abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166927508
quote:
De politieke beweging DENK maakt zich ernstige zorgen over de veiligheid van Sylvana Simons. De partij zal morgen in een gesprek met de veiligheidsdiensten maatregelen eisen.

Op sociale media circuleert een filmpje waarin gemonteerde foto's te zien zijn van Simons. Haar hoofd is onder meer geplakt in een oude foto van de Ku Klux Klan waarin ze zogenaamd is opgehangen. "Het is verschrikkelijk en walgelijk. Ik heb hier geen woorden voor", zegt DENK-voorman Tunahan Kuzu.

'Concrete maatregelen'
De partij zegt morgen in gesprek te gaan met de autoriteiten op het gebied van veiligheid, onder meer met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV). "We verwachten concrete veiligheidsmaatregelen rondom het onveiligheidsgevoel van mevrouw Simons. De overheid moet een veilige gevoel aan alle burgers geven," zegt Kuzu. Om wat voor maatregelen het precies gaat, zegt de partij niet.

Simons gaat aangifte doen. Dat is niet voor het eerst, zegt Kuzu. "Toen ze zich in mei aansloot bij DENK kreeg ze 20.000 racistische opmerkingen over haar heen. We hebben nooit meer iets van die aangifte gehoord."

'Simons verdient ook bescherming'
Ongehoord, vindt Kuzu. "Er is geen daad gesteld. Politie en het OM moeten de schuldigen pakken en aan de schandpaal nagelen. Kenneth Vermeer is het zelfde overgekomen. Toen zijn er binnen afzienbare tijd verdachten opgepakt. Bij Simons blijft dat achter. Zij verdient ook bescherming."

Kuzu vindt dat het kabinet in deze discussie veel te stil blijft. Volgens de DENK-voorman worden 'haat en het vijandsbeeld steeds verder aangewakkerd. Hij wil dat premier Rutte en vice-premier Asscher zich uitspreken. "Waar is Rutte? Waar is Asscher? Ik hoor ze helemaal niet. Zeker de premier moet het land laten weten dat dit veel te ver gaat."

'Oh Sylvana'
In het filmpje dat op sociale media circuleert zijn beelden gemonteerd onder een carnavalsliedje met de titel Oh Sylvana. Haar gezicht is gefotoshopt in racistische en beledigende karikaturen. Simons wordt onder meer afgebeeld als Zwarte Piet en naakte Afrikaanse vrouw. Ook is haar hoofd geplakt in beelden die verwijzen naar de lynchpartijen van de Ku Klux Klan, de racistische organisatie die in de VS met geweld protesteerde tegen de afschaffing van de slavernij en de burgerrechtenbeweging van Afro-Amerikanen.

Het liedje Oh Sylvana gaat volgens zanger Rob Daal niet over Sylvana Simons maar over een Russisch meisje dat uitgezwaaid wordt door haar vriendje. Simons heeft zelf nog niet gereageerd.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)enk-eist-maatregelen
Update: Originele filmpje is inmiddels verwijderd. Wel nog te vinden via GeenStijl:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ijst_niet_halen.html

Wat heeft Sylvana Simons eigenlijk gedaan dat tot zoveel haat richting haar heeft geleid? Of wat heeft denk gedaan?
pi_166927515
quote:
3s.gif Op zondag 27 november 2016 11:15 schreef Re het volgende:

[..]

beetje fascistisch dus eigenlijk, men duldt geen mening van anderen
Waar zeg ik dat?
pi_166927527
15 zetels is mijn voorspelling.

IN het ledenbestand van de HOnd zitten bijna geen allochtonen. Al 4 verkiezingen klopt er geen reet van zijn peilingen. Zijn ledenbestand bestaat voornamelijk uit randdebielen die het stoer vinden op de pvv te drukken.
  zondag 27 november 2016 @ 11:20:05 #4
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_166927560
quote:
3s.gif Op zondag 27 november 2016 11:09 schreef Re het volgende: [..] ja wat bedoel je van binnenuit dan.... wie zijn dat... blanken? en ja ik vind die demonstranten ook ergelijk
Je zou natuurlijk ook zonder te demonstreren je eigen sinterklaas feestje kunnen gaan organiseren met kleurpieten en als dat dan wijder aanslaat dan heb je ook je doel bereikt..toch?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 27 november 2016 @ 11:20:48 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166927573
Maar begrijp ik het nu goed dat Sylvana tussen die demonstranten stond?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166927624
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:20 schreef nixxx het volgende:

[..]

Je zou natuurlijk ook door te demonstreren je eigen sinterklaas feestje kunnen gaan organiseren met zeurpieten en als dat dan wijder aanslaat dan heb je ook je doel bereikt..toch?
de praktijk..
Anders dan anders is nog steeds anders, nog altijd hetzelfde.
pi_166927644
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:17 schreef Barlexus het volgende:
15 zetels is mijn voorspelling.

IN het ledenbestand van de HOnd zitten bijna geen allochtonen. Al 4 verkiezingen klopt er geen reet van zijn peilingen. Zijn ledenbestand bestaat voornamelijk uit randdebielen die het stoer vinden op de pvv te drukken.
Ik denk :P ook niet dat De Hond wel eens in de Schilderswijk, Afrikaanderwijk of Kanaleneiland komt.
DENK groter worden dan verwacht.
  zondag 27 november 2016 @ 11:24:59 #8
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166927647
quote:
3s.gif Op zondag 27 november 2016 11:05 schreef Re het volgende:

[..]

dus sylvana met haar neger-zijn is een buitenstaander begrijp ik, geen recht om te tornen aan de nederlandse cultuur?
Het gaat er niet om dat ze een neger is, er zijn negers zat binnen de Nederlandse leitkultur. O.a. negers die Sinterklaas vieren en het Nederlandse volkslied meezingen en trots zijn op het Nederlands Elftal, daar ook in voetballen.

Maar de manier waarop Sylvana haar punt probeert te maken past niet binnen de Nederlandse leitkultur, dus dat wekt weerstand op. Terwijl dat punt -racisme in Nederland dat hoognodig aangepakt moet worden- terecht is.
Ten eerste heeft zij volkomen fout ingeschat welk belang Zwarte Piet heeft binnen de leitkultur, of wat de betekenis daarvan is.
Ten tweede gaat het in haar verhalen over "jullie moeten dat veranderen" in plaats van "wij moeten dat veranderen".
Ten derde heb ik sterk de indruk dat ze niet inziet dat ze bij de verkeerde partij zit, namelijk een partij die bij autochtone Nederlanders enorme weerstand oproept door de banden met Erdogans Turkije.
Ten slotte heeft ze ook geroepen dat ze naar Suriname zal verhuizen als Zwarte Piet niet verdwijnt. Blijkbaar heeft ze helemaal niets met de Nederlandse cultuur, ze ruilt het zo in voor die van Suriname.
pi_166927648
quote:
5s.gif Op zondag 27 november 2016 11:20 schreef Copycat het volgende:
Maar begrijp ik het nu goed dat Sylvana tussen die demonstranten stond?
Ze is ook tussen de demonstranten te vinden.

zondag 27 november 2016 @ 11:27:21 #10
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166927687
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:24 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]

Ik denk :P ook niet dat De Hond wel eens in de Schilderswijk, Afrikaanderwijk of Kanaleneiland komt.
DENK groter worden dan verwacht.
Ik denk dat je de allochtone Nederlanders onderschat. Dat het gros daarvan helemaal niet op Denk zit te wachten. PVV is bij hun erg populair, immers, als je criminele buitenlanders het land uitschopt, blijven de goeden over en worden die niet meer aangekeken op dat uitschot.
pi_166927733
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:xx schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wij reageren slechts op het nieuws en de praatprogramma's als Pauw, DWDD en RTL LN.

De boze mensen hier zijn nou niet bepaald leidend in het debat.
Fok is natuurlijk geen geïsoleerd medium. Dus de hier gespuwde haat jegens Simons draagt wel degelijk bij aan het negatieve milieu waaruit uiteindelijk een paar bedreigingen uit ontstaan. Of in ieder geval aandacht genereren (hoe vaak is ze de afgelopen tijd op tv of in het nieuws geweest om te vertellen over haar bedreigingen?). En het is helemaal niet gek om te veronderstellen dat dat op zijn beurt weer bijdraagt aan die stijging in de peilingen.

Dit topic loopt al 8 delen omdat velen er hier heilig van overtuigd zijn dat een actie een reactie oproept. Want 'niet reageren' lijkt voor velen in deze 'zwarte pieten/racisme/sylvana'-kwestie absoluut geen optie te zijn. Nou, die reactie zal dus op haar beurt ook weer een reactie oproepen. Blijkbaar eentje van mensen die vinden dat dit soort racisme/bedreigingen jegens Simons niet kunnen, en ze dus blijkbaar een goed standpunt heeft omtrent dat racisme in Nederland.
"Pools are perfect for holding water"
pi_166927752
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:16 schreef Barlexus het volgende:
Ik voorspel dat Denk 15 zetels haalt bij de volgende verkiezingen

Nee joh, je moet kijken naar het aantal allochtonen in Nederland en dat is nog altijd een relatief beperkt aantal mensen. Die gaan vast niet allemaal stemmen, en als ze gaan stemmen zullen ze dat niet allemaal op Denk doen. 15 zetels lijkt me dus wat teveel
pi_166927756
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 11:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Fok is natuurlijk geen geïsoleerd medium. Dus de hier gespuwde haat jegens Simons draagt wel degelijk bij aan het negatieve milieu waaruit uiteindelijk een paar bedreigingen uit ontstaan. Of in ieder geval aandacht genereren (hoe vaak is ze de afgelopen tijd op tv of in het nieuws geweest om te vertellen over haar bedreigingen?). En het is helemaal niet gek om te veronderstellen dat dat op zijn beurt weer bijdraagt aan die stijging in de peilingen.
Fok is in de landelijke discussie totaal irrelevant.
pi_166927856
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel ja. Maar nog steeds een (al dan niet klein) onderdeel van die enorme, zichzelf versterkende, haatcampagne jegens mevrouw Simons. En het is absoluut niet ondenkbaar dat dat is wat DENK die zetels opgeleverd heeft.

Als die haat niet zo groot was geweest, had deze de afgelopen week ook echt niet zoveel aandacht gekregen, en dan was er ook een stuk minder aandacht geweest voor Simons/DENK en hun standpunten.

Actie-reactie.
pi_166927857
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Fok is Nederlands grootste algemene en openbare forum. Allerlei soorten mensen komen om allemaal verschillende redenen naar dit forum. Je kan hoogstens zeggen dat de doelgroep jonger en gemiddeld meer online actief is dan de gemiddelde Nederlander.

Fok is dus representatief voor de gemiddelde Nederlander. Dat ze in deze discussie geen grote rol spelen, dat klopt wel.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 27 november 2016 @ 11:41:52 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166927869
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Fok is Nederlands grootste algemene en openbare forum. Allerlei soorten mensen komen om allemaal verschillende redenen naar dit forum. Je kan hoogstens zeggen dat de doelgroep jonger en gemiddeld meer online actief is dan de gemiddelde Nederlander.

Fok is dus representatief voor de gemiddelde Nederlander. Dat ze in deze discussie geen grote rol spelen, dat klopt wel.
Hahahahahahahaha.
pi_166927887
quote:
10s.gif Op zondag 27 november 2016 11:41 schreef Copycat het volgende:

[..]

Hahahahahahahaha.
Doe je ook nog aan argumenten of blijft het bij dom lachen?
pi_166927890
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 11:40 schreef probeer het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel ja. Maar nog steeds een (al dan niet klein) onderdeel van die enorme, zichzelf versterkende, haatcampagne jegens mevrouw Simons. En het is absoluut niet ondenkbaar dat dat is wat DENK die zetels opgeleverd heeft.

Als die haat niet zo groot was geweest, had deze de afgelopen week ook echt niet zoveel aandacht gekregen, en dan was er ook een stuk minder aandacht geweest voor Simons/DENK en hun standpunten.

Actie-reactie.
Denk heeft baat bij de 'haat' richting Sylvana, maar andersom heeft de PVV weer baat bij de droeftoeters van Denk. De ironie is dat zij juist groter maken wat zij denken te bestrijden
  zondag 27 november 2016 @ 11:44:24 #19
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166927893
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Doe je ook nog aan argumenten of blijft het bij dom lachen?
Ja. Maar wel smakelijk.
pi_166927898
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 11:40 schreef probeer het volgende:

[..]

Actie-reactie.
Ik denk eerder dat het dan om de opmerkingen op internet gaat, en dan wordt twitter genoemd.

Maar goed, dat heeft Denk dan toch knap gedaan, die opmerkingen uitvergroot, in verband gebracht met een gebrek aan beveiliging en de media gehaald.

Mensen vergeten altijd snel. In maart speelt er wel weer iets anders.
pi_166927914
quote:
17s.gif Op zondag 27 november 2016 11:44 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja. Maar wel smakelijk.
Nou, bedankt voor je bijdrage dan maar, Hans
  zondag 27 november 2016 @ 11:46:51 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166927929
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Nou, bedankt voor je bijdrage dan maar, Hans
Niets te danken, Ingrid.
  zondag 27 november 2016 @ 12:13:45 #23
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 27 november 2016 @ 12:16:10 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166928272
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:24 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat ze een neger is, er zijn negers zat binnen de Nederlandse leitkultur. O.a. negers die Sinterklaas vieren en het Nederlandse volkslied meezingen en trots zijn op het Nederlands Elftal, daar ook in voetballen.

Maar de manier waarop Sylvana haar punt probeert te maken past niet binnen de Nederlandse leitkultur, dus dat wekt weerstand op. Terwijl dat punt -racisme in Nederland dat hoognodig aangepakt moet worden- terecht is.
Ten eerste heeft zij volkomen fout ingeschat welk belang Zwarte Piet heeft binnen de leitkultur, of wat de betekenis daarvan is.
Ten tweede gaat het in haar verhalen over "jullie moeten dat veranderen" in plaats van "wij moeten dat veranderen".
Ten derde heb ik sterk de indruk dat ze niet inziet dat ze bij de verkeerde partij zit, namelijk een partij die bij autochtone Nederlanders enorme weerstand oproept door de banden met Erdogans Turkije.
Ten slotte heeft ze ook geroepen dat ze naar Suriname zal verhuizen als Zwarte Piet niet verdwijnt. Blijkbaar heeft ze helemaal niets met de Nederlandse cultuur, ze ruilt het zo in voor die van Suriname.
zwarte piet is een kleine veeg in de geschiedenis, totaal irrelevant en zwarte piet is geheel niet gelijk aan de nederlandse cultuur, verre van zelfs en het claimen als het enige wat telt, zijnde als je tegen zwarte piet bent ben je tegen de gehele nederlandse cultuur is gewoon domweg amusant om te lezen qua algehele domheid
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_166928340
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik denk dat je de allochtone Nederlanders onderschat. Dat het gros daarvan helemaal niet op Denk zit te wachten. PVV is bij hun erg populair, immers, als je criminele buitenlanders het land uitschopt, blijven de goeden over en worden die niet meer aangekeken op dat uitschot.
Zelfs de allochtone Nederlanders zijn niet zo achterlijk als de pvv achterban dat ze denken dat het mogelijk is om ze het land uit te schoppen. Crimineel of niet crimineel.
  † In Memoriam † zondag 27 november 2016 @ 12:23:12 #26
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_166928346
Ik heb nog steeds geen voorbeeld gezien van een CONCRETE bedreiging. Of vinden ze die verzameling slechte photoshops concreet?
:')
pi_166928352
quote:
3s.gif Op zondag 27 november 2016 12:16 schreef Re het volgende:

[..]

zwarte piet is een kleine veeg in de geschiedenis, totaal irrelevant en zwarte piet is geheel niet gelijk aan de nederlandse cultuur, verre van zelfs en het claimen als het enige wat telt, zijnde als je tegen zwarte piet bent ben je tegen de gehele nederlandse cultuur is gewoon domweg amusant om te lezen qua algehele domheid
En over een jaar of honderd is dat echt wel een punt waar men zich over zal verbazen. Volwassen mensen die jarenlang totaal emotioneel over elkaar heen buitelen omdat de kleur van een element van een jaarlijks kinderfeestje dreigt te veranderen.
  zondag 27 november 2016 @ 12:23:55 #28
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166928355
quote:

[..]

Hoeveel geregistreerde leden heeft Fok!? Een stuk of 400.000? Waar de nodige kloons, inactieven, vergeten wachtwoorden etc. tussen zitten. Al zouden we die 400.000 als uitgangspunt nemen dan zit je nog maar op dik 2% van het totaal aan Nederlanders, dus zo representatief is het nou ook weer niet.
pi_166928368
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoeveel geregistreerde leden heeft Fok!? Een stuk of 400.000? Waar de nodige kloons, inactieven, vergeten wachtwoorden etc. tussen zitten. Al zouden we die 400.000 als uitgangspunt pakken dan zit je nog maar op dik 2% van het totaal aan Nederlanders, dus zo representatief is het nou ook weer niet.
2% kan bijzonder representatief zijn.
pi_166928389
quote:

[..]

Hoeveel geregistreerde leden heeft Fok!? Een stuk of 400.000? Waar de nodige kloons, inactieven, vergeten wachtwoorden etc. tussen zitten. Al zouden we die 400.000 als uitgangspunt nemen dan zit je nog maar op dik 2% van het totaal aan Nederlanders, dus zo representatief is het nou ook weer niet.
Heb ook een keer gelezen dat er best een redelijk percentage is dat niet eens meer leeft.
pi_166928395
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:32 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Nee joh, je moet kijken naar het aantal allochtonen in Nederland en dat is nog altijd een relatief beperkt aantal mensen. Die gaan vast niet allemaal stemmen, en als ze gaan stemmen zullen ze dat niet allemaal op Denk doen. 15 zetels lijkt me dus wat teveel
Allochtoon

In 2002 waren bijna 1,9 miljoen van de toen 11,2 miljoen kiesgerechtigden allochtoon. Bij de komende raadsverkiezingen stijgt dat aantal naar 2,2 miljoen, verwacht het CBS. Circa de helft van hen is van niet-westerse afkomst. Onder de westerse allochtonen vormen de Duitse kiesgerechtigden de grootste groep met 320.000. Bij de niet-westerse kiesgerechtigden zijn dat de Surinamers (225.000) en de Turken (220.000).

cbs

We zitten nu in 2017, ik weet niet hoe de cijfertjes nu zijn.
pi_166928429
quote:

[..]

