abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 november 2016 @ 22:01:12 #101
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166592696
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee?
Als je de treinen naar het oosten afschaft, wordt het voor mensen zonder auto erg moeilijk om in het oosten te komen. Dat is best een probleem, bijvoorbeeld als je daar woont of werkt.
Als je besluit om Zwarte Piet geen kroeshaar, rode lippen of gouden ringen meer te geven, is er precies niemand die daar op enige praktische wijze hinder van ondervindt. Geen kind zal het feest minder leuk vinden, geen volwassene zal het spelen van Zwarte Piet minder leuk vinden, er zal geen pepernoot minder om gegeten worden.
  vrijdag 11 november 2016 @ 22:02:11 #102
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166592737
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:57 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja want het is niet racistisch.. Enkel mensen met een chronische minderwaardigheids-en slachtoffercomplex interpreteren het zo..
Alleen mensen met een chronisch minderwaardigheids- en slachtoffercomplex interpreteren het verzoek om ermee te stoppen als een frontale aanval op de Nederlandse cultuur.
pi_166592761
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je de treinen naar het oosten afschaft, wordt het voor mensen zonder auto erg moeilijk om in het oosten te komen. Dat is best een probleem, bijvoorbeeld als je daar woont of werkt.
Als je besluit om Zwarte Piet geen kroeshaar, rode lippen of gouden ringen meer te geven, is er precies niemand die daar op enige praktische wijze hinder van ondervindt. Geen kind zal het feest minder leuk vinden, geen volwassene zal het spelen van Zwarte Piet minder leuk vinden, er zal geen pepernoot minder om gegeten worden.
Jouw argumenten zijn veel te oppervlakkig. Het ligt veel dieper, zoals ik in mijn post hierboven beschrijft. Het gaat helemaal niet om Zwarte Piet, kroeshaar, oorbellen of lippenstift. Het gaat om een strijd tussen etniciteiten en culturen.
  vrijdag 11 november 2016 @ 22:03:50 #104
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166592804
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Heb ik al uitgelegd: Het is ons feest en het houdt niet op. Ze komen gewoon weer met wat nieuws.

Om dat laatste toe te lichten.

Er zijn slechts 3 redenen voor mensen om tegen Zwarte Piet te zijn. De anti-Zwarte Piet is een klein maar divers gezelschap, met elk eigen motieven.

Motief 1: Herstelbetalingen eisen voor de slavernij. Alle Keti-Koti types (actief in dubieuze slavernij-stichtingen) hebben dit motief. Het heeft niets met racisme te maken, maar ze willen een roestok om mee te slaan, om uiteindelijk geld te eisen. Zodat het westen (nog meer) opdraait voor het falen van hun samenlevingen en hun cultuur.

Als Zwarte Piet geheel verdwijnt, heeft deze groep het doel niet bereikt, dus zullen ze met iets nieuws komen. Zwarte Piet afschaffen levert, als we kijken naar de groep met motief 1, dus niets op.

Motief 2: De Nederlandse cutluur kapot maken. De meest fanatieke cultuur-marxisten hebben dit motief. Denk aan de gehele GroenLinks achterban en figuren zoals Asscher.

Als Zwarte Piet geheel verdwijnt, zal deze groep het volgende culturele dingetje pakken, zoals het paasfeest. Zwarte Piet afschaffen levert, als we kijken naar de groep met motief 2, dus niets op.

Motief 3: Zichzelf profileren. Geschiedenis willen schrijven, de hedendaagse Rosa Luxemburg worden. Mensen die tot deze groep behoren zijn bijvoorbeeld Quincy Gario en Sylvana Simons.

Als Zwarte Piet geheel verdwijnt, zal deze groep het volgende culturele dingetje pakken, want ze willen niet uit de schijnwerpers verdwijnen. Zwarte Piet afschaffen levert, als we kijken naar de groep met motief 3, dus niets op.
Je bent motief 4 vergeten: mensen kunnen zich voorstellen dat het beledigend is en vinden het geen probleem om het aan te passen.

Maar goed, waarom zouden we redelijke verzoeken gaan weigeren als er later onredelijke verzoeken zullen volgen? Je kunt die onredelijke verzoeken toch gewoon weigeren.

Je hele post is één grote drogreden van het hellend vlak...
pi_166592856
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je bent motief 4 vergeten: mensen kunnen zich voorstellen dat het beledigend is en vinden het geen probleem om het aan te passen.

Maar goed, waarom zouden we redelijke verzoeken gaan weigeren als er later onredelijke verzoeken zullen volgen? Je kunt die onredelijke verzoeken toch gewoon weigeren.

Je hele post is één grote drogreden van het hellend vlak...
Motief 4 bestaat niet. Het gaat in deze hele discussie namelijk niet om racisme, maar om hele andere motieven zoals ik hierboven keurig heb beschreven. Er is ook geen racisme aangetoond. Daarom is het overgrote deel van de mensen gewoon vóór, zelfs zwarte mensen.
pi_166592857
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Niet echt een bepaalde vergelijking met Zwarte Piet.
quote:
Jawel, want dan komen kozp, quincy, anousha en sylvana langs en dan is het kleurtje weer een probleem.

Aan het einde een pietfiguur waarin niemand zich meer herkend.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 11 november 2016 @ 22:05:35 #107
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166592881
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Jouw argumenten zijn veel te oppervlakkig. Het ligt veel dieper, zoals ik in mijn post hierboven beschrijft. Het gaat helemaal niet om Zwarte Piet, kroeshaar, oorbellen of lippenstift. Het gaat om een strijd tussen etniciteiten en culturen.
Voor jou is het een strijd, en voor Quinsy Gario misschien ook, maar voor veel mensen is het dat niet. Je zoekt er veel te veel achter.
pi_166592902
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Alleen mensen met een chronisch minderwaardigheids- en slachtoffercomplex interpreteren Zwarte Piet als een blackface figuur, discriminerend en herinnerend aan de slavernij.
Fixed.
1947-2016
  vrijdag 11 november 2016 @ 22:06:49 #109
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166592917
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Motief 4 bestaat niet. Het gaat in deze hele discussie namelijk niet om racisme, maar om hele andere motieven zoals ik hierboven keurig heb beschreven. Er is ook geen racisme aangetoond. Daarom is het overgrote deel van de mensen gewoon vóór, zelfs zwarte mensen.
Motief 4 is voor mij de leidraad. :D

Je hebt trouwens niets beschreven. Je hebt wat motieven beschreven die het verzoek niet minder redelijk maken. Zoals ik al zei: het is één grote drogreden van het hellend vlak.
pi_166592921
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:05 schreef Red_85 het volgende:

Als dat alles is, dan zou ik er niet eens een punt van maken. Maar dit alles geldt ook voor al het andere dat Nederlands is. Het is allang gaande. Woorden als "paas ei", "kerststol", "paasstol" en "negerzoen" zijn ook al verdwenen. Heel Nederland is voor mij iets waar ik mij de laatste 15 jaar niet meer in herken.
pi_166592938
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Herstelbetalingen.
En heel laf hebben ze een kinderfeest gegijzeld voor hun boodschap.
1947-2016
pi_166592950
Kinderen adoreren Zwarte Piet, hij is voor hen een held. Voor mij en vele vele andere kinderen was het een droom om Zwarte Piet te worden.

Hoe kan je in hemelsnaam gekwetst zijn door het uiterlijk van een kinderheld?
  vrijdag 11 november 2016 @ 22:07:35 #113
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166592954
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Niet echt een bepaalde vergelijking met Zwarte Piet.
Daarom maakte ik 'm ook niet, maar iemand anders.
quote:
[..]

Jawel, want dan komen kozp, quincy, anousha en sylvana langs en dan is het kleurtje weer een probleem.

