abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2016 @ 20:12:24 #1
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_166567362
Welke winkelketens zijn al failliet gegaan of staan op het punt van omvallen?



Een selectie van de meest opvallende winkelketens die de afgelopen jaren kopje onder gingen:

2017

• The PhoneHouse - Telecom
• Euroland - Discount
• Charles Vögele - Kleding

2016

• Dirkzwager (Mitra) - Drank
• MS Mode - Kleding
• BartSmit - Overgegaan naar Intertoys
• McGregor Fashion Group (incl. Gaastra/Adam) - Kleding
• Scheer & Foppen - Elektronica
• Cora Kemperman - Kleding
• HoutBrox - Kleding
Dixons - Elektronica
• Perry Sport - Sportartikelen
• Aktiesport - Sportartikelen
• Esprit - Kleding
• La Ligna - Kleding
• Paradigit - Computerspeciaalzaak
• Foto Klein - Speciaalzaak foto-, video- en geluidsapparatuur

2015

• V&D - Warenhuisketen
• Macintosh - Schoenen
• DA Retailgroep - Drogisterij
• BAS Group - Telecom
• Telstar Holding - Sportwinkel
• Ardenberg BV - Schoenen
• Geddes & Gillmore - Kleding
• Miss Etam - Kleding
• Schoenenreus - Schoenen
• House of Shoes - Schoenen
• Thom Broekman - Kleding
• Taft - Schoenen

2014

• Mexx - Kleding
• Halfords - Auto- en fietsonderdelen
• Free Record Shop - Entertainment
• Polare - Boeken
• Siebel - Juweliersketen

2013

• Henk ten Hoor - Kleding
• Oad - Reizen
• De Harense Smid - Elektronica
• iCentre - Apple-producten
• Block - Elektronica
• E-plaza - Computerspellen

2012

• Piet Kerkhof - Kleding
• Sabon - Cosmetica
• Expo - Wenskaarten en cadeaus

[ Bericht 1% gewijzigd door Cynix ® op 14-02-2017 22:14:50 ]
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 11 november 2016 @ 10:46:16 #2
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_166579020
Iemand enig idee wanneer ze sluiten in NL?
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  vrijdag 11 november 2016 @ 11:06:45 #3
3542 Gia
User under construction
pi_166579308
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 10:46 schreef Zelfscanner het volgende:
Iemand enig idee wanneer ze sluiten in NL?
Welke? Allemaal bedoel je?
Zal niet gebeuren, maar ze zitten niet meer in elke middelgrote en grote stad.
Voordeel zal zijn dat het wellicht in de fysieke winkels goedkoper gaat worden om klanten te trekken.

Persoonlijk ga ik liever naar een echte winkel, vooral voor kleding en schoenen, maar sommige andere zaken koop ik makkelijker online.
pi_166693839
quote:
‘Primark en Hudson’s Bay naar V&D-pand Hoog Catharijne’

In het voormalige V&D-pand op Hoog Catharijne in Utrecht zullen Primark en Hudson’s Bay zich vestigen. Dat zeggen ingewijden tegen het AD.

Het pand dat 34.000 vierkante meter winkeloppervlakte heeft, zal in de lengte in tweeën worden gesplitst. Vanaf medio 2017 zal het pand grondig verbouwd worden, en de verbouwing moet een jaar later afgerond worden. De nieuwe panden zullen rond kerst 2018 geopend worden. Volgens het AD wordt er deze maand al gestart met de werkzaamheden, waaronder het weghalen van asbest en het leeghalen van de voormalige V&D-winkel.

Aan de Rijnkade, langs de gedempte Catharijne singel, die nu nog gesloten is, zal het pand ‘een metamorfose’ ondergaan. De stadsbuitengracht zal in ere worden hersteld, en het pand komt daarmee aan het water te liggen. Architect Jan Bakers, die in opdracht van IEF Capital en Bouwfonds IM de verbouwing begeleidt, laat aan de krant weten ‘dat het pand zich gaat openbaren aan de singel’. Zo zou er een lunchroom aan de grachtzijde komen, waar La Place voor in de race is.

IEF Capital en Primark laten aan AD weten niet te reageren tot de plannen rond zijn. Hudson’s Bay stelt dat het nog wel even duurt voor het warenhuis naar Utrecht komt.
bron

Ik dacht even dat Primark naar het pand van C&A zou gaan naast de Bijenkorf. Ik ben benieuwd wat daarin dan komt.
  vrijdag 18 november 2016 @ 15:01:07 #5
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_166735771
Er schijnt in de V&D van Den Haag een tijdcapsule te zijn met spullen uit 1964. Tijdens de verbouwing hebben ze het gevonden en opengemaakt. Het was de bedoeling dat het in 2064 wordt opengemaakt. Spulletjes zijn gewoon door bouwvakkers meegenomen.
Isn't it ironic, don't you think
pi_166823555
Blokker Holding opent marktplaats

Onder de naam ‘Nextail Connect!’ opent Blokker Holding de poort voor andere retailers en leveranciers. Zij kunnen producten aanbieden in de webshops van de verschillende ketens, om te beginnen op Blokker.nl.

Bij Blokker zijn al tienduizend producten van andere verkopers te koop, laat Nextail vanochtend weten. Daaronder artikelen van Plasma-discounter.nl en Koffiediscounter.nl, beide onderdeel van Create2Fit. Ook producten van Yourstockshop.nl (T.O.M. bv) en Primavieradeluxe.com zijn te vinden op Blokker.nl


Meer kans, veel gemak
Uit de persverklaring van Nextail: 'Per winkelformule krijgen klanten in de webshop een helder productoverzicht en meer keuze in het productaanbod en de prijs. Dit betekent dat klanten in deze webshops nog meer kans hebben om met veel gemak de producten te vinden die zij zoeken. Wanneer de klant via de webwinkel een product bestelt van een externe aanbieder, wordt dit via Nextail Connect! doorgestuurd naar deze aanbieder, die vervolgens de verzending en verdere service voor zijn rekening neemt.


Nextail
In Nextail zijn ook de e-commerce activiteiten van de formules Bart Smit, Cook & Co, Intertoys, Leenbakker en Xenos gebundeld. In de loop van 2017 zullen ook andere formules dan Blokker producten van derden aanbieden op hun websites. Met een Nederlandse online omzet van 134 miljoen euro in 2015 bezet Blokker Holding de 10e plaats in de Twinkle100.


Bol.com
Blokker Holding acteert in veel dezelfde productcategorieën als Bol.com, waaronder wonen, huishoudelijke artikelen en speelgoed. De nummer 1 van de Twinkle100 haalt inmiddels substantiële omzet uit zijn marktplaats en het bedrijf biedt andere online verkopers ook ‘Logistiek via Bol.com’ aan. Over fulfilmentdiensten rept Nextail niet.


Allemaal marktplaatsen
The Wall Street Journal schreef vorige week dat honderden bedrijven naar het voorbeeld van Amazon de poorten hebben geopend voor externe verkopers. En het eind is nog lang niet in zicht. ‘We are in the early stages of every retailer rolling out essentially a marketplace that compliments the products they buy and stock in their stores’, aldus Josh Wexler van connector RevCascade’s zegt in de krant.

bron: twinklemagazine.nl
...
pi_166960822
Dirkzwager op fles door fraude Mitra

Drankenconcern Dirkzwager is dit jaar failliet gegaan door boekhoudfraude bij dochterbedrijf Mitra. Vanwege het geknoei bij de slijterijketen besloot huisbankier ABN Amro de geldkraan dicht te draaien.

Volgens curator Ruud Hermsen is er sprake van 'materiële boekhoudfraude'. Medewerkers van Mitra zouden de resultaten hebben opgepoetst door bepaalde kosten buiten de boeken te laten.
Doorstart
Het in 1879 opgerichte Dirkzwager telde bijna 600 werknemers. Inmiddels zijn delen van het bedrijf uit Schiedam gered.

Zo maakten 120 Mitra-winkeliers een doorstart in samenwerking met drankengroothandel De Monnik uit Oldenzaal. Beerenburgfabrikant Weduwe Joustra werd gered door branchegenoot Boomsma.
http://www.telegraaf.nl/d(...)_fraude_Mitra__.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_167098840
Topshelf in het voormalige V&D pand in Groningen is inmiddels open. Vanmiddag voor het eerst binnen geweest. Wat me direct opviel is de leegte tussen de verkoopwaar en het gebrek aan sfeer. Ik voelde me er nogal ongemakkelijk. Voor mij niet een warenhuis om snel weer naar binnen te gaan. Zijn de andere vestigingen op dezelfde manier ingericht?
http://www.focusgroningen(...)n-voormalig-vd-pand/
pi_167101742
Ikzelf ben vooralsnog geen Topshelf binnen gelopen, maar volgens diverse mensen die op het web hun ervaringen verspreid hebben is het elders precies hetzelfde. :{

Blijkbaar nogal leeg en 'onaf', en lijkend op V&D in z'n nadagen, maar dan nog een stukje minder.

Gebaseerd op die verhaaltjes verwacht ik dus niet veel op het moment dat ik Nijmegen weer eens bezoek, en voor het eerst voor een Topshelf-filiaal sta. :N
  † In Memoriam † zondag 4 december 2016 @ 20:06:54 #10
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_167102215
Waarom denkt de wereld dat we op een V&D 2.0 zitten te wachten? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 4 december 2016 @ 23:45:41 #11
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_167109078
Het is nu langzaam Kerstperiode ik mis Cook & Co wel kocht daar altijd wel iets leuks.

Loop je Blokker binnen zie je een sollicitatie staan gezocht personeel die 1 dag vrij heeft in de week. Gericht op studenten. Blokker is dood.
pi_167136333
Hudson Bay blijft voorlopig kwartaal op kwartaal verlies draaien. Dat wordt een Marks and Spencer 2 zo, met veel bombarie naar Nederland en met stille trom binnen een paar jaar weer weg.
pi_167136352
Tussen alle faillissementen door vond ik dit ook wel een apart bericht;

http://www.bd.nl/regio/ti(...)lgestelden-1.6711372

Het midden- en laagsegment valt bij bosjes om, maar voor het hoogsegment is blijkbaar een goede markt.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_167137470
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 17:25 schreef Nia het volgende:
Topshelf in het voormalige V&D pand in Groningen is inmiddels open. Vanmiddag voor het eerst binnen geweest. Wat me direct opviel is de leegte tussen de verkoopwaar en het gebrek aan sfeer. Ik voelde me er nogal ongemakkelijk. Voor mij niet een warenhuis om snel weer naar binnen te gaan. Zijn de andere vestigingen op dezelfde manier ingericht?
http://www.focusgroningen(...)n-voormalig-vd-pand/
Dat ziet erg leeg uit. Zelf VD had meer uitstraling dan dit als ik de foto's zo bekijk. Als ik weer in Groningen ben, ga ik wel een kijkje nemen

quote:
Hudson Bay blijft voorlopig kwartaal op kwartaal verlies draaien. Dat wordt een Marks and Spencer 2 zo, met veel bombarie naar Nederland en met stille trom binnen een paar jaar weer weg.
Of een VD 2.0
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_167137512
God dat gebouw is veel te groot voor die winkel :X
Tap tap tap
pi_167137583
Ik ben vorige week in de Zara geweest dat nu in het oude V&D pand zit. Ik vond het wel vreemd dat hoe verder de winkel in liep dat ik een wand tegenkwam ipv nog verder winkel in en dan naar de andere uitgang van het pand.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_167137672
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 08:15 schreef Ceased2Be het volgende:
Tussen alle faillissementen door vond ik dit ook wel een apart bericht;

http://www.bd.nl/regio/ti(...)lgestelden-1.6711372

Het midden- en laagsegment valt bij bosjes om, maar voor het hoogsegment is blijkbaar een goede markt.
Zie ook de Bijenkorf, die qua positionering nog wat hoger is gaan zitten en duidelijke keuzes heeft gemaakt (filialen sluiten, geen Dwaze Dagen meer enz.). Financieel gaat 't daar prima.
pi_167137714
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 17:25 schreef Nia het volgende:
Topshelf in het voormalige V&D pand in Groningen is inmiddels open. Vanmiddag voor het eerst binnen geweest. Wat me direct opviel is de leegte tussen de verkoopwaar en het gebrek aan sfeer. Ik voelde me er nogal ongemakkelijk. Voor mij niet een warenhuis om snel weer naar binnen te gaan. Zijn de andere vestigingen op dezelfde manier ingericht?
http://www.focusgroningen(...)n-voormalig-vd-pand/
Stelletje amateuristen. Ik ken iemand die daar nieuw is begonnen. De bedrijfskleding komt van de H&M. :')
pi_167137963
Wat wil deze vrouw van Kemenade nou? Een warenhuis inrichten zoals een high end PC Hooftstraat winkel met artikelen die nou niet bepaald 'high end' zijn? Bij Topshelf staan bijvoorbeeld 4 of 5 exemplaren van dezelfde Delsey koffers in dezelfde kleur bij elkaar. Op een andere etage staat een hele plank van een schap vol met dezelfde drinkglazen. In een Prada winkel met zo'n beveiliger in zwart pak levert de verkoop van een handtas van ¤1700 nog wel wat op, maar in het geval van middensegment artikelen kost zo'n ruime winkelopstelling toch geld?
pi_167138981
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 08:15 schreef Ceased2Be het volgende:
Tussen alle faillissementen door vond ik dit ook wel een apart bericht;

http://www.bd.nl/regio/ti(...)lgestelden-1.6711372

Het midden- en laagsegment valt bij bosjes om, maar voor het hoogsegment is blijkbaar een goede markt.
Dit is wel Oisterwijk hè? Niet bepaald een dorp waar ze heel erg op de kleintjes moeten letten.
pi_167139111
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 december 2016 11:26 schreef k_man het volgende:

[..]

Dit is wel Oisterwijk hè? Niet bepaald een dorp waar ze heel erg op de kleintjes moeten letten.
Echt arme stukken heb je er niet echt, maar het is geen luxe villapark ;)
1/3 van wat er nu te koop staat volgens funda is tot 250K dat is niet bijzonder duur ofzo.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_167140277
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 10:09 schreef MCH het volgende:

[..]

Stelletje amateuristen. Ik ken iemand die daar nieuw is begonnen. De bedrijfskleding komt van de H&M. :')
Daar kopen en dan een Topshelf-logotje erop stikken; zoiets?
pi_167140382
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 12:26 schreef female81 het volgende:

[..]

Daar kopen en dan een Topshelf-logotje erop stikken; zoiets?
:Y
  dinsdag 6 december 2016 @ 13:03:46 #24
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_167141004
door de vergrijzing en steeds minder kinderen geboren worden dan zullen ook veel speelgoedwinkels sluiten.

Begin volgend jaar start de ontmanteling van Bart Smit. Verwacht ook dat veel winkels zullen gaan sluiten die in de buurt zitten van de Intertoys.
  dinsdag 6 december 2016 @ 13:07:36 #25
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_167141067
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 08:12 schreef Ericr het volgende:
Hudson Bay blijft voorlopig kwartaal op kwartaal verlies draaien. Dat wordt een Marks and Spencer 2 zo, met veel bombarie naar Nederland en met stille trom binnen een paar jaar weer weg.
Wel een iets andere situatie, want er is nog geen Nederlandse winkel open.
Als de Nederlandse filialen vanaf 2017 ook een operationeel verlies gaan noteren, dan kunnen we aan M&S gaan denken.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_167162896
quote:
99s.gif Op zondag 4 december 2016 20:06 schreef Cynix ® het volgende:
Waarom denkt de wereld dat we op een V&D 2.0 zitten te wachten? :?
Ik mis wel een betaalbaar warenhuis a la V&D :@ Maar het mag allemaal wel wat hipper.
pi_167186776
quote:
NIJMEGEN - In de regio Arnhem en Nijmegen zijn in de afgelopen zeven jaar circa vijfhonderd winkels verdwenen. Dat betekent dat er feitelijk een Nijmeegse binnenstad aan winkels is weggevaagd.


Vooral zaken in de categorie mode en luxe (zoals juwelierszaken) en winkels op het gebied van onder meer woninginrichting, verdwenen uit de winkelstraten. Tegelijkertijd neemt het aantal grote winkels, vooral supermarkten, toe.

Dat blijkt uit een onderzoek naar koopstromen in negentien gemeenten in de regio Nijmegen en Arnhem, uitgevoerd door Ecorys/I&O Research.

Leegstand
De leegstand in de winkelstraten is de afgelopen jaren verder opgelopen. Van de grote steden is Arnhem koploper met een leegstand van 40.900 vierkante winkelmeters oftewel 9.6 procent; Nijmegen staat op een tweede plek met 27.880 vierkante meter (leegstandpercentage van 7,4 procent).

Internet
De winkelwagen is nog steeds goed gevuld, maar minder vol dan zeven jaar geleden. Mensen shoppen meer via internet (vooral vrijetijdsartikelen en elektronica) dan zeven jaar geleden. Vooral Nijmegenaren winkelen online: 14 procent koopt via internet. In de hele regio ligt dat percentage op 12 procent. Dat is een verdubbeling in vergelijking met zeven jaar geleden.
wow...
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 8 december 2016 @ 12:06:54 #28
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_167186814
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:05 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

wow...
maar waar zijn die winkels verdwenen? Ik vermoed ook in grote mate in de kleinere plaatsen rond de steden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_167186895
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:06 schreef rubbereend het volgende:

[..]

maar waar zijn die winkels verdwenen? Ik vermoed ook in grote mate in de kleinere plaatsen rond de steden
Waarschijnlijk, dat zie je iig ook in de dorpen rondom Den Bosch. Daar is de leegstand soms 30% terwijl het in de stad rond de 10 ligt. Qua vierkante meters wint de stad dan wel weer geloof ik.
Kan er alleen geen actuele cijfers van vinden; het originele artikel meld verder ook geen bron.

http://www.gelderlander.n(...)m-nijmegen-1.6713766
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 8 december 2016 @ 12:25:18 #30
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_167187125
Regio Arnhem Nijmegen is ook wel groot hoor, liggen grote dorpen/kleine steden als Wijchen, Beuningen, Zevenaar, Elst en Renkum in die zelf gewoon winkelcentra hebben en dat zijn juist vaak plekken die flink inleveren qua winkels. Helemaal de plekken die daar weer onder zitten qua grootte
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 2 januari 2017 @ 08:48:36 #31
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_167823103
En Jumbo is weer op overnametour :')
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_167823193
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 08:48 schreef Zelfscanner het volgende:
En Jumbo is weer op overnametour :')
o? ik heb er nog geen nieuwsbericht van gezien.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_167823284
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 09:03 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

o? ik heb er nog geen nieuwsbericht van gezien.
AC restaurants worden La Place vestigingen
pi_167823401
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 09:15 schreef MCH het volgende:

[..]

AC restaurants worden La Place vestigingen
Ah, gevonden

http://nos.nl/artikel/215(...)om-tot-la-place.html

Nou ja, mooi voor ze :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 2 januari 2017 @ 09:36:01 #35
141482 Q.
JurassiQ
pi_167823489
AC was toch een verrotte keten met als enige goeie punt de snelweglocaties.
For great justice!
  maandag 2 januari 2017 @ 09:55:21 #36
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_167823717
quote:
3s.gif Op maandag 2 januari 2017 09:36 schreef Q. het volgende:
AC was toch een verrotte keten met als enige goeie punt de snelweglocaties.
Hebben ze ook buiten de snelwegen restaurants dan? Wist ik niet eens, kun je nagaan.
  maandag 2 januari 2017 @ 09:58:34 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167823758
Oh, dat is wel interessant, als AC La Place wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_167823814
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 09:26 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ah, gevonden

http://nos.nl/artikel/215(...)om-tot-la-place.html

Nou ja, mooi voor ze :)
Ik weet niet wat een doorsnee nacht kost in een vd valk maar een goedkope hotelketen erbij is altijd welkom:

quote:
Ook zullen de hotels aanmerkelijk goedkoper worden dan de hotels met een toekan op het dak.
  maandag 2 januari 2017 @ 10:02:56 #39
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_167823836
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 09:58 schreef Leandra het volgende:
Oh, dat is wel interessant, als AC La Place wordt.
AC had juist zo'n gezellige jaren '70 sfeer ;(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_167823850
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 10:02 schreef Perrin het volgende:

[..]

AC had juist zo'n gezellige jaren '70 sfeer ;(
Borden patat onder een verhittingslamp. _O_
  maandag 2 januari 2017 @ 10:07:00 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167823902
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 10:02 schreef Perrin het volgende:

[..]

AC had juist zo'n gezellige jaren '70 sfeer ;(
Ik heb de jaren 70 zeer bewust meegemaakt, zo gezellig was het niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 2 januari 2017 @ 10:08:38 #42
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_167823925
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 10:03 schreef MCH het volgende:

[..]

Borden patat onder een verhittingslamp. _O_
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_167824139
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:05 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

wow...
Bizar veel :o

Al zie ik in elke stad wel pandjes waar elke zoveel maanden wat anders in zit. En nee, dat zijn dan geen pop-up stores.
pi_167824240
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 10:03 schreef MCH het volgende:

[..]

Borden patat onder een verhittingslamp. _O_
En daar is de afgelopen 30 jaar weinig aan veranderd... toen ik er een paar jaar terug weer eens (uit noodzaak) ging eten was het net zo'n kleffe taaie zooi als toen ik er midden jaren 80 kwam als mini-ceased.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_167824257
La place *O*

Alleen jammer dat ze nooit eens wat variëren met hun aanbod.
pi_167824299
Wat is iedereen hier positief over La Place zeg.
Allemaal opgewarmde prefab tegen teveel centen als je het mij vraagt
  maandag 2 januari 2017 @ 10:40:18 #47
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167824348
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 10:37 schreef myShizzle het volgende:
Wat is iedereen hier positief over La Place zeg.
Allemaal opgewarmde prefab tegen teveel centen als je het mij vraagt
Thuis zijn ze niet beter gewend,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 2 januari 2017 @ 10:42:13 #48
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_167824383
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 10:37 schreef myShizzle het volgende:
Wat is iedereen hier positief over La Place zeg.
Allemaal opgewarmde prefab tegen teveel centen als je het mij vraagt
Och, marketingtechnisch is het prima.
Weinig ketens hebben kwaliteitsvoedsel, maar dat hoeft ook niet om succesvol te zijn.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 2 januari 2017 @ 10:42:15 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167824384
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:05 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

wow...
Tja, eerst de hele binnenstad verneuken tot een gruwelkoopgoot en dan leegstand.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 2 januari 2017 @ 10:48:30 #50
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_167824472
quote:
15s.gif Op maandag 2 januari 2017 10:42 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Och, marketingtechnisch is het prima.
Weinig ketens hebben kwaliteitsvoedsel, maar dat hoeft ook niet om succesvol te zijn.


Het oogt vers, modern en gelikt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 2 januari 2017 @ 10:50:17 #51
141482 Q.
JurassiQ
pi_167824517
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 10:37 schreef myShizzle het volgende:
Wat is iedereen hier positief over La Place zeg.
Allemaal opgewarmde prefab tegen teveel centen als je het mij vraagt
Het is een stuk minder slecht dan AC.
For great justice!
pi_167824563
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 10:37 schreef myShizzle het volgende:
Wat is iedereen hier positief over La Place zeg.
Allemaal opgewarmde prefab tegen teveel centen als je het mij vraagt
Verser dan bij de meeste ketens.

Wel duur, ja. Maar is dat niet omdat het biologisch of fair trade is? Zoiets meende ik.
pi_167824574
Ik vind La Place ook prima :@ Ga liever daarnaartoe dan naar een Mac of Burger King langs de snelweg.
Tap tap tap
  maandag 2 januari 2017 @ 10:58:25 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167824670
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 10:53 schreef CherryLips het volgende:
Ik vind La Place ook prima :@ Ga liever daarnaartoe dan naar een Mac of Burger King langs de snelweg.
Vrouwen en rauwkostsalades
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_167824672
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 10:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vrouwen en rauwkostsalades
Was het maar zo'n feest.
Tap tap tap
pi_167824899
quote:
14s.gif Op maandag 2 januari 2017 10:48 schreef Perrin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Het oogt vers, modern en gelikt.
Het jammere is dat ze daarmee een verwachtingspatroon scheppen wat ze niet kunnen waarmaken. :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_167824935
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 11:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het jammere is dat ze daarmee een verwachtingspatroon scheppen wat ze niet kunnen waarmaken. :P
Maar wat verwacht je voor 8 euro per menu?
Tap tap tap
pi_167825246
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 11:11 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Maar wat verwacht je voor 8 euro per menu?
Een godenmaal gvd! :(

Nee, ik begrijp prima dat je geen haute cuisine mag verwachten van dat soort tenten. Haute cuisine is sowieso niet aan mij besteed eigenlijk :') .

Mijn punt is meer dat het er in mijn beleving 'lekkerder uit ziet dan dat het smaakt'. Dat veroorzaakt dan toch lichte teleurstelling. Nou ja, nu niet meer, nu weet ik het wel :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_167825357
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 11:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Een godenmaal gvd! :(

Nee, ik begrijp prima dat je geen haute cuisine mag verwachten van dat soort tenten. Haute cuisine is sowieso niet aan mij besteed eigenlijk :') .

Mijn punt is meer dat het er in mijn beleving 'lekkerder uit ziet dan dat het smaakt'. Dat veroorzaakt dan toch lichte teleurstelling. Nou ja, nu niet meer, nu weet ik het wel :P
Ligt er heel erg aan wie er aan het klooien is met het eten. Ik heb weleens een paar studenten een kipsaté zien cremeren, maar in Maarsbergen staan een paar vaste krachten en daar gaat het altijd wel goed geloof ik :P
Tap tap tap
  Moderator maandag 2 januari 2017 @ 11:33:58 #60
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_167825390
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 10:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Thuis zijn ze niet beter gewend,
Helaas is het wel zo, men neemt maar al te graag genoegen met groothandelsopwarmers, ofwel prefab waar ze saus uit een pak over kappen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  maandag 2 januari 2017 @ 11:40:18 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167825492
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 11:33 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Helaas is het wel zo, men neemt maar al te graag genoegen met groothandelsopwarmers, ofwel prefab waar ze saus uit een pak over kappen.
Bedrijfskantines zijn net zo een triest verhaal
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator maandag 2 januari 2017 @ 11:41:00 #62
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_167825503
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bedrijfskantines zijn net zo een triest verhaal
De laatste keer dat ik in een bedrijfskantine heb gegeten moest je nog met guldens betalen :P
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  maandag 2 januari 2017 @ 11:46:09 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167825582
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 11:41 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik in een bedrijfskantine heb gegeten moest je nog met guldens betalen :P
Ken bedrijfskantines waar ze er trots op zijn échte unox soep te serveren, hebben ze op hun soepkommen staan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_167825708
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ken bedrijfskantines waar ze er trots op zijn échte unox soep te serveren, hebben ze op hun soepkommen staan.
En waar je al weet dat als er vandaag sate op het menu staat je morgen gado-gado soep hebt :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 2 januari 2017 @ 11:57:26 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167825782
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 10:37 schreef myShizzle het volgende:
Wat is iedereen hier positief over La Place zeg.
Allemaal opgewarmde prefab tegen teveel centen als je het mij vraagt
En desondanks toch een enorme verbetering ten opzichte van AC.... een Toyota is ook geen Mercedes, maar als je van een Dacia komt is het een behoorlijke vooruitgang.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 2 januari 2017 @ 12:02:07 #66
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_167825909
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ken bedrijfskantines waar ze er trots op zijn échte unox soep te serveren, hebben ze op hun soepkommen staan.
Wij hebben hier een snackbar (noemt zich cafetaria) die een bord buiten heeft staan VERSE FRITES. Waarmee ze patat uit de koeling bedoelen, dus niet bevroren geweest. Volgens mij heeft die snackbar dat al jaren, maar nu heet het opeens "vers". Blijft gewoon fabriekspatat, farm frites gok ik zomaar.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_167826215
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 10:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, eerst de hele binnenstad verneuken tot een gruwelkoopgoot en dan leegstand.
Dat is onzin. Gewoon veranderende consumtenvoorkeuren. Het wordt wel spannend om te kijken in hoeverre de markt van winkelpanden zich weer gaat herstellen nu de economie aantrekt.
  maandag 2 januari 2017 @ 14:26:15 #68
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167828726
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 12:16 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat is onzin. Gewoon veranderende consumtenvoorkeuren. Het wordt wel spannend om te kijken in hoeverre de markt van winkelpanden zich weer gaat herstellen nu de economie aantrekt.
Ik zeg niet dat het oorzaak en gevolg is, maar dat dit zo gebeurde
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 2 januari 2017 @ 15:06:39 #69
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_167829488
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 10:37 schreef myShizzle het volgende:
Wat is iedereen hier positief over La Place zeg.
Allemaal opgewarmde prefab tegen teveel centen als je het mij vraagt
Dit dus.
Heb er zelf gewerkt en vers is dus echt niet vers. En dan 4,99 voor een broodje zalm vragen... En wat er weg gaat op een dag is ook niet normaal. Heb mij altijd afgevraagd hoe het winst maakt.

Maar ik verwacht wel een keer iemand die met LaPlace de concurrentie aangaat. Het gaat immers niet om de 'mooie' plekjes die ze hebben.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_167829625
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 15:06 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Dit dus.
Heb er zelf gewerkt en vers is dus echt niet vers. En dan 4,99 voor een broodje zalm vragen... En wat er weg gaat op een dag is ook niet normaal. Heb mij altijd afgevraagd hoe het winst maakt.

Maar ik verwacht wel een keer iemand die met LaPlace de concurrentie aangaat. Het gaat immers niet om de 'mooie' plekjes die ze hebben.
Wanneer is iets überhaupt 'vers'? Een appel die je net van de boom hebt getrokken? Jus d'orange die je van sinaasappels perst die 4 weken in de koelcel hebben gelegen?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_167829955
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 15:06 schreef Zelfscanner het volgende:
Heb er zelf gewerkt en vers is dus echt niet vers.
Hoe werkt het dan?

Dat zalm niet vers is lijkt me trouwens nogal logisch. Verse zalm bestaat niet in Nederland.
  Moderator maandag 2 januari 2017 @ 15:36:34 #72
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_167830061
De patat en 'eigen' mayo bij de La Place was altijd nog wel redelijk. En de pizza's "mwa", maar al beter dan die bocht van Domino's (want daar zit aan de doos nog meer smaak).
Al hing het bij de patat wel af wie het bakte, er zaten er tussen die er geen reet van konden.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  maandag 2 januari 2017 @ 15:37:36 #73
190104 Jareth
Such a pity...
pi_167830086
Wanneer ik bekijk hoe weinig jongeren aan inkomen krijgen, kijk ik er niet gek van op.

Vroeger was je bijvoorbeeld voor een topverzekering 58 euro kwijt. Voor de helft qua zorg ben je nu 158 euro kwijt. Benzine, energie etc etc alles is naar verhouding veel duurder, dus ik kijk er niet gek van op.

De generatie die ze vergrijzend noemen zijn juist vaak degenen die nog wel de tijd nemen om te shoppen. Jongeren hebben het daar te druk voor met hun beide 40 uren werken om een huis en dagopvang te kunnen betalen.

Qua kinderen zal het ook nog wel meevallen. Die zijn er toch naar verhouding niet zoveel minder? Neem aan dat we het niet alleen over de autochtone bevolking hebben?

Denk dus dat mensen minder te besteden en te weinig tijd hebben om uit te geven in winkels.

Dit domino effect al jaren geleden in NWS gepost. Ik kijk er dus niet gek van op. Die bubbel was gedoemd uit elkaar te spatten.
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
  maandag 2 januari 2017 @ 16:38:00 #74
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_167831539
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2017 15:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Hoe werkt het dan?

Dat zalm niet vers is lijkt me trouwens nogal logisch. Verse zalm bestaat niet in Nederland.
Hoe het zou moeten werken (Ja, volgens hun eigen boekje):
- Spullen vers maken/afbakken. Dus de zalm die komt dagelijks rauw binnen. Moet smorgens afgebakken worden en dan op de broodjes.
- Brood dagelijks vers kneden en afbakken
- Smoothies vers mixen en aan het eind van de dag weggooien.

Hoe het werkelijk gaat:
- Vis gaat ergens smiddags in de oven en vervolgens in een bak waar vervolgens een week uit geschept wordt. (Of tot die op is)
- Overgebleven brood word opgelapt voor de volgende dag. (Water erover en paar min de oven in)
- Smoothies die overblijven gaan terug in de kan en de volgende ochtend weer terug in een schoon glas.

En dan verkochten we nog zelfgemaakte afbak pizza's voor de verkoop. Ging na 3 dagen weer een nieuw velletje en sticker op. :')
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  maandag 2 januari 2017 @ 16:40:19 #75
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_167831578
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 15:36 schreef djkoelkast het volgende:
De patat en 'eigen' mayo bij de La Place was altijd nog wel redelijk. En de pizza's "mwa", maar al beter dan die bocht van Domino's (want daar zit aan de doos nog meer smaak).
Al hing het bij de patat wel af wie het bakte, er zaten er tussen die er geen reet van konden.
Klopt ook. Patat wordt wel zelf gesneden, maar afbakken was meestal wel een ramp ja. Net als een hamburger maken... ;(

Mayo komt in grote emmers binnen net als de Yoghurt. Mayo schijnt van oliehoorn te zijn. Maarja, met laplace stickertje erop.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_167832209
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 16:38 schreef Zelfscanner het volgende:
Hoe het werkelijk gaat:
Wiens idee was dat dan? :)
  Moderator maandag 2 januari 2017 @ 17:16:18 #77
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_167832381
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 16:40 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Klopt ook. Patat wordt wel zelf gesneden, maar afbakken was meestal wel een ramp ja. Net als een hamburger maken... ;(

Mayo komt in grote emmers binnen net als de Yoghurt. Mayo schijnt van oliehoorn te zijn. Maarja, met laplace stickertje erop.
Ik heb het over die kleine bakjes, stonden ook de ingrediënten op. Mogelijk dan Oliehoorn Cleanlabel, dat is nog wel ok voor fabrieksmayo.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_167832417
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bedrijfskantines zijn net zo een triest verhaal
Eens.
  maandag 2 januari 2017 @ 18:39:46 #79
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_167834711
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 17:16 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ik heb het over die kleine bakjes, stonden ook de ingrediënten op. Mogelijk dan Oliehoorn Cleanlabel, dat is nog wel ok voor fabrieksmayo.
Die weet ik niet. Die lagen vooral boven bij de restaurants. Om bijvoorbeeld de eiersalade en tonijn te maken hadden we emmers voor :P
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  maandag 2 januari 2017 @ 18:41:16 #80
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_167834761
quote:
11s.gif Op maandag 2 januari 2017 17:07 schreef k_man het volgende:

[..]

Wiens idee was dat dan? :)
Het zal mij niks verbazen dat het gewoon van hogere hand afkomst. :')
In iedergeval de manager deed hier vrolijk aan. :P
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  maandag 2 januari 2017 @ 19:05:05 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167835523
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2017 15:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Hoe werkt het dan?

Dat zalm niet vers is lijkt me trouwens nogal logisch. Verse zalm bestaat niet in Nederland.
Hoezo zou verse zalm niet bestaan in NL?
Wat is jouw definitie van vers?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 2 januari 2017 @ 19:06:47 #82
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_167835587
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoezo zou verse zalm niet bestaan in NL?
Wat is jouw definitie van vers?
Ik vermoed:
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_167836017
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoezo zou verse zalm niet bestaan in NL?
Wat is jouw definitie van vers?
Verse vis is: vangen, aan land brengen, schoonmaken en bereiden. Alle zalm in Nederland is al diep bevroren geweest. :)
pi_167836127
Sowieso is 98% van de zalm uit Nederland kweekzalm dus vangen is nogal een verkeerd begrip.
pi_167836378
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 19:25 schreef MCH het volgende:
Sowieso is 98% van de zalm uit Nederland kweekzalm dus vangen is nogal een verkeerd begrip.
Nou ja, je ze komen niet zelf het water uit wandelen. :P
pi_167836484
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 16:38 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Hoe het zou moeten werken (Ja, volgens hun eigen boekje):
- Spullen vers maken/afbakken. Dus de zalm die komt dagelijks rauw binnen. Moet smorgens afgebakken worden en dan op de broodjes.
- Brood dagelijks vers kneden en afbakken
- Smoothies vers mixen en aan het eind van de dag weggooien.

Hoe het werkelijk gaat:
- Vis gaat ergens smiddags in de oven en vervolgens in een bak waar vervolgens een week uit geschept wordt. (Of tot die op is)
- Overgebleven brood word opgelapt voor de volgende dag. (Water erover en paar min de oven in)
- Smoothies die overblijven gaan terug in de kan en de volgende ochtend weer terug in een schoon glas.

En dan verkochten we nog zelfgemaakte afbak pizza's voor de verkoop. Ging na 3 dagen weer een nieuw velletje en sticker op. :')
:{.
I´m back.
pi_168050299
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 19:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

:{.
Smooties zijn op het eind van de dag toch altijd met 50% korting? Volgens mij recyclen ze die niet. ook dat opgelapte brood herken ik niet. Ik proef echt wel het verschil tussen vers en opgewarmd.
pi_168051278
Ik heb nooit begrepen waarom mensen de formule van LaPlace accepteren...
In de rij staan met je dienblad om je bestelling door te geven en dan nog langer wachten tot jouw bestelling klaar is om vervolgens te betalen...

Betaal eerst, geef je bestelling door, wacht bij je tafel tot je de bestelling op kan halen. Dat is toch veel klantvriendelijker?
pi_168052400
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:16 schreef athlonkmf het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom mensen de formule van LaPlace accepteren...
In de rij staan met je dienblad om je bestelling door te geven en dan nog langer wachten tot jouw bestelling klaar is om vervolgens te betalen...

Betaal eerst, geef je bestelling door, wacht bij je tafel tot je de bestelling op kan halen. Dat is toch veel klantvriendelijker?
Iig niet als het om warme maaltijden gaat. Zodra je het kunt op eten, na een eeuwigheid in de rij te hebben gestaan richting de kassa, moet je maar hopen dat het nog een beetje warm is. Geen zin in. De weinige borden warm eten die ik er door de jaren heen heb gehaald vond ik overigens daadwerkelijk lekker.

Gemengde koude salades, van die bordjes vol groenvoer, fruit, pasta, pitten/nootjes, koude aardappelen, paddestoelen en nog wat ondefineerbare doch lekkere dingen, heb ik door de jaren heen wel behoorlijk veel opgeschept.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2017 14:28:19 ]
  donderdag 12 januari 2017 @ 19:21:09 #90
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168084244
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:26 schreef Coppi het volgende:

[..]

Smooties zijn op het eind van de dag toch altijd met 50% korting? Volgens mij recyclen ze die niet. ook dat opgelapte brood herken ik niet. Ik proef echt wel het verschil tussen vers en opgewarmd.
Ja dacht het niet he. Hooguit als er veel grote broden voor thuis over bleven ging dit voor 50% weg. Anders koste dat weer te veel prullenbakken.

Smoothies gaan echt de koeling in, want de klant zag het toch niet. Smorgens 1 blender nieuw maken en daar de oude kan doorheen doen zodat niemand het merkt.

Net als de borging voor broodjes. Na 2 uur weg? Dacht het niet. Zetten gewoon weer een nieuw kaartje neer.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_168085525
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 19:21 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Ja dacht het niet he. Hooguit als er veel grote broden voor thuis over bleven ging dit voor 50% weg. Anders koste dat weer te veel prullenbakken.

Smoothies gaan echt de koeling in, want de klant zag het toch niet. Smorgens 1 blender nieuw maken en daar de oude kan doorheen doen zodat niemand het merkt.

Net als de borging voor broodjes. Na 2 uur weg? Dacht het niet. Zetten gewoon weer een nieuw kaartje neer.
Nou zeg, dacht dat de smooties nieuw waren. Maar worden de broodjes geborgd? Met een borgpen?
pi_168085642
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 20:09 schreef Coppi het volgende:

[..]

Nou zeg, dacht dat de smooties nieuw waren. Maar worden de broodjes geborgd? Met een borgpen?
Zal vast niet in alle filialen gebeuren.
pi_168085675
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 19:21 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Ja dacht het niet he. Hooguit als er veel grote broden voor thuis over bleven ging dit voor 50% weg. Anders koste dat weer te veel prullenbakken.

Smoothies gaan echt de koeling in, want de klant zag het toch niet. Smorgens 1 blender nieuw maken en daar de oude kan doorheen doen zodat niemand het merkt.

Net als de borging voor broodjes. Na 2 uur weg? Dacht het niet. Zetten gewoon weer een nieuw kaartje neer.
Je wordt zelf ook niet al te erg gehinderd door integriteit hè? Als je daar allemaal aan meewerkt. Feitelijk heb je zelf lekker meegeholpen aan de oplichting.
  donderdag 12 januari 2017 @ 20:28:11 #94
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168085974
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2017 20:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Je wordt zelf ook niet al te erg gehinderd door integriteit hè? Als je daar allemaal aan meewerkt. Feitelijk heb je zelf lekker meegeholpen aan de oplichting.
Ja Koekkoek, Ik moest toch ergens geld verdienen in deze moeilijke tijd he :')
Genoeg aangekaart bij de voedsel en waren autoriteit, maar die doen dus niks.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  donderdag 12 januari 2017 @ 20:28:42 #95
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168085989
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 20:15 schreef MCH het volgende:

[..]

Zal vast niet in alle filialen gebeuren.
Klopt ook. Bij enkele worden de broodjes voor de neus gesmeerd.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_168086027
quote:
2s.gif Op donderdag 12 januari 2017 20:28 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Ja Koekkoek, Ik moest toch ergens geld verdienen in deze moeilijke tijd he :')
Genoeg aangekaart bij de voedsel en waren autoriteit, maar die doen dus niks.
Die werkten door bezuinigingen ook maar met een beperkte inzet.
  donderdag 12 januari 2017 @ 20:30:34 #97
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168086037
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 20:09 schreef Coppi het volgende:

[..]

Nou zeg, dacht dat de smooties nieuw waren. Maar worden de broodjes geborgd? Met een borgpen?
Ja.
Groot a4tje schreven we alles op in kolommen. En bij elke schaal broodjes een borgkaartje. Dus in 10:00 uur, uit 12:00 uur. Daarna ging het kaartje weg en kwam er een kaartje met in 12:00 uur en uit 14.00 uur. En ga zo maar door. :X
Personeel smeert voor de pauze natuurlijk wel een vers broodje. :P
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_168088046
quote:
2s.gif Op donderdag 12 januari 2017 20:28 schreef Zelfscanner het volgende:
Ja Koekkoek, Ik moest toch ergens geld verdienen in deze moeilijke tijd he :')
Tuurlijk. Je werkt nu in een nertsenfokkerij toch?
  donderdag 12 januari 2017 @ 21:32:54 #99
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168088350
quote:
18s.gif Op donderdag 12 januari 2017 21:24 schreef k_man het volgende:

[..]

Tuurlijk. Je werkt nu in een nertsenfokkerij toch?
}:|
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_168088377
quote:
18s.gif Op donderdag 12 januari 2017 21:24 schreef k_man het volgende:

[..]

Tuurlijk. Je werkt nu in een nertsenfokkerij toch?
Zo de knettertjes, ik moet lachen om je (zo ongeveer voor het eerst)
pi_168089847
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:16 schreef athlonkmf het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom mensen de formule van LaPlace accepteren...
In de rij staan met je dienblad om je bestelling door te geven en dan nog langer wachten tot jouw bestelling klaar is om vervolgens te betalen...

Betaal eerst, geef je bestelling door, wacht bij je tafel tot je de bestelling op kan halen. Dat is toch veel klantvriendelijker?
Ja maar zo gaat het toch ook -O-
Tap tap tap
pi_168090683
quote:
2s.gif Op donderdag 12 januari 2017 20:30 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Ja.
Groot a4tje schreven we alles op in kolommen. En bij elke schaal broodjes een borgkaartje. Dus in 10:00 uur, uit 12:00 uur. Daarna ging het kaartje weg en kwam er een kaartje met in 12:00 uur en uit 14.00 uur. En ga zo maar door. :X
Personeel smeert voor de pauze natuurlijk wel een vers broodje. :P
Weer wat geleerd. Werden de broodjes dan even naar achter gehaald en omgemerkt of gebeurde dat gewoon in het zicht van de klant?
  donderdag 12 januari 2017 @ 22:31:51 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168090846
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2017 19:21 schreef k_man het volgende:

[..]

Verse vis is: vangen, aan land brengen, schoonmaken en bereiden. Alle zalm in Nederland is al diep bevroren geweest. :)
En waar haal je die wijsheid vandaan?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 12 januari 2017 @ 22:33:13 #104
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_168090904
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 22:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En waar haal je die wijsheid vandaan?
Verse vis trekt krom in de pan :Y)
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 12 januari 2017 @ 22:59:44 #105
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168091984
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 22:28 schreef Coppi het volgende:

[..]

Weer wat geleerd. Werden de broodjes dan even naar achter gehaald en omgemerkt of gebeurde dat gewoon in het zicht van de klant?
Broodjes liggen al gesmeerd op een groot bord/schaal. Eronder/erachter (Dus aan de personeelskant) worden deze kaartjes gewoon opnieuw geschreven. Dus aan het brood hoefde je niks te doen.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_168093838
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 22:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En waar haal je die wijsheid vandaan?
Ik heb geen zin om op dit soort zuigerige posts te reageren. Zeg gewoon hoe jij denkt dat het zit en dan kunnen we het erover hebben. :)
pi_168097745
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 22:10 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja maar zo gaat het toch ook -O-
Laatse paar keer dat ik gedwongen was mee te gaan ging het zo:

*Loop rond om te ontdekken dat eigenlijk niks echt lekker was om te eten
*Neemt genoegen met de meest veilige gerecht
*Sta in rij met dienblad in hand
*Doet bestelling
*Wacht tot jouw bestelling klaar is met dienblad in hand, oplettend dat iemand anders niet jouw bestelling meeneemt.
*Gil dat je friet wilt en niet aardappelpuree.
*Erger je aan dat helft van friet nog een keer was gebakken...
*Neem mee naar kassa om in rij te staan.
*Eet jouw koud geworden eten op waar het vet nu in de broodjes en patat is gedropen.
  † In Memoriam † vrijdag 13 januari 2017 @ 13:29:07 #108
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_168102069
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 09:34 schreef athlonkmf het volgende:
Laatse paar keer dat ik gedwongen was mee te gaan ging het zo:
En dát verbaast me dan weer. Als het gaat zoals je het beschrijft vind je dat zelf wel prima? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_168103560
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 09:34 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Laatse paar keer dat ik gedwongen was mee te gaan ging het zo:

*Loop rond om te ontdekken dat eigenlijk niks echt lekker was om te eten
*Neemt genoegen met de meest veilige gerecht
*Sta in rij met dienblad in hand
*Doet bestelling
*Wacht tot jouw bestelling klaar is met dienblad in hand, oplettend dat iemand anders niet jouw bestelling meeneemt.
*Gil dat je friet wilt en niet aardappelpuree.
*Erger je aan dat helft van friet nog een keer was gebakken...
*Neem mee naar kassa om in rij te staan.
*Eet jouw koud geworden eten op waar het vet nu in de broodjes en patat is gedropen.
Daarom, bij La Place alleen dingen nemen die je a) zelfstandig op kunt scheppen/op kunt pakken, en b) koud hóren te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2017 14:37:40 ]
pi_168104576
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 13:29 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

En dát verbaast me dan weer. Als het gaat zoals je het beschrijft vind je dat zelf wel prima? :?
Als de groe daar graag wilt eten omdat ze een coupon hebben ga ik niet naar een lunchroom om ze over een uurtje weer te ontmoeten.
pi_168104607
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 09:34 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Laatse paar keer dat ik gedwongen was mee te gaan ging het zo:

*Loop rond om te ontdekken dat eigenlijk niks echt lekker was om te eten
*Neemt genoegen met de meest veilige gerecht
*Sta in rij met dienblad in hand
*Doet bestelling
*Wacht tot jouw bestelling klaar is met dienblad in hand, oplettend dat iemand anders niet jouw bestelling meeneemt.
*Gil dat je friet wilt en niet aardappelpuree.
*Erger je aan dat helft van friet nog een keer was gebakken...
*Neem mee naar kassa om in rij te staan.
*Eet jouw koud geworden eten op waar het vet nu in de broodjes en patat is gedropen.
De laatste paar keer dat ik er uit eigen beweging ben gewest:
* Loop rond om te ontdekken dat eigenlijk niks echt lekker was om te eten (oké, dat verschilt per keer)
*Sta in rij met dienblad in hand, in een kansloze rij waarin iedereen voordringt
*Doet bestelling
*Mag vast afrekenen, vast plaatsnemen en over tien minuten terugkomen
*Na tien minuten kan ik het warme gerecht inderdaad ophalen

Er zal vast wel misbruik worden gemaakt van dit systeem, maar dat is mijn probleem niet :P
Tap tap tap
  vrijdag 13 januari 2017 @ 15:26:11 #112
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168104669
quote:
2s.gif Op donderdag 12 januari 2017 23:57 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om op dit soort zuigerige posts te reageren. Zeg gewoon hoe jij denkt dat het zit en dan kunnen we het erover hebben. :)
Je zuigt het uit de duim dus, aan de kiewen en de ogen kan je zien of vis, zalm in dit geval, ingevroren is geweest of niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168104735
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 15:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je zuigt het uit de duim dus, aan de kiewen en de ogen kan je zien of vis, zalm in dit geval, ingevroren is geweest of niet.
Zoals ik al zei: ik heb geen trek om op deze toon een discussie te voeren. Het kan op een volwassen manier, of anders niet. Je gezuig en getrol laat je maar op anderen los, ik doe daar niet aan mee. :)
  vrijdag 13 januari 2017 @ 15:30:59 #114
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168104791
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 15:28 schreef k_man het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: ik heb geen trek om op deze toon een discussie te voeren. Het kan op een volwassen manier, of anders niet. Je gezuig en getrol laat je maar op anderen los, ik doe daar niet aan mee. :)
Je roept wat, weigert het hard te maken, duidelijk, toedeledokie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168117133
quote:
2s.gif Op donderdag 12 januari 2017 22:59 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Broodjes liggen al gesmeerd op een groot bord/schaal. Eronder/erachter (Dus aan de personeelskant) worden deze kaartjes gewoon opnieuw geschreven. Dus aan het brood hoefde je niks te doen.
Ah bedankt, zo leer je nog eens iets. Toch blijf ik het een fijne formule vinden. Wellicht doordat het vroeger altijd op een plek zat met uitzicht.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:48:53 #116
120423 Melting
on Radio 49!
pi_168141296
Ben ook wel benieuwd welke zaken er dit jaar weer op de fles gaan. :{
Ain't it funny how it is
You never miss it 'til it's gone away!
pi_168186762
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)issementen-in-8-jaar

Moet nog door de data heen, maar het is vast weer leuk leesvoer.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 16 januari 2017 @ 12:40:00 #118
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_168187264
zou Xenos het redden eind van het jaar?
pi_168196100
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 12:40 schreef KingRadler het volgende:
zou Xenos het redden eind van het jaar?
Blokker Holding, moeilijk te zeggen wat daar nog allemaal gaat gebeuren.

Dit zijn alle ketens die er onder vallen:


Bart Smit gaat verdwijnen en wordt Intertoys. Ditzelfde zal wel gaan gebeuren met ToysXL en MaxiToys. Wat wellicht ten koste zal gaan van een aantal fillialen.

Big Bazar / Xenos zitten in dezelfde vijver te vissen. Big Bazar wellicth opofferen voor de naamsbekendheid van Xenos. (wederom wellicht ten koste van een aantal fillialen).

Blokker / Marskramer geen enkel idee van, heb niet het idee dat de nieuwe formule van Blokker zo hard aan slaat, maar weet net zo min hoe Marskramer het doet.

Cook & Co ken ik persoonlijk helemaal niet, daar durf ik nog minder over te zeggen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 18 januari 2017 @ 10:11:12 #120
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168239035
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:24 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Blokker Holding, moeilijk te zeggen wat daar nog allemaal gaat gebeuren.

Dit zijn alle ketens die er onder vallen:
[ afbeelding ]

Bart Smit gaat verdwijnen en wordt Intertoys. Ditzelfde zal wel gaan gebeuren met ToysXL en MaxiToys. Wat wellicht ten koste zal gaan van een aantal fillialen.

Big Bazar / Xenos zitten in dezelfde vijver te vissen. Big Bazar wellicth opofferen voor de naamsbekendheid van Xenos. (wederom wellicht ten koste van een aantal fillialen).

Blokker / Marskramer geen enkel idee van, heb niet het idee dat de nieuwe formule van Blokker zo hard aan slaat, maar weet net zo min hoe Marskramer het doet.

Cook & Co ken ik persoonlijk helemaal niet, daar durf ik nog minder over te zeggen.
Cook & Co is al opgeheven. Heeft alleen nog een webshop.

Marskramer is de kartonnen doos van Blokker. Deze zal dus ook nog wel ergens verdwijnen. Hetzelfde voor Novy. (Ja echt waar die bestaat ook)

Xenos gaat het wel goed mee denk ik zomaar. Breid zich juist uit. (O.a. in Duitsland) Bigbazaar mag van mij per direct tegen de vlakte. Alles daar kan je bij de action ook wel krijgen.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  woensdag 18 januari 2017 @ 14:28:48 #121
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_168243897
ik zie personeel steeds jonger worden en mensen die winkelen steeds ouder. Zal wel door het internet komen.
pi_168244515
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 14:28 schreef KingRadler het volgende:
ik zie personeel steeds jonger worden en mensen die winkelen steeds ouder. Zal wel door het internet komen.
mwah

https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/bevolkingspiramide
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2017 @ 21:04:27 #123
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_168254481
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:24 schreef Ceased2Be het volgende:
Blokker / Marskramer geen enkel idee van, heb niet het idee dat de nieuwe formule van Blokker zo hard aan slaat, maar weet net zo min hoe Marskramer het doet.
Ik heb in verschillende filialen van beide ketens de laatste jaren eigenlijk nooit meer dan 3 klanten tegelijk gezien. Inclusief mezelf.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2017 @ 21:09:11 #124
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_168254705
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 10:11 schreef Zelfscanner het volgende:
Bigbazaar mag van mij per direct tegen de vlakte. Alles daar kan je bij de action ook wel krijgen.
Vergeleken met Big Bazar heeft Action de uitstraling van de Bijenkorf. Het gekke is dat Action er (relatief gezien natuurlijk) beter uit ziet, maar goedkoper is dan Big Bazar. Big Bazar heeft dus inderdaad geen bestaansrecht.

Big Bazar: Het is niks, ze hebben niks, wát ze hebben is rommel en ze zijn ook nog niet supergoedkoop.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_168255425
quote:
99s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:04 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik heb in verschillende filialen van beide ketens de laatste jaren eigenlijk nooit meer dan 3 klanten tegelijk gezien. Inclusief mezelf.
Wat basic huishoudelijk spul betreft, zou de Blokker wat mij betreft bestaansrecht hebben. Ik betrap me er nog wel eens op dat ik er binnen stap omdat ik gauw een rol verhuistape nodig heb, met een stuk vlees sta en mijn vleesthermometer nergens kan vinden of omdat de bbq-aanmaakblokjes in de schuur doorweekt blijken te zijn.

Maar eenmaal binnen staat niets op een logische plek, de dingen die je wel ziet staan zijn opgeleukt met suffe teksten als 'home', 'love', of 'wine' op wijnglazen, en ondertussen staan op elke hoek ook nog eens van die tv's met Amazing Discoveries-achtige meuk te bleren. Meestal ren ik alweer knetter gestresst die zaak uit voordat ik ook maar de kans heb gehad iets te kopen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 18 januari 2017 @ 21:31:14 #126
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_168255635
De big bazar die ik ken wordt praktisch gerund door 16 jarige met volgens mij als teamleider een 18 jarige. Treurig gezicht iig.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_168261729
De Big Bazaar hier is een outlet geworden. En het was al zo pauperig. :')
For great justice!
pi_168264783
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:25 schreef stavromulabeta het volgende:

Maar eenmaal binnen staat niets op een logische plek, de dingen die je wel ziet staan zijn opgeleukt met suffe teksten als 'home', 'love', of 'wine' op wijnglazen
Die trend is maar niet weg te krijgen. :{

Ik herinner me nog toen ik vier jaar geleden veel wilde vernieuwen in het interieur, voortdurend dat soort (vaak nogal weeïge) onzin tegen kwam, en me kapot ergerde. Vier jaar later is er nog niets veranderd. ;(

quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2017 08:39 schreef Q. het volgende:
De Big Bazaar hier is een outlet geworden. En het was al zo pauperig. :')
Een outlet-versie van een discount-zaak. Raap me op. _O-

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2017 11:35:37 ]
  donderdag 19 januari 2017 @ 18:19:03 #129
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168272752
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2017 08:39 schreef Q. het volgende:
De Big Bazaar hier is een outlet geworden. En het was al zo pauperig. :')
Die heb ik ook gezien :')
Een outlet van een outlet zeg maar |:(
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_168423665
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 12:40 schreef KingRadler het volgende:
zou Xenos het redden eind van het jaar?
Volk zat als ik er kom in de rij voor de kassa dus ik denk het wel.
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 25 januari 2017 @ 19:43:00 #131
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_168424586
Ik kom incidenteel bij Action of Xenos. Sommige spulletjes daar zijn best aardig, sommige dingen zijn pure rommel. Je moet even leren hoe je het onderscheid ziet.
pi_168464683
http://www.rtlz.nl/busine(...)luiten-700-banen-weg

quote:
Alle Nederlandse winkels Charles Vögele sluiten: 700 banen weg

Modeketen Charles Vögele geeft er de brui aan in Nederland. Circa zevenhonderd werknemers, in 95 winkels en op het hoofdkantoor in Breukelen, verliezen daardoor hun baan.

Dat maakt het Zwitserse moederbedrijf bekend. Charles Vögele werd eind vorig jaar overgenomen door het Italiaanse modeconcern Sempione Retail. De nieuwe eigenaren willen zich concentreren op de belangrijkste markten: Zwitserland, Oostenrijk, Hongarije en Slovenië. Voor de Benelux en Duitsland is in de toekomstplannen geen rol weggelegd.

Geen andere uitweg
De Nederlandse tak heeft de afgelopen maanden vergeefs gezocht naar mogelijkheden om het bedrijf onder een nieuwe eigenaar voort te zetten. Aangezien dat niet is gelukt, zag de directie geen andere mogelijkheid dan het faillissement aan te vragen.

Vögele zit vooral in kleinere steden. Van de vier grote steden is er alleen in Den Haag een vestiging.
pi_168464755
Hebben ze het nog lang volgehouden. Dat ze dat een modeketen noemen. Wat ze daar hebben is voor bejaarden zelfs al 20 jaar passé.
pi_168464759
quote:
Tilburg en Den Bosch bij sterkste stijgers winkelleegstand

TILBURG - Den Bosch en Tilburg staan in de top-5 van sterkste stijgers in winkelleegstand. Detailhandel Nederland heeft die opgemaakt in de rapportage 'kiezen voor het kloppend hart'.


In geen van de grotere steden groeide de leegstand van 2015 op 2016 zo hard als in Den Bosch: van 5,5 naar 8,9 procent, een stijging van 65 procent. Tilburg zag de leegstand met 55 procent toenemen van 7,3 naar 11,3 procent.

Volgens het rapport zijn de toenames in belangrijke mate terug te voeren op de sluiting van de warenhuizen van V&D. In Tilburg staat in september in het pand in de Heuvelstraat de opening gepland van Hudson's Bay, Den Bosch volgt later
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 27 januari 2017 @ 13:15:21 #135
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_168465139
denken jullie dat Hudson's Bay de lege winkelstraten gaat redden? Ik zie alleen de eetgelegenheden ervan profiteren.
pi_168465311
quote:
Kledingaanbod is er werkelijk een drama. Best wel prijzig en een winkel gericht op grijze dames. Er lopen amper klanten binnen. De voorloper hier heette 'Kien', met een veel vlottere collectie. Weer een zaak die vertrekt uit ons winkelcentrum.
pi_168465470
De nieuwe MS mode winkel hier verkoopt alleen nog maar grote maten. Ondanks dat hier veel dikkerds wonen loopt die nieuwe formule beroerd. Kennelijk wil niemand van hen gezien worden in deze winkel voor dikke dames. :')
  vrijdag 27 januari 2017 @ 13:33:12 #138
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_168465522
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 13:30 schreef Nia het volgende:
De nieuwe MS mode winkel hier verkoopt alleen nog maar grote maten. Ondanks dat hier veel dikkerds wonen loopt die nieuwe formule beroerd. Kennelijk wil niemand van hen gezien worden in deze winkel voor dikke dames. :')
Leuk om je vrouw mee te plagen als je er samen langs loopt..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 27 januari 2017 @ 14:35:29 #139
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_168467044
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 12:56 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

maar hoe staan ze qua leegstand tegenover anderen? Als ze relatief weinig leegstand hebben en er vallen een paar grote ketens weg dan heb je relatief een enorme stijging maar kan je nog steeds best weinig leegstand hebben
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_168467248
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 14:35 schreef rubbereend het volgende:

[..]

maar hoe staan ze qua leegstand tegenover anderen? Als ze relatief weinig leegstand hebben en er vallen een paar grote ketens weg dan heb je relatief een enorme stijging maar kan je nog steeds best weinig leegstand hebben
Precies, heb niet het idee dat er veel leegstaat, maar die panden tikken wel hard aan in Den Bosch iig.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_168470602
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 14:43 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Precies, heb niet het idee dat er veel leegstaat, maar die panden tikken wel hard aan in Den Bosch iig.
De leegstand is ook niet zo zeer in de A-locaties van de centrumsteden, maar voornamelijk in de aanloopstraten en in secundaire steden (zoals Oss om in termen van Den Bosch te blijven.)
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  † In Memoriam † vrijdag 27 januari 2017 @ 17:52:44 #142
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_168470854
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 17:36 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

De leegstand is ook niet zo zeer in de A-locaties van de centrumsteden, maar voornamelijk in de aanloopstraten en in secundaire steden (zoals Oss om in termen van Den Bosch te blijven.)
Maar in Den Bosch en Tilburg zat V&D nou net wel op een A-locatie.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † vrijdag 27 januari 2017 @ 17:59:25 #143
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_168470957
Vandaag sinds lange tijd weer eens in een Blokker geweest. Een Blokker 'Nieuwe Stijl' nog wel. En ik moet zeggen: het is wel een verbetering. :@

Maar nou komen ze ook van ver, een jaren 70 concept is nu veranderd in een jaren 90 concept.
Rechte schappen, aardig assortiment en zowaar hier en daar wat nieuwe platen in het systeemplafonnetje.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † vrijdag 27 januari 2017 @ 18:02:10 #144
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_168471006
Qua drukte was het trouwens nog niet echt over de koppen lopen, maar er bestaat zeker een klein kansje dat ze het zomaar gaan redden. Het is toch wel een beetje het huis-tuin-en keuken grijpspul (snijplankjes, led-lampjes, koffiekopjes) wat je impulsief koopt en waar je geen bezorgkosten voor gaat betalen. Maar of ze van dat soort aankoopjes kunnen leven is twijfelachtig.

Overigens, zoals hierboven ergens al opgemerkt: meerdere TV's tussen de schappen met commercials voor tell-sell shit. Minpunt. :{
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 18:24:11 #145
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168471349
Vögele is failliet
http://nos.nl/artikel/215(...)erland-failliet.html
Nooit van gehoord
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † vrijdag 27 januari 2017 @ 18:26:46 #146
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_168471407
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 18:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Vögele is failliet
http://nos.nl/artikel/215(...)erland-failliet.html
Nooit van gehoord
Waren net een jaartje of 2-3 weer aan de gang na een flinke sanering. Beetje in het C&A-segment en eigenlijk tamelijke suffe collecties. Ik denk dat we er weinig aan missen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_168474675
Komt er hier iemand nog wel eens bij de Sting?

Sinds maanden of 2 a 3 gigantische achteruit gegaan met hun aanbod.

Leuk spullen va merk d'r uit nu nog alleen maar goedekope shit. Is dit begin van het einde?
pi_168474696
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 18:26 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Waren net een jaartje of 2-3 weer aan de gang na een flinke sanering. Beetje in het C&A-segment en eigenlijk tamelijke suffe collecties. Ik denk dat we er weinig aan missen.
Stuk duurder dan C&A ook dacht ik.
Tap tap tap
pi_168474731
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 20:26 schreef AlwaysConnected het volgende:
Komt er hier iemand nog wel eens bij de Sting?

Sinds maanden of 2 a 3 gigantische achteruit gegaan met hun aanbod.

Leuk spullen va merk d'r uit nu nog alleen maar goedekope shit. Is dit begin van het einde?
Ik kom er nog weleens voor bien blue enzo, maar voor de rest ben ik te oud geworden denk ik.
Tap tap tap
pi_168474882
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 20:27 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Stuk duurder dan C&A ook dacht ik.
Ja is ook. Hier was er eentje. Ben er een paar keer binnen geweest.. één keer had ik er wel iets gezien ik geloof een riem ( :') )wilde ik er een vvv bon inleveren en dat ging daar dus niet... "Want het moederbedrijf was Duits" zeiden de kassa-miepen toen.
pi_168475258
De ANWB-winkels hebben ook grote problemen. http://www.rtlnieuws.nl/g(...)ntslagronde-op-komst

Na het instorten van de reisgidsen- en landkaartenmarkt waren die winkels volgens mij ook in een permanente identiteitscrisis waar ze zich wel in moesten specialiseren.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_168475358
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 20:40 schreef Fred_B het volgende:
De ANWB-winkels hebben ook grote problemen. http://www.rtlnieuws.nl/g(...)ntslagronde-op-komst

Na het instorten van de reisgidsen- en landkaartenmarkt waren die winkels volgens mij ook in een permanente identiteitscrisis waar ze zich wel in moesten specialiseren.
Tja, de ANWB heeft een hele commerciële tak naast de vereniging.. winkels, reizen, diensten aan leasemaatschappijen etc. etc. Natuurlijk alles in dienst van de leden.. ahum.
dag
pi_168475364
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 12:56 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Waar haal je die info vandaan, ben wel benieuwd hoe hoog de leegstand is in mijn stad.
pi_168475508
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 20:40 schreef Fred_B het volgende:
De ANWB-winkels hebben ook grote problemen. http://www.rtlnieuws.nl/g(...)ntslagronde-op-komst

Na het instorten van de reisgidsen- en landkaartenmarkt waren die winkels volgens mij ook in een permanente identiteitscrisis waar ze zich wel in moesten specialiseren.
Ik dacht dat door de vergrijzing deze formule wel een blijvertje zou worden. Suffe fleece truien, unisex jassen voor een lentefietstocht, meteen wat wandelschoentjes. En alles met dikke marge erop, omdat ouderen toch genoeg geld hebben te besteden.
pi_168476312
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 20:43 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Waar haal je die info vandaan, ben wel benieuwd hoe hoog de leegstand is in mijn stad.
Was gebaseerd op dit onderzoek

http://www.detailhandel.n(...)ALE_MONITOR_2016.pdf
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 27 januari 2017 @ 22:43:58 #156
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168479948
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 20:31 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Ja is ook. Hier was er eentje. Ben er een paar keer binnen geweest.. één keer had ik er wel iets gezien ik geloof een riem ( :') )wilde ik er een vvv bon inleveren en dat ging daar dus niet... "Want het moederbedrijf was Duits" zeiden de kassa-miepen toen.
Zwitsers
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168566529
Winkelketen Euroland op de fles

Discountwinkel Euroland is failliet. De rechter heeft de winkelketen op eigen aangifte failliet verklaard, zo meldde de curator dinsdag.
Redenen voor het faillissement zijn volgens de directie tegenvallende resultaten en de concurrentieslag binnen de markt voor discountwinkels. Het is daarom niet verantwoord om meer geld in de keten te steken.

Euroland telt in Nederland 23 winkels en een personeelsbestand van 87 werknemers. De winkels van Euroland blijven vooralsnog gewoon open. De curator onderzoekt momenteel of een doorstart van de commerciële activiteiten van Euroland mogelijk is.

Knaakland
Euroland werd in 1997 opgericht onder de naam 2,50 Shop, waarbij alle artikelen, zoals cosmetica, tandverzorging, wasmiddelen, schoonmaakmiddelen, zeep en snoep voor 2,50 gulden werden verkocht. In 2011 nam het de formule Knaakland over.

Met de invoering van de euro in 2002 wijzigde ook de naam van de keten in Euroland. Nog altijd zijn meer dan duizend artikelen binnen het assortiment te koop voor 1 euro, maar niet alle producten.
http://www.telegraaf.nl/d(...)nd_op_de_fles__.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:03:44 #158
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_168567142
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Winkelketen Euroland op de fles

Discountwinkel Euroland is failliet. De rechter heeft de winkelketen op eigen aangifte failliet verklaard, zo meldde de curator dinsdag.
Redenen voor het faillissement zijn volgens de directie tegenvallende resultaten en de concurrentieslag binnen de markt voor discountwinkels. Het is daarom niet verantwoord om meer geld in de keten te steken.

Euroland telt in Nederland 23 winkels en een personeelsbestand van 87 werknemers. De winkels van Euroland blijven vooralsnog gewoon open. De curator onderzoekt momenteel of een doorstart van de commerciële activiteiten van Euroland mogelijk is.

Knaakland
Euroland werd in 1997 opgericht onder de naam 2,50 Shop, waarbij alle artikelen, zoals cosmetica, tandverzorging, wasmiddelen, schoonmaakmiddelen, zeep en snoep voor 2,50 gulden werden verkocht. In 2011 nam het de formule Knaakland over.

Met de invoering van de euro in 2002 wijzigde ook de naam van de keten in Euroland. Nog altijd zijn meer dan duizend artikelen binnen het assortiment te koop voor 1 euro, maar niet alle producten.
http://www.telegraaf.nl/d(...)nd_op_de_fles__.html
:{ jammer
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:08:11 #159
141482 Q.
JurassiQ
pi_168567225
Die hadden toch alleen maar pauperzooi.
For great justice!
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:30:44 #160
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_168567699
Waarom noem je je winkel Euroland als niet alles een euro kost :')
pi_168568974
Wat ik mij afvraag, de ketens gaan allemaal failliet, maar houden hun winkels deels wekenlang nog open zonder dat je er in de winkel onbedingd iets ervan ziet. Hoe zit het dan met garantie en zo...nu is de schade te overzien bij een shirtje voor 5 Euro van de msmode, maar je kunt er ook bewust/ onbewust duurdere dingen kopen.
pi_168568997
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:31 schreef Zana het volgende:
Wat ik mij afvraag, de ketens gaan allemaal failliet, maar houden hun winkels deels wekenlang nog open zonder dat je er in de winkel onbedingd iets ervan ziet. Hoe zit het dan met garantie en zo...nu is de schade te overzien bij een shirtje voor 5 Euro van de m&s, maar je kunt er ook bewust/ onbewust duurdere dingen kopen.
Reden waarom de winkels nog wat langer openblijven heeft vaak te maken dat de huur voor een bepaalde tijd al voldaan is etc dus waarom dan niet paar weekjes nog wat proberen te verkopen. Garantie is bij een faillisement gewoon jammer.
pi_168569011
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:31 schreef Zana het volgende:
Wat ik mij afvraag, de ketens gaan allemaal failliet, maar houden hun winkels deels wekenlang nog open zonder dat je er in de winkel onbedingd iets ervan ziet. Hoe zit het dan met garantie en zo...nu is de schade te overzien bij een shirtje voor 5 Euro van de m&s, maar je kunt er ook bewust/ onbewust duurdere dingen kopen.
Mooie poes.
pi_168569138
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:32 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Reden waarom de winkels nog wat langer openblijven heeft vaak te maken dat de huur voor een bepaalde tijd al voldaan is etc dus waarom dan niet paar weekjes nog wat proberen te verkopen. Garantie is bij een faillisement gewoon jammer.
Ik snap wel waarom ze het doen, maar vind eigenlijk dat ze de klanten beter moeten informeren. Net als wanneer ze kort van tevoren nog internet bestellingen aannemen en laten betalen, maar niet meer leveren/ terugnemen.
pi_168569185
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:39 schreef Zana het volgende:

[..]

Ik snap wel waarom ze het doen, maar vind eigenlijk dat ze de klanten beter moeten informeren. Net als wanneer ze kort van tevoren nog internet bestellingen aannemen en laten betalen, maar niet meer leveren/ terugnemen.
Ligt vooral aan de curator ;) Heb zelf 2 x zo'n faillisement meegemaakt.
  † In Memoriam † woensdag 1 februari 2017 @ 06:02:17 #166
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_168583050


Tsja, als dit soort ketens aan de absolute onderkant al omvallen dan doe je volgens mij iets niet goed. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † woensdag 1 februari 2017 @ 06:03:52 #167
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_168583053
Al kun je je misschien net zo goed afvragen waar die überháupt ooit van geleefd hebben. De hele dag tubetjes tandpasta en schuursponsjes afrekenen schiet ook niet echt op.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 1 februari 2017 @ 08:14:03 #168
141482 Q.
JurassiQ
pi_168583569
quote:
99s.gif Op woensdag 1 februari 2017 06:03 schreef Cynix ® het volgende:
Al kun je je misschien net zo goed afvragen waar die überháupt ooit van geleefd hebben. De hele dag tubetjes tandpasta en schuursponsjes afrekenen schiet ook niet echt op.
Dat vooral.
For great justice!
  woensdag 1 februari 2017 @ 08:41:27 #169
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_168583871
quote:
99s.gif Op woensdag 1 februari 2017 06:03 schreef Cynix ® het volgende:
Al kun je je misschien net zo goed afvragen waar die überháupt ooit van geleefd hebben. De hele dag tubetjes tandpasta en schuursponsjes afrekenen schiet ook niet echt op.
De massa, juist doordat alles een euro kost, pakken mensen snel dingen mee. In het Verenigd Koninkrijk werkt deze formule blijkbaar enorm goed en zijn er al mensen multimiljonair mee geworden...
Don't let my username fool you...
  woensdag 1 februari 2017 @ 10:42:15 #170
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_168585611
quote:
Tsja, als dit soort ketens aan de absolute onderkant al omvallen dan doe je volgens mij iets niet goed. :')
zie maar eens op te boksen tegen een keten als Action.
pi_168586325
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 13:30 schreef Nia het volgende:
De nieuwe MS mode winkel hier verkoopt alleen nog maar grote maten. Ondanks dat hier veel dikkerds wonen loopt die nieuwe formule beroerd. Kennelijk wil niemand van hen gezien worden in deze winkel voor dikke dames. :')
Dikke mensen kopen uitsluitend on line, die gaan echt niet lopen wurmen met kleding die uit en weer aan moet in een miniscuul pashokje.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_168586334
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 10:42 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

zie maar eens op te boksen tegen een keten als Action.
verkopen toch bijna geen kleding.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_168586372
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:19 schreef ietjefietje het volgende:

verkopen toch bijna geen kleding.
Die opmerking ging over winkels als Euroland, die verkopen idd ook geen kleding :P
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 1 februari 2017 @ 14:05:15 #174
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_168590198
Action heeft trouwens ook nog aardig wat kleding liggen ook _O-

Action is ook enorm gegroeid en Euroland eigenlijk nooit.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_168590600
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:18 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Dikke mensen kopen uitsluitend on line, die gaan echt niet lopen wurmen met kleding die uit en weer aan moet in een miniscuul pashokje.
...terwijl een verkoopster met de zogenaamde ideale maten ze achter hun rug uit lacht.
pi_168590861
V&D ook niet online verder

De plannen voor een nieuw online warenhuis van V&D zijn afgeblazen, en een nieuwe fysieke winkel komt er ook niet meer. De Telegraaf sprak met zakenman Ronald van Zetten.

Van Zetten, zakenman Roland Kahn en investeerder Jaco Scheffers kochten alle merkrechten van V&D. De plannen gingen niet door omdat de bleek dat de 'ict van V&D zo gammel was als maar kon'. Het oude systeem vernieuwen lukte uiteindelijk niet, vertelt Van Zetten in De Telegraaf.
Nieuwste ontwikkelingen en technologie
Het drietal wilde inzetten op de nieuwste ontwikkelingen en technologie, maar concludeerden uiteindelijk dat de naam V&D daar niet meer bij paste. Volgens Van Zetten is het 'niet echt de naam van een moderne start-up'.

Wat dan wel de nieuwe naam wordt van het project wil Van Zetten niet zeggen. Hij spreekt over een 'innovatieve app' die halverwege dit jaar wordt gelanceerd.

http://radar.avrotros.nl/nieuws/detail/vd-ook-niet-online-verder/

Lijkt mij zonde van het geld en zo concept is ook gedoemd om te mislukken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 1 februari 2017 @ 14:47:28 #177
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_168591124
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:37 schreef Lazvic het volgende:
V&D ook niet online verder

De plannen voor een nieuw online warenhuis van V&D zijn afgeblazen, en een nieuwe fysieke winkel komt er ook niet meer. De Telegraaf sprak met zakenman Ronald van Zetten.

Van Zetten, zakenman Roland Kahn en investeerder Jaco Scheffers kochten alle merkrechten van V&D. De plannen gingen niet door omdat de bleek dat de 'ict van V&D zo gammel was als maar kon'. Het oude systeem vernieuwen lukte uiteindelijk niet, vertelt Van Zetten in De Telegraaf.
Nieuwste ontwikkelingen en technologie
Het drietal wilde inzetten op de nieuwste ontwikkelingen en technologie, maar concludeerden uiteindelijk dat de naam V&D daar niet meer bij paste. Volgens Van Zetten is het 'niet echt de naam van een moderne start-up'.

Wat dan wel de nieuwe naam wordt van het project wil Van Zetten niet zeggen. Hij spreekt over een 'innovatieve app' die halverwege dit jaar wordt gelanceerd.

http://radar.avrotros.nl/nieuws/detail/vd-ook-niet-online-verder/

Lijkt mij zonde van het geld en zo concept is ook gedoemd om te mislukken.
iets moderns willen en dan V&D als naam kopen om te gebruiken..... ja dat klinkt ook niet als slim :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 1 februari 2017 @ 17:29:29 #178
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168595084
Geef de naam V&D dan maar aan mij. :s)
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  † In Memoriam † woensdag 1 februari 2017 @ 17:52:42 #179
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_168595639
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:47 schreef rubbereend het volgende:

[..]

iets moderns willen en dan V&D als naam kopen om te gebruiken..... ja dat klinkt ook niet als slim :')
Nope, dat zijn geen handige zetten. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † woensdag 1 februari 2017 @ 17:53:44 #180
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_168595664
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 17:29 schreef Zelfscanner het volgende:
Geef de naam V&D dan maar aan mij. :s)
Met drie knaken moet je een heel eind komen. Maar eeh, heb je dan een business-plan waarbij de naam V&D kan helpen? :o

Het kan niet eens als url. 8)7
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † woensdag 1 februari 2017 @ 17:56:35 #181
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_168595728
http://www.vd.nl/ bestaat trouwens nog wel.

quote:
V&D Concepthouse is niet de terugkeer van het warenhuis of de webshop, maar een ommekeer. Een nieuw initiatief dat voortbouwt op de pioniersgeest die zo veel bekende merken en retail-events heeft voortgebracht. Merken en events die een enorme waarde hebben in de retailwereld.

V&D Concepthouse werkt met jonge professionals om merken als Schoolcampus, Prijzencircus, en modelabels als Liv, Soho en Frendz nieuwe vaart en energie te geven, met nadruk op online. In 2017 gaat het beginnen.
Als het niet zo sneu was, was het bijna grappig.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_168597000
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:37 schreef Lazvic het volgende:
V&D ook niet online verder

De plannen voor een nieuw online warenhuis van V&D zijn afgeblazen, en een nieuwe fysieke winkel komt er ook niet meer. De Telegraaf sprak met zakenman Ronald van Zetten.

Van Zetten, zakenman Roland Kahn en investeerder Jaco Scheffers kochten alle merkrechten van V&D. De plannen gingen niet door omdat de bleek dat de 'ict van V&D zo gammel was als maar kon'. Het oude systeem vernieuwen lukte uiteindelijk niet, vertelt Van Zetten in De Telegraaf.
Nieuwste ontwikkelingen en technologie
Het drietal wilde inzetten op de nieuwste ontwikkelingen en technologie, maar concludeerden uiteindelijk dat de naam V&D daar niet meer bij paste. Volgens Van Zetten is het 'niet echt de naam van een moderne start-up'.

Wat dan wel de nieuwe naam wordt van het project wil Van Zetten niet zeggen. Hij spreekt over een 'innovatieve app' die halverwege dit jaar wordt gelanceerd.

http://radar.avrotros.nl/nieuws/detail/vd-ook-niet-online-verder/

Lijkt mij zonde van het geld en zo concept is ook gedoemd om te mislukken.
Tussen de regels door lees ik eigenlijk dat Kahn er geen geld meer voor heeft. Of zie ik spoken?
dag
  woensdag 1 februari 2017 @ 19:26:45 #183
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_168597915
op 27 januari verkondigde Kahn nog heel wat anders

quote:
'Ja, dat gaat heel goed', antwoordt Kahn op de vraag hoe het ervoor staat met de online doorstart. 'Ronald van Zetten, mijn partner en de CEO van de nieuwe club, is met ongelooflijk veel leuke dingen bezig.' Toch is er op de website, www.vd.nl, op dit moment nog niet veel te beleven. 'Het zit nog een beetje in de negen-maandenfase', erkent Kahn. Hij zegt dat hij liever meteen met iets goeds wil komen.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)aan-heel-erg-juichen
over coolcat

quote:
​Coolcat en America Today in het rood
Ondermaatse prestaties hebben ervoor gezorgd dat Coolcat een bankconvenant heeft geschonden. Oprichter en aandeelhouder Roland Kahn heeft medio vorig jaar tien miljoen euro bijgestort om de financiering van de bank overeind te houden. Dat bevestigt ceo Lilian Vos tegenover RetailNews.

Coolcat sloot 2015 af met een verlies van 11,3 miljoen euro, zo blijkt het jaarverslag dat in november is ingediend. De omzet liep terug van 155 naar nog geen 139 miljoen euro; een daling van bijna elf procent. Doordat de uitgaven tegelijkertijd opliepen, is het operationeel resultaat gekelderd van drie miljoen naar zestien miljoen euro in de min.
http://www.retailnews.nl/(...)day-in-het-rood.html
pi_168598252
quote:
99s.gif Op woensdag 1 februari 2017 17:56 schreef Cynix ® het volgende:
http://www.vd.nl/ bestaat trouwens nog wel.

[..]

Als het niet zo sneu was, was het bijna grappig.
Beide heren hebben totaal geen visie. Dit is gewoon te grappig voor worden.
pi_168598272
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 18:52 schreef Peter het volgende:

[..]

Tussen de regels door lees ik eigenlijk dat Kahn er geen geld meer voor heeft. Of zie ik spoken?
Als je hun website bekijkt dan heb je wel gelijk.
  donderdag 2 februari 2017 @ 00:04:56 #186
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168606662
quote:
99s.gif Op woensdag 1 februari 2017 17:53 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Met drie knaken moet je een heel eind komen. Maar eeh, heb je dan een business-plan waarbij de naam V&D kan helpen? :o

Het kan niet eens als url. 8)7
Ik zou hem zo schrijven als dat moest. Ik geloof nog wel in de naam v&d namelijk.

Meneer heeft er kennelijk net zoveel verstand van als menig zandkorrel op het strand. De webshop die het gewoon goed deed en pas was vernieuwd is gammel en kunnen ze niks mee... uhm al was dat zo geweest, dan bouw je dat toch opnieuw op? En dan het idee wat er nu staat :') V&D is geen pop-up troep |:(

En mag dat eigenlijk wel, een naam kopen en hem vervolgens in de bureaulade leggen? Net als de merknamen. Ik wil weer een Liv koffer namelijk ;(
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  donderdag 2 februari 2017 @ 00:06:07 #187
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168606677
Straks dus ook coolcat en de rest van de zooi failliet :)
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  † In Memoriam † donderdag 2 februari 2017 @ 12:30:17 #188
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_168612563
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 00:06 schreef Zelfscanner het volgende:
Straks dus ook coolcat en de rest van de zooi failliet :)
Ja, daar ziet het wel naar uit. Die blaatkip zou wel ff V&D overnemen.
Hij kan zijn eigen pandjes niet eens draaiende houden. 8)7
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator donderdag 2 februari 2017 @ 12:54:31 #189
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_168613141
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 00:04 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Ik zou hem zo schrijven als dat moest. Ik geloof nog wel in de naam v&d namelijk.

Meneer heeft er kennelijk net zoveel verstand van als menig zandkorrel op het strand. De webshop die het gewoon goed deed en pas was vernieuwd is gammel en kunnen ze niks mee... uhm al was dat zo geweest, dan bouw je dat toch opnieuw op? En dan het idee wat er nu staat :') V&D is geen pop-up troep |:(

En mag dat eigenlijk wel, een naam kopen en hem vervolgens in de bureaulade leggen? Net als de merknamen. Ik wil weer een Liv koffer namelijk ;(
Och, er zijn toch ook weer producten van Commodore, Grundig, Tandy en Telefunken die niets, maar ook echt niets met de oude merknamen te maken hebben. Gewoon opgekochte naam en logo en dat op Chinese brol plakken.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_168614004
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 12:54 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Och, er zijn toch ook weer producten van Commodore, Grundig, Tandy en Telefunken die niets, maar ook echt niets met de oude merknamen te maken hebben. Gewoon opgekochte naam en logo en dat op Chinese brol plakken.
Het was me bij Grundig al opgevallen dat er spulletjes van bij Action liggen, en ook bij andere discounters.

Toch had ik nog steeds het gevoel dat het een a-merk is, gezien de degelijke en niet persé spotgoedkope spullen die ze óók nog steeds maken. Hebben ze kwalitatief gezien misschien meerdere lijnen, deels voor Action e.d. en deels in het normale/bijna-hoge segment?
  Moderator donderdag 2 februari 2017 @ 13:45:50 #191
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_168614318
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 13:29 schreef female81 het volgende:

[..]

Het was me bij Grundig al opgevallen dat er spulletjes van bij Action liggen, en ook bij andere discounters.

Toch had ik nog steeds het gevoel dat het een a-merk is, gezien de degelijke en niet persé spotgoedkope spullen die ze óók nog steeds maken. Hebben ze kwalitatief gezien misschien meerdere lijnen, deels voor Action e.d. en deels in het normale/bijna-hoge segment?
Nou ja soms verandert het. Grundig heeft ook in het verleden heel veel troep gemaakt.
En vroeger was Samsung een absoluut B-merk, misschien wel C.
Canon was ook amateurspul, je kon beter Nikon nemen.

Maar die opgekochte namen zijn meer plakmerkjes geworden. En tussen het Chinese spul zit ook best wel eens goed spul, maar meer hit & miss denk ik.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_168614592
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 13:45 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Nou ja soms verandert het. Grundig heeft ook in het verleden heel veel troep gemaakt.
En vroeger was Samsung een absoluut B-merk, misschien wel C.
Canon was ook amateurspul, je kon beter Nikon nemen.

Maar die opgekochte namen zijn meer plakmerkjes geworden. En tussen het Chinese spul zit ook best wel eens goed spul, maar meer hit & miss denk ik.
Iig doen m'n beide Grundig-internetradio's (o.a. een Cosmopolit) het inmiddels keurig netjes zes en zeven jaar. Niet iets wat op 'goedkope brol' wijst, heel goedkoop waren ze sowieso niet. Aldus de Grundig-ervaringsdeskundige. :+

Dus ja, ik vermoed een aparte lijn, met die universele afstandsbedieningen en lampen e.d. die bij Action te vinden zijn, om ook het discounter-publiek te kunnen paaien.
pi_168615072
Bij de action kom ik niet meer. Het is alsof je wat koopt uit een grabbelton. Je moet net mazzel hebben dat je een goed produkt koopt. Ik had een steelpan waar binnen een week het handvat er al van af viel (er zal maar net kokend water in zitten) en handdoeken en t-shirts dat na enkele weken of maanden de gaten al vertoonden. Ik ga liever voor duurzaam. Ik heb nog steeds een paar truien van 10-15 jaar geleden die nagenoeg niet kapot zijn te krijgen. Het is jammer dat vaak de winkels die nog wel een beetje kwaliteit hadden langzaam uit het straatbeeld aan het verdwijnen zijn of al zijn verdwenen. Binnenkort hebben een speciaalzaak en een bouwmarkt hier in de buurt al aangegeven de deuren te gaan sluiten en heeft een scooterzaak ook moeite om het hoofd boven water te houden.
Het word wel een treurig straatbeeld op zo'n manier. Ondank dat het een dalende lijn vertoond gaan er nog steeds 2,5 keer zo veel bedrijven over de kop vergeleken met toen we de crisis in gingen.
  Moderator donderdag 2 februari 2017 @ 14:30:44 #194
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_168615258
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 14:20 schreef Rattataki het volgende:
Bij de action kom ik niet meer.
Ik haal er wel printpapier, diepvieszakjes en opruimbakken, maar van de rest moet je het niet hebben nee.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_168617957
Ze hebben er goede balpennen.

Maar als er een stekker aan zit of als er batterijen in moeten: liever niet. M'n Action-zaklamp ging bij een klein beetje beweging al op standje epileptie, gewoon uit zichzelf. :')

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2017 16:32:36 ]
  † In Memoriam † donderdag 2 februari 2017 @ 16:35:08 #196
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_168618035
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 16:30 schreef female81 het volgende:
Maar als er een stekker aan zit of als er batterijen in moeten: liever niet.
Precies. Genoeg dingetjes waar je nauwelijks een miskoop aan kunt doen, gewoon omdat er vrijwel niks aan kapot kan gaan. Zoals gezegd: schrijfwaren, plastic bakjes, bloempotten, zakjes, shampoo, pleisters, dat soort rommel. Niks mis mee.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_168619174
Je hebt er ook produkten die je er gerust kan kopen,maar als een gedeelte van je assortiment al uit slechte kwaliteit ( Chinese ) rommel bestaat, heb ik al geen zin meer om zo'n winkel überhaupt te sponsoren. Voor veel spullen geld sowieso dat het beter is voor duurzaam te gaan. Wat heb je er immers aan dat je produkt maar een korte periode mee gaat. Je betaald dan éénmalig wel wat meer, maar dat haal je er in de lange termijn meestal wel weer uit. Dat is tenminste mijn ervaring.
  † In Memoriam † donderdag 2 februari 2017 @ 18:22:15 #198
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_168620067
Tsja, nog niet iedereen gaat voor duurzaam. Vooral de jeugd koopt voor 50 euro liever 10 kledingstukken dan 2. Als het maar goedkoop is. Het hoeft niet lang mee te gaan, ze willen toch sowieso al elk jaar nieuwe kleding. Zie Primark.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_168620294
quote:
99s.gif Op woensdag 1 februari 2017 06:02 schreef Cynix ® het volgende:
[ afbeelding ]

Tsja, als dit soort ketens aan de absolute onderkant al omvallen dan doe je volgens mij iets niet goed. :')
Ik ben dit soort winkels kotsbeu. Vervuiling van de binnenstad.
Dan nog liever leegstand.
U MAD?
pi_168620551
quote:
99s.gif Op donderdag 2 februari 2017 18:22 schreef Cynix ® het volgende:
Tsja, nog niet iedereen gaat voor duurzaam. Vooral de jeugd koopt voor 50 euro liever 10 kledingstukken dan 2. Als het maar goedkoop is. Het hoeft niet lang mee te gaan, ze willen toch sowieso al elk jaar nieuwe kleding. Zie Primark.
Dat is jammer, want winkels zoals de Action scoren zo'n beetje het slechtst qua duurzaamheid. Ze laten vrijwel niets kwijt over resultaten op gebied van klimaat, milieu en arbeidsomstandigheden.
pi_168620774
quote:
99s.gif Op donderdag 2 februari 2017 18:22 schreef Cynix ® het volgende:
Tsja, nog niet iedereen gaat voor duurzaam. Vooral de jeugd koopt voor 50 euro liever 10 kledingstukken dan 2. Als het maar goedkoop is. Het hoeft niet lang mee te gaan, ze willen toch sowieso al elk jaar nieuwe kleding. Zie Primark.
Las afgelopen jaar een artikel over het enorme (milieu) probleem van het overschot aan kleding. Kleren in de winkel zijn nog best prijzig, maar tweedehands raak je het aan de straatstenen niet kwijt omdat er zo achterlijk veel van is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_168639096
Aanhoudende slechte cijfers voor Makro

quote:
Groothandelsbedrijf Makro heeft nog altijd de wind tegen. Het bedrijf kampt met aanhoudende "negatieve omzetontwikkelingen", zo meldde het Duitse moederbedrijf Metro vrijdag in zijn kwartaalrapportage. Specifieke cijfers over Makro Nederland werden daarbij niet gegeven.

Het is al langer bekend dat Makro in Nederland, maar ook in Duitsland en België last heeft van scherpe concurrentie. De Nederlandse concurrent Sligro, die ook in België actief is, wist bijvoorbeeld afgelopen jaar meer omzet te behalen met zijn groothandels. Ook branchegenoot Hanos zit niet stil. Eind vorig jaar kondigde dat bedrijf aan dit jaar in Nederland twee nieuwe filialen te zullen openen.

De verkopen van de groothandelstak van Metro, waar Makro Nederland bij hoort, stegen in de afgelopen drie maanden met krap 4 procent tot 3,4 miljard euro. Deze groei was echter vooral te danken aan de goede resultaten in China, India en Pakistan.
MediaMarkt

Naast Makro maakt ook elektronicawinkel MediaMarkt deel uit van Metro. Hier sprak Metro van positieve ontwikkelingen van de verkopen in Nederland.

Het Duitse moederbedrijf Metro zette over het eerste kwartaal een aangepaste winst van 821 miljoen euro in de boeken. Deze viel daarmee 7 miljoen euro lager uit dan een jaar eerder. Daarmee voldeed Metro niet aan de gemiddelde verwachting van analisten.
Vooruitzichten

Voor het lopende boekjaar voorziet Metro iets meer winst op een licht hogere omzet. De vooruitzichten kunnen nog wel worden gewijzigd als aandeelhouders groen licht geven voor een voorgenomen splitsing.

Dat punt staat volgende week bij de aandeelhoudersvergadering op de agenda. Het idee is om de groothandels- en levensmiddelenactiviteiten in een nieuw bedrijf onder te brengen. De onderdelen afzonderlijk zouden dan sneller kunnen groeien. Ook zou door een splitsing kapitaal kunnen vrijkomen voor overnames.
via http://www.nu.nl/economie/4440291/wind-groothandel-makro.html
  Moderator vrijdag 3 februari 2017 @ 13:35:13 #203
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_168639242
Tja, goedkoop is Makro al lang niet meer, de exclusiviteit is er ook een beetje af en ze zitten alleen in de grotere steden. Sligro zit ook in de 'tussensteden' dus kun je veel makkelijker bij. Die hebben dan weliswaar geen consumentenelektronica en dvd's enzo, maar die kun je sowieso vaak goedkoper online halen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 3 februari 2017 @ 13:41:35 #204
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_168639365
Ik ga er wel heen voor wat gerichte boodschappen.. Maar ik vind ze best duur, vaak. En ik snap bijvoorbeeld hun vers-afdeling niet zo. Volgens mij moeten ze daar veel weggooien.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 3 februari 2017 @ 14:05:20 #205
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_168639742
supermarkten richten zich inmiddels vol op bedrijven dus dat merken ze wel bij de Makro ja
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 4 februari 2017 @ 17:57:19 #206
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168666426
Makro is meestal duur ja. Alles kan je los kopen tegenwoordig. Is gewoon een grote supermarkt geworden.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  † In Memoriam † zaterdag 4 februari 2017 @ 19:33:09 #207
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_168668660
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 13:35 schreef djkoelkast het volgende:
Tja, goedkoop is Makro al lang niet meer, de exclusiviteit is er ook een beetje af en ze zitten alleen in de grotere steden. Sligro zit ook in de 'tussensteden' dus kun je veel makkelijker bij.
De Sligro zit inderdaad bijna op elke straathoek, maar Hanos heeft vrijwel evenveel vestigingen als Makro en doet het ook een stuk beter.

Ik vind de Makro er sleets en verouderd uitzien. Al jaren vrij rustig ook. Geen spectaculaire aanbiedingen, überhaupt nauwelijks interessante prijzen, en veel oubollige kleding uit de jaren 80.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator zondag 5 februari 2017 @ 11:35:04 #208
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_168681266
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:33 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

De Sligro zit inderdaad bijna op elke straathoek, maar Hanos heeft vrijwel evenveel vestigingen als Makro en doet het ook een stuk beter.

Ik vind de Makro er sleets en verouderd uitzien. Al jaren vrij rustig ook. Geen spectaculaire aanbiedingen, überhaupt nauwelijks interessante prijzen, en veel oubollige kleding uit de jaren 80.
Hanos oogt professioneler, Makro was vroeger altijd een 'gezellig ratjetoe' maar ben er nu ook al minstens 12 jaar niet meer geweest, gewoon niet interessant meer.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  dinsdag 7 februari 2017 @ 09:36:40 #209
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_168728751
quote:
Binnen twee maanden is ook Bart Smit verleden tijd

Opnieuw verdwijnt er een bekende naam uit de winkelstraat: Bart Smit. Moederbedrijf Blokker is begonnen met de ombouw van de bijna 200 Bart Smit-speelgoedwinkels in filialen van Intertoys. Het bedrijf gaat daarbij voortvarend te werk: nog voor 1 april moet de naam van Bart Smit, die sinds 1967 bestaat, zijn uitgewist.

"Per week worden twintig winkels aangepakt", zegt Steven van Nieuwenhuijzen, directeur speelgoed bij Blokker Holding (Intertoys, Bart Smit en Toys XL). "Daarbij moet je denken aan een nieuw kassasysteem, een ander interieur, nieuwe logo's op de gevel en aanpassingen in het assortiment." Hoeveel geld het bedrijf daarvoor uittrekt, wil het niet zeggen.
http://nos.nl/artikel/215(...)t-verleden-tijd.html
pi_168729338
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 09:36 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

Ik snap dit echt nooit van die zogenaamde HBO+ marketeers en strategen. Winkels maken verlies dus pompen we er even 20 miljoen euro in. Het gaat het verschil niet maken echt niet. Het is uitstel van executie. Nu zal het 2 jaar langer goed gaan en uiteindelijk flikkert de boel alsnog in elkaar. Reden geven ze zelf al aan in het artikel: Webwinkels.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 11:05:12 #211
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_168730130
quote:
Blokker sluit winkels en schrapt 300 banen in België

Blokker wil 69 van haar 190 winkels in België sluiten, waardoor driehonderd banen op de tocht staan.
De ondernemingsraad is dinsdag van het plan op de hoogte gesteld. Dat moet ertoe leiden dat de Belgische tak weer winstgevend wordt.

De laatste vijf jaar is de omzet van Blokker in België gedaald met 20% en in 2015 bedroeg het operationeel verlies ¤15 mln. Voor 2016 wordt een operationeel verlies verwacht van ¤18 mln.
https://fd.nl/ondernemen/(...)-300-banen-in-belgie
  dinsdag 7 februari 2017 @ 11:14:14 #212
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_168730326
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 11:05 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

zal in Nederland ook gaan gebeuren
  Moderator dinsdag 7 februari 2017 @ 11:16:12 #213
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_168730368
Er zijn hier 3 Blokkers in de omgeving en die zijn alle 3 nog niet omgebouwd naar het 'nieuwe' concept. Daar zal dus ook wel e.e.a. van sneuvelen denk ik.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_168730468
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 11:16 schreef djkoelkast het volgende:
Er zijn hier 3 Blokkers in de omgeving en die zijn alle 3 nog niet omgebouwd naar het 'nieuwe' concept. Daar zal dus ook wel e.e.a. van sneuvelen denk ik.
Die nieuwe Blokkers zijn wel echt een verademing maar inderdaad, ook hier in het centrum bestaat de Blokker oude stijl nog. Vind het persoonlijk wel echt een prettige winkel, dus zou het wel jammer vinden als ze zouden verdwijnen uit het straatbeeld. Al dit soort winkels lijken simpelweg om te vallen door prijsvechter Action.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 7 februari 2017 @ 11:36:54 #215
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_168730781
bij onze Blokker werken nu allemaal jonge studenten.
ik zie geen ouder personeel meer.
  Moderator dinsdag 7 februari 2017 @ 11:45:00 #216
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_168730927
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 11:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Die nieuwe Blokkers zijn wel echt een verademing maar inderdaad, ook hier in het centrum bestaat de Blokker oude stijl nog. Vind het persoonlijk wel echt een prettige winkel, dus zou het wel jammer vinden als ze zouden verdwijnen uit het straatbeeld. Al dit soort winkels lijken simpelweg om te vallen door prijsvechter Action.
Als ik een mes haal bij de Blokker verwacht ik wel dat het een paar jaar meekan.
Ik weet zeker dat als ik een mes bij de Action koop ik het na een half jaar weg kan mikken.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  dinsdag 7 februari 2017 @ 12:01:37 #217
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_168731260
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:33 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

De Sligro zit inderdaad bijna op elke straathoek, maar Hanos heeft vrijwel evenveel vestigingen als Makro en doet het ook een stuk beter.

Ik vind de Makro er sleets en verouderd uitzien. Al jaren vrij rustig ook. Geen spectaculaire aanbiedingen, überhaupt nauwelijks interessante prijzen, en veel oubollige kleding uit de jaren 80.
ik ken alleen de Makro ik Amsterdam. Ik kwam er laatst, nadat ik er tien jaar niet geweest was. De winkel ziet er precies hetzelfde uit. Correctie, hetzelfde maar dan nog sleetser en viezer. Ik kwam er voor de bulkpakken kattenvoer et cetera, maar de stukprijs is nu gelijk aan en hoger dan in de supermarkt. Ze hebben er niets dat ze in andere winkels ook niet hebben, en al helemaal niet goedkoper. Ten dode opgeschreven.
pi_168731622
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 12:01 schreef Aventura het volgende:

[..]

ik ken alleen de Makro ik Amsterdam. Ik kwam er laatst, nadat ik er tien jaar niet geweest was. De winkel ziet er precies hetzelfde uit. Correctie, hetzelfde maar dan nog sleetser en viezer. Ik kwam er voor de bulkpakken kattenvoer et cetera, maar de stukprijs is nu gelijk aan en hoger dan in de supermarkt. Ze hebben er niets dat ze in andere winkels ook niet hebben, en al helemaal niet goedkoper. Ten dode opgeschreven.
Ik ben maar in twee vestigingen geweest maar zeker die in Groningen heeft echt een positieve opknapbeurt gehad. Daar heb je nu een koffiebarretje, een zeer luxe kaasafdeling, bakkerij is echt enorm, je kunt er ook luxe dineren, mooie wijnbar/proeverij. Voor consumenten zijn de gewone prijzen wel duur inderdaad maar ze hebben best vaak goede aanbiedingen. Afgelopen week bijvoorbeeld 2+2 gratis op WC eend en 5 dozen namaak Dolce Gusto koffie voor 10 euro. Zo'n goede deal ben ik nog nooit ergens tegengekomen.
pi_168732042
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 11:45 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Als ik een mes haal bij de Blokker verwacht ik wel dat het een paar jaar meekan.
Ik weet zeker dat als ik een mes bij de Action koop ik het na een half jaar weg kan mikken.
Wat dat betreft is het vaak maar schijn dat je bij de Action goedkoper uit zou zijn.

Ja, wel als je je tot schrijfblokken en dergelijke beperkt.
  Moderator dinsdag 7 februari 2017 @ 12:46:13 #220
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_168732066
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 12:45 schreef female81 het volgende:

[..]

Wat dat betreft is het vaak maar schijn dat je bij de Action goedkoper uit zou zijn.

Ja, wel als je je tot schrijfblokken en dergelijke beperkt.
De kleine post-itjes zijn ideaal, die heb ik ook nergens anders gevonden voor zo'n prijs.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  dinsdag 7 februari 2017 @ 12:48:37 #221
47102 Elvi
miemkwien
pi_168732121
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 12:46 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

De kleine post-itjes zijn ideaal, die heb ik ook nergens anders gevonden voor zo'n prijs.
Flying Tiger?
  Moderator dinsdag 7 februari 2017 @ 12:50:02 #222
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_168732151
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 12:48 schreef Elvi het volgende:

[..]

Flying Tiger?
Die hebben allemaal een andere grootte, ze zijn veel duurder en het zijn er minder. Bovendien zit er hier in de wijde omgeving geen Flying Tiger, moet ik een uur voor rijden minimaal.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  dinsdag 7 februari 2017 @ 12:50:40 #223
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_168732167
of bij de Prijsmepper de outlet van het Kruidvat & Trekpleister.
  Moderator dinsdag 7 februari 2017 @ 13:37:51 #224
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_168733072
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 12:50 schreef KingRadler het volgende:
of bij de Prijsmepper de outlet van het Kruidvat & Trekpleister.
Heb je hier ook niet, dus voor de mini post-its naar de action :P
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  dinsdag 7 februari 2017 @ 14:36:38 #225
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168734127
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 12:50 schreef KingRadler het volgende:
of bij de Prijsmepper de outlet van het Kruidvat & Trekpleister.
Prijsmepper _O_
Na de kerst een hele zak vullen met kerstspullen voor 1 euro.

Allemaal verlichting, kaarten en zo. Ben voor 1 euro klaar. :)

Ik woon in een klein plaatsje en daar is na 2 kruidvats nu ook een trekpleister. :') 3 stuks :')

En dan volgend jaar zeker een bericht dat de helft dichtgaat :X
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  dinsdag 14 februari 2017 @ 11:07:58 #226
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_168889894
quote:
Bruna in financieel zwaar weer

Bruna verkeert in financiële problemen. De twee aandeelhouders PostNL en ING hebben de helpende hand toegestoken om de moeilijke situatie bij de boekwinkelketen te verbeteren.

Op basis van het uitgebrachte jaarverslag over 2015 is af te lezen dat Bruna een nijpend tekort heeft aan werkkapitaal en gebukt gaat onder de tegenvallende bestedingen door consumenten en hoge investeringen door internetactiviteiten, zo meldt het FD.

PostNL en ING gaan Bruna ondersteunen om het voortbestaan te verzekeren. Zo kan de boekwinkelketen een beroep doen op de vrije kaspositie van Postkantoren BV en indien noodzakelijk gebruik maken van een overbruggingskrediet van ¤5 miljoen beschikbaar te stellen door ING.

Begin dit jaar werd Fred Zeegers, de directeur van Bruna, nog op non-actief gesteld vanwege ‘een verschil van inzicht’ met de raad van commissarissen.
http://www.telegraaf.nl/d(...)el_zwaar_weer__.html
quote:
Blokker overhoop na tegenvallende verkoop
AMSTERDAM - Blokker grijpt wegens tegenvallende resultaten terug op goedlopende producten uit het verleden.

Het winkelbedrijf zette nog geen jaar geleden in op een grootscheepse modernisering van 450 winkels. Artikelen als groene zeep, sudderplaatjes en de pluizentondeuse keren echter terug in de schappen.

De ommezwaai heeft volgens bronnen rond de directie tot ruzie geleid in de top. Robert Bohemen, verantwoordelijk voor de vernieuwing van de winkels en de internetstrategie, zou zich hebben verzet tegen de terugkeer naar vroeger.

Hij zou het veel te vroeg vinden voor conclusies en vooral de gammele logistiek (waardoor producten regelmatig niet verkrijgbaar zijn) verantwoordelijk houden voor de slechte resultaten, aldus de directiebronnen. Bohemen zit ’ziek’ thuis. Een woordvoerder van Blokker ontkent dat sprake is van onenigheid.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article27615330.ece
pi_168892145
quote:
Winkelketen Phone House heeft faillissement aangevraagd bij de rechtbank Midden-Nederland.
Dat maakt het bedrijf dinsdag bekend.

Het gaat om de bv's The Phone House Netherlands B.V., The Phone House Retail B.V. en Typhone E-concepts B.V.. Daaronder vallen het hoofdkantoor in Amersfoort, zeventig eigen winkels en enkele webwinkels. Er werken 806 mensen bij de bedrijven.

De 74 franchisevestigingen van Phone House worden overigens niet door het faillissement geraakt. Voorlopig blijven alle winkels van Phone House open.

AchtergrondZie ook: Overzicht: Winkelketens die de afgelopen jaren failliet gingen
Onvoldoende
Het bedrijf zag naar eigen zeggen de resultaten "onvoldoende verbeteren", ondanks kostenbesparingen en investeringen in onder meer een nieuw winkelinterieur.

"De omzet staat onder druk als gevolg van directe concurrentie van de telecomoperators alsmede toepassing van de Wet op het financieel toezicht waardoor het aanbieden van 'gratis' telefoons bij een abonnement ernstig wordt beperkt", aldus het bedrijf.

Vergoedingen
"Naast teruglopende verkopen kreeg Phone House te maken met lagere vergoedingen vanuit de telecomoperators. Hierdoor liepen de resultaten van de onderneming snel terug."

Er zijn twee curatoren aangesteld die de mogelijkheden van een doorstart van de keten onderzoeken.
Ik werk bij de PhoneHouse.
Netjes van ze dat ik dit nu op Nu.nl lees ipv een mail ontvang of brief. -O-
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:12:29 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168892171
Van de PhoneHouse verwachtte ik al iets raars, weet niet wat er met hun kantoorpand in Amersfoort is, maar er klopte iets niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:13:16 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168892182
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:10 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Ik werk bij de PhoneHouse.
Netjes van ze dat ik dit nu op Nu.nl lees ipv een mail ontvang of brief. -O-
Dat is wel heel triest idd :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168892247
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:12 schreef Leandra het volgende:
Van de PhoneHouse verwachtte ik al iets raars, weet niet wat er met hun kantoorpand in Amersfoort is, maar er klopte iets niet.
Hoezo dan?
Ik ben daar 2 maanden geleden nog geweest voor sales trainingen.

Echt zwaar klote dit. Vorig rond deze tijd zat ik in de zelfde shit maar toen met Dixons.
Na 5 jaar bij Dixons gewerkt te hebben ging het toen uiteindelijk ook failliet.

We zullen zien hoe het nu gaat bij de PhoneHouse. Ik verwacht zelf dat er veel winkels zullen dicht gaan en dat er doorstart komt. Maar goed uiteindelijk zal dit wel einde verhaal zijn.

