Tjonge, de dingen die mogelijk zijn als je je even niet als een dolle extremist gedraagt. Echt wonderbaarlijk.quote:Aan de vooravond van de intrede van Sinterklaas in Antwerpen engageren het Gemeenschapsonderwijs, het Katholiek Onderwijs, de Gezinsbond, Vlaamse kindertelevisiezenders en -producenten, jeugdtheaters en speelgoedketen Dreamland zich in het ‘Pietenpact’ ‘voor een Sinterklaasfeest zonder raciale stereotyperingen’.
Het initiatief voor het Pietenpact komt van het Vlaams-Nederlands Huis deBuren uit Brussel. Een jaar lang heeft deBuren in stilte gewerkt aan breed draagvlak voor een oplossing van een slepend probleem, dat vooral in Nederland tot heftige emoties leidde.
De twee extremen zijn bekend. Enerzijds mensen die het Sinterklaasgebeuren helemaal wilden afschaffen, vanwege de racistische elementen in ‘Zwarte’ Piet. Daartegenover een harde kern die niet open staat voor een evolutie naar een Piet-beeld dat niet meer kwetsend is voor zwarte kinderen.
Met het Pietenpact wil deBuren tonen dat alternatieven mogelijk en haalbaar zijn, en dat daar een groeiend draagvlak voor is. Het pact pleit voor een Sinterklaasfeest zonder raciale stereotyperingen. Voor de rest is de invulling van het feest vrij: de Sint kiest lekker zelf of hij zonder of met pieten – roetveegpieten, regenboogpieten, ongeschminkte pieten – jong en oud komt verblijden.
De bedoeling is dat zoveel mogelijk organisaties, bedrijven, scholen en individuele personen in Nederland en Vlaanderen dit Pietenpact digitaal ondertekenen. Het Gemeenschapsonderwijs, het Katholiek Onderwijs, de Gezinsbond, Vlaamse kindertelevisiezenders en -producenten, jeugdtheaters en speelgoedketen Dreamland hebben het pact al ondertekend.
Ook kinderrechtencommissaris Bruno Vanobbergen, Bart Peeters, Hugo Matthysen en Stijn Coninx staan achter de compromistekst die Piet handhaaft maar alle racistische verwijzingen verbant.
Bron: De Standaard
=quote:een Sinterklaasfeest zonder raciale stereotyperingen
Blijft een beetje vaag. Alleen de kleur op de huid dus? Of ook de lippen, etc.quote:... een Sinterklaasfeest zonder raciale stereotyperingen. Voor de rest blijft de invulling van het feest vrij: de Sint kiest lekker zelf of hij zonder of met pieten – roetveegpieten, regenboogpieten, ongeschminkte pieten – jong en oud komt verblijden.
Op wat voor manier dan? Tenzij je bedoelt dat het een debat is wanneer extremisten elkaar met drogredenen de tent uitvechten, zie ik niet echt in hoe dit het debat doet voortduren. De meeste mensen zullen zich hier uitstekend ik kunnen vinden en kunnen met deze verklaring een signaal zenden: met dit compromis is de kous af.quote:Op vrijdag 11 november 2016 18:56 schreef luxerobots het volgende:
Echt een prima oplossing, een oplossing die de deur openzet voor een jarenlang Pieten-debat. Geweldig.
Alles mag, behalve hoe Piet er nu uitziet, donkere huid, gekleurde lippen en zwart krulhaar.quote:Op vrijdag 11 november 2016 18:56 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
=
[..]
Blijft een beetje vaag. Alleen de kleur op de huid dus? Of ook de lippen, etc.
Ik ben zwarte piet trouwens redelijk zat. Kinderen willen gewoon cadeau's, dus laat de Sint lekker alleen komen, of met blanke pieten.
Wat ik niet begrijp is waarom het Sinterklaasfeest kennelijk gedefinieerd wordt door Piet, die er op een hele specifieke manier uit moet zien, en anders is het feest verpest. Alsof dat het feest maakt of breekt. Het zou juist om cadeau's moeten gaan. Alsof kinderen het iets boeit wie die cadeau's komt brengen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 18:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Alles mag, behalve hoe Piet er nu uitziet, donkere huid, gekleurde lippen en zwart krulhaar.
De mensen die het Sinterklaasfeest een warm hart toedragen moeten inbinden.
Waarom niet gewoon de oplossing dat iedereen het viert zoals hij wil, maar Zwarte Piet ook toegestaan is?
Dat is dan een oplossing die niet één groepje voortrekt.
Juist. En het wezen van Zwarte Piet wordt niet fundamenteel veranderd door wat kleine kenmerken zoals oorbellen, rode lippen of kroeshaar weg te halen. Ik denk dat de meeste kinderen het zelfs niet erg zouden vinden als de zwarte kleur zou plaatsmaken voor om het even welke kleur.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:01 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp is waarom het Sinterklaasfeest kennelijk gedefinieerd wordt door Piet, die er op een hele specifieke manier uit moet zien, en anders is het feest verpest. Alsof dat het feest maakt of breekt. Het zou juist om cadeau's moeten gaan. Alsof kinderen het iets boeit wie die cadeau's komt brengen.
Het feest wordt niet gedefinieerd door Piet.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:01 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp is waarom het Sinterklaasfeest kennelijk gedefinieerd wordt door Piet, die er op een hele specifieke manier uit moet zien, en anders is het feest verpest. Alsof dat het feest maakt of breekt. Het zou juist om cadeau's moeten gaan. Alsof kinderen het iets boeit wie die cadeau's komt brengen.
Nee. Een klein groepje vindt dat Zwarte Piet verboden moet worden, een klein groepje wil Zwarte Piet behouden zoals 'ie is, en veel mensen hebben zoiets van: "Ik begrijp wel dat het beledigend kan zijn, maar ik begrijp ook dat Zwarte Piet een gewaardeerd onderdeel van het feest is. Laten we daarom een gulden middenweg zoeken."quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het feest wordt niet gedefinieerd door Piet.
De aandacht komt er nu op te liggen omdat een klein groepje dit probeert te verbieden.
Als ze ervoor gekozen hadden om het christelijke uiterlijk van Sinterklaas (mijter, tabbaard, baard etc.) te verbieden, was dat het probleem geweest.
De meerderheid wil iets vieren en een klein groepje komt continu met offensieve en zelfs gewelddadige acties (rechtszaken, protestacties etc.).
Apekool.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
een klein groepje wil Zwarte Piet behouden zoals 'ie is,
quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:05 schreef ems. het volgende:
Nuh, bemoeizuchtige "oplossing". Iedereen zelf laten bepalen welke kleur ze hun pieten geven is de ideale oplossing.
Dit.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee. Een klein groepje vindt dat Zwarte Piet verboden moet worden, een klein groepje wil Zwarte Piet behouden zoals 'ie is, en veel mensen hebben zoiets van: "Ik begrijp wel dat het beledigend kan zijn, maar ik begrijp ook dat Zwarte Piet een gewaardeerd onderdeel van het feest is. Laten we daarom een gulden middenweg zoeken."
De discussie wordt IMO teveel op racisme gespeeld. Wanneer je mensen beticht van racisme schieten ze gelijk heel zwaar in de verdediging.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Juist. En het wezen van Zwarte Piet wordt niet fundamenteel veranderd door wat kleine kenmerken zoals oorbellen, rode lippen of kroeshaar weg te halen. Ik denk dat de meeste kinderen het zelfs niet erg zouden vinden als de zwarte kleur zou plaatsmaken voor om het even welke kleur.
Krijgen we in elkaar geslagen sints ....quote:Voor de rest is de invulling van het feest vrij: de Sint kiest lekker zelf of hij zonder of met pieten – roetveegpieten, regenboogpieten, ongeschminkte pieten – jong en oud komt verblijden.
Aangezien een groot deel van de argumenten van de voorstanders van een traditionele Piet berusten op racisme, vind ik dat niet eens zo raar.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:16 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
De discussie wordt IMO teveel op racisme gespeeld. Wanneer je mensen beticht van racisme schieten ze gelijk heel zwaar in de verdediging.
Gewoon onderzoek laten doen naar welke Piet de kinderen het leukste vinden: dit zal vast niet Piet in de huidige vorm zijn. En ze vragen stellen als "volgend jaar neemt Sint misschien een Piet mee die er anders uitziet, vind je dat erg", of "de Pieten hebben Sint heel lang geholpen en gaan nu met pensioen; de nieuwe Pieten zijn wat jonger en ziet er net iets anders uit, vind je dat erg". En dan die introduceren. Heeft niemand reden om te gaan rellen. Het gaat om de kinderen.
-edit-
Dit natuurlijk voor de nationale intocht, etc. Prive mogen mensen doen wat ze willen.
Maar het helpt niet om het probleem om te lossen. Een hysterische Quinsy of Sylvana werkt contraproductief. Een paar saaie ambtenaren kunnen dit beter doen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Aangezien een groot deel van de argumenten van de voorstanders van een traditionele Piet berusten op racisme, vind ik dat niet eens zo raar.
71℅ is tegen iedere vorm van verandering!quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee. Een klein groepje vindt dat Zwarte Piet verboden moet worden, een klein groepje wil Zwarte Piet behouden zoals 'ie is, en veel mensen hebben zoiets van: "Ik begrijp wel dat het beledigend kan zijn, maar ik begrijp ook dat Zwarte Piet een gewaardeerd onderdeel van het feest is. Laten we daarom een gulden middenweg zoeken."
Ik heb het ook niet over Quinsie Gario of Sylvana Simons. Ik heb het over gewone, doorsnee Nederlanders die elkaar erop aanspreken als ze racistische nonsense uitkramen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:21 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Maar het helpt niet om het probleem om te lossen. Een hysterische Quinsy of Sylvana werkt contraproductief. Een paar saaie ambtenaren kunnen dit beter doen.
Nou, dan zijn 71% van de Nederlanders idioten.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:22 schreef madam-april het volgende:
[..]
71℅ is tegen iedere vorm van verandering!
Cijfers ZP discussie
Is toch mooi kroeshaarquote:Op vrijdag 11 november 2016 19:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nou, dan zijn 71% van de Nederlanders idioten.
Maar goed, die cijfers lijken me erg overdreven. Ik kan me moeilijk voorstellen dat 71% van de mensen erop tegen is dat Zwarte Piet bijvoorbeeld zijn rode lippen of kroeshaar verliest.
Waarom? Dit is helemaal geen issue. Meer dan 80% wil het zo laten. Dus dit is überhaupt geen discussie.quote:Op vrijdag 11 november 2016 18:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Tjonge, de dingen die mogelijk zijn als je je even niet als een dolle extremist gedraagt. Echt wonderbaarlijk.
Nee. Piet moet dood, en Sinterklaas zou een bonus zijn voor deze lui.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:42 schreef Physsic het volgende:
Zijn KOZP & co. dan wel tevreden met roetveegpiet?
Wel altijd mooi als mensen de cijfers gewoon uit hun reet trekken. Misschien moet ik dat ook eens gaan doen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Waarom? Dit is helemaal geen issue. Meer dan 80% wil het zo laten. Dus dit is überhaupt geen discussie.
Die initiatiefnemers zijn ook gewoon slappe lullen.
Jij bent anders voor de volle 100% een klaphark. Telt dat ook?quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wel altijd mooi als mensen de cijfers gewoon uit hun reet trekken. Misschien moet ik dat ook eens gaan doen.
Nee! 76,234% vindt dat Zwarte Piet aangepast moet worden!
Dan is het voor een deel van de overige 29% dus ook geen oplossing..quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:43 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Nee. Piet moet dood, en Sinterklaas zou een bonus zijn voor deze lui.
Oh, een ad hominem. Dat is best een hoog niveau van redeneren voor een Piet-extremist.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:48 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Jij bent anders voor de volle 100% een klaphark. Telt dat ook?
Dit klinkt als een oplossing waar de hardste "Zwarte Piet moet precies hetzelfde blijven!11" schreeuwers niet blij mee zijn, en waar de mensen die Zwarte Piet gewoon willen afschaffen niet blij mee zijn. Top.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:49 schreef heywoodu het volgende:
Dit klinkt als een oplossing waar de hardste "Zwarte Piet moet weg!11" schreeuwers niet blij mee zijn en waar de mensen die Zwarte Piet gewoon willen houden niet blij mee zijn. Top.
Is iedereen die Zwarte Piet zwart wil houden eigenlijk een Piet-extremist?quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Oh, een ad hominem. Dat is best een hoog niveau van redeneren voor een Piet-extremist.
Iedereen die vindt dat er op geen enkele manier mag getornd worden aan het uiterlijk van Zwarte Piet is inderdaad een extremist.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is iedereen die Zwarte Piet zwart wil houden eigenlijk een Piet-extremist?
Dit keer zie ik het sarcasme wel, maar je hebt inderdaad mensen die precies zo denken. Jammer wel, maar goed.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Iedereen die vindt dat er op geen enkele manier mag getornd worden aan het uiterlijk van Zwarte Piet is inderdaad een extremist.
Waarbij een ieder gewoon lekker zelf mag kiezen naar welke viering men gaat. Als men naar een viering met louter Zwarte Pieten wil moet men volledig vrij zijn om dat te doen, wil men naar een viering met Pieten in allerlei kleurtjes dan moet men net zo vrij zijn om dat te doenquote:Voor de rest is de invulling van het feest vrij: de Sint kiest lekker zelf of hij zonder of met pieten – roetveegpieten, zwarte pieten, regenboogpieten, ongeschminkte pieten – jong en oud komt verblijden.
Dat laatste gaat natuurlijk niet gebeuren he.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit keer zie ik het sarcasme wel, maar je hebt inderdaad mensen die precies zo denken. Jammer wel, maar goed.
Dit lijkt me dan maar de beste oplossing:
[..]
Waarbij een ieder gewoon lekker zelf mag kiezen naar welke viering men gaat. Als men naar een viering met louter Zwarte Pieten wil moet men volledig vrij zijn om dat te doen, wil men naar een viering met Pieten in allerlei kleurtjes dan moet men net zo vrij zijn om dat te doen
Verbieden vind ik sowieso geen optie, maar met z'n allen afspreken dat we de scherpe kantjes van Zwarte Piet afhalen zodat die minder kwetsend wordt, vind ik dan weer een heel goed idee. Ik snap ook niet dat er zoveel weerstand tegen bestaat. In praktijk verandert er daardoor niets wezenlijks aan Zwarte Piet.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit keer zie ik het sarcasme wel, maar je hebt inderdaad mensen die precies zo denken. Jammer wel, maar goed.
[..]
Waarbij een ieder gewoon lekker zelf mag kiezen naar welke viering men gaat. Als men naar een viering met louter Zwarte Pieten wil moet men volledig vrij zijn om dat te doen, wil men naar een viering met Pieten in allerlei kleurtjes dan moet men net zo vrij zijn om dat te doen
Ik stel voor om Sinterklaas ook zwart te maken.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is iedereen die Zwarte Piet zwart wil houden eigenlijk een Piet-extremist?
Ja hoor die 71℅ zijn de idioten.. 'Ik ben niet gek, de rest is gek'quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Maar goed, die cijfers lijken me erg overdreven. Ik kan me moeilijk voorstellen dat 71% van de mensen erop tegen is dat Zwarte Piet bijvoorbeeld zijn rode lippen of kroeshaar verliest.
Jep. De rest zijn idioten omdat ze niet bereid zijn nietszeggende veranderingen te doen om het racistische gehalte van Zwarte Piet drastisch te veranderen. Als je zo weinig voor je medemens overhebt, ben je echt een idioot.quote:Op vrijdag 11 november 2016 20:16 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ja hoor die 71℅ zijn de idioten.. 'Ik ben niet gek, de rest is gek'
Hoezo is het een prima oplossing? Het zinnetje "Het pact pleit voor een Sinterklaasfeest zonder raciale stereotyperingen." is zo ontzettend flexibel te interpreteren dat die discussie dan gewoon onverminderd door blijft gaan.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:00 schreef Gutmensch het volgende:
Prima oplossing, moeten we volgend jaar hier ook doen.
Ik ben voor verandering van zp, maar dit soort uitspraken passen precies in het sentiment waarom de polarisatie steeds groter wordt.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Geen rare oplossing, maar gezien het feit dat slechts een zeer kleine minderheid van de bevolking tegen zwarte piet is, is dit geen discussie of alternatief feest waard.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
[..]
Wie ben jij om te bepalen dat die veranderingen nietszeggend zijn? Degenen die zich gekwetst voelen door Zwarte Piet lijden aan een chronisch minderwaardigheids- en slachtoffercomplex en dat staat los van ZP. Zij projecteren hun eigen gevoel van minderwaardigheid en slachtofferschap op ZP, maar ZP is niet het probleem.quote:Op vrijdag 11 november 2016 20:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jep. De rest zijn idioten omdat ze niet bereid zijn nietszeggende veranderingen te doen om het racistische gehalte van Zwarte Piet drastisch te veranderen. Als je zo weinig voor je medemens overhebt, ben je echt een idioot.
Inderdaad. Zwarten creëren hun eigen racisme. Ik sta er niet eens bij stil wat voor kleur iemand heeft, totdat ze zelf met kleuren beginnen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 20:46 schreef madam-april het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen dat die veranderingen nietszeggend zijn? Degenen die zich gekwetst voelen door Zwarte Piet lijden aan een chronisch minderwaardigheids- en slachtoffercomplex en dat staat los van ZP. Zij projecteren hun eigen gevoel van minderwaardigheid en slachtofferschap op ZP, maar ZP is niet het probleem.
quote:Op vrijdag 11 november 2016 20:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Inderdaad. Zwarten creëren hun eigen racisme. Ik sta er niet eens bij stil wat voor kleur iemand heeft, totdat ze zelf met kleuren beginnen.
quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Een tijdje terug was er een soortgelijk topic over Engeland. Het Coudenhove-Kalergi plan is volop in werking: De blanke autochtoon zal vervangen worden.
So?quote:
Wat jij benoemd is geen racisme maar etnisch protectionisme..quote:Op vrijdag 11 november 2016 20:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
So?
Het is Koudenhove-Calargi zelf die met een raciale visie op Europa komt. Recentelijk deed Schäuble daar een schepje bovenop. Ik benoem het alleen maar.
Ik zeg alleen dat ik een monocultureel Europa wil. En dat betkent witte mensen. Niet de kleur wit, maar omdat Europeanen nou eenmaal wit zijn en ik een Europees Europa wil. Doordat dit volgens cultuur-marxisten al racisme is, staan vandaar de dag de poorten wijd open en stroomt Europa vol met Afrikanen. Elke dag weer.
Dat klopt, de meeste mensen vinden zwarte piet prima.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Huh. Zo klinkt het toch plots heel anders. Alsof je nog een derde groep vergeet.
Ik ken het woord niet, maar het lijkt mij een prima begrip. In dit forum-onderdeel loopt een aantal topics over het feit dat Europeanen / witte mensen een minderheid worden in Brussen en Londen. Dit zal onvermijdelijk leiden tot taferelen zoals in de jaren '90 op de Balkan. Als je kijkt naar hoe witte mensen in Afrika worden behandeld, dan mag je vrezen voor het ergste. Etnisch protectionisme is de enige optie om als Europese beschaving te overleven.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:00 schreef madam-april het volgende:
[..]
Wat jij benoemd is geen racisme maar etnisch protectionisme..
Interessant artikel uit 1994quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik ken het woord niet, maar het lijkt mij een prima begrip. In dit forum-onderdeel loopt een aantal topics over het feit dat Europeanen / witte mensen een minderheid worden in Brussen en Londen. Dit zal onvermijdelijk leiden tot taferelen zoals in de jaren '90 op de Balkan. Als je kijkt naar hoe witte mensen in Afrika worden behandeld, dan mag je vrezen voor het ergste. Etnisch protectionisme is de enige optie om als Europese beschaving te overleven.
Het afpakken van onze Zwarte Piet is slechts het begin..
Dankje voor de link. Heel interessant, en dat uit 1994 al. Deze week hoorde ik op BNR in de rubriek "Wetenschap vandaag" een wetenschapper die erkende dat de reacties op de CD en CP86 in 1994 te ver gingen en zelfs anti-democratisch waren. Gelukkig leven we nu in andere tijden dankzij het internet, maar de wijze waarop Nederland om gaat met Zwarte Piet en het feit dat idioten als Sylvana Simons een podium krijgen toont aan dat we terug zijn in het pre-Fortuyn tijdperk.quote:
Een bilaterale Pieten-conferentie op het hoogste niveau is nodig.quote:Op vrijdag 11 november 2016 18:56 schreef luxerobots het volgende:
Echt een prima oplossing, een oplossing die de deur openzet voor een jarenlang Pieten-debat. Geweldig.
Wat wij nodig hebben zijn politici die zeggen: Zwarte Piet blijft. Discussie gesloten.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Een bilaterale Pieten-conferentie op het hoogste niveau is nodig.
In de provincie blijft-ie nog wel een tijdje. Gaat natuurlijk ook wel veranderen als de Piet volgend jaar helemaal wordt uitgebannen. Maar misschien ook niet en dan kunnen de echte diehards gewoon naar de provincie en afstemmen op provinciale omroepen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat wij nodig hebben zijn politici die zeggen: Zwarte Piet blijft. Discussie gesloten.
In plaats van die slappe neutrale opstelling
Er moet gewoon geen discussie over zijn. Cultuur=cultuur. Bevalt het jeniet? Dan vertrek je naar je land van herkomst.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In de provincie blijft-ie nog wel een tijdje. Gaat natuurlijk ook wel veranderen als de Piet volgend jaar helemaal wordt uitgebannen. Maar misschien ook niet en dan kunnen de echte diehards gewoon naar de provincie en afstemmen op provinciale omroepen.
Ja, alleen voel je aan je klompen dat dat het niet gaat worden hè.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Er moet gewoon geen discussie over zijn. Cultuur=cultuur. Bevalt het jeniet? Dan vertrek je naar je land van herkomst.
quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Er moet gewoon geen discussie over zijn. Cultuur=cultuur. Bevalt het jeniet? Dan vertrek je naar je land van herkomst.
En voor wie dat te ver vindt gaan: Moeten we echt voor nog geen 10% van de bevolking dingen veranderen?
Ik zou niet weten waarom niet. Dwang wordt een stuk lastiger, maar ik vind dat een premier dat gewoon moet zeggen als duidelijk statement vóór Nederland.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, alleen voel je aan je klompen dat dat het niet gaat worden hè.
Ik weet ook niet waar het naar toe gaat. Weet wel dat als ik nog jongere kinderen zou hebben, ik gewoon de boel zou gaan verplaatsen naar de kerstdagen. Dat doen we nu al sinds jaar en dag en dat bevalt wel. Punt is wel dat ik denk dat de kerstdagen wrs ook wel onder druk komen te staan op den duur.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet. Dwang wordt een stuk lastiger, maar ik vind dat een premier dat gewoon moet zeggen als duidelijk statement vóór Nederland.
Ik denk het ook. Dat is ook het hele probleem: Het houdt niet op. Ze gaan door totdat de Nederlander in zijn eigen land is gemarginaliseerd.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik weet ook niet waar het naar toe gaat. Weet wel dat als ik nog jongere kinderen zou hebben, ik gewoon de boel zou gaan verplaatsen naar de kerstdagen. Dat doen we nu al sinds jaar en dag en dat bevalt wel. Punt is wel dat ik denk dat de kerstdagen wrs ook wel onder druk komen te staan op den duur.
In Belgie was het nooit zo'n issue omdat de grote meerderheid, net als hier, voor Zwarte piet is. 'Allez, da leeft hier nie zo he...' Maar zie voorzichtig nu een grote discussie ontstaan omdat het achter de ruggen om besloten is zonder ook maar enige wederhoor.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:06 schreef madam-april het volgende:
Voor wie is dat precies een oplossing? Niet voor de mensen die Zwarte Piet willen veranderen en dat is nog steeds de overgrote meerderheid.. Het is een oplossing voor de anti-groep niet voor de pro-groep..
Nee, lekker je ongefundeerde foute mening opdringen aan de grote meerderheid. Anders ga je als een klein kind in de jamin je moeder voor gek zetten met geschreeuw alsof de wereld vergaat. Elkaars gebruiken respecteren, dat zou idioot zijn.. Idioot.quote:Op vrijdag 11 november 2016 20:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jep. De rest zijn idioten omdat ze niet bereid zijn nietszeggende veranderingen te doen om het racistische gehalte van Zwarte Piet drastisch te veranderen. Als je zo weinig voor je medemens overhebt, ben je echt een idioot.
Niemand die bereid is tot compromis zou zich daardoor aangesproken hoeven voelen. De rest valt toch niet met argumenten te overtuigen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 20:27 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik ben voor verandering van zp, maar dit soort uitspraken passen precies in het sentiment waarom de polarisatie steeds groter wordt.
Gebruiken van buiten je eigen land hoef je in eigen land niet te respecteren. Mensen die hier te gast zijn, en daar hoort Sylvana Simons ook bij, die horen gewoon de gebruiken te respecteren en accepteren.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:34 schreef Red_85 het volgende:
Elkaars gebruiken respecteren, dat zou idioot zijn.. Idioot.
Vind jij het op enige manier een relevante verandering als Zwarte Piet geen rode lippen of kroeshaar meer heeft?quote:Op vrijdag 11 november 2016 20:46 schreef madam-april het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen dat die veranderingen nietszeggend zijn? Degenen die zich gekwetst voelen door Zwarte Piet lijden aan een chronisch minderwaardigheids- en slachtoffercomplex en dat staat los van ZP. Zij projecteren hun eigen gevoel van minderwaardigheid en slachtofferschap op ZP, maar ZP is niet het probleem.
Aangewezen door kozp als wat zij negatief vonden. Dus ja.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Vind jij het op enige manier een relevante verandering als Zwarte Piet geen rode lippen of kroeshaar meer heeft?
Wat is er relevant aan dan? Op welke manier heeft ook maar iemand er last van als die dingen veranderen?quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Aangewezen door kozp als wat zij negatief vonden. Dus ja.
Volgens mij zijn de ringen al weg, de roe is al weg, de lippen zijn ook niet meer zo... Dus waarom zit je nog te muiten? Waarom ben je je nog aan het opwinden?quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat is er relevant aan dan? Op welke manier heeft ook maar iemand er last van als die dingen veranderen?
1. Het feit dat wij gedwongen worden om onze cultuur te veranderen door mensen die hier (dikwijls ongevraagd) zijn gekomen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat is er relevant aan dan? Op welke manier heeft ook maar iemand er last van als die dingen veranderen?
Vergeet de Negerzoen niet.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de ringen al weg, de roe is al weg, de lippen zijn ook niet meer zo... Dus waarom zit je nog te muiten? Waarom ben je je nog aan het opwinden?
Voor de rest heeft April gewoon gelijk. En jij hoort ook bij dat volk.
Ten eerste: iedere verandering gaat gepaard met luid geklaag. Ten tweede: de racistische kenmerken zijn bij veel Pieten nog gewoon aanwezig. Kroeshaar, oorbellen en ja, ook nog de rode lippen. Geen probleem als je dat graag zo ziet, maar ik snap niet waarom het zo essentieel zou zijn voor een Zwarte Piet.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de ringen al weg, de roe is al weg, de lippen zijn ook niet meer zo... Dus waarom zit je nog te muiten? Waarom ben je je nog aan het opwinden?
Voor de rest heeft April gewoon gelijk. En jij hoort ook bij dat volk.
Sinds wanneer zijn kroeshaar en oorbellen racistisch?quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ten eerste: iedere verandering gaat gepaard met luid geklaag. Ten tweede: de racistische kenmerken zijn bij veel Pieten nog gewoon aanwezig. Kroeshaar, oorbellen en ja, ook nog de rode lippen. Geen probleem als je dat graag zo ziet, maar ik snap niet waarom het zo essentieel zou zijn voor een Zwarte Piet.
Wat mij betreft word je nergens toe gedwongen, maar wordt het je verzocht. Ja, ik weet dat sommigen het iets opdringeriger eisen, maar je bent nu aan het discussiëren met mij, niet met hen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
1. Het feit dat wij gedwongen worden om onze cultuur te veranderen door mensen die hier (dikwijls ongevraagd) zijn gekomen.
Je bent nog altijd vrij om de grens te trekken als verzoeken niet meer redelijk zijn. Ik zie niets onredelijks aan dit verzoek. Niemand heeft er last van als die racistische kenmerken verdwijnen, en je maakt er kennelijk anderen blij mee. Waarom zou je het dan niet doen?quote:2. Dit is slechts het begin. Veel mensen beseffen het niet, maar denk je nou echt dat ze ophouden als Zwarte Piet is aangepast? Het volgende is de kerstboom of het woord "paas ei". Het houdt pas op als de Nederlander is gemarginaliseerd.
Omdat het deel is van Zwarte Piet. En geef nu eens aan waarom een permanentje racistisch is? Dikke rode lippen trouwens ook niet. Zeker niet in combi met een gekleurd persoon, want daar zijn de lippen ook mee gepigmenteerd.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ten eerste: iedere verandering gaat gepaard met luid geklaag. Ten tweede: de racistische kenmerken zijn bij veel Pieten nog gewoon aanwezig. Kroeshaar, oorbellen en ja, ook nog de rode lippen. Geen probleem als je dat graag zo ziet, maar ik snap niet waarom het zo essentieel zou zijn voor een Zwarte Piet.
In combinatie met een zwart geschilderd gezicht wel, ja.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn kroeshaar en oorbellen racistisch?
De grens is allang gepasseerd. Bovendien is er geen enkel kenmerk racistisch. En ook al is het racistisch: Het is ons land, niet het land van Afrikanen, Surinamers en de duizenden andere etnische groepen die op aarde leven.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat mij betreft word je nergens toe gedwongen, maar wordt het je verzocht. Ja, ik weet dat sommigen het iets opdringeriger eisen, maar je bent nu aan het discussiëren met mij, niet met hen.
[..]
Je bent nog altijd vrij om de grens te trekken als verzoeken niet meer redelijk zijn. Ik zie niets onredelijks aan dit verzoek. Niemand heeft er last van als die racistische kenmerken verdwijnen, en je maakt er kennelijk anderen blij mee. Waarom zou je het dan niet doen?
Maar dat zwarte gezicht is toch weg na die aanpassingen?quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
In combinatie met een zwart geschilderd gezicht wel, ja.
Het gaat om het geheel. Afzonderlijk is het niet vanzelf racistisch, maar als je alles samen neemt, roept het bepaalde associaties op van minder prettige onderdelen van de geschiedenis.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat het deel is van Zwarte Piet. En geef nu eens aan waarom een permanentje racistisch is? Dikke rode lippen trouwens ook niet. Zeker niet in combi met een gekleurd persoon, want daar zijn de lippen ook mee gepigmenteerd.
Jij vindt het dus onredelijk om de ringen, de lippen en het kroeshaar van Zwarte Piet in de ban te doen? En jij vindt het wel prima om racistisch te zijn?quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De grens is allang gepasseerd. Bovendien is er geen enkel kenmerk racistisch. En ook al is het racistisch: Het is ons land, niet het land van Afrikanen, Surinamers en de duizenden andere etnische groepen die op aarde leven.
Laten we de trein Zwolle - Enschede dan ook afschaffen, want treinen naar het oosten zijn ook minder prettige onderdelen van de geschiedenis. Sorry voor de godwin, maar zwarte piet associëren met zaken die honderden jaren geleden zijn gebeurd en waarvan de mensen die het hebben meegemaakt ook allang niet meer leven is simpelweg absurd.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het gaat om het geheel. Afzonderlijk is het niet vanzelf racistisch, maar als je alles samen neemt, roept het bepaalde associaties op van minder prettige onderdelen van de geschiedenis.
Van mij hoeft dat niet eens.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Maar dat zwarte gezicht is toch weg na die aanpassingen?
Ja en Nee.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jij vindt het dus onredelijk om de ringen, de lippen en het kroeshaar van Zwarte Piet in de ban te doen? En jij vindt het wel prima om racistisch te zijn?
Dan weet ik meer dan genoeg over jou.
Huh??? Dus kroeshaar, oorbellen en lippenstift weg is volgens jou als anti-zwarte piet al genoeg? Ik denk niet dat Sylvaantje het daarmee eens is.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Van mij hoeft dat niet eens.
Dat doet het figuur zelf dus ook helemaal. Of Piet nu Zwart, roetveeg of stroopwafel is, het doet je herinneren aan 'racisme' en 'slavernij'. Ongefundeerd, maar dat moet je maar even gezegd hebben.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het gaat om het geheel. Afzonderlijk is het niet vanzelf racistisch, maar als je alles samen neemt, roept het bepaalde associaties op van minder prettige onderdelen van de geschiedenis.
Het afschaffen van treinen naar het oosten heeft iets meer negatieve gevolgen voor mensen dan het afschaffen van kroeshaar, ringen en rode lippen bij Zwarte Piet. Dat laatste heeft namelijk 0 negatieve gevolgen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Laten we de trein Zwolle - Enschede dan ook afschaffen, want treinen naar het oosten zijn ook minder prettige onderdelen van de geschiedenis. Sorry voor de godwin, maar zwarte piet associëren met zaken die honderden jaren geleden zijn gebeurd en waarvan de mensen die het hebben meegemaakt ook allang niet meer leven is simpelweg absurd.
Wat bedoel je hiermee?quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het afschaffen van treinen naar het oosten heeft iets meer negatieve gevolgen voor mensen dan het afschaffen van kroeshaar, ringen en rode lippen bij Zwarte Piet. Dat laatste heeft namelijk 0 negatieve gevolgen.
Overigens is de negatieve stereotypering van negers met dikke rode lippen en kroeshaar geen honderden jaren oud.
Nou, daar ga ik vannacht wel wakker van liggen hoor.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Huh??? Dus kroeshaar, oorbellen en lippenstift weg is volgens jou als anti-zwarte piet al genoeg? Ik denk niet dat Sylvaantje het daarmee eens is.
Ja want het is niet racistisch.. Enkel mensen met een chronische minderwaardigheids-en slachtoffercomplex interpreteren het zo..quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jij vindt het dus onredelijk om de ringen, de lippen en het kroeshaar van Zwarte Piet in de ban te doen? En jij vindt het wel prima om racistisch te zijn?
Dan weet ik meer dan genoeg over jou.
Kijk, nu ben je al eisen aan het stellen die ieder compromis onmogelijk maken. Ik moet namelijk een Zwarte Piet noemen die precies zo is zoals jij wilt.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat doet het figuur zelf dus ook helemaal. Of Piet nu Zwart, roetveeg of stroopwafel is, het doet je herinneren aan 'racisme' en 'slavernij'. Ongefundeerd, maar dat moet je maar even gezegd hebben.
Wat is je oplossing dan? Kom er met een die werkt.
Vereisten: Kleur is zwart of bruin en heeft dezelfde kleding aan al nu.
Kom dan!
Heb ik al uitgelegd: Het is ons feest en het houdt niet op. Ze komen gewoon weer met wat nieuws.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Waarom zou dat te ver gaan?
Als je de treinen naar het oosten afschaft, wordt het voor mensen zonder auto erg moeilijk om in het oosten te komen. Dat is best een probleem, bijvoorbeeld als je daar woont of werkt.quote:
Alleen mensen met een chronisch minderwaardigheids- en slachtoffercomplex interpreteren het verzoek om ermee te stoppen als een frontale aanval op de Nederlandse cultuur.quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:57 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ja want het is niet racistisch.. Enkel mensen met een chronische minderwaardigheids-en slachtoffercomplex interpreteren het zo..
Jouw argumenten zijn veel te oppervlakkig. Het ligt veel dieper, zoals ik in mijn post hierboven beschrijft. Het gaat helemaal niet om Zwarte Piet, kroeshaar, oorbellen of lippenstift. Het gaat om een strijd tussen etniciteiten en culturen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als je de treinen naar het oosten afschaft, wordt het voor mensen zonder auto erg moeilijk om in het oosten te komen. Dat is best een probleem, bijvoorbeeld als je daar woont of werkt.
Als je besluit om Zwarte Piet geen kroeshaar, rode lippen of gouden ringen meer te geven, is er precies niemand die daar op enige praktische wijze hinder van ondervindt. Geen kind zal het feest minder leuk vinden, geen volwassene zal het spelen van Zwarte Piet minder leuk vinden, er zal geen pepernoot minder om gegeten worden.
Je bent motief 4 vergeten: mensen kunnen zich voorstellen dat het beledigend is en vinden het geen probleem om het aan te passen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Heb ik al uitgelegd: Het is ons feest en het houdt niet op. Ze komen gewoon weer met wat nieuws.
Om dat laatste toe te lichten.
Er zijn slechts 3 redenen voor mensen om tegen Zwarte Piet te zijn. De anti-Zwarte Piet is een klein maar divers gezelschap, met elk eigen motieven.
Motief 1: Herstelbetalingen eisen voor de slavernij. Alle Keti-Koti types (actief in dubieuze slavernij-stichtingen) hebben dit motief. Het heeft niets met racisme te maken, maar ze willen een roestok om mee te slaan, om uiteindelijk geld te eisen. Zodat het westen (nog meer) opdraait voor het falen van hun samenlevingen en hun cultuur.
Als Zwarte Piet geheel verdwijnt, heeft deze groep het doel niet bereikt, dus zullen ze met iets nieuws komen. Zwarte Piet afschaffen levert, als we kijken naar de groep met motief 1, dus niets op.
Motief 2: De Nederlandse cutluur kapot maken. De meest fanatieke cultuur-marxisten hebben dit motief. Denk aan de gehele GroenLinks achterban en figuren zoals Asscher.
Als Zwarte Piet geheel verdwijnt, zal deze groep het volgende culturele dingetje pakken, zoals het paasfeest. Zwarte Piet afschaffen levert, als we kijken naar de groep met motief 2, dus niets op.
Motief 3: Zichzelf profileren. Geschiedenis willen schrijven, de hedendaagse Rosa Luxemburg worden. Mensen die tot deze groep behoren zijn bijvoorbeeld Quincy Gario en Sylvana Simons.
Als Zwarte Piet geheel verdwijnt, zal deze groep het volgende culturele dingetje pakken, want ze willen niet uit de schijnwerpers verdwijnen. Zwarte Piet afschaffen levert, als we kijken naar de groep met motief 3, dus niets op.
Motief 4 bestaat niet. Het gaat in deze hele discussie namelijk niet om racisme, maar om hele andere motieven zoals ik hierboven keurig heb beschreven. Er is ook geen racisme aangetoond. Daarom is het overgrote deel van de mensen gewoon vóór, zelfs zwarte mensen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je bent motief 4 vergeten: mensen kunnen zich voorstellen dat het beledigend is en vinden het geen probleem om het aan te passen.
Maar goed, waarom zouden we redelijke verzoeken gaan weigeren als er later onredelijke verzoeken zullen volgen? Je kunt die onredelijke verzoeken toch gewoon weigeren.
Je hele post is één grote drogreden van het hellend vlak...
Niet echt een bepaalde vergelijking met Zwarte Piet.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als je de treinen naar het oosten afschaft, wordt het voor mensen zonder auto erg moeilijk om in het oosten te komen. Dat is best een probleem, bijvoorbeeld als je daar woont of werkt.
Jawel, want dan komen kozp, quincy, anousha en sylvana langs en dan is het kleurtje weer een probleem.quote:Als je besluit om Zwarte Piet geen kroeshaar, rode lippen of gouden ringen meer te geven, is er precies niemand die daar op enige praktische wijze hinder van ondervindt. Geen kind zal het feest minder leuk vinden, geen volwassene zal het spelen van Zwarte Piet minder leuk vinden, er zal geen pepernoot minder om gegeten worden.
Voor jou is het een strijd, en voor Quinsy Gario misschien ook, maar voor veel mensen is het dat niet. Je zoekt er veel te veel achter.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Jouw argumenten zijn veel te oppervlakkig. Het ligt veel dieper, zoals ik in mijn post hierboven beschrijft. Het gaat helemaal niet om Zwarte Piet, kroeshaar, oorbellen of lippenstift. Het gaat om een strijd tussen etniciteiten en culturen.
Fixed.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Alleen mensen met een chronisch minderwaardigheids- en slachtoffercomplex interpreteren Zwarte Piet als een blackface figuur, discriminerend en herinnerend aan de slavernij.
Motief 4 is voor mij de leidraad.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Motief 4 bestaat niet. Het gaat in deze hele discussie namelijk niet om racisme, maar om hele andere motieven zoals ik hierboven keurig heb beschreven. Er is ook geen racisme aangetoond. Daarom is het overgrote deel van de mensen gewoon vóór, zelfs zwarte mensen.
Als dat alles is, dan zou ik er niet eens een punt van maken. Maar dit alles geldt ook voor al het andere dat Nederlands is. Het is allang gaande. Woorden als "paas ei", "kerststol", "paasstol" en "negerzoen" zijn ook al verdwenen. Heel Nederland is voor mij iets waar ik mij de laatste 15 jaar niet meer in herken.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:05 schreef Red_85 het volgende:
Aan het einde een pietfiguur waarin niemand zich meer herkend.
Herstelbetalingen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Jouw argumenten zijn veel te oppervlakkig. Het ligt veel dieper, zoals ik in mijn post hierboven beschrijft. Het gaat helemaal niet om Zwarte Piet, kroeshaar, oorbellen of lippenstift. Het gaat om een strijd tussen etniciteiten en culturen.
Daarom maakte ik 'm ook niet, maar iemand anders.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet echt een bepaalde vergelijking met Zwarte Piet.
Je kunt bijvoorbeeld ook, je weet wel, stoppen met luisteren als hun eisen onredelijk worden.quote:[..]
Jawel, want dan komen kozp, quincy, anousha en sylvana langs en dan is het kleurtje weer een probleem.
Aan het einde een pietfiguur waarin niemand zich meer herkend.
Jawel, want die motieven deugen niet en zullen leiden tot blijvende discussies net zolang het Nederlandse volk is gemarginaliseerd (en uiteindelijk niet eens meer bestaat).quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Motief 4 is voor mij de leidraad.
Je hebt trouwens niets beschreven. Je hebt wat motieven beschreven die het verzoek niet minder redelijk maken. Zoals ik al zei: het is één grote drogreden van het hellend vlak.
Je bent weel scherp, dat je nu precies hetzelfde bij mij doet wat ik net bij madam-april deed.quote:
Klopt. Etnisch gezien walgelijk, maar die slavernij clubs deinzen nergens voor terug. En dat voor iets dat zo lang geleden is dat er niemand meer in leven is die het heeft meegemaakt.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Herstelbetalingen.
En heel laf hebben ze een kinderfeest gegijzeld voor hun boodschap.
Snap het ook niet. Positief rolfiguur. En als het al als een donker persoon gezien wordt, dan is dat toch een positieve manier?quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:07 schreef madam-april het volgende:
Kinderen adoreren Zwarte Piet, hij is voor hen een held. Voor mij en vele vele andere kinderen was het een droom om Zwarte Piet te worden.
Hoe kan je in hemelsnaam gekwetst zijn door het uiterlijk van een kinderheld?
Dan ben je wel erg onzeker van je cultuur.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Jawel, want die motieven deugen niet en zullen leiden tot blijvende discussies net zolang het Nederlandse volk is gemarginaliseerd (en uiteindelijk niet eens meer bestaat).
Dat hebben we al lang gedaan. Want volgens die opsomming moet het hele pietfiguur verdwijnen. Alle kenmerken. Alles. 'Maar het sinterklaasfeest mag blijven bestaan hoor, maar zonder piet'. Hoor ik de woordvoerder nog zeggen vorig jaar op de radio.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Daarom maakte ik 'm ook niet, maar iemand anders.
[..]
Je kunt bijvoorbeeld ook, je weet wel, stoppen met luisteren als hun eisen onredelijk worden.
Ik begrijp het ook niet.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Snap het ook niet. Positief rolfiguur. En als het al als een donker persoon gezien wordt, dan is dat toch een positieve manier?
Wat is het probleem dan?
En je kunt nu net zo goed afstammen van een slavenhouder als van een slaaf.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Klopt. Etnisch gezien walgelijk, maar die slavernij clubs deinzen nergens voor terug. En dat voor iets dat zo lang geleden is dat er niemand meer in leven is die het heeft meegemaakt.
Ook dat. Die hele keti kotti clubs hebben werkelijk geen flauw idee van de historie. Het zijn bezigheidsclubjes, bedoeld om hun eigen falen te maskeren.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En je kunt nu net zo goed afstammen van een slavenhouder als van een slaaf.
Wat moet je dan?
Wij zijn juist zeker van onze cultuur en daarom moet je je er ook voor blijven inzetten.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dan ben je wel erg onzeker van je cultuur.
Ik ben de woordvoerder niet. Je bent nu met mij aan het discussiëren, niet met hem.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat hebben we al lang gedaan. Want volgens die opsomming moet het hele pietfiguur verdwijnen. Alle kenmerken. Alles. 'Maar het sinterklaasfeest mag blijven bestaan hoor, maar zonder piet'. Hoor ik de woordvoerder nog zeggen vorig jaar op de radio.
Cultuur krijg je niet zomaar. De geschiedenis toont ook aan dat culturen zo weggeveegd kunnen worden. Daarnaast lijken maar weinig mensen te beseffen dat wij maar één land hebben (in tegenstelling tot mensen als Sylvana en dubbele paspoort types die in twee landen terecht kunnen).quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wij zijn juist zeker van onze cultuur en daarom moet je je er ook voor blijven inzetten.
Je bent zo onzeker dat je niet kunt ingaan op een redelijk verzoek omdat je bang bent dat alles dan als een kaartenhuis ineen zal storten.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wij zijn juist zeker van onze cultuur en daarom moet je je er ook voor blijven inzetten.
Het is totaal geen redelijk verzoek.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je bent zo onzeker dat je niet kunt ingaan op een redelijk verzoek omdat je bang bent dat alles dan als een kaartenhuis ineen zal storten.
Je hebt nog steeds niet uitgelegd waarom het onredelijk is. Je hebt alleen gezegd dat het zou kunnen leiden tot verdere verzoeken - wat niet betekent dat het eerste verzoek onredelijk is.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het is totaal geen redelijk verzoek.
bijna 90% van de bevolking is geen klein groepje.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
, een klein groepje wil Zwarte Piet behouden zoals 'ie is,
Fout.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik ben de woordvoerder niet. Je bent nu met mij aan het discussiëren, niet met hem.
Ja precies.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Snap het ook niet. Positief rolfiguur. En als het al als een donker persoon gezien wordt, dan is dat toch een positieve manier?
Wat is het probleem dan?
Het is evenmin onredelijk om dat verzoek te weigeren.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds niet uitgelegd waarom het onredelijk is. Je hebt alleen gezegd dat het zou kunnen leiden tot verdere verzoeken - wat niet betekent dat het eerste verzoek onredelijk is.
Als ik jou vraag of ik een euro kan lenen, is dat geen onredelijk verzoek - zelfs niet als het er uiteindelijk toe kan leiden dat ik bij je ga zeuren om duizend euro.
(zwarte) mensen met zelfspot zijn leuk en veelal succesvol.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:18 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ja precies.
Mijn oudste broer was (hij is 16jaar geleden overleden) zwart. Hij maakte het rond de Sinterklaastijd weleens mee dat een kind dacht dat hij een Zwarte Piet was, dat vond hij prachtig en hij speelde altijd mee.
Het 'redelijke' verzoek is het verwijderen van een essentieel deel van het belangrijkste kinderfeest van die cultuur. Een feest waarin we allemaal zijn opgegroeid en waar we allemaal megagoede herinneringen aan hebben. En dan wil iemand met een 'redelijk' verzoek dat om zeep helpen?quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je bent zo onzeker dat je niet kunt ingaan op een redelijk verzoek omdat je bang bent dat alles dan als een kaartenhuis ineen zal storten.
Het aantal voorstanders wordt iedere keer dat het cijfer uit de reet getrokken wordt groter.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
bijna 90% van de bevolking is geen klein groepje.
Die 20 relschoppers tegen Zwarte Piet zijn dat wel.
Het aantal tegenstanders is marginaal.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het aantal voorstanders wordt iedere keer dat het cijfer uit de reet getrokken wordt groter.
Nee, ik zeg niet dat die actiegroep dan tevreden is. Maar dat is ook niet mijn doel. Extremisten aan beide kanten van het verhaal zijn toch niet tevreden te houden. Moet je ook niet willen proberen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fout.
Dat geeft anders wel de discussie weer waarin we zitten. De actiegroep achter de discussie gaat met niets minder akkoord dan ZP weg. En jij denkt dus dat een aanpassing hier en daar gaat werken?
Waar zit je met je gedachte?
Wat denk jij dan dat het is?quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het aantal voorstanders wordt iedere keer dat het cijfer uit de reet getrokken wordt groter.
Die actiegroep gaat door want hun motieven hebben niets met racisme of zwarte piet zelf te maken. Voor hun is Zwarte Piet slechts een instrument om andere doelen te realiseren.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, ik zeg niet dat die actiegroep dan tevreden is. Maar dat is ook niet mijn doel. Extremisten aan beide kanten van het verhaal zijn toch niet tevreden te houden. Moet je ook niet willen proberen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_Zwarte_Piet__.htmlquote:Op vrijdag 11 november 2016 22:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Mijn broer kwam een keer per week eten (hij was veel ouder en al uit huis) en na het eten kregen we altijd wat lekkers.. Ik hield/hou van negerzoenen, dus ik vroeg altijd 'mag ik een negerzoen?' waarop hij altijd lachend zei 'ja hoor kom maar hier'quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
(zwarte) mensen met zelfspot zijn leuk en veelal succesvol.
Stel dat 17% tegen zwarte piet is, dan is er nog een veel grotere groep tegen de komst van nog meer niet-westerse immigranten. Dus als we Zwarte Piet afschaffen op grond van die 17% dan lijkt het mij ook niet meer dan redelijk om de grenzen te sluiten.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_Zwarte_Piet__.html
Hier wordt 83% genoemd. Ieder onderzoek is natuurlijk weer anders en afhankelijk van de vraagstelling etc. Maar dat nog slechts een klein groepje tegen aanpassing zou zijn, dat is echt onzin.
Ik ben Sylvana Simons of Quinsy Gario dan ook niet. De mensen die bovenstaand pact hebben geïntroduceerd, zijn Sylvana Simons en Quinsy Gario ook niet.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het is evenmin onredelijk om dat verzoek te weigeren.
Als we deze metafoor ook even gebruiken voor de Zwarte Piet discussie, dan zal ik in elkaar geslagen worden door Sylvana Simons en Quincy Gario. Luid scheldend met woorden als "racist" en "vuile kapitalist" beroven ze mij van een euro, en als ik mijn euro terug eis dan vinden ze het verzoek om een euro "niet meer dan redelijk". Per slot van rekening is die euro verdiend ten koste van de arme landen..
Ergo, de wijze waarop Sylvana en al die anderen te werk gaan, lijkt op alles behalve een redelijk verzoek.
Bij een redelijk verzoek hoort ook een redelijke weigering accepteren.
Jawel. Die groepen zijn essentieel. Zij zijn immers de discussie begonnen, willen de intochten verstoren met geweld en zijn de angel in de bedreigingen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, ik zeg niet dat die actiegroep dan tevreden is. Maar dat is ook niet mijn doel. Extremisten aan beide kanten van het verhaal zijn toch niet tevreden te houden. Moet je ook niet willen proberen.
Stel ik verdien 100k per jaar. Dan is een euro missen iets waar ik niets van merk. Betekent dit dag ik een bedelaar geen euro meer mag weigeren?quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik ben Sylvana Simons of Quinsy Gario dan ook niet. De mensen die bovenstaand pact hebben geïntroduceerd, zijn Sylvana Simons en Quinsy Gario ook niet.
De weigering is in mijn ogen overigens niet redelijk. Jij hebt er op geen enkele manier last van, anderen vinden het kennelijk fijn. Waarom zou je het dan niet doen?
Oh, en waar ergens tussen die twee cijfers komt 90%?quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat denk jij dan dat het is?
Van alle polls over de laatste jaren komen cijfers uit van tussen de 77 en 83% voorstanders. NRT, RTL, kranten, websites...
Dat noemen sommige mensen een "redelijk verzoek"quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jawel. Die groepen zijn essentieel. Zij zijn immers de discussie begonnen, willen de intochten verstoren met geweld en zijn de angel in de bedreigingen.
So fucking what? Als de Saudische GroenLinks een wetsvoorstel lanceert om vrouwen het recht te geven auto te rijden, met als uiteindelijke doel om genocide te plegen op mannen, moeten we dan ook maar als een stel debielen gaan protesteren tegen vrouwen achter het stuur?quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die actiegroep gaat door want hun motieven hebben niets met racisme of zwarte piet zelf te maken. Voor hun is Zwarte Piet slechts een instrument om andere doelen te realiseren.
Nog een mooiere. pvv heeft ook een groep van ongeveer 20% van het totale electoraat. Want 20% van de zetels in de peilingen zijn voor de pvv. pvv wil minder minder minder marokkanen. Dan ook maar alle marokkanen het land uit?quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Stel dat 17% tegen zwarte piet is, dan is er nog een veel grotere groep tegen de komst van nog meer niet-westerse immigranten. Dus als we Zwarte Piet afschaffen op grond van die 17% dan lijkt het mij ook niet meer dan redelijk om de grenzen te sluiten.
Niet aanpassen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Oh, en waar ergens tussen die twee cijfers komt 90%?
Zijn dat overigens mensen die vinden dat Zwarte Piet niet aangepast mag worden, of mensen die vinden dat Zwarte Piet in enige vorm moet blijven?
Illegaal gedrag is illegaal. Dat moet je gewoon aanpakken. Dat neemt niet weg dat je als verstandig, gematigd mens best kunt toegeven dat beide groepen een punt hebben en naar een compromis zoeken. Zelfs een stilstaande klok staat tweemaal per dag gelijk.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jawel. Die groepen zijn essentieel. Zij zijn immers de discussie begonnen, willen de intochten verstoren met geweld en zijn de angel in de bedreigingen.
Dan kun je je wel richten op het centrum, maar daar heeft niemand iets aan. Want het blijft doorgaan.
Als dat uiteindelijk de intentie is, dan wel. De protesten hebben dan niet zozeer betrekking tot vrouwen achter het stuur, maar de intenties van de Saudische GroenLinks.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
So fucking what? Als de Saudische GroenLinks een wetsvoorstel lanceert om vrouwen het recht te geven auto te rijden, met als uiteindelijke doel om genocide te plegen op mannen, moeten we dan ook maar als een stel debielen gaan protesteren tegen vrouwen achter het stuur?
Ligt eraan wat je bedoelt met 'mogen': zou je ervoor gestraft moeten worden? Nee. Maar je zou je wel eens moeten afvragen of het niet een beetje flauw is om die euro op zak te houden als je er ook iemand blij mee kunt maken.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Stel ik verdien 100k per jaar. Dan is een euro missen iets waar ik niets van merk. Betekent dit dag ik een bedelaar geen euro meer mag weigeren?
Maar als een bepaalde groep van pakweg 100 personen nu een bizar en extreem standpunt heeft, moeten we dat dan ook maar accepteren als er 14 miljoen mensen zijn die het waanzin vinden?quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Illegaal gedrag is illegaal. Dat moet je gewoon aanpakken. Dat neemt niet weg dat je als verstandig, gematigd mens best kunt toegeven dat beide groepen een punt hebben en naar een compromis zoeken. Zelfs een stilstaande klok staat tweemaal per dag gelijk.
Proost.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:32 schreef autoknutselaar het volgende:
GGaaaann zzee nnoogg sstteeeeddss vveecchhtteenn bbiijj ddee iinnttoocchhtt mmoorrggeenn??
Nou, dat ben ik met je oneens. Ik vind dat je best kunt toegeven dat groepen die over het algemeen onredelijk zijn, soms redelijke dingen zeggen. Als je dat niet meer kunt, gooi je de baby met het badwater weg.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als dat uiteindelijk de intentie is, dan wel. De protesten hebben dan niet zozeer betrekking tot vrouwen achter het stuur, maar de intenties van de Saudische GroenLinks.
Overigens is in dit geval zowel het "verzoek" *proest* als de intentie fout.
Gaan ze nog vechten bij de intocht morgen?quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Proost.
Volgens mij blijft je toetsenbord hangen. Iets met dduubbeell toetsen.
Dat mag ik zelf bepalen. Net zoals wij Nederlander zelf mogen bepalen om Piet Zwart te houden. Wij zijn zwarte mensen niets maar dan ook niets verschuldigd. In tegendeel zelfs, we hebben enorm veel voor zwarte mensen gedaan (denk maar aan de kansen die Sylvana Simons in onze samenleving heeft gekregen).quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je bedoelt met 'mogen': zou je ervoor gestraft moeten worden? Nee. Maar je zou je wel eens moeten afvragen of het niet een beetje flauw is om die euro op zak te houden als je er ook iemand blij mee kunt maken.
Heb ik al tig keer onderbouwd in dit topic.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nou, dat ben ik met je oneens. Ik vind dat je best kunt toegeven dat groepen die over het algemeen onredelijk zijn, soms redelijke dingen zeggen. Als je dat niet meer kunt, gooi je de baby met het badwater weg.
Wanneer ga je nou eens vertellen wat er zo fout is aan het verzoek?
Ik zeg ja, want ik ben er bang voor. Want de antipieten zijn zielig, hebben zich niet aangemeld als demonstrerende partij omdat ze het niet eens zijn met de plaats, denken een legitieme reden te hebben en hebben al laten weten dat andere 'mogelijkheden' worden aangezet om het standpunt 'kracht' bij te zetten. En uitten ook bedreigingen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:35 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Gaan ze nog vechten bij de intocht morgen?
Ik en velen met mij worden bij elke Marokkaan die we zien herinnerd aan de dingen die ons persoonlijk zijn aangedaan door een Marokkaan, we worden keer op keer herinnerd aan onze trauma's..quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nog een mooiere. pvv heeft ook een groep van ongeveer 20% van het totale electoraat. Want 20% van de zetels in de peilingen zijn voor de pvv. pvv wil minder minder minder marokkanen. Dan ook maar alle marokkanen het land uit?
Zo ridicuul is gelijk geven aan kozp.
Dankzij al die hoofddoekjes op straat voel ik mij niet meer alsof ik in Nederland ben. Verbieden dus. Oh wacht..quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:41 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik en velen met mij worden bij elke Marokkaan die ze zien herinnert aan de dingen die ons persoonlijk zijn aangedaan door een Marokkaan, we worden keer op keer herinnerd aan onze trauma's..
Als we de AP redenering volgen is het meer dan terecht om alle Marokkanen het land uit te zetten!
Ik heb met veel marokkanen gewerkt en allemaal waren het een stel discriminerende eikels. Uitschelden voor kuffar en zo.. Ja nare herinneringen. En dan hebben wij het nog wel ECHT meegemaakt.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:41 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik en velen met mij worden bij elke Marokkaan die we zien herinnerd aan de dingen die ons persoonlijk zijn aangedaan door een Marokkaan, we worden keer op keer herinnerd aan onze trauma's..
Als we de AP redenering volgen is het meer dan terecht om alle Marokkanen het land uit te zetten!
Met die instelling komen we er wel....quote:Op vrijdag 11 november 2016 21:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Niemand die bereid is tot compromis zou zich daardoor aangesproken hoeven voelen. De rest valt toch niet met argumenten te overtuigen.
Daar komt nog bij dat mensen in hun eigen land heel wat meer recht hebben van spreken dan vreemdelingen. Dat geldt voor ons in andere landen, maar ook voor mensen uit andere landen die hier zijn. Je past je aan of je vertrekt.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb met veel marokkanen gewerkt en allemaal waren het een stel discriminerende eikels. Uitschelden voor kuffar en zo.. Ja nare herinneringen. En dan hebben wij het nog wel ECHT meegemaakt.
Ridicuul.
quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb met veel marokkanen gewerkt en allemaal waren het een stel discriminerende eikels. Uitschelden voor kuffar en zo.. Ja nare herinneringen. En dan hebben wij het nog wel ECHT meegemaakt.
Ridicuul.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:56 schreef madam-april het volgende:
[..]Dat is echt die spoiler?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry zo, maar dm kan ik niet ofso, fout bij verzenden.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Lul toch niet zo stroef, is dat echt? Ja is echt, is dat niet bij haar dat wel bij tig anderen....quote:Op vrijdag 11 november 2016 23:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is echt die spoiler?
Sorry zo, maar dm kan ik niet ofso, fout bij verzenden.
Lul niet zo stroef, je weet alleen niet wat je moet geloven op inet he..quote:Op vrijdag 11 november 2016 23:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lul toch niet zo stroef, is dat echt? Ja is echt, is dat niet bij haar dat wel bij tig anderen....
Niet op het niveau van wat jij denkt. Meer van 'ja, ik snap je'.quote:Wir haben er nicht ge.... en vul maar in.
Soort van wake up call bij je nu?
Ben ook verre van een racist, maar ik wil zo weinig mogelijk te maken hebben met die 90%. Totaal onnodige bende. Hoe je het ook bekijkt.quote:Ik woon heerlijk in een Marokkanen vrije wijk hier in R'dam, bestaan die? Jazekers... heel fijn wonen hier. Dat een bepaalde bevolking uit het noorden van Afrika het verkloot voor de rest is mij al jaren duidelijk. We verhuizen daarom zo snel mogelijk naar een provincie in Nederland die dat probleem in de multi culti al decennia door hebben.
En lees goed: ik ben geen racist, verre van zelfs, multi culti is zeker een verrijking, maar 90% van de nazaten van dat land snappen er echt geen reet van. Zijn een beetje zoekende in deze maatschappij.
Nou dit, helemaal gelijk.quote:Op vrijdag 11 november 2016 23:24 schreef hpeopjes het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar Marokkanen zijn echt bijna allemaal rijp om het land uitgezet te worden. Als er één bevolkingsgroep is waar we als land echt absoluut helemaal niets aan hebben, dan zijn het de Marokkanen. Gewoon niet al teveel woorden en sociaal werkers meer aan vuil maken, maar kaalplukken en daarna terugsturen, vergezeld van hun hele lelijke, achterlijke, domme, agressieve berberfamilie.
Serieus, wat doen die mensen hier? Ze werken niet of nauwelijks, hangen openlijk een extreem intolerante religie aan die voorschrijft dat ik als ongelovige westerling bekeerd of anders vermoord moet worden, hebben overal waar je hen tegenkomt een hele grote mond, staan bovenaan in zo ongeveer alle criminaliteitslijstjes, maken het leven in vele wijken tot een ware hel. Echt hoor, loos die lui nou eindelijk eens, maakt me echt geen fuk uit hoe. Want ze hebben onderhand echt wel genoeg kapot gemaakt in mijn land.
Bla bla bla, que? wat wil je zeggen??quote:Op vrijdag 11 november 2016 23:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lul niet zo stroef, je weet alleen niet wat je moet geloven op inet he..
[..]
Niet op het niveau van wat jij denkt. Meer van 'ja, ik snap je'.
[..]
Ben ook verre van een racist, maar ik wil zo weinig mogelijk te maken hebben met die 90%. Totaal onnodige bende. Hoe je het ook bekijkt.
Nederland juicht tegenwoordig in stilte om dit soort zaken. Voor je het weet heb je Sylvana Simons en haar politiek correcte bende achter je aan.quote:Op vrijdag 11 november 2016 23:27 schreef Physsic het volgende:
Vandaag (of gisteren) heeft een Marokkaan in een AZC een andere Marokkaan neergestoken. Ik had verwacht dat er hier wel een topic over geopend zou worden, maar het valt mee.
Die 10% die het hier wel voor elkaar heeft en het begrijpt, prima.quote:Op vrijdag 11 november 2016 23:24 schreef hpeopjes het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar Marokkanen zijn echt bijna allemaal rijp om het land uitgezet te worden. Als er één bevolkingsgroep is waar we als land echt absoluut helemaal niets aan hebben, dan zijn het de Marokkanen. Gewoon niet al teveel woorden en sociaal werkers meer aan vuil maken, maar kaalplukken en daarna terugsturen, vergezeld van hun hele lelijke, achterlijke, domme, agressieve berberfamilie.
Serieus, wat doen die mensen hier? Ze werken niet of nauwelijks, hangen openlijk een extreem intolerante religie aan die voorschrijft dat ik als ongelovige westerling bekeerd of anders vermoord moet worden, hebben overal waar je hen tegenkomt een hele grote mond, staan bovenaan in zo ongeveer alle criminaliteitslijstjes, maken het leven in vele wijken tot een ware hel. Echt hoor, loos die lui nou eindelijk eens, maakt me echt geen fuk uit hoe. Want ze hebben onderhand wel genoeg kapot gemaakt in mijn land.
Heb je al op d'r facebook gekeken, die muts ging helemaal los bij DWDD, en helemaal fout,quote:Op vrijdag 11 november 2016 23:29 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Nederland juicht tegenwoordig in stilte om dit soort zaken. Voor je het weet heb je Sylvana Simons en haar politiek correcte bende achter je aan.
Huh? Wat wil je hier nu naar mij zeggen?quote:Op vrijdag 11 november 2016 23:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bla bla bla, que? wat wil je zeggen??
Ja inderdaad prima... 10 % nu de rest nog.quote:Op vrijdag 11 november 2016 23:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die 10% die het hier wel voor elkaar heeft en het begrijpt, prima.
Wanneer was dat bij DWDD?quote:Op vrijdag 11 november 2016 23:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Heb je al op d'r facebook gekeken, die muts ging helemaal los bij DWDD, en helemaal fout,![]()
Leuk die reactie van d'r te lezen.
Open een ander topic als je daarover wil praten. Maar 1 ding: die mensen zijn al 50 jaar geholpen en worden continu geholpen met vanalles. Maar niets werkt.quote:Op vrijdag 11 november 2016 23:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja inderdaad prima... 10 % nu de rest nog.
Doe je ogen eens open en help.
Was bij Pauw, niet bij dwdd. Uitzending 9 nov.quote:Op vrijdag 11 november 2016 23:34 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Wanneer was dat bij DWDD?
Ik kijk af en toe weleens DWDD, niet omdat ik de items in dat programma ook maar enigszins leuk vind, maar meer om even heel hard te lachen om wat al die deugdebielen uitkramen. Ze snappen er echt helemaal niets van, zo bleek afgelopen woensdagavond ook weer.
Tja sorry, ben gewoon boos.quote:Op vrijdag 11 november 2016 23:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja inderdaad prima... 10 % nu de rest nog.
Doe je ogen eens open en help.
Check ff d'r facebook. Volgens mij woensdag.quote:Op vrijdag 11 november 2016 23:34 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Wanneer was dat bij DWDD?
Ik kijk af en toe weleens DWDD, niet omdat ik de items in dat programma ook maar enigszins leuk vind, maar meer om even heel hard te lachen om wat al die deugdebielen uitkramen. Ze snappen er echt helemaal niets van, zo bleek afgelopen woensdagavond ook weer.
10% die het hier wel voor elkaar heeft en het begrijpt? Ik betwijfel serieus of het er zoveel zijn. Ik denk eerder 1%.quote:Op vrijdag 11 november 2016 23:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die 10% die het hier wel voor elkaar heeft en het begrijpt, prima.
Ja dat is echt..quote:Op vrijdag 11 november 2016 23:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is echt die spoiler?
Sorry zo, maar dm kan ik niet ofso, fout bij verzenden.
Idioten die het anno einde 2016 nog niet snappen zijn hopeloos. Zonde van Fok zullen we maar zeggen...quote:
Ik denk dat je zijn reactie verkeerd hebt begrepen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 01:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Idioten die het anno einde 2016 nog niet snappen zijn hopeloos. Zonde van Fok zullen we maar zeggen...
Mensen houden hun mond voortaan tot ze in het stemhokje staan, vrees ik.quote:Op vrijdag 11 november 2016 23:29 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Nederland juicht tegenwoordig in stilte om dit soort zaken. Voor je het weet heb je Sylvana Simons en haar politiek correcte bende achter je aan.
Weinig nut als 83% van de bevolking en 221 van de 223 Sinterklaascomités blijven vasthouden aan de traditionele zwarte piet.quote:Op vrijdag 11 november 2016 18:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Tjonge, de dingen die mogelijk zijn als je je even niet als een dolle extremist gedraagt. Echt wonderbaarlijk.
Het stelt me teleur dat er zoveel dolle extremisten zijn.quote:Op zaterdag 12 november 2016 09:51 schreef Elzies het volgende:
[..]
Weinig nut als 83% van de bevolking en 221 van de 223 Sinterklaascomités blijven vasthouden aan de traditionele zwarte piet.
Soms denk ik dat jij een kloon bent van Koos.quote:Op zaterdag 12 november 2016 10:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het stelt me teleur dat er zoveel dolle extremisten zijn.
Oké, spannend. Ik zal het in mijn dagboek schrijven.quote:Op zaterdag 12 november 2016 10:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Soms denk ik dat jij een kloon bent van Koos.
Je doet maar.quote:Op zaterdag 12 november 2016 10:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Oké, spannend. Ik zal het in mijn dagboek schrijven.
percentage stemmers, onderverdeeld naar opleidingsniveauquote:Op zaterdag 12 november 2016 02:14 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Natuurlijk zullen tussen de PVV-stemmers ook hoger opgeleiden zitten. Echter nog steeds relatief erg weinig, denk ik. Precies zoals er ook wel een paar tokkies op D66 zullen stemmen, maar relatief gezien erg weinig.
En wat zegt hoger opgeleid tegenwoordig. 50% van de jongeren doet tegenwoordig hbo. 'Hoger opgeleid' is dus absoluut geen garantie meer voor intellect en objectief rederningsvermogen. Misschien dat je met academisch geschoold een beetje in de buurt komt van wat je je eigenlijk voorstelt bij 'hoger opgeleid' (Ja, ik weet het. Het is arrogant, maar het is wel een feit).
Dat klopt, maar het is natuurlijk ook niet zo dat er geen enkele correlatie is. Weinig zwakbegaafden kiezen per ongeluk een studie theoretische natuurkunde en ronden die ook af.quote:Op dinsdag 15 november 2016 21:35 schreef madam-april het volgende:
[..]
percentage stemmers, onderverdeeld naar opleidingsniveau
Je kunt iemand zijn intellect en objectief redeneringsvermogen niet afleiden aan zijn opleidingsniveau.
Er zijn creationisten met een PhD
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |