Ik kan zeker kijken naar een I-mac. Maar de iMac is zeker niet mooier dan menig high-end displays.quote:
Jawel joh. Die high end displays hebben geen zilveren appeltje erop.quote:Op maandag 9 januari 2017 14:51 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Ik kan zeker kijken naar een I-mac. Maar de iMac is zeker niet mooier dan menig high-end displays.
Nah, welke high-end displays zijn er mooier dan?quote:Op maandag 9 januari 2017 14:51 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Ik kan zeker kijken naar een I-mac. Maar de iMac is zeker niet mooier dan menig high-end displays.
Volgens mij kan ik die altijd wel ergens aan klikken op de site / in de mail.quote:Op maandag 9 januari 2017 16:59 schreef zalkc het volgende:
pfff...
Die Apple pagina om je bestelling te volgen is ook niet overdreven duidelijk. Blijkbaar is een track en trace code doorgeven ook al lastig.
Maar goed, ik ga ervan uit dat de status "Onderweg naar klant" inhoud dat ik morgen mijn nieuwe MBP binnenkrijg
Ik bedoel links bovenaan de post...quote:Op maandag 9 januari 2017 14:51 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Puur display:quote:Op maandag 9 januari 2017 16:25 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Nah, welke high-end displays zijn er mooier dan?
ben oprecht wel benieuwd eigenlijk
Vind ik persoonlijk beiden niet zo geslaagd. De bovenste al helemaal niet.quote:Op maandag 9 januari 2017 18:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Puur display:
[ afbeelding ]
All-in-one:
[ afbeelding ]
Als je wilt fappen op het zilveren appeltje, is het scherm van Dell niet geslaagd, nee. Als je daadwerkelijk productief wilt zijn, en het best mogelijke scherm wilt hebben, is dat wel degelijk een goede keuze. Daarnaast kun je het argument geven dat het scherm van Dell (en de Surface Studio eigenlijk ook) een veel cleaner design hebben dan de iMac, die gigantische randen om het scherm heeft die als voornaamste functie het tentoonstellen van het Apple-logo hebben.quote:Op maandag 9 januari 2017 18:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vind ik persoonlijk beiden niet zo geslaagd. De bovenste al helemaal niet.
Maar dat is persoonlijk. Ik zou sowieso nooit een computer in de woonkamer zetten.
Dat appeltje maakt mij geen reet uit.quote:Op maandag 9 januari 2017 18:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Als je wilt fappen op het zilveren appeltje, is het scherm van Dell niet geslaagd, nee. Als je daadwerkelijk productief wilt zijn, en het best mogelijke scherm wilt hebben, is dat wel degelijk een goede keuze. Daarnaast kun je het argument geven dat het scherm van Dell (en de Surface Studio eigenlijk ook) een veel cleaner design hebben dan de iMac, die gigantische randen om het scherm heeft die als voornaamste functie het tentoonstellen van het Apple-logo hebben.
Maar een Apple-adept zal natuurlijk nooit een design geslaagd vinden, tenzij Jony Ive uitlegt waarom het design zo mooi is. Gelukkig mogen smaken verschillen
Wat gezellig, andermans mening willen diskwalificeren door de ander een apple adept te noemen.quote:Op maandag 9 januari 2017 19:39 schreef Splackavellie02 het volgende:
Je zou de discussie ook vriendelijk kunnen houden en het niet meteen persoonlijk maken 😊 Zoals ik zei: smaken verschillen. Dat is prima. Het zou je sieren als jij dat ook accepteert.
Ik gaf gewoon antwoord op een vraag die gesteld werd. Je hoeft je niet overal in te mengen. Mag wel, natuurlijk. Maar houd het dan wel gezellig.
Ik noemde je geen Apple adept. Kun je hiermee ophouden alsjeblieft? Dat verziekt het topic alleen maar. Als je mij van dingen wilt beschuldigen, mag je een TR doen of je in het feedback topic melden.quote:Op maandag 9 januari 2017 19:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat gezellig, andermans mening willen diskwalificeren door de ander een apple adept te noemen.
Ahum. Wat hij zei.quote:
Not bad, ik vind die MS surface studio best tof, helemaal niet verkeerd zelfs. Het scherm vind ik, gewoon, een scherm, qua design niet erg aantrekkelijk, maar ik geloof direct dat zoiets erg productief kan werken. Ik zou eigenlijk eens zo'n scherm moeten uitproberen om te bekijken of het wat isquote:Op maandag 9 januari 2017 18:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Als je wilt fappen op het zilveren appeltje, is het scherm van Dell niet geslaagd, nee. Als je daadwerkelijk productief wilt zijn, en het best mogelijke scherm wilt hebben, is dat wel degelijk een goede keuze. Daarnaast kun je het argument geven dat het scherm van Dell (en de Surface Studio eigenlijk ook) een veel cleaner design hebben dan de iMac, die gigantische randen om het scherm heeft die als voornaamste functie het tentoonstellen van het Apple-logo hebben.
Maar een Apple-adept zal natuurlijk nooit een design geslaagd vinden, tenzij Jony Ive uitlegt waarom het design zo mooi is. Gelukkig mogen smaken verschillen
Ik sluit mij hier eigenlijk gewoon bij aan.quote:Op maandag 9 januari 2017 18:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Misschien TransIP Stack?quote:Op maandag 9 januari 2017 23:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik wil een cloud opslag voor mijn fotos en andere documenten. Iemand een idee van de verschillen tussen iCloud, google drive, amazon cloud? Zijn er cons? Is er een betere aanbieder?
Heb je daar ervaring mee?quote:Op dinsdag 10 januari 2017 09:24 schreef Aether het volgende:
[..]
Misschien TransIP Stack?
https://www.transip.nl/stack/
Ik heb zelf de gratis variant nu een jaar die prima werkt.quote:
Ik wil ca 1TB uploaden, dus dat lijkt me niet geschiktquote:Op dinsdag 10 januari 2017 09:59 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik heb zelf de gratis variant nu een jaar die prima werkt.
De uploadsnelheid lijkt wel wat laag dus waarschijnlijk minder geschikt als je heel veel wilt uploaden.
Interview: https://www.bnr.nl/radio/(...)k-en-de-stemcomputer (4:55 minuut).
En: DIG / TransIP: Stack, 1000GB gratis cloud opslag
Je hebt legio aanbieders. Zipcloud biedt onbeperkte opslag voor 6,95 volgens mij. Trans-IP biedt tegen betaling ook meer dan de gratis 1 TB.quote:Op maandag 9 januari 2017 23:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik wil een cloud opslag voor mijn fotos en andere documenten. Iemand een idee van de verschillen tussen iCloud, google drive, amazon cloud? Zijn er cons? Is er een betere aanbieder?
Doel je op de snelheid of de grootte?quote:Op dinsdag 10 januari 2017 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik wil ca 1TB uploaden, dus dat lijkt me niet geschikt
Ik weet dat er legio aanbieders zijn, ik zoek naar wat de ervaringen zijn. Ik zie het vooral als backup van mijn fotos, andere media files etc. Er staat geen informatie in de interessant is voor anderen. Ik wil uiteraard niet dat de aanbieder het auteursrecht schend. Of het in NL staat of niet, pff, het is geen zakelijke of bedrijfsinformatie.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 13:58 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Je hebt legio aanbieders. Zipcloud biedt onbeperkte opslag voor 6,95 volgens mij. Trans-IP biedt tegen betaling ook meer dan de gratis 1 TB.
Grote verschil zit hem vooral dat sommige providers extra web apps bieden om je foto's te bewerken en te bekijken, in plaats van 'gewoon' opslag. De keuze is aan jou.
Daarnaast geldt nog hoe belangrijk je het vindt waar de data wordt opgeslagen, wil je graag NL servers of maakt het je niet uit?
Snelheid, jij zegt dat de upload traag is.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:20 schreef Aether het volgende:
[..]
Doel je op de snelheid of de grootte?
De betaalde versie biedt 2 TB of 10 TB plus backups.
Snelheid zou ik kunnen testen hoewel ik zelf meestal de webvariant gebruik en niet als schijf koppel (deze is op de Mac vreemd genoeg vrij traag).
Top. Dat laatste is ook wel erg handig, mijn oorkussens zijn minder comfortabel geworden door het zweten. Sowieso is het een groot voordeel als je zulke dingen kan losmaken zodat je ze eens kan wassen of je ze kan vervangen.quote:Op maandag 9 januari 2017 11:52 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik heb de Jaybird X2's. Die zitten bij mij perfect, hebben beter geluid en langere accuduur, en levenslange garantie tegen zweetschade.
Ah, op die fiets. Ik heb persoonlijk goede ervaringen met Google Drive, ik vind het alleen wel vrij prijzig als het echt over sloten met data gaat, ik heb 200GB en die gebruik ik vooral voor opslag van foto's, synchronisatie tussen iPhone en alle Macjes hier in huis, met als voordeel dat je foto's kan bekijken, (licht) bewerken met de web en iOS app. Snelheid is prima, stabiel en betrouwbaar, je kan gerust je MacBook dicht doen en hij gaat verder waar hij was, back-up terugzetten gaat prima. Goede indexatie van foto's o.b.v. metadata en kunstmatige intelligentie die door foto's gaat.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet dat er legio aanbieders zijn, ik zoek naar wat de ervaringen zijn. Ik zie het vooral als backup van mijn fotos, andere media files etc. Er staat geen informatie in de interessant is voor anderen. Ik wil uiteraard niet dat de aanbieder het auteursrecht schend. Of het in NL staat of niet, pff, het is geen zakelijke of bedrijfsinformatie.
Toevallig heb ik de bovenste (in een ander formaat) midden in mijn woonkamer gehad, en heb ik deze uiteindelijk vervangen door een iMac omdat......... de iMac er een stuk beter uitzag. De dunne bezel is zeker mooi maar dat is dan ook het enige. De achterkant is gewoon een plastic gebeuren met een plastic klepje en het feit dat je minstens 2 kabels nodig hebt maakt het een stuk minder strak dan de iMac wat gewoon een dunne plaat aluminium + glas is met enkel een voedingskabel eraan. De Dell staat nu in de werkkamer, tegen de muur.quote:Op maandag 9 januari 2017 18:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Puur display:
[ afbeelding ]
All-in-one:
[ afbeelding ]
OK, omdat je 1 TB noemde dacht ik dat je op de gratis Stack doelde.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Snelheid, jij zegt dat de upload traag is.
Je kan met command + ` wisselen tussen schermen binnen een applicatie. Als je niet al te veel documenten open het staan is dat vaak sneller dan via je menubalk of dashboard o.i.d. te werken.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 14:10 schreef DePresident. het volgende:
Hoihoi,
Vraagje: Is het mogelijk dat, wanneer ik over de dock van mijn MacBook schuif, allebei de vensters verschijnen van bijvoorbeeld de openstaande Word bestanden. Het switchen tussen meerdere Word bestanden die openstaan doe ik nu namelijk via de F3 toets, maar kan dit makkelijker?
Het is dus vergelijkbaar met dit, zoals op een Windows direct gebeurt:
[ afbeelding ]
Alvast bedankt.
Rechtermuisknop op je icon in de dock (of in ieder geval dat menu tevoorschijn toveren wat onder rechtermuisknop zit) en dan zie je in sommige programma's de titels van de vensters die geopend zijn (bij Word niet zie ik) en je kan ook daar kiezen voor toon alle vensters.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 14:10 schreef DePresident. het volgende:
Hoihoi,
Vraagje: Is het mogelijk dat, wanneer ik over de dock van mijn MacBook schuif, allebei de vensters verschijnen van bijvoorbeeld de openstaande Word bestanden. Het switchen tussen meerdere Word bestanden die openstaan doe ik nu namelijk via de F3 toets, maar kan dit makkelijker?
Het is dus vergelijkbaar met dit, zoals op een Windows direct gebeurt:
[ afbeelding ]
Alvast bedankt.
Deze is zo fijn he. Genieten, net als ctrl + pijltje links/rechts voor switchen van bureaublad!quote:Op vrijdag 13 januari 2017 15:01 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Je kan met command + ` wisselen tussen schermen binnen een applicatie. Als je niet al te veel documenten open het staan is dat vaak sneller dan via je menubalk of dashboard o.i.d. te werken.
Zoiets, ja.quote:Op maandag 9 januari 2017 14:56 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Jawel joh. Die high end displays hebben geen zilveren appeltje erop.
De Surface Studio is een zeer geslaagd testproduct (zo is het ook in de markt gezet: beperkte oplage, experiment) maar heeft ook wel wat mankementen. Het grootste mankement is dat je geen andere computer kan aansluiten op die monitor, toch wel een groot probleem als die hardware niet meer volstaat. De grafische kaart is nogal zwak, het zou leuk zijn als Micrsoft daar meer keuze in geeft, van de beide bedrijven. Het beste zou het zijn als MS het scherm apart van de computer zou kopen. Het scherm is zeer goed, het kan nog wat worden verbeterd volgens de experts (mensen die met een veel duurder scherm tekenen en die hier en daar nog wat drukgerelateerde kritiek hebben wat voor hen een serieus probleem is) maar dat komt wel bij de volgende generatie of met softwareupdates. Het scharnier staat als een huis, niets aan veranderen! Gewoon apart dat scherm kopen en meer mensen zullen het kopen.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 02:13 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Enkel voor de look een dikke premium betalen is dan wel al snel een brug te ver. Sindsdien zijn andere fabrikanten flink vooruit gegaan. Ik vind het Dell scherm enorm mooi, maar is no-nonsense zakelijk. Als AIO pakt de surface studio natuurlijk de hoofdprijs (al heb ik mij nog niet echt in mogelijke mankementen).
Ik snap je punt, ik denk ook dat je gelijk hebt voor een groot deel, echter zie ik voor MS weinig reden om het scherm los te verkopen, zonder concurrentie. De schermmarges zijn lager dan de marges van een volledig product. Als ze de Surface Studio al een pass-through zou geven om het scherm op een andere pc te gebruiken, zou het al erg fijn maken. Maar andere grote AIO fabrikanten (kijk even naar Apple) doen dat ook niet. Zo lang de Surface studio een exclusief product is, voor een selecte doelgroep snap ik dat MS het rendement zo hoog mogelijk wil houden.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 23:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Interessant voor wie de laatste iPhone heeft gekocht, Audiotechnica gaat binnenkort ook draadloze inears verkopen. Iets om in de gaten te houden, dit bedrijf maakt goede producten met een uitstekende performance/prijs-ratio.
[..]
De Surface Studio is een zeer geslaagd testproduct (zo is het ook in de markt gezet: beperkte oplage, experiment) maar heeft ook wel wat mankementen. Het grootste mankement is dat je geen andere computer kan aansluiten op die monitor, toch wel een groot probleem als die hardware niet meer volstaat. De grafische kaart is nogal zwak, het zou leuk zijn als Micrsoft daar meer keuze in geeft, van de beide bedrijven. Het beste zou het zijn als MS het scherm apart van de computer zou kopen. Het scherm is zeer goed, het kan nog wat worden verbeterd volgens de experts (mensen die met een veel duurder scherm tekenen en die hier en daar nog wat drukgerelateerde kritiek hebben wat voor hen een serieus probleem is) maar dat komt wel bij de volgende generatie of met softwareupdates. Het scharnier staat als een huis, niets aan veranderen! Gewoon apart dat scherm kopen en meer mensen zullen het kopen.
Intel en Apple lijken qua dat veel op elkaar. Als ze ergens een monopolie kunnen behalen, dan gaan ze over lijken heen om dat doel te behalen. Dit heeft Intel al eens bewezen door OEM fabrikanten om te kopen. Apple staat bekend om haar ecosysteem met soft en hardware.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 22:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zoiets, ja.
Apple gebruikt in het algemeen goede beeldschermen maar het is niets wat niet verkrijgbaar is buiten Apple, Apple koopt ze ook maar van andere bedrijven. Wel hadden ze tijdelijk een exclusiviteit gekocht voor de 5k. Boeiend. Een slechte zaak maar niemand zal hier wakker van liggen. Dat ze in het verleden ook tijdelijke exclusiviteit kochten voor Intel CPU's was vervelender. Dat mag je bedrijven zoals Intel nog meer kwalijk nemen dan bedrijven zoals Apple.
Zoals de Dell Canvas bedoel je?quote:Op vrijdag 13 januari 2017 23:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Interessant voor wie de laatste iPhone heeft gekocht, Audiotechnica gaat binnenkort ook draadloze inears verkopen. Iets om in de gaten te houden, dit bedrijf maakt goede producten met een uitstekende performance/prijs-ratio.
[..]
De Surface Studio is een zeer geslaagd testproduct (zo is het ook in de markt gezet: beperkte oplage, experiment) maar heeft ook wel wat mankementen. Het grootste mankement is dat je geen andere computer kan aansluiten op die monitor, toch wel een groot probleem als die hardware niet meer volstaat. De grafische kaart is nogal zwak, het zou leuk zijn als Micrsoft daar meer keuze in geeft, van de beide bedrijven. Het beste zou het zijn als MS het scherm apart van de computer zou kopen. Het scherm is zeer goed, het kan nog wat worden verbeterd volgens de experts (mensen die met een veel duurder scherm tekenen en die hier en daar nog wat drukgerelateerde kritiek hebben wat voor hen een serieus probleem is) maar dat komt wel bij de volgende generatie of met softwareupdates. Het scharnier staat als een huis, niets aan veranderen! Gewoon apart dat scherm kopen en meer mensen zullen het kopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |