abonnement Unibet Coolblue
pi_167532115
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Beats is meer dan alleen de marketing. Het heeft een eigen geluid. Bepaald geen hifi, maar wel iets waar veel mensen duidelijk voor vallen.
Daar hoef je geen Beats voor te kopen, gebruik een equalizer en je hebt hetzelfde effect. Je moet alleen even uitzoeken hoe je die equalizer moet instellen maar ik twijfel er niet aan (zonder het te hebben opgezocht) dat anderen dit al voor je hebben gedaan en dat je via een zoekmachine snel die informatie hebt.

quote:
Met luidsprekers zie je dat ook vaak overigens. Dat men niet kiest voor neutrale weergave, maar juist iets kleurt.
Correct, dat stipte ik hier zelf eerder op de dag ook al aan. Alleen is dat niet het verhaal bij Beats. Je mag het geluid anders kleuren maar het probleem bij Beats, zoals jij zelf ook zegt ("bepaald geen HiFi), is dat de kwaliteit niet zo goed is (het volgende voeg ik toe) terwijl het wordt verbloemd door er een equalizer op te stoppen in een computertje wat in de headphone zelf zit.

quote:
Zelfs bij luidsprekers van 10.000 euro en meer. Dat is ergens best raar, al geldt voor luidsprekers dan weer wel dat de ruimte waar ze in staan een grote invloed heeft op de klank.
Tja, je zou inderdaad zerggen dat je bij zulke luidsprekers een 1 op 1 weergave wil maar mensen zijn niet altijd rationeel. :)
De Sennheiser HD 700 (die kon je vorige week goedkoop (iets meer dan 410 euro) kopen op Amazon als je een creditcard hebt :')) en HD 800 zijn hier ook een duidelijk voorbeeld van. Prima geschikt om analytisch naar muziek te luisteren maar wel met twee scherpe pieken bij hoge frequenties (rond de 6000 Hz en rond de 1000 Hz uit mijn hoofd). Je houdt ervan (levendiger) of je haat het maar het is inderdaad niet neutraal. Inderdaad, bij boxen heb je ook nog eens het probleem dat heel de ruimte erop aangepast moet zijn als je het perfecte geluid wil hebben, dit is in veel huiskamers waarschijnlijk meer het probleem dan de kwaliteit van de speakers vanaf een bepaald prijspunt. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167532334
Koptelefoons moet je gewoon uitproberen, met je eigen muziek en alles. Sennheiser bv geprobeerd en ik was er niet wild van, het klonk mij te 'blikkerig'. Zelf tevreden met Shure, die lagen mij het best. Beats hingen er ook, maar vond ik weinig aan. Alleen voor marketinggevoelige mensen, lijkt me.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_167598492
Ik ben van plan de 2015 macbook pro te kopen. Voor wat ik ermee doe (internetten, netflix, muziek afspelen en torrents downloaden) is dit een prima laptop waar ik voor mijn gevoel jaren mee vooruit kan.

Twijfel alleen waar ik deze moet kopen.

Mediamarkt, bcc en coolblue hebben dezelfde prijs.

Mediamarkt heb ik laatst een negatieve ervaring mee gehad en koop ik daarom liever niet (al is het toch erg handig dat je zo even binnen kan lopen)

Bcc kan je ook zo binnenlopen

Coolblue lees ik goede recensies, maar dan zal je toch altijd een product moeten opsturen wat ook weer gedoe geeft.

Als laatste optie ook de a-mac. Deze is 50E duurder maar geeft dan wel weer een jaar extra garantie (3jaar in totaal). Is ook wat waard.

Wat zouden jullie aanraden?

2ehands kopen doe ik liever niet.
pi_167598769
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een review van de Airpods.

Samenvatting:
- gemakkelijke installatie op een iPhone
- je kan ze relatief lang gebruiken voordat je het spul weer in een stopcontact moet steken
- bij hem bleven de Airpods goed zitten bij beweging
- goed bereik (afstand telefoontje-Airpods)
- gebrekkige controle (voice commands gebruiken werkt niet als je geen internetverbinding hebt, het zou handig zijn als je die voice commands ook offline kan gebruiken)
- niet geschikt voor Android-gebruikers wegens gebrekkige softwareondersteuning (configuratie)
- middelmatige kwaliteit van het geluid: een stevigere bas maar middelmatige middentonen en hoge tonen. Het geluid is volgens hem "servicable" maar veel minder goed dan dat van bijvoorbeeld de Sennheiser IE 80 (ook inears maar met een draadje)

Mijn conclusie. Voor de doorsnee gebruiker die niet minstens enigszins audiofiel is (iemand die gemakkelijk het verschil hoort (niet iedereen hoort het) en die het betere geluid sterk waardeert) en die bereid is om een hoger bedrag te betalen is het een aanvaardbare optie, voor de audiofiel en de meer prijsbewuste consument (het beste geluid wat je voor ongeveer hetzelfde geld kan kopen) is het geen goede oplossing, die persoon zal moeten donglen of een ander merk telefoon moeten kiezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kracht van de AirPods zit 'm in de mobiliteit ervan. De drempel om ze mee te nemen en te gebruiken is enorm laag omdat je enkel een kleine case hoeft mee te nemen en niet met een draad hoeft te kutten, en in het gebruik gaat alles automatisch en frictieloos. Het lost vrijwel alle frustraties van bedrade oordopjes en Bluetooth oordopjes op.
  zondag 25 december 2016 @ 14:53:05 #156
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_167598968
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 14:22 schreef Raf84 het volgende:
Ik ben van plan de 2015 macbook pro te kopen. Voor wat ik ermee doe (internetten, netflix, muziek afspelen en torrents downloaden) is dit een prima laptop waar ik voor mijn gevoel jaren mee vooruit kan.

Twijfel alleen waar ik deze moet kopen.

Mediamarkt, bcc en coolblue hebben dezelfde prijs.

Mediamarkt heb ik laatst een negatieve ervaring mee gehad en koop ik daarom liever niet (al is het toch erg handig dat je zo even binnen kan lopen)

Bcc kan je ook zo binnenlopen

Coolblue lees ik goede recensies, maar dan zal je toch altijd een product moeten opsturen wat ook weer gedoe geeft.

Als laatste optie ook de a-mac. Deze is 50E duurder maar geeft dan wel weer een jaar extra garantie (3jaar in totaal). Is ook wat waard.

Wat zouden jullie aanraden?

2ehands kopen doe ik liever niet.
Coolblue heeft ook een fysieke winkel, wellicht dat dat je helpt beslissen. Ik heb erg positieve ervaring met garantie claimen bij coolblue. Al is dat wel een aantal jaren geleden en was dat in Antwerpen.
  zondag 25 december 2016 @ 14:56:33 #157
141482 Q.
JurassiQ
pi_167599009
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 14:53 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Coolblue heeft ook een fysieke winkel, wellicht dat dat je helpt beslissen. Ik heb erg positieve ervaring met garantie claimen bij coolblue. Al is dat wel een aantal jaren geleden en was dat in Antwerpen.
Coolblue heeft 5 fysieke winkels in:
Amsterdam
Eindhoven
Groningen
Rotterdam
Utrecht
For great justice!
pi_167599028
Ik vind de Mediamarkt alleen handig om de spullen te zien en even vast te houden. Ik bestel liever bij Coolblue :@ Al is die extra garantie ook wel fijn.
Tap tap tap
  zondag 25 december 2016 @ 14:58:26 #159
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_167599033
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 14:40 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

De kracht van de AirPods zit 'm in de mobiliteit ervan. De drempel om ze mee te nemen en te gebruiken is enorm laag omdat je enkel een kleine case hoeft mee te nemen en niet met een draad hoeft te kutten, en in het gebruik gaat alles automatisch en frictieloos. Het lost vrijwel alle frustraties van bedrade oordopjes en Bluetooth oordopjes op.
Dat is inderdaad de grote kracht: het niet hoeven nadenken. Je pakt ze uit de case, stopt ze in je oren en ze werken. EarPods blijven alleen voor geen meter zitten bij mij, dus verwacht ik hier niet veel beters van. En als ze wel al blijven zitten, zitten ze niet comfortabel. Een goed setje Bluetooth oordopjes is net zo compact, en is in dagelijks gebruik net zo automatisch en frictieloos.
  zondag 25 december 2016 @ 14:59:09 #160
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_167599042
quote:
14s.gif Op zondag 25 december 2016 14:56 schreef Q. het volgende:

[..]

Coolblue heeft 5 fysieke winkels in:
Amsterdam
Eindhoven
Groningen
Rotterdam
Utrecht
Nog beter ^O^
  zondag 25 december 2016 @ 15:04:52 #161
141482 Q.
JurassiQ
pi_167599104
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 14:58 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de grote kracht: het niet hoeven nadenken. Je pakt ze uit de case, stopt ze in je oren en ze werken. EarPods blijven alleen voor geen meter zitten bij mij, dus verwacht ik hier niet veel beters van. En als ze wel al blijven zitten, zitten ze niet comfortabel. Een goed setje Bluetooth oordopjes is net zo compact, en is in dagelijks gebruik net zo automatisch en frictieloos.
Ik ben nog steeds op zoek naar bluetooth oordopjes die bij mij blijven zitten, earpods vallen binnen een seconde uit mn oren.
For great justice!
  zondag 25 december 2016 @ 15:09:12 #162
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_167599156
quote:
14s.gif Op zondag 25 december 2016 15:04 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds op zoek naar bluetooth oordopjes die bij mij blijven zitten, earpods vallen binnen een seconde uit mn oren.
Wat is je prijsklasse? De Jaybird X2's zijn behoorlijk afgeprijsd, en nu een erg interessante optie.

Deze zien er ook wel interessant uit:

Magnetisch, en gaan ook automatisch uit/aan en maken automatisch verbinding als ze weer aan gaan.
  zondag 25 december 2016 @ 15:46:52 #163
141482 Q.
JurassiQ
pi_167599648
Natuurlijk wel de vraag of ze blijven zitten want ik heb nogal lastige oren.
For great justice!
  zondag 25 december 2016 @ 19:06:30 #164
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_167601839
quote:
14s.gif Op zondag 25 december 2016 15:46 schreef Q. het volgende:
Natuurlijk wel de vraag of ze blijven zitten want ik heb nogal lastige oren.
Ik ook, en de Jaybirds zitten bij mij perfect. Maar dat zegt niets over hoe ze bij jou zitten natuurlijk, dat verschilt per persoon.
pi_167707343
Ik las dat apple nieuwe emoji heeft toegevoegd, waaronder deze

Kan iemand bevestigen dat die al bruikbaar is? Op mijn ipad zie ik hem nog niet.
pi_167707720
Ik ben dat verlengstukje voor de gewone oordopjes alweer kwijt *O*
Tap tap tap
  zondag 1 januari 2017 @ 09:11:12 #167
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_167803430
De screensavers van de AppleTV (4) zijn echt gaaf :D .

Beste wensen allemaal :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zondag 1 januari 2017 @ 10:34:00 #168
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_167803934
quote:
99s.gif Op zondag 1 januari 2017 09:11 schreef DaMook het volgende:
De screensavers van de AppleTV (4) zijn echt gaaf :D .

Beste wensen allemaal :) .
Beste wensen allemaal!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_167804701
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 14:39 schreef icloud het volgende:
Ik las dat apple nieuwe emoji heeft toegevoegd, waaronder deze [ afbeelding ]

Kan iemand bevestigen dat die al bruikbaar is? Op mijn ipad zie ik hem nog niet.
In iOS 10.2 zijn inderdaad veel nieuwe emoji toegevoegd, waaronder handbal. Ziet er zo uit:

  zondag 1 januari 2017 @ 11:54:03 #170
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_167804797
Ik overweeg een Time Capsule te kopen. Maar ik dacht dat die inmiddels wel groter (qua opslagcapaciteit) en goedkoper zouden zijn geworden. Zag nu een 3TB 429 euro kost. Komt er nog een grotere aan? En waarom zijn die dingen zo duur?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_167806273
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 11:54 schreef Federer-fan het volgende:
Ik overweeg een Time Capsule te kopen. Maar ik dacht dat die inmiddels wel groter (qua opslagcapaciteit) en goedkoper zouden zijn geworden. Zag nu een 3TB 429 euro kost. Komt er nog een grotere aan? En waarom zijn die dingen zo duur?
Te zijner tijd zal er wel een grotere beschikbaar komen. Maar die is volgens mij nog niet aangekondigd.
  zondag 1 januari 2017 @ 13:38:37 #172
230788 n8n
Pragmatisch
pi_167806526
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 11:54 schreef Federer-fan het volgende:
Ik overweeg een Time Capsule te kopen. Maar ik dacht dat die inmiddels wel groter (qua opslagcapaciteit) en goedkoper zouden zijn geworden. Zag nu een 3TB 429 euro kost. Komt er nog een grotere aan? En waarom zijn die dingen zo duur?
Voor een losse NAS met 3GB en een losse kwaliteitsrouter ben je ook zo'n 350 kwijt. Het is duur maar als je alles in 1 wilt om wat voor reden dan ook...

Zou zelf een goede TP-Link router en een instap Synology NAS halen (mogelijk met 2 schijfsloten), dan heb je ook time machine en je kan losse onderdelen (met name schijfruimte) upgraden en een NAS kan allerlei software draaien.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  zondag 1 januari 2017 @ 13:39:07 #173
230788 n8n
Pragmatisch
pi_167806534
Dubbel
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_167806911
Wat n8n zegt: Synologie NAS betere optie.
Ik heb er 2 jaar geleden 1 aangeschaft nadat mijn TimeCapsule niet meer goed werkte. Die had ik toen 5 jaar, en ik kon bij geen enkele back-up meer. Kon er nog wel bestanden gewoon los op wegschrijven, maar de reservekopieën via TimeMachine waren niet meer te benaderen. Las toen dat wel vaker voorkomt.
  zondag 1 januari 2017 @ 21:16:39 #175
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_167816408
Wat is de dagwaarde van een iPhone 5S 16gb?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_167823576
quote:
10s.gif Op zondag 1 januari 2017 21:16 schreef Woods het volgende:
Wat is de dagwaarde van een iPhone 5S 16gb?
Afhankelijk van de staat uiteraard, maar zeg ergens tussen de 100 en 150.
  maandag 2 januari 2017 @ 10:23:40 #177
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_167824123
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 13:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Te zijner tijd zal er wel een grotere beschikbaar komen. Maar die is volgens mij nog niet aangekondigd.
Dat is nog maar de vraag: http://appleinsider.com/a(...)g-the-end-of-airport. Zou zomaar kunnen dat naast de schermen Apple ook uit de WiFi router markt stapt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_167825756
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 10:23 schreef De_Hertog het volgende:

Dat is nog maar de vraag: http://appleinsider.com/a(...)g-the-end-of-airport. Zou zomaar kunnen dat naast de schermen Apple ook uit de WiFi router markt stapt.
Dat is inderdaad een mogelijkheid. I stand corrected.
pi_167845517
quote:
14s.gif Op zondag 25 december 2016 15:04 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds op zoek naar bluetooth oordopjes die bij mij blijven zitten, earpods vallen binnen een seconde uit mn oren.
Zoek even op een zoekmachine en Youtube met wireless headphones sport, dan ben je er zo achter welke voor jou het meest geschikt zijn. ;)
Als ze tijdens het sporten blijven zitten...
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167845638
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 19:50 schreef Pheno het volgende:
Koptelefoons moet je gewoon uitproberen, met je eigen muziek en alles. Sennheiser bv geprobeerd en ik was er niet wild van, het klonk mij te 'blikkerig'. Zelf tevreden met Shure, die lagen mij het best. Beats hingen er ook, maar vond ik weinig aan. Alleen voor marketinggevoelige mensen, lijkt me.
Het is sowieso niet echt merkgebonden, binnen elk merk zijn er ook veel verschillen en bij de meeste merken heb je positieve en negatieve uitschieters. Die verschillende merken willen graag mensen die verschillende geluiden zoeken als klant hebben. In het geval van Sennheiser moet je sowieso niet de modellen van onder de 100-150 euro kopen, in die prijscategorie heb je betere keuzes. Ja, het hangt af van wat voor geluid je graag hebt. Met Shure heb ik nog geen ervaring maar ik zou ze zeker (de overears) graag uitproberen aangezien ik enkel positieve geluiden lees en hoor over hun producten. Het leukst is natuurlijk om ook eens een headphone erbij te hebben die juist een andere kleur heeft, voor bepaalde doeleinden. In mijn geval een headphone die een stevigere bas heeft.
Verder is een versterker natuurlijk ook belangrijk, als er hoge impedantiepieken zijn...
Als ik er nog eens een koop dan staat een goed model van BD hoog op mijn lijstje.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bram_van_Loon op 02-01-2017 23:09:34 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 6 januari 2017 @ 17:20:35 #181
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_167928758
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  vrijdag 6 januari 2017 @ 18:13:27 #182
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_167929586
quote:
Dat krijg je als je hebberigheid ten koste gaat van je producten.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 16:32:22 #183
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_167953346


Got them :)
pi_167954039
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 16:32 schreef Saninl het volgende:
[ afbeelding ]

Got them :)
Benieuwd naar je bevindingen, ik vind ze erg tof :)

Ik twijfel echt ontzettend over of ik een 27" iMac moet halen of de nieuwe MBP. Mijn MBP '11 doet het nog prima, maar de resolutie is om te janken natuurlijk (1280*800). Ik zoek vooral een reden om een nieuwe te halen. Maar ik dacht eraan om die 5K iMac te halen voor thuis, om op te werken (voornamelijk visio, office, surfen, plex server ipv mac mini, gering logic werk, etc..) en dan de MBP te gebruiken voor op de bank, naar vrienden/ouders/onderweg. Qua prijs ontlopen ze elkaar niet en ik werk thuis meestal met een extern full-HD scherm met de MBP, maar vind zelfs die resolutie niet fantastisch.

Ben ik nu voor mezelf een potentiële aankoop aan het goedpraten en moet ik het uit mijn hoofd zetten en wachten tot deze MBP het écht begeeft? Over een paar maanden wordt ze 6 jaar oud :*
meer mensen hier last van, die koopdrang :')
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 17:10:40 #185
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_167954282
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 17:00 schreef T_Fuff het volgende:

[..]

Benieuwd naar je bevindingen, ik vind ze erg tof :)

Ik twijfel echt ontzettend over of ik een 27" iMac moet halen of de nieuwe MBP. Mijn MBP '11 doet het nog prima, maar de resolutie is om te janken natuurlijk (1280*800). Ik zoek vooral een reden om een nieuwe te halen. Maar ik dacht eraan om die 5K iMac te halen voor thuis, om op te werken (voornamelijk visio, office, surfen, plex server ipv mac mini, gering logic werk, etc..) en dan de MBP te gebruiken voor op de bank, naar vrienden/ouders/onderweg. Qua prijs ontlopen ze elkaar niet en ik werk thuis meestal met een extern full-HD scherm met de MBP, maar vind zelfs die resolutie niet fantastisch.

Ben ik nu voor mezelf een potentiële aankoop aan het goedpraten en moet ik het uit mijn hoofd zetten en wachten tot deze MBP het écht begeeft? Over een paar maanden wordt ze 6 jaar oud :*
meer mensen hier last van, die koopdrang :')
hier hebben meer mensen last van; die koopdrang

Ik zoek ook nog redenen om mijn iPhone 5 en Macbook air (2011) te vervangen... Maar dat is mij tot op heden nog niet gelukt... Dus maar de Airpods gehaald :7
  zaterdag 7 januari 2017 @ 18:30:17 #186
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_167956534
Ik vind die techniek en de case bij de Airpods erg aantrekkelijk. Ze passen alleen totaal niet in mijn oren en als de geluidskwaliteit vergelijkbaar is met de EarPods, pas ik daar ook voor. Maar ik hoop wel dat andere fabrikanten die case met draadloos laden kopiëren
pi_167956779
quote:
Die zien we binnenkort dus bij de voedselbank.
  zondag 8 januari 2017 @ 01:39:07 #188
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_167968567
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 17:00 schreef T_Fuff het volgende:

[..]

Benieuwd naar je bevindingen, ik vind ze erg tof :)

Ik twijfel echt ontzettend over of ik een 27" iMac moet halen of de nieuwe MBP. Mijn MBP '11 doet het nog prima, maar de resolutie is om te janken natuurlijk (1280*800). Ik zoek vooral een reden om een nieuwe te halen. Maar ik dacht eraan om die 5K iMac te halen voor thuis, om op te werken (voornamelijk visio, office, surfen, plex server ipv mac mini, gering logic werk, etc..) en dan de MBP te gebruiken voor op de bank, naar vrienden/ouders/onderweg. Qua prijs ontlopen ze elkaar niet en ik werk thuis meestal met een extern full-HD scherm met de MBP, maar vind zelfs die resolutie niet fantastisch.

Ben ik nu voor mezelf een potentiële aankoop aan het goedpraten en moet ik het uit mijn hoofd zetten en wachten tot deze MBP het écht begeeft? Over een paar maanden wordt ze 6 jaar oud :*
meer mensen hier last van, die koopdrang :')
Waarom haal je niet een goed extern scherm met een nieuwe Macbook Pro? Voor huis/tuin/keuken ontlopen die apparaten elkaar niet veel.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_167980477
Ik ben aan het nadenken over een macbook pro 2015. Heb hiervoor een air gehad en daarvoor een witte macbook uit 2008. Wat ik ermee doe;

netflix
torrents downloaden
series en films kijken

omdat ik veel series kijk wil ik liever een pro met retina dan de air. Maar volgens mij kan ik met de 2015 pro de komende 4 jaar vooruit? Zie ik iets over het hoofd? Waarom zou ik bijvoorbeeld voor een Pro 2016 moeten gaan?
  zondag 8 januari 2017 @ 17:09:26 #190
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_167980557
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 17:05 schreef Raf84 het volgende:
Ik ben aan het nadenken over een macbook pro 2015. Heb hiervoor een air gehad en daarvoor een witte macbook uit 2008. Wat ik ermee doe;

netflix
torrents downloaden
series en films kijken

omdat ik veel series kijk wil ik liever een pro met retina dan de air. Maar volgens mij kan ik met de 2015 pro de komende 4 jaar vooruit? Zie ik iets over het hoofd? Waarom zou ik bijvoorbeeld voor een Pro 2016 moeten gaan?
Met de 2015 MacBook Pro kun je zeker nog wel 4 jaar vooruit, hoor. Je moet voor het 2016 model gaan als je per sé de nieuwste wilt en het belangrijk vindt dat hij iets dunner en lichter is. Of je moet helemaal verliefd zijn op de touchbar. Qua performance zul je weinig tot geen verschil merken, zeker niet met het gebruik dat je aangeeft, en de accu van het 2015 model is zelfs een stukje beter.
  zondag 8 januari 2017 @ 17:14:58 #191
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_167980706
quote:
Die titel klopt natuurlijk van geen kant. Tim Cook is niet gekort, hij heeft een prestatieafhankelijke beloning. Is toch wel een wezenlijk verschil.
Ten percent faster with a sturdier frame
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 8 januari 2017 @ 17:16:23 #192
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_167980749
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 17:05 schreef Raf84 het volgende:
Ik ben aan het nadenken over een macbook pro 2015. Heb hiervoor een air gehad en daarvoor een witte macbook uit 2008. Wat ik ermee doe;

netflix
torrents downloaden
series en films kijken

omdat ik veel series kijk wil ik liever een pro met retina dan de air. Maar volgens mij kan ik met de 2015 pro de komende 4 jaar vooruit? Zie ik iets over het hoofd? Waarom zou ik bijvoorbeeld voor een Pro 2016 moeten gaan?
Lekker voor het 2015 model gaan. Ik ga ook van een Early 2013 (die te koop staat) naar een mid 2015 model die nu nog wordt aangeboden. Puur vanwege de poorten, dat ik de touchbar niet nodig heb en een volledig thunderbolt 2 systeem hier heb. Qua snelheid doet het 2015 model het nog prima de komende jaren :Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_167980761
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 17:09 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Met de 2015 MacBook Pro kun je zeker nog wel 4 jaar vooruit, hoor. Je moet voor het 2016 model gaan als je per sé de nieuwste wilt en het belangrijk vindt dat hij iets dunner en lichter is. Of je moet helemaal verliefd zijn op de touchbar. Qua performance zul je weinig tot geen verschil merken, zeker niet met het gebruik dat je aangeeft, en de accu van het 2015 model is zelfs een stukje beter.
ik snap ook niet waarom de nieuwe macbook 12inch zo duur is. Die is qua specs toch zelfs minder dan de 2015 pro?
pi_167981108
Zijn hier meer mensen met batterij problemen bij iphone 6?
Kreng kan opeens niet meer tegen 'kou', terwijl we hier niet bepaald in Siberië zitten
pi_167987976
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 01:39 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Waarom haal je niet een goed extern scherm met een nieuwe Macbook Pro? Voor huis/tuin/keuken ontlopen die apparaten elkaar niet veel.
Heb ik over nagedacht. Maar daar kan ik me nu ook soms aan ergeren, dan staat het scherm er, met paar kabels eruit, geen nut te dienen. Een iMac staat dan nog 'mooi' te zijn.
:')

Nu zet ik dat scherm maar ergens weg op de kast in de slaapkamer als ik het niet gebruik, waardoor ik hem ook telkens minder vaak gebruik. Vriendinlief vindt het ook niet fijn dat het scherm dan zo op tafel staat (tevens eettafel).

luxeproblemen zeg
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
  zondag 8 januari 2017 @ 23:00:31 #196
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_167992663
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 21:15 schreef T_Fuff het volgende:

[..]

Heb ik over nagedacht. Maar daar kan ik me nu ook soms aan ergeren, dan staat het scherm er, met paar kabels eruit, geen nut te dienen. Een iMac staat dan nog 'mooi' te zijn.
:')

Nu zet ik dat scherm maar ergens weg op de kast in de slaapkamer als ik het niet gebruik, waardoor ik hem ook telkens minder vaak gebruik. Vriendinlief vindt het ook niet fijn dat het scherm dan zo op tafel staat (tevens eettafel).

luxeproblemen zeg
Maar een iMac mag wel? :?
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  zondag 8 januari 2017 @ 23:32:50 #197
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_167993838
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 18:30 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik vind die techniek en de case bij de Airpods erg aantrekkelijk. Ze passen alleen totaal niet in mijn oren en als de geluidskwaliteit vergelijkbaar is met de EarPods, pas ik daar ook voor. Maar ik hoop wel dat andere fabrikanten die case met draadloos laden kopiëren
Je krijgt toch niet een hoop dopjes in verschillende maten bij dat ding? Geen wonder dat ze bij veel mensen eruit vallen, je moet maar net geluk hebben dat ze voor jouw maat oren geschikt zijn (jij hebt blijkbaar wat grotere ooropeningen :)). Er zijn ook draadloze inears waarvoor je gemakkelijk zelf het oordopje kan aanpassen. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167996141
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 23:00 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Maar een iMac mag wel? :?
iMac is een sierraad voor iedere woonkamer.
  maandag 9 januari 2017 @ 10:45:39 #199
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_167998756
quote:
12s.gif Op maandag 9 januari 2017 07:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

iMac is een sierraad voor iedere woonkamer.
:') Wat is dit voor bullshit.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  maandag 9 januari 2017 @ 11:52:08 #200
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_167999951
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 23:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je krijgt toch niet een hoop dopjes in verschillende maten bij dat ding? Geen wonder dat ze bij veel mensen eruit vallen, je moet maar net geluk hebben dat ze voor jouw maat oren geschikt zijn (jij hebt blijkbaar wat grotere ooropeningen :)). Er zijn ook draadloze inears waarvoor je gemakkelijk zelf het oordopje kan aanpassen. ;)
Ik heb de Jaybird X2's. Die zitten bij mij perfect, hebben beter geluid en langere accuduur, en levenslange garantie tegen zweetschade.
pi_168000877
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 10:45 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

:') Wat is dit voor bullshit.
Ik zou zeggen: kijk eens goed. ;)
  maandag 9 januari 2017 @ 14:51:01 #202
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_168003727
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 12:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: kijk eens goed. ;)
Ik kan zeker kijken naar een I-mac. Maar de iMac is zeker niet mooier dan menig high-end displays.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  maandag 9 januari 2017 @ 14:56:26 #203
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_168003807
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 14:51 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Ik kan zeker kijken naar een I-mac. Maar de iMac is zeker niet mooier dan menig high-end displays.
Jawel joh. Die high end displays hebben geen zilveren appeltje erop.
pi_168006068
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 14:51 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Ik kan zeker kijken naar een I-mac. Maar de iMac is zeker niet mooier dan menig high-end displays.
Nah, welke high-end displays zijn er mooier dan?

ben oprecht wel benieuwd eigenlijk
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
  maandag 9 januari 2017 @ 16:59:38 #205
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_168006632
pfff...

Die Apple pagina om je bestelling te volgen is ook niet overdreven duidelijk. Blijkbaar is een track en trace code doorgeven ook al lastig.

Maar goed, ik ga ervan uit dat de status "Onderweg naar klant" inhoud dat ik morgen mijn nieuwe MBP binnenkrijg :)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 9 januari 2017 @ 17:06:02 #206
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_168006747
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:59 schreef zalkc het volgende:
pfff...

Die Apple pagina om je bestelling te volgen is ook niet overdreven duidelijk. Blijkbaar is een track en trace code doorgeven ook al lastig.

Maar goed, ik ga ervan uit dat de status "Onderweg naar klant" inhoud dat ik morgen mijn nieuwe MBP binnenkrijg :)
Volgens mij kan ik die altijd wel ergens aan klikken op de site / in de mail.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_168006929
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 14:51 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Ik kan zeker kijken naar een I-mac. Maar de iMac is zeker niet mooier dan menig high-end displays.
Ik bedoel links bovenaan de post...
  maandag 9 januari 2017 @ 18:33:15 #208
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_168008786
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:25 schreef T_Fuff het volgende:

[..]

Nah, welke high-end displays zijn er mooier dan?

ben oprecht wel benieuwd eigenlijk
Puur display:



All-in-one:

pi_168008909
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 18:33 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Puur display:

[ afbeelding ]

All-in-one:

[ afbeelding ]
Vind ik persoonlijk beiden niet zo geslaagd. De bovenste al helemaal niet.

Maar dat is persoonlijk. Ik zou sowieso nooit een computer in de woonkamer zetten.
  maandag 9 januari 2017 @ 18:42:01 #210
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_168009039
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 18:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Vind ik persoonlijk beiden niet zo geslaagd. De bovenste al helemaal niet.

Maar dat is persoonlijk. Ik zou sowieso nooit een computer in de woonkamer zetten.
Als je wilt fappen op het zilveren appeltje, is het scherm van Dell niet geslaagd, nee. Als je daadwerkelijk productief wilt zijn, en het best mogelijke scherm wilt hebben, is dat wel degelijk een goede keuze. Daarnaast kun je het argument geven dat het scherm van Dell (en de Surface Studio eigenlijk ook) een veel cleaner design hebben dan de iMac, die gigantische randen om het scherm heeft die als voornaamste functie het tentoonstellen van het Apple-logo hebben.

Maar een Apple-adept zal natuurlijk nooit een design geslaagd vinden, tenzij Jony Ive uitlegt waarom het design zo mooi is. Gelukkig mogen smaken verschillen :)
pi_168010067
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 18:42 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Als je wilt fappen op het zilveren appeltje, is het scherm van Dell niet geslaagd, nee. Als je daadwerkelijk productief wilt zijn, en het best mogelijke scherm wilt hebben, is dat wel degelijk een goede keuze. Daarnaast kun je het argument geven dat het scherm van Dell (en de Surface Studio eigenlijk ook) een veel cleaner design hebben dan de iMac, die gigantische randen om het scherm heeft die als voornaamste functie het tentoonstellen van het Apple-logo hebben.

Maar een Apple-adept zal natuurlijk nooit een design geslaagd vinden, tenzij Jony Ive uitlegt waarom het design zo mooi is. Gelukkig mogen smaken verschillen :)
Dat appeltje maakt mij geen reet uit.

Ik geef gewoon mijn mening over het design. Je zou kunnen overwegen om te accepteren dat sommigen die iMac daadwerkelijk geslaagder vinden dan wat jij hier naar voren brengt.
  maandag 9 januari 2017 @ 19:39:12 #212
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_168010967
Je zou de discussie ook vriendelijk kunnen houden en het niet meteen persoonlijk maken 😊 Zoals ik zei: smaken verschillen. Dat is prima. Het zou je sieren als jij dat ook accepteert.

Ik gaf gewoon antwoord op een vraag die gesteld werd. Je hoeft je niet overal in te mengen. Mag wel, natuurlijk. Maar houd het dan wel gezellig.
pi_168011195
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:39 schreef Splackavellie02 het volgende:
Je zou de discussie ook vriendelijk kunnen houden en het niet meteen persoonlijk maken 😊 Zoals ik zei: smaken verschillen. Dat is prima. Het zou je sieren als jij dat ook accepteert.

Ik gaf gewoon antwoord op een vraag die gesteld werd. Je hoeft je niet overal in te mengen. Mag wel, natuurlijk. Maar houd het dan wel gezellig.
Wat gezellig, andermans mening willen diskwalificeren door de ander een apple adept te noemen.
  maandag 9 januari 2017 @ 19:50:57 #214
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_168011444
quote:
13s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat gezellig, andermans mening willen diskwalificeren door de ander een apple adept te noemen.
Ik noemde je geen Apple adept. Kun je hiermee ophouden alsjeblieft? Dat verziekt het topic alleen maar. Als je mij van dingen wilt beschuldigen, mag je een TR doen of je in het feedback topic melden.

Nu weer ontopic alsjeblieft 😊
  Admin maandag 9 januari 2017 @ 19:53:32 #215
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_168011549
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:50 schreef Splackavellie02 het volgende:

Nu weer ontopic alsjeblieft 😊
Ahum. Wat hij zei.

Post over Apple, niet over (en naar) elkaar.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_168014068
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 18:42 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Als je wilt fappen op het zilveren appeltje, is het scherm van Dell niet geslaagd, nee. Als je daadwerkelijk productief wilt zijn, en het best mogelijke scherm wilt hebben, is dat wel degelijk een goede keuze. Daarnaast kun je het argument geven dat het scherm van Dell (en de Surface Studio eigenlijk ook) een veel cleaner design hebben dan de iMac, die gigantische randen om het scherm heeft die als voornaamste functie het tentoonstellen van het Apple-logo hebben.

Maar een Apple-adept zal natuurlijk nooit een design geslaagd vinden, tenzij Jony Ive uitlegt waarom het design zo mooi is. Gelukkig mogen smaken verschillen :)
Not bad, ik vind die MS surface studio best tof, helemaal niet verkeerd zelfs. Het scherm vind ik, gewoon, een scherm, qua design niet erg aantrekkelijk, maar ik geloof direct dat zoiets erg productief kan werken. Ik zou eigenlijk eens zo'n scherm moeten uitproberen om te bekijken of het wat is :)
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
  maandag 9 januari 2017 @ 23:02:24 #217
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168018782
Ik wil een cloud opslag voor mijn fotos en andere documenten. Iemand een idee van de verschillen tussen iCloud, google drive, amazon cloud? Zijn er cons? Is er een betere aanbieder?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 02:13:33 #218
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_168021616
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 18:42 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Als je wilt fappen op het zilveren appeltje, is het scherm van Dell niet geslaagd, nee. Als je daadwerkelijk productief wilt zijn, en het best mogelijke scherm wilt hebben, is dat wel degelijk een goede keuze. Daarnaast kun je het argument geven dat het scherm van Dell (en de Surface Studio eigenlijk ook) een veel cleaner design hebben dan de iMac, die gigantische randen om het scherm heeft die als voornaamste functie het tentoonstellen van het Apple-logo hebben.

Maar een Apple-adept zal natuurlijk nooit een design geslaagd vinden, tenzij Jony Ive uitlegt waarom het design zo mooi is. Gelukkig mogen smaken verschillen :)
Ik sluit mij hier eigenlijk gewoon bij aan.

De iMac's zijn absoluut niet modern vormgegeven en komen duidelijk van het zelfde bedrijf als de iPhones. Zijn zijn mooi dun, maar hebben ontzettend grote randen om het scherm (bezels), naast dat er andere mankementen zijn met de iMac.

Zeker als een scherm een prominente plek heeft, zou ik verwachten dat men deze zo klein mogelijk houdt, met relatief zo veel mogelijk scherm. Apple had dit kunnen maken, hun cinema displays waren niet slecht destijds. Ik verwacht echter dat Apple daar geen sausje overheen kon doen, anders dat design en dat zij daardoor uitgeconcureerd werden.

Enkel voor de look een dikke premium betalen is dan wel al snel een brug te ver. Sindsdien zijn andere fabrikanten flink vooruit gegaan. Ik vind het Dell scherm enorm mooi, maar is no-nonsense zakelijk. Als AIO pakt de surface studio natuurlijk de hoofdprijs (al heb ik mij nog niet echt in mogelijke mankementen).

Samsung en LG maken meer de strakke "wow" modellen voor consumenten en hebben een leuk assortiment :)
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_168023476
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 23:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik wil een cloud opslag voor mijn fotos en andere documenten. Iemand een idee van de verschillen tussen iCloud, google drive, amazon cloud? Zijn er cons? Is er een betere aanbieder?
Misschien TransIP Stack?
https://www.transip.nl/stack/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 09:38:25 #220
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168023652
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 09:24 schreef Aether het volgende:

[..]

Misschien TransIP Stack?
https://www.transip.nl/stack/
Heb je daar ervaring mee?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168023997
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 09:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je daar ervaring mee?
Ik heb zelf de gratis variant nu een jaar die prima werkt.
De uploadsnelheid lijkt wel wat laag dus waarschijnlijk minder geschikt als je heel veel wilt uploaden.

Interview: https://www.bnr.nl/radio/(...)k-en-de-stemcomputer (4:55 minuut).
En: DIG / TransIP: Stack, 1000GB gratis cloud opslag
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 10:59:51 #222
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168024898
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 09:59 schreef Aether het volgende:

[..]

Ik heb zelf de gratis variant nu een jaar die prima werkt.
De uploadsnelheid lijkt wel wat laag dus waarschijnlijk minder geschikt als je heel veel wilt uploaden.

Interview: https://www.bnr.nl/radio/(...)k-en-de-stemcomputer (4:55 minuut).
En: DIG / TransIP: Stack, 1000GB gratis cloud opslag
Ik wil ca 1TB uploaden, dus dat lijkt me niet geschikt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168028047
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 23:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik wil een cloud opslag voor mijn fotos en andere documenten. Iemand een idee van de verschillen tussen iCloud, google drive, amazon cloud? Zijn er cons? Is er een betere aanbieder?
Je hebt legio aanbieders. Zipcloud biedt onbeperkte opslag voor 6,95 volgens mij. Trans-IP biedt tegen betaling ook meer dan de gratis 1 TB.

Grote verschil zit hem vooral dat sommige providers extra web apps bieden om je foto's te bewerken en te bekijken, in plaats van 'gewoon' opslag. De keuze is aan jou.

Daarnaast geldt nog hoe belangrijk je het vindt waar de data wordt opgeslagen, wil je graag NL servers of maakt het je niet uit?
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_168029816
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik wil ca 1TB uploaden, dus dat lijkt me niet geschikt
Doel je op de snelheid of de grootte?
De betaalde versie biedt 2 TB of 10 TB plus backups.
Snelheid zou ik kunnen testen hoewel ik zelf meestal de webvariant gebruik en niet als schijf koppel (deze is op de Mac vreemd genoeg vrij traag).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:42:52 #225
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168030278
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:58 schreef T_Fuff het volgende:

[..]

Je hebt legio aanbieders. Zipcloud biedt onbeperkte opslag voor 6,95 volgens mij. Trans-IP biedt tegen betaling ook meer dan de gratis 1 TB.

Grote verschil zit hem vooral dat sommige providers extra web apps bieden om je foto's te bewerken en te bekijken, in plaats van 'gewoon' opslag. De keuze is aan jou.

Daarnaast geldt nog hoe belangrijk je het vindt waar de data wordt opgeslagen, wil je graag NL servers of maakt het je niet uit?
Ik weet dat er legio aanbieders zijn, ik zoek naar wat de ervaringen zijn. Ik zie het vooral als backup van mijn fotos, andere media files etc. Er staat geen informatie in de interessant is voor anderen. Ik wil uiteraard niet dat de aanbieder het auteursrecht schend. Of het in NL staat of niet, pff, het is geen zakelijke of bedrijfsinformatie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:47:36 #226
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168030391
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:20 schreef Aether het volgende:

[..]

Doel je op de snelheid of de grootte?
De betaalde versie biedt 2 TB of 10 TB plus backups.
Snelheid zou ik kunnen testen hoewel ik zelf meestal de webvariant gebruik en niet als schijf koppel (deze is op de Mac vreemd genoeg vrij traag).
Snelheid, jij zegt dat de upload traag is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168034043
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:52 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik heb de Jaybird X2's. Die zitten bij mij perfect, hebben beter geluid en langere accuduur, en levenslange garantie tegen zweetschade.
Top. Dat laatste is ook wel erg handig, mijn oorkussens zijn minder comfortabel geworden door het zweten. Sowieso is het een groot voordeel als je zulke dingen kan losmaken zodat je ze eens kan wassen of je ze kan vervangen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_168039876
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik weet dat er legio aanbieders zijn, ik zoek naar wat de ervaringen zijn. Ik zie het vooral als backup van mijn fotos, andere media files etc. Er staat geen informatie in de interessant is voor anderen. Ik wil uiteraard niet dat de aanbieder het auteursrecht schend. Of het in NL staat of niet, pff, het is geen zakelijke of bedrijfsinformatie.
Ah, op die fiets. Ik heb persoonlijk goede ervaringen met Google Drive, ik vind het alleen wel vrij prijzig als het echt over sloten met data gaat, ik heb 200GB en die gebruik ik vooral voor opslag van foto's, synchronisatie tussen iPhone en alle Macjes hier in huis, met als voordeel dat je foto's kan bekijken, (licht) bewerken met de web en iOS app. Snelheid is prima, stabiel en betrouwbaar, je kan gerust je MacBook dicht doen en hij gaat verder waar hij was, back-up terugzetten gaat prima. Goede indexatie van foto's o.b.v. metadata en kunstmatige intelligentie die door foto's gaat.
Ik werk daarnaast regelmatig in projecten met Docs en Spreadsheets daar waar het niet-vertrouwelijke informatie betreft.

Trans-IP werkt overigens ook prima, heeft goede indruk achter gelaten, ik heb dat alleen niet getest met grote hoeveelheden data en kan daar niks inhoudelijks over zeggen.
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_168047597
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 18:33 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Puur display:

[ afbeelding ]

All-in-one:

[ afbeelding ]
Toevallig heb ik de bovenste (in een ander formaat) midden in mijn woonkamer gehad, en heb ik deze uiteindelijk vervangen door een iMac omdat......... de iMac er een stuk beter uitzag. De dunne bezel is zeker mooi maar dat is dan ook het enige. De achterkant is gewoon een plastic gebeuren met een plastic klepje en het feit dat je minstens 2 kabels nodig hebt maakt het een stuk minder strak dan de iMac wat gewoon een dunne plaat aluminium + glas is met enkel een voedingskabel eraan. De Dell staat nu in de werkkamer, tegen de muur.
pi_168048283
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Snelheid, jij zegt dat de upload traag is.
OK, omdat je 1 TB noemde dacht ik dat je op de gratis Stack doelde.
Snelheid getest en lijkt stukken beter dan een paar maanden terug en haal zo'n 70% van mijn uploadsnelheid.

Hetzner heeft ook 'Storage Boxes' die beginnen bij 100 GB voor € 2,90 tot 10 TB. Heb zelf wel goede ervaring met het bedrijf voor servers maar niet met dit product.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_168102907
Hoihoi,

Vraagje: Is het mogelijk dat, wanneer ik over de dock van mijn MacBook schuif, allebei de vensters verschijnen van bijvoorbeeld de openstaande Word bestanden. Het switchen tussen meerdere Word bestanden die openstaan doe ik nu namelijk via de F3 toets, maar kan dit makkelijker?

Het is dus vergelijkbaar met dit, zoals op een Windows direct gebeurt:



Alvast bedankt.
PSN: DePresident_
  vrijdag 13 januari 2017 @ 15:01:40 #232
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_168104148
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 14:10 schreef DePresident. het volgende:
Hoihoi,

Vraagje: Is het mogelijk dat, wanneer ik over de dock van mijn MacBook schuif, allebei de vensters verschijnen van bijvoorbeeld de openstaande Word bestanden. Het switchen tussen meerdere Word bestanden die openstaan doe ik nu namelijk via de F3 toets, maar kan dit makkelijker?

Het is dus vergelijkbaar met dit, zoals op een Windows direct gebeurt:

[ afbeelding ]

Alvast bedankt.
Je kan met command + ` wisselen tussen schermen binnen een applicatie. Als je niet al te veel documenten open het staan is dat vaak sneller dan via je menubalk of dashboard o.i.d. te werken.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_168104175
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 14:10 schreef DePresident. het volgende:
Hoihoi,

Vraagje: Is het mogelijk dat, wanneer ik over de dock van mijn MacBook schuif, allebei de vensters verschijnen van bijvoorbeeld de openstaande Word bestanden. Het switchen tussen meerdere Word bestanden die openstaan doe ik nu namelijk via de F3 toets, maar kan dit makkelijker?

Het is dus vergelijkbaar met dit, zoals op een Windows direct gebeurt:

[ afbeelding ]

Alvast bedankt.
Rechtermuisknop op je icon in de dock (of in ieder geval dat menu tevoorschijn toveren wat onder rechtermuisknop zit) en dan zie je in sommige programma's de titels van de vensters die geopend zijn (bij Word niet zie ik) en je kan ook daar kiezen voor toon alle vensters.
Of het ook automatisch kan weet ik niet, ik gebruik zelf meestal in de menubalk van Word vensters en daarbij ik zet niet alle vensters maximaal open zodat ze overlappend naast elkaar staan en ik zo makkelijk kan wisselen door gewoon te onthouden wat links rechts boven midden is.
pi_168104264
Thanks guys!
PSN: DePresident_
pi_168108962
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 15:01 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Je kan met command + ` wisselen tussen schermen binnen een applicatie. Als je niet al te veel documenten open het staan is dat vaak sneller dan via je menubalk of dashboard o.i.d. te werken.
Deze is zo fijn he. Genieten, net als ctrl + pijltje links/rechts voor switchen van bureaublad!
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_168117694
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 14:56 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Jawel joh. Die high end displays hebben geen zilveren appeltje erop.
Zoiets, ja. :)
Apple gebruikt in het algemeen goede beeldschermen maar het is niets wat niet verkrijgbaar is buiten Apple, Apple koopt ze ook maar van andere bedrijven. Wel hadden ze tijdelijk een exclusiviteit gekocht voor de 5k. Boeiend. Een slechte zaak maar niemand zal hier wakker van liggen. Dat ze in het verleden ook tijdelijke exclusiviteit kochten voor Intel CPU's was vervelender. Dat mag je bedrijven zoals Intel nog meer kwalijk nemen dan bedrijven zoals Apple.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_168118407
Interessant voor wie de laatste iPhone heeft gekocht, Audiotechnica gaat binnenkort ook draadloze inears verkopen. Iets om in de gaten te houden, dit bedrijf maakt goede producten met een uitstekende performance/prijs-ratio.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 02:13 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Enkel voor de look een dikke premium betalen is dan wel al snel een brug te ver. Sindsdien zijn andere fabrikanten flink vooruit gegaan. Ik vind het Dell scherm enorm mooi, maar is no-nonsense zakelijk. Als AIO pakt de surface studio natuurlijk de hoofdprijs (al heb ik mij nog niet echt in mogelijke mankementen).

De Surface Studio is een zeer geslaagd testproduct (zo is het ook in de markt gezet: beperkte oplage, experiment) maar heeft ook wel wat mankementen. Het grootste mankement is dat je geen andere computer kan aansluiten op die monitor, toch wel een groot probleem als die hardware niet meer volstaat. De grafische kaart is nogal zwak, het zou leuk zijn als Micrsoft daar meer keuze in geeft, van de beide bedrijven. Het beste zou het zijn als MS het scherm apart van de computer zou kopen. Het scherm is zeer goed, het kan nog wat worden verbeterd volgens de experts (mensen die met een veel duurder scherm tekenen en die hier en daar nog wat drukgerelateerde kritiek hebben wat voor hen een serieus probleem is) maar dat komt wel bij de volgende generatie of met softwareupdates. Het scharnier staat als een huis, niets aan veranderen! Gewoon apart dat scherm kopen en meer mensen zullen het kopen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bram_van_Loon op 14-01-2017 14:06:09 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 16 januari 2017 @ 10:33:35 #238
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_168184952
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 23:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Interessant voor wie de laatste iPhone heeft gekocht, Audiotechnica gaat binnenkort ook draadloze inears verkopen. Iets om in de gaten te houden, dit bedrijf maakt goede producten met een uitstekende performance/prijs-ratio.

[..]

De Surface Studio is een zeer geslaagd testproduct (zo is het ook in de markt gezet: beperkte oplage, experiment) maar heeft ook wel wat mankementen. Het grootste mankement is dat je geen andere computer kan aansluiten op die monitor, toch wel een groot probleem als die hardware niet meer volstaat. De grafische kaart is nogal zwak, het zou leuk zijn als Micrsoft daar meer keuze in geeft, van de beide bedrijven. Het beste zou het zijn als MS het scherm apart van de computer zou kopen. Het scherm is zeer goed, het kan nog wat worden verbeterd volgens de experts (mensen die met een veel duurder scherm tekenen en die hier en daar nog wat drukgerelateerde kritiek hebben wat voor hen een serieus probleem is) maar dat komt wel bij de volgende generatie of met softwareupdates. Het scharnier staat als een huis, niets aan veranderen! Gewoon apart dat scherm kopen en meer mensen zullen het kopen.
Ik snap je punt, ik denk ook dat je gelijk hebt voor een groot deel, echter zie ik voor MS weinig reden om het scherm los te verkopen, zonder concurrentie. De schermmarges zijn lager dan de marges van een volledig product. Als ze de Surface Studio al een pass-through zou geven om het scherm op een andere pc te gebruiken, zou het al erg fijn maken. Maar andere grote AIO fabrikanten (kijk even naar Apple) doen dat ook niet. Zo lang de Surface studio een exclusief product is, voor een selecte doelgroep snap ik dat MS het rendement zo hoog mogelijk wil houden.

Ik ben benieuwd of de Surface Studio ook een "Surface Living" model gaat krijgen, zonder alle poespas, maar een groot mooi scherm, een snelle SSD en CPU, specifiek als huis, tuin en keuken pc. Ik zie de surface met een muurbeugel verkocht worden en dat het een hub kan worden voor alles digitaal en domotica gerelateerd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 22:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zoiets, ja. :)
Apple gebruikt in het algemeen goede beeldschermen maar het is niets wat niet verkrijgbaar is buiten Apple, Apple koopt ze ook maar van andere bedrijven. Wel hadden ze tijdelijk een exclusiviteit gekocht voor de 5k. Boeiend. Een slechte zaak maar niemand zal hier wakker van liggen. Dat ze in het verleden ook tijdelijke exclusiviteit kochten voor Intel CPU's was vervelender. Dat mag je bedrijven zoals Intel nog meer kwalijk nemen dan bedrijven zoals Apple.
Intel en Apple lijken qua dat veel op elkaar. Als ze ergens een monopolie kunnen behalen, dan gaan ze over lijken heen om dat doel te behalen. Dit heeft Intel al eens bewezen door OEM fabrikanten om te kopen. Apple staat bekend om haar ecosysteem met soft en hardware.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  maandag 16 januari 2017 @ 11:40:08 #239
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_168186147
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 23:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Interessant voor wie de laatste iPhone heeft gekocht, Audiotechnica gaat binnenkort ook draadloze inears verkopen. Iets om in de gaten te houden, dit bedrijf maakt goede producten met een uitstekende performance/prijs-ratio.

[..]

De Surface Studio is een zeer geslaagd testproduct (zo is het ook in de markt gezet: beperkte oplage, experiment) maar heeft ook wel wat mankementen. Het grootste mankement is dat je geen andere computer kan aansluiten op die monitor, toch wel een groot probleem als die hardware niet meer volstaat. De grafische kaart is nogal zwak, het zou leuk zijn als Micrsoft daar meer keuze in geeft, van de beide bedrijven. Het beste zou het zijn als MS het scherm apart van de computer zou kopen. Het scherm is zeer goed, het kan nog wat worden verbeterd volgens de experts (mensen die met een veel duurder scherm tekenen en die hier en daar nog wat drukgerelateerde kritiek hebben wat voor hen een serieus probleem is) maar dat komt wel bij de volgende generatie of met softwareupdates. Het scharnier staat als een huis, niets aan veranderen! Gewoon apart dat scherm kopen en meer mensen zullen het kopen.
Zoals de Dell Canvas bedoel je?
  maandag 16 januari 2017 @ 11:48:37 #240
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168186311
Waarom openen jullie niet gezellig een topic over de MS Surface of Dell canvas?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 16 januari 2017 @ 11:52:29 #241
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_168186373
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 11:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom openen jullie niet gezellig een topic over de MS Surface of Dell canvas?
Goed plan. Je hebt gelijk, deze discussie hoort niet thuis in de Apple slowchat. We gaan weer ontopic 😊
pi_168200640
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 10:33 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Als ze de Surface Studio al een pass-through zou geven om het scherm op een andere pc te gebruiken, zou het al erg fijn maken. Maar andere grote AIO fabrikanten (kijk even naar Apple) doen dat ook niet.
iMacs hebben dat jarenlang ondersteund (target display mode), sinds de iMac 5K niet meer omdat de Thunderbolt port onvoldoende bandbreedte heeft voor het 5K scherm. Zodra ze dat fixen verwacht ik dat ze het weer ondersteunen.

quote:
[..]

Intel en Apple lijken qua dat veel op elkaar. Als ze ergens een monopolie kunnen behalen, dan gaan ze over lijken heen om dat doel te behalen. Dit heeft Intel al eens bewezen door OEM fabrikanten om te kopen. Apple staat bekend om haar ecosysteem met soft en hardware.
Apple heeft nog nooit een monopolie gehad en streeft daar ook helemaal niet naar. Anders hadden ze wel hun OS'en gelicenseerd (zoals Microsoft) of gratis weggegeven (zoals Google). Of de complete markt bezetten, van low-end tot high-end, zoals Samsung. Dat zijn strategieën gericht op marktaandeel. Apple richt zich vrijwel alleen tot de mid- en high-end segmenten in combinatie met hogere winstmarges, waardoor het voor Apple heel moeilijk is om ooit een monopolie te verkrijgen.
pi_168208704
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 11:40 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Zoals de Dell Canvas bedoel je?
Ja.
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 10:33 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Ik ben benieuwd of de Surface Studio ook een "Surface Living" model gaat krijgen, zonder alle poespas, maar een groot mooi scherm, een snelle SSD en CPU, specifiek als huis, tuin en keuken pc. Ik zie de surface met een muurbeugel verkocht worden en dat het een hub kan worden voor alles digitaal en domotica gerelateerd.
Dat zou best goed kunnen werken. Ik denk dat MS met dit product vooral wou verkennen wat er mogelijk is, MS zelf gaf aan dat de SS een experiment is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_168213205
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 22:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja.

[..]

Dat zou best goed kunnen werken. Ik denk dat MS met dit product vooral wou verkennen wat er mogelijk is, MS zelf gaf aan dat de SS een experiment is.
Ik snap prima dat er waarschijnlijk weinig animo is voor een surface topic, maar wil je het toch eens proberen, dan kan dit topic gewoon weer over Apple gaan.

Bvd.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 09:25:02 #245
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168213496
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 22:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja.

[..]

Dat zou best goed kunnen werken. Ik denk dat MS met dit product vooral wou verkennen wat er mogelijk is, MS zelf gaf aan dat de SS een experiment is.
Dit is het Apple topic, voor discussie over Microsoft producten kan je een apart topic openen.
So we just called him Fred
  dinsdag 17 januari 2017 @ 10:06:46 #246
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_168214227
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:39 schreef retorbrapi het volgende:

Apple heeft nog nooit een monopolie gehad en streeft daar ook helemaal niet naar. Anders hadden ze wel hun OS'en gelicenseerd (zoals Microsoft) of gratis weggegeven (zoals Google). Of de complete markt bezetten, van low-end tot high-end, zoals Samsung. Dat zijn strategieën gericht op marktaandeel. Apple richt zich vrijwel alleen tot de mid- en high-end segmenten in combinatie met hogere winstmarges, waardoor het voor Apple heel moeilijk is om ooit een monopolie te verkrijgen.
Ik blijf jouw vrije definitie van monopolie op zijn zachtst gezegd apart vinden. Maar ik ben het wel met je eens dat Apple MacOS niet gaat licenseren voor andere partijen. Dat zou hen de kans ontnemen om middelmatige specs tegen absurd hoge prijzen te verkopen. Immers: als Razer een licentie op MacOS zou krijgen, zou de verkoop van de 15" MBP direct kelderen.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 10:25:49 #247
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168214540
Apple heeft wel een vrijwel compleet monopoly, namelijk op het winst maken met smartphones, namelijk 104% van de winst wordt op iPhones gemaakt. Dit is meer dan 100% omdat ander fabrikanten verlies maken. Als je dat niet meerekent ziet het er slechter uit, slechts 91%
Cijfers 3 de kwartaal 2016

De nieuwe laptops die dit jaar uitkomen krijgen 32GB intern geheugen ipv het huidige 16.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 10:29:03 #248
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168214601
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:06 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik blijf jouw vrije definitie van monopolie op zijn zachtst gezegd apart vinden. Maar ik ben het wel met je eens dat Apple MacOS niet gaat licenseren voor andere partijen. Dat zou hen de kans ontnemen om middelmatige specs tegen absurd hoge prijzen te verkopen. Immers: als Razer een licentie op MacOS zou krijgen, zou de verkoop van de 15" MBP direct kelderen.
in de tijd van de PPC heeft Apple een tijdje haar OS gelicenceert, PowerMac (als ik me goed herinner) maakte klonen die wat sneller waren dan die van Apple. Een vriend van me had er eentje. Hij hoefde in de winter geen verwarming aan te zetten op zijn kantoortje en het klonk als een stofzuiger.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 10:30:02 #249
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_168214618
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Apple heeft wel een vrijwel compleet monopoly, namelijk op het winst maken met smartphones, namelijk 104% van de winst wordt op iPhones gemaakt. Dit is meer dan 100% omdat ander fabrikanten verlies maken. Als je dat niet meerekent ziet het er slechter uit, slechts 91%
Cijfers 3 de kwartaal 2016
Maar dat is niet de definitie van monopolie die retorbrapi hanteert, dus is het geen monopolie. Je moet wel volgens zijn regels spelen ;)
quote:
De nieuwe laptops die dit jaar uitkomen krijgen 32GB intern geheugen ipv het huidige 16.
Dat was te verwachten inderdaad. Persoonlijk verwacht ik ook dat Apple bij de volgende editie MBP ondersteuning voor de Apple Pencil toevoegt, om dat gigantische touchpad daadwerkelijk functonaliteit te geven, en weer een nieuw selling point te hebben. Nu nog een flinke prijsdrop naar een realistische prijs, en ik ga ze serieus overwegen :)
  dinsdag 17 januari 2017 @ 10:31:57 #250
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_168214651
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

in de tijd van de PPC heeft Apple een tijdje haar OS gelicenceert, PowerMac (als ik me goed herinner) maakte klonen die wat sneller waren dan die van Apple. Een vriend van me had er eentje. Hij hoefde in de winter geen verwarming aan te zetten op zijn kantoortje en het klonk als een stofzuiger.
Dat was toen. Huidige MacBooks draaien op exact dezelfde Intel-CPU's als Windows-laptops. En Apple schept graag op over hoeveel efficiënter MacOS is, dus laptops met MacOS zouden juist stiller en koeler moeten zijn als alle andere variabelen (CPU, GPU, materialen, dikte, enz.) gelijk zijn.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 10:32:01 #251
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168214652
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:30 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Maar dat is niet de definitie van monopolie die retorbrapi hanteert, dus is het geen monopolie. Je moet wel volgens zijn regels spelen ;)
Het was humoristisch bedoeld. Ik denk ik zeg het nog maar even, je weet maar nooit met die autisten op fok
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 10:33:51 #252
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_168214677
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het was humoristisch bedoeld. Ik denk ik zeg het nog maar even, je weet maar nooit met die autisten op fok
Goed dat je het nog even meldt, inderdaad. Ik verwacht dat je anders helemaal afgemaakt werd met je "eigen" interpretatie van het woord monopolie ^O^
  dinsdag 17 januari 2017 @ 10:33:52 #253
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168214678
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:31 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat was toen. Huidige MacBooks draaien op exact dezelfde Intel-CPU's als Windows-laptops. En Apple schept graag op over hoeveel efficiënter MacOS is, dus laptops met MacOS zouden juist stiller en koeler moeten zijn als alle andere variabelen (CPU, GPU, materialen, dikte, enz.) gelijk zijn.
Heb je wel eens eerder proberen uit te leggen dat een laptop altijd een compromis is tussen factoren als snelheid, warmte, koeling, accutijd, dikte, etc etc
Apple maakt daar een bepaalde keuze.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 10:39:00 #254
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_168214753
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je wel eens eerder proberen uit te leggen dat een laptop altijd een compromis is tussen factoren als snelheid, warmte, koeling, accutijd, dikte, etc etc
Apple maakt daar een bepaalde keuze.
Dat klopt. Vandaar dat ik ook specifiek benoemde dat als alle variabelen gelijk zijn.

Het punt is dat, als Apple wél MacOS licenseert, de consument opeens zelf de keuze heeft, en niet Apple. De consument kan dan kiezen voor een kleine inlevering op accuduur voor meer prestatiewinst. Of juist een beetje prestatie inleveren voor extreme accuduur. Of kiezen voor een marginaal dikkere laptop die de MBP op zowel accuduur als prestaties verslaat, zonder daarbij heel warm te worden/veel lawaai te maken. Dat is het mooie van het feit dat MacOS ook gewoon op Intel draait: de kosten/baten-overweging wordt veel eenvoudiger als de belangrijkste variabelen gelijk getrokken worden.

Daarom gaat Apple ook nooit MacOS licenseren (in ieder geval niet totdat het absoluut noodzakelijk wordt). Het ontneemt hen de macht om voor de consument te bepalen wat hij wilt, en de prijs voor dat product kunstmatig op te blazen (immers: als er geen alternatieven zijn, kun je vragen wat je wilt).

De huidige 15" MacBook Pro is zó belachelijk overprijsd, dat ik serieus overweeg om een 13" MacBook Pro te kopen naast mijn Razer Blade, puur omdat ik wel graag met MacOS werk. De 13" zonder touchbar zou mij zo'n 1500 euro kosten, waardoor ik op een totale uitgave van 3150 euro kom voor de twee laptops.

Het is toch te bizar voor woorden dat twee premium laptops samen minder kosten dan een enkele premium laptop die minder kracht én minder flexibiliteit biedt dan die combinatie?
pi_168217460
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:39 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat klopt. Vandaar dat ik ook specifiek benoemde dat als alle variabelen gelijk zijn.

Het punt is dat, als Apple wél MacOS licenseert, de consument opeens zelf de keuze heeft, en niet Apple. De consument kan dan kiezen voor een kleine inlevering op accuduur voor meer prestatiewinst. Of juist een beetje prestatie inleveren voor extreme accuduur. Of kiezen voor een marginaal dikkere laptop die de MBP op zowel accuduur als prestaties verslaat, zonder daarbij heel warm te worden/veel lawaai te maken. Dat is het mooie van het feit dat MacOS ook gewoon op Intel draait: de kosten/baten-overweging wordt veel eenvoudiger als de belangrijkste variabelen gelijk getrokken worden.

Daarom gaat Apple ook nooit MacOS licenseren (in ieder geval niet totdat het absoluut noodzakelijk wordt). Het ontneemt hen de macht om voor de consument te bepalen wat hij wilt, en de prijs voor dat product kunstmatig op te blazen (immers: als er geen alternatieven zijn, kun je vragen wat je wilt).

De huidige 15" MacBook Pro is zó belachelijk overprijsd, dat ik serieus overweeg om een 13" MacBook Pro te kopen naast mijn Razer Blade, puur omdat ik wel graag met MacOS werk. De 13" zonder touchbar zou mij zo'n 1500 euro kosten, waardoor ik op een totale uitgave van 3150 euro kom voor de twee laptops.

Het is toch te bizar voor woorden dat twee premium laptops samen minder kosten dan een enkele premium laptop die minder kracht én minder flexibiliteit biedt dan die combinatie?
Je doet alsof Apple de consument in een wurggreep houdt omdat alleen Apple macOS biedt en dus Apple kan "bepalen wat de consument wil". Die logica gaat alleen op als men gedwongen is macOS te kiezen. En dat is niet zo, want consumenten kunnen uit Windows systemen kiezen die je voor dezelfde doeleinden kan gebruiken. Dat sommige mensen nu eenmaal een voorkeur hebben voor macOS komt niet voort uit dwang vanuit Apple, maar uit vrije wil van de consument. Cruciaal verschil.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 12:55:07 #256
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168217521
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:52 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Je doet alsof Apple de consument in een wurggreep houdt omdat alleen Apple macOS biedt en dus Apple kan "bepalen wat de consument wil". Die logica gaat alleen op als men gedwongen is macOS te kiezen. En dat is niet zo, want consumenten kunnen uit Windows systemen kiezen die je voor dezelfde doeleinden kan gebruiken. Dat sommige mensen nu eenmaal een voorkeur hebben voor macOS komt niet voort uit dwang vanuit Apple, maar uit vrije wil van de consument. Cruciaal verschil.
Correct.
Zo heb ik een tijdlang een samsung smartphone van mijn werk gebruikt. Op zich een mooi toestel en prima hardware. Werd alleen niet goed van Android, volkomen kut
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168217552
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 09:25 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dit is het Apple topic, voor discussie over Microsoft producten kan je een apart topic openen.
Zoiets heet een draad, of als je het letterlijk vertaalt een onderwerp. Topic staat nog steeds niet in het Groene Boekje, het Witte Boekje of de van Dale. ;)
Kom op, als zelfs Retorbapi er nog over doorging dan mag ik toch ook nog een korte afsluitende reactie plaatsen. Bovendien is het voor iedereen die niet een volslagen idioot is duidelijk dat MS voor dit product Apple als inspiratiebron gebruikte, zo erg offtopic is het nu ook weer niet. Hier de aparte draad.
DIG / Surface Studio

[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 17-01-2017 13:15:02 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 17 januari 2017 @ 12:57:13 #258
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_168217557
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:52 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Je doet alsof Apple de consument in een wurggreep houdt omdat alleen Apple macOS biedt en dus Apple kan "bepalen wat de consument wil". Die logica gaat alleen op als men gedwongen is macOS te kiezen. En dat is niet zo, want consumenten kunnen uit Windows systemen kiezen die je voor dezelfde doeleinden kan gebruiken. Dat sommige mensen nu eenmaal een voorkeur hebben voor macOS komt niet voort uit dwang vanuit Apple, maar uit vrije wil van de consument. Cruciaal verschil.
De voorkeur voor MacOS komt inderdaad voort uit vrije wil van de consument. Dat ontken ik toch ook nergens? Ik heb zelf ook een voorkeur voor MacOS. Ik zeg ook nergens het tegenovergestelde. Ik had het simpelweg over de beschikbaarheid van MacOS, en was het met je eens dat Apple MacOS niet gaat licenseren. Als MacOS gelicenseerd wordt, kan Apple niet meer de prijzen vragen voor deze hardware, omdat de open markt voor hardware variatie zorgt die de consument veel meer keuze biedt.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 13:10:58 #259
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_168217803
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Correct.
Zo heb ik een tijdlang een samsung smartphone van mijn werk gebruikt. Op zich een mooi toestel en prima hardware. Werd alleen niet goed van Android, volkomen kut
Ook helemaal mee eens. Ik gebruik iOS al sinds de iPhone 3G en elke paar jaar probeer ik weer eens het nieuwste Android vlaggenschip, om kort daarna weer heel snel terug te gaan naar de iPhone.

Met iOS is het verhaal hetzelfde: omdat iPhones de enige toestellen zijn die iOS draaien, kunnen ze vragen wat ze willen. Apple leunt zowel qua PC's als qua smartphones volledig op de voorsprong op de concurrentie die ze met fantastische software geboekt hebben. In beide gevallen is het dus verdomd slim om vooral het OS niet te licenseren, en daar - daar komt het woordje weer - een soort monopolie op te houden. Apple is de enige die hardware voor MacOS en iOS mag maken. En dat maakt Apple het meeste succesvolle tech bedrijf van de afgelopen jaren.

Het is overigens niet alleen maar slecht. Als consument vind ik het vervelend, omdat ik afhankelijk ben van de hardware die Apple bepaalt dat ik nodig heb, en dikke vette pech heb als mijn wensen buiten het hardware aanbod van Apple vallen. Je moet het doen met de MacBooks die aangeboden worden. Wil je wat anders, dan ben je gedwongen Windows te gebruiken (of Linux, Chrome OS of wat anders). Zelfde met iOS: wil je iOS, dan moet je een iPhone kopen. Gelukkig biedt Apple sinds een aantal jaar meerdere opties binnen de iPhone lineup, zodat elke gebruiker wel een iPhone kan vinden die passend is. Ik ben dan ook uitzonderlijk tevreden met mijn iPhone Ondanks dat de 7 Plus niet in de GameVice past :(

Het voordeel hiervan, is dat Apple relatief eenvoudig uniforme quality control kan hanteren. Door MacOS niet te licenseren, voorkomen ze dat fabrikanten hardware met MacOS uitbrengen die zwaar onder de maat is, om maar een budget optie uit te kunnen brengen. Zo zul je nooit een laptop met MacOS hebben die slecht werkt omdat de fabrikant bezuinigd heeft op dingen waarop hij niet had moeten bezuinigen. Dat zie je met heel veel goedkope Windows-laptops wel, en ik snap dat Apple dat niet wil zien.

De keerzijde hiervan, is dat fabrikanten van premium laptops en computers ook geen toegang hebben tot MacOS, en consumenten die wél meer geld uit willen geven aan high end spul naar Windows moeten kijken voor hardware innovatie. Ik begrijp het, maar als iemand die ruim acht jaar lang primair OS X/MacOS heeft gebruikt, zou ik het persoonlijk graag anders zien.

Een Surface Studio of Surface Pro 4 met MacOS zou voor mij een no brainer zijn. Een 15" MacBook Pro met GTX 1060/1070 net zo. Persoonlijk ben ik best bereid daarvoor een paar uurtjes accuduur in te leveren. Ik ben zelfs bereid een paar honderd euro meer uit te geven voor een MacBook met die specs tegenover een Windows laptop met exact dezelfde specs en exact dezelfd behuizing.

Nogmaals: ik snap heel goed dat Apple MacOS en iOS niet licenseert. Ik had het ook niet gedaan als Apple zijnde. Maar voor mijn persoonlijke gebruik is het wel jammer.
pi_168217960
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 13:10 schreef Splackavellie02 het volgende:
Met iOS is het verhaal hetzelfde: omdat iPhones de enige toestellen zijn die iOS draaien, kunnen ze vragen wat ze willen.
Dat is heel Apple's bedrijfsmodel vanaf het begin: de hardware koppelen aan de software zodat mensen zogezegd geen andere keuze hebben dan een forse meerprijs voor die hardware te betalen.

quote:
Het voordeel hiervan, is dat Apple relatief eenvoudig uniforme quality control kan hanteren. Door MacOS niet te licenseren, voorkomen ze dat fabrikanten hardware met MacOS uitbrengen die zwaar onder de maat is, om maar een budget optie uit te kunnen brengen. Zo zul je nooit een laptop met MacOS hebben die slecht werkt omdat de fabrikant bezuinigd heeft op dingen waarop hij niet had moeten bezuinigen. Dat zie je met heel veel goedkope Windows-laptops wel, en ik snap dat Apple dat niet wil zien.

De keerzijde hiervan, is dat fabrikanten van premium laptops en computers ook geen toegang hebben tot MacOS, en consumenten die wél meer geld uit willen geven aan high end spul naar Windows moeten kijken voor hardware innovatie. Ik begrijp het, maar als iemand die ruim acht jaar lang primair OS X/MacOS heeft gebruikt, zou ik het persoonlijk graag anders zien.
Niet alleen dat, er zijn ook andere beperkignen die met Apple's stijlkeuze te maken heeft. Hierdoor is automatisch het mogelijke aantal batterijtjes beperkt (kleiner volume => minder ruimte voor batterijtjes). De ventilators gaan pas fatsoenlijk koelen op het moment dat de temperatuur al flink is opgelopen en op dat moment kunnen die ventilators het maar beperkt aan en werkt het minimalistische volume van de kastjes tegen. Natuurlijk mag Apple kiezen voor een minimalistisch ontwerp en zoveel mogelijk stilte - tot het laatste moment waarop het best lawaaierig wordt - en thermische throttling maar voor de klant is het spijtig dat Apple de klant niet de optie geeft om voor een apparaat te kiezen wat meer op performance is gericht.

[ Bericht 27% gewijzigd door Bram_van_Loon op 17-01-2017 13:25:28 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_168218057
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 13:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is heel Apple's bedrijfsmodel vanaf het begin: de hardware koppelen aan de software zodat mensen zogezegd geen andere keuze hebben dan een forse meerprijs voor die hardware te betalen.
Niets moet.Dat mensen met hun blik op oneindig als schaapjes al het nieuwe kopen: dat is hen aan te rekenen, niet Apple (of welk merk dan ook wat dat betreft :) ).
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_168218156
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 13:20 schreef Pheno het volgende:

[..]

Niets moet.Dat mensen met hun blik op oneindig als schaapjes al het nieuwe kopen: dat is hen aan te rekenen, niet Apple (of welk merk dan ook wat dat betreft :) ).
Vandaar "zogezegd'. ;)
Mensen hebben goede alternatieven maar mensen stappen niet gemakkelijk over naar een andere software-omgeving. Ja, dat is hun eigen schuld aangezien er goede alternatieven bestaan en er zelfs betere alternatieven bestaan. Eender wat je doet, er is prima software voor te krijgen op Windows en minstens 95% van de PC gebruikers die niet gamet heeft zelfs genoeg aan wat Linux te bieden heeft.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 17 januari 2017 @ 13:29:23 #263
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_168218217
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 13:20 schreef Pheno het volgende:

[..]

Niets moet.Dat mensen met hun blik op oneindig als schaapjes al het nieuwe kopen: dat is hen aan te rekenen, niet Apple (of welk merk dan ook wat dat betreft :) ).
Niets moet, nee. Alleen zorgt Apple er wel heel bewust voor dat je keuzes vrij beperkt zijn, omdat ze dondersgoed weten dat mensen met een sterke voorkeur voor MacOS of iOS goede redenen voor die voorkeur hebben.
pi_168218298
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 13:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Vandaar "zogezegd'. ;)
Mensen hebben goede alternatieven maar mensen stappen niet gemakkelijk over naar een andere software-omgeving. Ja, dat is hun eigen schuld aangezien er goede alternatieven bestaan en er zelfs betere alternatieven bestaan. Eender wat je doet, er is prima software voor te krijgen op Windows en minstens 95% van de PC gebruikers die niet gamet heeft zelfs genoeg aan wat Linux te bieden heeft.
Er is geen betere, want het OS is echt een kwestie van smaak. Jouw afkeer tegen Apple is wel duidelijk hoor, maar als ze iets op orde hebben dan is het wel hun OS, net zoals Android al tijden volwassen is :P

Ik heb geen Windows machine thuis, dus voor mij is de integratie met andere Apple spullen die ik heb wel erg fijn. Om maar een voorbeeld te noemen. En zo zijn er allerlei argumenten om de een beter dan de ander te vinden.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_168219604
Hopelijk een vraag met een makkelijk antwoord.
Ik ben al mijn foto's in albums aan het plaatsen, dat is een stuk makkelijker opzoeken. (hints, tips, must have apps, ik houd me aanbevolen).

Anyway, hoe kan ik zien welke foto's nog niet in een album zitten?
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 17 januari 2017 @ 14:29:29 #266
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_168219666
Yay! 15' 2015 model besteld *O*

Ik heb een volledig Thunderbolt 2 systeem staan en hoef dus nog niet zo nodig over naar een 2016 model.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 17 januari 2017 @ 16:43:05 #267
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_168222725
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:29 schreef Dark_Angelus het volgende:
Yay! 15' 2015 model besteld *O*

Ik heb een volledig Thunderbolt 2 systeem staan en hoef dus nog niet zo nodig over naar een 2016 model.
Veel plezier ermee alvast 👍 Heb zelf ook nog een 2015 versie, nog steeds heel erg blij mee, ook in vergelijking met de 2016 modellen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 17 januari 2017 @ 16:49:38 #268
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_168222882
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Veel plezier ermee alvast 👍 Heb zelf ook nog een 2015 versie, nog steeds heel erg blij mee, ook in vergelijking met de 2016 modellen.
Ja heb max out 2015 gehaald, daar kan ik sowieso nog weer een paar jaar mee door. M'n 13' 2013 gaat nog voor een prima prijs weg. Uitstekende deal zo :Y En gewoon thunderbolt 2 poorten d'r op was nog wel even een vereiste, dus ik dacht voordat ze opeens de 2015 reeks van de site af halen nog maar even bestellen *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 17 januari 2017 @ 19:07:56 #269
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_168226603
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:06 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik blijf jouw vrije definitie van monopolie op zijn zachtst gezegd apart vinden. Maar ik ben het wel met je eens dat Apple MacOS niet gaat licenseren voor andere partijen. Dat zou hen de kans ontnemen om middelmatige specs tegen absurd hoge prijzen te verkopen. Immers: als Razer een licentie op MacOS zou krijgen, zou de verkoop van de 15" MBP direct kelderen.
Ik ben echter wel bang dat des te meer "exclusives" er komen voor hun OS, dat zij het zullen moeten doen. Zij kunnen niet de monopolie houden op systemen voor die software als daar anderen van afhankelijk zijn.

De vraag is alleen: Is er iets wat volledig exclusief voor mac is en geen goed alternatief op Windows? Nee, dat is er niet. Windows had dit wel met Office en moest daarom geloof ik het het een en ander verplicht doen.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 19:13:05 #270
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_168226793
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:30 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Maar dat is niet de definitie van monopolie die retorbrapi hanteert, dus is het geen monopolie. Je moet wel volgens zijn regels spelen ;)

[..]

Dat was te verwachten inderdaad. Persoonlijk verwacht ik ook dat Apple bij de volgende editie MBP ondersteuning voor de Apple Pencil toevoegt, om dat gigantische touchpad daadwerkelijk functonaliteit te geven, en weer een nieuw selling point te hebben. Nu nog een flinke prijsdrop naar een realistische prijs, en ik ga ze serieus overwegen :)
Ik denk dat ze de pencil pas gaan toevoegen als ze iets gaan doen om tablets en laptops te combineren. Je wil niet dat je laptopsales je tablet sales beinvloeden. Ze hebben al jaren een glazen display, touch erbij hadden ze al lang kunnen implementeren, maar behouden ze gewoon voor een andere line-up.

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:52 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Je doet alsof Apple de consument in een wurggreep houdt omdat alleen Apple macOS biedt en dus Apple kan "bepalen wat de consument wil". Die logica gaat alleen op als men gedwongen is macOS te kiezen. En dat is niet zo, want consumenten kunnen uit Windows systemen kiezen die je voor dezelfde doeleinden kan gebruiken. Dat sommige mensen nu eenmaal een voorkeur hebben voor macOS komt niet voort uit dwang vanuit Apple, maar uit vrije wil van de consument. Cruciaal verschil.
Mijn zus is gedwongen om voor Appel te kiezen. Ze heeft sinds dag 1 video editting in Final Cut Pro gedaan op een oude Apple Macbook. Nu werkt ze met dat programma ongeveer 16 uur per dag voor jaren achter elkaar. Ze zal ontzettend veel schade (=tijd) oplopen om nu te switchen naar een ander programma. Apple's laatste producten zijn duur en niet gericht op productiviteit.

Ik ben het met je eens dat er geen sprake is van een wurggreep, maar Apple's gesloten software ecosysteem bindt wel degelijk klanten op een soms onprettige manier.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 19:15:06 #271
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168226865
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 19:13 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze de pencil pas gaan toevoegen als ze iets gaan doen om tablets en laptops te combineren. Je wil niet dat je laptopsales je tablet sales beinvloeden. Ze hebben al jaren een glazen display, touch erbij hadden ze al lang kunnen implementeren, maar behouden ze gewoon voor een andere line-up.

[..]

Mijn zus is gedwongen om voor Appel te kiezen. Ze heeft sinds dag 1 video editting in Final Cut Pro gedaan op een oude Apple Macbook. Nu werkt ze met dat programma ongeveer 16 uur per dag voor jaren achter elkaar. Ze zal ontzettend veel schade (=tijd) oplopen om nu te switchen naar een ander programma. Apple's laatste producten zijn duur en niet gericht op productiviteit.

Ik ben het met je eens dat er geen sprake is van een wurggreep, maar Apple's gesloten software ecosysteem bindt wel degelijk klanten op een soms onprettige manier.
Ze zal maar met een ander vidro editing programma moeten werken op een PC, dan kom je er ineens achter hoe snel FCPX is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 19:17:00 #272
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_168226935
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 19:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze zal maar met een ander vidro editing programma moeten werken op een PC, dan kom je er ineens achter hoe snel FCPX is.
Vertel jij het iemand die niet heel technisch aangelegd is?

Ik snap dat het geen "probleem" is in de ogen van de meeste mensen. Ik zeg ook niet dat Apple de duivel is. Ik zeg enkel dat gesloten ecosystemen dit nadeel hebben en dat bedrijven de geslotenheid kunnen gebruiken en zelfs misbruiken om je binnen te houden.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_168227073
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 19:07 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

De vraag is alleen: Is er iets wat volledig exclusief voor mac is en geen goed alternatief op Windows? Nee, dat is er niet. Windows had dit wel met Office en moest daarom geloof ik het het een en ander verplicht doen.
Uhm, Dat is hooguit gedeeltelijk waar. Microsoft Excel bijvoorbeeld bestond eerst alleen voor Macintosh computers en pas twee jaar later kwam er een Windows-versie van uit.
Die mac-versie heeft niemand ze tot gedwongen lijkt me.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 19:22:45 #274
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168227128
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 19:17 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Vertel jij het iemand die niet heel technisch aangelegd is?

Ik snap dat het geen "probleem" is in de ogen van de meeste mensen. Ik zeg ook niet dat Apple de duivel is. Ik zeg enkel dat gesloten ecosystemen dit nadeel hebben en dat bedrijven de geslotenheid kunnen gebruiken en zelfs misbruiken om je binnen te houden.
Ja, en ze kan ook zelf de vergelijkingen goegelen tussen FCPX en andere video editing software. De geslotenheid van het ecosysteem heeft ook tot gevolg dat OSX ongelofelijk stabiel is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168228647
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:26 schreef opgebaarde het volgende:
Anyway, hoe kan ik zien welke foto's nog niet in een album zitten?
Ik neem aan dat je het over de Photos app hebt voor macOS?

In dat geval kun je een Smart Album aanmaken (File → New Smart Album...) met de volgende regel:

• Album
• is not
• Any

Als het goed is, zie je alle foto's die je nog niet in een album geplaatst hebt in dit Smart Album.
pi_168229405
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 19:13 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Apple's gesloten software ecosysteem
Welk gesloten software ecosysteem? Op iOS ok, maar voor MacOS kan iedereen die dat wil gewoon installeren wat hij of zij wil. Dat er geen werkelijk alternatief lijkt te zijn voor Final Cut tot je bij de toch wat simpeler Adobe Premier Elements aankomt, maakt het ecosysteem nog niet gesloten.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_168237719
Zondag naar de apple store om mijn 6s batterij te vervangen, eindelijk.

Weet iemand of je hem dezelfde dag dan terugkrijgt?
pi_168238542
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:07 schreef chibibo het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je het over de Photos app hebt voor macOS?

In dat geval kun je een Smart Album aanmaken (File → New Smart Album...) met de volgende regel:

• Album
• is not
• Any

Als het goed is, zie je alle foto's die je nog niet in een album geplaatst hebt in dit Smart Album.
Dankjewel voor je reactie!!
Maar sorry nee ik ben een windowsmongool. Ik lees nu dat ik totaal onduidelijk was

Ik probeer alle foto's op mijn icloud, ipad en iphone te ordenen. Dus foto's in albums te plaatsen. Dus dat icloud werkt best lekker via een browser, maar ik zie niet welke foto's ik al wel en niet in een album heb geplaatst (als ik op mijn telefoon, ipad of icloud werk) en googelen kan ik blijkbaar ook al niet ;( .

Dus ik zie graag ergens alle foto's die nog niet in een album zitten. Kijk ik ergens overheen? Heb ik een app nodig?
Mijn leidinggevende thuis heeft wel een iMac maar die gebruik hier liever niet voor, tenzij hoogst noodzakelijk.
  woensdag 18 januari 2017 @ 09:54:05 #279
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168238829
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:33 schreef Litpho het volgende:

[..]

Welk gesloten software ecosysteem? Op iOS ok, maar voor MacOS kan iedereen die dat wil gewoon installeren wat hij of zij wil. Dat er geen werkelijk alternatief lijkt te zijn voor Final Cut tot je bij de toch wat simpeler Adobe Premier Elements aankomt, maakt het ecosysteem nog niet gesloten.
Euh, nee, als jij geen apple geauthoriseerde ontwikkelaar bent loopt de sw die je voor OSX maakt niet zomaar. Default staat dat dicht. Je kan dus niet zomaar alle sw die je op internet vind installeren.
Zelfs als het geinstalleerd is en apple trekt de licentie in, bv omdat het schadelijke sw is, loopt de sw niet meer, je kan hem niet opstarten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168239065
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Euh, nee, als jij geen apple geauthoriseerde ontwikkelaar bent loopt de sw die je voor OSX maakt niet zomaar. Default staat dat dicht. Je kan dus niet zomaar alle sw die je op internet vind installeren.
Zelfs als het geinstalleerd is en apple trekt de licentie in, bv omdat het schadelijke sw is, loopt de sw niet meer, je kan hem niet opstarten
Weet je dit 100% zeker?
pi_168239214
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 08:33 schreef Vlaggenroof het volgende:
Zondag naar de apple store om mijn 6s batterij te vervangen, eindelijk.

Weet iemand of je hem dezelfde dag dan terugkrijgt?
Voor zover mij bekend ben je 1 a 2 uur je telefoon kwijt.
pi_168239307
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Euh, nee, als jij geen apple geauthoriseerde ontwikkelaar bent loopt de sw die je voor OSX maakt niet zomaar. Default staat dat dicht. Je kan dus niet zomaar alle sw die je op internet vind installeren.
Zelfs als het geinstalleerd is en apple trekt de licentie in, bv omdat het schadelijke sw is, loopt de sw niet meer, je kan hem niet opstarten
Waar haal je dit vandaan? Met de hoeveelheid freeware voor MacOS heb ik hier sterk mijn twijfels bij. Kwestie van aanvinken dat je software van onbekende bronnen/gedownloade .dmg's wilt installeren, daarna kan je naar mijn ervaring vrijuit alles installeren. Of ik ben in die acht jaar toevallig nog nooit iets tegen gekomen van niet geautoriseerde ontwikkelaars.
pi_168239393
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 10:31 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Waar haal je dit vandaan? Met de hoeveelheid freeware voor MacOS heb ik hier sterk mijn twijfels bij. Kwestie van aanvinken dat je software van onbekende bronnen/gedownloade .dmg's wilt installeren, daarna kan je naar mijn ervaring vrijuit alles installeren. Of ik ben in die acht jaar toevallig nog nooit iets tegen gekomen van niet geautoriseerde ontwikkelaars.
Volgens mij zit Piet hier inderdaad mis.
pi_168239477
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Euh, nee, als jij geen apple geauthoriseerde ontwikkelaar bent loopt de sw die je voor OSX maakt niet zomaar. Default staat dat dicht. Je kan dus niet zomaar alle sw die je op internet vind installeren.
Zelfs als het geinstalleerd is en apple trekt de licentie in, bv omdat het schadelijke sw is, loopt de sw niet meer, je kan hem niet opstarten
Je praat poep heb ik het idee.
Dit heb ik werkelijk nog nooit meegemaak.

Waar haal jij dit vandaan?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_168239672
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 10:37 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Volgens mij zit Piet hier inderdaad mis.
Nou ja, het kan zijn dat er dergelijke regels zijn omtrent software via de mac AppStore. Maar ik kan mij niet voorstellen dat freeware als Gimp, Transmission of Handbrake hieronder valt.
pi_168239745
Wat Piet zegt klopt, standaard weigert macOS apps op te starten die van een onbekende (niet gelicenseerde) ontwikkelaar zijn. Je krijgt dan een melding van Gatekeeper, zit sinds 10.7 in macOS geloof ik. Je kan deze restrictie natuurlijk wel uitzetten in je voorkeuren, of op individuele basis apps toestaan door rechts te klikken op een app, dan krijg je alsnog de optie om de app te openen.
pi_168239839
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:00 schreef retorbrapi het volgende:
Wat Piet zegt klopt, standaard weigert macOS apps op te starten die van een onbekende (niet gelicenseerde) ontwikkelaar zijn. Je krijgt dan een melding van Gatekeeper, zit sinds 10.7 in macOS geloof ik. Je kan deze restrictie natuurlijk wel uitzetten in je voorkeuren, of op individuele basis apps toestaan door rechts te klikken op een app, dan krijg je alsnog de optie om de app te openen.
Dan klopt het dus niet (helemaal) wat Piet zegt.

De functionaliteit die jij omschrijft ken ik inderdaad wel, geld voor apps volgens mij ontwikkeld en gesigned in Xcode.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2017 11:07:15 ]
  woensdag 18 januari 2017 @ 12:58:50 #288
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168242005
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 10:31 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Waar haal je dit vandaan? Met de hoeveelheid freeware voor MacOS heb ik hier sterk mijn twijfels bij. Kwestie van aanvinken dat je software van onbekende bronnen/gedownloade .dmg's wilt installeren, daarna kan je naar mijn ervaring vrijuit alles installeren. Of ik ben in die acht jaar toevallig nog nooit iets tegen gekomen van niet geautoriseerde ontwikkelaars.
Zoals zei, default staat dat uit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168242061
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals zei, default staat dat uit
Dat klopt helemaal :)

Ik denk dat de verwarring ontstond vanuit het bericht dat je citeerde. Daarmee wekte je de indruk dat je stelde dat je niet alle software kunt installeren. Dat kun je wel. Het is niet alsof die blokkade uitzetten iets is wat je diep in de instellingen moet doen. Het is simpelweg een vinkje aanzetten bij de pop-up die je krijgt als je de eerste keer een programma van het internet probeert te installeren. Mijn moeder zou dat nog uit kunnen zetten.
  woensdag 18 januari 2017 @ 13:04:05 #290
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168242095
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 13:02 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal :)

Ik denk dat de verwarring ontstond vanuit het bericht dat je citeerde. Daarmee wekte je de indruk dat je stelde dat je niet alle software kunt installeren. Dat kun je wel. Het is niet alsof die blokkade uitzetten iets is wat je diep in de instellingen moet doen. Het is simpelweg een vinkje aanzetten bij de pop-up die je krijgt als je de eerste keer een programma van het internet probeert te installeren. Mijn moeder zou dat nog uit kunnen zetten.
Nee, de verwarring is omdat de zelfbenoemde experts hier beter schreeuwen dan lezen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168242280
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Euh, nee, als jij geen apple geauthoriseerde ontwikkelaar bent loopt de sw die je voor OSX maakt niet zomaar. Default staat dat dicht.
Dat is waar. Gegeven hoe makkelijk en legitiem die default aan te passen is, weet ik niet of ik daar de term "gesloten ecosysteem" voor zou gebruiken. Het is niet alsof je je MacBook hoeft te jailbreaken tenslotte.

Maar goed, dan wordt het een definitiekwestie. Bij een gesloten ecosysteem denk ik eerder aan "Apple stond het langere tijd niet toe om een andere browser dan Safari op je iPhone te zetten".
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  woensdag 18 januari 2017 @ 13:23:25 #292
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168242482
Verder vind ik de voordelen van het restrictieve beleid van Apple zwaar opwegen tegen de nadelen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168242513
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 13:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, de verwarring is omdat de zelfbenoemde experts hier beter schreeuwen dan lezen.
Op welke zelfbenoemde experts doel je nu? Want zoals ik het lees, hebben zowel jij als Litpho beiden gelijk: standaard kun je niet zomaar alles installeren, zoals jij aangaf. Aan de andere kant is het wél heel makkelijk een vinkje aan te zetten waardoor je wél alles kunt installeren wat je wilt. Van een echt gesloten systeem (zoals bij iOS wel het geval is) is dus niet echt sprake, zoals Litpho volgens mij ook bedoelde.

Op iOS kun je alleen software via de AppStore installeren als gebruiker, en heb je developer privileges nodig om (alleen op je eigen toestel) software buiten de AppStore te kunnen installeren. Dat is een echt gesloten systeem, en MacOS is meer open toegankelijk voor gebruikers.

De indruk die jouw reactie wekte, was dat het op MacOS net zo werkte als op iOS. In ieder geval kreeg ik dat idee, vandaar dat ik om verduidelijking vroeg. Ik heb de afgelopen anderhalf jaar voornamelijk op Windows gewerkt, dus het had zomaar gekund dat dingen veranderd waren.
pi_168242730
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Verder vind ik de voordelen van het restrictieve beleid van Apple zwaar opwegen tegen de nadelen.
Dat absoluut. Ik zou nooit mijn bankzaken willen regelen op een Android-telefoon, bijvoorbeeld.
pi_168243524
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 13:24 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Op welke zelfbenoemde experts doel je nu? Want zoals ik het lees, hebben zowel jij als Litpho beiden gelijk: standaard kun je niet zomaar alles installeren, zoals jij aangaf. Aan de andere kant is het wél heel makkelijk een vinkje aan te zetten waardoor je wél alles kunt installeren wat je wilt. Van een echt gesloten systeem (zoals bij iOS wel het geval is) is dus niet echt sprake, zoals Litpho volgens mij ook bedoelde.

Op iOS kun je alleen software via de AppStore installeren als gebruiker, en heb je developer privileges nodig om (alleen op je eigen toestel) software buiten de AppStore te kunnen installeren. Dat is een echt gesloten systeem, en MacOS is meer open toegankelijk voor gebruikers.

De indruk die jouw reactie wekte, was dat het op MacOS net zo werkte als op iOS. In ieder geval kreeg ik dat idee, vandaar dat ik om verduidelijking vroeg. Ik heb de afgelopen anderhalf jaar voornamelijk op Windows gewerkt, dus het had zomaar gekund dat dingen veranderd waren.
Het staat je vrij om android te installeren op je iphone(dat kan).
pi_168243530
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 14:11 schreef icloud het volgende:

[..]

Het staat je vrij om android te installeren op je iphone(dat kan).
Waarom zou ik dat willen?
pi_168244779
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 10:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Voor zover mij bekend ben je 1 a 2 uur je telefoon kwijt.
Oh dat is wel fijn. Ik hoop dan ook dat de batterijen op voorraad zijn..

Ik wordt helemaal chaggerijnig van mijn batterij.

Ik was vorie week bij de Amac, deze gingen testen of die noet te ver doorgebogen was... het was minimaal zeiden ze... ik stond perplex. Hoop dat ze bij de store hier anders naar kijken..
  donderdag 19 januari 2017 @ 16:37:00 #298
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_168270573
Sinds vorige week trotse eigenaar van een iMac. :)

Heb een vraagje: Ik wil graag TV kijken op m'n iMac. Het liefst met de Ziggo GO app(is voor iPhne en iPad). Volgens mij is die app er niet voor iMac? Is het mogelijk om iPAd apps te openen met een iMac?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_168270681
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 16:37 schreef satecl het volgende:
Sinds vorige week trotse eigenaar van een iMac. :)

Heb een vraagje: Ik wil graag TV kijken op m'n iMac. Het liefst met de Ziggo GO app(is voor iPhne en iPad). Volgens mij is die app er niet voor iMac? Is het mogelijk om iPAd apps te openen met een iMac?
Dat laatste niet, maar ZiggoGO heeft dit: https://www.ziggogo.tv/nl/
Gebruikt wel Silverlight :r
  donderdag 19 januari 2017 @ 17:36:05 #300
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_168271766
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 16:42 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat laatste niet, maar ZiggoGO heeft dit: https://www.ziggogo.tv/nl/
Gebruikt wel Silverlight :r
Top! Jammer dat het niet kan, maar evengoed een alternatief.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_168274623
Ik zit iets via mijn Apple TV te kijken, serie stopt en er kwamen 4 cijfers in beeld, die code van Apple in de blokjes. Ik dacht eerst huh waarom moet ik nou wat in gaan voeren?
Dichterbij lezend zag ik staan:
Airplay verbinding. "Naam onderbuurman" 's Mac wil verbinding maken met deze Apple TV.

Ik heb op menu geklikt en toen ging mijn serie weer verder. Even naar instellingen gegaan en Airplay uitgezet.
Verder dan via die weg kan iemand toch niet zomaar op je Apple TV komen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')