorst voldoende geweest voor doorgang.quote:Op donderdag 8 december 2016 14:44 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat denk ik ook ja.quote:Op donderdag 8 december 2016 22:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Volgens mij was dat sowieso al een kantje boord beslissing en eigenlijk kon het nog niet, maar werd het overwogen. Het zou ten tijde van die beslissing sowieso daarna gaan dooien, dus ze moesten wel een keus maken. Volgens mij was 1 of wellicht 2 dagen matige tot strenge vorst voldoende geweest voor doorgang.
quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:21 schreef INViCTuS het volgende:
Ok ik ga....doei
[ afbeelding ]
North Dakota
Ik zou het toch ietwat benauwd krijgenquote:Op vrijdag 9 december 2016 11:21 schreef INViCTuS het volgende:
Ok ik ga....doei
[ afbeelding ]
North Dakota
Ik riep net in mijn enthousiasme ook dat ik het wil, maar bedacht twee seconden later dat het uitlaten van de honden dan toch best een pietsie een uitdaging wordtquote:Op vrijdag 9 december 2016 11:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zou het toch ietwat benauwd krijgen
Dat ook ja, als de deur naar de tuin ook niet open kan moet mijn hond alles in huis doenquote:Op vrijdag 9 december 2016 11:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik riep net in mijn enthousiasme ook dat ik het wil, maar bedacht twee seconden later dat het uitlaten van de honden dan toch best een pietsie een uitdaging wordt
Kan niet.quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:45 schreef INViCTuS het volgende:
Kwam door een sneeuwstorm:
https://www.facebook.com/severeweatherEU/videos/1916483408574751/
P.s weet iemand hoe ik die filmpjes kan plaatsten zonder die facebook link?
Gewoon. Even één dagje. En dat het daarna automagisch verdwijnt als sneeuw voor de zon.quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zou miljarden kosten.
Duizenden dakloos.
Hahaha ja!quote:
Je woont in een bungalow? Gewoon uit je eerste verdieping springenquote:Op vrijdag 9 december 2016 11:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik riep net in mijn enthousiasme ook dat ik het wil, maar bedacht twee seconden later dat het uitlaten van de honden dan toch best een pietsie een uitdaging wordt
Oh ja!quote:Op vrijdag 9 december 2016 12:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Je woont in een bungalow? Gewoon uit je eerste verdieping springen
*op Siciliëquote:
Dat is niet eens zo heel raar. Net zoals in Nederland.quote:Op vrijdag 9 december 2016 12:23 schreef dick_laurent het volgende:
Dat plaatje zegt serieus ook -17 in het zuiden van Griekenland..... really....
* bestuurlijke (en autonome) regio onder andere bestaande uit provincie'squote:Op vrijdag 9 december 2016 12:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sicilië is meer dan alleen een eiland, het is ook een provincie
Griekenland kan dan ook best koud worden, zeker in de binnenlanden, zeker in de bergenquote:Op vrijdag 9 december 2016 12:23 schreef dick_laurent het volgende:
Dat plaatje zegt serieus ook -17 in het zuiden van Griekenland..... really....
Daar zit je dus naastquote:Op vrijdag 9 december 2016 12:25 schreef dick_laurent het volgende:
Nou het mediterrane zuiden van Griekenland krijgt volgens mij echt niet zomaar -10 graden of lager voor z'n kiezen hoor.... lijkt me vrij uniek en extreem
Oh.. okequote:Op vrijdag 9 december 2016 12:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Daar zit je dus naastBijna iedere winter is het wel raak. Griekenland heeft sneller winters weer dan Nederland.
Momenteel in t-shirt op het terras bij 17.5°C dus ik neem het er maar even vanquote:
Top filmpje!quote:
Dit is echt weer deprimerend ja! Koud, vochtig en grijs. Doe dan maar kou, zon en blauwe lucht.quote:Op vrijdag 9 december 2016 15:23 schreef Djeez het volgende:
Wat een vies, goor, grauw kutweer is het! Doe mij die vorst van afgelopen weekend maar, dit is de pest voor mijn astma
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |