SPOILER: VoorverkiezingenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
• Donald Trump
• Hillary Clinton
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
• Donald Trump
• Hillary Clinton
• Gary Johnson
• Jill Stein
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Bij welke kandidaat pas jij?
De Amerikaanse stemwijzer http://www.isidewith.com/
Het Amerikaanse kieskompas https://usa.kieskompas.nl/nl/#/
OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.
Game on..
Dan zou je toch de buitenland politiek van de afgelopen decenia eens wat beter onder de loep moeten nemen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:43 schreef Habbezak het volgende:
Ja eindelijk iemand die het in ieder geval een beetje probeert te onderbouwen. Niet dat ik het ermee eens ben hoor, wij zijn als EU een sterk zelfdenkend orgaan. Dat onze idealen nou veel overeenkomen met die van de VS betekend niet dat we 'er achter aan lopen'.
Vooral niet enorm veelzeggend, want popular vote.quote:
quote:
True. Maar toch iets wat ik liever niet zie.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vooral niet enorm veelzeggend, want popular vote.
die early voting-statistieken geven aan dat 40% van de stemmers als republikein geregistreerd staan, en 33% democraten zijn, terwijl bijna 25% als independent geregistreerd staan, van de uitgebrachte stemmen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:34 schreef L3gend het volgende:
[..]
Hoeft niet perse, zeker door de hoge opkomst van hispanics. Het gat is wel minder dan in 2012. Maar Trump is favoriet in Arizona op basis van de polls
Utah is ook een apart niet te vergelijken staat wat dat betreft, maar Utah gaat redelijk veilig naar Trump hoor. Behalve als clinton stemmers slim zijn en op McMullin gaan stemmenquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]
die early voting-statistieken geven aan dat 40% van de stemmers als republikein geregistreerd staan, en 33% democraten zijn, terwijl bijna 25 als independent geregsireerd staan.
het is niet aantoonbaar dat alle republikeinense early voters op trump gestemd hebben, in bv het naburige Utah blijken zeer veel conservatieven liever op een andere kandidaat te stemmen.
En het is erg interssant hoe de verdeling tussen de independents is... als Clinton daar bv een 7 procentpunten goed kan maken, wordt het alsnog erg close.
Arizona heeft ongeveer 15% meer geregistreerde republikeinen (1.24 miljoen) dan geregistreerde democraten (1,09 miljoen), wat dat betreft lijken de opkomst van geregsitreerde democraten als republikeinen redelijk gelijk op te gaan daar
Daar schiet je als Clinton stemmer niets mee op.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Utah is ook een apart niet te vergelijken staat wat dat betreft, maar Utah gaat redelijk veilig naar Trump hoor. Behalve als clinton stemmers slim zijn en op McMullin gaan stemmen
Ik zit me wel af te vragen wat zo'n McMullin er mee wint als ie die staat paktquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Utah is ook een apart niet te vergelijken staat wat dat betreft, maar Utah gaat redelijk veilig naar Trump hoor. Behalve als clinton stemmers slim zijn en op McMullin gaan stemmen
Clinton zelf heeft iig geen kans om te winnen daarquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Daar schiet je als Clinton stemmer niets mee op.
Je moet zorgen dat je kandidaat die 270 kiesmannen haalt. Dat lukt niet door niet op haar te stemmen.
Als beide kandidaten de 270 kiesmannen niet halen, beslist het congres (en die zijn meerderheid Republikeins).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dan maakt hij een kans om president te worden eventueelquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zit me wel af te vragen wat zo'n McMullin er mee wint als ie die staat paktIs het vooral om Trump dwarst te zitten?
Hij doet toch maar alleen Utah mee?quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:53 schreef Re het volgende:
[..]
dan maakt hij een kans om president te worden eventueel
Arizona volgens mij ookquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hij doet toch maar alleen Utah mee?
Zoals pippen net zei, dan kan het congress stemmen en kunnen ze zomaar mcmullin kiezen (omdat hij ook kiesmannen heeft maar niemand de 270 heeft!)quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
als hij wint en het is een gelijke stand (niemand aan de 270) dan mag house beslissen (die gaan wel voor trump, maar je weet maar nooit)quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Daar mag ie blijven.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zo ongeveer volgens mij ja. Hij is het ernstig niet met Trump eens, maar is in principe wel een Republikein. Hoopte eerst dat Paul Ryan of Mitt Romney zelf een poging zouden doen, maar die deden dat niet en dus doet hij het zelf maar. Is een Mormoon, dus in Utah heeft hij een serieuze kans op de winstquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zit me wel af te vragen wat zo'n McMullin er mee wint als ie die staat paktIs het vooral om Trump dwarst te zitten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
Zouden ze eigenlijk neit voor mcmullin kunnen gaan, in feite een republikein toch en veel meer presidential dan Trump.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:55 schreef Re het volgende:
[..]
als hij wint en het is een gelijke stand (niemand aan de 270) dan mag house beslissen (die gaan wel voor trump, maar je weet maar nooit)
Maar Clinton heeft zoals het er nu uitziet Utah niet nodig dus die democraten daar kunnen prima op McMullin stemmen. Voor de Republikeinen zijn alle onbesliste staten nodig om een kans te maken.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Daar schiet je als Clinton stemmer niets mee op.
Je moet zorgen dat je kandidaat die 270 kiesmannen haalt. Dat lukt niet door niet op haar te stemmen.
Als beide kandidaten de 270 kiesmannen niet halen, beslist het congres (en die zijn meerderheid Republikeins).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |