abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166927508
quote:
De politieke beweging DENK maakt zich ernstige zorgen over de veiligheid van Sylvana Simons. De partij zal morgen in een gesprek met de veiligheidsdiensten maatregelen eisen.

Op sociale media circuleert een filmpje waarin gemonteerde foto's te zien zijn van Simons. Haar hoofd is onder meer geplakt in een oude foto van de Ku Klux Klan waarin ze zogenaamd is opgehangen. "Het is verschrikkelijk en walgelijk. Ik heb hier geen woorden voor", zegt DENK-voorman Tunahan Kuzu.

'Concrete maatregelen'
De partij zegt morgen in gesprek te gaan met de autoriteiten op het gebied van veiligheid, onder meer met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV). "We verwachten concrete veiligheidsmaatregelen rondom het onveiligheidsgevoel van mevrouw Simons. De overheid moet een veilige gevoel aan alle burgers geven," zegt Kuzu. Om wat voor maatregelen het precies gaat, zegt de partij niet.

Simons gaat aangifte doen. Dat is niet voor het eerst, zegt Kuzu. "Toen ze zich in mei aansloot bij DENK kreeg ze 20.000 racistische opmerkingen over haar heen. We hebben nooit meer iets van die aangifte gehoord."

'Simons verdient ook bescherming'
Ongehoord, vindt Kuzu. "Er is geen daad gesteld. Politie en het OM moeten de schuldigen pakken en aan de schandpaal nagelen. Kenneth Vermeer is het zelfde overgekomen. Toen zijn er binnen afzienbare tijd verdachten opgepakt. Bij Simons blijft dat achter. Zij verdient ook bescherming."

Kuzu vindt dat het kabinet in deze discussie veel te stil blijft. Volgens de DENK-voorman worden 'haat en het vijandsbeeld steeds verder aangewakkerd. Hij wil dat premier Rutte en vice-premier Asscher zich uitspreken. "Waar is Rutte? Waar is Asscher? Ik hoor ze helemaal niet. Zeker de premier moet het land laten weten dat dit veel te ver gaat."

'Oh Sylvana'
In het filmpje dat op sociale media circuleert zijn beelden gemonteerd onder een carnavalsliedje met de titel Oh Sylvana. Haar gezicht is gefotoshopt in racistische en beledigende karikaturen. Simons wordt onder meer afgebeeld als Zwarte Piet en naakte Afrikaanse vrouw. Ook is haar hoofd geplakt in beelden die verwijzen naar de lynchpartijen van de Ku Klux Klan, de racistische organisatie die in de VS met geweld protesteerde tegen de afschaffing van de slavernij en de burgerrechtenbeweging van Afro-Amerikanen.

Het liedje Oh Sylvana gaat volgens zanger Rob Daal niet over Sylvana Simons maar over een Russisch meisje dat uitgezwaaid wordt door haar vriendje. Simons heeft zelf nog niet gereageerd.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)enk-eist-maatregelen
Update: Originele filmpje is inmiddels verwijderd. Wel nog te vinden via GeenStijl:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ijst_niet_halen.html

Wat heeft Sylvana Simons eigenlijk gedaan dat tot zoveel haat richting haar heeft geleid? Of wat heeft denk gedaan?
pi_166927515
quote:
3s.gif Op zondag 27 november 2016 11:15 schreef Re het volgende:

[..]

beetje fascistisch dus eigenlijk, men duldt geen mening van anderen
Waar zeg ik dat?
pi_166927527
15 zetels is mijn voorspelling.

IN het ledenbestand van de HOnd zitten bijna geen allochtonen. Al 4 verkiezingen klopt er geen reet van zijn peilingen. Zijn ledenbestand bestaat voornamelijk uit randdebielen die het stoer vinden op de pvv te drukken.
  zondag 27 november 2016 @ 11:20:05 #4
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_166927560
quote:
3s.gif Op zondag 27 november 2016 11:09 schreef Re het volgende: [..] ja wat bedoel je van binnenuit dan.... wie zijn dat... blanken? en ja ik vind die demonstranten ook ergelijk
Je zou natuurlijk ook zonder te demonstreren je eigen sinterklaas feestje kunnen gaan organiseren met kleurpieten en als dat dan wijder aanslaat dan heb je ook je doel bereikt..toch?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 27 november 2016 @ 11:20:48 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166927573
Maar begrijp ik het nu goed dat Sylvana tussen die demonstranten stond?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166927624
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:20 schreef nixxx het volgende:

[..]

Je zou natuurlijk ook door te demonstreren je eigen sinterklaas feestje kunnen gaan organiseren met zeurpieten en als dat dan wijder aanslaat dan heb je ook je doel bereikt..toch?
de praktijk..
Anders dan anders is nog steeds anders, nog altijd hetzelfde.
pi_166927644
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:17 schreef Barlexus het volgende:
15 zetels is mijn voorspelling.

IN het ledenbestand van de HOnd zitten bijna geen allochtonen. Al 4 verkiezingen klopt er geen reet van zijn peilingen. Zijn ledenbestand bestaat voornamelijk uit randdebielen die het stoer vinden op de pvv te drukken.
Ik denk :P ook niet dat De Hond wel eens in de Schilderswijk, Afrikaanderwijk of Kanaleneiland komt.
DENK groter worden dan verwacht.
  zondag 27 november 2016 @ 11:24:59 #8
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166927647
quote:
3s.gif Op zondag 27 november 2016 11:05 schreef Re het volgende:

[..]

dus sylvana met haar neger-zijn is een buitenstaander begrijp ik, geen recht om te tornen aan de nederlandse cultuur?
Het gaat er niet om dat ze een neger is, er zijn negers zat binnen de Nederlandse leitkultur. O.a. negers die Sinterklaas vieren en het Nederlandse volkslied meezingen en trots zijn op het Nederlands Elftal, daar ook in voetballen.

Maar de manier waarop Sylvana haar punt probeert te maken past niet binnen de Nederlandse leitkultur, dus dat wekt weerstand op. Terwijl dat punt -racisme in Nederland dat hoognodig aangepakt moet worden- terecht is.
Ten eerste heeft zij volkomen fout ingeschat welk belang Zwarte Piet heeft binnen de leitkultur, of wat de betekenis daarvan is.
Ten tweede gaat het in haar verhalen over "jullie moeten dat veranderen" in plaats van "wij moeten dat veranderen".
Ten derde heb ik sterk de indruk dat ze niet inziet dat ze bij de verkeerde partij zit, namelijk een partij die bij autochtone Nederlanders enorme weerstand oproept door de banden met Erdogans Turkije.
Ten slotte heeft ze ook geroepen dat ze naar Suriname zal verhuizen als Zwarte Piet niet verdwijnt. Blijkbaar heeft ze helemaal niets met de Nederlandse cultuur, ze ruilt het zo in voor die van Suriname.
pi_166927648
quote:
5s.gif Op zondag 27 november 2016 11:20 schreef Copycat het volgende:
Maar begrijp ik het nu goed dat Sylvana tussen die demonstranten stond?
Ze is ook tussen de demonstranten te vinden.

zondag 27 november 2016 @ 11:27:21 #10
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166927687
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:24 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]

Ik denk :P ook niet dat De Hond wel eens in de Schilderswijk, Afrikaanderwijk of Kanaleneiland komt.
DENK groter worden dan verwacht.
Ik denk dat je de allochtone Nederlanders onderschat. Dat het gros daarvan helemaal niet op Denk zit te wachten. PVV is bij hun erg populair, immers, als je criminele buitenlanders het land uitschopt, blijven de goeden over en worden die niet meer aangekeken op dat uitschot.
pi_166927733
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:xx schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wij reageren slechts op het nieuws en de praatprogramma's als Pauw, DWDD en RTL LN.

De boze mensen hier zijn nou niet bepaald leidend in het debat.
Fok is natuurlijk geen geïsoleerd medium. Dus de hier gespuwde haat jegens Simons draagt wel degelijk bij aan het negatieve milieu waaruit uiteindelijk een paar bedreigingen uit ontstaan. Of in ieder geval aandacht genereren (hoe vaak is ze de afgelopen tijd op tv of in het nieuws geweest om te vertellen over haar bedreigingen?). En het is helemaal niet gek om te veronderstellen dat dat op zijn beurt weer bijdraagt aan die stijging in de peilingen.

Dit topic loopt al 8 delen omdat velen er hier heilig van overtuigd zijn dat een actie een reactie oproept. Want 'niet reageren' lijkt voor velen in deze 'zwarte pieten/racisme/sylvana'-kwestie absoluut geen optie te zijn. Nou, die reactie zal dus op haar beurt ook weer een reactie oproepen. Blijkbaar eentje van mensen die vinden dat dit soort racisme/bedreigingen jegens Simons niet kunnen, en ze dus blijkbaar een goed standpunt heeft omtrent dat racisme in Nederland.
"Pools are perfect for holding water"
pi_166927752
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:16 schreef Barlexus het volgende:
Ik voorspel dat Denk 15 zetels haalt bij de volgende verkiezingen

Nee joh, je moet kijken naar het aantal allochtonen in Nederland en dat is nog altijd een relatief beperkt aantal mensen. Die gaan vast niet allemaal stemmen, en als ze gaan stemmen zullen ze dat niet allemaal op Denk doen. 15 zetels lijkt me dus wat teveel
pi_166927756
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 11:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Fok is natuurlijk geen geïsoleerd medium. Dus de hier gespuwde haat jegens Simons draagt wel degelijk bij aan het negatieve milieu waaruit uiteindelijk een paar bedreigingen uit ontstaan. Of in ieder geval aandacht genereren (hoe vaak is ze de afgelopen tijd op tv of in het nieuws geweest om te vertellen over haar bedreigingen?). En het is helemaal niet gek om te veronderstellen dat dat op zijn beurt weer bijdraagt aan die stijging in de peilingen.
Fok is in de landelijke discussie totaal irrelevant.
pi_166927856
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel ja. Maar nog steeds een (al dan niet klein) onderdeel van die enorme, zichzelf versterkende, haatcampagne jegens mevrouw Simons. En het is absoluut niet ondenkbaar dat dat is wat DENK die zetels opgeleverd heeft.

Als die haat niet zo groot was geweest, had deze de afgelopen week ook echt niet zoveel aandacht gekregen, en dan was er ook een stuk minder aandacht geweest voor Simons/DENK en hun standpunten.

Actie-reactie.
pi_166927857
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Fok is Nederlands grootste algemene en openbare forum. Allerlei soorten mensen komen om allemaal verschillende redenen naar dit forum. Je kan hoogstens zeggen dat de doelgroep jonger en gemiddeld meer online actief is dan de gemiddelde Nederlander.

Fok is dus representatief voor de gemiddelde Nederlander. Dat ze in deze discussie geen grote rol spelen, dat klopt wel.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 27 november 2016 @ 11:41:52 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166927869
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Fok is Nederlands grootste algemene en openbare forum. Allerlei soorten mensen komen om allemaal verschillende redenen naar dit forum. Je kan hoogstens zeggen dat de doelgroep jonger en gemiddeld meer online actief is dan de gemiddelde Nederlander.

Fok is dus representatief voor de gemiddelde Nederlander. Dat ze in deze discussie geen grote rol spelen, dat klopt wel.
Hahahahahahahaha.
pi_166927887
quote:
10s.gif Op zondag 27 november 2016 11:41 schreef Copycat het volgende:

[..]

Hahahahahahahaha.
Doe je ook nog aan argumenten of blijft het bij dom lachen?
pi_166927890
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 11:40 schreef probeer het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel ja. Maar nog steeds een (al dan niet klein) onderdeel van die enorme, zichzelf versterkende, haatcampagne jegens mevrouw Simons. En het is absoluut niet ondenkbaar dat dat is wat DENK die zetels opgeleverd heeft.

Als die haat niet zo groot was geweest, had deze de afgelopen week ook echt niet zoveel aandacht gekregen, en dan was er ook een stuk minder aandacht geweest voor Simons/DENK en hun standpunten.

Actie-reactie.
Denk heeft baat bij de 'haat' richting Sylvana, maar andersom heeft de PVV weer baat bij de droeftoeters van Denk. De ironie is dat zij juist groter maken wat zij denken te bestrijden
  zondag 27 november 2016 @ 11:44:24 #19
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166927893
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Doe je ook nog aan argumenten of blijft het bij dom lachen?
Ja. Maar wel smakelijk.
pi_166927898
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 11:40 schreef probeer het volgende:

[..]

Actie-reactie.
Ik denk eerder dat het dan om de opmerkingen op internet gaat, en dan wordt twitter genoemd.

Maar goed, dat heeft Denk dan toch knap gedaan, die opmerkingen uitvergroot, in verband gebracht met een gebrek aan beveiliging en de media gehaald.

Mensen vergeten altijd snel. In maart speelt er wel weer iets anders.
pi_166927914
quote:
17s.gif Op zondag 27 november 2016 11:44 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja. Maar wel smakelijk.
Nou, bedankt voor je bijdrage dan maar, Hans
  zondag 27 november 2016 @ 11:46:51 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166927929
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Nou, bedankt voor je bijdrage dan maar, Hans
Niets te danken, Ingrid.
  zondag 27 november 2016 @ 12:13:45 #23
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 27 november 2016 @ 12:16:10 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166928272
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:24 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat ze een neger is, er zijn negers zat binnen de Nederlandse leitkultur. O.a. negers die Sinterklaas vieren en het Nederlandse volkslied meezingen en trots zijn op het Nederlands Elftal, daar ook in voetballen.

Maar de manier waarop Sylvana haar punt probeert te maken past niet binnen de Nederlandse leitkultur, dus dat wekt weerstand op. Terwijl dat punt -racisme in Nederland dat hoognodig aangepakt moet worden- terecht is.
Ten eerste heeft zij volkomen fout ingeschat welk belang Zwarte Piet heeft binnen de leitkultur, of wat de betekenis daarvan is.
Ten tweede gaat het in haar verhalen over "jullie moeten dat veranderen" in plaats van "wij moeten dat veranderen".
Ten derde heb ik sterk de indruk dat ze niet inziet dat ze bij de verkeerde partij zit, namelijk een partij die bij autochtone Nederlanders enorme weerstand oproept door de banden met Erdogans Turkije.
Ten slotte heeft ze ook geroepen dat ze naar Suriname zal verhuizen als Zwarte Piet niet verdwijnt. Blijkbaar heeft ze helemaal niets met de Nederlandse cultuur, ze ruilt het zo in voor die van Suriname.
zwarte piet is een kleine veeg in de geschiedenis, totaal irrelevant en zwarte piet is geheel niet gelijk aan de nederlandse cultuur, verre van zelfs en het claimen als het enige wat telt, zijnde als je tegen zwarte piet bent ben je tegen de gehele nederlandse cultuur is gewoon domweg amusant om te lezen qua algehele domheid
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_166928340
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik denk dat je de allochtone Nederlanders onderschat. Dat het gros daarvan helemaal niet op Denk zit te wachten. PVV is bij hun erg populair, immers, als je criminele buitenlanders het land uitschopt, blijven de goeden over en worden die niet meer aangekeken op dat uitschot.
Zelfs de allochtone Nederlanders zijn niet zo achterlijk als de pvv achterban dat ze denken dat het mogelijk is om ze het land uit te schoppen. Crimineel of niet crimineel.
  † In Memoriam † zondag 27 november 2016 @ 12:23:12 #26
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_166928346
Ik heb nog steeds geen voorbeeld gezien van een CONCRETE bedreiging. Of vinden ze die verzameling slechte photoshops concreet?
:')
pi_166928352
quote:
3s.gif Op zondag 27 november 2016 12:16 schreef Re het volgende:

[..]

zwarte piet is een kleine veeg in de geschiedenis, totaal irrelevant en zwarte piet is geheel niet gelijk aan de nederlandse cultuur, verre van zelfs en het claimen als het enige wat telt, zijnde als je tegen zwarte piet bent ben je tegen de gehele nederlandse cultuur is gewoon domweg amusant om te lezen qua algehele domheid
En over een jaar of honderd is dat echt wel een punt waar men zich over zal verbazen. Volwassen mensen die jarenlang totaal emotioneel over elkaar heen buitelen omdat de kleur van een element van een jaarlijks kinderfeestje dreigt te veranderen.
  zondag 27 november 2016 @ 12:23:55 #28
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166928355
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hoeveel geregistreerde leden heeft Fok!? Een stuk of 400.000? Waar de nodige kloons, inactieven, vergeten wachtwoorden etc. tussen zitten. Al zouden we die 400.000 als uitgangspunt nemen dan zit je nog maar op dik 2% van het totaal aan Nederlanders, dus zo representatief is het nou ook weer niet.
pi_166928368
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoeveel geregistreerde leden heeft Fok!? Een stuk of 400.000? Waar de nodige kloons, inactieven, vergeten wachtwoorden etc. tussen zitten. Al zouden we die 400.000 als uitgangspunt pakken dan zit je nog maar op dik 2% van het totaal aan Nederlanders, dus zo representatief is het nou ook weer niet.
2% kan bijzonder representatief zijn.
pi_166928389
quote:

[..]

Hoeveel geregistreerde leden heeft Fok!? Een stuk of 400.000? Waar de nodige kloons, inactieven, vergeten wachtwoorden etc. tussen zitten. Al zouden we die 400.000 als uitgangspunt nemen dan zit je nog maar op dik 2% van het totaal aan Nederlanders, dus zo representatief is het nou ook weer niet.
Heb ook een keer gelezen dat er best een redelijk percentage is dat niet eens meer leeft.
pi_166928395
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:32 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Nee joh, je moet kijken naar het aantal allochtonen in Nederland en dat is nog altijd een relatief beperkt aantal mensen. Die gaan vast niet allemaal stemmen, en als ze gaan stemmen zullen ze dat niet allemaal op Denk doen. 15 zetels lijkt me dus wat teveel
Allochtoon

In 2002 waren bijna 1,9 miljoen van de toen 11,2 miljoen kiesgerechtigden allochtoon. Bij de komende raadsverkiezingen stijgt dat aantal naar 2,2 miljoen, verwacht het CBS. Circa de helft van hen is van niet-westerse afkomst. Onder de westerse allochtonen vormen de Duitse kiesgerechtigden de grootste groep met 320.000. Bij de niet-westerse kiesgerechtigden zijn dat de Surinamers (225.000) en de Turken (220.000).

cbs

We zitten nu in 2017, ik weet niet hoe de cijfertjes nu zijn.
pi_166928429
quote:

[..]

400.000? Ik denk dat het grootste deel daarvan niet actief is.

Als ik het fokforum open zie ik dit:

Op dit moment zijn 549 leden en 835 gasten online.

Ik kan me herinneren dat het in 2011 nog wel eens 1100 leden en 2200 gasten was.
  zondag 27 november 2016 @ 12:28:57 #33
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166928431
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:26 schreef Barlexus het volgende:

[..]

Allochtoon

In 2002 waren bijna 1,9 miljoen van de toen 11,2 miljoen kiesgerechtigden allochtoon. Bij de komende raadsverkiezingen stijgt dat aantal naar 2,2 miljoen, verwacht het CBS. Circa de helft van hen is van niet-westerse afkomst. Onder de westerse allochtonen vormen de Duitse kiesgerechtigden de grootste groep met 320.000. Bij de niet-westerse kiesgerechtigden zijn dat de Surinamers (225.000) en de Turken (220.000).

cbs

We zitten nu in 2017, ik weet niet hoe de cijfertjes nu zijn.
Of iemand al dan niet allochtoon is boeit niet. Wilders is ook een allochtoon.
pi_166928451
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Pak hem beet 6 kamerzetels uitgaande van de volle mep (400.000)... Dat noem ik niet representatief.
Ja, wat jij vindt moet jij weten, maar zo werkt statistiek.
pi_166928470
quote:
3s.gif Op zondag 27 november 2016 12:16 schreef Re het volgende:

[..]

Als Zwarte Piet zo irrelevant is waarom maken zoveel mensen zich er het hele jaar zo druk om? :)
  zondag 27 november 2016 @ 12:30:42 #37
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166928475
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:26 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Heb ook een keer gelezen dat er best een redelijk percentage is dat niet eens meer leeft.
Klopt.

quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat het in 2011 nog wel eens 1100 leden en 2200 gasten was.
Het ging mij erom dat zelfs het totaal niet eens als representatief gezien kan worden. Wat er in de praktijk actief is is natuurlijk nog een veel lager aantal.
  zondag 27 november 2016 @ 12:32:21 #38
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166928507
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:30 schreef Elzies het volgende:

[..]

Als Zwarte Piet zo irrelevant is waarom maken zoveel mensen zich er het hele jaar zo druk om? :)
ik denk dat voornamelijk een bepaald slag mensen zich erg druk maakt, 95% van de rest van Nederland boeit het weinig... het is een sinterklaasfeest, geen zwarte pietenfeest
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 27 november 2016 @ 12:32:24 #39
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166928537
quote:

[..]

Omdat mensen zich graag op laten naaien.
pi_166928552
quote:
3s.gif Op zondag 27 november 2016 12:32 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk dat voornamelijk een bepaald slag mensen zich erg druk maakt, 95% van de rest van Nederland boeit het weinig... het is een sinterklaasfeest, geen zwarte pietenfeest
Behoor jij tot dat slag mensen met een mening over zwarte piet?

Sinterklaas en zwarte piet zijn onomstotelijk met elkaar verbonden. Je kunt van zo'n stokoude man toch niet verlangen dat die al die cadeautjes brengt. Daar heeft die zijn hulpjes voor nodig. (oeps! racisme...)
pi_166928555
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ga je ook nog in op de inactieven? Of komt dat niet in je kraam te pas?
Ho, nu begrijp je me verkeerd. Ik ga hier echt niet beweren dat FOK! representatief is voor de Nederlandse bevolking hoor. Al zaten er hier tien miljoen mensen hyperactief te zijn. Ik zei alleen dat 2% van de bevolking wel degelijk representatief kan zijn. Het hangt er volledig vanaf hoe je je onderzoeksgroep selecteert.
pi_166928566
quote:

[..]

Ik snap inderdaad niet waarom mensen zich druk maken om zwarte Piet. Ook als het uitgelegd wordt kan ik makkelijk andere zaken bedenken die belangrijker zijn.

De mensen die het hele jaar zich druk maken hierom zijn trouwens wel erg schaars hoor. Die kunnen het beste even naar de huisarts.
pi_166928678
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ho, nu begrijp je me verkeerd. Ik ga hier echt niet beweren dat FOK! representatief is voor de Nederlandse bevolking hoor. Al zaten er hier tien miljoen mensen hyperactief te zijn. Ik zei alleen dat 2% van de bevolking wel degelijk representatief kan zijn. Het hangt er volledig vanaf hoe je je onderzoeksgroep selecteert.
Dit dus. Representativiteit heeft niet zozeer met aantallen te maken, als wel met een afspiegeling van de samenleving met dezelfde verhoudingen tussen bepaalde groepen en/of kenmerken.
pi_166928688
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:44 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Denk heeft baat bij de 'haat' richting Sylvana, maar andersom heeft de PVV weer baat bij de droeftoeters van Denk. De ironie is dat zij juist groter maken wat zij denken te bestrijden
En die ironie is precues hetgeen wat bij die boze roepers hier, wat meer zou mogen doordringen.
pi_166928729
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 12:42 schreef probeer het volgende:

[..]

En die ironie is precues hetgeen wat bij die boze roepers hier, wat meer zou mogen doordringen.
Die logica hoor ik constant, maar niemand kan 'm uitleggen. Hoe werkt dat? Mensen zeiken de PVV/DENK af en daardoor worden die clubs groter. Ik zie het verband niet.
pi_166928820
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die logica hoor ik constant, maar niemand kan 'm uitleggen. Hoe werkt dat? Mensen zeiken de PVV/DENK af en daardoor worden die clubs groter. Ik zie het verband niet.
Hier ga ik straks even op reageren als ik weer achter een pc zit. Niet dat ik de antwoorden heb, maar wellicht wel een plausibele verklaring kan bieden.
  zondag 27 november 2016 @ 12:58:10 #48
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_166928911
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Voetbalmanager wilde beweren dat Fok! representatief is, ik bestrijd dat alleen al op basis van aantallen. En ja ik ben het met je eens dat 2% representatief kan zijn maar dan moet je idd de groep wel goed selecteren en dat is hier op Fok! zeker niet het geval. Over het algemeen hangen hier de jongeren rond, 1 bejaarde (Tong) en een handjevol oudere jongeren.
pi_166928995
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Voetbalmanager wilde beweren dat Fok! representatief is, ik bestrijd dat alleen al op basis van aantallen. En ja ik ben het met je eens dat 2% representatief kan zijn maar dan moet je idd de groep wel goed selecteren en dat is hier op Fok! zeker niet het geval. Over het algemeen hangen hier de jongeren rond, 1 bejaarde (Tong) en een handjevol oudere jongeren.
Aantallen op zich zeggen erg weinig. Als je alle autochtonen kiest, dan heb je ongeveer 90% van Nederland, maar dan heb je ook een Denk met 0 zetels. Het feit dat fok! een openbaar en gratis forum is zegt al meer.

Als doelgroep is fok! een goede vergelijking met de gemiddelde Nederlander. Hoewel er ook een aantal verschillen zullen zijn tussen beide.
pi_166929094
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Vroeger was alles beter hier toen wij nog de dienst uitmaakten ipv de modstapo nu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')