400.000? Ik denk dat het grootste deel daarvan niet actief is.

Als ik het fokforum open zie ik dit:

Op dit moment zijn 549 leden en 835 gasten online.

Ik kan me herinneren dat het in 2011 nog wel eens 1100 leden en 2200 gasten was.
  zondag 27 november 2016 @ 12:28:57 #33
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166928431
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:26 schreef Barlexus het volgende:

[..]

Allochtoon

In 2002 waren bijna 1,9 miljoen van de toen 11,2 miljoen kiesgerechtigden allochtoon. Bij de komende raadsverkiezingen stijgt dat aantal naar 2,2 miljoen, verwacht het CBS. Circa de helft van hen is van niet-westerse afkomst. Onder de westerse allochtonen vormen de Duitse kiesgerechtigden de grootste groep met 320.000. Bij de niet-westerse kiesgerechtigden zijn dat de Surinamers (225.000) en de Turken (220.000).

cbs

We zitten nu in 2017, ik weet niet hoe de cijfertjes nu zijn.
Of iemand al dan niet allochtoon is boeit niet. Wilders is ook een allochtoon.
pi_166928451
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Pak hem beet 6 kamerzetels uitgaande van de volle mep (400.000)... Dat noem ik niet representatief.
Ja, wat jij vindt moet jij weten, maar zo werkt statistiek.
pi_166928470
quote:
3s.gif Op zondag 27 november 2016 12:16 schreef Re het volgende:

[..]

Als Zwarte Piet zo irrelevant is waarom maken zoveel mensen zich er het hele jaar zo druk om? :)
  zondag 27 november 2016 @ 12:30:42 #37
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166928475
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:26 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Heb ook een keer gelezen dat er best een redelijk percentage is dat niet eens meer leeft.
Klopt.

quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat het in 2011 nog wel eens 1100 leden en 2200 gasten was.
Het ging mij erom dat zelfs het totaal niet eens als representatief gezien kan worden. Wat er in de praktijk actief is is natuurlijk nog een veel lager aantal.
  zondag 27 november 2016 @ 12:32:21 #38
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166928507
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:30 schreef Elzies het volgende:

[..]

Als Zwarte Piet zo irrelevant is waarom maken zoveel mensen zich er het hele jaar zo druk om? :)
ik denk dat voornamelijk een bepaald slag mensen zich erg druk maakt, 95% van de rest van Nederland boeit het weinig... het is een sinterklaasfeest, geen zwarte pietenfeest
  zondag 27 november 2016 @ 12:32:24 #39
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166928537
quote:

[..]

Omdat mensen zich graag op laten naaien.
pi_166928552
quote:
3s.gif Op zondag 27 november 2016 12:32 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk dat voornamelijk een bepaald slag mensen zich erg druk maakt, 95% van de rest van Nederland boeit het weinig... het is een sinterklaasfeest, geen zwarte pietenfeest
Behoor jij tot dat slag mensen met een mening over zwarte piet?

Sinterklaas en zwarte piet zijn onomstotelijk met elkaar verbonden. Je kunt van zo'n stokoude man toch niet verlangen dat die al die cadeautjes brengt. Daar heeft die zijn hulpjes voor nodig. (oeps! racisme...)
pi_166928555
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ga je ook nog in op de inactieven? Of komt dat niet in je kraam te pas?
Ho, nu begrijp je me verkeerd. Ik ga hier echt niet beweren dat FOK! representatief is voor de Nederlandse bevolking hoor. Al zaten er hier tien miljoen mensen hyperactief te zijn. Ik zei alleen dat 2% van de bevolking wel degelijk representatief kan zijn. Het hangt er volledig vanaf hoe je je onderzoeksgroep selecteert.
pi_166928566
quote:

[..]

Ik snap inderdaad niet waarom mensen zich druk maken om zwarte Piet. Ook als het uitgelegd wordt kan ik makkelijk andere zaken bedenken die belangrijker zijn.

De mensen die het hele jaar zich druk maken hierom zijn trouwens wel erg schaars hoor. Die kunnen het beste even naar de huisarts.
pi_166928678
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ho, nu begrijp je me verkeerd. Ik ga hier echt niet beweren dat FOK! representatief is voor de Nederlandse bevolking hoor. Al zaten er hier tien miljoen mensen hyperactief te zijn. Ik zei alleen dat 2% van de bevolking wel degelijk representatief kan zijn. Het hangt er volledig vanaf hoe je je onderzoeksgroep selecteert.
Dit dus. Representativiteit heeft niet zozeer met aantallen te maken, als wel met een afspiegeling van de samenleving met dezelfde verhoudingen tussen bepaalde groepen en/of kenmerken.
pi_166928688
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:44 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Denk heeft baat bij de 'haat' richting Sylvana, maar andersom heeft de PVV weer baat bij de droeftoeters van Denk. De ironie is dat zij juist groter maken wat zij denken te bestrijden
En die ironie is precues hetgeen wat bij die boze roepers hier, wat meer zou mogen doordringen.
pi_166928729
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 12:42 schreef probeer het volgende:

[..]

En die ironie is precues hetgeen wat bij die boze roepers hier, wat meer zou mogen doordringen.
Die logica hoor ik constant, maar niemand kan 'm uitleggen. Hoe werkt dat? Mensen zeiken de PVV/DENK af en daardoor worden die clubs groter. Ik zie het verband niet.
pi_166928820
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die logica hoor ik constant, maar niemand kan 'm uitleggen. Hoe werkt dat? Mensen zeiken de PVV/DENK af en daardoor worden die clubs groter. Ik zie het verband niet.
Hier ga ik straks even op reageren als ik weer achter een pc zit. Niet dat ik de antwoorden heb, maar wellicht wel een plausibele verklaring kan bieden.
  zondag 27 november 2016 @ 12:58:10 #48
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166928911
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Voetbalmanager wilde beweren dat Fok! representatief is, ik bestrijd dat alleen al op basis van aantallen. En ja ik ben het met je eens dat 2% representatief kan zijn maar dan moet je idd de groep wel goed selecteren en dat is hier op Fok! zeker niet het geval. Over het algemeen hangen hier de jongeren rond, 1 bejaarde (Tong) en een handjevol oudere jongeren.
pi_166928995
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Voetbalmanager wilde beweren dat Fok! representatief is, ik bestrijd dat alleen al op basis van aantallen. En ja ik ben het met je eens dat 2% representatief kan zijn maar dan moet je idd de groep wel goed selecteren en dat is hier op Fok! zeker niet het geval. Over het algemeen hangen hier de jongeren rond, 1 bejaarde (Tong) en een handjevol oudere jongeren.
Aantallen op zich zeggen erg weinig. Als je alle autochtonen kiest, dan heb je ongeveer 90% van Nederland, maar dan heb je ook een Denk met 0 zetels. Het feit dat fok! een openbaar en gratis forum is zegt al meer.

Als doelgroep is fok! een goede vergelijking met de gemiddelde Nederlander. Hoewel er ook een aantal verschillen zullen zijn tussen beide.
pi_166929094
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Vroeger was alles beter hier toen wij nog de dienst uitmaakten ipv de modstapo nu
pi_166929128
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik heb nog steeds geen voorbeeld gezien van een CONCRETE bedreiging. Of vinden ze die verzameling slechte photoshops concreet?
Dat wordt om begrijpelijke redenen niet gedeeld.
  zondag 27 november 2016 @ 13:12:09 #52
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166929132
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 13:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Als doelgroep is fok! een goede vergelijking met de gemiddelde Nederlander. Hoewel er ook een aantal verschillen zullen zijn tussen beide.
Daarin verschillen wij van mening. En we zullen beide geen bewijs kunnen aanvoeren wie er nou echt gelijk heeft...
pi_166929139
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ouderen zijn ondervertegenwoordigd op het internet, en ook op fok.

Dat zijn de oudjes die liever een brief versturen dan een mail. Zo zie je ook behoorlijk weinig christenen op fok.

Overigens heeft fok ook moeite om de jongeren aan te spreken. Die zitten toch meer op instagram, snapchat en facebook. Daar zou fok nog veel beter onder kunnen scoren.
  zondag 27 november 2016 @ 13:15:55 #54
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166929205
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 13:09 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Vroeger was alles beter hier toen wij nog de dienst uitmaakten ipv de modstapo nu
Vroegah was dit topic bij deel 9 al ruimschoots gesloten geweest met de daarbij behorende uitgedeelde bans. Nu is er een half topic lang met modder gegooid.
  zondag 27 november 2016 @ 13:32:46 #55
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166929492
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:44 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ja, dat klopt.
Stond een tijdje terug iets over in Trouw, over dat het om het bespelen van de onderbuik gaat bij verkiezingen, niet meer om feiten of argumenten. Dat ging dan voornamelijk om Trump vs Clinton, maar is hier net zo goed van toepassing.
We weten inmiddels allemaal dat het program van de PVV een A4-tje is, maar hebben de andere partijen echt een veel beter program? Het antwoord doet er niet eens toe: het gaat niet meer om de inhoud, maar om het geschreeuw eromheen, om het -excusez le mot- zwart maken van elkaar.
  zondag 27 november 2016 @ 13:34:19 #56
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166929516
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:23 schreef Barlexus het volgende:

[..]

Zelfs de allochtone Nederlanders zijn niet zo achterlijk als de pvv achterban dat ze denken dat het mogelijk is om ze het land uit te schoppen. Crimineel of niet crimineel.
Toch is dat wat ik regelmatig via de media hoor. In elk geval dat er opvallend veel allochtonen, ook Marokkanen zijn, die achter de standpunten van de PVV staan.
  zondag 27 november 2016 @ 13:35:36 #57
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_166929531
- Slotje -
Fade to Black
  zondag 27 november 2016 @ 13:35:57 #58
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166929539
quote:

[..]

Denken dat Fok!kers in het stemhokje doen wat ze ook anoniem op een forum doen :')
pi_166929545
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 13:34 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Toch is dat wat ik regelmatig via de media hoor. In elk geval dat er opvallend veel allochtonen, ook Marokkanen zijn, die achter de standpunten van de PVV staan.
Ik heb weles gelezen dat er veel Hindoestanen uit Suriname op de PVV stemmen. Maar dat heeft alleen maar te maken met de oorlogen van vroeger tussen de hindoes en de moslims.

Beetje kortzichtige gedachtegang van de Hindoestanen maar intussen is dat ook aan het veranderen.
  zondag 27 november 2016 @ 13:57:48 #60
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_166929948
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 13:36 schreef Barlexus het volgende:

[..]

Ik heb weles gelezen dat er veel Hindoestanen uit Suriname op de PVV stemmen. Maar dat heeft alleen maar te maken met de oorlogen van vroeger tussen de hindoes en de moslims.

Beetje kortzichtige gedachtegang van de Hindoestanen maar intussen is dat ook aan het veranderen.
Ik ken ook Afro Surinamers die PVV stemmen, puur omdat ze een hekel hebben aan het gedrag van Marokkanen.

Marokkanen hebben het als bevolkingsgroep nou eenmaal behoorlijk verneukt en niet alleen in Nederland. Succesvolle rolmodellen hebben ze nodig en geen zichzelf in de slachtoferrol wentelende Farid.
  † In Memoriam † zondag 27 november 2016 @ 16:20:44 #61
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_166934285
Als ik die Öztürk tekeer zie gaan in de kamer krijg ik werkelijk tranen in mijn ogen, wat een onfatsoenlijke hufter is die gast zeg.
Ik hoop echt dat dit niet het Nederland van de toekomst wordt, Denk is een eng clubje, het zou de oprechte welwillende 'allochtoon' sieren juist niet op deze mensen te stemmen.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_166934976
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 13:36 schreef Barlexus het volgende:

[..]

Veel hindoestanen stemden ook op Fortuyn. Hindoestanen hebben het niet zo op moslims, en voornamelijk niet op Marokkanen. Marokkanen zijn echt veruit het minst geliefd van alle minderheden in Nederland.
pi_166935339
quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2016 16:20 schreef Mo_Muffin het volgende:
Als ik die Öztürk tekeer zie gaan in de kamer krijg ik werkelijk tranen in mijn ogen, wat een onfatsoenlijke hufter is die gast zeg.
Ik hoop echt dat dit niet het Nederland van de toekomst wordt, Denk is een eng clubje, het zou de oprechte welwillende 'allochtoon' sieren juist niet op deze mensen te stemmen.
Nou ja, die hebben ook gezien dat je politiek kunt scoren door dom en grof te doen.
  zondag 27 november 2016 @ 17:27:02 #64
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166936022
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 17:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja, die hebben ook gezien dat je politiek kunt scoren door dom en grof te doen.
Dat: "Wie ben jij dan!!! :( " heb ik nog niet eerder voorbij zien komen...
pi_166936252
Ze was net live te bewonderen op NPO-Politiek. In de Balie werd ze geïnterviewd door drie journalisten.
  zondag 27 november 2016 @ 17:42:52 #66
396550 Richestorags
pi_166936402
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 17:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat: "Wie ben jij dan!!! :( " heb ik nog niet eerder voorbij zien komen...
Moge Allah je straffen tegen Marcouch vond ik nog erger.
  zondag 27 november 2016 @ 17:47:40 #67
396550 Richestorags
pi_166936489
quote:

[..]

Ozturk doet niet grof en dom, die is grof en dom. Dat beeld wordt ook bevestigd vanuit zijn oude collega's uit de gemeenteraad. Wilders daarentegen doet zich groffer en dommer voor dan hij is.
pi_166936497
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 13:57 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik ken ook Afro Surinamers die PVV stemmen, puur omdat ze een hekel hebben aan het gedrag van Marokkanen.

Marokkanen hebben het als bevolkingsgroep nou eenmaal behoorlijk verneukt en niet alleen in Nederland. Succesvolle rolmodellen hebben ze nodig en geen zichzelf in de slachtoferrol wentelende Farid.
Ach, zelfs sommige Marokkanen sluiten zich aan bij de PVV. Je kunt het zo gek nog niet bedenken, in kaders denken en generaliseren van de Marokkaan/PVV-er is de fuck up hierin.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2016 17:48:56 ]
pi_166936505
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 17:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ozturk doet niet grof en dom, die is grof en dom. Dat beeld wordt ook bevestigd vanuit zijn oude collega's uit de gemeenteraad. Wilders daarentegen doet zich groffer en dommer voor dan hij is.
Daar denken zijn ex-fractiegenoten anders over. Die man schijnt echt extreem onsympathiek te zijn.
  zondag 27 november 2016 @ 17:51:40 #70
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166936546
quote:
Het Sylvana jankmodel

Moslims zijn in onze wereld altijd gekwetst. Negers doen ook vaak gekwetst. (Gelukkig niet allemaal.) Er zijn trouwens ook veel Nederlanders die graag gekwetst doen. Oeps, zei ik nu ‘Nederlanders’? Dat is natuurlijk weer heel kwetsend voor al die ‘gekleurde Nederlanders met een andere achtergrond’ (zeg geen ‘allochtonen’ want dat is kwetsend) die nu het gevoel krijgen dat ze ‘eigenlijk niet echt mogen meedoen om wat ze zijn.’

Nu hebben we in het middelpunt de vlees geworden gekwetstheid Sylvana Simons. Ze wordt bedreigd. Ze moet leven in een wereld vol vreselijk racistische Nederlanders die eigenlijk het liefste willen dat ze gelyncht wordt, en daarom daar een plaatje van maken.

Er zijn natuurlijk ook Nederlanders die niet openlijk racistisch zijn. Maar die zijn onderhuids racistisch. Kijk nou zo’n Jeroen Pauw, sorry dat ik weer over hem begin. Hij buigt zich teder begrijpend voorover, hij wil echt alles doen, echt alles om te begrijpen wat er dan diep in hem fout is.

Maar het is niet genoeg.

Het is nooit genoeg.

Want het is het perfecte businessmodel. Het jankmodel.

Wie in Nederland een slachtoffer is, die wint. Wie een dader is, verliest.

Met de kwetscultuur valt geld te verdienen, en bovenal –want nog belangrijker- aandacht te vergaren. Dat komt omdat Nederlanders het heerlijk vinden dat ze daaraan ‘ergens diep’ schuldig zijn. Nederlanders gaan dan dingen aanbieden. Zwarte Piet weg. Het woord ‘allochtoon’ weg. Niet meer ‘neger’ zeggen (waarom eigenlijk niet?) maar ‘gekleurde Nederlander.’ Jezelf niet meer ‘blank’ noemen, maar jezelf nog verder wegcijferen en je daarom ‘wit’ noemen.

Zo tevreden?

Doe niet zo uit de hoogte! Zien jullie niet hoe gekwetst we zijn?

Eh, nee. Maar dat komt misschien door mijn zelfingenomen westerse perspectief?

Nee, het zit veel dieper! Nederlanders waren vroeger slavendrijvers, weet je dat wel! Daarom zijn jullie nu rijk!

Eh… Volgens mij ligt dat wat anders.

Zie je, daar ga je alweer! En dat is voor ons dus kwetsend. Omdat wij weten hoe jullie eigenlijk over ons denken!

Eh…

Geef je dat niet toe? Begrijp je niet hoe kwetsend dat is voor ons, nazaten van slaven?

Sorry.

LEKKER MAKKELIJK!

Dus het komt nooit goed?

Nee, nooit!

Er zijn best wel veel Nederlanders die het een heerlijk gevoel vinden dat ze van binnen zo slecht zijn. En dat vind ik eigenlijk het ergste. Dat de Sylvana’s van deze wereld dit uitbuiten, ach geef ze eens ongelijk. Wat werkt dat werkt.

Maar wij zouden beter moeten kunnen. Wij, de ‘witten.’ Want ooit waren we niet zulke mietjes.

Hoe gaat het nu verder met Sylvana? Nou, heel goed. Ze krijgt beveiliging. Ze is nu steeds bedreigd en beledigd. Televisieprogramma’s zullen haar altijd blijven uitnodigen, om begrijpend te knikken en te zwelgen in die zalige schuld. Ze krijgt een zetel in de Kamer en zal heel veel over zichzelf blijven praten. Iedereen in de media zal dit heel belangwekkend vinden. Veel mensen zullen boos zijn en grapjes maken over haar, in de sfeer van Zwarte Piet dit en dat. Dat zullen soms nogal domme grapjes zijn, of eigenlijk helemaal geen grapjes. Want niet iedereen is goed in grapjes. Dat bevestigt de gedachte dat eigenlijk alle Nederlanders racisten zijn. Er worden mensen opgepakt. Het wordt van kwaad tot erger. Iedereen rolt over elkaar heen en wijst elkaar aan als racist. We worden een nog sacherijniger kutland dan we al zijn door al die multicul en het gaat nergens meer over. Zeker niet over de echte problemen. Zoals de massamigratie en de islam. Het gaat alleen nog maar over Sylvana. Dit is het Sylvana jankmodel.

Weten jullie trouwens nog wie Quinsy Gario was? Dat is iemand die nu helemaal niet blij is met Sylvana. Want het gaat niet meer over hem.
http://joostniemoller.nl/2016/11/het-sylvana-jankmodel/
  zondag 27 november 2016 @ 17:52:31 #71
396550 Richestorags
pi_166936558
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 17:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Daar denken zijn ex-fractiegenoten anders over. Die man schijnt echt extreem onsympathiek te zijn.
Dat wel, dom echter niet. Overigens denk ik dat Wilders deels ook een hork is geworden. Die vent heeft geen leven meer.
  zondag 27 november 2016 @ 17:57:51 #72
396550 Richestorags
pi_166936666
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 17:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ach, zelfs sommige Marokkanen sluiten zich aan bij de PVV. Je kunt het zo gek nog niet bedenken, in kaders denken en generaliseren van de Marokkaan/PVV-er is de fuck up hierin.
De Marokkaan bestaat niet, net als dat de Nederlander niet bestaat. Feit blijft dat er door het hoge aantal tuig en de weinig kritische houding hierop een hoop mensen, autochtonen en allochtonen, specifiek een negatief beeld richting de Marokkaanse gemeenschap hebben ontwikkeld.

Of dat terecht is en in welke mate laten we maar even buiten beschouwing, dat is voor die constatering niet relevant. Wat relevanter is is dat de Marokkaanse gemeenschap meer types als Aboutaleb en Marcouch nodig heeft en minder Farid Arkazans.
pi_166936807
quote:
Ah, is de openlijk racistische Niemoller weer aan het janken?

De hypocrisie spat er weer eens van af.

quote:
Nieuwe Revu proeft de nieren van zelfverklaard rassenrealist Joost Niemöller. Waarom mag Joost weten, maar het resultaat is niet fraai:

’Criminelen zijn crimineel omdat ze een laag IQ hebben. En zwarten hebben gemiddeld een laag IQ. Ze hebben trouwens wel meer testosteron dan blanken, en zéker meer dan Aziaten. Vandaar dat verkrachtingen onder zwarten ook vaker voorkomen.’ (…)

’Ik zeg ook niet dat Aziaten en blanken níet verkrachten’, vertelt Niemöller. ‘Maar het zou heel goed kunnen dat de daders van die vreselijke Indiase groepsverkrachtingen relatief donker zijn.

Voormalig kandidaat-Tweede Kamerlid (CDA, 2012) Dave Ensberg heeft aangifte gedaan bij antidiscriminatiebureau Radar.

Niemöllers beroep op IQ-statistieken werd eerder al finaal onderuitgehaald door econoom en ideeënhistoricus Matthijs Krul.
pi_166936849
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 17:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat wel, dom echter niet. Overigens denk ik dat Wilders deels ook een hork is geworden. Die vent heeft geen leven meer.
Echt slim is hij ook niet. Mavo-jongen.
  zondag 27 november 2016 @ 18:16:11 #75
452947 frietenstamp
pi_166937182
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 18:02 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ah, is de openlijk racistische Niemoller weer aan het janken?

De hypocrisie spat er weer eens van af.

[..]

Goeie relevante reactie weer. :N
pi_166937235
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 18:16 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Goeie relevante reactie weer. :N
Wat?

Jouw jankkoning klaagt over jankende mensen, mag best benoemd worden. Daarnaast is hij gewoon openlijk racistisch, ook wel interessant in deze discussie.

Ook denkt hij dat enkel mensen met een laag IQ misdaden plegen.

En idioten als jij geven deze man een podium. :D
pi_166937456
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 17:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Boerenslim misschien, intelligent is hij niet en zeker niet vergeleken met Fortuyn. Wilders is alleen slim in uitzonderingsposities of aan hem aangepaste omstandigheden. Intelligente personen maken zich niet druk om medezeggenschap bv.

Joost Niemöller, wat een domme oude eikel is die vent ook, vol van zijn eigen brainfarts.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_166937754
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 13:32 schreef Lunatiek het volgende:
Stond een tijdje terug iets over in Trouw, over dat het om het bespelen van de onderbuik gaat bij verkiezingen, niet meer om feiten of argumenten. Dat ging dan voornamelijk om Trump vs Clinton
Met die schrijver zijn mening ben ik het niet eens. De onderbuik speelt mee maar mensen hadden wel degelijk hele goede redenen om in ieder geval niet op HRC te stemmen, net als dat hier mensen hele goede redenen hebben om wel op de PVV te stemmen. Wie dat afdoet als louter onderbuikgevoelens heeft duidelijk nog niet begrepen waar het over gaat.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 27 november 2016 @ 18:42:59 #79
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166938289
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 17:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Moge Allah je straffen tegen Marcouch vond ik nog erger.
Die is best wel lomp. :)
#NoDAPL
pi_166938344
quote:

[..]

Wie doen er dan volgens jou nog meer lomp en grof in de politiek? Toch niet Geert Wilders? Dat valt best wel mee. Of is "doe normaal, man" of "dit is een nepparlement" ook al lomp en grof?
#NoDAPL
pi_166939222
Ik heb vandaag aardig wat teksten van Sylvana Simons gelezen, en ik begrijp steeds minder van alle bedreigingen en vuilbekkerij die ze over zich krijgt uitgestort.

Ze heeft een nogal stevig standpunt, dat ze af en toe op een fanatieke manier uit, maar daar is niks mis mee. Sterker nog: wie de vrijheid van meningsuiting serieus neemt zou dat kunnen laten zien door haar in het debat alle ruimte te geven en op de persoon gerichte haatpraat achterwege te laten.

Ik kan Sylvana eerlijk gezegd ook niet of nauwelijks betrappen op persoonlijke aanvallen. En alhoewel ik het zeker niet altijd met haar eens ben heeft ze hier en daar best een punt, bijvoorbeeld als ze constateert dat racisme in de afgelopen 30 jaar steeds meer is genormaliseerd. En dat ze zich daar zorgen over maakt begrijp ik ook heel goed.

Dan blijft over dat je haar irritant kan vinden, wat ze zelf ook zegt te begrijpen, maar ook dat is geen reden om al je fatsoen te laten varen en als een holbewoner tegen en over haar tekeer te gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2016 19:33:31 ]
pi_166939447
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 18:25 schreef Manono het volgende:
Boerenslim misschien, intelligent is hij niet en zeker niet vergeleken met Fortuyn. Wilders is alleen slim in uitzonderingsposities of aan hem aangepaste omstandigheden. Intelligente personen maken zich niet druk om medezeggenschap bv.
Boerenslimheid is ook een vorm van intelligentie. Een groot rhetorisch vermogen ook. Fortuyn was beter geschoold en in meer opzichten intelligent, vermoedelijk ook in veel opzichten (wiskunde, natuurkunde, technisch...) niet. Intelligentie bevat vele componenten en weinig mensen zijn op alle vlakken intelligent en het is zelfs de vraag wat wel en niet onder intelligentie valt. Geef bijvoorbeeld maar eens een argument waarom een goede coördinatie of een perfect muzikaal gehoor niet onder intelligentie zou vavllen terwijl het snel kunnen onthouden van een koppeling van getallen en symbolen en die snel kunnen opschrijven wel onder intelligentie zou vallen. Het is een nogal schimmig en verre van volmaakt wetenschappelijk gebied en niemand heeft hierover de waarheid in pacht. Uiteindelijk kan je alleen maar vaststellen hoe goed iemand in X is in vergelijking met andere mensen.
Het lijkt erop dat Wilders een hoge verbale intelligentie heeft, zijn schoolverleden suggereert dat andere onderdelen van zijn intelligentie minder goed ontwikkeld zijn.
#NoDAPL
pi_166939469
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 18:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wie doen er dan volgens jou nog meer lomp en grof in de politiek? Toch niet Geert Wilders? Dat valt best wel mee. Of is "doe normaal, man" of "dit is een nepparlement" ook al lomp en grof?
Ga jij even dom doen tegen iemand anders.
pi_166939648
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 19:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Boerenslimheid is ook een vorm van intelligentie. Een groot rhetorisch vermogen ook.
Deze moet ik even inkoppen: in het Nederlands is de juiste schrijfwijze 'retorisch'.
pi_166939778
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 19:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb vandaag aardig wat teksten van Sylvana Simons gelezen, en ik begrijp steeds minder van alle bedreigingen en vuilbekkerij die ze over zich krijgt uitgestort.

Ze heeft een nogal stevig standpunt, dat ze af en toe op een fanatieke manier uit, maar daar is niks mis mee. Sterker nog: wie de vrijheid van meningsuiting belangrijk vindt zou dat kunnen laten zien door haar in het debat alle ruimte te geven en op de persoon gerichte haatpraat achterwege te laten.

Ik kan Sylvana eerlijk gezegd ook niet of nauwelijks betrappen op persoonlijke aanvallen. En alhoewel ik het zeker niet altijd met haar eens ben heeft ze hier en daar best een punt, bijvoorbeeld als ze constateert dat racisme in de afgelopen 30 jaar steeds meer is genormaliseerd. En dat ze zich daar zorgen over maakt begrijp ik ook heel goed.
Ik zie om me heen helemaal geen racisme. Ik weet dat er groepen mesnen zijn in Nederland waarbinnen dat wel voorkomt maar al met al valt het in Nederland best wel mee. In het academische milieu behandelt niemand je anders omdat je een donkere huidskleur hebt, in het VMBO/MBO-milieu raken mensen er ook snel aan gewend omdat ze diverse halve Surinaamse, Antilliaanse en Marokkaanse klasgenootjes hebben gehad. Je ontkomt er in Nederland bijna niet aan dat je in aanraking komt met een flink aantal buitenlanders of allochtonen, je doet dan vanzelf positieve en negatieve ervaringen op waardoor je - voor zo ver je dat niet al inzag - vanzelf gaat inzien dat je niet eigenschappen kan plakken op mensen omdat ze bepaalde kenmerken hebben die bij een groep voorkomen en andere negatieve kenmerken in die groep meer voorkomen.

Is het racisme als de PVV ervoor pleit om minder kansarme mensen uit het buitenland te laten immigreren? Ik denk het niet. Het zou racistisch zijn als Wilders zou stellen dat elke Poldermarokkaan over kenmerken X, Y en Z beschikken, dat heb ik hem nog nooit horen doen. Hij heeft het altijd over macroverschijnselen.
#NoDAPL
pi_166939843
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 19:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zie om me heen helemaal geen racisme.
Ik zie ontzettend veel racisme en discriminatie. Van een vorm waarvan de consensus een jaar of 30 geleden was dat dat echt niet kon.
pi_166939859
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 13:32 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, dat klopt.
Stond een tijdje terug iets over in Trouw, over dat het om het bespelen van de onderbuik gaat bij verkiezingen, niet meer om feiten of argumenten. Dat ging dan voornamelijk om Trump vs Clinton, maar is hier net zo goed van toepassing.
We weten inmiddels allemaal dat het program van de PVV een A4-tje is, maar hebben de andere partijen echt een veel beter program? Het antwoord doet er niet eens toe: het gaat niet meer om de inhoud, maar om het geschreeuw eromheen, om het -excusez le mot- zwart maken van elkaar.
Is ook.

En Nederland is zo klein dat het toch altijd op compromissen uitdraait.

quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 19:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Boerenslimheid is ook een vorm van intelligentie. Een groot rhetorisch vermogen ook. Fortuyn was beter geschoold en in meer opzichten intelligent, vermoedelijk ook in veel opzichten (wiskunde, natuurkunde, technisch...) niet. Intelligentie bevat vele componenten en weinig mensen zijn op alle vlakken intelligent en het is zelfs de vraag wat wel en niet onder intelligentie valt. Geef bijvoorbeeld maar eens een argument waarom een goede coördinatie of een perfect muzikaal gehoor niet onder intelligentie zou vavllen terwijl het snel kunnen onthouden van een koppeling van getallen en symbolen en die snel kunnen opschrijven wel onder intelligentie zou vallen. Het is een nogal schimmig en verre van volmaakt wetenschappelijk gebied en niemand heeft hierover de waarheid in pacht. Uiteindelijk kan je alleen maar vaststellen hoe goed iemand in X is in vergelijking met andere mensen.
Het lijkt erop dat Wilders een hoge verbale intelligentie heeft, zijn schoolverleden suggereert dat andere onderdelen van zijn intelligentie minder goed ontwikkeld zijn.
Ok, maar wel een verbale intelligentie die bestaat bij de gratie van zijn uitzonderingspositie. Hij heeft tot nooit eigen beleid of impopulaire compromissen met andere partijen hoeven uitleggen, hij levert alleen commentaar. In zijn eigen partij heeft ie het ook zo georganiseerd dat hij zich geen rekenschap hoeft te geven.

Maar zal mij benieuwen hoor, hoe hij overeind blijft als hij de grootste wordt.
Jusqu'ici tout va bien...
  zondag 27 november 2016 @ 19:41:49 #90
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166939882
die implodeert gewoon...
  zondag 27 november 2016 @ 19:43:32 #91
452947 frietenstamp
pi_166939911
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 19:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zie om me heen helemaal geen racisme. Ik weet dat er groepen mesnen zijn in Nederland waarbinnen dat wel voorkomt maar al met al valt het in Nederland best wel mee.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.geenstijl.nl/m(...)s_een_construct.html
pi_166939978
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 19:43 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.geenstijl.nl/m(...)s_een_construct.html
Dennis Honing , die van de ene radicale mening naar de andere hopt, verder geen onderzoek van betekenis ooit gedaan , ook echt weer een fantastische bron.

Weet je dat die dude ooit salafist was ?
pi_166940031
Het pseudo-intellectuele geneuzel over white genocide, dat ook op Fok! met enige regelmaat de kop op steekt is gewoon racistisch. Dat kan je toch niet ontgaan zijn.
pi_166940884
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 19:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Deze moet ik even inkoppen: in het Nederlands is de juiste schrijfwijze 'retorisch'.
Een bewuste keuze van mij, ik respecteer zoveel mogelijk de afkomst van het woord en ik doe dan ook niet mee aan het downdumben van de spelling om het 'gemakkkelijker' te maken. Om dezelfde reden spel ik bijvoorbeeld ook quantum in plaats van het verkracht kwantum.
ῥητορική (τέχνη) rhētorikḗ (téchnē) „de Redekunst"

quote:
3s.gif Op zondag 27 november 2016 19:41 schreef Re het volgende:
die implodeert gewoon...
Wensdenken?
#NoDAPL
pi_166940912
Eens zien of dat elitaire Jigzoz nu wel in staat gaat zijn om op een volwassen manier te reageren of gewoon niet te reageren.
quote:

[..]

#NoDAPL
pi_166941010
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 20:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Eens
Nee.
pi_166941137
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 20:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee.
quote:
Eens zien of dat elitaire Jigzoz nu wel in staat gaat zijn om op een volwassen manier te reageren of gewoon niet te reageren.
Bij deze het antwoord. Jij bent niet in staat om ofwel op een volwassen manier te reageren ofwel het te negeren. Sneu.

Nog een poging.
quote:

[..]

#NoDAPL
pi_166941191
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 20:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Bij
Gast, best dat je hier ook reageert, maar kun je stoppen met mij quoten, want ik krijg er constant meldingen van.
pi_166941235
quote:

[..]

Ik vind voor een parlementarier "nepparlement" behoorlijk grof. Net zoals het als parlementarier beweren dat de OvJ in het mindermarokkanenproces handlangers van het kabinet zouden zijn. Dat laatste is misschien nog wel grover. Niet omdat er scheldwoorden worden gebruikt, maar omdat het op de persoon gerichte demagogie is waar je als OvJ geen middelen voor hebt om je er tegen te verweren. Wilders zaagt aan de fundamenten van de rechtsorde, over de rug van de officieren van justitie. Dat is onfatsoenlijk en ik vind het ook grof.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2016 20:28:37 ]
pi_166941262
quote:
14s.gif Op zondag 27 november 2016 19:46 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Dennis Honing , die van de ene radicale mening naar de andere hopt, verder geen onderzoek van betekenis ooit gedaan , ook echt weer een fantastische bron.

Weet je dat die dude ooit salafist was ?
In ieder geval komt hij tenminste nog met argumenten, daarmee steekt hij al uit boven mensen zoals Jigzoz die enkel mopperen maar het debat uit de weg gaan. Dennis Honing lijkt ook minder arrogant te zijn.
#NoDAPL
pi_166941300
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 20:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In ieder geval komt hij tenminste nog met argumenten, daarmee steekt hij al uit boven mensen zoals Jigzoz die enkel mopperen maar het debat uit debat uit de weg gaan.
Nogal irrelevant voor mij wat Jigzoz doet, Dennis is gewoon een simpel figuur zonder bagage die maar wat lult voor aandag en van de ene extreme idelogie in de ander hopt.
  zondag 27 november 2016 @ 20:33:56 #102
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_166941527
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 20:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik vind voor een parlementarier "nepparlement" behoorlijk grof. Net zoals het als parlementarier beweren dat de OvJ in het mindermarokkanenproces handlangers van het kabinet zouden zijn. Dat laatste is misschien nog wel grover. Niet omdat er scheldwoorden worden gebruikt, maar omdat het op de persoon gerichte demagogie is waar je als OvJ geen middelen voor hebt om je er tegen te verweren. Wilders zaagt aan de fundamenten van de rechtsorde, over de rug van de officieren van justitie. Dat is onfatsoenlijk en ik vind het ook grof.
bekijk het ook eens van de andere kant , hij legt nu wel de fouten bloot dat het hele rechtssysteem gewoon aan alle kanten rammelt
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_166941551
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 20:33 schreef RAVW het volgende:

[..]

bekijk het ook eens van de andere kant , hij legt nu wel de fouten bloot dat het hele rechtssysteem gewoon aan alle kanten rammelt
Wat rammelt eraan dan?
pi_166941563
quote:

[..]

Bovendien mag hij best het parlement een nepparlement noemen als hij dat goed onderbouwt, wat hij op dat moment deed.
#NoDAPL
pi_166941656
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 20:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat rammelt eraan dan?
quote:

[..]

Zelf weigeren om je standpunt toe te lichten maar wel toelichting vragen aan anderen. Dat noemen ze nu hypocrisie. ;)
#NoDAPL
pi_166941748
quote:
Nee. Flikker op met je gedrein. Er bestaan vast mensen die niet allergisch voor jouw persoonlijkheid zijn. Ik ben dat wel.
pi_166941930
quote:

[..]

Hoe dan? Hij suggereert dat het kabinet in Nederland de scheiding der machten niet respecteert. Dat vind ik een nogal ernstige beschuldiging, zeker uit de mond van een parlementarier.

En vooralsnog is die uitspraak niet meer dan demagogie, volksmennerij. Hij legt er helemaal niets mee bloot, die OvJ's voeren gewoon hun werk uit en straks gaat de rechter daar uitspraak over doen.

Ondertussen zaait Wilders wel zonder enige onderbouwing twijfel over de integriteit van de officieren van justitie. Dat is van een bijzonder laag niveau.
pi_166942027
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 20:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Hoe dan? Hij suggereert dat het kabinet in Nederland de scheiding der machten niet respecteert. Dat vind ik een nogal ernstige beschuldiging, zeker uit de mond van een parlementarier.

En vooralsnog is die uitspraak niet meer dan demagogie, volksmennerij. Hij legt er helemaal niets mee bloot, die OvJ's voeren gewoon hun werk uit en straks gaat de rechter daar uitspraak over doen.

Ondertussen zaait Wilders wel zonder enige onderbouwing twijfel over de integriteit van de officieren van justitie. Dat is van een bijzonder laag niveau.
Het is een vorm van laster. Eigenlijk vreemd dat hij daar niet voor vervolgd wordt.

En het minachten van de rechtbank, was dat niet ook strafbaar?
edit: nee dus, laat maar.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2016 20:46:37 ]
  zondag 27 november 2016 @ 20:48:59 #109
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166942180
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 17:38 schreef Barlexus het volgende:

[..]

Grappig ben je niet.

Ik heb het over de Turken, Marokkanen , en Surinamers. En een deel allochtonen buiten die landen.

DENK kan groter worden dan de PVV.
Dus die 381k Marokkanen, 397k Turken en 346k Surinamers, en dan tel ik de kinderen mee, gaan met een paar anderen even zorgen voor zo'n 1,2 miljoen stemmen voor één enkele partij. Interessant zeg, vertel me meer.
pi_166942418
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 20:48 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dus die 381k Marokkanen, 397k Turken en 346k Surinamers, en dan tel ik de kinderen mee, gaan met een paar anderen even zorgen voor zo'n 1,2 miljoen stemmen voor één enkele partij. Interessant zeg, vertel me meer.
Dat waren cijfers uit 2002.....
  zondag 27 november 2016 @ 20:59:25 #111
39333 Zelva
pi_166942632
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 20:54 schreef Barlexus het volgende:

[..]

Dat waren cijfers uit 2002.....
Waar heb je het over? Op die hele pagina wordt 2002 niet één keer vermeld.
pi_166943030
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 20:59 schreef Zelva het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Op die hele pagina wordt 2002 niet één keer vermeld.
volgens het CBS waren er in 2015 ----> 3 665 321 Allochtonen in Nederland.

http://statline.cbs.nl/st(...)g2,g1,g3,t&stb=g4,g5
  zondag 27 november 2016 @ 21:12:15 #113
39333 Zelva
pi_166943225
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 21:08 schreef Barlexus het volgende:

[..]

volgens het CBS waren er in 2015 ----> 3 665 321 Allochtonen in Nederland.

http://statline.cbs.nl/st(...)g2,g1,g3,t&stb=g4,g5
Best wel moeilijk dat statistiek, poh! :%.

Ook bedankt dat je nog even weer de link post die ik net zelf ook had gepost. Zeer nuttig. :Y

Jij had het over de Turken, Marokkanen en Surinamers. Daar zijn er volgens het CBS op 1 januari 2016 397k, 381k en 346k van. Die 3,6 miljoen is inclusief alle Duitsers, Belgen, Italianen, Polen, Britten, Amerikanen en ga zo maar door. Waarom zouden die op Denk gaan stemmen?
pi_166943408
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 21:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

Best wel moeilijk dat statistiek, poh! :%.

Ook bedankt dat je nog even weer de link post die ik net zelf ook had gepost. Zeer nuttig. :Y

Jij had het over de Turken, Marokkanen en Surinamers. Daar zijn er volgens het CBS op 1 januari 2016 397k, 381k en 346k van. Die 3,6 miljoen is inclusief alle Duitsers, Belgen, Italianen, Polen, Britten, Amerikanen en ga zo maar door. Waarom zouden die op Denk gaan stemmen?
OMdat wilders een gestoorde gek is?
Denk kan wel 15 zetels halen

DENK haalt die 15 niet bij de volgende verkiezing. Net zoals de PVV niet meer als 20 zetels gaat halen.

Die polls van de Hond zijn 1 grote bullshit verhaal . Dat hebben de laatste 4 verkiezingen wel bewezen.
  zondag 27 november 2016 @ 21:23:15 #115
39333 Zelva
pi_166943618
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 21:17 schreef Barlexus het volgende:

[..]

OMdat wilders een gestoorde gek is?
Dus omdat Wilders een gestoorde gek is, gaat een Italiaan sowieso Denk stemmen in plaats van bijvoorbeeld VVD of D66 of PvdA. Interessant, vertel me meer.

quote:
Denk kan wel 15 zetels halen

DENK haalt die 15 niet bij de volgende verkiezing.
Ja, wat is het nou. Kun je je zelf nog meer tegenspreken? Wanneer gaan ze die 15 zetels dan wel halen? In 2021? 2025?

quote:
Net zoals de PVV niet meer als 20 zetels gaat halen.

Die polls van de Hond zijn 1 grote bullshit verhaal . Dat hebben de laatste 4 verkiezingen wel bewezen.
Ja leuk, maar dat heeft niets te maken met je stelling dat Turken, Marokkanen en Surinamers wel even voor 1,2 miljoen stemmen gaan zorgen.
  zondag 27 november 2016 @ 21:29:40 #116
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_166943908
Waarom gaan we er zomaar vanuit dat alle Marokkanen, Turken en Surinamers blind op Denk gaan stemmen?
pi_166943928
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 21:23 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dus omdat Wilders een gestoorde gek is, gaat een Italiaan sowieso Denk stemmen in plaats van bijvoorbeeld VVD of D66 of PvdA. Interessant, vertel me meer.

[..]

Ja, wat is het nou. Kun je je zelf nog meer tegenspreken? Wanneer gaan ze die 15 zetels dan wel halen? In 2021? 2025?

[..]

Ja leuk, maar dat heeft niets te maken met je stelling dat Turken, Marokkanen en Surinamers wel even voor 1,2 miljoen stemmen gaan zorgen.
We zullen het zien.

Ik merk wel een ommekeer bij andere partijen nu DENK er is. Die probeerde met hun allochtonen verhaal zetels weg te kapen bij de PVV terwijl er een heleboel allochtonen bij de vorige verkiezingen op de pvda vvd en de rest stemde. Nu er duidelijk een partij voor de allochtonen is houden de gevestigde partijen ineens hun mond met kritiek te uiten op allochtonen. Is heel opvallend de laatste maanden.

Bang dat ze de allochtonen kiezers kwijt gaan raken?
  zondag 27 november 2016 @ 21:35:47 #118
452947 frietenstamp
pi_166944152
Ik heb iemand gevonden die minder sympathiek overkomt dan Sylvana. *O* Ancilla van de Leest.
  zondag 27 november 2016 @ 21:35:56 #119
39333 Zelva
pi_166944164
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 21:29 schreef vincenzo78 het volgende:
Waarom gaan we er zomaar vanuit dat alle Marokkanen, Turken en Surinamers blind op Denk gaan stemmen?
Zelfs al zouden ze dat doen, komt Denk nog niet in de buurt van 20 zetels en ook geen 15.
pi_166944886
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 21:35 schreef frietenstamp het volgende:
Ik heb iemand gevonden die minder sympathiek overkomt dan Sylvana. *O* Ancilla van de Leest.
Maar das een lekker wijf, dan mag het.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_166944903
Zo, laat nu de seksisme roepers maar komen :D
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zondag 27 november 2016 @ 22:38:00 #122
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166946202
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 18:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Met die schrijver zijn mening ben ik het niet eens. De onderbuik speelt mee maar mensen hadden wel degelijk hele goede redenen om in ieder geval niet op HRC te stemmen, net als dat hier mensen hele goede redenen hebben om wel op de PVV te stemmen. Wie dat afdoet als louter onderbuikgevoelens heeft duidelijk nog niet begrepen waar het over gaat.
Er is een vaste kern die gewoon al weet waar die op gaat stemmen, die worden door de propagandamachine niet beïnvloed. Dat is imho ook waar de "verrassende" uitslag vandaan kwam, mensen die de afgelopen jaren hun conclusies hebben getrokken en zich niet door die strategische leugens die de onderbuik moeten bespelen laten beïnvloeden.
Maar zwevende kiezers zijn er gevoeliger voor. Dat lijkt ook de groep te zijn waar de campagnes zich op richten.
  zondag 27 november 2016 @ 22:43:36 #123
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166946379
quote:

[..]

Als Wilders al niet grof en lomp doet, wie dan wel? Geen idee wat er met jou gebeurd is, maar je redenaties zijn er niet snuggerder op geworden..

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 27-11-2016 22:50:18 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 27 november 2016 @ 22:44:51 #124
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166946415
quote:

[..]

Ik ben behoorlijk tevreden over dit rechtssysteem. Al kan het altijd beter.
  zondag 27 november 2016 @ 22:46:27 #125
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166946476
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 20:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bovendien mag hij best het parlement een nepparlement noemen als hij dat goed onderbouwt, wat hij op dat moment deed.
Nee, dat deed hij niet. Is het ook niet. Hoe kom je erbij?
pi_166946494
quote:

[..]

Is dit serieus?
Kopvoddentax is aardig lomp en grof.

"Als wij nu niet optreden tegen de vergaande islamisering van Nederland, herleven de jaren dertig van de vorige eeuw. Alleen was het toen Hitler en nu Mohammed."

Ook nogal lomp:
"Ik ontzeg niemand een gezinsleven. Ook niet-westerse allochtonen niet. Ze mogen trouwen, ze mogen samenwonen. Alleen niet in Nederland."
Make my day!
  zondag 27 november 2016 @ 22:48:09 #127
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166946536
quote:
Dat doen "we" niet. Dat doet er maar 1 hier.
  zondag 27 november 2016 @ 22:50:47 #128
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166946639
In mijn beleving zit er wel een verschil in lompe opmerkingen maken zoals Wilders doet en het op de man "wie ben jij" en "moge allah je halen" geraaskal van Ozturk...
  zondag 27 november 2016 @ 22:52:06 #129
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166946667
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 22:50 schreef AchJa het volgende:
In mijn beleving zit er wel een verschil in lompe opmerkingen maken zoals Wilders doet en het op de man "wie ben jij" en "moge allah je halen" geraaskal van Ozturk...
Nou, het is wat mij betreft allebei niet echt snugger..
pi_166946673
Maar goed.
Het topic ging over de bedreigingen die Sylvana ontvangt.
Ik neem aan dat iedereen dat belachelijk vindt.
Tijd om een voorbeeld te stellen.
Make my day!
  zondag 27 november 2016 @ 22:55:35 #131
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166946758
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 22:52 schreef agter het volgende:
Maar goed.
Het topic ging over de bedreigingen die Sylvana ontvangt.
Ik neem aan dat iedereen dat belachelijk vindt.
Tijd om een voorbeeld te stellen.
Ik heb niet alles gevolgd maare wat voor bedreigingen dan?
  zondag 27 november 2016 @ 22:56:37 #132
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166946781
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 22:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bedreigingen waardoor het nu noodzakelijk is bevonden dat ze beveiligd wordt door de Staat
pi_166946844
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 22:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

KKK filmpjes waarin ze gelyncht wordt.
Berichten onder haar instagram familie-foto over hoe iemand haar wil overgieten met benzine en in brand wil steken.

Ze heeft nu beveiliging.
Make my day!
  zondag 27 november 2016 @ 22:58:36 #134
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166946845
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Maar een directe aanval op de persoon zelf vind ik wel van een zwaardere categorie.
  zondag 27 november 2016 @ 23:00:04 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166946878
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 22:58 schreef agter het volgende:

[..]

Berichten onder haar instagram familie-foto over hoe iemand haar wil overgieten met benzine en in brand wil steken.

Ze heeft nu beveiliging.
K.
  † In Memoriam † zondag 27 november 2016 @ 23:19:16 #136
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_166947286
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat ik niet begrijp dat men dit in de kamer pikt, de voorzitter zou hierop moeten ingrijpen, hier zou men op zijn minste een officiële reprimande voor moeten krijgen, gewoon voor de vorm. :7
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_166948095
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 22:58 schreef agter het volgende:

[..]

Ze heeft nu beveiliging.
Ik betwijfel dat die mensen ook daadwerkelijk zoiets zouden doen (waarschijnlijk laffe mensen die niet eens in staat zijn om zoiets te doen) maar ik kan me best voorstellen dat ze dan beveiliging inschakelen.
#NoDAPL
pi_166948109
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 22:50 schreef AchJa het volgende:
Inderdaad en het is nog maar de vraag in welke mate het lomp is. Dat "kopvoddentax" ging te ver maar in het algemeen maken mensen zich ook wel heel erg snel heel erg druk om elke scheet die hij laat.

quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Als Wilders al niet grof en lomp doet, wie dan wel?
Die vraag heb ik nu beantwoord. Soms doet hij lomp maar in het algemeen vind ik het meevallen. Hij mag best verschillen tussen groepen Nederlanders benoemen in een relevante politieke context. Hij is direct, hij legt zijn vinger op de zere plek maar lomp, meestal niet.
Maar eh, jij hebt nu wel een hele grote mond maar jij motiveert geenzins waarom jij vindt dat Wilders er grof en lomp is. In plaats van andere mensen te betichten van een niet snuggere redenatie omdat jij het daarmee oneens bent zou jij ook eens een keer jouw standpunt fatsoenlijk kunnen toelichten. Ik weet dat argumenteren moeilijker is dan het smijten met ad hominems maar dit is hier toch echt een discussieforum en geen wedstrijdje beledigen. ;)
Er is niets met mij gebeurd. Ik was en ben een voorstander van vrijheid van meningsuiting. Ik was en ik ben een voorstander van lief tegen elkaar doen maar ik vond en ik vind het eveneens zeer belangrijk dat er geen taboes zijn. Wilders doorbreekt de taboes en hij wordt op basis daarvan aangevallen. Is hij zonder fouten? Natuurlijk niet. Het punt is dat hoe er op hem wordt gereageerd door een bepaald kliekje van politici en mediafiguren niet proportioneel is met hoe hij zich gedraagt. Hoe je het wendt of keert, hij vertegenwoordigt ongeveer 20% van het electoraat en meestal is hij gewoon netjes. Meestal! Dat je het niet leuk vindt dat hij een taboe benoemt, jammer voor de persoon in kwestie maar dat maakt hem niet grof of lomp. Je moet wat kunnen incasseren in een debat. De uitspraak dat hij het parlement een nepparlement vond deed hij niet in het luchtledige, daar ging iets aan vooraf.

[ Bericht 16% gewijzigd door Bram_van_Loon op 28-11-2016 00:28:39 ]
#NoDAPL
pi_166948267
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 22:47 schreef agter het volgende:
Ja, die uitspraak was lomp.

quote:
"Als wij nu niet optreden tegen de vergaande islamisering van Nederland, herleven de jaren dertig van de vorige eeuw. Alleen was het toen Hitler en nu Mohammed."
Die vind ik meevallen, hij doelt hier op de extremistische tak ervan. Overdreven? Oordeel zelf na beide delen te hebben gezien.
Hij mag als politicus wijzen op dit gevaar. Dat hij hierbij een een hyperbool gebruikt vind ik niet zo erg.

quote:
"Ik ontzeg niemand een gezinsleven. Ook niet-westerse allochtonen niet. Ze mogen trouwen, ze mogen samenwonen. Alleen niet in Nederland."
Die uitpsraak heb ik nooit gehoord. Het hangt van de context af, op zichzelf staand oogt dat inderdaad lomp.
#NoDAPL
pi_166948478
quote:
Ook nogal lomp:
Wat is daar lomp aan?

Huwelijksmigratie is een grote veroorzaker van de massa-immigratie. Het gaat om dermate grote aantallen dat het niet om toevallige verliefdheden gaat. Als het land van herkomst veilig genoeg is om een partner te zoeken, dan kun je ook daar trouwen en wonen.
pi_166948488
quote:

[..]

Is dit serieus?
Dat is het zeker. Ik krijg er wel steeds meer begrip voor. Zelfs in dorpjes in de Achterhoek zie je al hoofddoeken op straat. Het straatbeeld wordt er door verpest want het past niet bij Nederland. Een tax is niet uitvoerbaar, het woord 'kopvodden' dekt de lading maar is niet nodig om te gebruiken, dus ik ga voor een verbod op islamitische kleding in het openbaar.
pi_166948495
quote:
Niet maar als een minderheidsdeel van hen dat wel doet halen ze nog gemakkelijk 2 zetels. ;)
#NoDAPL
pi_166948500
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 00:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wat is daar lomp aan?

Huwelijksmigratie is een grote veroorzaker van de massa-immigratie. Het gaat om dermate grote aantallen dat het niet om toevallige verliefdheden gaat. Als het land van herkomst veilig genoeg is om een partner te zoeken, dan kun je ook daar trouwen en wonen.
In die context zou het inderdaad niet lomp zijn.
#NoDAPL
pi_166948525
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 01:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet maar als een minderheidsdeel van hen dat wel doet halen ze nog gemakkelijk 2 zetels. ;)
Gemakkelijk. Allochtonen zijn met veel en ze vermenigvuldigen zich rap. Als de PVV of een andere patriottische partij niet binnen korte tijd aan de macht komt, dan zal Nederland alleen nog bestaan als geografisch gebied.

Niet elke allochtoon stemt Denk. De slimmeren zullen geen Denk stemmen, maar strategisch blijven stemmen op D66, GL of PvdA. Deze partijen zijn minder anti-Nederland en pro-allochtoon dan Denk, maar bereiken wel meer. Gezien de optredens in de Tweede Kamer zal DENK niet veel bereiken. Ook niet met 8 zetels. Met Sylvana er bij wordt het zelfs een grote cabaretvoorstelling, op termijn eindigend met Sylvana die zich afsplitst en nooit meer in de Kamer verschijnt (een Ali Lazrak).

Stel dat Denk alle allochtone kiezers weet te trekken, dan zal Denk omvallen omdat er binnen de groep teveel tegengestelde belangen zijn. Deze belangen kunnen ze niet managen. Kijk naar de landen van herkomst zelf: Regeringen en parlementen zijn daar een grote puinhoop. Waarom zouden ze het in Nederland wel kunnen?
pi_166948586
Ik ken Surinamers en Turken die zeker niet op Denk gaan stemmen, en of Marokkanen massaal gaan stemmen moet ik eerst nog zien, die zijn nooit zo van het stemmen geweest, en of dat nu ineens anders gaat zijn omdat er toevallig een Marokkaan in dat Turkse clubje engnekken zit lijkt me wat ver gaan. 15 zetels moet ik dan ook hardop om lachen, wishful thinking heet zoiets. Als het er uiteindelijk 3 zullen worden hebben ze het goed gedaan. Maar dan moeten ze toch echt wat betere vertegenwoordigers gaan sturen dan zo'n Neanderthaler als Ozturk die niet eens fatsoenlijk Nederlands spreekt en nog te dom is om zijn eigen reet af te vegen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_166948595
Ik moet steeds aan Tara Singh Varma denken. Misschien moet Sylvana idd wel beschermd worden tegen zichzelf.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_166948949
quote:
15s.gif Op maandag 28 november 2016 01:39 schreef Impressme het volgende:
Ik moet steeds aan Tara Singh Varma denken. Misschien moet Sylvana idd wel beschermd worden tegen zichzelf.
Tegen zichzelf? Dus het is haar eigen schuld dat ze bedreigd wordt?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2016 07:45:57 ]
pi_166949277
quote:
5s.gif Op maandag 28 november 2016 07:45 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Tegen zichzelf? Dus het is haar eigen schuld dat ze bedreigd wordt?
In bescherming genomen worden tegen zichzelf is geen verkeerd advies op zich hoor. Ik lees zojuist dat ze de PvdA nu ook al de volle laag gegeven heeft. Ze zouden hebben bijgedragen aan het normaliseren van racisme. Ze is als een ongeleid projectiel om zich heen aan het schoppen.

Dat rechtvaardigt geen bedreigingen, maar met deze uitgezette koers escaleert de discussie alleen maar verder en verder.
  maandag 28 november 2016 @ 08:55:10 #149
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_166949306
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 08:51 schreef Toefjes het volgende:

[..]

In bescherming genomen worden tegen zichzelf is geen verkeerd advies op zich hoor. Ik lees zojuist dat ze de PvdA nu ook al de volle laag gegeven heeft. Ze zouden hebben bijgedragen aan het normaliseren van racisme. Ze is als een ongeleid projectiel om zich heen aan het schoppen.

Dat rechtvaardigt geen bedreigingen, maar met deze uitgezette koers escaleert de discussie alleen maar verder en verder.
Precies de reden waarom een clubje als Denk straks gaat imploderen. De egootjes zijn te groot, de samenhang te vaag, ze slaan en schoppen om zich heen maar het leidt slechts tot frustraties.

Ik voorspelde eerder dat Sylvana de kerst niet zou halen als lid van Denk. Vooralsnog ligt ze er nog niet uit, maar we hebben nog 4 weken te gaan.
pi_166949308
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 08:51 schreef Toefjes het volgende:

[..]

In de context van dit topic vind ik de opmerking dat Sylvana tegen zichzelf beschermd moet worden nogal vreemd.

SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2016 08:55:32 ]
  maandag 28 november 2016 @ 08:55:50 #151
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166949313
quote:
15s.gif Op maandag 28 november 2016 01:39 schreef Impressme het volgende:
Tara Singh Varma leefde in een waanwereld. Sylvana verzint het ook allemaal?
pi_166949363
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 08:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

In de context van dit topic vind ik de opmerking dat Sylvana tegen zichzelf beschermd moet worden nogal vreemd.

SPOILER
Tegen zichzelf in bescherming nemen hoeft trouwens niet te zijn dat ze persé van het politieke podium moet verdwijnen. Al is het een verandering in haar intonatie. De frequentie waarmee ze vanuit de slachtofferrol aanvallen uitvoert, etc etc.

Deze koers die ze nu aan het varen is is een ramkoers. Met bijna geheel Nederland. Dan weet je één ding zeker: Dan ga je je doelen niet bereiken. Op het werk, of in relaties weet je ook dondersgoed dat je niet alleen maar om je heen moet schoppen op het moment dat je je zin niet krijgt, want aan het eind van het liedje sta je met je plunjezak op straat.
pi_166949398
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 09:01 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Tegen zichzelf in bescherming nemen hoeft trouwens niet te zijn dat ze persé van het politieke podium moet verdwijnen. Al is het een verandering in haar intonatie. De frequentie waarmee ze vanuit de slachtofferrol aanvallen uitvoert, etc etc.

Deze koers die ze nu aan het varen is is een ramkoers. Met bijna geheel Nederland. Dan weet je één ding zeker: Dan ga je je doelen niet bereiken. Op het werk, of in relaties weet je ook dondersgoed dat je niet alleen maar om je heen moet schoppen op het moment dat je je zin niet krijgt, want aan het eind van het liedje sta je met je plunjezak op straat.
Maar dit topic gaat over dat ze bedreigd wordt. Als je dan zegt dat ze tegen zichzelf beschermd moet worden is dat net of je vindt dat die bedreigingen haar eigen schuld zijn.
pi_166949500
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 09:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Maar dit topic gaat over dat ze bedreigd wordt. Als je dan zegt dat ze tegen zichzelf beschermd moet worden is dat net of je vindt dat die bedreigingen haar eigen schuld zijn.
Dat is wel erg kort door de bocht. Topics maken vaak een kwinkslag de ene of de andere kant op. Zo heb ik het niet geïnterpreteerd in elk geval.

Maar vergelijk het met een vriend die ruzie heeft in de straat. Er wonen 30 mensen in die straat en 26 mensen zijn ondertussen woedend op die vriend. Die vriend heeft ondertussen bedreigingen gehad, maar staat op het punt om ruzie te maken met nummer 27 en 28.

Wat zou je die vriend adviseren?
  maandag 28 november 2016 @ 09:24:57 #155
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_166949631
quote:
5s.gif Op maandag 28 november 2016 08:55 schreef Copycat het volgende:

[..]

Tara Singh Varma leefde in een waanwereld. Sylvana verzint het ook allemaal?
De bedreigingen zijn echt, maar Sylvana ziet overal racisme, zelfs in de witte kat van de buren. Ze leeft wel degelijk in een persoonlijke waanwereld. Het zou zoveel beter zijn als mensen haar gewoon loos lieten schreeuwen, en niet constant een podium gaven op TV. Iedereen heeft vrijheid van meningsuiting, maar geen automatisch recht op een podium... Het zou trouwens nog beter zijn als die fucking Tokkies haar niet bedreigden en haar claims legitimeerden, want daarmee worden haar wanen alleen maar sterker.

Hetzelfde geldt voor Geert Wilders. Ik denk dat hij een stuk milder zou zijn als hij niet al 15 jaar lang iedere dag bedreigd wordt en in angst in een bunker moet leven. De bedreigende idioten scheppen op deze manier hun eigen monsters. Ik denk zeker dat een deel van de PVV achterban Geert stemt omdat het hen angst inboezemt dat iemand zo bedreigd wordt om zijn mening, zeker omdat men die deelt.

Hetzelfde kan straks waarheid worden bij DENK. Kuzu wrijft vast in zijn handen, maar Sylvana heeft straks totaal geen leven meer.
pi_166949652
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 09:13 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat is wel erg kort door de bocht. Topics maken vaak een kwinkslag de ene of de andere kant op. Zo heb ik het niet geïnterpreteerd in elk geval.
Zo kort door de bocht is het niet. Dat Sylvana tegen zichzelf in bescherming zou moeten worden genomen was immers letterlijk de reactie van Geert Wilders op het nieuws dat ze vanwege bedreigingen beveiliging kreeg.

quote:
Maar vergelijk het met een vriend die ruzie heeft in de straat. Er wonen 30 mensen in die straat en 26 mensen zijn ondertussen woedend op die vriend. Die vriend heeft ondertussen bedreigingen gehad, maar staat op het punt om ruzie te maken met nummer 27 en 28.

Ik vind dat een rare vergelijking. Een buurtruzie en een fundamentele vrijheid om je mening te uiten, hoe impopulair die ook mag zijn, kan je niet vergelijken. Ik vind het in dit geval ernstiger dat kennelijk hele volksstammen, soms opgejut door andere politici ...

... er kennelijk niet tegen kunnen dat Sylvana een afwijkende mening heeft.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2016 09:30:09 ]
pi_166949699
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 09:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik vind dat een rare vergelijking. Een buurtruzie en een fundamentele vrijheid om je mening te uiten, hoe impopulair die ook mag zijn, kan je niet vergelijken. Ik vind het in dit geval ernstiger dat kennelijk hele volksstammen, soms opgejut door andere politici ...

[ afbeelding ]

... er kennelijk niet tegen kunnen dat Sylvana een afwijkende mening heeft.
Goed, dan verschillen we wat van mening, dat is geen probleem ^O^
pi_166950293
Hebben ze het nou nog over die heks? Ze maakt zichzelf veel belangrijker dan ze is. oO/ oO/
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_166950325
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 09:13 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Verhuizen.
pi_166950583
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 10:14 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Hebben ze het nou nog over die heks? Ze maakt zichzelf veel belangrijker dan ze is. oO/ oO/
Nee, degenen die haar zo intens haten maken haar veel belangrijker dan ze is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 28 november 2016 @ 10:34:37 #161
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166950617
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 10:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, degenen die haar zo intens haten maken haar veel belangrijker dan ze is.
Ik heb trouwens eerder medelijden met haar.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  † In Memoriam † maandag 28 november 2016 @ 10:35:21 #162
pi_166950634
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 09:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

De bedreigingen zijn echt, maar Sylvana ziet overal racisme, zelfs in de witte kat van de buren. Ze leeft wel degelijk in een persoonlijke waanwereld. Het zou zoveel beter zijn als mensen haar gewoon loos lieten schreeuwen, en niet constant een podium gaven op TV. Iedereen heeft vrijheid van meningsuiting, maar geen automatisch recht op een podium... Het zou trouwens nog beter zijn als die fucking Tokkies haar niet bedreigden en haar claims legitimeerden, want daarmee worden haar wanen alleen maar sterker.

Hetzelfde geldt voor Geert Wilders. Ik denk dat hij een stuk milder zou zijn als hij niet al 15 jaar lang iedere dag bedreigd wordt en in angst in een bunker moet leven. De bedreigende idioten scheppen op deze manier hun eigen monsters. Ik denk zeker dat een deel van de PVV achterban Geert stemt omdat het hen angst inboezemt dat iemand zo bedreigd wordt om zijn mening, zeker omdat men die deelt.

Hetzelfde kan straks waarheid worden bij DENK. Kuzu wrijft vast in zijn handen, maar Sylvana heeft straks totaal geen
Een persoonlijke waanwereld.. Maar wel heel sterk beïnvloed door Amerikaans neo-feminisme, extreme activisten van BLM, black panthers enz. Ze is op der facebook alweer met 'wit privilege' gekomen. Dat zijn bewegingen die geen gelijkheid of debat zoeken, maar waar Sylvana wel haar wereldbeeld aan verleend.

Eigenlijk krijgt ze ook veel te veel media aandacht.. grote media gaan te veel in op het circus dat DENK heet. Vooralsnog is het een onverkozen groep roeptoeters
pi_166950733
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 10:35 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Eigenlijk krijgt ze ook veel te veel media aandacht.. grote media gaan te veel in op het circus dat DENK heet. Vooralsnog is het een onverkozen groep roeptoeters
Ik ben eigenlijk wel blij met DENK. Ze drijven steeds meer kiezers in de armen van de PVV. DENK heeft een leuk carnavalslied opgeleverd (helaas voor het misplaatste filmpje wat los stond van de maker van het lied) en DENK biedt weer wat voer op het forumtoneel. :)
pi_166951021
Toen ik een tijd terug het onderstaande artikel las, kon ik mijn weerzin tegen Sylvana beter plaatsen. Ik heb haar altijd al irritant gevonden, maar kon er geen vinger achter krijgen waarom. Dit artikel maakt het echter in 1 klap duidelijk: dat mens is zo ongelofelijk vol van zichzelf. Zweverig gelul dat alleen maar aantoon wat een egocentrisch mens het is. Als je jezelf als Godin ziet, dan zijn jouw normen dus bepalend en die mag je opleggen aan anderen. Zelfreflectie en zelfrelativering zie ik niet bij haar, zij is de norm. Dat verklaart haar hele optreden in de media.

quote:
Spirituele Sylvana Simons: Ik ben een godin

Sylvana Simons vindt de bevalling van haar oudste kind Salvatore haar meest spirituele ervaring ooit. Dat zegt de presentatrice met politieke ambities in het magazine Paravisie waar ze deze maand gasthoofdredacteur van is. ,,Dat moment beschrijf ik als kennismaking met het goddelijke in mijzelf."

Mark den Blanken 26-05-16, 18:45 Laatste update: 27-05-16, 08:06

God woont in mij en samen zijn we onverzettelijk

In het tijdschrift over het paranormale vertelt de 45-jarige Simons over haar verkenningstocht in het spirituele leven. Als jong meisje ontdekte ze de kinderbijbel, maar die interpreteert ze op haar eigen manier. Tegenwoordig ziet ze de mens als een spiritueel wezen. ,,God woont in mij en samen zijn we onverzettelijk", legt ze uit.

Haar eerste bevalling noemt ze nog altijd het hoogtepunt in haar spirituele leven. ,,Waren de negen maanden voorafgaand al wonderlijk, het moment dat ik mijzelf letterlijk leven de wereld in zag brengen, gedreven door een oerkracht die ik niet zelf aanboorde maar die bezit van mij nam en mijn lichaam door de woeste golven van barensweeën loodste, wist ik het zeker: ik ben een godin."

Rituelen
In het dagelijkse leven hecht ze waarde aan kleine rituelen. ,,Zoals uitgebreid reinigen en verzorgen van lichaam en geest. Elke dag neem ik ruim de tijd voor mijn ochtendroutine. Na het douchen masseer ik mezelf met een heerlijk geurende etherische olie en heb ik een goed gesprek met mezelf in de spiegel. Ik bevraag mezelf, vergeef mezelf en complimenteer mezelf."

Deze rituelen zorgen ervoor dat de voormalige TMF-vj, zo stelt ze, met rein lichaam en geest de deur uit gaat. Daarnaast maakt de uitgesproken tv-persoonlijkheid elke avond ook nog even tijd voor een stil moment. ,,Als social media junkie neem ik op die manier afstand van al het aardse. Geen input, geen output, maar gewoon alleen even 'zijn'
  maandag 28 november 2016 @ 11:32:32 #165
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166951690
Goh, zweverige teksten in het magazine Paravisie. Je verwacht het niet.
  † In Memoriam † maandag 28 november 2016 @ 11:36:54 #166
pi_166951776
Die innerlijke god beschermd haar niet zo van.beledigd zijn
  maandag 28 november 2016 @ 12:20:34 #167
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_166952685
quote:
Mark den Blanken

En Sylvana ging akkoord met de schrijver?
pi_166952852
quote:
Wederom een interview waarin zij zichzelf voor schut zet.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_166952921
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 12:26 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Wederom een interview waarin zij zichzelf voor schut zet.
Op welk punt exact? Ik ben absoluut geen Sylvanafan, en ik vind de manier waarop ze praat soms ook irritant, maar inhoudelijk heeft ze best een punt.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2016 12:29:28 ]
pi_166953120
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 09:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Hetzelfde kan straks waarheid worden bij DENK. Kuzu wrijft vast in zijn handen, maar Sylvana heeft straks totaal geen leven meer.
pi_166953138
Heb net op de Frontpage dat interview van haar gezien met Wilfred Genee. Ik wist dat het een misselijke vrouw was maar dit slaat echt alles. Sjonge jonge wat een verzuurd mens.
  maandag 28 november 2016 @ 12:45:36 #173
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166953221
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 10:56 schreef Pleun2011 het volgende:
Toen ik een tijd terug het onderstaande artikel las, kon ik mijn weerzin tegen Sylvana beter plaatsen. Ik heb haar altijd al irritant gevonden, maar kon er geen vinger achter krijgen waarom. Dit artikel maakt het echter in 1 klap duidelijk: dat mens is zo ongelofelijk vol van zichzelf. Zweverig gelul dat alleen maar aantoon wat een egocentrisch mens het is. Als je jezelf als Godin ziet, dan zijn jouw normen dus bepalend en die mag je opleggen aan anderen. Zelfreflectie en zelfrelativering zie ik niet bij haar, zij is de norm. Dat verklaart haar hele optreden in de media.

[..]

Rituelen
In het dagelijkse leven hecht ze waarde aan kleine rituelen. ,,Zoals uitgebreid reinigen en verzorgen van lichaam en geest. Elke dag neem ik ruim de tijd voor mijn ochtendroutine. Na het douchen masseer ik mezelf met een heerlijk geurende etherische olie en heb ik een goed gesprek met mezelf in de spiegel. Ik bevraag mezelf, vergeef mezelf en complimenteer mezelf."

Goh wat een keihard leven heeft deze mevrouw enw at moet ze toch afzien.... :r
pi_166953239
Zoveel mogelijk aandacht genereren is het motto van DENK, dat zal de maanden / weken voor de verkiezingen alleen maar meer worden. Op zich doen ze dat goed aangezien en zeker als ze zich als de partij profileren die de tegenpool van de PVV is.
Gewoon zo min mogelijk aandacht aan besteden is het beste maar dat zal wishfull thinking zijn vrees ik.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_166953254
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 12:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Op welk punt exact? Ik ben absoluut geen Sylvanafan, en ik vind de manier waarop ze praat soms ook irritant, maar inhoudelijk heeft ze best een punt.
Het hele interview. Ze begint al met het uitspugen van haar drinken zodra ze Wilfred zit. Over respect gesproken. Daar zet ze al de toon.
Verder vraagt Wilfred doodnormale vragen die zij vaak inhoudelijk niet beantwoord en het over gezever begint.
Wilfred geeft aan waarom haar boodschap bij veel mensen niet aankomt en legt ook uit het verschil tussen hem en haar, waarop zij begint van dat hij de blanke man het wel weer beter weet.

En zo zijn er wel meer dingen in dat hele interview waarmee zij zich volstrekt belachelijk maakt.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  Moderator maandag 28 november 2016 @ 12:56:23 #176
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_166953437
Wilfred vraagt haar of zij ziet, dat als ze haar boodschap op een andere manier brengt, dat ze daar dan veel meer mensen mee bereikt dan de manier waarop ze het nu doet.

Ja, dat ziet ze wel, maar dat wil ze niet, want dit is wie ze is. Tegelijkertijd heeft ze eerder gezegd dat het niet om haar gaat, maar om de boodschap. Als het toch om de boodschap gaat, dan wil je toch dat die boodschap bij zoveel mogelijk mensen aankomt, en dan breng je die boodschap toch op een manier die dat zoveel mogelijk bewerkstelligd?

Dat doet zij niet, want dat wil ze niet, oftewel, het gaat helemaal niet om de boodschap, het gaat om Sylvana. Want zij zal zich niet door een blanke meneer laten vertellen dat zij dat op een andere manier moet doen.

Ze diskwalificeert zichzelf en het zogenaamde punt waar ze voor staat daarmee in mijn ogen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_166953438
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 12:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het is in dit geval niet eens de manier waarop ze praat, maar waarop ze de gesprekspartner niet in de ogen lijkt terwijl ze spreekt, ze spreekt tegen iemand maar kijkt een hele andere kant op. Daar spreekt een bepaalde vorm van minachting uit.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_166953514
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 12:47 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Het hele interview. Ze begint al met het uitspugen van haar drinken zodra ze Wilfred zit. Over respect gesproken. Daar zet ze al de toon.
Ze schoot in de lach.

quote:
Verder vraagt Wilfred doodnormale vragen die zij vaak inhoudelijk niet beantwoord en het over gezever begint.
Wilfred geeft aan waarom haar boodschap bij veel mensen niet aankomt en legt ook uit het verschil tussen hem en haar, waarop zij begint van dat hij de blanke man het wel weer beter weet.

En zo zijn er wel meer dingen in dat hele interview waarmee zij zich volstrekt belachelijk maakt.
Ik vind het niet overtuigend. Nogmaals, dat ze irritant kan zijn dat klopt, en dat geeft ze zelf ook toe. Maar inhoudelijk heeft ze best een punt.
pi_166953586
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 12:56 schreef CoolGuy het volgende:
Wilfred vraagt haar of zij ziet, dat als ze haar boodschap op een andere manier brengt, dat ze daar dan veel meer mensen mee bereikt dan de manier waarop ze het nu doet.

Ja, dat ziet ze wel, maar dat wil ze niet, want dit is wie ze is. Tegelijkertijd heeft ze eerder gezegd dat het niet om haar gaat, maar om de boodschap. Als het toch om de boodschap gaat, dan wil je toch dat die boodschap bij zoveel mogelijk mensen aankomt, en dan breng je die boodschap toch op een manier die dat zoveel mogelijk bewerkstelligd?

Dat doet zij niet, want dat wil ze niet, oftewel, het gaat helemaal niet om de boodschap, het gaat om Sylvana. Want zij zal zich niet door een blanke meneer laten vertellen dat zij dat op een andere manier moet doen.

Ze diskwalificeert zichzelf en het zogenaamde punt waar ze voor staat daarmee in mijn ogen.
Wilfried Genée zegt op een gegeven moment dat haar boodschap niet overkomt. Dan vraagt ze aan hem wat hij van haar boodschap vindt. Wilfried's antwoord is letterlijk dat hij haar boodschap heel goed vindt. Als Sylvana daaruit concludeert dat haar boodschap dus is overgekomen dan heeft ze een behoorlijk goed punt.

Even los van wat je van Sylvana vindt heeft ze daar volkomen gelijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2016 13:04:50 ]
pi_166953587
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 12:20 schreef begaaierd het volgende:

[..]

En Sylvana ging akkoord met de schrijver?
Eerste wat ik zag _O-
Als dat een grap is _O_
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator maandag 28 november 2016 @ 13:09:44 #181
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_166953699
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 13:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Wilfried Genée zegt op een gegeven moment dat haar boodschap niet overkomt. Dan vraagt ze aan hem wat hij van haar boodschap vindt. Wilfried's antwoord is letterlijk dat hij haar boodschap heel goed vindt. Als Sylvana daaruit concludeert dat haar boodschap dus is overgekomen dan heeft ze een behoorlijk goed punt.

Even los van wat je van Sylvana vindt heeft ze daar volkomen gelijk.
Bij Wilfred ja. Maar een boodschap wil je bij meer dan 1 persoon uitdragen. Dat wilfred het snapt wil niet zeggen dat voor de rest iedereen het ook snapt. Als het je gaat om een boodschap wil je die zo breed mogelijk over laten komen. Zij spitst het nu toe op wilfred om een punt te maken maar leidt daarmee af aan het eigenlijke punt dat wilfred wil maken, want dat snapt zij ook wel maar dan kom je dus op wat ik zeg, nl dat het om sylvana gaat en niet om de boodschap.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_166954511
Wel grappig dat ze nu ook de PvdA aanwijst aan schuldig aan racisme. Dat veroorzaakt meteen kortsluiting bij die figuren: Huh? Wij? Maar wij zijn toch juist de goede? Wat is dit?! Wij zijn tegen Wilders!
pi_166954849
Ik vind het allemaal maar gezeur hoor. Laat dat meisje toch eens met rust, zodat ze zonder al die heisa gebruik kan maken van haar vrijheid van meningsuiting!
pi_166955287
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 14:17 schreef hpeopjes het volgende:
Ik vind het allemaal maar gezeur hoor. Laat dat meisje toch eens met rust, zodat ze zonder al die heisa gebruik kan maken van haar vrijheid van meningsuiting!
Nou ben ik het vrijwel nooit met je eens, maar deze uitspraak onderschrijf ik van harte.
pi_166955341
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 12:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het is in dit geval niet eens de manier waarop ze praat, maar waarop ze de gesprekspartner niet in de ogen lijkt terwijl ze spreekt, ze spreekt tegen iemand maar kijkt een hele andere kant op. Daar spreekt een bepaalde vorm van minachting uit.
Dat viel mij ook op. Ze kijkt een beetje schuin omhoog, alsof ze van een autocue leest. Heel raar.
  maandag 28 november 2016 @ 17:15:51 #186
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166957855
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 12:46 schreef Pedroso het volgende:
Zoveel mogelijk aandacht genereren is het motto van DENK, dat zal de maanden / weken voor de verkiezingen alleen maar meer worden. Op zich doen ze dat goed aangezien en zeker als ze zich als de partij profileren die de tegenpool van de PVV is.
Gewoon zo min mogelijk aandacht aan besteden is het beste maar dat zal wishfull thinking zijn vrees ik.
Ik zit nu te kijken naar dat filmpje van Genee en Sylvana en gvd man, wat een irritant gesprek is dit. Het is inderdaad het handigst om DENK maar te negeren, want deze lui voegen echt geen reet toe en dan vooral op de manier waarop ze opereren. Deze partij groeit door de negatieve aandacht, lijkt het nu.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_166957895
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 17:15 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik zit nu te kijken naar dat filmpje van Genee en Sylvana en gvd man, wat een irritant gesprek is dit. Het is inderdaad het handigst om DENK maar te negeren, want deze lui voegen echt geen reet toe en dan vooral op de manier waarop ze opereren. Deze partij groeit door de negatieve aandacht, lijkt het nu.
Ik moet zeggen dat ik Simons beheerst en welbespraakt vond overkomen terwijl Genee zichtbaar geïrriteerd raakte omdat zijn tactiek niet werkte. De veronderstelde mediatraining die in de nabespreking aan bod kwam, dacht ook ik bij Simons te herkennen.
pi_166957937
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 14:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat viel mij ook op. Ze kijkt een beetje schuin omhoog, alsof ze van een autocue leest. Heel raar.
Het is dan ook niet bepaald leuk om op zo'n manier geïnterviewd te worden.
  maandag 28 november 2016 @ 17:33:26 #189
452947 frietenstamp
pi_166958118
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 17:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik Simons beheerst en welbespraakt vond overkomen terwijl Genee zichtbaar geïrriteerd raakte omdat zijn tactiek niet werkte. De veronderstelde mediatraining die in de nabespreking aan bod kwam, dacht ook ik bij Simons te herkennen.
Ze begon goed maar verloor het toch weer van de gewoonte. En Genee heeft geen punt. Sylvana heeft het recht zich gehaat te maken door haar attitude. Haar keuze.
pi_166958135
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 17:33 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ze begon goed maar verloor het toch weer van de gewoonte. En Genee heeft geen punt. Sylvana heeft het recht zich gehaat te maken door haar attitude. Haar keuze.
Zeker, maar hoe meer ik van haar zie en lees, hoe meer ik me afvraag wat er nou zo vreselijk aan haar is.
  maandag 28 november 2016 @ 17:45:25 #191
452947 frietenstamp
pi_166958367
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 17:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zeker, maar hoe meer ik van haar zie en lees, hoe meer ik me afvraag wat er nou zo vreselijk aan haar is.
Ze wekt dezelfde antipathie op als Ancilia van de Leest. Crazy bitches. Keep distance.
pi_166958383
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 17:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zo moeilijk is het toch niet om dat te begrijpen. :?
In dat gesprek zag je het ook duidelijk naar voren komen, vooral in het gesprekje met Genee en daarna.
#NoDAPL
pi_166958389
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 17:45 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ze wekt dezelfde antipathie op als Ancilia van de Leest. Crazy bitches. Keep distance.
Niet wat ze zegt, maar hoe ze het zegt is het probleem dus?
pi_166958455
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 17:45 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Zoiets ja. Ze is nogal aanvallend naar anderen en defensief op het momen dat er kritiek komt. De combinatie van het wijzen met het vingertje terwijl ze zelf juist eerder de kloof vergroot met haar optreden dan dat ze verbroedert helpt ook niet.
Zoals een van hen zei: ik begrijp jouw boodschap maar de manier waarop je het brengt roept bij mij...op.
#NoDAPL
pi_166958468
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 17:15 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik voorspel maximaal 2 zetels.
#NoDAPL
pi_166958565
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 12:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

Minachting en haat jegens het gehele Nederlandse volk.

Ze heeft het zelfs gepresteerd om de PvdA tegen zich in het harnas te jagen. Terwijl daar juist haar bondgenoten zitten.
pi_166958572
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 12:56 schreef CoolGuy het volgende:
Dat is precies wat ik dacht bij het zien van dat gesprek. Als zij een boodschap wil overbrengen dan is het doel dat die boodschap zo goed mogelijk wordt ontvangen, dan is het dus belangrijk dat de mensen open staan voor die boodschap. Zij stelde dat het haar niet interesseert als mensen zich aangevallen voelen. Prima maar dan compromiteer je wel het versturen van die boodschap.
#NoDAPL
pi_166958593
In de berichtgeving wordt Sylvaantje nog steeds "politica" genoemd. Terwijl ze gewoon werkloze is.

Je bent pas politicus als je gekozen bent. Het is nog niet eens duidelijk of ze wel op een verkiesbare plaats komt.
pi_166958624
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 17:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Minachting en haat jegens het gehele Nederlandse volk.

Ze heeft het zelfs gepresteerd om de PvdA tegen zich in het harnas te jagen. Terwijl daar juist haar bondgenoten zitten.
Qua principes wel maar ik weet nu niet of dat de PvdA-leden zo blij zijn met het Denk-clubje aangezien dit een splintertje van de PvdA is.
#NoDAPL
pi_166958627
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 17:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik dacht bij het zien van dat gesprek. Als zij een boodschap wil overbrengen dan is het doel dat die boodschap zo goed mogelijk wordt ontvangen, dan is het dus belangrijk dat de mensen open staan voor die boodschap. Zij stelde dat het haar niet interesseert als mensen zich aangevallen voelen. Prima maar dan compromiteer je wel het versturen van die boodschap.
Dat is haar doel niet. Haar doel is aandacht, de nieuwe Rosa Parks worden.
pi_166958662
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 17:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Qua principes wel maar ik weet nu niet of dat de PvdA-leden zo blij zijn met het Denk-clubje aangezien dit een splintertje van de PvdA is.
Daar is de PvdA niet blij mee. Maar de PvdA is ook zonder Denk al kampioen politiek correct zijn en Nederlanders discrimineren ten gunste van allochtonen. Hoe meer Denk de PvdA aanvalt, hoe meer kritiek op dit beleid er vanuit de PvdA komt. De kans bestaat dat Denk het voor elkaar krijgt dat zelfs de PvdA geen positieve discriminatie meer wil.
pi_166958752
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 17:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:
In de berichtgeving wordt Sylvaantje nog steeds "politica" genoemd. Terwijl ze gewoon werkloze is.

Je bent pas politicus als je gekozen bent. Het is nog niet eens duidelijk of ze wel op een verkiesbare plaats komt.
Ze krijgt een salaris van Denk. Technisch gezien is ze een medewerker van een politieke partij, of dat ze wel of niet een politica is daar kan je over discussiëren. Aangezien zij de lijsttrekster is en zij de partij vertegenwoordigt ben ik geneigd om ermee akkoord te gaan dat ze een politica is.

quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 17:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat is haar doel niet. Haar doel is aandacht, de nieuwe Rosa Parks worden.
Ik begrijp wat jij bedoelt maar Rosa Parks was voor zo ver ik het weet een gewone burger totdat ze haar terchte verzetsdaad pleegde. Zij lijkt inderdaad op een ramkoers te liggen en op een provocatieve manier bepaalde normen iets te willen forceren. Ik zou niet weten wat ze wil forceren want in vergelijking met andere landen gaat het hier best wel goed m.b.t. racisme. Wel hebben we hier een groot klasseprobleem waarbij bepaalde groepen allochtonen geconcentreerd zijn in bepaalde slechte wijken maar daarvoor kan je beter bij andere partijen (de SP, misschien 50+ met een flinke slag om de arm, een heel klein beetje de PvdA en Groenlinks) terecht.
#NoDAPL
  maandag 28 november 2016 @ 18:01:51 #203
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_166958800
Sylvana Simons heeft een goede boodschap maar o jezus allemachtig wat kan zij ontzettend slecht de boodschap uitdragen. Geen greintje sympathie straalt zij uit. Ze veroorzaakt zowat een burgeroorlog als zij niet uitkijkt.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_166958809
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 17:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik voorspel maximaal 2 zetels.
Zeteltje of 4 a 5 gaat het worden. Veel allochtonen zullen ook gepusht worden vanuit allerlei allochtone organisaties om te gaan stemmen op DENK en bovendien zullen vele vnl. allochtonen hun zien als de tegenhanger van de PVV en dus blind daarop stemmen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pedroso op 28-11-2016 18:09:54 ]
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_166958821
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:01 schreef Old_Pal het volgende:
Sylvana Simons heeft een goede boodschap maar o jezus allemachtig wat kan zij ontzettend de boodschap uitdragen. Geen greintje sympathie straalt zij uit. Ze veroorzaakt zowat een burgeroorlog als zij niet uitkijkt.
Maar kun je dat dan eens beschrijven? Desnoods in vergelijking met een andere politicus.
pi_166958822
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 17:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ze krijgt een salaris van Denk. Technisch gezien is ze een medewerker van een politieke partij, of dat ze wel of niet een politica is daar kan je over discussiëren. Aangezien zij de lijsttrekster is en zij de partij vertegenwoordigt ben ik geneigd om ermee akkoord te gaan dat ze een politica is.

[..]

Ik weet niet eens of Sylvana door Denk betaald wordt, het zou kunnen, maar heb er nergens bewijs voor gezien.

Overigens is Sylvana geen lijsttrekker. Ze wordt het ook niet, Kuzu zal nummer 1 staan op de lijst.

Sylvana is momenteel niet meer dan kandidaat politica.
pi_166958828
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:01 schreef Old_Pal het volgende:
Sylvana Simons heeft een goede boodschap maar o jezus allemachtig wat kan zij ontzettend slecht de boodschap uitdragen. Geen greintje sympathie straalt zij uit. Ze veroorzaakt zowat een burgeroorlog als zij niet uitkijkt.
De boodschap is walgelijk. Een cultuuraanpassen voor een groepje mensen dat er later bij is gekomen en altijd heeft geprofiteerd van alle kansen die ze hier hebben gekregen. Ondankbaar volk :r
pi_166958851
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De boodschap is walgelijk. Een cultuuraanpassen voor een groepje mensen dat er later bij is gekomen en altijd heeft geprofiteerd van alle kansen die ze hier hebben gekregen. Ondankbaar volk :r
Dit is overigens racistisch.
pi_166958875
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 17:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoe weet je dat ze salaris krijgt van Denk? Ik heb nog nooit gehoord of gelezen dat ze bij die club in dienst is.

Lijsttrekster? Heb je een bron? Het lijkt mij sterk dat zij haar op nr. 1 zetten. Volgens mij komt zij hooguit op nummer 3, met Kuzu en Öztürk Turk op 1 en 2.

quote:
Ik begrijp wat jij bedoelt maar Rosa Parks was voor zo ver ik het weet een gewone burger totdat ze haar terchte verzetsdaad pleegde. Zij lijkt inderdaad op een ramkoers te liggen en op een provocatieve manier bepaalde normen iets te willen forceren. Ik zou niet weten wat ze wil forceren want in vergelijking met andere landen gaat het hier best wel goed m.b.t. racisme. Wel hebben we hier een groot klasseprobleem waarbij bepaalde groepen allochtonen geconcentreerd zijn in bepaalde slechte wijken maar daarvoor kan je beter bij andere partijen (de SP, misschien 50+ met een flinke slag om de arm, een heel klein beetje de PvdA en Groenlinks) terecht.
Ik noemde Rosa Parks omdat zij een boegbeeld is geworden van de strijd tegen onrecht. Sylvana hoopt ook zo'n boegbeeld te worden (al begrijp ik niet waarom, in Nederland is op dat vlak vrijwel geen onrecht en Sylvana schiet er persoonlijk volgens mij ook niets mee op).
  maandag 28 november 2016 @ 18:05:51 #210
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_166958881
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar kun je dat dan eens beschrijven? Desnoods in vergelijking met een andere politicus.
Hillary Clinton. Say no more ....
pi_166958883
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Daar gaan we weer..
pi_166958896
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Daar gaan we weer..
Ja, sorry. Dat is het nu eenmaal.
pi_166958902
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, sorry. Dat is het nu eenmaal.
Natuurlijk jongen.
  maandag 28 november 2016 @ 18:07:30 #214
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_166958908
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Racisme komt voor in deze maatschappij en ik als witte man van een zekere leeftijd kan dan weten.
pi_166958916
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:05 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Hillary Clinton. Say no more ....
Hm. Die vergelijking kan ik wel volgen.

Maar is het punt dan niet vooral dat het een vrouw is die zo praat? Ik heb ergens het vermoeden dat dit bij een man geen probleem zou zijn.
pi_166958927
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Natuurlijk jongen.
Vragen we een mod.
pi_166958943
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:07 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Racisme komt voor in deze maatschappij en ik als witte man van een zekere leeftijd kan dan weten.
Er is geen land in de wereld waar mensen van een andere afkomst (zowel etniciteit als nationaliteit) zo veel kansen krijgen als in Nederland. Dat geldt ook voor Sylvana Simons die hier zonder enige belemmering wat van haar leven kon maken.
pi_166958977
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:02 schreef Pedroso het volgende:
Veel allochtonen zullen ook gepushed worden vanuit allerlei allochtone organisaties om te gaan stemmen op DENK en bovendien zullen vele vnl. allochtonen hun zien als de tegenhanger van de PVV en dus blind daarop stemmen.
Eens, vandaar mijn voorspelling van 2 zetels, anders had ik 0 voorspeld.
Ik stel het bij naar maximaal 3 op basis van een servetberekening.
#NoDAPL
pi_166958983
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Vragen we een mod.
Je doet maar.
pi_166958985
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Er is geen land in de wereld waar mensen van een andere afkomst (zowel etniciteit als nationaliteit) zo veel kansen krijgen als in Nederland. Dat geldt ook voor Sylvana Simons die hier zonder enige belemmering wat van haar leven kon maken.
en dit ook deed!
#NoDAPL
pi_166959021
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik weet niet eens of Sylvana door Denk betaald wordt, het zou kunnen, maar heb er nergens bewijs voor gezien.

Overigens is Sylvana geen lijsttrekker. Ze wordt het ook niet, Kuzu zal nummer 1 staan op de lijst.

Sylvana is momenteel niet meer dan kandidaat politica.
Ik dacht dat zij de lijsttrekster zou worden, ook omdat zij steeds het woord voert.
#NoDAPL
pi_166959027
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:02 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Zeteltje of 4 a 5 gaat het worden. Veel allochtonen zullen ook gepusht worden vanuit allerlei allochtone organisaties om te gaan stemmen op DENK en bovendien zullen vele vnl. allochtonen hun zien als de tegenhanger van de PVV en dus blind daarop stemmen.
Vraag ik mij af. Ik denk dat in allochtone organisaties de wat slimmere allochtonen zitten die begrijpen dat een stem op PvdA of GL strategisch gezien veel gunstiger is. Denk zal niets bereiken want ze zoeken met alles en iedereen ruzie, terwijl PvdA en GL in ieder geval hun subsidie veilig stelt.

Ik denk maximaal 2 zetels op grond van de allochtoon die uit eigen beweging Denk stemt omdat hij het ziet als de allochtonenpartij (de slimmeren blijven bij PvdA en GL).
  maandag 28 november 2016 @ 18:16:19 #223
452947 frietenstamp
pi_166959081
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

:|W Nee.
  maandag 28 november 2016 @ 18:17:07 #224
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_166959099
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Vraag ik mij af. Ik denk dat in allochtone organisaties de wat slimmere allochtonen zitten die begrijpen dat een stem op PvdA of GL strategisch gezien veel gunstiger is. Denk zal niets bereiken want ze zoeken met alles en iedereen ruzie, terwijl PvdA en GL in ieder geval hun subsidie veilig stelt.

Ik denk maximaal 2 zetels op grond van de allochtoon die uit eigen beweging Denk stemt omdat hij het ziet als de allochtonenpartij (de slimmeren blijven bij PvdA en GL).
Als allochtoon hoop ik echt dat zo weinig mogelijk allochtonen op denk gaan stemmen. Iedere stemp
op Denk helpt de PVV groter worden.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_166959178
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:16 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

:|W Nee.
Jawel.

Wat dat betreft is een beweging als DENK helemaal niet zo'n verkeerde ontwikkeling. Door zo vreselijk veel mensen wordt racisme zo normaal gevonden dat het niet eens meer gezien wordt. Maar zwarten 'nieuwkomers' noemen die dankbaar moeten zijn en zich stil dienen te houden over nationale culturele elementen, is echt zuiver racistisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2016 18:21:55 ]
pi_166959261
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Jawel.

Wat dat betreft is een beweging als DENK helemaal niet zo'n verkeerde ontwikkeling. Door zo vreselijk veel mensen wordt racisme zo normaal gevonden dat het niet eens meer gezien wordt. Maar zwarten 'nieuwkomers' noemen die dankbaar moeten zijn en zich stil dienen te houden over nationale culturele elementen, is echt zuiver racistisch.
Racisme is totaal geen issue in Nederland.

Je bent weer lekker aan het verdraaien.

Zwarten zijn toch ook nieuwkomers? Voor de jaren '50 waren zij er amper, dus je kunt gerust spreken van nieuwkomers. Daar is niets racistisch aan.

Ik heb niet gezegd dat zwarten zich stil moeten houden over nationale culturele elementen. Ik zeg dat cultuur niet onderhandelbaar is. Dat geldt voor zowel blank als zwart.

Wel zeg ik dat die zgn. racisme slachtoffers weinig te klagen hebben. In geen enkel land krijgen mensen uit andere landen en/of met een andere etniciteit zo veel kansen als in Nederland.
pi_166959279
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Daar gaan we weer..
Volgens de Nederlandse taal (en eigenlijk alle andere ook) voldoet je uitspraak er toch echt aan. Is gewoon taalkundige semantiek. Dat is nou eenmaal wat dat woord betekent.

En ja, er hangt een behoorlijke negatieve connotatie aan het woord racisme. Omdat 'we' met z'n allen een aantal normen hebben afgesproken, vanuit een gemeenschappelijke set waarden (dezelfde normen en waarden waar we ook al die andere positieve rechten zoals vrijheid van meningsuiting, levensovertuiging, gelijke rechten, etc. aan ontlenen). En een van die algemene normen is dus dat racisme iets slechts is.

Prima dat jij daar niet aan mee wilt doen. Of dat je denkt dat onderscheid maken op basis van etniciteit / afkomst in bepaalde gevallen wel geoorloofd is. Maakt ook niet uit. jouw keuze, jouw leven. Ik ben het er zelf absoluut niet mee eens, en vind sommige uitspraken (zoals in post #207) echt weerzinwekkend, maar voltaire en blabla ik zal je nooit jouw recht op jouw mening ontnemen.

Maar terug naar die kwestie over het woord 'racisme' of de uitdrukking 'dat is racistisch'. Heel praktisch .. hoe wil je dat we dat taalkundig op gaan lossen? Gaan we het woord racisme vervangen door 'het r-woord'? Gaan we verbieden dat iemand het fenomeen van 'onderscheid maken op basis van afkomst' in woorden beschrijft?

praktische oefening ... Jij en ik praten met elkaar, bar, biertje, voetbal op de achtergrond.
Ik zeg: "Alle eskimo's zijn minderwaardige en inferieure wezens. We moeten ze allemaal in kampen stoppen."
En dan zeg jij wellicht/hopelijk: "Wow, probeer, dat is wel een heel erg ... [vul in] ... opmerking."

?
pi_166959287
Voor iedereen die nog twijfelde over de racistische motivatie bij de eerdere post: zie twee posts hierboven.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2016 18:27:24 ]
  maandag 28 november 2016 @ 18:27:14 #229
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_166959294
quote:

[..]

Jawel.

Je weet dat Turken en Marokkanen ook niet vies zijn van een stevig potje racisme?
  maandag 28 november 2016 @ 18:27:31 #230
452947 frietenstamp
pi_166959301
quote:

[..]

Jawel.

DENK kan eerst flink aan de bak in hun geliefde Turkije.
pi_166959307
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 18:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Je weet dat Turken en Marokkanen ook niet vies zijn van een stevig potje racisme?
Allemaal?
pi_166959311
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:26 schreef Jigzoz het volgende:
Voor iedereen die nog twijfelde over de racistische motivatie bij de eerdere post: zie twee posts hierboven.
Dank voor die edit. :*
pi_166959315
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:27 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

DENK kan eerst flink aan de bak in hun geliefde Turkije.
Nee, want het zijn Nederlanders met een Nederlandse partij.
pi_166959346
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:26 schreef probeer het volgende:
praktische oefening ... Jij en ik praten met elkaar, bar, biertje, voetbal op de achtergrond.
Ik zeg: "Alle eskimo's zijn minderwaardige en inferieure wezens. We moeten ze allemaal in kampen stoppen."
En dan zeg jij wellicht/hopelijk: "Wow, probeer, dat is wel een heel erg ... [vul in] ... opmerking."

?
Dan zeg ik: Je mag ze minderwaardig en inferieur vinden, maar in kampen stoppen is onacceptabel.
pi_166959370
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, want het zijn Nederlanders met een Nederlandse partij.
Het enige waaraan je merkt dat ze Nederlands zijn is de goede beheersing van de taal. Hun loyaliteit ligt volledig bij Turkije.
pi_166959389
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het enige waaraan je merkt dat ze Nederlands zijn is de goede beheersing van de taal. Hun loyaliteit ligt volledig bij Turkije.
Dat blijkt niet uit hun verkiezingsprogramma, want dat gaat toch echt over Nederland en nergens over Turkije.
  maandag 28 november 2016 @ 18:31:09 #237
452947 frietenstamp
pi_166959398
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:26 schreef Jigzoz het volgende:
Beheers je de Nederlandse taal wel?

Er staat niets racistisch in die berichten. Dat begrijpt Sylvana nog wel.
pi_166959410
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:31 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Beheers je de Nederlandse taal wel?
Zelfs in afgestudeerd.
quote:
Er staat niets racistisch in die berichten.
Jawel.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2016 18:31:57 ]
  maandag 28 november 2016 @ 18:33:28 #239
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_166959450
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Allemaal?
Natuurlijk niet.

Maar impliceer je nu dat Nederlanders wel allemaal racisten zijn?
pi_166959470
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.

Maar impliceer je nu dat Nederlanders wel allemaal racisten zijn?
Nee. Zei ik dat dan ergens?
pi_166959473
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Prima dat jij daar niet aan mee wilt doen. Of dat je denkt dat onderscheid maken op basis van etniciteit / afkomst in bepaalde gevallen wel geoorloofd is. Maakt ook niet uit. jouw keuze, jouw leven. Ik ben het er zelf absoluut niet mee eens, en vind sommige uitspraken (zoals in post #207) echt weerzinwekkend, maar voltaire en blabla ik zal je nooit jouw recht op jouw mening ontnemen.
Omdat je een beschaafde post hebt geschreven, zal ik het reageren: Post #207 wordt onterecht uitgelegd als racistisch. Ik heb het over mensen die hier zijn bijgekomen, alle kansen hebben gehad maar in plaats van dankbaar zijn de boel willen aanpassen. Dat staat helemaal los van ras of afkomst.

Het kan in iedere situatie: Er komen 3 nieuwe leden bij een voetbalclub. Worden in de groep opgenomen en een jaar later gaan ze rotzooi trappen en de rest hun mening opdringen.

Zij probeert een meerderheid haar mening op te dringen. Toen ze haar zin niet kreeg, ging ze die meerderheid van racisme beschuldigen. Terwijl die meerderheid Sylvana alle kansen heeft gegeven om hier een mooi leven op te bouwen. Als ik zeg dat ze wel wat dankbaarder mag zijn, heeft dat niets te maken met Sylvana haar afkomst, maar met het feit dat zij een land wat zo veel voor haar heeft gedaan van de meest vreselijke dingen beschuldigt.

De reacties van oa. jij en nog wat andere users tonen aan hoe ver de racisme-obsessie in dit land is doorgeschoten. Een oplossing zou zijn racisme volledig uit het strafrecht te verwijderen. Dan kan het niet meer gebruikt worden om discussies kapot te maken, en racisme is geen issue in Nederland.
pi_166959503
Volgens mij is het onderwerp van deze draad niet wat de defintie van racisme is. :?
#NoDAPL
  maandag 28 november 2016 @ 18:40:25 #243
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_166959588
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee. Zei ik dat dan ergens?
Dan is het goed.

Racisme vinden we namelijk terug bij alle bevolkingsgroepen. Maar ik krijg sterk de indruk dat de mannetjes van Denk nogal selectief met het begrip 'racisme' omgaan en weinig aan zelfreflectie doen op dat vlak.
pi_166959612
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dan is het goed.

Racisme vinden we namelijk terug bij alle bevolkingsgroepen. Maar ik krijg sterk de indruk dat de mannetjes van Denk nogal selectief met het begrip 'racisme' omgaan en weinig aan zelfreflectie doen op dat vlak.
In dat geval zou je de mensen van DENK op racisme moeten kunnen betrappen. Of bedoel je dat niet?
pi_166959613
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dan is het goed.

Sterkernog, Sylvana Simons is de grootste racist van Nederland en zij hebben ze gevraagd om zich verkiesbaar te stellen.

Sylvana Simons is racistisch omdat ze bij zo'n beetje elk onderwerp 'zwart' en 'wit' tegenover elkaar zet.
pi_166959629
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

In dat geval zou je de mensen van DENK op racisme moeten kunnen betrappen. Of bedoel je dat niet?
Sylvana Simons is een enorme racist.
pi_166959647
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:41 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Sterkernog, Sylvana Simons is de grootste racist van Nederland en zij hebben ze gevraagd om zich verkiesbaar te stellen.

Sylvana Simons is racistisch omdat ze bij zo'n beetje elk onderwerp 'zwart' en 'wit' tegenover elkaar zet.
Wat dat betreft kunnen jij en Sylvana elkaar de hand schudden.
pi_166959649
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:41 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Sylvana Simons is een enorme racist.
Toon maar aan.
pi_166959667
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Toon maar aan.
Overal haalt ze zwart/wit tegenstelling bij.
  maandag 28 november 2016 @ 18:44:09 #250
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166959684
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Net als jij dus.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_166959686
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Kom maar met racistische citaten van haar dan.
pi_166959690
quote:
10s.gif Op maandag 28 november 2016 18:44 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Net als jij dus.
Nee, mij maakt huidskleur geen moer uit.
pi_166959716
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Hm. Dus nu mogen zwarten wel kritiek hebben op bijvoorbeeld zwarte piet?
  maandag 28 november 2016 @ 18:46:47 #254
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166959737
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

_O-
pi_166959738
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hm. Dus nu mogen zwarten wel kritiek hebben op bijvoorbeeld zwarte piet?
Hetzelfde als blanken. Je mag vinden wat je wilt, maar je gaat niet de Nederlandse cultuur ondermijnen. Zeker niet als nieuwkomer. Bevalt het je niet, dan ga je naar het land van herkomst. Dat geldt ook voor Duitsers, Belgen, Polen, etc..
pi_166959744
quote:

[..]

Je bent een enthousiast pleitbezorger van de transformatie naar een monocultureel Nederland, maar huidskleur maakt jou niks uit.

Oké dan.
pi_166959762
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Hetzelfde als blanken. Je mag vinden wat je wilt, maar je gaat niet de Nederlandse cultuur ondermijnen. Zeker niet als nieuwkomer.
De meeste zwarten zijn geen nieuwkomers.
pi_166959804
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 18:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je bent een enthousiast pleitbezorger van de transformatie naar een monocultureel Nederland, maar huidskleur maakt jou niks uit.

Oké dan.
Helemaal correct.
pi_166959811
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De meeste zwarten zijn geen nieuwkomers.
Haal je weer de huidskleur er bij. Wie is hier nou de racist?
pi_166959831
Ah, daar is de "Nederlandse cultuur" weer. Weet iemand al wat deze allemaal inhoud behalve Zwarte Piet en fantasieloos eten?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_166959865
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Haal je weer de huidskleur er bij. Wie is hier nou de racist?
Jij. Maar blijkbaar ben je ineens helemaal om. Goed nieuws.
  maandag 28 november 2016 @ 18:52:14 #262
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166959869
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 18:50 schreef xpompompomx het volgende:
Ah, daar is de "Nederlandse cultuur" weer. Weet iemand al wat deze allemaal inhoud behalve Zwarte Piet en fantasieloos eten?
Ik vond tolerantie altijd het belangrijkste aspect van de Nederlandse cultuur, maar daar lijkt niet veel meer van over te zijn, zonde.
pi_166959900
quote:
15s.gif Op maandag 28 november 2016 18:52 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ik vond tolerantie altijd het belangrijkste aspect van de Nederlandse cultuur, maar daar lijkt niet veel meer van over te zijn, zonde.
Tolerantie is misschien wel het meest verkeerd begrepen woord van de Nederlandse taal.
pi_166959911
quote:
15s.gif Op maandag 28 november 2016 18:52 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Tolerantie onderling is er zeker. Dat is waardevol. Deze tolerantie. is echter decennia lang misbruikt door cultuur-marxisten. Maar tolerant naar mensen die onze cultuur kapot maken neemt gelukkig af, al gaan de ogen maar langzaam open.
  maandag 28 november 2016 @ 18:55:07 #265
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_166959933
quote:
En wat houdt bv de Turkse cultuur in behoudens döner en Galatasaray ?

Waarom altijd zo krampachtig ontkennen dat NL een eigen cultuur heeft?
  maandag 28 november 2016 @ 18:55:25 #266
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166959942
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Tolerantie onderling is er zeker. Dat is waardevol. Deze tolerantie. is echter decennia lang misbruikt door cultuur-marxisten. Maar tolerant naar mensen die onze cultuur kapot maken neemt gelukkig af, al gaan de ogen maar langzaam open.
Mijn tolerantie naar racisitische schreeuwers die onze tolerante cultuur kapotmaken neemt inderdaad steeds verder af.
pi_166959946
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 18:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maak er 'eigen culturen' van en iedereen is het met je eens.
pi_166959992
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 18:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Geen idee, maar dat kun je het beste vragen aan de personen die hun mond vol hebben van de "Nederlandse cultuur", deze mensen kunnen je waarschijnlijk ook wel vertellen wat de Turkse cultuur wel niet in mag houden allemaal.
pi_166960009
quote:
Fantasieloos eten zegt-ie. Volgens mij is NL juist op dat gebied behoorlijk multicultureel geworden. Het fantasieloos eten verwijst naar de periode dat een "aardappeltje, groentetje en stukje vlees" in waren, toen een groot deel van de vrouwen huisvrouw waren en dit geleerd hadden op de huishoudschool. Inmiddels werkt wrs >75% van de vrouwen (je zult ook wel moeten) en zijn er geen huishoudscholen meer waar je dit leert. Jaren 80 ging dat al veranderen.
I´m back.
pi_166960038
Dit topic is weer gekaapt door een groepje politiek correcte idioten.
  maandag 28 november 2016 @ 18:59:46 #271
452947 frietenstamp
pi_166960042
quote:
15s.gif Op maandag 28 november 2016 18:55 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Mijn tolerantie naar racisitische schreeuwers die onze tolerante cultuur kapotmaken neemt inderdaad steeds verder af.
Tolerantie is het gedogen van ongepast en onwettig gedrag. Opgetieft.
  maandag 28 november 2016 @ 18:59:55 #272
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_166960047
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maak er 'eigen culturen' van en iedereen is het met je eens.
Cultuur is wel wat meer dan alleen de keuken of een kinderfeest.

Er zijn ook nog zaken als b.v. cultureel erfgoed in kunst, Nederlandse architectuur etc etc. Maar we gaan weer offtopic/.
  maandag 28 november 2016 @ 18:59:56 #273
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166960048
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Fantasieloos eten zegt-ie. Volgens mij is NL juist op dat gebied behoorlijk multicultureel geworden. het fantasieloos eten verwijst naar de periode dat een aardappeltje, groente en stukje vlees in waren, toen een groot deel van de vrouwen huisvrouw waren en dit geleerd hadden op de huishoudschool. Inmiddels werkt wrs >75% van de vrouwen (je zult ook wel moeten) en zijn er geen huishoudscholen meer waar je dit leert.
Voor de positieve invloed van buitenaf op onze cultuur dus.
pi_166960062
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Heb je die racistische teksten van Simons nou al gevonden?
pi_166960065
quote:
14s.gif Op maandag 28 november 2016 18:59 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Voor de positieve invloed van buitenaf op onze cultuur dus.
Ja, daar beperkt het zich meestal toe idd, het eten.
I´m back.
pi_166960073
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Er zijn ook nog zaken als b.v. cultureel erfgoed in kunst, Nederlandse architectuur etc etc. Maar we gaan weer offtopic/.
En zelfs die is niet homogeen.

En inderdaad.
pi_166960109
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Daarom was het ook zo hilarisch dat de grote voorvechters van de Nederlandse cultuur tijdens hun gedoogavontuur in kabinet Rutte 1 er als de kippen bij waren om alles wat met cultuur te maken maar zo snel mogelijk de nek om te draaien. _O-
  maandag 28 november 2016 @ 19:01:48 #278
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_166960114
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 19:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, daar beperkt het zich meestal toe idd, het eten.
Inderdaad.

Weinig Turkse of Marokkaanse architecten nog gezien hier, of briljante wegenbouwkundigen uit Ankara of Rabat.
pi_166960118
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 19:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Heb je die racistische teksten van Simons nou al gevonden?
Sylvana pakte Wilfried wel op het feit dat hij een witte man is.

Wat weet hij nu van racisme en hoe de boodschap verteld moet worden.
  maandag 28 november 2016 @ 19:02:23 #280
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166960132
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:59 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Tolerantie is het gedogen van ongepast en onwettig gedrag. Opgetieft.
Nee, van afwijkend gedrag.

Dat ongepast en onwettig verzin je er zelf bij.
  maandag 28 november 2016 @ 19:02:23 #281
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_166960133
quote:
10s.gif Op maandag 28 november 2016 19:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Daarom was het ook zo hilarisch dat de grote voorvechters van de Nederlandse cultuur tijdens hun gedoogavontuur in kabinet Rutte 1 er als de kippen bij waren om alles wat met cultuur te maken maar zo snel mogelijk de nek om te draaien. _O-
Ja en wat lach je nu? Je doelt op de PVV zeker. Die zijn dan ook niet serieus te nemen. Net zoals DENK niet serieus te nemen is.
pi_166960147
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Da's inderdaad vervelend voor je knul, wil je net lekker schuimbekken, zijn er weer van die rakkers die tegen je in gaan.
pi_166960154
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 19:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Sylvana pakte Wilfried wel op het feit dat hij een witte man is.

Wat weet hij nu van racisme en hoe de boodschap verteld moet worden.
Ja. Als witte man heb je inderdaad niet heel veel ervaring met racistisch bejegend worden. Punt voor Simons.
pi_166960174
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 19:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Inderdaad.

Weinig Turkse of Marokkaanse architecten nog gezien hier, of briljante wegenbouwkundigen uit Ankara of Rabat.
Grootste deel van wat je als hun cultuur kan zien wordt in beslag genomen door hun religie, tja, en die stuit juist op de progressieve, seculiere morele waarden in NL.
I´m back.
pi_166960190
quote:
7s.gif Op maandag 28 november 2016 19:02 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Nee, van afwijkend gedrag.

Nou, voor je iets kunt tolereren moet je er wel eerst weerstand tegen voelen of anderszins last van hebben.
pi_166960238
quote:

[..]

Fantasieloos eten zegt-ie. Volgens mij is NL juist op dat gebied behoorlijk multicultureel geworden. Het fantasieloos eten verwijst naar de periode dat een "aardappeltje, groentetje en stukje vlees" in waren, toen een groot deel van de vrouwen huisvrouw waren en dit geleerd hadden op de huishoudschool. Inmiddels werkt wrs >75% van de vrouwen (je zult ook wel moeten) en zijn er geen huishoudscholen meer waar je dit leert. Jaren 80 ging dat al veranderen.
De Nederlandse cultuur is dus multicultureel?
pi_166960265
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 19:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja. Als witte man heb je inderdaad niet heel veel ervaring met racistisch bejegend worden. Punt voor Simons.
Het punt ging er meer over hoe de boodschap verteld kan worden. Die wordt bij Sylvana door de meerderheid van de mensen als irritant omschreven.

Heeft weinig met Wilfrieds huidskleur te maken.

Andersom was het trouwens wél racisme geweest, als je een punt had gemaakt omtrent Sylvana's huidskleur, zelfs als het goedbedoeld zou zijn.
pi_166960278
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 19:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De Nederlandse cultuur is dus multicultureel?
Qua eten wel.

Overigens het woord cultuur gebruiken is heel leuk in discussies, maar je mist dan een break-down van dat begrip vaak.
I´m back.
  maandag 28 november 2016 @ 19:08:20 #289
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_166960314
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 19:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Grootste deel van wat je als hun cultuur kan zien wordt in beslag genomen door hun religie, tja, en die stuit juist op de progressieve, seculiere morele waarden in NL.
Ik denk dat je ook niet veel verder komt dan de cuisine als het gaat om toegevoegde waarden. Over de hele breedte gezien dan.
pi_166960321
quote:

[..]

Eind jaren 60 eigenlijk al.
Toen kreeg ieder dorp zijn eigen chin.ind. restaurant. En gingen steeds meer mensen op vakantie naar het buitenland.
Jaren 70 was het roer om.
Make my day!
pi_166960356
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 19:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik denk dat je ook niet veel verder komt dan de cuisine als het gaat om toegevoegde waarden. Over de hele breedte gezien dan.
Ja, dat denk ik wel. En in die zijn is NL heel erg multicultureel geworden. Kijk ook maar naar de verschillende restaurantjes van diverse snit.
I´m back.
pi_166960358
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 19:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het punt ging er meer over hoe de boodschap verteld kan worden. Die wordt bij Sylvana door de meerderheid van de mensen als irritant omschreven.
Ja, punt is die boodschap juist. Witte mannen hebben doorgaans nogal weinig ervaring met racistisch bejegend worden.
quote:
Heeft weinig met je huidskleur te maken.

Andersom was het trouwens wél racisme geweest, als je een punt had gemaakt omtrent Sylvana's huidskleur, zelfs als het goedbedoeld zou zijn.
Staat mooi bij je huidskleur, die jas.

Ik denk zomaar dat dat echt uitsluitend als compliment opgevat zal worden, maar ik zal het 'r vragen als ik haar tegenkom.
pi_166960385
quote:
10s.gif Op maandag 28 november 2016 19:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Klopt.

Geen geld naar ontwikkelingshulp, windmolens, kunst, innovatie, kunst, omroep enz. staat in het verkiezingsprogramma. Kunst zelfs twee keer. Zoveel hekel hebben ze aan Nederland bij de PVV.
  maandag 28 november 2016 @ 19:12:36 #294
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_166960431
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 19:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik wel. En in die zijn is NL heel erg multicultureel geworden. Kijk ook maar naar de verschillende restaurantjes van diverse snit.
Niet alleen Nederland. Dat geldt voor heel West- en Noord-Europa, maar ook voor b.v. de VS en Canada.

Jammer genoeg kun je een economie niet alleen draaiende houden met kebabzaken, telefoonwinkeltjes en groentehandeltjes. Vandaar mijn opmerking dat Turken en Marokkanen over het algemeen in een vrij beperkt segment opereren.
pi_166960440
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 19:08 schreef agter het volgende:

[..]

Eind jaren 60 eigenlijk al.
Toen kreeg ieder dorp zijn eigen chin.ind. restaurant. En gingen steeds meer mensen op vakantie naar het buitenland.
Jaren 70 was het roer om.
Ja, Chinese restaurantjes bestonden al langer natuurlijk, specifiek door het koloniale verleden. Vooral in Den Haag, waar kolonialen op verlof gingen en graag dezelfde keuken bleven eten. Maar de eerste schreden werden idd gezet met de Chinese restaurants die overal vanaf jaren 60/70 ontstonden idd.
I´m back.
pi_166960464
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 19:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Niet alleen Nederland. Dat geldt voor heel West- en Noord-Europa, maar ook voor b.v. de VS en Canada.

Jammer genoeg kun je een economie niet alleen draaiende houden met kebabzaken, telefoonwinkeltjes en groentehandeltjes. Vandaar mijn opmerking dat Turken en Marokkanen over het algemeen in een vrij beperkt segment opereren.
Klopt je ziet dat overal wel in West-Europa, ene land wat minder dan het andere.
I´m back.
pi_166960468
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 19:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

Vandaar mijn opmerking dat Turken en Marokkanen over het algemeen in een vrij beperkt segment opereren.
Behoorlijk achterhaalde opmerking.
pi_166960520
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 19:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, punt is die boodschap juist. Witte mannen hebben doorgaans nogal weinig ervaring met racistisch bejegend worden.

[..]

Staat mooi bij je huidskleur, die jas.

Ik denk zomaar dat dat echt uitsluitend als compliment opgevat zal worden, maar ik zal het 'r vragen als ik haar tegenkom.
Wilfried maakt een punt omtrent de boodschap van Sylvana Simons. Men vindt Sylvana Simons zelfs zo irritant dat men niet meer naar de boodschap luistert.

Vervolgens begon Sylvana over dat Wilfried er niets van snapt omdat hij een witte man is. Dat hij een Iraanse vrouw heeft doet er ook niet toe.

Daar liet Wilfried precies zien waarom Sylvana zo irritant is. Sylvana schoot in de verdediging en haalde Wilfrieds huidskleur erbij.

Huidskleur leek mij hier behoorlijk irrelevant, geeft ook wel wat aan wat betreft Sylvana's wereldbeeld, waar mensen opgedeeld worden in mensen met een witte of zwarte huid.
  maandag 28 november 2016 @ 19:16:22 #299
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_166960539
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 19:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Behoorlijk achterhaalde opmerking.
Oke wat jij wilt.
pi_166960564
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 19:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Oke wat jij wilt.
Linkse mensen hebben er wel een handje van om anderen te diskwaliferen als dom, onwetend, racist etc.

Zie je niet alleen bij Sylvana.
pi_166960591
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 19:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wilfried maakt een punt omtrent de boodschap van Sylvana Simons. Men vindt Sylvana Simons zelfs zo irritant dat men niet meer naar de boodschap luistert.

Vervolgens begon Sylvana over dat Wilfried er niets van snapt omdat hij een witte man is. Dat hij een Iraanse vrouw heeft doet er ook niet toe.

Daar liet Wilfried precies zien waarom Sylvana zo irritant is. Sylvana schoot in de verdediging en haalde Wilfrieds huidskleur erbij.

Huidskleur leek mij hier behoorlijk irrelevant, geeft ook wel wat aan wat betreft Sylvana's wereldbeeld, waar mensen opgedeeld worden in mensen met een witte of zwarte huid.
Waar het relevant is doe je dat inderdaad en waar het gaat om het aan de kaak stellen van racisme heb je als witte man nu eenmaal een extreem veel beperkter perspectief.

Nou ja, tenzij je om een andere reden gediscrimineerd wordt. Omdat je transgender bent of zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')