Je bent zo onzeker dat je niet kunt ingaan op een redelijk verzoek omdat je bang bent dat alles dan als een kaartenhuis ineen zal storten.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wij zijn juist zeker van onze cultuur en daarom moet je je er ook voor blijven inzetten.
Het is totaal geen redelijk verzoek.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je bent zo onzeker dat je niet kunt ingaan op een redelijk verzoek omdat je bang bent dat alles dan als een kaartenhuis ineen zal storten.
Je hebt nog steeds niet uitgelegd waarom het onredelijk is. Je hebt alleen gezegd dat het zou kunnen leiden tot verdere verzoeken - wat niet betekent dat het eerste verzoek onredelijk is.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het is totaal geen redelijk verzoek.
bijna 90% van de bevolking is geen klein groepje.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
, een klein groepje wil Zwarte Piet behouden zoals 'ie is,
Fout.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik ben de woordvoerder niet. Je bent nu met mij aan het discussiëren, niet met hem.
Ja precies.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Snap het ook niet. Positief rolfiguur. En als het al als een donker persoon gezien wordt, dan is dat toch een positieve manier?
Wat is het probleem dan?
Het is evenmin onredelijk om dat verzoek te weigeren.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds niet uitgelegd waarom het onredelijk is. Je hebt alleen gezegd dat het zou kunnen leiden tot verdere verzoeken - wat niet betekent dat het eerste verzoek onredelijk is.
Als ik jou vraag of ik een euro kan lenen, is dat geen onredelijk verzoek - zelfs niet als het er uiteindelijk toe kan leiden dat ik bij je ga zeuren om duizend euro.
(zwarte) mensen met zelfspot zijn leuk en veelal succesvol.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:18 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ja precies.
Mijn oudste broer was (hij is 16jaar geleden overleden) zwart. Hij maakte het rond de Sinterklaastijd weleens mee dat een kind dacht dat hij een Zwarte Piet was, dat vond hij prachtig en hij speelde altijd mee.
Het 'redelijke' verzoek is het verwijderen van een essentieel deel van het belangrijkste kinderfeest van die cultuur. Een feest waarin we allemaal zijn opgegroeid en waar we allemaal megagoede herinneringen aan hebben. En dan wil iemand met een 'redelijk' verzoek dat om zeep helpen?quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je bent zo onzeker dat je niet kunt ingaan op een redelijk verzoek omdat je bang bent dat alles dan als een kaartenhuis ineen zal storten.
Het aantal voorstanders wordt iedere keer dat het cijfer uit de reet getrokken wordt groter.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
bijna 90% van de bevolking is geen klein groepje.
Die 20 relschoppers tegen Zwarte Piet zijn dat wel.
Het aantal tegenstanders is marginaal.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het aantal voorstanders wordt iedere keer dat het cijfer uit de reet getrokken wordt groter.
Nee, ik zeg niet dat die actiegroep dan tevreden is. Maar dat is ook niet mijn doel. Extremisten aan beide kanten van het verhaal zijn toch niet tevreden te houden. Moet je ook niet willen proberen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fout.
Dat geeft anders wel de discussie weer waarin we zitten. De actiegroep achter de discussie gaat met niets minder akkoord dan ZP weg. En jij denkt dus dat een aanpassing hier en daar gaat werken?
Waar zit je met je gedachte?
Wat denk jij dan dat het is?quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het aantal voorstanders wordt iedere keer dat het cijfer uit de reet getrokken wordt groter.
Die actiegroep gaat door want hun motieven hebben niets met racisme of zwarte piet zelf te maken. Voor hun is Zwarte Piet slechts een instrument om andere doelen te realiseren.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, ik zeg niet dat die actiegroep dan tevreden is. Maar dat is ook niet mijn doel. Extremisten aan beide kanten van het verhaal zijn toch niet tevreden te houden. Moet je ook niet willen proberen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_Zwarte_Piet__.htmlquote:Op vrijdag 11 november 2016 22:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Mijn broer kwam een keer per week eten (hij was veel ouder en al uit huis) en na het eten kregen we altijd wat lekkers.. Ik hield/hou van negerzoenen, dus ik vroeg altijd 'mag ik een negerzoen?' waarop hij altijd lachend zei 'ja hoor kom maar hier'quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
(zwarte) mensen met zelfspot zijn leuk en veelal succesvol.
Stel dat 17% tegen zwarte piet is, dan is er nog een veel grotere groep tegen de komst van nog meer niet-westerse immigranten. Dus als we Zwarte Piet afschaffen op grond van die 17% dan lijkt het mij ook niet meer dan redelijk om de grenzen te sluiten.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_Zwarte_Piet__.html
Hier wordt 83% genoemd. Ieder onderzoek is natuurlijk weer anders en afhankelijk van de vraagstelling etc. Maar dat nog slechts een klein groepje tegen aanpassing zou zijn, dat is echt onzin.
Ik ben Sylvana Simons of Quinsy Gario dan ook niet. De mensen die bovenstaand pact hebben geïntroduceerd, zijn Sylvana Simons en Quinsy Gario ook niet.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het is evenmin onredelijk om dat verzoek te weigeren.
Als we deze metafoor ook even gebruiken voor de Zwarte Piet discussie, dan zal ik in elkaar geslagen worden door Sylvana Simons en Quincy Gario. Luid scheldend met woorden als "racist" en "vuile kapitalist" beroven ze mij van een euro, en als ik mijn euro terug eis dan vinden ze het verzoek om een euro "niet meer dan redelijk". Per slot van rekening is die euro verdiend ten koste van de arme landen..
Ergo, de wijze waarop Sylvana en al die anderen te werk gaan, lijkt op alles behalve een redelijk verzoek.
Bij een redelijk verzoek hoort ook een redelijke weigering accepteren.
Jawel. Die groepen zijn essentieel. Zij zijn immers de discussie begonnen, willen de intochten verstoren met geweld en zijn de angel in de bedreigingen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, ik zeg niet dat die actiegroep dan tevreden is. Maar dat is ook niet mijn doel. Extremisten aan beide kanten van het verhaal zijn toch niet tevreden te houden. Moet je ook niet willen proberen.
Stel ik verdien 100k per jaar. Dan is een euro missen iets waar ik niets van merk. Betekent dit dag ik een bedelaar geen euro meer mag weigeren?quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik ben Sylvana Simons of Quinsy Gario dan ook niet. De mensen die bovenstaand pact hebben geïntroduceerd, zijn Sylvana Simons en Quinsy Gario ook niet.
De weigering is in mijn ogen overigens niet redelijk. Jij hebt er op geen enkele manier last van, anderen vinden het kennelijk fijn. Waarom zou je het dan niet doen?
Oh, en waar ergens tussen die twee cijfers komt 90%?quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat denk jij dan dat het is?
Van alle polls over de laatste jaren komen cijfers uit van tussen de 77 en 83% voorstanders. NRT, RTL, kranten, websites...
Dat noemen sommige mensen een "redelijk verzoek"quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jawel. Die groepen zijn essentieel. Zij zijn immers de discussie begonnen, willen de intochten verstoren met geweld en zijn de angel in de bedreigingen.
So fucking what? Als de Saudische GroenLinks een wetsvoorstel lanceert om vrouwen het recht te geven auto te rijden, met als uiteindelijke doel om genocide te plegen op mannen, moeten we dan ook maar als een stel debielen gaan protesteren tegen vrouwen achter het stuur?quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die actiegroep gaat door want hun motieven hebben niets met racisme of zwarte piet zelf te maken. Voor hun is Zwarte Piet slechts een instrument om andere doelen te realiseren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |