SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 01-12-2016 11:50:35 ]''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Nou, geniet er maar van. Hier is het druilerig en koudquote:Op woensdag 30 november 2016 16:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier in Limburg weer een stralendblauwe dag. Mensen vinden het mooi weer, genieten er van. Ik denk alleen maar brrrrrrr.....
Verrassendquote:Op woensdag 30 november 2016 16:36 schreef Djeez het volgende:
N
[..]
Nou, geniet er maar van. Hier is het druilerig en koud
Twente was gisteren ook druilerig, grijs en koud. Vandaag is het druilerig, grijs en iets minder koudquote:Op woensdag 30 november 2016 16:36 schreef Djeez het volgende:
N
[..]
Nou, geniet er maar van. Hier is het druilerig en koud
Zelfs de OP heeft er zin in.quote:Op donderdag 1 december 2016 09:14 schreef Twieki het volgende:
Zomerfoto's in de OP, terwijl de meteorologische winter al is begonnen.
Hij verwacht een normale tot koude winterquote:Op donderdag 1 december 2016 11:48 schreef INViCTuS het volgende:
Piet schreef:
Wintervoorspelling 2016-2017
30 november | 10:16 uur - Laatste update Vandaag | 07:06 uur
Komende winter met sneeuw en op ijs
Vandaag mijn definitieve wintervoorspelling, op 1 december, het begin van de meteorologische winter. In mijn voorspelling ga ik ervan uit dat wij meer winter zullen meemaken in vergelijking met de voorgaande jaren. Over het geheel genomen pakt de winter uit met een temperatuur die normaal is tot te koud.
Ik verwacht de komende winter een of meerdere keren een pak sneeuw. Dat zal regionaal verschillend uitpakken. Ik ben positief als het gaat om de kans op natuurijs te kunnen schaatsen. Dat moet deze winter wel lukken. Misschien wel een (wat) langere periode. De winter zal deze decembermaand al opspelen met kans op de eerste serieuze sneeuw. Kerst ligt moeilijk, maar de kans op een winterse kerst schat ik voorlopig in op 50%.
Algemeen: deze winter is ook regelmatig een winter van koude lucht die dichtbij ligt, maar ons net niet of net wel bereikt. Verder wordt het een winter met soms een grillig weertype. Er komt dan ook van alles voorbij. Van storm tot rustig weer, mist, sneeuw, gladheid, koude(re) perioden tot echt zacht weer. Vaak overlast voor het verkeer.
en dat noemt zich dan meteoroloog. Een kind kan de was doen...lekker onderbouwd ook.
en dit:quote:Op donderdag 1 december 2016 22:48 schreef aloa het volgende:
[..]
Hij verwacht een normale tot koude winter
De meeste voorspellingen zijn een hoop gelul en meer ook niet![]()
quote:Er komt dan ook van alles voorbij. Van storm tot rustig weer, mist, sneeuw, gladheid, koude(re) perioden tot echt zacht weer.
Dat zeg ik...De meeste voorspellingen zijn een hoop gelul en meer ook nietquote:Op vrijdag 2 december 2016 12:36 schreef Apotheose het volgende:
De meeste voorspellingen zijn een hoop gelul en meer ook niet
Veel te koud voor een aantal hierquote:Op zondag 4 december 2016 10:39 schreef Remzz het volgende:
Dit is echt gewoon prachtig weer kan me niet voorstellen dat hier iemand om klaagt.
Zo lang ik niet naar buiten hoef, is het prachtig weer ja.quote:Op zondag 4 december 2016 10:39 schreef Remzz het volgende:
Dit is echt gewoon prachtig weer kan me niet voorstellen dat hier iemand om klaagt.
ik zei dat niet, maar goedquote:Op vrijdag 2 december 2016 17:23 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat zeg ik...De meeste voorspellingen zijn een hoop gelul en meer ook niet
Ga eens langer dan een uur buiten werken dan, vooral 's avonds.quote:
Dam vallen m'n tenen en vingers eraf.quote:Op maandag 5 december 2016 00:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ga eens langer dan een uur buiten werken dan, vooral 's avonds.
Dat bedoel ik. Geen pretje.quote:Op maandag 5 december 2016 01:03 schreef nikky het volgende:
[..]
Dam vallen m'n tenen en vingers eraf.
Boh koud zeg.
Grijs en regenachtigquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
quote:Op maandag 5 december 2016 00:38 schreef tralalala het volgende:
Vanochtend kwamen er kerkmeisjes langsfietsen. "Godverdomme, veel te koud om naar de kerk te fietsen." Ik moest hardop lachen
Is twee uur door de bergen wandelen ook goed?quote:Op maandag 5 december 2016 00:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ga eens langer dan een uur buiten werken dan, vooral 's avonds.
Yep, het was erg koud vanmorgen. En een zeer venijnig ijslaagje op mijn voorruit.quote:
Hou je van SM? Lijkt net alsof je je slaaf aan de lijn hebt.quote:Op maandag 5 december 2016 10:34 schreef Greys het volgende:
ZON!
En een hoge slootkant.
(De schaduw maakt dik)
(Nee ik heb geen piem0l)
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 5 december 2016 10:34 schreef Greys het volgende:
ZON!
En een hoge slootkant.
(De schaduw maakt dik)
(Nee ik heb geen piem0l)
[ afbeelding ]
Lag niet aan mij dusquote:Op maandag 5 december 2016 11:13 schreef Twieki het volgende:
[..]
Hou je van SM? Lijkt net alsof je je slaaf aan de lijn hebt.
Whahahaha ok, nu kan ik dus echt niet meer normaal naar die foto kijkenquote:Op maandag 5 december 2016 11:13 schreef Twieki het volgende:
[..]
Fuck, nu zie ik dat er ook inquote:Op maandag 5 december 2016 11:13 schreef Twieki het volgende:
[..]
quote:Op maandag 5 december 2016 11:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Fuck, nu zie ik dat er ook in
Ik kan nooit meer normaal naar mijn hond kijken nu, bedankt!
Je hond is vast wel onderdanig.quote:Op maandag 5 december 2016 11:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Fuck, nu zie ik dat er ook in
Ik kan nooit meer normaal naar mijn hond kijken nu, bedankt!
404 : 30 graden-lucht not foundquote:Op maandag 5 december 2016 12:11 schreef Nattekat het volgende:
Kan er iemand even wat 30 graden-lucht deze kant op blazen? Geen zin om te krabben.
Sowieso, maar dat is vrijwilligquote:Op maandag 5 december 2016 08:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Is twee uur door de bergen wandelen ook goed?
Is de laatste tijd wel vaker. Erg nice inderdaadquote:Op maandag 5 december 2016 17:05 schreef Koelkastje het volgende:
De zon ging in iedergeval al mooi onder!
[ afbeelding ]
Ja, nee.quote:Op maandag 5 december 2016 17:54 schreef Walterwhite64 het volgende:
Stilte voor de storm zullen we maar zeggen. Tussen kerst en oudjaar staan we op natuurijs als je t mij vraagt. 🙂
Die kans is zeker aanwezigquote:Op maandag 5 december 2016 18:20 schreef Greys het volgende:
Een witte Kerst zou wel weer eens heel heel heel erg tof zijn.
De kans is groter dat er een wc op gang komt. Sterker nog, die komt er ook. Maar of ie op stoom blijft is de vraag. Ervaring leert dat een wc setting vaak hardnekkig isquote:Op maandag 5 december 2016 18:23 schreef aloa het volgende:
[..]
Die kans is zeker aanwezig![]()
Is nog wel ver weg uiteraard.
Lijkt er deze keer niet op.quote:Op maandag 5 december 2016 18:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De kans is groter dat er een wc op gang komt. Sterker nog, die komt er ook. Maar of ie op stoom blijft is de vraag. Ervaring leert dat een wc setting vaak hardnekkig is
Toch regeert opvallend vaak en relatief lang hoge druk de laatste tijd.quote:Op maandag 5 december 2016 18:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De kans is groter dat er een wc op gang komt. Sterker nog, die komt er ook. Maar of ie op stoom blijft is de vraag. Ervaring leert dat een wc setting vaak hardnekkig is
Ik ga heel hard duimen.quote:Op maandag 5 december 2016 18:23 schreef aloa het volgende:
[..]
Die kans is zeker aanwezig![]()
Is nog wel ver weg uiteraard.
Maar niet op de juiste plekken. Een scandihoog op dit moment zou het hier bitter koud maken. Een eurohoog.. Je kent het.quote:Op maandag 5 december 2016 19:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Toch regeert opvallend vaak en relatief lang hoge druk de laatste tijd.
Lange termijn voorspellingenquote:Op maandag 5 december 2016 18:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ook daar nietquote:Op maandag 5 december 2016 23:22 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Dat weet ik
Maar ze tellen alleen in de zomer
De pluim heeft trouwens niks te maken met klimatologisch gemiddelde.quote:Op dinsdag 6 december 2016 00:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ook daar niet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De pluimen. Ik zie zelfs op de lange termijn nou niet echt ''verbetering'' anders dan dat het naar het klimatologisch gemiddelde kruipt, iets wat een pluim vrijwel altijd doet op de lange termijn.
Het is maar net met welke bril er je naar kijkt. Ik kijk dus niet door een met mist en ijs beslagen winterbril naar de pluim en ik zie die er dus ook niet in.
Natuurlijk wel, de leden berekenen met onder andere voorgaande situaties ''in het achterhoofd''quote:Op dinsdag 6 december 2016 00:15 schreef aloa het volgende:
[..]
De pluim heeft trouwens niks te maken met klimatologisch gemiddelde.
http://cms.buienradar.nl/columns/de-pluimquote:Op dinsdag 6 december 2016 00:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, de leden berekenen met onder andere voorgaande situaties ''in het achterhoofd''
Hoe en waarom?quote:
Ik zie een bitterkoud Zuidoost-Europaquote:Op dinsdag 6 december 2016 07:58 schreef aloa het volgende:
GFS laat weer hogedruk zien boven Scandinavië.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 6 december 2016 08:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Gemiddelde duikt dan weer onder het langjarig gemiddelde.
Geen garantie uiteraard.
[ afbeelding ]
Waar kan ik tekenen voor specifiek dit?quote:Op dinsdag 6 december 2016 07:58 schreef aloa het volgende:
GFS laat weer hogedruk zien boven Scandinavië.
[ afbeelding ]
Uitzingen zal je!quote:Op dinsdag 6 december 2016 09:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Pfff... ben er nu wel weer klaar mee met die kou.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |