abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166590075
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:46 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wie ben jij om te bepalen dat die veranderingen nietszeggend zijn? Degenen die zich gekwetst voelen door Zwarte Piet lijden aan een chronisch minderwaardigheids- en slachtoffercomplex en dat staat los van ZP. Zij projecteren hun eigen gevoel van minderwaardigheid en slachtofferschap op ZP, maar ZP is niet het probleem.
Inderdaad. Zwarten creëren hun eigen racisme. Ik sta er niet eens bij stil wat voor kleur iemand heeft, totdat ze zelf met kleuren beginnen.

Het is volkomen duidelijk dat de blanke westerse mens superieur is. Niet om de kleur, maar simpelweg om het feit dat alle relevante wetenschappelijke en maatschappelijke vooruitgang door witte mensen is bewerkstelligd. Zonder witte mensen hadden we geen luchtvaart, geen ruimtevaart en was een simpel griepje dodelijk. Wellicht dat dit het gigantische collectieve minderwaardigheidscomplex onder zwarte mensen veroorzaakt. Janken en slachtofferen is echter geen oplossing. De handen uit de mouwen steken en wat van je eigen land en leven maken is dat wel. Maar ik vrees dat dit niet in de niet-westerse culturen aanwezig is.
pi_166590201
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Inderdaad. Zwarten creëren hun eigen racisme. Ik sta er niet eens bij stil wat voor kleur iemand heeft, totdat ze zelf met kleuren beginnen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 00:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Een tijdje terug was er een soortgelijk topic over Engeland. Het Coudenhove-Kalergi plan is volop in werking: De blanke autochtoon zal vervangen worden.
pi_166590245
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:52 schreef gelly het volgende:

[..]

[..]

So?

Het is Koudenhove-Calargi zelf die met een raciale visie op Europa kwam. Dat plan is nu in uitvoering. Recentelijk deed Schäuble daar een schepje bovenop met zijn racistische opmerkingen over Europanen en incest. Ik benoem het alleen maar.

Ik zeg alleen dat ik een monocultureel Europa wil. En dat betkent witte mensen. Niet de kleur wit, maar omdat Europeanen nou eenmaal wit zijn en ik een Europees Europa wil. Doordat dit volgens cultuur-marxisten al racisme is, staan vandaar de dag de poorten wijd open en stroomt Europa vol met Afrikanen. Elke dag weer.
pi_166590452
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

So?

Het is Koudenhove-Calargi zelf die met een raciale visie op Europa komt. Recentelijk deed Schäuble daar een schepje bovenop. Ik benoem het alleen maar.

Ik zeg alleen dat ik een monocultureel Europa wil. En dat betkent witte mensen. Niet de kleur wit, maar omdat Europeanen nou eenmaal wit zijn en ik een Europees Europa wil. Doordat dit volgens cultuur-marxisten al racisme is, staan vandaar de dag de poorten wijd open en stroomt Europa vol met Afrikanen. Elke dag weer.
Wat jij benoemd is geen racisme maar etnisch protectionisme..
  vrijdag 11 november 2016 @ 21:01:13 #55
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166590460
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Huh. Zo klinkt het toch plots heel anders. Alsof je nog een derde groep vergeet.
Dat klopt, de meeste mensen vinden zwarte piet prima.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166590518
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:00 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat jij benoemd is geen racisme maar etnisch protectionisme..
Ik ken het woord niet, maar het lijkt mij een prima begrip. In dit forum-onderdeel loopt een aantal topics over het feit dat Europeanen / witte mensen een minderheid worden in Brussen en Londen. Dit zal onvermijdelijk leiden tot taferelen zoals in de jaren '90 op de Balkan. Als je kijkt naar hoe witte mensen in Afrika worden behandeld, dan mag je vrezen voor het ergste. Etnisch protectionisme is de enige optie om als Europese beschaving te overleven.

Het afpakken van onze Zwarte Piet is slechts het begin..
pi_166590661
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik ken het woord niet, maar het lijkt mij een prima begrip. In dit forum-onderdeel loopt een aantal topics over het feit dat Europeanen / witte mensen een minderheid worden in Brussen en Londen. Dit zal onvermijdelijk leiden tot taferelen zoals in de jaren '90 op de Balkan. Als je kijkt naar hoe witte mensen in Afrika worden behandeld, dan mag je vrezen voor het ergste. Etnisch protectionisme is de enige optie om als Europese beschaving te overleven.

Het afpakken van onze Zwarte Piet is slechts het begin..
Interessant artikel uit 1994
pi_166590735
quote:
Dankje voor de link. Heel interessant, en dat uit 1994 al. Deze week hoorde ik op BNR in de rubriek "Wetenschap vandaag" een wetenschapper die erkende dat de reacties op de CD en CP86 in 1994 te ver gingen en zelfs anti-democratisch waren. Gelukkig leven we nu in andere tijden dankzij het internet, maar de wijze waarop Nederland om gaat met Zwarte Piet en het feit dat idioten als Sylvana Simons een podium krijgen toont aan dat we terug zijn in het pre-Fortuyn tijdperk.

Nederlanders hebben nog steeds massaal het idee dat etniciteit niet relevant is en dat het voor iedereen op de wereld in Nederland 'leuk' moet zijn (dus Zwarte Piet moet weg). Maar als dat waar zou zijn, dan zouden de oorlogen in de Balkan, talrijke gruwelijke moorden op blanken in Zuid-Afrika, en agressie van zwarten in grote steden (zoals de recente aanvallen op witte politieagenten in Amerika) nooit hebben plaatsgevonden.
pi_166590883
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:56 schreef luxerobots het volgende:
Echt een prima oplossing, een oplossing die de deur openzet voor een jarenlang Pieten-debat. Geweldig.
Een bilaterale Pieten-conferentie op het hoogste niveau is nodig.
I´m back.
pi_166590933
We kunnen ook allemaal pakjesavond (-ochtend) tijdens de kerstdagen doen, doen wij ook al jaren.
Als kerst nog mag althans, ook als seculier...
I´m back.
pi_166590951
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Een bilaterale Pieten-conferentie op het hoogste niveau is nodig.
Wat wij nodig hebben zijn politici die zeggen: Zwarte Piet blijft. Discussie gesloten.

In plaats van die slappe neutrale opstelling :r
pi_166591020
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wat wij nodig hebben zijn politici die zeggen: Zwarte Piet blijft. Discussie gesloten.

In plaats van die slappe neutrale opstelling :r
In de provincie blijft-ie nog wel een tijdje. Gaat natuurlijk ook wel veranderen als de Piet volgend jaar helemaal wordt uitgebannen. Maar misschien ook niet en dan kunnen de echte diehards gewoon naar de provincie en afstemmen op provinciale omroepen.
I´m back.
pi_166591061
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In de provincie blijft-ie nog wel een tijdje. Gaat natuurlijk ook wel veranderen als de Piet volgend jaar helemaal wordt uitgebannen. Maar misschien ook niet en dan kunnen de echte diehards gewoon naar de provincie en afstemmen op provinciale omroepen.
Er moet gewoon geen discussie over zijn. Cultuur=cultuur. Bevalt het jeniet? Dan vertrek je naar je land van herkomst.

En voor wie dat te ver vindt gaan: Moeten we echt voor nog geen 10% van de bevolking dingen veranderen?
pi_166591085
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Er moet gewoon geen discussie over zijn. Cultuur=cultuur. Bevalt het jeniet? Dan vertrek je naar je land van herkomst.
Ja, alleen voel je aan je klompen dat dat het niet gaat worden hè.
I´m back.
pi_166591117
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

En voor wie dat te ver vindt gaan: Moeten we echt voor nog geen 10% van de bevolking dingen veranderen?
:D
wooblabalurg
pi_166591127
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, alleen voel je aan je klompen dat dat het niet gaat worden hè.
Ik zou niet weten waarom niet. Dwang wordt een stuk lastiger, maar ik vind dat een premier dat gewoon moet zeggen als duidelijk statement vóór Nederland.
pi_166591240
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom niet. Dwang wordt een stuk lastiger, maar ik vind dat een premier dat gewoon moet zeggen als duidelijk statement vóór Nederland.
Ik weet ook niet waar het naar toe gaat. Weet wel dat als ik nog jongere kinderen zou hebben, ik gewoon de boel zou gaan verplaatsen naar de kerstdagen. Dat doen we nu al sinds jaar en dag en dat bevalt wel. Punt is wel dat ik denk dat de kerstdagen wrs ook wel onder druk komen te staan op den duur.
I´m back.
pi_166591364
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik weet ook niet waar het naar toe gaat. Weet wel dat als ik nog jongere kinderen zou hebben, ik gewoon de boel zou gaan verplaatsen naar de kerstdagen. Dat doen we nu al sinds jaar en dag en dat bevalt wel. Punt is wel dat ik denk dat de kerstdagen wrs ook wel onder druk komen te staan op den duur.
Ik denk het ook. Dat is ook het hele probleem: Het houdt niet op. Ze gaan door totdat de Nederlander in zijn eigen land is gemarginaliseerd.

Dit als gevolg van een heel belangrijk verschil in eigenschappen tussen West-Europeanen en Afrikanen: (naïef) pacifisme (met een sausje van christelijk schuldgevoel) vs. dominantie en grenzeloze brutaliteit. Juist daarom kunnen die groepen nooit in één land samenleven.
pi_166591466
We hebben een grotere oven nodig...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_166591500
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:06 schreef madam-april het volgende:
Voor wie is dat precies een oplossing? Niet voor de mensen die Zwarte Piet willen veranderen en dat is nog steeds de overgrote meerderheid.. Het is een oplossing voor de anti-groep niet voor de pro-groep..
In Belgie was het nooit zo'n issue omdat de grote meerderheid, net als hier, voor Zwarte piet is. 'Allez, da leeft hier nie zo he...' Maar zie voorzichtig nu een grote discussie ontstaan omdat het achter de ruggen om besloten is zonder ook maar enige wederhoor.

Naaistreek dus.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166591600
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jep. De rest zijn idioten omdat ze niet bereid zijn nietszeggende veranderingen te doen om het racistische gehalte van Zwarte Piet drastisch te veranderen. Als je zo weinig voor je medemens overhebt, ben je echt een idioot.
Nee, lekker je ongefundeerde foute mening opdringen aan de grote meerderheid. Anders ga je als een klein kind in de jamin je moeder voor gek zetten met geschreeuw alsof de wereld vergaat. Elkaars gebruiken respecteren, dat zou idioot zijn.. Idioot.
1947-2016
  vrijdag 11 november 2016 @ 21:36:10 #72
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166591690
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:27 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik ben voor verandering van zp, maar dit soort uitspraken passen precies in het sentiment waarom de polarisatie steeds groter wordt.
Niemand die bereid is tot compromis zou zich daardoor aangesproken hoeven voelen. De rest valt toch niet met argumenten te overtuigen.
pi_166591716
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:34 schreef Red_85 het volgende:

Elkaars gebruiken respecteren, dat zou idioot zijn.. Idioot.
Gebruiken van buiten je eigen land hoef je in eigen land niet te respecteren. Mensen die hier te gast zijn, en daar hoort Sylvana Simons ook bij, die horen gewoon de gebruiken te respecteren en accepteren.

Het zou wat anders zijn als een groep Nederlanders in Afrika een optocht met Zwarte Piet zou houden. Dan is het niet meer dan logisch dat ze er mee stoppen als de lokale bevolking dat daar niet wil. Maar wij zijn hier in Nederland, ONS Nederland.
  vrijdag 11 november 2016 @ 21:37:01 #74
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166591721
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:46 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wie ben jij om te bepalen dat die veranderingen nietszeggend zijn? Degenen die zich gekwetst voelen door Zwarte Piet lijden aan een chronisch minderwaardigheids- en slachtoffercomplex en dat staat los van ZP. Zij projecteren hun eigen gevoel van minderwaardigheid en slachtofferschap op ZP, maar ZP is niet het probleem.
Vind jij het op enige manier een relevante verandering als Zwarte Piet geen rode lippen of kroeshaar meer heeft?
pi_166591757
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Vind jij het op enige manier een relevante verandering als Zwarte Piet geen rode lippen of kroeshaar meer heeft?
Aangewezen door kozp als wat zij negatief vonden. Dus ja.
1947-2016
  vrijdag 11 november 2016 @ 21:39:23 #76
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166591813
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Aangewezen door kozp als wat zij negatief vonden. Dus ja.
Wat is er relevant aan dan? Op welke manier heeft ook maar iemand er last van als die dingen veranderen?
pi_166591849
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat is er relevant aan dan? Op welke manier heeft ook maar iemand er last van als die dingen veranderen?
Volgens mij zijn de ringen al weg, de roe is al weg, de lippen zijn ook niet meer zo... Dus waarom zit je nog te muiten? Waarom ben je je nog aan het opwinden?
Voor de rest heeft April gewoon gelijk. En jij hoort ook bij dat volk.
1947-2016
pi_166591861
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

1. Het feit dat wij gedwongen worden om onze cultuur te veranderen door mensen die hier (dikwijls ongevraagd) zijn gekomen.
2. Dit is slechts het begin. Veel mensen beseffen het niet, maar denk je nou echt dat ze ophouden als Zwarte Piet is aangepast? Het volgende is de kerstboom of het woord "paas ei". Het houdt pas op als de Nederlander is gemarginaliseerd.
pi_166592001
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de ringen al weg, de roe is al weg, de lippen zijn ook niet meer zo... Dus waarom zit je nog te muiten? Waarom ben je je nog aan het opwinden?
Vergeet de Negerzoen niet.
  vrijdag 11 november 2016 @ 21:44:49 #80
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166592006
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ten eerste: iedere verandering gaat gepaard met luid geklaag. Ten tweede: de racistische kenmerken zijn bij veel Pieten nog gewoon aanwezig. Kroeshaar, oorbellen en ja, ook nog de rode lippen. Geen probleem als je dat graag zo ziet, maar ik snap niet waarom het zo essentieel zou zijn voor een Zwarte Piet.
pi_166592019
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ten eerste: iedere verandering gaat gepaard met luid geklaag. Ten tweede: de racistische kenmerken zijn bij veel Pieten nog gewoon aanwezig. Kroeshaar, oorbellen en ja, ook nog de rode lippen. Geen probleem als je dat graag zo ziet, maar ik snap niet waarom het zo essentieel zou zijn voor een Zwarte Piet.
Sinds wanneer zijn kroeshaar en oorbellen racistisch? _O-
  vrijdag 11 november 2016 @ 21:46:42 #82
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166592073
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

1. Het feit dat wij gedwongen worden om onze cultuur te veranderen door mensen die hier (dikwijls ongevraagd) zijn gekomen.
Wat mij betreft word je nergens toe gedwongen, maar wordt het je verzocht. Ja, ik weet dat sommigen het iets opdringeriger eisen, maar je bent nu aan het discussiëren met mij, niet met hen.
quote:
2. Dit is slechts het begin. Veel mensen beseffen het niet, maar denk je nou echt dat ze ophouden als Zwarte Piet is aangepast? Het volgende is de kerstboom of het woord "paas ei". Het houdt pas op als de Nederlander is gemarginaliseerd.
Je bent nog altijd vrij om de grens te trekken als verzoeken niet meer redelijk zijn. Ik zie niets onredelijks aan dit verzoek. Niemand heeft er last van als die racistische kenmerken verdwijnen, en je maakt er kennelijk anderen blij mee. Waarom zou je het dan niet doen?
pi_166592080
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Omdat het deel is van Zwarte Piet. En geef nu eens aan waarom een permanentje racistisch is? Dikke rode lippen trouwens ook niet. Zeker niet in combi met een gekleurd persoon, want daar zijn de lippen ook mee gepigmenteerd.
1947-2016
  vrijdag 11 november 2016 @ 21:47:07 #84
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166592084
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn kroeshaar en oorbellen racistisch? _O-
In combinatie met een zwart geschilderd gezicht wel, ja.
pi_166592103
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat mij betreft word je nergens toe gedwongen, maar wordt het je verzocht. Ja, ik weet dat sommigen het iets opdringeriger eisen, maar je bent nu aan het discussiëren met mij, niet met hen.

[..]

Je bent nog altijd vrij om de grens te trekken als verzoeken niet meer redelijk zijn. Ik zie niets onredelijks aan dit verzoek. Niemand heeft er last van als die racistische kenmerken verdwijnen, en je maakt er kennelijk anderen blij mee. Waarom zou je het dan niet doen?
De grens is allang gepasseerd. Bovendien is er geen enkel kenmerk racistisch. En ook al is het racistisch: Het is ons land, niet het land van Afrikanen, Surinamers en de duizenden andere etnische groepen die op aarde leven.
pi_166592120
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

In combinatie met een zwart geschilderd gezicht wel, ja.
Maar dat zwarte gezicht is toch weg na die aanpassingen?
  vrijdag 11 november 2016 @ 21:49:15 #87
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166592172
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Omdat het deel is van Zwarte Piet. En geef nu eens aan waarom een permanentje racistisch is? Dikke rode lippen trouwens ook niet. Zeker niet in combi met een gekleurd persoon, want daar zijn de lippen ook mee gepigmenteerd.
Het gaat om het geheel. Afzonderlijk is het niet vanzelf racistisch, maar als je alles samen neemt, roept het bepaalde associaties op van minder prettige onderdelen van de geschiedenis.
  vrijdag 11 november 2016 @ 21:50:42 #88
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166592231
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De grens is allang gepasseerd. Bovendien is er geen enkel kenmerk racistisch. En ook al is het racistisch: Het is ons land, niet het land van Afrikanen, Surinamers en de duizenden andere etnische groepen die op aarde leven.
Jij vindt het dus onredelijk om de ringen, de lippen en het kroeshaar van Zwarte Piet in de ban te doen? En jij vindt het wel prima om racistisch te zijn?

Dan weet ik meer dan genoeg over jou.
pi_166592236
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het gaat om het geheel. Afzonderlijk is het niet vanzelf racistisch, maar als je alles samen neemt, roept het bepaalde associaties op van minder prettige onderdelen van de geschiedenis.
Laten we de trein Zwolle - Enschede dan ook afschaffen, want treinen naar het oosten zijn ook minder prettige onderdelen van de geschiedenis. Sorry voor de godwin, maar zwarte piet associëren met zaken die honderden jaren geleden zijn gebeurd en waarvan de mensen die het hebben meegemaakt ook allang niet meer leven is simpelweg absurd.
  vrijdag 11 november 2016 @ 21:50:54 #90
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166592238
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Maar dat zwarte gezicht is toch weg na die aanpassingen?
Van mij hoeft dat niet eens.
pi_166592243
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jij vindt het dus onredelijk om de ringen, de lippen en het kroeshaar van Zwarte Piet in de ban te doen? En jij vindt het wel prima om racistisch te zijn?

Ja en Nee.
pi_166592284
quote:

[..]

Van mij hoeft dat niet eens.
Huh??? Dus kroeshaar, oorbellen en lippenstift weg is volgens jou als anti-zwarte piet al genoeg? Ik denk niet dat Sylvaantje het daarmee eens is.
pi_166592416
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat doet het figuur zelf dus ook helemaal. Of Piet nu Zwart, roetveeg of stroopwafel is, het doet je herinneren aan 'racisme' en 'slavernij'. Ongefundeerd, maar dat moet je maar even gezegd hebben.

Wat is je oplossing dan? Kom er met een die werkt.
Vereisten: Kleur is zwart of bruin en heeft dezelfde kleding aan al nu.

Kom dan!
1947-2016
  vrijdag 11 november 2016 @ 21:55:11 #94
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166592418
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Laten we de trein Zwolle - Enschede dan ook afschaffen, want treinen naar het oosten zijn ook minder prettige onderdelen van de geschiedenis. Sorry voor de godwin, maar zwarte piet associëren met zaken die honderden jaren geleden zijn gebeurd en waarvan de mensen die het hebben meegemaakt ook allang niet meer leven is simpelweg absurd.
Het afschaffen van treinen naar het oosten heeft iets meer negatieve gevolgen voor mensen dan het afschaffen van kroeshaar, ringen en rode lippen bij Zwarte Piet. Dat laatste heeft namelijk 0 negatieve gevolgen.

Overigens is de negatieve stereotypering van negers met dikke rode lippen en kroeshaar geen honderden jaren oud.
  vrijdag 11 november 2016 @ 21:55:30 #95
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166592433
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ja en Nee.
Waarom zou dat te ver gaan?
pi_166592470
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het afschaffen van treinen naar het oosten heeft iets meer negatieve gevolgen voor mensen dan het afschaffen van kroeshaar, ringen en rode lippen bij Zwarte Piet. Dat laatste heeft namelijk 0 negatieve gevolgen.

Overigens is de negatieve stereotypering van negers met dikke rode lippen en kroeshaar geen honderden jaren oud.
Wat bedoel je hiermee?
1947-2016
  vrijdag 11 november 2016 @ 21:57:06 #97
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166592488
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Huh??? Dus kroeshaar, oorbellen en lippenstift weg is volgens jou als anti-zwarte piet al genoeg? Ik denk niet dat Sylvaantje het daarmee eens is.
Nou, daar ga ik vannacht wel wakker van liggen hoor.

Zoals ik al zei: je bent nu met mij aan het discussiëren. Ik denk dat er aan allebei de kanten van het verhaal idioten zijn, en dat er in het midden een prima compromis gesloten kan worden. Wat Sylvana Simons, Geert Wilders en je schoonmoeder daarvan vinden, kan me vrij weinig bommen.
pi_166592509
quote:

[..]

Ja want het is niet racistisch.. Enkel mensen met een chronische minderwaardigheids-en slachtoffercomplex interpreteren het zo..
  vrijdag 11 november 2016 @ 21:59:21 #99
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166592602
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat doet het figuur zelf dus ook helemaal. Of Piet nu Zwart, roetveeg of stroopwafel is, het doet je herinneren aan 'racisme' en 'slavernij'. Ongefundeerd, maar dat moet je maar even gezegd hebben.

Wat is je oplossing dan? Kom er met een die werkt.
Vereisten: Kleur is zwart of bruin en heeft dezelfde kleding aan al nu.

Kom dan!
Kijk, nu ben je al eisen aan het stellen die ieder compromis onmogelijk maken. Ik moet namelijk een Zwarte Piet noemen die precies zo is zoals jij wilt. :D

Maar goed, ik zal het nog maar eens zeggen: ik denk dat een Zwarte Piet die ontdaan is van zijn racistische kenmerken al voldoende is. Oftewel, geen kroeshaar meer (tenminste, niet exclusief kroeshaar), geen dikke rode lippen, geen gouden oorbelletjes en als het even kan ook geen Surinaamse accenten. Voor de rest mag 'ie best hetzelfde blijven, al zou ik er niets op tegen hebben als zijn kleren wat gemoderniseerd zouden worden.
pi_166592632
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom zou dat te ver gaan?
Heb ik al uitgelegd: Het is ons feest en het houdt niet op. Ze komen gewoon weer met wat nieuws.

Om dat laatste toe te lichten.

Er zijn slechts 3 redenen voor mensen om tegen Zwarte Piet te zijn. De anti-Zwarte Piet is een klein maar divers gezelschap, met elk eigen motieven.

Motief 1: Herstelbetalingen eisen voor de slavernij. Alle Keti-Koti types (actief in dubieuze slavernij-stichtingen) hebben dit motief. Het heeft niets met racisme te maken, maar ze willen een roestok om mee te slaan, om uiteindelijk geld te eisen. Zodat het westen (nog meer) opdraait voor het falen van hun samenlevingen en hun cultuur.

Als Zwarte Piet geheel verdwijnt, heeft deze groep het doel niet bereikt, dus zullen ze met iets nieuws komen. Zwarte Piet afschaffen levert, als we kijken naar de groep met motief 1, dus niets op.

Motief 2: De Nederlandse cutluur kapot maken. De meest fanatieke cultuur-marxisten hebben dit motief. Denk aan de gehele GroenLinks achterban en figuren zoals Asscher.

Als Zwarte Piet geheel verdwijnt, zal deze groep het volgende culturele dingetje pakken, zoals het paasfeest. Zwarte Piet afschaffen levert, als we kijken naar de groep met motief 2, dus niets op.

Motief 3: Zichzelf profileren. Geschiedenis willen schrijven, de hedendaagse Rosa Luxemburg worden. Mensen die tot deze groep behoren zijn bijvoorbeeld Quincy Gario en Sylvana Simons.

Als Zwarte Piet geheel verdwijnt, zal deze groep het volgende culturele dingetje pakken, want ze willen niet uit de schijnwerpers verdwijnen. Zwarte Piet afschaffen levert, als we kijken naar de groep met motief 3, dus niets op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')