Je kunt bijvoorbeeld ook, je weet wel, stoppen met luisteren als hun eisen onredelijk worden.
pi_166592962
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Motief 4 is voor mij de leidraad. :D

Je hebt trouwens niets beschreven. Je hebt wat motieven beschreven die het verzoek niet minder redelijk maken. Zoals ik al zei: het is één grote drogreden van het hellend vlak.
Jawel, want die motieven deugen niet en zullen leiden tot blijvende discussies net zolang het Nederlandse volk is gemarginaliseerd (en uiteindelijk niet eens meer bestaat).
  vrijdag 11 november 2016 @ 22:08:29 #115
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166592990
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Fixed.
Je bent weel scherp, dat je nu precies hetzelfde bij mij doet wat ik net bij madam-april deed.

Maar goed, iedereen heeft dus een minderwaardigheids- en slachtoffercomplex. Nou, staan we allemaal weer gelijk.
pi_166592999
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Herstelbetalingen.
En heel laf hebben ze een kinderfeest gegijzeld voor hun boodschap.
Klopt. Etnisch gezien walgelijk, maar die slavernij clubs deinzen nergens voor terug. En dat voor iets dat zo lang geleden is dat er niemand meer in leven is die het heeft meegemaakt.
pi_166593000
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:07 schreef madam-april het volgende:
Kinderen adoreren Zwarte Piet, hij is voor hen een held. Voor mij en vele vele andere kinderen was het een droom om Zwarte Piet te worden.

Hoe kan je in hemelsnaam gekwetst zijn door het uiterlijk van een kinderheld?
Snap het ook niet. Positief rolfiguur. En als het al als een donker persoon gezien wordt, dan is dat toch een positieve manier?
Wat is het probleem dan?
1947-2016
  vrijdag 11 november 2016 @ 22:09:20 #118
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166593024
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Jawel, want die motieven deugen niet en zullen leiden tot blijvende discussies net zolang het Nederlandse volk is gemarginaliseerd (en uiteindelijk niet eens meer bestaat).
Dan ben je wel erg onzeker van je cultuur.
pi_166593070
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Daarom maakte ik 'm ook niet, maar iemand anders.

[..]

Je kunt bijvoorbeeld ook, je weet wel, stoppen met luisteren als hun eisen onredelijk worden.
Dat hebben we al lang gedaan. Want volgens die opsomming moet het hele pietfiguur verdwijnen. Alle kenmerken. Alles. 'Maar het sinterklaasfeest mag blijven bestaan hoor, maar zonder piet'. Hoor ik de woordvoerder nog zeggen vorig jaar op de radio.
1947-2016
pi_166593072
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Snap het ook niet. Positief rolfiguur. En als het al als een donker persoon gezien wordt, dan is dat toch een positieve manier?
Wat is het probleem dan?
Ik begrijp het ook niet.

Als het gaat om het negatief neerzetten van zwarten dan heb ik nog wel een ander voorbeeld: adoptie. Witte mensen adopteren zwarte kindertjes, maar het is nooit andersom. Dat toont wel heel duidelijk de superioriteit van witte mensen aan, en zo niet, dan wakkert dit op zijn minst een gevoel van superioriteit aan. Waarom verbieden we adoptie uit Afrikaanse landen dan niet? [sylvana] Adoptie = neokolonialisme!! [/sylvana]
pi_166593107
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Klopt. Etnisch gezien walgelijk, maar die slavernij clubs deinzen nergens voor terug. En dat voor iets dat zo lang geleden is dat er niemand meer in leven is die het heeft meegemaakt.
En je kunt nu net zo goed afstammen van een slavenhouder als van een slaaf.
Wat moet je dan?
1947-2016
pi_166593141
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En je kunt nu net zo goed afstammen van een slavenhouder als van een slaaf.
Wat moet je dan?
Ook dat. Die hele keti kotti clubs hebben werkelijk geen flauw idee van de historie. Het zijn bezigheidsclubjes, bedoeld om hun eigen falen te maskeren.
pi_166593145
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dan ben je wel erg onzeker van je cultuur.
Wij zijn juist zeker van onze cultuur en daarom moet je je er ook voor blijven inzetten.
1947-2016
  vrijdag 11 november 2016 @ 22:12:07 #124
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166593152
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat hebben we al lang gedaan. Want volgens die opsomming moet het hele pietfiguur verdwijnen. Alle kenmerken. Alles. 'Maar het sinterklaasfeest mag blijven bestaan hoor, maar zonder piet'. Hoor ik de woordvoerder nog zeggen vorig jaar op de radio.
Ik ben de woordvoerder niet. Je bent nu met mij aan het discussiëren, niet met hem.
pi_166593175
quote:

[..]

Wij zijn juist zeker van onze cultuur en daarom moet je je er ook voor blijven inzetten.
Cultuur krijg je niet zomaar. De geschiedenis toont ook aan dat culturen zo weggeveegd kunnen worden. Daarnaast lijken maar weinig mensen te beseffen dat wij maar één land hebben (in tegenstelling tot mensen als Sylvana en dubbele paspoort types die in twee landen terecht kunnen).
  vrijdag 11 november 2016 @ 22:13:06 #126
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166593180
quote:

[..]

Je bent zo onzeker dat je niet kunt ingaan op een redelijk verzoek omdat je bang bent dat alles dan als een kaartenhuis ineen zal storten. :D
pi_166593194
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je bent zo onzeker dat je niet kunt ingaan op een redelijk verzoek omdat je bang bent dat alles dan als een kaartenhuis ineen zal storten. :D
Het is totaal geen redelijk verzoek.
  vrijdag 11 november 2016 @ 22:15:16 #128
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166593246
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het is totaal geen redelijk verzoek.
Je hebt nog steeds niet uitgelegd waarom het onredelijk is. Je hebt alleen gezegd dat het zou kunnen leiden tot verdere verzoeken - wat niet betekent dat het eerste verzoek onredelijk is.

Als ik jou vraag of ik een euro kan lenen, is dat geen onredelijk verzoek - zelfs niet als het er uiteindelijk toe kan leiden dat ik bij je ga zeuren om duizend euro.
pi_166593302
Gewoon het hele Sinterklaas feest verbieden. Er zit te veel christelijke invloed in. :r :r
pi_166593306
Een ander voorbeeld: Het is nogal in onder Nederlandse tienermeisjes om in Afrika schooltjes e.d. te bouwen. Ze zitten hun Facebook pagina vol met foto's waarop ze zijn omringd door zoveel mogelijk negerkindertjes. Een soort trofeeën, om hun eigen goedheid te etaleren. En om die manier de armoede in Afrika uit te buiten voor hun eigen gewin en hun eigen gevoel van eigenwaarde. Als zwarte mensen zich druk nou druk om maken, dan zouden ze wat mij betreft een punt hebben.
  vrijdag 11 november 2016 @ 22:17:44 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_166593329
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]
, een klein groepje wil Zwarte Piet behouden zoals 'ie is,
bijna 90% van de bevolking is geen klein groepje.
Die 20 relschoppers tegen Zwarte Piet zijn dat wel.
The End Times are wild
pi_166593330
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik ben de woordvoerder niet. Je bent nu met mij aan het discussiëren, niet met hem.
Fout.
Dat geeft anders wel de discussie weer waarin we zitten. De actiegroep achter de discussie gaat met niets minder akkoord dan ZP weg. En jij denkt dus dat een aanpassing hier en daar gaat werken?

Waar zit je met je gedachte?
1947-2016
pi_166593355
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat is het probleem dan?
Ja precies.

Mijn oudste broer was (hij is 16jaar geleden overleden) zwart. Hij maakte het rond de Sinterklaastijd weleens mee dat een kind dacht dat hij een Zwarte Piet was, dat vond hij prachtig en hij speelde altijd mee. Dan zei hij 'ja dat klopt maar ssst niet verder vertellen dat je me gezien hebt hoor'
pi_166593381
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je hebt nog steeds niet uitgelegd waarom het onredelijk is. Je hebt alleen gezegd dat het zou kunnen leiden tot verdere verzoeken - wat niet betekent dat het eerste verzoek onredelijk is.

Als ik jou vraag of ik een euro kan lenen, is dat geen onredelijk verzoek - zelfs niet als het er uiteindelijk toe kan leiden dat ik bij je ga zeuren om duizend euro.
Het is evenmin onredelijk om dat verzoek te weigeren.

Als we deze metafoor ook even gebruiken voor de Zwarte Piet discussie, dan zal ik in elkaar geslagen worden door Sylvana Simons en Quincy Gario. Luid scheldend met woorden als "racist" en "vuile kapitalist" beroven ze mij van een euro, en als ik mijn euro terug eis dan vinden ze het verzoek om een euro "niet meer dan redelijk". Per slot van rekening is die euro verdiend ten koste van de arme landen..

Ergo, de wijze waarop Sylvana en al die anderen te werk gaan, lijkt op alles behalve een redelijk verzoek.

Bij een redelijk verzoek hoort ook een redelijke weigering accepteren.
pi_166593430
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:18 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja precies.

Mijn oudste broer was (hij is 16jaar geleden overleden) zwart. Hij maakte het rond de Sinterklaastijd weleens mee dat een kind dacht dat hij een Zwarte Piet was, dat vond hij prachtig en hij speelde altijd mee.
(zwarte) mensen met zelfspot zijn leuk en veelal succesvol.
pi_166593431
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het 'redelijke' verzoek is het verwijderen van een essentieel deel van het belangrijkste kinderfeest van die cultuur. Een feest waarin we allemaal zijn opgegroeid en waar we allemaal megagoede herinneringen aan hebben. En dan wil iemand met een 'redelijk' verzoek dat om zeep helpen?
Die rode lippen, oorbellen en roe vallen nog wel te behappen, maar Zwarte Piet is zwart en hij moet samen met Sinterklaas. Dus het 'redelijke' verzoek is niet 'redelijk'.
1947-2016
  vrijdag 11 november 2016 @ 22:22:02 #137
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166593490
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

bijna 90% van de bevolking is geen klein groepje.
Die 20 relschoppers tegen Zwarte Piet zijn dat wel.
Het aantal voorstanders wordt iedere keer dat het cijfer uit de reet getrokken wordt groter.
pi_166593527
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het aantal voorstanders wordt iedere keer dat het cijfer uit de reet getrokken wordt groter.
Het aantal tegenstanders is marginaal.
  vrijdag 11 november 2016 @ 22:22:53 #139
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166593528
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Fout.
Dat geeft anders wel de discussie weer waarin we zitten. De actiegroep achter de discussie gaat met niets minder akkoord dan ZP weg. En jij denkt dus dat een aanpassing hier en daar gaat werken?

Waar zit je met je gedachte?
Nee, ik zeg niet dat die actiegroep dan tevreden is. Maar dat is ook niet mijn doel. Extremisten aan beide kanten van het verhaal zijn toch niet tevreden te houden. Moet je ook niet willen proberen.
pi_166593571
quote:

[..]

Wat denk jij dan dat het is?
Van alle polls over de laatste jaren komen cijfers uit van tussen de 77 en 83% voorstanders. NRT, RTL, kranten, websites...
1947-2016
pi_166593573
quote:

[..]

Nee, ik zeg niet dat die actiegroep dan tevreden is. Maar dat is ook niet mijn doel. Extremisten aan beide kanten van het verhaal zijn toch niet tevreden te houden. Moet je ook niet willen proberen.
Die actiegroep gaat door want hun motieven hebben niets met racisme of zwarte piet zelf te maken. Voor hun is Zwarte Piet slechts een instrument om andere doelen te realiseren.
  vrijdag 11 november 2016 @ 22:24:01 #142
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_166593576
quote:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)e_Zwarte_Piet__.html

Hier wordt 83% genoemd. Ieder onderzoek is natuurlijk weer anders en afhankelijk van de vraagstelling etc. Maar dat nog slechts een klein groepje tegen aanpassing zou zijn, dat is echt onzin.
The End Times are wild
pi_166593601
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

(zwarte) mensen met zelfspot zijn leuk en veelal succesvol.
Mijn broer kwam een keer per week eten (hij was veel ouder en al uit huis) en na het eten kregen we altijd wat lekkers.. Ik hield/hou van negerzoenen, dus ik vroeg altijd 'mag ik een negerzoen?' waarop hij altijd lachend zei 'ja hoor kom maar hier'
pi_166593613
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)e_Zwarte_Piet__.html

Hier wordt 83% genoemd. Ieder onderzoek is natuurlijk weer anders en afhankelijk van de vraagstelling etc. Maar dat nog slechts een klein groepje tegen aanpassing zou zijn, dat is echt onzin.
Stel dat 17% tegen zwarte piet is, dan is er nog een veel grotere groep tegen de komst van nog meer niet-westerse immigranten. Dus als we Zwarte Piet afschaffen op grond van die 17% dan lijkt het mij ook niet meer dan redelijk om de grenzen te sluiten.
  vrijdag 11 november 2016 @ 22:25:13 #145
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166593615
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het is evenmin onredelijk om dat verzoek te weigeren.

Als we deze metafoor ook even gebruiken voor de Zwarte Piet discussie, dan zal ik in elkaar geslagen worden door Sylvana Simons en Quincy Gario. Luid scheldend met woorden als "racist" en "vuile kapitalist" beroven ze mij van een euro, en als ik mijn euro terug eis dan vinden ze het verzoek om een euro "niet meer dan redelijk". Per slot van rekening is die euro verdiend ten koste van de arme landen..

Ergo, de wijze waarop Sylvana en al die anderen te werk gaan, lijkt op alles behalve een redelijk verzoek.

Bij een redelijk verzoek hoort ook een redelijke weigering accepteren.
Ik ben Sylvana Simons of Quinsy Gario dan ook niet. De mensen die bovenstaand pact hebben geïntroduceerd, zijn Sylvana Simons en Quinsy Gario ook niet.

De weigering is in mijn ogen overigens niet redelijk. Jij hebt er op geen enkele manier last van, anderen vinden het kennelijk fijn. Waarom zou je het dan niet doen?
pi_166593634
quote:

[..]

Jawel. Die groepen zijn essentieel. Zij zijn immers de discussie begonnen, willen de intochten verstoren met geweld en zijn de angel in de bedreigingen.

Dan kun je je wel richten op het centrum, maar daar heeft niemand iets aan. Want het blijft doorgaan.
1947-2016
pi_166593642
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik ben Sylvana Simons of Quinsy Gario dan ook niet. De mensen die bovenstaand pact hebben geïntroduceerd, zijn Sylvana Simons en Quinsy Gario ook niet.

De weigering is in mijn ogen overigens niet redelijk. Jij hebt er op geen enkele manier last van, anderen vinden het kennelijk fijn. Waarom zou je het dan niet doen?
Stel ik verdien 100k per jaar. Dan is een euro missen iets waar ik niets van merk. Betekent dit dag ik een bedelaar geen euro meer mag weigeren?
  vrijdag 11 november 2016 @ 22:26:17 #148
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166593649
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat denk jij dan dat het is?
Van alle polls over de laatste jaren komen cijfers uit van tussen de 77 en 83% voorstanders. NRT, RTL, kranten, websites...
Oh, en waar ergens tussen die twee cijfers komt 90%? :D

Zijn dat overigens mensen die vinden dat Zwarte Piet niet aangepast mag worden, of mensen die vinden dat Zwarte Piet in enige vorm moet blijven?
pi_166593662
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jawel. Die groepen zijn essentieel. Zij zijn immers de discussie begonnen, willen de intochten verstoren met geweld en zijn de angel in de bedreigingen.
Dat noemen sommige mensen een "redelijk verzoek" _O- _O-
  vrijdag 11 november 2016 @ 22:27:42 #150
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166593697
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Die actiegroep gaat door want hun motieven hebben niets met racisme of zwarte piet zelf te maken. Voor hun is Zwarte Piet slechts een instrument om andere doelen te realiseren.
So fucking what? Als de Saudische GroenLinks een wetsvoorstel lanceert om vrouwen het recht te geven auto te rijden, met als uiteindelijke doel om genocide te plegen op mannen, moeten we dan ook maar als een stel debielen gaan protesteren tegen vrouwen achter het stuur?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')