Ik ga alvast op zoek naar iets nieuws... :{
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:48:27 #231
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_168892866
is het niet zo dat veel mensen tegenwoordig liever een telefoon los kopen met simonly.
daar verdien je als telefoonzaak niks aan tegenwoordig.
pi_168893199
Dat Phonehouse het niet redt, kun je niet aan de vergrijzing wijten.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 14:08:05 #233
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_168893316
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:10 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Ik werk bij de PhoneHouse.
Netjes van ze dat ik dit nu op Nu.nl lees ipv een mail ontvang of brief. -O-
Da's mooi klote.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Redactie Frontpage dinsdag 14 februari 2017 @ 14:34:37 #234
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_168893911
Lekker weer, met al die omvallende winkels. Het is overigens een fabeltje dat de economie aantrekt. Want ja, het is natuurlijk verkiezingstijd.

De bouw is namelijk dé graadmeter voor de economie. En nee, die trekt absoluut niet aan. Sterker nog, het is zelfs nóg rustiger dan tijdens de recessie
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_168894238
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:34 schreef Djeez het volgende:
Lekker weer, met al die omvallende winkels. Het is overigens een fabeltje dat de economie aantrekt. Want ja, het is natuurlijk verkiezingstijd.

De bouw is namelijk dé graadmeter voor de economie. En nee, die trekt absoluut niet aan. Sterker nog, het is zelfs nóg rustiger dan tijdens de recessie
Mwah, ik zie het ook in mijn omgeving. Veel winkeliers die opmerken dat er meer en meer klandizie is de laatste maanden. Blokker & Co zijn al 2 jaar aan het kwakkelen en ook die telefoon-winkels zijn al langer in zwaar weer.
Bij het bedrijf waar ik werk zien we ook dat die telefoonverkopen teruglopen, waarschijnlijk doordat er duidelijker wordt gemaakt bij abbo's wat je aan je telefoon kwijt bent en de aankondiging van de BKR notatie. Sims-only's daarentegen vliegen hard(er) de deur uit.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_168894362
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:48 schreef KingRadler het volgende:
is het niet zo dat veel mensen tegenwoordig liever een telefoon los kopen met simonly.
daar verdien je als telefoonzaak niks aan tegenwoordig.
Valt best wel mee.
Ligt aan de gebruiker. Voor veel mensen is het juist goedkoper om een abonnement met telefoon te pakken. Ligt er maar net aan wat voor telefoon je wilt en hoeveel je dit gebruikt mb's/bel/sms.
pi_168894435
quote:
18s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

Da's mooi klote.
Vorig jaar bij Dixons precies het zelfde.
Sterker nog....

Enkele weken voor dat Dixons echt failliet ging kwam de verhuurde de winkel binnen lopen en vroeg of we een trap hadden. Ik wist nog niet wie hij was dus ik zo... uhmm en wie ben jij als ik vragen mag. En hij reageerde met: Ik ga een te huur/koop bord ophangen aan de winkelpui.

Ik dacht echt oke wtf en nu. Paar dagen lang hier het hoofdkantoor vol dat het gewoon ging om onderhandelingen en bla bla bla.

3 weken later waren we gesloten. :')
pi_168894495
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:10 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Ik werk bij de PhoneHouse.
Netjes van ze dat ik dit nu op Nu.nl lees ipv een mail ontvang of brief. -O-
En weer iets van Relevant Holdings dat omvalt... Allemaal failliete formules.
pi_168894519
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:34 schreef Djeez het volgende:
Lekker weer, met al die omvallende winkels. Het is overigens een fabeltje dat de economie aantrekt. Want ja, het is natuurlijk verkiezingstijd.

De bouw is namelijk dé graadmeter voor de economie. En nee, die trekt absoluut niet aan. Sterker nog, het is zelfs nóg rustiger dan tijdens de recessie
Volgens mij wel hoor.
En die winkels hadden ook een jaar eerder kunnen omvallen. Allemaak formules zonder bestaansrecht als ze niks aanpassen.
pi_168894547
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
En weer iets van Relevant Holdings dat omvalt... Allemaal failliete formules.
Dixons kan je niet echt daar onder laten vallen.
Die hebben ze alleen maar overgenomen zodat ze de Icenter winkels in handen kregen die overigens goed draaien.
pi_168894557
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:17 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Hoezo dan?
Ik ben daar 2 maanden geleden nog geweest voor sales trainingen.

Echt zwaar klote dit. Vorig rond deze tijd zat ik in de zelfde shit maar toen met Dixons.
Na 5 jaar bij Dixons gewerkt te hebben ging het toen uiteindelijk ook failliet.

We zullen zien hoe het nu gaat bij de PhoneHouse. Ik verwacht zelf dat er veel winkels zullen dicht gaan en dat er doorstart komt. Maar goed uiteindelijk zal dit wel einde verhaal zijn.

Ik ga alvast op zoek naar iets nieuws... :{
Daarom ben ik HEEL snel gestopt met werken in winkels. Bij MyCom werkte ik en wij kregen 1 dag voor we definitief dicht gingen pas te horen dat het over was. 1 woord ASOCIAAL. Tevens voor de centen hoef je het niet te doen. Bij de Appie verdien je beter. Wel grappig mijn laatste 8 werkgevers zijn allemaal failliet gegaan. Lekker sollicitatiegesprek is dat wel waarom je steeds weggaat bij een bedrijf :S
pi_168895054
Zo'n type als Bohemen, die lopen overal wel rond. Ik ken er nog 1 goed, bij m'n vorige werkgever. "Alles moet nieuwer, leuker. Fris windje", dat soort termen. Ze drukken het erdoor, en omdat ze in het verleden een keer gescoord hebben geeft ze dat voldoende krediet dankzij die prestaties, die wellicht ook wel waren behaald zonder de persoon of zeer onderhevig waren aan andere factoren.

Als ze dan merken dat er iets niet gaat werken durven ze dat niet toe te geven en willen ze het doorpushen, totdat ze inzien dat het echt niet meer gaan werken en met de staart tussen de benen weer vertrekken. Leuk dat soort types.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 14 februari 2017 @ 15:40:48 #243
141482 Q.
JurassiQ
pi_168895182
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:34 schreef Djeez het volgende:
Lekker weer, met al die omvallende winkels. Het is overigens een fabeltje dat de economie aantrekt. Want ja, het is natuurlijk verkiezingstijd.

De bouw is namelijk dé graadmeter voor de economie. En nee, die trekt absoluut niet aan. Sterker nog, het is zelfs nóg rustiger dan tijdens de recessie
Het gaat prima met de economie, alleen niet met sectoren die niet meer relevant zijn. Je kan de stand van de economie ook niet aflezen aan het aantal actieve kolenboeren want die zijn net zo irrelevant als veel detailhandelaars anno 2017.
For great justice!
  dinsdag 14 februari 2017 @ 15:47:13 #244
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_168895333
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:34 schreef ThePlaneteer het volgende:
Zo'n type als Bohemen, die lopen overal wel rond. Ik ken er nog 1 goed, bij m'n vorige werkgever. "Alles moet nieuwer, leuker. Fris windje", dat soort termen. Ze drukken het erdoor, en omdat ze in het verleden een keer gescoord hebben geeft ze dat voldoende krediet dankzij die prestaties, die wellicht ook wel waren behaald zonder de persoon of zeer onderhevig waren aan andere factoren.

Als ze dan merken dat er iets niet gaat werken durven ze dat niet toe te geven en willen ze het doorpushen, totdat ze inzien dat het echt niet meer gaan werken en met de staart tussen de benen weer vertrekken. Leuk dat soort types.
Wie kent ze niet. Ik haat dat soort lui, uit de grond van mijn hart.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 15:59:18 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168895581
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:17 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Hoezo dan?
Ik ben daar 2 maanden geleden nog geweest voor sales trainingen.

Echt zwaar klote dit. Vorig rond deze tijd zat ik in de zelfde shit maar toen met Dixons.
Na 5 jaar bij Dixons gewerkt te hebben ging het toen uiteindelijk ook failliet.

We zullen zien hoe het nu gaat bij de PhoneHouse. Ik verwacht zelf dat er veel winkels zullen dicht gaan en dat er doorstart komt. Maar goed uiteindelijk zal dit wel einde verhaal zijn.

Ik ga alvast op zoek naar iets nieuws... :{
Ik weet het niet meer, volgens mij stond er een "Te Huur" bord aan de kant van de snelweg, en dat leek me in de situatie van The Phone house vrij apart, want het gebouw is min of meer door hen danwel voor hen gebouwd.

Edit: ja dus... sinds 2 maanden te huur.

[ Bericht 5% gewijzigd door Leandra op 14-02-2017 16:16:43 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168895660
quote:
18s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:47 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wie kent ze niet. Ik haat dat soort lui, uit de grond van mijn hart.
Echt he?
Z'n LinkedIn etc zijn ook een 'feest' van herkenning.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_168895831
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:34 schreef Djeez het volgende:
..

De bouw is namelijk dé graadmeter voor de economie. En nee, die trekt absoluut niet aan. Sterker nog, het is zelfs nóg rustiger dan tijdens de recessie
Uhhh... ik werk in de bouw, en wij zijn drukker dan ooit. We zitten al tot ver voorbij de bouwvak ramvol met werk. En dat hoor ik van iedereen om mij heen. Probeer maar eens wat bij een onderaannemer te bestellen, reken maar op 12 weken voordat er iets op de bouw is.
pi_168896623
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:09 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Dixons kan je niet echt daar onder laten vallen.
Die hebben ze alleen maar overgenomen zodat ze de Icenter winkels in handen kregen die overigens goed draaien.
Neehoor:

quote:
Update 16:15: Uit bronnen hebben wij vernomen dat ook iCentre een faillissement heeft aangevraagd. De salarissen zouden niet meer uitbetaald kunnen worden, waardoor de winkels vanaf morgen niet meer open gaan. Het zou niet de eerste keer zijn dat iCentre in zwaar weer zit. In 2013 werd iCentre al failliet verklaard en na een doorstart werd iCentre wederom failliet verklaard, samen met de winkels van Dixons.
http://www.iculture.nl/nieuws/the-phone-house-faillissement/
  dinsdag 14 februari 2017 @ 16:47:02 #249
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168896755
Toch verbaas ik me hoe ooit zo succesvolle firmas zo langzaam kunnen reageren. Neem de Aldi, heeft, wat is het, 15 jaar geduurt voordat ze behoorlijk begonnen te reageren op de Lidl en hun komst naar Nederland. Ook in D beginnen de Aldi Sued nu pas te reageren en hun winkels wat aantrekkelijker te maken. Aldi Nord gelooft er nog steeds niet in en hebben de charme van een slachthuis.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † dinsdag 14 februari 2017 @ 17:14:36 #250
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_168897235
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:17 schreef SoldMayor het volgende:
We zullen zien hoe het nu gaat bij de PhoneHouse. Ik verwacht zelf dat er veel winkels zullen dicht gaan en dat er doorstart komt. Maar goed uiteindelijk zal dit wel einde verhaal zijn.

Ik ga alvast op zoek naar iets nieuws... :{
Vaak zitten er rustig 5 of 6 van die telecomwinkels naast elkaar, maar waar verdienen die dan eigenlijk hun geld mee? Van kleuter tot bejaarde hebben we inmiddels toch wel een GSM en ook nog een stuk of 5 in een la liggen? Mijn abonnement kan ik ook wel via mijn PC aanpassen en een toestelletje of hoesje of snoertje scoor ik elke 2-3 jaar wel via BCC, Mediamarkt of Coolblue of zo. Ik kom dus letterlijk nóóit in zo'n winkel.

Waar léven jullie dan van? :?
Nou ja, nergens van dus, want het loopt voor geen meter meer.

Sterkte overigens. :{
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † dinsdag 14 februari 2017 @ 17:32:29 #251
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_168897545
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Toch verbaas ik me hoe ooit zo succesvolle firmas zo langzaam kunnen reageren. Neem de Aldi, heeft, wat is het, 15 jaar geduurt voordat ze behoorlijk begonnen te reageren op de Lidl en hun komst naar Nederland. Ook in D beginnen de Aldi Sued nu pas te reageren en hun winkels wat aantrekkelijker te maken. Aldi Nord gelooft er nog steeds niet in en hebben de charme van een slachthuis.
Ja, dat verbaast mij ook. Zelfs in panden waar soms al jaren een Aldi zat, zit ineens een Lidl. En dan wél met vers (af)gebakken broodjes en een modern assortiment. En de Aldi maar doorsnurken. Dan wil je ook niet wakker worden.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 14 februari 2017 @ 18:05:27 #252
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_168898091
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 11:07 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

[..]

als de logistiek bij Blokker niet eens op orde is :o dat kan echt bakken met geld kosten
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 14 februari 2017 @ 18:18:09 #253
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_168898344
De nieuwe Aldi in Duitsland ziet er mooier uit als de huidige Lidl. Nu Nederland nog.
pi_168898740
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:10 schreef SoldMayor het volgende:

Ik werk bij de PhoneHouse.
Netjes van ze dat ik dit nu op Nu.nl lees ipv een mail ontvang of brief. -O-
Oh wow :o Sterkte man, wat een kutnieuws voor je :*

Had deze nog niet in dit topic gezien (of overheen gekeken): http://www.elsevier.nl/ec(...)lketen-kwijt-442458/

Vögele ook dicht.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 14 februari 2017 @ 19:02:14 #255
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_168899365
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 18:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh wow :o Sterkte man, wat een kutnieuws voor je :*

Had deze nog niet in dit topic gezien (of overheen gekeken): http://www.elsevier.nl/ec(...)lketen-kwijt-442458/

Vögele ook dicht.
NWS / [Winkelketens massaal failliet] #36 Vergrijzing erger dan online
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_168899452
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:14 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Vaak zitten er rustig 5 of 6 van die telecomwinkels naast elkaar, maar waar verdienen die dan eigenlijk hun geld mee? Van kleuter tot bejaarde hebben we inmiddels toch wel een GSM en ook nog een stuk of 5 in een la liggen? Mijn abonnement kan ik ook wel via mijn PC aanpassen en een toestelletje of hoesje of snoertje scoor ik elke 2-3 jaar wel via BCC, Mediamarkt of Coolblue of zo. Ik kom dus letterlijk nóóit in zo'n winkel.

Waar léven jullie dan van? :?
Nou ja, nergens van dus, want het loopt voor geen meter meer.

Sterkte overigens. :{
Sterker nog; ik wou laatst bij de Phonehouse een nieuwe telefoon + abo halen. Nergens de telefoon die ik wou op voorraad, levertijd van meerdere weken. Ik ga naar Coolblue.nl, vul mijn gegevens in, en de volgende dag had ik 'm in huis.
pi_168900327
quote:
Oh, toen kwam ik bijna terug van vakantie 8-) Ik wist het nu pas omdat er op de winkelruiten heel groot stond dat ze opheffingsuitverkoop hadden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 14 februari 2017 @ 21:05:46 #258
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_168903404
Wat blijft er straks nog over in de winkelstraten.
pi_168904121
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:05 schreef KingRadler het volgende:
Wat blijft er straks nog over in de winkelstraten.
In Amersfoort komt er weer een nieuwe, grote boekhandel bij :o Blijkbaar is daar weer een markt voor.
Somebody that I used to know
pi_168905311
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:23 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

In Amersfoort komt er weer een nieuwe, grote boekhandel bij :o Blijkbaar is daar weer een markt voor.
E-books zijn leuk, maar een echt boek voelt beter. Met een harde kaft en een mooie print op de voorkant. Staat leuk in de boekenkast.

Uiteindelijk zal het concept van wat een fysieke winkel is wat moeten veranderen. Het liefst koop ik alles online, is ook veel goedkoper.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 14 februari 2017 @ 21:59:37 #261
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_168905573
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:05 schreef KingRadler het volgende:
Wat blijft er straks nog over in de winkelstraten.
Cafétjes en restaurants.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_168905906
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:53 schreef NgInE het volgende:

[..]

E-books zijn leuk, maar een echt boek voelt beter. Met een harde kaft en een mooie print op de voorkant. Staat leuk in de boekenkast.

Uiteindelijk zal het concept van wat een fysieke winkel is wat moeten veranderen. Het liefst koop ik alles online, is ook veel goedkoper.
Snap ik, maar net wat je zegt: je koopt alles online. Dus hoezo is er plek op de markt voor een nieuwe boekhandel? Plus dat mensen blijkbaar weer geld hebben om boeken te kopen. Merk het bij mezelf ook: in mijn studententijd kocht ik geen één boek, m.u.v. de studieboeken die ik ook tweedehands probeerde te regelen. Boeken vind ik echt zonde van mijn geld. Liever leen ik ze uit de bieb. Met uitzondering van dat ene boek dat gewoon een verzamelexemplaar is omdat het me persoonlijk geraakt heeft en ik het wil kunnen lezen en herlezen. Maar verder... Blijkbaar denken anderen daar anders over en heeft zo'n boekwinkel wel bestaansrecht. Daarom verraste dit nieuws mij.
Somebody that I used to know
  † In Memoriam † dinsdag 14 februari 2017 @ 22:22:55 #263
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_168906582
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:23 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

In Amersfoort komt er weer een nieuwe, grote boekhandel bij :o Blijkbaar is daar weer een markt voor.
Ja en nee. Er zullen altijd wel boekwinkels blijven, maar die moeten er wel steeds meer voor doen. Ik zie nu al voordrachtmiddagen, signeersessies, coffee- en snackcorners, tweedehands-hoekjes, inkt-refill service, postagentschap, pakketafhaalpunten, stomerij-inleverpunt, etc. Dan gaat het misschien nét.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_168908869
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 22:07 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Snap ik, maar net wat je zegt: je koopt alles online. Dus hoezo is er plek op de markt voor een nieuwe boekhandel? Plus dat mensen blijkbaar weer geld hebben om boeken te kopen. Merk het bij mezelf ook: in mijn studententijd kocht ik geen één boek, m.u.v. de studieboeken die ik ook tweedehands probeerde te regelen. Boeken vind ik echt zonde van mijn geld. Liever leen ik ze uit de bieb. Met uitzondering van dat ene boek dat gewoon een verzamelexemplaar is omdat het me persoonlijk geraakt heeft en ik het wil kunnen lezen en herlezen. Maar verder... Blijkbaar denken anderen daar anders over en heeft zo'n boekwinkel wel bestaansrecht. Daarom verraste dit nieuws mij.
Niet verrassend hoor. Boeken hebben VASTE PRIJZEN (ook online dus het online voordeel vervalt) dus ieder boek kost overal evenveel en dat zouden ze in veel meer productgroepen in moeten voeren. Er is 0,0 prijzenoorlog etc dus de marges zijn goed tot behoorlijk en een boek verkoopt gewoon goed (cadeau etc) dus er zijn altijd wel klanten.
pi_168909116
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 22:07 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Snap ik, maar net wat je zegt: je koopt alles online. Dus hoezo is er plek op de markt voor een nieuwe boekhandel? Plus dat mensen blijkbaar weer geld hebben om boeken te kopen. Merk het bij mezelf ook: in mijn studententijd kocht ik geen één boek, m.u.v. de studieboeken die ik ook tweedehands probeerde te regelen. Boeken vind ik echt zonde van mijn geld. Liever leen ik ze uit de bieb. Met uitzondering van dat ene boek dat gewoon een verzamelexemplaar is omdat het me persoonlijk geraakt heeft en ik het wil kunnen lezen en herlezen. Maar verder... Blijkbaar denken anderen daar anders over en heeft zo'n boekwinkel wel bestaansrecht. Daarom verraste dit nieuws mij.
In de boekenwinkel zie je beter hoe het straks op de plank staat. Je kunt makkelijker door de boeken heen bladeren. Er hangt vaak een rustige sfeer in boekenwinkels, dat is ook wel fijn.
Ik ben al heel lang niet meer in de bibliotheek geweest, omdat mijn smaak verpest is door het internet. Ik lees vooral niche hipster boeken en die bestel ik meestal via internet. Dat blijft toch altijd wel een probleem bij de fysieke winkel/bibliotheek; het magazijn is niet oneindig groot. Dus je kunt bijna nooit een compleet aanbod in een pand hebben.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_168909290
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 23:22 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Niet verrassend hoor. Boeken hebben VASTE PRIJZEN (ook online dus het online voordeel vervalt) dus ieder boek kost overal evenveel en dat zouden ze in veel meer productgroepen in moeten voeren. Er is 0,0 prijzenoorlog etc dus de marges zijn goed tot behoorlijk en een boek verkoopt gewoon goed (cadeau etc) dus er zijn altijd wel klanten.
En daarom haal ik mijn engelstalige boeken in het buitenland, scheelt je al gauw 1/3e van de prijs met hier in Nederland.

quote:
6s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:53 schreef NgInE het volgende:

[..]

E-books zijn leuk, maar een echt boek voelt beter. Met een harde kaft en een mooie print op de voorkant. Staat leuk in de boekenkast.
En toch zweer ik bij mijn ereader, heb inmiddels 7 volle verhuisdozen aan boeken weggedaan en de ruimte is me meer waard dan een boekenkast die stof staat te vangen :)
Alleen boeken waar een verhaal achter zit heb ik bewaard.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_168909376
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 23:33 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

En daarom haal ik mijn engelstalige boeken in het buitenland, scheelt je al gauw 1/3e van de prijs met hier in Nederland.

[..]

En toch zweer ik bij mijn ereader, heb inmiddels 7 volle verhuisdozen aan boeken weggedaan en de ruimte is me meer waard dan een boekenkast die stof staat te vangen :)
Alleen boeken waar een verhaal achter zit heb ik bewaard.
Engelstalige boeken zijn standaard goedkoper. Zelfde met blurays zonder ondertiteling (ook die zijn goedkoper). Boeken vertalen kost geld, zelfde met ondertiteling voor een film maken. En boeken importeren kost ook geld dusja wel logisch :D
pi_168911902
Boeken... wat was dat ook alweer?
For great justice!
pi_168911918
quote:
3s.gif Op woensdag 15 februari 2017 08:36 schreef Q. het volgende:
Boeken... wat was dat ook alweer?
Dat doe je met hotels en vakanties en zo, toch? :?
pi_168911935
Boeken van papier _O_

E-boeken kan echt niet man :')

Enige vervelende is dat zo'n boek vaak ¤ 19,95 kost en je er na een weekend mee zit in je boekenkast. Zet je het boek in en leest het vervolgens nooit meer.
U MAD?
pi_168911938
Youp van 't Hek had ooit een grap, dat de jeugd niet meer weet wat een boek is. Een stapel faxen, zie ie dan. Die grap kun je al niet eens meer maken. Immers, wat is een fax? :?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2017 08:40:45 ]
pi_168912004
quote:
3s.gif Op woensdag 15 februari 2017 08:40 schreef de_boswachter het volgende:
Boeken van papier _O_

E-boeken kan echt niet man :')

Enige vervelende is dat zo'n boek vaak ¤ 19,95 kost en je er na een weekend mee zit in je boekenkast. Zet je het boek in en leest het vervolgens nooit meer.
Ik geef ze vaak weg als het boeken zijn waarvan ik zeker weet dat ik ze niet nog een keer ga lezen.
En soms krijg ik zo ook weer boeken van collega's en vrienden. Maar dit is niet echt goed voor de boekenhandel natuurlijk, dat realiseer ik me.
  woensdag 15 februari 2017 @ 08:55:08 #273
67174 Dos37
Come on Twente
pi_168912068
quote:
3s.gif Op woensdag 15 februari 2017 08:40 schreef de_boswachter het volgende:
Boeken van papier _O_

E-boeken kan echt niet man :')

Enige vervelende is dat zo'n boek vaak ¤ 19,95 kost en je er na een weekend mee zit in je boekenkast. Zet je het boek in en leest het vervolgens nooit meer.
Eens, ik kon/kan echt wel een uur rondlopen in een goede boekenwinkel, zoals vroeger in Slegte in de Kalverstraat of nu Donner in Rotterdam. :Y
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_168912868
quote:
3s.gif Op woensdag 15 februari 2017 08:40 schreef de_boswachter het volgende:
Boeken van papier _O_

E-boeken kan echt niet man :')

Enige vervelende is dat zo'n boek vaak ¤ 19,95 kost en je er na een weekend mee zit in je boekenkast. Zet je het boek in en leest het vervolgens nooit meer.
Precies, en daarom heb ik zo'n 500 boeken weggedaan. neemt gewoon godsgruwelijk veel plek in beslag en 99.9% lees je nooit meer. Heb er nu nog 100+ staan waar ik nog wel wat mee heb en voor de rest lekker de ereader. Die 60+ boeken die daar op staan nemen iig geen m3's in beslag in huis.

(maar allemaal wel erg offtopic)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_168913520
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 09:42 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Precies, en daarom heb ik zo'n 500 boeken weggedaan. neemt gewoon godsgruwelijk veel plek in beslag en 99.9% lees je nooit meer. Heb er nu nog 100+ staan waar ik nog wel wat mee heb en voor de rest lekker de ereader. Die 60+ boeken die daar op staan nemen iig geen m3's in beslag in huis.

(maar allemaal wel erg offtopic)
Maar kom op zeg; een boek lezen van papier leest zich toch veel lekkerder weg als een e-reader?
Ik heb een jaar of drie geleden een e-reader aangeschaft in een opwelling. WANT DE BOEKEN NEMEN VEEL TE VEEL PLAATS IN !!111!!! Nou, na drie boeken heb ik de e-reader in een kast geflikkerd en deze is er tot op heden nog niet uit.
U MAD?
  woensdag 15 februari 2017 @ 10:24:46 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168913546
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:23 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

In Amersfoort komt er weer een nieuwe, grote boekhandel bij :o Blijkbaar is daar weer een markt voor.
Waar?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168913634
quote:
3s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:23 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Maar kom op zeg; een boek lezen van papier leest zich toch veel lekkerder weg als een e-reader?
Ik heb een jaar of drie geleden een e-reader aangeschaft in een opwelling. WANT DE BOEKEN NEMEN VEEL TE VEEL PLAATS IN !!111!!! Nou, na drie boeken heb ik de e-reader in een kast geflikkerd en deze is er tot op heden nog niet uit.
Nee, qua lezen vind ik een ereader zeker zo relaxed (en in sommige gevallen nog beter) dan een papieren boek. Zeker als het een of ander epos is van 800+ pagina's . Het feit dat ik met een lichte backlight lekker in bed kan lezen zonder te hannessen met het licht of een leeslamp is zo mogelijk een nog grotere plus.
Maar koop nog steeds papieren boeken hoor, maar dat zijn dan reference-books of studiemateriaal. heb een zwak voor encyclopediën en boeken met mooie oude gravures die ga ik niet lezen op een ereader :)

(en nu ben ik klaar met offtopic hier ;) )
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_168913890
quote:
3s.gif Op woensdag 15 februari 2017 08:40 schreef de_boswachter het volgende:

Enige vervelende is dat zo'n boek vaak ¤ 19,95 kost en je er na een weekend mee zit in je boekenkast. Zet je het boek in en leest het vervolgens nooit meer.
Lekker stof vangen. *O*
For great justice!
pi_168915940
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:53 schreef NgInE het volgende:

[..]

E-books zijn leuk, maar een echt boek voelt beter. Met een harde kaft en een mooie print op de voorkant. Staat leuk in de boekenkast.

Zo dacht ik vroegah ook, literatuurstudie gedaan, intelligent doen met al je klassiekers. Vervolgens staan ze te stoffen en puilt je kast uit en no way dat je ze nog een keer voor de lol gaat lezen. Hallo, kringloop.
Tap tap tap
pi_168915980
quote:
3s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:23 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Maar kom op zeg; een boek lezen van papier leest zich toch veel lekkerder weg als een e-reader?
Ik heb een jaar of drie geleden een e-reader aangeschaft in een opwelling. WANT DE BOEKEN NEMEN VEEL TE VEEL PLAATS IN !!111!!! Nou, na drie boeken heb ik de e-reader in een kast geflikkerd en deze is er tot op heden nog niet uit.
Ik merk dat ik veel meer lees op de e-reader :@

/offtopic :D
Tap tap tap
pi_168916045
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:39 schreef CherryLips het volgende:

Zo dacht ik vroegah ook, literatuurstudie gedaan, intelligent doen met al je klassiekers. Vervolgens staan ze te stoffen en puilt je kast uit en no way dat je ze nog een keer voor de lol gaat lezen. Hallo, kringloop.
Ja, alvast bedankt! Want ik haal eigenlijk alleen boeken bij de kringloop voor max 2 euro, lees het boek en breng het terug naar de kringloop :7 Werkt prima.

Kringloopwinkels, die doen het geloof ik wel goed in Nederland :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_168916082
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, alvast bedankt! Want ik haal eigenlijk alleen boeken bij de kringloop voor max 2 euro, lees het boek en breng het terug naar de kringloop :7 Werkt prima.

Kringloopwinkels, die doen het geloof ik wel goed in Nederland :+
En bookspot in Utrecht, daar doneer ik ook nog weleens wat aan ;)
Haal zelf ook boeken bij de kringloop en breng ze ook weer terug.
Tap tap tap
pi_168916993
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:44 schreef Isabeau het volgende:

Kringloopwinkels, die doen het geloof ik wel goed in Nederland :+
Nope. Er zijn best veel die failliet gaan/sluiten. Het zijn vooral de grote die netjes/een groter assortiment hebben die door blijven akkeren.

http://www.faillissements(...)inkels-failliet.aspx
pi_168919254
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:39 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Zo dacht ik vroegah ook, literatuurstudie gedaan, intelligent doen met al je klassiekers. Vervolgens staan ze te stoffen en puilt je kast uit en no way dat je ze nog een keer voor de lol gaat lezen. Hallo, kringloop.
Mijn boekenkast is nu ook goed gevuld, dus dat laat ik zo tenzij ik iets nieuws koop. Meestal doe ik dan een oud boek cadeau aan een vriend, of ik gooi het gewoon weg. Gelukkig kan ik bijna al mijn boeken wel voor de lol lezen; mijn studie boeken heb ik al lang weggedaan op een paar na.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_168919665
Grappig item dit. Toevallig heb ik vorige week op vakantie ook besloten om een ereader te kopen en een hoop boeken weg te doen. Heb een boekenkast en een hele wand en die zijn allebei vol. Heb ook boeken op mijn vakantie-adres achtergelaten en ga binnenkort eens goed opruimen. Alleen series (Nicci French, Jo Nesbo etc. en alles van John Irving) en hele goede boeken laat ik staan, de rest gaat weg. Naar het oud papier of de kringloop.
pi_168921965
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waar?
Weet ik niet precies. Het gaat om boekhandel Riemer, erg bekend in Groningen. Ze breiden uit naar Amersfoort. Ze hebben al de christelijke boekhandel in Emiclaer overgenomen (een kleine zaak) en gaan een grote vestiging ergens in het centrum openen. Volgens mij is de locatie nog niet bekend, maar ik ben ook wel benieuwd.
Somebody that I used to know
pi_168922004
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, alvast bedankt! Want ik haal eigenlijk alleen boeken bij de kringloop voor max 2 euro, lees het boek en breng het terug naar de kringloop :7 Werkt prima.

Kringloopwinkels, die doen het geloof ik wel goed in Nederland :+
Haha, ik ken ook iemand die geen bieb-abo heeft, maar voor haar vakantie bij de kringloopwinkel voor 15 euro aan boeken haalt en ze na de vakantie weer terugbrengt. Goedkoper dan de bieb :D

Mits je weinig leest.

Ik ben blij met de bieb O+ Ik haal er alles: dvd's (heb ook netflix), tijdschriften, boeken, cd's, stripboeken, kookboeken, studieboeken, informatieboeken, reisgidsen, noem het maar op.
Somebody that I used to know
  woensdag 15 februari 2017 @ 17:49:06 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168922017
quote:
2s.gif Op woensdag 15 februari 2017 17:45 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Weet ik niet precies. Het gaat om boekhandel Riemer, erg bekend in Groningen. Ze breiden uit naar Amersfoort. Ze hebben al de christelijke boekhandel in Emiclaer overgenomen (een kleine zaak) en gaan een grote vestiging ergens in het centrum openen. Volgens mij is de locatie nog niet bekend, maar ik ben ook wel benieuwd.
Ja idd, hoewel de boekenvraag wat mij betreft voldoende bediend wordt met Veenendaal in de Langestraat en de Algemene Boekhandel aan de Leusderweg, maar we zullen het zien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 15 februari 2017 @ 17:50:28 #289
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_168922034
Boekenvoordeel heb je ook nog.
  woensdag 15 februari 2017 @ 17:52:48 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168922067
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 17:50 schreef KingRadler het volgende:
Boekenvoordeel heb je ook nog.
Ja, maar dat vind ik een andere categorie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168922122
quote:
2s.gif Op woensdag 15 februari 2017 17:48 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Haha, ik ken ook iemand die geen bieb-abo heeft, maar voor haar vakantie bij de kringloopwinkel voor 15 euro aan boeken haalt en ze na de vakantie weer terugbrengt. Goedkoper dan de bieb :D

Mits je weinig leest.

Ik ben blij met de bieb O+ Ik haal er alles: dvd's (heb ook netflix), tijdschriften, boeken, cd's, stripboeken, kookboeken, studieboeken, informatieboeken, reisgidsen, noem het maar op.
Ik haal ook veel boeken bij kringloopwinkels maar ik koop alleen boeken die ook weer verkoopwaarde hebben op bol.com. Soms heb je geluk en is er net verse aanwas van boeken wat nog pas geleden in de boeken top 10 (of 50) stond.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 09:53:20 #292
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_168956056
Er komt geen doorstart voor winkelketen Euroland.
De curator kon geen geïnteresseerde partijen vinden voor de 23 winkels van de discounter.

quote:
Dit verklaart curator Cees de Jong. Bij de keten waren zo'n negentig mensen werkzaam op het moment van faillissement.

Alle winkels zullen binnenkort hun deuren sluiten. De komende vier weken worden benut om de voorraden van de winkels te verkopen. Wanneer de winkels gesloten worden, is afhankelijk van de huurovereenkomsten.

Op de laatste dag van januari werd Euroland failliet verklaard. Het concern had te maken met tegenvallende resultaten en zware concurrentie in de markt voor discountwinkels.
Bron: http://www.nu.nl/ondernem(...)lketen-euroland.html
  vrijdag 17 februari 2017 @ 09:54:24 #293
141482 Q.
JurassiQ
pi_168956077
Niet zo raar. Troep. Opgeruimd staat netjes.
For great justice!
pi_168956933
Met de plaatselijke Op=Op Voordeelshop winkel, die veelal artikelen onder de 5 euro verkoopt, gaat het juist heel goed. Ze zitten momenteel nog tussen twee leegstaande huurpanden in. Maar dat gaat veranderen, want ze gaan die twee lege panden voegen bij hun bestaande vloeroppervlak. De ene budgetketen gaat op de fles, terwijl de andere nog groeikansen ziet.
pi_168957312
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Toch verbaas ik me hoe ooit zo succesvolle firmas zo langzaam kunnen reageren. Neem de Aldi, heeft, wat is het, 15 jaar geduurt voordat ze behoorlijk begonnen te reageren op de Lidl en hun komst naar Nederland. Ook in D beginnen de Aldi Sued nu pas te reageren en hun winkels wat aantrekkelijker te maken. Aldi Nord gelooft er nog steeds niet in en hebben de charme van een slachthuis.
In NL hebben we volgens mij Aldi-Nord maar de nieuwe fillialen zien er behoorlijk netjes uit (omgeving Tilburg). Nu kan ik mij niet herinneren ooit in een süd geweest te zijn maar zijn die dan zoveel beter?

Al hebben ze idd geen vers brood afdeling. Maar het oogt igg niet meer zo jaren 80 aftands.

[ Bericht 4% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 17-02-2017 11:22:42 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 20 februari 2017 @ 09:51:28 #296
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169019589
bij ons over de grens hebben we ook een nieuwe Aldi SÜD
ziet er zo uit, als straks alle fillialen in Nederland ook zo gaan uit zien.

  maandag 20 februari 2017 @ 11:22:32 #297
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_169020945
quote:
bij ons over de grens hebben we ook een nieuwe Aldi SÜD
ziet er zo uit, als straks alle fillialen in Nederland ook zo gaan uit zien.
in NL hebben we Aldi nord.

quote:
De komende jaren worden er vaker filialen geopend met een nieuw lichtconcept, fris kleurgebruik en bredere gangpaden. Daardoor is een betere presentatie van de producten mogelijk. Deze nieuwe en moderne winkels worden op aantrekkelijke locaties geopend.



http://www.aldi.nl/aldi_over_ons_11285.html
  maandag 20 februari 2017 @ 11:37:01 #298
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169021186
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 11:22 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

in NL hebben we Aldi nord.

[..]

:P

klopt kan ik wel kiezen naar Noord of Zuid
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2017 @ 22:14:31 #299
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_169057653
Blokker sluit filialen

Een bedrijfseconomisch noodzakelijke sanering of toch het begin van het einde?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_169057758
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 22:14 schreef Cynix ® het volgende:
Blokker sluit filialen

Een bedrijfseconomisch noodzakelijke sanering of toch het begin van het einde?
Beide
pi_169057765
Dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')