SPOILER: VoorverkiezingenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
• Donald Trump
• Hillary Clinton
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
• Donald Trump
• Hillary Clinton
• Gary Johnson
• Jill Stein
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Bij welke kandidaat pas jij?
De Amerikaanse stemwijzer http://www.isidewith.com/
Het Amerikaanse kieskompas https://usa.kieskompas.nl/nl/#/
OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.
Game on..
Dan zou je toch de buitenland politiek van de afgelopen decenia eens wat beter onder de loep moeten nemen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:43 schreef Habbezak het volgende:
Ja eindelijk iemand die het in ieder geval een beetje probeert te onderbouwen. Niet dat ik het ermee eens ben hoor, wij zijn als EU een sterk zelfdenkend orgaan. Dat onze idealen nou veel overeenkomen met die van de VS betekend niet dat we 'er achter aan lopen'.
Vooral niet enorm veelzeggend, want popular vote.quote:
quote:
True. Maar toch iets wat ik liever niet zie.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vooral niet enorm veelzeggend, want popular vote.
die early voting-statistieken geven aan dat 40% van de stemmers als republikein geregistreerd staan, en 33% democraten zijn, terwijl bijna 25% als independent geregistreerd staan, van de uitgebrachte stemmen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:34 schreef L3gend het volgende:
[..]
Hoeft niet perse, zeker door de hoge opkomst van hispanics. Het gat is wel minder dan in 2012. Maar Trump is favoriet in Arizona op basis van de polls
Utah is ook een apart niet te vergelijken staat wat dat betreft, maar Utah gaat redelijk veilig naar Trump hoor. Behalve als clinton stemmers slim zijn en op McMullin gaan stemmenquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]
die early voting-statistieken geven aan dat 40% van de stemmers als republikein geregistreerd staan, en 33% democraten zijn, terwijl bijna 25 als independent geregsireerd staan.
het is niet aantoonbaar dat alle republikeinense early voters op trump gestemd hebben, in bv het naburige Utah blijken zeer veel conservatieven liever op een andere kandidaat te stemmen.
En het is erg interssant hoe de verdeling tussen de independents is... als Clinton daar bv een 7 procentpunten goed kan maken, wordt het alsnog erg close.
Arizona heeft ongeveer 15% meer geregistreerde republikeinen (1.24 miljoen) dan geregistreerde democraten (1,09 miljoen), wat dat betreft lijken de opkomst van geregsitreerde democraten als republikeinen redelijk gelijk op te gaan daar
Daar schiet je als Clinton stemmer niets mee op.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Utah is ook een apart niet te vergelijken staat wat dat betreft, maar Utah gaat redelijk veilig naar Trump hoor. Behalve als clinton stemmers slim zijn en op McMullin gaan stemmen
Ik zit me wel af te vragen wat zo'n McMullin er mee wint als ie die staat paktquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Utah is ook een apart niet te vergelijken staat wat dat betreft, maar Utah gaat redelijk veilig naar Trump hoor. Behalve als clinton stemmers slim zijn en op McMullin gaan stemmen
Clinton zelf heeft iig geen kans om te winnen daarquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Daar schiet je als Clinton stemmer niets mee op.
Je moet zorgen dat je kandidaat die 270 kiesmannen haalt. Dat lukt niet door niet op haar te stemmen.
Als beide kandidaten de 270 kiesmannen niet halen, beslist het congres (en die zijn meerderheid Republikeins).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dan maakt hij een kans om president te worden eventueelquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zit me wel af te vragen wat zo'n McMullin er mee wint als ie die staat paktIs het vooral om Trump dwarst te zitten?
Hij doet toch maar alleen Utah mee?quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:53 schreef Re het volgende:
[..]
dan maakt hij een kans om president te worden eventueel
Arizona volgens mij ookquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hij doet toch maar alleen Utah mee?
Zoals pippen net zei, dan kan het congress stemmen en kunnen ze zomaar mcmullin kiezen (omdat hij ook kiesmannen heeft maar niemand de 270 heeft!)quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
als hij wint en het is een gelijke stand (niemand aan de 270) dan mag house beslissen (die gaan wel voor trump, maar je weet maar nooit)quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Daar mag ie blijven.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zo ongeveer volgens mij ja. Hij is het ernstig niet met Trump eens, maar is in principe wel een Republikein. Hoopte eerst dat Paul Ryan of Mitt Romney zelf een poging zouden doen, maar die deden dat niet en dus doet hij het zelf maar. Is een Mormoon, dus in Utah heeft hij een serieuze kans op de winstquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zit me wel af te vragen wat zo'n McMullin er mee wint als ie die staat paktIs het vooral om Trump dwarst te zitten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
Zouden ze eigenlijk neit voor mcmullin kunnen gaan, in feite een republikein toch en veel meer presidential dan Trump.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:55 schreef Re het volgende:
[..]
als hij wint en het is een gelijke stand (niemand aan de 270) dan mag house beslissen (die gaan wel voor trump, maar je weet maar nooit)
Maar Clinton heeft zoals het er nu uitziet Utah niet nodig dus die democraten daar kunnen prima op McMullin stemmen. Voor de Republikeinen zijn alle onbesliste staten nodig om een kans te maken.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Daar schiet je als Clinton stemmer niets mee op.
Je moet zorgen dat je kandidaat die 270 kiesmannen haalt. Dat lukt niet door niet op haar te stemmen.
Als beide kandidaten de 270 kiesmannen niet halen, beslist het congres (en die zijn meerderheid Republikeins).
Natuurlijk kun je Utah wel vergelijken met het daar direkt onder gelegen Arizona...quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
ja dat zou dus kunnen, vooral als trump compleet bezerk gaat op de uitslagquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zouden ze eigenlijk neit voor mcmullin kunnen gaan, in feite een republikein toch en veel meer presidential dan Trump.
Nouja dan krijg je wss wel een burgeroorlog of iig de exit van de GOP
In het gavel van geen 270, zal het Huis van Afgevaardigden de president kiezen uit 3 kandidaten met de meeste Electoral Votes. McMullin wint Utah -> in top 3.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Helderquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:57 schreef Montov het volgende:
[..]
In het gavel van geen 270, zal het Huis van Afgevaardigden de president kiezen uit 3 kandidaten met de meeste Electoral Votes. McMullin wint Utah -> in top 3.
In het Huis krijgt elke staat vervolgens 1 stem (ik weet niet hoe elke staat uiteindelijk beslist voor wie ze kiezen). En vervolgens kiest de Senaat de VP.Only in America.
och 60.000 vluchtelingen vs 1.000.000, beetje merkel 0,0002 danquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:58 schreef Dr.Mikey het volgende:
Trump moet winnen Hilary is net Merkel 2.
Ik hoorde dat de faithless elector een boete krijgt van 1000 dollar.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:00 schreef Ulx het volgende:
Zijn er in Utah eigenlijk ook wetten tegen faithless electors of kan dat ook nog een issue opleveren?
Dit om het helemaal ingewikkeld te maken.
Kiest de nieuwe senaat de VP niet eerst?quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:57 schreef Montov het volgende:
[..]
In het gavel van geen 270, zal het Huis van Afgevaardigden de president kiezen uit 3 kandidaten met de meeste Electoral Votes. McMullin wint Utah -> in top 3.
In het Huis krijgt elke staat vervolgens 1 stem (ik weet niet hoe elke staat uiteindelijk beslist voor wie ze kiezen). En vervolgens kiest de Senaat de VP.Only in America.
Aftrekbaar van de belasting?quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:03 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik hoorde dat de faithless elector een boete krijgt van 1000 dollar.
Trump heeft de atlas iets beter bestudeerd.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zouden ze eigenlijk neit voor mcmullin kunnen gaan, in feite een republikein toch en veel meer presidential dan Trump.
nee das johnsonquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Trump heeft de atlas iets beter bestudeerd.
ze stemt trump, daarom moet je in de auto zitten.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:06 schreef OMG het volgende:
Net maar de verwarming in de auto aan gezet, best fris zo, tijdens het wachten op m'n vrouw die aan het stemmen is.
What is a tlas?quote:
quote:
hij is nu wel wat biased maar hij valt me niet tegenquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:08 schreef TheVulture het volgende:
Trump Jr. bij CNN... die had toch ook ambities voor het Witte Huis? Ben benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen de komende jaren
Hij heeft zowaar wat redelijke zinnen ja... al is de vraag of alles wat zijn pa nu kapot maakt niet keihard op hem backfired als hij eenmaal zelf in de race staptquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:09 schreef Re het volgende:
[..]
hij is nu wel wat biased maar hij valt me niet tegen
twitter:RaniaKhalek twitterde op maandag 07-11-2016 om 11:56:47I've been asking Syrians who they want to win for president. The vast majority say Trump bc they feel he's less likely to bomb them. reageer retweet
hij zegt lig de uitslag te respecteren, dat is al verfrissend maar ja inderdaad heritage werkt tegen hem (zie Bill)quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hij heeft zowaar wat redelijke zinnen ja... al is de vraag of alles wat zijn pa nu kapot maakt niet keihard op hem backfired als hij eenmaal zelf in de race stapt
Daar past ie wel een mouw aanquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:10 schreef Drugshond het volgende:
Als Trump verliest.... dat kost dat behoorlijk wat prestige voor zijn toekomstige werkzaamheden (war dan ook).
Hij heeft erg hoog ingezet. Wellicht te hoog.
laat dat maar over aan de russen jaquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:11 schreef Infection het volgende:
twitter:RaniaKhalek twitterde op maandag 07-11-2016 om 11:56:47I've been asking Syrians who they want to win for president. The vast majority say Trump bc they feel he's less likely to bomb them. reageer retweet
jrquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:11 schreef skysherrif het volgende:
Is het Trump JR of Eric trump die nu aan het praten is?
Trump JR vind ik wel de intelligentere van de 2, Eric Trump zit vgm hele dagen op 4chan etc.
(brazilie, engeland, duitsland, binnenkort frankrijk ghehe)quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:12 schreef Dr.Mikey het volgende:
Een vrouw als president moet je toch ook niet aan denken.
Ligt er een beetje aan wat voor vrouw. Zo iemand als Hillary of Merkel liever niet...quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:12 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat doet dat er nou toe danquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:12 schreef Dr.Mikey het volgende:
We hebben gezien hoe dat gaat in Brazilie..quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:12 schreef skysherrif het volgende:
[..]
(brazilie, engeland, duitsland, binnenkort frankrijk ghehe)
Maar dat heeft toch niets met het vrouwzijn te maken?quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:13 schreef Infection het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan wat voor vrouw. Zo iemand als Hillary of Merkel liever niet...
Nu Nederland nog. Hup Rita Verdonk!quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:12 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hillary en Merkel hebben inderdaad weinig met vrouw zijn te makenquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar dat heeft toch niets met het vrouwzijn te maken?
quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:14 schreef Habbezak het volgende:
[..]
Hillary en Merkel hebben inderdaad weinig met vrouw zijn te maken
sylvana natuurlijkquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:14 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Nu Nederland nog. Hup Rita Verdonk!
Klopt. Ik ben het overigens wel eens dat een man meer gezag uitstraalt. Vooral voor zo'n groot en machtig land staat een vrouw nogal knullig.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar dat heeft toch niets met het vrouwzijn te maken?
Gewoon als een rechtgeaarde Amerikaanse Gristen z'n vrouw de kou ingestuurd om in de rij te gaan staan en zelf lekker in de verwarmde auto blijven zitten. Voorrecht van het hoofd van het huishouden natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:07 schreef skysherrif het volgende:
[..]
ze stemt trump, daarom moet je in de auto zitten.
Ja, je probeert corruptie te bestrijden en plotseling gaan de corrupte lui en masse in de aanval om via een soort coup jou uit je presidentschap te trappen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:13 schreef Habbezak het volgende:
[..]
We hebben gezien hoe dat gaat in Brazilie..
quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:14 schreef Infection het volgende:
[..]
Klopt. Ik ben het overigens wel eens dat een man meer gezag uitstraalt. Vooral voor zo'n groot en machtig land staat een vrouw nogal knullig.
quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:14 schreef Infection het volgende:
[..]
Klopt. Ik ben het overigens wel eens dat een man meer gezag uitstraalt. Vooral voor zo'n groot en machtig land staat een vrouw nogal knullig.
Wellicht moet je ze dat in de UK of Duitsland even uitleggen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:14 schreef Infection het volgende:
[..]
En jij mag niet?quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:06 schreef OMG het volgende:
Net maar de verwarming in de auto aan gezet, best fris zo, tijdens het wachten op m'n vrouw die aan het stemmen is.
Alles takelt af, vrouwen wat sneller.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:14 schreef Habbezak het volgende:
[..]
Hillary en Merkel hebben inderdaad weinig met vrouw zijn te maken
Twee prima voorbeelden van landen die beter hadden kunnen zijn als ze maar een man aan het roer hadden gehad.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wellicht moet je ze dat in de UK of Duitsland even uitleggen.
Hij heeft de traditionele familiewaarden hoog in het vaandel staan.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gewoon als een rechtgeaarde Amerikaanse Gristen z'n vrouw de kou ingestuurd om in de rij te gaan staan en zelf lekker in de verwarmde auto blijven zitten. Voorrecht van het hoofd van het huishouden natuurlijk.
En hoe staat het nu met die landen? Precies...quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wellicht moet je ze dat in de UK of Duitsland even uitleggen.
Engeland en Duitsland maken ze er een zooitje van.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:12 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat ligt toch ook weer aan de vrouw in kwestie. Genoeg vrouwen die genoeg of meer gezag hebben dan een man.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:14 schreef Infection het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:18 schreef Infection het volgende:
[..]
[..]
Zie je het al voor je? Hillary die onderhandelt met Putin?
een stuk beter dan in mannenbolwerken als Frankrijk, Spanje en Italië.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:17 schreef Infection het volgende:
[..]
En hoe staat het nu met die landen? Precies...
Stampvoetend weglopen als ze haar zin niet krijgtquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:18 schreef Infection het volgende:
[..]
[..]
Nog andere bevolkingsgroepen waarvan je vindt dat ze geen president horen te worden?quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:14 schreef Infection het volgende:
[..]
Het probleem met het hedendaagse internet is dat je niet weet of mensen nou echt zo simpel zijn of dat ze gewoon aan het trollen zijn. Deze user heeft in andere topics al wel bewijs geleverd voor eerstgenoemde, maar het blijft lastig.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:18 schreef Infection het volgende:
[..]
[..]
Als jij het toelaten van miljoenen vluchtelingen er beter voor vindt staan.... tja...quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
een stuk beter dan in mannenbolwerken als Frankrijk, Spanje en Italië.
If women ruled the world there would be no wars. Just a bunch of jealous countries not talking to each other.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:20 schreef Mike het volgende:
Nu Rusland en China nog een vrouwelijke leider en we gaan een periode in van vrede!
Thatcher vs. Ruttequote:Op dinsdag 8 november 2016 14:18 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat ligt toch ook weer aan de vrouw in kwestie. Genoeg vrouwen die genoeg of meer gezag hebben dan een man.
Als dat je enige criterium is, dan lever je weer bewijs voor mijn eerdere stelling. Tja, lastig.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:21 schreef Infection het volgende:
[..]
Als jij het toelaten van miljoenen vluchtelingen er beter voor vindt staan.... tja...
Vrouwen en vrede.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:20 schreef Mike het volgende:
Nu Rusland en China nog een vrouwelijke leider en we gaan een periode in van vrede!
Het is zeker één van de hoofdpunten waardoor bijvoorbeeld Merkel niet geschikt is.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als dat je enige criterium is, dan lever je weer bewijs voor mijn eerdere stelling. Tja, lastig.
Welk kanaal kijk je? Link?quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:11 schreef skysherrif het volgende:
Is het Trump JR of Eric trump die nu aan het praten is?
Trump JR vind ik wel de intelligentere van de 2, Eric Trump zit vgm hele dagen op 4chan etc.
Ik ben wel nieuwsgierig naar de reactie van Poetin zodra HRC gewonnen heeft.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:18 schreef Infection het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
twitter:PpollingNumbers twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 14:23:35Final National @USCDornsife/@LAtimes Tracking Poll (11/1-7):Trump 47% (+3)Clinton 44%https://t.co/ej0zyHTAuA reageer retweet
quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:24 schreef skysherrif het volgende:
twitter:PpollingNumbers twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 14:23:35Final National @USCDornsife/@LAtimes Tracking Poll (11/1-7):Trump 47% (+3)Clinton 44%https://t.co/ej0zyHTAuA reageer retweet
Dat is een beroerde score voor Trump hoor.quote:
Miaaaaaaauuuuuwwwww!quote:
De Russen hebben er alles aan gedaan om te zorgen dat Trump wint, dus zou sowieso wel een gevoelige nederlaag voor ze zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik ben wel nieuwsgierig naar de reactie van Poetin zodra HRC gewonnen heeft.
Iets met boer en kiespijn gok ik.
Misschien trekken ze een beetje naar het midden omdat ze niet al te gek willen lijken als outlier? Beetje het fenomeen dat alle andere polls nu plus 4 geven.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is een beroerde score voor Trump hoor.
Tja, wat moet je hier nou van zeggen...twitter:janemerrick23 twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 11:08:00A Trump supporter has told @SkyNews that if he loses "we're going to storm the White House and we're going to be armed." Terrifying. reageer retweet
Locker room talkquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:26 schreef Infection het volgende:
Tja, wat moet je hier nou van zeggen...twitter:janemerrick23 twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 11:08:00A Trump supporter has told @SkyNews that if he loses "we're going to storm the White House and we're going to be armed." Terrifying. reageer retweet
twitter:Jeff_Piotrowski twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 14:22:15Record lines in the rain around the building in Owasso OK. #vote #okwx https://t.co/6OmE21M8HP reageer retweet
Ligt toch compleet in de lijn der verwachting.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:26 schreef Infection het volgende:
Dat het een grote bek is. Hoe vaak hier op Fok wel niet verkondigd is dat we maar eens met z'n alleen op Den Haag moeten marcheren. Uiteindelijk wordt nooit daad bij woord gevoegd.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:26 schreef Infection het volgende:
Niets mis met marcheren naar Den Haag. Zolang je maar geen geweld gebruikt.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat het een grote bek is. Hoe vaak hier op Fok wel niet verkondigd is dat we maar eens met z'n alleen op Den Haag moeten marcheren. Uiteindelijk wordt nooit daad bij woord gevoegd.
twitter:AnnCoulter twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 04:42:23If only people with at least 4 grandparents born in America were voting, Trump would win in a 50-state landslide. reageer retweet
Gewoon om lachen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:26 schreef Infection het volgende:
Paar keer gegaan, maar als puntje bij paaltje komt eindigt het toch weer in een selfie met buma of hennisquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat het een grote bek is. Hoe vaak hier op Fok wel niet verkondigd is dat we maar eens met z'n alleen op Den Haag moeten marcheren. Uiteindelijk wordt nooit daad bij woord gevoegd.
Maar dan kon trump zelf niet eens stemmen. Zn kinderen ook nietquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:28 schreef Montov het volgende:
twitter:AnnCoulter twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 04:42:23If only people with at least 4 grandparents born in America were voting, Trump would win in a 50-state landslide. reageer retweet
Een blanke gozert blies aardig groot overheidsgebouw op.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Was dit al bekend? 13 uur geleden gepost maar ik zie dat een aantal grote media het nu pas aan het retweeten zijn.twitter:wikileaks twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 01:22:33RELEASE: The Podesta Emails Part 34 #PodestaEmails #PodestaEmails34 #HillaryClinton #imWithHer… https://t.co/XDI6Y9Q6Gj reageer retweet
Daarom dat Shillary voor een nieuwe oorlog in het Midden Oosten isquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:20 schreef Mike het volgende:
At least?quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:28 schreef Montov het volgende:
Dat is eindelijk de grote klapper. Dit is hem.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:29 schreef Infection het volgende:
Was dit al bekend? 13 uur geleden gepost maar ik zie nu pas dat een aantal grote media het aan het retweeten zijn.twitter:wikileaks twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 01:22:33RELEASE: The Podesta Emails Part 34 #PodestaEmails #PodestaEmails34 #HillaryClinton #imWithHer… https://t.co/XDI6Y9Q6Gj reageer retweet
Obama zou ook al acht jaar lang neerschoten zijn door rednecks.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Beetje te laat dan, als Assange wil zorgen dat Clinton verliest.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is eindelijk de grote klapper. Dit is hem.
Ik betwijfel alleen of de timing zo handig is.
peter boszquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:33 schreef Montov het volgende:
Raad het citaat:
If we don’t win, this will be the single greatest waste of time, energy and money in my life
Nee, ik niet, want green card. Instrueren doen we niet aan, en daarnaast ben ik haar broer-oom niet, dus is een veilige gok straight democrat alles.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:16 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En jij mag niet?
Ik hoop toch wel dat je je vrouw hebt geinstrueerd om op Trump te stemmen he?
Hillary Clinton.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:33 schreef Montov het volgende:
Raad het citaat:
If we don’t win, this will be the single greatest waste of time, energy and money in my life
Misschien als je een amoebe bent en je grootouders zich opgesplitst hebben?quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:33 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Kun je meer dan 4 grootouders hebben dan?
Ja dus, als je ouders gaan scheiden en opnieuw trouwen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:33 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Donald Trumpquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:33 schreef Montov het volgende:
Raad het citaat:
Overigens wel een bijzondere opmerking van iemand met een achterban waarin onevenredig veel mensen zullen zitten met minder dan 4 biologische grootoudersquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:33 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dat is voor elke verliezende kandidaat toch gewoon de waarheid?quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:33 schreef Montov het volgende:
Raad het citaat:
twitter:sharonclott twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 14:24:17Protest inside polling station where Trump votes. Two women arrested. #Election2016 #vote https://t.co/YxXKb8NwMD reageer retweet
Videootjes in de tweets.twitter:sharonclott twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 14:25:30More footage of the topless protest against Trump at my polling station. Two women arrested. #Election2016 https://t.co/buWnurT0Ip reageer retweet
Volgens mij heeft Trump wel wat grotere en kostbaardere misstappen gemaakt.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:35 schreef Mula het volgende:
[..]
Dat is voor elke verliezende kandidaat toch gewoon de waarheid?
Dat is lekker, heb je net gestemd, krijg je dan het nieuws te horenquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Prima tieten!quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:36 schreef Infection het volgende:
twitter:sharonclott twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 14:24:17Protest inside polling station where Trump votes. Two women arrested. #Election2016 #vote https://t.co/YxXKb8NwMD reageer retweet
Videootjes in de tweets.twitter:sharonclott twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 14:25:30More footage of the topless protest against Trump at my polling station. Two women arrested. #Election2016 https://t.co/buWnurT0Ip reageer retweet
Ze zullen het wel afstemmen met KimDotCom die heeft ook nog informatie om nu écht voor eens en altijd met Clinton af te rekenen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
13 uur geleden gepost, toen kon er nog niet gestemd worden toch? Behalve de early-votes dan.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:37 schreef L3gend het volgende:
[..]
Dat is lekker, heb je net gestemd, krijg je dan het nieuws te horen
Ik vraag me toch af wat mensen hiermee denken te bereiken. Behalve jezelf en je doel voor lul zetten.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:36 schreef Infection het volgende:
En dan zeuren dat republikeinen de verkiezingen verstorenquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:36 schreef Infection het volgende:
Nou ja, er zullen veel trumpstemmers zijn van wie de moeder ook gelijk een zus is. Dus dan mag je je grootouders dubbel tellen volgens mij.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:35 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Overigens wel een bijzondere opmerking van iemand met een achterban waarin onevenredig veel mensen zullen zitten met minder dan 4 biologische grootouders
quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou ja, er zullen veel trumpstemmers zijn van wie de moeder ook gelijk een zus is. Dus dan mag je je grootouders dubbel tellen volgens mij.
Ann Goebbels, dames en heren.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:28 schreef Montov het volgende:
Het doel is aandacht, maakt niet uit wat voor aandacht, voor henzelf en dat is gelukt.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:38 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af wat mensen hiermee denken te bereiken. Behalve jezelf en je doel voor lul zetten.
Moet je zeggen waar ze bij staan, dan zul je voor de rest van je leven aan de schandpaal genageld worden als sexist. Feministen zijn eng.quote:
Kim Dotcom heeft ook nog wel iets liggen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:33 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Beetje te laat dan, als Assange wil zorgen dat Clinton verliest.
Alleen een echte Volks-Amerikaner mag stemmen, natuurlijk.quote:
In de kluis bij FBIquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kim Dotcom heeft ook nog wel iets liggen.
Fapje gelegd hoor.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:36 schreef Infection het volgende:
Die gasten worden helemaal kapot gedroned voordat ze nog een stap binnen hebben gezet.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:26 schreef Infection het volgende:
Zeker, zeker. Ik pas wel opquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:41 schreef Infection het volgende:
[..]
Moet je zeggen waar ze bij staan, dan zul je voor de rest van je leven aan de schandpaal genageld worden als sexist. Feministen zijn eng.
Ik wou zeggen, van mij mogen ze het proberen, maar ik geef ze weinig kans met hun pistooltjes.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:42 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Die gasten worden helemaal kapot gedroned voordat ze nog een stap binnen hebben gezet.
Ah nee joh, gewoon even een AC-130 erheen vliegen en hopen dat Kurt Russell niet in de buurt is.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:42 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Die gasten worden helemaal kapot gedroned voordat ze nog een stap binnen hebben gezet.
Biologisch niet, maar gezien het scheidingspercentage in de USA kan je er best meer dan 4 hebben ja.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:42 schreef butz0rs het volgende:
[..]
at least 4. Je kunt er meer hebben?
Goed nieuws.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:44 schreef DUTCHKO het volgende:
CNN:
========================
What's changed?
-- Maine's 2nd Congressional District moves from "battleground" to "lean Republican"
-- New Hampshire moves from "lean Democrat" to "battleground"
-- Ohio moves from from "battleground" to "lean Republican"
-- Utah from "battleground" to "lean Republican"
Hun 'pussy' was nog bedekt hoor.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:46 schreef Ulx het volgende:
Het is wel dapper hoor, topless gaan in dezelfde ruimte als Trump.
Het was toch gewoon een polling/voting station? Niet waar Trump aanwezig was?quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:46 schreef Ulx het volgende:
Het is wel dapper hoor, topless gaan in dezelfde ruimte als Trump.
Wat een laffe wijven in dat geval.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:46 schreef Moira. het volgende:
[..]
Het was toch gewoon een polling/voting station? Niet waar Trump aanwezig was?
Ik sta al de hele dag onder de afzuigkap sigaren te roken om een beetje te ontspannen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:46 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
En, sta je al stijf van de spanning?
Niet als je naar de rest van dat bericht kijkt.quote:
Als de grijze staten rood worden is het wel wat closer, maar haalt Trump nog steeds de 270 nietquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:48 schreef RustCohle het volgende:
Volgens de peilingen, ik geloof er geen ruk van dat het zo makkelijk wordt voor kamp-blauw...:
[ afbeelding ]
Welk van deze blauwe staten denk je dat toch rood gaat blijken te zijn?quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:48 schreef RustCohle het volgende:
Volgens de peilingen, ik geloof er geen ruk van dat het zo makkelijk wordt voor kamp-blauw...:
[ afbeelding ]
Michigan heeft een kans.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:51 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Welk van deze blauwe staten denk je dat toch rood gaat blijken te zijn?
Trump lijkt me goede kansen te maken in het blauwe West Virginia. Conservatief, veel white working class, geen minorities en hun liefde voor guns en coalquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:51 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Welk van deze blauwe staten denk je dat toch rood gaat blijken te zijn?
Ik zal voor je duimen pik.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:49 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik sta al de hele dag onder de afzuigkap sigaren te roken om een beetje te ontspannen.
WV zie ik nog wel vaak als rood voorbij komen inderdaad. Staat wel weer tegenover dat Nevada waarschijnlijk blauw wordt.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:55 schreef L3gend het volgende:
[..]
Trump lijkt me goede kansen te maken in het blauwe West Virginia. Conservatief, veel white working class, geen minorities en hun liefde voor guns en coal
kutquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:55 schreef L3gend het volgende:
[..]
Trump lijkt me goede kansen te maken in het blauwe West Virginia. Conservatief, veel white working class, geen minorities en hun liefde voor guns en coal
Het kan theoretisch gezien wel, 6 biologische grootouders. Tweelingen wisselen soms dan uit (krijg je een chimeer), en als het een twee eiige met andere vaders...quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:42 schreef butz0rs het volgende:
[..]
at least 4. Je kunt er meer hebben?
quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:48 schreef RustCohle het volgende:
[ afbeelding ]
Blauw? Daar hebben ze sinds Bill al niet meer op een Democraat gestemd.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:55 schreef L3gend het volgende:
[..]
Ik betwijfel het ook wel hoor dat Michigan rood wordt maar ten opzichte van andere states geef ik het toch meer kans dan ny of cali.quote:
quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:57 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Ik betwijfel het ook wel hoor dat Michigan rood wordt maar ten opzichte van andere states geef ik het toch meer kans dan ny of cali.
Gewoon in de kroeg veel gezelliger.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:57 schreef Nielsch het volgende:
ik twijfel nog of ik in mn stamkroeg ga kijken of dat ik lekker thuis blijf met FOK! erbij...
/squote:Op dinsdag 8 november 2016 14:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Blauw? Daar hebben ze sinds Bill al niet meer op een Democraat gestemd.
In de kroeg slaat het niet aan denk ik.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:57 schreef Nielsch het volgende:
ik twijfel nog of ik in mn stamkroeg ga kijken of dat ik lekker thuis blijf met FOK! erbij...
WV blauw? Dat stemt toch altijd rood de laatste jaren?quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:55 schreef L3gend het volgende:
[..]
Zelfs ik als leek moet hier een beetje om grinnikenquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:57 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Ik betwijfel het ook wel hoor dat Michigan rood wordt maar ten opzichte van andere states geef ik het toch meer kans dan ny of cali.
Ja, ik geef het ook meer kans dan New York of Californië, dat klopt zeker.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:57 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft zo'n beetje elke staat een grotere kans om rood te worden dan Californie.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:57 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:59 schreef Broomer het volgende:
[..]
WV blauw? Dat stemt toch altijd rood de laatste jaren?
quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:59 schreef L3gend het volgende:
[..]
/s
Iemand had West Virginia als blauw staat ingekleurd. Trump gaat daar zijn grootste margin halen
http://www.realclearpolit(...)vs_clinton-5533.htmlquote:
quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:57 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Dat klopt.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:00 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Volgens mij heeft zo'n beetje elke staat een grotere kans om rood te worden dan Californie.
True, maar zou ik eerder naar Col of penn kijkenquote:Op dinsdag 8 november 2016 15:00 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
http://www.realclearpolit(...)vs_clinton-5533.html
+ 3,6 zeker een reële kans als de democraten thuis blijven.
Overal is een goede kans als alle democraten thuisblijven. Waarom zouden ze dat echter doen?quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:00 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
http://www.realclearpolit(...)vs_clinton-5533.html
+ 3,6 zeker een reële kans als de democraten thuis blijven.
daar ben ik ook een beetje bang voor... ik begin thuis en app ergens tijdens de avond wel een barmeisje om te vragen of het gezellig is... dan kan ik altijd nog gaan...quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
In de kroeg slaat het niet aan denk ik.
Omdat het in het verleden wel is gebleken dat democraten vaker thuis blijven dan republikeinen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Overal is een goede kans als alle democraten thuisblijven. Waarom zouden ze dat echter doen?
Pennsylvania zou echt een harde klap zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:01 schreef skysherrif het volgende:
[..]
True, maar zou ik eerder naar Col of penn kijken
Ik dacht even dat ik Paul McCartney zag.quote:
twitter:NateSilver538 twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 06:15:55Here's what the map would look like if only people in Dixville Notch voted. https://t.co/K17aXvvfjz reageer retweet
Ik stuurde haar ooit een geil sms-je. Kreeg geen antwoord.quote:
Ghehe inderdaad.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:06 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik dacht even dat ik Paul McCartney zag.
Haha jaquote:
Balen, denk dat sexting bij haar een afknapper isquote:Op dinsdag 8 november 2016 15:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik stuurde haar ooit een geil sms-je. Kreeg geen antwoord.
NH en NC worden rood, florida echt super close maar blauw.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:08 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Dit wordt het. Behalve dat Florida nog naar trump gaat.
Florida naar Trump maar Arizona niet?quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:08 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Arizona gaat naar Trump, ze zijn daar naar ik vernomen heb niet zo blij met immigranten. Florida zou ik niets over durven zeggen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:08 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
http://www.realclearpolit(...)vs_clinton-5832.htmlquote:Op dinsdag 8 november 2016 15:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Florida naar Trump maar Arizona niet?
Daar is volgens mij al niet eens meer de helft blank. Alleen qua stemgerechtigden loopt dat nog iets anders. Pakweg 21% van de stemgerechtigde bevolking hispanic, dus als die echt in grote getale komen opdagen, dan kan dat nog wel spannend worden.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:10 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Arizona gaat naar Trump, ze zijn daar naar ik vernomen heb niet zo blij met immigranten. Florida zou ik niets over durven zeggen.
Ik ook, al vind ik het nog raarder dat mensen met een strafblad niet mogen stemmen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:15 schreef skysherrif het volgende:
http://www.breitbart.com/(...)wing-state-virginia/
Even eerlijk, ik vind dit best raar.
Dus alleen blanken kunnen tegen immigratie zijn? Dat lijkt mij een nogal racistische stelling.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar is volgens mij al niet eens meer de helft blank.
Onder die groep heeft hij zich inderdaad niet zo populair gemaakt. Her en der heb ik wel gelezen dat onder deze groep meer mensen gaan stemmen dan ze voorheen deden. Kan inderdaad relevant zijn.quote:. Pakweg 21% van de stemgerechtigde bevolking hispanic, dus als die echt in grote getale komen opdagen, dan kan dat nog wel spannend worden.
Vind dat wel goed. Ligt er natuurlijk wel aan wat je hebt gedaan.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:22 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik ook, al vind ik het nog raarder dat mensen met een strafblad niet mogen stemmen.
Dat in de eerste plaats al helemaal ja.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:22 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik ook, al vind ik het nog raarder dat mensen met een strafblad niet mogen stemmen.
Het belangrijkste dat we leren is dat iedereen er van uitgaat dat veroordeelde criminelen voor Clinton stemmen. Misschien een stukje herkenning?quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:23 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Vind dat wel goed. Ligt er natuurlijk wel aan wat je hebt gedaan.
Het heeft weinig met racisme te maken, meer met demografische analyse. Het is niet voor niets dat Trump onder niet-blanke Amerikanen hondsberoerd scoort. Antimigratie-sentiment is daar bovendien vaak ook verkapt anti-hispanic sentiment. Dat zijn bovendien vaak recentelijk geïmmigreerde mensen die zichzelf dus ook eerder zullen associëren met migranten dan de blanke groepen die er een paar generaties eerder naartoe zijn gemigreerd.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:23 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dus alleen blanken kunnen tegen immigratie zijn? Dat lijkt mij een nogal racistische stelling.
[..]
Onder die groep heeft hij zich inderdaad niet zo populair gemaakt. Her en der heb ik wel gelezen dat onder deze groep meer mensen gaan stemmen dan ze voorheen deden. Kan inderdaad relevant zijn.
Denk jij dat er nog een groep Hispanics is die wellicht om trump stemmen, omdat ze het niet kunnen verkroppen dat zij legaal naar Amerika gekomen zijn en die mensen illegaal?quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het heeft weinig met racisme te maken, meer met demografische analyse. Het is niet voor niets dat Trump onder niet-blanke Amerikanen hondsberoerd scoort. Antimigratie-sentiment is daar bovendien vaak ook verkapt anti-hispanic sentiment. Dat zijn bovendien vaak recentelijk geïmmigreerde mensen die zichzelf dus ook eerder zullen associëren met migranten dan de blanke groepen die er een paar generaties eerder naartoe zijn gemigreerd.
Ik heb een paar van zulke mensen op TV gezien, maar volgens mij is dat geen grote groep.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Denk jij dat er nog een groep Hispanics is die wellicht om trump stemmen, omdat ze het niet kunnen verkroppen dat zij legaal naar Amerika gekomen zijn en die mensen illegaal?
Ik denk niet dat het er veel zullen zijn. Ik denk dat het eerder diegenen met in een grijs verleden Afrikaanse roots zullen zijn. Die zie je ook vaker opduiken bij Trump rallies.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Denk jij dat er nog een groep Hispanics is die wellicht om trump stemmen, omdat ze het niet kunnen verkroppen dat zij legaal naar Amerika gekomen zijn en die mensen illegaal?
Die zal zeer marginaal zijn. Al zijn Hispanics ook niet bepaald een homogene groep. Met name de Cubanen zijn de Republikeinen wat gunstiger gezind, maar die krijgen hun Amerikaanse paspoort ook zo ongeveer gelijk in hun handen gedrukt als ze Amerikaans grondgebied bereiken.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nu pas?quote:
Dergelijk anekdotisch bewijs zegt niet zoveel. Het lijkt er vooralsnog weer op dat de GOP voornamelijk de GWP zal zijn deze verkiezingen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:34 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het er veel zullen zijn. Ik denk dat het eerder diegenen met in een grijs verleden Afrikaanse roots zullen zijn. Die zie je ook vaker opduiken bij Trump rallies.
Is er wat bekend of cubanen nog massaal van gedachte zijn verandert na trumps opmerkingen over hispanics in het algemeen en die zaak met het cuba embargo?quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die zal zeer marginaal zijn. Al zijn Hispanics ook niet bepaald een homogene groep. Met name de Cubanen zijn de Republikeinen wat gunstiger gezind, maar die krijgen hun Amerikaanse paspoort ook zo ongeveer gelijk in hun handen gedrukt als ze Amerikaans grondgebied bereiken.
Groep is erg klein, die stemmen al republikeins. Enige groep die nog beetje republikeins stemt is de Cubaanse gemeenschap. De Puerto Rico gemeenschap stemt hevig op democraten, ondanks dat ze niet veel hoeven te vrezen voor Trump. Wat je ziet dat niet alleen Hispanics zich tegen Trump keren, maar dat andere migrantengroepen dat ook doen zoals de Asian Vote. Dat komt niet omdat hij tegen illegale immigratie is, maar dat de toon erg op anti buitenland is.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Maar in Florida zijn ee juist meer Puertoricanen. Die zijn eerder voor HRC.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die zal zeer marginaal zijn. Al zijn Hispanics ook niet bepaald een homogene groep. Met name de Cubanen zijn de Republikeinen wat gunstiger gezind, maar die krijgen hun Amerikaanse paspoort ook zo ongeveer gelijk in hun handen gedrukt als ze Amerikaans grondgebied bereiken.
Zijn imago in de media helpt natuurlijk ook niet erg mee.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:37 schreef L3gend het volgende:
[..]
Groep is erg klein, die stemmen al republikeins. Enige groep die nog beetje republikeins stemt is de Cubaanse gemeenschap. De Puerto Rico gemeenschap stemt hevig op democraten, ondanks dat ze niet veel hoeven te vrezen voor Trump. Wat je ziet dat niet alleen Hispanics zich tegen Trump keren, maar dat andere migrantengroepen dat ook doen zoals de Asian Vote. Dat komt niet omdat hij tegen illegale immigratie is, maar dat de toon erg op anti buitenland is.
Goed hoor. Zit sinds een paar maandjes de boel hier weer te stangen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:39 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ja![]()
Hoe is het? Das lang geleden!
Trump deed het al niet al te best onder deze groep, hij kan zelfs de eerste republikein zijn die de Cubaanse stem niet meer wint. Wat je ziet is dat twee groepen onder Cubanen zijn. Een groep die gevlucht is voor Castro en republikeins stemmen, omdat ze tegen communisme zijn en dat al jaren doen, de oude generatie. De nieuwe generatie, de jongeren hebben minder binding met Cuba en identificeren zich ook meer als andere Hispanic groep. Deze groep stemt overwegend democraatquote:Op dinsdag 8 november 2016 15:36 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Is er wat bekend of cubanen nog massaal van gedachte zijn verandert na trumps opmerkingen over hispanics in het algemeen en die zaak met het cuba embargo?
Volgens mij schijnen de cubanen ook iig veel te stemmen nu in florida
NH is voor Trump tot nu toequote:Op dinsdag 8 november 2016 15:38 schreef Monopoly het volgende:
Ik ging om half 8 vanmorgen naar bed. Net wakker nu
Heb ik nog wat belangrijks gemist, behalve dat Hillary, Biden, Eric Trump en Trump Jr al hebben gestemd?
AZ Ohio en NC blauw en florida rood? En michigan ook rood?quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:41 schreef Monopoly het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn voorspelling.
Al hoop ik op een blauw Florida.
LOL! Mooi man. Ga hier vanavond de boel ook even volgen. Leuk!quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Goed hoor. Zit sinds een paar maandjes de boel hier weer te stangen.
Tieten in een stemlokaal.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:38 schreef Monopoly het volgende:
Ik ging om half 8 vanmorgen naar bed. Net wakker nu
Heb ik nog wat belangrijks gemist, behalve dat Hillary, Biden, Eric Trump en Trump Jr al hebben gestemd?
Hij maakt er zelf van met zijn uitspraken. Mensen als rapist en criminals roepen helpt niet. Hij heeft bijna elk minderheidsgroep beledigd. En zijn drang naar vroeger kan ook geinterperteerd worden naar verlangen naar een witte Amerika.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:40 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Zijn imago in de media helpt natuurlijk ook niet erg mee.
Maar asians worden toch gerekend als blanken in oa statistieken?
twitter:Taniel twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 07:04:16Boone County: 56K people, 9 early voting locations. Marion County (Indianapolis): 900K people, 1 location.How is that possible, you ask? reageer retweet
Ik check gewoon twitter, maar anders heeft 538 van nate silver vast een erg fijne live update. Politico vast ookquote:Op dinsdag 8 november 2016 15:44 schreef planethugo het volgende:
vannacht ook maar weer waker blijven net als 4, 8, 12 en 16 jaar geleden
zijn er nog sites die ik vannacht absoluut moet blijven checken?
Doet me denken aan het Oekraïne referendum die we hier hadden.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:44 schreef skysherrif het volgende:
Hoe de GOP de ground game aanpakt:twitter:Taniel twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 07:04:16Boone County: 56K people, 9 early voting locations. Marion County (Indianapolis): 900K people, 1 location.How is that possible, you ask? reageer retweet
Jill Stein maakt zo te zien weinig kans. Een gemiste kans voor de VS en dat zeg ik als rechtsinhetspectrummens.quote:
Denk niet dat we hier 1 voting location hadden per miljoen inwoners op sommige plekken hahaquote:Op dinsdag 8 november 2016 15:45 schreef Infection het volgende:
[..]
Doet me denken aan het Oekraïne referendum die we hier hadden.
POL / Amerikaanse verkiezingen 2016 #148 Election Day!quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:44 schreef planethugo het volgende:
vannacht ook maar weer waker blijven net als 4, 8, 12 en 16 jaar geleden
zijn er nog sites die ik vannacht absoluut moet blijven checken?
Dat niet. Maar ik bedoel dat het aantal stemlocaties nogal oneerlijk verdeeld was.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:45 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Denk niet dat we hier 1 boot hadden per miljoen inwoners op sommige plekken haha
Je weet het maar nooit!quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:42 schreef skysherrif het volgende:
[..]
AZ Ohio en NC blauw en florida rood? En michigan ook rood?
1 maand een clinton ui als dat gebeurd
(in amerika in het voordeel verdeeld voor republikeinenquote:Op dinsdag 8 november 2016 15:46 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat niet. Maar ik bedoel dat het aantal stemlocaties nogal oneerlijk verdeeld was.
Hoort eigenlijk niet, maar ik zal het deze ene keer door de vingers zien.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:47 schreef skysherrif het volgende:
[..]
(in amerika in het voordeel verdeeld voor republikeinen)
Ik kon op vijf minuten lopen kiezen uit 3 stemlokalen, hoe doet je dat precies denken aan 1 stemlocatie voor 900.000 mensen?quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:45 schreef Infection het volgende:
[..]
Doet me denken aan het Oekraïne referendum die we hier hadden.
Het verschilde ook erg per stad/dorp. De één had er superveel, de ander weer veel te weinig. Natuurlijk niet 1 per 900k, maar dat is ook niet waar ik op doelde.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:49 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik kon op vijf minuten lopen kiezen uit 3 stemlokalen, hoe doet je dat precies denken aan 1 stemlocatie voor 900.000 mensen?
Hij wil 10 miljoen kijkers.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:50 schreef skysherrif het volgende:
[..]
ik kijk natuurlijk 52 uur lang naar die stream van alex jones/infowars
Clinton is 'mainstream'quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:51 schreef Sucuk het volgende:
Waarom is iedereen zo zeker dat Clinton wint? Een hele kleine groep media bericht dat het erom spant en dat het zomaar ook Trump kan zijn die wint.. maar massa-media en heel veel groepen berichten van een simpele overwinning voor Clinton, maar dat zal toch wel niet? Alleen al als je naar de rally's kijkt en de op één of andere manier toch hele groep kiezers en sympathie voor Trump?
Wees dan ook consequent in je immigrantenhaat en laat alleen de native Americans stemmen...quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:28 schreef Montov het volgende:
Helaas clinton, its all ogretwitter:Surfpicks twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 15:45:34Trump beats Hillary 16-4 in early voting results from Millsville, NHhttps://t.co/f6rHcHARDs #ElectionDay reageer retweet
In USA?quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:50 schreef monkyyy het volgende:
Ik heb denk ik in m'n leven 6x moeten stemmen en ik kon alle keren gewoon doorlopen. Niets wachtrijen van honderden man.
welke staat?quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:52 schreef OMG het volgende:
Van collega's hoorde ik ook dat er rijen van 1 - 2 uur waren waar zij konden stemmen. Eenmaal binnen maar 2 voting booths en zo.. Dat kan toch wel wat sneller en efficiënter zou je denken.
Een paar die maar op een later tijdstip gaan, want hopelijk rustiger.
Definieer veel te weinig: hoeveel uur hebben mensen in de rij moeten staan of hoeveel kilometer hebben ze moeten reizen om te kunnen stemmen?quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:50 schreef Infection het volgende:
[..]
Het verschilde ook erg per stad/dorp. De één had er superveel, de ander weer veel te weinig. Natuurlijk niet 1 per 900k, maar dat is ook niet waar ik op doelde.
Nee Nederland. Waarom kunnen ze niet gewoon meer stemlokalen fixen in USAquote:
Indiana.quote:
Dat is veel te makkelijk voor bepaalde groepenquote:Op dinsdag 8 november 2016 15:54 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Nee Nederland. Waarom kunnen ze niet gewoon meer stemlokalen fixen in USA
Op Utrecht CS staan bij landelijke verkiezingen altijd behoorlijk lange rijen bij het stemlokaal (maar niet van Amerikaanse proporties).quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:50 schreef monkyyy het volgende:
Ik heb denk ik in m'n leven 6x moeten stemmen en ik kon alle keren gewoon doorlopen. Niets wachtrijen van honderden man.
Goh... klinkt net als airport security/immigration in de USA......quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:52 schreef OMG het volgende:
Van collega's hoorde ik ook dat er rijen van 1 - 2 uur waren waar zij konden stemmen. Eenmaal binnen maar 2 voting booths en zo.. Dat kan toch wel wat sneller en efficiënter zou je denken.
Maar dat is toch in het voordeel van de Democraten? Hun werkloze achterban heeft best de tijd om een paar uur in de rij te staanquote:Op dinsdag 8 november 2016 15:52 schreef OMG het volgende:
Die rijen zijn vooral in steden waar democraten massaal stemmen, republikeinen lopen zo doorquote:Op dinsdag 8 november 2016 15:57 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar dat is toch in het voordeel van de Democraten? Hun werkloze achterban heeft best de tijd om een paar uur in de rij te staan
http://nos.nl/artikel/209(...)aine-referendum.htmlquote:Op dinsdag 8 november 2016 15:54 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Definieer veel te weinig: hoeveel uur hebben mensen in de rij moeten staan of hoeveel kilometer hebben ze moeten reizen om te kunnen stemmen?
Hun tijd is ook kostbaarder, logisch dat daar rekening mee wordt gehouden.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:58 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Die rijen zijn vooral in steden waar democraten massaal stemmen, republikeinen lopen zo door
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |