Je weet echt niet wat financial lease is he? Het is gewoon een mooie term van een lening voor een auto op naam van de zaak. Het heeft helemaal NIKS met leasen te maken verder.quote:Op woensdag 16 november 2016 10:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die zou hij dan ook gewoon bij een dealer gehaald hebben, gezien je nieuwprijzen hanteert.
En dan kun je ook een normaal leasecontract afsluiten met een leasemaatschappij, heb je ook gelijk geen zorgen meer over de auto.
IPV een verkapte lening waarbij alle onderhoud en andere lasten nog wel voor jezelf zijn.
Het gaat me niet om de auto. Het gaat me om de gedachtengang erachter, dat ie geen proefrit maakt, daar ook niet op staat, dat ie 't motorlampje aan ziet gaan en dan het verhaal 'komt wel goed' slikt zonder dingen op papier, dat ie de auto ongetest mee neemt. Het afgeven van de Golf, etc. Het laat gewoon een en al naïviteit zien, en ik vraag me dan vooral af waarom je, als je dan gaat leasen, waarom je dan bij een shady bedrijf als dit uitkomt, waar je dan zaken mee doet terwijl er allerlei alarmbellen zouden moeten afgaan als je ook maar een heel klein beetje onderzoek doet.quote:Op woensdag 16 november 2016 10:29 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, de auto afgeven is 1. Dat het bedrijf daadwerkelijk eigenaar wordt is 2. Zolang het financial lease contract niet is ingelost kan het autobedrijf de auto toch niet op naam zetten.
Daarbij is de keuze om een zo'n auto niet bij een dealer te kopen natuurlijk niet slim. Echter heeft men commentaar op dat het niet zou kunnen dat hij een auto van 33.000 euro koopt en dat het geld over de balk smijten is.
Je kent toch helemaal de situatie van de TS niet? Misschien is TS wel de next Warren Buffett en maakt hij met gemak 30% winst op zijn geld. Dan ben je juist dom om geen geld te lenen..quote:Op woensdag 16 november 2016 10:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die zou hij dan ook gewoon bij een dealer gehaald hebben, gezien je nieuwprijzen hanteert.
En dan kun je ook een normaal leasecontract afsluiten met een leasemaatschappij, heb je ook gelijk geen zorgen meer over de auto.
IPV een verkapte lening waarbij alle onderhoud en andere lasten nog wel voor jezelf zijn.
Financial lease is juist een voordelige manier van voorfinanciering ten opzichte van een persoonlijke lening, Net zoals een hypotheek een voordelige manier van een lening is door de garantie dat de waarde van het goed de schuld gemakkelijk opeisbaar maakt bij wanbetaling.quote:Op woensdag 16 november 2016 10:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar kennen we net zo goed de situatie van TS niet. De politie zegt dat het een civiele zaak is etc. Nou, wil jij het dan beter weten dan de politie? Het kan ook zijn (en dit is speculatie, maar het IS een mogelijkheid) dat TS hier niet het achterste van zijn tong laat zien, en er nog dingen aan dit verhaal zijn die hij niet heeft verteld, waardoor de politie hem niet serieus neemt.quote:Op woensdag 16 november 2016 10:36 schreef ITrade het volgende:
[..]
Je kent toch helemaal de situatie van de TS niet? Misschien is TS wel de next Warren Buffett en maakt hij met gemak 30% winst op zijn geld. Dan ben je juist dom om geen geld te lenen..
Beter helpt men ts met het waarom de politie hem niet serieus neemt..
Ik weet prima wat financial lease is; de nadelen van een auto aanschaffen in plaats van leasen plus de nadelen van een lening.quote:Op woensdag 16 november 2016 10:35 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Je weet echt niet wat financial lease is he? Het is gewoon een mooie term van een lening voor een auto op naam van de zaak. Het heeft helemaal NIKS met leasen te maken verder.
En daarbij, de keuze voor lease of financial lease wordt gebaseerd op meerdere factoren. Het is echt niet standaard zo dat een lease contract beter is. Sterker nog, voor kleine zelfstandigen is financial lease gewoon de betere oplossing.
Ik had mijn auto ook als financial lease. Op jaarbasis was ik daarmee veel goedkoper uit dan een lease auto.
Nogmaals, wij hebben te weinig info om TS af te rekenen op zijn keuzes en wij weten ook niet hoe zijn financial lease contracten zijn. Dus enige waar wij commentaar op kunnen hebben is het niet slim handelen van hem om met deze garage in zee te gaan.
Alle andere zaken over zijn bedrijf en zijn financial lease contracten zijn overbodig en voegen niks toe.
Nou dat is simpel.quote:Op woensdag 16 november 2016 10:36 schreef ITrade het volgende:
Beter helpt men ts met het waarom de politie hem niet serieus neemt..
Tenzij ik eroverheen heb gelezen. Waaruit blijkt dat TS een bedrijf heeft?quote:Op woensdag 16 november 2016 10:39 schreef Leandra het volgende:
TS had natuurlijk ook gewoon naar de Mercedesdealer kunnen gaan en zakelijk een nieuwe Mercedes kunnen leasen, waarbij hij dan geen zorgen had over onderhoud, verzekering, wegenbelasting enz.
Dit. Maar dat deed hij niet. Hij kwam bij dit bedrijf uit. Dan klopt ook nog eens de advertentie niet, want allerlei beschreven opties waren niet aanwezig, of die zijn niet van tevoren opgevallen (wat me in sommige gevallen van die opties echt lastig lijkt dat niet te zien) of hij heeft er niet naar gekeken (naief) en als het dan wél is opgevallen, dan tóch verder gaan met die hele auto ipv af te vragen 'waarom klopt die advertentie niet'.quote:Op woensdag 16 november 2016 10:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet prima wat financial lease is; de nadelen van een auto aanschaffen in plaats van leasen plus de nadelen van een lening.
Overigens blijf je zelf vrolijk doorgaan met je offtopic over financial lease, dus misschien kun je daar dan ook gewoon mee ophouden, want dat denigrerende "Je weet echt niet wat financial lease is hè" helpt ook niet echt.
Het is simpelweg een lening, maar jij vindt het kennelijk een prima idee als mensen of bedrijven voor dat soort bedragen een lening aangaan voor een auto. En dan niet een auto die ze nodig hebben, zoals een bedrijfsbus bijvoorbeeld, maar een auto die vooral een dure uitstraling heeft.
TS had natuurlijk ook gewoon naar de Mercedesdealer kunnen gaan en zakelijk een nieuwe Mercedes kunnen leasen, waarbij hij dan geen zorgen had over onderhoud, verzekering, wegenbelasting enz.
quote:Op woensdag 16 november 2016 10:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet prima wat financial lease is; de nadelen van een auto aanschaffen in plaats van leasen plus de nadelen van een lening.
Overigens blijf je zelf vrolijk doorgaan met je offtopic over financial lease, dus misschien kun je daar dan ook gewoon mee ophouden, want dat denigrerende "Je weet echt niet wat financial lease is hè" helpt ook niet echt.
Het is simpelweg een lening, maar jij vindt het kennelijk een prima idee als mensen of bedrijven voor dat soort bedragen een lening aangaan voor een auto. En dan niet een auto die ze nodig hebben, zoals een bedrijfsbus bijvoorbeeld, maar een auto die vooral een dure uitstraling heeft.
Hier kwam die aap ineens uit de mouw.quote:Op woensdag 16 november 2016 10:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Tenzij ik eroverheen heb gelezen. Waaruit blijkt dat TS een bedrijf heeft?
quote:
quote:Op woensdag 16 november 2016 10:44 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Hier kwam die aap ineens uit de mouw.
[..]
Lees even terug wie er tegen mij begon over financial lease, diverse malen.quote:Op woensdag 16 november 2016 10:44 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]Juist, jij praat offtopic en dan is het ok, maar als iemand anders het doet die het niet met je eens is, ga je de mod kaart spelen.
Sorry, maar als je had gelezen dan is financial vaak de betere oplossing van de 2. Zeker voor kleine zelfstandigen. Full operational lease is handig voor grote bedrijven met een wagenpark.
En ja, er is niks raars aan een financial lease constructie en is vaak aantrekkelijker fiscaal dan gewoon full operational lease. En vaak ook qua maandbedrag goedkoper.
Nogmaals er zijn te veel factoren in het spel om te beslissen welke optie het best bij een bedrijf past. Dat jij blijft roepen dat full operational lease altijd beter is, zegt wederom genoeg over jouw inhoudelijke kennis hierover.
Jij haalde #91 aan. Ik #95.quote:
Want financial Lease kan niet voor een particulier?quote:Op woensdag 16 november 2016 10:47 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
In zijn OP heeft ie het al over financial lease. Dat had al een hint kunnen zijn.
Nee hoor.quote:Op woensdag 16 november 2016 10:47 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
In zijn OP heeft ie het al over financial lease. Dat had al een hint kunnen zijn.
quote:
Nee. Financial lease is alleen voor ondernemers. Anders is het gewoon een lening met auto als onderpand.quote:Op woensdag 16 november 2016 10:51 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Want financial Lease kan niet voor een particulier?
Onzin.quote:Op woensdag 16 november 2016 10:53 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
[..]
Nee. Financial lease is alleen voor ondernemers. Anders is het gewoon een lening met auto als onderpand.
Ja, tegenwoordig hebben ze een product in de markt gezet dat financial lease voor particulieren heet. Echter zijn daar andere regels in het spel dan financial lease voor bedrijven.quote:
Financial lease is niets meer of minder dan het fiscaal en economisch eigendom verwerven terwijl het juridisch eigendom bij de leasemaatschappij/financieringsmaatschappij (en dus het recht op doorverkoop) terecht komt.quote:Op woensdag 16 november 2016 10:58 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ja, tegenwoordig hebben ze een product in de markt gezet dat financial lease voor particulieren heet. Echter zijn daar andere regels in het spel dan financial lease voor bedrijven.
Dus ja, ze noemen het beestje zo. Echter zijn de regels voor bedrijfsmatige financial lease anders en dus is financial lease voor particulieren gewoon een lening met auto als onderpand.
Nou, niet alleen dat, hij roept dat het feit dat TS in de OP rept over financial lease een hint had kunnen zijn op basis waarvan jij had kunnen weten dat TS een eigen zaak heeft. Later moet hij dan erkennen dat er een product is wat dan blijkbaar financial lease voor particulieren genoemd wordt, maar waarvoor blijkbaar de regels op de achtergrond anders zijn.quote:Op woensdag 16 november 2016 11:01 schreef hottentot het volgende:
[..]
Financial lease is niets meer of minder dan het fiscaal en economisch eigendom verwerven terwijl het juridisch eigendom bij de leasemaatschappij (en dus het recht op doorverkoop) terecht komt.
Overige randvoorwaarden doen hiervoor niet ter zake.
Hoe wil je de btw terugkrijgen van een 2e handse marge auto gekocht bij iemand die geen bedrijf heeft?quote:Op woensdag 16 november 2016 10:28 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ik zou niet weten waarom een auto in de prijsklasse van 33.000 euro waarvan 27.000 ex btw is,
Vordering neerleggen ter terugverkrijging onterecht in rekening gebracht BTW, daarna naar de rechtbank om de mogelijkheid tot inbeslagname te verkrijgen en hiermee een andere schadebak zien te verkrijgen voor verkoopquote:Op woensdag 16 november 2016 11:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hoe wil je de btw terugkrijgen van een 2e handse marge auto gekocht bij iemand die geen bedrijf heeft?
Maar zijn die privatelease producten voor particulieren tegenwoordig financial lease dan? Ik dacht altijd operational lease... Niet dat het voor dit topic wat uit maakt trouwens, maar ff voor mijn eigen duidelijkheid.quote:Op woensdag 16 november 2016 11:01 schreef hottentot het volgende:
[..]
Financial lease is niets meer of minder dan het fiscaal en economisch eigendom verwerven terwijl het juridisch eigendom bij de leasemaatschappij/financieringsmaatschappij (en dus het recht op doorverkoop) terecht komt.
Overige randvoorwaarden doen hiervoor niet ter zake.
Particulieren kunnen kiezen voor financial lease of een andere vorm zoals operational.quote:Op woensdag 16 november 2016 11:17 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Maar zijn die lease producten voor particulieren tegenwoordig financial lease dan? Ik dacht altijd operational lease... Niet dat het voor dit topic wat uit maakt trouwens, maar ff voor mezelf.
Meestal nadat men op zoiets gewezen word verdwijnt men stilletjes uit een topic in plaats van toe te geven dat men zelf ook fout zat en blijft men zonder te posten met ergernis, onbegrip en interne woede uit nieuwsgierigheid toch meelezen.quote:Op woensdag 16 november 2016 11:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, niet alleen dat, hij roept dat het feit dat TS in de OP rept over financial lease een hint had kunnen zijn op basis waarvan jij had kunnen weten dat TS een eigen zaak heeft. Later moet hij dan erkennen dat er een product is wat dan blijkbaar financial lease voor particulieren genoemd wordt, maar waarvoor blijkbaar de regels op de achtergrond anders zijn.
Maar op de voorgrond is 'particuliere financial lease' dus blijkbaar wel mogelijk. Daarmee haalt hij zijn eigen punt onderuit dat je op basis van het feit dat TS in de OP spreekt over financial lease eenduidig kunt concluderen dat hij een eigen bedrijf heeft.
Oké, gezien de reclames tegenwoordig wist ik niet dat ze die keuzes gaven, die wekten bij mij de indruk dat private lease juist operational lease is (betalen belasting, max. 10.000 km per jaar, schades bij inleveren betalen etc etc). Had me er verder nog niet in verdiept.quote:Op woensdag 16 november 2016 11:20 schreef hottentot het volgende:
[..]
Particulieren kunnen kiezen voor financial lease of een andere vorm zoals operational.
Particulier is het vooral voor 2e hands vrij normaal, de rente is doorgaans voordeliger dan een persoonlijk krediet, dus als je wilt financieren kan het aantrekkelijk zijn.
Dat komt omdat zij graag willen dat jij in hun auto rijd i.p.v. zelf ergens een auto te kopen en deze dan van een lease te voorzien.quote:Op woensdag 16 november 2016 11:29 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Oké, gezien de reclames tegenwoordig wist ik niet dat ze die keuzes gaven, die wekten bij mij de indruk dat private lease juist operational lease is (betalen belasting, max. 10.000 km per jaar, schades bij inleveren betalen etc etc). Had me er verder nog niet in verdiept.
quote:Op woensdag 16 november 2016 11:29 schreef hottentot het volgende:
[..]
Meestal nadat men op zoiets gewezen word verdwijnt men stilletjes uit een topic in plaats van toe te geven dat men zelf ook fout zat en blijft men zonder te posten met ergernis, onbegrip en interne woede uit nieuwsgierigheid toch meelezen.
Dergelijke zwakheid zal ook hier wel weer het geval zijn verwacht ik.
Dat is zeker zo en ik verwacht dat we met een paar jaar alle consumentenprogramma's vol hebben met mensen die dachten (of zitten die er nu al vol mee?, kijk ze eigenlijk nooit) ik heb geleased, dus nu is de auto van mij aan het eind van de lease en zich dan pas beseffen dat ze operational lease hadden ipv financial.....quote:Op woensdag 16 november 2016 11:32 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat komt omdat zij graag willen dat jij in hun auto rijd i.p.v. zelf ergens een auto te kopen en deze dan van een lease te voorzien.
Dat is al jaren zo, met allerlei producten, nu dan toevallig deze manier van auto rijden. Dat zijn ook meestal de mensen waarbij de hebberigheid groter is dan het logisch denkvermogen.quote:Op woensdag 16 november 2016 11:36 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Dat is zeker zo en ik verwacht dat we met een paar jaar alle consumentenprogramma's vol hebben met mensen die dachten (of zitten die er nu al vol mee?, kijk ze eigenlijk nooit) ik heb geleased, dus nu is de auto van mij aan het eind van de lease en zich dan pas beseffen dat ze operational lease hadden ipv financial.....
Ja ik snap het eerlijk gezegd ook niet helemaalquote:Op woensdag 16 november 2016 14:35 schreef mrPanerai het volgende:
Ik wist niet dat je een lease mocht verkopen zolang het contract nog loopt.
Bij financial lease kan dat gewoon hoor. Het is namelijk niks anders dan een zakelijke lening met auto als onderpand.quote:Op woensdag 16 november 2016 14:35 schreef mrPanerai het volgende:
Ik wist niet dat je een lease mocht verkopen zolang het contract nog loopt.
Zijn die Financial lease constructies niet altijd, [Deel betalen - x maanden betalen - Restwaarde aflossen ] ?, dan staat TS nog wel wat te wachten.quote:Op woensdag 16 november 2016 14:41 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Bij financial lease kan dat gewoon hoor. Het is namelijk niks anders dan een zakelijke lening met auto als onderpand.
De papieren tot overdracht tenaamstelling zijn in bezit van de financier. Dus pas als het openstaande bedrag is ingelost worden de papieren vrijgegeven.
Dus ja, je zal wel even moeten overleggen met de kopende partij hoe of wat en het is handig de financier even op de hoogte te brengen.
Restwaarde hoeft niet afgesproken te zijn.quote:Op woensdag 16 november 2016 14:54 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Zijn die Financial lease constructies niet altijd, [Deel betalen - x maanden betalen - Restwaarde aflossen ] ?, dan staat TS nog wel wat te wachten.
Ja, al kan je ook kiezen dat je genoeg betaald met restwaarde contract nul.quote:Op woensdag 16 november 2016 14:54 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Zijn die Financial lease constructies niet altijd, [Deel betalen - x maanden betalen - Restwaarde aflossen ] ?, dan staat TS nog wel wat te wachten.
Ik weet niet waar je nou een punt van wil maken.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:16 schreef hottentot het volgende:
Het is de geldverstrekker die bepaalt of aan de voorwaarden is voldaan (of zal worden voldaan) en of de koop doorgang kan vinden.
Dat klopt.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je nou een punt van wil maken.
Als TS gewoon een afkoopsom betaald (wat hij dus afgesproken heeft) is er helemaal niets aan de hand.
Dit inderdaad, plus dat daarnaast van bepaalde heren het gekat op elkaar ook mag stoppen.quote:Op woensdag 16 november 2016 16:10 schreef Vliegbaard het volgende:
Heten, in deel 1 heeft TS al aangegeven dat hij groen licht kreeg van financieringsmaatschappij.
Discussie omtrent afkoop contract/verkoop is in dit topic compleet overbodig.
Aangezien ik het hier helemaal mee eens ben wil ik deze ook even onder de aandacht brengen.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:49 schreef caspervc het volgende:
Echt, kap eens met dat gekut. Als dit mijn topic zou zijn zou ik me dr voor schamen en ook niet meer reageren.
Ik had het over de leeftijd. Dat je op je 17e al een nieuwe Golf op je naam hebt staan en een financieringsmaatschappij daar blijkbaar mee akkoord is. Op je 17e heb je nog geen zelfstandig rijbewijs en ik dacht dat je dan ook niet zomaar een contract kon afsluiten.quote:Op woensdag 16 november 2016 09:50 schreef Policy2 het volgende:
[..]
Waarom zou dat vreemd zijn? Ik heb een eigen onderneming waar ik hard voor werk. Ik maak dagelijks 10 uur. Mag ik dan niet ook even genieten van mijn leven en een mooie auto kopen?
[..]
Hmm, dat is wel een probleem. Als je klaagt over een gebrek ben je namelijk wel verplicht om de verkoper de kans te geven het probleem op te lossen, behalve wanneer hij aangeeft daar niet toe bereid te zijn. Pas dan kan je de koop ontbinden.quote:Op woensdag 16 november 2016 09:44 schreef Policy2 het volgende:
[..]
Ik moest van die bosnier de auto terug brengen. Waardevermindering van de auto heeft te maken dat de auto nu 1 meer eigenaar heeft gehad.. Maar dan ineens 10 % ?
Ik heb na de klachten de verkoper aangeboden om de auto bij de mercedes dealer te laten maken en dan de kosten voor hem. Hij werd razend en vertelde dat hij enkel de auto wilde maken. Dat vond ik geen goed idee aangezien hij mij al een kapotte auto gegeven heeft en ik een 2015 auto graag bij de dealer laat repareren.Ik heb natuurlijk ook geprobeerd om met de prijs te spelen maar dat vond hij geen goed idee.
Onjuiste tellerstand is toch ook te herstellen? Gewoon weer goed zetten.quote:Op woensdag 16 november 2016 16:28 schreef Physsic het volgende:
Wanneer je klaagt over iets dat niet te herstellen is, zoals een onjuiste tellerstand, mag je de koop wel direct ontbinden.
Nee, want je weet vaak niet wat het in werkelijkheid zou moeten zijn.quote:Op woensdag 16 november 2016 16:34 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Onjuiste tellerstand is toch ook te herstellen? Gewoon weer goed zetten.
Dit is geen aanname of zijweg, de garage waar TS de Mercedes liet onderzoeken gaf aan dat er met de tellerstand is gerommeld.quote:Op woensdag 16 november 2016 16:50 schreef Nizno het volgende:
Laten we nu geen offtopic gepraat krijgen over hoe je de tellerstand moet corrigeren.
Leuker is het om nu ook TS een kans te geven om weer te reageren dan alleen maar onderlinge reacties van anderen te krijgen waarbij er veel aannames en zijwegen bewandeld zullen worden.
TS heeft de auto toch nog helemaal niet door een garage laten onderzoeken? Als hij dat gedaan had dan had hij gelijk geweten dat het een schadebak is.quote:Op woensdag 16 november 2016 16:58 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dit is geen aanname of zijweg, de garage waar TS de Mercedes liet onderzoeken gaf aan dat er met de tellerstand is gerommeld.
Dat heeft de dealer vastgesteld. In het eerste deel te lezen.quote:Op woensdag 16 november 2016 17:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
TS heeft de auto toch nog helemaal niet door een garage laten onderzoeken? Als hij dat gedaan had dan had hij gelijk geweten dat het een schadebak is.
Dit was een bericht:quote:Op woensdag 16 november 2016 17:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
TS heeft de auto toch nog helemaal niet door een garage laten onderzoeken? Als hij dat gedaan had dan had hij gelijk geweten dat het een schadebak is.
Ergens anders stond nog dat het 5000euro zou gaan kosten, dacht ik.quote:Op maandag 14 november 2016 17:07 schreef Policy2 het volgende:
[..]
Hij vertelde mij dat auto 100% in orde was.
Zaterdag ochtend ben ik naar de dealer gegaan zij keken even onder de auto en heel het onderkap van de auto was kapot. Linksvooraandrijving was scheef, KM stand kloptte niet etc
Het is een BTW autoquote:Op woensdag 16 november 2016 11:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hoe wil je de btw terugkrijgen van een 2e handse marge auto gekocht bij iemand die geen bedrijf heeft?
Ik heb het zelf heel erg druk op de zaak... zusjes ophalen van school, naar klanten gaan en dan ook nog op de zaak en dan zit ik hier ook nog mee met dat gebeuren... de bosnier heeft mij vandaag gebeld en heeft mij verteld dat hij de golf verkocht heeft en er mensen nu in rond rijden en dat als er boetes worden gereden hij daar niet voor verantwoordelijk is. Hij heeft dit allemaal gezegd via whatsapp. Ik ga zometeen hiermee naar de politie en wil dit hun allemaal laten zien. Ik heb hem verteld dat hij alles mag doen maar dat hij er wel verantwoordelijk voor wordt gehouden en dat hij binnen een week mijn golf moet terug geven anders wordt het echt een rechtzaak. Ik heb al een aangetekend brief verstuurd die zal hij morgen ontvangen.quote:Op woensdag 16 november 2016 11:36 schreef gateway het volgende:
zou fijn zijn als TS eens zou reageren ipv al dat gelul over lease en financial lease etc....
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het afloopt.....
Je kunt er een rechtszaak vaan maken wat je wil, maar geloof me, die Golf zie je niet meer terug.quote:Op woensdag 16 november 2016 17:25 schreef Policy2 het volgende:
[..]
Ik heb het zelf heel erg druk op de zaak... zusjes ophalen van school, naar klanten gaan en dan ook nog op de zaak en dan zit ik hier ook nog mee met dat gebeuren... de bosnier heeft mij vandaag gebeld en heeft mij verteld dat hij de golf verkocht heeft en er mensen nu in rond rijden en dat als er boetes worden gereden hij daar niet voor verantwoordelijk is. Hij heeft dit allemaal gezegd via whatsapp. Ik ga zometeen hiermee naar de politie en wil dit hun allemaal laten zien. Ik heb hem verteld dat hij alles mag doen maar dat hij er wel verantwoordelijk voor wordt gehouden en dat hij binnen een week mijn golf moet terug geven anders wordt het echt een rechtzaak. Ik heb al een aangetekend brief verstuurd die zal hij morgen ontvangen.
quote:Op woensdag 16 november 2016 15:12 schreef hottentot het volgende:
- Overleg met financier.
- Financier keurt af (om geldige redenen die je zelf mag verzinnen)
- Papieren komen niet vrij.
- Koop gaat niet door.
Ja precies. De lease maatschappij heeft mij verteld dat zij sowieso geen schade auto's willen financieren. De koop ging al sowieso niet door nadat ik hun dit verteld heb en zij staan ook volledig achter mij maar die bosnier wilt alsmaar niet luisteren. Ik zal vanavond hem een berichtje sturen dat hij echt totaal geen poot heeft om op te staanquote:Op woensdag 16 november 2016 15:16 schreef hottentot het volgende:
Het is de geldverstrekker die bepaalt of aan de voorwaarden is voldaan (of zal worden voldaan) en of de koop doorgang kan vinden.
Ik vind dat echt heel raar.. Je weet zeker dat hij nog niet het resterende bedrag heeft betaald aan de financieringsmaatschappij en het kenteken is overeschreven?quote:Op woensdag 16 november 2016 17:25 schreef Policy2 het volgende:
[..]
Ik heb het zelf heel erg druk op de zaak... zusjes ophalen van school, naar klanten gaan en dan ook nog op de zaak en dan zit ik hier ook nog mee met dat gebeuren... de bosnier heeft mij vandaag gebeld en heeft mij verteld dat hij de golf verkocht heeft en er mensen nu in rond rijden en dat als er boetes worden gereden hij daar niet voor verantwoordelijk is. Hij heeft dit allemaal gezegd via whatsapp. Ik ga zometeen hiermee naar de politie en wil dit hun allemaal laten zien. Ik heb hem verteld dat hij alles mag doen maar dat hij er wel verantwoordelijk voor wordt gehouden en dat hij binnen een week mijn golf moet terug geven anders wordt het echt een rechtzaak. Ik heb al een aangetekend brief verstuurd die zal hij morgen ontvangen.
https://www.politie.nl/th(...)len-wat-moet-ik-doenquote:Mijn auto is gestolen. Wat moet ik doen?
Is uw auto, motor of ander motorvoertuig met kenteken in Nederland gestolen, dan moet u dit melden bij het Aangifteloket Gestolen Voertuigen. Met één telefoontje zorgen zij ervoor dat politie en verzekeraars op de hoogte zijn. Houd (zo mogelijk) uw kentekenbewijs en verzekeringspapieren bij de hand. Het Aangifteloket Gestolen Voertuigen is (24 uur per dag) bereikbaar op 088-0087444. Bel zo snel mogelijk. De melding vergroot namelijk de kans op terugvinden!
Let op: de aangifte van de diefstal van uw brom- of snorfiets kunt u niet via het Aangifteloket regelen. Wij raden u aan dit via internet te doen. Ga hiervoor naar onze aangiftepagina.
Het restrerend bedrag zou ik overmaken aan de volkswagen dealer. stop eens met dat rest bedrag dit dat dat was allemaal al geregeld. Ik zou netjes 8000 euro overmaken en dan zou ik de papieren krijgen en daarmee zou ik de golf op zijn naam zetten. Het was allemaal onderling geregeld.quote:Op woensdag 16 november 2016 17:28 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik vind dat echt heel raar.. Je weet zeker dat hij nog niet het resterende bedrag heeft betaald aan de financieringsmaatschappij en het kenteken is overeschreven?
Als dat zo is zou ik toch echt proberen aangifte te doen..
[..]
https://www.politie.nl/th(...)len-wat-moet-ik-doen
Trouwens.. Wie koopt er nou een Golf waarvan het kenteken niet kan worden overgeschreven? Het zal wel een vriendje van 'm zijn die er in rond rijdt.
Het is een feit dat hij hem heeft en dat kan ik zwart op wit aantonen.quote:Op woensdag 16 november 2016 17:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je kunt er een rechtszaak vaan maken wat je wil, maar geloof me, die Golf zie je niet meer terug.
Maar hij kan de Golf toch niet verkocht hebben, immers heeft hij geen mogelijkheid om hem over te schrijven zonder jouw papieren ?!quote:Op woensdag 16 november 2016 17:31 schreef Policy2 het volgende:
[..]
Het restrerend bedrag zou ik overmaken aan de volkswagen dealer. stop eens met dat rest bedrag dit dat dat was allemaal al geregeld. Ik zou netjes 8000 euro overmaken en dan zou ik de papieren krijgen en daarmee zou ik de golf op zijn naam zetten. Het was allemaal onderling geregeld.
Correct, maar je hebt hier niet met de doorsnee persoon te maken. Als hij morgen met zijn kont in het Oostblok zit heb je helemaal niks.quote:Op woensdag 16 november 2016 17:32 schreef Policy2 het volgende:
[..]
Het is een feit dat hij hem heeft en dat kan ik zwart op wit aantonen.
Op het moment dat hij verteld dat hij de golf niet meer heeft dan is hij de verantwoordelijke ervoor en moet hij alles terug betalen!
Wat ik bedoel is, wat als de verkoper die 8000euro heeft overgemaakt en de tenaamstelling heeft ontvangen..quote:Op woensdag 16 november 2016 17:31 schreef Policy2 het volgende:
[..]
Het restrerend bedrag zou ik overmaken aan de volkswagen dealer. stop eens met dat rest bedrag dit dat dat was allemaal al geregeld. Ik zou netjes 8000 euro overmaken en dan zou ik de papieren krijgen en daarmee zou ik de golf op zijn naam zetten. Het was allemaal onderling geregeld.
Aan de volkswagen dealer?quote:Op woensdag 16 november 2016 17:36 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is, wat als de verkoper die 8000euro heeft overgemaakt en de tenaamstelling heeft ontvangen..
Oke, dan is dat in ieder geval duidelijk. Ik had gelezen dat het ook op die manier kon gaan wanneer iemand een auto wilde inruilen.quote:Op woensdag 16 november 2016 17:39 schreef Policy2 het volgende:
[..]
Aan de volkswagen dealer?
Dat kan niet want de tenaamstelling wordt naar mijn adres opgestuurd. Hij kan niet ineens 8000 euro overmaken aan de vw dealer en eisen dat de tenaamstelling naar een ander adres moet
Beter span je zo snel mogelijk een kort geding aan om de Golf terug te vorderen en gezien het spoedeisend karakter zou ik gijzeling zeker niet uitsluiten als dwangmiddel als dit tot de mogelijkheden behoort.quote:Op woensdag 16 november 2016 17:32 schreef Policy2 het volgende:
Het is een feit dat hij hem heeft en dat kan ik zwart op wit aantonen.
Op het moment dat hij verteld dat hij de golf niet meer heeft dan is hij de verantwoordelijke ervoor en moet hij alles terug betalen!
Dat zou ik ook echt aanraden.quote:Op woensdag 16 november 2016 17:53 schreef hottentot het volgende:
[..]
Beter span je zo snel mogelijk een kort geding aan om de Golf terug te vorderen en gezien het spoedeisend karakter zou ik gijzeling zeker niet uitsluiten als dwangmiddel als dit tot de mogelijkheden behoort.
quote:Op woensdag 16 november 2016 17:53 schreef hottentot het volgende:
[..]
Beter span je zo snel mogelijk een kort geding aan om de Golf terug te vorderen en gezien het spoedeisend karakter zou ik gijzeling zeker niet uitsluiten als dwangmiddel als dit tot de mogelijkheden behoort.
quote:
Advocaat heeft mij verteld dat we even afwachten op volgende week. Indien hij binnen 1 week niet op mijn aangetekende brief reageert dan wordt het een rechtzaakquote:Op woensdag 16 november 2016 18:01 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Mss wacht hij op z'n advocaat.
Sowieso kan hij niet zomaar even 10% willen incasseren als dat nooit ter sprake is gekomen in het gesprek of is aangegeven middels wijzen algemene voorwaarden waarin dit vermeld staat. En aangezien jij ook geen getekend contract hebt waarbij daarnaar verwezen wordt, zal ie dat zelf moeten zien te bewijzen mocht dat voor de rechter komen.quote:Op woensdag 16 november 2016 17:41 schreef Policy2 het volgende:
Wat ik mij ineens bedenk, de KVK van het bedrijf klopt niet, is uitgeschreven dus dan kan heel de koop niet doorgaan neem ik aan toch? Ik heb geprobeerd mijn financiering nu te bereiken alleen ze zijn net gesloten
Je hebt zelf al aangegeven dat de politie neits doet, want civiele zaak. Ergo: bluf.quote:Op woensdag 16 november 2016 17:37 schreef Policy2 het volgende:
Bosnier : Is goed, kom zelf wel de papieren ophalen met de politie jullie betalen mij factuur hebben jullie alles terug. Auto is mijn eigendom jullie auto is onderpand voor de factuur die dient betaald te worden.
Ik heb daar niet op gereageerd ivm drukte
En hierin schuilt het gevaar nu wel. Boetes die nu met beide auto's gereden zijn, komen primair op jouw naam binnen omdat jij de kentekenhouder bent. Dit geldt zowel voor de mercedes die nu op jouw naam staat, als de VW Golf. In geval van boetes, heb jij dus een potentieel probleem met het CJIB en afhankelijk van wat er bij de politie bekend is, zou dat weleens problemen kunnen gaan opleveren. Dus daar moeten beide auto's in het systeem staan met jouw melding, wil je dergelijke problemen eventueel voor zijn.quote:later die dag :
Beter stuur je de papieren door want boetes en exstra ksten zijn voor jou rekkening ik wil graag de auto overschrijven is die van je naam af Vechten we de exstra kosten voor de golf later in rechtszaak uit. Heb de auto verkocht eigen risico als de mensen boetes maken etc
Natuurlijk is dit allemaal niet waar en kan hij de auto niet verkopen. Maar deze man is toch dom?
1 week op een aangetekende brief gaan zitten wachtenquote:Op woensdag 16 november 2016 18:09 schreef Policy2 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Advocaat heeft mij verteld dat we even afwachten op volgende week. Indien hij binnen 1 week niet op mijn aangetekende brief reageert dan wordt het een rechtzaak
Misschien heeft hij ondertussen dit topic ook gelezenquote:Op woensdag 16 november 2016 18:20 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Denk dat dit een gevalletje gaat worden: wie daagt wie het eerst voor de rechter. Op marktplaats heeft ie de auto momenteel ook als 'gereserveerd' staan. Dat insinueert wel enigzins dat ie jou aan die koop wilt houden en dat heeft vandaag of gisteren gedaan.
Ja precies. En waar ik vandaag achter ben gekomen is dat het adres die hij op factuur heeft een heel ander bedrijf komt en meerdere bedrijven heeft gehad als je op kvk.nl alleen 't sttaat adres intyptquote:Op woensdag 16 november 2016 20:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Bedrijf is uitgeschreven bij KvK?
Vraag me af op welke naam die auto precies stond?quote:Op woensdag 16 november 2016 20:48 schreef Policy2 het volgende:
[..]
Ja precies. En waar ik vandaag achter ben gekomen is dat het adres die hij op factuur heeft een heel ander bedrijf komt en meerdere bedrijven heeft gehad als je op kvk.nl alleen 't sttaat adres intypt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2016 21:12:44 ]
Toch nietquote:Op woensdag 16 november 2016 20:48 schreef Policy2 het volgende:
[..]
Ja precies. En waar ik vandaag achter ben gekomen is dat het adres die hij op factuur heeft een heel ander bedrijf komt en meerdere bedrijven heeft gehad als je op kvk.nl alleen 't sttaat adres intypt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. he?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik vervolgens wat auto's bekijk die op de site van het bedrijf staan, staan er daar echt meerdere tussen die al even geadverteerd worden of in ieder geval al even vermeld staan op de website van het bedrijf, maar die nog wel gewoon op naam van een particulier staan en dus nooit in de bedrijfsvoorraad lijkt te zijn opgenomen. Sommige daarvan worden met een apart accountje aangeboden op marktplaats, andere staan al een tijdje vermeld op de site of advertenties geplaatst door het bedrijf.
En ik denk dus, dat TS (omdat die auto maanden terug blijkens de Speurders-advertentie) door dat bedrijf aangeboden werd, dat die Bosnier dus gewoon een stromannetje is die op provisiebasis autoi's voor ze verkoopt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus ze verkopen niet alleen 'eigen' auto's, maar ook particulier handelen ze erop los.
[ Bericht 7% gewijzigd door Halle_Luja op 16-11-2016 21:24:16 ]
Dan kan ie de lul zijn, als het CJIB weigert om de boetes door te sturen naar die vermeende Bosnier of het bedrijf waar ie voor werkt of.. Hetzelfde geldt voor de mercedes. Die staat nu op zijn naam, maar wordt bereden mogelijk door anderen. Boetes gaan dus richting het adres van TS als kentekenhouder en die zal daar dus potentieel problemen mee kunnen verwachten.quote:Op woensdag 16 november 2016 21:29 schreef Bucketlist het volgende:
Oké. Je golf is niet verkocht, maar wat als er flinke boetes worden gereden? Dan is TS toch de lul?
Belasting en verzekering is ook dubbel nu.quote:Op woensdag 16 november 2016 21:45 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Dan kan ie de lul zijn, als het CJIB weigert om de boetes door te sturen naar die vermeende Bosnier of het bedrijf waar ie voor werkt of.. Hetzelfde geldt voor de mercedes. Die staat nu op zijn naam, maar wordt bereden mogelijk door anderen. Boetes gaan dus richting het adres van TS als kentekenhouder en die zal daar dus potentieel problemen mee kunnen verwachten.
Ook dat.. maar die boetes zouden mij meer zorgen baren eigenlijk. Geen idee hoe het CJIB daarmee omgaat.quote:Op woensdag 16 november 2016 21:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Belasting en verzekering is ook dubbel nu.
Als iemand die auto's in de prak rijd, heb je toch wel een behoorlijk probleem denk ik. Laat staan als iemand een ongeluk met slachtoffers maakt, en wegkomt. In beide gevallen denken ze dat TS bij een ongeval is weggelopen.quote:Op woensdag 16 november 2016 21:50 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Ook dat.. maar die boetes zouden mij meer zorgen baren eigenlijk. Geen idee hoe het CJIB daarmee omgaat.
Kom net weer van het politiebureau. ZIj hebben mij gezegd dat ik eerst alles moet gaan doen en dan pas kunnen ze mijn aangifte op nemen bijv aangetekend brief sturen en dan een week termijn geven en dan pas kunnen ze aangifte opnemen.. heb ze idd ook verteld dat als er nu een boete enzo wordt geschreven dat ik dan daar niet voor verantwoordelijk ben en zij hebben dat precies in het systeem gezet dat ik sinds vrijdagavond de auto's niet meer beschik en ik dan dus op zwart en wit kan aantonen dat ik diegene niet ben geweest en zij mij daar niet aansprakelijk voor kunnen stellen.quote:Op woensdag 16 november 2016 21:45 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Dan kan ie de lul zijn, als het CJIB weigert om de boetes door te sturen naar die vermeende Bosnier of het bedrijf waar ie voor werkt of.. Hetzelfde geldt voor de mercedes. Die staat nu op zijn naam, maar wordt bereden mogelijk door anderen. Boetes gaan dus richting het adres van TS als kentekenhouder en die zal daar dus potentieel problemen mee kunnen verwachten.
Ik kan dan aantonen dat ik het niet geweest ben aangezien ik sinds vijdag avond geen gezag heb over mijn auto.quote:Op woensdag 16 november 2016 21:58 schreef OpgeFOKt1991 het volgende:
[..]
Als iemand die auto's in de prak rijd, heb je toch wel een behoorlijk probleem denk ik. Laat staan als iemand een ongeluk met slachtoffers maakt, en wegkomt. In beide gevallen denken ze dat TS bij een ongeval is weggelopen.
Daar zou ik me toch echt wel heel grote zorgen over maken.
Hoop dat je dat dan heel sterk kan bewijzen. Zou erg lastig kunnen worden.quote:Op woensdag 16 november 2016 21:59 schreef Policy2 het volgende:
[..]
Ik kan dan aantonen dat ik het niet geweest ben aangezien ik sinds vijdag avond geen gezag heb over mijn auto.
Ik hoop het voor je dat de politiecommunicatie goed werkt, je hebt daarnaast ook nog met RDW te maken voor boete bij geen verzekering en belastingdienst die lak hebben aan die melding, belasting voor die 2 auto's krijg jij gewoon.quote:Op woensdag 16 november 2016 21:59 schreef Policy2 het volgende:
[..]
Ik kan dan aantonen dat ik het niet geweest ben aangezien ik sinds vijdag avond geen gezag heb over mijn auto.
Geloof het of niet. Ik heb van alles geprobeerd...quote:Op woensdag 16 november 2016 22:02 schreef OpgeFOKt1991 het volgende:
[..]
Hoop dat je dat dan heel sterk kan bewijzen. Zou erg lastig kunnen worden.
Daarom snap ik niet dat er zo langzaam gedaan word. Ik zou echt absoluut niet 1 week op een aangetekende brief gaan wachten, en aangifte doen mogen ze ook niet weigeren.
Hoe kan je aantonen dat je geen gezag hebt gehad? Wat is er precies gebeurd op dat politieburo?
Weet dat een "aantekening" heel erg vaak gewoon verloren gaat.
Je moet gewoon een aangifte op papier hebben staan.
Ik ga morgen de RDW bellen en hun alles vertellen en kijken of zij nog wat kunnen betekenen.quote:Op woensdag 16 november 2016 22:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je dat de politiecommunicatie goed werkt, je hebt daarnaast ook nog met RDW te maken voor boete bij geen verzekering en belastingdienst die lak hebben aan die melding, belasting voor die 2 auto's krijg jij gewoon.
De politie vertelde je dat de verzekeringen voor beide auto's ook gestopt zijn? Wie heeft die verzekeringen dan stopgezet, en vooral: Waarom?quote:Op woensdag 16 november 2016 21:58 schreef Policy2 het volgende:
[..]
Kom net weer van het politiebureau. ZIj hebben mij gezegd dat ik eerst alles moet gaan doen en dan pas kunnen ze mijn aangifte op nemen bijv aangetekend brief sturen en dan een week termijn geven en dan pas kunnen ze aangifte opnemen.. heb ze idd ook verteld dat als er nu een boete enzo wordt geschreven dat ik dan daar niet voor verantwoordelijk ben en zij hebben dat precies in het systeem gezet dat ik sinds vrijdagavond de auto's niet meer beschik en ik dan dus op zwart en wit kan aantonen dat ik diegene niet ben geweest en zij mij daar niet aansprakelijk voor kunnen stellen.
De verzekeringen van beide auto's zijn ook gestopt vertelde ze. In de hoop dat als ze erin rijden ze door de politie worden gecontroleerd en dan ze op die manier gepakt worden... en dan krijgt hij de boete ipv ik
Ik ben benieuwd hoe dat werkt, want als uit een registercontrole van de RDW blijkt dat jij wel een kenteken op je naam hebt staan en geen verzekering hebt, dan gaat er automatisch een boete naar het adres van de kentekenhouder.quote:Op woensdag 16 november 2016 21:58 schreef Policy2 het volgende:
[..]
De verzekeringen van beide auto's zijn ook gestopt vertelde ze. In de hoop dat als ze erin rijden ze door de politie worden gecontroleerd en dan ze op die manier gepakt worden... en dan krijgt hij de boete ipv ik
Ik heb gisteren de verzekering gebeld en ik heb ze alles uitgelegd. Hij zei dat het een lastige situatie is en ik hoorde dus net van de politie dat er geen verzekering is op beiden auto'squote:Op woensdag 16 november 2016 22:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
De politie vertelde je dat de verzekeringen voor beide auto's ook gestopt zijn? Wie heeft die verzekeringen dan stopgezet, en vooral: Waarom?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |