In dit geval kon je met 1 blik onder de kap zien waar je aan toe was.. en daar ben je dus geen tot weinig kennis voor nodig..quote:Op maandag 14 november 2016 19:10 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Niet alleen vanwege dit verhaal maar in het geval van een auto kopen gaat dat toch wel redelijk vaak op.
Vraag dat maar aan de mensen die bij JetCars hun auto kochten.
Right waarom heb je dan een niet-gekochte auto mee naar huis genomen?quote:Op maandag 14 november 2016 19:15 schreef Policy2 het volgende:
[..]
Ik heb de auto nog niet gekocht? Ik zou de auto pas gekocht hebben nadat ik het contract zou hebben ingevuld
Kijk op marktplaats, goedkoopste auto met verreweg minste aantal kilometers. 3 keer raden waarom.quote:Op maandag 14 november 2016 19:16 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
In dit geval kon je met 1 blik onder de kap zien waar je aan toe was.. en daar ben je dus geen tot weinig kennis voor nodig..
Bij Jetcars kun je van alle kanten zien dat het een sloperij is..
Heeft niets met voor een dubbeltje op de eerste rij te maken.. eerder met luiheid.. en naiviteit..
Je wou zeggen dat je alleen bij de goedkoopste auto's word opgelicht?quote:Op maandag 14 november 2016 19:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Kijk op marktplaats, goedkoopste auto met verreweg minste aantal kilometers. 3 keer raden waarom.
De 2 feiten zijn al genoeg om niet eens te gaan kijken... in mijn ogen voor een dubbeltje op de eerste rang. Iets anders kan ik er niet van maken.
In feite heb je gewoon een geldige koopovereenkomst. Jij wilde m kopen, dr is een prijs overeengekomen, en de auto is zelfs al aan jou geleverd. Dus daar waren jullie over eens. Ergo: in princioe geldige koopovereenkomst. Dat je nog niets getekend hebt is jouw mazzel in deze. Zn algemene verkoopvoorwaarden zal ie ook wel niet aan je overhandigd hebben of besproken hebben. Ook jouw mazzel en daarin zal ie wel die 10% hebben opgenomen.quote:Op maandag 14 november 2016 19:15 schreef Policy2 het volgende:
[..]
Ik heb de auto nog niet gekocht? Ik zou de auto pas gekocht hebben nadat ik het contract zou hebben ingevuld
Dat is wel erg dubieus. Net een jaar oud, nauwelijks km'ers gemaakt en dan te koop met een afschrijving van 24k op de nieuwprijs. Mijn alarmbellen zouden afgaan, dwz ik zou toch wel even een en ander hebben gechecked aan schades en mankementen alvorens ik zou tekenen of zou overschrijven.quote:Op maandag 14 november 2016 19:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Kijk op marktplaats, goedkoopste auto met verreweg minste aantal kilometers. 3 keer raden waarom.
De 2 feiten zijn al genoeg om niet eens te gaan kijken... in mijn ogen voor een dubbeltje op de eerste rang. Iets anders kan ik er niet van maken.
Tsja, als dat is wat je er uit wil halenquote:Op maandag 14 november 2016 19:36 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je wou zeggen dat je alleen bij de goedkoopste auto's word opgelicht?
+ dat vergelijkbare auto's voor 10k meer + hogere kilometerstand worden aangeboden.quote:Op maandag 14 november 2016 19:40 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Dat is wel erg dubieus. Net een jaar oud, nauwelijks km'ers gemaakt en dan te koop met een afschrijving van 24k op de nieuwprijs. Mijn alarmbellen zouden afgaan, dwz ik zou toch wel even een en ander hebben gechecked aan schades en mankementen alvorens ik zou tekenen of zou overschrijven.
Ja dat zeg je toch als je het hebt over een dubbeltje op de eerste rang?quote:Op maandag 14 november 2016 19:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Tsja, als dat is wat je er uit wil halen
Waarom denk je dat de meeste Nederlanders dit doen?quote:Op maandag 14 november 2016 18:57 schreef Policy2 het volgende:
[..]
Dan kan ik beter 35,000,- uitgeven aan een originele mercedes uit nederland zonder schade.
Hier kan de verkoper het makkelijk op gooien. Zeker nadat hij na zijn naam te hebben gegoogled dit topic heeft gelezen.quote:Op maandag 14 november 2016 18:26 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik vind het afgeven van je Golf toch wel een redelijke aanvaarding van de koopovereenkomst. Dat de Mercedes niet voldoet geeft een aanleiding om de overeenkomst te ontbinden maar dat beslis jij niet zomaar zelf even aan de keukentafel, dat beslist een rechter als de verkoper hier een andere mening over heeft.
Prima...quote:Op maandag 14 november 2016 19:42 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja dat zeg je toch als je het hebt over een dubbeltje op de eerste rang?
Dat is nog maar de vraag, auto stond in bedrijfsvoorraad voor het overschrijven, aangezien verkoper geen bedrijf heeft van wie was de auto dan?quote:Op maandag 14 november 2016 19:55 schreef Fer het volgende:
Klein pluspuntje voor Ts, handelaar meldt niet dat er schade is, terwijl hij er vanaf had kunnen weten, auto was immers 6 maanden zijn bezit.
Hij zal de rechter alleen al nodig hebben om zijn bezit(dan laat ik even in het midden wat dat zal zijn) terug te vorderen. Het is niet alsof er iets gaat gebeuren, wanneer de TS met 2 armen over alkaar gaat zitten.quote:Op maandag 14 november 2016 19:55 schreef Fer het volgende:
Of een rechter Ts gelijk geeft en de koop ontbindt?
Van de stroman, die de Bosnier als "freelance verkoper" ingehuurd heeft?quote:Op maandag 14 november 2016 20:00 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag, auto stond in bedrijfsvoorraad voor het overschrijven, aangezien verkoper geen bedrijf heeft van wie was de auto dan?
Daar lijkt het verdacht veel op ja en maakt het allemaal nog wat ingewikkelder.quote:Op maandag 14 november 2016 20:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Van de stroman, die de Bosnier als "freelance verkoper" ingehuurd heeft?
Wanneer de figuren achter Bosnier bijdehand zijn dan gaat Mercedes naar vaag land en wordt de VW bij dealer met mooi verhaal op hun naam geschreven na betaling van resterend bedrag terwijl TS aan het lijntje gehouden wordt.quote:Op maandag 14 november 2016 20:15 schreef Fer het volgende:
Ach voor zover ik weet houden alle rechtsbijstandpolissen de clausule, dat je minstens bij een merkdealer of Bovag bedrijf gekocht hebben, dus is de advocaat er snel klaar mee.
Jawel, maar in het kader van wat liever voor elkaar zijn wilde ik dat niet direct zo hard verwoordenquote:Op maandag 14 november 2016 14:21 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Dit ja hoewel heel erg mild verwoord. Bij mij komen wat superlatieven van dom en naief in me op.
Dan moet het openstaande bedrag bij de dealer wel de moeite waard zijn, ze hebben immers nog geen euro van Ts of de Leasmij ontvangen. Denk ook niet dat ze de moeite nemen, ze willen gewoon dat Ts die Mercedes koopt, danwel hen "schadeloos" stelt.quote:Op maandag 14 november 2016 20:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wanneer de figuren achter Bosnier bijdehand zijn dan gaat Mercedes naar vaag land en wordt de VW bij dealer met mooi verhaal op hun naam geschreven na betaling van resterend bedrag terwijl TS aan het lijntje gehouden wordt.
Mercedes brengt wel 25k op in de vage handel, daarmee aflossen op Golf, zal stuk minder zijn na 2 jaar, courante auto op de naam en kassa.quote:Op maandag 14 november 2016 20:30 schreef Fer het volgende:
[..]
Dan moet het openstaande bedrag bij de dealer wel de moeite waard zijn, ze hebben immers nog geen euro van Ts of de Leasmij ontvangen.
Dat dacht ik al. Zomaar een gevoel dat die golf ook niet met eigen geld gekocht was. Man man man TSquote:Op maandag 14 november 2016 17:34 schreef Policy2 het volgende:
[..]
Hij kan de golf niet overnemen aangezien ik nog een bepaald bedrag heb open staan bij de dealer waar ik de golf gekocht heb
Ze zullen die Benz ook gekocht hebben, dus na aftrek inkoop blijft er 0 over. Hetzelfde voor de Golf, als deze voor 3 of 5 jaar gefinancieerd is, kan het openstaande bedrag (wat lineair afgelost is) groter zijn dan de handelwaarde van de Golf.quote:Op maandag 14 november 2016 20:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Mercedes brengt wel 25k op in de vage handel, daarmee aflossen op Golf, zal stuk minder zijn na 2 jaar, courante auto op de naam en kassa.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |